Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:32:
[...]

Wel bijzonder dat je de game met de minste focus op "gameplay" en "fun" geweldig vond en alle games waarbij gameplay veel meer voorop staat niks vindt. :P
Waar staat dan dat ie "gameplay" en "fun" belangrijk vindt?

Al snap ik niet wat "fun" betekend in een context over spellen die allemaal fun zouden moeten zijn, heb nooit van spellen gehoord waarbij het de bedoeling is er geen fun aan te beleven. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:16:
[...]

Waar staat dan dat ie "gameplay" en "fun" belangrijk vindt?

Al snap ik niet wat "fun" betekend in een context over spellen die allemaal fun zouden moeten zijn, heb nooit van spellen gehoord waarbij het de bedoeling is er geen fun aan te beleven. ;)
Nergens, maar ik vind het alleen opvallend dat hij juist die game fantastisch vindt die qua gameplay eigenlijk het minst te bieden heeft.

Je merkt aan RDR2 gewoon dat er heel veel focus is gelegd op de (overigens briljante) open wereld en de wijze waarop het verhaal verteld wordt en een stuk minder aan hoe de game bestuurt en hoe de missies te volbrengen zijn (op maar één manier). Het is soms meer een cowboy simulator/interactieve film dan een game.

Maar goed, we dwalen inderdaad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

axel101 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:09:
Ik heb er nu denk ik zo'n 8 uurtjes in zitten. Maar wat een heerlijke game !

Voor de mensen die last hebben van de bug dat audio compleet wegvalt is er een fix:
Equip de default exhaust op je bike. Start je ps4 opnieuw op en het probleem is (tot nu toe bij mij) verholpen!
Als dat de oorzaak is klopt de beschrijving van die 2e exhaust wel ontzettend _O- die maakt nl minder geluid dan de default exhaust.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Flink nest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit is een bug neem ik aan? of heb je dit soort nesten echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:57:
[...]

Lijkt me inderdaad wel een bug ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:58:
[...]

Lijkt me inderdaad wel een bug ja.
Wel een heerlijk WTF momentje.

Ik mep die paar die er uitkomen meestal ook met de bat neer maar in het vervolg de brommer maar laten lopen en richting de horizon klaarzetten. :+

De laatste woorden van de gamer zelf waren ws ohfuckohfuckohfuckohfuck. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:08
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:57:
[...]

Of de horde stond achter het huis en zag hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Als je goed kijkt dan staat de horde idd achter dat huisje. Niet zo gek dat ze allemaal komen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
Ondanks de wat mindere reviews lees ik op resetera alleen maar positieve dingen over Days Gone. Zo zie je maar weer dat je niet te veel waarde moet hechten aan reviews.

Hoop hem over een paar weekjes voor een mooi prijsje te scoren. Nu nog met wat andere games bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Wat me vanavond opviel was dat de lipsync en sowieso de gezichten en bewegingen tijdens het praten wel subliem zijn.

Tenminste het viel mij op tijdens een gesprek met Iron Mike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Man wat rijd die motor traag zeg, wordt dat met upgrades nog noemenswaardig beter?
Ik heb nu het idee dat ik op een fiets met brede banden zit en kaartjes in mijn spaken heb gedaan.
Flagg schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:48:
Wat me vanavond opviel was dat de lipsync en sowieso de gezichten en bewegingen tijdens het praten wel subliem zijn.

Als ze geluid maken dan, want ik heb ook al eens gehad dat de lippen wel bewogen maar er geen geluid uit kwam 8)7
Hulleman schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:51:

RDR2 doet qua gameplay eigenlijk niks nieuws,
Aah dan hebben Days Gone en RDR2 toch nog iets gemeen met elkaar :)

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 29-04-2019 23:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Hmm Bram en SaveMe in dit topic; misschien moet ik Days Gone dan toch maar een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Donstil Ja die wordt zeker sneller met upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:51:
Man wat rijd die motor traag zeg, wordt dat met upgrades nog noemenswaardig beter?
Ik heb nu het idee dat ik op een fiets met brede banden zit en kaartjes in mijn spaken heb gedaan.
dat trage afgetrapte ding die teveel benzine verbruikt maakt het spel juist.... zou een beetje raar zijn als je een high-end motor had in deze apocalpyse-setting.

ik krijg de melding dat ik me goed moet bewapenen als ik vlakbij een horde ben, beetje een onzin melding. valt er wel goed te bewapenen? kogels zijn zo schaars in het spel...

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 30-04-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:18:
@Donstil Ja die wordt zeker sneller met upgrades.
Aah Nice. Toch maar ff investeren dan.
Hamazaki schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:44:
[...]
dat trage afgetrapte ding die teveel benzine verbruikt maakt het spel juist.... zou een beetje raar zijn als je een high-end motor had in deze apocalpyse-setting.
Nou ja tussen high-end en dit zit nog een hele hoop natuurlijk. Een chopper is langzamer dan een Ducati maar niet zo als hier hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axel101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05-2021
axel101 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:09:
Ik heb er nu denk ik zo'n 8 uurtjes in zitten. Maar wat een heerlijke game !

Voor de mensen die last hebben van de bug dat audio compleet wegvalt is er een fix:
Equip de default exhaust op je bike. Start je ps4 opnieuw op en het probleem is (tot nu toe bij mij) verholpen!
Zie op Reddit dat Bend Studio aangeeft dat de default exhaust inderdaad het probleem oplost.

https://www.reddit.com/r/...ays_gone_105_patch_notes/

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
axel101 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:27:
[...]

Zie op Reddit dat Bend Studio aangeeft dat de default exhaust inderdaad het probleem oplost.

Maar dan maakt je motor wel meer lawaai en trek je meer freakers aan. Hopelijk fixen ze dat snel. Ik heb het overigens nog niet gehad ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:32:
[...]

Maar dan maakt je motor wel meer lawaai en trek je meer freakers aan. Hopelijk fixen ze dat snel. Ik heb het overigens nog niet gehad ...
Tot zover "loud pipes saves lives" :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Flagg schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:48:

Sowieso die performance capture en voice-over van meeste cutscenes... prachtig! Was alles aan deze game maar op dat niveau
axel101 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:27:
[...]

oke, thx! Dat even in de gaten houden.

[ Voor 29% gewijzigd door Rappa1985 op 30-04-2019 10:47 ]

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -SaveMe-
Overigens wel een mooi momentje gehad. Ik had echt een hele groep freakers achter me aan (20+).... sprinten voor mijn leven. Ik slide in wat bosjes in de hoop dat ik out of sight ben... Zie ik al die freakers ineens wat afbuigen en voordat ik weet is het totale chaos; hebben ze een marauder kampje ontdekt. En nog geen 30s later krijg ik objective completed. Heel dat camp uitgemoord. Thanks Freakers! 8) En langzaam trekt de groep weg en kan ik op mijn gemak het kampje looten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zou er nog een moment komen dat je met een machine-gun (veel kogels) hordes kan afslachten? dit zou ik heerlijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Hamazaki schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:53:
zou er nog een moment komen dat je met een machine-gun (veel kogels) hordes kan afslachten? dit zou ik heerlijk vinden.
Volgens mij zag ik een LMG in de shop dus dat moet lukken :D Vraag is alleen of het al de kogels waard is XD De horde gebruiken als wapen klinkt ook wel heel tof zoals hierboven is beschreven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update 1.06 is inmiddels ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
bram1984 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:19:
Update 1.06 is inmiddels ook uit.
In een week praktisch elke dag een patch. Beter sparen ze wat op en patchen ze de game in een keer goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 30-04-2019 15:50 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rappa1985
Hulleman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:48:
[...]

In een week praktisch elke dag een patch. Beter sparen ze wat op en patchen ze de game in een keer goed.
Het is ook nooit goed :*) Al zijn die updates wel vervelend als je nog ff snel denkt te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik vind het overigens wel mooi hoeveel de gelaatstrekken van Deacon (vooral zonder baard) lijken op die van de acteur (Sam Witwer).

Kan helaas geen side by side comparison vinden.

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Omdat het dezelfde persoon is lol

Persoonlijk zie ik hem nog steeds als Starkiller van The Force Unleashed :+

[ Voor 54% gewijzigd door s0kkie op 30-04-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

s0kkie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:59:
Omdat het dezelfde persoon is lol
Dat is ook mijn punt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hulleman schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:48:
[...]

Niet mee eens. Beter steeds patches uitbrengen. Dan help je direct gamers die een bepaald probleem hebben ...

Dat gezegd hebbende, patch 1.06 schijnt PS4 Pro's te laten crashen! Ik installeer hem niet (als dat nog kan, staat in rest mode) ...

[ Voor 26% gewijzigd door -SaveMe- op 30-04-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:48:
[...]

Niet mee eens. Beter steeds patches uitbrengen. Dan help je direct gamers die een bepaald probleem hebben ...

Dat gezegd hebbende, patch 1.06 schijnt PS4 Pro's te laten crashen! Ik installeer hem niet (als dat nog kan, staat in rest mode) ...
Nergens last van gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@bram1984 Kom jij je eens melden in het Rage2 Topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Man, waarom duurt het kopieren van de bestanden alweer zo lang? Terwijl het een update van 130mb is??

Grotere updates van andere spellen worden gelijk gekopieerd. Ben ik de enige??

UPDATE: ik lees dat het normaal is bij dit spel.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Farabi op 30-04-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hamazaki schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:36:
Man, waarom duurt het kopieren van de bestanden alweer zo lang? Terwijl het een update van 130mb is??

Grotere updates van andere spellen worden gelijk gekopieerd. Ben ik de enige??

UPDATE: ik lees dat het normaal is bij dit spel.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik snap daar ook geen snars van. Maar volgens mij kopieren ze de hele game weer en niet alleen de update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:41:
[...]

Ik snap daar ook geen snars van. Maar volgens mij kopieren ze de hele game weer en niet alleen de update ...
De hele game opnieuw kopieren duurt veel langer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Wat ik overigens minder vind aan de game is dat gewoon exploren niet zoveel loont. Ten eerste kom je eigenlijk weinig interessants qua loot tegen, telksens dezelfde spullen waar je toch al vol mee zit, maar er is dan op locaties ook niks te doen. Pas als je ergens een quest hebt is er iets te doen. Ik ga dus nu maar gewoon quests aflopen en dan dingen die ik tegenkom onderzoeken.

Ander raar ding zijn die vraagtekens. Enige wat ik dan treft zijn wat bodies steeds. Ik dacht dat je dan random encounters enzo kreeg. En die vraagtekens gaan ook steeds erg snel weg ...

En ik heb twee leuke blauwe wapens geevonden, maar die kan ik niet storen ... kan dus niet meer wissselen, minder ....

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 30-04-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:34:
Wat ik overigens minder vind aan de game is dat gewoon exploren niet zoveel loont. Ten eerste kom je eigenlijk weinig interessants qua loot tegen, telksens dezelfde spullen waar je toch al vol mee zit, maar er is dan op locaties ook niks te doen. Pas als je ergens een quest hebt is er iets te doen. Ik ga dus nu maar gewoon quests aflopen en dan dingen die ik tegenkom onderzoeken.

Ander raar ding zijn die vraagtekens. Enige wat ik dan treft zijn wat bodies steeds. Ik dacht dat je dan random encounters enzo kreeg. En die vraagtekens gaan ook steeds erg snel weg ...

En ik heb twee leuke blauwe wapens geevonden, maar die kan ik niet storen ... kan dus niet meer wissselen, minder ....
Ja dat is idd jammer. Op eigen houtje Ontdekken is er nagenoeg niet bij.

Die vraagtekens zijn mij ook nog onduidelijk. Heb er 1x iemand gered maar meestal is het vraagteken al van de mini map verdwenen voor ik het bereikt heb.

Edit: Ik doe er nu toevallig drie achter elkaar waar wat te zoeken viel.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 30-04-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Daar straks zo'n beetje het leven gelaten toen ik op een touw reed dat over de weg gespannen was. Reed gelukkig op volle snelheid. :+

Merk trouwens geen enkel verschil tussen 1.05 en 1.06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
s0kkie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:59:

Persoonlijk zie ik hem nog steeds als Starkiller van The Force Unleashed :+
Same :+

Ja die vraagtekens moet je snel bij zijn. Als je er direct op af gaat kan je meestal nog iemand redden, niet veel later vind je inderdaad alleen nog maar lijken. Volgens mij zijn ze ook beetje buggy, heb ook een keer gehad dat iemand vast zat in een auto alleen de game had hem op het dak gezet _O-

[ Voor 43% gewijzigd door Rappa1985 op 01-05-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Flagg schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:59:
Daar straks zo'n beetje het leven gelaten toen ik op een touw reed dat over de weg gespannen was. Reed gelukkig op volle snelheid. :+
Had ik van het weekend ook, ten noorden van Hot Springs.
Zag het totaal niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:34:

Op welke difficulty speel je? Op Hard moet ik na een flinke battle toch wel regelmatig weer gaan looten omdat ik bijvoorbeeld kerosine (molotovs), hout (pijlen) en scrap (melee repairs) te kort kom. Ook vind ik vaak medkits en die zijn altijd welkom.

Wapens kunnen alleen in je locker als je ze koopt. Ik weet niet welke wapens je hebt gevonden, maar zodra je bij Tucker trust level 2 haalt, kun je wat goede shit kopen (stuk beter dan die AK die je overal vindt).

Ik ben inmiddels bij het derde kamp aanbeland en ik moet zeggen dat ik steeds meer in het verhaal getrokken wordt. Zeer benieuwd hoe het zit allemaal nu. Ook de game zelf wordt veel vetter nu ik een beetje weet hoe de freakers zich gedragen en wat wel en niet slim is.

En had ik al gezegd hoe vet het 3D audio profiel is in deze game? Ik kan nagenoeg exact pinpointen waar geluid vandaan komt. Of het nu hoog, laag of op gelijke hoogte is. En dan het moment dat je hoort dat er een hele shitload aan freakers in de buurt zit en de muziek langzaam opzwelt. Schitterend.

Deze heeft voor nu mijn persoonlijke GOTY keuze van Metro Exodus overgenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat zijn die freakers precies? mensen of zombies? of een combinatie?

ik heb volgens mij ergens niet goed opgelet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Hamazaki schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:56:
wat zijn die freakers precies? mensen of zombies? of een combinatie?

ik heb volgens mij ergens niet goed opgelet :*)
Volgens mij hoor je dit ook niet te weten in het begin van de game, of ik heb ook wat gemist =D
spoiler:
Heb nu een aantal missies gehad waar ze bezig zijn de freakers te onderzoeken
. Dat doet mij vermoeden dat niemand precies weet wat er nu gebeurd is.

Die crossbow gaat trouwens van kansloos naar geweldig na aantal skill keuzes d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Rappa1985 op 01-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rappa1985 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:19:
[...]

Volgens mij hoor je dit ook niet te weten in het begin van de game, of ik heb ook wat gemist =D
spoiler:
Heb nu een aantal missies gehad waar ze bezig zijn de freakers te onderzoeken
. Dat doet mij vermoeden dat niemand precies weet wat er nu gebeurd is.

Die crossbow gaat trouwens van kansloos naar geweldig na aantal skill keuzes d:)b
En dan bedoel je de Drifter Crossbow? Want die je in het begin hebt vind ik nog steeds ruk. :P

Ik heb een tijdje met een sniper gelopen, maar het enige voordeel daarvan is de scope en het feit dat hij niet echt bullet drop heeft en dus nauwkeuriger is. Verder doet 'ie minder damage en kun je maar (tenminste, waar ik zit) 6 kogels bij je dragen. Dus dat is ook de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:32:
[...]
En had ik al gezegd hoe vet het 3D audio profiel is in deze game? Ik kan nagenoeg exact pinpointen waar geluid vandaan komt. Of het nu hoog, laag of op gelijke hoogte is. En dan het moment dat je hoort dat er een hele shitload aan freakers in de buurt zit en de muziek langzaam opzwelt. Schitterend.
Klinkt gaaf! Die 3D audioprofielen werken alleen met Sony PS4 koptelefoons? Zelf heb ik een Sony WH-1000XM2 koptelefoon. Heb ook gewoon een hele knappe 5.1 opstelling staan. Ben benieuwd hoe het geluid op externe luidsprekers is ivm een koptelefoon met een 3D audioprofiel, want dat is toch slechts virtueel 7.1.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:42:
[...]

En dan bedoel je de Drifter Crossbow? Want die je in het begin hebt vind ik nog steeds ruk. :P
Ik heb het over de Crossbow waar je mee start, wat bied die andere? Zag hem inderdaad al in de shop voorbij komen.

Na onderstaande skill unlock zijn alle standaard enemies met één pijl dood bij mij (geen idee of moeilijkheidsgraad hier nog wat mee te maken heeft).

spoiler:
Knocked Up: Significantly increases the damage dealt by a crossbow bolt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rappa1985 op 01-05-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Het geluid is niet normaal in dit spel. ik voel me echt in het bos met mijn 5.1 surround systeem. vooral als ik schiet en hoe het geluid weerkaatst....om te smullen :9 de sprinkhanen, de blaadjes..perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 01-05-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Klinkt gaaf! Die 3D audioprofielen werken alleen met Sony PS4 koptelefoons? Zelf heb ik een Sony WH-1000XM2 koptelefoon. Heb ook gewoon een hele knappe 5.1 opstelling staan. Ben benieuwd hoe het geluid op externe luidsprekers is ivm een koptelefoon met een 3D audioprofiel, want dat is toch slechts virtueel 7.1.
Alleen op de Platinum headset, om precies te zijn. De overige headsets die met de PS4 app werken, hebben wel een Days Gone profiel, maar dat is alleen surround.

Op luidsprekers is het in principe puur rondom. Dus niet boven je en onder je. Ik heb zelf ook een 5.1 opstelling staan, maar met headset vind ik veel toffer.
Rappa1985 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:52:
[...]

Ik heb het over de Crossbow waar je mee start, wat bied die andere? Zag hem inderdaad al in de shop voorbij komen.

Na onderstaande skill unlock zijn alle standaard enemies met één pijl dood bij mij (geen idee of moeilijkheidsgraad hier nog wat mee te maken heeft).

spoiler:
Knocked Up: Significantly increases the damage dealt by a crossbow bolt.
Op welke difficulty is dat, als ik vragen mag? Op Hard moet ik ze ook met de Drifter Crossbow dikwijls nog twee keer raken. Ik heb nu wel die sawblade honkbalknuppel. Die doet toch een partij melee damage.
Hamazaki schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:56:
Het geluid is niet normaal in dit spel. ik voel me echt in het bos met mijn 5.1 surround systeem. vooral als ik schiet en hoe het geluid weerkaatst....om te smullen :9 de sprinkhanen, de blaadjes..perfect.
Ook tof is als je een explosie veroorzaakt en daarna allemaal klein puin om je heen op de grond hoort vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:15:
Op welke difficulty is dat, als ik vragen mag?
Normal
Ik heb nu wel die sawblade honkbalknuppel. Die doet toch een partij melee damage.
Oke tof, gister recept voor gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja vandaar. Toen ik zag dat je op Easy en Normal zo'n wallhack en enemy tagging hebt, heb ik 'm meteen op Hard gezet. Achteraf ook blij mee. Hard is echt prima te doen, maar je moet wel berekend spelen. Ik ga niet vaak dood en resources zijn er genoeg, maar zodra je verrast of overrompeld wordt, dan is het voorbij. Perfecte difficulty wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoD87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11-2024

RenoD87

Arnhem

Ooh nooit geweten dat Hard dit niet had, wellicht ook maar even overnieuw beginnen dan.

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RenoD87 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:37:
Ooh nooit geweten dat Hard dit niet had, wellicht ook maar even overnieuw beginnen dan.
Yep, Hard is ook de "preferred" difficulty volgens Bend.

Snap überhaupt niet dat het taggen erin zit en dat je al die vijanden door muren ziet met R3. Past totaal niet in de setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Zie je vijanden door muren? Nee toch? Dacht dat alleen objecten oplichten bij gebruik van R3, vijanden niet dacht ik. Tags inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Soms lichten de vijanden bij mij ook op, maar niet altijd.
Ik las op reddit dat er ook nog iets in de skill tree zit.

Weet iemand wat de verschillen tussen de difficulty settings precies zijn?
Ik speel nu op normal en dat vind ik ook al vrij uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rappa1985 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:00:
Zie je vijanden door muren? Nee toch? Dacht dat alleen objecten oplichten bij gebruik van R3, vijanden niet dacht ik. Tags inderdaad wel.
Ik heb al meerdere filmpjes gezien waarbij freakers door muren heen te zien zijn (niet te verwarren met taggen). Gewoon complete hordes.
Racierox schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:05:
Soms lichten de vijanden bij mij ook op, maar niet altijd.
Ik las op reddit dat er ook nog iets in de skill tree zit.

Weet iemand wat de verschillen tussen de difficulty settings precies zijn?
Ik speel nu op normal en dat vind ik ook al vrij uitdagend.
Wat ik weet is dat je zelf minder damage doet en de vijanden meer damage + op Hard heb je geen taggen en het zien van vijanden door muren heen (ze lichten dan hetzelfde op als wat er ook gebeurt als je een steen wilt gooien, waarbij je ziet welke vijand je afleidt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zit zo erg in het spel, waardoor ik een hoop vaardigheidspunten niet heb verzilverd. ff gauw doen zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hamazaki schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:12:
ik zit zo erg in het spel, waardoor ik een hoop vaardigheidspunten niet heb verzilverd. ff gauw doen zo :9
Ik had er ook 7 of 8 voordat ik ontdekte waar het zat in het menu :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:12:
Kuusj schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Ik had er ook 7 of 8 voordat ik ontdekte waar het zat in het menu :P
Echt, hoe dan? Dit komt levensgroot in het beeld + press touch bar to level skill up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:18:
[...]

[...]

Echt, hoe dan? Dit komt levensgroot in het beeld + press touch bar to level skill up.
Ik weet dat het in beeld komt, maar er staat nergens waar het precies te vinden is. De afkortingen als je op de touch-pad drukt helpen daar allerminst bij :P Vind het menu over het algemeen alles behalve overzichtelijk, maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik weet waar het te vinden is, maar heb het lange tijd niet gedaan. waarschijnlijk geen behoefte aan gehad op easy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Ik weet dat het in beeld komt, maar er staat nergens waar het precies te vinden is. De afkortingen als je op de touch-pad drukt helpen daar allerminst bij :P Vind het menu over het algemeen alles behalve overzichtelijk, maar dat zal wel aan mij liggen.
Er staat letterlijk dat je op dat moment op de touch pad moet drukken als je je skill punt wilt spenderen. Dus 1x drukken en je zit meteen goed. :+

En waar denk je anders dat SKLS voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Er staat letterlijk dat je op dat moment op de touch pad moet drukken als je je skill punt wilt spenderen. Dus 1x drukken en je zit meteen goed. :+

Ah, hij bracht mij de eerste keer niet naar dat menu en daarna ben ik het vergeten :+
Nu doe ik het iedere paar punten weer uitgeven. Vind het altijd leuk meer in 1x te kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 01:11
Heb dit spel ook gehaald, en tot dusver wel een leuke ervaring.

Ik speel het spel zelf op de PS4 Pro, nog geen last gehad van crashes, maar wel andere bugs:
-lipsync issues bij cutscenes na een langere speelsessie
-geluid dat niet afspeelt (geluid van de motor)
-terrein dat niet geladen wordt bij fast travel
-missies/objectives die niet in het menu verschijnen of overgeslagen worden

De laatste in deze lijst is voor mij de meest storende, de rest kan vaak opgelost worden door de game te herstarten, maar het issue met de missies geeft me de indruk dat ik op een gegeven moment wellicht niet meer verder kan komen in het verhaal of mijn savegame corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
En 1.07 is al uit om de problemen van 1.06 op te lossen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
s0kkie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:31:
En 1.07 is al uit om de problemen van 1.06 op te lossen :+
Je kan een hoop zeggen, maar ondersteunen doen ze de game zeker. Bend is ook actief op Reddit. Erg netjes van ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Ben nog niet al te ver in het spel en hier en daar wat bugs die me niet zoveel uitmaken, maar ik loop nu toch wel tegen iets vervelends aan. Ik krijg geen nieuwe missies meer. Heb voor zover ik kan zien alles al ontdekt in de buurt en als ik te ver weg wil rijden dan krijg ik het 'leaving area' gebeuren en kan ik niet doorrijden. Vind free roamen normaal prima maar heb nu al een dik uur of twee niks nieuws meer te doen gehad. Laatste missie die ik heb gedaan was
spoiler:
het terughalen van een dame in een toren die uiteindelijk niet terug wil naar het tucker/werk-kamp.

Heb ondertussen al gereboot en ook tijdje niet gespeeld en later weer opgepakt maar vooralsnog heb ik nu niks te doen. Iemand hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheDMW schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:04:
Ben nog niet al te ver in het spel en hier en daar wat bugs die me niet zoveel uitmaken, maar ik loop nu toch wel tegen iets vervelends aan. Ik krijg geen nieuwe missies meer. Heb voor zover ik kan zien alles al ontdekt in de buurt en als ik te ver weg wil rijden dan krijg ik het 'leaving area' gebeuren en kan ik niet doorrijden. Vind free roamen normaal prima maar heb nu al een dik uur of twee niks nieuws meer te doen gehad. Laatste missie die ik heb gedaan was
spoiler:
het terughalen van een dame in een toren die uiteindelijk niet terug wil naar het tucker/werk-kamp.

Heb ondertussen al gereboot en ook tijdje niet gespeeld en later weer opgepakt maar vooralsnog heb ik nu niks te doen. Iemand hier ook last van gehad?
Is dat een missie met die Lisa? Ik had hetzelfde heel kort toen ik haar op moest zoeken en ze stond te schoffelen in het Tucker kamp. Toen kon ik ineens niets meer doen. Toen ben ik volgens mij gaan slapen en daarna weer rond gaan rijden en toen werd ik ineens gebeld door iemand die een nieuwe missie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 01:11
bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:12:
[...]

Is dat een missie met die Lisa? Ik had hetzelfde heel kort toen ik haar op moest zoeken en ze stond te schoffelen in het Tucker kamp. Toen kon ik ineens niets meer doen. Toen ben ik volgens mij gaan slapen en daarna weer rond gaan rijden en toen werd ik ineens gebeld door iemand die een nieuwe missie had.
Nee, Lisa zit niet vastgebonden in de toren, dit was een missie met een random NPC die niet terug wil nadat je haar redt.

Wat betreft mogelijk oplossingen, enige wat ik kan bedenken is game afsluiten, updates installeren en weer opstarten, dan gewoon rondroamen in de hoop dat iemand je een missie over de radio geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
xoleum schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:23:
[...]

Nee, Lisa zit niet vastgebonden in de toren, dit was een missie met een random NPC die niet terug wil nadat je haar redt.

Wat betreft mogelijk oplossingen, enige wat ik kan bedenken is game afsluiten, updates installeren en weer opstarten, dan gewoon rondroamen in de hoop dat iemand je een missie over de radio geeft.
Dit klopt inderdaad. Heb Lisa ook al zien schoffelen maar vervolgens nog niks. Straks als ik thuis ben ff updaten en nog even rondrijden, hopelijk lost het zich vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

En 1.07 geïnstalleerd ze blijven die updates eruit gooien. Lekker bezig.

Had overigens ook een bug dat Copeland's camp leeg is en ik dus de "job" die er zou zijn niet kon starten.

Na de update (of herstart) werkt het weer iig.

[ Voor 52% gewijzigd door Flagg op 01-05-2019 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:25:
[...]
spoiler:
SuKkeLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je later ook meer ammo meenemen? En dan heb ik het niet over de extra ammo op je motor. Als je met een horde bezig bent en je ammo is op is het best lastig om even naar je motor te lopen om ammo te pakken. Merk nu dat ik meestal wat te weinig ammo heb om de horde uit te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Oooooh, al twee keer mee gemaakt dat ik een cave inging en er niks te doen lijkt, me omdraai om weer naar buiten te lopen en achter me ineens een enorm lawaai opduikt en er zo'n horde uitkomt. F*ck me! Run for my life :) Prachtig.

Vind de stealth en melee heel vet. Game speelt gewoon lekker weg. Zeker wel een 8. Zitten ook best minpuntjes in, maar al met al een prima game tot nu toe ....

EDIT
Diezelfde horde uit de cave zit naast een ambush camp. Ikschiet zo'n beserk bolt op een van de ambushers.. die begint te schieten op alles en iedereen en iedereen schiet terug. Hels kabaal. Komt de horde erop af. Dag kamp _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door -SaveMe- op 01-05-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vinden jullie ook dat het te snel overdag en avond wordt? Kan niet eens rustig genieten van de zonsopgang en het is weer avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:47:
Kan je later ook meer ammo meenemen? En dan heb ik het niet over de extra ammo op je motor. Als je met een horde bezig bent en je ammo is op is het best lastig om even naar je motor te lopen om ammo te pakken. Merk nu dat ik meestal wat te weinig ammo heb om de horde uit te kunnen schakelen.
Ik heb nu een nieuwe AR en ik heb dan 105 kogels + de saddle bag refill. Is op zich genoeg voor de meeste situaties.

@Hamazaki Nee ik vind het juist heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheDMW schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:04:
spoiler:

Gewoon beetje rondrijden. Binnen een paar minuten krijg je een radio bericht.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Damn, lekkere game hoor. Doe alles melee en stealth, gebruik mijn guns nauwelijks. Eerder de crossbow.

Geprobeerd zo'n horde te killen, maar volgens mij kan dat nog niet, het lijkt of zo'n horde zich weer aanvult.
Leverde me wel heel veel oortjes op :p

Blijven toch broekpoep momentjes als je onverwachts door zo'n horde wordt nagejaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:01:
Damn, lekkere game hoor. Doe alles melee en stealth, gebruik mijn guns nauwelijks. Eerder de crossbow.

[YouTube: DAYS GONE_20190501223051]

Geprobeerd zo'n horde te killen, maar volgens mij kan dat nog niet, het lijkt of zo'n horde zich weer aanvult.
Leverde me wel heel veel oortjes op :p

Blijven toch broekpoep momentjes als je onverwachts door zo'n horde wordt nagejaagd :)

[YouTube: DAYS GONE_20190501225629]
Als je de horde niet helemaal afmaakt kan het na een tijdje dat deze zich weer aanvult ja.

Ik doe ook wel wat stealth, maar ook veel met guns hoor. De schietactie is veel te lekker om links te laten liggen.

Je weet trouwens dat je die XP indicators uit kan zetten? Snap überhaupt niet waarom dat erin zit.

Ik zag trouwens dat het zien van vijanden die muren inderdaad een skill is. Die ga ik lekker als laatste gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Die xp indicators zijn wel handig bij long range kills. Dan weet ik tenminste zeker dat diegene dood is en niet weer in dekking zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:01:
[...]
Je weet trouwens dat je die XP indicators uit kan zetten? Snap überhaupt niet waarom dat erin zit.
Ja, staat default uit. Maar ik heb het juist aangezet, vind ik prettig en is ook een goede indicatie dat iemand dood is. En het staat gewoon cool als je 20keer exp ziet verschijnen als je een groepje kilt met bijvoorbeeld een explosive.

Die skill dat je vijanden door muren ziet hoef ik ook niet, totaal niet nodig. Ik gebruik wel mark bij human camps
...

En met betrekking tot die hordes, later in de game krijgen die een soort cumulative levensbalk midden op het scherm en die moet je leeg maken, dan is de horde dood. Als een boss enemy dus ...

[ Voor 14% gewijzigd door -SaveMe- op 02-05-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik zie mijzelf toch nog echt geen horde afmaken hoor. Die 100 kogeltjes is nauwelijks voldoende als ik 100% hitrate heb.

Misschien met die lmg straks en iig meer ammo dat het een optie wordt maar vooralsnog is het hard wegrennen/rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDMW
YakuzA schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Gewoon beetje rondrijden. Binnen een paar minuten krijg je een radio bericht.
Naja punt was dus dat ik al ruim twee uur had rondgereden en er nog niks over m'n radio kwam.

Gisteren even gespeeld en ben toen een wat verstopt kamp tegengekomen, die gecleared en paar minuten later was er ineens iets over de radio te horen. Alsof de story even was blijven hangen totdat ik ergens weer progress wist te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas170 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:16:
Die xp indicators zijn wel handig bij long range kills. Dan weet ik tenminste zeker dat diegene dood is en niet weer in dekking zit
-SaveMe- schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Ja, staat default uit. Maar ik heb het juist aangezet, vind ik prettig en is ook een goede indicatie dat iemand dood is. En het staat gewoon cool als je 20keer exp ziet verschijnen als je een groepje kilt met bijvoorbeeld een explosive.

Die skill dat je vijanden door muren ziet hoef ik ook niet, totaal niet nodig. Ik gebruik wel mark bij human camps
...

En met betrekking tot die hordes, later in de game krijgen die een soort cumulative levensbalk midden op het scherm en die moet je leeg maken, dan is de horde dood. Als een boss enemy dus ...
Je krijgt een rode hitmarker als je iemand doodschiet. Daar heb je dus geen XP indicator voor nodig. ;)

Marken heb ik nog niet gemist op Hard. Vind ik ook totaal niet in de setting passen. Begrijp tevens niet waarom dat erin zit. Leuk in bijvoorbeeld Far Cry als je een creatieve kill chain wilt maken ofzo, maar hier voegt het echt totaal niks toe en het haalt compleet de spanning uit het innemen van kampen.
Flagg schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:39:
Ik zie mijzelf toch nog echt geen horde afmaken hoor. Die 100 kogeltjes is nauwelijks voldoende als ik 100% hitrate heb.

Misschien met die lmg straks en iig meer ammo dat het een optie wordt maar vooralsnog is het hard wegrennen/rijden.
Het is ook niet de bedoeling dat je een complete horde met alleen maar guns afmaakt. Je zal de omgeving moeten gebruiken, explosieven moeten plaatsen, molotovs moeten gooien, distractors gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:12:
[...]
Je krijgt een rode hitmarker als je iemand doodschiet. Daar heb je dus geen XP indicator voor nodig. ;)
[...]
Dat is mij niet opgevallen, dus blijkbaar heb ik die indicator wel nodig ;)
Heb sowieso af en toe moeite om de marker te zien, vooral bij die machinegun met 100 kogels.

Zal per persoon verschillen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:12:
[...]

[...]

Marken heb ik nog niet gemist op Hard. Vind ik ook totaal niet in de setting passen. Begrijp tevens niet waarom dat erin zit. Leuk in bijvoorbeeld Far Cry als je een creatieve kill chain wilt maken ofzo, maar hier voegt het echt totaal niks toe en het haalt compleet de spanning uit het innemen van kampen.

[...]

Het is ook niet de bedoeling dat je een complete horde met alleen maar guns afmaakt. Je zal de omgeving moeten gebruiken, explosieven moeten plaatsen, molotovs moeten gooien, distractors gebruiken etc.
Snap ik maar midden in een bos heb je vrij weinig aan je omgeving. :P

Distractors heb ik nog helemaal niet gebruikt dus misschien eens kijken wat die precies doen. :)

Moet eerst maar eens grotere ammo clips zien te krijgen voor ik er aan ga beginnen.

Vind het ook niet erg hoor, vind het wel grappig als je je omdraait en dan zo'n typisch ohfuckohfuck momentje hebt, en naar je brommer moet sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Flagg schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Distractors heb ik nog helemaal niet gebruikt dus misschien eens kijken wat die precies doen. :)

Moet eerst maar eens grotere ammo clips zien te krijgen voor ik er aan ga beginnen.

Vind het ook niet erg hoor, vind het wel grappig als je je omdraait en dan zo'n typisch ohfuckohfuck momentje hebt, en naar je brommer moet sprinten.
Kogels zijn in mijn ervaring redelijk kansloos, terwijl het gooien van Molotovs en granaten echt zeer effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kuusj schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Kogels zijn in mijn ervaring redelijk kansloos, terwijl het gooien van Molotovs en granaten echt zeer effectief is.
Ja maar heb nu nog maar max 3 molotov's. Heb 1 kleine horde afgemaakt (40 oortjes gescoord :p) omdat ze onder mij allemaal verzamelden op 1 punt. Dus dat was idd op je gemakje molotov's en granaten gooien.

Maar die hitrate gaat mij echt niet lukken terwijl ik achteruit ren en tegen bomen en auto's aan knal. #peasant. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
[...]

1. Vind een horde
2. Een groot opblaasbaar iets vlakbij (tankauto, gastank, etc)
3. Gooi attractor op ding van 2
4. Wacht tot er genoeg horde bij ding van 2 zijn.
5. Blaas ding van 2 op en de horde erbij :

Ding! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat @-SaveMe- al aangeeft: distractor (is gewoon een device waar veel herrie uitkomt en waar ze allemaal als vliegen op af komen) gooien en daarna een molotov/pipe bomb/granaat ertussen kwakken. Dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Omdat ik de game zelf niet ga aanschaffen, kijk ik een lets play van Fightingcowboy, hij speelt op hard.

Wat mij opvalt en wat ik echt super lame vind is dat doodgaan letterlijk 0 consequenties heeft?

Hij wilt een nest killen, maar er komt een horde op hem af, hij word gekilled, spawned ie letterlijk precies waar hij dood ging, al zijn consumables zijn weer aangevuld, de horde is weg, hij verliest geen geld en hij kan rustig het nest killen.

Uhh met andere woorden als je in een lastige situatie zit, kan je net zo goed express suicide plegen zodat je weer door kan? dat is toch totaal niet uitdagend, of zie ik iets over het hoofd? :)

Beetje jammer, spel ziet er verder wel vermakelijk uit om te spelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ambition88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:58:
Omdat ik de game zelf niet ga aanschaffen, kijk ik een lets play van Fightingcowboy, hij speelt op hard.

Wat mij opvalt en wat ik echt super lame vind is dat doodgaan letterlijk 0 consequenties heeft?

Hij wilt een nest killen, maar er komt een horde op hem af, hij word gekilled, spawned ie letterlijk precies waar hij dood ging, al zijn consumables zijn weer aangevuld, de horde is weg, hij verliest geen geld en hij kan rustig het nest killen.

Uhh met andere woorden als je in een lastige situatie zit, kan je net zo goed express suicide plegen zodat je weer door kan? dat is toch totaal niet uitdagend, of zie ik iets over het hoofd? :)

Dus eigenlijk zoals 98% van alle andere games werken? :?

Je wordt gewoon teruggezet naar de laatste save. Of had je een Dark Souls systeem verwacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

klopt, niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk spel werkt niet zo tegenwoordig? Wil je liever zoals mario bros vroeger dat je weer helemaal overnieuw met het spel moet beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:03:
[...]

Dus eigenlijk zoals 98% van alle andere games werken? :?

Je wordt gewoon teruggezet naar de laatste save. Of had je een Dark Souls systeem verwacht?
Laatste save weet je dat zeker? hij spawnde meerdere keren gewoon letterlijk op het punt waar hij dood ging alle eventuele enemies die daar waren, waren ook verdwenen.

Zoals hij zelf ook aangaf dat na het spelen van Sekiro dit misschien heel erg forgiving is, maar er had best enig nadeel aan kunnen zitten toch? je moet wel een beetje het gevoel hebben van ''oh shitt ik mag niet doodgaan''

ipv ''oh well lekker boeiend, ga geen potion gebruiken, als ik dood ga zijn ze weg en kan ik weer met full hp door''.

Haalt voor mij echt letterlijk ALLE spanning weg. :)
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Welk spel werkt niet zo tegenwoordig? Wil je liever zoals mario bros vroeger dat je weer helemaal overnieuw met het spel moet beginnen?
Ik vind dat je idd best een paar minuten terug gezet mag worden, of dat iig de enemies er nog zijn als je opnieuw spawned, nu kan je een lastige situatie gewoon ''skippen'' door dood te gaan, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, maargoed misschien is dit een persoonlijk dingetje.

Ik dacht het en een paar minuten later begon hij er zelf ook over, dus was wel benieuwd of andere dit ook zo ervaren, i guess not. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ambition88 op 02-05-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hordes blijven niet staan op dezelfde plek, die kunnen nadat je dood bent gegaan op een andere plek staan. Dan is de situatie anders en moet je een nieuwe manier vinden om ze dood te maken. Als ze elke keer op dezelfde plek staan dan is het toch minder uitdagend? Dan kun je het over en over proberen. Nu wordt de situatie nou juist anders.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:12:
Hordes blijven niet staan op dezelfde plek, die kunnen nadat je dood bent gegaan op een andere plek staan. Dan is de situatie anders en moet je een nieuwe manier vinden om ze dood te maken. Als ze elke keer op dezelfde plek staan dan is het toch minder uitdagend? Dan kun je het over en over proberen. Nu wordt de situatie nou juist anders.
Hehe ja, het was ook maar èèn voorbeeld. :P Ik was gewoon verbaasd over het feit dat dood gaan geen nadeel heeft, ook niet als je de difficulty opschroeft naar hard.

Voor mij zou het ook iets simpels kunnen zijn zoals bijv in rdr2 dat je spawned bij je kamp als je dood gaat en je weer dat hele eind op je paard(motor) moet rijden en dus WEER langs die enemies moet, super irritant misschien, maar dan moet je maar niet dood gaan, zo denk je de volgende keer wel 2x na en voelt het ook niet als een free pass.

Maar als het voor jullie geen afbreuk doet aan de spanning oid, prima toch. :+
Ow sorry zei ik iets ''negatiefs'' ? :>

[ Voor 15% gewijzigd door Ambition88 op 02-05-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ambition88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:15:
[...]
Ow sorry zei ik iets ''negatiefs'' ? :>
nee, ik ook niet toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Laatste save weet je dat zeker? hij spawnde meerdere keren gewoon letterlijk op het punt waar hij dood ging alle eventuele enemies die daar waren, waren ook verdwenen.

Zoals hij zelf ook aangaf dat na het spelen van Sekiro dit misschien heel erg forgiving is, maar er had best enig nadeel aan kunnen zitten toch? je moet wel een beetje het gevoel hebben van ''oh shitt ik mag niet doodgaan''

ipv ''oh well lekker boeiend, ga geen potion gebruiken, als ik dood ga zijn ze weg en kan ik weer met full hp door''.

Haalt voor mij echt letterlijk ALLE spanning weg. :)

[...]

Ik vind dat je idd best een paar minuten terug gezet mag worden, of dat iig de enemies er nog zijn als je opnieuw spawned, nu kan je een lastige situatie gewoon ''skippen'' door dood te gaan, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, maargoed misschien is dit een persoonlijk dingetje.

Ik dacht het en een paar minuten later begon hij er zelf ook over, dus was wel benieuwd of andere dit ook zo ervaren, i guess not. :)
Het zal wel aan mij liggen, maar je doet echt alsof je iets hebt gezien wat nog nooit eerder vertoond is. Nagenoeg letterlijk alle open wereld games die ik ken die werken gewoon zo. Je moet al op een laadscherm wachten, waarom zou ik teruggezet willen worden om weer een takke-eind te moeten gaan lopen?

Ik ben gisteren overigens een paar keer doodgegaan en de vijanden die al dood waren moest ik gewoon weer opnieuw doen hoor. Enfin: de game barst van de spanning. Ik heb nog geen moment het gevoel gehad dat jij beschrijft, maar wellicht is het geen game voor jou dan. Lekker bij de FROM titels blijven in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Snap wel wat Ambition zegt. Op het moment dat je tijdens een 'event' (het killen van zo'n horde) doodgaat zou het niet meer dan logisch zijn dat het event ge-reset wordt en je aan de rand van dat event spawned om het nogmaals te proberen.

In welke openwereld game werkt het op dezelfde manier als in DG? Ik heb er ook een zooitje gespeeld, maar kan me niet 123 heugen dat 98% ook zo werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeevdTee schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:29:
Snap wel wat Ambition zegt. Op het moment dat je tijdens een 'event' (het killen van zo'n horde) doodgaat zou het niet meer dan logisch zijn dat het event ge-reset wordt en je aan de rand van dat event spawned om het nogmaals te proberen.

In welke openwereld game werkt het op dezelfde manier als in DG? Ik heb er ook een zooitje gespeeld, maar kan me niet 123 heugen dat 98% ook zo werkt :P
Ik ken geen andere open wereld games met hordes, dus dat is lastig te zeggen. Maar de meeste games hebben wel iets van save points tijdens een missie, zodat je niet alles weer opnieuw hoeft te doen.

Ben nog niet echt bij de grote hordes aanbeland, dus ik moet het nog zien verder. Ik zal me er weinig aan storen verwacht ik.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste