Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:51

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Mijn game ligt vanmiddag in de brievenbus, maar ik kan zondag pas spelen, gvd koningsdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:38:
[...]

Vallen de laadtijden positief of negatief op? En hoe lang is hoe vaak is er een laadscherm?
De game opstarten duurt met mijn externe SSD ongeveer 30 seconden tot een minuut.
Tijdens het gamen is er na het halen van een doel een seconde of 3 een laadscherm.

En dan heb ik een extra snelle SSD, dus geen idee hoe het met gewone harddisk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:08:
[...]

De game opstarten duurt met mijn externe SSD ongeveer 30 seconden tot een minuut.
Tijdens het gamen is er na het halen van een doel een seconde of 3 een laadscherm.

En dan heb ik een extra snelle SSD, dus geen idee hoe het met gewone harddisk is.
Zal met reguliere HDD dan op 1,5 - 2 min laadtijd zitten en 5-6 seconden laadscherm tussen doelen.
Tenzij dat verschil niet puur in het schrijven zit. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
gamekings zegt laten liggen deze game.. :) ik sla deze even over. veel plezier ermee.. ( en kom nou niet aan met gamekings dit en dat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shakespeare schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:41:
gamekings zegt laten liggen deze game.. :) ik sla deze even over. veel plezier ermee.. ( en kom nou niet aan met gamekings dit en dat )
Ja ach, PU geeft een 86. Ik denk dat ik me er wel mee ga vermaken. En zo niet, gaat 'ie op Marktplaats.

Patch is nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hij ligt thuis te wachten..... is het al 17:00?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bas170 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:50:
Hij ligt thuis te wachten..... is het al 17:00?
Dat niet maar al wel een dag weekend. Alleen hier is de post nog niet geweest.

Altijd voor 11:30 en net nu nog niet geweest.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@Verwijderd hoeveel ruimte neemt Days Gone eigenlijk in beslag (inclusief de patches)?

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Bas170

67,50 GB met patch 1.04 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoeveel GB aan updates moet je downloaden als je de disc erin stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:25
Zonder te willen bashen, had ik hier al niet een al te best gevoel over. Sfeertje trekt me wel en kan ook nog wel leven met wat bugs en technische issues (wordt uiteindelijk wel opgelost). Als ik de reviews lees schijnen de missies niet bijzonder uniek te zijn en komen de hordes zombies pas echt laat in de game.
Nu was Dying Light ook niet perfect of zwaar origineel (de reviews waren niet bijzonder hoog), maar daar heb ik met erg goed mee vermaakt.

Ik zal het topic volgen om te kijken hoe jullie de game ervaren en dan kan ik hem altijd nog eens halen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamazaki schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:09:
[...]

https://www.google.nl/sea...j33i160j33i21.yxW9irafbPk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hamazaki schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:09:
hij kopieerde hier 17,5 GB vanaf disc en daarna werd er 32 GB gedownload om naar 1.04 te gaan.

Edit: je kunt starten zonder update overigens. Dus dat kan ook later.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 26-04-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Valt me op dat de Nederlandse reviews een stuk positiever zijn dan de Amerikaanse.

Heb de game gisteravond toch besteld. Mafia 3 was ook zo'n flawed open world titel en die vond ik fantastisch. Ze lijken ook een beetje dezelfde mate van rauwheid te hebben wat betreft de combat en daar hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Ik ben altijd gek op zombie achtige games. Dying light heeft mij erg kunnen boeien, Last Of Us was geniaal en Left4Dead heb ik ook lang gespeeld "vroegah". Resident Evil wil ik nog aanschaffen, maar had mijn hoop op deze game gevestigd. Maar door de mixed reviews weet ik het niet of ik er goed aan doe. Mijn intuïtie zegt; kopen die hap! :-P

Dus is er iemand die de game al speelt? En zijn of haar ervaring kan delen? : ) En zeggen of het de moeite waard is

[ Voor 4% gewijzigd door botwood op 26-04-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenoD87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11-2024

RenoD87

Arnhem

Voor de mensen die twijfelen, dan zou ik gewoon lekker wachten. Games dalen tegenwoordig zo snel en hard in prijs, dat het de moeite waard is als je hem niet direct wilt spelen.

PSN: RenoDeezy // XboxOne: RenoDeezy026

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Ik vind hem eigenlijk wel tof om eerlijk te zijn. Sneaken werkt lekker, sfeertje is goed, graphics prima, geluid goed (valt heel soms weg, dat wel). En ben nog niet heel schokkende dingen tegen gekomen. Alleen maakt mijn Pro een tering herrie.

En ik vind de bike niet lekker rijden, ik swabber alle kanten op, net als er wat lag op de input zit...

Maar goed ben ook nog niet super ver ofzo ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
botwood schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
Ik ben altijd gek op zombie achtige games. Dying light heeft mij erg kunnen boeien, Last Of Us was geniaal en Left4Dead heb ik ook lang gespeeld "vroegah". Resident Evil wil ik nog aanschaffen, maar had mijn hoop op deze game gevestigd. Maar door de mixed reviews weet ik het niet of ik er goed aan doe. Mijn intuïtie zegt; kopen die hap! :-P

Dus is er iemand die de game al speelt? En zijn of haar ervaring kan delen? : ) En zeggen of het de moeite waard is
Ik ben een uurtje of twee bezig nu. Ik vind het tot nu toe heel vet. Doet erg denken aan The Last of Us maar dan open wereld.

Er is lekker veel loot te vinden dus ik kam echt alles uit. Dat vind ik altijd heerlijk in dit soort games.

Graphics zijn echt heel goed. Vooral de weerseffecten maken indruk (beter dan RDR2).

De game ondersteunt 3D audio de Platinum headset met een eigen profiel, dus het geluid is ook waanzinnig.

Minpunten: lange laadtijden als je de game voor het eerst weer opstart. Transities tussen gameplay en cutscenes zijn niet zo smooth als we gewend zijn, maar als dat alles is. Meer luxe problemen dan dat ik er last van heb. En dode vijanden zijn geen objecten meer. Je loopt of rijdt er dus dwars doorheen zonder dat ze erop reageren.

Oh en ik heb verder nog geen bugs ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@bram1984 klinkt goed!

Speel je op de pro of de normale PS4?
Dan weet ik wat ik kan verwachten vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:21:
[...]

Ik ben een uurtje of twee bezig nu. Ik vind het tot nu toe heel vet. Doet erg denken aan The Last of Us maar dan open wereld.

Er is lekker veel loot te vinden dus ik kam echt alles uit. Dat vind ik altijd heerlijk in dit soort games.

Graphics zijn echt heel goed. Vooral de weerseffecten maken indruk (beter dan RDR2).

De game ondersteunt 3D audio de Platinum headset met een eigen profiel, dus het geluid is ook waanzinnig.

Minpunten: lange laadtijden als je de game voor het eerst weer opstart. Transities tussen gameplay en cutscenes zijn niet zo smooth als we gewend zijn, maar als dat alles is. Meer luxe problemen dan dat ik er last van heb. En dode vijanden zijn geen objecten meer. Je loopt of rijdt er dus dwars doorheen zonder dat ze erop reageren.

Oh en ik heb verder nog geen bugs ervaren.
Thanks, ik zelf ben ook van het looten en ronddwalen. RDR2 ook helemaal uitgespeeld. Dus ik denk dat ik maar eens naar de winkel ga straks! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bas170 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:24:
@bram1984 klinkt goed!

Speel je op de pro of de normale PS4?
Dan weet ik wat ik kan verwachten vanavond :)
Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
@bram1984 Volgens mij zitten we op dezelfde golflengte. Ik vind het tot nu toe ook lekker spelen, kam ook alles uit. nadeel, kan bijna niks meer oppakken, want ik heb de max van alles. Hoop dat dat nog omhoog gaat, want nu kun je maar weinig oppakken ... Heb veel moeten laten liggen, vooral kostbare scrap ...

Heb uiteraard gelijk de eerste 4 nests gecleared :)

Ook nog geen echt grote bugs of irritaties meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:38:
@bram1984 Volgens mij zitten we op dezelfde golflengte. Ik vind het tot nu toe ook lekker spelen, kam ook alles uit. nadeel, kan bijna niks meer oppakken, want ik heb de max van alles. Hoop dat dat nog omhoog gaat, want nu kun je maar weinig oppakken ... Heb veel moeten laten liggen, vooral kostbare scrap ...

Heb uiteraard gelijk de eerste 4 nests gecleared :)

Ook nog geen echt grote bugs of irritaties meegemaakt.
Yep heb ook alles vol. :)

Die nests heb ik ook meteen gedaan ja.

Echt een dikke Walking Dead vibe heeft deze game.

Edit: Die Gamekings review lijkt echt van een andere game te zijn. De gunplay is hartstikke punchy bijvoorbeeld. Waar hebben ze het over?

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 12:45
Ik had blijkbaar zoveel spaarpunten bij de lokale gameboer dat ik de game voor 19€ heb mee kunnen krijgen :P

Voor die prijs kan hij niet tegenvallen denk ik :)

Apple|Games|PSN: desjuhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik ben ook begonnen. Dat laden hè (ik speel op een default Pro) niet normaal meer bij die console games. PlayStation stijgt ook weer lekker op, gek toch dat Sony studio games dat altijd hebben.

Verder ziet het er op het eerste gezicht wel goed uit. Speelt oke, graphics zijn prima (de “mooiere lichteffecten dan RDR2” heb ik nog niet gezien) maar het motor rijden heeft mij nog niet overtuigd. Voertuigen besturen is in dit soort games natuurlijk altijd wat minder uitgewerkt maar deze motor rijd ook weer erg matig. Hoop dat dit met wat upgrades wat beter wordt.

Verder loopt hij hier een beetje zo zo. Echt diepe framedrops zijn het niet maar heb tijdens motor rijden dat het beeld soms een fractie bevriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:26:
Nou ik ben ook begonnen. Dat laden hè (ik speel op een default Pro) niet normaal meer bij die console games. PlayStation stijgt ook weer lekker op, gek toch dat Sony studio games dat altijd hebben.

Verder ziet het er op het eerste gezicht wel goed uit. Speelt oke, graphics zijn prima (de “mooiere lichteffecten dan RDR2” heb ik nog niet gezien) maar het motor rijden heeft mij nog niet overtuigd. Voertuigen besturen is in dit soort games natuurlijk altijd wat minder uitgewerkt maar deze motor rijd ook weer erg matig. Hoop dat dit met wat upgrades wat beter wordt.

Verder loopt hij hier een beetje zo zo. Echt diepe framedrops zijn het niet maar heb tijdens motor rijden dat het beeld soms een fractie bevriest.
Ik weet niet of je op mijn post doelt, maar ik had het over weerseffecten. Overigens zijn de lichteffecten ook beter want deze game heeft wel HDR. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh pardon. Dan voeg ik nog even toe: ook mooiere weerseffecten dan RDR2 heb ik nog niet gezien.

Edit: ik vind het schieten overigens wel lekker.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 26-04-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt misschien nog dan. Ik vind het aanzienlijk beter. De manier waarop bomen en struiken met de wind meebewegen en de manier waarop lichtbronnen effect hebben op regendruppels, is echt goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Net wat reviews bekeken. Ben niet zo van de zombie's maar open wereld met veel gevaar en een motor is best een toffe setting waar veel mogelijk is. Toch kan ik niet echt enthousiast worden als ik de reviews zo zie, het mist iets.

Zou tof zijn als die safe camps wat meer te bieden hebben behalve slapen/ammo krijgen. Bijvoorbeeld dat je kunt meehelpen om zo'n kamp op te bouwen/verbeteren of nieuwe kampen bouwen, waarbij je soms buiten het kamp moet zijn om resources te halen. Of helpen te verdedigen waardoor je vrienden maakt, die je mee kunt nemen naar missies. (of zit dat erin?)

Kweenie, ik haal 'm denk ik wel een keer als ie in de budgetbak ligt (en heb nog wat games liggen die ik moet uitspelen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tom Dat zit er (gelukkig) niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:17:
Net wat reviews bekeken. Ben niet zo van de zombie's maar open wereld met veel gevaar en een motor is best een toffe setting waar veel mogelijk is. Toch kan ik niet echt enthousiast worden als ik de reviews zo zie, het mist iets.

Zou tof zijn als die safe camps wat meer te bieden hebben behalve slapen/ammo krijgen. Bijvoorbeeld dat je kunt meehelpen om zo'n kamp op te bouwen/verbeteren of nieuwe kampen bouwen, waarbij je soms buiten het kamp moet zijn om resources te halen. Of helpen te verdedigen waardoor je vrienden maakt, die je mee kunt nemen naar missies. (of zit dat erin?)

Kweenie, ik haal 'm denk ik wel een keer als ie in de budgetbak ligt (en heb nog wat games liggen die ik moet uitspelen) :)
Ja dat had tof geweest idd. Als het wat meer State of Decay zou zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Net een half uurtje gespeeld en de eerste indruk is WOW! Wat een graphics in combinatie met HDR. Dit had ik totaal niet verwacht na die youtube filmpjes (wat natuurlijk geen maatstaf kan zijn). Fijne gameplay tot nu toe. Morgen weer verder gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 27-04-2019 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:20
Nou jullie hebben me overtuigd.. mooie graphics walking dead Sons of anarchy .

Ga hem zo ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door k1978 op 27-04-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:57
Hoe is de combat verder? Ik vond HZD in het begin erg cool, maar haakte al snel af omdat de combat tegen menselijke tegenstanders niet de gewenste impact had. Daarnaast was de AI om te huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik vind de combat echt tof. Guns voelen real aan en vooral de melee combat is echt vet. Heb een spiked bat en dat mept heerlijk weg. Ik doe zoveel mogelijk stealth en waar nodig melee combat.
ook al paar achterna gezeten door 20+ van die dingen en dat is dan toch echt wel ff panic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:57:
Hoe is de combat verder? Ik vond HZD in het begin erg cool, maar haakte al snel af omdat de combat tegen menselijke tegenstanders niet de gewenste impact had. Daarnaast was de AI om te huilen.
AI is niets bijzonder. Combat vind ik verder wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hehe was deze alweer alweer vergeten, gezien het fijne weer dit weekend de download ook maar aangezet.

PSN is goed wakker iig, 25MB/s dus over iets meer dan een half uur beginnen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Flagg schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:54:
Hehe was deze alweer alweer vergeten, gezien het fijne weer dit weekend de download ook maar aangezet.

PSN is goed wakker iig, 25MB/s dus over iets meer dan een half uur beginnen. :)
De update kwam bij mij gisteren met 45MB/s binnen. Wist niet wat ik meemaakte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Volgens mij hebben de meeste posters hier een PS4 Pro. Zijn er ook ervaringen op de OGPS4? Daar ben ik wel benieuwd naar, gezien ik eigenlijk overal wel dingen lees als pop-ins, lange laadtijden en fps drops.

Het lijkt me verder wel een tof spel, qua setting enzo. Lekker rondrijden op de motor in een post apocalyptische wereld met infected. Alleen als het niet te spelen is, dan wacht ik er nog even mee.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:45:
Zijn er ook ervaringen op de OGPS4?
Bestaat dat ras nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:55
:w yo! Present!!

Kan wel een pro kopen, maar speel op een fullhd tv, dus 4K voegt weinig toe. HDD heb ik zelf uitgebreid.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piiggy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Totaal niet mijn genre, maar toch besloten hem gisteren even te halen toen ik niks te doen had op 't werk.

Heb er nu een paar uur in zitten, en bevalt prima! Combat voelt lekker, ziet er ook top uit. Ben vooral lekker alles aan het afstruinen en kijken wat ik kan vinden. Graphics zijn dikke prima voor mij, ps4 blijft muisstil en heb nog geen enkele framedrop gezien. Nu al wel 2 keer gehad dat ineens het geluid wegvalt. Communicatie op de walkietalkie met Boozer hoor je nog wel, geluid in menu ook, maar de motor en schieten etc. hoor je niet. Als het geluid werkt, klinkt het best prima moet ik zeggen. M'n headset is kaduuk, dus heb het nu via speakers in de tv maar slecht klinkt het niet.. Wil op zoek naar een nieuwe headset, benieuwd hoe het dan klinkt..

Tot nu toe 1 keer bij het verbranden van een nest uit het niets een dikke horde achter me aan gehad, schrok me de tering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
piiggy schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:27:
Totaal niet mijn genre, maar toch besloten hem gisteren even te halen toen ik niks te doen had op 't werk.

Heb er nu een paar uur in zitten, en bevalt prima! Combat voelt lekker, ziet er ook top uit. Ben vooral lekker alles aan het afstruinen en kijken wat ik kan vinden. Graphics zijn dikke prima voor mij, ps4 blijft muisstil en heb nog geen enkele framedrop gezien. Nu al wel 2 keer gehad dat ineens het geluid wegvalt. Communicatie op de walkietalkie met Boozer hoor je nog wel, geluid in menu ook, maar de motor en schieten etc. hoor je niet. Als het geluid werkt, klinkt het best prima moet ik zeggen. M'n headset is kaduuk, dus heb het nu via speakers in de tv maar slecht klinkt het niet.. Wil op zoek naar een nieuwe headset, benieuwd hoe het dan klinkt..

Tot nu toe 1 keer bij het verbranden van een nest uit het niets een dikke horde achter me aan gehad, schrok me de tering!
Via de Wireless Platinum krijg je 3D audio. Is echt heel dik. Je hoort dan nijverheid bijvoorbeeld onweer ook echt boven je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Vrijdag schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:45:
Volgens mij hebben de meeste posters hier een PS4 Pro. Zijn er ook ervaringen op de OGPS4? Daar ben ik wel benieuwd naar, gezien ik eigenlijk overal wel dingen lees als pop-ins, lange laadtijden en fps drops.

Het lijkt me verder wel een tof spel, qua setting enzo. Lekker rondrijden op de motor in een post apocalyptische wereld met infected. Alleen als het niet te spelen is, dan wacht ik er nog even mee.
Zit er nu een paar uur in en heb niks gemerkt, laadtijden zijn niet irritant te noemen, maar ik ben ook geen zeikerd wat dat betreft. Waar andere mensen jammeren en ach en wee klagen over framedrops ed, haal ik mijn schouders op en speel rustig door. :)

Spel zelf speelt wel lekker weg, geen idee of het gaat vervelen maar so far so good.
Zo lang ik nog geen 4K projector heb koop ik ook nog geen pro (of ps5 straks) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 27-04-2019 14:48 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Net opgehaald ik ben echt benieuwd :)
Ps4 slim

I like it die tunnel is al zeer tof!

[ Voor 40% gewijzigd door Nick25 op 27-04-2019 15:49 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb twee dingetjes.

Weet iemand hoe dat speakertje in je controler zachter kan in de game? Die blaast zichzelf bijna op zo hard zijn die radio berichten.

En weet iemand hoe ik aan de pre-order bonus kom? Ik heb de code ingevoerd en de game herstart maar vind ze nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Donstil

Dat speakertje kun je in het PS menu instellen. Harder, zachter en zelfs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:34:
@Donstil

Dat speakertje kun je in het PS menu instellen. Harder, zachter en zelfs uit.
Aah jammer, daar was ik al bang voor. Hij wordt in The Divison2 ook gebruikt en daar is het prima, hier in Days Gone is hij heel hard dus hoopte op een game instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Donstil

Soms zijn er instellingen voor de controller speaker in de game. Even checken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:16:
@Donstil

Soms zijn er instellingen voor de controller speaker in de game. Even checken dus.
Die kon ik dus niet vinden. Vandaar de vraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online
Zijn er meer mensen die de bug hebben waarbij het omgevingsgeluid compleet wegvalt? En zo ja, al een fix gevonden?

Bij mij werkt tot nu toe alleen het opnieuw opstarten van de PS4 maar dat is me te veel moeite steeds :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wordt de map gedurende het spel nog groter trouwens? Ik ben redelijk aan het begin nog maar als ik zie wat er nu nog wit is dan ben ik snel uit ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
Hoe gaat het met de technische problemen van het spel op de reguliere Ps4? Ik lees in de reacties van de review dat ze de problemen niet ervaren maar er staat niet bij op welke versie van de console het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik ervaar geen technische problemen en dit spel is gewoon puur genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
piiggy schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:21:
Zijn er meer mensen die de bug hebben waarbij het omgevingsgeluid compleet wegvalt? En zo ja, al een fix gevonden?

Bij mij werkt tot nu toe alleen het opnieuw opstarten van de PS4 maar dat is me te veel moeite steeds :')
Nu een paar keer achter elkaar gehad. Erg vervelend en dit zorgt ervoor dat ik het eigenlijk niet meer ga spelen tot ze het hebben gefixed.

Om nou Days Gone elke keer weer opnieuw op te moeten starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
YouTube: Days Gone PS4 vs PS4 Pro: Performance/ Frame-Rate Tests
Dus valt erg mee alleen vreemde is(wat ik ook direct opmerkte)dat je een basis bent vaak framerate wisselvallig is maar bij grote horde met veel effecten blijkbaar geen moeite heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:09:
[...]

Nu een paar keer achter elkaar gehad. Erg vervelend en dit zorgt ervoor dat ik het eigenlijk niet meer ga spelen tot ze het hebben gefixed.

Om nou Days Gone elke keer weer opnieuw op te moeten starten...
Bij mij moest ik de hele console opnieuw starten.. Als ik enkel de game had herstart had ik hetzelfde probleem..

Ik heb het nu ook al te vaak gehad, ik leg 'm nu ook ff weg helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41
Vandaag toch ook maar gehaald. Ik houd normaal echt niet van zombie games, maar bij gebrek aan een alternatief toch maar gekocht via marktplaats.

Ongeveer een uurtje of 3 gespeeld en de tijd is omgevlogen. Mooie game! Spel op een normale PS4 en heb geen noemenswaardige problemen gehad. Soms komen de gedetailleerde textures wat laat ( vooral water plassen) maar voor de rest speelt het prima weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:21:
Wordt de map gedurende het spel nog groter trouwens? Ik ben redelijk aan het begin nog maar als ik zie wat er nu nog wit is dan ben ik snel uit ontdekt.
Ja stuk groter viel mijn in het begin ook op maar al vrij snel kan je naar het noorden krijg je wat minder bos en meer kleine dorpjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:13
Die dorpjes maken het spel ook veel leuker, vooral de infested dorpen waar je hun nesten moet uitroeien. spannend spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Amdwarrior schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:45:
[...]

Ja stuk groter viel mijn in het begin ook op maar al vrij snel kan je naar het noorden krijg je wat minder bos en meer kleine dorpjes >:)
Ooh cool. Dorpjes enz miste ik nu ook al idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

piiggy schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:21:

Vanochtend binnen 15 minuten 3x last van gehad. Telkens spel moeten herstarten. Ik heb eerst geprobeerd om een eerdere save te laden, maar daar is het geluid dan ook weg.

Behoorlijk storend. Doet zich gelukkig alleen voor op de motor, dus dan kan ik iig snel opslaan en herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met het wegvallen van het geluid heb ik geen problemen mee. Wel valt mij op dat de stemmen niet altijd boven de rest van het geluid komt en dat er veel door elkaar gepraat wordt waardoor je het verhaal niet goed kan volgen. Nu het volume van de stemmen wat hoger gezet dan de rest, dat helpt wel een beetje.

Overigens meer mensen last van de AI? Die is redelijk dom, staan twee mensen naast elkaar, vermoord je de ene dan lijkt die andere niks te zien. Tevens iemand die recht voor je staat lijkt je niet te zien. Hierdoor is de game wel redelijk makkelijk terwijl ik hem op hard speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Enige wat me opvalt qua AI is dat ze bodies niet opmerkem. Freakers dan weer wel, die komen af op nieuwe lijken, dus nooit lang bij een net gedode freaker blijven hangen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:51

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Eindelijk er ook nu aan beginnen maar eerst 1.05 binnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sommige updates duren best wel lang totdat ze gekopieerd zijn naar mijn hdd zoals deze 1.05 patch, is dat bij jullie ook? De update wordt wel snel gedownload verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hamazaki

Dat is bij iedereen zo en als je een SSD hebt gaat het sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.05 loopt tot nu toe erg soepel. Geen frame drops, denk dat ze er nu bijna zijn. Enige wat ik nog heb is wanneer ik op de touchbar klik op de controller dan gaat de fan heel hard draaien. Als ik dan weer uit dat scherm ga dan is dat weer afgelopen. Meer mensen last van?

1 ding wat ik irritant vind is, wanneer je een met een missie bezig bent en je loopt te ver weg dat die dan aangeeft je gaat het missie gebied uit. Dat kan gewoon niet in een open wereld game. Je moet gewoon gaan en staan waar je wilt, zoals bij gta.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2019 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
-Wanneer ik geen benzine nodig heb = overal jerrycans

-wanneer ik wel benzine nodig heb = 0 jerrycans :+

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 28-04-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:51:
1.05 loopt tot nu toe erg soepel. Geen frame drops, denk dat ze er nu bijna zijn. Enige wat ik nog heb is wanneer ik op de touchbar klik op de controller dan gaat de fan heel hard draaien. Als ik dan weer uit dat scherm ga dan is dat weer afgelopen. Meer mensen last van?

1 ding wat ik irritant vind is, wanneer je een met een missie bezig bent en je loopt te ver weg dat die dan aangeeft je gaat het missie gebied uit. Dat kan gewoon niet in een open wereld game. Je moet gewoon gaan en staan waar je wilt, zoals bij gta.
Dat gebeurd bij far cry ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:51:
dit vind ik juist handig. soms verdwaal ik tijdens een missie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

En wat is jouw mening na een weekendje spelen? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jaaoie17 schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:32:
[...]

Dat gebeurd bij far cry ook hoor.
Dat gebeurd overigens bij heel veel games. De reden is mij nooit duidelijk geworden. Mijn PS4 Pro (eerste model) is echt prima stil tijdens alle games, maar zodra ik een menu in ga is het einde zoek wat betreft lawaai. De ergste games tot dusver zijn God of War en Horizon Zero Dawn.

Misschien doen ze dat om hem even flink te koelen tijdens 'niet kritische' gameplay, maar dat lijkt me ook sterk. Een logische verklaring is overigens dat ze 'iets' renderen maar zonder framerate cap. Dit is wel in veel games zo en best wel slordig.

Ik heb nu ongeveer 8 uur gespeeld. Ik heb gelukkig geen last van wegvallend geluid en de framerates zijn ook heel acceptabel. De kleuren van de omgeving hadden voor mij iets helderder gemogen. Ik betrap mezelf erop dat ik me heel erg irriteer aan het feit dat als je bij een bepaald kamp/persoon bent geweest, en dan 1 meter buiten de poort gaat staan, ze opeens door de radio beginnen te tetteren dat je maar eens langs moet komen 8)7 Dit levert ook heel vaak gewoon ontzettend onlogische situaties op en ik begrijp niet dat zoiets niet is opgevallen bij het testen.

Andere bug die me is opgevallen is dat er het ene moment géén horde op een bepaalde plek staat, loop ik even rond (30 meter er vanaf) en dan komen ze opeens met 40 stuks op me af 8)7

Oja, Radio Free Oregon :O :r En het geschreeuw van Deacon na die audiostukjes is ook echt om te huilen zo cringe. Die review van DigitalCentralMedia is ook wat overdreven in mijn ogen, maar in de basis heeft de reviewer wel gelijk. God of War, Uncharted en Last of Us zijn misschien niet per se unieke games, maar hebben wel een eigen identiteit, deze game heeft dat niet en dat is jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 29-04-2019 09:31 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik speel met een draadloze controller en regelmatig tijdens het spelen kom (ik zonder het touchpad aan te raken) in het menu terecht 8)7

zijn er meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr-Music schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:32:
Ik speel met een draadloze controller en regelmatig tijdens het spelen kom (ik zonder het touchpad aan te raken) in het menu terecht 8)7

zijn er meer die dit hebben?
nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

uchiha tijntje schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:08:
Me? :)

Eigenlijk de halve zaterdag en zondag en vrijdag avond gespeeld en had moeite om het weg te leggen.

Die review hierboven is zo volledig retarded dat ik me afvraag of de reviewer een soort persoonlijke ruzie probeert uit te vechten met Sony. :+

Ik vind de game verassend afwisselend eigenlijk, ik was in de aanloop een beetje in de "ik weet het nog niet" fase, en dat scheelt ws ook een stuk, verwachtingen zijn dan wat makkelijker te halen moet je maar denken.

Verhaal is best leuk, al is die broer me net iets té eigenwijs, had hem zelf allang een rotschop gegeven. :P

Trust systeem met camps is imo ook degelijk, geld is niet echt een issue nog nooit echt zonder gezeten al heb je ook nooit echt het gevoel dat je het niet op kan krijgen. En beetje sensible omgaan en je hebt geen problemen.

Als motorrijder is het motorrijden natuurlijk volledig belachelijk, maar ik heb het slechter gezien en na een poosje went het wel. Beter iets langzamer en vloeiender dan ga je uiteindelijk een stuk sneller. (Das dan wel weer realistisch :) )

Hordes zijn verdomd creepy en ik heb voorlopig nog niet de wapens en skills om die aan te pakken, dus naar je brommer rennen en gas op die lollie is het devies, wat wel weer grappig is. Ben wel eens een heuveltje overgelopen om een horde op me af te zien "stromen". Dan heb je echt even een "oh fuck" momentje. Hou ik wel van. :)

Melee werkt ook goed en is zeer effectief zeker in het begin. Tot een freaker of 5 a 6 maai je ze prima onderuit met een spiked baseball bat bijvoorbeeld. Het is altijd aan te raden ammo te sparen waar je kan.

De AI kan je geen AI noemen, er is vrijwel geen I te vinden, niet bij freakers en niet bij NPC's. All dumb as fuck...en blind...en doof. :P

Dus bij lange na geen perfecte game, maar ik vermaak me er prima mee. Geen eindeloze lijst met missies maar voldoende om je steeds bezig te houden zonder dat het op werken lijkt, tot nu toe tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik vind het juist een heerlijk dat de AI dom is, lekker op mn gemak zombies afslachten. :9

in de trailers van vorig jaar zag je deacon hordes afslachten met een automatische wapen, vanwaar kwam hij aan al die munitie? ik ben continue met een hakmes/bijl bezig omdat ik voorzichtig moet zijn met mijn kogels.. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 29-04-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik zag net de volledige map op Reddit.. Ik dacht al dat er meer moest zijn dan ik nu zie, maar dit is boven verwachting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De HDR in combinatie met zonsopgang/ondergang is prachtig gemaakt in dit spel trouwens. ik sta nog steeds versteld van de graphics..dit had ik niet verwacht.

vooral de donkere scenes in de tunnel komen goed tot zijn recht met een oled. ik kan me niet bedenken hoe slecht dat uit zou zien met een lcd.

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 29-04-2019 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:08:
Tot nu toe vind ik het vet. Het is geen perfecte game, maar je merkt aan een hoop dingen dat Bend er veel liefde in heeft gestopt. Ik heb dit weekend overigens bijna niet gespeeld. Voor mij is het een 8.5 tot nu toe.

Grootste minpunt is voor mij de menselijke AI. Die wil nog wel eens raar/dom doen.

Verder gewoon heerlijke Walking Dead vibes en de graphics zijn echt bijzonder op momenten.

Ook blij om te zien dat de sales goed zijn ondanks dat lauwe reviews. Dat betekent zonder twijfel een deel 2 op de PS5. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vEYoC6t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://serving.photos.photobox.com/56424224c1ee951028562a98cdd46a38b8cc0a75d630e9ad74ab33c31dbb75ffc81eea5a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.noelshack.com/fichiers/2019/17/7/1556483550-days-gone-20190427155639.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:57
Toch wel jammer dat ik overal lees dat de AI zo dom is, hoe kan dit anno 2019 nog steeds een ding zijn, terwijl bijv. Half-Life het perfect op orde had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kwdtje schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:24:
Toch wel jammer dat ik overal lees dat de AI zo dom is, hoe kan dit anno 2019 nog steeds een ding zijn, terwijl bijv. Half-Life het perfect op orde had.
ik vind het juist een nadeel dat de AI slim is bij een spel waar je heel veel levens moet nemen. bij een spel als the last of us moet de AI wel beter zijn natuurlijk omdat je geen massa's hoeft te vermoorden, dat maakt het spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

kwdtje schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:24:
Het was waarschijnlijk een afweging. De PS4 heeft namelijk niet geweldig veel CPU kracht. Ik kan me indenken dat de massa's aan AI in dit spel niet geweldig gecompliceerd kunnen zijn t.o.v. een game waarin er veel minder AI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dit is ook een van de weinige spellen waarvan ik het gevoel heb dat de updates ook echt iets toevoegen/verbeteren. je voelt dat ze er nog met liefde en gericht aan werken. ik kan al zien dat ze het spel niet zomaar laten neervallen in de toekomst.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 29-04-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:28:
[...]

ik vind het juist een nadeel dat de AI slim is bij een spel waar je heel veel levens moet nemen. bij een spel als the last of us moet de AI wel beter zijn natuurlijk omdat je geen massa's hoeft te vermoorden, dat maakt het spannender.
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:28:
[...]

Kuusj schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:29:
[...]

Het was waarschijnlijk een afweging. De PS4 heeft namelijk niet geweldig veel CPU kracht. Ik kan me indenken dat de massa's aan AI in dit spel niet geweldig gecompliceerd kunnen zijn t.o.v. een game waarin er veel minder AI is.
Het gaat hier niet om de hordes. Die AI moet gewoon simpel zijn: met z'n alleen zo snel mogelijk achter je aan rennen.

Het betreft de menselijke vijanden. Kan me niet voorstellen dat dit met de CPU te maken heeft verder. Ze staan soms met hun rug naar je toe tijdens gevechten, dat soort dingen. Hele simpele opdrachten zouden al voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ben ik de enige die de verhalen-selectie een beetje verwarrend vind? ik wil alleen de hoofdmissies spelen, daarom selecteer ik handmatig nooit een missie en laat dit aan het spel over. dan moet het wel goed komen denk ik?

welke icoontjes zijn nou precies de hoofdmissies en welke zij-missies?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 29-04-2019 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:12:
ben ik de enige die de verhalen-selectie een beetje verwarrend vind? ik wil alleen de hoofdmissies spelen, daarom selecteer ik handmatig nooit een missie en laat dit aan het spel over. dan moet het wel goed komen denk ik?

Volgens mij zijn alle missie met Sarah de hoofdmissies of die met je broer... of... Geen idee eigenlijk. Doe de missie waar ik zin in heb.

*Ding dong, kleine mededeling* deze post is genomineerd voor het meest nutteloze antwoord van 2019. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

I Remember Her (geel icoon) en He's My Brother (donkerblauw icoon) zijn volgens mij de hoofdmissies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
haha niemand weet het precies, heerlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Coole screens! Vooral met die zon is echt heel gaaf! Ik neem aan eigen gemaakte in-game beelden?
Afgelopen weekend ein-de-lijk door RDR2 heen geworsteld... als je het dan hebt over een game met unaniem lovende kritieken waar voor mij echt te weinig lol in heeft gezeten... Na Far Cry 5 is dat eigenlijk de grootste teleurstelling voor mij deze generatie (wellicht wel ooit)

Als ik dan lees dat mensen wel lekker veel lol beleven aan Days Gone dan is dat toch wel weer bijzonder te noemen. Ik heb een aantal vrienden die RDR2 ook hebben en iedereen zegt hetzelfde. Meesten zijn na Episode 3 gewoon afgehaakt en ik snap dat wel. Rockstar is qua neerzetten van een levendige spelwereld/cowboy sim helemaal doorgeslagen ten laste van het spelplezier wat die game te bieden heeft. RDR2 voelt voor mij als veel Oscar winnende films. Daar beleef ik vaak geen lol aan, maar omdat ze iets bijzonders doen geilen critici daar op.

Moraal van dit verhaal. Reviewers beoordelen een game vaak veel te snel. RDR2 en FC5 waren de eerste 8 uur fan-tas-tisch, maar verloren het in die 40 uur daarop compleet. In die eerste uren hebben reviewers hun review al in hun hoofd uitgedacht/geschreven. Wellicht is Days Gone in het begin niet pakkend of vernieuwend genoeg en heeft het niet aan de torenhoge verwachtingen voldaan waar Sony bijna garant voor is gaan staan.

Anyway, die game is verkocht. Kan ik lekker aan days gone beginnen. Ook hier voornamelijk positief geluid en goed om te horen dat de HDR erg tof is in deze game :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2019 15:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:25:
[...]

Coole screens! Vooral met die zon is echt heel gaaf! Ik neem aan eigen gemaakte in-game beelden?
Afgelopen weekend ein-de-lijk door RDR2 heen geworsteld... als je het dan hebt over een game met unaniem lovende kritieken waar voor mij echt te weinig lol in heeft gezeten... Na Far Cry 5 is dat eigenlijk de grootste teleurstelling voor mij deze generatie (wellicht wel ooit)

Als ik dan lees dat mensen wel lekker veel lol beleven aan Days Gone dan is dat toch wel weer bijzonder te noemen. Ik heb een aantal vrienden die RDR2 ook hebben en iedereen zegt hetzelfde. Meesten zijn na Episode 3 gewoon afgehaakt en ik snap dat wel. Rockstar is qua neerzetten van een levendige spelwereld/cowboy sim helemaal doorgeslagen ten laste van het spelplezier wat die game te bieden heeft. RDR2 voelt voor mij als veel Oscar winnende films. Daar beleef ik vaak geen lol aan, maar omdat ze iets bijzonders doen geilen critici daar op.

Moraal van dit verhaal. Reviewers beoordelen een game vaak veel te snel. RDR2 en FC5 waren de eerste 8 uur fan-tas-tisch, maar verloren het in die 40 uur daarop compleet. In die eerste uren hebben reviewers hun review al in hun hoofd uitgedacht/geschreven.

Anyway, die game is verkocht. Kan ik lekker aan days gone beginnen. Ook hier voornamelijk positief geluid en goed om te horen dat de HDR erg tof is in deze game :)
Niet mijn eigen screens, maar van iemand op ResetEra. Inderdaad met de photomode gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bij sommige missies zie je in je map staan "Activate side-mission" als je erop hovert.
Dan is het een side-mission :)
[...]
HDR ziet er iid goed uit, moest hem alleen zelf handmatig aanzetten via het options menu. (bijvoorbeeld TR deed dit al automatisch)
Kuusj schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:14:
[...]

Dat gebeurd overigens bij heel veel games. De reden is mij nooit duidelijk geworden. Mijn PS4 Pro (eerste model) is echt prima stil tijdens alle games, maar zodra ik een menu in ga is het einde zoek wat betreft lawaai. De ergste games tot dusver zijn God of War en Horizon Zero Dawn.
Heeft er soms mee te maken dat in de menu's de framerates uncapped zijn, waar ze tijdens gameplay vaak op 30 of 60 gecapped zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2019 15:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axel101
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik heb er nu denk ik zo'n 8 uurtjes in zitten. Maar wat een heerlijke game !

Voor de mensen die last hebben van de bug dat audio compleet wegvalt is er een fix:
Equip de default exhaust op je bike. Start je ps4 opnieuw op en het probleem is (tot nu toe bij mij) verholpen!

League of Legends EUW: IBullit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

axel101 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:09:
Ik heb er nu denk ik zo'n 8 uurtjes in zitten. Maar wat een heerlijke game !

Voor de mensen die last hebben van de bug dat audio compleet wegvalt is er een fix:
Equip de default exhaust op je bike. Start je ps4 opnieuw op en het probleem is (tot nu toe bij mij) verholpen!
Vanavond even proberen, het gebeurde bij mij pas recent 3x, zou idd met de andere exhaust te maken kunnen hebben.
Tot nu toe moest ik idd "Close Application" doen via het menu om het geluid terug te krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

[...]

Moraal van dit verhaal. Reviewers beoordelen een game vaak veel te snel. RDR2 en FC5 waren de eerste 8 uur fan-tas-tisch, maar verloren het in die 40 uur daarop compleet. In die eerste uren hebben reviewers hun review al in hun hoofd uitgedacht/geschreven.

Van Far Cry 5 heb ik geen minuut plezier gehad :P Heb die game uiteindelijk voor een 10'tje gekocht maar zelfs dat is 'ie niet waard in mijn ogen. Sekiro vind ik ook geen zak aan, ondanks de hoge reviews. Red dead 2 vond ik wel weer geweldig, maar AC: Odyssey heb ik me weer doorheen moeten slaan... Ik hecht echt weinig waarde aan wat reviewers zeggen, het komt toch neer op wat je zelf in een game wil.

Ik ben niet zo van de ADHD games als Fortnite of Apex Legends. Maar ik ben ook niet zo van de games waar ik verplicht 6 uur moet grinden om verder te komen in het verhaal (AC: Odyssey). Ik wil een game spelen zoals ik een boek lees, het verhaal zonder veel onderbrekingen, en dan het liefst een hele serie aan boeken van 600 pagina's per stuk. Tot dusver doet Days Gone dat goed, dus kan het mijn interesse vasthouden.

Ik probeer het altijd uit te leggen aan de hand van lang vs. breed. Je spel kan heel lang zijn maar over de hele lengte weinig diepgang leveren (smal), of een ander uiterste: heel kort maar veel te veel informatie. De balans vinden is moeilijk, games als God of War en TLOU/Uncharted/Horizon hebben die balans goed in het snotje. Odyssey bijvoorbeeld totaal niet. Daar ben je pas na een uur of 60 klaar met de game maar wat je nu eigenlijk aan verhaal hebt gehad? Mwoah.. Een map die gekopieerde gebouwen heeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuusj schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:16:
[...]

Van Far Cry 5 heb ik geen minuut plezier gehad :P Heb die game uiteindelijk voor een 10'tje gekocht maar zelfs dat is 'ie niet waard in mijn ogen. Sekiro vind ik ook geen zak aan, ondanks de hoge reviews. Red dead 2 vond ik wel weer geweldig, maar AC: Odyssey heb ik me weer doorheen moeten slaan... Ik hecht echt weinig waarde aan wat reviewers zeggen, het komt toch neer op wat je zelf in een game wil.

Ik ben niet zo van de ADHD games als Fortnite of Apex Legends. Maar ik ben ook niet zo van de games waar ik verplicht 6 uur moet grinden om verder te komen in het verhaal (AC: Odyssey). Ik wil een game spelen zoals ik een boek lees, het verhaal zonder veel onderbrekingen, en dan het liefst een hele serie aan boeken van 600 pagina's per stuk. Tot dusver doet Days Gone dat goed, dus kan het mijn interesse vasthouden.

Ik probeer het altijd uit te leggen aan de hand van lang vs. breed. Je spel kan heel lang zijn maar over de hele lengte weinig diepgang leveren (smal), of een ander uiterste: heel kort maar veel te veel informatie. De balans vinden is moeilijk, games als God of War en TLOU/Uncharted/Horizon hebben die balans goed in het snotje. Odyssey bijvoorbeeld totaal niet. Daar ben je pas na een uur of 60 klaar met de game maar wat je nu eigenlijk aan verhaal hebt gehad? Mwoah.. Een map die gekopieerde gebouwen heeft etc.
Wel bijzonder dat je de game met de minste focus op "gameplay" en "fun" geweldig vond en alle games waarbij gameplay veel meer voorop staat niks vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

bram1984 schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:32:
[...]

Wel bijzonder dat je de game met de minste focus op "gameplay" en "fun" geweldig vond en alle games waarbij gameplay veel meer voorop staat niks vindt. :P
Deze volg ik even niet :P Ik neem nergens de woorden gameplay en fun in de mond ;) Maar als we het daar toch over hebben, begrijp ik het nog steeds niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kuusj schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:40:
[...]

Deze volg ik even niet :P Ik neem nergens de woorden gameplay en fun in de mond ;) Maar als we het daar toch over hebben, begrijp ik het nog steeds niet :+
Ik bedoel te zeggen dat de focus bij Red Dead niet op de gameplay ligt. Het is traag, log en niet altijd ontzettend leuk om te spelen. Terwijl Sekiro juist compleet om de gameplay heen ontworpen is. De titels van Ubisoft zijn dat wat minder, maar ook die games leggen de focus ook voornamelijk op de gameplay en vooral de fun-factor. Is uiteraard ook een smaakdingetje, dus verder geen probleem natuurlijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 11-09 10:15
Kuusj schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat @bram1984 bedoelt dat RDR2 geen focus op gameplay en fun heeft, maar dat je die game geweldig vindt. Blijft smaak gebonden natuurlijk :)

RDR2 doet qua gameplay eigenlijk niks nieuws, behalve dat je je paard en jezelf moet verzorgen (deed GTA ook al wel, maar minder). De presentatie van de game en levendige wereld is gewoon enorm indrukwekkend en nog nooit op die manier en met zoveel detail getoond. Het is gewoon kunst, maar biedt voor mij heel weinig leuke gameplay en fun.

AC Odyssey vond ik dan weer fantastisch. Geen grind nodig gehad, omdat ik met veel plezier makkelijk boven level 50 kwam ruim voordat het verhaal eindigde. Veel onderdelen in die game voelen wel als het enorm oprekken van de speelduur met hele repetitieve meuk. Volgens mij moet je voor platinum zelfs alle gebieden voor zowel sparta en als athene veroveren en dus 2x dat veroveringsgevecht doen 8)7 koekoek...

We dwalen af van Days Gone, maar we zijn het er wel over eens dat reviews echt niet zaligmakend zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste