Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Maar jij houdt duidelijk sites als Reddit en ResetEra niet in de gaten zeker? De game is hartstikke populair en de concensus onder gamers zelf is stukken positiever dan de reviews.

https://www.reddit.com/r/..._7th_highest_launch_month
Nee moet dat dan om een mening te mogen hebben? :) Ze hebben gewoon een hele slim release date uitgekozen aangezien er bijna geen grote games uit zijn gekomen in deze periode dus bij gebrek aan beter..

Hadden ze deze game in Q4 gereleased had ik die sales cijfers nog wel eens willen zien, maargoed dat blijft gissen.
En de wereld is leeg en geen world events (dynamic events bedoel je?)? Je hebt het spel niet gespeeld of bent pas net begonnen of blaat maar wat na (ik neig naar het laatste want ik ? Je wordt echt continue door o.a. dynamic events afgeleid als je ergens heen rijdt, variërend van (besmette) dieren/mensen die met elkaar in gevecht zijn), tot het bevrijden van gijzelaars, hinderlagen in verschillende vormen, hordes die over de map heen trekken), Nero checkpoints waar van alles te vinden is, tot aan kampen/huizen/boerderijen die aanvoelen alsof er echt in geleefd is. Sowieso is de game in mijn optiek veel leuker om te doen dan bijvoorbeeld RDR2. Toch knap als je maar 6 man op het design van je open wereld hebt zitten.

Goede vergelijking ook verder. Sekiro is een game die het moet hebben van combat en boss design. Dat is een van de pijlers en From heeft dat in mijn optiek in een andere game veel beter gedaan. Dat is het referentiekader. Qua open wereld games is DG een van de leukste die ik in jaren heb gespeeld, ondanks de schoonheidsfoutjes.
Right... zijn inderdaad 2 totaaal verschillende dingen, of je nou voor de 20e keer bij het zoveelste ripper/marauderkamp aankomt en dezelfde shit doet of weer een soortgelijke boss moet neerhalen, principe is gewoon exact hetzelfde, het is herhalend en boring.

Onderaan de streep valt en staat bijna elk spel met de gameplay als ik alleen een goed verhaal wil, zet ik wel een film op.
Edit: Oh ja nu weet ik het weer, jij bent degene die sporadisch in het DG topic verschijnt om een negatieve reactie achter te laten terwijl je de game niet hebt, chapeau. :)

[...]
Realistisch wordt tegenwoordig gezien als negatief? rare aanname die je hier doet.

Fout. Ik heb het spel zelf inderdaad niet gekocht, omdat ik het spel simpelweg geen €60 euro waard vind, maar ik heb wel de gehele playthrough van fighting cowboy op youtube gezien, dus ik heb er een aardig beeld van.

Het is een redelijke game, maar days gone heeft gewoon zijn gebreken, prima dat jij er laaiend enthousiast over bent, is je goed recht, maar ik hoef daar toch niet in mee te gaan? Het is niet voor niets dat het spel rond een 75 score zit wat overigens een prima cijfer is toch. :)

In mijn top 5 van PS exclusives zal je dit spel in ieder geval niet terug vinden en ik ben vast niet de enige. :+
Edit 2: En audio bugs: welgeteld NUL keer tegengekomen. Ik heb sowieso weinig bugs ervaren. Hier en daar een framerate hickup en 2 keer een crash. Daar kan ik prima mee leven.
Oh oke, fijn dat jij er geen last van hebt gehad, maar ik ga er vanuit dat jij wel Reddit en ResetEra in de gaten houdt aangezien je dat zelf aanhaalde. Dan zou jij als geen ander moeten weten dat er genoeg mensen zijn die deze problemen wel ondervonden en het dus ook niet meer dan terecht is dat dit wordt benoemd.

Syphon Filter was 1 van mijn favoriete games op de playstation destijds, dus ik ben allang blij dat deze studio weer eens van zich laat horen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 23-05-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Je moet daar echt nitro level 3 voor hebben, je moet nl de nitro langer dan 5 seonden gebruiken en dat kan alleen met level 3 ///

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:04:
Je moet daar echt nitro level 3 voor hebben, je moet nl de nitro langer dan 5 seonden gebruiken en dat kan alleen met level 3 ///
Oh de nitro! Aha. Hmm dan doe ik die op het einde wel even. Thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ambition88 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Nee moet dat dan om een mening te mogen hebben? :) Ze hebben gewoon een hele slim release date uitgekozen aangezien er bijna geen grote games uit zijn gekomen in deze periode dus bij gebrek aan beter..

Hadden ze deze game in Q4 gereleased had ik die sales cijfers nog wel eens willen zien, maargoed dat blijft gissen.
Zeker niet, maar je "mening" is dan niet zo heel veel waard in mijn optiek. Uit je vorige post blijkt uit meerdere uitspraken dat je de game inderdaad niet gespeeld hebt. Maar blijf vooral je "mening" geven.
Right... zijn inderdaad 2 totaaal verschillende dingen, of je nou voor de 20e keer bij het zoveelste ripper/marauderkamp aankomt en dezelfde shit doet of weer een soortgelijke boss moet neerhalen, principe is gewoon exact hetzelfde, het is herhalend en boring.
Dat is jouw mening en dat is prima. Open wereld games zijn sowieso niet je ding, dan. Vooral niet spelen dan. Vooral wel topics ervan bezoeken en je negatieve mening geven, heel constructief ook. Ik heb me in ieder geval nog geen moment verveeld en er denk ik al meer dan 70 uur (als het niet meer is) in zitten.
Onderaan de streep valt en staat bijna elk spel met de gameplay als ik alleen een goed verhaal wil, zet ik wel een film op.
Vind ik ook. Gelukkig bevallen beide me enorm goed in dit geval.
Realistisch wordt tegenwoordig gezien als negatief? rare aanname die je hier doet.
Waar doe ik een aanname? Je zit het verhaal van een game die je nog nooit gespeeld hebt af te zeiken. Als je dat realistisch vindt, prima.
Fout. Ik heb het spel zelf inderdaad niet gekocht, omdat ik het spel simpelweg geen €60 euro waard vind, maar ik heb wel de gehele playthrough van fighting cowboy op youtube gezien, dus ik heb er een aardig beeld van.
Tuurlijk joh. Je hebt een playthough van 60 uur zitten kijken van een saaie repeterende lege open wereld game die je niks vindt. Geloof je het zelf?
Het is een redelijke game, maar days gone heeft gewoon zijn gebreken, prima dat jij er laaiend enthousiast over bent, is je goed recht, maar ik hoef daar toch niet in mee te gaan? Het is niet voor niets dat het spel rond een 75 score zit wat overigens een prima cijfer is toch. :)
Net als de hoogst scorende games deze generatie hun gebreken hebben waarbij sommigen zelfs minder leuk zijn om te spelen, wat is je punt precies? Daar hoef je zeker niet in mee te gaan, waar zeg ik dat? Je zegt wel dat ik de enige bent die er enthousiast over is. Moet ik daar wel in meegaan? Want die uitspraak is kolder van de bovenste plank.
In mijn top 5 van PS exclusives zal je dit spel in ieder geval niet terug vinden en ik ben vast niet de enige. :+
Nee dat kan ook niet als je een spel niet hebt gespeeld. Hoe vaak moet dat aan je uitgelegd worden? Hij staat wel in mijn top 5 van PS exclusives deze generatie en ik ben vast niet de enige. :+
Oh oke, fijn dat jij er geen last van hebt gehad, maar ik ga er vanuit dat jij wel Reddit en ResetEra in de gaten houdt aangezien je dat zelf aanhaalde. Dan zou jij als geen ander moeten weten dat er genoeg mensen zijn die deze problemen wel ondervonden en het dus ook niet meer dan terecht is dat dit wordt benoemd.
Ik heb inderdaad wel wat dingetjes met audio langs zien komen, volgens mij inmiddels 3 patches geleden al opgelost en een boot herstelde dit sowieso weer. Geen game is perfect hè. Ik ontken nergens dat de game geen bugs/schoonheidsfoutjes heeft, maar ik ben buiten 2 crashes nog niks gamebreaking tegengekomen en zoals jij zo mooi zegt, zal ik hierin ook vast niet de enige zijn. :+

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Oh de nitro! Aha. Hmm dan doe ik die op het einde wel even. Thanks.
Ja en nitro level 3 koop jij in Diamond Lake als je daar level 3 bent! Dus je moet echt een aantal hordes in dat gebied gaan killen om dat te bereiken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:29:
[...]
Nee dat kan ook niet als je een spel niet hebt gespeeld. Hoe vaak moet dat aan je uitgelegd worden? Hij staat wel in mijn top 5 van PS exclusives deze generatie en ik ben vast niet de enige. :+
Ik ben wel benieuwd hoe jouw top 5 er momenteel uit ziet
God of War, Uncharted 4, Bloodborne, Spider Man, Ratchet and Clank, HZD, Detroit...
De plaatsjes zijn duur. Ben benieuwd welke game je uit je vorige top 5 gooit en vervangt door Days Gone :)

Ik heb Days Gone zelf nog niet gespeeld, dus kan niet echt een oordeel geven. Ik verwacht dat ik me er genoeg mee ga vermaken, maar ik verwacht niet dat ik Days Gone beter ga vinden dan de games die ik hierboven opnoemde.

Jammer genoeg heb ik momenteel niet veel tijd om te gamen, dus het zal nog wel even duren voor ik toe ben aan Days Gone.
Ik was aan Dark Souls 3 begonnen, dus die ga ik eerst verder spelen als ik tijd heb. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
[quote]bram1984 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:29:
[...]
Zeker niet, maar je "mening" is dan niet zo heel veel waard in mijn optiek. Uit je vorige post blijkt uit meerdere uitspraken dat je de game inderdaad niet gespeeld hebt. Maar blijf vooral je "mening" geven.
Eh oke, zal wel een e-penis dingetje zijn? :+
Dat is jouw mening en dat is prima. Open wereld games zijn sowieso niet je ding, dan. Vooral niet spelen dan. Vooral wel topics ervan bezoeken en je negatieve mening geven, heel constructief ook. Ik heb me in ieder geval nog geen moment verveeld en er denk ik al meer dan 70 uur (als het niet meer is) in zitten.
Dat zie je dan helemaal verkeerd, open world games zijn juist mijn ding. Infact ik heb zelfs een aantal hele goede gespeeld, wellicht dat ik days gone daarom vind tegenvallen, teveel verwend met eerdere games.

The witcher 3 deed dit bijvoorbeeld heel goed, geen copy/paste fetch quests, maar side missies met een idee erachter, volgens mij kwam dit spel uit in 2015? :)
Waar doe ik een aanname? Je zit het verhaal van een game die je nog nooit gespeeld hebt af te zeiken. Als je dat realistisch vindt, prima.
Sorry dit begrijp ik niet helemaal,leg eens uit? omdat ik het zelf niet heb gespeeld kan ik geen mening hebben over het verhaal? :? neem jij ook je PS controller mee naar de bios omdat je anders bang bent dat je het verhaal niet goed mee krijgt door alleen te kijken? Ik heb hetzelfde gezien als jij hoor.
Tuurlijk joh. Je hebt een playthough van 60 uur zitten kijken van een saaie repeterende lege open wereld game die je niks vindt. Geloof je het zelf?
Hij deed er 30 uur over en inderdaad, ik kijk wel vaker playthroughs van hem omdat het gewoon een relaxte toffe gast is, het spel is bijzaak. Ook heb ik nergens gezegd dat ik het spel zelf niks vind, meerdere malen aangegeven dat het een prima game is, maar niks waar je het over 10 jaar nog over hebt.
Net als de hoogst scorende games deze generatie hun gebreken hebben waarbij sommigen zelfs minder leuk zijn om te spelen, wat is je punt precies? Daar hoef je zeker niet in mee te gaan, waar zeg ik dat? Je zegt wel dat ik de enige bent die er enthousiast over is. Moet ik daar wel in meegaan? Want die uitspraak is kolder van de bovenste plank.
Oh nee hoor, ik zeg alleen dat het geen toeval is dat bijna geen enkele reviewer een hoger cijfer geeft dan 7.5. Na het zien van de playthrough kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat dit cijfer inderdaad terecht is.

Snap ook niet zo goed waar je mij precies van probeert te overtuigen ,ik krijg een beetje het gevoel dat je iets probeert goed te praten en dat hoeft niet. Jij vind het een geweldig spel en ik vind het een middelmatig spel voor een ps4 exclusive, prima toch.

Wees blij dat de reviewers in jouw geval ernaast zaten en je niet 60 euro hebt weggepist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jouw top 5 er momenteel uit ziet
God of War, Uncharted 4, Bloodborne, Spider Man, Ratchet and Clank, HZD, Detroit...
De plaatsjes zijn duur. Ben benieuwd welke game je uit je vorige top 5 gooit en vervangt door Days Gone :)

Ik heb Days Gone zelf nog niet gespeeld, dus kan niet echt een oordeel geven. Ik verwacht dat ik me er genoeg mee ga vermaken, maar ik verwacht niet dat ik Days Gone beter ga vinden dan de games die ik hierboven opnoemde.

Jammer genoeg heb ik momenteel niet veel tijd om te gamen, dus het zal nog wel even duren voor ik toe ben aan Days Gone.
Ik was aan Dark Souls 3 begonnen, dus die ga ik eerst verder spelen als ik tijd heb. :)
Goede vraag!

1. Bloodborne (sowieso mijn GOAT)
2. The Last of Us (als een remaster mag tellen), anders God of War denk ik
3. Spider-Man
4. Days Gone
5. HZD

Zoets denk ik.
Wat? Games afzeiken die je nooit gespeeld hebt. In dat geval denk ik dat ook ja.
Dat zie je dan helemaal verkeerd, open world games zijn juist mijn ding. Infact ik heb zelfs een aantal hele goede gespeeld, wellicht dat ik days gone daarom vind tegenvallen, teveel verwend met eerdere games.

The witcher 3 deed dit bijvoorbeeld heel goed, geen copy/paste fetch quests, maar side missies met een idee erachter, volgens mij kwam dit spel uit in 2015? :)
Kijk, die heb ik dan weer wel gespeeld. Uit 2015 komt die ja (nog steeds), het voelde voor mij echter 10 jaar ouder. Mooie open wereld, goed geschreven verhaal. Alleen die gamplay hè. Toch het belangrijkst voor mij persoonlijk. Pure middelmaat. Dan vind ik Days Gone toch echt veel leuker. Sorry man.
Sorry dit begrijp ik niet helemaal,leg eens uit? omdat ik het zelf niet heb gespeeld kan ik geen mening hebben over het verhaal? :? neem jij ook je PS controller mee naar de bios omdat je anders bang bent dat je het verhaal niet goed mee krijgt door alleen te kijken? Ik heb hetzelfde gezien als jij hoor.
Je begint echt met de post vreemdere uitspraken te doen. Controller mee naar de bios? Waar heb je het over? En ja, als je een game niet speelt en dus zelf ervaart voor de volle playthrough, dan kan je moeilijk een oordeel hebben over het verhaal. En kom alsjeblieft niet weer aan met dat verhaal dat je een complete playthrough hebt zitten kijken. :F
Hij deed er 30 uur over en inderdaad, ik kijk wel vaker playthroughs van hem omdat het gewoon een relaxte toffe gast is, het spel is bijzaak. Ook heb ik nergens gezegd dat ik het spel zelf niks vind, meerdere malen aangegeven dat het een prima game is, maar niks waar je het over 10 jaar nog over hebt.
Goh, 30 uur. Dat is toevallig ook het exacte aantal uur van de main story zonder ook maar een enkele keer van het pad af te wijken. Heb je dan echt niks beters te doen dan "30" uur lang naar een game kijken die je kut vindt?
Oh nee hoor, ik zeg alleen dat het geen toeval is dat bijna geen enkele reviewer een hoger cijfer geeft dan 7.5. Na het zien van de playthrough kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat dit cijfer inderdaad terecht is.
Dat is het ook niet. Veel reviewers zaten nog op 1.01 en 1.02 en vooral de eerste 10 uur komt alles maar langzaam op gang. Ik snap wel waar de cijfers vandaan komen. Ze hadden gewoon nog 2 maandjes uit moeten stellen om te polijsten, dan waren de cijfers een stuk hoger geweest.
Snap ook niet zo goed waar je mij precies van probeert te overtuigen ,ik krijg een beetje het gevoel dat je iets probeert goed te praten en dat hoeft niet. Jij vind het een geweldig spel en ik vind het een middelmatig spel voor een ps4 exclusive, prima toch.

Wees blij dat de reviewers in jouw geval ernaast zaten en je niet 60 euro hebt weggepist. ;)
Ik probeer je nergens van te overtuigen. Jij reageert toch op mij? Ik vind het een geweldige game en jouw mening heeft niet zoveel waarde want je hebt de game geen seconde gespeeld. Desondanks voel je ergens toch wel de krampachtige behoefte om die geven hier, net als in het DG topic. Geen idee waarom. Net als dat mijn mening over een game die ik niet gespeeld hebt, ook weinig waard is. Inderdaad prima, wat mij betreft.

Ga je ook naar een autoforum om een auto af te zeiken waar je nog nooit in gereden hebt, omdat je iemand erin hebt zien rijden en er een stukje over gelezen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
De review cijfers van Days Gone bij release kan ik alleen begrijpen als het spel daarbij fors is afgerekend op bugs en performance issues. Iets wat mij betreft volledig terecht is. Los daarvan en in de huidige staat is het wat mij betreft een hele ruime 8. Het is een spel dat ik iedere PS4 bezitter zonder twijfel zou aanraden. De goede verkoopcijfers zijn wat mij betreft dan ook niet te verklaren door gebrek aan beter in deze periode, het is gewoon een sterke titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Ga je ook naar een autoforum om een auto af te zeiken waar je nog nooit in gereden hebt, omdat je iemand erin hebt zien rijden en er een stukje over gelezen hebt?
Ja want hoe een auto rijdt kan je ook echt zien vanaf de buitekant :F goede vergelijking man.
Hoe beoordeel jij het verhaal in een film eigenlijk, want volgens jou beredenering is alleen kijken en luisteren niet goed, lijkt me erg lastig.
Je begint echt met de post vreemdere uitspraken te doen. Controller mee naar de bios? Waar heb je het over? En ja, als je een game niet speelt en dus zelf ervaart voor de volle playthrough, dan kan je moeilijk een oordeel hebben over het verhaal. En kom alsjeblieft niet weer aan met dat verhaal dat je een complete playthrough hebt zitten kijken. :F
Nogmaals : Ik heb hetzelfde gezien als jij hoor.
Goh, 30 uur. Dat is toevallig ook het exacte aantal uur van de main story zonder ook maar een enkele keer van het pad af te wijken. Heb je dan echt niks beters te doen dan "30" uur lang naar een game kijken die je kut vindt?
Je valt een beetje in herhaling Bram, je stelt elke keer dezelfde vragen, maar mijn antwoorden blijven hetzelfde.

Wat ik in mijn vrije tijd doe is overigens ook totaal niet relevant in deze discussie. Een kutspel, Hm?
Ambition88
ook heb ik nergens gezegd dat ik het spel zelf niks vind, meerdere malen aangegeven dat het een prima game is
Het is een redelijke game, maar days gone heeft gewoon zijn gebreken, prima dat jij er laaiend enthousiast over bent, is je goed recht, maar ik hoef daar toch niet in mee te gaan? Het is niet voor niets dat het spel rond een 75 score zit wat overigens een prima cijfer is toch
Ik geef aan dat het een prima spel is maar dat IK het vind tegenvallen voor een PS exclusive

Lees jij uberhaupt wel wat ik zeg? Het blijkt namelijk van niet

Je probeert weer zoals je wel vaker doet op dit forum, je eige mening bij andere op te dringen, maar nee jouw mening is niet heilig, helaas pindakaas. ;w

Geniet lekker van je spelletje joh, ga ik ook weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:46:
De review cijfers van Days Gone bij release kan ik alleen begrijpen als het spel daarbij fors is afgerekend op bugs en performance issues. Iets wat mij betreft volledig terecht is. Los daarvan en in de huidige staat is het wat mij betreft een hele ruime 8. Het is een spel dat ik iedere PS4 bezitter zonder twijfel zou aanraden. De goede verkoopcijfers zijn wat mij betreft dan ook niet te verklaren door gebrek aan beter in deze periode, het is gewoon een sterke titel.
Dat kan je hem niet wijs maken, hij weet immers exact hoe de game in elkaar zit, ondanks niet gespeeld. Lege wereld enzo. Prima.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 23-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:31
@Ambition88 wees blij dat je maar op deze game beetje kritiek hebt en niet toen RDR2 net uit was, negativiteit en kritische zijn is groot taboe voor sommige gamers, zelfs als je met goede onderbouwde kritiek komt waarom jijzelf iets niet zo geweldig vind of wat je tegen staat, dan wordt je vervolgens voor Fortnite kid uitgemaakt als bijna 40 jarige.

Dus bij deze, als ik ooit Days Gone ga spelen, weet ik zeker dat dit beste game die ik afgelopen 5 jaar heb gespeeld. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Of je nu zelf Days Gone speelt of een playthrough kijkt, het verhaal verandert niet lijkt me? Of zitten er keuzemomenten in waardoor je verschillende eindes krijgt? Zoals bijvoorbeeld het geval is in Hollow Knight! :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Ambition88 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:02:
[...]
Ik geef aan dat het een prima spel is maar dat IK het vind tegenvallen voor een PS exclusive
Ik begrijp dat je best een mening kan vormen als je een playthrough van 30 uur hebt gekeken, maar we snappen hier toch allemaal wel dat de game zelf spelen een hele andere ervaring biedt dan een youtube video kijken? De vergelijking met een film kijken vind ik dan ook nogal krom.

Ik weet niet of het met Days Gone ook zo is (heb hem niet gespeeld, noch playthroughs gekeken), maar een verhaal wordt vaak ondersteunt met collectibles / journals die het verhaal meer diepgang geven. Als deze in een youtube playthrough niet worden opgepikt kan het zijn dat je een deel van het verhaal mist.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Het kijken van een playthrough en het zelf spelen van een game zijn compleet verschillende ervaringen, maar nee, het verhaal veranderd er vanzelfsprekend niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Raem schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Ik begrijp dat je best een mening kan vormen als je een playthrough van 30 uur hebt gekeken, maar we snappen hier toch allemaal wel dat de game zelf spelen een hele andere ervaring biedt dan een youtube video kijken? De vergelijking met een film kijken vind ik dan ook nogal krom.

Ik weet niet of het met Days Gone ook zo is (heb hem niet gespeeld, noch playthroughs gekeken), maar een verhaal wordt vaak ondersteunt met collectibles / journals die het verhaal meer diepgang geven. Als deze in een youtube playthrough niet worden opgepikt kan het zijn dat je een deel van het verhaal mist.
Tuurlijk, zelf spelen is altijd leuker.

Maar de openwereld,verhaal characters, diveriteit in missies, enemy varity kan je allemaal beoordelen aan de hand van simpel weg te kijken en goed op te letten, dat is niet bepaald rocket science ofzo.

Het enige waar je niet over kan oordelen aan de hand van een video is hoe fun de combat zelf is, maar alleen dat is niet voldoende voor mij.

Net zoals ik Rage 2 super fun vond om te spelen mede door het lekkere combo systeem en snelle tempo, was ik ook daar na zoveel uur wel op uit gekeken mede omdat het verhaal non-existent wasmaar vooral ook daar de wereld leeg was en vol zat met elke keer dezelfde dingen opnieuw doen.

Nou schat ik Days Gone wel hoger in dan Rage 2 hoor begrijp me niet verkeerd.

Hoe weet je anders aan de hand van een trailer of een game je wat lijkt ja of de nee? je hebt altijd een bepaald gevoel bij iets toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:41:
Of je nu zelf Days Gone speelt of een playthrough kijkt, het verhaal verandert niet lijkt me? Of zitten er keuzemomenten in waardoor je verschillende eindes krijgt? Zoals bijvoorbeeld het geval is in Hollow Knight! :)
Helemaal gelijk in, alleen in dit geval is het nogal makkelijk om zoiets te roepen. Het komt zeg maar lekker voor 'm uit, zo in de discussie. Niemand die het tegendeel kan bewijzen en alle vragen zoek je gewoon even via Google op. Ik geloof er in ieder geval weinig van dat iemand 30 uur van een game gaat zitten kijken die hij blijkbaar helemaal niks vindt, om ergens op een forum een punt te maken. Los daarvan is er bij passief kijken natuurlijk veel minder binding met de karakters, je bent sneller afgeleid en minder geconcentreerd, al helemaal al zit er de hele tijd iemand doorheen te lullen in de vorm van commentaar die blijkbaar ook geen side content speelt (want dan ben je veel langer bezig dan 30 uur). Totaal onvergelijkbaar. Maar goed, genoeg over gezegd denk ik.

Ik kan de game in ieder geval aan iedereen aanraden die eens wat anders wilt dan de gebruikelijke Ubisoft open wereld titels en die echte TWD/survival vibe zoekt met hele fijne verslavende gameplay en hele vette graphics (benchmark HDR showcase!) en audio (vooral over een headset is het genieten geblazen). Het verhaal vind ik daarbij ook bovengemiddeld goed (komt alleen wat traag op gang) met aanzienlijk hoger niveau voice acting/facial animation dan pak 'm beet AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
@bram1984
Hmm opmerkelijk. Ik heb 'm nou net laten liggen, omdat ik in veel reviews lees dat de game juist inwisselbaar, generiek en repetitief is. Staat bijna haaks op wat jij hier zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spud82 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:26:
@bram1984
Hmm opmerkelijk. Ik heb 'n nou net laten liggen, omdat ik in veel reviews lees dat de game juist inwisselbaar, generiek en repetitief is. Staat bijna haaks op wat jij hier zegt.
Klopt. Ik heb ook nog nooit zoveel verdeeldheid gezien tussen reviews en gebruikerservaringen. Ik wilde 'm eerst ook digitaal halen maar gezien de lauwe ontvangst heb ik 'm toch maar op disc gehaald zodat ik 'm kon doorverkopen, mocht 'ie inderdaad tegenvallen. Nog geen moment spijt van gehad en verkopen ga ik 'm ook na uitspelen niet. In juni een tweede playthrough als de nieuwe difficulty en hopelijk NG+ komt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

@bram1984
Hmm opmerkelijk. Ik heb 'm nou net laten liggen, omdat ik in veel reviews lees dat de game juist inwisselbaar, generiek en repetitief is. Staat bijna haaks op wat jij hier zegt.
Gisteren nog een review gezien van een reviewer die zijn mening 180 graden zag draaien naarmate hij verder kwam in het spel. Had ik ook wel een beetje in het begin net iets te traag en verhaal kwam slecht op gang, maar naarmate je verder komt wordt het steeds beter. Beetje lastig de vinger op te leggen hoe het nou kwam maar ik had aan het eind echt het gevoel dat het nog wel ff door had mogen gaan. Terwijl ik hem toch platinum heb (das ook wel makkelijk overigens) er zijn genoeg open wereld games waar ik het einde nooit gezien heb en sowieso nog nooit eentje platinum gehaald.

Maar ik hecht dan ook geen enkel waarde aan reviews, ik kan prima mijn eigen mening vormen. En het ergste wat er kan gebeuren is dat ik geld weggooi.

Ik kijk bij twijfel hoogstens een stukje van een playthrough (Christopher Odd bijvoorbeeld) maar heb ik achteraf bij DG niet gedaan, had toch geen andere spellen meer te spelen, dus gewoon gekocht.

En of het de beste game ooit is, of waar dan ook in welke top 100 lijst ie staat, of dat een sony exclusive the best game evah zou moeten zijn. I don't care, ik heb me er mee vermaakt, dus prima.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soapbox: Days Gone Is the Biggest 180 I've Ever Done on a Video Game

http://www.pushsquare.com...ever_done_on_a_video_game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik snap de discussie over de lege wereld niet zo want voor mij is dat gewoon een keihard gegeven.

Misschien is het een van de vele bugs in mijn game (met 1.09 nog niet gespeeld) maar er is echt geen zak te doen en ik ben al prima ver.

In mijn game zijn vraagtekens op de kaart bijvoorbeeld 9 van de 10x niets.

Ook is er in de wereld niet echt wat te ontdekken verder, ik speel dus maar van Missie maar missie. Dat bevalt wel maar het leukste in dit soort games vind ik altijd het rond rommelen in de wereld en dat is er hier voor mij niet bij.

Als het niet zo onwijs komkommertijd was geweest had ik de game al weg gelegd denk ik.
Ik heb 'm nou net laten liggen, omdat ik in veel reviews lees dat de game juist inwisselbaar, generiek en repetitief is.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Vooral enorm repetitief, je doet continu het zelfde.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 24-05-2019 11:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:19:
Ik snap de discussie over de lege wereld niet zo want voor mij is dat gewoon een keihard gegeven.

Misschien is het een van de vele bugs in mijn game (met 1.09 nog niet gespeeld) maar er is echt geen zak te doen en ik ben al prima ver.

In mijn game zijn vraagtekens op de kaart bijvoorbeeld 9 van de 10x niets.

Ook is er in de wereld niet echt wat te ontdekken verder, ik speel dus maar van Missie maar missie. Dat bevalt wel maar het leukste in dit soort games vind ik altijd het rond rommelen in de wereld en dat is er hier voor mij niet bij.

Als het niet zo onwijs komkommertijd was geweest had ik de game al weg gelegd denk ik.

[...]

Ja daar ben ik het wel mee eens. Vooral enorm repetitief, je doet continu het zelfde.
De wereld heb ik me ook niet mee bezig gehouden, maar dat neemt niet weg dat ik het alsnog een erg mooie wereld vind. En ik ben iemand die erg van een 'verhalend' spel houd, dus ik speel het liefste hoofdmissie na hoofdmissie en dan kom je in een hoop verschillende en mooie gebieden.

Mijn mening over het spel is van matig naar zeer positief gegaan. Ik moet de verhaallijnen na de credits nog uitspelen maar helaas geen tijd voor gehad de afgelopen week.

Edit op je edit: mwoah, vind ik niet. Ik vind een game als AC: Odyssey veel meer repetitive. Ligt ook een beetje eraan wat je doet in de game. Die hordes vind ik leuk maar na 3 of 4 had ik het daar wel mee gehad. Een paar kampen overhoop knallen is ook af en toe wel leuk, maar verder laat ik dat ook vooral met rust. Als je nu van horde naar horde gaat lopen is het leuke er natuurlijk snel vanaf. Daarnaast werd ik ook niet verplicht om bepaalde dingen te doen, zoals een minimumlevel voor bepaalde verhaalmissies. Bij AC heb je dat wel en is zeer vervelend.

[ Voor 19% gewijzigd door Kuusj op 24-05-2019 11:37 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kuusj schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:33:
[...]

De wereld heb ik me ook niet mee bezig gehouden, maar dat neemt niet weg dat ik het alsnog een erg mooie wereld vind. En ik ben iemand die erg van een 'verhalend' spel houd, dus ik speel het liefste hoofdmissie na hoofdmissie.

Mijn mening over het spel is van matig naar zeer positief gegaan. Ik moet de verhaallijnen na de credits nog uitspelen maar helaas geen tijd voor gehad de afgelopen week.
Ik vind de wereld ook zeker mooi hoor dat bedoelde ik niet.

Verhaal vind ik voor waar ik nu ben nog heel erg oppervlakkig eigenlijk maar ben benieuwd naar de rest en of dat nog omdraait.

Edit: AC laat ik ook heel bewust liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-05-2019 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Donstil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Ik vind de wereld ook zeker mooi hoor dat bedoelde ik niet.

Verhaal vind ik voor waar ik nu ben nog heel erg oppervlakkig eigenlijk maar ben benieuwd naar de rest en of dat nog omdraait.
Ah op die fiets. Het verhaal is bij mij van 'mwoah' naar 'geweldig' gegaan dus laat je verrassen zou ik zeggen :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Dan kijk je niet goed denk ik. Vraagtekens zijn bij mij altijd wel iets en ook redelijk gevarieerd. Goed voor je camp credit ook, sommigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
@bram1984 Ik ben het met @Donstil eens hoor. Die vraagtekens zijn gewoon niet goed geimplementeerd. De helft van de tijd of meer is het event al achter de rug voordat je er uberhaupt in de buurt bent gekomen. Vraagtekens heb ik vanaf de helft van de game dan ook volledig genegeerd... Daar kunnen ze in een vervolg meer en beter mee doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:26:
@bram1984 Ik ben het met @Donstil eens hoor. Die vraagtekens zijn gewoon niet goed geimplementeerd. De helft van de tijd of meer is het event al achter de rug voordat je er uberhaupt in de buurt bent gekomen. Vraagtekens heb ik vanaf de helft van de game dan ook volledig genegeerd... Daar kunnen ze in een vervolg meer en beter mee doen ...
Ik heb er niet echt last van hoor. Vaak kom je in een blauwe cirkel terecht en dan moet je spoorzoeken en dat word je naar een camp met gijzelaar geleid. Of een camp met loot waar al wat doden liggen. Of gewoon random events waarbij marauders met freaks aan het vechten zijn. Moet je wel meteen die richting op rijden of lopen als ze verschijnen.

Ik vind het idee erachter wel leuk. Gewoon echt random events die weer voorbij gaan als je te lang wacht. Niet een symbool op je map waar je naartoe moet rijden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:26:
Dit heb ik ook idd. Zelfs als ik direct ga is het vaak al te laat.

Paar keer iemand kunnen redden en dat was idd leuk voor de reputatie in het kamp naar keuze maar veel te vaak niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaag. Bij mij is het vrijwel altijd raak als ik ga kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
Same. Het kan van alles zijn. Ook gewoon een lichaam met wat voorraden er bij. Of een kudde herten - met name die zijn er snel vandoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kudde herten? Jeetje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ben ik de enige die nog steeds veel gestotter heeft tijdens het motor rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Knip, op de man. Je verdere negatieve en aanvallende bijdrage hieronder is verdwenen richting trashcan.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bojaaper Zit je op 1.09? Kan sporadisch voor komen als je met een snelle motor zit, maar ik heb er niet heel veel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Knip. Modden doen de mods wel. Maak een topic report aan als iets niet goed gaat en reageer aub niet in het topic daarover.
bojaaper schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:16:
Helaas niet, net een uurtje gespeeld op 1.09 maar het is nog steeds aanwezig idd.

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:03:
@bojaaper Zit je op 1.09? Kan sporadisch voor komen als je met een snelle motor zit, maar ik heb er niet heel veel last van.
Jep. En sporadisch kun je het niet noemen, meer regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:17:
[...]

Jep. En sporadisch kun je het niet noemen, meer regelmatig.
In mijn geval sporadisch als ik hard rijd. Ik stoor me meer aan de pop-in soms. Die is aanzienlijk meer aanwezig dan in het noordelijke gebied.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 24-05-2019 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
:D
Roedel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Door een missie zit ik nu in een sneeuwstorm. Althans ik denk dat het door een missie komt want zo heftig zag ik hem nog niet eerder.

Ziet er heel mooi uit maar game is bijna niet meer te spelen op een motor. Framarate is echt om te janken (op een pro). Paar keer een seconde vastgelopen en framerate zelf schat ik op 15fps.

Ongelooflijk dat dit door de keuring komt zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Donstil schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:44:
Door een missie zit ik nu in een sneeuwstorm. Althans ik denk dat het door een missie komt want zo heftig zag ik hem nog niet eerder.

Ziet er heel mooi uit maar game is bijna niet meer te spelen op een motor. Framarate is echt om te janken (op een pro). Paar keer een seconde vastgelopen en framerate zelf schat ik op 15fps.

Misschien zijn de beta testers niet verder gekomen dan 10 uur in het spel. ;)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Donstil schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:44:

Ik snap werkelijk niet dat je het spel speelt. Het enige wat je erover te melden hebt is dat het kut is.

En vervolgens kom je weer met een post: "ik ben nu $hier, en x en y zijn kut.

Wat is dat voor masochisme. :D Heb ook wel eens spel gekocht wat ik niks vond, maar dan speel ik het gewoon niet. :+

Ben oprecht benieuwd hoor wat dat die drang is. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:47:
Ben oprecht benieuwd hoor wat dat die drang is. :)
Nou ik zal voor de lol even happen ook al staat het reeds in mijn andere berichten.

Korte samenvatting: Leuk genoeg om te spelen vanwege komkommertijd maar helaas genoeg mis mee.

[ Voor 55% gewijzigd door Donstil op 25-05-2019 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwistnix
In komkommertijd kan ik A Plague Tale: Innocence ook wel aanbevelen. Het is voor de verandering weer ‘ns heerlijk lineair. Beetje stealth, licht puzzelwerk, speelt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Kwistnix Die ga ik ook zeker nog een keer oppikken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
Ik ben gisteren ook aan de game begonnen en ik moet zeggen dat ik me er over het algemeen wel mee vermaak. Wel vind ik de gunplay en het motorrijden erg clunky aanvoelen maar dat zal later wel beter worden met een aantal upgrades hoop ik. Wat zijn eigenlijk de skills waar ik de eerste punten het beste in kan stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:47:
Ik ben gisteren ook aan de game begonnen en ik moet zeggen dat ik me er over het algemeen wel mee vermaak. Wel vind ik de gunplay en het motorrijden erg clunky aanvoelen maar dat zal later wel beter worden met een aantal upgrades hoop ik. Wat zijn eigenlijk de skills waar ik de eerste punten het beste in kan stoppen?
Ligt maar net aan je speelstijl en wat je zelf belangrijk vindt. Sowieso focus shot en field repair zijn handig.

https://segmentnext.com/2019/04/27/days-gone-skills-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joetje079 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:47:
Ik heb in het begin alle skills gestoken in de 1e cat. Melee :)
Ik probeer mijn wapen het minste te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Ik heb in het begin alle skills gestoken in de 1e cat. Melee :)
Ik probeer mijn wapen het minste te gebruiken
Ik vind het schieten te lekker voelen om alleen maar melee te gebruiken. Bovendien vind ik het ook irritant dat ik iedere keer scrap moet verzamelen om mijn wapen te repareren. Ammo kan ik in ieder geval overal in de kampen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:05
Scrap vind je om in overvloed. Ik heb ook eerst mijn punten in melee gestolen en daarna in de andere tree' s . Vind het trouwens een heerlijk spel. De hype maakt het misschien niet waar, maar speel elke avond wel een uur of 2/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Zwolle schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:33:
Scrap vind je om in overvloed. Ik heb ook eerst mijn punten in melee gestolen en daarna in de andere tree' s . Vind het trouwens een heerlijk spel. De hype maakt het misschien niet waar, maar speel elke avond wel een uur of 2/3
Maar je moet het wel vinden. Iedere keer auto's open peuteren of met een beetje geluk looten in kampen of van tegenstanders. Je kunt het in ieder geval niet kopen zoals je ammo kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:44
bojaaper schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:16:
Nee ik ook vooral bij kampen in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Maar je moet het wel vinden. Iedere keer auto's open peuteren of met een beetje geluk looten in kampen of van tegenstanders. Je kunt het in ieder geval niet kopen zoals je ammo kunt kopen.
Maar dat zorgt er ook voor dat je enkel van A naar B aan het scheuren ben. Als je alles zou kunnen kopen wat je nodig hebt ben je ook een beetje de einde der tijden scavenging vibe kwijt.

Ik ben overigens weer overnieuw begonnen. :+ Nu maar meteen op hard nu ben je tenminste gewoon dood als je 2 wolven in je nek heb hangen en je even niet oplet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-08 22:45
Amdwarrior schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:48:
[...]

Nee ik ook vooral bij kampen in de buurt
Ik heb echt bijna nergens last van. Heel af en toe als ik als een dwaas door het bos scheur heb ik een kleine hick-up, maar dat is ook echt het enige.

Speel op een Pro met de huidige patch, maar daarvoor had ik ook amper last.

Wat ik dus dan wel weer had.......... Ik had op een avond een grot gevonden waar dus een gigantische horde in zat. Ik ging dood, maar ik had geen zin meer om door te spelen. Dus de PS4 uitgezet. Paar dagen daarna begon ik weer........ juist........ in de grot bij de horde! :F Na 6 keer dood gegaan is het toch gelukt om eruit te rennen als een malle 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

botwood schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Ik heb echt bijna nergens last van. Heel af en toe als ik als een dwaas door het bos scheur heb ik een kleine hick-up, maar dat is ook echt het enige.

Speel op een Pro met de huidige patch, maar daarvoor had ik ook amper last.

Wat ik dus dan wel weer had.......... Ik had op een avond een grot gevonden waar dus een gigantische horde in zat. Ik ging dood, maar ik had geen zin meer om door te spelen. Dus de PS4 uitgezet. Paar dagen daarna begon ik weer........ juist........ in de grot bij de horde! :F Na 6 keer dood gegaan is het toch gelukt om eruit te rennen als een malle 8)7
Ja, de spawnpoints zijn af en toe verre van van optimaal 8)7

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben net naar het derde gebied gegaan. Erg fraai en totaal verschillend, leuke afwisseling.

Ik had alleen wel weer een enorm gare bug te pakken. Onderweg kom je langs een tunnel. Dus ik dacht “ik open die motorkap ff want heb wat scrap nodig”. Draai ik mij om, blijkt mijn motor pleite.

Nergens meer op de kaart te bekennen. Bleek aan het begin van de tunnel in het plafond te staan, precies waar ik hem niet had achtergelaten 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2vx0hvd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
Aan de ene kant vermaak ik me prima met de game maar aan de andere kant zit ik me ook kapot te irriteren aan het feit dat ik continu gedwongen word om allerlei zooi te moeten verzamelen. Ook is om de 3 minuten de tank leeg van die motor, alsof hij een lekke benzineslang heeft . Dat ding voelt echt als een blok aan m´n been soms ;) Dat verzamelen, benzine zoeken etc haalt het tempo eruit en dat vind ik jammer want ik vind het op zich best een leuk spel. Ik hoop dat de upgrades dat allemaal gaan verbeteren anders vrees ik dat ik het niet tot het einde ga redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit volgens mij bij de laatste missie. Alle kampen op trust 3 en net ook de burnout apocalypse trophy gehaald. Platinum bijna op zak, ondanks geen trophy hunter.

Wat een lading content hebben ze afgeleverd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Joetje079 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:56:
Aan de ene kant vermaak ik me prima met de game maar aan de andere kant zit ik me ook kapot te irriteren aan het feit dat ik continu gedwongen word om allerlei zooi te moeten verzamelen. Ook is om de 3 minuten de tank leeg van die motor, alsof hij een lekke benzineslang heeft . Dat ding voelt echt als een blok aan m´n been soms ;) Dat verzamelen, benzine zoeken etc haalt het tempo eruit en dat vind ik jammer want ik vind het op zich best een leuk spel. Ik hoop dat de upgrades dat allemaal gaan verbeteren anders vrees ik dat ik het niet tot het einde ga redden.
Ik zou niet te veel verwachten van die motor upgrades. Hij wordt er zeker beter/fijner van maar het is geen gigantische stap vooruit ofz.

Zo irriteer ik mij aan de traagheid van dat ding. Hij is nu volledig level 2 en sommige zaken level 3 maar hij is nog steeds erg traag.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 30-05-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:55:
Ik zit volgens mij bij de laatste missie. Alle kampen op trust 3 en net ook de burnout apocalypse trophy gehaald. Platinum bijna op zak, ondanks geen trophy hunter.

Wat een lading content hebben ze afgeleverd trouwens.
Ben nu bijna trust level 3 weer bij iron Mike, ben nu eigenlijk door de game aan het van zonder ook maar één seconde te letten op collectibles. Had in het begin nog wel de neiging om bij die siteseeingsites (:P) te stoppen maar kan ze nu goed negeren. :)

Blijft lekkere wegspelen maar heb wel een bug(je) dat het begin van een storymissie niet wil triggeren, maar net het spel helemaal afgesloten dus zal bij een verse herstart wel weer goed gaan.

Het stotteren en framedrops is wel weer volop aanwezig op de brommer, maar daar kan ik me wel voor afsluiten. De eerste paar uur loopt het 100% vloeiend (standaard ps4) maar naarmate je vordert is het soms wel erbarmelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Story uitgespeeld. Nu lekker hordes aan het afknallen.

Blijkbaar mis ik nog een ambush camp aangezien de trophy nog niet unlocked is, maar heb geen idee welke.

@Joetje079 Die motor hebben ze bewust zo gemaakt op het begin. Ik heb nu alles gemaxed en het is een wereld van verschil. Vlieg regelmatig uit de bocht omdat ik te hard ga. Even geduld hebben dus.

[ Voor 38% gewijzigd door bram1984 op 31-05-2019 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
bram1984 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:38:
Blijkbaar mis ik nog een ambush camp aangezien de trophy nog niet unlocked is, maar heb geen idee welke.
Op de map kun je zien in welke regio je nog iets mist. Ambush camps moet je zelf ontdekken, staan niet automatisch op de map

[ Voor 11% gewijzigd door Rowwan op 01-06-2019 08:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rowwan schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:01:
[...]

Op de map kun je zien in welke regio je nog iets mist. Ambush camps moet je zelf ontdekken, staan niet automatisch op de map
Thanks. Dit hielp. Platinum in de pocket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
bram1984 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:29:
[...]
Thanks. Dit hielp. Platinum in de pocket. :)
Ben er ook bijna, zit nog te klooien met die Nitro drift trophy. Al verschillende filmpjes op YouTube gekeken, maar lukt me zelf (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowwan schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Ben er ook bijna, zit nog te klooien met die Nitro drift trophy. Al verschillende filmpjes op YouTube gekeken, maar lukt me zelf (nog) niet
Open plek opzoeken. De truc is om niet teveel te sturen. Dus een beetje tikjes geven tegen de pook op het moment dat je begint met driften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
T is inmiddels gelukt... Lukt vandaag de eerste keer dat ik het probeerde... :). Truc was om te beginnen met donut, en dan steeds een grotere circel. Daarna pas gaan driften.

Nu nog een aantal hordes voor m'n laatste puntje, en nog 40 collectibles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is bij jullie de framerate ook zo dramatisch in het derde deel? Vooral het afgebrande stuk is nagenoeg niet te spelen, framerate is daar naar schatting nooit hoger dan 15 fps.

Heel irritant want ik vind deze derde episode in de game juist erg leuk en afwisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Ik heb wel eens een hickup (normale PS4), maar verder is het prima speelbaar. In elk geval zeker niet structureel een lage frame rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Rowwan schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Donut draaien met drift en Nitro ingehouden, wel Nitro level 3 hebben natuurlijk anders redt ie het geen 5 seconden. ;)

Edit al gelukt dus... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 03-06-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowwan schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:36:
Ik heb wel eens een hickup (normale PS4), maar verder is het prima speelbaar. In elk geval zeker niet structureel een lage frame rate
Bij mij ook. Als je structureel niet meer dan 15fps haalt, dan is er iets goed mis. Ik heb af en toe een slowdown, waarbij het lijkt of de game een nieuw deel van de map inlaadt, maar niks dat de game onspeelbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Flagg schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Donut draaien met drift en Nitro ingehouden, wel Nitro level 3 hebben natuurlijk anders redt ie het geen 5 seconden. ;)

Donut maken met stick helemaal 1 kant op geduwd werkt dus juist niet, zoals velen al gemerkt hebben :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rowwan schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:36:
Ja hickup is heel normaal idd. Dat heb ik overal maar dit gaat specifiek over het plat gebrande gedeelte van de map (zie mijn post hierboven).

Gisteren klapte de game ook weer random naar het homescreen van mijn PlayStation.

Ik ben de game nu opnieuw aan het installeren. Want als ik het topic zo lees lijk ik haast wel de enige met bugs :+

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-06-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Donstil schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Ja hickup is heel normaal idd. Dat heb ik overal maar dit gaat specifiek over het plat gebrande gedeelte van de map (zie mijn post hierboven).

Gisteren klapte de game ook weer random naar het homescreen van mijn PlayStation.

Ik ben de game nu opnieuw aan het installeren. Want als ik het topic zo lees lijk ik haast wel de enige met bugs :+
Enige superbug die ik tegen was gekomen, was dat er helemaal geen textures meer geladen werden. Zo’n tankstation is dan wel akelig wit en hoekig :+
Verder ook de frame rate issues bij het harder rijden, maar dat voelde niet onspeelbaar oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Dat telt dus niet als drift. Je moet daadwerkelijk een ruime bocht driften. Daarom hebben zoveel mensen er moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

YakuzA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Donut maken met stick helemaal 1 kant op geduwd werkt dus juist niet, zoals velen al gemerkt hebben :)
Oh okay bij mij werkte het wel. :)
bram1984 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:19:
[...]

Dat telt dus niet als drift. Je moet daadwerkelijk een ruime bocht driften. Daarom hebben zoveel mensen er moeite mee.
Dan heb ik heel veel mazzel gehad. Of wellicht in een patch veranderd.

[ Voor 38% gewijzigd door Flagg op 03-06-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
In 1.09 werkt het in elk geval niet met een donut, vandaar mijn eerdere post: beginnen met een donut, en dan de stick iets terug halen zodat je een circel drift. Daarna pas de Nitro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Oh okay bij mij werkte het wel. :)

[...]

Dan heb ik heel veel mazzel gehad. Of wellicht in een patch veranderd.
Ik denk dat je eerder in de war bent met de 10 minuten driften trophy (wellicht popte die op toen je een donut maakte) of je maakte wel gewoon een soort van bocht, maar statisch een donut maken werkt 100% zeker niet. Bend heeft het er juist heel bewust in gestopt dat het maken van een donut niet telt, anders zou het wel een hele makkelijke trophy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat je eerder in de war bent met de 10 minuten driften trophy (wellicht popte die op toen je een donut maakte) of je maakte wel gewoon een soort van bocht, maar statisch een donut maken werkt 100% zeker niet. Bend heeft het er juist heel bewust in gestopt dat het maken van een donut niet telt, anders zou het wel een hele makkelijke trophy zijn.
Uhm nee wat ik ben 10 minuten bezig geweest met proberen om er achter te komen dat ik simpelweg de juiste upgrade nog niet had. Toen ik daar achter kwam update -> grote donut -> klaar in 1 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Uhm nee wat ik ben 10 minuten bezig geweest met proberen om er achter te komen dat ik simpelweg de juiste upgrade nog niet had. Toen ik daar achter kwam update -> grote donut -> klaar in 1 keer.
Well there you have it: grote donut. Dat is dus niet een statische donut vanuit stilstand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:11
Ik ben zojuist begonnen met Days gone, heb net safehouse geunlocked. Ik merk dat het tot nu toe nog niet zo heel interessant is de game. Klopt het dat het wat tijd nodig heeft? Dat het wat leuker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:44
Net bug gehad waarbij een vrouw ( Sara volgens mij)hele tijd zegt: Where are we going ..... hele tijd achter elkaar.

Erg leuk spel maar vele kleine bugs soms lijkt soms wel een Bethesda game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Gratis DLC ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pff game is nu ff fubar bij mij. Textures verdwenen wegen ed weg alleen maar zand, auto's zien eruit alsof je in een vage LSD trip zit.

Op enemies hakken maar geen damage doen, 15 fps haalt ie soms niet eens. Freakers die stil blijven staan. Waardoor ik dus 1 horde gewoon op mijn gemakje omheen heb kunnen lopen en molotov's 1 voor 1 in de menigte gooien. Dat was op zich wel grappig, maar verveelt snel. :)

Dus nu maar ff 1.10 installeren en opnieuw opstarten, werd een beetje te gortig nu. :)

Edit: gisteren nog even met 1.10 gespeeld en het lijkt erop dat de performance verbeterd is, al kan dat ook komen doordat ik helemaal opnieuw opgestart ben. Weinig serieuze framedrops gehad iig. Wel 1x dat ie echt 10 sec een volledige freeze had. Dacht even een blue screen te krijgen, maar hij ging wel weer verder, dat was nieuw voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 07-06-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Voor de twijfelaars die wachten op een zachter prijsje, bij Bol.com is Days Gone nu te krijgen voor €40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb een paar Posts hierboven de game volledig verwijderd en opnieuw laten installeren door de PS4.

Geen idee of het daar door komt of sinds de laatste update maar de game draait nu ineens prima. Ook de enorme framedrops in het afgebrande stuk zijn verdwenen. Af en toe nog een dipje op de motor maar dat is het.

Erg blij mee dus 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bij release was ik niet wild enthousiast, maar omdat ik door m'n games was deze ook maar gehaald.

Geen fan van zombie's, maar open wereld en iets met een verhaal vind ik wel leuk. Beetje een gok, maar tot dusver bevalt het wel :)
De wereld is best mooi neergezet, het verval, de leegte, de rotzooi overal. Rest van de graphics een 7, vooral de cutscenes missen vaak net de afwerking van de grote studio's. De motor vind ik wel een leuk spel-element, past wel in de setting, angst om zonder benzine te komen is tof. Verder zit er volgens mij genoeg content in, merk nu al meerdere verhaallijnen en dat maakt toch nieuwsgierig om verder te gaan.
Wél vind ik de afwerking van het spel soms matig. Wat bugjes en dingen die niet kloppen, overgangen tussen cut-scenes en gameplay is niet echt smooth, als Deacon praat tegen anderen is het vaak gemompel en slecht te verstaan (en de ondertiteling is wel erg aan de kleine kant).

Wat is trouwens aan te raden qua upgrades van je motor als je nog in het begin van het spel bent? Zat te denken aan een grotere tank en daarna een stillere uitlaat. Of heb je bijv. meer aan snelheid? Ik weet ook niet hoe zuinig je met geld moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:04:
Bij release was ik niet wild enthousiast, maar omdat ik door m'n games was deze ook maar gehaald.

Geen fan van zombie's, maar open wereld en iets met een verhaal vind ik wel leuk. Beetje een gok, maar tot dusver bevalt het wel :)
De wereld is best mooi neergezet, het verval, de leegte, de rotzooi overal. Rest van de graphics een 7, vooral de cutscenes missen vaak net de afwerking van de grote studio's. De motor vind ik wel een leuk spel-element, past wel in de setting, angst om zonder benzine te komen is tof. Verder zit er volgens mij genoeg content in, merk nu al meerdere verhaallijnen en dat maakt toch nieuwsgierig om verder te gaan.
Wél vind ik de afwerking van het spel soms matig. Wat bugjes en dingen die niet kloppen, overgangen tussen cut-scenes en gameplay is niet echt smooth, als Deacon praat tegen anderen is het vaak gemompel en slecht te verstaan (en de ondertiteling is wel erg aan de kleine kant).

Wat is trouwens aan te raden qua upgrades van je motor als je nog in het begin van het spel bent? Zat te denken aan een grotere tank en daarna een stillere uitlaat. Of heb je bijv. meer aan snelheid? Ik weet ook niet hoe zuinig je met geld moet zijn?
Gewoon shit upgraden zodra je kan. Dat komt allemaal wel goed. Geen zorgen over geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik weet ook niet hoe zuinig je met geld moet zijn?
Even om rekening mee te houden, je hebt geen geld, maar credits. En die credits verdien je door activiteiten voor een bepaald kamp te doen. Zo kun je dus verschillende hoeveelheden credits per camp hebben. Die credits kun je ook alleen bij dat kamp opmaken!

Ik zou in het begin veelal missies voor Copelands camp doen, omdat je daar je motor het beste kunt upgraden, en dat is in het begin wel erg handig. Wil je wapens kopen/upgraden dan moet je missies doen voor het kamp linksboven, van die vrouw (naam ff kwijt) Tucker (dank Bram ;) ) ...

Enjoy! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Even om rekening mee te houden, je hebt geen geld, maar credits. En die credits verdien je door activiteiten voor een bepaald kamp te doen. Zo kun je dus verschillende hoeveelheden credits per camp hebben. Die credits kun je ook alleen bij dat kamp opmaken!

Ik zou in het begin veelal missies voor Copelands camp doen, omdat je daar je motor het beste kunt upgraden, en dat is in het begin wel erg handig. Wil je wapens kopen/upgraden dan moet je missies doen voor het kamp linksboven, van die vrouw (naam ff kwijt) ...

Enjoy! :)
Was op het begin wel verwarrend toen ik bij Tucker in het kamp kwam. Ik dacht waar zijn al mijn credits ineens gebleven, maar die zijn uniek per kamp inderdaad :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
@Tom oh, en wees er vooral niet zuinig mee, lekker uitgeven die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dan heb je hem op het goeie moment gehaald. Aan het begin was het allemaal nog een stuk erger. Nu de game een hoop patches gehad heeft is alles een stuk beter speelbaar.
-SaveMe- schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:44:
@Tom oh, en wees er vooral niet zuinig mee, lekker uitgeven die hap :)
Ja idd. Had ik ook altijd met benzine, tanken lijkt in de kampen erg duur maar eigenlijk zijn credits nooit een gedoe dus pleur ik hem daar gewoon vol.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 12-06-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Donstil schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:15:
[...]

Dan heb je hem op het goeie moment gehaald. Aan het begin was het allemaal nog een stuk erger. Nu de game een hoop patches gehad heeft is alles een stuk beter speelbaar.
Ik heb vanaf release gespeeld en buiten wat frame dips (met name later in de game) gewoon prima kunnen spelen. Heb games gespeeld die buggier waren op release ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
-SaveMe- schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:46:
[...]

Ik heb vanaf release gespeeld en buiten wat frame dips (met name later in de game) gewoon prima kunnen spelen. Heb games gespeeld die buggier waren op release ...
Ja dat laatste heb ik ook wel eens gedaan maar of dat echt wat zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik wist het van tevoren, het is ook prima te spelen tot dusver. Snap wel dat ze er kritiek op hebben gekregen.
Goed om te weten dat je credits per kamp hebt, was mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb weer een irritante bug te pakken.

Game is uitgespeeld. Geen missies meer op de kaart, hordes gecleared enz. Erg leuk tweede gedeelte van de game maar nu unlocken de drie laatste trophy’s niet.

Trophy voor laatste verhaal missie, trophy voor kruisboog pijlen en de platinum staan daarom nog open 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
Donstil schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:09:
Ik heb weer een irritante bug te pakken.

Game is uitgespeeld. Geen missies meer op de kaart, hordes gecleared enz. Erg leuk tweede gedeelte van de game maar nu unlocken de drie laatste trophy’s niet.

Trophy voor laatste verhaal missie, trophy voor kruisboog pijlen en de platinum staan daarom nog open 8)7
Wat geeft het trophy overzicht in de game zelf aan? Geeft die ook aan dat alles compleet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rowwan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:54:
Wat geeft het trophy overzicht in de game zelf aan? Geeft die ook aan dat alles compleet is?
Aah hier niet idd, balen dacht ik. Game opnieuw gestart en nu is er nog een laatste missie helemaal rechts boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Kan iemand me een schatting geven over hoe ver ik zit in de game?
Ik heb net
spoiler:
Jessie/Carlos vermoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:29:
Kan iemand me een schatting geven over hoe ver ik zit in de game?
Ik heb net
spoiler:
Jessie/Carlos vermoord
Helft ongeveer denk ik.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste