Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navuri schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:03:
Bloodborne is mijn favoriete game aller tijden, maar zit te twijfelen of ik deze ga halen. Vind het ook opvallend dat Sekiro in de Playstation Store 69,99 euro kost en een hard copy game is 10 euro goedkoper. Vreemd, maar misschien gewoon even wachten op de uitverkoop die er hoogstwaarschijnlijk over een maand zal zijn (zelfde als met Red Dead Redemption 2)
Echt een eeuwenoude discussie, maar dat is niet meer dan logisch. Je hebt retailers nodig dus je gaat digitaal niet onder hun prijs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:01:
[...]

PS4 versie dus? Dat is lastig. Met 10 minuten share play ga je ook geen goed beeld krijgen van de game. Heb je ervaring met eerdere games van FROM Software? Dark Souls en vooral Bloodborne?

[...]

Stier kun je doen zonder deflecten met alleen dodgen. Ik had 'm meteen de eerste poging. Wel met lock on. Je weet trouwens dat als je dodge ingedrukt houdt dat je continue een lange dodge doet en zo heel snel om hem heen kan lopen? Continue naar zijn achterkant dodgen en hakken maar. En anders vuurwerk gooien.
Nee helemaal niet, Hou wel van RPG's. Zijn dan wel vaak minder skill based qua fights. Misschien eerst eens een bloodborne proberen uit de budgebak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Yeah Boys @Origins Genichiro is eindelijk down! :) kostte mij wel weer 2 uurtjes maar fuckit, hijs neer wat een opluchting.

spoiler:
Op het einde staggerde ik hem bijna constant met firecrackers waardoor ik flink wat hits kon applyen, maar het spande erom. :P

Ik ben wel echt blij, kan eindelijk verder!

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 28-03-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ambition88 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:05:
Yeah Boys @Origins Genichiro is eindelijk down! :) kostte mij wel weer 2 uurtjes maar fuckit, hijs neer wat een opluchting.

spoiler:
Op het einde staggerde ik hem bijna constant met firecrackers waardoor ik flink wat hits kon applyen, maar het spande erom. :P

Ik ben wel echt blij, kan eindelijk verder!
Awesome! Echt netjes man! Jaloers!!! Wel beter dat je deze horde voorbij bent!!

Jouw tip neem ik het weekend ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beavbusi schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Nee helemaal niet, Hou wel van RPG's. Zijn dan wel vaak minder skill based qua fights. Misschien eerst eens een bloodborne proberen uit de budgebak.
Die is in ieder geval een stukje makkelijker, maar nog steeds bovengemiddeld moeilijk vergeleken met andere games. Het zijn trouwens geen RPG's zoals je die standaard kent hoor. De game mechanics zijn heel anders. Lange afstanden tussen savepoints, saven bij een savepoint reset alle vijanden en als je doodgaat verlies je je currency, (dus je maakt continue afwegingen: ga ik nog een stukje verder met een steeds groter wordend risico om alles kwijt te raken, of ren ik weer terug en level ik, maar zet ik alle vijanden weer terug), waarbij je overigens wel 1x de mogelijkheid krijgt om weer terug te gaan om je verloren doekoe weer terug te halen. Dat dus en veel en moeilijke bazen.

Hij was een paar maanden geleden trouwens gratis bij PS Plus. Niet toevallig in je mandje gedaan en "afgerekend" destijds? Of heb je geen Plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:42:
[...]

Die is in ieder geval een stukje makkelijker, maar nog steeds bovengemiddeld moeilijk vergeleken met andere games. Het zijn trouwens geen RPG's zoals je die standaard kent hoor. De game mechanics zijn heel anders. Lange afstanden tussen savepoints, saven bij een savepoint reset alle vijanden en als je doodgaat verlies je je currency, (dus je maakt continue afwegingen: ga ik nog een stukje verder met een steeds groter wordend risico om alles kwijt te raken, of ren ik weer terug en level ik, maar zet ik alle vijanden weer terug), waarbij je overigens wel 1x de mogelijkheid krijgt om weer terug te gaan om je verloren doekoe weer terug te halen. Dat dus en veel en moeilijke bazen.

Hij was een paar maanden geleden trouwens gratis bij PS Plus. Niet toevallig in je mandje gedaan en "afgerekend" destijds? Of heb je geen Plus?
Jazeker wel, heb deze gemist dan helaas. Doe eigenlijk sowieso weinig met die plus-games ... zonde zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
corset schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:31:
Blazing Bull.. wat een apart gevecht. Deflect = damage, dodge = lastig te doen met hoe erratic z'n movement is. Vanavond maar weer proberen, maar gister na 2 pogingen even gestopt.
Ik vind dat gevecht zo'n slecht design. Hij is goed te doen, maar de camera kan je daar echt parten spelen en dat werkt slecht met zo'n wilde hitbox on steroids.

Om m makkelijk te maken moet je matador spelen. Loop van m weg in een rechte lijn in het verlengde van de area. Dat beest charged dan op je af, deflect die charge zodat die staggered en hit m drie keer. En daarna ren je weer van m af. Zo is ie heel voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
CrapperDeCrap schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Ik vind dat gevecht zo'n slecht design. Hij is goed te doen, maar de camera kan je daar echt parten spelen en dat werkt slecht met zo'n wilde hitbox on steroids.

Om m makkelijk te maken moet je matador spelen. Loop van m weg in een rechte lijn in het verlengde van de area. Dat beest charged dan op je af, deflect die charge zodat die staggered en hit m drie keer. En daarna ren je weer van m af. Zo is ie heel voorspelbaar.
Thanks! en ik vind de fight totaal niet passen bij de rest. Het voelt zo.. quirky aan? Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
corset schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:31:
Blazing Bull.. wat een apart gevecht. Deflect = damage, dodge = lastig te doen met hoe erratic z'n movement is. Vanavond maar weer proberen, maar gister na 2 pogingen even gestopt.
Ik had aan het begin ook moeite om een goede window te vinden om aan te vallen. Tot ik dacht van, huh wat doe ik moeilijk, ik kan gewoon voor een muur gaan staan en wachten tot hij charged en dan spring ik over hem heen en sla hem een paar keer in zijn rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren die Headless geprobeerd bij die bel op het begin. Redelijk kansloos. Ik doe wel damage met confetti, maar zijn attacks lijken helemaal niet te blocken/deflecten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:01:
Ik heb gisteren die Headless geprobeerd bij die bel op het begin. Redelijk kansloos. Ik doe wel damage met confetti, maar zijn attacks lijken helemaal niet te blocken/deflecten ofzo?
Je kan ze blocken en deflecten. Waarschijnlijk ben je wat vertraagd door die meuk om m heen. Daar had ik in ieder geval moeite en daardoor m'n timing verkeerd. Dus voorzichtig met klappen uitdelen als je niet zeker bent van de opening. Neem van t voren ook wat pacifying spul, want blocken en geloof ik ook deflecten bouwt wat terror op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrapperDeCrap schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:53:
[...]

Je kan ze blocken en deflecten. Waarschijnlijk ben je wat vertraagd door die meuk om m heen. Daar had ik in ieder geval moeite en daardoor m'n timing verkeerd. Dus voorzichtig met klappen uitdelen als je niet zeker bent van de opening. Neem van t voren ook wat pacifying spul, want blocken en geloof ik ook deflecten bouwt wat terror op.
Ja heb ik ook genomen samen met confetti, maar zelfs met guarden doet hij damage. Probeer het later wel nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Ja heb ik ook genomen samen met confetti, maar zelfs met guarden doet hij damage. Probeer het later wel nog een keer.
Deflect en block is ook niet echt nodig bij headless. Icm confetti kill je m op health ipv posture. Deflect kleine swings indien nodig, die grote lompe swings even afstand nemen. Als ie verdwijnt direct omdraaien en uit z'n grab hitten, of een paar stappen weglopen en dan weer aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Klopt, je moet het zien als fire damage, of poison/toxic weapons in Soulsborne games. je krijgt altijd iets van Chip damage.

Probeer de Drunkard maar te deflecten als hij z'n poison buff heeft. Of de Blazing Bull, zal je hetzelfde zien

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
Origins schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Awesome! Echt netjes man! Jaloers!!! Wel beter dat je deze horde voorbij bent!!

Jouw tip neem ik het weekend ook mee.
Ja man gaat jou ook lukken. :) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ok... Genichiro... 15 pogingen 1 keer 1 balk weg gekregen... en hij heeft meerdere fases begrijp ik... ik wil niet opgeven maar krijg t niet beter onder controle...

Denk dat dit mijn Sekiro versie van Orphan of Kos is...

Er is niet echt een strategie buiten leren zijn moves te deflecten volgens mij. Zijn posture is zo snel weg ook.

[ Voor 35% gewijzigd door Scrisissszzz op 28-03-2019 19:16 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ambition88 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:33:
[...]

Ja man gaat jou ook lukken. :) _/-\o_
Het is gelukt!!! Vanavond even snel opgestart en gewoon de 2de keer! zo blij! opluchting en mijn hart zat in mijn keel!

EINDELIJK! Genichiro is down!

Today is a good day!

Special thanks to @Ambition88 @bram1984 @Anvesi jullie tips hebben mij ontzettend geholpen!

Ik vrees dat het alleen maar moeilijker gaat worden!
Wel merk ik dat ik zo makkelijk kan parryen en dodgen nu sinds die battles.

Enige wat nog beetje een issue is springen, het zit nog niet in mijn systeem, maar dat komt ongetwijfeld wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anvesi
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Origins schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Het is gelukt!!! Vanavond even snel opgestart en gewoon de 2de keer! zo blij! opluchting en mijn hart zat in mijn keel!

Today is a good day!

Special thanks to @Ambition88 @bram1984 @Anvesi jullie tips hebben mij ontzettend geholpen!

Enige wat nog beetje een issue is springen, het zit nog niet in mijn systeem, maar dat komt ongetwijfeld wel.
Goed gewerkt! Nu gaan er weer wat meer paden open, kun je rustig wat meer verkennen en items halen. Het helpt zeer om bijvoorbeeld meer Gour charges te hebben, of mini-bosses dood te maken voor meer hp :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik mag me klaar gaan maken voor de eindbaas! :) Ben benieuwd hoe lastig die gaat worden. Daarna nog even de optional bosses killen die ik nog heb gemist zodat ik optimaal voorbereid ben voor mijn NG+. Weet alleen nog niet of ik die meteen ga starten of dat ik even wacht.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet eens dat ik een NG+ ga starten. Daar vind ik het echt te uitputtend voor en sfeer en setting halen het bij lange na niet bij Bloodborne (NG++++). Moet er echt niet aan denken momenteel. Ik vind ook de meeste bazen niet echt heel boeiend, vooral heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Origins schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Today is a good day!

Lekker man! zie je wel we hadden gewoon een pep talk nodig. :P haha

Het is mij nu soms wel een beetje onduidelijk wat ik precies moet doen. :+ maar ben opzich goed op weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Ok, ng+ besloten voor een ander einde te gaan, namelijk de purification weg...

(spoiler voor alternative endboss)
spoiler:
Met als eind-baas Owl v2.0 en jemig wat heb ik echt GEEN idee wat ik tegen die kerel moet doen....het is dezelfde Owl die je sowieso in het verhaal moet verslaan + extra skills, doet VEEL meer pijn, heeft counters voor sommige van je aanvallen, en is minder te 'baiten' naar aanvallen die je een gratis attack geven....oh man ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:54:
Denk niet eens dat ik een NG+ ga starten. Daar vind ik het echt te uitputtend voor en sfeer en setting halen het bij lange na niet bij Bloodborne (NG++++). Moet er echt niet aan denken momenteel. Ik vind ook de meeste bazen niet echt heel boeiend, vooral heel irritant.
Gelukkig ben ik daar niet de enige in :)

Bij DS3 en Bloodborne had ik het gevoel "Yes dit wordt leuk in NG+ en verder" hier heb ik "nee, dan liever bloodborne"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:44:
[...]

Gelukkig ben ik daar niet de enige in :)

Bij DS3 en Bloodborne had ik het gevoel "Yes dit wordt leuk in NG+ en verder" hier heb ik "nee, dan liever bloodborne"
Ja begrijp me niet verkeerd hoor, de game is beter dan 95% van wat er tegenwoordig uitgebracht wordt en ik vind de combat op momenten echt heel goed net als het leveldesign en de interconnectiviteit, maar ze hebben bepaalde dingen hier en daar overdreven. Waarom moet ik op sommige punten meerdere enorme sterke en snelle vijanden bevechten waarbij het als een boss fight aanvoelt? Waarom moet ik bij sommige bossfights iedere keer eerst 10 normale enemies afslachten voordat ik eindelijk eens kan beginnen? Wat is er in godsnaam leuk aan de tweede boss in Senpou Temple? Het enige wat ik doe is..

spoiler:
L1 ingedrukt houden tot hij klaar is met zijn 78 klappen geven en dan op het juiste moment springen en hopen dat je tussendoor nog een tikje kan uitdelen. Dat mislukt dan de eerste 6x omdat ik gewoon het geduld niet heb en als het dan eenmaal lukt, boeit het me geen reet. Geen euforisch gevoel, geen blijdschap. Niks van dat.

Echt, dat gevecht is het dieptepunt tot nu toe en die erna is al niet veel beter, terwijl ik die in een keer had.

Er zitten ook veel te veel bosses in en op 2 of 3 stuks na, ben ik ze allemaal wel een beetje vergeten.

Hoe anders was dat in Bloodborne inderdaad. Daar was ook veel meer een gevoel van exploratie en mystiek aanwezig. Hier ga ik inmiddels uit van een bossfight iedere 10 minuten. Ik vind de mechanic van 1 kans om je verloren Souls/Blood Echoes terug te halen ook echt veel toffer. Het is veel spannender en tegelijkertijd heb je tenminste een goede kans het weer terug te krijgen.

Helaas heb ik de game digitaal, anders had ik 'm na de eerste run weer verkocht, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:53
Heb de game bijna uit maar een NewGame+ gaat het de komende weken nog niet worden.
Al met al vind ik het de minste game van FromSoftware.Bij Bloodborne wilde ik meteen weer een NewGame+ doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Deze game blinkt vooral uit in aantonen hoe goed de andere FromSoft games zijn, haha. Die hele counterbased combat voelt gewoon zo gimicky. Alsof het ze bedoeling is om doodstil tegenover een boss te staan en zijn move af te wachten om vervolgens de juiste counter move te doen. En dat keer op keer, waar de moeilijkheid vooral komt uit hoge snelheid en de lange duur waardoor je concentratie je eventjes in de steek laat soms.
Ik weet niet, ik vind het gewoon de minst boeiende gameplay mechanic die er is. Waarom mensen de combat diepgaand noemen ontgaat me eigenlijk vooral.

Wat heeft er nou meer diepgang? Een gemiddelde boss in Dark Souls die je kan verslaan door hem te parryen (exact zoals in Sekiro), Sword & board kan tanken, naakt rollend met een enorm wapen kan killen, Poise stackend trololol kan facetanken met een Zweihander, etc, etc, etc. Om nog maar te zwijgen over de verschillende wapens, builds, consumables.
Of Sekiro waar elke bossfight op ongeveer dezelfde manier een soort quicktime event van de juiste counter gebruiken is?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Voxalizer Het ligt wat genuanceerder denk ik. De melee combat heeft wel meer diepgang, maar overall gezien kun je in de andere games situaties op meer manieren tackelen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Na een ragequit op blazing bull (die tracking is wtf nee), dacht ik alleen maar "waarom speel ik nu geen bloodborne'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik zit nu wel een beetje vast bij de eindbaas en bij een optional boss. De demon of hatred... Pfff :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bram1984 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:52:
@Voxalizer Het ligt wat genuanceerder denk ik. De melee combat heeft wel meer diepgang, maar overall gezien kun je in de andere games situaties op meer manieren tackelen inderdaad.
Misschien hebben we een ander idee bij wat diepgang is. Wat heeft er precies zoveel meer diepgang dan?
Want of je nou blocks en parrys doet met een Katana of met een shield, de mechanic is hetzelfde, alleen in het ene geval puur optioneel en in het andere geval de main mechanic van de game. In weze is op meta niveau de mechanic niet anders dan in DS.
Sterker, Sekiro lijkt in deze meer op Dark Souls dan op Bloodborne. Zelfs stealth attacks werken in feite hetzelfde als in DS, hoewel je daar natuurlijk geen hoog gras en hoger gelegen plaatsen hebt om van daaruit zo’n attack te starten.

Dan de prosthetics, die naar eigen wens de gameplay iets uitgebreider maken. Leuk, tof en origineel. Maar ook erg situational. En hoevaak gebruik je die dingen nou daadwerkelijk?
Daar tegenover staan de vele ringen met allerlei effecten, de invloed van gewicht, stats, verschillende wapens die de combat gameplay compleet veranderen, etc.

Niet dat het overigens een wedstrijd hoeft te zijn welke game meer diepgang heeft, hoor. Het is zelfs niet zo dat minder diepgang iets een slechtere game maakt. Ik zie het gewoon niet waarom Sekiro ineens meer diepgang in zijn combat heeft dan een Dark Souls, terwijl het juist meer op elkaar lijkt dan men misschien wel beseft.

Edit:
Voor de duidelijkheid: Ik vind Sekiro erg tof btw en zie mezelf juist wel NG+ spelen. Tegelijkertijd vind ik het echter ook de minste FromSoft game. Maar goed... Een mindere FromSoft game is altijd nog beter dan de meeste andere games. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 29-03-2019 12:16 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Voxalizer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Misschien hebben we een ander idee bij wat diepgang is. Wat heeft er precies zoveel meer diepgang dan?
Want of je nou blocks en parrys doet met een Katana of met een shield, de mechanic is hetzelfde, alleen in het ene geval puur optioneel en in het andere geval de main mechanic van de game. In weze is op meta niveau de mechanic niet anders dan in DS.
Sterker, Sekiro lijkt in deze meer op Dark Souls dan op Bloodborne. Zelfs stealth attacks werken in feite hetzelfde als in DS, hoewel je daar natuurlijk geen hoog gras en hoger gelegen plaatsen hebt om van daaruit zo’n attack te starten.

Dan de prosthetics, die naar eigen wens de gameplay iets uitgebreider maken. Leuk, tof en origineel. Maar ook erg situational. En hoevaak gebruik je die dingen nou daadwerkelijk?
Daar tegenover staan de vele ringen met allerlei effecten, de invloed van gewicht, stats, verschillende wapens die de combat gameplay compleet veranderen, etc.

Niet dat het overigens een wedstrijd hoeft te zijn welke game meer diepgang heeft, hoor. Het is zelfs niet zo dat minder diepgang iets een slechtere game maakt. Ik zie het gewoon niet waarom Sekiro ineens meer diepgang in zijn combat heeft dan een Dark Souls, terwijl het juist meer op elkaar lijkt dan men misschien wel beseft.
Ik denk dat diepgang de verkeerde term is. Diepgang in een game suggereert dat er allerlei mechanics nog te ontdekken zijn en dat je met stats en builds kunt spelen om verder te komen. Dat is juist meer het geval in Souls en minder in Sekiro. Wat Sekiro doet is de focus juist weg van de theorycrafting en volledig op de actie leggen. Sekiro draait meer dan DS om executie, om skills goed gebruiken, goed timen en om elke situatie naar je hand te zetten met een beperkte set aan tools. Maar Sekiro vraagt wél van je om een grotere hoeveelheid zaken goed te timen. Alleen maar dodgen? Nee - dodge is slechts één van de zaken die af en toe noodzakelijk zijn om te winnen. En die keuze maakt de diepgang. Je moet niet alleen timen, je moet ook goed kiezen wat je counter wordt.

Maar ondanks die focus op de deflect en counter kún je het vaak ook wel anders aanpakken. Minder effectief maar wellicht minder risicovol. Of een mix.

Dáárin is Sekiro wel dieper, denk ik. Het is een soort endurance race, maar op een andere manier. Doodgaan is vergevingsgezinder, maar de combat vraagt wel echt van je om constant op te letten - zelfs bij die armzalige half-dronken standaard ventjes. Ren je daar onbesuisd op af dan ben je zo aan je eerste resurrect toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Vayra op 29-03-2019 12:17 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Voxalizer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:36:
Of Sekiro waar elke bossfight op ongeveer dezelfde manier een soort quicktime event van de juiste counter gebruiken is?
Maar dan is parryen in soulsborne toch ook een QTE? :P Sekiro heeft er gewoon een aantal verschillende van.

Ik weet het nog niet. Het argument dat je maakt heb ik op meer plaatsten al gelezen, en ik vind idd wel dat er een kern van waarheid is. Voor mij is het meer een feitelijk aspect van de mechanics, als iets wat goed of slecht is. Ja het werkt zo, maar ik vind het nog steeds supervet.

* Clay heeft overigens Seven Spears neer, legit no cheese :Y)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Hatred Demon is down!!! Hele toffe boss!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Met hoe @Vayra het hierboven verwoordt kan ik het ook weer niet helemaal oneens zijn. Geinige discussie iig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Vanavond de final boss killen en nog 1 prayer bead en wat upgrade material zoeken en ik ben klaar voor NG+. Ik denk dat ik daar doorheen vlieg, omdat ik niet alle items meer hoef te zoeken en ik de bosses en maps ken. :)

Wat een game!

Hatred Demon is een van de tofste bosses en voor de Soulsborne liefhebbers zeker het proberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neig er langzaamaan naar te stoppen en het spel te verwijderen. Ik zit niet eens vast ofzo, maar het plezierniveau is echt tot een dieptepunt gezakt de laatste paar dagen. De ene saaie baas na de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb
spoiler:
vaders
neer, dat was weer z’n gevecht waarvoor je eerst 20 pogingen nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:16
Zelf ben ik wat aan het exploreren geslagen na het verslaan van Blazing Bull; wat een paden kun je kiezen zeg! Daarna maar weer terug gegaan naar Ashina Castle en vervolgens: Seven Achina Spears, Lone Shadow Longswordman en de eerste minibaas in de vorm van zo een generaal. Eindelijk heb ik drie kettingen. =]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Snake Eyes in Ashina Depths verslagen. Volgende gebied is ook al weinig interessant. Wordt het nog beter verder of is dit het? Zag alweer de volgende Headless rondlopen. De ontwerpen voor originele bosses waren denk ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

bram1984 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:39:
Ik neig er langzaamaan naar te stoppen en het spel te verwijderen. Ik zit niet eens vast ofzo, maar het plezierniveau is echt tot een dieptepunt gezakt de laatste paar dagen. De ene saaie baas na de andere.
Jammer dat je het saai vindt worden. Weet niet waar je precies op dit moment bent, maar er zijn (imo) nog erg leuke bazen en areas te ontdekken. Maarja. Wellicht tijd voor een NG+++++ in Bloodborne of eindelijk eens Dark Souls 3 uitspelen ;). En als je goede eerlijke combat wil met erg toffe bosses en veel exploreren met ontzettend veel sfeer, dan geef Hollow Knight maar eens een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Iets verder op komende de vette bosses weer @bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:15:
[...]

Jammer dat je het saai vindt worden. Weet niet waar je precies op dit moment bent, maar er zijn (imo) nog erg leuke bazen en areas te ontdekken. Maarja. Wellicht tijd voor een NG+++++ in Bloodborne of eindelijk eens Dark Souls 3 uitspelen ;). En als je goede eerlijke combat wil met erg toffe bosses en veel exploreren met ontzettend veel sfeer, dan geef Hollow Knight maar eens een kans :)
Na Snake Eyes, een of ander bos. Behoefte is echt volledig verdwenen. Het boeit me gewoon niet meer. Ik ga zo de rest van de bazen op YT bekijken en dan stop ik ermee denk ik.

DS3 ben ik ook mee gestopt. Vond ik weinig aan. Hollow Knight is echt niks voor mij, zo te zien.

Ik ga weer lekker verder met de Spider-Man DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

bram1984 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:22:
[...]

Na Snake Eyes, een of ander bos. Behoefte is echt volledig verdwenen. Het boeit me gewoon niet meer. Ik ga zo de rest van de bazen op YT bekijken en dan stop ik ermee denk ik.

DS3 ben ik ook mee gestopt. Vond ik weinig aan. Hollow Knight is echt niks voor mij, zo te zien.

Ik ga weer lekker verder met de Spider-Man DLC.
Als je alleen Bloodborne leuk vond, dan zijn Fromsoftware games eigenlijk niet echt helemaal je ding dan of wel :).

Have fun met Spidey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Echt een eeuwenoude discussie, maar dat is niet meer dan logisch. Je hebt retailers nodig dus je gaat digitaal niet onder hun prijs zitten.
Volgens die theorie zouden cd's in de winkel goedkoper moeten zijn dan een betaalde streaming dienst. Dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:30:
[...]

Als je alleen Bloodborne leuk vond, dan zijn Fromsoftware games eigenlijk niet echt helemaal je ding dan of wel :).

Have fun met Spidey!
Bloodborne was sowieso altijd al de enige die ik tof vond, nooit ontkend. DS is niet mijn ding.
Navuri schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:39:
[...]

Volgens die theorie zouden cd's in de winkel goedkoper moeten zijn dan een betaalde streaming dienst. Dat is niet het geval.
Alleen vergeet jij denk ik dat Sony/Microsoft die fysieke retailers nodig hebben om hun consoles te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Tof spel mar het is soms wel erg lastig om je pad te bepalen en loop je dus rond om te zoeken waar je nu eigenlijk heen moet.
En als je op een gegeven moment Shurikens krijgt dan wordt 't ook wel een stuk makkelijker om vijanden te verslaan.
Soms vallen ze na 1 shuriken al dood neer.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Laatst online: 09:05
Ik denk dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi, ik krijg met geen mogelijkheid de corrupted monk tegen de vlakte. Helaas, maar is gewoon niet leuk meer, alleen maar ergernis word het nu met die baas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Wauw net een miniboss gevecht op zon brug gehad!!

spoiler:
Duurde ff voor dat ik begreep wat de bedoeling was daarmee. Man man wat een heerlijke knok partij! Mn handen zweten nog :D. Zo lachen dit allemaal. Die spanning is soms niet te geloven.

Even bijkomen :D

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
biertje79 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:01:
Ik denk dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi, ik krijg met geen mogelijkheid de corrupted monk tegen de vlakte. Helaas, maar is gewoon niet leuk meer, alleen maar ergernis word het nu met die baas.
Tip voor de baas tegen de corrupted monk.

spoiler:
gebruik snapseeds daarmee krijg je hem tot ong 60% en dan is ie best goed te doen

Net de guardian ape down _/-\o_

Ik moet zeggen dat de diffculty me nog best mee valt als je eenmaal genichiro hebt gehad, het wordt daarna allemaal wel wat makkelijker :) al zal de eindbaas wel OP zijn. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Ambition88 op 29-03-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Ambition88 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Tip voor de baas tegen de corrupted monk.

spoiler:
gebruik snapseeds daarmee krijg je hem tot ong 60% en dan is ie best goed te doen

Net de guardian ape down _/-\o_

Ik moet zeggen dat de diffculty me nog best mee valt als je eenmaal genichiro hebt gehad, het wordt daarna allemaal wel wat makkelijker :) al zal de eindbaas wel OP zijn. :+
Bedankt voor de tip, maar de snapseeds zijn op :'( Zijn ze trouwens ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Confetti helpt ook tegen de corrupted monk. Je hebt denk ik z’n 4 confetti nodig om de corrupted monk z’n hp naar 60 procent te brengen, daarna heeft het geen effect. Maar wanneer zijn hp zo laag is. Herstelt zijn stamina bar ook heel langzaam en wordt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:36
Pfoe, eerste echte boss battle
spoiler:
die dude op z'n paard

Krijg hem en zijn attacks echt niet gelezen omdat ie echt alle kanten op gaat, vind het ook ontzettend lastig om zijn attacks te deflecten.
Blocken is een optie maar slechts zeer beperkt, mijn posture meter zit binnen no-time vol :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

En dat was Sekiro New Game!

Op naar NG+. De final boss battle is tof! Lastig maar fair! Zoals eigenlijk toch wel alles in Sekiro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Eerste baasje neer!
Op het absolute nippertje :D
Videootje volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb Bloodborne + DLC in het verleden completed en ik was benieuwd hoe dit spel zou gaan. Gisteren voor het eerst gespeeld en tot die Ogre gekomen. Na iets van 5 pogingen had ik hem geslacht. Was prima te doen, en ik kwam er later pas achter dat je blijkbaar ook met vuur aan de gang kon en stealth... Ik ging gewoon als een idioot er vol op af rennen. Hakken op die baas en dodgen op de juiste momenten. En elke kans pakken die er was en vol gaan met de DPS. Hoe meer damage jij kan doen bij elke opening, hoe korter de fight wordt, waardoor de kans kleiner is dat hij meer onzin uit kan halen. Maar natuurlijk weer niet te hebberig zijn met de damage, maar wel damage maximaliseren. Ben benieuwd hoe het verder gaat, tot zo ver is het prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
uchiha tijntje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:16:
En dat was Sekiro New Game!

Op naar NG+. De final boss battle is tof! Lastig maar fair! Zoals eigenlijk toch wel alles in Sekiro.
Nice man. :)

Ik ben nu bij
spoiler:
The owl, dit wordt weer een lange pittige fight, pls vertel me dat hij niet nog een 2e stage heeft als zn hp bars weg zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ambition88 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Nice man. :)

Ik ben nu bij
spoiler:
The owl, dit wordt weer een lange pittige fight, pls vertel me dat hij niet nog een 2e stage heeft als zn hp bars weg zijn :+
Dit keer geen gekke verrasingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Hoe gaan jullie om met dragonrot? Ik lees dat sommige er alleen voor kiezen om 1x te reviven en dan terug gaan naar savepoint zodat nooit iemand ziek wordt met dragonrot.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

dannbla schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:47:
Hoe gaan jullie om met dragonrot? Ik lees dat sommige er alleen voor kiezen om 1x te reviven en dan terug gaan naar savepoint zodat nooit iemand ziek wordt met dragonrot.
Ik zou me er niet teveel van aantrekken. Gewoon jezelf lekker reviven en alsnog gekilled worden :) Je hebt op zich voldoende mogelijkheden om de dragonrot te curen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Mijn dragonrot is nu in stage 5 of 6 (als je het zo mag noemen) en ik heb echt geen idee wat dat nou precies voor negatief effect heeft op de wereld; daar gaan we vast nog wel achterkomen :P

Pro video van mijn eerste echte bossfight:

Terugkijkend lijkt het erop dat de baas soms mis slaat maar ik wél damage te verduren krijg :/

[ Voor 99% gewijzigd door Superkiwi op 30-03-2019 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Haha, in mijn NG+ de 1e boss gekilled waar je in principe niet tegen moet kunnen winnen :). Ik merk wel dat je posture een stuk minder toelaat. Dus lekker tanken zal er niet in zitten. Dan komt het toch vooral op deflecten en ontwijken aan.

Edit.

De Ogre en de Generaal liggen al plat. :) Heb natuurlijk wel 10 health gourds... maar toch. Gaat soepeltjes.

Edit 2:

En snake en horse dude zijn ook history :+

[ Voor 27% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-03-2019 23:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlyLight3r
WOO! Zojuist genichiro aan de katana geregen!

Na +-20 pogingen gok ik.
3x 2e fase gehaald.
Had ik het laatste gevecht 0 heals over.. 20% HP en heb gewoon die hele 2e fase alles (god mag weten hoe) perfect doorlopen. Wat een opluchting! Echt ik sta stijf van de adrealine en man wat een toffe fight ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Lipst3r schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 00:35:
WOO! Zojuist genichiro aan de katana geregen!

Na +-20 pogingen gok ik.
3x 2e fase gehaald.
Had ik het laatste gevecht 0 heals over.. 20% HP en heb gewoon die hele 2e fase alles (god mag weten hoe) perfect doorlopen. Wat een opluchting! Echt ik sta stijf van de adrealine en man wat een toffe fight ! :D
Goed gevoel he :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Merk toch dat ieder wel ergens wat blijft hangen qua boss fights, maar ongeacht welke boss het is...het is zo bevredigend als zo'n boss neergaat, en je hem die laatste slag aanbrengt en hij (of zij) op de grond valt! Blijft toch mooi dat gevoel, en denk ook niet dat het snel zal weggaan.

Zelf nu bij NG+ weer bij de laatste baas (...nog steeds) bij een alternatief einde maar het gaat niet hard, dus ben maar tijdelijk wat anders gaan doen |:(
Maarja, tot nu toe:
spoiler:
Owl 2.0 ....meer skills, meer pijn, meer frustratie. Man man man, 1 mikiri counter tegen je en als ik geen 100% hp heb ben ik dan direct dood, kan dus geen thrush / charge attacks doen...en oh man de combinaties van die kerel, firecracker / smokescreen en dan een shadowrush op je bakkes, waarvan ik nog steeds niet goed weet hoe ik daarmee om moet gaan....Geeeeeen idee wat ik hiermee moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:21:
Iets verder op komende de vette bosses weer @bram1984
Ik zie alleen Guardian Ape? Verder van vrijwel alles versie 2 en zelfs 3 van eerdere bosses. Valt me wel tegen van FROM. Als je ziet wat voor gefreakte vijanden en bazen in hun vorige games zitten. Krijg bijna het idee dat de game gerushed is de tweede helft.

Ik hoef er ook niet veel meer, zie ik. Nja misschien binnenkort weer een stukje verder gaan, maar de zin voor nu is weg helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Misschien de vergelijking met hun eerdere games proberen los te laten? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:21:
Doe je onbewust en het ''lijkt'' er wel op. Maar ik zie dit ook meer als een IP ipv de next bloodborne ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hoe vinden jullie de controller respons? Ik speel voornamelijk op een ps4 pro en mis zo enorm vaak de deflections terwijl ik 100% zeker weet dat ik op tijd druk.
Ook even op pc geprobeerd en na wat tuning om strak 60fps te krijgen speelt het echt een stuk lekkerder. Ik heb nu echt het idee dat ik te laat ben als ik mis.
Ik hoop dat er voor de ps4 pro En XBoneX nog een optie komt om de resolutie omlaag te brengen en 60fps te halen. Of een 30fps cap. Nu is de framerate echt overal en dat maakt precisie veel lastiger.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:21:
Dan nog is het gros van de bazen vrij oninteressant in mijn optiek. Maar waarom niet vergelijken? Ik weet wat voor bizar vette obscure shit FROM in staat is te verzinnen. Dit zijn wel wat stappen terug.

Genichiro en Lady Butterfly horen wat mij betreft qua pure combat tot de beste van alle FROM titels, maar ik mis wel een beetje de epische zit die ik van ze ken.

Zo'n swordsman word 2 of 3 keer opnieuw gebruikt, net als nog een aantal. Het gros is ook menselijk. Persoonlijk vind ik dat wel jammer. Maar goed, kan me ook voorstellen dat mensen die bovennatuurlijke/fantasy shit niet trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

rajackar schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:59:
Hoe vinden jullie de controller respons? Ik speel voornamelijk op een ps4 pro en mis zo enorm vaak de deflections terwijl ik 100% zeker weet dat ik op tijd druk.
Ook even op pc geprobeerd en na wat tuning om strak 60fps te krijgen speelt het echt een stuk lekkerder. Ik heb nu echt het idee dat ik te laat ben als ik mis.
Ik hoop dat er voor de ps4 pro En XBoneX nog een optie komt om de resolutie omlaag te brengen en 60fps te halen. Of een 30fps cap. Nu is de framerate echt overal en dat maakt precisie veel lastiger.
Ik vind de controller respons prima eigenlijk. Ik heb iig nog geen enkele keer het idee gehad dat het missen van een deflection niet aan mezelf lag. PS4 Pro, overigens.

De framerate vind ik ook best strak, zeker tijdens bossfights. Maar een locked 60 fps met lagere resolutie zou ik ook wel graag willen inderdaad. In elke game, haha.
Snap sowieso bij dit soort games niet dat zo’n dev er niet gewoon voor kiest om 60 fps prioriteit boven alles te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Ik moet wel zeggen dat ik het met Bram eens ben dat de bosses elkaar wel te snel opvolgen..

Heb net de owl down na 3 uur spelen,staat letterlijk 5 min later de volgende alweer voor mn neus. *zucht* nja ben wel al redelijk ver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik ga bijna weer Genichiro proberen te killen. Ik vlieg er wel doorheen (letterlijk en figuurlijk).

Voel me best wel bad ass :)

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-03-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:30:
Ik ga bijna weer Genichiro proberen te killen. Ik vlieg er wel doorheen (letterlijk en figuurlijk).

Voel me best wel bad ass :)
Als ik jou was zou ik gewoon dit kopieeren:
YouTube: Genichiro gets destroyed (Flawless)
Makkelijk...toch? :)

(Maar goed: grootste tip voor hem is Mikiri counter oefenenen, scheelt een heeeuleboel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:07
Is er ondertussen al een patch die ultrawide 3440@120hz toestaat? Ik heb een exe patch maar die geeft vignet probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
N
Anvesi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:36:
[...]

Ziek!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

[...]

(Maar goed: grootste tip voor hem is Mikiri counter oefenenen, scheelt een heeeuleboel)
Ik verwacht weinig moeilijkheden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
Iemand nog tips voor de owl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
TweakerVincent schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:00:
Is er ondertussen al een patch die ultrawide 3440@120hz toestaat? Ik heb een exe patch maar die geeft vignet probleem :(
https://steamcommunity.co...ons/0/1771511442678518064

Framerate unlock en nog wat opties. Nog geen ultrawide.

Demon of hatred wat n tof gevecht is dat. Had m wel snel in de smiezen, maar puntje van de stoel werk, heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
De mini baas na de eerste echte bossfight, wat een tof beest is dat!
spoiler:
die dolle stier met brandende hoorns

Had me wel twee keer te pakken maar nu is hij dood en ik leef nog :9
Ondertussen 4 skillpoints verzameld, nog eentje en ik kan Breath of Life kopen, lijkt me een zeer handige skill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:07
CrapperDeCrap schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:09:
[...]

https://steamcommunity.co...ons/0/1771511442678518064

Framerate unlock en nog wat opties. Nog geen ultrawide.

Demon of hatred wat n tof gevecht is dat. Had m wel snel in de smiezen, maar puntje van de stoel werk, heerlijk.
3440 ultrawide patch heb ik juist nodig. Bizar dat dit spel niet gewoon ultrawide ondersteunt vanaf start. het is 2019!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:08:
[...]

Ik verwacht weinig moeilijkheden :).
De 2e keer was die neer. :) Ik had de eerste keer teveel zelfvertrouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
TweakerVincent schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:32:
[...]

3440 ultrawide patch heb ik juist nodig. Bizar dat dit spel niet gewoon ultrawide ondersteunt vanaf start. het is 2019!
Bij devil may cry 5 zelfde hoor. Dus helaas niet zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Probeer vooral klappen uit de delen wanneer hij 2 werp sterren gooit met daarna een jump attack, makkelijk te voorspellen, of wanneer hij z’n gekke rookbom wilt gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

[...]

Hier zit ik dus precies al een tijdje vast.
Als je dit dan ziet voel je je weer die struikelende kleuter ;-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
[...]

Holy...

Ik ben al blij als ik m straks gewoon een keer dood heb haha... heb wel de 3e fase al gezien maar had geen heals meer. Maar begin m door te krijgen.. denk ik... lang geleden dat ik zo’n moeite met een baas had in een game.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Holy...

Ik ben al blij als ik m straks gewoon een keer dood heb haha... heb wel de 3e fase al gezien maar had geen heals meer. Maar begin m door te krijgen.. denk ik... lang geleden dat ik zo’n moeite met een baas had in een game.
+1
Net voor het eerst de laatste fase gezien.
Inching my was closer to victory ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Zo voor vandaag wel weer genoeg (mini) bosses verslagen, stand staat op 12 en nu bij The Owl.
Vond het gevecht met de Guardian Ape echt super tof! En eigenlijk geen moment met de bosses na Genichiro meer echt moeite gehad.

Maar dat kan altijd nog veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik kwam erachter dat je met devinde confetti gewoon door the terror attack van de guardian ape heen kon slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik ben ook nog steeds bij Genichiro maar ik vroeg me af hoeveel main bosses ik nu gehad zou moeten hebben. Heb alleen nog lady butterfly en die gast op het paard verslagen. Klopt dit een beetje of zijn er meer die ik kan doen om nog wat sterker te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

rajackar schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:41:
Ik ben ook nog steeds bij Genichiro maar ik vroeg me af hoeveel main bosses ik nu gehad zou moeten hebben. Heb alleen nog lady butterfly en die gast op het paard verslagen. Klopt dit een beetje of zijn er meer die ik kan doen om nog wat sterker te worden?
Als ik het zo lees ben je nog niet echt van de begaande paden gegaan, dus er staan je nog genoeg bosses te wachten :) Echter of die makkelijker zijn dan Genichiro weet ik zo niet. Ik zou je adviseren om Genichiro gewoon goed te leren. Dat helpt je echt heel erg in dit spel. Het is een gevecht waarin deflecten, blocken en attacken erg goed gecombineerd wordt en daar leer je veel van :)

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-03-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Origins schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:34:
Zo voor vandaag wel weer genoeg (mini) bosses verslagen, stand staat op 12 en nu bij The Owl.
Vond het gevecht met de Guardian Ape echt super tof! En eigenlijk geen moment met de bosses na Genichiro meer echt moeite gehad.

Maar dat kan altijd nog veranderen :P
Lekker man, je gaat hard! ik ben iets verder dan jij. The Owl is gelukkig al neer. :P vond ik aan het begin best een pittig gevecht, maar als je hem eenmaal door hebt is hij goed te doen, succes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
rajackar schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:41:
Nee, dit klopt wel hoor.

Probeer gewoon zoveel mogelijk beads te vergaren(minibosses/hidden places) dat je iets meer speelruimte hebt in de echte bossfights.

Woops, doublepost sorry.

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 30-03-2019 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ambition88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:05:
[...]

Nee, dit klopt wel hoor.

Probeer gewoon zoveel mogelijk beads te vergaren(minibosses/hidden places) dat je iets meer speelruimte hebt in de echte bossfights.

Woops, doublepost sorry.
OK dus qua main bosses klopt het wel aardig.
Jammer want wat extra power in dit gevecht kan ik wel gebruiken ;-)
uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:50:
[...]

Als ik het zo lees ben je nog niet echt van de begaande paden gegaan, dus er staan je nog genoeg bosses te wachten :) Echter of die makkelijker zijn dan Genichiro weet ik zo niet. Ik zou je adviseren om Genichiro gewoon goed te leren. Dat helpt je echt heel erg in dit spel. Het is een gevecht waarin deflecten, blocken en attacken erg goed gecombineerd wordt en daar leer je veel van :)
Haha! Ik ben wel aardig aan het zoeken en best wat paden en andere gebieden gevonden. Maar geen main bosses die een memory opleveren.
Maar je hebt wel gelijk wat het leren betreft. Maar deze bossfight gaat me nu nog een tandje te snel. Maar dat komt vanzelf. Ik leg in BB zonder al te veel moeite lady Maria om en dat was de eerste keer ook enorm moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik doe echt iets structureel fout qua besturing volgens mij want die Genichiro heeft me nu al zeker 50 pogingen gekost en ben nog nergens. Iedere meer probeer ik die jump te deflecten en die perilous erna te counteren maar het lukt gewoon niet. Dacht mss heb ik teveel nadruk liggen op steeds naar hem toe bewegen dus Linker pook minder gaan gebruiken maar dst is t ook niet. Ik ben er klaar mee aan het raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Scrisissszzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:15:
Ik doe echt iets structureel fout qua besturing volgens mij want die Genichiro heeft me nu al zeker 50 pogingen gekost en ben nog nergens. Iedere meer probeer ik die jump te deflecten en die perilous erna te counteren maar het lukt gewoon niet. Dacht mss heb ik teveel nadruk liggen op steeds naar hem toe bewegen dus Linker pook minder gaan gebruiken maar dst is t ook niet. Ik ben er klaar mee aan het raken.
Bij Genichiro hoef je alleen maar naar m toe te bewegen als ie afstand neemt, voor de rest kun je blijven staan. Die jump attack gevolgd door perilous is wel de beste opening om flink zn posture aan te tasten. Probeer die onder de knie te krijgen en volg die dan op met de double ichimonji combat art. Vervolgens de druk er op houden, dus zo dicht mogelijk bij m blijven en hakken totdat de deflect heel luid is. Als je dicht op m blijft krijgt ie ook geen kans om z'n boog te gebruiken, want je kan m uit z'n jump slaan. Wanneer je dat riedeltje door hebt is ie heel goed te doen.

Fase twee is bij kans beter te doen dan de eerste, omdat je n move tegen m kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:15:
Volgens mij kun je die jump attack het beste naar een zijkant dodgen, heb je direct een opening voor een paar aanvallen.
Verder zou ik schuin naar achteren springen bij die perilous attack.

Bij attacks waarbij hij in je richting charged deflecten/blocken en wanneer hij zijn bow pakt ook direct blocken.

Als je te afwachtend speelt maakt hij gehakt van je. Je moet hem zelf ook aanvallen, er is een sweetspot tussen agressief spelen en deflecten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Thnx voor de tips. Ga die game even een paar dagen links laten liggen. Ben er even helemaal klaar mee haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Voxalizer schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:36:
[...]

Volgens mij kun je die jump attack het beste naar een zijkant dodgen, heb je direct een opening voor een paar aanvallen.
Verder zou ik schuin naar achteren springen bij die perilous attack.

Bij attacks waarbij hij in je richting charged deflecten/blocken en wanneer hij zijn bow pakt ook direct blocken.

Als je te afwachtend speelt maakt hij gehakt van je. Je moet hem zelf ook aanvallen, er is een sweetspot tussen agressief spelen en deflecten.
Niet om t wellus of nietus, maar om t gevecht enigszins "makkelijk" en snel te maken. Is het handig die jump attack te deflecten en daarna op te volgen met de mikiri counter, gevolgd door ichimonji. Want je wint t gevecht op posture als je t kort wil houden, rekening houdend met dat je drie deathblows moet toedienen.

Mikiri en ichimonji doen veel posture damage en als t deflecten niet lekker gaat neemt ichimonji ook nog veel posture bij je weg, win win. Zo kun je de druk er op houden en hoef je in ieder geval geen rekening te houden met je eigen posture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
CrapperDeCrap schreef op zondag 31 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Niet om t wellus of nietus, maar om t gevecht enigszins "makkelijk" en snel te maken. Is het handig die jump attack te deflecten en daarna op te volgen met de mikiri counter, gevolgd door ichimonji. Want je wint t gevecht op posture als je t kort wil houden, rekening houdend met dat je drie deathblows moet toedienen.

Mikiri en ichimonji doen veel posture damage en als t deflecten niet lekker gaat neemt ichimonji ook nog veel posture bij je weg, win win. Zo kun je de druk er op houden en hoef je in ieder geval geen rekening te houden met je eigen posture.
Ichimonji had ik juist niet actief ondat die zo langzaam is. Mmmm. Neem het mee thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Pfff, waar ik in NG+ binnen een paar uur bij Owl ben, ben ik net zo lang bezig om de laatste 2 bosses te killen (andere bosses dan in mijn 1e run) :P

Dat geeft de kracht van dit spel weer. Als je denkt OP te zijn komt dat alleen maar doordat je weet hoe de enemy in elkaar zit. Krijg je een nieuwe boss.. mag je vooraan beginnen :P

[ Voor 51% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-03-2019 01:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste