Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Sowieso in het Japans, want anders ben je gewoon een ordinaire Gaijin. :Y)

Ik sta er ook verbaasd van te kijken dat mensen nu al bezig zijn met hun tweede speelbeurt. Voor mijn gevoel ben ik nog steeds aan het begin van de game. :+

[ Voor 51% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 27-03-2019 10:12 ]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
@bram1984 niet ontdekt nee, zal er na eens na kijken de volgende keer. Heb al wel een merchant bij de begin temple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:11:

Ik sta er ook verbaasd van te kijken dat mensen nu al bezig zijn met hun tweede speelbeurt. Voor mijn gevoel ben ik nog steeds aan het begin van de game. :+
Echt he..

Wat ik mij oprecht afvraag is of er ooit nog een bloodborne 2 gaat komen, persoonlijk ben ik een beetje bang na het spelen van sekiro waar je zoveel bewegingsvrijheid hebt en de combat veel meer diepgang heeft, dat terug vallen naar basic dodgen en r1 spammen een beetje saai en ''standaard'' wordt.

Maar dat is wellicht voor een ander topic. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:22:
@bram1984 niet ontdekt nee, zal er na eens na kijken de volgende keer. Heb al wel een merchant bij de begin temple.
Ja dat zeg ik toch.
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:46:
"Uigespeeld" lees ik hier...
En ik zit nog steeds op het pleintje net na de chained Ogre, bang voor die ene generaal die daar rondloopt.
Vertaal ik dit naar Bloodborne dan ben ik nog steeds in nabijheid van die eerste straat in Central Yharnam aan het hannesen :P
Eerst alle dudes om hem heen met stealth doen. Dan 1x deathblow en voor de rest gewoon pompen.
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:49:
[...]

3 resurrect ballen? :P zijn dat van die baloons? ik heb er daar ook een paar van, maar snap niet echt hoe deze werken.

Ik denk zelf, als je 1x dood gaat en resurrect dat 't 2 bolletje sneller charged ofzo?
Nee die cirkels boven je HP bar waar je er standaard 2 van hebt. Daar heb ik er nu 3 van.
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Echt he..

Wat ik mij oprecht afvraag is of er ooit nog een bloodborne 2 gaat komen, persoonlijk ben ik een beetje bang na het spelen van sekiro waar je zoveel bewegingsvrijheid hebt en de combat veel meer diepgang heeft, dat terug vallen naar basic dodgen en r1 spammen een beetje saai en ''standaard'' wordt.

Maar dat is wellicht voor een ander topic. :)
Wat dacht je van Bloodborne 2 met de movement van Sekiro. Perfection.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/y4E6VumnBbIfm/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:46:
"Uigespeeld" lees ik hier...
En ik zit nog steeds op het pleintje net na de chained Ogre, bang voor die ene generaal die daar rondloopt.
Vertaal ik dit naar Bloodborne dan ben ik nog steeds in nabijheid van die eerste straat in Central Yharnam aan het hannesen :P
Eerst sneaky alles om hem heen weglokken/killen, daarna kun je hem van achter besluipen of (ver) springen op hem vanaf de verhoging, scheelt alvast 1 bolletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:31:
Is het na de castle de bedoeling dat ik naar Sunken Valley ga? Wat een tyfus gebied is dat zeg. Gewoon echt niet fun.

Edit: Ik vind ook wel echt dat de bazen elkaar veel te snel opvolgen. In Bloodborne kon je soms echt uren exploren en ronddwalen. Het komt de game niet ten goede helaas.
Ben je nu alweer bij een baas? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:11:
Om m'n eerste playthrough niks te missen (ondanks de subs) heb ik hem toch echt in het Engels, volgende playthroughs gaan idd naar Japans :)

Wij hebben met vrienden nb een kleine launch party gedaan waar wel een japanse cheat-sheet op tafel lag met wat toepasselijke quotes ala Omae wa mou shindeiru, Anata niwa kunfū ga tarinai wa, Nani en Yatta! ;)

* Clay is ook weer een stuk verder;

spoiler:
Vanuit de Castle de weg naar de Temple gevonden, en nu bovenop de berg die bell gevonden. Wat een ongelooflijk mooi uitzicht zeg. Heb nu 6 gourd charges en 3 bosses (waarvan ik weet) open. In de Castle area ook nog een general gehaald, en daarmee m'n 2e set van 4 beads vol.

Net als in DS3 heb ik mn hele hud nu op auto-hide gezet, en de combat begint ook steeds meer te klikken. Ik denk dat ik Lady Maria's oma nu wel aandurf >:)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Ben je nu alweer bij een baas? :o
Ja man, die bij de Gun Fort, wat een fuckers zitten daar. Besef me nu dat ik wel die bel heb geluid, dus volgens mij zijn de bazen dan ook moeilijker. Ik moet dan ff die spell uitzetten, denk ik.

Deze game heeft meer bazen dan mobs, lijkt soms wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:
Deze game heeft meer bazen dan mobs, lijkt soms wel. :P
Ik vind het heel vet gedaan hoe mobs, mini-bosses en echte bazen zo in elkaar opgaan :) fogs dienen echt enkel nog om de baas met jou op te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb nu de laatste boss van Hirata bijna dood, en hoop wel dat er iets meer gedaan wordt met dat memory concept. Het is wel gaaf uitgedacht. Helaas verwacht ik er weinig van :-( From Soft is heel goed in hele leuke ideeen hebben, en er niks meer mee doen...

Misschien wat meer memories?

vind namelijk Hirata estate ook stukken leuker dan Flame Bull en Headless. Vooral tussen de eerste miniboss en de bull is het letterlijk dezelfde architectuur met nauwelijks wat afwisseling :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:43:
Ik heb nu de laatste boss van Hirata bijna dood, en hoop wel dat er iets meer gedaan wordt met dat memory concept. Het is wel gaaf uitgedacht. Helaas verwacht ik er weinig van :-( From Soft is heel goed in hele leuke ideeen hebben, en er niks meer mee doen...

Misschien wat meer memories?

vind namelijk Hirata estate ook stukken leuker dan Flame Bull en Headless. Vooral tussen de eerste miniboss en de bull is het letterlijk dezelfde architectuur met nauwelijks wat afwisseling :-(
Hirata heeft wel afwisseling? Ik vind het 't saaiste gebied tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:58:
[...]

Hirata heeft wel afwisseling? Ik vind het 't saaiste gebied tot nu toe.
Je gaat van een dorpje de bossen in, naar een afgefikt gebouw, naar een brug/bergpas en dan Hirata Castle in.

Daarentegen heb je

Gebouwen
Vlakte
Gebouwen
Vlakte
Gebouwen
Slang
Gebouwen
Vlakte

Let wel op; ik vind het spel geweldig. Het maakt het spel zeker niet minder leuk. Het komt niet in de buurt van Bloodborne (Lovecraft lore) of de Dark Souls serie, maar het is 100x beter dan Nioh.

ik zou nu raten:

1.) Bloodborne/DS
2.) Sekiro
3.) The Surge (Underrated as fuck)
4.) De rest van dat soort games

[ Voor 28% gewijzigd door corset op 27-03-2019 12:13 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik vond het allemaal heel erg donker vooral. Dan vind ik de verticaliteit van Ashina veel toffer.

@Origins Hoe gaat het met Genichiro? Of ben je echt gestopt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:23:
Mja ik vond het allemaal heel erg donker vooral. Dan vind ik de verticaliteit van Ashina veel toffer.

verticaliteit is dan inderdaad wel stukken beter :)

Moet ook wel zeggen dat ik weinig merk van een difficulty spike tot nu toe. Het lijkt redelijk goed omhoog te gaan, tot de bull + headless in ieder geval. Maar dat is een gevalletje goede items gebruiken gok ik.

ben wel nieuwsgierig eigenlijk, wat is voor iedereen de favoriete early boss (Dus in de memory alles eigenlijk, aangezien dat early game is) en daarbuiten tot de bull.

Voor mij toch wel de Chain Ogre + Drunk

Chain Ogre leert je echt dat Prosthetics een verschil maken en dat eavesdropping handig is
Drunk is een gevalletje "soms is dodgen veiliger" en dat stealth heel slim is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:36
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:53:
[...]
Eerst alle dudes om hem heen met stealth doen. Dan 1x deathblow en voor de rest gewoon pompen.
Die tactiek gebruik ik inderdaad (y)
Maar ik ben echt bang voor bijna alles en iedereen die ik tegenkom, ga ook veel te vaak in de "oh, laten we die maar even ontwijken" modus :+ had ik bij Bloodborne in de eerste playthrough ook haha.
Vanmiddag ga ik er eens even goed voor zitten en hoop ik weer wat progressie te maken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Die tactiek gebruik ik inderdaad (y)
Maar ik ben echt bang voor bijna alles en iedereen die ik tegenkom, ga ook veel te vaak in de "oh, laten we die maar even ontwijken" modus :+ had ik bij Bloodborne in de eerste playthrough ook haha.
Vanmiddag ga ik er eens even goed voor zitten en hoop ik weer wat progressie te maken.
Dat ken ik ja, ook het feit dat ik nog teveel dodge en te weinig deflect.

Moet ook wel zeggen dat het spel vooral rond de Shinobi hunter, en de Drunk dude je leert om niet voorzichtig te zijn en risico's te nemen.
In dat opzicht voelt de "3 years earlier" area echt aan als een soort extended tutorial :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Waar zat die eerste headless ook alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
corset schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:07:
[...]
Het komt niet in de buurt van Bloodborne (Lovecraft lore) of de Dark Souls serie, maar het is 100x beter dan Nioh.
Grappig hoe dat per persoon weer verschilt. Sommigen zweren bij Bloodborne, anderen bij Dark Souls en weer anderen bij Nioh.
Voor mij staat Bloodborne boven Dark Souls vanwege de pace en sinds ik Nioh heb gespeeld staat die misschien wel bovenaan. Wat vond ik dat een toffe game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:50:
Waar zat die eerste headless ook alweer?
Vlak na de boss achter chained ogre naar beneden rechts, achter gebouwtje grapplen, naar muur springen en sidlen :)
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Grappig hoe dat per persoon weer verschilt. Sommigen zweren bij Bloodborne, anderen bij Dark Souls en weer anderen bij Nioh.
Voor mij staat Bloodborne boven Dark Souls vanwege de pace en sinds ik Nioh heb gespeeld staat die misschien wel bovenaan. Wat vond ik dat een tofe game!
Ik weet het niet, ik vond Nioh wel tof.. tot die centipede fight. Dat sloeg echt nergens op, en het voelde echt veels te linear aan :-(

[ Voor 49% gewijzigd door corset op 27-03-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:36:
[...]

verticaliteit is dan inderdaad wel stukken beter :)

Moet ook wel zeggen dat ik weinig merk van een difficulty spike tot nu toe. Het lijkt redelijk goed omhoog te gaan, tot de bull + headless in ieder geval. Maar dat is een gevalletje goede items gebruiken gok ik.

ben wel nieuwsgierig eigenlijk, wat is voor iedereen de favoriete early boss (Dus in de memory alles eigenlijk, aangezien dat early game is) en daarbuiten tot de bull.

Voor mij toch wel de Chain Ogre + Drunk

Chain Ogre leert je echt dat Prosthetics een verschil maken en dat eavesdropping handig is
Drunk is een gevalletje "soms is dodgen veiliger" en dat stealth heel slim is
Tot de bull vond ik paarden dude veruit het vetst en daarna Lady Butterfly. Paarden dude is gewoon episch. Had hem wel in 2 keer al, dus niet lang van kunnen genieten. Met castle erbij is het Genichiro by far; dat is ook meteen mijn moeilijkste tot nu toe.

De bosses tot aan de bull zijn ook verder niet heel boeiend. Voornamelijk gewoon mensen, al dan niet uit de kluiten gewassen.

Ik lees elders ook dat Genichiro veel mensen definitief doet afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Git gud people. Mensen willen allemaal binnen 2 dagen game done hebben. Ipv gewoon paar weken van genieten :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Tot de bull vond ik paarden dude veruit het vetst en daarna Lady Butterfly. Paarden dude is gewoon episch. Had hem wel in 2 keer al, dus niet lang van kunnen genieten. Met castle erbij is het Genichiro by far; dat is ook meteen mijn moeilijkste tot nu toe.

De bosses tot aan de bull zijn ook verder niet heel boeiend. Voornamelijk gewoon mensen, al dan niet uit de kluiten gewassen.

Grappig hoe dat veranderd :) Eerst vond je alles na de boss achter Chain ogre een step up, nu is het tot de bull. Dan merk je wel dat naarmate je beter wordt je ook anders naar eerdere bosses gaat kijken.

Horsedude was wel leuk, maar het miste iets.. ik weet niet precies wat, maar met de firecrackers sloeg het nergens op. Ik had er meer van verwacht denk ik? Wel mooi hoe jij je mocked als je ressurect tijdens het gevecht. Het boeit hem gewoon niet dat je doodgaat en weer opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Grappig hoe dat veranderd :) Eerst vond je alles na de boss achter Chain ogre een step up, nu is het tot de bull. Dan merk je wel dat naarmate je beter wordt je ook anders naar eerdere bosses gaat kijken.

Horsedude was wel leuk, maar het miste iets.. ik weet niet precies wat, maar met de firecrackers sloeg het nergens op. Ik had er meer van verwacht denk ik? Wel mooi hoe jij je mocked als je ressurect tijdens het gevecht. Het boeit hem gewoon niet dat je doodgaat en weer opstaat.
Ik heb geen firecrackers gebruikt. Gewoon deflecten, paar hits uitdelen en grapple attacks doen. Vette setpiece.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dat zeker, en het was een mooie "Even kijken wat je geleerd hebt" boss.

Firecrackers stunnen het paard voor 2-3 seconden, dus kan je er 3-4 hits inkrijgen. En het doet vrij veel posture damage.

Ik hoop alleen nog op 1 ding, Chalice achtige dungeons met die memories :+ Dat zou zo gaaf zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Lastige vind ik met bosses is dat je maar net moet weten wat de zwakte is. Trial and error. Die paard dude kan je makkelijk deflecten inderdaad maar met je tooltjes kom je heel stuk verder. Daarom heb je dat ding ook. Van die mensen die gaan zeuren dat stun lock een cheese is. Maar is dat wel zo?

Uiteindelijk kan je na meerdere runs bepaalde bazen gewoon perfect deflecten doordat je dat allemaal ingestudeerd hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Lipst3r schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:22:
Gisteren maar eens mijn 2e DS4 controller gepakt en gewisseld. Nu gaat deflecten stukken beter. Blijkbaar is mijn L1 beetje stijfjes waardoor die minder snel reageerd. Ik vond het al raar dat ik soms bleef drukken en ze er maar dwars doorheen gingen.

Gisteren in de castle die kerel aan bovenkant van trap gekilled. Kleine miniboss en spear dude die bij die toren staat te wachten. Boel lopen exploren en beetje oefenen.

Daarna via daken naar boven. Waar ik me toch even helemaal lam schrok.

spoiler:
Je hebt daar die kraai gastjes (zwaar irritant) maar dan loop je langs een rand en komt zon ding van een vlieger aangevlogen. Nou ik heb nog nooit zo hard gelachen en geschrokken tegelijkertijd. WTF!

Heerlijk daar met die grapple over die daken te vliegen. Daar een idol gevonden en afgesloten. Morgen verder. Benieuwd waar ik allemaal nog heen kan :D
Voor degene die nog eens willen lachen:
YouTube: Streamers React To Sekiro : shadows die Twice Fling Enemy (WOOOOOOOO...

Compilatie met reacties van streamers die dit tegenkomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
Anvesi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:38:
[...]

Voor degene die nog eens willen lachen:
YouTube: Streamers React To Sekiro : shadows die Twice Fling Enemy (WOOOOOOOO...

Compilatie met reacties van streamers die dit tegenkomen :P
Haha ja dat stuk.. geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lipst3r schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:22:
Lastige vind ik met bosses is dat je maar net moet weten wat de zwakte is. Trial and error. Die paard dude kan je makkelijk deflecten inderdaad maar met je tooltjes kom je heel stuk verder. Daarom heb je dat ding ook. Van die mensen die gaan zeuren dat stun lock een cheese is. Maar is dat wel zo?

Uiteindelijk kan je na meerdere runs bepaalde bazen gewoon perfect deflecten doordat je dat allemaal ingestudeerd hebt :)
Eavesdropping is een awesome iets, daar leer je best veel van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Pff wat voor gevecht is dit nou weer tegen die headless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
Je "moet" er een feestje van maken bij de Headless, inclusief taart en confetti ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel vaag in dat filmpje van Vaati. Hij zegt dus met die ballonnen dat dat je 4 XP punten oplevert? Je mag volgens mij blij zijn dat je net aan één stuks redt als je heel Hirata Estate cleared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:43:
Wel vaag in dat filmpje van Vaati. Hij zegt dus met die ballonnen dat dat je 4 XP punten oplevert? Je mag volgens mij blij zijn dat je net aan één stuks redt als je heel Hirata Estate cleared.
Het kost steeds meer exp om te levelen. Misschien heb jij al meer punten uitgegeven? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sileh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Het kost steeds meer exp om te levelen. Misschien heb jij al meer punten uitgegeven? :o
Huh? Dus naarmate je meer skills unlocked, droppen de vijanden minder XP, bedoel je? Of gaat het maximum van 1 XP bar omhoog? Dat is wel vaag in dezelfde playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Hoe handig is die charge move van 6 punten? spelen mensen hier veel mee of hebben jullie nog steeds die whirlwind attack als main?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Huh? Dus naarmate je meer skills unlocked, droppen de vijanden minder XP, bedoel je? Of gaat het maximum van 1 XP bar omhoog? Dat is wel vaag in dezelfde playthrough.
Vijanden blijven evenveel XP geven maar het kost meer om een bar vol te krijgen.

Toen ik eerst in de Hirata Estate was kostte een bar iets van 600 XP maar het kost me nu al rond de 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sileh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Vijanden blijven evenveel XP geven maar het kost meer om een bar vol te krijgen.

Toen ik eerst in de Hirata Estate was kostte een bar iets van 600 XP maar het kost me nu al rond de 2000.
Naaiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Anders was het ook wel erg makkelijk om al je abilities te unlocken. 1 bar bij mij is 4000+.

Ben bijna bij het einde. Voor de mensen die het al hebben uitgespeeld. Kun je na het einde nog blijven spelen in de wereld of kom je direct in NG+ uit?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Anders was het ook wel erg makkelijk om al je abilities te unlocken. 1 bar bij mij is 4000+.

Ben bijna bij het einde. Voor de mensen die het al hebben uitgespeeld. Kun je na het einde nog blijven spelen in de wereld of kom je direct in NG+ uit?
Huh nu al? volgens mij is het spel in verhouding met andere from software games wel aan de ''kleine'' kant of heb je gewoon super veel gespeeld de laatste paar dagen? :P

Ik hoop wel dat er een grote dlc voor deze game komt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 27-03-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nu zit ik alweer een uur te proberen voorbij die generaal te geraken maar ik krijg hem echt niet dood :/
En elke keer die 6 mannetjes eerst afmaken begint me ook aardig tegen te staan. Stealth of niet, zodra ze me zien en gaan groeperen kan ik beter gewoon opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:01:
[...]

Huh nu al? volgens mij is het spel in verhouding met andere from software games wel aan de ''kleine'' kant of heb je gewoon super veel gespeeld de laatste paar dagen? :P

Denk dat meeste ligt aan hoevaak je dood gaat. Er zijn speedruns van BB net tegen een uur aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:03:
Nu zit ik alweer een uur te proberen voorbij die generaal te geraken maar ik krijg hem echt niet dood :/
En elke keer die 6 mannetjes eerst afmaken begint me ook aardig tegen te staan. Stealth of niet, zodra ze me zien en gaan groeperen kan ik beter gewoon opnieuw beginnen.
Tip:

spoiler:
Ik zou er voorbij rennen via links.. dan trap af aan de achterkant en dan aan de boom grappelen die links onder je zit. Of je doet een jump vanaf die brug naar link. Daar zit een idol. Als je van die kant komt is alles stealthen veel en veel makkelijker. Pak je gelijk die alarm dude bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat is het probleem niet echt, het probleem is die generaal zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:05:
Dat is het probleem niet echt, het probleem is die generaal zelf ;)
Krijg je wel eerste stealth deathblow voor elkaar? 1 balkje minder scheelt al een slok op een borrel :)

Ik vond het serieus jammer dat ik hem vrij snel had want hij is wel een leuke enemy om deflect en alles te leren.

[ Voor 18% gewijzigd door FlyLight3r op 27-03-2019 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Mwah volgens mij is het niet standaard in games dat je steeds meer XP nodig hebt, toch?

Als het goed is krijg je voor of na de aftiteling de keuze om NG+ te starten of niet.
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:03:
Als ze je zien dan ren je toch gewoon weer een stukje terug om ze 1 voor 1 te pakken?

Je kan die plek eventueel ook vanaf de achterkant benaderen hè.

spoiler:
Naar rechts achter waar die bel dude zit. Daar kun je op een boom springen en daar verder beneden is een randje. Ga de grot in, volg het pad (niet naar beneden springen, want daar zit een boss). Op een gegeven moment open je dan een shortcut naar dat deurtje in dat gebouw rechts vlak vlak voor die generaal. Dus daarna deurtje door er helemaal omheen lopen. Maar dan ben je net zo lang bezig.

En anders pleur je hem toch gewoon in het ravijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Tempo er lekker inzitten, 3 mini bosses en een main boss verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Lipst3r schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:07:
[...]

Krijg je wel eerste stealth deathblow voor elkaar? 1 balkje minder scheelt al een slok op een borrel :)

Ik vond het serieus jammer dat ik hem vrij snel had want hij is wel een leuke enemy om deflect en alles te leren.
Die eerste death blow lukt wel ja.
Paar keer blocken en deflecten gaat ook nog wel, elke keer heeft ie me toch te pakken.
Erg lastig baasje dit.

Dat ik na 10 uur alles nog moet leren is waarschijnlijk het grootste onderdeel van dit hele probleem :P

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 27-03-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:11:
[...]

Mwah volgens mij is het niet standaard in games dat je steeds meer XP nodig hebt, toch?

Als het goed is krijg je voor of na de aftiteling de keuze om NG+ te starten of niet.

[...]

Als ze je zien dan ren je toch gewoon weer een stukje terug om ze 1 voor 1 te pakken?

Je kan die plek eventueel ook vanaf de achterkant benaderen hè.

spoiler:
Naar rechts achter waar die bel dude zit. Daar kun je op een boom springen en daar verder beneden is een randje. Ga de grot in, volg het pad (niet naar beneden springen, want daar zit een boss). Op een gegeven moment open je dan een shortcut naar dat deurtje in dat gebouw rechts vlak vlak voor die generaal. Dus daarna deurtje door er helemaal omheen lopen. Maar dan ben je net zo lang bezig.

En anders pleur je hem toch gewoon in het ravijn.

[YouTube: Sekiro - General Tenzen Yamauchi exploit.]
Geen idee hoe het in Bloodborne was maar om in Dark Souls te levelen had je steeds meer en meer souls (xp) nodig. Om van level 1 naar level 2 te gaan had je bijvoorbeeld 300 souls nodig, maar om van 100 naar 101 te gaan had je er 90.000 nodig ofzo :P

Maar mooi dat ik verder kan in mijn huidige playthrough. Ik wil die headless nog afmaken voordat ik naar NG+ ga :).

Het gevecht met
spoiler:
Guardian Ape
was ook wel erg tof :)

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-03-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Geen idee hoe het in Bloodborne was maar om in Dark Souls te levelen had je steeds meer en meer souls (xp) nodig. Om van level 1 naar level 2 te gaan had je bijvoorbeeld 300 souls nodig, maar om van 100 naar 101 te gaan had je er 90.000 nodig ofzo :P
Ga allereerst heel snel eens Bloodborne spelen. Dat is echt FROM's magnum opus wat mij betreft qua setting en sfeer.

En ja, zo werkte het daar ook, maar ik had niet verwacht dat het met een skill tree ook zo zou zijn, aangezien je door de skill tree zelf niet fysiek sterker wordt of meer vitality krijgt. Dus dan is het wat minder logisch. Maar het is wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Ga allereerst heel snel eens Bloodborne spelen. Dat is echt FROM's magnum opus wat mij betreft qua setting en sfeer.

En ja, zo werkte het daar ook, maar ik had niet verwacht dat het met een skill tree ook zo zou zijn, aangezien je door de skill tree zelf niet fysiek sterker wordt of meer vitality krijgt. Dus dan is het wat minder logisch. Maar het is wat het is.
Ik heb het idee zat ze echt een game hebben gemaakt waarbij je niet gewoon even een OP build maakt. Het gaat gewoon echt om goed worden. De zwaardendans begrijpen. Juist aanvallen waar je normaal zou dodgen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik faal soms nog op normale gastjes met deflects enzo haha. Maar het voelt wel eerlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb best wel wat gespeeld :) Maar als je eigenlijk gaat kijken naar de overige Fromsoftware games, dan zijn die in de basis allemaal niet zo heel groot. Het lijkt alleen vaak zo omdat je soms uren doet om een heel klein beetje progressie te boeken. Verder komt het ook wel een beetje door de erg snelle movement die je in Sekiro hebt. Daardoor ben je gewoon wat sneller door bepaalde areas heen, waar je dat niet had bij DS en BB.

Zo kan ik me herinneren dat ik weken heb gedaan over DS1, maar de NG+ had ik in een weekend klaar. :)

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-03-2019 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:49:
[...]

3 resurrect ballen? :P zijn dat van die baloons? ik heb er daar ook een paar van, maar snap niet echt hoe deze werken.

Ik denk zelf, als je 1x dood gaat en resurrect dat 't 2 bolletje sneller charged ofzo?
Nee, hij bedoelt die ronde dingen boven je healthbalk.

hij heeft standaard 2 rez mogelijkheden, 1 die je altijd hebt en 1 na een tijdje na x kills. De ene die je altijd hebt wordt pas gerefilled na dat je bij een idol gezeten hebt. De extra die je later in de game krijgt betekent dat je dood kan gaan, rezzen en na een tijdje nog een keer kan rezzen, of je nu x kills gemaakt hebt of niet.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
greyfox1987 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:49:
[...]

Nee, hij bedoelt die ronde dingen boven je healthbalk.

hij heeft standaard 2 rez mogelijkheden, 1 die je altijd hebt en 1 na een tijdje na x kills. De ene die je altijd hebt wordt pas gerefilled na dat je bij een idol gezeten hebt. De extra die je later in de game krijgt betekent dat je dood kan gaan, rezzen en na een tijdje nog een keer kan rezzen, of je nu x kills gemaakt hebt of niet.
Handig die kan ik wel bij Gencihiro gebruiken, maar helaas pindakaas. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Jeujj de generaal is dood!
Kunnen we eindelijk een beetje progressie maken :)
........
...letterlijk 100 meter verder: volgende baasje:
spoiler:
Een of andere headless bimbo met een paars zwaard die mijn kop er keer op keer af trekt

:/
Zo schiet het niet op he.

Note to self:
Beetje beter kijken Kiwi. Er is ook een pad naar Castle Gate Fortress ;)
Ze hebben goed naar God of War gekeken, uitvoering is fraai maar lang niet zo epic als in GoW
spoiler:
de slang
.
Wel heel vet gedaan!

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 27-03-2019 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
dvdkiwi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:09:

........

spoiler:
Een of andere headless bimbo met een paars zwaard die mijn kop er keer op keer af trekt

Als dat de hele game zo gaat leg ik 'm binnenkort aan de kant.
Je kunt die gerust (nog voor even) laten voor wat het is.
spoiler:
op een later punt kom je via de achterzijde ook bij deze enemy, je heb ook Divine Confetti nodig om uberhaubt schade te meppen

[ Voor 5% gewijzigd door Partypsych op 27-03-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

........

spoiler:

Ik heb deze kerel verslagen nadat ik het spel had uitgespeeld + alle optional bosses had gedaan :X

Er is wel echt een gigantisch makkelijke manier om die Headless mini bosses (en die andere apparition miniboss) dood te krijgen (zonder confetti):
spoiler:
Met de Umbrella upgrade: "Phoenix Lilac Umbrella" ben je immume voor alle dmg die apparition vijanden doen. Je kan dan letterlijk gewoon blijven staan en er gebeurt niets. Wat je vervolgens kan doen is met die Umbrella hem constant deflecten (kost wel Spirit Emblems) en zo snel posture bar vullen. Erg makkelijk, laag risico. Moet je wel die upgrade hebben!

Overigens zijn er meerere headless mini-bosses en geven ze geen prayer beads, maar erg goede items die je kan gebruiken _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anvesi op 27-03-2019 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
Love the axe!

Had nu pas door dat ik die Ashina tower omhoog kon. Die Elite bovenin, 2e poging had ik m. Heeft nog geen 30 sec geduurd haha!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Scrisissszzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:46:
Love the axe!

Had nu pas door dat ik die Ashina tower omhoog kon. Die Elite bovenin, 2e poging had ik m. Heeft nog geen 30 sec geduurd haha!

[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice Ashina Elite]
Dit zijn dus dingen waarvan ik dan denk "oooh dus zo kon het ook!" waarom heb ik het dan op de moeilijkere manier gedaan!? :X

...maaruh
spoiler:
wacht maar tot je versie 2.0 van die kerel tegenkomt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Corrupted monk is down! Tijd voor de end game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:12:
Corrupted monk is down! Tijd voor de end game.
Heb jij een week vrij genomen voor deze game ofzo? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
........
spoiler:

Note to self:
Beetje beter kijken Kiwi. Er is ook een pad naar Castle Gate Fortress ;)
Ze hebben goed naar God of War gekeken, uitvoering is fraai maar lang niet zo epic als in GoW
spoiler:
de slang
.
Wel heel vet gedaan!
Headless ben je ook nog niet klaar voor nu. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Het gevecht met General Tenzen Yamauchi terugkijkend ging het eigenlijk best goed :)
Tijdens het vechten voelde het toch behoorlijk chaotisch.
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | General Tenzen Yamauchi]

Ook de andere gevechten met minibaasjes zien er achteraf 'redelijk' gecontroleerd uit, wat een verschil met de beleving tíjdens het gevecht zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Anvesi schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Dit zijn dus dingen waarvan ik dan denk "oooh dus zo kon het ook!" waarom heb ik het dan op de moeilijkere manier gedaan!? :X

...maaruh
spoiler:
wacht maar tot je versie 2.0 van die kerel tegenkomt 8)7
Yep... nu ben ik bij die Genichiro waar ik al de hele tijd over lees hier... gaat wel ff duren dit haha...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@bram1984 valt wel mee, schiet na gonicho door het spel heen. Als je inspeelt op de zwaktes van bepaalde bosses zijn ze niet meer zo lastig. The end game schijnt wel heel lastig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:33:
[...]

Yep... nu ben ik bij die Genichiro waar ik al de hele tijd over lees hier... gaat wel ff duren dit haha...
Maak je borst maar nat ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:23:

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ik het deze week nog probeer (waarschijnlijk morgen en het weekend) en als het dan niet lukt dan geef ik het echt op :P
Het speelt zo verdomde lekker maar ook wat @Nieuwevolger zegt misschien even een ander gebied opzoeken en dan weer terug keren.

Het lijkt wel bij die laatste fase met Genichiro dat ik een soort van verstijf alsof ik ineens alles vergeten ben, echt ik begrijp er geen hol van.
Ik vind het gevecht echt mega tof, maar ik blokkeer dan lijkt het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Origins schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ik het deze week nog probeer (waarschijnlijk morgen en het weekend) en als het dan niet lukt dan geef ik het echt op :P
Het speelt zo verdomde lekker maar ook wat @Nieuwevolger zegt misschien even een ander gebied opzoeken en dan weer terug keren.

Het lijkt wel bij die laatste fase met Genichiro dat ik een soort van verstijf alsof ik ineens alles vergeten ben, echt ik begrijp er geen hol van.
Een tip voor je: als je dichtbij hem staat, probeer zonder aan te vallen om hem heen te circelen, hij zal dan niet aanvallen en je beweegt net wat sneller dan dat hij draait. Dan sta je na een paar seconden achter zn rug, en kun je makkelijk een keer slaan in zn rug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
Origins schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als jij.

1e 2 fases ben ik super relax en dan kom ik bij die 3e fase aan en dan lijkt t wel alsof ik ineens alles ben vergeten of te nerveus ben en dan word ik echt door alles geraakt en is mn timing wack.

Komt denk ik ook omdat er teveel tijd tussen zit voor ik weer op dat punt ben, maar we krijgen hem wel neer. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:55:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als jij.

1e 2 fases ben ik super relax en dan kom ik bij die 3e fase aan en dan lijkt t wel alsof ik ineens alles ben vergeten of te nerveus ben en dan word ik echt door alles geraakt en is mn timing wack.

Komt denk ik ook omdat er teveel tijd tussen zit voor ik weer op dat punt ben, maar we krijgen hem wel neer. :p
Haha erg he! ik heb dit serieus nooit bij geen enkele game gehad, Bloodborne liep ik vlekkeloos aantal keer helemaal door heen! Gehrman? Easy, geeft hem maar 10 rondjes achter elkaar :P

We krijgen hem neer! tag me als je hem hebt!

@Anvesi Thanks voor de tip! @bram1984 jij ook voor je filmpje.

Het geeft me weer wat moed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Origins schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:59:
[...]

Haha erg he! ik heb dit serieus nooit bij geen enkele game gehad, Bloodborne liep ik vlekkeloos aantal keer helemaal door heen! Gehrman? Easy, geeft hem maar 10 rondjes achter elkaar :P

We krijgen hem neer! tag me als je hem hebt!

@Anvesi Thanks voor de tip! @bram1984 jij ook voor je filmpje.

Het geeft me weer wat moed!
Het is ook wel echt een hele lange boss fight en die lightning voegt ook iets van extra paniek toe ofzo, ben zo gewend aan zn move pattern van de eerste fase.

Hehe ja zal op zn vroegst morgen zijn, vanavond helaas geen tijd.

jij ook taggen dan he zo motiveren we elkaar. :p succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ambition88 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:02:
[...]

Het is ook wel echt een hele lange boss fight en die lightning voegt ook iets van extra paniek toe ofzo, ben zo gewend aan zn move pattern van de eerste fase.

Hehe ja zal op zn vroegst morgen zijn, vanavond helaas geen tijd.

jij ook taggen dan he zo motiveren we elkaar. :p succes!
Klopt zeker, ik denk dat ik dan echt te gefocust ben, maar gewoon luchtig erin gaan, er komen zat kansen.
Jij ook succes man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Om de soulsborne games te ranken (die ik heb gespeeld).

1. Bloodborne, ongekende sfeer, level design, geweldige bosses en goeie combat, dit blijft toch wel de nummer 1.

2. Sekiro, sfeer en leveldesign noem ik toch wel een stap terug van DS3 en BB, maar de heerlijke actieve combat maakt het het goed voor mij.
3. Dark souls 3, ik vind de combat met schilden en saaie zwaarden (Hoe ik hem heb gespeeld) een stap terug tegen over bloodborne, de sfeer en level design is nog wel heel erg goed.
4. Ni-oh, heel goed combat systeem met prima boss battles, maar de sfeer, leveldesign en boss designs vind ik wel een grote stap terug tegen over de andere 3.
5. Dark souls 2, graphics zijn verouderd, daardoor voelt het ook minder sfeer vol aan. Combat is ook een hele stap tegen over de andere games, alles is een stuk trager en je schild kan alles opvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:14:

1. Bloodborne, ongekende sfeer, level design, geweldige bosses en goeie combat, dit blijft toch wel de nummer 1.

2. Sekiro, sfeer en leveldesign noem ik toch wel een stap terug van DS3 en BB, maar de heerlijke actieve combat maakt het het goed voor mij.
3. Dark souls 3, ik vind de combat met schilden en saaie zwaarden (Hoe ik hem heb gespeeld) een stap terug tegen over bloodborne, de sfeer en level design is nog wel heel erg goed.
4. Ni-oh, heel goed combat systeem met prima boss battles, maar de sfeer, leveldesign en boss designs vind ik wel een grote stap terug tegen over de andere 3.
5. Dark souls 2, graphics zijn verouderd, daardoor voelt het ook minder sfeer vol aan. Combat is ook een hele stap tegen over de andere games, alles is een stuk trager en je schild kan alles opvangen.
Dan moet je het tofste Dark Souls deel nog doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:14:

Combat en movement van Sekiro. Setting en sfeer van BB. Level design van Dark Souls met ruimte voor stealth en lore op t niveau van deel 1 tot 3. Bosses zijn in alle From games overwegend goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Armored Warrior is down. Dat was een eitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyLight3r
Zojuist wat progressie gemaakt weer. Beetje exploren en kwam in ruimte met een paar flinke badass gasten in blauwe gewaden. Boven in de castle. Die lui slaan keihard! Anyhoew.. bovenin bij idol zat een boss met een of andere double hit die best pittig te deflecten was qua timing. Maar die is ook kapot :).

Zag later filmpje van Scrisissszzz met die axe. LOL!

Daarna nog even terug gegaan naar estate en daar lady butterfly ontmoet. Na paar wipes ook die nu eindelijk dood. Mn 3e necklace gemaakt en weer een power level omhoog door lady butterfly :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@Scrisissszzz Na dark souls 2 moet ik er niet aan denken om weer een verouderde souls game te spelen. Speel nog liever ds3 of bloodborne opnieuw denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
Kan iemand uitleggen waarom het niet handig is om steeds voor ressurection te kiezen? Heb dit nu steeds gedaan. Ben nu nog niet ver. Ben bij generaal naomori kawarada.. misschien handig om overnieuw te beginnen? Of is dit niet zo heel groot probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:45:
@Scrisissszzz Na dark souls 2 moet ik er niet aan denken om weer een verouderde souls game te spelen. Speel nog liever ds3 of bloodborne opnieuw denk ik.
Heb me geen seconde gestoord aan de remaster vorig jaar. Zag er prima uit. Leveldesign is in die game echt het beste. Maar goed blijft een wat oudere game dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
k1978 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:58:
Kan iemand uitleggen waarom het niet handig is om steeds voor ressurection te kiezen? Heb dit nu steeds gedaan. Ben nu nog niet ver. Ben bij generaal naomori kawarada.. misschien handig om overnieuw te beginnen? Of is dit niet zo heel groot probleem.
Als je resseruct, wordt er een ziekte verspreid, waardoor je niet meer met bepaalde npc's kan communiceren. Je hoeft je er niet veel zorgen over te maken, je krijgt op een gegeven moment items die de ziekte in 1x kan curen, dus opnieuw beginnen is onnodig. Zou alleen niet meer onnodig resseructen vanaf nu, alleen wanneer er iets uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Nieuwevolger schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:12:
[...]

Als je resseruct, wordt er een ziekte verspreid, waardoor je niet meer met bepaalde npc's kan communiceren. Je hoeft je er niet veel zorgen over te maken, je krijgt op een gegeven moment items die de ziekte in 1x kan curen, dus opnieuw beginnen is onnodig. Zou alleen niet meer onnodig resseructen vanaf nu, alleen wanneer er iets uit te halen valt.
Oke bedankt. Vond wel handig dat extra leven hehe. Maar ja bij FROM is niks voor niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
k1978 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Oke bedankt. Vond wel handig dat extra leven hehe. Maar ja bij FROM is niks voor niks..
Alleen "permanent" dood gaan telt. Resurrection draagt niet bij aan dragon rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
CrapperDeCrap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:22:
[...]

Alleen "permanent" dood gaan telt. Resurrection draagt niet bij aan dragon rot.
Maar wat is dan het nadeel aan resurrection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1978 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:27:
[...]

Maar wat is dan het nadeel aan resurrection?
Dat je je bolletje daarna opnieuw moet opladen door vijanden te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Voor degene (net als ik) die de ashina skill tree heeft links laten liggen, pomp daar punten in. Ichimonji (combat art) en de passives zijn belachelijk sterk voor t opbouwen van posture. Maakt boss fights zoveel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

CrapperDeCrap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:47:
Voor degene (net als ik) die de ashina skill tree heeft links laten liggen, pomp daar punten in. Ichimonji (combat art) en de passives zijn belachelijk sterk voor t opbouwen van posture. Maakt boss fights zoveel makkelijker.
firecrackers + double ichimonji heeft me al vaak genoeg door zure situaties heen getrokken ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ga vanavond of morgen het spel voor de 1e keer uitspelen denk ik :). Ga nog wel even proberen alle optional bosses die ik gemist heb langs te gaan, maar heb volgens mij bijna iedereen gekilled die ik kan killen, met uitzondering van 3 headless en de 2e terror ballen man :P

Wel benieuwd naar de difficulty spike van NG+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Willybubba

Nut up or shut up.

Gisteren ook maar gekocht. De sfeer en setting spreken me ontzettend aan, de beremoeilijke en snelle (old-school) gameplay ook, maar ik vermoed dat mijn ouwemannenreflexen en reactiesnelheid mij later parten gaan spelen...

Ter illustratie, ik heb Dark Souls 1 gespeeld (niet uit), Bloodborne (niet uit :X) en NiOh.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg zo nu en dan flashbacks naar deze jongens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
Is er een manier waarop ik dit spel eerst kan uitproberen om het vervolgens te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beavbusi schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:46:
Is er een manier waarop ik dit spel eerst kan uitproberen om het vervolgens te kopen?
Illegaal downloaden? Refund via Steam? Even Googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49
Zit sowieso te googlen. Kan het niet met iemand via share play ? Ik heb waar ik nu zit een filter waardoor ik sommige sites niet op kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Beavbusi schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:04:
Zit sowieso te googlen. Kan het niet met iemand via share play ? Ik heb waar ik nu zit een filter waardoor ik sommige sites niet op kan. ;)
Ik denk dat shareplay je niet echt de juiste ervaring geeft omdat er wat input lag is, het zal vast gaan, maar verwacht er niet te veel van :-)

De game is gewoon gruwelijk vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
Met enig gemak ben ik de eerste paar mini-bosses doorgekomen en de eerste echte boss
spoiler:
MY NAME IS GYOUBU ONIWA!!!!
in één keer doodgekregen.
Ik ben nu bij de lange trap richting de castle, maar de miniboss daar,
spoiler:
General Kuranosuke Matsumoto
is gewoon niet dood te krijgen. Ook vervelend dat hij omringd wordt door 4 riflemen en het killen van die vijanden gewoon telkens 10 minuten duurt, voordat je opnieuw een poging kunt wagen om de general dood te maken.
Ook kan ik niet de andere kant op, want daar staat
spoiler:
Lady Butterfly
me op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Ferreur schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:08:
Met enig gemak ben ik de eerste paar mini-bosses doorgekomen en de eerste echte boss
spoiler:
MY NAME IS GYOUBU ONIWA!!!!
in één keer doodgekregen.
Ik ben nu bij de lange trap richting de castle, maar de miniboss daar,
spoiler:
General Kuranosuke Matsumoto
is gewoon niet dood te krijgen. Ook vervelend dat hij omringd wordt door 4 riflemen en het killen van die vijanden gewoon telkens 10 minuten duurt, voordat je opnieuw een poging kunt wagen om de general dood te maken.
Ook kan ik niet de andere kant op, want daar staat
spoiler:
Lady Butterfly
me op te wachten.
General Matsumoto:
Met een heel, heel, heel klein beetje kaas: (Met andere woorden, sloop 'm niet NU, maar explore nog ff verder :-) )
spoiler:
De bedoeling is dus om hoger in het kasteel te komen, dit doe je door smoke te volgen. Na een hoop geklim en wat hakwerk kom je uit in een kamer die de antichamber heet. Als je deze kamer uit gaat en naar de begane grond gaat dan kom je uiteindelijk achter 'm uit. Steek m in z'n rug, negeer die riflemen en loop naar binnen met 'm... dan kan je 'm op t gemakje slopen.

Mijn volgorde tot dan: Want je hebt echt alle beads en attack upgrades nodig die je kan krijgen voor een boss die in de buurt is:

spoiler:
Die 2 eerste samurai dudes, de ogre, Gyoubou, een verborgen bead in een kist, die shinobi hunter in hirata, blazing bull, Lady butterfly, 2 mini bosses in ashina reservoir, die general en nog een mini boss in de toren en als laatst de boss van het kasteel. Dit levert je 2 health upgrades en 2 attack upgrades op. Ik ben zelfs nog iets verder gaan exploren voorbij het kasteel, wat mij nog 2 beads en 1 attack upgrade opleverde.

[ Voor 19% gewijzigd door greyfox1987 op 28-03-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

greyfox1987 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:14:
[...]

General Matsumoto:
Met een heel, heel, heel klein beetje kaas: (Met andere woorden, sloop 'm niet NU, maar explore nog ff verder :-) )
spoiler:
De bedoeling is dus om hoger in het kasteel te komen, dit doe je door smoke te volgen. Na een hoop geklim en wat hakwerk kom je uit in een kamer die de antichamber heet. Als je deze kamer uit gaat en naar de begane grond gaat dan kom je uiteindelijk achter 'm uit. Steek m in z'n rug, negeer die riflemen en loop naar binnen met 'm... dan kan je 'm op t gemakje slopen.
Kan op zich ook anders;
spoiler:
Als je het dak op gaat kan je rechtboven hem komen, en beginnen met een deathblow uit de lucht, scheelt al 1 bolleke. De riflemen kan je afmaken terwijl die opstaat en wat heen en weer rennend; met een paar klapjes heb je nml een deathblow op ze, en tijdens die animatie ben je toch invulnerable :P Daarna kan je hem gewoon een beetje kiten de trap af, zo moeilijk is die op zich niet. Hetzelfde met Seven Spears is me nog niet gelukt helaas ;)

* Clay is ook weer iets verder,

spoiler:
Lady Butterfly is neer, en nu de Castle binnen waar die blauwe samurai's rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Blazing Bull.. wat een apart gevecht. Deflect = damage, dodge = lastig te doen met hoe erratic z'n movement is. Vanavond maar weer proberen, maar gister na 2 pogingen even gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Clay schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Kan op zich ook anders;
spoiler:
Als je het dak op gaat kan je rechtboven hem komen, en beginnen met een deathblow uit de lucht, scheelt al 1 bolleke. De riflemen kan je afmaken terwijl die opstaat en wat heen en weer rennend; met een paar klapjes heb je nml een deathblow op ze, en tijdens die animatie ben je toch invulnerable :P Daarna kan je hem gewoon een beetje kiten de trap af, zo moeilijk is die op zich niet. Hetzelfde met Seven Spears is me nog niet gelukt helaas ;)

* Clay is ook weer iets verder,

spoiler:
Lady Butterfly is neer, en nu de Castle binnen waar die blauwe samurai's rondlopen.
Seven spears met heel veel kaas:
spoiler:
Als je 'm de trap op laat lopen (De trap van het huisje) dus niet het plateau zelf, maar de trap.. en er dan af springt, dan blijft ie daar staan en kan je springen, 'm in zn pootjes hakken, wegwezen voor zn attacks en dat blijven herhalen :-D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

corset schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:31:
Blazing Bull.. wat een apart gevecht. Deflect = damage, dodge = lastig te doen met hoe erratic z'n movement is. Vanavond maar weer proberen, maar gister na 2 pogingen even gestopt.
Daar heb ik een hele avond op zitten ragen :X

Tip:
spoiler:
Koop de fireworks prosthetic van de vendor rechts de trap op na GYOUBUUU!
greyfox1987 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Seven spears met heel veel kaas:
spoiler:
Als je 'm de trap op laat lopen (De trap van het huisje) dus niet het plateau zelf, maar de trap.. en er dan af springt, dan blijft ie daar staan en kan je springen, 'm in zn pootjes hakken, wegwezen voor zn attacks en dat blijven herhalen :-D )
Nee ik wil echt met hem vechten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beavbusi schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:04:
PS4 versie dus? Dat is lastig. Met 10 minuten share play ga je ook geen goed beeld krijgen van de game. Heb je ervaring met eerdere games van FROM Software? Dark Souls en vooral Bloodborne?
corset schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:31:
Stier kun je doen zonder deflecten met alleen dodgen. Ik had 'm meteen de eerste poging. Wel met lock on. Je weet trouwens dat als je dodge ingedrukt houdt dat je continue een lange dodge doet en zo heel snel om hem heen kan lopen? Continue naar zijn achterkant dodgen en hakken maar. En anders vuurwerk gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Bloodborne is mijn favoriete game aller tijden, maar zit te twijfelen of ik deze ga halen. Vind het ook opvallend dat Sekiro in de Playstation Store 69,99 euro kost en een hard copy game is 10 euro goedkoper. Vreemd, maar misschien gewoon even wachten op de uitverkoop die er hoogstwaarschijnlijk over een maand zal zijn (zelfde als met Red Dead Redemption 2)
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste