Zojuist even een "wandeling" gemaakt door 3 saves die me dierbaar zijn. Save 1 was mijn eigen wereld, helemaal zelf opgebouwd en alle beginnersfouten gemaakt die je maar kon maken (en gedeeltelijk opgelost). Prachtig om te zien hoe ik kilometers pijp vanaf de Gold Coast naar Grassy Fields heb getrokken en daar, op een onmogelijk klein stukje, alle refineries en andere zut heb neergezet voor rubber en plastic. Efficiency van 30% was meer regel dan uitzondering
Save 2 was de eerste multiplayerwereld die ik samen met een goede vriend heb opgebouwd. Deze wereld was mijn uitlaatklep tijdens corona als ik het werk even niet meer zag zitten, of gewoon 's avonds als ik me verveelde. Uitgespeeld t/m tier 8 met 1 nuclear reactor als proof of concept (maar toen alle parts naar FICSIT waren gestuurd verloren we interesse). Geen nuclear waste management.
Save 3 was onze 2e MP wereld, waarin we heel systematisch elk onderdeeltje eerst automatiseerden voordat we naar het volgende onderdeel gingen. Ook voor het eerst op grote schaal treinen en drones ingezet (met wisselend succes) en de fabrieken "mooi" hebben gemaakt (t/m tier 6 zeker). In de swamp bij de Dune Desert de uranium verrijkt en de fuel rods gemaakt om vervolgens 4 nucleaire reactoren te bouwen, inclusief het recyclen van nuclear waste. Deze wereld heeft maandenlang gedraaid op een dedicated server, alles 100% stabiel. Ook toen hier de laatste parts werden geupload beschouwden we dit als uitgespeeld, toen was ook al bekend dat 1.0 eraan kwam dus gestopt met spelen.
Morgen 1.0. Ik ga compleet opnieuw beginnen en t.z.t. gaan we ook weer een nieuwe MP wereld opzetten. Ik heb Satisfactory U8 veilig gesteld, net zoals de saves, kan ik nog een keer nostalgisch terugkijken