[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ryst schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 20:35:
Wouw! Dit zijn echt hele goede QOL features.
Ik had voor 1.0 al een warehouse uitgedacht waar alle producten zouden komen. Nu weet ik niet of de depot dit idee weghaald. Het lijkt er niet op dat er veel opslag is, dus ben benieuwd hoe iedereen dit efficient gaag gebruiken! Komende weken heb ik helaas geen tijd. Maar ik ga wel alles bekijken! Ben ook benieuwd wat de tweakers hier gaan maken!
Meest simpele optie is d.m.v smart splitters een overflow naar de een "verzamelband" met mergers van alle overflows naar de DD. Als er een max aantal is per item kun je de rest weer sinken. Ofzo, zat hier ook al over na te denken haha 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Shadow_Agent schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:47:
[...]

Meest simpele optie is d.m.v smart splitters een overflow naar de een "verzamelband" met mergers van alle overflows naar de DD. Als er een max aantal is per item kun je de rest weer sinken. Ofzo, zat hier ook al over na te denken haha 8)
Ik dacht nu zelf aan smart splitters -> Storage -> Cloud storage.

Als je dan wat uit je cloud haalt, zit hij ook weer snel vol + geen grote extra aanpassing op iets wat al perfect zou moeten werken.
Om een mooie hal te maken is dat alleen wat lastig.

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt welke upgrades je kan halen voor de cloud storage en hoeveel je dan totaal kan "sparen".

Update: Maar opzich kan je dit ook bij elk nieuwe productielijn doen en heb je inderdaad geen vaste main storage meer nodig. Help ik ben in de war. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Ryst op 06-09-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ryst schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:53:
[...]

Ik dacht nu zelf aan smart splitters -> Storage -> Cloud storage.

Als je dan wat uit je cloud haalt, zit hij ook weer snel vol + geen grote extra aanpassing op iets wat al perfect zou moeten werken.
Om een mooie hal te maken is dat alleen wat lastig.

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt welke upgrades je kan halen voor de cloud storage en hoeveel je dan totaal kan "sparen".

Update: Maar opzich kan je dit ook bij elk nieuwe productielijn doen en heb je inderdaad geen vaste main storage meer nodig. Help ik ben in de war. 8)7
Je kan je afvragen in hoeverre je nog een opslag nodig hebt aan het eind, als je voor elk item een eigen cloud storage hebt. Wellicht kan je ze met een dikke buffer gewoon vanuit de fabriek uploaden, zonder centrale opslag?

Edit: Ah, je ging zelf al die kant op zie ik nu ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenvoorde
Shadow_Agent schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:47:
[...]

Het probleem hier is dat er altijd een stukje coveyor belt tussen zit, een smartsplitter zit nooit direct aan een gebouw, dus op het moment dat de storage vol zit kan dat specifieke item niet meer gefilterd worden en loopt de boel op een gegeven moment vast. De enige oplossing is zo'n cloud storage per item met overflow. Ik denk dat het er een beetje op neer gaat komen dat je, naast handmatig laden, per mercer sphere 1 item kan automaten in die storage. En met die wetenschap ga ik dus wel op jacht naar die dingen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 11:25
Waarom heeft niemand het over de straight build mode!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Total, Bitz en Snutt hebben nog wat zitten babbelen. Video is ruim een uur!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Mday schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:53:
Omdat we sprakeloos zijn??

Het is, voor mij, by far de beste quality of life feature. Maar ook het plaatsen van machines e.d. met de hulplijnen zijn erg gaaf! En de treinrails in rechte lijn plaatsen is ook erg handig. Ik vermoed dat er nog veel meer QoL features zijn die niet genoemd zijn. Kleine, maar oh zo handige QoL features.

Al zal dit ook het aantal videos verminderen waar mensen er een complete spaghetti van maken, die toch wel vaak vermakelijk waren :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Mday schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:53:
Of de inzet van somersloops als multiplier? Ik ga die dingen denk ik strategisch opsparen en bij nucleair power inzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

PeaceNlove schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:44:
[...]

Of de inzet van somersloops als multiplier? Ik ga die dingen denk ik strategisch opsparen en bij nucleair power inzetten >:)
Probleem is wel dat voordat je bij nucleair power bent ik vaak al een enorm tekort aan power heb. Zou ze wel sneller inzetten denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:01:
[...]

Probleem is wel dat voordat je bij nucleair power bent ik vaak al een enorm tekort aan power heb. Zou ze wel sneller inzetten denk ik
Ik heb daar nooit zo last van, ga meestal als ik coal heb lopen lekker op zoek naar harddisks en kan dan met de loot al vrij snel fuel unlocken en bouwen. En als je dan toch de biomes aan doorkruisen bent kan je dus direct ook de Mercers en somerloops oppikken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ah okee, ik speel het echt voor het maken van fabrieken en productie van goederen. Dat harddisk hunten nooit gedaan, na 20 gevonden was ik er wel klaar mee eigenlijk. Vond dat altijd beetje zonde van de tijd ook haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
beany schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:25:
Total, Bitz en Snutt hebben nog wat zitten babbelen. Video is ruim een uur!

[YouTube: Was Everything Revealed in Satisfactory's 1.0 Final Teaser?]
Same here, 100%. Zo heerlijk hoe we met zijn klein groepje enthousiaste fans naar het filmpje kijken en dan wild worden van zoiets kleins. Dat kan alleen maar als je al uren dit gespeeld hebt en dit diep gewenst heeft zonder het te beseffen. En dan nog dik 5+ andere dingen die echt gamechanging zijn. Vooral voor mij supertof want ik vind end game te complex maar kom met deze features toch wel een heel end denk ik.

Wb dat filmpje: wel echt hilarisch hoe Snutt geamuseerd toekijkt hoe Total en Bitz speculeren over een mogelijk additionele functie van de power augmenter op 1:01:00 :D. Die gast is de best trol ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:57
Snutt heeft laten weten dat het aantal Mercer Sphere zijn toegenomen en sumersloops zijn verminderd. In iedergeval is dat ook weer beter gebalanceerd zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heb niet alle streams gekeken, maar is er ook nog iets bekend over verbeteringen voor multiplayer of meer focus op vijanden (ala Factorio)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Woohooo schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:42:
Heb niet alle streams gekeken, maar is er ook nog iets bekend over verbeteringen voor multiplayer of meer focus op vijanden (ala Factorio)?
Vind de focus op vijanden zoals het nu is wel prima. Denk ook niet dat de community er op zit te wachten omdat ze dus ook de optie geven dat alle fauna zich lief gedraagt, waardoor je nog meer kan focussen op de bouw en het verfraaien van je bouwsels. Heb wel eens in een YouTube gezien dat ze vertelden dat dit het ongeveer wel ging zijn toen ze de nieuwe hogs introduceerden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Die vijanden boeien mij echt niets. Zet het altijd op retaliate mode. Hoop wel dat die enorme giraffe achtige beesten betere path finding krijgen en niet constant in je fabrieken rondlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Woohooo schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:42:
Ja, er is een video released die alle verbeteringen van dedicated servers noemt. En ik neem een beetje aan dat die ook voor "gewone" multiplayer gelden (waar van toepassing). Het rubberbanden van grote multiplayer saves moet als het goed is opgelost zijn, dat maakte multiplayer voor mij onspeelbaar als ik op een server speelde.

Vijanden zullen altijd passief blijven tot ze door een pioneer benaderd worden. Dit is altijd al de bedoeling geweest volgens Jace, er zullen geen survival/base defence elementen toegevoegd worden aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:01:
Die vijanden boeien mij echt niets. Zet het altijd op retaliate mode. Hoop wel dat die enorme giraffe achtige beesten betere path finding krijgen en niet constant in je fabrieken rondlopen
Ik vind het wel lekkere actie tijdens de hard disk zoektochten. En dan heb je als resultaat dat je de boel daarna mooi kan verwerken tot ficsit punten voor de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

PeaceNlove schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:19:
[...]

Ik vind het wel lekkere actie tijdens de hard disk zoektochten. En dan heb je als resultaat dat je de boel daarna mooi kan verwerken tot ficsit punten voor de shop.
Haha ja daar kan ik inkomen >:)

Tip van mij trouwens: vanaf het begin alles wat je teveel produceert sinken. Afgezien van ore, probeer ik alles wat teveel is te sinken. Heb je wel de smart splitters voor nodig ivm de overflow optie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
PeaceNlove schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:19:
[...]

En vanaf dinsdag hebben we nog meer redenen om op pad te gaan. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Steenvoorde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSIR0-r4v4b33Zny7wylri40FJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FCc9dnt2sGvzkPXOzpzYWe9n.png?f=fotoalbum_large

Kan ik iemand blij maken met een blueprint van een Nederlandse snelweg? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Steenvoorde schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:28:
[Afbeelding]

Kan ik iemand blij maken met een blueprint van een Nederlandse snelweg? ;)
Nu alleen nog een leger aan trucks en we kunnen de spits simuleren :+

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
Boris96 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:49:
[...]

Nu alleen nog een leger aan trucks en we kunnen de spits simuleren :+
Dat heb ik al eens gedaan, kan alleen de screenshot zo snel niet vinden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Als Satisfactory leek kan ik echt niet wachten op 1.0 Ben hele dagen video's aan het kijken, echt hyped :D Ben nooit heel ver gekomen qua tiers, maar wil nu echt even serieus werk maken van de laatste tiers bereiken.

Voor mijn ocd is die straight build mode echt een verademing :D

_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door London op 07-09-2024 19:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

London schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 19:31:
Ja, dat is echt hetgeen waar ik ook helemaal blij van werd! Al heb ik volgens mij geen OCD, hahaha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shadow_Agent schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:01:
Er is best veel coal te vinden en wanneer je fuel unlocked is het haast ook wel noodzakelijk om ook fuel power plants te bouwen, dan is de kans vrij klein dat je power tekort komt.

Ik speel althans met een maat van mij, hij bouwt meestal de fabrieken voor de onderdelen etc, ik doe het power management (inclusief de resources) en we hebben eigenlijk nooit een power shortage gehad. Eerder een factor 3 teveel, minimaal. :+ Dus als we bijvoorbeeld 200MW nodig zijn, dan zitten we qua oplevering al op 600MW. :+ En meestal ook wel batteries om het minimaal een uur uit te houden. :+

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:16

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Als Satisfactory leek kan ik echt niet wachten op 1.0 Ben hele dagen video's aan het kijken, echt hyped :D Ben nooit heel ver gekomen qua tiers, maar wil nu echt even serieus werk maken van de laatste tiers bereiken.

[YouTube: 3000+ Hours Ending 0.8 | Satisfactory Showcase]

_/-\o_
Toevallig heb ik deze echt een uur geleden lopen kijken haha kwam ook helemaal in zo'n vibe terecht van KOM MAAR OP! ik ga dit ook doen 8)7

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49

[YouTube: 3000+ Hours Ending 0.8 | Satisfactory Showcase]

_/-\o_
Meesterwerk, prachtig!! _/-\o_

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:50
Shadow_Agent schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:40:
Die storage depot is awesome! So vaak gefrustreerd heen en weer gelopen omdat ik motors mistte en dan weer RIP's en dan weer EIB's, of HMF's.
Gebruikte daar altijd de personal drones mod voor. Had ik een leukere oplossing gevonden persoonlijk, want die hingen een beetje rond en dan gingen ze op pad om de aangevraagde materialen te halen. Voelde wat minder aan als magic dan deze oplossing. Dus hopelijk werkt die mod nog straks en ziet de maker het niet als overbodig.

Edit : Hoe het er uit zag:

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 08-09-2024 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostriano
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-08 18:03
Beakzz schreef op zondag 8 september 2024 @ 01:36:
[...]

Gebruikte daar altijd de personal drones mod voor. Had ik een leukere oplossing gevonden persoonlijk, want die hingen een beetje rond en dan gingen ze op pad om de aangevraagde materialen te halen. Voelde wat minder aan als magic dan deze oplossing. Dus hopelijk werkt die mod nog straks en ziet de maker het niet als overbodig.
Ik had geen idee dat die mod bestond. Ik ben het met je eens, veel minder magie. Dit voelt als gesanctioneerd valsspelen.

Bovendien is het raar dat de upload beperkt is maar de download niet. En dat je alleen persoonlijk kunt downloaden en dat een building dat niet kan. Vanuit game developer-perspectief kan ik het begrijpen, maar het is een krom soort lore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Rostriano schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:46:
[...]

Ik had geen idee dat die mod bestond. Ik ben het met je eens, veel minder magie. Dit voelt als gesanctioneerd valsspelen.

Bovendien is het raar dat de upload beperkt is maar de download niet. En dat je alleen persoonlijk kunt downloaden en dat een building dat niet kan. Vanuit game developer-perspectief kan ik het begrijpen, maar het is een krom soort lore.
Ik denk dat ze het probleem hadden dat ooit het idee was dat de Mercer Sphere onderdeel zou worden van het verhaal. Dat werd te complex, dus hebben ze de Mercer Sphere uit het verhaal geschrapt. Maar ze moesten er wel iets mee, want die dingen zaten al heel lang in de game en spelers hadden een bepaalde verwachting. Dus het moest iet worden dat 'magisch' was, want het is ook een eindig item in de wereld en iets aliens.

Het is een soort compromis geworden. Een soort teleport apparaat wat niet al te verstorend is voor de game.

Voor mij had het niet gehoeven, geen idee zelfs of ik het ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Eens wel met dat die remote storage oplossing iets teveel "hocus pocus" is. De drone (kende de mod niet) zou een betere optie geweest zijn inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

beany schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:24:
Voor mij had het niet gehoeven, geen idee zelfs of ik het ga gebruiken.
Ik vind het op zich ook niet zo'n nifty functie. Al kan het wellicht wel handig zijn om bouwmaterialen daar in op te slaan, zodat je overal altijd iets kunt bouwen wanneer dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Power Augmenter klinkt ook een beetje onzinnig, of ligt het aan mij? Tot en met Tier 6 is er nog niet zoveel stroom nodig, en daarna komen de kerncentrales al.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

XWB schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:10:
De Power Augmenter klinkt ook een beetje onzinnig, of ligt het aan mij? Tot en met Tier 6 is er nog niet zoveel stroom nodig, en daarna komen de kerncentrales al.
Ze vertelden ook dat al die nieuwe machines nog veel meer power gaan vreten, dus wellicht is het daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PeaceNlove schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:12:
[...]

Ze vertelden ook dat al die nieuwe machines nog veel meer power gaan vreten, dus wellicht is het daarvoor
Misschien, maar 500MV + 10% boost is nou ook niet zoveel. Een kerncentrale doet al 2500MV en is relatief eenvoudig uit te breiden.

Ook het feit dat er maar één Somersloop in de Augmenter moet klinkt best eenvoudig, want voor alle andere generators moet je moeite doen om ressources naartoe te brengen. Dus die Augmenter voelt ook een beetje als een cheat :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
[Video: https://youtube.com/playlist?list=PLijiIvE8vt237TcI_or3LoWgO4qB_0YUj&si=vtwc93WekqdeJ7j3]

Mocht je je nou vervelen op de zondagavond, dan heb ik hier een showcase van mijn update 8 save in 7 Youtube video's. De save is ooit bedoelt als een soort outpost basis, waarmee ik in 1.0 gelijk serieus aan de slag kon gaan. Maar door de aanpassingen van de nodes in de Northern Forest gaat het teveel werk worden om dit te repareren, dus ik ga opnieuw beginnen als 1.0 uitkomt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Heb helaas nu geen tijd om alles te kijken maar zag wel enkele toffe dingen! 😃 Tof die recyling factory, pita om te bouwen (vond ik) maar zo satisfying als het werkt haha.

Overigens was ik vanmorgen nog eens in mijn huidige u8 world maar ga ook opnieuw beginnen helaas. Wil ook met vrienden gaan spelen dus moet dan sowieso mijn base opzij zetten. Maar wle zonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenvoorde
Shadow_Agent schreef op zondag 8 september 2024 @ 20:21:
Heb helaas nu geen tijd om alles te kijken maar zag wel enkele toffe dingen! 😃 Tof die recyling factory, pita om te bouwen (vond ik) maar zo satisfying als het werkt haha.

Overigens was ik vanmorgen nog eens in mijn huidige u8 world maar ga ook opnieuw beginnen helaas. Wil ook met vrienden gaan spelen dus moet dan sowieso mijn base opzij zetten. Maar wle zonde.
Thanks! Ik ben vooral trots op mijn aluminium fabriek (2e filmpje), ik heb daar heel veel tijd en moeite in moeten stoppen om 'm 100% efficient te krijgen en daarna minstens net zoveel tijd om dat ding een beetje aan te kleden.

Ik snap het, het is inderdaad wel zonde, liever was ik ook hiermee doorgegaan. Maar ergens ben ik ook stiekem wel blij dat de beslissing voor mij is genomen, dan kan ik ook niet meer twijfelen. En 1.0 is wel een erg goede gelegenheid om opnieuw te beginnen. Maar toch, doet het een beetje pijn na al die tijd. ;w

Veel plezier Dinsdag! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Als je de machines overclockt met sumersloops gaat de powerconsumtion ongeveer x 4 van wat we zagen in de filmpjes. Wellicht gaan sommigen wel x5 of x6... dan is een Power Augmenter toch wel welkom denk ik... wellicht ook om nucleaire niet direct tot een verplichting te malen, te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Yeah, vond dit ook al een tikje... underwhelming. Er wordt wel hevig gespeculeerd over een 2e functionaliteit en de bijzondere 'activatie' werd toch wel heel dik aangezet op het einde van Snutt's laatste teaser. Verwacht dat er wel iets extra's aan zit.

Heb tijdens het typen van mijn reactie wat gerekend, en eigenlijk is het wel logisch. Je gaat in Tier 6 aan de slag met Fuel Generators à 150MW per stuk. Daar zet je er natuurlijk niet één van neer dus tegen de tijd dat je met die logistiek klaar heb je (maar :P ) 10 Fuel generators, 1500MW. Even los van de bouwkosten/unlockkosten en het idee dat je die Augmenters juist 'lekker snel' een kan neerplempen voor 1/3e deel van die hele Fuel Generator straat, kun je daarnaast dan 5 Power Augmenters zetten en heb je 2500MW én 50% extra, wat neerkomt op 1500+2500 = 4000 + 50% = 6000MW.

Tenminste, dat is wat ik denk dat er gebeurt.

edit Nuclear is Tier 8 pas, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Hebben ze de fuel generators niet aangepast naar 250MW? Met consumptie naar rato naar output volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22
beany schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:31:
Hebben ze de fuel generators niet aangepast naar 250MW? Met consumptie naar rato naar output volgens mij.
Dat heb je correct de Fuel gen is naar 250MW aangepast, en dan kan je met de nieuwe fuels evt nog veel verder opschalen in je powerplant.........al denk ik wel dat het handiger is om naar Nuclear over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
klopt bv turbo fuel consumed nu 4.5 m3/min voor 150MW, in 1.0 consumed die 7.5 m3/min voor 250MW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
klopt daardoor zijn de ratio's voor turbo fuel wel een stukje netter geworden en loop je niet meer met rare waardes te kloten en het levert je evenveel MW aan power op namelijk 20000MW per volle mk2 pipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Gixxer27 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:54:
klopt daardoor zijn de ratio's voor turbo fuel wel een stukje netter geworden en loop je niet meer met rare waardes te kloten en het levert je evenveel MW aan power op namelijk 20000MW per volle mk2 pipe.
Daarover gesproken, misschien heb ik het gemist, maar is nu bevestigd dat pipes (met name Mk.2) gefixed zijn? In U8 (en daarvoor) kon je nooit de volledige capaciteit benutten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Arfman schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:37:
[...]

Daarover gesproken, misschien heb ik het gemist, maar is nu bevestigd dat pipes (met name Mk.2) gefixed zijn? In U8 (en daarvoor) kon je nooit de volledige capaciteit benutten.
Vond het wel een goede reden om alles extra complex te maken met packagers en MK5 belts :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Arfman schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:37:
[...]

Er zijn verbeteringen, maar volgens mij is het niet 100% opgelost. Heeft te maken met de berekeningen die gedaan worden (in floating point) en allerlei afrondingsverschillen.

Snutt had er een week of 3 geleden dit over te zeggen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Mhh welke wiki is nu correct? Ik heb die 150MW van wiki.gg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Mday schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:22:
Fuel generators zijn naar 250MW aangepast dat bevestigd Snutt in een van de laatste teaser filmpjes, volgens mij die over de nieuwe fuels gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Gixxer27 schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:25:
[...]

Fuel generators zijn naar 250MW aangepast dat bevestigd Snutt in een van de laatste teaser filmpjes, volgens mij die over de nieuwe fuels gaat.
Ah, dus het is een 1.0 feature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Mday schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:44:
[...]

Ah, dus het is een 1.0 feature?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
Mday schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:22:
Wiki.gg is de officiele, maar omdat nog niet alles bekend is misschien passen ze het pas aan als 1.0 online komt?
Ik weet niet wie het bij houdt.

Fandom is al lang niet meer ingebruik. Door gedoe krijgen ze het alleen niet van de pagina schijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De wiki is outdated momenteel, ook de nieuwe machines ontbreken nog.

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 09-09-2024 15:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist even een "wandeling" gemaakt door 3 saves die me dierbaar zijn. Save 1 was mijn eigen wereld, helemaal zelf opgebouwd en alle beginnersfouten gemaakt die je maar kon maken (en gedeeltelijk opgelost). Prachtig om te zien hoe ik kilometers pijp vanaf de Gold Coast naar Grassy Fields heb getrokken en daar, op een onmogelijk klein stukje, alle refineries en andere zut heb neergezet voor rubber en plastic. Efficiency van 30% was meer regel dan uitzondering 8)7

Save 2 was de eerste multiplayerwereld die ik samen met een goede vriend heb opgebouwd. Deze wereld was mijn uitlaatklep tijdens corona als ik het werk even niet meer zag zitten, of gewoon 's avonds als ik me verveelde. Uitgespeeld t/m tier 8 met 1 nuclear reactor als proof of concept (maar toen alle parts naar FICSIT waren gestuurd verloren we interesse). Geen nuclear waste management.

Save 3 was onze 2e MP wereld, waarin we heel systematisch elk onderdeeltje eerst automatiseerden voordat we naar het volgende onderdeel gingen. Ook voor het eerst op grote schaal treinen en drones ingezet (met wisselend succes) en de fabrieken "mooi" hebben gemaakt (t/m tier 6 zeker). In de swamp bij de Dune Desert de uranium verrijkt en de fuel rods gemaakt om vervolgens 4 nucleaire reactoren te bouwen, inclusief het recyclen van nuclear waste. Deze wereld heeft maandenlang gedraaid op een dedicated server, alles 100% stabiel. Ook toen hier de laatste parts werden geupload beschouwden we dit als uitgespeeld, toen was ook al bekend dat 1.0 eraan kwam dus gestopt met spelen.

Morgen 1.0. Ik ga compleet opnieuw beginnen en t.z.t. gaan we ook weer een nieuwe MP wereld opzetten. Ik heb Satisfactory U8 veilig gesteld, net zoals de saves, kan ik nog een keer nostalgisch terugkijken :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:59
Arfman schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:03:
Zojuist even een "wandeling" gemaakt door 3 saves die me dierbaar zijn. Save 1 was mijn eigen wereld, helemaal zelf opgebouwd en alle beginnersfouten gemaakt die je maar kon maken (en gedeeltelijk opgelost). Prachtig om te zien hoe ik kilometers pijp vanaf de Gold Coast naar Grassy Fields heb getrokken en daar, op een onmogelijk klein stukje, alle refineries en andere zut heb neergezet voor rubber en plastic.
Dit was zo grappig om te lezen, want ik heb in mijn eerste save exact hetzelfde gedaan :)
weet nog dat ik op die stukjes strand een grote spitter tegenkwam die me heel wat moeiote heeft gekost.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Arfman schreef op maandag 9 september 2024 @ 23:03:
Ik heb Satisfactory U8 veilig gesteld, net zoals de saves, kan ik nog een keer nostalgisch terugkijken :)
Hoe bedoel je dit? U8 veiliggesteld? Bedoel je dan de install files ofzo? Ik speel op Steam en heb er verder geen verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ryst schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:39:
[...]

Wiki.gg is de officiele, maar omdat nog niet alles bekend is misschien passen ze het pas aan als 1.0 online komt?
Ik weet niet wie het bij houdt.

Fandom is al lang niet meer ingebruik. Door gedoe krijgen ze het alleen niet van de pagina schijnt.
ah okee! Ik vind de fandom site beter leesbaar dan die gg site persoonlijk. Maar aan de Fandom site hebje niets meer ivm wijzigen in recipies etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik lees dat jullie enorm veel tijd in gestoken hebben.
ik heb maar 28 uur inzitten, toen ze aangaven om op 10 September met launch 1.0 kwamen was ik gestopt, laatste keer dat ik de game opgestart had was op 10 juli.
heb er enorm veel zin in! maar waar ik de tijd moet halen haha......moet ook season 1 spelen in WoW :p

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kol Nedra schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:16:
ik lees dat jullie enorm veel tijd in gestoken hebben.
ik heb maar 28 uur inzitten, toen ze aangaven om op 10 September met launch 1.0 kwamen was ik gestopt, laatste keer dat ik de game opgestart had was op 10 juli.
heb er enorm veel zin in! maar waar ik de tijd moet halen haha......moet ook season 1 spelen in WoW :p
Yup keuzes, keuzes :P
Zit met hetzelfde prboleem.

Ik denk dat ik voor satisfactory een dedicated server voor mezelf opzet.
Dan kan die gewoon blijven draaien als ik iets anders speel.. dan gaan de resources tenminste door terwijl ik niet actief speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Gwindorian schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:00:
[...]

Dit was zo grappig om te lezen, want ik heb in mijn eerste save exact hetzelfde gedaan :)
weet nog dat ik op die stukjes strand een grote spitter tegenkwam die me heel wat moeiote heeft gekost.
Ik ook B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Heb er zin in net als een hoop andere gister nog even door mijn oude saves gelopen en met verbazing zitten kijken naar wat voor een verschrikkelijke bende mijn eerste pogingen waren :+

Twijfel nu alleen nog waar te beginnen Northern forest, vind de omgeving daar wel nice en is mooi centraal om later naar de andere biomes uit te breiden of ga ik toch voor de Rocky desert door de nieuwe nodes daar ziet het er ook wel mooi uit.

Keuzes keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat ik voor satisfactory een dedicated server voor mezelf opzet.
Is dat simpel om te doen? Lijkt me best handig namelijk ;)
Heb vrij weinig tijd. Dus als ik dan speel hoef ik niet ellende lang te wachten op alle resources.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Shadow_Agent schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 07:03:
[...]

Hoe bedoel je dit? U8 veiliggesteld? Bedoel je dan de install files ofzo? Ik speel op Steam en heb er verder geen verstand van
Je kunt in de steamapps\common folder de huidige Satisfactory map kopieren naar een andere plek (zit geen DRM op) en als je dan die executable start, start je Satisfactory U8. De Steam versie op eerdergenoemde plek zal vanavond automatisch updaten naar 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ryst schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:51:
[...]

Is dat simpel om te doen? Lijkt me best handig namelijk ;)
Heb vrij weinig tijd. Dus als ik dan speel hoef ik niet ellende lang te wachten op alle resources.
Als je een eigen server hebt wel ja :P Hoeft alleen SteamCMD te hebben en daar kan je dan Satisfactory Dedidcated Server op draaien
En als je dat niet hebt dan kan je altijd een dedicated servers online huren.

Maar ik ben eerst benieuwd naar de performance op die dedicated servers. En ook voor mijn eigen. Heb 0.8 niet gespeeld maar Update 6 en 7 werkte het niet zo heel lekker en was ik na een kleine tig uur weer lokaal gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik wil met 1.0 denk ik ook liever op een server spelen, wie gaat er hier 1 op zetten met het plan om eventeel met wat Tweakers te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Jackson6 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:22:
Ik wil met 1.0 denk ik ook liever op een server spelen, wie gaat er hier 1 op zetten met het plan om eventeel met wat Tweakers te bouwen?
Goed plan, heb alleen geen idee hoe je zoiets moet doen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Ik heb wel zin in de 1.0 release al twijfel ik nog wel of ik niet nog op de eerste update wacht. Want de game heeft met de grote updates wel veel problemen gehad bij launch en dit is de grootste tot nu toe.

Verder zullen alle mods wel weer stuk zijn, dus dat is mij ook wel wat waard om op te wachten. Wel ben ik benieuwd naar het verhaal en wellicht dat ik hem daar in ieder geval nog even voor opstart en beetje aanvoel hoe de game nu speelt.

Ik mis wel een beetje de hype rond launch. De game is al zo lang in early access dat ik er ook wel een tijd klaar mee was. Maar ik zie ook verder eigenlijk geen marketing of niets. Ook geen reviews, wat denk ik ook niet helpt. Waarom er niet wat keys zijn verstuurd naar betrouwbare reviewers snap ik niet helemaal.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Martinspire schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:49:
Ik mis wel een beetje de hype rond launch. De game is al zo lang in early access dat ik er ook wel een tijd klaar mee was. Maar ik zie ook verder eigenlijk geen marketing of niets. Ook geen reviews, wat denk ik ook niet helpt. Waarom er niet wat keys zijn verstuurd naar betrouwbare reviewers snap ik niet helemaal.
Ik denk dat je hier ziet dat Coffee Stains Studio het gewoon totaal anders doet. Ze zien de kracht van de community en willen juist niet de influencers en reviewers vooraan plaatsen.

De Dev-streams waarin ze vragen beantwoorden van iedereen... de Teaser video's elke vrijdag voor de afgelopen 4(?) weken...

Ze hebben hun eigen community echt wel gehyped, alleen wellicht daarbuiten (nog) niet.

Het is voor mij in ieder geval lang geleden (misschien zelfs voor het eerst) dat ik mij zo "verbonden" voelde met een game en waarbij ik echt vrijdag uitkeek naar de volgende teaser etc. en daarna de video van Totalxlipse voor een break down van die teaser haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

stijn1309 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat je hier ziet dat Coffee Stains Studio het gewoon totaal anders doet. Ze zien de kracht van de community en willen juist niet de influencers en reviewers vooraan plaatsen.

De Dev-streams waarin ze vragen beantwoorden van iedereen... de Teaser video's elke vrijdag voor de afgelopen 4(?) weken...

Ze hebben hun eigen community echt wel gehyped, alleen wellicht daarbuiten (nog) niet.

Het is voor mij in ieder geval lang geleden (misschien zelfs voor het eerst) dat ik mij zo "verbonden" voelde met een game en waarbij ik echt vrijdag uitkeek naar de volgende teaser etc. en daarna de video van Totalxlipse voor een break down van die teaser haha.
Ik heb de meeste dingen wel gezien, maar ik word niet echt hyped van de video's die ze deelden. Ik vond ze niet onaardig, maar hyped. Nee dan hadden ze echt wat unieks moeten tonen. Verder houden ze het verhaal nog heel stil en ik denk dat dat ook niet echt handig is geweest. En ondertussen weten we qua gameplay al bijna alles (wat ik eerder zou verbergen)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nou, ik ben anders best hyped over quantum tech :D Maar inderdaad, de teasers lijken vooral gericht te zijn op de bestaande community, de mensen die honderden uren spelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Mwoah, ik vind het wel leuk dat ze het verhaal bewust stil gehouden hebben. De meeste dingen kennen we al behalve wat nu precies het verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Vind het juist wel prettig zoals ze het doen vanuit Coffee Stains, dat "over"hypen ben ik niet zo'n voorstander van, ik moet zeggen dat ik er erg veel zin in heb.

Denk ook dat Satisfactory niet echt een game is die zich leent aan zo'n mega hype campain IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En hier is alvast de link naar de live stream:

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 10-09-2024 12:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zijn die saves nog wel bruikbaar? Dacht eerder te horen dat dat niet het geval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Woohooo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:47:
Zijn die saves nog wel bruikbaar? Dacht eerder te horen dat dat niet het geval was...
De saves zijn nog bruikbaar en je kan Tier 9 unlocken in bestaande saves. Dit was bevestigd door Snutt.

Of je dat moet willen is een andere vraag, want veel recepten zijn gewijzigd. En de resource nodes ook. Ik weet nu al dat mijn kerncentrales zullen uitvallen omdat de uranium node die ik gebruik veranderd is. En zonder stroom valt alles uit. Vervolgens mag je ook alle factories en belts aanpassen omdat de recepten veranderd zijn. Ik denk dat het eenvoudiger is om opnieuw te beginnen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Zijn wel bruikbaar maar aangezien nodes verplaatst zijn of in purity gewijzigd zou je dat allemaal moeten rechtbreien. Tevens andere recipies, dus daar kan ook van alles foutgaan.

Opnieuw beginnen is het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Met overnieuw beginnen begin je ook bij het begin van het verhaal, dus dat is best wel leuk lijkt me.

De vraag is, waar beginnen. Uranium is nogal generved namelijk.

Rocky Desert ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
nodri2000 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:19:
Met overnieuw beginnen begin je ook bij het begin van het verhaal, dus dat is best wel leuk lijkt me.

De vraag is, waar beginnen. Uranium is nogal generved namelijk.

Rocky Desert ziet er goed uit
Daar zijn redelijk veel filmpjes over met iedereen zijn eigen ideeën:
YouTube: The Best Start Location For Satisfactory 1.0?

Zelf ga ik grasslands kiezen. Daar ben ik ook ooit begonnen en ik vind het toch wel 1 van de mooiste plekken.
Rocky dessert heb ik de meeste tijd gespendeerd denk ik, ook een geweldige plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Rocky of Grasslands inderdaad voor mij.

Beide super mooie startplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Ik twijfel atm tussen de Rocky desert of Northern forest, en atm neig ik naar de Northern forest omdat ik die Biome er wel goed vind uitzien en lekker centraal in de map zit en heel dichtbij veel oil heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
Ik zie overigens dat ze zo live gaan met een release stream op Twitch.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben in mijn eerste playthrough begonnen in Northern Forest, toen werd ik gedood door zo'n bison-achtig beest voordat ik uberhaupt iets kon doen, en toen repawnde ik in de desert met niets. Leuke start van de game 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2024 13:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:20
.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:53:
Ik ben in mijn eerste playthrough begonnen in Northern Forest, toen werd ik gedood door zo'n bison-achtig beest voordat ik uberhaupt iets kon doen, en toen repawnde ik in de desert met niets. Leuke start van de game 8)7
`
unsatisfactory :+ Remember to stay effective!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:53:
Is mede de rede dat ik de creatures op reactive heb staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
What operating system do you use?

Delete responses
Haha, wat een troll weer :')

-------------------------------------------------

De live stream is dus gestart.

[ Voor 48% gewijzigd door XWB op 10-09-2024 14:05 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Wel een episch openingsfilmpje op de stream hoor. :p

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Mugwump schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:09:
Wel een episch openingsfilmpje op de stream hoor. :p
Had het niet in de gaten dat er een live stream was,
Stond muziek op, auto playlist en kreeg ineens wat anders te horen.

Idd wel even leuke begin tot nu epic compilatie start video.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

Hmm, moet ik toch maar weer eens beginnen met satisfactory... daar gaat mijn vrije tijd en mijn autistische trekjes (met alles perfect bouwen) haha

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 08:20

3raser

⚜️ Premium member

Gixxer27 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:02:
[...]

Is mede de rede dat ik de creatures op reactive heb staan ;)
Als dat advanced settings zijn dan werken straks je achievements niet.

Die achievements zijn sowieso een reden om opnieuw te beginnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

nodri2000 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:33:
[...]

Goed plan, heb alleen geen idee hoe je zoiets moet doen.
Ik heb een dedicated server draaien omdat ik ook niet wilde wachten op alle resources. Het is niet heel lastig. Ik heb alleen geen idee hoe de prestaties zijn zodra er meerdere spelers in zitten die enorme bouwwerken maken. Mijn server heeft geen GPU.

Daarnaast is er een spelerslimiet op een dedicated server. 4 spelers max dacht ik uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
3raser schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:48:
[...]

Ik heb een dedicated server draaien omdat ik ook niet wilde wachten op alle resources. Het is niet heel lastig. Ik heb alleen geen idee hoe de prestaties zijn zodra er meerdere spelers in zitten die enorme bouwwerken maken. Mijn server heeft geen GPU.

Daarnaast is er een spelerslimiet op een dedicated server. 4 spelers max dacht ik uit mijn hoofd.
Ik zou verwachten dat het niet veel uitmaakt of je nou een GPU in je server hebt zitten of niet, want over het algemeen gebeurt al het grafische werk aan de clientkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
3raser schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:48:
[...]

De GPU maakt niet uit, want er worden geen graphics gerenderd op de server. Je kan de max hoeveelheid spelers ook aanpassen in een config file en er kunnen veel spelers in een map spelen, ik heb in het verleden meerdere spelers op een server op een VM thuis gehad en dat draaide prima met bescheiden specs. Het is natuurlijk wel even afwachten hoe dedicated servers in 1.0 draaien, maar ik verwacht gelijksoortige prestaties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
3raser schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:46:
[...]

Als dat advanced settings zijn dan werken straks je achievements niet.

Die achievements zijn sowieso een reden om opnieuw te beginnen lijkt me.
Dit valt niet meer onder advanced settings ;) dus gaat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Steenvoorde schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:55:
[...]

De GPU maakt niet uit, want er worden geen graphics gerenderd op de server. Je kan de max hoeveelheid spelers ook aanpassen in een config file en er kunnen veel spelers in een map spelen, ik heb in het verleden meerdere spelers op een server op een VM thuis gehad en dat draaide prima met bescheiden specs. Het is natuurlijk wel even afwachten hoe dedicated servers in 1.0 draaien, maar ik verwacht gelijksoortige prestaties. :)
Ik dacht voorheen een keer gelezen te hebben dat een GPU nog iets uit kon maken. Maar des te beter dat dit niet het geval is. Op de wiki lees ik nu dat een Ryzen 5 3600 CPU nodig is met 12GB geheugen. Daarnaast is met meerdere spelers ongeveer 4GB RAM per speler aan te raden. Toevallig voldoet mijn server aan al die eisen. 8)

Edit: Dat las ik verkeerd. 16GB+ RAM vereist voor meer dan 4 spelers. Dat is iets anders dan 4GB per speler.

[ Voor 6% gewijzigd door 3raser op 10-09-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
just curious: is de game versie 1.0 al live?
vanavond hoop ik al een game te starten :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52

RvV

Kol Nedra schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:15:
just curious: is de game versie 1.0 al live?
vanavond hoop ik al een game te starten :)
Om 17:00u was eerst de planning.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Jackson6 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:22:
Om hier nog even op terug te komen: besef dat je dan met alle spelers op de server gebruik maakt van dezelfde resources. Je MOET dus samenwerken. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om iedere op eigen houtje een fabriek te bouwen. Ja, de eerste paar uur misschien. Maar zodra je groot gaat worden ga je elkaar in de weg lopen. En samen een fabriek bouwen kan ook leuk zijn, maar dan moet je ook wel goed overleg plegen. De meeste Satisfactory spelers zijn nogal.... kritisch... over hun bouwwerken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Speel samen met een vriend en dan niet op een dedicated server, zie het juist als uitdaging om niet eindeloos maar te produceren als ik niet aan het spelen ben.
En ja dan moet je wel goed overleggen anders loop je elkaar steeds in de weg >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik volg de stream op het werk (oortje dus geen beeld)
patch notes: te groot om alles erop te zetten: 50 paginas alleen aan cijfers/letters :p

nothing stops this train

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste