Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Satisfactory

Pagina: 1
Acties:

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:24
Satisfactory
Construct & Automate
Satisfactory is a first-person open-world factory building game with a dash of exploration and combat. Pioneering for FICSIT Incorporated means charting and exploiting an alien planet, battling alien lifeforms, creating multi-story factories, entering conveyor belt heaven, automating vehicles, and researching new technologies.

At FICSIT inc. you will take part in the Save the Day program, providing short-term solutions for long-term problems, possibly with the help of your friends.

Created by Coffee Stain

Satisfactory komt op 19 maart uit in Early Access (alleen via Epic Games Store). Van 8 t/m 11 maart is er een Alpha Test Weekend. Bij het beschikbaar komen van de Alpha test is ook de NDA opgeheven, dus voel je vrij hier je gameplay footage te delen :)

Ik ben ook uitgenodigd voor de Alpha (helaas pas zaterdagavond tijd), dus ik ben benieuwd.

anboni wijzigde deze reactie 08-03-2019 23:05 (8%)

• YaNightmare
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 10:11
Ik kreeg net de uitnodiging / mail en de melding dat ik straks ook mee mag doen aan de alpha, ik verwacht echter dat ik het hele weekeind druk ben, als dat zo is zal ik als de key heb hem hier delen met iemand die meer tijd heeft.

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-03 12:22
Ik kan ook meedoen aan de Alpha. Wordt naar verwachting zaterdag dat ik er tijd voor heb,

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:51
Ik mag ook mee doen, ik ben heel erg benieuwd!

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:01

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kon je je inschrijven voor de Alpha?

• anboni
LtMarx schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:38:
Kon je je inschrijven voor de Alpha?
Ja, sinds de aankondiging tijdens E3 kon je je aanmelden voor de Alpha. Het invulveld onderaan de website staat er nog steeds, dus geen idee of je nu nog in aanmerking zou komen voor het komende Alpha Test weekend (en anders kun je over 2 weken de early access kopen ;) ).

• Ofniet
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-03 11:16
Heb me destijds ook aangemeld voor de Alpha. Komend weekend mogen inderdaad alle Alpha aanmelders ook eindelijk testen. De NDA gaat er dan ook meteen van af dus we kunnen ook veel informatie verwachten van de testers die al een tijd mochten spelen. Hou het spel al sinds de aankondiging in de gaten, ik ben heel benieuwd!

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:15
anboni schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:06:
[...]
Het invulveld onderaan de website staat er nog steeds, dus geen idee of je nu nog in aanmerking zou komen voor het komende Alpha Test weekend (en anders kun je over 2 weken de early access kopen ;) ).
Je kan de early access nu al gewoon kopen, maar op 19 maart pas spelen. ;)
Ofniet schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:12:
Heb me destijds ook aangemeld voor de Alpha. Komend weekend mogen inderdaad alle Alpha aanmelders ook eindelijk testen.
YouTube: Q&A: Alpha Test Weekend, Early Access, Regional pricing + more

Zoals in het bovenstaande filmpje wordt vermeld zijn er om en nabij 300.000 aanmeldingen voor de alpha geweest, waarvan er "maar" 9000 zijn uitgeloot voor de eerdere alpha weekenden.

Ben echt benieuwd hoe het is. Factorio heb ik best grijs gespeeld, eens kijken of dit ook zo goed bevalt.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-03 11:49
Eerdere Alpha was gewoon ongelimiteerd, ik was één van die 9000 8)

Nog steeds erg jammer dat het alleen op de EPIC Launcher staat en van Steam afgehaald is :X toch wel een drempel om het te gaan halen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-03 14:38
WimP schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:33:
Eerdere Alpha was gewoon ongelimiteerd, ik was één van die 9000 8)

Nog steeds erg jammer dat het alleen op de EPIC Launcher staat en van Steam afgehaald is :X toch wel een drempel om het te gaan halen
Van harte, toch maar is wat loten kopen dan.

• anboni
WimP schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:33:
Die fragmentatie baal ik inderdaad ook wel van ja, maar ik las ergens dat Steam 30% fee vraagt, terwijl epic op maar 12% zit. Goed dat was een artikel van epic zelf, maar als het klopt is het wel begrijpelijk.

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-03 11:41
Ik kijk hier erg naar uit moet ik zeggen. Ben bang dat ik véle uren ga spenderen hieraan. Helaas geen alpha toegang, dus ik moet braaf wachten.

Tech-> i5 6600K-GTX1070 Gamebak // iPhone XR 64Gb // HP Elitebook 830 G5
Vervoer -> 2018 Ford Fiesta Titanium 1.0 Ecoboost First Edition // 2015 Yamaha MT09

• YaNightmare
BioHazard schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:12:
Ik kijk hier erg naar uit moet ik zeggen. Ben bang dat ik véle uren ga spenderen hieraan. Helaas geen alpha toegang, dus ik moet braaf wachten.
Ik heb geen zin en tijd dit weekeind, interesse voor mijn key? Wel onder de belofte dat je er goed gebruik van maakt dit weekeind 😬

• squaddie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-03 19:54
Ik heb ook een alpha weekend key gekregen.

Mijn eerste impressie op basis van de paar uurtjes die ik heb gespeeld dat het zeker in het begin het aanvoelt als Subnautica zonder water en die game heb ik met veel plezier gespeeld. Later als je automatisering vrij speelt krijg je mix tussen Subnautica en een 3D factorio. Tot op heden speelt het lekker weg al zit er hier en daar nog wel scherpe randjes.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• anboni
Voor wie interesse maar geen key heeft, een Let's play video:

• BioHazard
YaNightmare schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:02:
[...]

Ik heb geen zin en tijd dit weekeind, interesse voor mijn key? Wel onder de belofte dat je er goed gebruik van maakt dit weekeind 😬
Ja zeker, ik heb de tijd dit weekend. Zou ik erg tof vinden!

Vervoer -> 2018 Ford Fiesta Titanium 1.0 Ecoboost First Edition // 2015 Yamaha MT09

• anboni
Na de eerste twee uur moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben. De dingen die ik ben tegengekomen zitten voornamelijk in de categorie schoonheidsfoutjes en informatievoorziening (bijvoorbeeld dat je de MK1 miner niet kunt plaatsen als de grote rots nog in het midden van de resource staat - achteraf hartstikke logisch, maar daar kan het spel wel een duidelijkere hint voor geven)

Denk wel dat ik 'm ook in Early Access al ga kopen, hoewel m'n verwachting is dat het minder replayability heeft dan Factorio.

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-03 16:15
Ik heb ook een key gekregen, maar voor mij ook pas morgen avond dat ik tijd heb..
Ben benieuwd :P

• YaNightmare
BioHazard schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:49:
[...]

Ja zeker, ik heb de tijd dit weekend. Zou ik erg tof vinden!
Pb gestuurd d:)b

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ga er niet aan toe komen, dus als iemand nog een key wil PB me dan ff :)

En key is vergeven...

HaterFrame wijzigde deze reactie 09-03-2019 10:21 (14%)

I am the great Cornholio!

• jjost
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:29
Ook ik heb het geluk om dit weekend mee te mogen spelen, heb helaas niet heel veel tijd maar goed wat uurtjes hier en daar proberen. Gisteren al twee uurtjes gespeeld. Tot nu toe weinig geks kunnen vinden.
Moet wel zeggen dat ik heel erg benieuwd ben naar het multiplayer deel, vind tot nu toe het single player deel leuk. Maar ik denk dat dit multiplayer met een paar vrienden veel toffer is.

Maar tot nu toe zeer positief en moet zeggen voor een Alpha vind ik het ook al super netjes hoe de boel in elkaar zit! Wat dat betreft heb ik het veel slechter gezien.

• BioHazard
YaNightmare schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:02:
[...]

Dankzij YaNightmare nu aan het installeren. Tot zover mijn nachtrust dit weekend. :P

Edit: 2 uur bezig nu. Gaaf! Ik dacht dat er weinig diepgang in zat, maar na de laatste hub upgrade zie ik dat ik nog wel even zoet ben. :9

BioHazard wijzigde deze reactie 09-03-2019 12:51 (17%)

• Gemaskerde
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-03 08:32
Heeft er iemand misschien nog een beta key over? zou de game graag willen proberen vandaag :)

DmK©

• Merroc
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:29
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Een key voor wie er nog een wilt, graag aangeven als je ‘m gebruikt!

• Kleynus
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-03 14:35
Merroc schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:17:
Members only:

Een key voor wie er nog een wilt, graag aangeven als je ‘m gebruikt!
dank u! _/-\o_
nu weet ik wat ik met de rest van het weekend moet doen :P

Xbox: Dooierocker

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:28

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Eerste feedback die ik heb gegeven is om een optie te maken om de motion blur uit te schakelen. Daar heb ik altijd zo'n hekel aan :').

I have the cape.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:57

Boudewijn

omdat het kan

ik wil hem ook graag proberen dus als iemand nog een key heeft!

• BioHazard
Bart ® schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:07:
Eerste feedback die ik heb gegeven is om een optie te maken om de motion blur uit te schakelen. Daar heb ik altijd zo'n hekel aan :').
Postprocessing op low doet dat voor je, als workaround.

• Bart ®

Bart ®

BioHazard schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:11:
[...]

Postprocessing op low doet dat voor je, als workaround.
Thnx, zal het eens proberen. Maar dan zullen we vast ook andere dingen minder mooi worden.

I have the cape.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:15
Bart ® schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:07:
Het schijnt te kunnen door de ini file aan te passen. Zelf niet gedaan omdat ik er eerlijk gezegd weinig last van heb, maar wellicht dat het voor jou helpt:

https://www.reddit.com/r/..._or_your_post_processing/

• Bart ®

Bart ®

BSTNjitRam schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Het schijnt te kunnen door de ini file aan te passen. Zelf niet gedaan omdat ik er eerlijk gezegd weinig last van heb, maar wellicht dat het voor jou helpt:

https://www.reddit.com/r/..._or_your_post_processing/
top, thnx!

I have the cape.

• BioHazard
Mn veel te rommelige eerste factory. Geen fancy vloeren, maar lekker alles direct op de grond haha.

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23-03 17:02
Vandaag lange tijd naar een stream van deze game gekeken (Squirrel) en het ziet er wel tof uit. Dat ze zelfs nog om het 'factory' gebeuren heen nog een soort van NoMansSky wereld hebben om te ontdekken, best gaaf!

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 02:07

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat een verslavend spel zeg. Factorio nooit gespeeld overigens maar tering wat vliegt de tijd in deze game. tof in elkaar gezet. vind het echt super leuk

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• BioHazard
Ricmaniac schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:07:
Wat een verslavend spel zeg. Factorio nooit gespeeld overigens maar tering wat vliegt de tijd in deze game. tof in elkaar gezet. vind het echt super leuk
Ja, zelfde hier.

* BioHazard checkt de tijd, 02:20 :X

• Bart ®

Bart ®

Ricmaniac schreef op zondag 10 maart 2019 @ 02:07:
Factorio is nóg verslavender :P.

I have the cape.

• BSTNjitRam
Members only:

Nog een key over voor wie het nog wil proberen.
Laat even weten als hij gesnatched is.

Edit: All gone

BSTNjitRam wijzigde deze reactie 10-03-2019 11:14 (9%)

• Ricmaniac
  • Laatst online: 02:07

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

BSTNjitRam schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:17:
Members only:

Nog een key over voor wie het nog wil proberen.
Laat even weten als hij gesnatched is.
Thanks een maat van mij heeft hem redeemed.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• anboni
Zo, voor mij zit het alpha weekend erop. Alles t/m tier 3 unlocked, had alleen geen zin meer om anderhalve km naar coal te rijden, dus die coal generator heb ik nog maar niet gebouwd. In ieder geval smaakt dit naar meer, dus ik denk dat ik gewoon de early access ga kopen zodat ik volgende week weer verder kan ;)

• Ofniet
Heb me prima vermaakt met de alpha dit weekend. Moet zeggen dat de bugs erg meevallen, zeker voor een alpha! Was even wennen in het begin (topdown van Factorio gewend) met het plaatsen en oriënteren van de verschillende machines maar de 'align' functie helpt hier wel goed mee. Ben heel benieuwd naar wat er nog allemaal komen gaat in de tiers die nog locked zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nldls
Dit weekend met @zwolluf en @fazerfreak aan het spelen geweest in 1 sessie. We waren al snel een uur of 3 / 4 verder toen het al echt te laat begon te worden. Wereld ziet er fantastisch uit en ook gaaf om te zien hoeveel er te ontwikkelen en bouwen is.

Bij nader inzicht hadden we wel 1 grote puinhoop van de bouw gemaakt imo, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook leuk om te zien hoeveel er te exploren valt. Ik ben grote delen van de map overgegaan. Je komt er niet veel speciale zaken tegen verweg van de base, maar toch her en der wel weer verassingen over hoe het landschap eruit ziet of wat voor wildlife of planten / bomen je vindt.

Overigens mis ik nog iets van een optie waarmee je informatie over een dier / alien / boom etc op kunt zoeken. Ik zou best wel met een scanner die hele hoge dieren willen scannen om te kijken wat het is, zijn ze kwaadaardig of goedaardig en zijn ze te slopen of alleen met (veel) moeite.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zwolluf
  • Laatst online: 01:54
@nldls Gisteren nog met coal bezig geweest. Het leek in eerste instantie redelijk ver, maar met dat karretje was het prima te doen als je eenmaal de weg gevonden hebt. Het automatisch heen en weer laten rijden daarvan ging niet helemaal lekker. Na toch redelijk strak een route opgenomen te hebben vloog ie toch steeds uit de bocht en kwam ie steeds klem te zitten in een gebouw. Uiteindelijk eerst maar een kilometer lange powerline aangelegd en later een lvl2 conveyor. Dat was een stuk betrouwbaarder.

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:49

Sporedd

Gang is alles

Ow je bent toch een stuk verder gekomen dan ik! Heb je al een oordeel geveld?

Don't trust an atom, they make up everything.

• FlowChef
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-03 15:54
anboni schreef op zondag 10 maart 2019 @ 18:59:
Zo, voor mij zit het alpha weekend erop. Alles t/m tier 3 unlocked, had alleen geen zin meer om anderhalve km naar coal te rijden, dus die coal generator heb ik nog maar niet gebouwd. In ieder geval smaakt dit naar meer, dus ik denk dat ik gewoon de early access ga kopen zodat ik volgende week weer verder kan ;)
Ook ik heb samen met een maat een key weten te bemachtigen, dit weekend dus tijd gemaakt om eens goed de game te testen. De game is top! De auto of hoe je dat ding ook noemt heeft alleen wel zijn eigen leven op sommige momenten. Die coal generator is key trouwens en OverPowered! Op 1 coal mine kan je ten minste 5 coal generators aansluiten (dat zullen ze ongetwijfeld gaan aanpassen). Hierdoor hebben we onze bio-mass productie generators allemaal afgebroken.

Wij hebben alles uitgespeeld van de Alpha en alle upgrades, met zijn tweeën in totaal zo'n 8 uur over gedaan. Waarin heel veel ouweho*ren zat.

• zwolluf
Sporedd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:11:
Ow je bent toch een stuk verder gekomen dan ik! Heb je al een oordeel geveld?
Ik had op het einde wel erg de drang om alles perfect te maken, dus ik denk dat ik mij hier wel een hele tijd mee kan vermaken. Wel hadden we vrijwel alles gemaakt na 2 avondjes spelen, dus moet er echt wel veel meer content komen. Early access blijft altijd een gok natuurlijk, maar als dit soort games je ding is heb je voor 3 tientjes wel een berg lol

• nldls
Qua health regeneration moet er imo nog wel wat extra komen. Ja fruit en noten werkt, maar gaat niet heel snel. Als je ze aan het begin op haalt van de planten dan komen ze (langzaam) wel weer terug. Je moet wel steeds verder van huis om aan voedsel te komen.

Je zou iets moeten kunnen researchen waardoor je zelf voedsel kunt maken en altijd wat bij je hebben voor het geval je aangevallen wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zwolluf
nldls schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:11:
Qua health regeneration moet er imo nog wel wat extra komen. Ja fruit en noten werkt, maar gaat niet heel snel. Als je ze aan het begin op haalt van de planten dan komen ze (langzaam) wel weer terug. Je moet wel steeds verder van huis om aan voedsel te komen.

Je zou iets moeten kunnen researchen waardoor je zelf voedsel kunt maken en altijd wat bij je hebben voor het geval je aangevallen wordt.
Na het (2 keer?) researchen van mycelia kan je medical inhalers maken die je health restoren

• nldls
Kijk. Dat heb ik gemist.. Top.

• BioHazard
zwolluf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:50:
@nldls Gisteren nog met coal bezig geweest. Het leek in eerste instantie redelijk ver, maar met dat karretje was het prima te doen als je eenmaal de weg gevonden hebt. Het automatisch heen en weer laten rijden daarvan ging niet helemaal lekker. Na toch redelijk strak een route opgenomen te hebben vloog ie toch steeds uit de bocht en kwam ie steeds klem te zitten in een gebouw. Uiteindelijk eerst maar een kilometer lange powerline aangelegd en later een lvl2 conveyor. Dat was een stuk betrouwbaarder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de route 3x opnieuw uitgestippeld voor mijn truck, en die doet het nu autonoom. _/-\o_ Verplaatst telkens 20-30 stacks van 100 Coal.

Enige nadeel is dat de truck niet heel zuinig is met mn Biofuel. :P Mn coal mijn staat ergens op een berg, ik heb een brede oprit gemaakt, zodat de truck niet kan buggen terwijl die naar boven en naar beneden rijdt.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:55
Heb zaterdag de Alpha gespeeld, maar het draaide echt voor geen meter met een 1070 en I5 8600K op 1440. Heb nog wat instellingen naar beneden gezet, maar het bleef stroperig draaien terwijl andere recente games geen problemen geven.

Aangezien ik er zelfs misselijk van werd en het een Alpha is heb ik de handdoek in de ring gegooid, maar ik zie hier weinig van in dit topic? Draaide het bij jullie wel top?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ofniet
Beakzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:06:
Heb zaterdag de Alpha gespeeld, maar het draaide echt voor geen meter met een 1070 en I5 8600K op 1440. Heb nog wat instellingen naar beneden gezet, maar het bleef stroperig draaien terwijl andere recente games geen problemen geven.

Aangezien ik er zelfs misselijk van werd en het een Alpha is heb ik de handdoek in de ring gegooid, maar ik zie hier weinig van in dit topic? Draaide het bij jullie wel top?
Ik heb dezelfde specs maar ik speel op 1080p. Ik haalde in het begin ruim 100 fps maar naar mate mijn fabriek groter werd zag ik dat de FPS flink daalde. Coffestain heeft al aangegeven in één van hun video's dat optimalisatie erg veel tijd en moeite kost maar dat ze er zeker mee bezig zijn. Het is nog maar een alpha.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19-03 11:50

Ook op 1080 gespeeld 60fps, geen problemen. Tot aan de coal generator gekomen en een chaotische fabriek opgezet :P
Nog net geen truck netwerk op kunnen bouwen
Die space elevator is trouwens wel een handige beacon!
Enige nadeel vond ik, dat je je beacons niet kan benoemen.

• Harm_H
  • Laatst online: 18:17
Ben gekomen t/m tier 3. Leuke game. Ik denk vooral om 1 keer alle tech te doen en om met vrienden wat te bouwen.

Ook heb ik er vertrouwen in, want de 'bugs' leken voornamelijk te zitten in de endgame van de alpha (harddrive gevonden) en andere extra unlockte techs. Dat is prima, want vanaf daar zijn ze waarschijnlijk nog bezig met finetunen.

Weet niet of ik het zou kopen. Het is niet de kwaliteit van factorio (9/10), maar satisfactory zal er uiteindelijk wel in de buurt komen (8/10). Tenzij ze nog spectaculaire dingen toevoegen. Misschien omdat ik ook niet van de 'first-person' ben. De ADA en de atmosferische muziek zijn top.

Mijn tweakblog over de toekomst

• Tormbo
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-03 10:14

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Heb me ook wel aardig vermaakt in de alpha. Ben tot coal/trucks gekomen. Complex was een heerlijke puinhoop. Vraag me alleen af of de herspeelbaarheid hoog genoeg is om de €30 te rechtvaardigen.

Weet er toevallig iemand hoeveel tech tiers er gepland zijn in de volledige game? Wat het verschil is tussen de verschillende werelden? Zijn er plannen voor procedureel gegenereerde werelden?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zwolluf
In de early access zijn er 6 tiers beschikbaar. In de uiteindelijke versie moeten er denk ik 8 komen (er zijn 8 vakjes in de milestone tab van de hub)

Over de werelden staat dit op hun site:
Are there multiple procedurally generated planets?
No, there are no procedurally generated planets. Just one beautifully crafted, hand-made, 100% organic, vegan, GMO-free planet.

Actually, it’s not even a whole planet. It’s just a small bit. But it’s still pretty big, 30km2. That means about 5.4x5.4km.

• anboni
Ik heb vergelijkbare specs (in ieder geval die 1070, mogelijk 'n i7 die alweer 'n jaar of 3 oud is en resolutie 3440x1440). Draaide voor mij prima, alle settings default gelaten. GPU had het er wel zwaar mee, fans gingen naar max, maar echt geen enkel moment gehad dat ik slechte graphics performance gemerkt heb.

• BioHazard
anboni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Ik heb vergelijkbare specs (in ieder geval die 1070, mogelijk 'n i7 die alweer 'n jaar of 3 oud is en resolutie 3440x1440). Draaide voor mij prima, alle settings default gelaten. GPU had het er wel zwaar mee, fans gingen naar max, maar echt geen enkel moment gehad dat ik slechte graphics performance gemerkt heb.
i5 6600K met 1070 hier, ook geen problemen ervaren, op 1920x1200.

• Beakzz
anboni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Hmm, dan zal het wel komen omdat ik niet de laatste driver geïnstalleerd heb staan. (die gaf namelijk weer problemen in andere spellen). In ieder geval goed om te weten en misschien dat ik nog even tijd heb om dat voor vanavond 6 uur te testen.

• Tokkes
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-03 15:35
Tormbo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:47:
Heb me ook wel aardig vermaakt in de alpha. Ben tot coal/trucks gekomen. Complex was een heerlijke puinhoop. Vraag me alleen af of de herspeelbaarheid hoog genoeg is om de €30 te rechtvaardigen.
Dit dus. Eenmaal je Tier 3 hebt gehaald rest er enkel nog exploration, maar veel van de dingen die je vindt kan je nog niets mee.
En eenmaal je de productie van alle items hebt geautomatiseerd, is verkennen echt het enige dat je nog kan doen.

Weet er toevallig iemand hoeveel tech tiers er gepland zijn in de volledige game? Wat het verschil is tussen de verschillende werelden? Zijn er plannen voor procedureel gegenereerde werelden?
De "volledige game" is nog best veraf. Volgens de roadmap komt het volgende er nog aan in de komende 2 maanden, maar gezien ze zelf al zeggen over wanneer het uit Early Acces komt: "It's done when it's done" mag je volgens mij de datums op deze roadmap met een zakje zout nemen.

Als Tier 7 bereiken ongeveer evenveel moeite/tijd kost als Nuclear Power in Factorio unlocken en uitbouwen, zijn we wel een aantal tientallen uren verder.
Satisfactory Living Roadmap:

We have a lot of things we want to do with Satisfactory. Future updates will be a balance of polish, performance-fixes and new features. We have most of the game prototyped in some shape or form, but we want to develop these prototypes further before introducing them to players.

Early Access Launch - March 19

The first couple of weeks will focus on patching and hotfixing:
• Crashes
• Most annoying bugs
• Smaller QoL improvements

Update #1 - End of April

• Quartz Research Chains
• Sulfur Research Chains
• Conveyor Lifts

Update #2 - End of May

• Tier 7 (Nuclear and Aluminium)
• Trains
• Overhaul late game areas

Further down the road - TBD

• Improvements on core gameplay and systems
• The rest of the FICSIT Milestones and Tech Unlocks
• More buildings, parts, vehicles and creatures
• Complete narrative
• More optimization
• Dedicated Servers
• Mod support

It's important to note that we want the roadmap to be a living thing that can change depending on your feedback and how things progress. When we’ve launched into Early Access and see how all of you play the game we will probably update the roadmap.
Zelf was ik dit weekend aan het fantaseren over een soort "Satisfactory/No Man's Sky" hybride. De "setup" zit al wat in de game, aangezien je pod bovenop je HUB heen en weer gaat en je ook de space elevator hebt - ik zie potentieel in een interplanetaire set up.
En een soort top-down view om je basis te plannen zou ook te waarderen zijn - in Factorio zet ik altijd Ghosts om te kijken of het wat mooi oogt, in Satisfactory moet ik in veel gevallen toch weer deconstructen en opnieuw plaatsen omdat ik net niet genoeg plaats heb.

Verder zou ik ook in plaats van enkel in de hoogte te werken, graag de mogelijkheid hebben te graven/excavaten. Tunneltje door de rots heen om je conveyor belt/tractor/truck/trein door te laten sjezen. _/-\o_ . En dat opent dan weer de deur naar ondergrondse mining deposits.

Tokkes wijzigde deze reactie 11-03-2019 12:55 (4%)

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Coffee Stain, jongens achter Sanctum :D Lange tijd geleden nog eens gezocht of er nog deel 3 zou komen, toen zag ik dat ze bezig waren met deze game, ze zijn flink bezig geweest :P

Nu heeft Factorio nog redelijke replay (drones vs belts vs trains etc), zal met deze met de tijd ook wel komen, maar combinatie met epic store only toch nog m'n twijfels of ik de game ga halen. (ik krijg bijna wekelijks meldingen van poging tot inloggen op m'n epic account).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Geleihoofd
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Leuke game, zit opvallend goed in elkaar voor een alpha. Erg polished en amper bugs of glitches. Draait ook verrassend soepel op m'n 8 jaar oude i5 3570K met GTX 950, al is 't op max high. De wereld ziet er prachtig uit, alleen is dat wel een dingetje wat de game misschien op lange termijn erg saai zal maken. Had graag gezien dat er procedural generated maps in hadden gezeten, wat mij betreft een must voor transport/factory games. Nu is de content in de alpha wel vrij beperkt dus misschien kijk ik er teveel met een Factorio bril naar maar vooralsnog zie ik t meer als een exploration game dan een Factorio game. Eenmaal die verwachting wat bijgesteld maakt deze game zeker de moeite waard maar verwacht geen hoge replay waarde. Ik ben erg benieuwd welke kant ze opgaan met Satisfacoty in ieder geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 15:15
Vraag me alleen af of de herspeelbaarheid hoog genoeg is om de €30 te rechtvaardigen.
+
Tokkes schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:23:
Dit dus. Eenmaal je Tier 3 hebt gehaald rest er enkel nog exploration, maar veel van de dingen die je vindt kan je nog niets mee.
Als Tier 7 bereiken ongeveer evenveel moeite/tijd kost als Nuclear Power in Factorio unlocken en uitbouwen, zijn we wel een aantal tientallen uren verder.
Even deze 2 reacties bij elkaar genomen. Als je tientallen uren in een spel hebt zitten waar je je met 1 playthrough ontzettend vermaakt hebt, dan is 30 euro toch geen geld?
Een niet multiplayer game heeft tegenwoordig ongeveer 15 uur aan content als je alleen storyline doet; Men neme een tomb raider, last of us, uncharted series, dus zonder alle hoekjes en gaatjes te ontdekken voor achievements of trophies. Dat trekt echt maar een heel klein deel van de spelers en voor deze A+ titels betaal je gewoon het volle pond.
Als je dan toch voor 30 euro een spel zoals Satisfactory kan kopen, dan lijkt me dat 3 dubbel en dwars het geld waard.. :)

Heb zelf helaas maar kort gespeeld, want Path of Exile. :P Heb hem al wel gekocht, maar met de komst van The Division 2 zal ik vrij weinig gaan spelen in het begin. Geeft ze iig goed de tijd om de grote massa feedback te verwerken en dingen aan te passen. De eerste weken/maand(en) van zo'n early access zijn veruit het meest beïnvloedend voor de ontwikkeling/features van zo'n spel. Weet nu al dat ik hier vele uren in ga stoppen, dan boeit die 2 maandjes ook niet. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Tokkes
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-03 15:35
enira schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:58:
[...]

+

[...]

Even deze 2 reacties bij elkaar genomen. Als je tientallen uren in een spel hebt zitten waar je je met 1 playthrough ontzettend vermaakt hebt, dan is 30 euro toch geen geld?
Daar heb je zeker gelijk in, daar niet van. En zelf sta ik ook te trappelen om de volgende 3 tiers te kunnen verkennen, maar langs de andere kant denk ik er ook over zoals jij doet: Waarschijnlijk toch nog even wachten en pakweg in mei/juni het spel echt oppikken om er flink wat tijd in te steken. Tegen dan verwacht ik wel dat het gros van de crashes/QoL issues zijn behandeld.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
@enira €30 is zeker geen hoog bedrag voor deze game, maar ik ben niet zo'n fan van Early acces games veel spelen. Uiteindelijk krijg je allemaal patches, extra feautures enz. en als de game dan echt uit komt ben ik al weer met iets anders bezig. Nee ik heb meer dan genoeg te spelen tot de volgende winter en dan kijk ik wel weer hoe het met deze game is.

Enkel als wat vrienden van mij niet meer kunnen wachten en coop willen spelen, want dan ben ik ook maar gewoon een schaap :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:49

JapyDooge

NoxiousPluK

Helaas, helaas, helaas - geen plannen voor een Linux versie.

Op de Steam fora gaf de developer nog aan dat ze er in de toekomst "misschien" naar zouden kijken.
Nu zijn ze Epic Launcher exclusive en is het waarschijnlijk helemaal te vergeten.

Ik heb wat pogingen gedaan om 'm aan de praat te krijgen, maar helaas geen enorm succes.
Hij draaide wel, maar wilde m'n muis niet 'capturen' in het spel, waardoor het heel creatief spelen werd. Daarnaast flinke framedrops met alle settings op z'n laagst, corrupte models, missende textures, problemen met videorendering en meer.

Met DXVK was het ieeetsje beter, maar niet veel - en weer andere problemen waaronder random crashes/hangs. Om maar te zwijgen van de hell van de Epic Launcher onder Linux.

Van wat ik tot nu toe heb gezien lijkt het wel heel erg op Factorio + Subnautica.

• coolbvrobin
Ik heb me geamuseerd zaterdag even met het spel,
En moet toegeven , spel draait lekker
Alles op ultra 4k resolutie red ik makkelijk met 60fps
i5 4460 Nvidia 1070, 16gb ram
Zelfs op mijn laptop i7 5500u Nvidia 920 draait het spel nog lekker op 1080p medium settings
Dit test weekend heeft me zo wie zo overtuigd het spel te kopen 😁
Alleen jammer geen steam verzie, had best 5 euro extra betaald

coolbvrobin wijzigde deze reactie 11-03-2019 16:45 (8%)

• squaddie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-03 19:54
Epic heeft de exclusive voor het eerste jaar na de officiele release (die staat voor volgend jaar op de planning) daarna heeft Coffee Stain de mogelijkheid om een Steam release te doen aldus Jace (community manager) op Discord.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• osseh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:14
Fantastische game tot zover, was ook aangenaam verrast door ineens een alpha key in mijn mailbox te krijgen. Zelf ook altijd veel tijd gespendeerd in Factorio en dan is het 3D effect van Satisfaction echt een vernieuwing.

Wat betreft genoeg tijd eruit halen: Dat word denk ik geen probleem. Heb zelf samen met 1 van mijn vrienden de alpha doorgespeeld en hebben echt alles kunnen onderzoeken/bouwen. Dit heeft ons gezamenlijk een uur of 7 speeltijd gekost. En dat betekend dan tot tier 3 unlocken, als ik dat doorreken (elke tier duurt langer dan de vorige) zou ik zeker wel op een uur of 25/30 uitkomen.
En dat nog gezamenlijk, moet goed gaan komen!

p.s. Niet te vergeten dat ze al wel hebben aangegeven mod support te willen toevoegen. Dan krijgen we een flinke lading extra's.

4690K, Asus Maximus VII Ranger, ASUS Strix Vega 64, 5TB HDD, 750GB SSD, 16gb 1600mhz, custom WC, Coolermaster G750M, NZXT H440

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
*snip* Het omzeilen van beperkingen/beveiligingen is op Tweakers niet toegestaan

Geronimous wijzigde deze reactie 20-03-2019 21:52 (85%)

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-03 19:19
Weet iemand hoelaat de game in early access gaat morgen?

• Ofniet
Cowamundo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:47:
Weet iemand hoelaat de game in early access gaat morgen?
5PM GMT. Oftewel voor ons: 18:00 uur.

Van wat ik begrepen heb kan je ook pas vanaf dat moment de nieuwe versie van de game downloaden en installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• osseh
Ofniet schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:21:
[...]

5PM GMT. Oftewel voor ons: 18:00 uur.

Van wat ik begrepen heb kan je ook pas vanaf dat moment de nieuwe versie van de game downloaden en installeren.
Hmm ja helaas, zojuist ook gezien in de youtube Q&A van Satisfactory. Balen dat het pas om 6 uur 's middags is, toch mijn vrije dag maar snel een dagje verzet.

Overige info:
  • Je save van de pre-alpha werkt nog steeds
  • Inderdaad geen pre-download. De game staat vanaf 6 uur in Epic games launcher
  • Er zijn aanpassingen gedaan aan de grondstoffen, je zult wat moeten verbouwen. Gelukkig geld dit alleen voor "steel" welke we als weekend spelers nog niet beschikbaar hadden
  • De belangrijkste fixes zijn er al wel, je kan de M.A.M. HDD inleveren en researchen zonder te crashen
  • 19 maart 2020 komt de game op Steam uit, ongeacht het eindigen van de pre-alpha

osseh wijzigde deze reactie 18-03-2019 20:12 (5%)

4690K, Asus Maximus VII Ranger, ASUS Strix Vega 64, 5TB HDD, 750GB SSD, 16gb 1600mhz, custom WC, Coolermaster G750M, NZXT H440

• coolbvrobin
osseh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:22:
[...]

Hmm ja helaas, zojuist ook gezien in de youtube Q&A van Satisfactory. Balen dat het pas om 6 uur 's middags is, toch mijn vrije dag maar snel een dagje verzet.

Overige info:
  • Je save van de pre-alpha werkt nog steeds
  • Inderdaad geen pre-download. De game staat vanaf 6 uur in Epic games launcher
  • Er zijn aanpassingen gedaan aan de grondstoffen, je zult redelijk wat moeten verbouwen.
  • De belangrijkste fixes zijn er al wel, je kan de M.A.M. HDD inleveren en researchen zonder te crashen
  • 19 maart 2020 komt de game op Steam uit, ongeacht het eindigen van de pre-alpha
19 maart 2020 op steam? jammer
IK ga het spel niet kopen op 2 platvormen,
Maar een jaar wachten voor te kopen is ook weer niks 8)7

• anboni
osseh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:22:
• Er zijn aanpassingen gedaan aan de grondstoffen, je zult redelijk wat moeten verbouwen.
In de Q&A heeft Jace het alleen over wat steel gerelateerde veranderingen. Dat raakt dus alleen de closed pre-alpha spelers, niet de free weekend spelers.

• osseh
anboni schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:21:
[...]

In de Q&A heeft Jace het alleen over wat steel gerelateerde veranderingen. Dat raakt dus alleen de closed pre-alpha spelers, niet de free weekend spelers.
Klopt hoor, had nog even in gedachten dat het gewoon om Iron ging maar gelukkig is het alleen steel. Weinig veranderingen voor de weekend players dan.

Edit: Vorige post aangepast zodat dit klopt

osseh wijzigde deze reactie 18-03-2019 20:12 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

JapyDooge schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:39:
Helaas, helaas, helaas - geen plannen voor een Linux versie.

[...]
Ik vind dit wel jammer, want het spel ziet er geinig uit. Maar helaas, moet ik hem dus overslaan tot ie misschien met Steam Play on Linux te spelen is :)

Ruimteverspilling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beakzz
Voorlopig ga ik nog niet aan deze game beginnen. In de Q&A werd al aangegeven dat je altijd je oude save kan gebruiken, maar er (logisch) updates blijven komen die het spel totaal veranderen dus dat je dan eigenlijk toch niet meer met de oude save door wil. Ik ga dit spel lekker spelen als het af is om er dan zoveel mogelijk plezier uit te halen en dan waarschijnlijk op Steam.

Bovenstaande kan natuurlijk allemaal veranderen als een paar vrienden het ineens gaan spelen.

Beakzz wijzigde deze reactie 19-03-2019 11:18 (3%)

• BSTNjitRam
Beakzz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:17:
Voorlopig ga ik nog niet aan deze game beginnen. In de Q&A werd al aangegeven dat je altijd je oude save kan gebruiken, maar er (logisch) updates blijven komen die het spel totaal veranderen dus dat je dan eigenlijk toch niet meer met de oude save door wil. Ik ga dit spel lekker spelen als het af is om er dan zoveel mogelijk plezier uit te halen en dan waarschijnlijk op Steam.

Bovenstaande kan natuurlijk allemaal veranderen als een paar vrienden het ineens gaan spelen.
Dat het spel verandert waardoor je weer opnieuw moet beginnen is juist een groot voordeel in mijn ogen.
In Factorio heb ik ook meerdere keren een complete playthrough kunnen doen omdat er weer zoveel veranderd was aan science en automation etc. Hierdoor krijg je in mijn ogen juist meer "bang for buck".

Tenzij je het spel simpelweg 1x wil uitspelen (geen idee of er al iets als uitspelen bestaat trouwens). In dat geval kan je inderdaad beter wachten tot de uiteindelijke versie er is. Maar dat kan zomaar nog meer dan 1 jaar duren, wederom: zie Factorio.

• Beakzz
BSTNjitRam schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Dat het spel verandert waardoor je weer opnieuw moet beginnen is juist een groot voordeel in mijn ogen.
In Factorio heb ik ook meerdere keren een complete playthrough kunnen doen omdat er weer zoveel veranderd was aan science en automation etc. Hierdoor krijg je in mijn ogen juist meer "bang for buck".

Tenzij je het spel simpelweg 1x wil uitspelen (geen idee of er al iets als uitspelen bestaat trouwens). In dat geval kan je inderdaad beter wachten tot de uiteindelijke versie er is. Maar dat kan zomaar nog meer dan 1 jaar duren, wederom: zie Factorio.
Ja ligt een beetje aan de persoon denk ik. Als je heel lang je focus op 1 game kan houden zal het je inderdaad meer "bang for buck"geven, maar ik ken mijzelf en dan is er na 50-100 uur early acces al lang weer een andere game die mijn aandacht trekt.

En dan heb ik nog de games die ik blijf spelen zoals Rocket League, Apex, Factorio, Anno serie, racesims en VR games. Nee ik haal niet het maximale uit mijn games :o

• Cowamundo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-03 19:19
Installing :)

• FlowChef
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-03 15:54
Met een vriend de Alpha gespeeld en vandaag de early access. We konden elkaars sessie niet joinen maar via deze oplossing wel. Als je via options>gameplay>send gameplay data uitzet dan kan je wel elkaar joinen.

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-03 12:33
Aangeschaft, straks even kort begin maken :)

Soundcloud!

• Joe_P
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 15:22
Redelijk wat gespeeld afgelopen dagen en inmiddels alles vrijgespeeld wat er nu in zit. Daarna wat gaan uitproberen en optimaliseren. Dit is mijn experiment met een uitgebreide bus van 7 grondstoffen (werkt uiteindelijk toch niet heel erg efficiënt, vooral vanwege ruimtegebrek):

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• xoleum
  • Laatst online: 01:23
Ik heb dit spel ook aangeschaft en de afgelopen paar dagen kunnen spelen, speelt heerlijk weg, bijna alles werkt redelijk intuïtief, alleen lijkt tijd als een razende voorbij te vliegen wanneer ik dit spel speel.

Mooi detail is dat je de productiesnelheid kunt optimaliseren zodra je overclocking onderzocht hebt. Je kunt productie niet alleen versnellen, maar ook vertragen. Hierdoor kun je de snelheden van machines op elkaar afstemmen, waardoor stroomverbruik minder pieken en dalen heeft, wat helpt met het besparen van brandstof.

• viperkesvp
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-03 12:54
Joe_P schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:57:
Redelijk wat gespeeld afgelopen dagen en inmiddels alles vrijgespeeld wat er nu in zit. Daarna wat gaan uitproberen en optimaliseren. Dit is mijn experiment met een uitgebreide bus van 7 grondstoffen (werkt uiteindelijk toch niet heel erg efficiënt, vooral vanwege ruimtegebrek):

[Afbeelding]
Netjes! Ik zit zover nog niet maar ik zie veel streamers de hoogte in gaan en multi-floor factories bouwen om de problematiek met beperkte ruimte net op te vangen. Daarenboven lijkt het mij performance wise ook niet slecht om meer achter muren te "verstoppen" zodat niet alles tegelijkertijd op het scherm gerenderd hoeft te worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rexus
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:52
Wat een heerlijke game is dit, gisteravond de laatste space elavator upgrade gedaan en nu bezig mijn hele productie in een enkele toren te proppen.

Elke keer zeg ik "ah nog even dit voor ik ga slapen" en voor je het weet is het 2 uur s'nachts, heeft de kat geen eten en word het tijd de verpakkingen van het bestelde eten weg te gooien.

Ik heb een opvolger voor Cracktorio te pakken. :+

• Joe_P
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 15:22
viperkesvp schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:11:
[...]
Netjes! Ik zit zover nog niet maar ik zie veel streamers de hoogte in gaan en multi-floor factories bouwen om de problematiek met beperkte ruimte net op te vangen. Daarenboven lijkt het mij performance wise ook niet slecht om meer achter muren te "verstoppen" zodat niet alles tegelijkertijd op het scherm gerenderd hoeft te worden.
Ja, dat zou misschien wel helpen ja. Maar ik vind het leuker / handiger om alles in het zicht te houden. Het draait ook nog steeds prima dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.

Op een gegeven moment wordt het wel bizar wat je allemaal moet bouwen. Dit is een hele fabriek om één Assembler van Heavy Modular Frames op 100% te laten draaien, nog zonder de miners, smelters en foundries... :o

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

• .je
  • Laatst online: 19:13
Jammer dat het EpicFailStore exclusive is.

• rhodium
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 14:59

rhodium

Planet Coaster verslaafde.

Joe_P schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Op een gegeven moment wordt het wel bizar wat je allemaal moet bouwen. Dit is een hele fabriek om één Assembler van Heavy Modular Frames op 100% te laten draaien, nog zonder de miners, smelters en foundries... :o
Hopelijk krijgen we snel de MK2 van de meeste gebouwen, want het is echt bizar hoe langzaam je Iron Plates kan automatiseren. Ik heb daarvoor 3 fabrieken zodat ik nog een voorraadje heb wat ik kan gebruiken voor het bouwen. Daarvoor heb je wel weer een eiland van kolencentrales of gascentrales nodig. zit nu op 1000MW wat ik kan leveren. Pieken van 800MW en wil eigenlijk nog een computer en heavy modular frames fabriek erbij.

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• xoleum
  • Laatst online: 01:23
Laatste beetje technologie zit trouwens verborgen achter de ontdekking van caterium ore.

Er zitten twee nodes redelijk dicht bij de standaard spawnplek, een op een los stuk land en een op een eiland bij de waterval. Hiemee unlock je research waarna je smart splitters, programmable splitters, betere power poles, en geyser power plants kunt maken. ook kun je een exoskelet maken waarmee je sneller kunt lopen en hoger kunt springen.

Ik heb ook nog andere ores kunnen vinden: quartz, sulfur, bauxite en S.A.M (Strange Alien Metal), maar deze lijken nog nergens voor gebruikt te worden.

xoleum wijzigde deze reactie 23-03-2019 16:26 (15%)

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:08
BSTNjitRam schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Hangt ook af van hoe snel de ontwikkeling gaat. Zelf heb ik Factorio best een tijd gespeeld, maar nu alweer een hele tijd niet, omdat de ontwikkeling vrij snel ging waarbij dingen toch fors veranderden (zeker als je ook nog eens mods gebruikte was dat al sneller breaking), en vond het toch knap vervelend als je iedere keer weer opnieuw moet beginnen terwijl je fabriek net loopt (zeker omdat het begin ook niet het boeiendste stuk is).

• Coffee2Code
  • Registratie: juli 2011
1) Ik ga geen geld aan Epic geven met hun zieke praktijken
2) Het is een slap aftreksel van Factorio.
3) Niet beschikbaar op Linux, Factorio ondersteunt daarintegen Linux natively.

Coffee2Code wijzigde deze reactie 23-03-2019 16:41 (28%)

• Fore!
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:52
Coffee2Code schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:40:
1) Ik ga geen geld aan Epic geven met hun zieke praktijken
2) Het is een slap aftreksel van Factorio.
3) Niet beschikbaar op Linux, Factorio ondersteunt daarintegen Linux natively.
1) niet onderbouwd
2) mening
3) tja zijn wel meer games die daar niet beschikbaar voor zijn.. ga ook in die topics dat even mededelen?

Lijkt mij iig grandioze game, heb kort Factorio gespeeld speelde ook lekker weg en dit extra eye-candy en extra dimensie (de lucht in) zal ook zeker bijdragen aan dit type management game. Net een weekje weg geweest en hielt de game in de gaten. Kan nu niet wachten om er aan te beginnen!

• Coffee2Code
  • Registratie: juli 2011
Onderbouwing van #1 kan je overal op internet terugvinden, maarja... ik zal je wat moeite en zelf googlen besparen.

https://www.reddit.com/r/..._never_use_epic_launcher/
https://www.reddit.com/r/...rs_to_collect_your_steam/
https://www.reddit.com/r/..._strategy_for_epic_games/
https://www.reddit.com/r/...t_metro_exodus_sold_well/
https://www.reddit.com/r/...ott_the_epic_games_store/

As always, the good stuff is generally in the comments, read those too ;)

Daarnaast, Epic koopt games op als exclusives met Fortnite winst, en forceert dat de game een jaar lang nergens anders te krijgen is behalve op Epic, wat piracy in de hand werkt.
Games die op Epic verschijnen maken tevens misbruik van Steam's Communities.
Daarnaast zit Tencent achter Epic, en you know what they say about (communistic) China, miljoenen chinezen die "missing" zijn, maar shh.

Either way, er is genoeg zooi te vinden waarom je geen cent aan Epic wil geven.
Let. it. die.

Coffee2Code wijzigde deze reactie 23-03-2019 17:07 (25%)

• Fore!
Coffee2Code schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:04:
Onderbouwing van #1 kan je overal op internet terugvinden, maarja... ik zal je wat moeite en zelf googlen besparen.

https://www.reddit.com/r/..._never_use_epic_launcher/
https://www.reddit.com/r/...rs_to_collect_your_steam/
https://www.reddit.com/r/..._strategy_for_epic_games/
https://www.reddit.com/r/...t_metro_exodus_sold_well/
https://www.reddit.com/r/...ott_the_epic_games_store/

As always, the good stuff is generally in the comments, read those too ;)

Daarnaast, Epic koopt games op als exclusives met Fortnite winst, en forceert dat de game een jaar lang nergens anders te krijgen is behalve op Epic, wat piracy in de hand werkt.
Games die op Epic verschijnen maken tevens misbruik van Steam's Communities.
Daarnaast zit Tencent achter Epic, en you know what they say about (communistic) China, miljoenen chinezen die "missing" zijn, maar shh.

Either way, er is genoeg zooi te vinden waarom je geen cent aan Epic wil geven.
Let. it. die.
Eerste is een rand op epic maar vanwege eigen (vermoedelijke zwakke) WW fout.

Tweede is interessant punt.

Derde weet ik niet wat ik daar van moet vinden. Zal wel uit verband getrokken zijn en anders clickbait.

Vierde weet ik niet wat ik hiermee aan moet. Ook geeft de poster aan dat het relaas een vermoeden is.

Vijfde punt is een relaas over wat epic niet bied. En daar dan boos over zijn? Vind ik een beetje vreemd eigenlijk om dat als argument te gebruiken.

Verder met al deze punten is het lachwekkend dat je bronnen aanbied van Reddit. Sorry maar dat neem ik echt niet serieus. En dat brengt dan terug op punt 2, alarmerend maar nog niet serieus te nemen van een random Reddit user.

En epic koop rechten op om wat exclusieve games in z'n store te krijgen. Heb je wel eens van Netflix gehoord? Ziggo met z'n exclusieve HBO?
Mag je boos zijn op de maker toch?

• Beakzz
@Coffee2Code Maak een Epic bash topic aan en ga daar je gal spuien. Het gaat hier over Statisfactory. Heb mijn games ook liever op Steam, maar ga nou niet doen alsof Valve de heilige is in dit verhaal.

• .je
  • Laatst online: 19:13
Beakzz schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:35:
@Coffee2Code Maak een Epic bash topic aan en ga daar je gal spuien. Het gaat hier over Statisfactory. Heb mijn games ook liever op Steam, maar ga nou niet doen alsof Valve de heilige is in dit verhaal.
Wat is dit voor onzinnige reactie. Satisfactory is een epicstore only exclusive, dus hoort het er gewoon bij.

• Fore!
.je schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:13:
[...]
Wat is dit voor onzinnige reactie. Satisfactory is een epicstore only exclusive, dus hoort het er gewoon bij.
Fijn is dat zoiets ook onderbouwd wordt i.p.v. je gal simpelweg spuien.
En nee dat hoort er w.m.b. niet "er gewoon bij" de uitgever is een apart onderwerp en heeft geen invloed op de game ervaring. Dat wordt hier besproken, als je graag hebt over de verschillende uitgevers/launchers voel je vrij om daar apart of verzameltopic te starten.
Kun je mooi mensen helpen om de geschikte launcher uit te zoeken voor mensen die het liefst bij een enkele aansluiten en eventueel een opsomming van privacy-puntjes.

Verder over onzinnige reacties gesproken:
.je schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:56:
Jammer dat het EpicFailStore exclusive is.
Jij wint..

• Beakzz
.je schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:13:
[...]
Ja als je het zo zegt 🤔 Mail dan even Tweakers ook, want die epicfailstore hebben ze niet eens genoemd als negatief punt in de review/preview. Dat kan natuurlijk niet.

Dat geeft mij ook superveel opties om te zeuren over Steam in het vervolg. Thanks!

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

Steam vs Epic, PS vs Xbox, AMD vs Nvidea. Die discussies voegen niets toe in een topic over een spel. En zijn hier dus nu ook klaar. Net als persoonlijke aanvallen.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True