Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:33
xoleum schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:19:
Laatste beetje technologie zit trouwens verborgen achter de ontdekking van caterium ore.

Er zitten twee nodes redelijk dicht bij de standaard spawnplek, een op een los stuk land en een op een eiland bij de waterval. Hiemee unlock je research waarna je smart splitters, programmable splitters, betere power poles, en geyser power plants kunt maken. ook kun je een exoskelet maken waarmee je sneller kunt lopen en hoger kunt springen.

Ik heb ook nog andere ores kunnen vinden: quartz, sulfur, bauxite en S.A.M (Strange Alien Metal), maar deze lijken nog nergens voor gebruikt te worden.
Ah, ik snapte het al niet wat ze bedoelde met de caterium tak qua research in de update logs. Eindelijk wat slimmere splitters! Kan ik mijn fabriek opnieuw bouwen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45

WhySoSerious

Be the change.

Prima game. Veel overeenkomsten met Factorio, maar meer dan voldoende andere eigenschappen om op zichzelf te staan. Aanradertje als je het mij vraagt. In 3D werken zorgt voor andere uitdagingen die op meerdere manieren op te lossen zijn. Erg leuk om ieders creaties te zien :) En dan ben ik nog niet eens begonnen aan het ontdekken van de wereld...

Grootste gemis op dit moment zijn stackable splitters en mergers. Hiermee zou je een stuk compacter kunnen bouwen. Ook mis ik een soort Bill Of Materials view.

Is er al iemand begonnen aan een factory met een zo'n klein mogelijke footprint? Soort Twin Towers met unieke productie per verdieping. Zo veel mogelijkheden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xoleum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 01:11
Ben ook begonnen met een fabriek die de hoogte in gaat, met containers op begane grond als opslag. Het begint al een spaghetti van lopende banden te worden.

Afbeeldingslocatie: https://i118.photobucket.com/albums/o94/me_kemper/SFB01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-08 19:50
Lijkt een leuk spel voor met meerdere pers. alleen zie ik me dit niet spelen, met vrienden zeker de moeite lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Hoe serieus moet ik die minimum specs nemen?
Mijn laptop hier heeft;
i7 4710mq
16 GB ram
3 ssd's in raid-0 :P
en ja daar komtie hoor .. een Geforce 860M ..
Ik zou het niet erg vinden om op laagste settings op maar 1280x768 te spelen... maar trektie dat wel?

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
sjhgvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:40:
Mijn laptop hier heeft;
i7 4710mq
16 GB ram
Ik zou het niet erg vinden om op laagste settings op maar 1280x768 te spelen... maar trektie dat wel?
Ik durf het niet te zeggen. Je zou de game natuurlijk altijd kunnen aanschaffen en als het niet werkt kun je deze weer refunden.

https://www.epicgames.com/site/en-US/store-refund-policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Zo kleine 10 uurtjes erop zitten van gisteren, ontzettend mooi spel. Ook indrukwekkende dingen die je kunt neerzetten!

Het is bij mij nu nog 1 groot bij elkaar geknoopte wirwar aan transport banden, maar dat heeft ook z'n charme :p.
Ik laat de boel lekker staan en op een andere plek opnieuw opbouwen met organisatie in het achterhoofd.
Waar ik mij nu alleen aan stoor is dat de mergers en splitters zorgen voor opstoppingen als ik 2 reguliere productie machines op 1 band zet.
Terwijl 1 band ook makkelijk een 200% geupdrade machine aankan :-/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Game geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik Factorio toch echt leuker vind. Deze fabrieken zijn veel te klein en ik mis het overzicht wat ik in Factorio heb. Voor een factory-builder voegt 3D weinig toe, sterker nog, ik denk dat 't eerder problemen oplevert dan dingen oplost.

Misschien dat ik 'em nog een keer ga spelen met mensen die ik ken om ze te laten wennen aan het concept van een factory builder en ze dan m'n mega factory in Factorio laat zien waar 900+ treinen rondrijden.

"Factorio" vs "Satisfactory" is een beetje zoals "World of Warcraft" vs "Clicker Heroes"

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Dit weekend ook begonnen en heb me uitstekend vermaakt.
Ook begonnen met 1 grote wirwar aan transport banden zonder veel structuur en alles door elkaar.
Maar eenmaal een aantal milestones unlocked en heel wat resources kunnen verzamelen uiteindelijk begonnen met het opzetten van "factory's" met meerdere verdiepen die alles netjes houden.

Leuk om te zien hoe mijn start gebied eerst een puinhoop was en nu terug bijna helemaal leeg is. Merk wel dat ik nog meer moet nadenken over de structuur van mijn gebouwen. Niet alles loop even efficiënt als ik zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Misschien moeten we eens stoppen met de vergelijking met factorio in dit topic, het zijn beide goede games met hun positieve en negatieve punten, ja het concept lijkt misschien hetzelfde maar het zijn twee totaal verschillende games qua gameplay.

Ik heb me er uitstekend mee vermaakt dit weekend.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik hoop dat deze game in een later stadium ook compatible gemaakt word voor OSX. Zal hem dan zeker gaan spelen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb em ook van 't weekend opgepikt, ben niet vies van wat Early Access en vermaak me ook al tijden met Astroneer. Die bugs en kleinigheden, tsja daar lig ik niet wakker van. Heb al geleerd dat ik vooral de standaard controls moet aanhouden en niet mijn RDFG-voorkeur moet doorduwen want dan raak ik de weg kwijt ;) Zijn ook wat vrienden die het spelen en vooral met meer man is het leuk taken verdelen en leren lijkt me. Voor die 30 euro zal ik er genoeg lol aan beleven, heb er nog niet zo lang in zitten maar de eerste indruk is dat ik wil rondrennen omdat het zo mooi is..ohja ik moet spullen bouwen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:29
Gisteravond gekocht en begonnen, ik vond mezelf al vrij rap door de eerste HUB upgrades heen vliegen, na een uurtje of zo had ik hub upgrade 5 en kan nu met lopende bandjes en dergelijke aan de gang.

Vanavond wordt het niks, hopelijk dinsdagavond wat meer tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Looney11 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:30:
Gisteravond gekocht en begonnen, ik vond mezelf al vrij rap door de eerste HUB upgrades heen vliegen, na een uurtje of zo had ik hub upgrade 5 en kan nu met lopende bandjes en dergelijke aan de gang.

Vanavond wordt het niks, hopelijk dinsdagavond wat meer tijd..
Je kunt inderdaad in het begin vrij rap door de tiers heen stampen. Maar ik sta op het punt dat dit toch wat lastiger gaat worden en nieuwe, handigere technieken beschikbaar komen wat er voor zorgt dat je het proces anders wilt/moet inrichten. Ook de producten worden ingewikkelder om te automatiseren dus daar moet je ook weer rekening mee houden.

Al met al, zodra ik weer tijd heb weet ik dat m'n wirwar herzien moet worden. En dan ben ik waarschijnlijk weer 5 uur verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:55

ResuCigam

BOFH

Wat is dit een leuk spel zeg, ik heb dit weekend bijna 20 uur zitten spelen. Het is lang geleden dat ik me zo liet meeslepen. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
In het Alpha weekend heb ik me volledig los gelaten op dit geweldige spel. Het speelt erg makkelijk en lekker weg. Ik ben dit spel tegen gekomen omdat ik al een tijdje zocht naar een "moderne" versie van Factorio, en dit spel komt daar erg dicht bij in de buurt.

Het enige waar ik me helaas aan stoor is dat het enkel in de epic store te kopen is, ik heb liever alles in mijn steam library. Weet iemand of dit een tijdelijke exclusive is?

Edit: Ik had wat verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Blijkbaar is er een exclusie van 1 jaar voor epic.

[ Voor 11% gewijzigd door arnieo op 25-03-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
arnieo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:57:
In het Alpha weekend heb ik me volledig los gelaten op dit geweldige spel. Het speelt erg makkelijk en lekker weg. Ik ben dit spel tegen gekomen omdat ik al een tijdje zocht naar een "moderne" versie van Factorio, en dit spel komt daar erg dicht bij in de buurt.

Het enige waar ik me helaas aan stoor is dat het enkel in de epic store te kopen is, ik heb liever alles in mijn steam library. Weet iemand of dit een tijdelijke exclusive is?
Het is sowieso voor het eerste jaar exclusief op de Epic store, de devs hebben nog geen beslissing genomen of het daarna nog naar andere platformen komt.

Bron: Q&A video op youtube kanaal van de devs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:44
xoleum schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Het is sowieso voor het eerste jaar exclusief op de Epic store, de devs hebben nog geen beslissing genomen of het daarna nog naar andere platformen komt.

Bron: Q&A video op youtube kanaal van de devs.
Ik dacht juist begrepen te hebben dat de exclusiviteit afloopt 1 jaar na de release van EA op Epic Store (dus maart 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
anboni schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:04:
[...]

Ik dacht juist begrepen te hebben dat de exclusiviteit afloopt 1 jaar na de release van EA op Epic Store (dus maart 2020)
De exlusiviteitsdeal is inderdaad voor 1 jaar, maar ze hebben nog geen toezeggingen gegeven voor releases op andere platformen na dat jaar.

Ik denk dat ze het volgend jaar wel uit gaan brengen voor steam (bigger audience), maar dit is niet zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door xoleum op 25-03-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:19
anboni schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:04:
[...]

Zo heb ik die Q&A ook opgevat, maar uiteindleijk kan natuurlijk alles. Kan mij alleen niet voorstellen dat Epic nog voor een 2e jaar gaat betalen of het moet tegelijk vallen met de echte release.

Zelf wacht ik heel geduldig op de Steam release. Heb op zich niks tegen de Epic store, maar met Origins, Gog en Uplay vind ik het wel even genoeg. Voorlopig genoeg te doen en als vervanging heb ik nu Factory Town wat mij ook genoeg te managen geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Luukwa schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:13:
Misschien moeten we eens stoppen met de vergelijking met factorio in dit topic, het zijn beide goede games met hun positieve en negatieve punten, ja het concept lijkt misschien hetzelfde maar het zijn twee totaal verschillende games qua gameplay.

Ik heb me er uitstekend mee vermaakt dit weekend.
Het zijn beide factory builders.. 2D of 3D is niet wat de gameplay bepaald; het denkwerk en de uitvoering SAMEN is wat de gameplay bepaald.

Het blijft dus een factory builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

buthead schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:15:
Lijkt een leuk spel voor met meerdere pers. alleen zie ik me dit niet spelen, met vrienden zeker de moeite lijkt me.
Jammer dat je het dan alleen maar met 3 andere kunt spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

cappie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Het zijn beide factory builders.. 2D of 3D is niet wat de gameplay bepaald; het denkwerk en de uitvoering SAMEN is wat de gameplay bepaald.

Het blijft dus een factory builder.
Ik heb beide games uitvoerig gespeeld en kan je melden dat de gameplay totaal verschillend is.
Dat je in beide game een factory bouwt betekend niet dat de gameplay exact hetzelfde is.

Schijnbaar heb jij Satisfactory nog nooit gespeeld?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Heb Factorio nog nooit gespeeld maar als ik zo naar de screenshots kijk dan zie ik idd ook niet waar de gameplay zou kunnen vergelijkbaar zijn aan elkaar.

Satisfactory is duidelijk een survival (minecraft) geïnspireerde factory builder game.
Terwijl Factorio duidelijk een 2D factory sim (sim city) is.

Alleen al het first-person aspect zorgt voor een totaal andere beleving. Maar nu ga ik er ook over stoppen zoals @Luukwa vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maypole
  • Niet online
cappie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:49:
[...]

Jammer dat je het dan alleen maar met 3 andere kunt spelen...
De officiële ondersteuning is op dit moment max 4 spelers maar er zit geen limiet op. Je kan dus met 20 spelers een game draaien als je dat wilt. Al gaat het dan misschien niet helemaal soepel. Zie de FAQ op de website van Satisfactory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Grompie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:13:
Heb Factorio nog nooit gespeeld maar als ik zo naar de screenshots kijk dan zie ik idd ook niet waar de gameplay zou kunnen vergelijkbaar zijn aan elkaar.

Satisfactory is duidelijk een survival (minecraft) geïnspireerde factory builder game.
Terwijl Factorio duidelijk een 2D factory sim (sim city) is.

Alleen al het first-person aspect zorgt voor een totaal andere beleving. Maar nu ga ik er ook over stoppen zoals @Luukwa vraagt :)
Tot nu toe vind ik Factorio meer survival dan Satisfactory eigenlijk. Bij Factorio wordt je nog met regelmaat aangevallen door beesten die op je vervuiling afkomen. Bij Satisfactory kom ik tot nu toe alleen nog maar beesten tegen als je rondloopt, maar vallen ze niet je basis aan. Echt een verdedingingslinie opbouwen en muren bouwen zoals in Factorio is er volgens mij niet echt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoleum
Er zijn duidelijke paralellen tussen factorio en satisfactory (vreemde planeet, fabriek bouwen, automatiseren, research), maar daarbuiten lijkt de focus bij factorio bij survival te liggen en het bouwen van een raket. Bij Satisfactory draait het meer om het verkennen/ontdekken van de planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik ben blij dat ik niet telkens word aangevallen in satisfactory want het duurt echt te lang om van achterin de map terug te gaan naar voorin de map. Tegen de tijd dat jij in je basis bent, is je basis weg :P.

Gisteren mijn stroomvoorziening geupgrade naar 2000MW en zit nu op 1800MW piek verbruik. Alleen ik kan 1 object niet bouwen en dat is de programmeerbare splitter... daarvoor heb je een andere type motor nodig wat nog niet in het spel zit vermoed ik.

Ik hoop dat ze de splitters nog gaan verbeteren, gisteren geprobeerd een gigantische belt te maken met daarop 3 producten. Deze belt is een loop zodat niet gebruikte producten terugkomen aan het begin. Heel logisch. Alleen na uren bouwen kwam ik erachter dat die smart splitters vastlopen als de belt waaraan ze zitten vol zit. Ook al stel je het in met: midden "Anything" en rechts "Screw". Als de belt rechts vol zit met screws en het eerst volgende product is een screw dan wacht de smart splitter dus net zolang tot er ruimte is ipv het naar anything te sturen. Wat mij heel logisch leek.

Ook mis ik om splitters te stapelen en op een paal te zetten... in de trailer zie ik toch echt "zwevende" splitters. Je kan splitters dus ook aan een belt hangen, met een beetje spelen kan je een toren van splitters maken :).

Heb de Dev's hierover al feedback gestuurd. Hopelijk kunnen we straks een wat meer modulaire fabriek maken.

[ Voor 4% gewijzigd door rhodium op 26-03-2019 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 12-09 22:54
rhodium schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:33:

Ook mis ik om splitters te stapelen en op een paal te zetten... in de trailer zie ik toch echt "zwevende" splitters. Je kan splitters dus ook aan een belt hangen, met een beetje spelen kan je een toren van splitters maken :).
Teach me master :*)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Sinds gisteren speel ik ook Satisfactory en vind het gaaf net als de rest hier.

Is het eigenlijk mogelijk om deze game te streamen met Nvidia Gamestream naar mn Shield TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51
https://www.youtube.com/watch?v=87nHxOBo4rE

Vanaf 1:07 begint het bouwen, en dan heb je in 3 minuten een toren van 3 staan. :)

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Luukwa schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:07:
[...]
Ik heb beide games uitvoerig gespeeld en kan je melden dat de gameplay totaal verschillend is.
Dat je in beide game een factory bouwt betekend niet dat de gameplay exact hetzelfde is.

Schijnbaar heb jij Satisfactory nog nooit gespeeld?
Hou vooral je slechte aannames voor je; Ik ken een van de studenten achter CSS persoonlijk via de demoscene in zweden en ik kreeg al alpha builds nog voordat er uberhaupt een key systeem in zat, en ja.. ik heb dezelfde beta gespeeld die ze naar de youtubers hebben gereleased.

.. en hoewel de directe inputs niet 't zelfde zijn, is het op hoger niveau een factory builder.

Knip, hou jij anders je persoonlijke aanvallen voor je. Dit komt de sfeer niet ten goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2019 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rhodium
Ik kwam er achter dat als je de splitters te dicht op elkaar plaatst je geen belt meer kan plaatsen erop. Ik heb wel een oplossing gevonden hiervoor.

Ik begin zo:
Afbeeldingslocatie: https://share.t60.nl/public/sf/Screenshot20190326-17013100000.png
Omdat de splitters niet meer op grid werken gebruik ik Poles om de boel een beetje recht te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://share.t60.nl/public/sf/Screenshot20190326-17015400000.png
RIcht de splitter op de belt totdat je hem midden tussen de pole hebt. Herhaal dit maar sla 1 belt over. Vandaar dat ik er twee plaat naast elkaar.

Hier dan het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://share.t60.nl/public/sf/Screenshot20190326-17025600000.png

Zo kan je zonder de foundation truc dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

cappie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Hou vooral je slechte aannames voor je; Ik ken een van de studenten achter CSS persoonlijk via de demoscene in zweden en ik kreeg al alpha builds nog voordat er uberhaupt een key systeem in zat, en ja.. ik heb dezelfde beta gespeeld die ze naar de youtubers hebben gereleased.

.. en hoewel de directe inputs niet 't zelfde zijn, is het op hoger niveau een factory builder.

...Knip van exactor it...
Slechte aannames? Volgens mij is het gewoon mijn mening en ben ik vrij die te uiten op dit forum.
Het interesseert me trouwens vrij weinig dat je 'iemand' bij Coffee stain kent, voegt overigens ook weinig toe om dat aan te geven.

Maar ik merk al dat dit nergens heen gaat, dus ik houd er maar mee op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2019 16:30 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
sjhgvr schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:40:
Mijn laptop hier heeft;
i7 4710mq
16 GB ram
Ik heb het spel gespeelt in de bèta weekend, en het spel liep lekker op mijn laptop
I7 5500 6gb ram en een 920 grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
rhodium schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:13:
[...]
Ik kwam er achter dat als je de splitters te dicht op elkaar plaatst je geen belt meer kan plaatsen erop.
<knip>veel tekst</knip>
Je kan wel 2 splitters direct op elkaar plaatsen. Eerst de bovenste geheel aansluiten en daarna de onderste. Wanneer je ze eerst beide plaatst krijg je inderdaad de melding dat ze elkaar in de weg zitten.

Ziet er best aardig uit maar je "hacked" wel een beetje de game mechanics om het voor elkaar te krijgen.

Ik moet wel zeggen dat, nu ik bij staal aangekomen ben, dat het even uitdenken en uitproberen is wat de beste setup is. Mijn basis laag is nu bijna af met 3 foundries en vanavond eens de constructors een niveau hoger plaatsen.

Mijn vraag is nu: zijn 3 foundries genoeg voor de staal productie of heb je er eigenlijk meer nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Meridius op 27-03-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
Meridius schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:27:
...

Mijn vraag is nu: zijn 3 foundries genoeg voor de staal productie of heb je er eigenlijk meer nodig?
"Genoeg" is een variabel begrip natuurlijk. Technisch gezien heb je aan 1 smelter iron, 1 smelter copper en 1 foundry staal genoeg om alles waar geen andere resources voor nodig zijn te kunnen maken. Het zal alleen wel een eeuwigheid duren :P

Kortom, het hangt er van af hoe groot je je fabriek hebt opgebouwd. Ik heb op dit moment 4 staal foundries wiens staal per truck naar de basis getransporteerd wordt. Daar wordt het gesplitst naar 3 banden (mk1) waar ik er op dit moment pas 1 voor gebruik in mijn motor productie. Ik heb echter ook gezien dat er nog veel meer recepten zijn waar staal in gebruikt wordt, dus waarschijnlijk ga ik hier niet genoeg aan hebben.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
BSTNjitRam schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:06:
[...]
"Genoeg" is een variabel begrip natuurlijk. Technisch gezien heb je aan 1 smelter iron, 1 smelter copper en 1 foundry staal genoeg om alles waar geen andere resources voor nodig zijn te kunnen maken. Het zal alleen wel een eeuwigheid duren :P

Kortom, het hangt er van af hoe groot je je fabriek hebt opgebouwd. Ik heb op dit moment 4 staal foundries wiens staal per truck naar de basis getransporteerd wordt. Daar wordt het gesplitst naar 3 banden (mk1) waar ik er op dit moment pas 1 voor gebruik in mijn motor productie. Ik heb echter ook gezien dat er nog veel meer recepten zijn waar staal in gebruikt wordt, dus waarschijnlijk ga ik hier niet genoeg aan hebben.
Hoe meer ik eigenlijk nadenk over alles hoe meer ik eigenlijk zit te bedenken dat ik opnieuw wil beginnen om de fabrieken op de juiste manier in te richten haha. Zoveel fouten gemaakt in het opbouwen en dingen in de weg plaatsen. Misschien is dat ook sneller dan alles deconstructen. Wordt een druk weekendje dan 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 12-09 22:54
Meridius schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:20:
[...]

Hoe meer ik eigenlijk nadenk over alles hoe meer ik eigenlijk zit te bedenken dat ik opnieuw wil beginnen om de fabrieken op de juiste manier in te richten haha. Zoveel fouten gemaakt in het opbouwen en dingen in de weg plaatsen. Misschien is dat ook sneller dan alles deconstructen. Wordt een druk weekendje dan 8)7 8)7
Wij hebben gisteren gewoon alles gedeconstruct en opnieuw ingericht, wellicht dat het wel nog een x gaat gebeuren. Voordeel is dat je je resources en milestones behoudt. Nadeel is er dan eigenlijk niet want er zit geen tijdslimiet aan, het maakt geen snars uit dat de hele productie stilstaat. Vind ik ook wel fijn, daardoor heb je gewoon de mogelijkheid om het om te bouwen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
[...]

Ik geloof dat ik afgelopen weekend heb berekend dat je 2 foundries met maximale overclock nodig hebt om 1 heavy modular frame per minuut te kunnen produceren. Dan heb je dus nog geen andere steel producten voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
Melantrix schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:22:
[...]

Wij hebben gisteren gewoon alles gedeconstruct en opnieuw ingericht, wellicht dat het wel nog een x gaat gebeuren. Voordeel is dat je je resources en milestones behoudt. Nadeel is er dan eigenlijk niet want er zit geen tijdslimiet aan, het maakt geen snars uit dat de hele productie stilstaat. Vind ik ook wel fijn, daardoor heb je gewoon de mogelijkheid om het om te bouwen.
Zit wat in, blijft een leerproces hoe je dingen het "beste" kan maken.

Mooiste vondst vond ik dat je miners op foundations kan plaatsen. maakt alles een stuk "cleaner".
anboni schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:30:
[...]
Ik geloof dat ik afgelopen weekend heb berekend dat je 2 foundries met maximale overclock nodig hebt om 1 heavy modular frame per minuut te kunnen produceren. Dan heb je dus nog geen andere steel producten voorzien.
Au... Oke ik weet wat me te doen staat :/

[ Voor 22% gewijzigd door Meridius op 27-03-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
MichaelvD schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:46:

Ik durf het niet te zeggen. Je zou de game natuurlijk altijd kunnen aanschaffen en als het niet werkt kun je deze weer refunden.

https://www.epicgames.com/site/en-US/store-refund-policy
coolbvrobin schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:46:

Ik heb het spel gespeelt in de bèta weekend, en het spel liep lekker op mijn laptop
I7 5500 6gb ram en een 920 grafische kaart
Dan ga ik als straks vrouwlief thuiskomt ens vragen of ze intresse heeft dit met me te coöp'pn _/-\o_

Edit; Toch maar alvast gekocht. En al even gespeeld.
Tot mijn verbazing speelt het zeer vloeiend! >:) Maar ik heb dan ook nog niets gebouwd :+

[ Voor 10% gewijzigd door sjhgvr op 27-03-2019 15:54 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:30
Meridius schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:33:

Mooiste vondst vond ik dat je miners op foundations kan plaatsen. maakt alles een stuk "cleaner".
Heb gemerkt dat dit wel afhangt hoever boven de source je de miner plaatst. Had 4m foundation gebruikt en daarbij werkte het niet meer. Voor 2m werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
enn patch 1 is geweest:

• Likely fixed the issue with Sending Game Data that blocked multiplayer
• Likely fixed some Replication Graph crashes (multiplayer crashes)
• Fixed several double click construction crashes on client
• Fixed saves that were created while playing offline not being joinable by other players
• Toned down the fog at certain times of day in Northern Forest and Rocky Desert

laten we hopen dat dit definitief de multiplayer start laat functioneren. Voor de rest eigenlijk weinig problemen gehad.

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Er is wel vrij weinig end-game content, als je je gehele space elevator hebt gefinished dan zijn er vrij weinig doelen over.
Ik denk dat ze er verstandig aan doen om op korte termijn iets van een end-game sink toe te voegen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Luukwa schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:00:
Er is wel vrij weinig end-game content, als je je gehele space elevator hebt gefinished dan zijn er vrij weinig doelen over.
Ik denk dat ze er verstandig aan doen om op korte termijn iets van een end-game sink toe te voegen.
Denk dat er altijd wel een soort "einde" aan de progressie in dit spel zit. Voor een groot deel van het publiek zal dit idd ook betekenen dat ze gaan stoppen met spelen of een nieuwe wereld starten.
Voor andere zal de uitdaging zijn om alles zo optimaal mogelijk te laten lopen of de gekste dingen te bouwen.

Er komt wel nog een heel nieuw stuk progressie bij in volgende grote patches maar weet niet of er daar echt revolutionaire zaken in zullen zitten die meer doen dan de huidige gameplay verlengen.

Wss dat er wel nog wat gebeurt met het verkennen van het hele gebied en survival aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
[...]

Je kan wel 2 splitters direct op elkaar plaatsen. Eerst de bovenste geheel aansluiten en daarna de onderste. Wanneer je ze eerst beide plaatst krijg je inderdaad de melding dat ze elkaar in de weg zitten.
Ja, zo deed ik het eerst ook. Alleen soms wil er niks op en soms wel en eenmaal geplaatst kan je het niet meer wijzigen. Daarom had ik het andere systeem bedacht, kan je achteraf ook nog alles veranderen. Het ziet er wel minder mooi, had ook liever ze op elkaar gestapeld :).
Meridius schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:33:
[...]

Echt?! Nooit geprobeerd dit, ik irriteerde al aan hoe lelijk dit stukje van mijn fabriek altijd was.

Even een tip nog voor als je de hard disk nog niet gevonden hebt. Deze zijn handig om alternative blueprints te maken. Je kan ze vinden in drop pods die her en der liggen. Nu mijn hele fabriek opnieuw aan het bouwen die gebruik maken van deze alternative blueprints :). Kwam hierachter na 45 uur spelen.

Ik heb wel soms(te vaak) framedrops, na wat monitoren zie ik dat ik deze alleen heb met netwerkactiviteit. CPU, HDD en GPU allemaal onder de 50% load. Mijn verbinding naar de servers is 150ms gemiddeld :( dus de framedrops komen door lag met de servers vermoed ik.

[ Voor 24% gewijzigd door rhodium op 28-03-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Grompie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:19:
[...]

Denk dat er altijd wel een soort "einde" aan de progressie in dit spel zit. Voor een groot deel van het publiek zal dit idd ook betekenen dat ze gaan stoppen met spelen of een nieuwe wereld starten.
Voor andere zal de uitdaging zijn om alles zo optimaal mogelijk te laten lopen of de gekste dingen te bouwen.

Er komt wel nog een heel nieuw stuk progressie bij in volgende grote patches maar weet niet of er daar echt revolutionaire zaken in zullen zitten die meer doen dan de huidige gameplay verlengen.

Wss dat er wel nog wat gebeurt met het verkennen van het hele gebied en survival aspect.
Ik bedoel meer dat er iets moet zijn wat je in je end-game wereld kunt doen.
Bij Factorio werk je naar rockets toe en SPM, dat wil je zo hoog mogelijk halen.
Satisfactory zou toch zoiets moeten gaan toevoegen, al denk ik dat dat nog wel gaat gebeuren.
We moeten niet vergeten dat de game pas in early-acces zit, volgens mij hebben ze aangegeven daar minimaal een jaar in te blijven.
Tot noch toe ben ik nog maar tot tier 4 gekomen, ben erg benieuwd wat me daar achter nog gaat verassen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Luukwa schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Ik bedoel meer dat er iets moet zijn wat je in je end-game wereld kunt doen.
Bij Factorio werk je naar rockets toe en SPM, dat wil je zo hoog mogelijk halen.
Satisfactory zou toch zoiets moeten gaan toevoegen, al denk ik dat dat nog wel gaat gebeuren.
We moeten niet vergeten dat de game pas in early-acces zit, volgens mij hebben ze aangegeven daar minimaal een jaar in te blijven.
Tot noch toe ben ik nog maar tot tier 4 gekomen, ben erg benieuwd wat me daar achter nog gaat verassen.
Er zit een gigantische monster in de trailer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

xoleum schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:59:
Er zijn duidelijke paralellen tussen factorio en satisfactory (vreemde planeet, fabriek bouwen, automatiseren, research), maar daarbuiten lijkt de focus bij factorio bij survival te liggen en het bouwen van een raket. Bij Satisfactory draait het meer om het verkennen/ontdekken van de planeet.
Je kunt ook gewoon zonder agressieve biters spelen... dan gaat 't alleen nog maar over ontdekken en bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:25
Wat een topgame! Doet mij heel erg denken (aangezien ik Factorio enkel van naam ken) aan Subnautica. Vreemde wereld, zelfde graphics, en "zoek het uit" gameplay. Bijna niets wordt je verteld.

Gezien de WIP-artifacts die je kan vinden, denk ik dat er nog wel een verhaal a la Subnautica in komt. Denk voor de gameplay wel goed ook. Want alhoewel voor sommigen enkel fabriekje bouwen leuk genoeg is, zullen velen bij de lastigere tiers toch wel stoppen zonder extra stimulans om door te gaan.

spoiler:
Zelf net tier 5 en 6 vrijgespeeld. En het maken van onderdelen die 4 verschillende items nodig hebben, waaronder items die sowieso al lastig te maken zijn..... Ik heb even geen zin om wéér de hele productie om te gooien. dan is een incentive om op "avontuur" te gaan met een verhaallijn etc. wel even fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40
Gister 1 bom frustratie in mijn Satisfactory save.

Ben in het platte gras gedeelte begonnen, en heb dus een coal desposit helemaal rechts naast een afgrond staan, en een 2e deposit een stuk links ervan (meer ten noorden van je base).
De eerstgenoemde deposit voorzien van een mk2 miner en 10 generators, met daarnaast het eerste kleine stukje staalvewerking.
De 2e depositplek was voorzien van 5 generators, deze had ik al gebouwd toen ik op plek 1 nog maar 2 generators had, en dus stroom te weinig ging krijgen. Toen bedacht ik me dat het wel handig was om dit te bundelen en steel goed opnieuw op te bouwen op de 2e plek, en zo een dedicated coal/steel setup te maken ipv beide een beetje op beide plekken.
Afijn, ik aan het verbouwen gegaan op plek 1, totdat ik op een gegeven moment wires te kort kwam. Wil ik die gaan halen in mijn base, pleur ik naar beneden een cave in. Goed, corpserun gedaan, hoop materials meegenomen om levend naar beneden te komen), chest gerecovered en verder sleutelen. Ik had nog steeds geen wires, word ik op de weg terug ineens attacked door wat mobs, weer dood. :|. Riedeltje begon weer, uiteindelijk bij mijn base en bedacht dat ik ook nog andere dingen moest doen.
Hele base veranderd, vervolgens niet meer kunnen herinneren waarom ik nou in mijn base stond, en weer terug gegaan om de steel setup te fixen op coal plek 2. Kom ik op plek 2 aan; Oja, wires! Ik weer terug naar base voor wires, ging ik dood door de poison cloud die daar ergens hangt.

Vol frustratie uitgelogd en maar The Division 2 gaan spelen. First things first, vanavond eerst wires meenemen voordat ik ergens heen verhuis.. :X

Wat ik me wel afvraag is wat het prettigst werkt. Om alle raw materials naar je main hub toe te sjouwen met belts en daar alles te combinen tot de losse eindproducten, of losse kampjes maken met material x, y en z, en dan die versjouwen. Hoe pakken jullie dat aan?
Nu wordt het namelijk best snel een zooitje in mijn base, en dan staat er nog praktisch niks :X

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkenny
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10-2024
enira schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:16:

Wat ik me wel afvraag is wat het prettigst werkt. Om alle raw materials naar je main hub toe te sjouwen met belts en daar alles te combinen tot de losse eindproducten, of losse kampjes maken met material x, y en z, en dan die versjouwen. Hoe pakken jullie dat aan?
Nu wordt het namelijk best snel een zooitje in mijn base, en dan staat er nog praktisch niks :X
Ik zorg dat ik alle basis grondstoffen (metalen, kool, olie etc.) op een snelle band naar mijn basis to leidt. Vanaf daar heb ik alle fabrieken staan. Mijn ervaring is, dat je vaak genoeg grondstoffen hebt om meerdere fabrieken te maken op een lijn (mk2 miner en mk2/3 banden). Als je dan dingen aan wilt passen zit alles in de buurt en hoef je niet helemaal terug naar de mijn. Dit kost uiteraard wel meer ruimte rondom je basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperkesvp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 08:50
enira schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:16:

Wat ik me wel afvraag is wat het prettigst werkt. Om alle raw materials naar je main hub toe te sjouwen met belts en daar alles te combineren tot de losse eindproducten, of losse kampen maken met material x, y en z, en dan die versjouwen. Hoe pakken jullie dat aan?
Ik bekijk resource per resource wat het meest efficiënte is om te verplaatsen. Als er bijvoorbeeld meer ores nodig zijn om 1 bar te smelten, dan smelt ik dat eerst op locatie zodat er veel minder resources per minuut moeten verplaatst worden over de loopbanden naar mijn primary base. Je kan ook veel kleine bases maken die zich specialiseren in één of twee dingen (bv iron plates en iron rods ) en die dan terug brengen naar je hoofdbasis om er verder mee aan de slag te gaan.

Fouten die je zeker moet proberen vermijden: Wires en Screws worden in grote getale gemaakt en zorgen er net voor dat je loopbanden een hogere tier moeten hebben en dus duurder zijn. Probeer de afstanden waarop je zulke items verplaatst zo kort mogelijk te houden om de prijs te drukken.

Wat betreft de research:
spoiler: research
Een deel van je research kan je enkel maar unlocken door bepaalde dingen te vinden in het spel. Zo is er nog een hele research tree beschikbaar die je enkel maar kan unlocken wanneer je Caterium ore hebt gevonden en hier 25 items van hebt laten researchen in de M.A.M. Na het onderzoeken opent er een nieuwe productielijn waarmee je nog meer advanced items kan gaan ontwikkelen.

[ Voor 14% gewijzigd door viperkesvp op 28-03-2019 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

@Waah Ik ben net vandaag bezig geweest met alles neerhalen en opnieuw beginnen met fabriek versie 3.0 nu ik de hoogste Tiers unlocked heb. Mijn versie 2.0 was gewoon niet efficiënt genoeg om een behoorlijke opbrengst te halen met de nieuwe producten. Ik heb nu ook eerst eens gekeken hoeveel ik van alles nodig heb en heb zo een beetje uitgerekend hoeveel melters, constructors en assemblers ik van voldoende aanvoer kan voorzien met 1x miner mk2 op 200%. Dat bleek een stuk meer dan ik dacht dus na versie 1.0 waar alles los in het zand stond en versie 2.0 met alles op foundations uitgelijnd en al meer melters per miner etc. moest ik toch naar 3.0 waar ik voor het eerst met verdiepingen bezig ben. 8)

@enira Wat betreft materialen: Ik gebruik zoveel mogelijk de 'add to craftlist' functie zodat ik ik rechts in beeld keurig een lijstje heb met alles wat ik nodig zou kunnen hebben. Je kan ook scrollen in het lijstje als je inventory opent. En over afstanden en resources: Ik speel momenteel op de 2e map en daar ligt alles wat dichter bij elkaar en dat bevalt me erg goed. Ik merk dat het eerste stuk van het spel het snelste gaat als je de HUB in de buurt van minimaal 2 resources gooit, bij voorkeur 2x ijzer en 1x koper of lime dichtbij. De laatste twee resources zijn vaak ver(der) weg, Stroom wek ik ter plekke op met een draadje naar mijn basis en de laatste resource voer ik aan over een snelle band en produceer ik verder alles lokaal.

Maar het is lang geleden dat ik zo fanatiek een spel gespeeld heb (mijn Divivion 2 manneke blijft nog even level 8 ben ik bang). Ik ben zelfs met pen en papier bezig geweest om optimale lay-outs te verzinnen en nu heb ik bovendien alle productie verhouding uitgerekend voor mijn nieuwste versie fabriek. Ik wil meer Tiers! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb gisteren de jetpack milestone gedaan en ik merk eigenlijk dat ik er nu wel 'n beetje klaar mee ben (ookal mis ik de laatste twee reguliere milestones nog, en ook de caterium chain heb ik nog niet helemaal af). Ik ben toch bang dat dit een stuk minder replay value heeft dan Factorio (da's verder niks ten nadele van Satisfactory, ik heb er alsnog zeker 30 uur plezier aan gehad tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@ResuCigam ik ben dus niet de enige die heeft zitten te rekenen :-P hier ouderwets de tree uitgetekend op papier, en de hoeveelheid resources in en uit erbij gezet. Dat maakte het plannen een stuk makkelijker....

Qua replay value: Ik ga nu de hele tree door. Dan ga ik de game waarschijnlijk niet spelen tot de "full release". Voor het verhaal wil ik best terugkomen namelijk. Plus dat er dan meer in zit...... Nu heeft ontdekken nog niet zo'n zin.

kwa ontdekken: Ik ben blij dat er een arachnophobia-optie in zit. Ik ben niet snel bang, en niet bang voor spinnen. Maar sinds Half Life en de head-crabs kan ik dat soort beesten niet uitstaan...... Het alternatief is erg fijn, al zie je niet of het een gewone is of een powered-up versie. Dus hopelijk gaan ze daar nog wat tijd in steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhodium
Ik ben een beetje doorgeslagen in de game denk ik... :D

Afbeeldingslocatie: https://share.t60.nl/public/Screenshot20190330-08030200000.png

Ik heb nu alles geautomatiseerd tot geavanceerde computers toe. Ook heb ik een gigantische geautomatiseerde opslag. Ik kan mijn items dumpen in een container waarna ze automatisch worden gesorteerd.

Hopelijk komen ze snel met naambordjes want elke keer alle containers langs opzoek naar het item schiet niet op :P

[ Voor 53% gewijzigd door rhodium op 30-03-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
rhodium schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:06:
Ik ben een beetje doorgeslagen in de game denk ik... :D

[Afbeelding]

Ik heb nu alles geautomatiseerd tot geavanceerde computers toe. Ook heb ik een gigantische geautomatiseerde opslag. Ik kan mijn items dumpen in een container waarna ze automatisch worden gesorteerd.

Hopelijk komen ze snel met naambordjes want elke keer alle containers langs opzoek naar het item schiet niet op :P
Naambordjes?
2 opties:
F (deconstructie) zie je precies wat je krijgt, dus ook de inhoud. Zo kan je snel zien wat er in zit.

Of een zo kort mogelijke lopende band aan de exitzijde. Dan loopt 1 item eruit en blijft staan. En dan zie je dus ook wat er in zit.

Of verven :+ maar weet niet of je genoeg kleuren hebt

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 30-03-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik had ze al gekleurd, maar dit is niet goed zichtbaar en ze reseten als je je savefile laad :( bekende bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
Net m'n eerste truck "geprogrammeerd" nog leuker dan treintjes in bijv. OpenTTD :+ .

Eens kijken wanneer dit nuttig is, want heb hem nu over een klein stukje heen en weer rijden (coal bevoorrading voor energie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik heb ze overal rijden, alleen soms vallen ze om en rijden ze zichzelf leeg. Ik laat ze vooral rijden naar pure resources die afgelegen zijn. Rijden nu 8 kleine en grote wagens rond.

Wel een tip is om die stations als treinstations te plaatsen zodat de wagens er langs rijden in een rechte lijn. Had eerst dat ze bij de station moest keren en dit ging vaak mis en blijven ze maar tegen het gebouw aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
rhodium schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:37:
Ik heb ze overal rijden, alleen soms vallen ze om en rijden ze zichzelf leeg. Ik laat ze vooral rijden naar pure resources die afgelegen zijn. Rijden nu 8 kleine en grote wagens rond.

Wel een tip is om die stations als treinstations te plaatsen zodat de wagens er langs rijden in een rechte lijn. Had eerst dat ze bij de station moest keren en dit ging vaak mis en blijven ze maar tegen het gebouw aanrijden.
Net die ene auto die ik heb rijden viel mij ook het agressieve rijgedrag op. Nu had de AP dat van mij, want ik kwam ook met een best gangetje aanrijden, maar niet stuiterend over de oprit :p. 2e keer wat rustiger aan gedaan bij de oprit en bocht, en lijkt nu goed te gaan.

Vanochtend verder ook wat van m'n starter omgeving unspaghettified, ietwat verbeterd/efficiënter en opslag ertussenuit gehaald wat overbodig was.
Wil er verder niet te veel tijd instoppen omdat ik liever ergens anders een 2.0 start en kan ik hier mooi wat low tier spulletjes halen met zo'n truck.

[ Voor 15% gewijzigd door Fore! op 31-03-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
rhodium schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:37:

Ah herkenbaar :+ ondanks dat ik zelf de bocht prima kom maken, rijd mijn wagen gewoon rechtdoor tegen een gebouw aan :X

Heb nu alle 6 tiers unlocked, en met de "geheime" tier aan de slag
spoiler:
caterium ore. Supercomputers bouwen is weer een hele andere uitdaging.

En mijn base begint te groot te worden. Ben op de middelste optie begonnen in de woestijn, en dacht dat daar genoeg vlakke ruimte was.... maar die begint nu toch echt vol te raken! Wilde alles bij elkaar hebben staan, want reizen is gedoe.... maar ga denk ik toch maar van die jump pads installeren :X of de game een nachtje laten draaien en overal conveyors lv4 neerzetten O-)

Ik mis trouwens plaatjes van bases! ben benieuwd wat iedereen maakt :>

Hier mijn base. Niet mooi, niet superefficient... maar er komt binnenkort wel een overhaul aan als alle research klaar is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0KpqRrPl.jpg

Nog niet zeker of ik op verschillende locaties kleinere productieketens ga maken.... of gewoon 1 massive factory wil waar de resources door vrachtwagentjes gebracht worden (zoals nu het geval is).

EDIT: Met P ga je naar Photo mode... daar kun je makkelijk screenshots maken. jammer dat je niet vrij kan rondvliegen, als snap ik wel waarom dat is natuurlijk O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 01-04-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Waah schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:28:
[...]

Ah herkenbaar :+ ondanks dat ik zelf de bocht prima kom maken, rijd mijn wagen gewoon rechtdoor tegen een gebouw aan :X

Heb nu alle 6 tiers unlocked, en met de "geheime" tier aan de slag
spoiler:
caterium ore. Supercomputers bouwen is weer een hele andere uitdaging.

En mijn base begint te groot te worden. Ben op de middelste optie begonnen in de woestijn, en dacht dat daar genoeg vlakke ruimte was.... maar die begint nu toch echt vol te raken! Wilde alles bij elkaar hebben staan, want reizen is gedoe.... maar ga denk ik toch maar van die jump pads installeren :X of de game een nachtje laten draaien en overal conveyors lv4 neerzetten O-)

Ik mis trouwens plaatjes van bases! ben benieuwd wat iedereen maakt :>

Hier mijn base. Niet mooi, niet superefficient... maar er komt binnenkort wel een overhaul aan als alle research klaar is.
[Afbeelding]

Nog niet zeker of ik op verschillende locaties kleinere productieketens ga maken.... of gewoon 1 massive factory wil waar de resources door vrachtwagentjes gebracht worden (zoals nu het geval is).

EDIT: Met P ga je naar Photo mode... daar kun je makkelijk screenshots maken. jammer dat je niet vrij kan rondvliegen, als snap ik wel waarom dat is natuurlijk O-)
Dat laatste ken ik.. het loopt de klauwen uit ondertussen, haha.
Ik heb 1 grote main base gebouwd waar de basis productie in zit, daarnaast overal kleinere fabrieken, 1 voor power, 1 voor steel etc.

Ook gisteren eerst automatische autotje ingezet, erg leuk! Ik heb tech tree 3 en 4 nu gebouwd en ongeveer 13 uur gespeeld in deze wereld.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Luukwa schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:29:
[...]

Dat laatste ken ik.. het loopt de klauwen uit ondertussen, haha.
Ik heb 1 grote main base gebouwd waar de basis productie in zit, daarnaast overal kleinere fabrieken, 1 voor power, 1 voor steel etc.

Ook gisteren eerst automatische autotje ingezet, erg leuk! Ik heb tech tree 3 en 4 nu gebouwd en ongeveer 13 uur gespeeld in deze wereld.
De linkerkant (alles op een foundation) van mijn basis wás de iron/copper/steel basis... De rest kwam erbij toen ik tier 5 ging unlocken :+

It get's worse O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Waah schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:43:
[...]

De linkerkant (alles op een foundation) van mijn basis wás de iron/copper/steel basis... De rest kwam erbij toen ik tier 5 ging unlocken :+

It get's worse O-)
Ach 't is ook wel erg leuk om een hele metropolis te bouwen :)

Hieronder een screenshot van m'n hoofdbasis, relatief oud plaatje omdat ik wat ervoor staat al heb weg gesloopt. En er zitten wat nieuwe dingetjes bij.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ca20d3b99e9a/5ca20d3b8fcac-unknown.png

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
En "uitgespeeld". Heb alle research voor zover ik weet unlocked. Alles draait efficient.. en echt op onderzoek uitgaan heeft nog niet veel zin. Dus nu wachten tot updates of, wat ik waarschijnlijk doe, wachten op de volledige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:36
Meer mensen last van de multiplayer die er mee stopt? Ik ben nu in de laatste tier en mijn build menu doet het compleet niet meer, als ik iets wil slopen krijg ik nog wel een dialog maar krijg ik hem niet meer weg. Ik heb al netjes feedback gestuurd naar de devs, maar het verkloot de game nu wel, de host heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Waah schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:52:
En "uitgespeeld". Heb alle research voor zover ik weet unlocked. Alles draait efficient.. en echt op onderzoek uitgaan heeft nog niet veel zin. Dus nu wachten tot updates of, wat ik waarschijnlijk doe, wachten op de volledige release.
Ik zit ook te wachten op de volgende update, tevens via cheat engine Turbo Motor gefixt. Nu kon ik de Programmable Splitter testen, maar deze zijn dus nog WIP merkte ik snel. Helaas :).

Ben erg benieuwd naar de Conveyor Lifts. Want mijn web van conveyor belt is echt een zooitje geworden :). Geen zin om nu alles netjes te doen als we straks die liften hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 08:13
rhodium schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:53:
[...]

Ik zit ook te wachten op de volgende update, tevens via cheat engine Turbo Motor gefixt. Nu kon ik de Programmable Splitter testen, maar deze zijn dus nog WIP merkte ik snel. Helaas :).

Ben erg benieuwd naar de Conveyor Lifts. Want mijn web van conveyor belt is echt een zooitje geworden :). Geen zin om nu alles netjes te doen als we straks die liften hebben.
Ik hoop dat die update snel komt, ik mis de programmable splitter enorm! Hoewel ik het ontzettend naar mijn zin heb bij het finetunen van mijn productie, heb ik toch wel vaak een "dit kan in Factorio toch een stuk efficiënter" momentje. (Hoewel je daar natuurlijk niet zomaar conveyors kan stacken)

Ben de afgelopen uren ook nauwelijks opgeschoten met progressie, vind het finetunen veel te leuk (en het aanleggen van een olie conveyor naar mijn basis moest natuurlijk ook netjes gebeuren, daar was ik ook meerdere uren zoet mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook begonnen met de game. Eerste basis werd te klein dus toen ergens opnieuw een veel groter begonnen. Nu wil ik alles weer opnieuw doen / optimaliseren zodat ik de productielijnen op elkaar kan afstemmen.

Heerlijke game! Hier gaan heel veel uurtjes inzitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is het nou een probleem als je je basis wat wilt verplaatsen en/of onderlinge apparaten wilt verplaatsen?
Ergo raak je resources kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Megupe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:30:
Is het nou een probleem als je je basis wat wilt verplaatsen en/of onderlinge apparaten wilt verplaatsen?
Ergo raak je resources kwijt?
Nee je raakt niks kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbikker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:52
Heb er al aardig wat uurtjes inzitten,
momenteel bouw ik veel losse basisen bij de resources en laat dan eind product transporteren naar main base.

(tip: vanaf belt mk3 kan je de belts heel goed zelf gebruiken om te verplaatsen tussen je basissen)

mocht je op zoek zijn naar iets heb ik deze interactieve map gevonden https://www.satisfactorymap.com/
je kan zelfs een savegame importeren om te zien waar je zit. hier staan ook alle droppods waar je hdd's voor research kan vinden

probeer veel gebruik te maken van foundations, waardoor je netjes kan bouwen.
wel hoop ik dat snel de transportlift komt scheelt veel onnodige belts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 08:13
fbikker schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:36:
Inderdaad, dit is op het moment wat omslachtig.
Zelf gebruik ik deze methode, die werkt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

fbikker schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:36:
Heb er al aardig wat uurtjes inzitten,
momenteel bouw ik veel losse basisen bij de resources en laat dan eind product transporteren naar main base.

(tip: vanaf belt mk3 kan je de belts heel goed zelf gebruiken om te verplaatsen tussen je basissen)

mocht je op zoek zijn naar iets heb ik deze interactieve map gevonden https://www.satisfactorymap.com/
je kan zelfs een savegame importeren om te zien waar je zit. hier staan ook alle droppods waar je hdd's voor research kan vinden

probeer veel gebruik te maken van foundations, waardoor je netjes kan bouwen.
Dat doe ik ook, heel veel sub-bases en dan een hoofd base waar je alle grotere dingen maakt.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Na wat herstructurering heb ik nu een bus-systeem met daarop de basisgrondstoffen:
  • Iron Ingot
  • Steel Ingot
  • Concrete
  • Copper Ingot
  • Caterium Ingot
  • Plastit
De drie fabrieken die ik daarop heb aangesloten maken reinforced structural frames, motors en supercomputers (alledrie 1x assembler 100%):
Satisfactory_3

M'n basis werd laatst wel aangevallen door Aliens, gelukkig kunnen overleven. :+
Satisfactory_2

De jetpack is echt een lifesaver, je kan er zoveel sneller mee rondbewegen (zeker i.c.m. stukjes Mk4 belt om je te versnellen. Het enige wat ik nog écht mis qua usability is de mogelijkheid om blueprints te maken, dat zou het opzetten van grote fabrieken een stuk makkelijker maken.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Satisfactory leek me echt een leuk spel, zeker omdat ik zo kan genieten van Factorio.
Viel me helaas toch een beetje tegen. Het 3D maakt het in mijn optiek redelijk omslachtig om bepaalde zaken te doen. Ik heb het spel gerefund, omdat ik 30,- toch iets te veel van het goede vond.

Allemaal geen probleem bij Epic, geld weer op mijn rekening, maar wat is nu het mooie: het spel staat gewoon nog in mijn bibliotheek :+ Ik kan het gewoon spelen. Nou ja, foutje bedankt zullen we maar zeggen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YddVNp8.jpg
Voor mijn huidige basis. Achter mijn nieuwe basis in aanbouw. Lekker bezig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Wat ik vernomen heb is dat we pas na 22 april een update kunnen verwachten. Dus we moeten nog even geduld hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:27:
[Afbeelding]
Voor mijn huidige basis. Achter mijn nieuwe basis in aanbouw. Lekker bezig! 8)
Inmiddels weer iets verder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CvU2qUy.jpg

Andere kant waarbij er een mot opstapplaats komt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NC5Jhfc.jpg

Moet nog een hoop doen, maar het begint al wat vorm te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik ben ook met een idiote constructie begonnen, erg vermakelijk om te doen :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:17:
[...]

Inmiddels weer iets verder:

[Afbeelding]

Andere kant waarbij er een mot opstapplaats komt:

[Afbeelding]

Moet nog een hoop doen, maar het begint al wat vorm te krijgen :9
Alvast een 900 MW koolcentrale voor de eerste machines:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N4PPzMa.jpg

Binnen wat trapwerk gemaakt :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1HxPaHC.jpg

En mogelijk ga ik het zo aankleden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sp0Ypwb.jpg

Waarschijnlijk kom ik totaal niet uit met alle machines in de fabriek. Maar dat zie ik dan wel weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:37:
[...]
Alvast een 900 MW koolcentrale voor de eerste machines:

Waarschijnlijk kom ik totaal niet uit met alle machines in de fabriek. Maar dat zie ik dan wel weer :9
Met 900 MW kom je wel een eind, ik zit nu op een kleine 1100 MW continue consumptie en ben net begonnen met de beginselen van computer productie.

Ik zie dat je op pakweg 5 foundations hoog zit, qua hoogte past het meeste er wel in alleen is het even de vraag hoe je uitkomt qua ruimte. Hoe wil je het in gaan richten? Smelters op begane grond, constructors 2e niveau, assemblers 3e en manufactors 4e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik heb gehoord dat encased industrial beams 60p/m iets van 5k mw nodig heeft.. dus 900mw is echt niet zo heel veel.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Luukwa schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:01:
Ik heb gehoord dat encased industrial beams 60p/m iets van 5k mw nodig heeft.. dus 900mw is echt niet zo heel veel.
60 per minuut, geen idee waarom je dat zou willen. Ze worden alleen gebruikt voor belt upgrades, een 4-tal gebouwen en heavy modular frames.

Betekend dat je 1080 iron en coal per minuut moet hebben. Is 2x een pure node maximaal overclocked. 24 foundries en 24 constructors. Ook limestone moet je 900 per minuut (1.5x pure maximaal overclocked) hebben met daarbij 20 constructors. probleem is echter dat de belts die we tot nu toe hebben dit niet aan kunnen dus je hebt meer miners nodig. Dan heb je het alleen nog maar over de encased beams, laat staan de overige productie die die persoon heeft.

In de huidige staat van het spel snap ik niet waarom je bijvoorbeeld 12 heavy modular frames per minuut zou willen maken. Je zou bijvoorbeeld alleen al voor iron op 7x maximaal overclocked pure nodes uit moeten komen. Vooral met alle informatie die beschikbaar is op de wiki worden de heavy frames alleen gebruikt om gebouwen te maken en de Quantum Encoder welke in T8 zit.

Als je met dit soort nummers speelt dan boeit 5000 MW power ook niet meer. 33 fuel generators die gevoed worden door 10 refineries welke gevoed worden door 2 maximaal overclocked pumps.

Ik vermoed dat je het van een echte fanatiekeling/enthousiast hebt gehoord die er al heel wat uurtjes in heeft zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Meridius op 11-04-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Meridius schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:33:
[...]

60 per minuut, geen idee waarom je dat zou willen. Ze worden alleen gebruikt voor belt upgrades, een 4-tal gebouwen en heavy modular frames.

Betekend dat je 1080 iron en coal per minuut moet hebben. Is 2x een pure node maximaal overclocked. 24 foundries en 24 constructors. Ook limestone moet je 900 per minuut (1.5x pure maximaal overclocked) hebben met daarbij 20 constructors. probleem is echter dat de belts die we tot nu toe hebben dit niet aan kunnen dus je hebt meer miners nodig. Dan heb je het alleen nog maar over de encased beams, laat staan de overige productie die die persoon heeft.

In de huidige staat van het spel snap ik niet waarom je bijvoorbeeld 12 heavy modular frames per minuut zou willen maken. Je zou bijvoorbeeld alleen al voor iron op 7x maximaal overclocked pure nodes uit moeten komen. Vooral met alle informatie die beschikbaar is op de wiki worden de heavy frames alleen gebruikt om gebouwen te maken en de Quantum Encoder welke in T8 zit.

Als je met dit soort nummers speelt dan boeit 5000 MW power ook niet meer. 33 fuel generators die gevoed worden door 10 refineries welke gevoed worden door 2 maximaal overclocked pumps.

Ik vermoed dat je het van een echte fanatiekeling/enthousiast hebt gehoord die er al heel wat uurtjes in heeft zitten.
Ik lees reddit vrij fanatiek, ook ben ik actief in de discord van Satisfactory waarin veel wordt uitgewisseld kwa informatie.
Als je een grote fabriek gaat maken waar in je dus massa productie gaat proppen dan heb je echt wel wat meer nodig van 900mw.
Ik heb zelf nog maar de basis op dit moment en verbuik op sommige momenten al meer dan 600mw.
Heb momenteel 35 uur in deze save game zitten.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Luukwa schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:36:
[...]
Ik heb zelf nog maar de basis op dit moment en verbuik op sommige momenten al meer dan 600mw.
Heb momenteel 35 uur in deze save game zitten.
Ik zit nu op een 20-25 uur, verbruik 1100mw gemiddeld en mijn max zit nu op 2400mw.

Ben nu net bezig met het opzetten van computer productie dus nog maar net bezig met plastic etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Meridius schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:42:
[...]

Ik zit nu op een 20-25 uur, verbruik 1100mw gemiddeld en mijn max zit nu op 2400mw.

Ben nu net bezig met het opzetten van computer productie dus nog maar net bezig met plastic etc.
Ik heb al wel plastic gestored maar nog niets mee gedaan.. maar ik heb ook niet echt de drang om alle milestones zo snel mogelijk te doen.. ik automate gewoon tot de max, en gebruik veel satisfactory calculator.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridius schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:20:
[...]

Met 900 MW kom je wel een eind, ik zit nu op een kleine 1100 MW continue consumptie en ben net begonnen met de beginselen van computer productie.

Ik zie dat je op pakweg 5 foundations hoog zit, qua hoogte past het meeste er wel in alleen is het even de vraag hoe je uitkomt qua ruimte. Hoe wil je het in gaan richten? Smelters op begane grond, constructors 2e niveau, assemblers 3e en manufactors 4e?
Daar moet ik eigenlijk nog over nadenken... :o Het liefst zo modulair mogelijk zodat ik makkelijk kan uitbreiden. Eigenlijk wilde ik zo'n bus systeem gaan proberen, maar volgens mij is dat niet te doen met mijn huidige setup / meerdere verdiepingen.

Vind jouw suggestie eigenlijk wel logisch klinken, dus misschien ga ik dat wel doen! :9

Over het power verhaal: mijn 900MW coal wil ik als tijdelijke power gebruiken. Ik wil overgaan op fuel generators.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:45:
[...]
Vind jouw suggestie eigenlijk wel logisch klinken, dus misschien ga ik dat wel doen! :9
Wanneer ik eenmaal alles unlocked heb ga ik in ieder geval een complete renovatie doen. Mogelijk dat ik jou fabriek als inspiratie pak :P

Nu heb ik smelters en constructors door elkaar staan en dat maakt het wat rommelig. Ik heb nu bijvoorbeeld 4x pure iron mk2 miner die elk 15 smelters voeden maar op hetzelfde plateau staan ook een hele reeks constructors.

Ik merk dat ik alle smelters op 1 plek wil hebben en dan de ingots via buslines naar een andere etage of ander gebouw wil hebben. Nu ik mk4 banden heb kan ik behoorlijk wat over een enkele lijn laten gaan maar dat is soms totaal niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
Ik zit ongeveer elke speel sessie te twijfelen of ik inderdaad 1 grote fabriek moet bouwen of niet. Ik heb nu juist kleine fabriekjes elders op de kaart staan waar halffabrikaten worden gemaakt en dan deze riedel naar t hoofdkantoor verschepen zeg maar.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 11:25
sjhgvr schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:10:
[...]

[...]

Dan ga ik als straks vrouwlief thuiskomt ens vragen of ze intresse heeft dit met me te coöp'pn _/-\o_

Edit; Toch maar alvast gekocht. En al even gespeeld.
Tot mijn verbazing speelt het zeer vloeiend! >:) Maar ik heb dan ook nog niets gebouwd :+
Spel loopt bij mij rond 50 fps. Nu er heel veel gebouwt staat. (Gtx1080 , i5 8600k)
Er is dus nog ruimte for wat performance verbeteringen. Ook ik had last van dat de MP niet goed werkte. Kon bijvoorbeeld de E toets nergems gebruiken en dus niks pakken of openen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_beuner schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:56:
[...]

Spel loopt bij mij rond 50 fps. Nu er heel veel gebouwt staat. (Gtx1080 , i5 8600k)
Er is dus nog ruimte for wat performance verbeteringen. Ook ik had last van dat de MP niet goed werkte. Kon bijvoorbeeld de E toets nergems gebruiken en dus niks pakken of openen :|
Ik heb een Ryzen 1700, 32 GB, GTX1060 6 GB en merk ook meer stotteringen naarmate ik meer bouw. Helpt het om muren te bouwen zodat er minder gerenderd hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 11:25
Bij mij niet. Als je het spel begint met een leeg veld draait hij nog rond 150 fps. Het is best een verschil dus. Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een fantactisch spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridius schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:01:
[...]

Wanneer ik eenmaal alles unlocked heb ga ik in ieder geval een complete renovatie doen. Mogelijk dat ik jou fabriek als inspiratie pak :P

Nu heb ik smelters en constructors door elkaar staan en dat maakt het wat rommelig. Ik heb nu bijvoorbeeld 4x pure iron mk2 miner die elk 15 smelters voeden maar op hetzelfde plateau staan ook een hele reeks constructors.

Ik merk dat ik alle smelters op 1 plek wil hebben en dan de ingots via buslines naar een andere etage of ander gebouw wil hebben. Nu ik mk4 banden heb kan ik behoorlijk wat over een enkele lijn laten gaan maar dat is soms totaal niet praktisch.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zu13A7D.jpg

Nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken. Het zijn 2x 8 lanes (16 totaal). Denk dat ik de onderste lanes ga gebruiken voor smelters en de bovenste ruw laat. Vervolgens wil ik alles door de centrale kolom naar boven sturen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:23:
[...]
Nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken. Het zijn 2x 8 lanes (16 totaal). Denk dat ik de onderste lanes ga gebruiken voor smelters en de bovenste ruw laat. Vervolgens wil ik alles door de centrale kolom naar boven sturen. :X
Wordt een flink project dan. _/-\o_

Je kan 15 reguliere smelters aansturen met 1 belt (maximale snelheid mk4 belt (450 p/m)) wat 450 ingots per min produceert op caterium na. In theorie zou je dan dus 90 smelters aan kunnen sturen met 6 van de onderste lanes. 2 lanes voor staal welke dan 10 foundries kunnen voeden.

Wordt een behoorlijke fabriek die je in gedachte hebt :o :P

Als je straks 180 smelters en 20 foundries hebt draaien wordt het een flink project om de constructors en assemblers efficient in te richten. Hopelijk heb je je rekenmachine klaar liggen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridius schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:30:
[...]

Wordt een flink project dan. _/-\o_

Je kan 15 reguliere smelters aansturen met 1 belt (maximale snelheid mk4 belt (450 p/m)) wat 450 ingots per min produceert op caterium na. In theorie zou je dan dus 90 smelters aan kunnen sturen met 6 van de onderste lanes. 2 lanes voor staal welke dan 10 foundries kunnen voeden.

Wordt een behoorlijke fabriek die je in gedachte hebt :o :P

Als je straks 180 smelters en 20 foundries hebt draaien wordt het een flink project om de constructors en assemblers efficient in te richten. Hopelijk heb je je rekenmachine klaar liggen haha.
Gisteren nog iets verder gekomen. Denk dat ik iets te enthousiast met die lanes bezig was. Mijn fabriek moet vooral overzichtelijk, efficient en mooi worden (OCD friendly :D ). Als ik hogere aantallen nodig heb bouw ik er wel een kopie naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:11

The End

!Beginning

Ik begin inmiddels ook wel een aardige fabriek te krijgen en ben gestart met olie. Hoe halen jullie dat naar je fabriek toe? Met een truck gaat niet heel makkelijk, want het is 2000m rijden over moeilijk terrein?

Ik zit eraan te denken om een belt te leggen of om een weg van beton te maken... Wie o wie heeft een beter idee? :D
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste