Eindelijk gelukt! De Golden Nut is binnen!
Heeft even geduurd maar gelukt! Laatste deel is natuurlijk vooral wachten totdat de benodigde tickets binnen waren. Uiteindelijke doel was 5 p/m van alle end game items maken. Heb daarvoor een planner gebruikt, namelijk deze:
https://satisfactory-logi...ed/dKLAvcFHtqyLeftkv3859V Hier zie je alles wat ik gemaakt heb.
/f/image/BvORZuFhXjC9vy0k7Z4sKNkN.png?f=fotoalbum_large)
Quick and dirty statue overzicht; wilde ooit een speciale ruimte hiervoor maken maar geen energie meer
Doel vooraf dus gesteld van:
- 5 p/m van alle phase 5 items Warp Missle, AI Server en Bio sculptor.
- Alles vervoeren met een trein van fabriek A naar B. Geen belts tussen fabrieken.
- Eén grote dedicated toren voor ALLE Space Elevator items! Dit is de SPELTO (Spelevator Tower) geworden waar ik zeker blij mee ben! "Spelevator" als ode aan de Early Access
- Alles vervoeren met een truck naar de Space Elevator geautomatiseerd. Via overflow splitter naar een sink.
- From scratch begonnen Tier 0
- Geen AGS
- Wel aantal mods waaronder longer beams, nudge, fly mode. Maar alleen dus QOL mods. Later (te laat eigenlijk) kwam ik de Dynamic Train Routes mod tegen een train station mod zodat je compactere stations kunt bouwen
- Alles automatiseren, dus geen handmatig craften
- Geen somersloops gebruiken
- Speciale save met een BP designer mod voor grotere BP's vooral voor de rails en grotere gebouwen. Dit was dus voor de auto connect BP optie die er op gegeven moment bij gekomen is
Ergens in oktober 2024 begonnen en nu dus afgerond

Ik wilde nog designen en mooier maken terwijl ik wachtte op de tickets maar uiteindelijk geen energie meer voor. Sowieso tijdens eht spelen kwam er geregeld een moment (bij iedere fabriek eigenlijk) dat het mooi maken mij teveel tijd kostte en ik er op een gegeven moment genoeg van had, dus weer verder ging met een nieuwe locatie. Qua looks/design uiteindelijk qua afwerking niet echt happy maar kan mij ook niet echt meer schelen nu
Nou dat was het dan (weer). Voor de zoveelste *denk 4e?) keer het einde gehaald waarvan 2 keer in 1.0/1.1, de andere keren was in EA. Moet zeggen dat dit echt één van de mooiste spellen is geweest de laatste tijd. Vooral het plannen en logistiek vind ik erg tof! Zeker met smart/programmable splitters en priority mergers kun je super mooie logistieke puzzles oplossen. Het designen kost teveel tijd. Zou ik niet nog een keer zo doen dus.
Al met al vond ik Tier 9 en Phase 5 te makkelijk. Als je het hele design stuk weglaat heb je echt binnen no time een fabriek ingericht voor alle phase 5 items. Mits je logistiek op orde is, is er weinig moeilijk aan Phase 5 en Tier 9. na de credits heb je geen zak meer te doen en val je in een zwart gat. Voor mij dus tijd voor iets anders!
Wellicht begin ik nog eens opnieuw als er echt nieuwe gameplay bij komt. Voor nu ben ik er eerst wel even klaar mee
Nog even wat screenshots van mijn bouwsels:
/f/image/APUCkv939YVwLaERFQG5s3G1.png?f=fotoalbum_large)
Steel beams en pipes. Begonnen in de Grassy fields met dit gebouw (en de starter factory) Na Phase 3 opnieuw begonnen in Rocky Dessert
/f/image/wZSPzYPOGutwmgdIWNDc5JVJ.png?f=fotoalbum_large)
De HUB; eerste gebouw in de Rocky Mountains na de starter factory.
/f/image/egdq7aRdOUlpdAlTakvFd8C7.png?f=fotoalbum_large)
Eerste gebouw waar ik mee begonnen ben na de Hub. Iron Plates; Ingots en cable/ wire/ RIP's
/f/image/tBmQhDQ2a0f9upZh33AbsJ1Q.png?f=fotoalbum_large)
Aluminium factory
/f/image/et90D9sDG0X7LDnLOPiusyLm.png?f=fotoalbum_large)
Fuel power plant. Linksboven Turbo Fuel plant; in het midden (blauw dak) standaard Fuel plant; rechts boven Rocket Fuel Plant. Totaal productie 110.000 MW
/f/image/CnwtqZAT2qUFkdHnmkA4IrD1.png?f=fotoalbum_large)
Links: Ficsit Trigons en Copper Powder; achtergrond Super Computers
/f/image/6tVxsgbdZqguOmcHnm4iztxj.png?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk mijn favoriete build op de voorgrond: de Elecro Magnatic Control Rod fabriek; daarachter in het groen de Cooling Systems en Heat Sink fabriek. Helemaal links FFF gebouw (Four Frames: Mod Frame, HMF, Fused Frame en Pressure Cube
/f/image/NfTm4uTT3zdrbhPTKSzGDMJQ.png?f=fotoalbum_large)
RCU gebouw en achtergrond SPELTO
/f/image/VetK6I2QF4tE61zrx7eUqnAo.png?f=fotoalbum_large)
Op de voorgrond m'n eerste coal plants; op de achtergrond de PA's voor de Diamonds
/f/image/bbDd9TdHF47MpRTzpQJBq0m1.png?f=fotoalbum_large)
2x Quantum Encoder voor Neural Quantum Processor; rechts 8x QE voor de Super Position Oscilators. Daarachter rechts productie van Dark Crystals. Hoge gebrouw in de verte is SPELTO. Daarachter staat de Time Crystal Tower
/f/image/3osKmGNyJxdMdJTaxL6pqNav.png?f=fotoalbum_large)
Time Crystal Tower op de achtergrond'voorgrond rubber en plastic fabriek; rechts de copper ingots/ copper sheets fabriek
/f/image/TIZublxHHmwBtXHr7Kvn8fHh.png?f=fotoalbum_large)
Alle electronic wordt hier gemaakt. AI Limiters; computers; oscilators; circuit boards; high speed connectors
/f/image/1xpms8hgexLen5vRPvMBRoqF.png?f=fotoalbum_large)
Ficsmas 2024/2025 gebouw