[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Even Offtopic:
Satisfactory look a like van de makers van Greenhell.
*Vele building games kunnen niet tippen aan Satisfactory 3D (2d uiteraard factorio)

https://store.steampowered.com/app/1631270/StarRupture/
Momenteel open test, je kunt toegang aanvragen en je krijgt hem direct.

Lijkt ernom op Satisfactory, maar duidelijk in de 1e fase...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY0c9qxgiLT7Ebi-Qv8Xhf2nT_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3ifANszLMFcEdRonqmh5vCM.jpg?f=fotoalbum_large

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
PatRamon schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:26:
Even Offtopic:
Satisfactory look a like van de makers van Greenhell.
*Vele building games kunnen niet tippen aan Satisfactory 3D (2d uiteraard factorio)

https://store.steampowered.com/app/1631270/StarRupture/
Momenteel open test, je kunt toegang aanvragen en je krijgt hem direct.

Lijkt ernom op Satisfactory, maar duidelijk in de 1e fase...
[Afbeelding]
Ja doet mij persoonlijk nog niet veel na 2 uurtjes spelen. Volgens mij loopt deze playtest t/m morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Beakzz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:39:
[...]

Ja doet mij persoonlijk nog niet veel na 2 uurtjes spelen. Volgens mij loopt deze playtest t/m morgen
Ik heb wat playtesting van streamers zitten kijken en ik vond het er wel tof uitzien. Het is wel echt een mix van factory game en survival game waarbij de nadruk misschien nog wel wat meer op de tweede ligt. Als je het type bent dat prachtig gestructureerde, gigantische fabrieken wilt bouwen dan is dit misschien een minder geschikte game.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Shadow_Agent schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:54:
[...]

Moet ik nog even bekijken inderdaad wat ik ga doen qua (turbo) fuels :)

Kleine sneak peak van mijn RUPL (rubber/plastic) complex in the making. Rechtsachter mist nog een vleugel zoals je ziet, daar staat nu een tijdelijke snel neergezette opstelling om HOR te verwerken zodat ik rubber kan maken. Daar komen nog 8 blenders te staan

***members only***

Doel is om afgerond
680 rubber p/m (waarvan 280 in plastic wordt omgezet) rest op basis van rubber recept met HOR t.b.v. de fuel.
430 plastic (waarvan 280 wordt omgezet in rubber)
800 diluted fuel (Heavy Oil Residue recipe)

te produceren :)

te gebruiken in
- crystal oscilators
- computers
- classic battery
- mod. engine
- flex. framework (Versatile alt)
- heat exchanger

Alles op basis van 600 crude oil p/m

8)
Ziet er cool uit. Wat ik me even afvraag, hoe maak jij dit soort builds? Gewoon monnikenwerk? Muziekje op en gaan? Of gebruik je bepaalde tools/mods die dit makkelijker maken?

Als ik het zie krijg ik het namelijk benauwd van de hoeveelheid werkt dat het me lijkt om zoiets te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Patriot schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:08:
[...]

Ziet er cool uit. Wat ik me even afvraag, hoe maak jij dit soort builds? Gewoon monnikenwerk? Muziekje op en gaan? Of gebruik je bepaalde tools/mods die dit makkelijker maken?

Als ik het zie krijg ik het namelijk benauwd van de hoeveelheid werkt dat het me lijkt om zoiets te maken :+
Ik heb een blueprint design save met AGS en godmode. Ik heb daarin tevens een blueprint desinger mod om echt mega BP;s te maken. In dit geval dus een BP gemaakt van de gehele voorkant (het gekromde deel zeg maar). Tevens een BP gemaakt van het tussenstuk met de refineries. Alle piping and belting maak ik daarin, alle buitenmuren etc, alle verlichting. Vervolgens test ik daarmee in de BP Save of alles werkt. Ook nog een BP zonder iets erin, een tussenstuk mod. Sommige dingen zijn makkelijk om zonder BP te doen maar probeer wel zoveel mogelijk te BP'en omdat het anders echt teveel werk is :D Speelde ook U7/u8 en dat was echt een schijtwerk destijds ;) Voor de U2/3/4/5/6 spelers was het nog erger :'(

In de "vanilla" save kopieer ik dan de blueprint. Daarna is het wel even puzzelen om de juiste recources in depots en inventory te hebben want de blueprints vreten resources :P

In alle saves trouwens flymod actief, longer beams, infinite zoop, nudge. Puur QoL mods dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-07-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Eerste playthrough alles met gemak gedaan zonder nuclear, zonder rocketfuel.ook..had een treintje lopen maar vooral veel belts, veel makkelijker..

De schaal is tof in dit spel maar viel me ergens tegen wat je bij het einde echt nodig hebt. Als je de basis beetje opmorde hebt valt het ergens best mee.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

Sinds de EA speel ik Satisfactory zo nu en dan, het spel ansich is erg leuk. Maar ik merk dat ik telkens weer verzand in 100% build lijnen op tuigen, wat resulteert in chaotische lijnen en te doordachte setups. Waarna ik uit eindelijk geen flauw idee meer had en de lol er snel van is.

Hoe gaan jullie hier mee om? Heeft het zin om in de eerste stages alles al perfect te willen?
Hebben jullie daarnaast de website constant open voor build lijnen of doen jullie het gewoon uit de losse pols en zien wel?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43

Shadow_Agent

@Boefmans het einde viel mij ook tegen en als je het einde gehaald hebt is er niets om voor door te spelen. Althans niet voor mij.

@Ankh ik bouw (mede vanwege het vorige punt) met een doel. Via een calculator mijn doel ingevuld en dat is 5 p/m van alle drie phase 5 items (AI exp. server, die missle en biosculptor ding).

Daar bouw ik nu naartoe. Milestone voor milestone en fase voor fase :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ankh schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:46:
Sinds de EA speel ik Satisfactory zo nu en dan, het spel ansich is erg leuk. Maar ik merk dat ik telkens weer verzand in 100% build lijnen op tuigen, wat resulteert in chaotische lijnen en te doordachte setups. Waarna ik uit eindelijk geen flauw idee meer had en de lol er snel van is.

Hoe gaan jullie hier mee om? Heeft het zin om in de eerste stages alles al perfect te willen?
Hebben jullie daarnaast de website constant open voor build lijnen of doen jullie het gewoon uit de losse pols en zien wel?
Ik heb mijn starfabriek pas nadien mooi gemaakt toen ik toegang had tot die build items. Wel alles 100% efficiënt. Ik ben nu op t punt dat ik steeds een nieuwe missie heb. Zoals die wat ik pas heb afgerond een armory is met explosive rebarbs, rifle ammo en verschillende nobelisks. Volgende missie wordt een turbo motor fabriek die 10 stuks per minuut maakt. Ik wil elk item apart produceren dus geen eindproducten van andere fabrieken gebruiken. En alles laten landen in main storage.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:23
Het maken van modulaire blue prints zoals Nilaus in zijn youtube kanaal laat zien maakt een hoop een stuk gemakkelijker. Elke keer weer hele lijnen opzetten met smelters, constructors etc om bijv computers te maken, die je vervolgens ook weer nodig hebt om super computers te maken werd nogal repetitief, om over de verschillende assembly phases nog maar te zwijgen. Maar een hele bus te bouwen met alle producten op parallelle belts vond ik dan weer saai, dus ik heb verspreid over de map fabrieken gebouwt die ik met treinen en drones verbonden heb. Phase 5 uiteindelijk afgerond, het enige wat ik nog wil voltooien is een dubbel-sporige treinverbinding rondom de map en de complete nuclear power cyclus tot Ficsonium.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23

Vanmiddag dus wat nieuws...
Ik denk persoonlijk de release date voor Console.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Satisfactory 2.0? :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Verder geen nieuws, enkel een release date voor consoles?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Inderdaad, alleen de release date voor console.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Redelijke sale op steam nu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoUDdQkVsVULa0k3diWTD_bx7zo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Us65tdZoqOzVmyk5e7qfk4a3.png?f=user_large

De game is die 28 euro iig meeeer dan waard imo

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste