[Multi] Satisfactory

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mauz1978 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:11:
Wat een heerlijk spel is dit zeg. Het speelt zo goed op de PS5! Ik ben ook factorio fan, maar ik vind deze stiekum een beetje leuker! Ik zit momenteel Phase 2 af te maken en heb t/m tier 4 alles geunlocked. Ik doe alles wel hapsnap, dus het is een lekker rommeltje. Ik zoek dan ook amper tot niks op en vind lekker alles zelf uit. Bij de tweede playthrough (die voorlopig erg ver weg is) zal ik meer gaan voor optimalisatie en strakheid ;).
Op 1 of andere manier begint mijn playtrough altijd vet rommelig haha. krijg dat nooit onder controle. op een gegeven moment verplaats of herbouw je sommige factories gewoon en maak je het netter :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:24

Oxigeon

En zo is dat!

Mauz1978 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:11:
Wat een heerlijk spel is dit zeg. Het speelt zo goed op de PS5! Ik ben ook factorio fan, maar ik vind deze stiekum een beetje leuker! Ik zit momenteel Phase 2 af te maken en heb t/m tier 4 alles geunlocked. Ik doe alles wel hapsnap, dus het is een lekker rommeltje. Ik zoek dan ook amper tot niks op en vind lekker alles zelf uit. Bij de tweede playthrough (die voorlopig erg ver weg is) zal ik meer gaan voor optimalisatie en strakheid ;).
Hier ook een ps5 speler. Op het moment ben ik die 50 dingen aan het produceren voor de space. Maar ook hier is het nog een rommeltje. Ook nog geen idee hoe ik dat beter geordend ga krijgen... misschien maar eens gaan beginnen aan een "main bus" zoals bij Factorio. Geen idee wat de beste manier is in Satisfactory

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Boefmans
  • Laatst online: 12-03 11:43
Oxigeon schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:08:
[...]

Hier ook een ps5 speler. Op het moment ben ik die 50 dingen aan het produceren voor de space. Maar ook hier is het nog een rommeltje. Ook nog geen idee hoe ik dat beter geordend ga krijgen... misschien maar eens gaan beginnen aan een "main bus" zoals bij Factorio. Geen idee wat de beste manier is in Satisfactory
In begin is dat normaal. Je kunt gewoon later iets nieuws bouwen, de boel vervangen of er gewoon naast zetten. Het helpt ook om de boel in gebouwen te plaatsen met funderingen.
Je kunt zooi dumpen en daar bonnetjes voor krijgen, daarmee kun je blueprints kopen waarmee je makkelijker een nette fabriek bouwt.

mixing a drink and music

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Boefmans schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:29:
[...]

daarmee kun je blueprints kopen waarmee je makkelijker een nette fabriek bouwt.
BP's unlocken via de tiers, niet via de awesome shop ;)

Daarover gesproken: ik vind echt dat ze BP3 rond tier 6/7 hadden moeten zetten en niet pas T9 :(

[ Voor 17% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-12-2025 10:55 ]

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-03 17:51
Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:54:
[...]

Daarover gesproken: ik vind echt dat ze BP3 rond tier 6/7 hadden moeten zetten en niet pas T9 :(
Ja helemaal eens! Of nog eerder zelfs.
Een tip (+ een bekentenis :+): Wanneer ik iets wil ontwerpen als blueprint, doe ik dit in een aparte "sandbox" game (god/flight mode, alles gratis etc.), zodat ik ook toegang heb tot de BP3. Daarna kun je de blueprints in de folder kopiëren naar je "echte" game en daar gebruiken, ook al heb je BP3 niet eens unlocked.

Zo kun je ook online blueprints downloaden en gebruiken als je wilt. Persoonlijk houd ik het bij eigen blueprints, maar ieder zijn eigen game :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay91 op 05-12-2025 14:32 ]

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:47
Wat een game. Twee weken terug gekocht voor de PS5 en de teller tikt al 150 uur aan. Dank aan vakantie en thuiswerken, maar man o man. Dit is echt geweldig.

Alle tiers tot phase 3 al lang voltooid maar die spaceparts nog lang niet. Ik wil absoluut geen spaghetti dus ben de hele dag aan het ontwerpen, plannen en bouwen. Vandaag een soort glazen boomhut gemaakt voor caterium ingots, voor uiteindelijk mijn computer fabriek.

Kostte me maar 8 uur en heb nu 110 caterium ingot per minuut lol

• Boefmans
  • Laatst online: 12-03 11:43
Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:54:
[...]

Ja excuses ik praat slordig. Ik bedoelde niet echt die blueprint maker maar de recepten voor andere bouwsels, zoals extra deuren en lampjes enzo.

mixing a drink and music

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-03 17:13
Jack_Mojo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 00:10:
Wat een game. Twee weken terug gekocht voor de PS5 en de teller tikt al 150 uur aan. Dank aan vakantie en thuiswerken, maar man o man. Dit is echt geweldig.

Alle tiers tot phase 3 al lang voltooid maar die spaceparts nog lang niet. Ik wil absoluut geen spaghetti dus ben de hele dag aan het ontwerpen, plannen en bouwen. Vandaag een soort glazen boomhut gemaakt voor caterium ingots, voor uiteindelijk mijn computer fabriek.

Kostte me maar 8 uur en heb nu 110 caterium ingot per minuut lol
Spaghetti voorkomen is in Satisfactory wel redelijk eenvoudig omdat je gewoon floating platforms kunt bouwen. :P
De meeste mensen gruwelen echter wel van dat soort zwevende platformen / blokkendozen en bouwen liever mooie fabrieken.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Mugwump
Morgen overigens de early access release van StarRupture. Heeft wel iets weg van Satisfactory qua 3D factory game, al zit er wel een wat grotere survival component in. En hier kun je je fabriek wél uitrusten met turrets. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:11

Ankh

|true

Mugwump schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:58:
Morgen overigens de early access release van StarRupture. Heeft wel iets weg van Satisfactory qua 3D factory game, al zit er wel een wat grotere survival component in. En hier kun je je fabriek wél uitrusten met turrets. :P
Heb de speeltijd gedaan, maar vond het echt nog te veel op Satisfactory lijken. Veel zelfde dingen en mechanisch waren nog clunky.. al met al moet er nog veel vernieuwing gaan komen.. maar goed, daarvoor is het een EA..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:04
Ik ben niet zo enthousiast na de playtest eigenlijk. Even kijken wat de early acces release brengt, maar ik heb momenteel ook geen extra game nodig in dit genre eerlijk gezegd. Ik ben net een beetje over mijn Alchemy Factory verslaving heen :o Dat was voor mij verreweg de grootste positieve verrassing vorig jaar.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik ben bijna zover dat ik "klaar" ben met mijn zelf gestelde einddoel (5 p.m. AI Server/ Warp Missle/ Bio sculpter) en dan ben ik er eerst ook wel even helemaal klaar mee :P

Eerst maar even wat anders doen, ook qua game play. Transport Fever 3 kijk ik zeer naar uit!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-03 13:28
Ook even gespeeld, best leuk maar het is wel heel erg veel leentjebuur bij Satisfactory. Mijn ocd brein kan ook niet zo goed tegen al die rails die niet mooi alignen. :P
Hoop dat ze er nog wel iets meer eigen smoel aan geven, anders is het voornamelijk Satisfactory met guns (wat op zich niet per se slecht is).

• Mugwump
Henkie_NtA schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:13:
[...]

Ook even gespeeld, best leuk maar het is wel heel erg veel leentjebuur bij Satisfactory. Mijn ocd brein kan ook niet zo goed tegen al die rails die niet mooi alignen. :P
Hoop dat ze er nog wel iets meer eigen smoel aan geven, anders is het voornamelijk Satisfactory met guns (wat op zich niet per se slecht is).
Nou ja, het is ergens ook wel Satisfactory met guns en turrets, meer nadruk op exploration, vechten tegen waves van vijanden en ga zo maar door. Ik heb er nu iets meer speeltijd in zitten en vind het wel verfrissend. En ach, voor die 15 euro kun je je er ook niet echt een buil aan vallen.

• Henkie_NtA
Mugwump schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 10:18:
[...]

Nou ja, het is ergens ook wel Satisfactory met guns en turrets, meer nadruk op exploration, vechten tegen waves van vijanden en ga zo maar door. Ik heb er nu iets meer speeltijd in zitten en vind het wel verfrissend. En ach, voor die 15 euro kun je je er ook niet echt een buil aan vallen.
Ja ik heb er denk ik 4 uurtjes inzitten ofzo , dus was redelijke early impression. En inderdaad, voor die 15 euro lijkt het vooralsnog prima vermakelijk.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BP6wdkim7mKCPKnhPzo7CcCM0Zk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DeYvUbNfcadBAVOV8rkFWY15.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk gelukt! De Golden Nut is binnen! oOo

Heeft even geduurd maar gelukt! Laatste deel is natuurlijk vooral wachten totdat de benodigde tickets binnen waren. Uiteindelijke doel was 5 p/m van alle end game items maken. Heb daarvoor een planner gebruikt, namelijk deze: https://satisfactory-logi...ed/dKLAvcFHtqyLeftkv3859V Hier zie je alles wat ik gemaakt heb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpO9AEhxDt2V-KCFfRnQt6ocOF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BvORZuFhXjC9vy0k7Z4sKNkN.png?f=fotoalbum_large
Quick and dirty statue overzicht; wilde ooit een speciale ruimte hiervoor maken maar geen energie meer :+

Doel vooraf dus gesteld van:
- 5 p/m van alle phase 5 items Warp Missle, AI Server en Bio sculptor.
- Alles vervoeren met een trein van fabriek A naar B. Geen belts tussen fabrieken.
- Eén grote dedicated toren voor ALLE Space Elevator items! Dit is de SPELTO (Spelevator Tower) geworden waar ik zeker blij mee ben! "Spelevator" als ode aan de Early Access ;)
- Alles vervoeren met een truck naar de Space Elevator geautomatiseerd. Via overflow splitter naar een sink.
- From scratch begonnen Tier 0
- Geen AGS
- Wel aantal mods waaronder longer beams, nudge, fly mode. Maar alleen dus QOL mods. Later (te laat eigenlijk) kwam ik de Dynamic Train Routes mod tegen een train station mod zodat je compactere stations kunt bouwen
- Alles automatiseren, dus geen handmatig craften
- Geen somersloops gebruiken
- Speciale save met een BP designer mod voor grotere BP's vooral voor de rails en grotere gebouwen. Dit was dus voor de auto connect BP optie die er op gegeven moment bij gekomen is ;)

Ergens in oktober 2024 begonnen en nu dus afgerond :) Ik wilde nog designen en mooier maken terwijl ik wachtte op de tickets maar uiteindelijk geen energie meer voor. Sowieso tijdens eht spelen kwam er geregeld een moment (bij iedere fabriek eigenlijk) dat het mooi maken mij teveel tijd kostte en ik er op een gegeven moment genoeg van had, dus weer verder ging met een nieuwe locatie. Qua looks/design uiteindelijk qua afwerking niet echt happy maar kan mij ook niet echt meer schelen nu :P

Nou dat was het dan (weer). Voor de zoveelste *denk 4e?) keer het einde gehaald waarvan 2 keer in 1.0/1.1, de andere keren was in EA. Moet zeggen dat dit echt één van de mooiste spellen is geweest de laatste tijd. Vooral het plannen en logistiek vind ik erg tof! Zeker met smart/programmable splitters en priority mergers kun je super mooie logistieke puzzles oplossen. Het designen kost teveel tijd. Zou ik niet nog een keer zo doen dus.

Al met al vond ik Tier 9 en Phase 5 te makkelijk. Als je het hele design stuk weglaat heb je echt binnen no time een fabriek ingericht voor alle phase 5 items. Mits je logistiek op orde is, is er weinig moeilijk aan Phase 5 en Tier 9. na de credits heb je geen zak meer te doen en val je in een zwart gat. Voor mij dus tijd voor iets anders!
Wellicht begin ik nog eens opnieuw als er echt nieuwe gameplay bij komt. Voor nu ben ik er eerst wel even klaar mee :)

Nog even wat screenshots van mijn bouwsels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ejmGBCxHkyMOMmQL7bM5TI8Ozo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APUCkv939YVwLaERFQG5s3G1.png?f=fotoalbum_large
Steel beams en pipes. Begonnen in de Grassy fields met dit gebouw (en de starter factory) Na Phase 3 opnieuw begonnen in Rocky Dessert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSvhLWS3c18M2BAuxIKB9Qof7wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZSPzYPOGutwmgdIWNDc5JVJ.png?f=fotoalbum_large
De HUB; eerste gebouw in de Rocky Mountains na de starter factory.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAxPePs37OtkRKvPgxpRf806jUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/egdq7aRdOUlpdAlTakvFd8C7.png?f=fotoalbum_large
Eerste gebouw waar ik mee begonnen ben na de Hub. Iron Plates; Ingots en cable/ wire/ RIP's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNuVyk4Y5b3r7WTI1vb5mQ1EfaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBmQhDQ2a0f9upZh33AbsJ1Q.png?f=fotoalbum_large
Aluminium factory

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4jiECjbtSvkP9Pl7T3jTVZIUYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/et90D9sDG0X7LDnLOPiusyLm.png?f=fotoalbum_large
Fuel power plant. Linksboven Turbo Fuel plant; in het midden (blauw dak) standaard Fuel plant; rechts boven Rocket Fuel Plant. Totaal productie 110.000 MW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5qZPKxOdpe5B4RQQjbYxNAON0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CnwtqZAT2qUFkdHnmkA4IrD1.png?f=fotoalbum_large
Links: Ficsit Trigons en Copper Powder; achtergrond Super Computers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZZ6nGzSh8qEzXni5qF3RP0y6_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6tVxsgbdZqguOmcHnm4iztxj.png?f=fotoalbum_large
Persoonlijk mijn favoriete build op de voorgrond: de Elecro Magnatic Control Rod fabriek; daarachter in het groen de Cooling Systems en Heat Sink fabriek. Helemaal links FFF gebouw (Four Frames: Mod Frame, HMF, Fused Frame en Pressure Cube

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-fS6wfHWTkwVdqL4vmZaOHeNfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfTm4uTT3zdrbhPTKSzGDMJQ.png?f=fotoalbum_large
RCU gebouw en achtergrond SPELTO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK3CQxXt2G1PbJURwkivPIUY4GU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VetK6I2QF4tE61zrx7eUqnAo.png?f=fotoalbum_large
Op de voorgrond m'n eerste coal plants; op de achtergrond de PA's voor de Diamonds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pP8XOdM5vtv3hmdWPatKI8dAQrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bbDd9TdHF47MpRTzpQJBq0m1.png?f=fotoalbum_large
2x Quantum Encoder voor Neural Quantum Processor; rechts 8x QE voor de Super Position Oscilators. Daarachter rechts productie van Dark Crystals. Hoge gebrouw in de verte is SPELTO. Daarachter staat de Time Crystal Tower

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK0t2aCdbFiXv3CiUvJ63Voj36M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3osKmGNyJxdMdJTaxL6pqNav.png?f=fotoalbum_large
Time Crystal Tower op de achtergrond'voorgrond rubber en plastic fabriek; rechts de copper ingots/ copper sheets fabriek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4WAUXECLK4qSiKiVRuTrkJ0_lA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TIZublxHHmwBtXHr7Kvn8fHh.png?f=fotoalbum_large
Alle electronic wordt hier gemaakt. AI Limiters; computers; oscilators; circuit boards; high speed connectors

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdEHtMolWaPNePQZS8x8-bGiOrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xpms8hgexLen5vRPvMBRoqF.png?f=fotoalbum_large
Ficsmas 2024/2025 gebouw

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zeer netjes hoor, respect. Wat ik mij afvraag is hoe het met je powerconsumption zit. Niet zo zeer hoeveel je opwekt maar meer hoe efficient alles is. Mijn focus ligt echt op 100% efficiency. Die is momenteel iets van 99% btw. :o

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Techno Overlord schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:39:
Zeer netjes hoor, respect. Wat ik mij afvraag is hoe het met je powerconsumption zit. Niet zo zeer hoeveel je opwekt maar meer hoe efficient alles is. Mijn focus ligt echt op 100% efficiency. Die is momenteel iets van 99% btw. :o
Haha dank je! Efficiency is dan weer iets waar ik mij totaal niet mee bezig houdt :D Zeker op het gebied van power consumption niet. Ook efficiëntie van machines maak ik mij niet al te druk. Behalve als het gaat om zaken gerelateerd aan stroomproductie bijvoorbeeld zodat mijn fuel gens wel door kunnen blijven draaien. Zat ook net op 50-50 qua consumptie en productie van stroom dus kon ook niet veel fout gaan. Wel paar gehad dat een Sulfer trein gestopt was en mijn hele fuel plant stilviel. :F

Maar over het algemeen als ik 1000 ore aanvoer en heb er maar 800 nodig bijv, dan maakt het mij niet uit dat er een miner niet 100% efficient staat te produceren. Of dat er 10 constructors die iets met die ore doen op 80% draaien i.p.v. 8 op 100% bijvoorbeeld.

Wel heel knap als je dit op 99% kunt krijgen trouwens! Goed werk! d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Agent op 12-01-2026 08:40 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mijn savegame is nu 820u en voor mijn gevoel moet ik nog een heel eind. Maar het allemaal 100% (99,9 :9 ) te houden kost natuurlijk veel meer tijd. Zaken die by-design fluctueren qua stroomgebruik heb ik op een aparte stroomgrid gezet. Denk aan Quantum Encoders en Particle Accelerators bijvoorbeeld, maar ook het trein netwerk. Anders kan ik natuurlijk de efficieny niet checken.

Forever raver!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL4tXjYqNY0mgZw61Z2P3Oc9N3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7i9DyIU1ohTyCJ1515lyRX5Q.png?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers de volledige map nog even ;)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Techno Overlord schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:24:
Mijn savegame is nu 820u en voor mijn gevoel moet ik nog een heel eind. Maar het allemaal 100% (99,9 :9 ) te houden kost natuurlijk veel meer tijd. Zaken die by-design fluctueren qua stroomgebruik heb ik op een aparte stroomgrid gezet. Denk aan Quantum Encoders en Particle Accelerators bijvoorbeeld, maar ook het trein netwerk. Anders kan ik natuurlijk de efficieny niet checken.
Nee inderdaad, die dingen die je noemt fluctueren nogal. Maar naast de power efficiency draaien ze dus ook allemaal 100% productie efficiency denk ik? Maak je dan ook gebruik van sinks om overtollige zaken kwijt te raken mocht er ergens een hapering ontstaan?
En heb je voor beide stroomnetten ook dedicated productie faciliteiten of komt dat van één plant? Want daar zit ook wel eens wat verschil in als je fuel gens niet op 100% draaien natuurlijk door een gebrekkige aanvoer van iets.

Lijkt mij enorm gepuzzel inderdaad maar wel weer eens een andere uitdaging! Mocht ik ooit weer opnieuw beginnen is dat inderdaad een hele leuke om te onthouden! Ga dan voor 100% efficiency en niet voor de designs/looks ;)

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-03 17:51
Zo dat is gaaf gemaakt en gefeliciteerd Shadow_Agent! Daar heeft veel tijd in gezeten _/-\o_

De Electro Magnetic Control Rod fabriek en de electro fabriek zijn denk ik mijn favorieten. Ik zie ook wegen :D

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jay91 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:40:
[...]

Zo dat is gaaf gemaakt en gefeliciteerd Shadow_Agent! Daar heeft veel tijd in gezeten _/-\o_

De Electro Magnetic Control Rod fabriek en de electro fabriek zijn denk ik mijn favorieten. Ik zie ook wegen :D
Dank je! Ik heb één weg eigenlijk waar één truck de Space Elevator parts naar de Space Elevator brengt :D en nog twee tractors (over de dezelfde weg) om cable en RIP's naar de SPELTO te brengen. Vverder geen wegen en trucks want die dingen zijn ontiegelijk kut haha. Maar had in al die jaren nog nooit iets serieus gedaan ermee dus dacht dit is m'n kans ;)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23

On_E

Housemusic

Heb er nu een uur of 4 in zitten, maar heel erg leuk vind ik het nog niet haha. Maar dat komt vooral omdat ik veel dingen nog niet snap.

Als je een nieuwe game begint, ontkom je er dan niet aan om eerst her en der zonder foundations een miner > smelter > constructor > storage te bouwen?

Het ziet er niet uit, tov factories die ik op YT tegenkom. En ik moet nog veel te veel zelf rondlopen en craften voor mijn gevoel.

Heb in mijn eerste game de tutorial gevolgd tot aan de Space Elevator bouwen, nadat die stond en ik het idee had dat ik de game beter begreep ben ik opnieuw begonnen, maar eigenlijk merk ik nu alweer dat ik me stoor aan het vele lopen en zelf craften.

Hoe lang duurt het ongeveer voor je toekomt aan ‘nette’ fabrieken bouwen met foundations, meerdere verdiepingen en zoveel mogelijk automation?

En iemand nog beginner tips, waarvoor ik geen urenlange YT filmpjes hoef te kijken? :)

Zit dus nog in de iron/copper/limestone/biomass fase.

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 18-01-2026 10:12 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

In de HUB kun je tiers unlocken. Dat begint met simpele foundations tot aan AI Expansion Servers bijvoorbeeld. Iedereen die start begint met lelijke fabrieken die gewoon op de grond staan. Ik laat die gewoon staan in mijn playthroughs. Zo kun je mooi je progressie zien per fabriek. Van houtje-touwtje fabriek gewoon op de grond tot aan hele grote fabrieken met een mooie esthetiek.

Forever raver!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:47
On_E schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:09:
Heb er nu een uur of 4 in zitten, maar heel erg leuk vind ik het nog niet haha. Maar dat komt vooral omdat ik veel dingen nog niet snap.

Als je een nieuwe game begint, ontkom je er dan niet aan om eerst her en der zonder foundations een miner > smelter > constructor > storage te bouwen?

Het ziet er niet uit, tov factories die ik op YT tegenkom. En ik moet nog veel te veel zelf rondlopen en craften voor mijn gevoel.

Heb in mijn eerste game de tutorial gevolgd tot aan de Space Elevator bouwen, nadat die stond en ik het idee had dat ik de game beter begreep ben ik opnieuw begonnen, maar eigenlijk merk ik nu alweer dat ik me stoor aan het vele lopen en zelf craften.

Hoe lang duurt het ongeveer voor je toekomt aan ‘nette’ fabrieken bouwen met foundations, meerdere verdiepingen en zoveel mogelijk automation?

En iemand nog beginner tips, waarvoor ik geen urenlange YT filmpjes hoef te kijken? :)

Ik heb mijn eerste PT een paar weken terug afgerond, na 400 uur lol.

Wat mij erg heeft geholpen is deze site: https://www.satisfactorytools.com/1.0/production en ik heb eindeloze gesprekken met chatgpt gehad over dingen die mij onduidelijk waren.

De game begint pas leuk te worden als je je eerste coal powerplant hebt opgezet en vanuit daar kan je alles gaan automatiseren zodat je niks meer zelf hoeft te craften. Het begin is even doorbijten. Je krijgt later ook veel meer mobiliteitsopties. Zoals sneller lopen, jetpack, hyperloop, treinen, trucks.

De fabrieken die je nu bouwt ga je ook straks weer afbreken omdat je te weinig produceert. Daar had ik in het begin wel moeite mee, maar voor een tweede PT zou ik de beginfase zo snel mogelijk doen. Dus zoveel mogelijk unlocken in lelijke fabrieken, die dan opnieuw bouwen op een andere locatie en daarna pas afbreken. Zo had ik bijvoorbeeld rond phase 2 a 3 een groot warehouse gemaakt om alle bouwmaterialen in te produceren en vanaf daar ben ik wat serieuzer gaan bouwen.

Om een richtlijn te geven, in de endgame had ik aan 20 motors (ik denk 10 a 15 ook wel) genoeg. Verschilt per persoon. Dus als je dat invoert in die tool dan heb je een idee hoe groot je fabrieken worden. Maar goed, er zullen andere pioneers zeggen dat je er 50/min nodig hebt.

Het is een fantastische game en er is geen goed of fout. Als jij lol hebt dan zit je goed. :)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

On_E schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:09:

klopt :) Foundations unlock je pas in Tier 1 "Base Building". Als je 200x concrete, 100 iron plates en 100 iron rods inlevert unlock je de foundations bijv.

Voor alle unlocks per tier zie https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Milestones
Vergis je niet: alle YT creators hebben honderden zoniet duizenden uren in deze game zitten. Daarbij is het voor sommigen gewoon hun werk. Ik zou mij zeker niet laten ontmoedigen door de verschillende creaties van anderen :)

al snap ik je wel hoor ;)
Het zelf craften hoeft eigenlijk vanaf moment 1 al niet meer op het moment dat je smelters plaatst kun je daar via een constructor Iron Rods mee maken (bijvoorbeeld). Sluit je een smelter aan op een copper mijn kun je koperen shit gaan maken. Automatisch. het enige wat je in het begin blijft doen (tot aan Coal Power) is leafs, takken enzio zoeken voor je biomass burners. Moet eerlijk toegeven dat het vele lopen mij ook wel tegen begon te staan na verloop van tijd. Overigens zijn Blade Runners een MUST om z.s.m. te maken! Deze kun je unlocken in de MAM (die je ook unlocked in tier 1) . In MAM vervolgens de "Quartz Research" volgen.
Wanneer je walls en foundations hebt kun je daar mee beginnen. Walls zijn volgens mij ook via Tier 1 te unlocken tegelijk met de foundations.

In het begin is stroomverbruik altijd een dingetje. Zorg ervoor dat je dit doet:
Leafs -> biomass -> Solid Biofuel
Dus van leafs (of wood) maak je biomass en daarvan Solid Biofuel. Dit verstook je dan weer in je burner. Vele malen efficienter dan leafs verbranden ;)

Zeker als je nog nooit dit gespeeld hebt zou ik zeggen vergeet YT en vergeet dingen mooi maken. Ga gewoon lekker wat constructors neerzetten, maak wat zooi en doe wat je wilt doen. Zorg ervoor dat je tot aan Coal komt (Tier 3) zodat je geen biomass meer hoeft te regelen.

En gewoon proberen! Al wordt het een teringzooi; niemand maakt dat wat uit. Spaghetti is heerlijk! :+
Ik zou in mijn eerste playtrough ook niet direct met planners aan de slag gaan om bijv 20 turbo motors te gaan maken. Dat is veel te complex in dit stadium. \

Tot slot: https://satisfactory.wiki.gg _/-\o_

Have fun!

[ Voor 3% gewijzigd door Shadow_Agent op 18-01-2026 20:35 ]

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 13:07
@Shadow_Agent respect voor je creaties! Heel mooi en degelijk.
Ik ben zelf nooit echt begonnen aan architectuur of mooie gebouwen maken rondom mijn factories.
Heb het spel 1x uitgespeeld, direct na 1.0 launch met spaghetti belts gekoppelde fabrieken die open en bloot stonden. Wel altijd foundations gebruikt, maar de meeste foundations daar klopte de zwaartekracht niet want die bouwde ik dan hoog in de lucht, zodat ik ruimte had en zaken makkelijker kon koppelen dan op de grond.
De laatste Tier 9 heb ik gebruik gemaakt van wat manueel werk om net genoeg products te maken om de laatste raket met de goederen de ruimte in te sturen. Tja en dan wat doe je na de credits... indeed verder kijken.
Het spel trekt mij wel iedere keer als ik dit soort screenshots zie, maar ik weet hoe een tijdrovende klus het is alsook verslavend om weer te beginnen met al die leuke mods die nu uitzijn.
Genoeg andere build & survival games die mij nu bezig houden. Tip als je dit leuk vind en iets verfrissends zoekt, probeer the last caretaker.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 07:41

Smurf

Detri

Heb je je door die youtubers ook laten verleiden om op een andere locatie te starten dan Grass Fields? (zuidwest hoek)
Het fijne van die locatie vind ik just dat je best veel iron en copper nodes in de buurt hebt, dus voordat je splitters hebt kan je voor bija elk product al een productieketen opzetten. Als je die allemaal een beetje bij elkaar zet heb je gelijk een soort hub waar je al je bouwmaterialen kan oppikken. Alleen coal moet je even van verderop halen tegen de tijd dat je zover bent, maar ook water is daar vlak bij. Alternatief is om gelijk naar de coal nodes iets noord-oost te gaan en dan een powerline terug trekken, maar zelf bouw ik daar vaak pas de 2e set coal power plants.

En later als je wel meer resources nodig hebt voor de producten die een losse outpost verdienen heb je alle andere locaties met meer pure nodes nog beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Smurf op 19-01-2026 09:16 ]

)

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Smurf schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:14:
Heb je je door die youtubers ook laten verleiden om op een andere locatie te starten dan Grass Fields? (zuidwest hoek)
Het fijne van die locatie vind ik just dat je best veel iron en copper nodes in de buurt hebt, dus voordat je splitters hebt kan je voor bija elk product al een productieketen opzetten. Als je die allemaal een beetje bij elkaar zet heb je gelijk een soort hub waar je al je bouwmaterialen kan oppikken.
Rocky Desert bedoel je denk ik? Vind ik persoonlijk ook de beste positie :) Naast veel copper/iron ook voldoende limestone om mee te beginnen. Olie zit daar ook om de hoek voor plastic/rubber/fuel ;) en relatief vlak landschap. Coal zit boven op de berg ook relatief in de buurt.

• Smurf

Smurf

Detri

@Shadow_Agent Nee ik bedoelde echt de Grass Fields. Diegene die ingame ook als recommended for new players wordt aangegeven.
De kwaliteit van de nodes is niet hoog daar, maar de kwantiteit wel. En dat is juist in het begin erg handig. Vind ik dan.

)

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 18:04
Northern forest :> Aan de oostzijde van dat spawn heb je deze plek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHPYTYi-jBsMO4ezqee7ZHXnFuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/To7SVDoQwwsAaqr6fTZliuIS.jpg?f=fotoalbum_large

Zo'n beetje alles wat je in de basis nodig hebt vlak op elkaar als pure node. Met op korte 4 korte lijntjes al het andere wat je nodig kan hebben. Als je je basis van het begin een beetje ruim opzet kan je inprincipe blijven upgraden zonder ooit je basis te verlaten. En je hebt overal bomen, dus met een kettingzaag is je power ook veilig tot je volledig aan de kool kan. Ik heb coalpower ook wel eens geskipt om van bio direct naar olie te gaan :+

[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-01-2026 14:52 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mijn favo plek is ook de Rocky Dessert. De Grass Fields is kwalitatief uitermate teleurstellend als je straks olie nodig hebt. Ik heb ook een kleine footprint op de map. Geen zwevende gebouwen, treinrails of bruggen. En alles 99+ % efficiënt. De game spoort je ook aan om zo te werk te gaan. En geeft het ook een extra uitdaging ipv mindless machines bouwrn zonder over de input en output en de snelheid ervan rekening te houden. Als je dat niet doet haal je een hele laag gameplay weg wat ik persoonlijk erg zonde vind en het te makkelijk is.

[ Voor 62% gewijzigd door Techno Overlord op 19-01-2026 18:23 ]

Forever raver!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-03 18:22
Ik heb samen met een vriend nu >700 uur in het spel. Spel is inmiddels uitgespeeld
Nu zijn we begonnen met een megafabriek.
Zal eerst wat foto's sturen van het megamagazijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTLTUDBFkOy36XpULsJlVi5DdHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BXbbfhbpWxVmLh7pmCQ8JmRy.png?f=fotoalbum_large

Hier een foto van het magazijn op afstand. Links wordt ingevoed, dat wordt boven verdeeld en dan kan het de stapel containers in of het wordt weggegooid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bHr-6dzHANYrQtFOLhU5_D2lI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljCTtgg2dsvridYZTbPBdGOe.png?f=fotoalbum_large

Zij aanzicht van de container stapels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wtqVQW5L7HcyzYKAd5rXgO0lvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/myHLzs8KUkuySVuJ1vxu4awx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSNr3dIhsyPpMsnNszwl9JIq5M8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uvttiqNR7qDIhxhKKCfhoQPF.png?f=fotoalbum_large

Deze foto is 1 van de sorteerders.

Het is misschien lastig om te zien. Maar elke container stapel is aangesloten op 1 of meerdere dimensional depots. Er is een stapel aan verdelers die inkomend materiaal op de goede lijn zet om de container stapel ingestuurd te worden. Op het moment dat de containers vol zitten (wat wel even duurt want we hebben iets van 2 miljoen plastic opgeslagen) gaat alles direct een sink in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYY4MW8NU4S4WSLMY_6TL170GGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f8Fxy4LJoL0HEBBfUHA9OkWt.png?f=fotoalbum_large
Uitgang van de sorteerder, overflow gaat de sinks in, anders gaat het via de lift naar beneden om de stapel containers in te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAMEVUTnH5giE3yYASdSPfYHRIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BOzLSuIHhf6Nw1iAJnXNsKz1.png?f=fotoalbum_large

Midden in de container stapel. Als het nog niet vol zit loopt het door. Zodra het helemaal vol zit staat het vast. Als we materialen uit de dimensional depot gebruiken wordt die direct gevuld door de laatste container. We vullen dus FIFO net als vroeger is geleerd in de supermarkt.

Ons echt grote project is nu de megafabriek.
Even een teaser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ2O5Y36hYJbQQnbI4-Dk0vQadQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6KTREuh3h6pkhyBvAxMVkRev.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aTBslng_3V8-Pwh__IG6tsGNsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QyseNN7pxCPWpZqRCeXtiLnx.png?f=fotoalbum_large
We maken niet per se de allermooiste fabrieken maar de schaal van wat we doen is totaal absurd en de logistiek is vaak wel mooi opgezet al zeg ik het zelf. Enige probleem is dat Satisfactory aardig traag wordt van een enorme hoeveelheid mergers en splitters en programmable splitters.
Doel van de megafabriek is om alle resources van de map op MK3 en compleet overclocked te kunnen gaan verwerken. Dat wordt nog pittig maar we gaan het proberen. In een uiterst geval moet ik upgraden naar een 9800x3d om het allemaal nog speelbaar te houden.

[ Voor 36% gewijzigd door Tomm13 op 11-03-2026 10:53 ]

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Complimenten hoor... merk dat ik laatste tijd beetje af en aan speel.
Heb het spel al eerder een keer solo uitgespeeld en nu samen met iemand ben ik bij Phase 4 aanbeland maar ik maak ook alles waar kan ook direct voor Phase 5.

Als ik ook klaar ben ook met de gebouwen beetje stylen zal ik wat schermpjes dumpen ook.

• Tomm13
Hier een vooraanzicht van de fabriek met de aorta in het midden zichtbaar. Dat ding loopt dus ongeveer 1 km omhoog tot de nok van de map. Het bestaat uit +-80 liften.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtJFynHyayByq4hL1UGiA0MYgPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YQDXecsPcuAJts5Pb5Ln2Wxu.png?f=fotoalbum_large

Hier een blik op de aorta van binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8neOjxrlKEjFzkZpUrUd11KFDaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hKcHtztIwZJq5oHgLzmgmOsf.png?f=fotoalbum_large

Vooraanzicht van de aorta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCXtgTakb3QmOtB58osVKI5-99w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aFGHFx03wiokc6HZ9Xn80OUF.png?f=fotoalbum_large

De aorta heeft nu een maximale capaciteit van 100k. Dit kunnen we nog verhogen naar 120k. Misschien is zelfs dat niet genoeg uiteindelijk. Maar dat zien we dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomm13 op 13-03-2026 11:58 ]

• stijn1309
  • Nu online
Die aorta constuctie... hoe moet ik dat precies zien?
Je maakt bijvoorbeeld Iron Plates en die stuur je naar de aorta en dan gaat die helemaal naar boven en op elke vloer waar je iron plates nodig hebt haal je die met een splitter van de lift af?

En bovenaan allemaal sinks?

• Tomm13
Yes dat klopt. Je maakt ergens inderdaad bijvoorbeeld plates en als je later reinforced iron plates wilt maken haal je die er weer van af. Maar de fabrieksvloeren zijn zo groot dat je ook meteen heavy modular frames op een vloer kunt maken als je wilt. Je zal op de eerste verdiepingen dan inderdaad wat meer low-tech dingen zien en dan later wat meer high-tech.
We zijn nu bij verdieping 6 of 7 geloof ik en we zijn nu een beetje aan 2/3 van de tech tree. Denk dat we op verdieping 9 ofzo wel met ballistic warp drives bezig zijn. Maar dan zijn er nog absurde hoeveelheden materialen over dus maken we daarna weer wat we willen. Ik vind het nu nog lastig om in te schatten hoeveel ruwe materialen er straks nog over zijn als we alles zo'n beetje maken. Maar dan hebben we nog 3/4 van de verdiepingen leeg.
Hier wat impressies van het invoeden van de aorta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfAGQZkQGbEX2r_0nmRTwEUUi9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vecYxlEcnZmgZ1PcushEli37.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Y6ijGkpb-hPIuNJlJgQNCc4Ius=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEC7qsE1Bq3poODlwekaQ2ni.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Tomm13 op 13-03-2026 14:16 ]

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

:D Mooi project!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
En ik al blij zijn als ik een simpele staalfabriek of compressed coal fabriek heb met logische flow en een dak er boven _O-

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03 20:18
squashedraven schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:24:
En ik al blij zijn als ik een simpele staalfabriek of compressed coal fabriek heb met logische flow en een dak er boven _O-
Nou dat is hier al strijd om fatsoenlijk te maken

• squashedraven
  • Nu online
Fryskje schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:33:
[...]

Nou dat is hier al strijd om fatsoenlijk te maken
Ja wij spelen met zijn 2e naast elkaar op bureau en de bureaus liggen vol met aantekeningen over verhoudingen ed. Voor er überhaupt 1 fundering neergelegd wordt. Zo hebben we 5 assemblers op 96% draaien voor de optimale flow compacted coal

• Fryskje
  • Laatst online: 27-03 20:18
Dat is voor mij in mn uppie niet te overzien, heb het spel ook nog nooit kunnen uitspelen. Verlies het overzicht dan allang.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02

PeaceNlove

Deugleuter

Fryskje schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 18:44:
Dat is voor mij in mn uppie niet te overzien, heb het spel ook nog nooit kunnen uitspelen. Verlies het overzicht dan allang.
Ik speel soms op 2 schermen, met dan op het 2e scherm excel actief….

• squashedraven
  • Nu online
Hier is al besproken om een a0 formaat whiteboard aan te schaffen O-)

• Smurf

Smurf

Detri

Satisfactory staat voor nu weer even op een laag pitje omdat ik met de kinderen een nieuwe Factorio-run ben begonnen, maar voor planning en bijhouden wat waar wordt gemaakt vind ik de Satisfactory Modeler (Steam app) een onmisbare tool. Ik heb daar nadat ik deze ontdekte mijn volledige productie in nagebouwd, en ontwerp er nu eerst nieuwe modules in voordat ik ze ingame ga bouwen.
Vooral expirimenteren met de verschillende alt-recipies en het over- of underclocken van machines is makkelijk in te stellen of uit te rekenen.
En het is ook een naslagwerk voor later: als ik deze playthrough weer ga oppakken kan ik makkelijk zien wat waar staat.

)

• squashedraven
  • Nu online
Wij hebben nu een staalfabriek, ijzerfabriek, koper/caterium fabriek, silica fabriek, 16 koolgeneratoren, een compressed coal fabriek en centrale opslaghub. Staan allemaal klein stukje uit elkaar (radius van paar km) en gezien de kameraad waar ik mee speel even op zakenreis is ben ik begonnen aan een compleet wegennet met bebording boven de wegen en natuurlijk straatlantaarns. Niet echt een hele nuttige exercitie maar wel leuk tijdsverdrijf lijkt bijna op city skylines :+
heb wel de wegen wat hoger dan het maaiveld en onder een deel lopen nu dus mk2 lopende banden richting de centrale opslaghub

• stijn1309
  • Nu online
squashedraven schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:32:
Wij hebben nu een staalfabriek, ijzerfabriek, koper/caterium fabriek, silica fabriek, 16 koolgeneratoren, een compressed coal fabriek en centrale opslaghub. Staan allemaal klein stukje uit elkaar (radius van paar km) en gezien de kameraad waar ik mee speel even op zakenreis is ben ik begonnen aan een compleet wegennet met bebording boven de wegen en natuurlijk straatlantaarns. Niet echt een hele nuttige exercitie maar wel leuk tijdsverdrijf lijkt bijna op city skylines :+
heb wel de wegen wat hoger dan het maaiveld en onder een deel lopen nu dus mk2 lopende banden richting de centrale opslaghub
Haha en dan komen ze wellicht vandaag op de experimental branch met de 1.2 update en een manier/methode om makkelijker wegen te bouwen... tenminste dat is één van de geruchten :P

• squashedraven
  • Nu online
Enige issue wat ik had was eigenlijk hoogteverschillen, kan wel hellingen maken ed. maar daar vliegt de auto dan weer overheen :P. Je hebt wel wat items uit de ficsit store nodig voor bochten ed.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:04
Spawn toilets ;)

• PatRamon
  • Niet online
Nah.. Game saven en dan risico nemen..
Wil dat mijn timer niet op 0 begint in de hub....

En maar beter ook zo, anders staat de map vol met "Scheijt huizen"

A few moments later......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTmfrhNvQfMOXXnu-yLBTW7M4g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZzEYJM8VEJti9P5Q4gvH6JD.jpg?f=fotoalbum_large

**

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb die 1.2 video maar even door Gemini gehaald, scheelt weer 13 minuten kijken:
New Logistics & Vehicles
  • Fluid Trucks and Stations: A new vehicle type specifically designed for transporting fluids. These trucks can carry up to 3.2 million liters and function similarly to standard trucks but for liquid cargo [05:20].
  • Vehicle Pathing Rework: The pathing system has been overhauled to use splines, making them align more closely with how train railways are placed. Each vehicle now has individual path presets with specific max turn angles based on their turning ability [02:41].
  • Daisy Chaining: You can now daisy chain high-end factories together, reducing the need for excessive power poles [09:03].
World & Environment
  • Spawn Toilets: A new buildable item that allows you to set a respawn point anywhere in the world. If you die, you will respawn at the toilet closest to your death [00:50], [01:18].
  • Weather System: Dynamic weather returns to the game, including rain, thunder, and strong winds. For those who prefer a clear view, the visual effects on the visor can be disabled in the settings [06:47].
New Game Modes & Modifiers
  • Node Randomization: A new game mode that randomizes the type and purity of resource nodes. It includes five presets: Default, Random, Basic Resource Rich, Advanced Resource Rich, and Fossil Fuel Rich [08:15], [08:31].
  • Gameplay Multipliers: New adjustable settings for world difficulty and progression, including:
    • Space Elevator deliverable costs.
    • Recipe parts cost.
    • Power consumption rates [08:54].
Quality of Life & Misc
  • Zooping Signs: You can now use the "Zoop" build mode for signs [09:15].
  • Enhanced Photo Mode: New features have been added to the photo mode, including a selfie mode [10:00].
  • Productive Packer Deluxe: Mentioned as a playable mini-game on the in-game computer [09:34].

March of the Eagles

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:59

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Random nodes klinkt goed voor een keer een replay!
Daisy Chainen van factories klinkt ook top, maar waarom niet van alles, incl smelters enzo?
Altijd zo'n gekloot om daar alles voor te plaatsen (in het begin vooral, als je nog geen blueprints hebt)

Battle.net Spud#2543

• squashedraven
  • Nu online
even kort vraagje tussendoor, Ik heb momenteel een opslaghub waar per fabriek 1 lijn binnen komt die met smart splitters wordt uitgesplitst. werkt allemaal prima maar de opslag begint wat vol te raken en om te voorkomen dat alles stokt wil ik alles in de verbrander gooien voor wat coupons.
Kan de setup zoals hieronder getekend werken of loopt het dan evt alsnog vast? wat room omlijnd is is het theoretische deel de rest van de flow werkt al een tijdje prima
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN6e9XSjqtC-7T052N54bmF4ZWo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jsS4XfNRYHoJ2RVy2qc842Z6.png?f=user_large

• Tomm13
Het kan nu om 2 redenen vastlopen:
1: Een van de storages zit vol.
2: Je throughput is te hoog.
Case 1 vang je nu af maar case 2 niet.
Ik weet niet op hoeveel throughput je zit en of de band nog redelijk leeg is. Maar ik zie het wel gebeuren dat je van deze producten zoveel gaat aanvoeren dat dit niet op 1 lijn kan.
Zou best kunnen gebeuren dat je met een enorme golf aan cable en quickwire en copper sheet aan komt zetten waardoor het hele ding stokt en je per ongeluk dingen weggooit.
Je kunt ook een smart splitter helemaal aan het einde zetten. Als er iets niet in storage is gegaan omdat die vol zit dan is dat aan het einde nog over. Dan gooi je het daar aan het einde weg. Ipv dat je elke keer individueel kijkt of een storage vol zit kijk je dus pas aan het einde of er overflow is. Als er aan het einde nog overflow is dan gooi je het daar dus weg want dat betekent dat 1 van de storages vol heeft gezeten.
Dit bespaart je de manifold van mergers bovenin je diagram. Dan zet je alle smart splitters op item+overflow. Ipv item+overflow+undef.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomm13 op 18-03-2026 08:53 ]

• squashedraven
  • Nu online
het gaat puur om case 1. De throughput vanuit de fabriek zijn afgestemd op transport richting de opslag. En kan bij upgrade van transportbanden makkelijk omhoog geschroefd worden.

Maar van wat ik begreep van de smart splitters is dat er 1 uitgang is voor sheets en 1 voor "any undefined" dat sheets dus nooit door de "any undefined" gaan vandaar de extra rij mergers met de smart splitters een overflow output . Later zou ik dit natuurlijk af kunnen vangen met programmable splitters maar die kan ik nog niet :P

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-03 08:32
Leuk! ik heb ook ooit zo'n "sushi belt" gemaakt. Elke trein komt in centraal station aan en alles op dezelfde tier 5 belts naar de sorteerfabriek :-) Denk dat wij het gelijkaardig hebben gedaan als jouw afbeelding. op het einde hebben we alles nog in een aparte storage gegooid, daar zagen we dan als er een nieuw item was die nog niet was opgevangen in het systeem.

• squashedraven
  • Nu online
Wij hebben net trekkers vrijgespeeld maar daar zijn we niet zo weg van. Dus hebben overal 3 foundation brede wegen met onder het middelste deel lopende banden. Wel zin om met treinen bezig te gaan

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

XWB schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:56:
Ik heb die 1.2 video maar even door Gemini gehaald, scheelt weer 13 minuten kijken:
New Logistics & Vehicles
  • Fluid Trucks and Stations: A new vehicle type specifically designed for transporting fluids. These trucks can carry up to 3.2 million liters and function similarly to standard trucks but for liquid cargo [05:20].
  • Vehicle Pathing Rework: The pathing system has been overhauled to use splines, making them align more closely with how train railways are placed. Each vehicle now has individual path presets with specific max turn angles based on their turning ability [02:41].
  • Daisy Chaining: You can now daisy chain high-end factories together, reducing the need for excessive power poles [09:03].
World & Environment
  • Spawn Toilets: A new buildable item that allows you to set a respawn point anywhere in the world. If you die, you will respawn at the toilet closest to your death [00:50], [01:18].
  • Weather System: Dynamic weather returns to the game, including rain, thunder, and strong winds. For those who prefer a clear view, the visual effects on the visor can be disabled in the settings [06:47].
New Game Modes & Modifiers
  • Node Randomization: A new game mode that randomizes the type and purity of resource nodes. It includes five presets: Default, Random, Basic Resource Rich, Advanced Resource Rich, and Fossil Fuel Rich [08:15], [08:31].
  • Gameplay Multipliers: New adjustable settings for world difficulty and progression, including:
    • Space Elevator deliverable costs.
    • Recipe parts cost.
    • Power consumption rates [08:54].
Quality of Life & Misc
  • Zooping Signs: You can now use the "Zoop" build mode for signs [09:15].
  • Enhanced Photo Mode: New features have been added to the photo mode, including a selfie mode [10:00].
  • Productive Packer Deluxe: Mentioned as a playable mini-game on the in-game computer [09:34].
eindelijk goede pathfinding voor voertuigen!

Geen tijd (en zin) in een nieuwe playtrough nu maar wellicht aankomende winter weer eens. als we nog stroom hebben tenminste gezien de ontwikkelingen :'(

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-03 16:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Shadow_Agent schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:32:
Geen tijd (en zin) in een nieuwe playtrough nu maar wellicht aankomende winter weer eens. als we nog stroom hebben tenminste gezien de ontwikkelingen :'(
Voldoende keuze, niet? :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Tomm13
squashedraven schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:57:
het gaat puur om case 1. De throughput vanuit de fabriek zijn afgestemd op transport richting de opslag. En kan bij upgrade van transportbanden makkelijk omhoog geschroefd worden.

Maar van wat ik begreep van de smart splitters is dat er 1 uitgang is voor sheets en 1 voor "any undefined" dat sheets dus nooit door de "any undefined" gaan vandaar de extra rij mergers met de smart splitters een overflow output . Later zou ik dit natuurlijk af kunnen vangen met programmable splitters maar die kan ik nog niet :P
Overflow vangt die case ook al af. Als je links je sheets neerzet of je ai limiter en er komt een quickwire aan dan wordt dat ook al afgevangen met de overflow setting. Zo bespaar je jezelf een aantal mergers ( in jouw diagram bovenin)

• squashedraven
  • Nu online
Tomm13 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Overflow vangt die case ook al af. Als je links je sheets neerzet of je ai limiter en er komt een quickwire aan dan wordt dat ook al afgevangen met de overflow setting. Zo bespaar je jezelf een aantal mergers ( in jouw diagram bovenin)
Oke die ga ik testen want dat zou inderdaad een klap schelen

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:32:
[...]

eindelijk goede pathfinding voor voertuigen!

Moet je eigenlijk een nieuwe map beginnen voordat de wijzigen/updates in zoon patch gaan werken?

• wheez50
  • Laatst online: 27-03 17:02
squashedraven schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:34:
even kort vraagje tussendoor, Ik heb momenteel een opslaghub waar per fabriek 1 lijn binnen komt die met smart splitters wordt uitgesplitst. werkt allemaal prima maar de opslag begint wat vol te raken en om te voorkomen dat alles stokt wil ik alles in de verbrander gooien voor wat coupons.
Kan de setup zoals hieronder getekend werken of loopt het dan evt alsnog vast? wat room omlijnd is is het theoretische deel de rest van de flow werkt al een tijdje prima
[Afbeelding]
Dit is mijn standaard setup. Op het eind een catchall container en wat overblijft direct naar sink. En ind.containers kunnen twee lijnen tegelijk aan. Dus wel naar twee aparte sinks sturen. Aan de voorkant met signs en lichtjes eea mooi maken.

Problemen: Instellingen van smart splitters dubbelchecken. Bij upgrades van belts er geen overslaan. Soms gaat er iets mis en spullen worden ondanks plek in container naar de sink gestuurd. In theorie kan er niets vastlopen. Maar praktisch heb je bugs en user error.

MAar het is de setup die ik inmiddels standaard gebruik, dus ziet er goed uit :)
Oxigeon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:55:
[...]

Moet je eigenlijk een nieuwe map beginnen voordat de wijzigen/updates in zoon patch gaan werken?
Heeft nooit gehoeven, dus ws nee. Maar is wel weer een mooi moment om overnieuw te beginnen. Is ook wel lastig als nodes ineens anders zijn. Al die olie naar je kwartsfabriek en steenkool naar je kerncentrale...

[ Voor 13% gewijzigd door wheez50 op 18-03-2026 15:05 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Met de 1.0 release hebben ze wel een hoop nodes lopen verschuiven, toegevoegd en verwijderd en ze hebben ergens in de 0.x release ook nog hele gebieden opnieuw gedaan waardoor je fabriek half onder de grond kon verdwijnen, maar dat zullen ze nu denk ik niet meer doen.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nah, map is af. Zit nu dus wel een functie in om de Nodes te randomizen. Alsin, wat voor node het is. de locatie zal hetzelfde zijn.

Hopelijk weten ze dit aan te passen in de online interactive maps :P
Kan je nog beetje buiten de game om plannen waar je wat wil.

Battle.net Spud#2543

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

PeaceNlove schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Met de 1.0 release hebben ze wel een hoop nodes lopen verschuiven, toegevoegd en verwijderd en ze hebben ergens in de 0.x release ook nog hele gebieden opnieuw gedaan waardoor je fabriek half onder de grond kon verdwijnen, maar dat zullen ze nu denk ik niet meer doen.
Ik speel op ps5. Ik zit dus al in versie 1 als het goed is

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Nee hoor werkt gewoon in je bestaande save :) enige is als je nu mods gebruikt dat ze allemaal broken zijn :'(

• Henkie_NtA
Na even Star Rupture gespeeld te hebben kreeg ik daar toch vooral weer zin van om Satisfactory weer op te pakken, dus ondertussen weer 80 uur ofzo verder en nu eindelijk in Phase 5 gekomen. Loop nu wel beetje aan tegen dat ik te veel dingen ad hoc heb opgezet qua productie. Hoe hebben de mensen hier (die zo ver gekomen zijn) dat aangepakt? Grote hub factory of sub factories voor onderdelen?

• squashedraven
  • Nu online
voor de simpele dingen (zoals koper en ijzer) heb ik aparte fabrieken met een centrale opslaghub. Voor staal heb ik nu een grote multistory fabriek waar ook koper en ijzererts extra binnenkomen om de benodigde stators ed. te maken

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 18:33
Henkie_NtA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:25:
Na even Star Rupture gespeeld te hebben kreeg ik daar toch vooral weer zin van om Satisfactory weer op te pakken, dus ondertussen weer 80 uur ofzo verder en nu eindelijk in Phase 5 gekomen. Loop nu wel beetje aan tegen dat ik te veel dingen ad hoc heb opgezet qua productie. Hoe hebben de mensen hier (die zo ver gekomen zijn) dat aangepakt? Grote hub factory of sub factories voor onderdelen?
Beide speelstijlen zijn goed te doen, dus het vooral wat je zelf het handigste en leukste vindt.
Ik ben zelf meer van losse sub-fabrieken in combinatie met handige alt-recipes. Beetje uitzoeken wat goed te combineren is, en dan een fabriek maken voor bijv supercomputers waar je maar 2 raw inputs voor nodig hebt (olie en caterium). Ik gebruik hier ook Satisfactory Modeler voor, zoals door @Smurf al gezegd, onmisbaar :) .

Beetje chaotisch maar zo ziet dat er dan ongeveer uit; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvYC1y3SUVmoan0asPbJ6l_fe1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/866FAZ6lUJuuuAzXbnKtZkt7.png?f=fotoalbum_large

edit; Zelf trouwens een nieuwe playthrough begonnen met random, maar pure-only nodes, en 10x space elevator parts. Leek me wel een redelijke balans. Tot nu toe best interessant hoe anders alles verloopt met random nodes.

[ Voor 9% gewijzigd door yorkick op 19-03-2026 18:39 ]

kimi

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Probleem vin ik persoonlijk dat je de eerste paar uur (ik als complete beginner) alleen maar van hot naar her rent om die machines van brandstof te voorzien.

Ik vind dat de productie ook nog vrij laag liggen met de nodes die je hebt. Om dat een node te claimen een heel stuk verder op de map zie ik dan nog niet eens zitten omdat je daar ook steeds naartoe moet lopen

[ Voor 40% gewijzigd door Oxigeon op 19-03-2026 20:17 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Oxigeon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:16:
Probleem vin ik persoonlijk dat je de eerste paar uur (ik als complete beginner) alleen maar van hot naar her rent om die machines van brandstof te voorzien.

Ik vind dat de productie ook nog vrij laag liggen met de nodes die je hebt. Om dat een node te claimen een heel stuk verder op de map zie ik dan nog niet eens zitten omdat je daar ook steeds naartoe moet lopen
Valt wel mee, sla wat beesten dood, zet dat om naar biomass en zaag onderweg naar de beesten wat bomen om en je komt een heel eind.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:01
Henkie_NtA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:25:
Beetje van beide. Bij latere fases worden de fabrieken kan het wel erg groot worden als je alles op 1 plek maakt. En ik vind het ook wel leuk om dingen de halve map over te sturen. Maar soms moet je wel productie bij plaatsen. Er zijn nodes genoeg, dus niks let je om ergens weer een nieuwe fabriek neer te zetten. Maar je kan ook een early game factory afbreken om met een betere miner en alt recipes iets nieuws neer te zetten.

Niks is fout, hangt er een beetje af wat je zelf leuk vind.

PVoutput

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

yorkick schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:30:
Zelf trouwens een nieuwe playthrough begonnen met random, maar pure-only nodes, en 10x space elevator parts. Leek me wel een redelijke balans. Tot nu toe best interessant hoe anders alles verloopt met random nodes.
Zit je op de experimental patch of heb je hier een mod voor gebruikt (zo ja, welke)?
en hoe heb je alles pure gekregen?

begint bij mij ook weer beetje te kriebelen, maar wil niet weer op dezelfde plekken de factories bouwen zoals ik voorheen deed.

Battle.net Spud#2543

• Henkie_NtA
Eerste prio gaat power zijn heb ik al gezien. Nog even kjken of ik mn fuel power (heb nog oil over voor minimaal 36 generators op 1 van mn locaties) uitbreid of nuclear ga.
Daarna denk ik subfactories opzetten voor aantal parts, misschien eerst nog op zoek naar aantal alternate recipes.
Ik gebruik zelf vooral Satisfactory Tools voor plannen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie_NtA op 20-03-2026 09:46 ]

• yorkick
TepelStreeltje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:28:
[...]

Zit je op de experimental patch of heb je hier een mod voor gebruikt (zo ja, welke)?
en hoe heb je alles pure gekregen?

begint bij mij ook weer beetje te kriebelen, maar wil niet weer op dezelfde plekken de factories bouwen zoals ik voorheen deed.
Experimental inderdaad. Daar is nu een nieuwe game mode optie waar je dit kan aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKQbiQPptCGEDe96G64ift94pnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rMMeCqEZwPYeZO79H5RUFPWC.png?f=fotoalbum_large

Edit;
Coal up and running in de nieuwe playthrough.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0m1I3sV2qzzIYV3PnEUdpA4h9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KaYYMHM1JMfYDfjkC0jpNoOM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUDbNjrqpW3e0ySh8hvCE36E6vE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IH09p9mS2m3ZZ041Y7RCUgjL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door yorkick op 21-03-2026 16:33 ]

kimi

• squashedraven
  • Nu online
yorkick schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Experimental inderdaad. Daar is nu een nieuwe game mode optie waar je dit kan aanpassen.
[Afbeelding]

Edit;
Coal up and running in de nieuwe playthrough.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, puur voor de looks de 4 waterpompen? je zou er namelijk met 3 genoeg moeten hebben

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jammer dat er nog geen gespiegelde inputs zijn :/

• squashedraven
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:25:
Jammer dat er nog geen gespiegelde inputs zijn :/
Eens, dat is de reden dat ik alle centrales in een lange string heb staan (inmiddels 32 stuks) bovenaan een waterval :+

• Henkie_NtA
Henkie_NtA schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:42:
Eerste prio gaat power zijn heb ik al gezien. Nog even kjken of ik mn fuel power (heb nog oil over voor minimaal 36 generators op 1 van mn locaties) uitbreid of nuclear ga.
Daarna denk ik subfactories opzetten voor aantal parts, misschien eerst nog op zoek naar aantal alternate recipes.
Ik gebruik zelf vooral Satisfactory Tools voor plannen etc.
Toch voor nuclear gegaan, maar dat is wel een flink potje werk zeg.
Niet alleen qua alle benodigde resources op locatie krijgen, maar ook alles mooi in balans krijgen inclusief waste recycling. Vereist nu nog regelmatig handmatige interventie, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ben er nog niet over uit of ik het de moeite vind. Mn fuel generator set up upgraden is iig een stuk makkelijker.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-03 08:32
Oxigeon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:16:

Ja, coal power is mijn prioriteit 1 en alles in early game gaat daarheen :-D al is het nu wel beter sinds je die biomass al kan belten naar de juiste machines, is het kwestie van je twee inputstorages te vullen. Maar verder is het zo snel mogelijk coal unlocken, een stuk of 8 coal powerplants zetten en we zijn echt begonnen.

Ik moest ook wel wennen aan de productie. Als je andere factory games gewoon bent, en dan hier een hele constructie maakt voor... 5 reinforced plates per minuut, voelt dat wel alsof het niet vooruit gaat 8)7

• squashedraven
  • Nu online
Lointje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:25:
[...]

Ja, coal power is mijn prioriteit 1 en alles in early game gaat daarheen :-D al is het nu wel beter sinds je die biomass al kan belten naar de juiste machines, is het kwestie van je twee inputstorages te vullen. Maar verder is het zo snel mogelijk coal unlocken, een stuk of 8 coal powerplants zetten en we zijn echt begonnen.

Ik moest ook wel wennen aan de productie. Als je andere factory games gewoon bent, en dan hier een hele constructie maakt voor... 5 reinforced plates per minuut, voelt dat wel alsof het niet vooruit gaat 8)7
Dat heb ik dus met schroeven, complete lijn moeten opzetten (miner, smelter, assembler, assembler) voor een paar schroefjes die je in een verder productieproces zoals reinforced plates nodig hebt. Gelukkig vrij snel cast screws vrijgespeeld wat het allemaal wat versimpeld

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Lointje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:25:
[...]

Mja, ik ga hem dezer dagen ook nog eens aanslingeren. Heb een uurtje of 4 gespeeld toen die uit kwam op ps5. Daarna niet meer aangeraakt. Ik ben ook ergens bij het unlocken van coal. Al vind ik het echt vrij lastig hoe je moet beginnen. Gewoon een aantal belts maken en die naar een "main factory" sturen en dan de dingen uit tier 1 +_ 2 automatiseren ofzo?

• squashedraven
  • Nu online
Oxigeon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Mja, ik ga hem dezer dagen ook nog eens aanslingeren. Heb een uurtje of 4 gespeeld toen die uit kwam op ps5. Daarna niet meer aangeraakt. Ik ben ook ergens bij het unlocken van coal. Al vind ik het echt vrij lastig hoe je moet beginnen. Gewoon een aantal belts maken en die naar een "main factory" sturen en dan de dingen uit tier 1 +_ 2 automatiseren ofzo?
Ik heb momenteel gewoon een fabriek voor ijzerproducten, een fabriek voor koperproducten (inc. caterium) en een fabriek voor staalproducten (hier zitten dan verdiepingen bij in voor de halffabrikaten van ijzer ed. die nodig zijn) en een grote main storage. Nu alleen nog een wegennet ertussen maar dit gaat uitgebreid worden naar de trein uiteindelijk.

Voor kool heb ik een dedicated compressed koolfabriek die met een idioot lange band naar de kolencentrales (32 stuks) gaan.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

squashedraven schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:41:
[...]

Ik heb momenteel gewoon een fabriek voor ijzerproducten, een fabriek voor koperproducten (inc. caterium) en een fabriek voor staalproducten (hier zitten dan verdiepingen bij in voor de halffabrikaten van ijzer ed. die nodig zijn) en een grote main storage. Nu alleen nog een wegennet ertussen maar dit gaat uitgebreid worden naar de trein uiteindelijk.

Voor kool heb ik een dedicated compressed koolfabriek die met een idioot lange band naar de kolencentrales (32 stuks) gaan.
Aah. dat maakt alweer wat meer duidelijk. Heb wat liggen rondneuzen. Maar vind eigenlijk nergens fatsoenlijk voorbeelden van beginnende fabrieken.

• squashedraven
  • Nu online
Oxigeon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Aah. dat maakt alweer wat meer duidelijk. Heb wat liggen rondneuzen. Maar vind eigenlijk nergens fatsoenlijk voorbeelden van beginnende fabrieken.
Makkelijkste is een fabriekje naast wat ijzernodes, paar smelters om het erts te verwerken. dan een paar assemblers voor platen en rods en vanuit daar verder uitbouwen

• yorkick
squashedraven schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Ziet er netjes uit, puur voor de looks de 4 waterpompen? je zou er namelijk met 3 genoeg moeten hebben
Klopt, hou wel van symmetrie en overzicht.

@Oxigeon Wat ik nog kan toevoegen aan wat @squashedraven zei, is dat je ook al best vroeg verticaal kan bouwen. Dus een simpele fabriek kan zijn miners + smelters, met lifts omhoog naar constructors, etc.
Zo kan je goed overzicht houden en blijven je fabrieken ook goed uitbreidbaar.

Coal power is de 1e stap die je gaat maken waarin je ook pipes (water) gebruikt, de setup is dan al iets lastiger maar daar zijn wel genoeg voorbeelden van te vinden.

kimi

• stijn1309
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qverWqvLmKAsp5WDRiRuvfq59ZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1km15valsVcQejeuyDNtmlRs.png?f=fotoalbum_large

Hier mijn Phase 4 en 5 fabrieken die ik aan het bouwen ben. Wilde nog meer tonen, maar in EXP als ik 1 foto maak decoupled dan kan ik daarna niet bewegen... dus heb het bij 1 screen gelaten.

Links hiervan buiten beeld staat nog een hele Turbo Fuel Electriciteits fabriek. Paar gebouwen al beetje dicht gemaakt en gestyled maar het grootste gedeelte niet...

Eerst maar is de productie up- en running krijgen hebben we genoeg tijd voor de styling.

• Tomm13
Hou er rekening mee als je verticaal gaat dat je eerste onderdelen vaak veel meer oppervlakte nodig hebben dan de onderdelen later in de chain.
Je hebt meer rods en plates dan reinforced iron plates en rotors.
Meer reinforced plates dan mod frames, meer mod frames dan heavy mod frames
Dus je krijgt ofwel hele lege bovenste vloeren
Of je reserveert meer vloeren voor de lagere tier items
Of je moet de vloeren onderin breder maken dan boven.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Elke keer denk ik weer hoe ga ik beginnen. Elke keer heb ik geen idee en start ik de game maar niet op.

Van de andere kant. Je kan niks fout doen. Dan kun je het fabriekje weer opnieuw beginnen. Op het begin liggen ee fabriekjes toch flink uit elkaar ivm de nodes denk ik. Of brengen jullie in het begin al alles bij elkaar in 1 fabriek?

• The Zep Man
  • Laatst online: 27-03 16:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Tomm13 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:52:
Hou er rekening mee als je verticaal gaat dat je eerste onderdelen vaak veel meer oppervlakte nodig hebben dan de onderdelen later in de chain.
(...)
Of je begint boven met bredere vloeren en eindigt onderaan met smalle vloeren. Zwaartekracht is meer een suggestie en minder een natuurwet in Satistfactory. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• yorkick
Tomm13 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:52:
Je hebt meer rods en plates dan reinforced iron plates en rotors.
Meer reinforced plates dan mod frames, meer mod frames dan heavy mod frames
Grappig, bij mij gebeurd vaak het tegenovergestelde.
WIP 30x Versatile frame and smart plates p/m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R77PNWMts0kX_FSacrra7h5sPuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AsUQFyQZd0uA4BlxIUm4TlLr.png?f=fotoalbum_large
@Oxigeon Ik zou vooral niet teveel tegelijk doen/denken. Gewoon per milestone en item automatiseren, soms zijn lange belts wel nodig, vooral omdat je eerst nog geen trucks/treinen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door yorkick op 27-03-2026 14:44 ]

kimi

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:03:
Elke keer denk ik weer hoe ga ik beginnen. Elke keer heb ik geen idee en start ik de game maar niet op.

Van de andere kant. Je kan niks fout doen. Dan kun je het fabriekje weer opnieuw beginnen. Op het begin liggen ee fabriekjes toch flink uit elkaar ivm de nodes denk ik. Of brengen jullie in het begin al alles bij elkaar in 1 fabriek?
Je kan inderdaad niets fout doen en je speelt het zoals je wilt. Dus om je laatste vraag te beantwoorden: je bent zelf de baas. In het "begin begin" heb je alleen wat iijzer, koper en limestone nodig om basismaterialen te maken zoals iron rods, plates, screws, copper sheets, wire, cable, concrete.

Ik zou ergens beginnen waar je Iron/Copper en Limestone hebt en daar gaan bouwen. Tot en met tier 4 kun je dan bezig met bouwen. Niet te moeilijk over denken en gewoon wat proberen te bouwen. Het hoeft niet top notch te zijn.

Meest lastige in vroege tiers is power. Eventueel zet je AGS aan en speel je met "no power needed" zodat je je niet druk hoeft te maken over biomass

:)

Oh ja: unlock ASAP foundations in de MAM zodat je een vlakke vloer hebt waarop je kunt bouwen .Dat maakt alle verschil van de wereld en maakt je leven aanzienlijk makkelijker 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-03-2026 15:03 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:58:
[...]

Je kan inderdaad niets fout doen en je speelt het zoals je wilt. Dus om je laatste vraag te beantwoorden: je bent zelf de baas. In het "begin begin" heb je alleen wat iijzer, koper en limestone nodig om basismaterialen te maken zoals iron rods, plates, screws, copper sheets, wire, cable, concrete.

Ik zou ergens beginnen waar je Iron/Copper en Limestone hebt en daar gaan bouwen. Tot en met tier 4 kun je dan bezig met bouwen. Niet te moeilijk over denken en gewoon wat proberen te bouwen. Het hoeft niet top notch te zijn.

Meest lastige in vroege tiers is power. Eventueel zet je AGS aan en speel je met "no power needed" zodat je je niet druk hoeft te maken over biomass

:)

Oh ja: unlock ASAP foundations in de MAM zodat je een vlakke vloer hebt waarop je kunt bouwen .Dat maakt alle verschil van de wereld en maakt je leven aanzienlijk makkelijker 8)
Funderingen maak ik al. Dan staan alles in elk geval al recht. Wil het wel een beetje realistisch houden. Dus brandstof blijft aan. Hoe doen jullie dit trouwens? Maken jullie ergens een HUB voor de "power opwekkers"? of pleuren jullie bij elke fabriek een power opwekker neer?

En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Funderingen maak ik al. Dan staan alles in elk geval al recht. Wil het wel een beetje realistisch houden. Dus brandstof blijft aan. Hoe doen jullie dit trouwens? Maken jullie ergens een HUB voor de "power opwekkers"? of pleuren jullie bij elke fabriek een power opwekker neer?

En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?
Wat bedoel je met power opwekkers? Biomass burners en coal generators? en hoe bedoel je " En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?"

Voor bijvoorbeeld coal gens inderdaad gewoon waar veel coal en water is pleur ik een aantal coal gens neer plus water extractors. Verbind alles met elkaar dmv power poles. Alles in Satisfacory kun je inderdaad op een centraal grid aansluiten. Waar je die power vervolgens gebruikt maakt niet uit

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-03-2026 16:08 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:08:
[...]

Wat bedoel je met power opwekkers? Biomass burners en coal generators? en hoe bedoel je " En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?"

Voor bijvoorbeeld coal gens inderdaad gewoon waar veel coal en water is pleur ik een aantal coal gens neer plus water extractors. Verbind alles met elkaar dmv power poles. Alles in Satisfacory kun je inderdaad op een centraal grid aansluiten. Waar je die power vervolgens gebruikt maakt niet uit
Ja inderdaad. was de naam eventjes kwijt. INderdaad die Biomass burners. bij Coal ben ik nog niet.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:09:
[...]

Ja inderdaad. was de naam eventjes kwijt. INderdaad die Biomass burners. bij Coal ben ik nog niet.
Heb even een hele oude save geladen. Zo heb ik uiteindelijk mijn biomass burners opgebouwd in de beginfase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZywtYscBnE-qYC48_2A-X1Jzg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGBW7HQi9U4Eym9t1SRSBUqO.png?f=fotoalbum_large

Twee losse containers; één voor wood en één voor leafs. Vervolgens maak je daar biomass van en daar weer solid biomass van. Dat gaat dan weer naar een aantal biomass burners.

Waar je de opgewekte stroom vervolgens gebruikt maakt niet uit. Je moet er dus voor zorgen dat je alle power poles (en kabels) op één gezamenlijke grid krijgt. Dus als je vanaf deze bioburners een aantal power poles naar een coal plant legt en deze aansluit op de water extractors en de coal miners kun je met de power van je biomass burners je coal miners/water extractors laten draaien. Deze coal gaat naar de coal gen die vervolgens zelf power opwekt. Zodoende kun je je grid uitbreiden :)

Ps. als je eenmaal coal power hebt dan kun je je biomass burners vergeten. Het enige waar je rekening mee moet houden: stel je coal miners stoppen met werken of je hebt een blown fuse dan kun je je biomass burners gebruiken om de boel weer op te starten :) Tevens daarbij erg handig: plaats een PRIORITY Power Switch en zet je coal plant en biomass burners op Fuse group 0 en de rest van je gebouwen op lagere fuse groups zodat deze als eerste uitgeschakeld worden ;)

https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Priority_Power_Switch

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

hopelijk helpt je dit @Oxigeon (en anderen) voor de prio power switch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3D3z-23Nlnt9Nw5vwiCUtIRPL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCi833Qlx5KJJPu3aVqXFQ9R.png?f=fotoalbum_large

Waar het op neerkomt: Hang alle zaken die van belang zijn voor power (bijv coal) achter een Power Prio Switch (PPS). Voor coal gaat het dan om de miners, de water extractors en de generators. Plaats deze PPS in FG0 (deze valt als laatste uit). leg vervolgens vanaf de PPS stroomkabels naar een andere PPS bijvoorbeeld die bij de bioburners. Heb je bijvoorbeeld ook een RIP fabriek, dan plaats je die ook weer achter een PPS. Zodoende houd je het uitvallen van power onder controle. Je kunt iedere PPS vanaf elke andere PPS bedienen.

Stel je hebt een power tekort, dan zal eerst Fuse Groep 4 eruit klappen. Je hebt dan nog tijd om de boel op te lossen voordat ook Fuse Groep 0 eruit klapt. in bovenstaande tekening heb ik zowel de biomass als de coal gens in FG0 gezet maar je zou ook nog kunnen zeggen: ik gooi de coal plant (dus de miners/ water extracors en de generators) in FG1. Dan heb je altijd nog stroom op alle apparaten die achter de PPS zitten die als FG0 gedefinieerd zit.

Zelf gebruikte ik in mijn playtrough maar 3 PPS groepen. FG0 voor de fuel plants (coal, rocket fuel en nitro fuel), FG4 voor wat key fabrieken (concrete, RIP, plates etc) en de rest in FG8 (default).

• Tomm13
Ja vooral als je ingots aanvoert en dan omhoog gaat werken. Als je uiteindelijk ballistic warp drives gaat maken ga je echt van 5 k resources/minuut aan het begin van de chain naar 5 per minuut toe.
yorkick schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:32:
[...]

Grappig, bij mij gebeurd vaak het tegenovergestelde.
WIP 30x Versatile frame and smart plates p/m
[Afbeelding]
@Oxigeon Ik zou vooral niet teveel tegelijk doen/denken. Gewoon per milestone en item automatiseren, soms zijn lange belts wel nodig, vooral omdat je eerst nog geen trucks/treinen hebt.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste