[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En met deze setup heb je geen nuclear waste:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Mooie video, maar wel verouderd , want tegenwoordig kan je plutonium waste ook verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:56
Joop34 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:47:
Ik heb dit spel rond 1.0 release gespeeld. Volgens mij was ik net bezig met olie en plastic toen ik wat uitgespeeld raakte. Op zich kriebelt het wel weer om te gaan starten, maar het lijkt me lastig om met mijn base verder te gaan. Aan de andere kant wil ik ook niet helemaal opnieuw beginnen.
Hebben jullie tips over hoe je weer lekker het spel inkomt na een paar maanden niet spelen?
Ik heb SF al sinds Early Access, en toen speelde ik het ook steeds al met tussenpozen. Bij de hogere tiers duurt het bouwen van fabrieken dusdanig lang, dat ik de interesse weer eens verlies. En dan pak ik het een maand of 2 of 6 later weer op. Bij Early Access startte ik afhankelijk van de updates een nieuwe save of ging door op de oude. Nu in 1.0 nog steeds dezelfde save, maar wel pas 60 uur er in bezig geweest.
Wilde dit keer niet te snel dit de tiers gaan, omdat de fabrieken dan te klein zijn om hogere tiers goed te kunnen bouwen. Maak nu dus fabrieken, gebaseerd op mk3 miners en mk 5 of 6 conveyors (ookal heb ik die nog niet). Net begonnen aan een modular frame fabriek.

Waarom lijkt het je lastig om met je oude base weer verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:11
DaKluit schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 00:11:
[...]

Waarom lijkt het je lastig om met je oude base weer verder te gaan?
Tussen EA en 1.0 zijn een (flink) aantal grondstof nodes verplaatst en wat landschappen veranderd. Dus heb je best wel wat werk om de boel te repareren.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Gwindorian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 04:54:
[...]

Tussen EA en 1.0 zijn een (flink) aantal grondstof nodes verplaatst en wat landschappen veranderd. Dus heb je best wel wat werk om de boel te repareren.
Joop34 gaf aan het rond 1.0 te hebben gespeeld. Ik ging er voor het gemak even vanuit dat hij dus ook in 1.0 al gespeeld had.
En sowieso verwacht ik dat iedereen bij 1.0 overnieuw gestart is. Al was het maar om de verhaallijn mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-07 03:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb weinig gemerkt van een echte verhaallijn in 1.0. Komt de interactie met de AI en die artifacts eigenlijk nog tot een conclusie? Ik was de excursies op een gegeven moment zat en had mezelf maar gewoon wat somersloops en mercer spheres cadeau gedaan met een savegame editor.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Verhaallijn? :') niets van gemerkt inderdaad en vrij zwak uitgewerkt.

Heb op een gegeven moment Ada ook uitgezet door volume setting aan te passen. Helemaal klaar mee. Vooral tijdens Ficemas bloed irritant :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 09:43
.oisyn schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:08:
Ik heb weinig gemerkt van een echte verhaallijn in 1.0. Komt de interactie met de AI en die artifacts eigenlijk nog tot een conclusie? Ik was de excursies op een gegeven moment zat en had mezelf maar gewoon wat somersloops en mercer spheres cadeau gedaan met een savegame editor.
Volgens mij mist die conclusie compleet. Op een gegeven moment wordt de interactie tussen ADA en die andere een beetje interessant, maar vervolgens stopt hij compleet. Erg jammer... Ik had ook iets meer gehoopt, met iets meer uitleg over de achtergrond.

Maar ach, het blijft wel een leuk spel op fabrieken te bouwen :) Gewoon het verhaal negeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verhaal is flinterdun maar wel geinig voor er naast. Hoofd doel is fabriek maken, bijzaak is het verhaal. Beetje afleiding tussendoor

[ Voor 17% gewijzigd door TepelStreeltje op 20-03-2025 12:52 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:07

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
En wat zie ik daar _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WXb9kt4x_8g7zOZv1ypda3LodM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzQ8NmqJ9gQfXEGLyJeg2Eup.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat op 1 April live op de experimental branch (nee echt :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-03-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:06

Aganim

I have a cunning plan..

Yes, ik zie hem ook. Is dat een nieuwe hanger voor de buildgun? :+

Maar serieus, eindelijk niet meer handmatig blueprints met elkaar hoeven te verbinden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hopelijk betekent dat ook dat de treinrails in je blueprint automatisch verbonden worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12

Dido

heforshe

Ok dan... * Dido blokkeert zijn agenda voor volgend weekend.

Vertical mergers/splitters + autoconnect blueprints, dat wordt een hele nieuwe manier om een bus op te zetten.

Daar gaat weer minimaal een weekend *O*

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Aganim schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:13:
[...]

Yes, ik zie hem ook. Is dat een nieuwe hanger voor de buildgun? :+
Nee die zit er al in sinds 1.0 :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

En wie heeft 1.1 al gespeeld? Ik ga vanavond eens kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
XWB schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:11:
Hopelijk betekent dat ook dat de treinrails in je blueprint automatisch verbonden worden.
Yes but no :P
Even een snelle test laat zien dat ze wel verbonden worden, maar dat de maximale afstand die er mag zijn voor het autoverbinden. Kleiner is dan de minimale afstand tussen rails. Maar misschien dat er nog wat te spelen valt met een bredere module en dan rails die verder van de rand al stopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zf8IXMoOTUrtVjTEG2U9qQYmeOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boc2shWgejvHl0Vz2ADi3W0s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Ben toch bang dat ik 1.1 nog even laat voor wat het is aangezien de mods nog niet werken en ik echt niet zonder de Just Fly Redux mod kan

Al kan ik natuurlijk wel in een AGS sessie met blueprints bezig gaan :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-04-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ik wacht tot ie op de standaard versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:52

The Zep Man

🏴‍☠️

Na drie jaar had ik Satisfactory voor het eerst weer eens opgestart. Op de Steam Deck, met de experimentele versie van 1.1. Van wat ik snel even getest heb werkt de controllerondersteuning goed. Met UI scaling op 1.2 is alles redelijk leesbaar.

Ik heb een nieuwe save geprobeerd. Ook had ik nog een drie jaar oude save opgeslagen in Steam cloud. Die even gestart. Tot mijn verbazing startte die zonder problemen, hoewel je hier en daar natuurlijk wel glitches zag (zoals planten die door eerder gebouwde onderdelen heen groeien). :P

Nu even wachten op een nieuwe mod die de experimental build banner wegneemt. Dat wil ik niet op het OLED-scherm van mijn Deck ingebrand hebben. :+

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 02-04-2025 10:12 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CrashOverDrive schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:18:
[...]

Yes but no :P
Even een snelle test laat zien dat ze wel verbonden worden, maar dat de maximale afstand die er mag zijn voor het autoverbinden. Kleiner is dan de minimale afstand tussen rails. Maar misschien dat er nog wat te spelen valt met een bredere module en dan rails die verder van de rand al stopt.

[Afbeelding]
Dit ziet er dan wel weer hoopgevend uit:

Train Blueprint Auto Connect Intersections

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:31
Een paar weken terug, mijn eerste alu fabriek gerealiseerd op basis van 240 bauxiet/min input.
(1 bron, puur, mk2 miner)
Nu ben ik bezig met "cooling systems" en "turbo motors" maar merk dat ik vreselijk veel alu nodig hebt.
Ik ben nu een nieuwe 2e generatie alu fabriek aan het bouwen in de bekende "Crater Lake".
Deze keer is het design gebaseerd op 1440 alu ingots/min.
Die produceer ik in 3 groepen van 8 foundries per stuk.
1 is dedicated voor alu casing
1 is dedicated voor AlClad sheets.
En de 3e krijg een splitter die OF 50-50 split naar die 2, OF het ontbrekende product kan aanvullen.
De build is nu 75% klaar.
Ik heb 12 water slurpers, 3 groepen van 4 refineries voor de alu sludge, 3 groepen van 2 refineries voor de alu scrap en de verdieping erboven met de 3 groepen van 8 founderies voor de ingot productie.
Ik heb reeds de 3 pure bauxiet bronnen gevonden en voldoende steenkolen.
Straks op zoek naar de koper (voor de AlClad sheets) en de quartz voor de extra silica.
Die silica ga ik maken met 32 assemblers, 2 groepen van 16 stuks.
De "3e" groep is de "left-over" van de refineries.
Dit blijft een geweldige verslaving :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ja, Aluminum is lachen :)

Ik heb net een lijntje opgezet om 1200 bauxite in 1200 Aluminum ingots te veranderen, met gebruik van Sloppy Alumina, Electrode Aluminum Scrap en Pure Aluminum Ingot.

De Petroleum Coke maak ik van Heavy Oil Residu die vrijkomt bij het maken van Plastic. Dat Plastic gebruik ik dan weer om Empty Canisters te maken, om het water dat vrijkomt bij Electrode Aluminum Scrap te verpakken en in een Sink te flikkeren.

De Petroleum Coke die ik over heb gaat daar ook in, uiteraard.

De hele lijn draait op 1 Pure Bauxite Node (met een overclocked Mk3 Miner erop), 1200 water / minuut en 480 Crude Oil.

In principe zou ik deze lijn meerdere keren kunnen opzetten als ik echt meer nodig heb, maar dat zien we dan wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

@Dido overwogen het overtollige water en coke in een coal power te mikken? Zou ik persoonlijk eerst doen en dan pas als laatste de sink vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

PeaceNlove schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:46:
@Dido overwogen het overtollige water en coke in een coal power te mikken? Zou ik persoonlijk eerst doen en dan pas als laatste de sink vullen.
Mwah...

Ik heb een mega Rocket Fuel plant staan, en daarmee produceer ik 144GW aan power. Dat schijtbeetje coke in een kolencentrale stelt niet veel voor :P

Een enkele Alien Power Augmenter levert desgewenst meer op dan drie uur kolencentrales bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:56
Als ik dit zo lees van jullie dan denk ik alleen maar: allemachtig hoe houden jullie overzicht in alles. Heb al meerdere pogingen gedaan en dan heb ik uiteindelijk net een of twee kolencentrales een beetje lopen en de eerste paar productielijntjes lopen naar het spacestation en dan begin ik al snel het overzicht gewoon te verliezen. Zwaar respect hoe jullie dat kunnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
Edit foutje

[ Voor 88% gewijzigd door Fryskje op 23-04-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Fryskje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:37:
Als ik dit zo lees van jullie dan denk ik alleen maar: allemachtig hoe houden jullie overzicht in alles. Heb al meerdere pogingen gedaan en dan heb ik uiteindelijk net een of twee kolencentrales een beetje lopen en de eerste paar productielijntjes lopen naar het spacestation en dan begin ik al snel het overzicht gewoon te verliezen. Zwaar respect hoe jullie dat kunnen!!
Haha, dat merk ik ook hoor. En ik speel het hoogstens een paar uur in de week. Ik heb toevallig net plastic productie geunlocked. Maar ik heb niet eens stators en motoren geautomatiseerd. Dat is vooral een beetje het probleem waar ik tegen aan loop. Ik wil vooral te snel gaan. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten tot ik een trein-netwerk kan gaan aanleggen. Maar de hoeveelheid computers die daarvoor nodig zijn, moet ik wel geautomatiseerd hebben eerst. En voor die productie moet ik veel stroom hebben, want als mijn fabrieken nu allemaal staan te draaien dan verbruik ik 2,5x zoveel stroom als dat ik kan maken met mijn kolencentrale. En dus moet ik de olie centrale unlocken. Maar daarvoor moet ik dus weer eerst die stators en motoren automatiseren.

Maar soms zie ik mijn speeluren en dan kan ik mezelf een beetje gerust stellen. Ik heb "pas" 70uur in deze save zitten, dus als ik over 100 uur met de treinen begin dan is dat best prima.

En de volgende keer dat ik het spel op start, begint deze cyclus weer opnieuw😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Fryskje schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:37:
Ik speel met een spreadsheet op mijn 2e scherm. Kan ik vrij makkelijk zien wat ik al maak en hoeveel van alles. Inclusief een planningkolom, dus als ik hogere tier componenten extra nodig heb zie ik precies wat ik allemaal extra moet neerzetten. Per megafactory heb ik 1 sheet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:06

Aganim

I have a cunning plan..

@DaKluit, klinkt bekend. Om die reden houd ik me in mijn huidige fabriek er nu strikt aan om niets handmatig te produceren als er geen overproductie + opslag voor is. Dat werkt voor mij prettiger dan 'handmatig' door de eerste tiers te knallen, want uiteindelijk ga je die productie toch een keer op moeten zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 24-04-2025 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
Ja misschien is dat het wel idd, dat ik te snel wil bouwen en te klein op zet. Heb er ondertussen ongeveer 90u in zitten en al meerdere saves overnieuw gestart. Ga vant weekend toch maar weer eens een poging doen.
Met spreadsheet werken wordt me net een stap te, althans zo denk ik er nu over. No offense!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 20:04
@Fryskje Ik speel sinds de early access en heb zoveel uren erin zitten dat de simpele productielijnen uit de losse pols kan doen en zelfs als ik een tijd niet gespeeld heb kost het mij vrij weinig moeite de draad weer op te pakken. Het is ook een favoriet genre om te spelen voor mij. Ik ken ook die allerlei notities en/of spreadsheats hebben om overzicht te behouden, je zal voor je zelf moeten uitvogelen wat voor je werkt.

Wat ik in het begin veelvuldig gebruikte is losse productielijnen te bouwen voor de verschillende items die je wilt hebben, maakt aanpassen en overzicht houden een stuk eenvoudiger dan die samengevoegde productielijnen die allerlei items uitspugen. Misschien niet optimaal efficient, lekker boeiend in mijn optiek.

Een productielijn te klein gebouwd en geen ruimte meer om uit te breiden, dan bouwde ik op een andere locatie een grotere productielijn als die klaar ruimde ik de oude lijn op of je verlaat op gegeven de startlocatie om op een locatie verder te bouwen en dan kom je op een later moment terug op de startlocatie en dan vraag je jezelf af hoe je die spagetti hebt kunnen bouwen. :+ Je mag tetris spelen met je fabriek waarbij elke vierkante milimeter gebruikt wordt, maar het is zeker geen verplichting en Satisfactory laat je hierin ook geheel vrij.

Ander tip is in omgekeerde volgorde bouwen, je begint bij het product dat je wilt hebben, bijvoorbeeld je wilt een assembler fulltime op motors hebben, je bouwt de assember en dan weet je meteen wat je moet produceren in welke aantallen 10 stators en 10 rotors per minuut in het voorbeeld van de motors. Ga je dat bouwen en zo werk je terug tot je bij de basis grondstoffen bent.

Voor mega projecten zoals Didos rocket fuel plant daar gebruik ik een calculator voor waarin ik aangeef wat ik wil hebben en de website keurig uitrekent wat ik moet bouwen en hoeveel ik moet aanvoeren om dat te realiseren.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Over begin-fase spagetti en blokkendozen gesproken, dit zijn mijn fabrieken na 70 uur spelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQCh3dQWNuZJbFEqItIbw7H-j-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ScqbxWdTH2sbun2MsPd8AlAB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
squaddie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:34:
@Fryskje

Een productielijn te klein gebouwd en geen ruimte meer om uit te breiden, dan bouwde ik op een andere locatie een grotere productielijn als die klaar ruimde ik de oude lijn op of je verlaat op gegeven de startlocatie om op een locatie verder te bouwen en dan kom je op een later moment terug op de startlocatie en dan vraag je jezelf af hoe je die spagetti hebt kunnen bouwen. :+ Je mag tetris spelen met je fabriek waarbij elke vierkante milimeter gebruikt wordt, maar het is zeker geen verplichting en Satisfactory laat je hierin ook geheel vrij.

Ander tip is in omgekeerde volgorde bouwen, je begint bij het product dat je wilt hebben, bijvoorbeeld je wilt een assembler fulltime op motors hebben, je bouwt de assember en dan weet je meteen wat je moet produceren in welke aantallen 10 stators en 10 rotors per minuut in het voorbeeld van de motors. Ga je dat bouwen en zo werk je terug tot je bij de basis grondstoffen bent.

Voor mega projecten zoals Didos rocket fuel plant daar gebruik ik een calculator voor waarin ik aangeef wat ik wil hebben en de website keurig uitrekent wat ik moet bouwen en hoeveel ik moet aanvoeren om dat te realiseren.
Op dat eerste stuk ben ik nu vaak. Ergens bezig, te weinig ruimte en dan opnieuw op een andere plek starten en daar dan ruimer proberen op te zetten.

Ook vindt ik de tip om omgekeerd te starten eene interessante en ga ik zeker ook mee aan de slag, dat principe spreekt me wel aan!

Mag ik vragen welke site je daar voor gebruikt om dat uit te rekenen?

Al met al een gaaf spel hoor, heb ongeveer net zo veel uren in deze als in Factorio zitten maar daar vaak het zelfde probleem haha.
Ik ga met deze tips aan de slag om eens wat verder vooruit te komen. Thnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

ik gebruik deze:
https://satisfactory-calculator.com/

ook heel handig met een kaart enzo, kan je mooi vooraf al een goede locatie voor je volgende fabriek bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
PeaceNlove schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:50:
ik gebruik deze:
https://satisfactory-calculator.com/

ook heel handig met een kaart enzo, kan je mooi vooraf al een goede locatie voor je volgende fabriek bedenken
Top, dankje!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Over power gesproken :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGcT9oUMFJyo4KL9WgsgLizVnOA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/waiXBcNZIV3D9Schi1hdOzRr.png?f=user_large

(bijna) al mijn fabrieken staan (gelukkig) grotendeels stil omdat alle containers en depots vol zitten maar moet hoognodig met m'n fuel productie upgrade aan de slag :D

Overigens werk ik aan een 5-5-5 project dus van alle endproducts maak ik er 5 p/m. dat in een calculator gegooid en vanuit daar begonnen. Nu bezig met een 60 p/m computer factory bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
Ik kan alleen maar zeggen: Oh my, alleen al die max consumptie waarde _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 20:04
@Fryskje satisfactory-calculator.com is fijne site met eigenlijk alle tools die zou willen hebben, maar voor het productielijnen ontwerpen vindt ik satisfactorytools.com net wat fijner werken. Je hebt meerdere tabjes voor verschillende productielijnen, je kan tabs clonen, de (alternatieve) recepten zijn overzichtelijker.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Kwa power, zit ik nu rond 6000MW productie en 5000MW consumptie.
Als ik klaar ben met mijn 2e generatie alu fabriek, ga ik eerst kijken naar nuclear power.
Bij voorkeur bouw ik die zooi ergens op het water, zodat ik weinig last heb van de straling :)
Maar...
dat is weer een nieuw project.
eerst mijn alu afbouwen.
en misschien wat meer harddisks vinden in crash sites voor wat meer alternate recipes...
Daar heb ik er voorlopig maar een handvol van.

ik ben wel blij met mijn gun, zodat ik van een afstand op die beesten kan schieten.
de zapper is niet zo sterk en voor bommen gooien moet je wel "per ongeluk" goed gooien.
En dat laatste gaat niet zo lekker als ze steeds in beweging zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

@GarBaGe je kunt ook in settings creature mode op "disabled" of "retaliate" zetten. Dan hoef je ze niet constant aan te vallen.

Vond dat zelf een heerlijk feature die ergens in U7 of U8 geïntroduceerd werd. Was wel helemaal klaar met het killen van die beesten constant ;)

Maar je kunt uiteraard helemaal spelen zoals je wilt, dat is het ook het mooie aan SF vind ik :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Shadow_Agent schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:30:
@GarBaGe je kunt ook in settings creature mode op "disabled" of "retaliate" zetten. Dan hoef je ze niet constant aan te vallen.
Dit overweeg ik serieus. Voor mij voegen de natives niet veel toe aan het spel. In Factorio kan je ze op grote schaal uitmoorden en een geautomatiseerde verdedigingslinie opstellen waardoor ze geen probleem meer vormen. Dat werkt niet in Satisfactory, want spawning is lokaal.

Retaliate klinkt goed. Ze hoeven van mij niet allemaal dood, maar ze moeten mij ook niet in de weg zitten. FICSIT Inc. heeft het recht om de natuurlijke bronnen van deze planeet te exploiteren, dus daar moeten ze zich maar aan conformeren. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ik heb die beesten ook op passive staan, vechten met beesten doe ik wel in andere spellenm als ik daar zin in heb :+

Verder herken ik het probleem van te lang handmatig aanklooien om er vervolgens achter te komen dta je toch heel veel moet automatiseren ineens.

Ik heb daarom laatst een volledige play-trough gedaan met echt minimaal handmatig dingen maken. Vanaf het begin zorgen dat je genoeg ijzeren platen en beton hebt om ongebreideld foundations te bouwen, een stukkie de lucht in om in de "vrije lucht" heel ver uit te kunnen breiden.

Daarop komt dan eerst zo snel mogelijk een blue print designer, die ik gebruik om onderdelen voor modulaire fabriekjes te maken, waarmee ik dan een voor een mijn grondstoffen ga verwerken.

Producten gaan in een buffer-storage met een dimensional depot uploader erop, en overflow gaat op een hub met een conveyor per product, zodat ik die daarvandaan weer nieuwe modulaire fabriekjes in kan leiden.

Ik zorg dus wel dat ik dat dimensional depot zo snel mogelijk unlock. Dimensional depots betekenen wel handmatig SAM fluctuators bouwen totdat ik manufacturers heb :P

SAM, Coal en Sulfur zet ik early game 8 portable miners op om handmatig die fluctuators te kunnen maken, en gasfilters en nobelisks.
Beesten gaan dood en worden een prima bron voor solid biofuel, wat ik ook in mijn kettingzaag stop. Dat levert genoeg mycelia op voor fabric, waar ik een parachute en gasfilters mee maak.

Die parachute en gasfilters zijn dan weer handig om al vrij vroeg een lange ronde over de wereld te lopen om mercer spheres, somersloops en hard-drives op te halen. Rond de crash sites ligt genoeg meuk om al vroeg leuke dingen te unlocken (met name steel pipes en computers zijn fijn om early-game gratis te krijgen!)

Uiteindelijk is het dan een kwestie van coal-power opzetten (2,4GW), later een bescheiden olie-plant (nog eens een 8GW).

En dan , voordat ik aluminum opzet (dat kost stroom!), alle alternative recipes voor aluminum en rocket fuel(!!) verzamelen, en met genoeg materiaal in het dimensional depot (aangevuld vanuit storage) richting het noord-oosten, om met olie, water, coal, sulfur en nitrogen gas een oversized rocket-fuel productie op te zetten. Het is mogelijk om 300 crude oil om te zetten in 2400 rocket fuel (somerslooped, anders is het 1200).

600 Rocket fuel is genoeg om 144 generators te laten draaien, dat is 36GW. Somersloop je de rocket fuel, dan kun je dus op 4x36 = 144 GW.

In het totaal heb je dan meer dan 150GW aan power, en hoef je je geen zorgen meer te maken over particle accelarators en dergelijken. Die kun je zelfs straffeloos overclocken 8)

Daarna is het dan een kwestie van alles upgraden (Mk1->Mk2->Mk3 miners, overclocken, 1200 ore/min verwerken) en waar nodig extra modules aan de fabriekjes toevoegen om extra te produceren aan het begin van de lijn om aan het einde van de lijn nog enige continuiteit te behouden.

Het voordeel van de modulaire fabriekjes (in blueprints) is dat je bij een volgende keer gewoon de blueprints hergebruikt. Dat scheelt de helft van je tijd :D

(Full disclosure: voor de rocket fuel factory, die ik de eerste keer zelf modulair gebouwd had, heb ik nu wel een blueprint van het internet gejat. Die is overdreven compact, en dat is eigenlijk niet heel netjes, maar het scheelt heel veel bouwtijd. Hetzelfde geldt voor een blueprint met het equivalent van 144 fuel powered generators. O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
The Zep Man schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:44:
[...]

Dit overweeg ik serieus. Voor mij voegen de natives niet veel toe aan het spel. In Factorio kan je ze op grote schaal uitmoorden en een geautomatiseerde verdedigingslinie opstellen waardoor ze geen probleem meer vormen. Dat werkt niet in Satisfactory, want spawning is lokaal.

Retaliate klinkt goed. Ze hoeven van mij niet allemaal dood, maar ze moeten mij ook niet in de weg zitten. FICSIT Inc. heeft het recht om de natuurlijke bronnen van deze planeet te exploiteren, dus daar moeten ze zich maar aan conformeren. ;)
Goed om dit te weten.
Dit is mijn 1e gameplay, die speel ik het liefst zoveel mogelijk vanilla.
Factorio biedt inderdaad veel meer mogelijkheden tot automatisch uitmoorden.

Een taktiek die ik nu wel eens gebruik...
Als ik een resource wilt pakken die zwaar bewaakt wordt, dan bouw ik mijn foundations richting de resource.
En met walls kan ik het zicht onttrekken, waardoor ze me niet zien.
Dan kan ik vaak zonder confrontatie een miner plaatsen en aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:08
The Zep Man schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:44:
[...]

Ik heb m'n laatste playthrough ook op retaliate gedaan. Net als jij vind ik het in Factorio nog wel een leuke toevoeging, al zet ik het daar ook niet op maximaal agresief, maar in Satisfactory is het vooral hinderlijk. Het wordt wel iets makkelijker doordat de moeilijkere vijanden ook een rem zijn op je uitbreiding totdat je betere wapens e.d. krijgt, maar dat soort afbakening zie ik persoonlijk liever in de vorm van de giftige gassen / straling waarvoor je eerst spul moet onderzoeken en waar je niet afhankelijk bent van FPS-achtige combat die voor mij persoonlijk ook niet heel lekker werkt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Mugwump schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:39:
Ik heb m'n laatste playthrough ook op retaliate gedaan. Net als jij vind ik het in Factorio nog wel een leuke toevoeging, al zet ik het daar ook niet op maximaal agresief, maar in Satisfactory is het vooral hinderlijk. Het wordt wel iets makkelijker doordat de moeilijkere vijanden ook een rem zijn op je uitbreiding totdat je betere wapens e.d. krijgt,
Zoals genoemd door @GarBaGe is dat natuurlijk niet echt een hindernis. Vanaf het begin van het spel kan je met beperkte en beschikbare middelen de boel afbakenen met foundations. Op de wiki lees ik dat foundations spawning voorkomen. Dus het hinderlijke wordt meer een irritant iets om omheen te werken.

Dan zet ik het liever uit (retaliate). Satisfactory gaat immers meer om bouwen. Zoals jij noemt zijn andere zaken beter om hindernissen te vormen. Straling is een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Beesten (alien proteine) zijn echter een enorme OP bron voor of biomass, of alien dna capsules voor coupons. Somersloop die handel en je hebt meer van beide dan je ooit nodig kan hebben. Maar ik heb ze ook op retaliate staan. Dat is meer vanwege de stingers en dat ik die nooit kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

twiFight schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:12:
Beesten (alien proteine) zijn echter een enorme OP bron voor of biomass, of alien dna capsules voor coupons. Somersloop die handel en je hebt meer van beide dan je ooit nodig kan hebben. Maar ik heb ze ook op retaliate staan. Dat is meer vanwege de stingers en dat ik die nooit kan zien.
Klopt, beesten jagen voor biomass werkt uitstekend early game.

Maar tegen dat ik sloops in mijn machines kan stoppen heb ik meestal al wel kolencentrales staan (steel pipes van crash-sites zijn leuk, maar je wilt ze zelf kunnen maken om SAM fluctuators te maken), en tegen die tijd krijg ik mijn opslag ook wel vol met biomass zonder de productie ervan te somersloopen, zeker omdat de biomass burners tegen die tijd niets meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dido schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:44:
Ik heb die beesten ook op passive staan, vechten met beesten doe ik wel in andere spellenm als ik daar zin in heb :+

Verder herken ik het probleem van te lang handmatig aanklooien om er vervolgens achter te komen dta je toch heel veel moet automatiseren ineens.

Ik heb daarom laatst een volledige play-trough gedaan met echt minimaal handmatig dingen maken. Vanaf het begin zorgen dat je genoeg ijzeren platen en beton hebt om ongebreideld foundations te bouwen, een stukkie de lucht in om in de "vrije lucht" heel ver uit te kunnen breiden.
Hoe hoog doe je dat? Ik vind het hoogteverschil in Satisfactory namelijk best wel een ding, maar ik een platform op hoge hoogte wat álles overstijgt vind ik ook vaak een beetje suf, ook als je kijkt hoe je dan dingen omhoog moet krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens dit gedrocht gemaakt.

In de woestijn beginnen heeft weer zijn eigen nadelen, maar dat vind ik eigenlijk wel de fijnste plek om groot te bouwen. Tegelijkertijd is dat weer een relatief saaie biome.

Ik weet het, ik ben net goudlokje :+

EDIT: Ik heb ook wel eens een modded playthrough gedaan waarbij ik gebruik maakte van een soort dimensional downloaders. Dan haal je echter het hele idee achter de game weg, dat is ook niet leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Patriot op 29-04-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Patriot schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:22:
Hoe hoog doe je dat? Ik vind het hoogteverschil in Satisfactory namelijk best wel een ding, maar ik een platform op hoge hoogte wat álles overstijgt vind ik ook vaak een beetje suf, ook als je kijkt hoe je dan dingen omhoog moet krijgen.
Ik begin meestal in de rocky desert. en dan niet op ground level, maar twee "verdiepingen" omhoog aan de noordkant. Daar heb je 4 pure Iron nodes en limestone. Koper is wat karig (1 impure node).

Vanaf die "richel" bouw ik dan op een gegeven moment 7*4 meter omhoog met ramps, en vanaf daar horizontaal verder. Daarmee zit je al hoger dan (bijna) alle rotsen in die rocky desert.
"Rechtdoor" leg ik dan een bus aan (belts naast elkaar op steeds 2 stackable supports) waar ik naar links toe mijn benodigde spoul afhaal, en die steeds breder wordt naarmate ik meer vershcillende dingen produceer.
Inputs naar mijn "fabriek" toe zijn ingots, dus die maak ik in de buurt van de nodes.

En tegen dat je in de buurt komt van de "overkant" kun je met ramps omhoog richting de pure bauxite node.

Als mijn verdieping vol is, bouw ik er eentje bovenop, 28 meter is normaliter weer genoeg, dus vanaf 7 ramps weer horizontaal "achteruit". Ik doe niet aan muren, overigens.

Tegen de end-game aan komt er een derde verdieping op met meer dan genoeg ruimte voor Particle Accelerators en dergelijken.

Die 28 meter is prima te overbruggen met conveyor lifts. Vloergaten voor conveyor lifts is dan ook het eerste wat ik koop uit de SINK shop.

Wat betreft transport doe ik alles met belts, geen treinen.

In de rocky desert heb j eeigenlijk alles bij de hand (er zit quartz en SAM in een hele lange grot ten noorden van waar ik begin, en coal op het strand bij de westelijke uitgang daarvan.
Staal rag ik ook door die tunnel, want steel ingots maak ik aan de oostzijde van de tunnel.

Je hebt wel nobelisks nodig om de westelijke kant van die grot open te blazen, trouwens.

Late-game kun je stikstof halen van de nodes ten noorden van die koolmijnen op het strand.

Het enige wat een rotend weg is, is zwavel, maar dat gebruik ik nauwelijks. Alleen om nobelisks te maken, eigenlijk. En 8 portable miners op de zwavel node naar het noord-oosten van waar ik begin is genoeg :P

Ok, ik gebruik ook zwavel voor rocket fuel, maar mijn power haal ik van het noord-oosten van de map, waar kool, zwavel, olie en stikstof relatief dicht bij elkaar te vinden zijn. Da's een kwestie van genoeg materiaal in voorraad hebben, en 1 keer de trip die kant op maken om alles daar neer te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dido op 29-04-2025 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
squaddie schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:40:
@Fryskje satisfactory-calculator.com is fijne site met eigenlijk alle tools die zou willen hebben, maar voor het productielijnen ontwerpen vindt ik satisfactorytools.com net wat fijner werken. Je hebt meerdere tabjes voor verschillende productielijnen, je kan tabs clonen, de (alternatieve) recepten zijn overzichtelijker.
Om nog als extra tip/aanvulling mee te geven:
https://store.steampowere...030/Satisfactory_Modeler/

Ik gebruikte in mijn vorige playthroughs ook de calculator/tools websites, deze zijn erg uitgebreidt, vooral voor optimalisatie.
Wat ik handig vind aan de Modeler is dat het allemaal wat overzichtelijker is. Je kunt zelf heel snel een productielijn opzetten, en per item een limiet of aantal invullen. Het maakt het voor mij vooral makkelijker, en leuker, om sneller een lijn op te zetten en te kijken wat de beste opties zijn qua recipes.

Hier een voorbeeldje van steel:
(waarin ik als max input 1800 coal opgeef, en max output 300 beams, de rest wordt dan automatisch ingevuld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uGxkAqjcZvxICsLDoHy2VjaZbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4MhhuWhldlDJPyYJJ0yoprxH.png?f=fotoalbum_large

Sinds 1.1 ook weer opnieuw begonnen, rocket fuel is in ieder geval zo goed als klaarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk8YG2gVD7FIaVJx7W_-6yUah-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNLsGTGWsVGOKdjgNcRIFPJX.png?f=fotoalbum_large:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1jFCfg6rMumL6qJ_Ei7r1_EhCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qJY4Cf35wY1ps0weRZIBznsT.png?f=fotoalbum_large

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dido schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:05:
[...]

Ik begin meestal in de rocky desert. en dan niet op ground level, maar twee "verdiepingen" omhoog aan de noordkant. Daar heb je 4 pure Iron nodes en limestone. Koper is wat karig (1 impure node).

Vanaf die "richel" bouw ik dan op een gegeven moment 7*4 meter omhoog met ramps, en vanaf daar horizontaal verder. Daarmee zit je al hoger dan (bijna) alle rotsen in die rocky desert.
"Rechtdoor" leg ik dan een bus aan (belts naast elkaar op steeds 2 stackable supports) waar ik naar links toe mijn benodigde spoul afhaal, en die steeds breder wordt naarmate ik meer vershcillende dingen produceer.
Inputs naar mijn "fabriek" toe zijn ingots, dus die maak ik in de buurt van de nodes.

En tegen dat je in de buurt komt van de "overkant" kun je met ramps omhoog richting de pure bauxite node.

Als mijn verdieping vol is, bouw ik er eentje bovenop, 28 meter is normaliter weer genoeg, dus vanaf 7 ramps weer horizontaal "achteruit". Ik doe niet aan muren, overigens.

Tegen de end-game aan komt er een derde verdieping op met meer dan genoeg ruimte voor Particle Accelerators en dergelijken.

Die 28 meter is prima te overbruggen met conveyor lifts. Vloergaten voor conveyor lifts is dan ook het eerste wat ik koop uit de SINK shop.

Wat betreft transport doe ik alles met belts, geen treinen.

In de rocky desert heb j eeigenlijk alles bij de hand (er zit quartz en SAM in een hele lange grot ten noorden van waar ik begin, en coal op het strand bij de westelijke uitgang daarvan.
Staal rag ik ook door die tunnel, want steel ingots maak ik aan de oostzijde van de tunnel.

Je hebt wel nobelisks nodig om de westelijke kant van die grot open te blazen, trouwens.

Late-game kun je stikstof halen van de nodes ten noorden van die koolmijnen op het strand.

Het enige wat een rotend weg is, is zwavel, maar dat gebruik ik nauwelijks. Alleen om nobelisks te maken, eigenlijk. En 8 portable miners op de zwavel node naar het noord-oosten van waar ik begin is genoeg :P

Ok, ik gebruik ook zwavel voor rocket fuel, maar mijn power haal ik van het noord-oosten van de map, waar kool, zwavel, olie en stikstof relatief dicht bij elkaar te vinden zijn. Da's een kwestie van genoeg materiaal in voorraad hebben, en 1 keer de trip die kant op maken om alles daar neer te zetten.
Hmm, ik ga eens kijken naar zo'n start. Thanks voor de tips iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 23:22
Dido schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:43:
Ja, Aluminum is lachen :)

Ik heb net een lijntje opgezet om 1200 bauxite in 1200 Aluminum ingots te veranderen, met gebruik van Sloppy Alumina, Electrode Aluminum Scrap en Pure Aluminum Ingot.

De Petroleum Coke maak ik van Heavy Oil Residu die vrijkomt bij het maken van Plastic. Dat Plastic gebruik ik dan weer om Empty Canisters te maken, om het water dat vrijkomt bij Electrode Aluminum Scrap te verpakken en in een Sink te flikkeren.

De Petroleum Coke die ik over heb gaat daar ook in, uiteraard.

De hele lijn draait op 1 Pure Bauxite Node (met een overclocked Mk3 Miner erop), 1200 water / minuut en 480 Crude Oil.

In principe zou ik deze lijn meerdere keren kunnen opzetten als ik echt meer nodig heb, maar dat zien we dan wel weer :+
grappig, ik heb met een excel alles vrij precies nagekeken. Ik heb 4x sloppy alu fabjes en kon daarmee met gemak endgame doen. Het viel me ergens tegen hoeveel je van alles nodig hebt.... in het begin lijkt het allemaal heel wat maar in de latere fase valt het allemaal wel mee en hoe je bijna niet meer te upscalen. Ik ga denk ik wel na oblivion een run doen waarin ik lekker ga overdrijven met de productie en de aantallen meer laat afhangen van de resources zelf. (lees: zoveel mogelijk gebruiken).
Ook jammer dat als je eenmaal 1200/min belts hebt je ze eigenlijk niet meer nodig hebt :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Zelfde voor de MK3 BP designer bijvoorbeeld. Of de teleport portals. Komen ook veel te laat om echt iets toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Shadow_Agent schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:03:
Zelfde voor de MK3 BP designer bijvoorbeeld. Of de teleport portals. Komen ook veel te laat om echt iets toe te voegen.
Ja, eens. En eigenlijk is de volgorde niet helemaal fijn. Je moet zowat alles unlocken voordat je daar bent, en als je alles unlocked en kunt maken, is voor mij vaak het gevoel van " Doel in het spel" toch een beetje weg. Ik heb mezelf wel eens wat ambitieuze projecten nog als doel gesteld (5 ballistic Warp drives p/m oid) maar veel te kort om die portals goed uit te nutten.

Ik hoop dat ze na de 1.1 launch 7nog wat meer content maken voor endgame. Ik heb al een tijdje geen dev streams gevolgd dus ik weet niet wat ze erover zeggen eigenlijk.

Het is een top spel, maar de herspeelbaarheid / doel houden na de laatste project launch is wel een punt van aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

beany

Meeheheheheh

Gwindorian schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:51:
[...]
Het is een top spel, maar de herspeelbaarheid / doel houden na de laatste project launch is wel een punt van aandacht.
Laatste wat ik heb gehoord over content na de laatste project launch (en dat was nog in de tijd dat Snut er was) is dat ze er nog over nadenken. Dus nog niks concreets. Maar ze zijn er blijkbaar dus wel mee bezig.

Ik vermoed ook dat 1.1 niet het laatste is wat we zullen zien aan updates!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:02:
[...]
Ik vermoed ook dat 1.1 niet het laatste is wat we zullen zien aan updates!
Ik vraag mij alleen af of dit in de toekomst niet hun doodpot/faillissement wordt.
Tuurlijk er is geld binnen gekomen van gekochte exemplaren.

"Wij" gamers willen zo min mogelijk betalen voor een spel of extra's
Maar vaste kosten van CoffeeStain moeten ook betaald worden.
*Ongeacht ze miljoenen binnen hebben geharkt

Ofwel breng nog een x aantal updates uit en klaar.
Of Satisfactory 2 of DLC's tegen betaling die rete goed zijn.
En aangezien ze dat kunnen, zou deze game behoorlijk lang door ontwikkeld kunnen worden.

Nieuwe map / omgeving zou ook vet zijn of eigen map editor.

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gwindorian schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:51:
Het spel ondersteunt mods en er is een levendige modding scene. Dat kan het spel best wel rekken.

Verder mag een spel natuurlijk op een gegeven moment ook wel gewoon "af" zijn, met een kont en een staart. The factory grows uitgezonderd, uiteraard. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

PatRamon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:19:
[...]

Ik vraag mij alleen af of dit in de toekomst niet hun doodpot/faillissement wordt.

En aangezien ze dat kunnen, zou deze game behoorlijk lang door ontwikkeld kunnen worden.

Een DLC zou ik prima voor willen betalen. Heb al zoveel plezier gehad van SF inmiddels :)

De vraag is natuurlijk: hoeveel nieuwe gamers komen er bij. Rond de 1.0 release zullen er natuurlijk veel nieuwe gebruikers zijn bijgekomen maar ik vraag mij af hoeveel nieuw betalende users ze hebben deze week/a afgelopen maand.
Stel er nauwelijks nog iemand bijkomt, dan droogt het financieel natuurlijk op een gegeven moment wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
PatRamon schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:19:
[...]

De Community van Satisfactory vraagt juist heel vaak om betaalde content/merchandise om zo het spel meer te supporten. Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van DLC's in het algemeen, en vindt Satisfactory ook een heel compleet en "af" spel. Mochten ze nog wat extra's toevoegen qua tier, prima, alleen een nieuwe map of iets gaat veel te veel tijd/werk kosten om het op hetzelfde niveau te brengen als de huidige map.

Een faillissement of iets in die richting zie ik nooit gebeuren, Satisfactory was/is ontzettend succesvol voor het relatief kleine team en budget waarmee ze de game hebben ontwikkeld.
Daarnaast zijn ze zelf publisher (wel onderdeel van Embracer) van o.a. Valheim, Deep Rock, etc.

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaKluit
Een dlc zit, geloof ik, al in de pijplijn. Dat is al een keer door ze gezegd. En grote kans dat daar iig een nieuwe map bij zit. Maar of dat een andere landings site op dezelfde planeet wordt of een compleet andere planeet, geen idee.
Maar ik zou een dlc met oa een nieuwe map wel kopen.

Daarnaast zijn ze nu druk bezig met het spel beschikbaar te maken voor consoles, wat ze natuurlijke weer extra inkomsten gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

beany

Meeheheheheh

DaKluit schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:47:
Een dlc zit, geloof ik, al in de pijplijn. Dat is al een keer door ze gezegd. En grote kans dat daar iig een nieuwe map bij zit. Maar of dat een andere landings site op dezelfde planeet wordt of een compleet andere planeet, geen idee.
Maar ik zou een dlc met oa een nieuwe map wel kopen.

Daarnaast zijn ze nu druk bezig met het spel beschikbaar te maken voor consoles, wat ze natuurlijke weer extra inkomsten gaat opleveren.
Ik had dat ook gehoord ja, dat ze nadenken over een DLC. Maar er zou nog niks concreets zijn, het is puur denken (of pre-productie fase).

Maar gezien het succes, de feedback uit de community dat ze betaalde DLC prima vinden, porten naar consoles... ik denk dat Satisfactory voorlopig nog wel actief zal zijn.

Die Satisfactory Plus (zo heet die toch?) mod hoor je weinig meer van. Stond mij iets van bij dat ze er mee gestopt zijn, maar weet dat niet zeker. Dat was een complete overhaul met andere machines en recepten. Wie weet komt er ooit nog een mod als dat...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GarBaGe
Eindelijk mijn nieuwe Alu Factory versie 2.0 af met een capaciteit van 1440 ingots/min (50-50 sheets / casings).
alhoewel... ik heb wel Miner Mk 3 nodig, dus eigenlijk draait ie op halve capaciteit.
Dus ik sluit deze fabriek aan op de rest van mijn built....
pieuww.... fuse blown...

Natuurlijk had ik allang wat aan mijn power voorziening moeten doen.... (nuclear staat ook nog op de todo lijst)
Nu maar upgraden van standaard coal en fuel naar turbo fuel

en gelijk mijn eerste power switch geinstalleerd, zodat ik fabrieken kan afschakelen van het "main power grid"...

heerlijk om mee bezig te blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-07 18:22
GarBaGe schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:47:
Eindelijk mijn nieuwe Alu Factory versie 2.0 af met een capaciteit van 1440 ingots/min (50-50 sheets / casings).
alhoewel... ik heb wel Miner Mk 3 nodig, dus eigenlijk draait ie op halve capaciteit.
Dus ik sluit deze fabriek aan op de rest van mijn built....
pieuww.... fuse blown...

Natuurlijk had ik allang wat aan mijn power voorziening moeten doen.... (nuclear staat ook nog op de todo lijst)
Nu maar upgraden van standaard coal en fuel naar turbo fuel

en gelijk mijn eerste power switch geinstalleerd, zodat ik fabrieken kan afschakelen van het "main power grid"...

heerlijk om mee bezig te blijven. :)
Ga je dan voor de wet concrete oplossing qua waste water of anders?

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
MrMistral schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:17:
[...]

Ga je dan voor de wet concrete oplossing qua waste water of anders?
Nee, ik heb de fabriek in 3 parallel groepen verdeeld.
De 1e serie is waar ik alu solution maak.
Dat zijn 3 groepen van 4 refineries (totaal 12) om bauxiet en water om te zetten in silica en alu solution.

De 2e serie is waar ik alu scrap maak in refineries, ook in 3 groepen: 3x2 refineries.
Daar gaat kolen in en komt water uit.
De totale hoeveelheid water van deze set is exact gelijk aan wat 1 groep uit de 1e serie nodig heeft.

Dus... in de 1e serie, krijgen 2 groepen vers water uit het meer en 1 groep krijgt al het waste water uit de serie refineries.

Zelfde met de silica.
Al mijn waste silica is genoeg om precies 1 van de 3 groepen in de fabriek te voeden.
De andere 2 krijgen silica uit quartz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-07 18:22
GarBaGe schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Nee, ik heb de fabriek in 3 parallel groepen verdeeld.
De 1e serie is waar ik alu solution maak.
Dat zijn 3 groepen van 4 refineries (totaal 12) om bauxiet en water om te zetten in silica en alu solution.

De 2e serie is waar ik alu scrap maak in refineries, ook in 3 groepen: 3x2 refineries.
Daar gaat kolen in en komt water uit.
De totale hoeveelheid water van deze set is exact gelijk aan wat 1 groep uit de 1e serie nodig heeft.

Dus... in de 1e serie, krijgen 2 groepen vers water uit het meer en 1 groep krijgt al het waste water uit de serie refineries.

Zelfde met de silica.
Al mijn waste silica is genoeg om precies 1 van de 3 groepen in de fabriek te voeden.
De andere 2 krijgen silica uit quartz.
Ah ja, nice! Lekker effciënt 8)

PSN: MrMistral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 11:36

Oxigeon

En zo is dat!

Ergens in september vorig jaar een trailer gezien dat de game "soon" naar ps5 komt. Helaas daarna niks meer gehoord over een eventuele release naar consoles. Had toch eigenlijk gehoopt dat die nog ergens dit jaar uit komt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 23:00
Oxigeon schreef op zondag 25 mei 2025 @ 07:56:
Ergens in september vorig jaar een trailer gezien dat de game "soon" naar ps5 komt. Helaas daarna niks meer gehoord over een eventuele release naar consoles. Had toch eigenlijk gehoopt dat die nog ergens dit jaar uit komt
Er komt iets van een datum voor 1.1 of console release deze vrijdag rond 17.00 als ik de teaser goed begrijp van de laatste dev stream.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• achondar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 18:06

1.1 kom over 2 weken uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16

Stoney3K

Flatsehats!

stijn1309 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Er komt iets van een datum voor 1.1 of console release deze vrijdag rond 17.00 als ik de teaser goed begrijp van de laatste dev stream.
1.1 ondersteunt al controllers (Xbox en DualSense) dus daarmee sorteren ze voor op een console release.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Maar hopen dat de mod launcher/manager snel 1.1 ready wordt zodat mods ook werken op 1.1 👍🏻 ivm RSI klachten al wekenlang niet gespeeld verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Boefmans schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:54:
[...]

grappig, ik heb met een excel alles vrij precies nagekeken. Ik heb 4x sloppy alu fabjes en kon daarmee met gemak endgame doen. Het viel me ergens tegen hoeveel je van alles nodig hebt.... in het begin lijkt het allemaal heel wat maar in de latere fase valt het allemaal wel mee en hoe je bijna niet meer te upscalen. Ik ga denk ik wel na oblivion een run doen waarin ik lekker ga overdrijven met de productie en de aantallen meer laat afhangen van de resources zelf. (lees: zoveel mogelijk gebruiken).
Ook jammer dat als je eenmaal 1200/min belts hebt je ze eigenlijk niet meer nodig hebt :-)
Ik denk dat dat vooral zover komt als je een berg Somersloops hebt verzameld waardoor je echt heel makkelijk je productie kan verdubbelen of verviervoudigen. Samen met synthetische powershards waardoor je al je miners kan overclocken betekent het echt absurd veel output uit een klein aantal aan machines.

Mid-game waarin je met heavy modular frames en pressure conversion cubes aan de gang moet en je nog niet alle machines kan upgraden/overclocken is veel uitdagender, want dan ben je continu resources heen en weer aan het vervoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadow_Agent schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:30:
Je bedoelt waarschijnlijk 'passive', ofwel dat alle creatures je gewoon negeren. Zat in 1.0. Voor die tijd had je de 'passive mode' mod die eigenlijk hetzelfde deed.

Ik speel ook altijd op passive want ik wil bouwen, niet knokken. En hoggy is a good boy :+

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 28-05-2025 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

SMM is gepatched voor 1.1 *O*
De meeste mods die ik gebruik zijn al 1.1 compatibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Shadow_Agent schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:42:
SMM is gepatched voor 1.1 *O*
De meeste mods die ik gebruik zijn al 1.1 compatibe.
Ik heb net even gekeken maar nog geen updates voor Infinite Zoop en Refined power. Ik zie wel dat SMM er klaar voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Gwindorian schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Ik heb net even gekeken maar nog geen updates voor Infinite Zoop en Refined power. Ik zie wel dat SMM er klaar voor is!
Infintie zoop wel toch? Van SirDigsby (?) , gebruik die zelf ook namelijk. De game crasht er niet van haha, twee andere mods w.o. de BP design mod doen dat wel.

Die power mod gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 22:33

Arfman

Drome!

Iemand tips hoe ik de pijpen netjes naar een blender krijg? Ik wil Nitric Acid maken en dat vereist water, nitrogen gas en iron plates. Wat ik ook probeer, de pijpen onder de blenders clippen altijd door elkaar. (Ik heb 2 blenders naast elkaar staan).

Als het niet duidelijk is kan ik wel ff een screenshot posten maar er zijn hier vast mensen met een minder glad brein dan ik die dit probleem hebben opgelost :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Arfman schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:16:
Iemand tips hoe ik de pijpen netjes naar een blender krijg? Ik wil Nitric Acid maken en dat vereist water, nitrogen gas en iron plates. Wat ik ook probeer, de pijpen onder de blenders clippen altijd door elkaar. (Ik heb 2 blenders naast elkaar staan).

Als het niet duidelijk is kan ik wel ff een screenshot posten maar er zijn hier vast mensen met een minder glad brein dan ik die dit probleem hebben opgelost :+
ik zet meestal verdieping voor de inputs (1 hoge foundation hoog zeg maar, en dan ook 1 foundation van de inputs af.
Ene pijp input op begane grond, andere op 1 hoog en dan vanaf die 1e verdieping recht voor de input naar beneden. met beetje pielen allemaal netjes 90graden bochten. Optioneel is de foundations weer weg halen.

Input van iron plates kan dan bijv nog op een 2e verdieping (of -1, net wat je mooi vind)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

@Gwindorian net even getest voor je: infinite zoop (SirDigby) werkt bij mij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHgejowrKEfmJR4RqXIwxrzr3K8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r1yS1w1KuZXpWc0j7EJvbCCs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Shadow_Agent schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:35:
@Gwindorian net even getest voor je: infinite zoop (SirDigby) werkt bij mij :)
[Afbeelding]
Ah top, dankjewel !
Infinite Nudge kan denk ik weg, dat is nu een feature ingame dacht ik ergens te lezen ?

en ik las net op de Discord van Refined Power dat het ook snel na release goed moet komen met deze mod:
[Lead Dev] 👑 MrHid6
LGBT
— 29-5-2025 22:04
Hey Everyone!

As 1.1 is looming around the corner and I have seen a few messages asking when the mods will be updated.
I will be releasing the mods on/after 1.1 is available on the SF stable branch (Depending on when SML is released)

As always I will be releasing the mods for patreons first to test and help iron out any bugs before releasing to the public.
Ik heb SF een tijdje bewust laten liggen in afwachting van 1.1, dus heb er wel echt weer veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gwindorian schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Ah top, dankjewel !
Infinite Nudge kan denk ik weg, dat is nu een feature ingame dacht ik ergens te lezen ?
Met 1.1 kun je eindeloos in alle richtingen nudgen.

Volgens mij is alleen het draaien wat de Infinite Nudge-mod wel had niet geïmplementeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Stoney3K schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Met 1.1 kun je eindeloos in alle richtingen nudgen.

Volgens mij is alleen het draaien wat de Infinite Nudge-mod wel had niet geïmplementeerd.
en met infinite nudge kun je minuscule draaibewegingen maken dus voor mij zeker nog een veelgebruikte mod! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Shadow_Agent schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:47:
[...]

en met infinite nudge kun je minuscule draaibewegingen maken dus voor mij zeker nog een veelgebruikte mod! :)
Ohja, dat is inderdaad wel erg fijne qol.
het geklier met een catwalkje: Ctrl+ Scrollwheel gaat nogal wat tijd inzitten anders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Shadow_Agent schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:47:
[...]

Ja, het maakt het leggen van bochten in wegen/foundations een heel stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Laatst online: 13-07 23:22
Weer lekker opgepakt. Dit keer maak ik een gebouw per phase.
Nu alles aan het pruttelen voor phase 2 (onderdelen worden nu gemaakt).
Dus ondertussen caterium nammen, fabje maken voor ai limiters (als 1 container vol is de rest naar het zegeltjes programma, ik heb puntjes nodig voor mooie dingen). Alles aangesloten, proef, de 2400mw is weer niet genoeg. Dus nu onderweg naar het koken gebiedje, even upgraden naar 4,5 Gw. Daarmee haal ik olie wel.

Altijd wat te doen :-)

Merk wel dat na een hele playthrough alles wat vlotter en makkelijker gaat.

mixing a drink and music

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:12
Morgen 1.1 :). Even gauw mijn Red Alert base fabriek posten voordat de update komt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z41yBmYGkSOv9Fj1JJWkEdf53QY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkL39RHwppbiTonQ8KSrht3i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oh8e0RHtnBPWKE6Lzr5HNy7Ht40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uITysL8e3oy771E89GLgjJTl.png?f=fotoalbum_large

Construction Yard = fabriek voor allerlei staal materials + HMF
Barracks = concrete, gaat naar de Con Yard voor encased industrial beams
Tech Center = computers, AI limiters, etc.
Power plant = ... power plant (16x coal)
Kennel = doggo's
Ore refinery = Nu nog alleen een import punt van modular frames via truck, met daarachter de trein naar mijn aluminium fabriek

Later maar overgaan naar turbo fuel als extra power, al is het even genoeg voor nu. Ben wel benieuwd naar wat 1.1 brengt.

"Lage resolutie" foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jybECXEadnA26udfJv6W-sBj_bA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6oqWpx6PruHoEpEXFIXesE2X.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Jay91 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:08:
Morgen 1.1 :). Even gauw mijn Red Alert base fabriek posten voordat de update komt :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kennel = doggo's
Ore refinery = Nu nog alleen een import punt van modular frames via truck, met daarachter de trein naar mijn aluminium fabriek

Later maar overgaan naar turbo fuel als extra power, al is het even genoeg voor nu. Ben wel benieuwd naar wat 1.1 brengt.

"Lage resolutie" foto:
[Afbeelding]
Stijlvol! Je hebt er flink wat werk in gestoken zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Heel erg vet gemaakt @Jay91 _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Shadow_Agent op 09-06-2025 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Versie 1.1 is uit:

Satisfactory 1.1 Out now!

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 10-06-2025 17:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Dat je die harddrive locaties nu weg kan halen in ruil voor parts is wel lekker :-)
Zojuist een nieuwe game gestart, gewoon lekker bouwen en niet te veel denken. Gaat denk ik een strakke spaghetti worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

PeaceNlove schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:36:
Dat je die harddrive locaties nu weg kan halen in ruil voor parts is wel lekker :-)
Zojuist een nieuwe game gestart, gewoon lekker bouwen en niet te veel denken. Gaat denk ik een strakke spaghetti worden.
Ik heb een enorme boreout eerlijk gezegd qua SF omdat ik alles mooi wil maken en ieder gebouw een nieuw design wil geven. Echt leuk om te doen..... Maaaaaarrrr... dat kost echt zoveel tijd. Misschien ook opnieuw beginnen maar dan gewoon bouwen voor output en lekker tot het eind toe werken :)

Afgelopen week meermalen gestart weer met mn playthrough maar na 10 minuten niks gedaan te hebben ook weer afgesloten

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Agent op 10-06-2025 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:36:
[...]

Ik heb een enorme boreout eerlijk gezegd qua SF omdat ik alles mooi wil maken en ieder gebouw een nieuw design wil geven. Echt leuk om te doen..... Maaaaaarrrr... dat kost echt zoveel tijd. Misschien ook opnieuw beginnen maar dan gewoon bouwen voor output en lekker tot het eind toe werken :)

Afgelopen week meermalen gestart weer met mn playthrough maar na 10 minuten niks gedaan te hebben ook weer afgesloten
Ja ook een beetje tegenaan gelopen. Was van plan vele tientallen nucleair power neer te zetten voor plutonium fuel Rods en dan verwerken met ficsonium, maar daar liep ik gewoon ook even vast en was de lol er even af. Maar wellicht pak ik die in de toekomst weer op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:11
Shadow_Agent schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:36:
[...]

Ja heb bij de 1.0 release in 1x naar het einde gespeeld en daarna niet echt veel meer. Die zin komt vanzelf wel weer en genoeg buildgames op de markt. Kan ook verdwijnen in DSP, Factorio, Anno 1800 of Mindustry bv. en dan komt deze vanzelf weer. Misschien met de console release en dan mijn neefje in deze game introduceren.

Extra goals of een nieuwe map zouden helpen (snap dat die laatste een grote wens is :o )

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 11-06-2025 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Moet wel zeggen dat ik nog niet echt dingen in 1.1 zie waardoor ik gelijk weer zin krijg om een nieuwe run van Satisfactory op te starten.
Als ik weer eens een beetje door m'n gamebacklog heen ben doe ik wel weer eens een nieuwe run op een locatie waar ik nog niet gestart ben.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Goed dat 1.1 uit is. Ik was op een Steam Deck met experimental al met een save gestart en had phase 2 van de space elevator voltooid. Mijn creativiteit met bouwen is wel beperkt, merk ik. Een groot deel van de fabriek zweeft in de lucht op foundations. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Mugwump schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:51:
Moet wel zeggen dat ik nog niet echt dingen in 1.1 zie waardoor ik gelijk weer zin krijg om een nieuwe run van Satisfactory op te starten.
Als ik weer eens een beetje door m'n gamebacklog heen ben doe ik wel weer eens een nieuwe run op een locatie waar ik nog niet gestart ben.
mijn persoonlijke mening is dat dit het hoogtepunt voor Satisfactory is. De top is bereikt denk ik en ik zou niet weten wat er gedaan kan/moet worden om nog over de 1.0 hype te geraken. Wat je zegt is 1.1 voornamelijk wat extra QoL dingen en paar nieuwe cosmetische buildables. Geen game changing elementen.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit wereldwijd (nog) spelen t.o.v. 1.0 release :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:37:
[...]

mijn persoonlijke mening is dat dit het hoogtepunt voor Satisfactory is. De top is bereikt denk ik en ik zou niet weten wat er gedaan kan/moet worden om nog over de 1.0 hype te geraken. Wat je zegt is 1.1 voornamelijk wat extra QoL dingen en paar nieuwe cosmetische buildables. Geen game changing elementen.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen dit wereldwijd (nog) spelen t.o.v. 1.0 release :+
ik zou nieuwe biomes nog wel kunnen waarderen, inmiddels ken ik de weg wel redelijk en dat zou voor mij nog echt wat toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:11
[...]

Dat kunnen we gewoon (deels) zien.Voor Steam en dan is het inderdaad een dikke val vanaf 1.0, maar 20-30K mensen per dag is geen laag getal. Dat halen sommige AAA studio's niet eens na een paar maanden (of bij release :+ )

https://steamdb.info/app/526870/charts/#1y

Zou er voor Epic nog 10-15K bij optellen gezien de game daar een jaar eerder te koop was dus daar zullen ook nog wat spelers rondhangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 12-06-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Voor mij persoonlijk hebben games als Satisfactory, Factorio en Dyson Sphere Program gewoon oneindige replay value. Ja als je weer een uitgebreide playthrough hebt gedaan ben je er wel even klaar mee, maar een half jaar of een jaar later kun je het zo weer eens oppakken en er uren mee zoet zijn.
Natuurlijk heb je met zo'n 1.0 release altijd even wat spelers die het kort spelen en dan weer links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jay91 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kennel = doggo's

"Lage resolutie" foto:
[Afbeelding]
Erg gaaf gemaakt! _/-\o_

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste