Patriot schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:22:
Hoe hoog doe je dat? Ik vind het hoogteverschil in Satisfactory namelijk best wel een ding, maar ik een platform op hoge hoogte wat álles overstijgt vind ik ook vaak een beetje suf, ook als je kijkt hoe je dan dingen omhoog moet krijgen.
Ik begin meestal in de rocky desert. en dan niet op ground level, maar twee "verdiepingen" omhoog aan de noordkant. Daar heb je 4 pure Iron nodes en limestone. Koper is wat karig (1 impure node).
Vanaf die "richel" bouw ik dan op een gegeven moment 7*4 meter omhoog met ramps, en vanaf daar horizontaal verder. Daarmee zit je al hoger dan (bijna) alle rotsen in die rocky desert.
"Rechtdoor" leg ik dan een bus aan (belts naast elkaar op steeds 2 stackable supports) waar ik naar links toe mijn benodigde spoul afhaal, en die steeds breder wordt naarmate ik meer vershcillende dingen produceer.
Inputs naar mijn "fabriek" toe zijn ingots, dus die maak ik in de buurt van de nodes.
En tegen dat je in de buurt komt van de "overkant" kun je met ramps omhoog richting de pure bauxite node.
Als mijn verdieping vol is, bouw ik er eentje bovenop, 28 meter is normaliter weer genoeg, dus vanaf 7 ramps weer horizontaal "achteruit". Ik doe niet aan muren, overigens.
Tegen de end-game aan komt er een derde verdieping op met meer dan genoeg ruimte voor Particle Accelerators en dergelijken.
Die 28 meter is prima te overbruggen met conveyor lifts. Vloergaten voor conveyor lifts is dan ook het eerste wat ik koop uit de SINK shop.
Wat betreft transport doe ik alles met belts, geen treinen.
In de rocky desert heb j eeigenlijk alles bij de hand (er zit quartz en SAM in een hele lange grot ten noorden van waar ik begin, en coal op het strand bij de westelijke uitgang daarvan.
Staal rag ik ook door die tunnel, want steel ingots maak ik aan de oostzijde van de tunnel.
Je hebt wel nobelisks nodig om de westelijke kant van die grot open te blazen, trouwens.
Late-game kun je stikstof halen van de nodes ten noorden van die koolmijnen op het strand.
Het enige wat een rotend weg is, is zwavel, maar dat gebruik ik nauwelijks. Alleen om nobelisks te maken, eigenlijk. En 8 portable miners op de zwavel node naar het noord-oosten van waar ik begin is genoeg
Ok, ik gebruik ook zwavel voor rocket fuel, maar mijn power haal ik van het noord-oosten van de map, waar kool, zwavel, olie en stikstof relatief dicht bij elkaar te vinden zijn. Da's een kwestie van genoeg materiaal in voorraad hebben, en 1 keer de trip die kant op maken om alles daar neer te zetten.
[
Voor 12% gewijzigd door
Dido op 29-04-2025 12:05
]