[Multi] Satisfactory

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:31
Wij hebben nu een staalfabriek, ijzerfabriek, koper/caterium fabriek, silica fabriek, 16 koolgeneratoren, een compressed coal fabriek en centrale opslaghub. Staan allemaal klein stukje uit elkaar (radius van paar km) en gezien de kameraad waar ik mee speel even op zakenreis is ben ik begonnen aan een compleet wegennet met bebording boven de wegen en natuurlijk straatlantaarns. Niet echt een hele nuttige exercitie maar wel leuk tijdsverdrijf lijkt bijna op city skylines :+
heb wel de wegen wat hoger dan het maaiveld en onder een deel lopen nu dus mk2 lopende banden richting de centrale opslaghub

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:17
squashedraven schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:32:
Wij hebben nu een staalfabriek, ijzerfabriek, koper/caterium fabriek, silica fabriek, 16 koolgeneratoren, een compressed coal fabriek en centrale opslaghub. Staan allemaal klein stukje uit elkaar (radius van paar km) en gezien de kameraad waar ik mee speel even op zakenreis is ben ik begonnen aan een compleet wegennet met bebording boven de wegen en natuurlijk straatlantaarns. Niet echt een hele nuttige exercitie maar wel leuk tijdsverdrijf lijkt bijna op city skylines :+
heb wel de wegen wat hoger dan het maaiveld en onder een deel lopen nu dus mk2 lopende banden richting de centrale opslaghub
Haha en dan komen ze wellicht vandaag op de experimental branch met de 1.2 update en een manier/methode om makkelijker wegen te bouwen... tenminste dat is één van de geruchten :P

• squashedraven
Enige issue wat ik had was eigenlijk hoogteverschillen, kan wel hellingen maken ed. maar daar vliegt de auto dan weer overheen :P. Je hebt wel wat items uit de ficsit store nodig voor bochten ed.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-04 20:13
Spawn toilets ;)

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Nah.. Game saven en dan risico nemen..
Wil dat mijn timer niet op 0 begint in de hub....

En maar beter ook zo, anders staat de map vol met "Scheijt huizen"

A few moments later......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTmfrhNvQfMOXXnu-yLBTW7M4g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZzEYJM8VEJti9P5Q4gvH6JD.jpg?f=fotoalbum_large

**

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb die 1.2 video maar even door Gemini gehaald, scheelt weer 13 minuten kijken:
New Logistics & Vehicles
  • Fluid Trucks and Stations: A new vehicle type specifically designed for transporting fluids. These trucks can carry up to 3.2 million liters and function similarly to standard trucks but for liquid cargo [05:20].
  • Vehicle Pathing Rework: The pathing system has been overhauled to use splines, making them align more closely with how train railways are placed. Each vehicle now has individual path presets with specific max turn angles based on their turning ability [02:41].
  • Daisy Chaining: You can now daisy chain high-end factories together, reducing the need for excessive power poles [09:03].
World & Environment
  • Spawn Toilets: A new buildable item that allows you to set a respawn point anywhere in the world. If you die, you will respawn at the toilet closest to your death [00:50], [01:18].
  • Weather System: Dynamic weather returns to the game, including rain, thunder, and strong winds. For those who prefer a clear view, the visual effects on the visor can be disabled in the settings [06:47].
New Game Modes & Modifiers
  • Node Randomization: A new game mode that randomizes the type and purity of resource nodes. It includes five presets: Default, Random, Basic Resource Rich, Advanced Resource Rich, and Fossil Fuel Rich [08:15], [08:31].
  • Gameplay Multipliers: New adjustable settings for world difficulty and progression, including:
    • Space Elevator deliverable costs.
    • Recipe parts cost.
    • Power consumption rates [08:54].
Quality of Life & Misc
  • Zooping Signs: You can now use the "Zoop" build mode for signs [09:15].
  • Enhanced Photo Mode: New features have been added to the photo mode, including a selfie mode [10:00].
  • Productive Packer Deluxe: Mentioned as a playable mini-game on the in-game computer [09:34].

March of the Eagles

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Random nodes klinkt goed voor een keer een replay!
Daisy Chainen van factories klinkt ook top, maar waarom niet van alles, incl smelters enzo?
Altijd zo'n gekloot om daar alles voor te plaatsen (in het begin vooral, als je nog geen blueprints hebt)

Battle.net Spud#2543

• squashedraven
even kort vraagje tussendoor, Ik heb momenteel een opslaghub waar per fabriek 1 lijn binnen komt die met smart splitters wordt uitgesplitst. werkt allemaal prima maar de opslag begint wat vol te raken en om te voorkomen dat alles stokt wil ik alles in de verbrander gooien voor wat coupons.
Kan de setup zoals hieronder getekend werken of loopt het dan evt alsnog vast? wat room omlijnd is is het theoretische deel de rest van de flow werkt al een tijdje prima
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN6e9XSjqtC-7T052N54bmF4ZWo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jsS4XfNRYHoJ2RVy2qc842Z6.png?f=user_large

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 15:00
Het kan nu om 2 redenen vastlopen:
1: Een van de storages zit vol.
2: Je throughput is te hoog.
Case 1 vang je nu af maar case 2 niet.
Ik weet niet op hoeveel throughput je zit en of de band nog redelijk leeg is. Maar ik zie het wel gebeuren dat je van deze producten zoveel gaat aanvoeren dat dit niet op 1 lijn kan.
Zou best kunnen gebeuren dat je met een enorme golf aan cable en quickwire en copper sheet aan komt zetten waardoor het hele ding stokt en je per ongeluk dingen weggooit.
Je kunt ook een smart splitter helemaal aan het einde zetten. Als er iets niet in storage is gegaan omdat die vol zit dan is dat aan het einde nog over. Dan gooi je het daar aan het einde weg. Ipv dat je elke keer individueel kijkt of een storage vol zit kijk je dus pas aan het einde of er overflow is. Als er aan het einde nog overflow is dan gooi je het daar dus weg want dat betekent dat 1 van de storages vol heeft gezeten.
Dit bespaart je de manifold van mergers bovenin je diagram. Dan zet je alle smart splitters op item+overflow. Ipv item+overflow+undef.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomm13 op 18-03-2026 08:53 ]

• squashedraven
het gaat puur om case 1. De throughput vanuit de fabriek zijn afgestemd op transport richting de opslag. En kan bij upgrade van transportbanden makkelijk omhoog geschroefd worden.

Maar van wat ik begreep van de smart splitters is dat er 1 uitgang is voor sheets en 1 voor "any undefined" dat sheets dus nooit door de "any undefined" gaan vandaar de extra rij mergers met de smart splitters een overflow output . Later zou ik dit natuurlijk af kunnen vangen met programmable splitters maar die kan ik nog niet :P

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:48
Leuk! ik heb ook ooit zo'n "sushi belt" gemaakt. Elke trein komt in centraal station aan en alles op dezelfde tier 5 belts naar de sorteerfabriek :-) Denk dat wij het gelijkaardig hebben gedaan als jouw afbeelding. op het einde hebben we alles nog in een aparte storage gegooid, daar zagen we dan als er een nieuw item was die nog niet was opgevangen in het systeem.

• squashedraven
Wij hebben net trekkers vrijgespeeld maar daar zijn we niet zo weg van. Dus hebben overal 3 foundation brede wegen met onder het middelste deel lopende banden. Wel zin om met treinen bezig te gaan

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:19

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

XWB schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:56:
Ik heb die 1.2 video maar even door Gemini gehaald, scheelt weer 13 minuten kijken:
New Logistics & Vehicles
  • Fluid Trucks and Stations: A new vehicle type specifically designed for transporting fluids. These trucks can carry up to 3.2 million liters and function similarly to standard trucks but for liquid cargo [05:20].
  • Vehicle Pathing Rework: The pathing system has been overhauled to use splines, making them align more closely with how train railways are placed. Each vehicle now has individual path presets with specific max turn angles based on their turning ability [02:41].
  • Daisy Chaining: You can now daisy chain high-end factories together, reducing the need for excessive power poles [09:03].
World & Environment
  • Spawn Toilets: A new buildable item that allows you to set a respawn point anywhere in the world. If you die, you will respawn at the toilet closest to your death [00:50], [01:18].
  • Weather System: Dynamic weather returns to the game, including rain, thunder, and strong winds. For those who prefer a clear view, the visual effects on the visor can be disabled in the settings [06:47].
New Game Modes & Modifiers
  • Node Randomization: A new game mode that randomizes the type and purity of resource nodes. It includes five presets: Default, Random, Basic Resource Rich, Advanced Resource Rich, and Fossil Fuel Rich [08:15], [08:31].
  • Gameplay Multipliers: New adjustable settings for world difficulty and progression, including:
    • Space Elevator deliverable costs.
    • Recipe parts cost.
    • Power consumption rates [08:54].
Quality of Life & Misc
  • Zooping Signs: You can now use the "Zoop" build mode for signs [09:15].
  • Enhanced Photo Mode: New features have been added to the photo mode, including a selfie mode [10:00].
  • Productive Packer Deluxe: Mentioned as a playable mini-game on the in-game computer [09:34].
eindelijk goede pathfinding voor voertuigen!

Geen tijd (en zin) in een nieuwe playtrough nu maar wellicht aankomende winter weer eens. als we nog stroom hebben tenminste gezien de ontwikkelingen :'(

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Shadow_Agent schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:32:
Geen tijd (en zin) in een nieuwe playtrough nu maar wellicht aankomende winter weer eens. als we nog stroom hebben tenminste gezien de ontwikkelingen :'(
Voldoende keuze, niet? :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Tomm13
squashedraven schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:57:
het gaat puur om case 1. De throughput vanuit de fabriek zijn afgestemd op transport richting de opslag. En kan bij upgrade van transportbanden makkelijk omhoog geschroefd worden.

Maar van wat ik begreep van de smart splitters is dat er 1 uitgang is voor sheets en 1 voor "any undefined" dat sheets dus nooit door de "any undefined" gaan vandaar de extra rij mergers met de smart splitters een overflow output . Later zou ik dit natuurlijk af kunnen vangen met programmable splitters maar die kan ik nog niet :P
Overflow vangt die case ook al af. Als je links je sheets neerzet of je ai limiter en er komt een quickwire aan dan wordt dat ook al afgevangen met de overflow setting. Zo bespaar je jezelf een aantal mergers ( in jouw diagram bovenin)

• squashedraven
Tomm13 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Overflow vangt die case ook al af. Als je links je sheets neerzet of je ai limiter en er komt een quickwire aan dan wordt dat ook al afgevangen met de overflow setting. Zo bespaar je jezelf een aantal mergers ( in jouw diagram bovenin)
Oke die ga ik testen want dat zou inderdaad een klap schelen

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:35

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:32:
[...]

eindelijk goede pathfinding voor voertuigen!

Moet je eigenlijk een nieuwe map beginnen voordat de wijzigen/updates in zoon patch gaan werken?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• wheez50
  • Laatst online: 07-04 17:32
squashedraven schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:34:
even kort vraagje tussendoor, Ik heb momenteel een opslaghub waar per fabriek 1 lijn binnen komt die met smart splitters wordt uitgesplitst. werkt allemaal prima maar de opslag begint wat vol te raken en om te voorkomen dat alles stokt wil ik alles in de verbrander gooien voor wat coupons.
Kan de setup zoals hieronder getekend werken of loopt het dan evt alsnog vast? wat room omlijnd is is het theoretische deel de rest van de flow werkt al een tijdje prima
[Afbeelding]
Dit is mijn standaard setup. Op het eind een catchall container en wat overblijft direct naar sink. En ind.containers kunnen twee lijnen tegelijk aan. Dus wel naar twee aparte sinks sturen. Aan de voorkant met signs en lichtjes eea mooi maken.

Problemen: Instellingen van smart splitters dubbelchecken. Bij upgrades van belts er geen overslaan. Soms gaat er iets mis en spullen worden ondanks plek in container naar de sink gestuurd. In theorie kan er niets vastlopen. Maar praktisch heb je bugs en user error.

MAar het is de setup die ik inmiddels standaard gebruik, dus ziet er goed uit :)
Oxigeon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:55:
[...]

Moet je eigenlijk een nieuwe map beginnen voordat de wijzigen/updates in zoon patch gaan werken?
Heeft nooit gehoeven, dus ws nee. Maar is wel weer een mooi moment om overnieuw te beginnen. Is ook wel lastig als nodes ineens anders zijn. Al die olie naar je kwartsfabriek en steenkool naar je kerncentrale...

[ Voor 13% gewijzigd door wheez50 op 18-03-2026 15:05 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Met de 1.0 release hebben ze wel een hoop nodes lopen verschuiven, toegevoegd en verwijderd en ze hebben ergens in de 0.x release ook nog hele gebieden opnieuw gedaan waardoor je fabriek half onder de grond kon verdwijnen, maar dat zullen ze nu denk ik niet meer doen.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nah, map is af. Zit nu dus wel een functie in om de Nodes te randomizen. Alsin, wat voor node het is. de locatie zal hetzelfde zijn.

Hopelijk weten ze dit aan te passen in de online interactive maps :P
Kan je nog beetje buiten de game om plannen waar je wat wil.

Battle.net Spud#2543

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

PeaceNlove schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Met de 1.0 release hebben ze wel een hoop nodes lopen verschuiven, toegevoegd en verwijderd en ze hebben ergens in de 0.x release ook nog hele gebieden opnieuw gedaan waardoor je fabriek half onder de grond kon verdwijnen, maar dat zullen ze nu denk ik niet meer doen.
Ik speel op ps5. Ik zit dus al in versie 1 als het goed is

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Nee hoor werkt gewoon in je bestaande save :) enige is als je nu mods gebruikt dat ze allemaal broken zijn :'(

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:56
Na even Star Rupture gespeeld te hebben kreeg ik daar toch vooral weer zin van om Satisfactory weer op te pakken, dus ondertussen weer 80 uur ofzo verder en nu eindelijk in Phase 5 gekomen. Loop nu wel beetje aan tegen dat ik te veel dingen ad hoc heb opgezet qua productie. Hoe hebben de mensen hier (die zo ver gekomen zijn) dat aangepakt? Grote hub factory of sub factories voor onderdelen?

• squashedraven
voor de simpele dingen (zoals koper en ijzer) heb ik aparte fabrieken met een centrale opslaghub. Voor staal heb ik nu een grote multistory fabriek waar ook koper en ijzererts extra binnenkomen om de benodigde stators ed. te maken

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
Henkie_NtA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:25:
Na even Star Rupture gespeeld te hebben kreeg ik daar toch vooral weer zin van om Satisfactory weer op te pakken, dus ondertussen weer 80 uur ofzo verder en nu eindelijk in Phase 5 gekomen. Loop nu wel beetje aan tegen dat ik te veel dingen ad hoc heb opgezet qua productie. Hoe hebben de mensen hier (die zo ver gekomen zijn) dat aangepakt? Grote hub factory of sub factories voor onderdelen?
Beide speelstijlen zijn goed te doen, dus het vooral wat je zelf het handigste en leukste vindt.
Ik ben zelf meer van losse sub-fabrieken in combinatie met handige alt-recipes. Beetje uitzoeken wat goed te combineren is, en dan een fabriek maken voor bijv supercomputers waar je maar 2 raw inputs voor nodig hebt (olie en caterium). Ik gebruik hier ook Satisfactory Modeler voor, zoals door @Smurf al gezegd, onmisbaar :) .

Beetje chaotisch maar zo ziet dat er dan ongeveer uit; Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvYC1y3SUVmoan0asPbJ6l_fe1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/866FAZ6lUJuuuAzXbnKtZkt7.png?f=fotoalbum_large

edit; Zelf trouwens een nieuwe playthrough begonnen met random, maar pure-only nodes, en 10x space elevator parts. Leek me wel een redelijke balans. Tot nu toe best interessant hoe anders alles verloopt met random nodes.

[ Voor 9% gewijzigd door yorkick op 19-03-2026 18:39 ]

kimi

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Probleem vin ik persoonlijk dat je de eerste paar uur (ik als complete beginner) alleen maar van hot naar her rent om die machines van brandstof te voorzien.

Ik vind dat de productie ook nog vrij laag liggen met de nodes die je hebt. Om dat een node te claimen een heel stuk verder op de map zie ik dan nog niet eens zitten omdat je daar ook steeds naartoe moet lopen

[ Voor 40% gewijzigd door Oxigeon op 19-03-2026 20:17 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Oxigeon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:16:
Probleem vin ik persoonlijk dat je de eerste paar uur (ik als complete beginner) alleen maar van hot naar her rent om die machines van brandstof te voorzien.

Ik vind dat de productie ook nog vrij laag liggen met de nodes die je hebt. Om dat een node te claimen een heel stuk verder op de map zie ik dan nog niet eens zitten omdat je daar ook steeds naartoe moet lopen
Valt wel mee, sla wat beesten dood, zet dat om naar biomass en zaag onderweg naar de beesten wat bomen om en je komt een heel eind.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:47
Henkie_NtA schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:25:
Beetje van beide. Bij latere fases worden de fabrieken kan het wel erg groot worden als je alles op 1 plek maakt. En ik vind het ook wel leuk om dingen de halve map over te sturen. Maar soms moet je wel productie bij plaatsen. Er zijn nodes genoeg, dus niks let je om ergens weer een nieuwe fabriek neer te zetten. Maar je kan ook een early game factory afbreken om met een betere miner en alt recipes iets nieuws neer te zetten.

Niks is fout, hangt er een beetje af wat je zelf leuk vind.

PVoutput

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

yorkick schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:30:
Zelf trouwens een nieuwe playthrough begonnen met random, maar pure-only nodes, en 10x space elevator parts. Leek me wel een redelijke balans. Tot nu toe best interessant hoe anders alles verloopt met random nodes.
Zit je op de experimental patch of heb je hier een mod voor gebruikt (zo ja, welke)?
en hoe heb je alles pure gekregen?

begint bij mij ook weer beetje te kriebelen, maar wil niet weer op dezelfde plekken de factories bouwen zoals ik voorheen deed.

Battle.net Spud#2543

• Henkie_NtA
Eerste prio gaat power zijn heb ik al gezien. Nog even kjken of ik mn fuel power (heb nog oil over voor minimaal 36 generators op 1 van mn locaties) uitbreid of nuclear ga.
Daarna denk ik subfactories opzetten voor aantal parts, misschien eerst nog op zoek naar aantal alternate recipes.
Ik gebruik zelf vooral Satisfactory Tools voor plannen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie_NtA op 20-03-2026 09:46 ]

• yorkick
TepelStreeltje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:28:
[...]

Zit je op de experimental patch of heb je hier een mod voor gebruikt (zo ja, welke)?
en hoe heb je alles pure gekregen?

begint bij mij ook weer beetje te kriebelen, maar wil niet weer op dezelfde plekken de factories bouwen zoals ik voorheen deed.
Experimental inderdaad. Daar is nu een nieuwe game mode optie waar je dit kan aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKQbiQPptCGEDe96G64ift94pnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rMMeCqEZwPYeZO79H5RUFPWC.png?f=fotoalbum_large

Edit;
Coal up and running in de nieuwe playthrough.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0m1I3sV2qzzIYV3PnEUdpA4h9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KaYYMHM1JMfYDfjkC0jpNoOM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUDbNjrqpW3e0ySh8hvCE36E6vE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IH09p9mS2m3ZZ041Y7RCUgjL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door yorkick op 21-03-2026 16:33 ]

kimi

• squashedraven
yorkick schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Experimental inderdaad. Daar is nu een nieuwe game mode optie waar je dit kan aanpassen.
[Afbeelding]

Edit;
Coal up and running in de nieuwe playthrough.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, puur voor de looks de 4 waterpompen? je zou er namelijk met 3 genoeg moeten hebben

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jammer dat er nog geen gespiegelde inputs zijn :/

• squashedraven
Shadow_Agent schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:25:
Jammer dat er nog geen gespiegelde inputs zijn :/
Eens, dat is de reden dat ik alle centrales in een lange string heb staan (inmiddels 32 stuks) bovenaan een waterval :+

• Henkie_NtA
Henkie_NtA schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:42:
Eerste prio gaat power zijn heb ik al gezien. Nog even kjken of ik mn fuel power (heb nog oil over voor minimaal 36 generators op 1 van mn locaties) uitbreid of nuclear ga.
Daarna denk ik subfactories opzetten voor aantal parts, misschien eerst nog op zoek naar aantal alternate recipes.
Ik gebruik zelf vooral Satisfactory Tools voor plannen etc.
Toch voor nuclear gegaan, maar dat is wel een flink potje werk zeg.
Niet alleen qua alle benodigde resources op locatie krijgen, maar ook alles mooi in balans krijgen inclusief waste recycling. Vereist nu nog regelmatig handmatige interventie, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ben er nog niet over uit of ik het de moeite vind. Mn fuel generator set up upgraden is iig een stuk makkelijker.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:48
Oxigeon schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:16:

Ja, coal power is mijn prioriteit 1 en alles in early game gaat daarheen :-D al is het nu wel beter sinds je die biomass al kan belten naar de juiste machines, is het kwestie van je twee inputstorages te vullen. Maar verder is het zo snel mogelijk coal unlocken, een stuk of 8 coal powerplants zetten en we zijn echt begonnen.

Ik moest ook wel wennen aan de productie. Als je andere factory games gewoon bent, en dan hier een hele constructie maakt voor... 5 reinforced plates per minuut, voelt dat wel alsof het niet vooruit gaat 8)7

• squashedraven
Lointje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:25:
[...]

Ja, coal power is mijn prioriteit 1 en alles in early game gaat daarheen :-D al is het nu wel beter sinds je die biomass al kan belten naar de juiste machines, is het kwestie van je twee inputstorages te vullen. Maar verder is het zo snel mogelijk coal unlocken, een stuk of 8 coal powerplants zetten en we zijn echt begonnen.

Ik moest ook wel wennen aan de productie. Als je andere factory games gewoon bent, en dan hier een hele constructie maakt voor... 5 reinforced plates per minuut, voelt dat wel alsof het niet vooruit gaat 8)7
Dat heb ik dus met schroeven, complete lijn moeten opzetten (miner, smelter, assembler, assembler) voor een paar schroefjes die je in een verder productieproces zoals reinforced plates nodig hebt. Gelukkig vrij snel cast screws vrijgespeeld wat het allemaal wat versimpeld

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Lointje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:25:
[...]

Mja, ik ga hem dezer dagen ook nog eens aanslingeren. Heb een uurtje of 4 gespeeld toen die uit kwam op ps5. Daarna niet meer aangeraakt. Ik ben ook ergens bij het unlocken van coal. Al vind ik het echt vrij lastig hoe je moet beginnen. Gewoon een aantal belts maken en die naar een "main factory" sturen en dan de dingen uit tier 1 +_ 2 automatiseren ofzo?

• squashedraven
Oxigeon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Mja, ik ga hem dezer dagen ook nog eens aanslingeren. Heb een uurtje of 4 gespeeld toen die uit kwam op ps5. Daarna niet meer aangeraakt. Ik ben ook ergens bij het unlocken van coal. Al vind ik het echt vrij lastig hoe je moet beginnen. Gewoon een aantal belts maken en die naar een "main factory" sturen en dan de dingen uit tier 1 +_ 2 automatiseren ofzo?
Ik heb momenteel gewoon een fabriek voor ijzerproducten, een fabriek voor koperproducten (inc. caterium) en een fabriek voor staalproducten (hier zitten dan verdiepingen bij in voor de halffabrikaten van ijzer ed. die nodig zijn) en een grote main storage. Nu alleen nog een wegennet ertussen maar dit gaat uitgebreid worden naar de trein uiteindelijk.

Voor kool heb ik een dedicated compressed koolfabriek die met een idioot lange band naar de kolencentrales (32 stuks) gaan.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

squashedraven schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:41:
[...]

Ik heb momenteel gewoon een fabriek voor ijzerproducten, een fabriek voor koperproducten (inc. caterium) en een fabriek voor staalproducten (hier zitten dan verdiepingen bij in voor de halffabrikaten van ijzer ed. die nodig zijn) en een grote main storage. Nu alleen nog een wegennet ertussen maar dit gaat uitgebreid worden naar de trein uiteindelijk.

Voor kool heb ik een dedicated compressed koolfabriek die met een idioot lange band naar de kolencentrales (32 stuks) gaan.
Aah. dat maakt alweer wat meer duidelijk. Heb wat liggen rondneuzen. Maar vind eigenlijk nergens fatsoenlijk voorbeelden van beginnende fabrieken.

• squashedraven
Oxigeon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Aah. dat maakt alweer wat meer duidelijk. Heb wat liggen rondneuzen. Maar vind eigenlijk nergens fatsoenlijk voorbeelden van beginnende fabrieken.
Makkelijkste is een fabriekje naast wat ijzernodes, paar smelters om het erts te verwerken. dan een paar assemblers voor platen en rods en vanuit daar verder uitbouwen

• yorkick
squashedraven schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Ziet er netjes uit, puur voor de looks de 4 waterpompen? je zou er namelijk met 3 genoeg moeten hebben
Klopt, hou wel van symmetrie en overzicht.

@Oxigeon Wat ik nog kan toevoegen aan wat @squashedraven zei, is dat je ook al best vroeg verticaal kan bouwen. Dus een simpele fabriek kan zijn miners + smelters, met lifts omhoog naar constructors, etc.
Zo kan je goed overzicht houden en blijven je fabrieken ook goed uitbreidbaar.

Coal power is de 1e stap die je gaat maken waarin je ook pipes (water) gebruikt, de setup is dan al iets lastiger maar daar zijn wel genoeg voorbeelden van te vinden.

kimi

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qverWqvLmKAsp5WDRiRuvfq59ZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1km15valsVcQejeuyDNtmlRs.png?f=fotoalbum_large

Hier mijn Phase 4 en 5 fabrieken die ik aan het bouwen ben. Wilde nog meer tonen, maar in EXP als ik 1 foto maak decoupled dan kan ik daarna niet bewegen... dus heb het bij 1 screen gelaten.

Links hiervan buiten beeld staat nog een hele Turbo Fuel Electriciteits fabriek. Paar gebouwen al beetje dicht gemaakt en gestyled maar het grootste gedeelte niet...

Eerst maar is de productie up- en running krijgen hebben we genoeg tijd voor de styling.

• Tomm13
Hou er rekening mee als je verticaal gaat dat je eerste onderdelen vaak veel meer oppervlakte nodig hebben dan de onderdelen later in de chain.
Je hebt meer rods en plates dan reinforced iron plates en rotors.
Meer reinforced plates dan mod frames, meer mod frames dan heavy mod frames
Dus je krijgt ofwel hele lege bovenste vloeren
Of je reserveert meer vloeren voor de lagere tier items
Of je moet de vloeren onderin breder maken dan boven.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Elke keer denk ik weer hoe ga ik beginnen. Elke keer heb ik geen idee en start ik de game maar niet op.

Van de andere kant. Je kan niks fout doen. Dan kun je het fabriekje weer opnieuw beginnen. Op het begin liggen ee fabriekjes toch flink uit elkaar ivm de nodes denk ik. Of brengen jullie in het begin al alles bij elkaar in 1 fabriek?

• The Zep Man
  • Laatst online: 18:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Tomm13 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:52:
Hou er rekening mee als je verticaal gaat dat je eerste onderdelen vaak veel meer oppervlakte nodig hebben dan de onderdelen later in de chain.
(...)
Of je begint boven met bredere vloeren en eindigt onderaan met smalle vloeren. Zwaartekracht is meer een suggestie en minder een natuurwet in Satistfactory. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• yorkick
Tomm13 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:52:
Je hebt meer rods en plates dan reinforced iron plates en rotors.
Meer reinforced plates dan mod frames, meer mod frames dan heavy mod frames
Grappig, bij mij gebeurd vaak het tegenovergestelde.
WIP 30x Versatile frame and smart plates p/m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R77PNWMts0kX_FSacrra7h5sPuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AsUQFyQZd0uA4BlxIUm4TlLr.png?f=fotoalbum_large
@Oxigeon Ik zou vooral niet teveel tegelijk doen/denken. Gewoon per milestone en item automatiseren, soms zijn lange belts wel nodig, vooral omdat je eerst nog geen trucks/treinen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door yorkick op 27-03-2026 14:44 ]

kimi

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:03:
Elke keer denk ik weer hoe ga ik beginnen. Elke keer heb ik geen idee en start ik de game maar niet op.

Van de andere kant. Je kan niks fout doen. Dan kun je het fabriekje weer opnieuw beginnen. Op het begin liggen ee fabriekjes toch flink uit elkaar ivm de nodes denk ik. Of brengen jullie in het begin al alles bij elkaar in 1 fabriek?
Je kan inderdaad niets fout doen en je speelt het zoals je wilt. Dus om je laatste vraag te beantwoorden: je bent zelf de baas. In het "begin begin" heb je alleen wat iijzer, koper en limestone nodig om basismaterialen te maken zoals iron rods, plates, screws, copper sheets, wire, cable, concrete.

Ik zou ergens beginnen waar je Iron/Copper en Limestone hebt en daar gaan bouwen. Tot en met tier 4 kun je dan bezig met bouwen. Niet te moeilijk over denken en gewoon wat proberen te bouwen. Het hoeft niet top notch te zijn.

Meest lastige in vroege tiers is power. Eventueel zet je AGS aan en speel je met "no power needed" zodat je je niet druk hoeft te maken over biomass

:)

Oh ja: unlock ASAP foundations in de MAM zodat je een vlakke vloer hebt waarop je kunt bouwen .Dat maakt alle verschil van de wereld en maakt je leven aanzienlijk makkelijker 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-03-2026 15:03 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:58:
[...]

Je kan inderdaad niets fout doen en je speelt het zoals je wilt. Dus om je laatste vraag te beantwoorden: je bent zelf de baas. In het "begin begin" heb je alleen wat iijzer, koper en limestone nodig om basismaterialen te maken zoals iron rods, plates, screws, copper sheets, wire, cable, concrete.

Ik zou ergens beginnen waar je Iron/Copper en Limestone hebt en daar gaan bouwen. Tot en met tier 4 kun je dan bezig met bouwen. Niet te moeilijk over denken en gewoon wat proberen te bouwen. Het hoeft niet top notch te zijn.

Meest lastige in vroege tiers is power. Eventueel zet je AGS aan en speel je met "no power needed" zodat je je niet druk hoeft te maken over biomass

:)

Oh ja: unlock ASAP foundations in de MAM zodat je een vlakke vloer hebt waarop je kunt bouwen .Dat maakt alle verschil van de wereld en maakt je leven aanzienlijk makkelijker 8)
Funderingen maak ik al. Dan staan alles in elk geval al recht. Wil het wel een beetje realistisch houden. Dus brandstof blijft aan. Hoe doen jullie dit trouwens? Maken jullie ergens een HUB voor de "power opwekkers"? of pleuren jullie bij elke fabriek een power opwekker neer?

En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Funderingen maak ik al. Dan staan alles in elk geval al recht. Wil het wel een beetje realistisch houden. Dus brandstof blijft aan. Hoe doen jullie dit trouwens? Maken jullie ergens een HUB voor de "power opwekkers"? of pleuren jullie bij elke fabriek een power opwekker neer?

En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?
Wat bedoel je met power opwekkers? Biomass burners en coal generators? en hoe bedoel je " En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?"

Voor bijvoorbeeld coal gens inderdaad gewoon waar veel coal en water is pleur ik een aantal coal gens neer plus water extractors. Verbind alles met elkaar dmv power poles. Alles in Satisfacory kun je inderdaad op een centraal grid aansluiten. Waar je die power vervolgens gebruikt maakt niet uit

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-03-2026 16:08 ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:08:
[...]

Wat bedoel je met power opwekkers? Biomass burners en coal generators? en hoe bedoel je " En hoe hou je de lussen dan uit elkaar? Want je kunt niet meerdere "opwekkers":op 1 kabel aanslutien toch?"

Voor bijvoorbeeld coal gens inderdaad gewoon waar veel coal en water is pleur ik een aantal coal gens neer plus water extractors. Verbind alles met elkaar dmv power poles. Alles in Satisfacory kun je inderdaad op een centraal grid aansluiten. Waar je die power vervolgens gebruikt maakt niet uit
Ja inderdaad. was de naam eventjes kwijt. INderdaad die Biomass burners. bij Coal ben ik nog niet.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oxigeon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:09:
[...]

Ja inderdaad. was de naam eventjes kwijt. INderdaad die Biomass burners. bij Coal ben ik nog niet.
Heb even een hele oude save geladen. Zo heb ik uiteindelijk mijn biomass burners opgebouwd in de beginfase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZywtYscBnE-qYC48_2A-X1Jzg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGBW7HQi9U4Eym9t1SRSBUqO.png?f=fotoalbum_large

Twee losse containers; één voor wood en één voor leafs. Vervolgens maak je daar biomass van en daar weer solid biomass van. Dat gaat dan weer naar een aantal biomass burners.

Waar je de opgewekte stroom vervolgens gebruikt maakt niet uit. Je moet er dus voor zorgen dat je alle power poles (en kabels) op één gezamenlijke grid krijgt. Dus als je vanaf deze bioburners een aantal power poles naar een coal plant legt en deze aansluit op de water extractors en de coal miners kun je met de power van je biomass burners je coal miners/water extractors laten draaien. Deze coal gaat naar de coal gen die vervolgens zelf power opwekt. Zodoende kun je je grid uitbreiden :)

Ps. als je eenmaal coal power hebt dan kun je je biomass burners vergeten. Het enige waar je rekening mee moet houden: stel je coal miners stoppen met werken of je hebt een blown fuse dan kun je je biomass burners gebruiken om de boel weer op te starten :) Tevens daarbij erg handig: plaats een PRIORITY Power Switch en zet je coal plant en biomass burners op Fuse group 0 en de rest van je gebouwen op lagere fuse groups zodat deze als eerste uitgeschakeld worden ;)

https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Priority_Power_Switch

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

hopelijk helpt je dit @Oxigeon (en anderen) voor de prio power switch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3D3z-23Nlnt9Nw5vwiCUtIRPL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCi833Qlx5KJJPu3aVqXFQ9R.png?f=fotoalbum_large

Waar het op neerkomt: Hang alle zaken die van belang zijn voor power (bijv coal) achter een Power Prio Switch (PPS). Voor coal gaat het dan om de miners, de water extractors en de generators. Plaats deze PPS in FG0 (deze valt als laatste uit). leg vervolgens vanaf de PPS stroomkabels naar een andere PPS bijvoorbeeld die bij de bioburners. Heb je bijvoorbeeld ook een RIP fabriek, dan plaats je die ook weer achter een PPS. Zodoende houd je het uitvallen van power onder controle. Je kunt iedere PPS vanaf elke andere PPS bedienen.

Stel je hebt een power tekort, dan zal eerst Fuse Groep 4 eruit klappen. Je hebt dan nog tijd om de boel op te lossen voordat ook Fuse Groep 0 eruit klapt. in bovenstaande tekening heb ik zowel de biomass als de coal gens in FG0 gezet maar je zou ook nog kunnen zeggen: ik gooi de coal plant (dus de miners/ water extracors en de generators) in FG1. Dan heb je altijd nog stroom op alle apparaten die achter de PPS zitten die als FG0 gedefinieerd zit.

Zelf gebruikte ik in mijn playtrough maar 3 PPS groepen. FG0 voor de fuel plants (coal, rocket fuel en nitro fuel), FG4 voor wat key fabrieken (concrete, RIP, plates etc) en de rest in FG8 (default).

• Tomm13
Ja vooral als je ingots aanvoert en dan omhoog gaat werken. Als je uiteindelijk ballistic warp drives gaat maken ga je echt van 5 k resources/minuut aan het begin van de chain naar 5 per minuut toe.
yorkick schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:32:
[...]

Grappig, bij mij gebeurd vaak het tegenovergestelde.
WIP 30x Versatile frame and smart plates p/m
[Afbeelding]
@Oxigeon Ik zou vooral niet teveel tegelijk doen/denken. Gewoon per milestone en item automatiseren, soms zijn lange belts wel nodig, vooral omdat je eerst nog geen trucks/treinen hebt.

• Tomm13
kleine impressie van de Heavy modular frame fabriek.
Ik gebruik steeled frame, encased industrial pipe en heavy encased frame.
40 HMF's per minuut.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53DcBrfvCDqIv_XKEJCo7jAqjVQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/N5f8ozp67h1CQpxHmY4SjNCV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shXcKvY9a0r2pD5JICaYVXGF8c8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fwrV9FMhy5KNWCK2BNPjuoOf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd_19uJY2iG7ei-b3ethvj90MFo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5923r3RtYFs3w4kEWOZ3eFn9.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtWVSAmxtgwbJDS1yKA3aRArPxY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/COTBJQujO4QRe5NIHvoiMILc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqBfy2VK_ReMUgl2qxN3YpsltRA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bZiTNuoZyK5vukPOpSTI8U2d.png?f=fotoalbum_tile

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:28:
[...]

Heb even een hele oude save geladen. Zo heb ik uiteindelijk mijn biomass burners opgebouwd in de beginfase:

[Afbeelding]

Twee losse containers; één voor wood en één voor leafs. Vervolgens maak je daar biomass van en daar weer solid biomass van. Dat gaat dan weer naar een aantal biomass burners.

Waar je de opgewekte stroom vervolgens gebruikt maakt niet uit. Je moet er dus voor zorgen dat je alle power poles (en kabels) op één gezamenlijke grid krijgt. Dus als je vanaf deze bioburners een aantal power poles naar een coal plant legt en deze aansluit op de water extractors en de coal miners kun je met de power van je biomass burners je coal miners/water extractors laten draaien. Deze coal gaat naar de coal gen die vervolgens zelf power opwekt. Zodoende kun je je grid uitbreiden :)

Ps. als je eenmaal coal power hebt dan kun je je biomass burners vergeten. Het enige waar je rekening mee moet houden: stel je coal miners stoppen met werken of je hebt een blown fuse dan kun je je biomass burners gebruiken om de boel weer op te starten :) Tevens daarbij erg handig: plaats een PRIORITY Power Switch en zet je coal plant en biomass burners op Fuse group 0 en de rest van je gebouwen op lagere fuse groups zodat deze als eerste uitgeschakeld worden ;)

https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Priority_Power_Switch
Hier hebben we wat aan. Ik wist dus echt niet dat je die power kon koppelen. Dat maakt het wat makkelijker. Dan is dat het eerste wat ik moet doen.

Morgen heb ik weer wat tijd om te spelen. Dan misschien eens een power fabriekje maken. Dan ben ik sneller bij de coal. Al kan dat ook niet meer lang duren

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag nog een uurtje of 4 gespeeld. Als je eenmaal begint stop je er niet mee. Ben begonnen met het bouwen van bovenstaande bio burner "fabriek". Van daaruit handmatig de coal geunlockt zodat ik "gratis" stroom heb. Alleen nog even kijken hoe ik die precies op de stroom aan sluit. Of is het gewoon een kwestie de coal factory verbinden met de waterpomp?

Ik moet wel zeggen dat die pijpleiding van de waterpomp naar de coal factory echt een onding is. Je springt er niet eventjes overheen ofzo. Misschien had ik gewoon eerst een fundering moeten aanleggen van de waterpomp naar mijn energie platform.

Als ik morgen weer ga spelen ga ik de rest maar eens fatsoenlijk indelen. Vanaf verschillende plaatsen van de map wat spul halen en allemaal bij elkaar gaan brengen in grotere fabrieken. Maar daar moet ik toch eerst eens youtube voor gaan kijken haha

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
@Oxigeon Foundations is altijd een goed idee (net als invoerleidingen die hoger liggen dan de aansluiting, zodat je water niet terug klotst en waar je dan onderdoor kan lopen). Maar er zijn ook nog blade runners :P

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 31-03-2026 10:18 ]

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:52
Oxigeon schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 01:15:
Vandaag nog een uurtje of 4 gespeeld. Als je eenmaal begint stop je er niet mee. Ben begonnen met het bouwen van bovenstaande bio burner "fabriek". Van daaruit handmatig de coal geunlockt zodat ik "gratis" stroom heb. Alleen nog even kijken hoe ik die precies op de stroom aan sluit. Of is het gewoon een kwestie de coal factory verbinden met de waterpomp?

Ik moet wel zeggen dat die pijpleiding van de waterpomp naar de coal factory echt een onding is. Je springt er niet eventjes overheen ofzo. Misschien had ik gewoon eerst een fundering moeten aanleggen van de waterpomp naar mijn energie platform.

Als ik morgen weer ga spelen ga ik de rest maar eens fatsoenlijk indelen. Vanaf verschillende plaatsen van de map wat spul halen en allemaal bij elkaar gaan brengen in grotere fabrieken. Maar daar moet ik toch eerst eens youtube voor gaan kijken haha
Soms kan het handiger zijn om de kolen naar het water te brengen omdat die geen last hebben van headlift problemen.

Study everything, You'll find something you can use

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb ik eindelijk een klein fabriekje lopen gaan ze op 3 april physics toevoegen in de game. Lange trajecten etc gaan doorbuigen/breken als ze over een ravijn heen gaan. Eens kijken of ik mijn fundering kan gaan stutten op de een of andere manier. Heb mijn fabriekje voor een deel in de lucht gebouwd.

Wat gebruiken jullie hiervoor?

• yorkick
Oxigeon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:23:
Heb ik eindelijk een klein fabriekje lopen gaan ze op 3 april physics toevoegen in de game. Lange trajecten etc gaan doorbuigen/breken als ze over een ravijn heen gaan. Eens kijken of ik mijn fundering kan gaan stutten op de een of andere manier. Heb mijn fabriekje voor een deel in de lucht gebouwd.

Waar heb je dat gelezen? Heeft vast iets met de datum van vandaag te maken ;)

kimi

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

yorkick schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:26:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Heeft vast iets met de datum van vandaag te maken ;)
Mja denk het ook haha. Al zijn ze er op reddit nog niet helemaal zeker van. Zag dat het bericht van een niet Developer komt. Dus zal idd niet waar zijn.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik speel 1.2 Experimental, heb ik wat gemist? For the record, zonder mods whatsoever.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YDJxUs0.jpeg%5D

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2026 21:03 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

CH4OS schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:00:
Ik speel 1.2 Experimental, heb ik wat gemist? For the record, zonder mods whatsoever.
spoiler:
1 april doen ze wel vaker wat grappigs, is morgen weer normaal

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oxigeon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:23:

Er zitten toch al physics in de game? :? Als je valt, ben je bijvoorbeeld niet meteen beneden, je kunt springen op de rug van Space Giraffe-Tick-Penguin-Whale Thing en klimmen op de rug van Giant Flying Manta?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PeaceNlove schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:05:
[...]

1 april doen ze wel vaker wat grappigs, is morgen weer normaal
Hmmm, scherp, niet aan gedacht!

• Tomm13
Even een impressie van de aluplant met +-5500 aluminium productie per minuut. Is bijna de helft van de aluminium van de map.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZ9QFJaliQ9YOM-IMWXBhJnUS2w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/H4rA7ZvRQbnqKJidd1ORHhJl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKwpBGTll8Xjom0I_qWJbzlhkKY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WXJMY7dkyhPHHl4dAfbzA5Nn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHDkXigT-iTu08rqaaBu0trdtbY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Xeyej6633vClSoEhUHAskDd8.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swxTSQmPDC4vh3cBYAqrUf9WqPY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/umjBc4c7TkeLpdPGKA8TqEXW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phIzB2toP4M0KCZSCSZuQd5h1xU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vjB5GLGn73CLYHkoxzJhFV5z.png?f=fotoalbum_tile
Ik maak gebruik van electrode aluminium scrap. Dit vereist petcoke wat uit olie komt wat in de buurt is. Dat is niet zo'n probleem.. Met aluminium merk ik dat silica al gauw de bottleneck is. Je moet vrij veel silica aanvoeren om echt veel aluminium te maken. Pure aluminium ingot is natuurlijk een prima alternate recept maar je haalt daar echt veel minder aluminium uit.
2k van deze +-5.5k is nodig voor mijn 40 fused modular frames per minuut fabriek waar ik nu eindelijk mee kan beginnen.

Moet nu wel alles gaan overclocken anders is het qua ruimte niet meer te doen. De heavy modular frames fabriek was vrij makkelijk in vergelijking met fused modular frames, met name omdat de aluminium chain veel tijd kost (dit was 9 uur) en het aanvoeren van genoeg nitrogen gas is ook pittig qua afstanden. Je merkt dat voor de endgame items bauxiet, nitrogen gas en SAM wat schaars zijn.

Hierna ga ik verder aan de westkant van de map met computers en crystal oscilators. Dan radio control units en dan kan ik met de RCU's en de Fused modular frames alle kanten op. Ik hoop uiteindelijk om op 20 ballistic warp drives per minuut uit te komen door middel van het turbo pressure motor recept. Dit wordt nog een flinke klus. Maar ik verheug me op het computer/crystal oscillator/crystal computer stukje want dat heb ik al vaker gebouwd maar nog nooit aan de westkant van de map en volgens mij is het daar goed te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tomm13 op 05-04-2026 19:07 . Reden: tiepvout ]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tomm13 schreef op zondag 5 april 2026 @ 18:22:
Even een impressie van de aluplant met +-5500 aluminium productie per minuut. Is bijna de helft van de aluminium van de map.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik maak gebruik van electrode aluminium scrap. Dit vereist petcoke wat uit olie komt wat in de buurt is. Dat is niet zo'n probleem.. Met aluminium merk ik dat silica al gauw de bottleneck is. Je moet vrij veel silica aanvoeren om echt veel aluminium te maken. Pure aluminium ingot is natuurlijk een prima alternate recept maar je haalt daar echt veel minder aluminium uit.
2k van deze +-5.5k is nodig voor mijn 40 fused modular frames per minuut fabriek waar ik nu eindelijk mee kan beginnen.

Moet nu wel alles gaan overclocken anders is het qua ruimte niet meer te doen. De heavy modular frames fabriek was vrij makkelijk in vergelijking met fused modular frames, met name omdat de aluminium chain veel tijd kost (dit was 9 uur) en het aanvoeren van genoeg nitrogen gas is ook pittig qua afstanden. Je merkt dat voor de endgame items bauxiet, nitrogen gas en SAM wat schaars zijn.

Hierna ga ik verder aan de westkant van de map met computers en crystal oscilators. Dan radio control units en dan kan ik met de RCU's en de Fused modular frames alle kanten op. Ik hoop uiteindelijk om op 20 ballistic warp drives per minuut uit te komen door middel van het turbo pressure motor recept. Dit wordt nog een flinke klus. Maar ik verheug me op het computer/crystal oscillator/crystal computer stukje want dat heb ik al vaker gebouwd maar nog nooit aan de westkant van de map en volgens mij is het daar goed te doen.
Hulde als ik zie wat voor strakke fabrieken hier gebouwd worden. Zelf als ik fundering maak ga ik nog steeds over elkaar heen etc haha. Blueprints werken op de ps5 helaas niet. Dus alles wat ik maak komt ook uit het koppie want via YouTube werkt het niet lekker haha

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:57
Oxigeon schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:33:
[...]

Hulde als ik zie wat voor strakke fabrieken hier gebouwd worden. Zelf als ik fundering maak ga ik nog steeds over elkaar heen etc haha. Blueprints werken op de ps5 helaas niet. Dus alles wat ik maak komt ook uit het koppie want via YouTube werkt het niet lekker haha
Ik weet niet of er op de PS5 ook een knop voor is, maar als je de fundering geselecteerd hebt en dan op de pc op Ctrl drukt dan schiet hij automatisch naar een soort van onzichtbaar universal grid. Op die manier komt je fundering altijd weer precies uit als je verderop gaat bouwen en dat weer aan elkaar wilt koppelen. Misschien even proberen met de verschillende knoppen ingedrukt houden tijdens dat je een fundering geselecteerd hebt.

Wijziging:

Een snelle zoektocht op internet geeft aan dat de R1 knop dit voor de PS5 zou moeten doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fryskje op 07-04-2026 06:42 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste