[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Dit is iets wat ik bij gaat houden. Dit lijkt mij echt super vet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:52

Mrlten

Premium Deluxe Plus

The End schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:49:
Ik begin inmiddels ook wel een aardige fabriek te krijgen en ben gestart met olie. Hoe halen jullie dat naar je fabriek toe? Met een truck gaat niet heel makkelijk, want het is 2000m rijden over moeilijk terrein?

Ik zit eraan te denken om een belt te leggen of om een weg van beton te maken... Wie o wie heeft een beter idee? :D
Ik heb zelf een belt aangelegd vanaf de eilandjes te noordwesten van de grasslands naar mijn base toe. De belt loopt bij mij langs het pad (ruimte gemaakt met de kettingzaag) zodat ik er nog wel met de truck langs kan crossen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51
Ik begin inmiddels ook wel een aardige fabriek te krijgen en ben gestart met olie. Hoe halen jullie dat naar je fabriek toe? Met een truck gaat niet heel makkelijk, want het is 2000m rijden over moeilijk terrein?

Ik zit eraan te denken om een belt te leggen of om een weg van beton te maken... Wie o wie heeft een beter idee? :D
Persoonlijk nog nooit iets gedaan met de truck depot. Belts zijn consistenter en betrouwbaarder vind ik. Kost een hoop tijd om aan te leggen maar ik vind het leuker om alles naar binnen te zien vliegen via belts.

Met conveyors ben je niet meer afhankelijk van een voertuig die vast- of zonder brandstof kan komen te zitten. Het is momenteel echter nog wel een beetje behelpen om grote hoogteverschillen te overbruggen dus dan moet je een slangen structuur maken tussen stackables (conveyor lifts komen eraan, ontzettend gewild iets van de community).

Mijn "go-to" manier is daarom ook een nette enkele lange baan aan leggen over een hele lange route en dan kun je elke 5 foundations een stackable conveyor pole neerzetten. Je moet immers rekening houden met toekomstige uitbreidingen van die lijn. In sommige gevallen maak je erdoor een hele grote "skybridge" dus dat moet je niet dwars zitten esthetisch.

Wanneer je trouwens end-game hebt bereikt heb je trouwens hele goede mogelijkheden om snel erg grote afstanden te overbruggen met de jetpack in combinatie met mk4 belts. Zie ook Skippy zijn vid:
https://www.youtube.com/watch?v=43s5iqU_psQ

[ Voor 21% gewijzigd door Meridius op 12-04-2019 16:18 ]

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Vaak is er wel een goede route te vinden voor een truck. Alleen moet je eerst ff proefrijden voor je hem vastlegt.

Zelf had ik 1 truck rijden voor olie en dat was ruim 2000 meter. Daarvoor moest ik wat omrijden voor een simpele route, maar kon ik gewoon door het water er komen (water was een heel stuk ondiep).

Die heeft (ingame) weken gereden zonder issues. En daar kon ik 4 olie-plants van laten draaien + heel veel plastic/rubberproductie en nog had ik meer aanvoer dan verbruik.

Een belt is wel betrouwbaarder..... maar een belt van 2000 meter voelt toch een beetje als cheaten. Maar dat ligt eraan hoe je de game speelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 17:47

OCD friendly 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:41
Spreekt mijn OCD maar gedeeltelijk aan. Ik vind juist die conveyor belts bij het spel horen en die zou ik niet verstoppen onder de foundations. Daarnaast is het een te saaie fabriek wat mij betreft. Geen aankleding met kleur en interessante vormen, alleen maar recht toe recht aan.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21

Bij mij gaat het vervoeren van olie naar m'n basis prima met een truck. Ik heb de weg wel goed vrijgemaakt van bomen en een veilige route langs de lage delen en het strand gekozen. Inmidddels heb ik wel een powerline aangelegd naar de eilanden met olie en daar een grote energiecentrale aangelegd (met bijna 4GW aan power) zodat ik voor elektriciteit geen olie naar m'n basis hoef te halen (alleen plastic).

Ondertussen ben ik een beetje op zoek gegaan naar de grondstoffen die nog niet zij vrijgegeven en naar hard drives om alternatieve recepten te onderzoeken. Die kunnen best een aardige besparing qua grondstoffen en / of complexiteit (dus elektriciteit) van je fabriek opleveren.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35

The End

!Beginning

Joe_P schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:34:
[...]

Bij mij gaat het vervoeren van olie naar m'n basis prima met een truck. Ik heb de weg wel goed vrijgemaakt van bomen en een veilige route langs de lage delen en het strand gekozen. Inmidddels heb ik wel een powerline aangelegd naar de eilanden met olie en daar een grote energiecentrale aangelegd (met bijna 4GW aan power) zodat ik voor elektriciteit geen olie naar m'n basis hoef te halen (alleen plastic).

Ondertussen ben ik een beetje op zoek gegaan naar de grondstoffen die nog niet zij vrijgegeven en naar hard drives om alternatieve recepten te onderzoeken. Die kunnen best een aardige besparing qua grondstoffen en / of complexiteit (dus elektriciteit) van je fabriek opleveren.
Ik heb uiteindelijk een grote weg (inclusief powerlines) naar de olie aangelegd en via een lopende band de olie naar mijn main base getransporteerd. Ik ben al tegen verschillende problemen met de trucks aangelopen, dus die gebruik ik voorlopig nog niet. (trucks door de grond gevallen na het laden van een safe, naar de maan gelanceerd toen ik tegen een obstakel aanreed... enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Ik ben ook van plan om mijn weg te vervangen door een belt, voornaamste reden is dat ik niet meer per ongeluk onder mijn truckstations rijd... En zo ofwel geunload of geload word.

Ondertussen heb ik het meeste wel vrijgespeeld, ben massa's quickwire aan het maken momenteel. Maar daarna zie ik niet echt nog een reden om te spelen tot de volgende content patch. Wanneer komt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The End schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:15:
[...]
naar de maan gelanceerd toen ik tegen een obstakel aanreed... enz)
Heb je daar ook al een basis gebouwd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Waah schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:08:
[...]

Heb je daar ook al een basis gebouwd? :+
Ik ging uiteindelijk wel naar de maan. Ben er alleen nooit aangekomen... :P

Ik heb alles tot en met super computers aan toe geautomatiseerd. Er mag snel meer content komen! Ik vind het tot nu toe een geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Reucht schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:55:
Ik ben ook van plan om mijn weg te vervangen door een belt, voornaamste reden is dat ik niet meer per ongeluk onder mijn truckstations rijd... En zo ofwel geunload of geload word.

Ondertussen heb ik het meeste wel vrijgespeeld, ben massa's quickwire aan het maken momenteel. Maar daarna zie ik niet echt nog een reden om te spelen tot de volgende content patch. Wanneer komt die?
Als je de roadmap mag geloven:
Update #1 - End of April

• Quartz Research Chains
• Sulfur Research Chains
• Conveyor Lifts
De meest recente ingame patch note geeft ook aan dat ze eind april gaan halen.

Maar ben je al supercomputers aan het bouwen? Als je 3 machines wilt aansturen heb je al snel 1300 quickwire per minuut nodig. Weet niet of je zoveel aan het maken bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

ResuCigam

BOFH

Meridius schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:26:
[...]
Maar ben je al supercomputers aan het bouwen? Als je 3 machines wilt aansturen heb je al snel 1300 quickwire per minuut nodig. Weet niet of je zoveel aan het maken bent :)
Ik ben zelf bezig met factory v4 en ik heb een spreadsheet gemaakt (erg hé, in mijn vrije tijd) waarmee ik uitkwam op iets van 230+ machines om 1 supercomputer Manufacturer 100% te voeden :)

Ik ben bijna klaar met het afbreken van factory v3, wat kost dat veel tijd zeg: Geen muren meer voor mij in v4.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:41
Je kan het ook op deze manier spelen:

_O-

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
ResuCigam schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:11:
[...]
Ik ben zelf bezig met factory v4 en ik heb een spreadsheet gemaakt (erg hé, in mijn vrije tijd) waarmee ik uitkwam op iets van 230+ machines om 1 supercomputer Manufacturer 100% te voeden :)

Ik ben bijna klaar met het afbreken van factory v3, wat kost dat veel tijd zeg: Geen muren meer voor mij in v4.
Ik denk dat je ergens een probleempje in je speadsheet hebt :o Ik ben zelf bezig om 3 manufacturers supercomputers op 100% te laten produceren en ik kom op pakweg 170 gebouwen uit.

Grootste footprint is nog de high speed connectors. 32 constructors, 5 refineries en 7 manufacturers om er 17 per minuut te produceren 8)7 Ondertussen mijn max stroom productie op moeten hogen naar 8900 MW, er zitten een paar flinke stroom vreters tussen.

Binnenkort maar eens wat screenshots maken om het een en ander vast te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
Belangrijkste aspecten van mijn fabriek tot nu toe:

- 5.6 supercomputers per minuut
- 4 heavy modular frames per minuut
- 10 motors per minuut

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4W1j96Z.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gzTb8lq.jpg

Dit was work in progress maar zijn iig 73 smelters:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KArDNxX.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Meridius op 23-04-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridius schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:01:
Belangrijkste aspecten van mijn fabriek tot nu toe:

- 5.6 supercomputers per minuut
- 4 heavy modular frames per minuut
- 10 motors per minuut

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit was work in progress maar zijn iig 73 smelters:
[Afbeelding]
Holy shit balls! Wat een werk! Als ik dat zo zie mag ik mijn fabriek nog wel wat uitbreiden.

Kan je wat meer vertellen over de opbouw van je fabriek? Vanaf welk moment "groepeer" je machines? Of heb je alle machines als losse groepjes? Voorbeeld: 73 smelters in een groep, volgende groep constructors etc. Of meer: een groep waar ruwe ore naar binnen gaat en eindproduct uit komt? En zo modulair je fabriek uitbouwen.

Dat laatste zal een grotere footprint hebben, maar mogelijk wel overzichtelijker in beheer.

Zal binnenkort weer wat laten zien van mijn fabriekje. Ik wilde geen spaghetti in mijn landschap, en heb dan ook een garage gemaakt met 8 laadstations voor wat basisgrondstoffen. Ben van plan deze met 8 tot 16 trucks te bevoorraden.

Zie mijn garage. Binnenkort wil ik de boel wel eens werkend in een filmpje vastleggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zJT8n4b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gNE94vx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jlMdAYS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DZSj3ra.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rsrtV9a.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2019 13:19 . Reden: garage beelden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:02:
[...]
Kan je wat meer vertellen over de opbouw van je fabriek? Vanaf welk moment "groepeer" je machines? Of heb je alle machines als losse groepjes?
<knip>overige tekst</knip>
Mijn idee was om zoveel mogelijk smelters bij elkaar te hebben. Bijvoorbeeld: 1 enkele pure iron node kan overclocked op 187% 15 smelters aan. Raar getal denk je misschien maar dat is omdat de mk.4 belt max 450 resources per minuut aan kan.

In de smelter cluster uit het plaatje zitten voor nu 4 pure iron nodes en caterium. Omdat je met 14 copper smelters uit de voeten kan voor mijn complete setup heb ik die gewoon direct langs de pure copper node gezet om ook nog wat ruimte over te houden voor nog meer smelters. Overigens heb ik nog 20 foundries onder mijn productievloer staan omdat coal niet echt in de buurt zat van mijn smelter cluster.

Vervolgens wordt alles er per smelter line (per 15 dus) via een bus line naar de productie vloer verplaatst. Voor nu dus 4x iron, 1x copper, 1x caterium, 1x cement bus lines. Op de productie vloer heb ik eerst gekeken wat ik wilde maken. Bijvoorbeeld X aantal van product Y. Vervolgens gekeken hoeveel gebouwen je nodig hebt ervoor. en zo begonnen met een idee in mijn hoofd hoe ik het wilde hebben.

Om bijvoorbeeld 3 assemblers reinforced iron plates te laten maken heb je 8 constructors nodig. Om die te voeden maak ik een aftakking van een bus lijn zodat ik het overschot van de ingots in een later stadia ook kan gebruiken.

In het begin heb ik per eindproduct een aparte "ruimte" gemaakt maar later ben ik daar vanaf gestapt. In dit voorbeeld dus 1 hok met iron plates, 1 hok voor screws en 1 hok voor de assemblers. Iets teveel hokjes achteraf maar een enorme hoeveelheid werk om het nu nog aan te passen. De vraag is echter "wat is een eindproduct", en die definitie is voor mij zelf ook gaandeweg veranderd. Het zou mij in ieder geval een boel ellende met belts hebben gescheeld als ik meer geclusterd had.

Ik denk dat als ik het nu opnieuw zou doen dat ik per assembler product een hok zou maken. Constructors zijn relatief gezien klein en worden gevoed met ingots dus dat is simpelweg een aftakking van de main bus maken en je hebt je assembler product.

Edit: Wat trouwens niet in het plaatje te zien is dat ik ook nog 30 refineries heb staan en die nemen ook een behoorlijke kluif aan ruimte in beslag :)

[ Voor 8% gewijzigd door Meridius op 24-04-2019 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een werk! :o
Ik denk dat ik ga beginnen met mijn basis invullen. Hier mijn huidige skelet (nooit af, dus daarom nu maar een upload):
[YouTube: Satisfactory - Empty base]

To do:
  1. Op de "wolkenkrabber" zet ik nog bandjes om daar vanaf te lanceren in verschillende richtingen. Styling daarvan moet ook even anders.
  2. Alle "sugarcube" wagentjes aan het werk zetten.
  3. Meer power, dus koolplatform moet 2 tot 4x zo groot.
  4. Smart splitter opslagsysteem bouwen.
  5. Met bandjes / jump pads verzinnen hoe ik sneller door mijn fabriek ga.
  6. Bandjes over meerdere verdiepingen laten lopen, hoop dat die verticale bandjes goed gaan werken.
  7. Machines neerzetten. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:02:
[...]

Wat een werk! :o
Ik denk dat ik ga beginnen met mijn basis invullen. Hier mijn huidige skelet (nooit af, dus daarom nu maar een upload):
[YouTube: Satisfactory - Empty base]
Leuk filmpje, is al best een flinke klus geweest zo te zien. Nu hopen dat je voldoende ruimte hebt voor alle machines ;)

Het valt me wel op dat bijna iedereen in het eerste stuk begint terwijl daar de resource nodes verre van optimaal zijn. Wordt een flinke klus om alle benodigde grondstoffen aan te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meridius schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:47:
[...]

Leuk filmpje, is al best een flinke klus geweest zo te zien. Nu hopen dat je voldoende ruimte hebt voor alle machines ;)

Het valt me wel op dat bijna iedereen in het eerste stuk begint terwijl daar de resource nodes verre van optimaal zijn. Wordt een flinke klus om alle benodigde grondstoffen aan te voeren :)
Verwacht ook nog wel wat te moeten uitbreiden. Zodra ik alles kan produceren (al dan niet optimaal) ben ik van plan een nieuwe geoptimaliseerde fabriek op een andere plek (betere nodes) neer te zetten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Meridius schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:47:
[...]

In het begin kan je natuurlijk alleen maar zoeken naar een handje vol resources. Later kom je erachter dat veel vrij ver weg is... Niet heel vreemd dus ;-)

Al kan je met een online-map wel vinden waar de beste bouwlocatie zou zijn natuurlijk.

En aangezien je met gemak superlange bandjes kan maken, is het ook niet echt een issue nog.

Ik ben nog erg benieuwd wat ze met het verhaal gaan doen, en hoe ze exploration gaan aanmoedigen.
Ook zou ik een soort "defense" bouwen voor je basis voor aanvallen van buitenaf wel gaaf vinden. A la factorio. Eventueel optioneel. Dan zou "even" buitenaf bouwen en hele lange belts bouwen ook lastiger worden.

Misschien voor Factorio 2 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:26
Ik ben inmiddels ook al redelijk ver, alle onderzoeken die nu kunnen zijn gedaan. Ik ben er wel achtergekomen dat de 'alternative recipes' enorm sterk zijn. Zo heb ik nu een plek waar 1 volle mk4 belt koper erts + 1 volle mk4 belt ijzer erts door 30 foundries omgezet wordt in 3 volle mk4 belts iron ingots. Dat is best veel voor relatief weinig moeite. Ben nu aan het opbouwen naar 8 assemblers op volle toeren voor 22.5 heavy modular frames / minuut :D Ik heb inmiddels ook al 2 volle mk2 belts aan steel pipes...

Het neemt wel enorm veel ruimte in en ik moet al van redelijk ver resources binnen laten komen, maar een paar lange belts werken heel goed...

Wat ik wel heb gedaan is bij elke pure limestone locatie met 2 power shards en 10 constructors die direct omzetten naar 150 concrete / minuut. Inmiddels heb ik 3 van die locaties samengevoegd tot een volle mk4 belt die de basis binnen komt.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcj op 29-04-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Marcj schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:08:
Ik ben inmiddels ook al redelijk ver, alle onderzoeken die nu kunnen zijn gedaan. Ik ben er wel achtergekomen dat de 'alternative recipes' enorm sterk zijn. Zo heb ik nu een plek waar 1 volle mk4 belt koper erts + 1 volle mk4 belt ijzer erts door 30 foundries omgezet wordt in 3 volle mk4 belts iron ingots. Dat is best veel voor relatief weinig moeite. Ben nu aan het opbouwen naar 8 assemblers op volle toeren voor 22.5 heavy modular frames / minuut :D Ik heb inmiddels ook al 2 volle mk2 belts aan steel pipes...

Het neemt wel enorm veel ruimte in en ik moet al van redelijk ver resources binnen laten komen, maar een paar lange belts werken heel goed...

Wat ik wel heb gedaan is bij elke pure limestone locatie met 2 power shards en 10 constructors die direct omzetten naar 150 concrete / minuut. Inmiddels heb ik 3 van die locaties samengevoegd tot een volle mk4 belt die de basis binnen komt.
Hmmz, ik hoopte even klaar te zijn na al redelijk wat uurtjes erin gestoken te hebben maar nu begint het toch weer te kriebelen om meer met de alternative recipes te gaan doen. Optimalisatie en nog meer productie :9~ :9~

Alleen de-constructie gaat behoorlijk wat tijd in beslag nemen ben ik bang 8)7 :F

Misschien dat ik nog even wacht tot de volgende patch, item elevators en de nieuwe spullen. Volgende mk belts gaan enorm veel helpen met productie versnellen. Ik kan natuurlijk nog wel de power productie ophogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Meridius op 29-04-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Meridius schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:38:
[...]

Hmmz, ik hoopte even klaar te zijn na al redelijk wat uurtjes erin gestoken te hebben maar nu begint het toch weer te kriebelen om meer met de alternative recipes te gaan doen. Optimalisatie en nog meer productie :9~ :9~

Alleen de-constructie gaat behoorlijk wat tijd in beslag nemen ben ik bang 8)7 :F

Misschien dat ik nog even wacht tot de volgende patch, item elevators en de nieuwe spullen. Volgende mk belts gaan enorm veel helpen met productie versnellen. Ik kan natuurlijk nog wel de power productie ophogen.
Ik heb mijn oude basis er nog naast staan, die levert nu de producten die ik nodig heb om te bouwen. Ik ben gewoon met een nieuwe begonnen... Wel redelijk wat werk inderdaad. Ik mis echt de optie voor blueprint en construction bots uit Factorio, want voor 2 belts aan steel pipes heb ik 20 steel foundries en 60 constructors moeten plaatsen. Dit was erg makkelijk te kopieren geweest. Nu heeft mij dat iets van 2 uur werk gekost om goed te plaatsen (vooral de belt splitsing). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Al wat uurtjes erin gepompt nadat een maat mij deze aanbeveelde. Heerlijke game. Echter, ik heb ook veel No Man's Sky gespeeld. De ideale game is Satisfactory kruizen met het survival en explore aspect van No Man's Sky.

Explore en survival zit er wel in maar het is maar heel erg weinig. Hoe vet zou het zijn als je hazardous gebieden hebt waar je alleen maar in kan als je bepaalde protectie hebt (die je ook weer moet craften) of moet eten en drinken. Dit gecombineerd met een (optionele) permadeath maakt het voor mij DE ultieme sci-fi/building/automating/exploration/survival game!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Techno Overlord schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:46:
Explore en survival zit er wel in maar het is maar heel erg weinig. Hoe vet zou het zijn als je hazardous gebieden hebt waar je alleen maar in kan als je bepaalde protectie hebt (die je ook weer moet craften) of moet eten en drinken. Dit gecombineerd met een (optionele) permadeath maakt het voor mij DE ultieme sci-fi/building/automating/exploration/survival game!
Dit zit er deels wel in, craftable gasmaskers zijn nodig om sommige zones door te geraken. Het exploration aspect laat mij persoonlijk volledig koud, ik vind de wereld mooi, maar de enige reden dat ik erop uit trek is voor resources en upgrades voor mijn factory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Marcj schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:08:

Ha! Met die alternative iron ingots was ik ook bezig! Paste gelukkig maar net in de ruimte die ik ervoor in gedachte had. Paar uurtjes mee zoet geweest, maar resultaat mag er zijn! :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zPJ4f2v.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WCC05kE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GQsMx0y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:35:
[...]

Ha! Met die alternative iron ingots was ik ook bezig! Paste gelukkig maar net in de ruimte die ik ervoor in gedachte had. Paar uurtjes mee zoet geweest, maar resultaat mag er zijn! :9~

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben erg benieuwd hoe het allemaal er live uit ziet als het eenmaal draait. als video ofzo. Want ziet er heel gaaf uit maar hoe alles nu loopt is me zo niet echt duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:07:
[...]

Ben erg benieuwd hoe het allemaal er live uit ziet als het eenmaal draait. als video ofzo. Want ziet er heel gaaf uit maar hoe alles nu loopt is me zo niet echt duidelijk.
Hierbij!

[YouTube: Satisfactory - Power shortage]

Ging even mis met de power 8)7

Tijdelijke fix video upload ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Verwijderd holy moly, dat ziet er wel vet uit ja! ook leuk die conveyors voor de grondstoffen boven elkaar naar de smelters. Heel cool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:19:
@Verwijderd holy moly, dat ziet er wel vet uit ja! ook leuk die conveyors voor de grondstoffen boven elkaar naar de smelters. Heel cool
Thanks! Om eerlijk te zijn is het een plan van een reddit gebruiker: https://www.reddit.com/r/...ry_alt_iron_foundry_plan/
Maar de uitwerking heb ik wel zelf bedacht.

Hierbij het vervolg van het filmpje (vanaf 3:00 begint het ongeveer, daarvoor aan het stuntelen om power terug te krijgen. 8)7 Toch binnenkort even een fuel generator park neerzetten.

[YouTube: Satisfactory - Power fix - 30 foundry's]
De lijn wordt overigens bevoorraad door 2 trucks, wel erg blij mee i.p.v die spaghetti door het landschap. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
Ik zal ook even wat screenshot delen dan:

Dit is mijn locatie die die 3 belts aan iron ingots produceert, met 1 -> 10 input balancers :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/La2IxLUxtog7ealTsyaIDm8V/full.png

En dit heb ik vanavond zitten ontwerpen. Hier komen 2 belts aan iron ingots binnen (helemaal links en rechts), waar vervolgens 2x 9 constructors er wire van maken en 2x 8 constructors iron plates. Dit wordt in 2x 8 assemblers samengevoegd tot 'stiched iron plates'. Die 9e constructor is nodig, omdat er maar 67.5/min wire gemaakt wordt, maar elke assembler gebruikt er 75/min. Deze 9e wordt dan verdeeld over de 8 andere ingangen. In totaal maakt dit 120 per minuut :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eXLn57cMQjehBu1PuOfbzzH8/full.png

Hier loop ik terug naar mij oude basis, welke eigenlijk alles maakt behalve super-computers en heavy module frames. Aan 1 van de zijkanten (rechts vanaf waar we kijken) gaan alle materialen op en neer, zodat op de begane grond alles beschikbaar is. Oh ja, de space elevator staat in het midden van dit gebouw :D (gejat n.a.v. het idee van Nilaus).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Utnsb5dw5p7zAGoiUrZVto7T/full.png

En als ik dus naar binnen loop is dit een deel van de storage. Dit zijn mk2 storage containers en elke bevat een andere soort items (ze zitten eigenlijk allemaal continue vol 8)7).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vpkNIUBgORVjcdqkmHuNBQK5/full.png

Eentje van mijn power productie plekken staat er direct naast. Hier gaat 450 coal / min naar binnen (vanaf 1 pure coal locatie met power shards) en lopen 40 coal power plant te lopen voor 2 GW. Op een plek een stuk naar het noorden heb ik nog een kopie hiervan staan, zodat ik nu tot 4 GW kan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7d5Q3QxZ7W0nN4VsAckZaY08/full.png

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:35:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wow, dat is wel erg krap, of niet? Het ziet er wel erg strak uit. Ik ben zelf voor 3x 10 gegaan ipv 2x 15...

ps. Waarmee neem jij die video's op? Dan kan ik ook nog wel eens wat delen wanneer ik weer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcj schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:25:
[...]

Wow, dat is wel erg krap, of niet? Het ziet er wel erg strak uit. Ik ben zelf voor 3x 10 gegaan ipv 2x 15...

ps. Waarmee neem jij die video's op? Dan kan ik ook nog wel eens wat delen wanneer ik weer tijd heb.
Standaard Windows programma. Windows toets + G, dan record.

Screenshots hierboven zien er goed uit! Geinig dat de oude basis op dezelfde plek staat als de mijne. Best veel overeenkomsten. Waarom coal ipv fuel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:53:
[...]

Standaard Windows programma. Windows toets + G, dan record.

Screenshots hierboven zien er goed uit! Geinig dat de oude basis op dezelfde plek staat als de mijne. Best veel overeenkomsten. Waarom coal ipv fuel?
Omdat het makkelijker is denk ik, geen verwerking nodig. Gewoon 1 miner, 2 shard erin en 40 coal plants neer gooien :)
Daarnaast moet ik nog op zoek naar heel veel olie die ik nodig ga hebben voor de supercomputers...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YImwi4zDIniTcAeN32DrJSkY/full.png

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Marcj schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:28:
[...]

Daarnaast moet ik nog op zoek naar heel veel olie die ik nodig ga hebben voor de supercomputers...
Ik weet niet of je ze al in gebruik hebt maar links onderin op de kaart zitten 4 pure oil nodes bij elkaar wat 4x450=1800 per min kan leveren. Als de update live gaat dan kan dat al snel naar 2640 per minuut oplopen gezien de mk5 belts best easy zijn om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Eind april was de deadline die ze zichzelf gesteld hadden voor de update toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:15
@Waah Ja klopt, maar in een video heeft de community manager van Coffee Stain al aangegeven dat ze het iets anders gaan doen, ze gaan namelijk Satisfactory met de nieuwe content als aparte game in de Epic Store opnemen. Had te maken met twijfels over of de samenvoeging wel goed zou gaan, meen ik. En als dit goed gaat dan zal de content volgende week ook in de 'normale' Satisfactory verwerkt zijn.

Ik ga in ieder geval gewoon een weekje wachten op die nieuwe content, ik moet nog genoeg doen aan mijn basis. Ik heb mezelf voorgenomen om álles netjes te bouwen, zonder awkward bochtjes of belts die scheef of lelijk lopen. Ik zal eens kijken of ik wat plaatjes kan posten.

Het duurt daardoor wel lekker lang. Ik ben 2 avonden bezig geweest met het bouwen van 3 assemblers die reinforced iron plates maken (plus alles wat daarvoor nodig is, uiteraard :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izard_
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 09:48
Er is bij mij al een Satisfactory Experimental verschenen in mn Epic Games library, staat nu nog op unavailable, maar die zal in de loop van vandaag wel beschikbaar komen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
Voor degene die experimental willen gaan spelen:
-- Backup save files --

Het zou zonde zijn als je 20+ uur speeltijd kwijt raakt door dat er iets fout is gegaan ergens in het update proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Nadat ik redelijk klaar was met grote fabriek ben ik ook maar eens de wereld gaan verkennen op zoek naar harddrives. De alternatieve recepten kunnen zo'n enorme besparing opleveren in materiaalkosten én energiekosten dat het zeker de moeite waard is ze op te gaan zoeken. Ik heb de productie van ingots gescheiden van m'n grote fabriek waardoor ik gelukkig redelijk eenvoudig de productie van ijzer en staal om kon gooien. Wel heb ik weer wat toe moeten voegen aan de 'bus', die bevat nu:

- Iron Ingot
- Steel Ingot
- Concrete
- Copper Ingot
- Caterium Ingot
- Plastic
- Rubber

Het bouwen met een bus maakt je erg flexibel (ik kan er overal een willekeurige fabriek aan hangen). Als er straks ook nog Sulfur en Quartz bij komt weet alleen ik niet of dat voordeel opweegt tegen het verslepen van al die goederen.

@Marcj Ziet er impressive uit! Ik ben benieuwd waarom je bij de Iron Ingots gekozen hebt voor splitters in een boomstructuur (input balancer) en niet voor het gemak van een lineair splitter systeem.

[EDIT] De experimentele update staat online (even je Epic Launcher restarten). Savegame backuppen en gaan! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Joe_P op 30-04-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Joe_P schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:17:
...

@Marcj Ziet er impressive uit! Ik ben benieuwd waarom je bij de Iron Ingots gekozen hebt voor splitters in een boomstructuur (input balancer) en niet voor het gemak van een lineair splitter systeem.

...
Om eerlijk te zijn: om te experimenteren of dit echt beter werkt. Het voordeel is wel dat je vanaf het begin alles kan laten draaien, maar het wel erg veel extra werk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:16
Patch notes voor de experimental staan hier.

Highlights:
- Added the Conveyor Lift (currently with placeholder visuals)
- Added the Quartz Research
- Added the Sulfur Research

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Heb er zin in!

Speel satisfactory ook al sinds de launch en ben hooked!
Vind Factorio ook leuk maar eenmaal de extra eye-candy en 3d wereld heeft voor mij toch echt toegevoegde waarde. Lekker rondwandelen in je creaties. In Minecraft ook altijd met dergelijke dingen bezig geweest (buildcraft, en een train mod vooral). En vond ik het ook heerlijk om achteraf in rond te wandelen (wat uiteindelijk ook weer hoop tijd kost, want opeens moet het toch ff een stukkie meer naar rechts oid :p )

Ik stalk dit topic ook al stilletjes een poos, en wil ook graag m'n creaties delen, maar eenmaal wat screenshots gemaakt, kan er weer iets veranderd worden of bedenk ik dat er nog wat bij moet, zijn we weer een paar uur verder :+ .

Zal zien of het mij vrijdag gaat lukken wat te plaatsen hier.

Als je met de testbuild verder gaat, heeft dat toch geen nadelige gevolgen wanneer die eenmaal gereleased wordt? Je kunt gewoon verder gaan met de saves?

Overigens ook m'n eerste paarse slak gevonden, wist niet van het bestaan af, wel zonde dat je hem eerst moet analyseren en dan kwijt bent :/ .

Ik zoek verder ook expres niks op internet erover wat er te ontdekken valt, zo is de ontdekking opzichzelf ook een grotere"milestone" voor mijzelf

[ Voor 13% gewijzigd door Fore! op 01-05-2019 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Voor mij zijn de volgende best opvallend c.q. een highlight:
- Added several new alternate Recipes
- Clearance adjustments for several buildings to fit more snugly
- Reduced Caterium Ore required to make Caterium Ingots from 4 to 3 (big one, extra smelter per node)
- Implemented additional Hand Slots for Equipment that can be unlocked via Milestones (eindelijk!)
- Added a second input and output to the Industrial Storage Container (previously Storage Container Mk.2) (bleh, nu dus een stuk breder?)
Ik ben erg benieuwd :) Had ook gehoopt op nieuwe belts maar nog geen aluminium.

Als we dan toch nog een maand moeten wachten ga ik ook maar heel m'n fabriek omgooien met de vertical belt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
PAS OP: In de Experimental kun je al je power shard kwijtraken als je de hele stack versleept naar een apparaat of die met shift-klik verplaatst! Je moet nu dus eerst de stack splitsen en één power shard per keer verplaatsen.

De nieuwe toevoegingen zijn leuk. Wel lijkt het alsof de draw distance van alles flink is opgeschroefd wat er uiteraard voor zorgt dat je minder fps haalt.

spoiler:
Ik snap alleen niet wat de Radar Tower nou precies doet, de map was voor een groot deel al vrijgespeeld. Misschien moet ik 'm ergens zetten waar ik nog niet zoveel verkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Meridius schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:43:
Added a second input and output to the Industrial Storage Container (previously Storage Container Mk.2) (bleh, nu dus een stuk breder?)
Hebben ze niet gewoon de 2e ingang en uitgang boven de ander geplaats? de Mk2 was al hoger, dus dan kan dat waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Waah schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Hebben ze niet gewoon de 2e ingang en uitgang boven de ander geplaats? de Mk2 was al hoger, dus dan kan dat waarschijnlijk wel.
Doh, daar heb ik niet eens aan gedacht. Het zijn feitelijk gezien gewoon 2 mk1 op elkaar.

We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Ze zitten inderdaad boven elkaar. Dat betekent ook dat je dat ding als verticale merger / splitter of 2x2 balancer kunt gebruiken. Ik ben daarom m'n basis aan het ombouwen van een verticale bus naar een horizontale bus. Meteen ook even de oude fabrieken zonder alternatieve recepten weghalen om met een schone lei te kunnen beginnen als de update uit Experimental is (daar zitten nu nog te veel bugs in om mee door te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Fore! schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:53:
Als je met de testbuild verder gaat, heeft dat toch geen nadelige gevolgen wanneer die eenmaal gereleased wordt? Je kunt gewoon verder gaan met de saves?
De experimental build gebruikt dezelfde savegame locatie als de stabiele build. Dat is ook de reden dat ze adviseren om je savegames te backuppen voordat je met de experimental build bezig gaat.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
En druk bezig met de experimental? Zojuist ook weer een niet benoemde update ontvangen, ze hebben het eea aan remoddeling gedaan. Lijkt wel meer in de stijl van Satisfactory te zijn, maar begint ook een beetje "Cell-Shaded" idee te krijgen wat niet helemaal past in de bloeiende environment van de planeet.

Heb inmiddels het eea vrijgespeeld en een beetje spelen met de programmable-splitters. Helaas zijn deze nog niet zo smart/programmable dat ze 1 dezelfde item in verschillende richting kan sturen. Want als 1 kant bijvoorbeeld volloopt van dat specifieke item dan stopt de band simpelweg op die splitter. Als deze zou doorlopen en het teveel doorzet naar de 2e of 3e uitgang zou je zo het teveel uit je systeem kunnen halen en de ophoping kunnen voorkomen.

Dit maar aangegeven via de in-game feedback, ook de mogelijkheid om blacklisting te doen naast de whitelisting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Inmiddels heb ik sulphur en quartz aangesloten en ben ik verder gegaan met de map verkennen. Op zoek naar de hoogste plekken en power in de buurt voor radar towers en ondertussen hard drives verzamelen voor de alternatieve recepten. Het verkennen is met de Explorer en Rifle wel een stuk comfortabeler geworden.

De programmable splitters zijn inderdaad nog niet echt goed toepasbaar, ik gebruik alleen wat smart splitters om dingen te sorteren (bv. zodat ik leaves, wood, mycelia en flowers gewoon in één container kan dumpen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Voor degenen die het nog niet wisten: De End of April update is nu live! Experimental loopt gelijk met de master branch.

Enjoy! :D

https://www.satisfactorygame.com/update

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Helaas alweer een bug gevonden in de master branch.

Alle research aan het doen voor alternative recipes. Kwamen er 2 opties voor +5 slots maar vervolgens kwamen er geen bij in mijn character sheet. 2 hard drives verloren daardoor :(

Herstarten van de game nog niet geprobeerd maar toen was ik gisteren wel weer even zuur. Hopen dat mijn overige 14 hard drives voldoende zijn om alles te researchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Meridius schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:47:
Helaas alweer een bug gevonden in de master branch.

Alle research aan het doen voor alternative recipes. Kwamen er 2 opties voor +5 slots maar vervolgens kwamen er geen bij in mijn character sheet. 2 hard drives verloren daardoor :(

Herstarten van de game nog niet geprobeerd maar toen was ik gisteren wel weer even zuur. Hopen dat mijn overige 14 hard drives voldoende zijn om alles te researchen.
Heb je wel de +5 slots unlocked door spullen te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
The End schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:45:
[...]
Heb je wel de +5 slots unlocked door spullen te sturen?
Yup, in de hub de research ook gedaan. Gisteren geen tijd gehad om het spel nog een keer op te starten dus vanavond eens kijken. Misschien alleen een visuele bug, een paar icoontjes deden het ook niet zoals mijn jetpack die ik al jaar en dag aan heb. Herstart van de game lost dat soort dingen meestal op dus ik heb de hoop nog niet opgegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Er is nu een sale bij de Epic store. Satisfactory kost daar nu tijdelijk 20 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door The End op 16-05-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

The End schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:25:
Er is nu een sale bij de Epic store. Satisfactory kost daar nu tijdelijk 20 euro.
Ook maar ff gehaald d:)b

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wellicht ga ik hem dan morgen ook maar even kopen, dank voor de tip.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 19:03
Op dit moment loopt de normale build VOOR op de experimental.
Experimental: 0.1.10 98994
Early Access: 0.1.13 99427

Alhoewel ik wel het gevoel heb dat de boel meer laggy is in de early access build dan de Experimental.

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Is die experimental er nog wel? dacht dat ze alles naar de main hadden gedaan en vanuit daar weer verder zijn gegaan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

ProudElm schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:19:
Is die experimental er nog wel? dacht dat ze alles naar de main hadden gedaan en vanuit daar weer verder zijn gegaan dus?
De release gepland voor eind juni wordt zover ik heb begrepen eerst uitgerold op de experimental. Net als de laatste release dus eigenlijk.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ah ok.. ik speel het nu wel lekker, maar hou de updates nog niet goed in de gaten.. Zover ben ik nou ook nog niet.. Gisteravond net begonnen aan staal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

The End schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:25:
Vriend van mij ook ff getipt, en die is weg van de game (dacht ik al, speelde Astroneer ook helemaal grijs). Vorige week samen een begin gemaakt en de basics & hub upgrades geregeld, gaan we de volgende keer aan het machinebouwen of zoals hij 't noemt 'de nieuwe planeet met CO2 volpompen' :o :P

Vind zelf het verzamelen en ontdekken leuk, het bouwen is denk ik meer zijn ding maar samen heb je altijd pret. Al was het maar omdat hij altijd binnen 2 minuten een agressief beest aan z'n broekspijp heeft hangen en/of doodgaat door iets debiels :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 13:29
Hoeveel uur hebben jullie tot nu toe in Satisfactory gestopt?

Ik zit er aan te denken om het spel te kopen. Ik ben tegen Epic (hoeven we geen hele discussie over te houden hoor) maar de game lijkt me zo enorm vet. Het deed me, net zoals anderen hier al benoemden, een beetje denken aan Subnautica kwa stijl, En die game is echt awesome. Lekker bouwen.

Hoe accuraat zijn de system reqs eigenlijk? Ik heb een AMD FX8320 (8 core) + 16gb DDR3 1600mhz + MSI GTX 770 4GB Gaming en een SSDtje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik ben er behoorlijk verslaafd aan. Speelde altijd Factorio, maar dit is wat leuker/moeilijker door 3D. Ook op sommige vlakken wat eentonig omdat je in tegen stelling tot Factorio wel alles zelf moet doen. (Geen bots, blueprints).

Ik heb recent een nieuwe PC, waar ik eerst stotterend speelde op settings medium, nu alles Ultra en super soepel.. *O* *O*

(is de BBG, medium game pc van mei O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

ResuCigam

BOFH

Azerdion schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:20:
Hoeveel uur hebben jullie tot nu toe in Satisfactory gestopt?
Mijn savegame zit nu boven de 150 uur ;) Ik ben eigenlijk een beetje aan het wachten tot er iets van een mass delete optie komt: Het afbreken van mijn vorige fabriek heeft me iets van 3 uur gekost... En mijn huidige is nog veel groter...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
ResuCigam schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Mijn savegame zit nu boven de 150 uur ;) Ik ben eigenlijk een beetje aan het wachten tot er iets van een mass delete optie komt: Het afbreken van mijn vorige fabriek heeft me iets van 3 uur gekost... En mijn huidige is nog veel groter...
Wow, dat is veel! Normaal gesproken houd ik max 1 euro per uur spelen aan. Dat moet zeker lukken zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Azerdion schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:23:
[...]
Normaal gesproken houd ik max 1 euro per uur spelen aan
Hier sluit ik me 100% bij aan. Ik verwoord hem iets anders: Per euro besteed minimaal 1 uur speeltijd. Komt op hetzelfde neer :)

Maar ik heb er zelf nu pakweg 200 uur in zitten. 2 maal opnieuw begonnen omdat je op een gegeven moment veel meer kennis hebt opgedaan. In mijn meest recente savegame heb ik meer dan 100 uur zitten en dat was voor de vorige update met de lifts. Over heel de kaart resources naar een 'centrale' reuzachtige base getrokken.

Ik denk er nu over om met mijn huidige kennis helemaal opnieuw te starten 8)7 8)7 Die lifts hebben zoveel meer mogelijk gemaakt en hoe ik fabrieken op zou bouwen zou ook totaal anders zijn.

Alleen twijfel ik nog of ik het nu al doe of wacht tot de volgende patch. Belangrijkste reden om opnieuw te starten zou ook simpelweg om de reden zijn dat ik een volledige dag bezig zou zijn om alles te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik zit nu op 60 uur en ben voor me gevoel nauwelijks bezig geweest :-) Heb ook net pas ruw staal opgezet. Dit moet allemaal nog netjes gemaakt worden. Twijfel nog over daar lokaal staal maken of dat ik alles richting me main base sleep (per belt of truck, die keus moet ik nog maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
Meridius schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Hier sluit ik me 100% bij aan. Ik verwoord hem iets anders: Per euro besteed minimaal 1 uur speeltijd. Komt op hetzelfde neer :)

Maar ik heb er zelf nu pakweg 200 uur in zitten. 2 maal opnieuw begonnen omdat je op een gegeven moment veel meer kennis hebt opgedaan. In mijn meest recente savegame heb ik meer dan 100 uur zitten en dat was voor de vorige update met de lifts. Over heel de kaart resources naar een 'centrale' reuzachtige base getrokken.

Ik denk er nu over om met mijn huidige kennis helemaal opnieuw te starten 8)7 8)7 Die lifts hebben zoveel meer mogelijk gemaakt en hoe ik fabrieken op zou bouwen zou ook totaal anders zijn.

Alleen twijfel ik nog of ik het nu al doe of wacht tot de volgende patch. Belangrijkste reden om opnieuw te starten zou ook simpelweg om de reden zijn dat ik een volledige dag bezig zou zijn om alles te slopen.
Die van jou klinkt beter :)

200 uur, was dat singleplayer of heb je ook multiplayer gespeeld? Ik heb binnen mijn vriendengroep iemand die het spel gisteren heeft gekocht en openstaat voor multiplayer. Ik houd zelf erg van mijn eigen ding doen, maar het kan wel gezellig zijn. Mits het wel echt wat toevoegt aan de ervaring.

Ik ken het spel inhoudelijk natuurlijk nog niet echt maar ik zag hier (https://www.satisfactorygame.com/update) dat er nu explosieven zijn. Kan je daar niet alles mee slopen of is het puur voor bomen, rotsen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Azerdion schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:38:
[...]
200 uur, was dat singleplayer of heb je ook multiplayer gespeeld? Ik heb binnen mijn vriendengroep iemand die het spel gisteren heeft gekocht en openstaat voor multiplayer. Ik houd zelf erg van mijn eigen ding doen, maar het kan wel gezellig zijn. Mits het wel echt wat toevoegt aan de ervaring.

Ik ken het spel inhoudelijk natuurlijk nog niet echt maar ik zag hier (https://www.satisfactorygame.com/update) dat er nu explosieven zijn. Kan je daar niet alles mee slopen of is het puur voor bomen, rotsen e.d.?
Ik heb tot nu toe alleen single player gespeeld. Vooral het opzetten van productie op enorme schaal duurt lang als je het alleen doet. De map is best groot als je alles met belts naar een centrale base wilt hebben ;)

Met de explosieven kun je inderdaad alleen een paar dingen opblazen. Je eigen gebouwen kun je er niet mee beschadigen maar zelf wel schade oplopen. Rotsen blokkeren standaard een paar locaties, resource nodes of power slakken die je dan met explosieven kan vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Van het weekend de game ook maar gekocht, het is toch best grappig spelen :D

Ben aardige Factorio fan, eerste wat ik dus al miste was een 'birdseye' view om bepaalde dingen beter uit te lijnen (conveyerbelts lijken niet te 'snappen' to grid). Begin is beetje rechttoe-rechtaan, en voor een upgrade 1500 copperwire en 400 plates, aardige 'rampup' om dingen te maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
blijft verslavend.. Soms ook wel overweldigend.. ;-) En ja, een fatsoenlijk overzicht alla Factorio mis ik regelmatig. Hoewel die map een beetje helpt, is het dan weer jammer dat daar weer zo weinig op staat..

En is af en toe kiezen.. olie is verrekte ver weg.. belt of toch tractor..? nou ja.. is een soort semi oplossing geworden :-) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
SinergyX schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:47:
(conveyerbelts lijken niet te 'snappen' to grid).
Dat doen ze wel als je ze op foundations bouwt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

anboni schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Dat doen ze wel als je ze op foundations bouwt ;)
Daar was ik mee begonnen, maar kwam gigantisch verkeerd uit met een heuvel. :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
SinergyX schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:30:
[...]

Daar was ik mee begonnen, maar kwam gigantisch verkeerd uit met een heuvel. :)
Ik heb nog wel 'ns de neiging om op 'n hoog punt te beginnen en ze dus zwevend aan te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vind trouwens de 'rampup' naar massa-productie wel extreem, waar je bij upgrades uit T3/4 nog redelijk klein kon blijven werken, gaat het opeens compleet los daarna. 500 frames, 150 electric motors, met 4/min moet je in 1x wel extreem gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Klopt, je gaat op een gegeven moment met behoorlijke stappen omhoog wat er geproduceerd moet worden. Persoonlijk had ik er weinig moeite mee, dat was meestal voor mij het moment om een verkenningstocht te gaan maken en ondertussen draait de fabriek rustig door. Wanneer ik dan weer terugkwam van expeditie had ik weer een voorraadje om of de fabriek verder uit te breiden of nieuwe dingen vrij te spelen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:20:
Vind trouwens de 'rampup' naar massa-productie wel extreem, waar je bij upgrades uit T3/4 nog redelijk klein kon blijven werken, gaat het opeens compleet los daarna. 500 frames, 150 electric motors, met 4/min moet je in 1x wel extreem gaan uitbreiden.
Niemand houd je tegen om een fabriek te maken die 1 van elk per minuut maakt en dat je je computer over nacht laat draaien of als je gaat werken/sporten/school of wat dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik heb z'n beetje voor elke tussen product een voorraad container, en vanuit daar via spagetti gaat het weer naar diverse fabrieken. Voordeel is ik heb altijd zut, nadeel, chaos >:) Dingen worden niet snel gemaakt, maar wel gemaakt. Dus tijdje rond wandelen/zoeken naar HDD's en je komt terug en toch weer een paar honderd heavy modular frames O-) Volgende fabriek wordt computers... dat wordt weer leuk! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:20:
Ha, wacht maar tot je in tier 7/8 terecht komt. vooral voor de space elevator: 1000 Heavy frames, 1000 computers... ga d'r mar an stan.

Ik ben inmiddels dol op Satisfactory. Ik laat dit weekend even wat screenshots zien, ik ben best wel trots op mijn fabriekje nu :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mday op 21-06-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mday schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Ha, wacht maar tot je in tier 7/8 terecht komt. vooral voor de space elevator: 1000 Heavy frames, 1000 computers... ga d'r mar an stan.

Ik ben inmiddels dol op Satisfactory. Ik laat dit weekend even wat screenshots zien, ik ben best wel trots op mijn fabriekje nu :)
Moet je dan een andere client gebruiken om hoger te gaan? Die van mij gaat maar tot 5/6 (unlocken als je 1x elevator hebt gebruikt, daarna geeft elevator enkel nog melding 'not in beta' ofzo).

Volgens mij was tier5 olie, tier 6 fuel burner en tier4 belts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:38:
[...]

Moet je dan een andere client gebruiken om hoger te gaan? Die van mij gaat maar tot 5/6 (unlocken als je 1x elevator hebt gebruikt, daarna geeft elevator enkel nog melding 'not in beta' ofzo).

Volgens mij was tier5 olie, tier 6 fuel burner en tier4 belts.
Klopt, ik speel de experimental branch. Nuclear power :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
SinergyX schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:38:
[...]
Je kan inderdaad deelnemen aan de "experimental branch". Dan kun je met alle nieuwe snufjes spelen maar ze hebben gewaarschuwd dat je savegame misschien het niet geheel overleeft. Dit is echter tot nu toe bij niemand gebeurd volgens mij. Je savegame kan dan vaak 1-op-1 overgaan naar de stable build. Alleen niet zeuren als er dan iets uiteindelijk kapot blijkt te zijn :)

Paar nieuwe dingen die je dus al in experimental kan gebruiken:
- nuclear power (2500 mw per powerplant zonder overclock)
- Tier 7 stuff (mk.3 miner, mk.5 belt)
- stackable splitters/mergers

Wat er nog niet in zit:
- trains

In de update die ze gisteren uit brachten staat ook dat ze de snelheid van de belts ook hebben aangepast.
Mk.4 450 to 480 items per minute
Mk.5 660 to 780 items per minute
Nog meer productie met minder nodes 8)7

26 smelters voeden met 1 enkele node :9~ :9~
Tijd om dit weekend mijn smelter etage uit te breiden!

[ Voor 10% gewijzigd door Meridius op 21-06-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Meridius schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:49:
[...]

26 smelters voeden met 1 enkele node :9~ :9~
Tijd om dit weekend mijn smelter etage uit te breiden!
for real? Ik neem aan een pure node met een mk3 miner en mk5 belts. Hoe split je de toevoer optimaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Mday schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:50:
[...]

for real? Ik neem aan een pure node met een mk3 miner en mk5 belts. Hoe split je de toevoer optimaal dan?
Als je genoeg aanvoer hebt voor alle aangesloten smelters, hoef je niet optimaal te splitten. Buffers lopen vol en iedere smelter accepteert precies wat 'ie kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Mday schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:50:
[...]
Dat wordt straks dan inderdaad mk3 miner en mk 5 belt want anders kun je nooit de flow aan :)

Momenteel voed ik 15 smelters in een rechte lijn vanuit 1 node.

Miner
|
|
split -> smelt -> merg
|
split -> smelt -> merg
|
split -> smelt -> merg

x15 nu en straks x26

Wat andere ook al aangaven is dat je na verloop van tijd een soort overflow krijgt. Wanneer de eerste gevuld is met 100 stuks gaat alles wat in de eerste zou gaan door naar de 2e. 2e is gevuld met 100 gaat alles daaruit door, etc etc

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe game (zit nu denk ik op 10 uur, alle alternative research klaar) dus ben alles van scratch aan het opzetten met alle kennis die ik nu heb van de game en wat er nog aan zit te komen. Dus schaalbaarheid en ruimte voor treinen overal toevoegen. Als je het zo berekent heb ik nu 4 iron en 2 copper nodes die maximaal runnen, met 90 smelters. Straks wordt dat dus 156

[ Voor 20% gewijzigd door Meridius op 21-06-2019 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• squaddie
Even klein stukje inleiding, de wijze waarop splitters in Satisfactory werken is simpel. Eerste item gaat rechtdoor, tweede links en derde rechts en start de cyclus opnieuw. Als uitgang niet is aangesloten of vol is dan gaat het item naar de eerstvolgende uitgang. Mergers werken weliswaar andersom maar op gelijke wijze.

In Satisfactory heb je twee technieken, balancering en overloop. Bij balancering wordt met splitters en mergers ervoor gezorgd dat bv elke smelter evenveel erts krijgt, simpel voorbeeld als je negen smelters hebt dan zet splitter en aan elke uitgang zet je weer een splitter en aan elk van deze uitgangen zet je een smelter. Als je nu negen items aanvoert zal elke smelter een item ontvangen, het grote voordeel is dat de smelterij meteen op volle snelheid gaat draaien. Nadelen zijn lastig aan te passen even extra smelters toevoegen is ongeveer opnieuw beginnen, kost een hoop ruimte om de balancer te bouwen.

De voordelen van overloop is dat eenvoudig aan te leggen en uit te breiden is, het grootste nadeel is dat het bij uitgebreide installaties erg lang kan duren voordat de maximale snelheid wordt bereikt. Dit komt door de ingang-buffer die elke installatie heeft, voor de meeste items 100. Laat ik voorbeeld Meridius nemen en je hebt op deze wijze 9 smelters op een rij staan, negen smelters gebruiken 30 erts per minuut dus totaal 270 erts per minuut, voor de eenvoud van het voorbeeld wordt er ook 270 erts aangevoerd.

Bij de eerste splitter gaat eerste item rechtdoor en tweede naar de smelter ofwel 50 procent naar de smelter en 50 procent door naar de volgende splitter. Bij de volgende splitter gaat 25 procent naar de smelter, bij de derde 12,5, vierde 6,25, bij de achtste en negende splitter komt slechts 0,39 procent aan. Totdat de ingang-buffer van de eerste smelter vol zit en uiteindelijk de uitgang van de splitter dan zal het percentage verschuiven naar 11,11 procent naar de smelter en 88,89 procent gaat door en als je dit doorrekent komt bij de negende nu 0,69 procent aan. Wanneer je dit in tabel zet:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xuh2ndxjhplmko0/Satisfactory001.png?dl=1

Uit de tabel kan je afleiden dat als smelter 7 vol zit de installatie pas de maximum snelheid zal bereiken, immers alles dat minder als 11,11 procent ontvangt zal niet 100 procent van de tijd actief zijn. De enige manier om de installatie sneller op maximum snelheid te krijgen is tijdelijk meer erts aanleveren dan de installatie kan verwerken zodat de buffers sneller vollopen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Goede uitleg, kudos!!

[ Voor 5% gewijzigd door Meridius op 24-06-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Yes, nice. Goed verhaal.
Zat nog aan alternatieven te denken om het opstartprobleem te verkleinen, is dit principe dan hetzelfde als een enkele 'bus' lijn aanlegt en deze telkens maar voor één smelter laat afsplitsen?
Dus Ore >>splitter+smelter >> splitter+smelter >> splitter+smelter (tot en met nummer 9?)
in theorie pakt ie 50% op de eerste, dus die zit supersnel vol. Soort bekertjes vullen met een constante stroom water, ten opzichte van bekertjes die overlopen in andere bekertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben toch weer terug gegaan naar Factorio, vind het overzicht houden en de omvang van die machines te groot, misschien als ze later stackbaar zouden zijn (zoals storage) is het nog wel grappig, maar viel me op dat de lol er sneller vanaf was dan bij Factorio.

Ik deed trouwens een split -> 3x split -> 9x smelt, zodat alles evenredig door blijft lopen, maar imho zijn die craft-machines mij te traag om ook die stroom door te laten lopen (doen 15pm, die latere zelfs maar 6pm?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
SinergyX schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:50:
15pm, die latere zelfs maar 6pm?
Latere 6 per minuut? Bijvoorbeeld supercomputers worden met 1.9 per minuut gemaakt in de manufacturer :) Klinkt alsof je nog niet alles ontgrendeld had.

Gisteren heb ik bijvoorbeeld 24 constructors, 26 assemblers, 21 oil refineries en 11 manufacturers gebouwd om 30 computers per minuut te bouwen. Als een enkele machine traag is dan bouw je er toch meer en trek je resources van over de gehele kaart naar je basis.

Terugkomend op je reactie is het voor nu natuurlijk nog wel een spel wat in ontwikkeling is dus begrijpelijk. Er wordt nog veel gebalanceerd en gewijzigd en er zit nog veel niet in de game. Factorio is een kleine 3,5 jaar geleden gelanceerd dus het is vanzelfsprekend dat veel gameplay stukken beter is gezien het doorontwikkeld is/wordt.

Mogelijk dat Satisfactory je in de toekomst, na wat doorontwikkeling, wel gaat aanspreken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Meridius op 24-06-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meridius schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:04:
[...]

Latere 6 per minuut? Bijvoorbeeld supercomputers worden met 1.9 per minuut gemaakt in de manufacturer :) Klinkt alsof je nog niet alles ontgrendeld had.

Gisteren heb ik bijvoorbeeld 24 constructors, 26 assemblers, 21 oil refineries en 11 manufacturers gebouwd om 30 computers per minuut te bouwen.
Ik heb alles unlocked wat je met de normale versie kan unlocken, ging mij om die assemblers (2 in, 1 out?), werd mij al iets te traag, dat ik 90% van de tijd die dingen maar gewoon zelf zat te maken.

Wel jammer dat ik nu weer aan de lopende band 'failed logins' krijg van Epic, vorige keer gewoon mijn account laten verwijderen, maar met nu een aankoop erop, beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Mday schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Yes, nice. Goed verhaal.
Zat nog aan alternatieven te denken om het opstartprobleem te verkleinen, is dit principe dan hetzelfde als een enkele 'bus' lijn aanlegt en deze telkens maar voor één smelter laat afsplitsen?
Dus Ore >>splitter+smelter >> splitter+smelter >> splitter+smelter (tot en met nummer 9?)
in theorie pakt ie 50% op de eerste, dus die zit supersnel vol. Soort bekertjes vullen met een constante stroom water, ten opzichte van bekertjes die overlopen in andere bekertjes.
In het voorbeeld ga ik reeds uit van splitter met één smelter, ga je naar een opstelling met twee smelters per splitter dan gaat een derde door naar volgende splitter, een derde naar smelter links en een derde naar smelter rechts.

Wat ik nog vergeten ben te melden is dat je ook ervoor kan kiezen, zoals ik zelf ook doe, is de belt tussen de splitter en smelter bewust mk1 maak. Een mk1 belt kan maximaal 60 items per minuut aan en dwing je de splitter meer door te sturen naar de volgende splitter om precies te zijn 77,78 procent en gaat slechts 22,22 procent naar de splitter. Als je de mk1 met de mk3 vergelijkt zie je dat de mk1 hierdoor vier splitters voltijd aan het werk kan zetten en de overige ontvangen ook iets meer items in vergelijking met mk3. Mk1 komt daarmee sneller uit de startblokken, maar het verschil niet niet groot omdat bij mk3 smelters sneller vol zitten en dan slechts 11,11 procent naar de smelter gaat.

mk1mk3
Smelter 177,7850,00
Smelter 255,5625,00
Smelter 333,3312,50
Smelter 422,226,25
Smelter 55,563,13
Smelter 62,781,56
Smelter 71,390,78
Smelter 80,690,39
Smelter 90,690,39
SinergyX schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb alles unlocked wat je met de normale versie kan unlocken, ging mij om die assemblers (2 in, 1 out?), werd mij al iets te traag, dat ik 90% van de tijd die dingen maar gewoon zelf zat te maken.

Wel jammer dat ik nu weer aan de lopende band 'failed logins' krijg van Epic, vorige keer gewoon mijn account laten verwijderen, maar met nu een aankoop erop, beetje zonde.
Ik denk dat de traagheid niet zozeer het issue is, immers bij Factorio zijn er ook snelle en langzame recepten. Naar mijn idee zit de pijn met name in Factorio de meeste vroege recepten slechts een handvol items vereisen, waarbij Satisfactory de recepten die een assembler vereisen vaak ook een hoop items nodig hebben, een erg beruchte is reinforced plate die met het standaard recept 120 screws en 20 plates per minuut vereisen, dat houdt in dat voor de screws alleen al twee constructors en mk2 belt nodig hebt. Laat staan als je een stuk vijf assemblers wil neerzetten de hoeveelheid resources die je daar nodig hebt.

Dat brengt het tweede punt van Satisfactory door die grote hoeveelheden is vroeg in het spel geen bus mogelijk en moet je meerdere productielijnen parallel zetten omdat de lage mk belts niet voldoende items kunnen verplaatsen, terwijl bij Factorio kan je vanaf de start meteen werken aan een bus, die zowel horizontaal (snellere belts) als verticaal (meer belts) eenvoudig te schalen valt.

[ Voor 25% gewijzigd door squaddie op 24-06-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ah, i see. Ik heb nooit gerekend met de max doorvoersnelheid van een belt. Geen wonder dat een build van 45 computers/min op youtube daarop rekende. Denk ik. Vond het al raar dat ie mk2 belts gebruikte voor sommige delen (faster != Beter?) overigens deed hij dat met assemblers ipv manufacturers vanwege een alternate recept voor computers, 1 crystal oscillators en nog iets. Rubber ofzo?
Anyway, eens met je idee over factorio, hoewel ik zelf net zo langzaam upgrade in factorio als in satisfactory (ik begin net het concept van fabriekshallen te snappen) . Een main bus in satisfactory werkt ook niet zoals in factorio, waardoor het een andere mindset vereist wat soms de doorloopsnelheid in de weg zit (volledig zelf sustained bouwen tov afsplitsen van de main bus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Hoewel ik de vergelijking ook zie, speel ik beide games wel anders. In factorio altijd 1 grote main bus, wijder dan wijd en te groot bestaat niet. Overzicht is daarbij key en in Factorio veel makkelijk en betere tools (de map is king!). Vanaf de mainbbus haalde ik alles wat nodig is.

In Satisdactory speel ik weer juist met specifieke fabriekshallen waarbij raw resources in gaan en een eind product er uit komt. Hoewel ik semi-cheat op dat vlak. Ik stuur alle eind producten (ook intermediates als reinforced plates) naar een grote storage en vanaf daar weer naar verschillende fabrieken. Hier door is de productie snelheid wel erg laag, maar ach, je bent zo veel tijd kwijt voor soms de meest simpele klusjes dat,tegen de tijd dat je terug bent, er toch uit eindelijk ruim voldoende is gemaakt.
Wat wel lastig is en deels leuk misschien, is dat je met die HDD's dus al die alternatieve krijgt, maar dat is alleen handig als je die hebt voor je een grote fabriek gebouwd heb. Want 'even' een hele productie lijn slopen is me iets te tijdrovend helaas.

oh ja, ik snap het wel, maar man, wat mis ik blueprints ala Factorio 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ProudElm schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 07:33:

Wat wel lastig is en deels leuk misschien, is dat je met die HDD's dus al die alternatieve krijgt, maar dat is alleen handig als je die hebt voor je een grote fabriek gebouwd heb. Want 'even' een hele productie lijn slopen is me iets te tijdrovend helaas.

oh ja, ik snap het wel, maar man, wat mis ik blueprints ala Factorio 8)7
Ja, ik heb dat ook. Het is rendabeler om een nieuwe fabriekshal te bouwen voor een alt recipe dan dat je de boel sloopt en wellicht je andere fabriekshallen in de buurt ontregelt... Soms verlang ik idd ook naar een blueprint, gewoon, bwam, alles in één keer als een machtige tovenaar neerplempen. Denk niet dat dat de replayability ten goede komt - merkte dat ook voor Factorio. Alles wordt generiek gemaakt en door veel slimmere mensen dan ik tot in den treure geoptimaliseerd tot er geen speld meer tussen te krijgen is.

Edit: ik zag in de localisation files dat er wellicht grotere/bredere foundations aan komen. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mday op 25-06-2019 08:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste