Haha, ze hebben zelfs een kerstmis evenement in Satisfactory.
https://www.reddit.com/r/...iday_event_now_available/
Die FICS*MAS is nog een behoorlijk pittige opdracht om af te ronden. Je hebt een flinke factory nodig om die sterren te maken aan het eind. Ik vind die paar kerstboompjes wel gezellig, ik kan nu ook lampjes ophangen en die sneeuwballen zijn ook echt wel bruut. Maar ik ga toch maar verder bouwen aan spullen die ik na half januari ook nog kan gebruiken.Postman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:05:
Haha, ze hebben zelfs een kerstmis evenement in Satisfactory.
Er zijn genoeg (normal of impure) ijzer-nodes waarmee je gewoon een losse fabriek kan maken voor iron rods. 4 smelters en 4 constructors nemen ook niet gek veel plaats in.4Real schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:14:
Hoe plannen jullie eigenlijk een fabriek(en), want ik ben nu een tijdje aan het spelen, maar ik merk dat ik vast loop op het feit hoe je een productie lijn goed opzet. Want ik merk dat, bv, Iron Rods op meerder plekken in een proces (Heavy Modular Frame) wordt gebruikt, maar hoe breng je dit het beste bij elkaar?
Ik zat al te denken over een compartimenten van fabrieken, dus één voor Ingot's en één voor Screws, etc etc. En dan kijken welke delen er waar naar toe moeten gaan. Mijn plan is i.i.g. al om alleen voor Heavy Modular Frames een fabriek te bouwen, zodat de scope nog valt te overzien.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
[ Voor 60% gewijzigd door Evert134 op 22-12-2020 20:28 ]
Steam: Evert
Lekker je best gedaan met de Ficsmass, maar wat ik net zag ...jeeeezEvert134 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:26:
Het makkelijkst is eerst uittekenen wat je gaat bouwen eerst deed ik dat met pen en papier maar de laatste tijd gebruik ik Satisfactory Calculator. Hier kun je ook alternatieve recepten in invoeren. Je moet alleen even de setup veranderen van bovenaf en mergers/splitters uitzetten.
* ik bouw nu vooral fabrieken in meerdere verdiepingen dat scheelt een boel ruimte en het word er niet veel complexer van. Dan heb ik op de onderste verdieping alle smelters, furnace of refinery. en op de bovenste verdieping de Manufacturer de rest er tussen in waar het past.
[Afbeelding]
Kerstfabriek is weer net anders
[Afbeelding]
Beakzz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:49:
[...]
Lekker je best gedaan met de Ficsmass, maar wat ik net zag ...jeeeez![]()
[YouTube: Winter Wonderland Fan Factory Ficsmas Edition]
Overclocken van productie-machines heeft inderdaad weinig zin, dan is N+1 een stuk makkelijker. En als je dan te veel produceert dan kun je die machines makkelijk terug schroeven.Evert134 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:06:
Ja ik zorg altijd dat de manufacturer van wat ik uiteindelijk nodig heb op 100% kan draaien zonder ergens overclocks te gebruiken(behalve op de miners daar gebruik ik wel overclocks op)
Ik kan niks goedkoops meer vinden, rond de jaar wisseling was die 23€ en heb ik 'm gekocht.xtrme schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:59:
hier ook getriggerd met door deze game
iemand nog een beta key / ea key of een coupon om de game voor minder dan 25€ te kopen ?
Ik heb beiden gespeeld, ik snap je angst, en het is ook wel deels terecht, het is wat lastiger om te zien waar welke band heen gaat en je moet in je hoofd wel echt die helicopter view kunnen aannemen om het overzicht te bewaren. Dat gezegd hebbende, de productieschaal en verschillende fabrieken in factorio vond ik veel groter. Dus je bent ook met minder zaken bezig dan in Factorio (in ieder geval op dit moment).Djurres schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:12:
Factorio vs Satisfactory.
Ben echt verknocht aan Factorio, maar ben zeker nieuwsgierig naar Satisfactory.
Mijn 'angst' is dat je het overzicht relatief snel kwijtraakt. Klopt dat?
Zijn er meer mensen die beide gespeeld hebben?
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Over verschillende gebouwen gesprokensquaddie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:15:
Satisfactory heeft iets meer variatie door verschillende type gebouwen.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het bouwen van 'steigers' om je fabriek de hoogte in te bouwen ook wel één van de uitdagingen van het spel, net zoals constructies bouwen naar resources die een kilometer verderop en honderd meter hoger liggen.squaddie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:15:
@Djurres Ik heb beide en Factorio heeft door de topdown view meer overzicht, maar waar end game Factorio al gauw een enorme fabriek met honderden gebouwen is, is Satisfactory kleinschaliger, maar wel minder overzichtelijk door de 3D. Wel heeft Satisfactory het voordeel dat je door de 3D meer betrokken bent bij je fabriek, Factorio is het afstandelijker ook omdat Factorio minder type productiegebouwen heeft is het wat meer eenheidsworst, Satisfactory heeft iets meer variatie door verschillende type gebouwen.
Mocht je overzicht willen krijgen kan je natuurlijk op een hoog punt gaan staan of deze te bouwen of je installeert een mod die laat zweven.
NEW CONTENT
AERIAL RESOURCE TRANSPORTLIGHTS
- Drone & Drone Port
- Let Drones fly your resources across the map in Tiers 7&8. They are most effective over longer distances.
EQUIPMENT
- Ceiling Light, Flood Light Tower, Wall Flood Light & Street Light
- These 4 buildables will allow you to finally illuminate those dark factory floors
- Lights Control Panel
- This panel can control the settings of all lights connected to it
BUILDINGS
- Hover Pack
- This new equipment allows you to fly through your factory wherever you have a functioning power grid
- Zipline
- It allows you to attach to Power Lines and zip up and down them as much as you want
RESOURCES
- Blender
- The next level of fluid related production allowing you to combine up to 2 fluid and 2 solid resources
- Particle Accelerator
- A high-end production building with an intense power drain that fluctuates over the course of each production cycle
- Resource Well Pressuriser & Extractor
- In combination these 2 buildings can harvest vast amounts of fluid resources from the new Resource Wells
- Power Storage
- Can store excess power and distribute it back into the grid when needed
- Power Switch
- These can be named and break their power circuit connection via the flip of a switch
CHANGES
- Nitrogen Gas
- The first gas to be added to Satisfactory. It functions like other fluids except that it doesn’t require Pumps to be moved through the Pipes
- Resource Wells
- This new resource spot can be tapped with the Pressurizer. They can currently give access to Nitrogen Gas, Oil and Water depending on the Resource Well
- New Parts
- 17 new parts & resources have been added:
- Aluminium Casing, Empty Fluid Tank, Cooling System, Fused Modular Frame, Non-Fissile Uranium, Plutonium Pellet, Encased Plutonium Cell, Plutonium Fuel Rod, Nuclear Plutonium Waste, Copper Dust, Pressure Conversion Cube, Nitrogen Gas, Nitric Acid, Packaged Nitrogen Gas, Packaged Alumina Solution, Packaged Sulfuric Acid & Packaged Nitric Acid
- New Alternate Recipes
- 17 alternate recipes added for the new parts and several alternate recipes added for parts already in the game
- New Project Parts
- A total of 4 new parts for the next phase of Project Assembly:
- Assembly Director System, Magnetic Field Generator, Thermal Propulsion Rocket & Nuclear Pasta
BALANCINGPROGRESSION
- Rebalanced all production lines containing Bauxite/Aluminium
- This includes alternative recipes
- Rebalanced Nuclear production lines
- This includes alternative recipes
- Removed Uranium Pellets as part of this rework
- All conveyor fed Generators now always produce at full capacity instead of regulating their power output to factory consumption
- Geothermal Generators now produce a fluctuating amount of power
- Geysers now have purities which affect the minimum and maximum amount of power a Geothermal Generator can produce
- Upped stack sizes for several commonly used items
- Rebalanced progression of inventory slot increases
- Decreased Fuel burn rate in Fuel Generator from 15 per minute to 12 per minute
- Added several new Crash Sites so there are enough Hard Drives for additional alternate recipes
OPTIMISATION
- Changed the Tier 7 progression to work with the new Tier 8 content (this has no effect on already unlocked content)
- Added a global MAM research completion sound
QUALITY OF LIFE
- Optimised and replaced lots of particle systems and VFX #praisesimon
- Implemented a new Conveyor Item Renderer (Experimental)
- We are testing this new system to reduce the cost of having many conveyors items moving. It is still work in progress but can already have positive effects depending on your system. We are continuing to work on this while Update 4 is on Experimental.
- Implemented a Pooling System for building components
- This system is intended to reduce objects in the game
- Implemented new impostors for factory buildings
- Optimized Power Lines
- Tweaked LOD timings and reduced number of elements on LODs
- Added some optimisations of the Train functionality
NETWORKING
- Implemented proper snapping functionality for Water Extractors
- Added ability to copy and paste settings in buildings (such as selected recipes, overclocking, etc.)
- Added a quick switch radial menu in the Build Mode that can be accessed by pressing “E” to switch between similar buildings like different Power Poles
- Added a directional arrow to the Hyper Tube Entrance hologram
- Quick search (opened with N) now closes when hitting Enter with an empty search field
UI
- Added compression of hidden map data when sending it to clients
- Made sliding more stable to use for clients
- Implemented an improvement for choppy player movement in multiplayer
- Testing a possible improvement for choppy vehicle movement in multiplayer
FACTORY
- Updated the style and info of all production UIs
- Updated multi-output production UIs to better display the recipe information
- Added maximum consumption and Power Storage information to the Power Graph
- Updated the Power Graph to show the last minute of power history
- Changed respawning to Right Mouse Button
- Overhauled the attention ping (Alt + Left Mouse Button) so it indicates when it is off screen and shows distance to ping when it is centred on screen
- Made several additions to the AWESOME Shop UI: Favorites, product page, related schematics, image gallery, descriptions and a search bar that can be activated by pressing Space Bar like in the Build Menu
- The AWESOME shop now displays the cost to build the specified buildings in the schematic that you want to purchase
- Moved the warning errors in the Pipeline Pump UI to the centre
- The recipe scroll box in the build menu now properly covers the whole area
- Added scrolling support with arrow keys in the chat window
- Right click menu on inventory slots and buildings in the Build Menu has option to open the appropriate Codex page
- Re-shot Liquid Biofuel icon to look less like Oil
- Added option for High contrast build/dismantle mode – places a semi-opaque backdrop behind text
- Added option for small/large slots in build/dismantle mode
- Production UI now has a search bar to find specific recipes
- Overclocking no longer rounds to nearest whole percent
- Overclocking now supports math formulas when entering a number (similar to the Quick Search)
- Tooltips on inventory slots now display which Building the part/recipe is produced in
WORLD
- Tweaked sounds on all vehicles
- Improved sounds for different production cycles on Constructor, Manufacturer
- Updated factory building leg texture and mesh
- Added specific factory building legs for the Space Elevator
WILDLIFE
- Polished Dune Desert Maze layout (south west corner of the Dune Desert)
- Implemented several new ambient VFX and an automated proximity-based system to spawn them
- Added support for area specific music with a few new music tracks
- Tweaked and added some caves in the Dune Desert
- Polished a large list of environment assets
EQUIPMENT
- Added some additional animation, VFX and sound feedback to the Lizard Doggo
PLAYER CHARACTER
- Improved first person and third person Parachute animations, VFX and sounds
- Polished the Object Scanner mesh
- Polished Chainsaw animations and sounds
- Overhauled the Color Gun visuals and sounds
SETTINGS
- Tweaked landing and footstep sounds
- Reworked swimming and water impact sounds
BUG FIXES
- Overhauled options menu functionality
- Added a menu volume slider for UI sounds
- Added some Build & Dismantle Mode contrast options
- Added an option to toggle small or big slots in Build & Dismantle Mode
KNOWN ISSUES
- Fixed Miner Mk.1 sound start-up/stop bug
- Fixed client players always having full fuel on equipping a Jetpack
- Fixed a sound bug that occurred when dying under water
- Fixed a sound bug that occurred when triggering water effects with vehicles
- Train track switch positions now update correctly for 3 or more outgoing tracks
- Fixed several localisation bugs (with around 3000 words translated by the community as a result)
- Buildings now show power consumption in MW in the Build Menu
- Clients driving Trains should no longer get the “No Power” message while having power
- Fixed Miners Mk.1&2 sometimes not shutting down properly
- Fixed bugs that resulted in extreme velocity when sliding under certain conditions
- Some conveyor belt items look odd due to the new Conveyor Subsystem, this will be fixed soon
- Conveyor Lifts items don’t show up correctly in some situations
- Conveyor belt items can visually disappear in some situations
- First initialisation of new conveyor items can affect performance for a few frames
- Freight cars have a collision where the container should be even if there is no container there
- The game may crash if it is Fullscreen and loses focus while the world is loading. A workaround is to change from Fullscreen to Windowed Fullscreen in the Video Options
Een kaart kun je unlocken in de M.A.M. (Quartz research, redelijk onderaan). De functionaliteit van deze kaart is vrij beperkt.Ircghost schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:35:
Ik zit pas in tier 4, maar raak nu al het overzicht kwijt. Ik kan niet wachten en hoop dus dat ze een kaart gaan toevoegen waar je gebouwen en lijntjes duidelijk in en het liefst met productie/output/input achtige stats.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ja meerdere playtroughs? Zit nog in mijn eerste vanilla save en een modded er naast, maar zie mijzelf niet zo snel weer opnieuw beginnen. De map is toch elke keer hetzelfde? Als je de beesten en hdd's verzamelen uit kon zetten dan misschien wel, want daar zie ik nog wel het meest tegenopSuicyder schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:16:
Ow daar heb ik geen last van, maar het is niet mijn eerste playthrough, lekker rustig aan stap voor stap dingen maken en doen, niet jagen naar tiers als je het niet volgt al.
En rekenen helpt ook (mij in ieder geval)
Ik speel niet alleen, meestal met een man of 3/4, is gezelliger en je kan heel snel heel veel maken.Beakzz schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:35:
[...]
Ja meerdere playtroughs? Zit nog in mijn eerste vanilla save en een modded er naast, maar zie mijzelf niet zo snel weer opnieuw beginnen. De map is toch elke keer hetzelfde? Als je de beesten en hdd's verzamelen uit kon zetten dan misschien wel, want daar zie ik nog wel het meest tegenop
Ah ja dat scheelt. Heb het ook heel de tijd coop gespeeld maar met 1 andere en wij zijn beide tussendoor door andere games afgeleid.. when the stars allign zeg maar 🙃 Verder geen vrienden kunnen charteren voor deze game helaas.Suicyder schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:55:
[...]
Ik speel niet alleen, meestal met een man of 3/4, is gezelliger en je kan heel snel heel veel maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 18-03-2021 21:09 ]
Ik weet natuurlijk dat er een kaart isRannasha schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:22:
[...]
Een kaart kun je unlocken in de M.A.M. (Quartz research, redelijk onderaan). De functionaliteit van deze kaart is vrij beperkt.
Overigens kun je je savegame uploaden naar deze website en dan krijg je een wat meer bruikbare kaart met daarin al je bouwsels.
[ Voor 48% gewijzigd door Suicyder op 19-03-2021 10:22 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 24-03-2021 09:01 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Battle.net Spud#2543
Jup en ook goed nieuws voor de mods, zo te zien is er een oplossing gevonden voor het probleem om mods te laden. Nog niet alles is klaar, maar er is een doorbraak voor de modlauncher en toepassen van mods. De kans is groot dat alle mods moeten worden aangepast, maar voor de meeste zal dit niet heel veel werk zijn. Dus ik verwacht in de loop van de week wel dat mods weer gaan werken en dat de week erop wel aardig wat mods weer beschikbaar zijn. Dat is voor mij toch nog wel een blokkerende reden om niet meer verder te gaan...Postman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:40:
Update 4 is er dan voor de Early Access branch: https://www.reddit.com/r/...early_access_v0410_build/
Helaas lijkt het dat mods voorlopig nog een probleem blijven geven in Update 4. Snutt behandeld dat in de laatste community update vanuit CSS: YouTube: Known Issues with Update 4 and WHAT'S NEXT for Satisfactory??? 👀.Martinspire schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:35:
[...]
Jup en ook goed nieuws voor de mods, zo te zien is er een oplossing gevonden voor het probleem om mods te laden. Nog niet alles is klaar, maar er is een doorbraak voor de modlauncher en toepassen van mods. De kans is groot dat alle mods moeten worden aangepast, maar voor de meeste zal dit niet heel veel werk zijn. Dus ik verwacht in de loop van de week wel dat mods weer gaan werken en dat de week erop wel aardig wat mods weer beschikbaar zijn. Dat is voor mij toch nog wel een blokkerende reden om niet meer verder te gaan...
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Battle.net Spud#2543
blub
Zelf ook al een tijdje niet meer gespeeld en weet niet welke guide je gezien hebt en wat je al geprobeerd hebt.Foamy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:12:
Heb dit toevallig net deze week weer opgepakt. Ben overnieuw begonnen in starter area 2, en bouw ondertussen rustig verder. Wat ik me wel afvroeg: ik zag in een guide dat je elevators kunt laten clippen binnen een splitter of merger. Maar hoe doe je dat precies? Als ik dit probeer dan komt de lift altijd aan de buitenkant van de splitter of merger terecht en ik krijg maar niet uitgevogeld hoe ik hem aan de "binnenkant" krijg.
[ Voor 7% gewijzigd door Ryst op 25-08-2021 00:11 ]
Mja er zijn wel meer dingen die imo uit balans zijn. En wat ik jammer vind is dat je ook beperkt wordt in wat je wel of niet kunt bouwen. Ik moet gewoon van alles mee kunnen nemen en lekker bouwen ipv dat je moet gaan micromanagen wat je wel of niet in je inventory hebt en wat wel of niet op voorraad is. Je moet aardig wat dingen bouwen puur om andere dingen te bouwen en dat is wel jammer.anboni schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:52:
Ik vraag me steeds weer af wat ze dachten bij de mk2 conveyors. Die reinforced plates zijn zo langzaam om te maken, dat het eigenlijk de moeite niet is. Misschien dat ik in m'n hele game 10 stukken mk2 heb, om ergens een pure miner volledig te kunnen gebruiken. Verder is het mk1 tot ik steel beams heb.
dat heeft meer te maken denk ik met het feit dat je nog niet zo ver bent en niet zo veel Reinf iron plates nodig hebt. zou gewoon mooi wat fabriekjes maken als ik jou was die dit maken want je gaat het nog veel nodig hebben in de toekomst. Zet maar een storage bin of 2 klaaranboni schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:52:
Ik vraag me steeds weer af wat ze dachten bij de mk2 conveyors. Die reinforced plates zijn zo langzaam om te maken, dat het eigenlijk de moeite niet is. Misschien dat ik in m'n hele game 10 stukken mk2 heb, om ergens een pure miner volledig te kunnen gebruiken. Verder is het mk1 tot ik steel beams heb.
Ik weet hoeveel van die dingen ik nodig heb, niet de eerste keer dat ik tier 7/8 heb unlocked. Mijn punt is dat mk2 conveyors gewoon zinloos zijn. Het is zo onwijs veel simpeler om steel beams in grote aantallen te maken (voor 15 per minuut heb je 5 machines nodig voor steel beams en 24 voor reinforced platesWeeDzi schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:38:
[...]
dat heeft meer te maken denk ik met het feit dat je nog niet zo ver bent en niet zo veel Reinf iron plates nodig hebt. zou gewoon mooi wat fabriekjes maken als ik jou was die dit maken want je gaat het nog veel nodig hebben in de toekomst. Zet maar een storage bin of 2 klaar
ja sure maar ja die krijg je pas veel later, bovendien is natuurlijk de grondstof verhouding hetgeen belangrijk is en niet hoeveel machines je nodig hebt, tenminste in mijn ogen.anboni schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
Ik weet hoeveel van die dingen ik nodig heb, niet de eerste keer dat ik tier 7/8 heb unlocked. Mijn punt is dat mk2 conveyors gewoon zinloos zijn. Het is zo onwijs veel simpeler om steel beams in grote aantallen te maken (voor 15 per minuut heb je 5 machines nodig voor steel beams en 24 voor reinforced plates).
Wat je kan proberen voor om het multiplayer te verbeteren is de netwerk kwaliteit te verhogen. In het menu (ESC) -> Options -> Gameplay -> Network Quality. Zet deze eens op ultra. Kijk eens wat dat doet.Ryst schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:42:
Wow wat een gaaf spel! Ik heb het spel donderdag gekocht, en doordat ik nog vrij ben nu al 28 uurtjes erin zitten.
Het speelt heerlijk weg, en ben constant aan het bekijken hoe ik het zo efficient mogelijk kan bouwen.
Heb de helft van de tijd in een game samen met een vriend, en de andere helft in een solo eigen wereld.
Beide werkt erg goed, ondanks meldingen dat multiplayer buggy kan zijn.
Ik heb wel standaard een papier naast mij liggen waar ik producties uitbouw ;D
Ik heb vooralsnog geen problemen gehad met de multiplayer! Maar misschien maakt dit het nog beter4Real schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:45:
[...]
Wat je kan proberen voor om het multiplayer te verbeteren is de netwerk kwaliteit te verhogen. In het menu (ESC) -> Options -> Gameplay -> Network Quality. Zet deze eens op ultra. Kijk eens wat dat doet.
Battle.net Spud#2543
Heb jij ook ervaren dat de echt hoogste level van belt (mk. 5 toch?) niet de capaciteit kan halen die het zou moeten kunnen? Ik ben zelf nooit zover gekomen met de tiers, maar op YouTube en Reddit zag ik dit regelmatig voorbij komen.TepelStreeltje schreef op maandag 6 september 2021 @ 06:47:
Had hier zelf problemen mee met mijn alu productie. kreeg genoeg binnen voor stuk of 9 refineries, maar toch liep de productie niet vlekkeloos. Hoogste level belts er tussen en had nergens meer last van.
Ben ik nog niet tegengekomen, hoogste wat ik haal is 600m3/sec (pure veins op 200%), dus de T5 belts a 780 zijn al "te goed".Postman schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:29:
[...]
Heb jij ook ervaren dat de echt hoogste level van belt (mk. 5 toch?) niet de capaciteit kan halen die het zou moeten kunnen? Ik ben zelf nooit zover gekomen met de tiers, maar op YouTube en Reddit zag ik dit regelmatig voorbij komen.
Battle.net Spud#2543
Volgens mij zit het issue hierin:Postman schreef op maandag 6 september 2021 @ 00:18:
@4Real mooie setup!
Iets wat mij opvalt op de screenshots is dat er een aantal refineries zijn die een geel licht hebben in plaats van groen. Weet je zeker dat ze allemaal voldoende binnen krijgen, iets produceren en ook voldoende capaciteit hebben om alle producten kwijt te raken?
1 overproductie kan al zorgen voor een kettingreactie en langzaam alles stil gaan leggen.
Bron: https://satisfactory.fandom.com/wiki/PipelineMk.2 Pipelines have issues transporting fluid at its max capacity, 600 m3/min. Despite its reading shows 600, there is s 1~3 % loss in fluid flow, so it is advised not to use its full capacity.
[ Voor 7% gewijzigd door TepelStreeltje op 06-09-2021 13:32 ]
Battle.net Spud#2543
Ze zeggen ook dat ze geen Smart mod gaan maken, ze doen gewoon wat dingen die veel gevraagd worden implementeren in de basis versie. Niet iedereen wil namelijk met mods spelen (zoals ik4Real schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:24:
Smart mod werkt volgens mij beter dan Zoop.
Battle.net Spud#2543
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Sja. heel veel zouden die map uitbreiden niet toevoegen, uiteindelijk komt het toch gewoon neer op open plek vinden om een basis te bouwen (of gewoon zelf een open plek creeren of luchtbasis bouwen). en daar banden/rails naar toe trekken. Dat process verandert amper als je heel de map anders zou maken.Beakzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:31:
Zijn ze na update 5 klaar of gaan we dan weer rustig richting update 6? Meer is beter zou je zeggen, maar ik heb gemerkt dat early acces niet echt werkt bij mij met dit soort games. Voel mij niet gemotiveerd om verder te gaan na mijn eerste 100 uur save omdat ze toch nog van alles gaan veranderen.
En het is toch elke keer dezelfde map met dezelfde plekken waar je de hardrive en resources kan vinden wat ook niet echt helpt bij het opnieuw beginnen. Zou liever een focus zien op extra maps.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Nee, er zijn verschillende startlocaties, maar die zitten allemaal op dezelfde map.Evert134 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:46:
zijn er niet 3 kaarten waar je uit kan kiezen?
Aanname is dat dit inderdaad in U5 zit, maar is nog even afwachten want vanuit CSS zelf zijn ze hierover opvallend stil (ze lijken het ook bewust te ontwijken).squaddie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:36:
Treinen gaan inderdaad ook op de schop, ik weet alleen niet of dit met update 5 is of in een latere update.
Precies de reden dat ik geen trucks gebruik. Het gebruik er van en het rijden van die dingen is best waardeloos, waardoor ik liever overga naar een transport bus of treinen. Al is het wel cool om die dingen te zien rijden. Gelukkig pakken ze dit in update 5 aan.Evert134 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:52:
Heeft iemand ook laat van vallende trucks? Ik parkeer ze over het algemeen op foundations om dit te voorkomen. Maar ik heb al een paar keer gehad dat ze na een reload onder de kaart lagen. En dan moet je de posotie resetten via Satisfactory Calculator.
Ik dacht dat dit probleem er ook al even in zat
Oh gelukkig maar ik heb nu ook alleen nog treinen voor onderling transport4Real schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:11:
[...]
Precies de reden dat ik geen trucks gebruik. Het gebruik er van en het rijden van die dingen is best waardeloos, waardoor ik liever overga naar een transport bus of treinen. Al is het wel cool om die dingen te zien rijden. Gelukkig pakken ze dit in update 5 aan.
Ik heb hetzelfde met de Doggo's. In het begin dacht ik dat ze ontsnapt waren, tot ik toevallig met de calculator aan de slag was deze week. Toen zag ik opeens dat er een aantal zaten waar in het spel niets te zien was. Blijken ze inderdaad onder de map te zitten.Evert134 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:03:
[...]
Oh gelukkig maar ik heb nu ook alleen nog treinen voor onderling transport
. Maar wanneer ik een nieuwe fabriek bouw neem ik vaak een truck mee en die verdwijnt nog wel eens.
Toevallig een hele lange water leiding? ik had hetzelfde probleem met mijn olie toen heb ik alles via treinen laten transporteren dat is een stuk stabieler.Postman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:57:
[...]
Ik heb hetzelfde met de Doggo's. In het begin dacht ik dat ze ontsnapt waren, tot ik toevallig met de calculator aan de slag was deze week. Toen zag ik opeens dat er een aantal zaten waar in het spel niets te zien was. Blijken ze inderdaad onder de map te zitten.
Zijn dus nogal wat glitches, zeker als het buiten het zichtsveld plaatsvindt. Zo kapt mijn coal plant er telkens mee door gebrek aan water. Blijf ik in de buurt dan werkt het perfect, maar zodra het buiten mijn directe zicht valt dan schakelt er eerst 1 uit en zo steeds meer (zit ongeveer 500 MW onder de limiet van 1200 dus weinig nodig voor een complete 'meltdown')
Nee klein stukje maar. Het lijkt echt door de background processing te komen, want als ik bij de centrales rond blijf hangen is het geen probleem. Zo snel mogelijk over op mk.2 pipes, dat scheelt ook weer want dan kan ik rustig een extractor iets OC geven (geen ruimte voor een 7de helaas).Evert134 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:52:
[...]
Toevallig een hele lange water leiding? ik had hetzelfde probleem met mijn olie toen heb ik alles via treinen laten transporteren dat is een stuk stabieler.
Dat lijkt me toch echt heel onwaarschijnlijk. Legio mensen die ergens een uitgebreide coal power plant neerzetten die probleemloos blijft draaien, ook als ze niet in de buurt zijn. Er zal toch echt iets in jouw ontwerp zitten wat niet klopt (en zich dan misschien vooral voordat als je niet in de buurt bent). Pompen te ver uit elkaar (of juist te dichtbij, kan ook problemen geven)?Postman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:04:
[...]
Het lijkt echt door de background processing te komen,
Er schijnt met U4 een bug met fluids te zijn en background processing. Dit lees ik nu steeds meer. Veelal bij mk.2 pipes, ook ImKibitz heeft er last van. Ik ben dan ook een hopeloos achterlopend persoon dat ik nog met mk.1 bezig benanboni schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:24:
[...]
Dat lijkt me toch echt heel onwaarschijnlijk. Legio mensen die ergens een uitgebreide coal power plant neerzetten die probleemloos blijft draaien, ook als ze niet in de buurt zijn. Er zal toch echt iets in jouw ontwerp zitten wat niet klopt (en zich dan misschien vooral voordat als je niet in de buurt bent). Pompen te ver uit elkaar (of juist te dichtbij, kan ook problemen geven)?
Battle.net Spud#2543
3 extractors op 8 gens (verbruik is 360m3, 3x 120m3 productie). Je kunt de limiet van 300m3 omzeilen door strategisch plaatsen van de input op de manifold pijp, maar dat lijkt sinds U4 dus een beetje slecht te gaan.TepelStreeltje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:29:
Wat was de verhouding ook al weer? 5 pompen voor 8 coal gens? Ik maakte dan een U zeg maar, de gens aan de onderkant, dus op de plek waar de leidingen bij elkaar komen en aan de bovenkant de pompen (3 om 2) Werkte prima, ook aan de andere kant van de map.
Is al ff geleden dat ik met coal bezig was, dus pin me er niet op vast ;p
Forever raver!
Specs: Workstation Server
[ Voor 6% gewijzigd door Joindry op 08-11-2021 16:59 ]
Zo herkenbaar!Joindry schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:58:
Ik ben met deze begonnen vorige week nadat ik een hele tijd zitten lurken had. Ok, ik was em ook al even uit het oog verloren, maar goed, niet vergeten.
O man wat heb ik mezelf aangedaan. Vorige week blijkbaar erin geslaagd 20u te spelen, daar heb ik toch redelijk wat slaap voor gelaten. Ik ben intussen 36 en het is toch even geleden dat ik nog zoveel speelde in één week.
Het is mijn eerste playtrough en ik probeer het voor mezelf wat rustig aan te doen. Niet teveel guides bekijken op voorhand. En dus ook 100% vanilla, geen mods. Nu weet ik wel dat sommige mods me wel handig lijken.
Ik zit nu net aan de fase waar ik voor het eerst aan coal power plants moet beginnen, de mk2 miners zijn ook unlocked. En ik ben tot het besef gekomen dat de layout van mijn huidige factory absoluut niet meer gaat volstaan. Volledig verhuizen dus. Wish me luck![]()
Tot nu toe, echt een dijk van een spel.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Afhankelijk van je speelstijl. Je kan ook besluiten dat dit een specifieke fabriek wordt die low-tier spullen kan aanleveren en dat dus via trains/trucks.Techno Overlord schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:46:
nieuwe game starten niet een betere optie dan?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq