[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Alsjemenou
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VF_syf7jYnyTm2GL7DlZcekCQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHdavY1IPVvjCou3PV4K5wDq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/897ybKY6KFFv_msmtdwnczrv-mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aaBeeiHxYcEGDG6KnkCg3uQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9_1JJjMaUlWXUIqfmX_YzxcjeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YR7xzQ516ybz3pFf4U44tcJA.jpg?f=fotoalbum_large
Ik plan niet zoveel, maar maak gewoon een base die vele malen groter is dan mijn vorige.
Je ziet 1 arm met 16 belts die ga verspreiden. Er komen in totaal 4 armen x 16 belts.
Mooi rustig aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Voor de mensen die nog op de Steam release wachten:
https://www.reddit.com/r/...tream_highlights_may_5th/

Steam release on track to be released for late May. The update currently in experimental, along with some other updates they highlighted in some videos, will be the one released on Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
Phuncz schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:39:
Zeker wel :) Maar mooi dat het eind mei is, want ik vermaak mij nu al best met de Scrap Mechanic survival update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Phuncz schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:39:
https://www.reddit.com/r/...tream_highlights_may_5th/

Steam release on track to be released for late May. The update currently in experimental, along with some other updates they highlighted in some videos, will be the one released on Steam.
Ik zit meer te wachten op een console-vermelding. Ik snap dat de game waarschijnlijk ook prima op PC te spelen is, maar als ze nog willen verdienen aan de game, moeten ze echt releasen op consoles. Al zal daar wel een groter limiet op zitten voor wat betreft je uiteindelijk kunt maken. Al moet ik zeggen dat de game toch best netjes loopt.

In ieder geval doen mn mods het weer na de laatste updates daarvoor. Teleporter is toch wel handig om snel van a naar b te gaan. Natuurlijk kun je ook hypertubes maken, maar dat neemt toch altijd wat tijd in.

Ik gebruik overigens geen mods die speciale dingen toevoegen voor de productielijnen. 1 update en alles is weer kapot of werkt niet meer zoals je wilt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:07
Ik ben inmiddels ook al vaak opnieuw begonnen met mijn base, dus ik ben nu ook echt bezig met het bouwen van een megabase. Tot nu toe alleen de basis (bijna) af en dan weer opbouwen (de lucht in) met de productielijnen.

Ik ben hem nu zo aan het bouwen waardoor ik bij iedere "ingang" 12 lijnen naar binnen kan brengen en dit moet dan uiteindelijk helemaal rondom de base gaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksmBwN8IS16_5XRZ9tXve1qa1ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEoEE90eHOXXCBU8iedwoWuh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

https://www.reddit.com/r/...stream_highlights_may_12/
  • Steam release: They're going to be getting into final testing soon, so expecting everything goes smoothly, it seems likely they'll be ready for release in a couple weeks. Yes, the Epic and Steam versions will be the same, there will be crossplay between versions at Steam launch.
  • The content in experimental currently will be the one released on Steam.
  • Dedicated servers will be more of a priority when Steam is released, no ETA.
  • Some work is being done on updating caves on the map (no specifics beyond that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Dit weekend begonnen, en krijg weer het heerlijke factorio gevoel. Alleen nu minder druk, want de aliens vallen niet aan.
Alles werkt ook zo soepel, echt top!

Zoek eigenlijk een handig overzicht met verhoudingen er in... Vind op google voornamelijk oudere, welke schijnbaar niet up tot date zijn? Heeft iemand linkje naar eentje die goed werkt?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Met steam release dus nog geen story-mode achtig iets?

Ik wacht eigenlijk met mijn replay op iets van een story-mode achtig iets. Om naast het bouwen nog wat te doen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 20:46
Waah schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:50:
Met steam release dus nog geen story-mode achtig iets?

Ik wacht eigenlijk met mijn replay op iets van een story-mode achtig iets. Om naast het bouwen nog wat te doen te hebben.
Deze willen ze pas doen bij de final release. Wordt ook beantwoordt in de onlangs geposte FAQ video, kan zo snel de timestamp niet vinden maar is sowieso wel de moeite waard om helemaal te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@JazzGreenway 25 september dus. Nog ff geduld ^_^
Blij dat story niet verplicht is om verder te komen in de tech-tree. Hopelijk betekend dat niet dat het een slap iets word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:29
Ik ben sinds kort verslaafd geraakt aan dit spel.

Paar keer mijn basis(plaat) afgebroken en opnieuw ingericht,, ik ben nog lang en breed niet zo ver als anderen hier.

Net 2 x iron, 2 x coal, 1 x koper en 1 x limestone binnen laten komen. Quartz en Sulfur komen via trucks naar binnen.

Mijn spawnpoint was de groene weides in het westen van de map, water halen was een uitdaging maar toch gelukt. Nu bezig met olie opzetten helemaal in het zuidoostelijk deel van het eiland. De route was een uitdaging maar na wat explosieven te hebben uitgevonden ineens een stuk eenvoudiger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Martinspire schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Ik zit meer te wachten op een console-vermelding. Ik snap dat de game waarschijnlijk ook prima op PC te spelen is, maar als ze nog willen verdienen aan de game, moeten ze echt releasen op consoles. Al zal daar wel een groter limiet op zitten voor wat betreft je uiteindelijk kunt maken. Al moet ik zeggen dat de game toch best netjes loopt.
IK geloof niet dat dit ooit op de huidige generatie consoles gaat uitkomen.
Als ik al zie hoeveel problemen mijn huidige pc heeft om dit allemaal enigzins soepel weer te geven.

Ik heb niet het idee dat ik zon enorm grote basis heb, maar de fps is op mijn amd3600 ver gekelderd.
nog iritanter zijn de hickups die om de minuut ofzo gebeuren, ook al ben ik mijlen van mijn eigenlijke basis.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

pffff, die olie productie is toch wel een breinbreker!

Dacht dat ik goed overzicht gevonden had op Reddit, maar die klopt niet helemaal...

Hebben jullie nog ergens goede schema's waarmee je plastic, rubber en packaged fuel zonder verliezen produceert?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mega-Druif
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 10:39
Welke ik nog wel vaak raadpleeg is:
http://bit.ly/satisfactory-floor-plans

Staat erg veel op. Sommige floor plans zijn outdated, kwa recipes dan, maar de layout is vaak nog wel goed te gebruiken. Zo heb ik afgelopen weekend zijn setup gebruikt voor Alclad Aluminum Sheet. De v2 variant geeft 120 stuks per minuut, met een minimaal vloeroppervlak (dat maakt mij niet uit, ik had eigenlijk gerekend op een veel groter oppervlak) en slim gebruik van water. Het enige wat niet klopte was het aantal benodigde Quartz (recipe geupdate niet lang terug), maar omdat ik eigenlijk de gehele oosterlijke 'Swamp' heb gefundeerd op hoogte zijn er 6 normal deposits dichtbij.
Hier staat ook genoeg bij voor andere setups. "Number Crushen" doe ik meestal niet tot 100% efficiency, hoewel de game daar natuurlijk wel tot uitnodigd.

Speelt er ook wel eens iemand samen online? Dat heb ik nog niet gedaan. Het best lijkt me dan met een paar andere gasten (max 2 of 3?) een nieuwe wereld te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb het half april met 4 vrienden gekocht, dus we doen regelmatig bij elkaar helpen.
Als de dedicated server er is gaan we gezamelijke wereld starten.
Bijna iedereen is bezig met Alu, zelf gisteren ook het rekenwerk gedaan en viel me nog mee hoe lastig het is.
Heb alleen nog niet het alt recipe, denk dat ik eigenlijk beter eerst op jacht kan gaan naar Pods en hopen dat die er snel uit komt.

Kortom, Jetpack aan, explorer met voorraden en gaan met die banaan :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mega-Druif schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:39:
Welke ik nog wel vaak raadpleeg is:
http://bit.ly/satisfactory-floor-plans

Staat erg veel op. Sommige floor plans zijn outdated, kwa recipes dan, maar de layout is vaak nog wel goed te gebruiken. Zo heb ik afgelopen weekend zijn setup gebruikt voor Alclad Aluminum Sheet. De v2 variant geeft 120 stuks per minuut, met een minimaal vloeroppervlak (dat maakt mij niet uit, ik had eigenlijk gerekend op een veel groter oppervlak) en slim gebruik van water. Het enige wat niet klopte was het aantal benodigde Quartz (recipe geupdate niet lang terug), maar omdat ik eigenlijk de gehele oosterlijke 'Swamp' heb gefundeerd op hoogte zijn er 6 normal deposits dichtbij.
Hier staat ook genoeg bij voor andere setups. "Number Crushen" doe ik meestal niet tot 100% efficiency, hoewel de game daar natuurlijk wel tot uitnodigd.

Speelt er ook wel eens iemand samen online? Dat heb ik nog niet gedaan. Het best lijkt me dan met een paar andere gasten (max 2 of 3?) een nieuwe wereld te beginnen.
Ik vind die floor plans eigenlijk vrij nutteloos. Zonder verdere connectie met andere resources (waarbij je dus ook zelf de input/output moet uittellen) is het vrij zinloos. Is er nergens een site die een mooie flow maakt van een gemiddelde basis. Dus dat je met je setup supercomputers, heavy frames, chrystal oscillators en andere meuk bouwt uit redelijk standaard factories? Ik wil gewoon weten hoeveel ik van elke machine moet hebben om een normale productie te hebben. Het maakt me weinig uit of dan de efficientie 90 of 93% is, zolang ik maar vooruit kan. Zolang er nog steeds nieuwe content voor gemaakt wordt die alles om kan gooien of versnellen (snellere belts, snellere extractors, etc) is er voor mij weinig nut om elke factory helemaal te benutten omdat zodra je klaar bent, er weer iets nieuws is om zaken te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
@Martinspire Even zoeken op Satisfactory calculators, eentje die ik in het verleden heb gebruikt is: https://legorin.github.io/satisfactory-calculator/calc.html Het prettige aan deze vond ik dat je productie niet alleen per item maar ook per gebouw kan opgeven. Bijvoorbeeld motoren worden in het standaard recept 5 per minuut gemaakt, dus als je twee gebouwen invult en dat bouwt is het eind resultaat 10 motoren per minuut.

[ Voor 47% gewijzigd door squaddie op 11-06-2020 22:19 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

squaddie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:32:
@Martinspire Even zoeken op Satisfactory calculators, eentje die ik in het verleden heb gebruikt is: https://legorin.github.io/satisfactory-calculator/ Het prettige aan deze vond ik dat je productie niet alleen per item maar ook per gebouw kan opgeven. Bijvoorbeeld motoren worden in het standaard recept 5 per minuut gemaakt, dus als je twee gebouwen invult en dat bouwt is het eind resultaat 10 motoren per minuut.
Ja maar dan moet je zelf weer een heleboel instellen en niet elke calculator is even stabiel. Zeker bij tier 6+ heb je aardig wat nodig. En dan wordt het ook meteen heel complex. Gewoon een overzicht van x smelters aan een ore node, dan x constructors, etc. Dan kijk ik zelf wel hoe ik die shit aan elkaar gooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Wat een vermoeiend spel is dit zeg :+ 40 uur sinds de Steam release en de plannen worden groter en groter :) Elke keer als ik een stuk land afbaken blijkt het al snel weer te klein voor de uiteindelijke uitwerking.

Nog steeds op de eerste run samen met een vriend dus het is ook een deel de ravage van een begin waarin wij geen idee hadden opruimen, maar dat is niet erg. We hebben net pas de olie op gang dus volgens mij zijn we voorlopig nog niet klaar.

Ik hoop wel dat er snel dedicated servers komen. Op zich werkt het uitwisselen van de save via Dropbox wel, maar de client heeft nu echt wel nadelen tegenover de host. Als client lukt het bijvoorbeeld niet om in The Explorer te rijden en ook met aliens vechten kan erg lastig zijn als de game out of sync is.

Hoe dan ook best onder de indruk van hoe goed het meeste al werkt en ook wel blij dat ik op de Steam release heb gewacht.Er is nu tenminste veel content :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf ben ik verder gegaan op een savegame van bijna een jaar geleden. Ik was best ver, ik had nuclear lopen en treintje of twee, maar toen ik terug startte na de Steam launch werkte er vanalles niet. Om te beginnen had ik geen stroom, de kerncentrales hebben nu water nodig :) Ook Uranium Pellets ipv. Uranium Ore voor de Fuel Rods. Ook de olie-situatie is drastisch veranderd, evenals Copper Sheets zijn nu een ding voor productie. Momenteel heb ik weer even stroom, maar olie moet nog hersteld worden evenals het Fuel Rods gebeuren. Binnenkort wat foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega-Druif
Martinspire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Ik vind die floor plans eigenlijk vrij nutteloos. Zonder verdere connectie met andere resources (waarbij je dus ook zelf de input/output moet uittellen) is het vrij zinloos. Is er nergens een site die een mooie flow maakt van een gemiddelde basis. Dus dat je met je setup supercomputers, heavy frames, chrystal oscillators en andere meuk bouwt uit redelijk standaard factories? Ik wil gewoon weten hoeveel ik van elke machine moet hebben om een normale productie te hebben. Het maakt me weinig uit of dan de efficientie 90 of 93% is, zolang ik maar vooruit kan. Zolang er nog steeds nieuwe content voor gemaakt wordt die alles om kan gooien of versnellen (snellere belts, snellere extractors, etc) is er voor mij weinig nut om elke factory helemaal te benutten omdat zodra je klaar bent, er weer iets nieuws is om zaken te vervangen.
Het is natuurlijk ook onderdeel van het spel om het zelf uit te vogelen. Daarnaast is het ook maar net hoeveel voorraad je wil hebben van alles. Ik denk dat iedereen dit soort ervaringen heeft die begint met het spel (of al een tijd speelt). Heb je net je iron plates en rods op gang, moet je ze combineren met screws tot reinforced plates, dus productie aanpassen. 8)7
Heb je dat net lekker lopen blijkt dat je die plates weer nodig hebt voor de de rest van de metaalproductie. etc etc. Ik heb mijn metaal 'fabriek' (eigenlijk gewoon factory-vloer) wel 4x omgegooid in het begin omdat ik bijvoorbeeld geen rekening had gehouden met het opschalen van productie, en later nog weer vanwege de uitbreiding van prodoctie, en wederom na de upgrade van de miner; en nog weer later na het vinden van de betere alternate recipes. Nu ik mijn aluminium plates op gang heb, en begin aan (en ook nog twijfel over) kernenergie, weet ik wel beter en hou ik standaard rekening met alle boven genoemde fases. Ook hou ik rekening met eventuele logistieke uitbreidingen op m'n treinstations etc. Je weet maar nooit wat er in de toekomst komt...

Tevens denk ik dat er niet meer zo'n grote update zal komen die zoveel impact had als "update 3", met pipes en al die aangepaste productieprocessen (denk coal powerplant die plots een waterpijp nodig hebben en refineries met bijkomende vloeistoffen-afvalproductie bij bijvoorbeeld plastics.)
Ergens hoop ik op nóg zo'n grote update; maar ben ook 'bang' voor de gevolgen ...
Maar ik hoop vooral dat ze tier 8 gaan klaar maken :*) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dat heraanpassen vind ik juist het leuke aan de game. Daar zit de uitdaging.... net als bij een echte fabriek overigens. Daar veranderd er ook regelmatig iets waardoor je geen perfecte efficientie kan halen, en moet je de productlijnen ook weer aanpassen.

Ik heb al héél lang niet gespeeld. Nog vóór nuclear power etc. Dus als ik weer ga beginnen is het praktisch een nieuwe game weer ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het was voor mij nog het meest hoofd-krabben hoe intensief het is om vloeistoffen op hoogte te krijgen. Per 20m hoogte (5x 4m hoge foundation) moet er een pomp tussen die ook nog eens van stroom moet voorzien worden. Ik heb mijn kerncentrales maar verplaatst ergens kortbij water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mega-Druif
Phuncz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:07:
Het was voor mij nog het meest hoofd-krabben hoe intensief het is om vloeistoffen op hoogte te krijgen. Per 20m hoogte (5x 4m hoge foundation) moet er een pomp tussen die ook nog eens van stroom moet voorzien worden. Ik heb mijn kerncentrales maar verplaatst ergens kortbij water.
Ik kwam er dus afgelopen weekend achter dat water wat op een bepaalde hoogte gewonnen wordt; naar beneden kan gepiped worden maar ook weer terug naar dezelfde hoogte zonder dat er pompen nodig zijn! Zal in het echt waarschijnlijk ook wel zo zijn (geen idee, niet onlogisch lijkt me tot op zekere hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Hmm, Bauxite gevonden maar nog geen recepten vrij gespeeld, dat is zeker Tier 7 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kan je het misschien manueel even minen en dan onder de M.A.M. gooien ? Voor mij is Bauxite al even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Looney11 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:02:
Hmm, Bauxite gevonden maar nog geen recepten vrij gespeeld, dat is zeker Tier 7 of zo?
Klopt. Als je wilt weten waar het voor dient:
spoiler:
Voor het maken van aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Phuncz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:04:
Kan je het misschien manueel even minen en dan onder de M.A.M. gooien ? Voor mij is Bauxite al even geleden.
Wat? kan je ook dingen onder de M.A.M gooien die er niet al in staan? Want dat zou betekenen dat ik nog meer kan vrijspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb na mijn lange pauze zowat alles terug onder M.A.M. moeten gooien. Bij mij staat er nog een "unknown metal" wat vermoedelijk de Bauxite is. Trouwens is het geen geheim dat Bauxite voor aluminium dient: Wikipedia: Bauxite

Dit wordt in de industrie ook wel gebruikt, evenals Bob's mods in Factorio, om het in dezelfde wereld van games te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:15:
Zelf ben ik verder gegaan op een savegame van bijna een jaar geleden. Ik was best ver, ik had nuclear lopen en treintje of twee, maar toen ik terug startte na de Steam launch werkte er vanalles niet. Om te beginnen had ik geen stroom, de kerncentrales hebben nu water nodig :) Ook Uranium Pellets ipv. Uranium Ore voor de Fuel Rods. Ook de olie-situatie is drastisch veranderd, evenals Copper Sheets zijn nu een ding voor productie. Momenteel heb ik weer even stroom, maar olie moet nog hersteld worden evenals het Fuel Rods gebeuren. Binnenkort wat foto's :)
Zo, bijna 300 uren savegame:

Satisfactory
Oranje gebouw, Sulfuric Acid en Uranium processingOranje gebouw - aanvoer resourcesWalkway tussen Oranje en Cyaan gebouw
Uitzicht van Cyaan gebouw richting Space ElevatorCyaan gebouw - TreingedeelteOverview shot van Blauw gebouw - Space Elevator
Blauwe gebouw - StorageWitte gebouw - General processingWitte gebouw - General processing
Tussen gebouwenTussen gebouwenOranje gebouw - Oil processing
Tussen gebouwenTussen gebouwenCyaan gebouw - aluminium
Prachtig lichtspel met glazen dakStart-gedeelte

Je kan over de prentjes gaan voor een minimale beschrijving.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 20-06-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Heb het ook aangeschaft. Tot nu toe al goed mee bezig gehouden. Ik had nood aan een spel dat je vlug even aan en uit kan zetten zonder zorgen. Ook leuker voor de vriendin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:54
SmokingSig schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:31:
Heb het ook aangeschaft. Tot nu toe al goed mee bezig gehouden. Ik had nood aan een spel dat je vlug even aan en uit kan zetten zonder zorgen. Ook leuker voor de vriendin :)
Zit je wel in het goede topic?

Bij mij is Satisfactory altijd: "nog eventjes deze lijn optimaliseren", en we zijn weer een uur of twee verder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Flapperbol schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Zit je wel in het goede topic?

Bij mij is Satisfactory altijd: "nog eventjes deze lijn optimaliseren", en we zijn weer een uur of twee verder :+
Haha dat heb ik ook ondervonden man man man.

Maar ik bedoeld als de vriendin roept, save game en weg. Daar ik altijd CS GO speelde is dat niet altijd mogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28
Ik heb mezelf gisteren ook getrakteerd op Satisfactory, na 6 uur spelen veel geleerd maar heb weer aardig wat fouten gemaakt dus denk dat ik nu nog weer met een schone lei begin. Nu heb ik nog niet zoveel gebouwd.

Maar ben bang dat ik er een nieuwe verslaving bij heb xD

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik ben begonnen met een transport netwerk(je) van treinen. Krijg het alleen nog niet goed voor elkaar dat hij de goedereen ook lost... Alles staat goed, dus snap niet wat ik fout doet...

edit. Heb em al, je moet in de cargo stations wel zeggen dat het unload is :P Net als bij truck stations dus. Achteraf logisch...
pr0mo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:56:
Ik heb mezelf gisteren ook getrakteerd op Satisfactory, na 6 uur spelen veel geleerd maar heb weer aardig wat fouten gemaakt dus denk dat ik nu nog weer met een schone lei begin. Nu heb ik nog niet zoveel gebouwd.

Maar ben bang dat ik er een nieuwe verslaving bij heb xD
Lekker door gaan, paar containers neer zetten, alles deconstructen, opslaan en verder.

Of gewoon verdieping bouwen en daar opnieuw alles opzetten, maar dan netjes geordend (heb ik al 3 keer gedaan :P )

[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 22-06-2020 20:19 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@TepelStreeltje De trainstation staat ook op lossen ipv laden? Als dat zo is dan zou ik het niet uit mn hoofd durven zeggen, je kan je savefile delen dan kan ik een blik werpen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

squaddie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:37:
@TepelStreeltje De trainstation staat ook op lossen ipv laden? Als dat zo is dan zou ik het niet uit mn hoofd durven zeggen, je kan je savefile delen dan kan ik een blik werpen.
dat was precies het probleem ;P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gezien het enorme aantal uren dat ik aan Factorio heb besteed leek het me wel leuk om eens Satisfactory te proberen. Tot noch toe is het een totaal andere uitdaging, maar zeker een spel waar ik maanden/jaren mee zoet zal zijn.

Stand van zaken na 4 uur aanrommelen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KPdvsGj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oH4avbB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YWvdtl6.jpg

Zodra ik energie kan opwekken met kolen ga ik de productie opschalen en naar de hal verplaatsen waar ik nu mee bezig ben (bio-fuel hadden ze wat mij betreft uit het spel mogen laten :+ ). Ik zit te denken aan 1 verdieping waar alle smelters staan, daarna een verdieping met de tier 1/2 producten etc. Het uitlijnen van de lopende banden zal vast makkelijker gaan met fundatie-grid.

Is er trouwens een manier op de inhoud van zo'n opslag-gebouw te limiteren zodat deze bijvoorbeeld slechts 4 stapels buffert ipv 24 stapels?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Drumatiko schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:39:
Is er trouwens een manier op de inhoud van zo'n opslag-gebouw te limiteren zodat deze bijvoorbeeld slechts 4 stapels buffert ipv 24 stapels?
Nope :( Helaas nog niet. Hoop wel dat ze dit net zoals in factorio gaan doen.

BioFuel is inderdaad in het begin beetje vervelend. Zo snel mogelijk door naar Coal en dan nooit meer terug kijken :P (en daarna door naar Fuel en Nuclear :D )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mega-Druif
Van een user van Reddit geplukt
Hieronder een overzicht van alle tiers met alle productie flowcharts. (en nee, je krijgt hier nog steeds geen indruk van de aantallen die je nodig hebt, maar ik vind dat ook eigenlijk een beetje horen bij het spel; dat moet je zelf uitzoeken)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY8na4oFzKjdbjj_kWY_alkVk0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8TnsizGzzcYYX3ykzls7yfOk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
Volgens mij moet je van raw quartz toch echt eerst Silica maken voordat je het in het alu proces kan frommelen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Na steenkool vrijgespeeld te hebben ben ik gestart met een 600MW centrale (8x steenkool turbine):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ge8D7BK.jpg

Screenshot van de begane grond (aangesloten):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7xwNJuR.jpg

Screenshot van de 1e verdieping (WIP):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rmoAjCi.jpg

Ik vermoed dat ik een stel pompen nodig ga hebben om het water voldoende ver omhoog te krijgen :D
Daarnaast heb ik nog een hele hoop research-tickets nodig voor de verdere aankleding van het pand.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:28
Oei na ruim 35 uur begint het nu wel pittig te worden.
Mijn spaghetti lijnen zijn voor mij niet te voorkomen. Ook omdat ik er elke x weer achter kom dat ik wel genoeg heb gebouwd xD. Om er na 5 uur weer achter te komen dat ik toch meer ruimte nodig had xD

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hier is de eerste save 115 uur oud en wij (speel met een vriend) beginnen nu toch wel langzaam de motivatie kwijt te raken. We hebben geen tier meer om naar toe te werken. De Spacelift heeft niets meer nodig en alle research is klaar. Ik heb de hele wereld gezien en zo goed als alle schijven gevonden, maar nu mis ik echt een doel in het spel.

Ik hoop dat ze naast de 2? tiers die nog komen opdrachten verzinnen voor bepaalde beloningen om ergens naar toe te werken. En dat mogen wat mij betreft aburde hoeveelheden zijn. Heb nu 20 treinen rijden om alle recourses naar de fabriek te brengen, maar 80% gaat de sink in als overflow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Beakzz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 01:25:
Hier is de eerste save 115 uur oud en wij (speel met een vriend) beginnen nu toch wel langzaam de motivatie kwijt te raken. We hebben geen tier meer om naar toe te werken. De Spacelift heeft niets meer nodig en alle research is klaar. Ik heb de hele wereld gezien en zo goed als alle schijven gevonden, maar nu mis ik echt een doel in het spel.

Ik hoop dat ze naast de 2? tiers die nog komen opdrachten verzinnen voor bepaalde beloningen om ergens naar toe te werken. En dat mogen wat mij betreft aburde hoeveelheden zijn. Heb nu 20 treinen rijden om alle recourses naar de fabriek te brengen, maar 80% gaat de sink in als overflow :+
ik ken dat ja...
Heb alles draaien, behalve nuclear. Was aanvankelijk van plan om dat wel te gaan doen (omdat het kan). Maar om daarvoor weer alle productie lijnen om te leggen, of opnieuw op te zetten...
Heb bijna alle productie lijnen zo ingericht dat ze prima stil kunnen staan als er geen vraag is (behalve olie natuurlijk), dus gaat niet zo veel de Sink in. Overnieuw beginnen heb ik me ook kort aan gewaagd, maar ik mis paar van de basics wel heel erg.... (increased inventory!!!!)

Ben enorm benieuwd wat ze voor de volgende paar tiers voor ogen hebben!
Is er al iets van een deadline bekend?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Beakzz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 01:25:
Ik hoop dat ze naast de 2? tiers die nog komen opdrachten verzinnen voor bepaalde beloningen om ergens naar toe te werken.
Als ik kijk naar Factorio, de 2D variant van deze game, dan zijn het de mods vooral die de levensduur verlengen.
Mods zoals Bob’s/Angel’s/etc. die de mogelijkheden verticaal en horizontaal uitdiepen.
Maar ook complete aanpassingen zoals Krastorio 2 en Seablock hebben me ongeveer 1.500 uren van mijn leven entertained gehouden, waar ik Satisfactory solo na 300 uren op dezelfde drempel als jou stoot.

Ik hoop dus voornamelijk dat mods een plaats krijgen, ik zou graag een Seablock game in Satisfactory doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Stand werk van mijn fabriek;
Begane grond: tijdelijke kleinschalige productie waarmee de fabriek opgebouwd wordt.
Eerste verdieping: ijzersmelterij met ruimte voor 6x24 smelters.
Eerste verdieping: 6x6 belt balancer voor de ijzer blokken.
Tweede verdieping: kopersmelterij met ruimte voor 6x24 smelters.
Tweede verdieping: 6x6 belt balancer voor de koperblokken.
Derde verdieping: Staalsmelterij waar ook stalen sub-producten gemaakt worden. Ik laat elk product hier een rondje om de vloer heen maken zodat je makkelijk producten kunt toevoegen/aftappen daar waar nodig.
Derde verdieping (bijgebouw): cement fabriek.
Vierde verdieping (nog te maken): verdieping waar ijzeren sub-producten gemaakt worden.
Vijfde verdieping (nog te maken): verdieping waar koperen sub-producten gemaakt worden.
Zesde verdieping (nog te maken): geavanceerde producten (motoren en andere spullen waar meerdere grondstoffen voor nodig zijn).

De flessenpost/buistransport heb ik net vrijgespeeld, waarschijnlijk ga ik daar een mooi netwerk van maken om me snel tussen de verschillende verdiepingen te kunnen verplaatsen.

Olie heb ik nog niet vrijgespeeld, maar ik denk dat ik daar een separate fabriek voor ga maken. Ik heb nu al 8 waterpompen draaien voor mijn kolencentrales en ga mijn olie-fabriek in de buurt van een nieuwe waterbron maken.

Als dit klaar is dan ga ik misschien alle producten per trein naar een nieuwe locatie brengen (puur voor de lol) :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zN8K1KF.jpg
(click op de afbeelding voor de full-res versie van de afbeeldingen en nog wat extra screenshots op imgur)

Het mooiste is wanneer je denk dat iets nèt niet gaat passen, en je het er uiteindelijk toch tussen weet te friemelen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aardige setup ! Ik heb een vergelijkbare stijl van bouwen :D We zitten ook in hetzelfde gebied zo te zien. Maar je zit nog op een vrije lage Tier denk ik ? Dat is leuk, ik ben een beetje geraced naar de hoogste tier en nu is er buiten opschalen weinig te doen voor mij. Uranium en Quartz heb ik gevonden bij die waterval in de achtergrond van de laatste screenshot. Deze moeten niet via trein, de afstand is ook te doen met trucks of lange belts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Bedankt, ik heb net alles vrijgespeeld van tier 4. Zodra ik de twee volgende verdiepingen klaar heb ga ik eens kijken wat er in de ruimtelift gestopt moet worden voor het vrijspelen van de volgende tiers. Vrachtauto's en treinen heb ik nog niet gebruikt, maar dit ga ik op een gegeven moment wel nodig hebben om de fabriek op volle toeren te kunnen laten draaien :+

Met het vrijspelen van de nieuwe technologieën doe ik bewust rustig aan; liever stop ik nu iets meer tijd in het maken van een handig systeem dan dat ik later alles moet afbreken omdat het net niet meer past. Het enige probleem waar ik nu tegenaan begin te lopen is dat de liften niet meer lang genoeg zijn, dus waarschijnlijk ga ik een separaat verticaal-transport bijgebouw nodig hebben *O*

Het enige dat ik wel enorm mis van factorio is de mogelijkheid om een van de zijden van een splitter/merger prioriteit te geven. Als ik ooit klaar ben met deze run dan ga ik me toch eens verdiepen in mods voor satisfactory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

uiteindelijk heb je smart en programmable splitters, kan je hoop meer mee.

Houd je er wel rekening mee dat wanneer je alternate recipe's hebt, je je basis misschien weer om kan gooien? :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:28
Impressive hoor! Daar valt mijn gare opstelling echt bij in het niets. Hoe plannen jullie dit? Teken je een gebied uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
vinpower schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:11:
Impressive hoor! Daar valt mijn gare opstelling echt bij in het niets. Hoe plannen jullie dit? Teken je een gebied uit?
Als je in het begin een grof idee hebt hoe je het zou willen opzetten dan gaat de rest vanzelf. :+ Waar jij een mooie gestructureerde uitbouw ziet, zie ik een stukje ruimtegebrek die een beetje gecamoufleerd is. Een van de dingen die ik bijvoorbeeld anders had moeten doen is het horizontaal transport van de lopende banden die de voorgevel van het gebouw blokkeren. Ik denk eraan om hier een technische kelder voor te maken (BG ligt precies 2 blocks boven het maaiveld, dus kan er een kabelkelder transportkelder van maken ;) . Ook het buizen-transportsysteem zou ik achteraf anders aanpakken; dit zit nu tegen de voorgevel aan geplakt (net achter het trappenhuis).

Wat in de regel wel helpt is vanuit 1 hoek van de vloer beginnen te bouwen. Dus de X-richting is voor nieuwe producten, en de Y-richting is voor opschalen van de productie. Je maakt dan bijvoorbeeld op kolom X1 een rij smelters, op kolom X2 een rij plaatfabrieken, op kolom X3 ijzeren staven, etc. Op Y=0 zorg je vervolgens voor de aan en afvoer van je materialen/producten (doordat je lopende banden kunt stapelen kun je veel aan/afvoer op een smalle zone voor elkaar krijgen). Door zowel de aan en afvoer bij elkaar te houden zorg je ervoor dat je heel makkelijk in Y-richting kunt opschalen. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat je een behoorlijk lap vloeroppervlakte aanmaakt, je gaat altijd ruimte te kort komen (bij belt T5 zal ik waarschijnlijk de achtergevel eruit moeten slopen om in Y-richting uit te breiden). Iets wat hier op lijkt is het gebruik van een rondlopende ring van eindproducten. Je kunt vervolgens op elk willekeurig punt producten hier vanaf halen en in een bijgebouw (of andere verdieping) verder verwerken. nadeel hiervan is dat uitbreiden van je productiecapaciteit iets beperkter wordt als je ook niet een stapel ring-belts wilt gaan verplaatsen.
En zo zijn er vast nog vele andere methoden (bv. gebruik maken van losse fabrieken). Probeer vooral iets geks om te zien of het werkt.

Daarnaast zie je alleen de 'mooie' dingen. Er staat rondom het bouwwerk nog genoeg rommel dat moet blijven draaien zodat ik kan blijven bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aC4oND3.jpg
(klik voor full-scale)

Ik krijg nu al bijna zin in de volgende ronde en ik heb T5 nog niet eens aangetikt :9~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Kleine update van mijn fabriek;

de staal, koper en ijzer verdiepingen zijn klaar, en ik ben nu begonnen met de centrale hal waar geavanceerdere producten gemaakt worden. Onder de hal is een 'open' tussenvloer gemaakt waar alle sub-producten van de onderliggende verdiepingen verzameld worden (ca. 30 items). Alle producten worden naar de buitenwanden van de hal gebracht waar vervolgens kleine sub-fabriekjes spullen vanaf kunnen halen (en vervolgens weer nieuwe producten toevoegen aan deze stapeling van transportbanden.

Met name de grote hoogte van de gestapelde belts in combinatie met gestapelde fabrieken in de hal maakt het soms wat lastig om alle items op de juiste plaats te krijgen (en gelijktijdig alles bereikbaar te houden).

Olieproducten zijn ondertussen ook vrijgespeeld (t5/t6), en ik moet zeggen dat de spaghetti aan belts en pijpen al snel mooie fabrieken opleveren in combinatie met platforms. Ik hoop overigens wel dat ze ooit betere pijpen toevoegen aan het spel; overklokken van een olieput heeft slechts beperkt zin als de pijp slechts 300m3 per minuut kan transporteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cVpPJVx.jpg
(klik op de afbeelding voor de full-scale afbeeldingen op imgur)

Echt een prachtig spel, de eerste 100uur zijn voorbij gevlogen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:49
Ik ben er ook aan begonnen. Een te klein fabriekje gezet, dus zetten we er maar een stuk bij aan in het ravijn. Tot de conclusie komen dat die opstelling ook niet werkt. Dus een nieuwe fabriek verder het ravijn in. Stelselmatig fabriek 1 en 2 afbreken. Ondertussen ook al 97 uur in die save zitten.

Al het gele en het glaswerk is het nieuwe. Al het grijze, en de tegels die je onderaan ziet, moeten nog weg.
Het rechtergebouw is puur om de ore te verwerken tot ingots. Dan gaat het met transportbanden naar het andere gebouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijzvddo0IT5sV6kpHu1_3SOiFnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sG0VaODprdBldFnQUMbXo3hF.png?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Ik had me voorgenomen om 1 olie-pomp volledig te benutten voor aluminium productie, maar zit na een weekend werk pas op 1/4e van de totale fabriek (nog los van de overige grondstoffen die nodig zijn). Het duurt allemaal wat langer doordat ik continu heen en weer aan het reizen ben om cement, staalplaten en iron bars te halen :+

Afbeelding 1: zonsopkomst bij de aluminium fabriek. Deze is tegen de achterzijde van de olie-fabriek gebouwd. Uiteindelijk wil ik hier ook groot mega complex van maken. :D
Afbeelding 2: De centrale verdeelhal waarvandaan alles naar kleinere productiekamers gebracht wordt.
Afbeelding 3: Gerenoveerde voorzijde van HQ, de grote stapeling van lopende banden is nu platgeslagen weggewerkt in een stukje laagbouw.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n4sSaOR.jpg (klik voor full res afbeeldingen)

Soms mis is wel extra bouwblokken om mooie vormen te kunnen maken. Daarnaast hoop ik dat ze ooit een passtuk voor de loopbruggen maken van een halve lengte; ik heb meermaals honderden delen van mijn loopbruggen moeten slopen omdat ik nét niet goed uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Drumatiko schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:01:

Soms mis is wel extra bouwblokken om mooie vormen te kunnen maken. Daarnaast hoop ik dat ze ooit een passtuk voor de loopbruggen maken van een halve lengte; ik heb meermaals honderden delen van mijn loopbruggen moeten slopen omdat ik nét niet goed uitkwam.
der is volgens mij een MOD die je kan installeren voor meer en mooiere bouwblokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er hier nog mensen die op ultra-wide spelen? En de HUD positie irritant vinden? In dat geval, please upvote https://questions.satisfa.../5f48eae06f3c82fe950bc8cc O+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• vanisher
  • Laatst online: 10-09 06:39
Wat is jullie favoriete startlocatie? Ik ben al even aan het rondzoeken geweest. Maar nog niet echt wat gevonden. Uiteinderlijk moet je toch alles naar je fabriek trekken geloof ik. Maar een plekje waar makkelijk de eerste tiers kan doen zou wel lekker zijn

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:33
Voor mij in de jungle, daar heb je een berg pure ijzer nodes, koper en limestone dichtbij. In het begin wil ik graag zo min mogelijk van de ene naar de andere node rennen en bovendien heb je een heleboel vegetatie die je in je bio burners kan gooien

[ Voor 18% gewijzigd door Castor385 op 03-09-2020 11:23 ]

Study everything, You'll find something you can use

• Arator
Aan de westkant, aan een ravijn. 4 nodes ijzer, 2 nodes koper, 1 node steen. Iets verder 1 node kristallen. Nog iets verder water, een koppel nodes steenkool, in het ravijn is er olie. Enkel voor die high tier erts, effe de naam kwijt, moet je een heel stuk terug naar het oosten.

• vanisher
Welke layout is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
Er is maar 1 map, enkel je starting locations verschillen. Het gemakkelijkste om mijn spot te vinden, is om te starten op northern forest.
Gele cirkel is de locatie, rode X is ongeveer waar de startlocatie is.
Wel een waarschuwing, er is weinig plaats om direct een grote fabriek te bouwen. Het makkelijkste is om in de ravijn een fabriek op te starten (van boven naar beneden werken, beneden lopen er nogal heavy creatures rond)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zP4SnBX4xIHsLSrlT1oBy3hxN8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xogW4vpQJcBITO13NxgL6hpf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

gewoon in de lucht bouwen, foundations ftw ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TepelStreeltje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:18:
gewoon in de lucht bouwen, foundations ftw ;)
Dat en als je gewoon random wat dingen op de grond gooit, spawnen de beesten ook niet meer.

In ieder geval zit in dat stukje regio geen rare spinnen of iets. Dat is eht waarom ik een hekel heb om te gaan exploren. Ze zien er raar uit, de geluiden zijn vies en je speelt in first person dus zit er een stuk dichter op. Bleh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Hoe bedoel je random? Gewoon wat bouwen? Dat is mij nog niet gelukt. Zelfs niet met die rare 'bijen' planten. Als je daar foundation overheen klapt komen ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
@Martinspire Dat werkt niet meer, voorheen kon je inderdaad iets neerplempen, wegrennen, wachten en als je dan terugkwam waren spontaan alle beesten in de buurt weg.

Tegenwoordig moet je aan twee voorwaarden voldoen om respawn van een beest te blokkeren. Je moet het beest reeds een keer verslagen hebben en er moet een actief component in de buurt zijn. Met actief component wordt bedoelt iets dat stroom nodig heeft en stroom krijgt, het hoeft verder niet functioneel te zijn.

Mocht je op verkenningsmissie zijn en je basis stroomloos raakt omdat de zekering ploft dan is de kans reeel dat tegen je terug bent bij de basis om stroom te herstellen je een paar krakers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
vanisher schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:02:
Hoe bedoel je random? Gewoon wat bouwen? Dat is mij nog niet gelukt. Zelfs niet met die rare 'bijen' planten. Als je daar foundation overheen klapt komen ze nog.
Was het geen optie om ze minder eng te maken? Een van de devs heeft volgens mij arachnophobia :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
vanisher schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:02:
Je kunt de plant op afstand kapot schieten met bijvoorbeeld de rebar-gun en na een tijdje verdwijnen dan de bijen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waah schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:18:
[...]

Was het geen optie om ze minder eng te maken? Een van de devs heeft volgens mij arachnophobia :+
Ja maar dat maakt het imo alleen maar erger. Dan vallen ze veel te goed op en uiteindelijk is het alleen een plaatje in de UI maar lopen ze nog wel in de wereld zelf. Je ziet de poten er ook nog gewoon uitsteken.

Verder kan het zijn dat ze spawnen, maar als je de grotten helemaal afdicht met dikke vloeren, dan komen ze toch niet meer naar buiten toe.
squaddie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:31:
@Martinspire Dat werkt niet meer, voorheen kon je inderdaad iets neerplempen, wegrennen, wachten en als je dan terugkwam waren spontaan alle beesten in de buurt weg.

Tegenwoordig moet je aan twee voorwaarden voldoen om respawn van een beest te blokkeren. Je moet het beest reeds een keer verslagen hebben en er moet een actief component in de buurt zijn. Met actief component wordt bedoelt iets dat stroom nodig heeft en stroom krijgt, het hoeft verder niet functioneel te zijn.

Mocht je op verkenningsmissie zijn en je basis stroomloos raakt omdat de zekering ploft dan is de kans reeel dat tegen je terug bent bij de basis om stroom te herstellen je een paar krakers hebt.
Hmm, dat is dan wel anders. Mja ik heb tegenwoordig gewoon alles afgedicht en daardoor komen ze niet meer zomaar in mn basis. Een tijd terug heb ik ook nog een mod gepakt die gewoon alle beesten killt. Het is voor mij de uitdaging niet en speelt een stuk meer ontspannen.

[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 05-09-2020 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• squaddie
Experimental patch 3.6 is uit. Ik heb even gauw met de nieuwe packager gespeeld en de snelheid is gelijk aan de refinery, je kan de gebouwen een op een uitwisselen. Bij mij bleven de refineries werken met de oude (un)package recepten, dus je bestaande fabriek is niet stuk na update. De refinery heeft ook kleine update gekregen en is meer in lijn met de andere gebouwen geworden.
NEW CONTENT
• Packager
- New building for packaging and unpackaging recipes
• Pipeline Mk.2
- Able to transport 600m³ of fluids per minute
• Pipeline Pump Mk.2
- Has a total head lift of 50 meters
• Head lift feedback
- When building Pipeline pumps there is now feedback to help placing them for optimal head lift distribution
• Valve
- New attachment that can be used to limit the flow rate of a pipeline
• Ladder
- Their height can be adjusted by dragging the mouse Up/Down before placing
- Just like the Wall attachments, they also can attach to Walls and under and on the side of Foundations

FACTORY
• Pipeline Pumps can now be rotated before being placed
• Wall attachments can now be placed under and on the side of Foundations (Power/Pipeline/Hyper Tube Wall attachments)
• Jump Pads (Overhaul)
- Added visual feedback with the launch trajectory for the current Jump Pad and pre-existing ones while building
- Launch angle can be adjusted while placing with Mouse Wheel, extra fine tuning is possible by holding down Ctrl while adjusting the angle
- Updated visuals, it is now a new single mesh instead of several different ones
- Renamed previous iteration of the Jump Pads to "Old Jump Pad"
- Removed Old Jump Pads from the Build menu, Codex and Quick Search
• Refinery
- Updated visuals

BUG FIXES
• Improved connection mesh for Power Poles and Wall Power Poles to always face the player and position better
• Realigned ladders on some buildings where you could not grab onto them properly when climbing down

QUALITY OF LIFE
• Build gun hologram will automatically switch to Wall Power Poles when aiming at a Wall or Foundation Side/Bottom when building a cable
• You cannot put Power Slugs or Hard Drives in the trash
• Removed velocity checks from Ladders so you can always grab onto them

• Updated all languages with the latest translations
• Added new language: Serbian (Latin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De video is ook wel grappig:

Belangrijk nieuws daarvan is ook dat de update 4 pas volgend jaar uitkomt. Dus dat is nog wel jammer imo

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 28-10-2020 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Toen het nieuws over deze patch uitkwam was dat voor mij al een hint dat update 4 niet op korte termijn zou komen, blijft wel jammer natuurlijk ik had graag weer een nieuwe uitdaging gehad met een nieuwe tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

squaddie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:26:
Toen het nieuws over deze patch uitkwam was dat voor mij al een hint dat update 4 niet op korte termijn zou komen, blijft wel jammer natuurlijk ik had graag weer een nieuwe uitdaging gehad met een nieuwe tier.
Mja ik vind het ook wel jammer.

Ik snap de ontwikkeling ook niet helemaal. Ze hadden toch prima de game op het niveau kunnen brengen om uit te geven en de zaken die ze willen toevoegen gewoon later alsnog als grote updates uitgeven? Dat je na release nog tiers toevoegt, zaken omgooit e.d. is toch gewoon prima (met behoud van savegame dan). Het werkt nu al stabiel genoeg, dus ik snap niet helemaal waarom ze er allemaal zo lang over doen. Ik denk dat er nog genoeg spelers zijn die niet in de early-access stappen omdat ze liever een game spelen die klaar is, ook al komt er later nog content bij. Dit jaar is het (imo) qua content niet zo heel denderend geweest. Dan kun je stellen dat het door covid komt, maar het gaat wel wat traag zo. Ik gun de game meer, maar ze maken het wel moeilijk door zoveel tijd te nemen. Had dan je early access later gestart (want volgens mij is dit het grootste probleem).

Ik verneem ook nog niks over releases voor consoles terwijl dit volgens mij een game is die daar ook prima op moet gaan spelen, zeker next-gen. Maar als je ziet hoeveel werk de steam-release heeft gekost, dan vraag ik me af of deze game uberhaupt 2021 nog uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Vooropgesteld zie ik ook het liefst regelmatig updates, alleen leent Satisfactory niet zo goed voor kleine regelmatige updates. Je kan moeilijk in update A bauxite mining, 3 maanden later in update B bauxite processing, update C aluminium processing, enzovoort. Je krijgt dan weliswaar regelmatig updates, maar delen zijn pas bruikbaar als je de tier compleet hebt. Buiten het werk aan de tiers zie ik niet zo veel dingen die makkelijk uit de grote updates kan halen en in kleine updates kan introduceren zoals de Pack-it. We hebben vier voertuigen, maar ik verwacht niet dat er meer bijkomen bijvoorbeeld met een tankopbouw voor vloeistof transport. Extra mappen is uitgesloten, de 1.0 versie krijgt één map. Het treinsysteem zou verbeterd kunnen worden dat treinen niet langer elkaar overlappen.

Voorheen werd tijd tussen de grote updates opgevuld met sleutelen aan de bestaande tiers, inmiddels zijn ze op het punt dat er niet heel veel meer te sleutelen is en vooral hier en daar een beetje bijschaven is waardoor er meer tijd tussen updates zitten. Persoonlijk verwacht ik dat er nog twee tiers komen, sam ores en een tier met somersloop en mercer sphere. Daarbij komt ook dat elke volgende tier iets complexer is als de voorgaande en je wilt elke tier zn eigen uitdaging geven maakt dat het ontwikkelen van een nieuwe tier meer tijd vergt en niet te vergeten omdat de ontwikkeling zo ver gevorderd is moet er ook worden nagedacht over de win conditie, wanneer heeft de speler het spel uitgespeeld?

Early access heeft voor- en nadelen. Een nadeel is dat je moet wachten op additionele content, persoonlijk vindt ik dat niet zo'n groot nadeel geeft ook de mogelijkheid om andere spellen oppakken en wanneer ze weer iets nieuws uitbrengen kan je weer helemaal los op Satisfactory. Een voordeel van early access is dat de ontwikkelaars feedback kunnen gebruiken om Satisfactory te verbeteren, bijvoorbeeld vloeistoftransport met pijpleidingen zat niet in de planning, door vragen uit de community hebben ze dit uiteindelijk wel geimplementeerd.

Wat betreft consoles heeft Jace aangegeven dat ze tijdens de ontwikkeling bewust kiezen voor alleen pc en daarna willen kijken naar console versies.

[ Voor 8% gewijzigd door squaddie op 29-10-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
bijvoorbeeld vloeistoftransport met pijpleidingen zat niet in de planning, door vragen uit de community hebben ze dit uiteindelijk wel geïmplementeerd.
Ik had juist begrepen dat het al lang in de pipeline zat, (huehue) maar ze hebben heel lang gedaan alsof ze er niets in zagen. Gewoon, om te trollen. Ik bedoel, als je het announcement filmpje van update 3 ziet dan zie ik daar een hele dikke knipoog in... ;) Maar je hebt wel gelijk, ze luisteren echt naar de community. En ondanks dat niet iedereen blij is met hoe lang het duurt tot er nieuwe tiers bij komen, is het wel een fantastisch spel. En voor mij voelt het ook helemaal niet als early access, misschien komt dat in de laatste tiers wel, maar daar ben ik nog niet. Eerst maar wat productie lijnen op gaan schroeven nu ik mijn kolencentrales allemaal op 100% heb draaien. Kan ik ook weer mijn plastic fabriek aanzetten. :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2Hq06MIDoEJlI_t7s9-UNkLZw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DK100FhqmkK8Zz8ibjBl8ErM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 12-09 01:23
Wat mij heel erg duidelijk is geworden, qua ontwikkeling, is dat update 4 voornamelijk een performance update gaat zijn.
Ik merk het zelf ook al dat een niet zo'n grote fabriek echt super laggy is/word. Als je dan op het punt van de echte (huidige) endgame content komt zoals Turbo Motors en wat bijv. Imkibitz heeft gebouwd (alles centraal op 1 plek), dan is het haast een slideslow i.p.v. nog een videogame.

En in de laatste dev video zag je ook dat ze tussen update 4 en 1.0 nog meer releases gaan hebben. Verwacht dus de komende maanden geen (grote) nieuwe content, wel flinke verbeteringen in hoe het spel te spelen is. Wat ik eigenlijk alleen maar kan toejuichen.

Zelf speel ik het momenteel een beetje zonder vooruitgang. Heb alles in de elevator klaar staan voor tier 5 & 6 te unlocken, maar wil eerst alles van de huidige tiers automatiseren (dus een productie van alle gebruiksvoorwerpen). Loop nu tegen een probleem aan van te weinig power, dus overal de boel aan het uitbreiden en optimaliseren.
Wel een start gemaakt met het coal-hole (grasland start), alleen staan daar pas 8 generators en die wil ik eigenlijk gaan vervangen voor een mega platform boven het water. Waarbij dan alle 4 de normal nodes en wellicht ook nog de sulfur gebruikt gaan worden voor stroom productie (hoezo groene stroom). Maar eerst een encased beam fabriekje opzetten en voorzien van stroom.
Das wel het nadeel van fracturatie dat je overal stroom moet opwekken als je geen mega lange stroom uitwisseling wil, niet dat ik genoeg opwek in mijn 'hoofd' basis want dankzij 4 sinks draait nu alles vol continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Ik denk dat update 4 net als de voorgaande grote updates nieuwe zaken gaat introduceren. Dat er meer focus komt op performance verbeteringen komt voort uit twee factoren het spel is voor een aanzienlijk deel af en het deel dat nog ontwikkeld moet worden is naar mijn idee al in grote lijnen uitgewerkt en zullen waarschijnlijk geen radicale wijzigingen meer komen en is dat het moment om de Unreal engine verder te optimaliseren.

Tweede is dat de introductie van elke tier wordt productie complexer en vereist meer machines, wat weer weer nadelig is voor de performance omdat dit vaak vrij geconcentreerd plaatsvindt. Om te voorkomen dat end game tiers het spel tot een diashow reduceren door de lange productielijnen wordt het steeds belangrijker om ook de bestaande onderdelen tegen het licht te houden om te kijken waar mogelijk performance gewonnen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Ik ben deze week begonnen met dit spel en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe fantastisch vind. Ik vraag me wel af of ik ooit nog kan stoppen met rennen om voldoende biomass te produceren :D . Ik zal ongetwijfeld nog de fijne kneepjes moeten leren. Ik merk al dat ik bij mijn eerste ijzerproductie totaal niet heb gelet op de snelheid van aanvoer en verwerking. Die lijnen staan nu dus veelal stil omdat het verderop in de lijn niet snel genoeg door loopt. Maar goed, dat sloop ik wel weer als ik mijn nieuwe productielijn op gang heb.

Even voor mijn idee... al die planten die ik uit de grond trek om bladeren en hout te verzamelen, die groeien wel weer aan toch? Of is mijn spelwereld straks helemaal kaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gisteren aangeschaft, meteen 10uur gelogged met een vriend :+ . Bevalt goed dus, zitten nu op tier 4. Wel zijn we een irritante bug tegengekomen, en ik ben benieuwd of iemand kan helpen.

Wij gebruiken de conveyor stacks (i.c.m. mk1 / mk2 conveyors) en we hebben naar elkaar toegewerkt vanaf de factory en het resource punt met zo'n 5 hoge stack.

Helaas bij het samenvoegen van beide kanten kunnen we de conveyer belts niet verbinden, we hebben natuurlijk de belts verwijderd, stacks opnieuw gebouwd, afstond korter / langer gemaakt, etc.. maar om een of andere reden willen ze niet verbinden, en ik zie ook de pylon onder aan de conveyor verschijnen i.p.v. alleen de band.

Het vreemde is dat als we stacks verwijderen, en nieuwe stacks bouwen dan kunnen we wel de conveyors verbinden, maar we voelen er niet zoveel voor om de gehele stack & conveyors te herbouwen.

Hebben jullie ideeën? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

willen ze niet verbinden omdat de richting tegengesteld is?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dat zou wel heel stom zijn, maar ik ga het zeker even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

3raser schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:06:
Even voor mijn idee... al die planten die ik uit de grond trek om bladeren en hout te verzamelen, die groeien wel weer aan toch? Of is mijn spelwereld straks helemaal kaal?
Die groeien volgens mij niet meer terug, je kunt het beste snel de kolen centrale unlocken zodat je meer tijd voor andere dingen hebt ipv blaadjes rapen 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

ResuCigam schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:22:
[...]

Die groeien volgens mij niet meer terug, je kunt het beste snel de kolen centrale unlocken zodat je meer tijd voor andere dingen hebt ipv blaadjes rapen 8)
Oei, dat wordt dan nog wat. Een snelle scan gaf al aan dat kolen niet bepaald in de buurt liggen. De eerste zoektocht stuitte op een diep ravijn. En om die kolen op te graven heb je ook weer energie nodig, dus dat worden dan waarschijnlijk kilometers aan powerlines. Dat wordt mijn eerstvolgende missies dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

3raser schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:28:
[...]

Oei, dat wordt dan nog wat. Een snelle scan gaf al aan dat kolen niet bepaald in de buurt liggen. De eerste zoektocht stuitte op een diep ravijn. En om die kolen op te graven heb je ook weer energie nodig, dus dat worden dan waarschijnlijk kilometers aan powerlines. Dat wordt mijn eerstvolgende missies dan maar.
Of vrachtwagens bouwen met automated routes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Trucks kun je eigenlijk pas goed opzetten nadat je coal power hebt. En dan nog is het verre van optimaal, ik heb het persoonlijk compleet overgeslagen (zoals veel mensen eigenlijk) en gewoon een lange coal belt naar het dichtsbijzijnde grote water reservoir gebracht. Bouw ook altijd je coal generator bij water en ga niet je water naar je kolen brengen, water transporteren kost je namelijk weer energie (tenminste als je maar iets van hoogteverschil tegenkomt onderweg, en de 10m headlift van de water extractor is niets).

Alles wat je kunt plukken zonder een kettingzaag groeit terug. Ook de wilde dieren (behalve doggo) zullen respawnen, mits er geen fabrieken in een straal van 100m zijn.

Mocht je nog geen coal hebben, ga dan voor de solid biomass tussenstap. Dit levert een aanzienlijke verbetering op in je biomass burner efficiency. Ook heb je solid biomass nodig voor je kettingzaag. Veel biomass zou ik zelf verwerken met een constructor (3 totaal, 1 leaves, 1 wood, 1 biomass) met als uitkomst dus solid biomass. Scheelt je een hoog tijd aan de craft bench.

https://satisfactory-calculator.com/ mocht je de nog niet kennen. Heb je een goed overzicht waar in de buurt coal en water zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Postman schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:42:
Trucks kun je eigenlijk pas goed opzetten nadat je coal power hebt. En dan nog is het verre van optimaal, ik heb het persoonlijk compleet overgeslagen (zoals veel mensen eigenlijk) en gewoon een lange coal belt naar het dichtsbijzijnde grote water reservoir gebracht. Bouw ook altijd je coal generator bij water en ga niet je water naar je kolen brengen, water transporteren kost je namelijk weer energie (tenminste als je maar iets van hoogteverschil tegenkomt onderweg, en de 10m headlift van de water extractor is niets).

Alles wat je kunt plukken zonder een kettingzaag groeit terug. Ook de wilde dieren (behalve doggo) zullen respawnen, mits er geen fabrieken in een straal van 100m zijn.

Mocht je nog geen coal hebben, ga dan voor de solid biomass tussenstap. Dit levert een aanzienlijke verbetering op in je biomass burner efficiency. Ook heb je solid biomass nodig voor je kettingzaag. Veel biomass zou ik zelf verwerken met een constructor (3 totaal, 1 leaves, 1 wood, 1 biomass) met als uitkomst dus solid biomass. Scheelt je een hoog tijd aan de craft bench.

https://satisfactory-calculator.com/ mocht je de nog niet kennen. Heb je een goed overzicht waar in de buurt coal en water zit.
Bedankt voor de tips. Die van dat water is een goede tip. Ik was nog niet zover maar ik vroeg me al wel af wat de beste methode was.

De solid biomass constructur draait gelukkig al een tijdje. Ik had al snel in de gaten dat ik dat niet handmatig moest blijven doen. Twee containers met wood en leafs voeden de eerste constructors en een container aan het einde van de straat vangt de solid biomass op. Maar die containers aan het begin moet ik helaas handmatig blijven vullen.

Die calculator website kende ik nog niet. Ik ben een echte beginner. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Soggney schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:18:
willen ze niet verbinden omdat de richting tegengesteld is?
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar dat was inderdaad het probleem.. thanks :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

3raser schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:40:
[...]

Bedankt voor de tips. Die van dat water is een goede tip. Ik was nog niet zover maar ik vroeg me al wel af wat de beste methode was.

De solid biomass constructur draait gelukkig al een tijdje. Ik had al snel in de gaten dat ik dat niet handmatig moest blijven doen. Twee containers met wood en leafs voeden de eerste constructors en een container aan het einde van de straat vangt de solid biomass op. Maar die containers aan het begin moet ik helaas handmatig blijven vullen.
Tot ik coal power heb werk ik meestal met productie in batches, of met afzonderlijke fabrieken die hun eigen biomass generators hebben zodat niet je hele productiestraat stilvalt als er één generator zonder brandstof staat.

Op het moment dat ik dan een stuk of 8 kolencentrales heb neergezet dan knoop ik de hele boel aan elkaar en laat ik de AWESOME sink gewoon het overschot weg vreten. :Y)

Voor het begin van de game is de Northern Forest trouwens een prima startpunt, want het staat daar echt compleet vol met bomen. Als je iets verder door loopt kom je in het grensgebied met de Dune Desert waar een groot stuk vlak land ligt en een coal node vlakbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 01-12-2020 09:21 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:19:
[...]

Tot ik coal power heb werk ik meestal met productie in batches, of met afzonderlijke fabrieken die hun eigen biomass generators hebben zodat niet je hele productiestraat stilvalt als er één generator zonder brandstof staat.

Op het moment dat ik dan een stuk of 8 kolencentrales heb neergezet dan knoop ik de hele boel aan elkaar en laat ik de AWESOME sink gewoon het overschot weg vreten. :Y)

Voor het begin van de game is de Northern Forest trouwens een prima startpunt, want het staat daar echt compleet vol met bomen. Als je iets verder door loopt kom je in het grensgebied met de Dune Desert waar een groot stuk vlak land ligt en een coal node vlakbij.
Hou de centrales en biomass nog even vast. Het is handig als je straks even te weinig power hebt, om je netwerk te resetten door de power van de biomass te gebruiken om alles weer aan te zetten en maatregelen te nemen om ofwel meer power te genereren ofwel dingen uit te zetten tot je genoeg hebt.
Niets frustrerender dan dat je power aan het toevoegen bent en je net te weinig resources hebt die nu ook niet meer gemaakt worden omdat alles stil staat. Of dat je niet meer kunt fast-travelen omdat alles uit is.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 01-12-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Solid biomass is ook handig voor het verkrijgen van de hard drives. Veel vragen namelijk energie om te openen, sommigen zelfs aanzienlijk veel. En ik ben niet iemand die alleen daarvoor een hele draad gaat trekken, dus bouw dan een cirkeltje met biomass burners en los het zo op.

Aangezien mijn hele fabriek doordraait in de sink weet ik wel goed wat het piekverbruik is, dus heb mijn biomass burners allemaal gesloopt. Heb wel meerdere coal power plants, dat wil zeggen mini fabrieken met hun eigen energie voorziening. Ik moet die nog gaan koppelen, maar ben nog bezig met het invullen van de 'coal hole'. Zodra die klaar is heb ik voorlopig genoeg energie, hopelijk tot ik de geyser generators vrijspeel (gratis energie, wie wil dit nu niet).

Als ik zie wat een ramp mijn doggo's nu al zijn met hun nuclear waste dan ga ik voorlopig geen nuclear power plant starten. Niet totdat er daarvoor een betere oplossing is. Misschien dat je endgame het nodig gaat hebben omdat je anders niet voldoende energie hebt, maar dat zien we dan wel weer.
Ga denk ik wel die losse uranium deposits een keer opruimen en samenvoegen in een storage container naast een uranium node. Al 2 keer dood gegaan omdat ik er over heen liep terwijl ik niet in volledige health was (1 zit er bijvoorbeeld akelig dicht bij de 4 coal nodes in het zuidoosten van de map, aan het meer tegenover de olievelden). En ook bij de geysers zitten ze.

Weet trouwens iemand of die ook dynamisch zijn of in elke map hetzelfde? (de deposits)

[ Voor 3% gewijzigd door Postman op 01-12-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Martinspire schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:01:
[...]
Hou de centrales en biomass nog even vast. Het is handig als je straks even te weinig power hebt, om je netwerk te resetten door de power van de biomass te gebruiken om alles weer aan te zetten en maatregelen te nemen om ofwel meer power te genereren ofwel dingen uit te zetten tot je genoeg hebt.
Ik laat de biomass-burners inderdaad eigenlijk altijd staan, of ik bouw er een paar in de buurt van mijn kolencentrales, om de miners en water extractors te bootstrappen. Of als noodreserve, maar als je te veel stroom gebruikt is het beter om gewoon een paar machines of fabrieken los te knopen tot je een extra bron van power kan aanboren.

Met een enkele pure coal node kom je op 1,2GW aan coal power en heb je 6 water extractors nodig (3 per groep van 8 ). Die node kun je nog overclocken om er meer prik uit te krijgen, maar dat lukt pas op het moment dat je ook de Mk3 belts unlocked hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:17:
Met een enkele pure coal node kom je op 1,2GW aan coal power en heb je 6 water extractors nodig (3 per groep van 8 ). Die node kun je nog overclocken om er meer prik uit te krijgen, maar dat lukt pas op het moment dat je ook de Mk3 belts unlocked hebt.
Bedoel je niet Mk4 belts? Mk3 is 270/minuut en 16 centrales verbruiken toch echt 240/minuut. Die 2 extra centrales zijn de overclock niet waard (aangezien je miner meer verbruikt en je opeens weer extra water nodig hebt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyuxH4VLCvElDdqlt05rqzJyLTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UnjyEn2qSRFhzMrhc7pNeTtZ.png?f=user_large
Zo heb ik zelf de eerste kolencentrales bij dat stukje water gemaakt (mijn hoofdbasis zit iets verder naar rechts). Dat zijn er nu dus 16 geworden, meer gaat niet lukken want geen ruimte meer voor water extractors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Postman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:25:
[...]

Bedoel je niet Mk4 belts? Mk3 is 270/minuut en 16 centrales verbruiken toch echt 240/minuut. Die 2 extra centrales zijn de overclock niet waard (aangezien je miner meer verbruikt en je opeens weer extra water nodig hebt).
16 centrales verbruiken toch echt 120 coal per minuut (7,5/min per centrale) hoor ;)

Je kan dus upgraden van Mk2 naar Mk3 belts en van 16 naar 32 centrales gaan. Op een Mk1 miner kun je met een pure node maar 120 coal per minuut er uit halen, als je hem overclocked naar 200% kun je dat naar 240/min trekken. Dat vind ik toch een aardige verbetering.

Wil je dan nog meer winst halen dan zul je toch die miner moeten upgraden want die wordt de beperkende factor. Daarna kun je het kunstje herhalen en de Mk3 belts vervangen door Mk4.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 01-12-2020 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Postman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:16:
Als ik zie wat een ramp mijn doggo's nu al zijn met hun nuclear waste dan ga ik voorlopig geen nuclear power plant starten. Niet totdat er daarvoor een betere oplossing is. Misschien dat je endgame het nodig gaat hebben omdat je anders niet voldoende energie hebt, maar dat zien we dan wel weer.
Mja dat is ook mijn reden om de game gewoon nog even te laten liggen. Het enige wat ik nog kan doen is uranium, maar daar heb je eigenlijk nog helemaal geen nut voor omdat alles al wel prima met de rest te doen is. Bovendien inderdaad het afval. Het is jammer dat update 4 en V1.0 zo lang duurt, anders was ik wel weer verder gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:28:
[...]

16 centrales verbruiken toch echt 120 coal per minuut (7,5/min per centrale) hoor ;)

Je kan dus upgraden van Mk2 naar Mk3 belts en van 16 naar 32 centrales gaan. Op een Mk1 miner kun je met een pure node maar 120 coal per minuut er uit halen, als je hem overclocked naar 200% kun je dat naar 240/min trekken. Dat vind ik toch een aardige verbetering.

Wil je dan nog meer winst halen dan zul je toch die miner moeten upgraden want die wordt de beperkende factor. Daarna kun je het kunstje herhalen en de Mk3 belts vervangen door Mk4.
https://satisfactory.game...enerator#Fuel_consumption, items per minute fuel type 'coal' is 15. Compacted coal is 7.143, hoewel het daar inderdaad makkelijker rekenen is met 7.5.
Heb je toevallig een mod of iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Postman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:48:
[...]

https://satisfactory.game...enerator#Fuel_consumption, items per minute fuel type 'coal' is 15. Compacted coal is 7.143, hoewel het daar inderdaad makkelijker rekenen is met 7.5.
Heb je toevallig een mod of iets? :?
I stand corrected, kolencentrales stoken inderdaad 15 units per minuut weg, ik was in de war omdat ik in mijn eigen Rocky Desert save 2 pure nodes gebruik om 16 centrales op te draaien. (En een paar biomass burners om de boel te bootstrappen, een totaal dus van ONE POINT TWENTYONE GIGAWATTS! :+)

Desalniettemin gaat alles dan gewoon door twee en dan is 8 centrales (600MW) de max wat je op een enkele Mk1 miner kan draaien, want als je die gaat overklokken naar 240/min om nog een rijtje centrales te voeden, dan worden de belts de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Stoney3K schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:55:
Desalniettemin gaat alles dan gewoon door twee en dan is 8 centrales (600MW) de max wat je op een enkele Mk1 miner kan draaien, want als je die gaat overklokken naar 240/min om nog een rijtje centrales te voeden, dan worden de belts de beperkende factor.
Nu heb je eerder Mk3 belts dan Mk2 miners, dus op zich is een overclock van de Mk1 miner op een pure node geen gek idee.
Je kunt natuurlijk ook wachten tot de Mk2 miner en die dan zonder overclock laten draaien. Is ook 16 generator per pure node.

Vervolgens zijn de belts wel een limiterende factor want het is best een overstap naar de olie tier voor je Mk4 belts hebt. En dan ga je tegen een logistiek probleem aanlopen dat je niet genoeg water hebt, die extractors zijn echt huge namelijk. Ik gok ook dat dit de reden is dat mensen bij de olie tier helemaal stoppen met kolen want het is logistiek niet interessant meer.
Uit eindelijk kun je het water beter gebruiken voor diluted fuel en zo verder gaan (dit is qua energie ook mijn einddoel, mits ik geluk heb met de alt recipe loterij). Zeker met Mk2 pipes zie je echt gigantische opbrengst uit een enkele pure olie node nu qua energie. Goede concurrent voor kernenergie, zeker omdat je geen afval hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mk2 pipes vind ik in verhouding wel een duur grapje als je het vergelijkt met gewoon 2 Mk1 buizen op elkaar stapelen.

Nukes ga ik ook echt niet aan beginnen, te veel gedoe met het afval én het water (je hebt een volle pijp per nuke nodig) en zo veel energie ga je voorlopig niet nodig hebben. Dan is een toren vol met fuel generators veel makkelijker, en die kun je gewoon van brandstof voorzien door er regelmatig een trein vol met packaged turbofuel af te gooien.

Met de packagers/unpackagers wordt het vervoeren van water wel weer een stuk makkelijker waardoor kolen wel later in de game nog gunstig blijven. Coal generators laten draaien op de petroleum coke die je over houdt, en de kolen die je daarmee vrij maakt gebruiken voor staalproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hmm dat van water inpakken is inderdaad nog een slim idee. Weet niet of het opweegt tegen het extra verbruik, eens naar gaan kijken.

Je hebt een Mk2 pijp nodig om de volle 600 m3/min uit een oliebron te krijgen. Dit zou je dan vervolgens wel kunnen splitsen in 2x normale pijp om de kosten lager te houden. Er is maar een beperkte voorraad olie in het spel en meer dan 600 m3/min gaat het nooit worden, het is wel een verdubbeling ten opzichte van een maand geleden toen we nog geen Mk2 pijp hadden.
Dit was ook hoe ik het in het begin deed met mijn kolencentrale. Een Mk2 belt naar splitter en dan 2 Mk1 boven elkaar. Uiteindelijk gaat je productie voldoende zijn dat ik nu overal maar Mk3 neergooi, behalve bij manifolds en load balancers want die hebben soms een voordeel in 'vertraging'.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste