[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
Shadow_Agent schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:46:
Is het jullie ook opgevallen dat batterijen in 1.0 totaal nutteloos geworden zijn. Kan net zo goed uit het spel verwijderd worden. Voor drones waren ze vroeger natuurlijk onmisbaar en ook voor de Magnetic Field Generator moest je ze gebruiken. Nu echter vliegen drones op packaged fuels die vele malen simpeler en vooral sneller/gemakkelijker te maken zijn in een bestaande productielijn. Een aparte accu fabriek opzetten is niet nodig daarvoor. En uit het recept voor MFG zijn ze geheel geschrapt. De enige overgebleven recipe is een alt voor super computers, namelijk de Super State Computer. Daarvoor heb je echter naast de accu's ook computers en Electromagnetic Control Rods en Wire nodig. En ten opzichte van EA 2x zoveel computers zelfs! Dus niet echt een aanrader. De OC Supercomputer heeft enkel Radio Control Units en Cooling Systems nodig. Dus ja, helaas voor mij geen battery factory meer omdat dit te weinig oplevert. Vond het altijd wel een leuke toevoeging.

Wat een idee zou kunnen zijn om toch ìets nuttigs met batteries te doen:
- Accu's voor hooverpack zodat je ook zonder stroom in de buurt kunt vliegen
- Accu's voor de teleporters (die overigens best wel veel eerder (Tier 7 ofzo) beschikbaar mogen komen :( )
- Accu packaging/unpackaging om in remote fabrieken trucks bijvoorbeeld te voorzien van fuel. Zou ook voor Drones kunnen natuurlijk. Je zou dan gebruikte accu's kunnen recyclen lokaal en weer opladen met power uit je powergrid bijvoorbeeld.

Zo maar enige ideeën om toch wat aan batteries te hebben nog :P
klopt inderdaad !
Ik heb ook geen enkele Accu gemaakt deze playthrough.De setup was altijd wel uitdagend omdat je eigenlijk alijd water overhield wat je weer moest afvoeren.

goede toepassingen al ja !
Je zou ze ook in Crash Sites die stroom nodig hebben kunnen gebruiken.
of logischer: als bouwmateriaal moeten gebruiken voor de Power Storage

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

PeaceNlove

Deugleuter

Ditto trouwens voor gas mask. Vroeger kon je de gas pillars niet opblazen en als je wat langer op een crashsite wilde neuzen had je een gasmask nodig. Nu mik je er gewoon wat nobelisk in en weg is het probleem.

Iets anders: iemand in versie 1.0 Johnny al tegengekomen? Ik al vrij rap, dus ik vloog vanaf tier 3 al vrolijk rond met een jetpack :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
PeaceNlove schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:11:
Ditto trouwens voor gas mask. Vroeger kon je de gas pillars niet opblazen en als je wat langer op een crashsite wilde neuzen had je een gasmask nodig. Nu mik je er gewoon wat nobelisk in en weg is het probleem.

Iets anders: iemand in versie 1.0 Johnny al tegengekomen? Ik al vrij rap, dus ik vloog vanaf tier 3 al vrolijk rond met een jetpack :+
haha jaaa ! dat zag er zo ontzettend grappig uit, ik zag hem lopen en dacht HUH !
Loopt deze random rond of op een vaste plek ?

Gas masks vond ik dan wel weer fijn trouwens voor de langere tochten somers en harddisks hunten.
en niet te vergeten de saddistische plekjes onder de Uranium brokken (hazmat filters dan weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

PeaceNlove schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:11:

Kan je die dingen nu opblazen :o
feeling kinda stupid now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Joindry schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:56:
[...]

Kan je die dingen nu opblazen :o
feeling kinda stupid now.
Ja, kan me herinneren dat ik vorig jaar met Ficsmas al helemaal los ben gegaan met de sneeuwballen, dus zat er voor 1.0 al in o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Update 6 zeker al, want dat wist ik ook :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:36
Bezig met mijn Turbo Fuel Tower te pimpen.
Toren bestaat uit 20 verdiepingen en op iedere verdieping staan 4 Fuel Generators.

Creativiteit is absoluut niet mijn ding, maar ben toch wel trots op hoe dit vorm krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olRXJnsMVGXAJ7kfyO8aGbjodcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1HxjDUr9U80I1mplnn91Swd.png?f=fotoalbum_large

edit:
Oooh ja... wat kost dit toch sh*t veel concrete 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door stijn1309 op 22-10-2024 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

stijn1309 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:44:
edit:
Oooh ja... wat kost dit toch sh*t veel concrete 8)7
Gelukkig kun je met dimensional depots redelijk snel door, als je twee uploaders gebruikt voor concrete wordt het bijna net zo snel aangevuld als je het kunt gebruiken tenzij je de grotere blueprints gebruikt en volledig met foundations vult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Oon schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:50:
[...]

Gelukkig kun je met dimensional depots redelijk snel door, als je twee uploaders gebruikt voor concrete wordt het bijna net zo snel aangevuld als je het kunt gebruiken tenzij je de grotere blueprints gebruikt en volledig met foundations vult
De blueprint voor de hoeken zijn 340 concrete ofzo per stuk dus dat gaat aardig hard.
Voorheen kreeg ik mijn concrete niet op uit mijn storage maar als je dit gaat doen met Blueprints gaat het wel erg hard, dus daar maar wat sloops ingooien zodat die even dubbel produceren haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Gwindorian schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:09:
[...]

Nog 2 3 achievements te gaan ! de golden nut (zit op 700 punten van de 1000) en iemand moet me een keer aanrijden >:) en nog een verborgen achievement.
De achievement voor aanrijden had ik vrij snel. Gewoon een tractor rond laten rijden en er zelf voorspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47

Aganim

I have a cunning plan..

Hmm, nog maar eens een poging wagen voor die achievement met een tractor. Met de truck werkte het bij mij niet in ieder geval. Mijn resultaten tot dusverre zijn: hij clipt door je heen, of de achievement wordt gewoon niet unlocked na een aanrijding.

[ Voor 9% gewijzigd door Aganim op 23-10-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

stijn1309 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:53:
[...]

De blueprint voor de hoeken zijn 340 concrete ofzo per stuk dus dat gaat aardig hard.
Voorheen kreeg ik mijn concrete niet op uit mijn storage maar als je dit gaat doen met Blueprints gaat het wel erg hard, dus daar maar wat sloops ingooien zodat die even dubbel produceren haha.
Ik zou vooral een container voor de uploader zetten als je die nog niet had. Je bent niet continu bezig met het bouwen van dit soort torens dus die vult zich vanzelf. De bottleneck is meestal upload-speed van het depot zelf. Ik heb nu 4 240/min uploaders verbonden aan m'n concrete storage en het is nog steeds niet genoeg om in een keer een hele toren neer te zetten 8)7.

770 Concrete per verdieping, doe denk ik 10 seconde over een verdieping, dan heb ik 4620/min aan concrete nodig. Daar valt niet tegenop te uploaden. Dus ik gooi dan altijd gewoon wat stacks concrete in mijn inventory :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2024 08:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Shadow_Agent schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:46:
Is het jullie ook opgevallen dat batterijen in 1.0 totaal nutteloos geworden zijn. Kan net zo goed uit het spel verwijderd worden. Voor drones waren ze vroeger natuurlijk onmisbaar en ook voor de Magnetic Field Generator moest je ze gebruiken. Nu echter vliegen drones op packaged fuels die vele malen simpeler en vooral sneller/gemakkelijker te maken zijn in een bestaande productielijn. Een aparte accu fabriek opzetten is niet nodig daarvoor. En uit het recept voor MFG zijn ze geheel geschrapt. De enige overgebleven recipe is een alt voor super computers, namelijk de Super State Computer. Daarvoor heb je echter naast de accu's ook computers en Electromagnetic Control Rods en Wire nodig. En ten opzichte van EA 2x zoveel computers zelfs! Dus niet echt een aanrader. De OC Supercomputer heeft enkel Radio Control Units en Cooling Systems nodig. Dus ja, helaas voor mij geen battery factory meer omdat dit te weinig oplevert. Vond het altijd wel een leuke toevoeging.

Wat een idee zou kunnen zijn om toch ìets nuttigs met batteries te doen:
- Accu's voor hooverpack zodat je ook zonder stroom in de buurt kunt vliegen
- Accu's voor de teleporters (die overigens best wel veel eerder (Tier 7 ofzo) beschikbaar mogen komen :( )
- Accu packaging/unpackaging om in remote fabrieken trucks bijvoorbeeld te voorzien van fuel. Zou ook voor Drones kunnen natuurlijk. Je zou dan gebruikte accu's kunnen recyclen lokaal en weer opladen met power uit je powergrid bijvoorbeeld.

Zo maar enige ideeën om toch wat aan batteries te hebben nog :P
Mja ik heb ook nooit begrepen waarom accu's niet te hergebruiken zijn of dat je ze in de machine waar je ze gaat gebruiken even oplaad. Want de enige reden om accu's te maken, zou die herbruikbaarheid zijn. Als je eenmalig een rijtje accu's maakt en het enige wat je erin hoeft te doen stroom is, dan is dat gewoon handig. Het zal mij niet verbazen als mensen daar mods voor gaan maken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
.oisyn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:28:
[...]

Ik zou vooral een container voor de uploader zetten als je die nog niet had. Je bent niet continu bezig met het bouwen van dit soort torens dus die vult zich vanzelf. De bottleneck is meestal upload-speed van het depot zelf. Ik heb nu 4 240/min uploaders verbonden aan m'n concrete storage en het is nog steeds niet genoeg om in een keer een hele toren neer te zetten 8)7.

770 Concrete per verdieping, doe denk ik 10 seconde over een verdieping, dan heb ik 4620/min aan concrete nodig. Daar valt niet tegenop te uploaden. Dus ik gooi dan altijd gewoon wat stacks concrete in mijn inventory :Y)
Ja ik heb mijn storage container verbonden aan een uploaden, maar dat is inderdaad gewoon niet snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wanneer begonnen jullie met treinen? Ik mis denk ik het punt. Ik heb Mk. 5 belts, waarom zou ik treinen willen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Mog schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:14:
Wanneer begonnen jullie met treinen? Ik mis denk ik het punt. Ik heb Mk. 5 belts, waarom zou ik treinen willen?
Het is uiteraard een keuze om wel of geen gebruik te gaan maken van treinen.
Ik heb deze playthrough vrij snel gebruik gemaakt van 2 verschillende trajecten die uit twee uithoekjes naar mijn main base reden: hele simpele enkelspoor van A naar B

Ik denk dat het grootste voordeel is dat je vrij eenvoudig kunt schalen.
Je legt 1X een rails tussen A en B waarmee je in eerste instantie 2 producten van A naar B brengt.
Ben je iets verder in het spel en wil je twee nieuwe producten ook van die A naar B brengen, hoef je alleen maar aan beide kanten twee freight platforms en 2 karretjes bij te bouwen.

als je dit met een Mk5 Belt had opgelost moet je toch weer heel dat traject 2X een hele belt van A naar B bijbouwen (ja of voor Sushi belting gaan, maar dat geeft weer andere problemen)

Als je eenmaal drones hebt vrijgespeelt is dat ook wel echt een fijne optie om te gebruiken, en kan ik me voorstellen dat je treinen skipped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Dat zal ook aan je speelstijl liggen. Ik ben net begonnen met treinen, meteen na het unlocken van Oil Processing. Gewoon een paar MK4 belts of een olieleiding trekken naar mijn fabriek zou sneller zijn geweest, maar ik vind al die belts door het landschap foeilelijk en ik vind het al van kinds af aan leuk om met treinen te spelen. :+

Rationeel is het, in ieder geval voor de fase van het spel waar ik nu in zit, niet nodig, maar ik haal meer plezier uit het neerleggen van een werkend treinnetwerk dan uit de zoveelste belt neerplempen. En wat @Gwindorian zegt: als je eenmaal een spoor hebt liggen zet je er sneller een extra terminal bij, dan weer een extra belt aan te moeten leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Mog schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:14:
Het mooie aan treinen is dat meerdere verschillende treinen dezelfde rails kunnen hergebruiken, je kunt een centrale baan door de hele wereld maken en van daaruit aftakken naar waar je treinen nodig hebt en zo zonder al te veel extra moeite en met een hoge throughput resources over de hele wereld heen verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik zit op het stuk net voor drones, en dan is het wel even doorbijten zonder treinen. Vooral de aanleg van ALU is wel even wat extra banden trekken in het landschap (silica, koper en Bauxiet).
Ik vind de aanleg van die sporen irritant, banden zijn veel flexibeler. Mag niet te stijl, te scherp , direct op het landschap is moeilijk.
Nu is bijna alles Mk 4 band (zelfs als het niet nodig is).
Binnenkort drones op turbo fuel. Mijn infrastructuur is er al op voorbereid, er staat al een klein depot klaar met bidons fuel.

[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 24-10-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zoals al vaker hier benoemd is treinen een beetje een playstyle die je wel of niet kan doen.

Bauxite ligt op sommige plekken ook heel hoog (300m+) daar laat je ook geen trein naartoe rijden is mijn ervaring. Trekken van dat verticale belts is vaak makkelijker.

Intussen phase 5 opgelost met 1 rails die ook prima met drones of trucks had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Grote voordeel is inderdaad de herbruikbaarheid van sporen. Nadeel is dat het even duurt alvorens je zo'n netwerk hebt liggen. Maar eens zover gaat het wel vlot. dat recept heeft computers nodig? ipv ze lokaal opnieuw te maken zet je een treintje bij op het spoor, begin en eindstations instellen en voila, ze worden geleverd.
Ook voor bauxite, eerst even 2x1m ramp, dan 2m ramps omhoog en weer afvlakken. Treinen kunnen dat perfect aan als je ze niet te lang en zwaar maakt. Remmen ook zelf af naar beneden. Andere optie is met verticale belts naar beneden halen en daar in het station zetten bv.

Maar het spel is zeker ook uit te spelen zonder gebruik van treinen, ik vind het gewoon iets leuk en tof om te zien als het allemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Woohooo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:32:
Zoals al vaker hier benoemd is treinen een beetje een playstyle die je wel of niet kan doen.

Bauxite ligt op sommige plekken ook heel hoog (300m+) daar laat je ook geen trein naartoe rijden is mijn ervaring. Trekken van dat verticale belts is vaak makkelijker.

Intussen phase 5 opgelost met 1 rails die ook prima met drones of trucks had kunnen doen.
Ik heb zelf een trein die meteen schuin omhoog gaat tot ongeveer de hoogte van het hoogste terrein, en van daaruit op verschillende plekken weer zakt. Andere treinen gaan door het landschap heen over twee pilaren met daarop 3 foundations (op world grid gebouwd).

Met een beetje creatief met hoogte werken kun je toch eigenlijk overal wel komen zonder heel veel extra moeite, en ja de treinen gaan wat langzamer bergop maar ze gaan dan wel weer sneller bergaf dus de doorlooptijd verandert er niet heel veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Oon schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Ik heb zelf een trein die meteen schuin omhoog gaat tot ongeveer de hoogte van het hoogste terrein, en van daaruit op verschillende plekken weer zakt. Andere treinen gaan door het landschap heen over twee pilaren met daarop 3 foundations (op world grid gebouwd).

Met een beetje creatief met hoogte werken kun je toch eigenlijk overal wel komen zonder heel veel extra moeite, en ja de treinen gaan wat langzamer bergop maar ze gaan dan wel weer sneller bergaf dus de doorlooptijd verandert er niet heel veel van.
Doorlooptijd maakt sowieso weinig uit als je op de stations netjes buffert en als je capaciteit op je buffer te klein is op het verzendende station en dus je spoor te lang dan laat je gewoon een 2e trein rijden. Schaalt als een malle op die manier

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

stijn1309 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:23:
[...]

Ja ik heb mijn storage container verbonden aan een uploaden, maar dat is inderdaad gewoon niet snel genoeg.
Je kan meerdere uploaders gebruiken om één ding te uploaden, dan gaat het met dubbele snelheid. B)

En omdat er intussen te weinig screenshots zijn, hier een paar van mijn build wat eindelijk op echte gebouwen begint te lijken in plaats van vierkante dozen en zwevende platformen:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cuboid-factories-dont-have-to-be-ugly-v0-25l7owxmqrwd1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=f2a831aa2564dbdfa56d1c6e46d91204e54d4acd

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cuboid-factories-dont-have-to-be-ugly-v0-yljzovxmqrwd1.png?width=1920&format=png&auto=webp&s=3e5a15c2d7bdb183536479a952908c24aa5b1009

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cuboid-factories-dont-have-to-be-ugly-v0-uwvxixxmqrwd1.png?width=1920&format=png&auto=webp&s=fb2d30cfa83f1195cea8eae3d1b851111c103994

[ Voor 51% gewijzigd door Stoney3K op 24-10-2024 23:19 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Straight pipelines komen in versie 1.1 :)

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ff een plaatje van mij er bij. Gewoon strak de hoek om met die treinen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHj7NHMkO4cPRgAeOFWHMyy8hzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7oOFRzjX5SYrWbxXfdNMGQc.png?f=fotoalbum_large

Spoorbrug is 3 foundations breed. Netjes afgewerkt met een hekje en aan de randen wat lichtgevende bordjes om het af te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ah ja, in de early access game maakte ik ook veel spoornetwerken. Ging belachelijk veel tijd inzitten :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTPYtyhcCI2SKAd78sfr4XUeBjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WfaaenOSIjYWF2qjdUJSDx28.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBYpqdoKjMNvXVCyqe7Dxdi2CZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MNGc4DWiEFZpuiqlAoknE8mu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPNbMfNguGXtwzD7Igx_I_7T7aM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8DnXOErMxFBhXX57EOXNWPjU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA0qBtJBfq2e2GpGWI8SqHIG3_c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w29w2g5JwWY0Wo5RKkAiWE2O.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Vreten die straatlantaarns niet achterlijk veel stroom? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En als het meezit controller support.

* Stoney3K laat zijn Steam Deck alvast warm draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Stoney3K schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 02:02:
Vreten die straatlantaarns niet achterlijk veel stroom? :+
Daarom ook al die nuclear in de laatste screenshot , wel grappig soort van bovenleiding effect hiermee. d:)b

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou hèhè, ik heb eindelijk de dag gered.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf6uGZJkeCsAehfdCSckIjHtCVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXjp6DOZKXUGzHaykVOibBXq.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik eindelijk aan Factorio beginnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik ben nog niet eens voorbij Tier 6. Wellicht moet ik meer spelen, of anders me niet laten afleiden door mijn neiging het allemaal te groots aan te pakken....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCvZf9WsUo_gco-lgvxHJ9dwSis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qsXLMafcEzkJKjTK5l3Uzdd5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luomnL2qCUBHoU_L2SMWSkJfqZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vtyqUYS0DSWHjy05GXUG2TCa.png?f=fotoalbum_large

2 locomotieven, 30 wagonnetjes en het plan om een spoorlijn naar de noordelijke woestijn te leggen om daar alle raw materials die ik kan vinden op deze trein te laden. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :+

Oja, metertje naar links op de onderste plaat begint de pijngrens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Volgens mij is het performance technisch niet handig om 30 wagons achter één loc te hangen. Vier per loc is het optimum dus minimaal 7 a 8 locs voor 30 wagons

Overigens goed motto "niet omdat het moet maar omdat het kan" 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-10-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:11:
Volgens mij is het performance technisch niet handig om 30 wagons achter één loc te hangen. Vier per loc is het optimum dus minimaal 7 a 8 locs voor 30 wagons

Ik ga even goed op de hellingen letten, met een beetje mazzel moet ik leeg een beetje omhoog en nooit vol, dus als ik de boel niet te steil maak zou het goed moeten komen.
Esthetische overwegingen zorgen er voor dat ik niet meer locs wil, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
30 wagons, met de plaats dat zo'n freighter platform inneemt, staan die twee stations bijna tegen elkaar, nee :9
Ik doe momenteel 1 locomotief en 2 wagons. Mogelijk gaan we voor nuclear een iets grotere trein inzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:27
Ik ben net klaar met de eerste treinbaantjes.
2 treinen 1 wagon per locomotief.
Kolen naar de Zwavel brengen.
Daar Compacted Coal maken en dan door naar de turbo fuel plant.

Alles zweeft momenteel zo'n 150 meter boven de grond.
Om erop te komen heb ik af en toe een ladder geplaatst.
De ladders zijn wat mij betreft de meest nuttige aankoop uit de AWESOME shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Ik zit nu voor mijn gevoel een beetje op een kruispunt qua aanpak en ben benieuwd hoe andere dit doen.
Tot nu toe maak ik alle onderdelen en komen mooi op een centrale locatie binnen.

Enkele producten pak ik vanaf deze centrale locatie en maak ik weer andere producten van.
Maar nu kom ik op het punt voor Phase 4 en twijfel ik om voor elk onderdeel in fase 4 een aparte fabriek op te zetten met alle benodigdheden en dus niet vanuit de centrale storage te pakken.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

stijn1309 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:00:
Ik zit nu voor mijn gevoel een beetje op een kruispunt qua aanpak en ben benieuwd hoe andere dit doen.
Tot nu toe maak ik alle onderdelen en komen mooi op een centrale locatie binnen.

Enkele producten pak ik vanaf deze centrale locatie en maak ik weer andere producten van.
Maar nu kom ik op het punt voor Phase 4 en twijfel ik om voor elk onderdeel in fase 4 een aparte fabriek op te zetten met alle benodigdheden en dus niet vanuit de centrale storage te pakken.

Hoe doen jullie dit?
30 wagonnen en 2 locomotieven, maar het is nog niet bewezen dat die strategie gaat werken, tot en met tier zes gewoon alles centraal en dat wil ik nu ook voor 7 en 8 gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Hellinkje van ongeveer 40 meter gemaakt, de trein komt met 100 boven. En leeg met 150 weer beneden. Geen enkel probleem dat ik maar 2 locs ipv 7 heb. Nu eerst mijn station afbouwen, dan de miners aansluiten. Eens kijken of ik nog sneller naar beneden kan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij is het performance technisch niet handig om 30 wagons achter één loc te hangen.
Itt Factorio werken locs die achteruit rijden in Satisfactory wél mee, toch? Of had ik dat nou verkeerd gelezen?

Maar om een richting op te kunnen rijden moet er wel een vooraan staan in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:35
.oisyn schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:59:
Nou hèhè, ik heb eindelijk de dag gered.

[Afbeelding]

Kan ik eindelijk aan Factorio beginnen :P
Factorio staat wel op mijn lijstje, ik wacht op de wintersales

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:39:
[...]

Itt Factorio werken locs die achteruit rijden in Satisfactory wél mee, toch? Of had ik dat nou verkeerd gelezen?

Maar om een richting op te kunnen rijden moet er wel een vooraan staan in die richting.
het is mogelijk de trein handmatig achteruit te rijden met de S-toets. Enige bug daarbij is dat als je dat dan doet op de achterste loc deze witte lichten voert en de loc vooraan die dus vooruit tijd rode lichten heeft.

Nog ff een plaatje er bij voor de leuk: mijn station in de woestijn staat inmiddels ook en de stroomvoorziening netjes aangelegd met Power Towers:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLNZOeM328SPVe_JnG1sT3snrmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/68v24pku40pb6pU2IMYKH65g.png?f=fotoalbum_large
Nu alle seinen nog aanleggen en de buffer containers bij het station plaatsen. Zal nog wel een weekje bezig zijn voor deze trein met vracht gaat rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door PeaceNlove op 03-11-2024 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40
@Kol Nedra Bij mijn weten heeft Wube tot op heden Factorio nog nooit in de aanbieding gegooid en ik betwijfel of ze hierin verandering gaan maken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

stijn1309 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:00:

Hoe doen jullie dit?
Met de somersloops icm 250% over lock EN het feit dat je voor de volgende fase ook vrij weinig nodig hebt kun je als je het wilt gewoon een manufacturer neerplempen, paar storage containers er aan en die dingen even snel maken.

Vind ik zelf absoluut niet leuk om te spelen. Ik wil alles automatiseren. Zelf net 256 AI Servers gemaakt (dus met een volwaardige productielijn voor alle componenten) maar het is echt een eitje eerlijk gezegd. En dan speel ik zonder sloops ook nog. Binnen no time heb je die dingen gemaakt en daarna kunnen ze de sink in.

Hoop echt dat er een update komt waarbij je gewoon kunt blijven doorbouwen en doorspelen ook nadat je alles geleverd hebt. Ik mis echt een after goal in deze game op dit moment.

En nee, voor de 1000 coupons hoeft het niet, die heb ik al in een andere save gehaald ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kol Nedra schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:23:
[...]

Factorio staat wel op mijn lijstje, ik wacht op de wintersales
Factorio komt nooit in sale. Is het nooit eerder geweest en ze devs hebben aangegeven dat ze dat ook nooit zullen doen.

.edit: ah ik zie dat @squaddie dat ook al zei :)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Shadow_Agent schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:35:
[...]

Met de somersloops icm 250% over lock EN het feit dat je voor de volgende fase ook vrij weinig nodig hebt kun je als je het wilt gewoon een manufacturer neerplempen, paar storage containers er aan en die dingen even snel maken.

Vind ik zelf absoluut niet leuk om te spelen. Ik wil alles automatiseren. Zelf net 256 AI Servers gemaakt (dus met een volwaardige productielijn voor alle componenten) maar het is echt een eitje eerlijk gezegd. En dan speel ik zonder sloops ook nog. Binnen no time heb je die dingen gemaakt en daarna kunnen ze de sink in.

Hoop echt dat er een update komt waarbij je gewoon kunt blijven doorbouwen en doorspelen ook nadat je alles geleverd hebt. Ik mis echt een after goal in deze game op dit moment.

En nee, voor de 1000 coupons hoeft het niet, die heb ik al in een andere save gehaald ;)
Die manufacturer neerplempen met storage containers daar zit de uitdaging niet in.
Heb nu besloten alles apart te maken, met dus aparte productielijnen.

Nu bezig met de Iron en Copper naar de plek te krijgen, hiervoor wel besloten deze alvast om te smelten op de locatie scheelt (75 smelters totaal) op de centrale plek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Wij hebben een gedeelte ook 1 mega fabriek staan en gedeeltes modulair in de map.
De modulaire fabriekjes hebben een train input en output en kunnen dan doorrijden naar volgende fabrieken.
Werkt op zich best mooi.
De grote fabriek is toch lastiger omdat uitbreiding van bepaalde lijnen ingewikkeld wordt met ruimte voor assemblers etc en de input van andere goederen.
Ik had nog niet eerder een train netwerk gebouwd die zo groot was als deze, ik schat nu ongeveer 20 treinen daarop te hebben rijden, dat aantal groeit langzaam.
We hebben de game completed op deze manier.

We zijn nu bezig met een projectje voor 100 nuclear powerplants, gewoon omdat het kan :+
Dat begint ook wel een gedeelte van de map in beslag te nemen.
Alleen al de fabriek voor de fuel wordt al vrij groot.
Daarna moet nog een fabriek gebouwd worden voor de nuclear waste die verwerkt moet worden.
Al met al weer avonden vermaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Phreak op 04-11-2024 13:01 ]

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:27
Wat zijn de afmetingen van jullie fabrieken?

Mijn eerste fabriekje is 20 x 20 x 450 (l,b,h)

Compacted Coal is 16x16x80

Coal plant is nu alles naast elkaar.

Power Fuel Plant word 24 x 48 en dan de hoogte in.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:07
Zo, de wereld is gered en alle puppies en kittens kunnen opgelucht ademhalen.

Het was mijn eerste complete playthrough, en ik heb hem op vanilla gehouden. Het was vooral heel veel uitvinden wat werkt, hoeveel je al dan niet van alles moet maken, en hoe het best om te gaan met treinen en drones. Ik heb me goed vermaakt :)

Nu kan ik mijn servertje in de meterkast rust gunnen. Het is een zimablade die tot nog toe weinig stond te doen. Ik moet zeggen, hij heeft het verrassend lang uitgehouden. Hij haalde het einde, maar de laatste week (einde phase 4 + phase 5) liet 'ie wel merken dat hij overloaded was. Af en toe wat hickups, framedrops, belts die ik trok en waarvan het hologram een seconde of 10 bleef staan alvorens toch niet geplaatst te worden. Maar ja, het fabriekje moest altijd blijven draaien :+ Die laatste week stond 1 core continu op 100%, en de andere drie op 75%. Dat laatste was trouwens ook de CPU temperatuur in graden Celcius...... :o

Het viel me op hoe lang phase 4 bij mij geduurd heeft. Kwam voornamelijk door een tech debt die ik opbouwde in phase 1-3. Doordat het produceren van items voor een bepaalde phase veel beter gaat met de logistics van de phase erna heb ik in het begin heel veel unlocked met items die ik bij droppods vond, en die mijn lizard doggo meebracht. Het spel vraagt ook maar weinig items voor de phase completion, waardoor het makkelijker was om die te produceren in een paar losstaande machines, voorzien van sloops en maximaal overclocked. Dat ging sneller dan (weer) een nieuw fabriekje opzetten. Maar wel dus met als resultaat dat ik een dikke inhaalslag te maken had. Fase 5 was dan weer een makkie, dat was binnen een dag gepiept. Mooi getimed ook: de teller voor de Ficsit coupons sprong op 1000 terwijl ik op de laatste items (de ballistic warp drives) stond te wachten. Alle achievements dus ook meteen geregeld.

Hieronder nog een overzicht hoe mijn map er uiteindelijk uitzag. Ik had heel veel de neiging om alle ruimte aan de rand van de map te gebruiken (makkelijk bouwen) en dan de resources uit het binnenland te halen. Leuk detail: de HUB staat nog steeds op dezelfde plaats waar ik hem al die uren geleden heb neergeplempt.

Maar nu eerst een ander spelletje alvorens ik me aan de mods ga wagen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb0OvuFqSNtCqECQKUipRdMplg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r8mVNPNJyoNBitlUo22Kl54y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Caelarius op 05-11-2024 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Caelarius schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:00:
Zo, de wereld is gered en alle puppies en kittens kunnen opgelucht ademhalen.

Het was mijn eerste complete playthrough, en ik heb hem op vanilla gehouden. Het was vooral heel veel uitvinden wat werkt, hoeveel je al dan niet van alles moet maken, en hoe het best om te gaan met treinen en drones. Ik heb me goed vermaakt :) ...
Gefeliciteerd! Ik vermaak mij zo lekker met de game dat ik merk dat ik het rustig aan doe. Steek nu ook meer tijd en zaken mooi maken etc wat ik eerder nooit deed.

Ben nu ook bij phase 4 aanbeland en ga alles daarvoor volledig vanaf de bron maken... hele kluif!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gwindorian
Na het "uitspelen" heb ik de game even niet gespeeld, maar toch begon het al snel weer te kriebelen, het is echt een leuk spel !

Ik heb even getwijfelt: Ga ik verder in mijn ontwikkelde wereld om daar een of andere mega factory te bouwen of begin ik opnieuw.

Ik ben opnieuw begonnen, maar wel met een paar aanpassingen: 1) Ik heb in de advanced options 2 dingen aangevinkt: Fly mode en Unlock all alternatives from the start,

Fly mode maakt het gewoon een stuk makkelijker, zeker early on.
En die alternatives wilde ik ook eens vanaf het begin doen. ik merk dat je vaak dingen pas unlocked als je al een hele factory hebt staan. Nu kan ik eens kijken hoe ik dat vanaf de start ga bouwen.

Daarnaast heb ik drie mods geïnstalleerd:
- Modular Power (geeft alternatieve power options die ook weer wat eigen uitdaging geven)
- Infinite Zoop
- Infinite Nudge

Helaas liep ik met laatste patch meteen nog even tegen het nadeel van grotere mods gebruiken aan: Als het spel bijwerkt en de mod gaat stuk (Modular Power) kun je even niet met die savegame spelen tot de modmakers een patch hebben. Gelukkig is hij vandaag gepatcht dus ik kan vanavond weer verder spelen.

ik neem ook wat meer tijd en ruimte om het wat groter op te zetten deze keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Voor degene die graag met planners in de weer zijn: ik gebruikte altijd SatisfactoryTools hiervoor https://www.satisfactorytools.com/1.0/ maar bij toeval kwam op de site https://satisfactory-logistics.xyz uit. Na wat gepuzzel bevalt mij deze site meer dan de eerstgenoemde al heeft SFTools ook nog wel enig nut qua uitgebreider overzicht.

Wat SFLogitics erg prettig maakt is het feit dat je heel gemakkelijk iets kunt aanpassen. Via limitations kun je aangeven wat je max belt speed is bijvoorbeeld, welke recepten je wilt gebruiken. Tevens kun je voor alles een factory aanmaken. Bijv. een Iron Plate factory zoals hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GVCLpvloqSNXTSx05Bz8smvTow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEgrLt9Hwm9uJJytEpKuAJUV.png?f=fotoalbum_large

Je kunt dan op de productiemachine/recipe klikken om te finetunen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDimzJxduIBQsSceAozokCHFHGE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LRIheBnYyG8Q6rJvq7fRwEB7.png?f=user_large

Dus voor de iron ingots kun je zeggen: ik wil 250% overclock bijvoorbeeld. En ik wil geen/wel gebruik maken van alt recipes. Gebruik je wel sloops, dan wordt het vakje roze.

Wat ik ook heeeel prettig vind is dat je een factory die je al hebt als input kunt gebruiken en on the fly wordt dan de resterende input berekent. Dus als je al ergens nog 500 ingots maakt dan kun je dat als input kiezen. De "bruine" xxx p/m" geeft aan dat je meerdere belts nodig hebt als je een limit hebt ingesteld. In bovenstaande screenshot heb ik bijvoorbeeld MK3 als max belt ingesteld. Als je hovert dan zie je hoeveel belts je precies nodig hebt.

En als je "Iron Plate Factory" klaar is kun je die dus weer als input voor je RIP fabriek gebruiken.

Ik ben erg enthousiast over deze calculator al heeft SFTools nog een groot voordeel voor wat betreft overzicht hoeveel je nu overal precies nodig hebt en misschien iets overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Wat zijn hier zowat de meest populaire items waarvoor Somerloops gebruikt worden?

Ik gebruik ze vooral voor zaken die met de huidige fase moeten gebouwd worden. Zo goed als altijd op het einde van het procedé (omdat je dan meest grondstoffen uitspaard).

Enige constanten op mid tier zijn computers en radio control units. Die draaien beiden continu op 250% met een max Somerloop erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Joindry schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:05:
Wat zijn hier zowat de meest populaire items waarvoor Somerloops gebruikt worden?

Ik gebruik ze vooral voor zaken die met de huidige fase moeten gebouwd worden. Zo goed als altijd op het einde van het procedé (omdat je dan meest grondstoffen uitspaard).

Enige constanten op mid tier zijn computers en radio control units. Die draaien beiden continu op 250% met een max Somerloop erin.
Powershards, en volgens mij heb ik mijn power augmenter er ook mee gevuld. Computers kan ik vrij makkelijk opschalen, dus daar is geen sloop voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Joindry schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:05:

Ik heb er steevast een aantal in de producers voor Powershards en Alien Proteine en DNA. (lekker veel tickets)

Verder gebruik ik ze meestal om de pittigere items te vermenigvuldigen.
Crystal Oscilators, Radio Control Units, Turbo Motors etc. De eerste playthrough ook project items, maar ik vind dat nu niet meer zo spannend.

Maar soms ook een beetje luiheid; "shit, ik moet meer motors hebben.. aah ik plop er wel even een sloop in"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gwindorian
Weer tijd voor een kleine update!

In deze playthrough probeer ik echt wat meer tijd voor het netter maken en stijlen van alles.
Poeh, dat is een hoop werk, maar het geeft ook wel weer een ander soort speelstijl als je geen " rush" voelt om de eindstreep eens te halen.

Nu ik de basismaterialen goed op orde had, en net een plastic / Rubber en Computerfabriek heb gemaakt, leek het me leuk om eens een centrale opslag te maken. nog nooit eerder aan dit principe begonnen.
Moet zeggen dat ik het wel erg leuk vind, en zeker als alle conveyors een beetje gaan draaien wordt het imposant.

Let op: het is allemaal nog wel werk in uitvoering, maar functioneel is het al wel !
(credits: Ik heb de specifieke opslag logica afgekeken van Totalxclipse, en die een beetje verbouwd en er ook dimensional depots onder verwerkt.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G8Da9ISfgw6yN8_opQ1X83StvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fj28IEndqC7ibqDMTbBmOcCK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD1vid_5bI0Qc_680kxDxjSAzd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdeAVcqHdml5c9C7LG6Qwije.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GixubyP0KPt-YdWNCZa08Ixi8_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfWqn6NoexIGRxclSaZu1FxN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9pxgmfRZVvu55D_SCBEYA6LZBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0WD5LQBzeCjOHftQVP5zLDW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VX8XvlDjQXHOLbU895QSzkBgVk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9hP4V26Bvo0WIatnJGhyNFs.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast een van de meer aangekleden fabrieken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYyRtTCEHrnw5vmP8OhGVYc62l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGknGhkkOhQ3AR8Ih28sx5dj.jpg?f=fotoalbum_large

Later volgt vast nog meer, maar nog een hoop te doen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Gwindorian op 19-11-2024 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Phase 4 fabriek is af.... (nu nog mooi maken):

Dit zijn de producten die deze fabriek voor mij produceert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gJfehAzzsdSCJs_TdGBqke1h_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7hG6mvV2RHyp8XFS4KXKdeD.jpg?f=fotoalbum_large

en zo ziet dan er dan uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhU-1bv1PIVbFfnIv_Sgr11e8HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gahmca62OkiinJCGYkfkoU6H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHg_H8KyAoalKC4yC10jBjp-MPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Sl4mkJ7NEFMI5DIVV7JIH97.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna alles wordt in deze fabriek gemaakt, behalve Iron en Copper Ignots en Quickwire. Dit maak ik bij de nodes en komen per trein binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Heb ondertussen iets van 70 uur in de game zitten net mn eerste aluminum farbiek gebouwd, maar zit toch een beetje te denken aan opniew beginnen. Heb vrij random mn start locatie gekozen en de helft van mn fabrieken is inefficient en lelijk.
Ik zou natuurlijk al die dingen kunnen redesignen, maar clean slate voelt toch wat logischer op de een of andere manier.
Anderen die hier ook tegenaan liepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Henkie_NtA schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:15:
Heb ondertussen iets van 70 uur in de game zitten net mn eerste aluminum farbiek gebouwd, maar zit toch een beetje te denken aan opniew beginnen. Heb vrij random mn start locatie gekozen en de helft van mn fabrieken is inefficient en lelijk.
Ik zou natuurlijk al die dingen kunnen redesignen, maar clean slate voelt toch wat logischer op de een of andere manier.
Persoonlijk zou ik voor re-design gaan hoor ! of opnieuw starten in de huidige wereld.
Je kunt nu gewoon je spreekwoordelijke biezen pakken en lekker elders weer verdergaan, terwijl je al wel veel hebt unlocked! (MK2 / 3 belt, Smart splitters, meer architectuur) Dan geeft nieuwe mogelijkheden tot efficientie. Zo moet je eigenlijk toch altijd je startfabrieken na een poosje rebuilden (of upgraden) omdat je erg beperkt bent in je opties als je opnieuw start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Henkie_NtA schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:15:
Gewoon rebuilden in de huidige save.
Heb in mijn eerste save denk wel 2x mijn starterfabriek afgebroken en anders opgebouwd.

Met 1.0 nieuwe save gestart en ook daarin eerste fabriek(en) gewoon neergeplemt en toen ik foundations, splitters en juiste belt.speeds had alles weer afgebroken en mooie fabriek gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Pleur alles in je oude mainbase in de Quantum depots, kan je makkelijker doorbouwen op een nieuwe locatie.
Heb zelf ondertussen op 6 locaties grote fabrieken, wel allemaal de focus op wat anders, maar allemaal net zo groot als de hoofd locatie.
En mocht je tzt van die eerste af willen, kan je dat makkelijk doen via de interactive map site

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Of je laat je oude fab alles dumpen in de awosome sink voor tickets…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik was bezig in mijn fabriek in aanbouw, en zie dit voorbij komen (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2cMLdcFjJPmdglKSwIum_3Yml0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/o60dAZ5bZo3mVPG7jCGkQXWq.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOBlVx8MhD11oHwcn27K3WJagZo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Dvr5Bhhm7OA6W3qZwzcLW0Va.png?f=fotoalbum_medium

Had me niet gerealiseerd dat ik net in het pad van de mot had gebouwd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGmtxXHVBstp1AIYMizOq3eNN0o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/eXlfV8CcMlqLgPfvcJV2Qu8a.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Anthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
haha, nice! Dat zou eigenlijk een achievement moeten zijn _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iquxCysvsDtH_BzwpQLNs9CG7NU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CE4zLVFQLKN0a8FpQtv3Bdav.png?f=fotoalbum_large
Zo, mijn plan voor mijn wingewest leeg te trekken qua resources krijgt meer vorm. Ben wel happy met hoe deze belt-constructie er uit ziet. 3 belts er in, 3 belts er op en de stroom loopt er ook netjes doorheen.

Ondertussen nog helemaal niets gedaan aan Aluminiumproductie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
stijn1309 schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:40:
[...]

Die manufacturer neerplempen met storage containers daar zit de uitdaging niet in.
Heb nu besloten alles apart te maken, met dus aparte productielijnen.

Nu bezig met de Iron en Copper naar de plek te krijgen, hiervoor wel besloten deze alvast om te smelten op de locatie scheelt (75 smelters totaal) op de centrale plek :+
Gebruik je niet bijna altijd refineries met de "Pure" recipes in plaats van Smelters vanaf een bepaald moment?
Water en power is er toch genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Inrage schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:10:
[...]

Gebruik je niet bijna altijd refineries met de "Pure" recipes in plaats van Smelters vanaf een bepaald moment?
Tjah moet eerlijk zeggen..... zie door de alternative recipes bos niet welke ik moet hebben dus geef er mijn aandacht niet aan.

Dus wat jij zegt zal zeker wel waar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

stijn1309 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:29:
[...]

Tjah moet eerlijk zeggen..... zie door de alternative recipes bos niet welke ik moet hebben dus geef er mijn aandacht niet aan.

Dus wat jij zegt zal zeker wel waar zijn.
Hangt er maar net vanaf, grassfields heeft nou niet bepaald water over en dune desert is het ook karig, tenzij je aan de rand gaat zitten. En als je gewoon een lekkere blueprint hebt voor smelters, ruimte zat en ore zat dan kan je wel lekker doorbouwen. Refineries zijn toch te lomp naar mijn smaak voor een blueprint

Woops quote de verkeerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Inrage schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:10:
[...]

https://www.reddit.com/r/...anking_10_optimizing_for/

Volgens de kille cijfers is het vaak niet perse een stuk efficienter (tijd en moeite)
maar qua efficientie in resources wel inderdaad:

Maar ja, wat @PeaceNlove ook al zegt, het ligt vaak ook een beetje aan de situatie. is er voldoende in de buurt of niet ? Ik heb ook niet altijd zin om weer met water en pijpen aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:40

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zie hier fantastische dingen voorbij komen. De aankondiging voor de ps5 heb ik ook gezien maar helaas blijft het verder stil over een release. Wordt er in de wandelgangen nog wat genoemd? Deze draait namelijk niet op mijn laptopje

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Gwindorian schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:12:
[...]

Volgens de kille cijfers is het vaak niet perse een stuk efficienter (tijd en moeite)
maar qua efficientie in resources wel inderdaad:

Maar ja, wat @PeaceNlove ook al zegt, het ligt vaak ook een beetje aan de situatie. is er voldoende in de buurt of niet ? Ik heb ook niet altijd zin om weer met water en pijpen aan de slag te gaan.
Ik werk zelden met ALT's eigenlijk. Heel soms wanneer een complex product eens eenvoudiger wordt (meestal logistiek gezien), dan gebruik ik het wel eens.

vb:
Steel rotors, omdat je recept voor rotors dan dezelfde grondstoffen gebruikt als de stator. Dus je motoren worden helemaal op één plaats gemaakt.

Infused uranium cell, omdat je geen vloeistof nodig hebt om ze te maken én alles is te vinden dichtbij de Quartzgrot in het westen van de map (iets centraler dan de oilfields)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Joindry schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:54:
[...]

Ik werk zelden met ALT's eigenlijk. Heel soms wanneer een complex product eens eenvoudiger wordt (meestal logistiek gezien), dan gebruik ik het wel eens.

vb:
Steel rotors, omdat je recept voor rotors dan dezelfde grondstoffen gebruikt als de stator. Dus je motoren worden helemaal op één plaats gemaakt.

Infused uranium cell, omdat je geen vloeistof nodig hebt om ze te maken én alles is te vinden dichtbij de Quartzgrot in het westen van de map (iets centraler dan de oilfields)
Ik gebruikte ze ook erg weinig moet ik zeggen, maar ik ben nu een nieuwe playthrough begonnen met als Advanced optie "Unlock all Alternatives" en ik moet eerlijk zeggen dat dat wel verfrissend is om eens andere productielijntjes te bouwen !

Over twee dagen komt de Ficsmas update trouwens !
YouTube: Getting Ready for FICSMAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Gwindorian schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:33:
[...]

Ik gebruikte ze ook erg weinig moet ik zeggen, maar ik ben nu een nieuwe playthrough begonnen met als Advanced optie "Unlock all Alternatives" en ik moet eerlijk zeggen dat dat wel verfrissend is om eens andere productielijntjes te bouwen !

Over twee dagen komt de Ficsmas update trouwens !
YouTube: Getting Ready for FICSMAS
oeh, dan ga ik eerst een woud aan kerstbomen neerplanten en een super grote voorraad sneeuwballen fabriceren o<:) Aluminium kan wachten tot volgend jaar _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Die cadeautjes zijn echt klein geworden zeg! Heb nu met moeite twee gevonden haha

Nu ik wat langer speel vallen ze beduidend meer! De giant boom staat inmiddels en de Ficsmas factory kan wat moois worden :)
<+:) o<:)

Enige irritante is dat Ada bij ieder cadeau dat je pakt iets moet zeggen. Na tien pakketjes je ik het wel

[ Voor 60% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-12-2024 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCONQraf-m0k_lcvH4lzbbvHMEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h8s5eLKwEbk6yTX8qfT48ZC.jpg?f=fotoalbum_large

haha, ja ik moest wel lachen om de cynische volharding van ADA, maar na een tijdje weet je het wel.
Hier staat de boom ook op een mooi plekje: Op het plein tussen the Hub en de centrale opslag. Ondertussen maar weer verder bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Adventskalenders heb ik in het echte leven beduidend meer geduld mee. Ik laat de komende tijd RunAsDate Satisfactory maar overtuigen dat het echt al 31 december is. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 20:59
Je kan in de opties Ficsmas uitzetten

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-77VZ6EVKze_d-KCP3k0559r5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xs5LfALGuXPlV5JlEReoZbo6.png?f=fotoalbum_large
Work in Progress in mijn Ficsmas Factory o<:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H2YG2H_lB6IIyqKLdtCMsj2NEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1zLCYTc8qAAqi29CGgatWyqt.png?f=fotoalbum_large
De Hub met de Space Elevator 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 02-12-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Castor385 schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:22:
Dat is toch ook het advies van ADA? Als je je laat afleiden door ficsmas gaat dat ten koste van de puppy’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Shadow_Agent schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]
Work in Progress in mijn Ficsmas Factory o<:)

[Afbeelding]
De Hub met de Space Elevator 8)
Cool !

Twee vragen :P
Die toffe straatlantaarns, zijn dat PowerPoles met een vierkantje van Signs ? of heb je een tip hoe te maken ? Ze zijn erg tof !

en die honingraat-muur met kerst-tekentjes, is echt ter decoratie denk ik he ? Ook erg leuk !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Gwindorian schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:03:
[...]

Cool !

Twee vragen :P
Die toffe straatlantaarns, zijn dat PowerPoles met een vierkantje van Signs ? of heb je een tip hoe te maken ? Ze zijn erg tof !

en die honingraat-muur met kerst-tekentjes, is echt ter decoratie denk ik he ? Ook erg leuk !
Klopt, ik had die al een keer gemaakt in de BP designer. Heb toen die large billboards erachter gepakt. Na wat experimenteren uitkomen op zoiets als wat er nu syaat. Achter de muur staan nu 6 constructors voor de leafs, 6 voor de candy canes en 6 constructors voor de kerstsrrikken. Uiteindelijk moet alles binnen de muren gemaakt worden

Voor wat betreft de straatlantaarn: inderdaad een powerpole mk2 in dit geval, vanuit het midden van de voet van de pole trek je een beam ophoog. Vervolgens kun je daar de 1m sign tegenaan snappen. Ik heb er vervolgens nog een small beam support onder en boven bij geplaatst.

Ik speel met infinity nudge mod dus dat maakt het wel iets simpeler om zaken goed en snel uit te lijnen. Al denk ik dat de lantaarn vanilla valt te maken :)

Kan de BP morgen ook wel even opsturen eventueel ;) overigens in alle eerlijkheid heb ik het idee elders gezien op Reddit en nagemaakt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Agent op 02-12-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Castor385 schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:22:
Nah, dat is niet wat ik bedoelde. Ik heb het geduld niet om die hele kalender af te moeten wachten, dat lukt me IRL beter. Maar FICSMAS missen is natuurlijk geen optie. Uiteindelijk was 25 december forceren natuurlijk ook genoeg geweest om alle vakjes te mogen openen. o<:)

[ Voor 5% gewijzigd door Aganim op 03-12-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 20:59
Ah op die fiets! Ja dat is dan wel een optie zo 😀. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Aganim schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:22:
[...]

Nah, dat is niet wat ik bedoelde. Ik heb het geduld niet om die hele kalender af te moeten wachten, dat lukt me IRL beter. Maar FICSMAS missen is natuurlijk geen optie. Uiteindelijk was 25 december forceren natuurlijk ook genoeg geweest om alle vakjes te mogen openen. o<:)
ik wacht geduldig af maar snap je punt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
PeaceNlove schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:28:
[...]

Dat is toch ook het advies van ADA? Als je je laat afleiden door ficsmas gaat dat ten koste van de puppy’s
Ze haat Ficsmas lijkt het op.
Net ook maar even begin start gemaakt.

Zou wel lachen zijn als er echt iets gebeurt met deactiveren van ficsmas, nog niet geprobeerd trouwens.
Dacht dat het noorderlicht te overdreven zou zijn, maar ziet er prima uit en niet overdreven zoals anders games.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anthor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu ook in video:
https://www.reddit.com/r/...n_go_live_your_best_life/

Ik zit met een vraag over de verhaallijn.
spoiler:
Ik heb het idee dat het verhaal eigenlijk niet helemaal af is. Tijdens exploreren en het verzamelen van de mercer spheres was er steeds een stukje verhaal maar dat hield op een gegeven moment op. Als ik het mij goed herinner hield het op met een stuk tekst dat A.D.A. iets ging bestuderen, en dat ze er later op terug zou komen.
Maar het is daarna met het verzamelen van de spheres stil gebleven, op wat 'flavour textjes' na. Is dat normaal?
(Ik heb alle project fases afgerond, maar nog niet alles gebouwd)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stijn1309
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI3bjS_ou9Sx0eYC85G1uhRMzgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Zf6c9vtoTzUcmodaLn2UYV0.png?f=fotoalbum_large

Zo mijn fabriek voor alle kerstspullen is klaar (de buitenkant) :)
Zodra ik die lampjes krijg (power cords) gaat die nog over de groene panelen rond...

Maar best blij hoe dit geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Castor385 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:34:
Ah op die fiets! Ja dat is dan wel een optie zo 😀. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen
Ik wel, maar heb al niet zoveel tijd en zoveel.plannen.
-dikke plastic fabriek bouwen
- iets met computers
- de koper facility strak trekken
- de phase 3 dingen eindelijk echt produceren (bijna alles staat al klaar).
Owja dan moet ik ook nog een wegje aanleggen met belts erbij.
En zo nog een stuk of wat dingen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Prachtige kerst creaties alweer ! Leuk om de screenshots te zien.

Ik speel vanaf Update 4 in early Access (af en aan natuurlijk) maar heb Fiscmas zelf nog nooit eerder gezien, dus wel weer een leuke afwisseling. Gisteren in elk geval een paar van die "present" fabriekjes geplaatst, en ondertussen een beetje aan het doorbouwen aan de andere fabrieken. (en af en toe even een rondje presents oprapen)

Verdwijnen alle versiersels die je maakt straks gewoon weer na de kerst ? of moet je alles handmatig weghalen ?

@Boefmans
haha, ja heel herkenbaar!
en voor je het weet ben je 2 uur verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gwindorian schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:51:
Verdwijnen alle versiersels die je maakt straks gewoon weer na de kerst ? of moet je alles handmatig weghalen ?
De versiersels aan de gebouwen/lantaren palen gaan weg half januari.
Je eigen neergezette deco/kerstbomen ect. blijft staan.
Maar ook geen mogelijkheid meer om bij te bouwen tot het weer de tijd is.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:09

Dido

heforshe

Wellicht bekend bij de oude rotten in dit spel, maar ik kwam hier toevallig achter, en ik vind het handig:

Als je in je crafting bench handmatig een zooi dingen maakt, kun je dat doen door de spatiebalk ingedrukt te houden.
Als je vervolgens (terwijl je de spatiebalk vasthoudt) met alt+tab de focus verlegt naar een andere applicatie en dan weer terug, vervolgens met de muis klikken rond het recept in je crafting bench, dan raakt Factorio in de war: als je nu de spatiebalk loslaat en daarna 1 keer indrukt, dan denkt het spel dat je hem vast blijft houden.
Zo kun je in je crafting bench vrij snel grote hoeveelheden van iets maken, terwijl je iets anders aan het doen bent buiten het spel.

En ja, natuurlijk. Dit is vooraal heel early game, en die hards atomatiseren alles vanaf de eerste minuut. Maar degenen die rustig aan doen en niet vies zijn van een beetje handwerk, kunnen hier profijt van hebben :P

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Dido schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:48:
Wellicht bekend bij de oude rotten in dit spel, maar ik kwam hier toevallig achter, en ik vind het handig:

Als je in je crafting bench handmatig een zooi dingen maakt, kun je dat doen door de spatiebalk ingedrukt te houden.
Als je vervolgens (terwijl je de spatiebalk vasthoudt) met alt+tab de focus verlegt naar een andere applicatie en dan weer terug, vervolgens met de muis klikken rond het recept in je crafting bench, dan raakt Factorio in de war: als je nu de spatiebalk loslaat en daarna 1 keer indrukt, dan denkt het spel dat je hem vast blijft houden.
Zo kun je in je crafting bench vrij snel grote hoeveelheden van iets maken, terwijl je iets anders aan het doen bent buiten het spel.

En ja, natuurlijk. Dit is vooraal heel early game, en die hards atomatiseren alles vanaf de eerste minuut. Maar degenen die rustig aan doen en niet vies zijn van een beetje handwerk, kunnen hier profijt van hebben :P
Ehm, kan je sowieso niet het volgende doen:

In de crafting bench 1x op spatiebalk drukken (indrukken en weer loslaten). Dan blijft ie doorgaan, alt-tab of niet.

Of begrijp ik je verkeerd?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

beany schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:52:

In de crafting bench 1x op spatiebalk drukken (indrukken en weer loslaten). Dan blijft ie doorgaan, alt-tab of niet.

Bij mij doet ie niet veel als ik 1 keer de spatiebalk indruk en loslaat, hoor :?

Oh. Ofwel heeft de update van eergisteren of vandaag wat geks gedaan, of ik heb te lang te moeilijk gedaan 8)7

Of allebei natuurlijk :+

[ Voor 16% gewijzigd door Dido op 06-12-2024 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Dido schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:57:
[...]

Bij mij doet ie niet veel als ik 1 keer de spatiebalk indruk en loslaat, hoor :?

Oh. Ofwel heeft de update van eergisteren of vandaag wat geks gedaan, of ik heb te lang te moeilijk gedaan 8)7

Of allebei natuurlijk :+
Heeft bij mij altijd gewerkt, ook pre-1.0.

Dus ik denk dat je ergens wat gemist hebt en al die tijd een aanname hebt gedaan :+

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijn1309
Weetje... Ficsmas... als je 10 of meer bomen maakt die kado's geven dan stoppen de kadoos uit de lucht te vallen.

Dit is geen bug maar een feature!

https://www.twitch.tv/videos/2318838192?t=0h35m3s

[ Voor 15% gewijzigd door stijn1309 op 06-12-2024 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cthyKwAvnc8oSBzwWR-71n65fNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h6Ou61Sws3pSz1cbqOyPRXXK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Inq8wolMiQg5xdrZKMtgHpmtMmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2OawuAU6Yid8N9fNiqOmFI6w.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_
ik ga nog wat bomen bijplaatsen, dit soort kadootjes hoef ik niet

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceNlove op 08-12-2024 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
Dido schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:48:

...
Ik ben in 0.7 ook zo begonnen met een gsm op mijn spatiebalk, een alt tab en wat was het allemaal. Om dan op een dag te ontdekken dat je gewoon een keer moet tikken op je spatiebalk en dat autocraften gaat vanzelf... weet ook niet waarom ik dacht dat je het moest inhouden, misschien de tutorial die zei: "hold spacebar?" Of ervaringen uit andere spellen. Voelde me alleszins nogal dom. En helaas moet ik dus meedelen dat dit al jaren in het spel zit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

beany schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:52:
[...]

wat @Dido volgens mij bedoeld is dat je dan aan het craften bent in de workbence maar tegelijkertijd iets anders kunt doen binnen Satisfactory.

net als die pickup leaves bug dat je E indrukt terwijl je een menu opent en dan weer sluit ofzo. Dan kun je eenmalig E indrukken en terwijl je loopt pakt hij alle bladeren en hout op. Alleen nuttig in het begin uiteraard :+ Heb ook met mining op dezelfde manier wel gemined terwijl ik de focus ergens anders had.

Nu heb ik veel Crystal Oscilators nodig maar (manufacturer nog niet unlocked) druk dan vaak Alt Tab naar Firefox ofzo en ga ondertussen wat anders doen. Vanuit de depots blijft het craften dn gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Dat gevoel ken ik :+
Shadow_Agent schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:52:
wat @Dido volgens mij bedoeld is dat je dan aan het craften bent in de workbence maar tegelijkertijd iets anders kunt doen binnen Satisfactory.
Binnen Satisfactory gaat niet lukken, maar daarbuiten wel, ja.
Maar dat werkt dus ook met gewoon 1x de spatiebalk aantikken, ben ik nu achter :+

Die Oscilators heb ik ook nodig, maar daarvan kan ik er altijd genoeg craften vanuit mijn cloud-opslag ondertussen. De bottleneck zit hem bij de Mercer Spheres... die krengen verzamelen heeft me al heel wat respawns gekost :X

Er wordt online veel geklaagd over de Object Locater, maar ik moet zeggen dat dat ding eigenlijk prima werkt. Het is wel even oefenen om te weten welke kant je met je muis op moet scrollen om heel snel terug naar je Xenobasher te switchen als je baddies tegenkomt O-)

* Dido gaat zo maar even zijn Engines automatiseren, een zooi plastic ophalen bij mijn Oil Plant en dan the Rifle ontdekken. Dat zou moeten helpen om wat eilandjes leeg te ruimen >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Dido op 09-12-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik ga altijd hunten op spheres,sloops en slugs met rifle en jetpack en voldoende voorraad om ladders te maken. En natuurlijk voldoende nootjes, berries en paddo’s om de health te restoren en dan overleef ik het vrijwel altijd…
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste