Ik ben er de eerste keer dus mooi ingetrapt haha, maar zelfs ik genoeg bomen heb, valt er af en toe eentje naar beneden. Ik moest er wel hartelijk om lachenPeaceNlove schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:05:
spoiler:
ik ga nog wat bomen bijplaatsen, dit soort kadootjes hoef ik niet
ohw..Lointje schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:04:
[...]
Ik ben in 0.7 ook zo begonnen met een gsm op mijn spatiebalk, een alt tab en wat was het allemaal. Om dan op een dag te ontdekken dat je gewoon een keer moet tikken op je spatiebalk en dat autocraften gaat vanzelf... weet ook niet waarom ik dacht dat je het moest inhouden, misschien de tutorial die zei: "hold spacebar?" Of ervaringen uit andere spellen. Voelde me alleszins nogal dom. En helaas moet ik dus meedelen dat dit al jaren in het spel zit :-)

Ik heb een macro gemaakt met Razor Synapse die left Mouse Down deed, maar geen left Mouse release deed om dit te omzeilen.. kennelijk kan dat dus een stuk makkelijker.
Ik ben op 0.4 begonnen en toen moest je wel de spatie vasthouden of er iets op leggen, dus zo raar is dat niet dat je dat wellicht vanuit het verleden nog bent blijven doen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wanneer ze die autocraft hebben toegevoegd.Lointje schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:04:
[...]
Ik ben in 0.7 ook zo begonnen met een gsm op mijn spatiebalk, een alt tab en wat was het allemaal. Om dan op een dag te ontdekken dat je gewoon een keer moet tikken op je spatiebalk en dat autocraften gaat vanzelf... weet ook niet waarom ik dacht dat je het moest inhouden, misschien de tutorial die zei: "hold spacebar?" Of ervaringen uit andere spellen. Voelde me alleszins nogal dom. En helaas moet ik dus meedelen dat dit al jaren in het spel zit :-)
Meer dan 1700 uur totaal in Satisfactory, van de week voor het eerst echt spatie gebruikt voor autocraften
In mijn nieuwe 1.0 wereld heb ik nog een oor van een mok op mijn muis gebalanceerd om te autocraften

(Leek me wel een goed excuus om eens een Ficsit mok te kopen
)
In mijn nieuwe 1.0 wereld heb ik nog een oor van een mok op mijn muis gebalanceerd om te autocraften

(Leek me wel een goed excuus om eens een Ficsit mok te kopen
Krijg net een update (1.0.1.3) voor SF binnen, maar die crasht continue bij opstarten. Meer mensen last van?
Ik zie op Reddit ook mensen met dit probleem. Bij mij doet hij het nog wel.PeaceNlove schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:12:
Krijg net een update (1.0.1.3) voor SF binnen, maar die crasht continue bij opstarten. Meer mensen last van?
EDIT: diegene heeft het opgelost door nieuwe GPU drivers te installeren.
[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 09-12-2024 21:51 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ben er inmiddels al achter wat het was. Er waren met de update files corrupt geraakt, dus via Steam dat laten herstellen en toen kon ik weer verderArfman schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:41:
[...]
Ik zie op Reddit ook mensen met dit probleem. Bij mij doet hij het nog wel.
EDIT: diegene heeft het opgelost door nieuwe GPU drivers te installeren.
Ik kan het filmpje nu even niet kijken, maar heb in elk geval altijd genoten van de community updates zoals Snutt ze deed.
Zeker! Van die nieuwe (Mikael) heb ik eerlijk gezegd nog geen erg hoge pet op. Krijg nooit het idee het echt leuk te vindenGwindorian schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:48:
[...]
Wat jammer zeg !
Ik kan het filmpje nu even niet kijken, maar heb in elk geval altijd genoten van de community updates zoals Snutt ze deed.
Do { Ping } while ( LOL )
Hij heeft z'n achternaam ook niet mee.Shadow_Agent schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:12:
[...]
Zeker! Van die nieuwe (Mikael) heb ik eerlijk gezegd nog geen erg hoge pet op. Krijg nooit het idee het echt leuk te vinden
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik heb hem tot nu toe ook amper gezien in aankondigingen. Nogal een tegenstelling met Snutt, die indertijd samen met Jace te zien was of afwisselde. Snutt had iets andere stijl en heeft in het begin zijn draai wel wat moeten vinden voor mijn gevoel, maar hij was in ieder geval wel enthousiast.Shadow_Agent schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:12:
[...]
Zeker! Van die nieuwe (Mikael) heb ik eerlijk gezegd nog geen erg hoge pet op. Krijg nooit het idee het echt leuk te vinden
Aan de andere kant, Jace en Snutt hebben de lat ook wel hoog gelegd en misschien zijn we daardoor als community gewoon enorm verwend met (en gewend geraakt aan) twee ijzersterke CMs.
Die rifle is erg fijn, inderdaad.PeaceNlove schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:35:
Ik ga altijd hunten op spheres,sloops en slugs met rifle en jetpack en voldoende voorraad om ladders te maken. En natuurlijk voldoende nootjes, berries en paddo’s om de health te restoren en dan overleef ik het vrijwel altijd…
Net terug van een tripje, en heb 6 spheres, 1 somersloop, 1 paarse, 3 gele en 8 blauwe slugs. En 22 stinger, 28 spawner, 50 spitter en 58 hog remains.
Met name voor die spawners is mijn rifle erg fijn. 1 keertje raken, dan gaat ie open. En dan meteen nog drie kogels erin. Doe je dat snel genoeg, dan komen er geen vliegbeesten uit. Gebeurt dat toch, dan zijn die ook van afstand te snipen
Ik kwam daarstraks wel een nieuwe soort hog tegen. Eentje die stenen spuugt. En heel erg graag niet dood gaat. Er moesten heel veel kogels in die krengen

En er lopen er ook rond die radioactief zijn.Dido schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:56:
[...]
Ik kwam daarstraks wel een nieuwe soort hog tegen. Eentje die stenen spuugt. En heel erg graag niet dood gaat. Er moesten heel veel kogels in die krengen

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Doe laatste twee hogs heb ik de volgende taktieken voor:
Gewoon een paar keer hard tegenaan rijden met een explorer.
Hoger punt opzoeken en vandaar de kogels er in jassen, en de reload gewoon een stapje naar achter om de stenen te ontwijken. Eventueel kan je ook wel nobelisk naar beneden gooien .
En als je geen hoger punt hebt dan maak je er gewoon 1 met foundations
Hoger punt opzoeken en vandaar de kogels er in jassen, en de reload gewoon een stapje naar achter om de stenen te ontwijken. Eventueel kan je ook wel nobelisk naar beneden gooien .
Dat werkte aardig toen ik de eerste tegenkwam, in zijn eentje, aan de andere kant van een ravijnPeaceNlove schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:08:
Doe laatste twee hogs heb ik de volgende taktieken voor:
De tweede sprong ik blind bovenop, en terwijl ik met hem bezig was bleek ie drie vriendjes t ehebben in de vorm van fire-spitters.
Toen ik de death crate op kwam halen heb ik wel de hele kudde vanaf een outlook tower neergemaaid
Die dingen zijn net te hoog voor projectielen om je te raken. Alleen die klotevliegen halen het wel
D'r schijnt er zelfs eentje te zijn met een jet packArator schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:03:
[...]
En er lopen er ook rond die radioactief zijn.

Die explodeert als ie dood gaat. Dan laat ie wel een jet pack achter. Ik heb hem nog niet gezien, en heb er weinig behoefte aan
Daarom heb ik de mode voor creatures op non retaliate staan
Geen zin om constant te vechten met die krengen. Tijdens eerdere 0.6/0.7 playtrough genoeg gedaan
Die explodeert niet als jij de kill uitvoert en dan heb je daarna mooi de jet pack alvast te pakkenDido schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:16:
[...]
D'r schijnt er zelfs eentje te zijn met een jet pack
Die explodeert als ie dood gaat. Dan laat ie wel een jet pack achter. Ik heb hem nog niet gezien, en heb er weinig behoefte aan
Da's mooi, maar ik had al een jetpack enige tijd voordat ik een rifle had.PeaceNlove schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:04:
[...]
Die explodeert niet als jij de kill uitvoert en dan heb je daarna mooi de jet pack alvast te pakken
En ik werd een beetje moe van het doodmeppen van die beesten met mijn xeno basher
Ik heb net even gekeken, ik wist waar hij in mijn vorige PT liep, maar daar is hij nu niet, dus ik denk dat hij redelijk random ergens in de wereld looptDido schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:16:
[...]
D'r schijnt er zelfs eentje te zijn met een jet pack
haha, ik denk soms ook - Seriously.. wanneer ben jij HIER helemaal heen gewandeld ?!Anthor schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:27:
Die spugende hogs kan je ook een rij foundations op lokken/laten stormen, en die dan tactisch weer deleten.
[Afbeelding]
Het wordt steeds gekker met die space ticks.
Ik was bezig met die onderste zuilen en kennelijk was dat rijtje blokjes (om een afstand uit te tellen) genoeg om zo'n ding te laten spawnen
Oh Wauw. ImKibitz heeft een factory tour gedaan van een wel heel bijzondere wereld.
Vooral tof ook om inspiratie op te doen. just.... wauw
YouTube: TRUST ME - You Need to See This Satisfactory 1.0 World
Net maar even alle FICSMAS spullen geunlockt, (wat tot nu toe mogelijk is) moet zeggen dat die summersloops nu wel van pas komen, gaat toch wel een stuk sneller.
Functioneel nu in orde maar nog steeds Work in Progress.
dus voordat de muren erop gaan even een paar plaatjes
Ik speel deze PT met de mod: Refined Power en wat je hier ziet is een setup voor een modulaire kernreactor. Erg leuk om eens wat anders te doen. De reactor is opgebouwd uit ringen en je moet elke reactor met een aantal acties ook opstarten, voelt wel als leuke toevoeging. Je kunt na het bouwen en voeden van de reactor(en) kiezen of je 1:1 Stroom wil opwekken, of er een reusachtige stoom generator wil aandrijven.
Dat laatste kost dan wel meer water en meer koelvloeistof en een hoop tweaken, maar dan heb je wel een wh00ping 15GW power Output.
Op een van de plaatjes zie je een stuwdam, dat is ook een van de toevoegingen van deze mod. Die kun je instellen als stroomgenerator, of ook als grote Water output.
Ook de early game toevoegingen van windmolens, zonnepanelen, kleine water-stroom generator en de Boiler - stoom setups zijn leuk om eens te maken, ik zou de mod zeker eens aanraden als je eens wat anders wil dan 300 Fuel generatoren wegzetten
Enige nadeel: als SF een grote update heeft en de Mod breekt, kun je even niet met die save spelen. Goede nieuws is dat de Devs zeer actief zijn, en het tot nu toe steeds max 24 uur duurt.
:strip_exif()/f/image/qN5uenGqN5SbVzgRaZ9Fjovr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zMgBzc4KTLfQ3tsuN7Nz8VQR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BME6z1x2ungWmnd92qJq0nnA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondertussen begint de omgeving rond de hub ook steeds meer aangekleed te worden.
dus voordat de muren erop gaan even een paar plaatjes
Ik speel deze PT met de mod: Refined Power en wat je hier ziet is een setup voor een modulaire kernreactor. Erg leuk om eens wat anders te doen. De reactor is opgebouwd uit ringen en je moet elke reactor met een aantal acties ook opstarten, voelt wel als leuke toevoeging. Je kunt na het bouwen en voeden van de reactor(en) kiezen of je 1:1 Stroom wil opwekken, of er een reusachtige stoom generator wil aandrijven.
Dat laatste kost dan wel meer water en meer koelvloeistof en een hoop tweaken, maar dan heb je wel een wh00ping 15GW power Output.
Op een van de plaatjes zie je een stuwdam, dat is ook een van de toevoegingen van deze mod. Die kun je instellen als stroomgenerator, of ook als grote Water output.
Ook de early game toevoegingen van windmolens, zonnepanelen, kleine water-stroom generator en de Boiler - stoom setups zijn leuk om eens te maken, ik zou de mod zeker eens aanraden als je eens wat anders wil dan 300 Fuel generatoren wegzetten
Enige nadeel: als SF een grote update heeft en de Mod breekt, kun je even niet met die save spelen. Goede nieuws is dat de Devs zeer actief zijn, en het tot nu toe steeds max 24 uur duurt.
:strip_exif()/f/image/qN5uenGqN5SbVzgRaZ9Fjovr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zMgBzc4KTLfQ3tsuN7Nz8VQR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BME6z1x2ungWmnd92qJq0nnA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondertussen begint de omgeving rond de hub ook steeds meer aangekleed te worden.
:strip_exif()/f/image/fhRo11W2IWYOVqXrhLdGN1F8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben druk bezig met met mijn kerstfabriek. Ik had een ontwerp doorgerekend voor 12 Sterren per minuut, 2 assemblers van elke soort vuurwerk en sneeuwballen,(die assemblers moeten nog) en nog eens 100 Ornamental bundles p/m
((Die laatste om elke stroomkabel in mijn save te wisselen. Bij de eerste ficsmas kon dat nog vrij lang tot na ficsmas (iig tot ik één voor één perongeluk de fairylights uit al mijn hotbars had overschreven
)
Jammer genoeg kwam ik erachter dat ik in mijn spreadsheet een verwijzing naar een verkeerde cel had staan, waardoor ik een half bos aan kerstbomen te weinig had.
/f/image/IgBS5JQahahCBRvMGUHublCr.png?f=fotoalbum_medium)
Ik ben niet zo van de zwevende fabrieken, maar ik heb hier voor de foto alle binnenmuren en vloeren gedelete voor een beter beeld.
/f/image/ZXz8h2evqM3rt8GSHiy1vevf.png?f=fotoalbum_medium)
Ik twijfel of ik niet toch de fundering van mijn fabriek groter wil hebben om het mooi te laten passen bij de rest van mijn bomen. Maar dan moet de fundering van 13 pilaren nu naar 16 dikke pilaren in het vierkant. Dan kan ik dus bijna opnieuw beginnen. Gelukkig heb ik voor de lol van vrijwel elke stap blueprints gemaakt, dus niet alles hoeft nog een keer bedacht te worden.
((Die laatste om elke stroomkabel in mijn save te wisselen. Bij de eerste ficsmas kon dat nog vrij lang tot na ficsmas (iig tot ik één voor één perongeluk de fairylights uit al mijn hotbars had overschreven
Jammer genoeg kwam ik erachter dat ik in mijn spreadsheet een verwijzing naar een verkeerde cel had staan, waardoor ik een half bos aan kerstbomen te weinig had.
/f/image/IgBS5JQahahCBRvMGUHublCr.png?f=fotoalbum_medium)
Ik ben niet zo van de zwevende fabrieken, maar ik heb hier voor de foto alle binnenmuren en vloeren gedelete voor een beter beeld.
/f/image/ZXz8h2evqM3rt8GSHiy1vevf.png?f=fotoalbum_medium)
Ik twijfel of ik niet toch de fundering van mijn fabriek groter wil hebben om het mooi te laten passen bij de rest van mijn bomen. Maar dan moet de fundering van 13 pilaren nu naar 16 dikke pilaren in het vierkant. Dan kan ik dus bijna opnieuw beginnen. Gelukkig heb ik voor de lol van vrijwel elke stap blueprints gemaakt, dus niet alles hoeft nog een keer bedacht te worden.
Terwijl ik wacht op mijn laatste kerstversiering weer verder met de woestijn leeg te trekken. De trein met 30 wagentjes en 2 locs rijdt prima, zolang er maar geen vracht mee terug gaat, dus voor nu gaat eerst alles een dedicated (per treinwagon) awesomesink in. Ik moet nog 2 pure Iron aansluiten en nog een normal lime en dan zou ik alles naar maximaal kunnen schalen. Zoals het nu gaat kan de trein 1x heen en weer rijden voor een Mk3 belt, dus als ik ga opschalen dan moet ik ook meer treinen laten rijden
Plaatje er bij/f/image/PCGRw4zCcc9YneUJ1F5QYAtJ.png?f=fotoalbum_large)
Plaatje er bij
/f/image/PCGRw4zCcc9YneUJ1F5QYAtJ.png?f=fotoalbum_large)
Ik krijg ze ook nog af en toe. moet me echt inhouden er niet aan te komenGwindorian schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:36:
[...]
Ik ben er de eerste keer dus mooi ingetrapt haha, maar zelfs ik genoeg bomen heb, valt er af en toe eentje naar beneden. Ik moest er wel hartelijk om lachen
Ziet er ook alweer goed uit ! De woestijn zit inderdaad echt een boel ijzer/koper kolen, daar ga ik ook nog eens een projectje voor verzinnenPeaceNlove schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:27:
Terwijl ik wacht op mijn laatste kerstversiering weer verder met de woestijn leeg te trekken. De trein met 30 wagentjes en 2 locs rijdt prima, zolang er maar geen vracht mee terug gaat, dus voor nu gaat eerst alles een dedicated (per treinwagon) awesomesink in. Ik moet nog 2 pure Iron aansluiten en nog een normal lime en dan zou ik alles naar maximaal kunnen schalen. Zoals het nu gaat kan de trein 1x heen en weer rijden voor een Mk3 belt, dus als ik ga opschalen dan moet ik ook meer treinen laten rijden![]()
Plaatje er bij[Afbeelding]
lekker een weekje vrij, en ik ben zelf begonnen aan een end game project: 30 Dark Matter Crystal, 5 Sp Oscilator en 3 neural-Quantum processor.
Sfeer die ik wilde proberen: Alle logistiek van de vloer af, en geen logistieke vloeren gebruiken. Dan krijg je een soort printplaat fabriek blijkt.
:strip_exif()/f/image/7oTZBWthqCT6cB9N1EGcqcR0.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan ook een plafond nemen en daar al je belts tegenaan plakken, komende dagen weer aan de slag, zal eens een plaatje delen van mijn mail factory, maar dat gaat een stuk minder fraai ogen als mijn woestijnplaatje.Gwindorian schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:37:
[...]
Ziet er ook alweer goed uit ! De woestijn zit inderdaad echt een boel ijzer/koper kolen, daar ga ik ook nog eens een projectje voor verzinnen![]()
lekker een weekje vrij, en ik ben zelf begonnen aan een end game project: 30 Dark Matter Crystal, 5 Sp Oscilator en 3 neural-Quantum processor.
Sfeer die ik wilde proberen: Alle logistiek van de vloer af, en geen logistieke vloeren gebruiken. Dan krijg je een soort printplaat fabriek blijkt.Wel uitdagend want op den duur kom je echt in de knel, maar heb er wel veel lol in. Sneak preview (ik denk 65% af nu)
[Afbeelding]
Wel erg efficiënt om te bouwen en het schaalt als een malle, maar de architectuurprijs ga ik daar niet mee winnen, wellicht de troostprijs voor belts-tegen-plafond.
En ik ga elders een epische nucleaire setup neerzetten, tot nu toe alles met coal geysers en poweraugmenters gedaan, maar daar kom ik op tier 8 en 9 niet mee weg natuurlijk.
Ik ben nog bezig met mijn allereerste walk-through, maar ik ben nu de laatste dingen aan het doen voor phase 5 van de space elevator en heb alles tot en met tier 9 afgerond. Zonder nuclear.PeaceNlove schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:53:
En ik ga elders een epische nucleaire setup neerzetten, tot nu toe alles met coal geysers en poweraugmenters gedaan, maar daar kom ik op tier 8 en 9 niet mee weg natuurlijk.
Ik heb 12 kolencentrales, twee Alien Power Augmenters en vooral: 60 Power Storages.
Die laatsten zorgen voor 6GW extra capaciteit tijdens het draaien van de echte energievreters, en dat gaat eigenlijk prima.
Ik heb die energieslurpers wel op een priority switch zitten, maar die is er tot op heden maar 1 keer uitgeklapt. Toen had ik 50 Storages en nog geen APA.
Dat is op zichzelf al best een achievement om met ~ 2000 MWatt productie en pieken van 6000 Mwatt alles tot en met Tier 9 te halen.Dido schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:48:
[...]
Ik ben nog bezig met mijn allereerste walk-through, maar ik ben nu de laatste dingen aan het doen voor phase 5 van de space elevator en heb alles tot en met tier 9 afgerond. Zonder nuclear.
Ik heb 12 kolencentrales, twee Alien Power Augmenters en vooral: 60 Power Storages.
Die laatsten zorgen voor 6GW extra capaciteit tijdens het draaien van de echte energievreters, en dat gaat eigenlijk prima.
Ik heb die energieslurpers wel op een priority switch zitten, maar die is er tot op heden maar 1 keer uitgeklapt. Toen had ik 50 Storages en nog geen APA.
Ik gok dat er dan ook veel fabrieken geregeld uit staan ? Leuk te zien dat het ook anders kan dan met massieve stroom fabrieken !
12 kolencentrales en 2 augmenters is wel erg weinig. Ik denk dat mijn coal setup er 96 heeft staan, met 3 augmenters.Dido schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:48:
[...]
Ik ben nog bezig met mijn allereerste walk-through, maar ik ben nu de laatste dingen aan het doen voor phase 5 van de space elevator en heb alles tot en met tier 9 afgerond. Zonder nuclear.
En ik heb voor mijn mijnbouwprojectje in de zandwoestijn er nog 8 bijgezet, je wil niet weten wat het aan energie kost als je tegelijk 30 treinwagons aan het in of uitladen bent, maar je kan een deel van die piek mooi opvangen met storage
@Shadow_Agent
Mooi uitgewerkt hoor, ziet er gelikt uit
Dank je. Het was iets meer, 12 kolencentrales op 200% leveren 1800MW. Twee APA's nog eens 1000, plus totaal 533 bonus, dus dan zit ik op 3030MW.Gwindorian schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:53:
Dat is op zichzelf al best een achievement om met ~ 2000 MWatt productie en pieken van 6000 Mwatt alles tot en met Tier 9 te halen.
Nog steeds krapjes op het moment dat een Accelerator of Converter 6 of 8 GW aantikt, maar daar kwamen de storages van pas
Het grootste del van mijn standaard productielijnen stond alleen te draaien om containers te vullen als ik wat gebruikt had. Anders waren die idle, ja. Het hele idee van constant blijven produceren en overflow afvoeren naar de Sink is voor een volgende keerIk gok dat er dan ook veel fabrieken geregeld uit staan ? Leuk te zien dat het ook anders kan dan met massieve stroom fabrieken !
Ik had 6 centrales op 1 pure coal node en 2 standard nodes met 3 centrales ieder. Mijn grootste probleem was de aanvoer van genoeg water, daar werd ik een beetje flauw van, dus was ik tevreden toen ik 12 centrales had draaien op 200%.PeaceNlove schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:08:
12 kolencentrales en 2 augmenters is wel erg weinig. Ik denk dat mijn coal setup er 96 heeft staan, met 3 augmenters.
Een volgende keer ga ik wel iets serieuzer nadenken (en moeite doen) voor meer power.
Overigens was ik niet helemaal volledig in mijn beschrijving, ik had namelijk ook, geisoleerd van de rest, een olie-fabriek staan die plastic, rubber en fuel de "cloud-storage" inpompte, en die draaide op twee oliecentrales.
Daarnaast was mijn aluminum-productie (casings en sheets) op eenzelfde manier losgekoppeld van de rest. Die draaide op nog eens vier kolencentrales (die ook een nitrogen pomp van stroom voorzagen, van waaruit flessen stikstof mijn cloud in gingen.
Treinen, net als nuclear, ga ik volgende keren eens mee spelen. Net als portals, wellicht. Hoewel die pas zo late-game komen dat ze niet echt veel nuttigs bij gaan dragen, denk ik.En ik heb voor mijn mijnbouwprojectje in de zandwoestijn er nog 8 bijgezet, je wil niet weten wat het aan energie kost als je tegelijk 30 treinwagons aan het in of uitladen bent, maar je kan een deel van die piek mooi opvangen met storage
Ik heb mijn eerste play-through alleen een hypertube aangelegd naar mijn olievelden - daar moest ik zo nu en dan langs om ammo te maken. Ik was op een gegeven moment zo fanatiek aan het jagen dat ik bijna 10 duizend alien protein packs over had tegen dat ik phase 5 lanceerde. Dat had niet heel veel nut (hoewel ik er wel, desnoods, een flinke serie bio-burners op had kunnen laten draaien.)
Een beetje IX (dune) achtig, tenminste, zo stel ik die planeet een beetje voor :-)Gwindorian schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:39:
Oh Wauw. ImKibitz heeft een factory tour gedaan van een wel heel bijzondere wereld.
mixing a drink and music
Nee johBoefmans schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:14:
[...]
Een beetje IX (dune) achtig, tenminste, zo stel ik die planeet een beetje voor :-)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BX578rpKfmuS00nX5cAdu67g.jpg?f=user_large)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat plaatje is arrakis, niet ix toch?
mixing a drink and music
De achtergrond wel maar ik doelde meer op het ontwerp van de gebouwen. Dat is het Ix techgebouwtje dat je kunt bouwen in Dune II voor de Sonic Tank/Deviator/Devastator
Moet zeggen dat ik op basis van de boeken (die van Frank dan) niet echt een idee heb hoe Ix eruit ziet.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee dat is waar, is meer mijn eigen beeld. Alleen in de prequels wordt er iets over gezegd (dat alle gebouwen onder gronds zijn en het aan de oppervlakte een natuurlijke planeet is)..oisyn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 02:03:
[...]
De achtergrond wel maar ik doelde meer op het ontwerp van de gebouwen. Dat is het Ix techgebouwtje dat je kunt bouwen in Dune II voor de Sonic Tank/Deviator/Devastator
Moet zeggen dat ik op basis van de boeken (die van Frank dan) niet echt een idee heb hoe Ix eruit ziet.
mixing a drink and music
Is er ergens een kortingscode voor dit spel te vinden?
Check ff isthereanydeal.com
Maar heel eerlijk gezegd, volle mep is het waard. Al is het alleen al om de devs wat meer te gunnen.
Maar heel eerlijk gezegd, volle mep is het waard. Al is het alleen al om de devs wat meer te gunnen.
Battle.net Spud#2543
Ik hoor van meerdere mensen dat het het waard is... Maar ik vrees gewoon voor mezelf dat het een opwelling is... en dan zou het zonde zijn.
Bedankt voor je antwoord. Ik kijk even wat ik doe(of niet).
Als je hem op steam koopt, even goed de klok in de gaten houden. Heb je minder dan 120 minuten speeltijd (en binnen 14 dagen na aankoop) dan kan je gewoon een volledige refund via steam support krijgen als het toch niet is wat je denktAwesomo4k schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:37:
Maar ik vrees gewoon voor mezelf dat het een opwelling is... en dan zou het zonde zijn.
In Steam kopen, je kan altijd binnen X uur speeltijd het spel reclaimen en je geld terug krijgen.Awesomo4k schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:37:
Ik hoor van meerdere mensen dat het het waard is... Maar ik vrees gewoon voor mezelf dat het een opwelling is... en dan zou het zonde zijn.
Ik weet zo niet hoeveel uur het is, maar moet volgens mij voldoende zijn om te kunnen bepalen of het zonde is of niet.
" De klok in de gaten houden" is hoe dan ook een goede tip met dit spelCrashOverDrive schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:46:
[...]
Als je hem op steam koopt, even goed de klok in de gaten houden. Heb je minder dan 120 minuten speeltijd (en binnen 14 dagen na aankoop) dan kan je gewoon een volledige refund via steam support krijgen als het toch niet is wat je denkt
Ooh crap ! Het is alweer 01:30 en ik moet morgen werken
Heb hem tijdens early acces op epic gekocht voor 15 en net voor 1.0 release op Steam. Zit meer dan 300 uur ondertussen. Als je factorio leuk vind ( of Dyson sphere project) is het een fantastisch. QOL is het super goed verzorgd, alles werkt en klopt gewoon superAwesomo4k schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:37:
Battle.net Spud#2543
De eerste 4/5 uur zitten erin. Erg leuk spel! Speel het samen met 2 vrienden op eme dedicated server.
Love it
Love it
Nuclair power fase 1 gereed
/f/image/W1cbij3Ld81DxUAf3Y5kBJ5X.png?f=fotoalbum_large)
Flink veel Alts gebruikt, met name om Screws, Steel Ingot en Oil volledig te ontwijken. En zo als het nu staat direct door naar plutonium rods die dan daarna fijn voor nu nog de Sink induiken met 0.8 de minuut:
/f/image/C8x9dbcJGeiJPSrOgZBefkIB.png?f=fotoalbum_large)
Fase 2 ga ik de plutonium ook de powerplant in gooien en dan het afval weer verwerken richting ficsonium fuel rods
Wel lekker vooruitzicht dat ik ik straks nog 8 power plants kan neerzetten obv van de plutionium rods die ik nu al maak.
Achter de horizontale lijn met assemblers etc heb ik een sushi belt lopen. De 8 vierkante blokken er achter naast de particle accelerators zijn precies getuned op de uranium waste output.
/f/image/W1cbij3Ld81DxUAf3Y5kBJ5X.png?f=fotoalbum_large)
Flink veel Alts gebruikt, met name om Screws, Steel Ingot en Oil volledig te ontwijken. En zo als het nu staat direct door naar plutonium rods die dan daarna fijn voor nu nog de Sink induiken met 0.8 de minuut:
/f/image/C8x9dbcJGeiJPSrOgZBefkIB.png?f=fotoalbum_large)
Fase 2 ga ik de plutonium ook de powerplant in gooien en dan het afval weer verwerken richting ficsonium fuel rods
Achter de horizontale lijn met assemblers etc heb ik een sushi belt lopen. De 8 vierkante blokken er achter naast de particle accelerators zijn precies getuned op de uranium waste output.
Dat gaat met satisfactory wss niet lukken. Als je hem aanzet ben je ineens 12 uur verder :-Pstijn1309 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:46:
[...]
In Steam kopen, je kan altijd binnen X uur speeltijd het spel reclaimen en je geld terug krijgen.
Ik weet zo niet hoeveel uur het is, maar moet volgens mij voldoende zijn om te kunnen bepalen of het zonde is of niet.
mixing a drink and music
Zoooo... ik heb de verhaallijn uitgespeeld, met net minder dan 300 uur in de save game.
Enkele bouwwerken niet zo afgemaakt (nog) als ik zou willen, maar grote deels wel alles goed aangepakt.
Hier mijn laatste fabriek die alles maakt voor de fase 5.
/f/image/lq7TzHirWhCMBFaIkBvKws3K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VQgvG2oMcc6WbR4GdAoX7ZXV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FdnR6YD3WPSu21EpyAicrLeS.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen nucleaire power gedaan hiervoor en ook geen fabrieken uitgezet of iets.
Oooh ja en aangezien de Slugs nu toch een beetje overbodig zijn... dan maar iets decoratiefs ermee gedaan
Enkele bouwwerken niet zo afgemaakt (nog) als ik zou willen, maar grote deels wel alles goed aangepakt.
Hier mijn laatste fabriek die alles maakt voor de fase 5.
/f/image/lq7TzHirWhCMBFaIkBvKws3K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VQgvG2oMcc6WbR4GdAoX7ZXV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FdnR6YD3WPSu21EpyAicrLeS.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen nucleaire power gedaan hiervoor en ook geen fabrieken uitgezet of iets.
Oooh ja en aangezien de Slugs nu toch een beetje overbodig zijn... dan maar iets decoratiefs ermee gedaan
Wel mooi met die power slugs. Vind het er wel een beetje wankel uitzien, niet bang dat het omvalt?
Die stijl van je spoorbaan ziet er wel strak uit
Gebouw is perfect gebalanceerdPeaceNlove schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:07:
Wel mooi met die power slugs. Vind het er wel een beetje wankel uitzien, niet bang dat het omvalt?![]()
Stijl van mijn spoorbaan is gestolen van youtuber totalxclips. Eenvoudig maar toch genoeg stijl.
Bouw deze ook zo plat op het water en dan stroomt het water mooi net over de schuine stukken.
Ik ben al 3 dagen bezig met de bouw van mijn heavy modular frame fabriek en kom nu tot de vaststelling dat ik een alt recept mis waarvan ik dacht dat ik het wel had.
Het is genoeg geweest voor vandaag, de volgende sessie dan maar op hard drive jacht

Het is genoeg geweest voor vandaag, de volgende sessie dan maar op hard drive jacht

[ Voor 24% gewijzigd door justmike op 05-02-2025 23:38 ]
Tip (voor zover je het nog niet weet) is eerst de drive scannen. ALs je een melding krijgt dat de drive geresearched is het spel opslaan. Daarna eventueel de reroll doen zodat je eventueel bij een verkeerde alt recipe je de game weer kunt loaden en nogmaals kunt rerollen. Ik bouw dan vlak voor mij een MAM zodat je na het loaden direct de MAM kunt openen.justmike schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:36:
Ik ben al 3 dagen bezig met de bouw van mijn heavy modular frame fabriek en kom nu tot de vaststelling dat ik een alt recept mis waarvan ik dacht dat ik het wel had.![]()
![]()
![]()
Zo heb ik eens een keer of 10 een save moeten loaden om, net als jij waarschijnlijk Steel Frame, alt recipe te krijgen
De "alt recept" zijn voor meer dan de helft onzinnige recepten en te veel en waardeloos.justmike schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:36:
Ik ben al 3 dagen bezig met de bouw van mijn heavy modular frame fabriek en kom nu tot de vaststelling dat ik een alt recept mis waarvan ik dacht dat ik het wel had.![]()
![]()
![]()
Bepaalde zijn prima en juist nodig, was fijner geweest voor grotere selectie:
*Maar het is een spel en hoort er eenmaal bij.
spoiler:
Of je gooit 1x of meerdere hdd's in een "factory cart" en delete hem in geheel en je hebt x2.
Soort van bug/legale cheat momenteel wat nog niet is gefixt.
Soort van bug/legale cheat momenteel wat nog niet is gefixt.
PatRamon in "[PC] Satisfactory"Shadow_Agent schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:52:
[...]
Tip (voor zover je het nog niet weet) is eerst de drive scannen. ALs je een melding krijgt dat de drive geresearched is het spel opslaan. Daarna eventueel de reroll doen zodat je eventueel bij een verkeerde alt recipe je de game weer kunt loaden en nogmaals kunt rerollen. Ik bouw dan vlak voor mij een MAM zodat je na het loaden direct de MAM kunt openen.
Zo heb ik eens een keer of 10 een save moeten loaden om, net als jij waarschijnlijk Steel Frame, alt recipe te krijgen
Klopt sinds september nog niet gefixt, denk dat coffee stain bepaalde "Legale cheats" in game behoud
Coffee Stain heeft zoiets gezegd van "er zit letterlijk een cheat optie in het hoofdmenu dus ingewikkelde manieren om meer of betere items te krijgen gaan we niet patchen. Eigen keus als je wil cheaten."
Ik loop zelf liever die tijd gewoon rond en pik 10 harddisks op. Zodra je er 1 vind ff een MAM neerzetten en researchen en dan loop ik door naar de volgende. Speel SF al dermate lang dat ik de meeste harddisks inc requirement weet te vinden. Alleen met 1.0 hebben ze alle requirements en de loot aangepast, dus toen was het voor mij ook weer een verse startShadow_Agent schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:52:
[...]
Tip (voor zover je het nog niet weet) is eerst de drive scannen. ALs je een melding krijgt dat de drive geresearched is het spel opslaan. Daarna eventueel de reroll doen zodat je eventueel bij een verkeerde alt recipe je de game weer kunt loaden en nogmaals kunt rerollen. Ik bouw dan vlak voor mij een MAM zodat je na het loaden direct de MAM kunt openen.
De meeste truckjes ken ik wel, maar ik maak er geen gebruik van. Het is ook niet echt moeilijk om drives te vinden.Shadow_Agent schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:52:
[...]
Ik zie dat anders, alt recepten lijken het soms niet waard op het eerste zicht. Maar als je ze gaat combineren met meerdere andere alt's tonen ze hun echte waarde.PatRamon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:59:
[...]
De "alt recept" zijn voor meer dan de helft onzinnige recepten en te veel en waardeloos.
De fabriek die ik wil bouwen leunt hard op alt recepten, niet omdat het efficiënt is, maar omdat ik eens wat anders wou dan de "standaard" layout die iedere youtuber en z'n moeder bouwt.
het doel is om 5 HMF's / min te maken met de volgende recepten:
- Pure iron ingot
- Wet concrete
- Cast screws
- Iron wire
- Stitched iron plates
- Steel rod ( die mis ik )
- Encased industrial pipe
- Packaged water
input:
- 669 iron ore
- 413 coal
- 182 limestone
- 303 m² water
- 1401 MW energie
https://satisfactory-calc...te_WetConcrete_C%22%5D%7D
[ Voor 12% gewijzigd door justmike op 06-02-2025 17:44 ]
Of gewoon de save rotor, zet je recept aan met een vinkje. :-) ik wil nu bouwen en niet de hele tijd dit soort geklooi. Ik heb ook uitgezet dat al die rotbeesten me steeds aanvallen. Voor mij is het spel zo veel leuker iig.PeaceNlove schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:55:
[...]
Ik loop zelf liever die tijd gewoon rond en pik 10 harddisks op. Zodra je er 1 vind ff een MAM neerzetten en researchen en dan loop ik door naar de volgende. Speel SF al dermate lang dat ik de meeste harddisks inc requirement weet te vinden. Alleen met 1.0 hebben ze alle requirements en de loot aangepast, dus toen was het voor mij ook weer een verse start
mixing a drink and music
Dat is het fijne aan SF, ik vind het af en toe best lekker om gewoon een beetje rond te lopen en spinnen te slaan en zo kan met al deze instellingen iedereen een leuke gameplay hebben. Ik hoef het ook niet direct uit te spelen, dus laat me af en toe heerlijk afleiden met een lopende verkenning.Boefmans schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:38:
[...]
Of gewoon de save rotor, zet je recept aan met een vinkje. :-) ik wil nu bouwen en niet de hele tijd dit soort geklooi. Ik heb ook uitgezet dat al die rotbeesten me steeds aanvallen. Voor mij is het spel zo veel leuker iig.
Weet iemand of er een mod is die je toelaat om machines te "zoopen" ? In de beta periode had je de "Smart" mod, maar die is (nog) niet geupdate naar v1.0 .
edit: ik ondertussen " Zoop Spawn for Vanilla Machines " gevonden, maar die is vrij nieuw en heeft nog geen ondersteuning voor alle buildables.
https://ficsit.app/mod/SimpleZoopMachines
edit: ik ondertussen " Zoop Spawn for Vanilla Machines " gevonden, maar die is vrij nieuw en heeft nog geen ondersteuning voor alle buildables.
https://ficsit.app/mod/SimpleZoopMachines
[ Voor 39% gewijzigd door justmike op 10-02-2025 14:47 ]
Niet dat ik weet: voor de constructors en dergeijke heb ik gewoon een blueprint met manifold gemaakt. Het enige is dan blueprints neerplompen in mode blueprint, en dan de manifold beltjes verder aan elkaar hangen. Gaat relatief vlot, al mis ik de schaalbaarheid wel in gelijkaardige games waar je late game echt gewoon stukken kan kopieren en plakken :-)
Ik heb dit spel rond 1.0 release gespeeld. Volgens mij was ik net bezig met olie en plastic toen ik wat uitgespeeld raakte. Op zich kriebelt het wel weer om te gaan starten, maar het lijkt me lastig om met mijn base verder te gaan. Aan de andere kant wil ik ook niet helemaal opnieuw beginnen.
Hebben jullie tips over hoe je weer lekker het spel inkomt na een paar maanden niet spelen?
Hebben jullie tips over hoe je weer lekker het spel inkomt na een paar maanden niet spelen?
Huidige save laden en de resources die je al maakt gebruiken om ergens anders een schone basis te bouwen. Zo ben ik ooit "verhuisd" van de Grass Fields naar de Rocky Desert. Eerst begonnen met een mega fuel generator setup en toen langzaam op de nieuwe plek alle items opnieuw gaan maken. Resources zat op de map.Joop34 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:47:
Ik heb dit spel rond 1.0 release gespeeld. Volgens mij was ik net bezig met olie en plastic toen ik wat uitgespeeld raakte. Op zich kriebelt het wel weer om te gaan starten, maar het lijkt me lastig om met mijn base verder te gaan. Aan de andere kant wil ik ook niet helemaal opnieuw beginnen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ben nu voor de vierde keer bezig, en heb besloten maar eens een bus op te zetten.
Ja, dat werkt uitstekend, want zodra je een nieuw onderdeel kunt maken, kun je gewoon een factory blueprinten en je hebt je benodigde resource altijd dichtbij.
Maar het is wel ontzettend repetitief, zeg. met name het steeds verlengen van de conveyor belts gaat op een gegeven moment stierlijk vervelen.
Maar goed, voorlopig even hard drives crunchen, op zoek naar nuttige alternative recipes om straks aluminium efficient te kunnen doen.
En later nog een keer, om met Nitro Rocket Fuel een paar honderd fuel plants aan te kunnen drijven op basis van een paar honderd ruwe olie. Je kunt in theorie met 300 ruwe olie tot 1200 rocket fuel maken, waarmee je dan 288 fuel plants kunt laten draaien, goed voor 72GW.
Dan heb je geen nuclear nodig
(En nee, ik heb ook geen 72GW nodig. Met 225 ruwe olie kom ik ook al aan 54GW, wat meer dan genoeg moet zijn om eens wat meer dan 1 Particle Accelerator neer te kunnen zetten
)
Ja, dat werkt uitstekend, want zodra je een nieuw onderdeel kunt maken, kun je gewoon een factory blueprinten en je hebt je benodigde resource altijd dichtbij.
Maar het is wel ontzettend repetitief, zeg. met name het steeds verlengen van de conveyor belts gaat op een gegeven moment stierlijk vervelen.
Maar goed, voorlopig even hard drives crunchen, op zoek naar nuttige alternative recipes om straks aluminium efficient te kunnen doen.
En later nog een keer, om met Nitro Rocket Fuel een paar honderd fuel plants aan te kunnen drijven op basis van een paar honderd ruwe olie. Je kunt in theorie met 300 ruwe olie tot 1200 rocket fuel maken, waarmee je dan 288 fuel plants kunt laten draaien, goed voor 72GW.
Dan heb je geen nuclear nodig
(En nee, ik heb ook geen 72GW nodig. Met 225 ruwe olie kom ik ook al aan 54GW, wat meer dan genoeg moet zijn om eens wat meer dan 1 Particle Accelerator neer te kunnen zetten
Ik vond nuclear niet eens echt lastig, in ieder geval minder bouwen dan fuel plants. 10 had op 2 locaties elk 10 plants staan, genoeg voor Endgame.
Enige nadeel is dat de mats van wat verder weg komen.
Battle.net Spud#2543
Ik ben bezig nu naar ficsonium fuel rods te gaan, ik maak straks 3.2 plutonium fuel rods per minuut, had ook 6.4 kunnen zijn of zelfs 12.8 (zeer strategische inzet van Somersloops hier) , maar om dat allemaal te verwerken naar ficsonium kost nogal wat SAM ore.TepelStreeltje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:03:
Ik vond nuclear niet eens echt lastig, in ieder geval minder bouwen dan fuel plants. 10 had op 2 locaties elk 10 plants staan, genoeg voor Endgame.
De complete setup om ook nog naar ficsonium te gaan is nog best complex vind ik, maar dan heb ik als ik alles heb staan en alles goed berekend heb 54 nucleair staan
In U7 een nucleair gedaan met 6 van die nucleair power plants. Inderdaad goed te doen. Lastiger was de waste disposal die ik ook gebouwd had toen.TepelStreeltje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:03:
/f/image/4AE33xKKffMdiHZpDBRQJfKf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7LVSAuAJmPRIy9CRDk0lyq83.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PeUnOVnjUaqjFRaBUxTfEB9R.png?f=fotoalbum_large)
Voor het eerst in een grot iets gebouwd, in dit geval Quartz Crystals (+- 600 p/m) en in de toekomst Ficsit Triangles of hoe die dingen maar heten.
Nu bezig met een 4800 Copper Ingots p/m factory
Gebruik geen sloops en geen overclocking dus worden grote builds. En alles per trein vervoeren
Daarbij speel ik zonder AGS. Ben eerst begonnen met een base in de grasslands tot en met de space elevator phase 3. Alles zoveel mogelijk in de sink gegooid om de shop te unlocken. Alle tiers vrijgespeeld en daarna opnieuw begonnen in de Rocky Desserts om er iets moois van te maken
Speel wel met fly mod, infinite nudge, unlimited beams als QoL mods.
[ Voor 35% gewijzigd door Shadow_Agent op 21-02-2025 21:15 ]
Ik ben daar nog niet, speel rustig. Net alu productie up and running. Probeer ook alles iets minder lelijk te bouwen dan eerste pogingen. Ook een treintje dit keer :-)TepelStreeltje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:03:
Maar viel op dat veel mensen al klagen dat aluminium lastig zou zijn. Ik bedoel... hoezo lastig? beetje rekenen en klaar. Dan moet je captains of industry gaan spelen, DAAR is nuclear lastig, zeker met de end game versies :-)
mixing a drink and music
Het zou ook wel echt heel mooi zijn als je blueprints automatisch kon laten connecten, want dan zou je dat soort dingen ook kunnen blueprinten. Dat is een groot gemis t.o.v. de tile-based opzet van Factorio vind ikDido schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:00:
Lastige van Alu is dat je wat met je water output moet. Je kan het terug loopen, maar dan moet je goed op de input letten, dat die goed gebalanceert is.Boefmans schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:32:
[...]
Ik ben daar nog niet, speel rustig. Net alu productie up and running. Probeer ook alles iets minder lelijk te bouwen dan eerste pogingen. Ook een treintje dit keer :-)
Maar viel op dat veel mensen al klagen dat aluminium lastig zou zijn. Ik bedoel... hoezo lastig? beetje rekenen en klaar. Dan moet je captains of industry gaan spelen, DAAR is nuclear lastig, zeker met de end game versies :-)
Nu met de valves gemakkelijk, deze kan je begrenzen. Kon eerst niet, toen was het echt gekloot
Als je alu hebt gedaan, is nuclear niet zo spannend. Echt lastige is dat de mats overal vandaan komen. Er is niet echt 1 plek waar je alles lekker in de buurt hebt.
Battle.net Spud#2543
Ik speel met een spreadsheet op scherm 2, daar kan ik vrij snel zien of ik de juiste hoeveelheid maak en waar ik eventueel moet bijplaatsen om geen tekort te hebben.TepelStreeltje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:21:
[...]
Lastige van Alu is dat je wat met je water output moet. Je kan het terug loopen, maar dan moet je goed op de input letten, dat die goed gebalanceert is.
Nu met de valves gemakkelijk, deze kan je begrenzen. Kon eerst niet, toen was het echt gekloot
Als je alu hebt gedaan, is nuclear niet zo spannend. Echt lastige is dat de mats overal vandaan komen. Er is niet echt 1 plek waar je alles lekker in de buurt hebt.
Nieuwe beams zien er goed uit! Net als die twisted cables. Eindelijk verticale splitters/mergers!
Verticale splitters/mergers gaat een hoop mogelijkheden bieden! Mijn hoofd tolt een beetje, volgens mij kan ik iedere factory opnieuw gaan bouwenShadow_Agent schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:45:
Nieuwe beams zien er goed uit! Net als die twisted cables. Eindelijk verticale splitters/mergers!
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Op https://www.reddit.com/r/.../1jb6uco/comment/mhrk237/ staat een lijstje met alle nieuwe zaken voor 1.1 die gespot zijn in de teaser.
Dat gaan hele hoge torentjes worden als het aan mij ligtShadow_Agent schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:45:
I doe het zonder valves. Gewoon rekenen en de ratio's goed zetten en aan de output kant een smart splitter om de overflow (als er te veel van de eindproducten zijn) de sink in te sturen. Zo loopt de productie altijd door. Zelfde truc als bij de olie productie (overtollig plastig en rubber kwijtraken). Als dat het is...TepelStreeltje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:21:
[...]
Lastige van Alu is dat je wat met je water output moet. Je kan het terug loopen, maar dan moet je goed op de input letten, dat die goed gebalanceert is.
Nuclear ben ik nog niet, ik lees wel dat afval kwijtraken lastig kan zijn? Bovendien, met rocket fuel... :-)
mixing a drink and music
Alu kan prima zo, met valves is het wel makkelijkerBoefmans schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:30:
[...]
I doe het zonder valves. Gewoon rekenen en de ratio's goed zetten en aan de output kant een smart splitter om de overflow (als er te veel van de eindproducten zijn) de sink in te sturen. Zo loopt de productie altijd door. Zelfde truc als bij de olie productie (overtollig plastig en rubber kwijtraken). Als dat het is...
Nuclear ben ik nog niet, ik lees wel dat afval kwijtraken lastig kan zijn? Bovendien, met rocket fuel... :-)
Nuclear waste? Gewoon grote opslag maken, allemaal storage gelinkt aan elkaar. Ergens in zee ofzo
Battle.net Spud#2543
Mooie video, maar wel verouderd , want tegenwoordig kan je plutonium waste ook verwerken.XWB schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:55:
En met deze setup heb je geen nuclear waste:
[YouTube: Satisfactory Guide | Nuclear Power with no Waste Build Layout.]
Ik heb SF al sinds Early Access, en toen speelde ik het ook steeds al met tussenpozen. Bij de hogere tiers duurt het bouwen van fabrieken dusdanig lang, dat ik de interesse weer eens verlies. En dan pak ik het een maand of 2 of 6 later weer op. Bij Early Access startte ik afhankelijk van de updates een nieuwe save of ging door op de oude. Nu in 1.0 nog steeds dezelfde save, maar wel pas 60 uur er in bezig geweest.Joop34 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:47:
Wilde dit keer niet te snel dit de tiers gaan, omdat de fabrieken dan te klein zijn om hogere tiers goed te kunnen bouwen. Maak nu dus fabrieken, gebaseerd op mk3 miners en mk 5 of 6 conveyors (ookal heb ik die nog niet). Net begonnen aan een modular frame fabriek.
Waarom lijkt het je lastig om met je oude base weer verder te gaan?
Tussen EA en 1.0 zijn een (flink) aantal grondstof nodes verplaatst en wat landschappen veranderd. Dus heb je best wel wat werk om de boel te repareren.DaKluit schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 00:11:
[...]
Waarom lijkt het je lastig om met je oude base weer verder te gaan?
Joop34 gaf aan het rond 1.0 te hebben gespeeld. Ik ging er voor het gemak even vanuit dat hij dus ook in 1.0 al gespeeld had.Gwindorian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 04:54:
[...]
Tussen EA en 1.0 zijn een (flink) aantal grondstof nodes verplaatst en wat landschappen veranderd. Dus heb je best wel wat werk om de boel te repareren.
En sowieso verwacht ik dat iedereen bij 1.0 overnieuw gestart is. Al was het maar om de verhaallijn mee te maken.
Ik heb weinig gemerkt van een echte verhaallijn in 1.0. Komt de interactie met de AI en die artifacts eigenlijk nog tot een conclusie? Ik was de excursies op een gegeven moment zat en had mezelf maar gewoon wat somersloops en mercer spheres cadeau gedaan met een savegame editor.
Verhaallijn?
niets van gemerkt inderdaad en vrij zwak uitgewerkt.
Heb op een gegeven moment Ada ook uitgezet door volume setting aan te passen. Helemaal klaar mee. Vooral tijdens Ficemas bloed irritant
Heb op een gegeven moment Ada ook uitgezet door volume setting aan te passen. Helemaal klaar mee. Vooral tijdens Ficemas bloed irritant

Volgens mij mist die conclusie compleet. Op een gegeven moment wordt de interactie tussen ADA en die andere een beetje interessant, maar vervolgens stopt hij compleet. Erg jammer... Ik had ook iets meer gehoopt, met iets meer uitleg over de achtergrond..oisyn schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:08:
Ik heb weinig gemerkt van een echte verhaallijn in 1.0. Komt de interactie met de AI en die artifacts eigenlijk nog tot een conclusie? Ik was de excursies op een gegeven moment zat en had mezelf maar gewoon wat somersloops en mercer spheres cadeau gedaan met een savegame editor.
Maar ach, het blijft wel een leuk spel op fabrieken te bouwen
Verhaal is flinterdun maar wel geinig voor er naast. Hoofd doel is fabriek maken, bijzaak is het verhaal. Beetje afleiding tussendoor
[ Voor 17% gewijzigd door TepelStreeltje op 20-03-2025 12:52 ]
Battle.net Spud#2543
En wat zie ik daar
:strip_exif()/f/image/OzQ8NmqJ9gQfXEGLyJeg2Eup.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat op 1 April live op de experimental branch (nee echt
)
:strip_exif()/f/image/OzQ8NmqJ9gQfXEGLyJeg2Eup.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat op 1 April live op de experimental branch (nee echt
[ Voor 7% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-03-2025 20:43 ]
Yes, ik zie hem ook. Is dat een nieuwe hanger voor de buildgun?
Maar serieus, eindelijk niet meer handmatig blueprints met elkaar hoeven te verbinden?
Ok dan... * Dido blokkeert zijn agenda voor volgend weekend.
Vertical mergers/splitters + autoconnect blueprints, dat wordt een hele nieuwe manier om een bus op te zetten.
Daar gaat weer minimaal een weekend
Vertical mergers/splitters + autoconnect blueprints, dat wordt een hele nieuwe manier om een bus op te zetten.
Daar gaat weer minimaal een weekend

Nee die zit er al in sinds 1.0Aganim schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:13:
[...]
Yes, ik zie hem ook. Is dat een nieuwe hanger voor de buildgun?