[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aganim schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Lumen is wel enorm generfed in 1.0 helaas. Ik heb wat topics op de Satisfactory QA gezien om de 8.0 settings te benaderen, daar ga ik nog eens naar kijken.
Ik speel met Lumen aan, maar ik vind het wel een beetje irritant. Alles wordt zo donker als je het inbouwt, en al die lichten komen de framerate ook niet ten goede.

Ik vind de belichtingsopties trouwens ook vrij gelimiteerd. Zo'n TL-bak is echt enorm groot, en het schijnt vrij recht naar beneden. Ik zou liever gewoon wat peertjes ophangen oid 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

RvV

Dat doe ik gewoon met die billboards en signs. Een blanco background erop en klaar. :) En ze zijn gratis wat betreft stroom.

[ Voor 3% gewijzigd door RvV op 11-10-2024 11:27 ]

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@RvV Oh werkt dat ook? :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:23
Ja dat is hoe ik al die mensen die prachtige creaties zie maken de boel zie verlichten vaak. Kun je tenminste verschillende kleurtjes gebruiken, verschillende vormen, je kunt het mooi wegwerken, enz.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Mugwump Niet om het een en ander maar die tl-bakken kun je ook een andere kleur geven, he. Met zo'n light switch. Ik heb er een met beide polen aan dezelfde power pole gehangen, dus hij regelt de kleur van alle lichten op het netwerk :P. Het jammere is alleen dat als je een nieuw licht aansluit, dat hij niet de huidige setting meepakt. Die moet je dan eerst weer opnieuw instellen :/.

Maar kun je displays wel aan het plafond hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ja, volgens mij met een truukje. Iets van alt of ctrl ingedrukt houden om ze aan het plafond te plakken.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:53:
@Mugwump Niet om het een en ander maar die tl-bakken kun je ook een andere kleur geven, he. Met zo'n light switch. Ik heb er een met beide polen aan dezelfde power pole gehangen, dus hij regelt de kleur van alle lichten op het netwerk :P. Het jammere is alleen dat als je een nieuw licht aansluit, dat hij niet de huidige setting meepakt. Die moet je dan eerst weer opnieuw instellen :/.

Maar kun je displays wel aan het plafond hangen?
Ja, dat werkt weer met van die beams die je dan weer op de juiste manier moet roteren en neerhangen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 08:13
Mugwump schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:47:
[...]

Ja, dat werkt weer met van die beams die je dan weer op de juiste manier moet roteren en neerhangen.
Oeh, bedankt voor de tip!
Part of the fun is toch wel lekker prutsen om net die ene onmogelijke hoek, balk of verlichting mogelijk te maken.

En dat is ook het mooie van Satisfactory: Zoveel afwisseling in wat je kan doen. Ik kan ook genieten van gewoon een paar uur de wereld verkennen en Mercer Spheres etc. zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ben je verplicht om die summersloops te gebruiken om iets van de end game te unlocken ot te progressen? Anders ga ik niet die "moeite" nemen en gewoon niet gebruiken (en dus meer moeite doen :D ).

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Techno Overlord schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:33:
Ben je verplicht om die summersloops te gebruiken om iets van de end game te unlocken ot te progressen? Anders ga ik niet die "moeite" nemen en gewoon niet gebruiken (en dus meer moeite doen :D ).
In principe niet. Ze maken het makkelijker om de end game te halen, maar je hoeft ze zeker niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er zijn meer dan genoeg nodes op de map om ze niet nodig te hebben, maar ze maken alles wel een stukje sneller omdat je gewoon meer van je output bandbreedte vult met minder input.
Daartegenover staat dan wel weer dat ze echt je power draw absurd hoog maken als je gaat opschalen, want ze zorgen voor 4x power usage als je iets helemaal boost. Je hebt ook max. 106 sloops ter beschikking (tenzij je gaat dupen), dat zijn er niet zo gek veel als je ze overal in wil stoppen, en bij de endgame recipes wil je toch meerdere machines aan het craften hebben omdat het allemaal zo lang duurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zei er laatst niet iemand iets over train tracks dat recht liep over foundation? :Z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5wUtbRBJW45F8pTvpXIGVvHeZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xeJhP8MxPFgD8sGwQbrYz9og.png?f=fotoalbum_large

Note to self: eerst de rechte stukken leggen, daarna de bochten ertussen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RvV schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:56:
Ja, volgens mij met een truukje. Iets van alt of ctrl ingedrukt houden om ze aan het plafond te plakken.
Ja klopt idd, met ctrl hang je ze plat tegen het plafond.

Wat vergelijkende kiekjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZD6VAEWXU_Ul3jtz03Oi--ToPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPkhw4ESzAU0TzAknhjsFPHL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/md2683Oa9B9_VTjX68kwpphwY3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zSRv4FzBGaWzbsrX8eUqIiAu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZYJCfwW6zIVuH6X-2Rtup8d0Lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uFVMaNR8zcTPi5bOZJR08aM5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOiKxTA-hKuhp41NzPzJqTVGiPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27oeIs9yQM7HIjEjf7XQjaFd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KudOjcg7FZpYJP_uNZuoWYWJ1OE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uHK69mTrjZgtuZx1pTYEPV5F.png?f=fotoalbum_large

Werkt idd erg goed :D. Het licht is ook veel zachter, die TL-bakken zijn normaal echt véél te fel (ze staan hier op 15%)

.edit: oh en dan had ik de emission strength nog op 1 staan, op 3 geven ze een stuk meer licht nog. En hier was het dan nog daglicht, inmiddels is het donker en dat is ook al een wereld van verschil, ze lichten de boel goed op!

.edit2: en dat was het moment dat ik erachter kwam dat ik mijn crystal oscillators nog niet in de dimensional depot stop, die nodig zijn voor de grotere schermen :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik zou er in ieder geval een paar verzamelen, en die in een losse constructor/assembler/manufacturer stoppen in je main base. Met die slooped constructor verdubbel je het aantal power shards wat je kunt produceren uit slugs.
Ik heb ook nog die losse assembler en manufacturer staan voor als ik een beperkt aantal losse items nodig heb waar ik geen productielijn voor wil opzetten (nobelisks bijvoorbeeld). Die hele boel maximaal overclocked en sloops erin zodat je snel een behoorlijk aantal items kunt craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werkt idd erg goed :D. Het licht is ook veel zachter, die TL-bakken zijn normaal echt véél te fel (ze staan hier op 15%)

.edit: oh en dan had ik de emission strength nog op 1 staan, op 3 geven ze een stuk meer licht nog. En hier was het dan nog daglicht, inmiddels is het donker en dat is ook al een wereld van verschil, ze lichten de boel goed op!

.edit2: en dat was het moment dat ik erachter kwam dat ik mijn crystal oscillators nog niet in de dimensional depot stop, die nodig zijn voor de grotere schermen :Y)
Het enige nadeel van bordjes als verlichting is dat ze niets doen als het bordje zelf buiten beeld is. Als je ze voor indirect licht wil gebruiken dan moet je dus wel opletten dat het oppervlak van het bordje zelf binnen de camera blijft.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stoney3K schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:20:
[...]

Het enige nadeel van bordjes als verlichting is dat ze niets doen als het bordje zelf buiten beeld is. Als je ze voor indirect licht wil gebruiken dan moet je dus wel opletten dat het oppervlak van het bordje zelf binnen de camera blijft.
Volgens mij is dat niet zo? Ze projecteren weldegelijk direct licht, ook als ze buiten beeld zijn. De indirecte bounces zijn idd screenspace, dus als het direct verlichte oppervlak niet in beeld is dan dragen ze verder niet bij. En ik zag ook al dat het wel direct in beeld zijn van de vlakken juist nadelig werkt ivm de tone mapper (erg fel oppervlak, te veel exposure dus alles wordt donkerder)

.edit: billboard aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpQ3rM_ptiU3vD3MLNLTQP3X360=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4XCDTtaZpDuriYXZhwP64t9p.png?f=fotoalbum_large

billboard uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNW9GXPVNYwDflQIoFsq6veJQvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DOJTBNMpeJRSowSdpg523QOP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 12-10-2024 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:03:
Zei er laatst niet iemand iets over train tracks dat recht liep over foundation? :Z

[Afbeelding]

Note to self: eerst de rechte stukken leggen, daarna de bochten ertussen. :P
Hoe maak je de foundation voor bochten bij treinen? Ik kom niet verder dan een 1M foundation. Als het andere lukt me niet heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

grote_oever schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Hoe maak je de foundation voor bochten bij treinen? Ik kom niet verder dan een 1M foundation. Als het andere lukt me niet heel goed.
YouTube: Perfect curves using barriers & walkways - Quick Guide - [Satisfacto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:03:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5wUtbRBJW45F8pTvpXIGVvHeZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xeJhP8MxPFgD8sGwQbrYz9og.png
"Spoorspatting", ofwel nergens voor om te schamen ;)

**

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:07
De satisfactory mod manager voor 1.0 is released! https://ficsit.app/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3tFvSJ4cJpsH2ayqqkre_Iceh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RHcUiu2lakYRG7tEpvRuEvlx.png?f=user_large

Ik ga zelf nog mijn playthrough in vanilla afmaken, maar diegenen die los willen met mods kunnen dat nu weer. (mits de mod die je wilt gebruiken al updated is natuurlijk :z )

[ Voor 26% gewijzigd door Caelarius op 12-10-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:24:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Omg, ik heb dus nu pas ontdekt dat je de helderheid kan instellen van die dingen... Effe naar beneden scrollen :|
Ligt het trouwens aan mij of zijn de grote spots op paal bugged in een grot? Ik heb er zo twee geplaatst in in de grot met twee pure quarts nodes. (westkant map, dicht bij de oilfields) Die staan op 100% en nog zie je zo goed als niks. één bilboard erbij gehangen op 100% lijkt een stuk meer te doen. Kan ook niet de bedoeling zijn toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Caelarius schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:48:

[Afbeelding]

Ik ga zelf nog mijn playthrough in vanilla afmaken, maar diegenen die los willen met mods kunnen dat nu weer. (mits de mod die je wilt gebruiken al updated is natuurlijk :z )
Zelfde hier, vind een vanilla playtrough ervaring ook wel lekker trouwens. Weer eens wat anders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:24
ik vind het allemaal wel erg knap van dit soort lui, gewoon ART!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Misschien hele domme vraag, maar hoe laat je iets draaien om een snappoint ipv middenpunt? Als ik een voorwerp draai dan is het altijd vanuit het midden (of hij snapt ergens tegen en dan kan ik hem helemaal niet bewegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

grote_oever schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

Misschien hele domme vraag, maar hoe laat je iets draaien om een snappoint ipv middenpunt? Als ik een voorwerp draai dan is het altijd vanuit het midden (of hij snapt ergens tegen en dan kan ik hem helemaal niet bewegen).
Dat doe je dus niet. Je plaatst eerst een foundation op de hoek van de buitenbocht, dan draai je die in de juiste richting, en dan nudge je hem op de juiste plaats. En die foundation gebruik je als 'hulplijn' om de werkelijke foundation er onder te snappen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:24
jaja, Phase 5 completed *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vliH37YTNTpwjRsdo_JDkvRNSGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0VKCGHVKutMlRtdP4aeLezUT.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Stoney3K schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Dat doe je dus niet. Je plaatst eerst een foundation op de hoek van de buitenbocht, dan draai je die in de juiste richting, en dan nudge je hem op de juiste plaats. En die foundation gebruik je als 'hulplijn' om de werkelijke foundation er onder te snappen.
ik gebruik altijd de catwalk methode. Dat werkt veel sneller. Enige is dat de door gebruikte methode in 5 graden gaat en de catwalk in 10 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

grote_oever schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:58:
[...]

Als je het echt wilt weten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIJpEFndivV48Hik4ULJrGHjR2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NM3ArySdK9RwdgxEspzjpuiB.png?f=fotoalbum_large

:Y)
Shadow_Agent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:43:
[...]
ik gebruik altijd de catwalk methode. Dat werkt veel sneller. Enige is dat de door gebruikte methode in 5 graden gaat en de catwalk in 10 graden.
Ja dat merk ik nu dus ook, ik heb hierboven dus een hoek van 45 graden en met de catwalk methode kom ik niet precies uit. Maar waarmee krijg je 5 graden?

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 13-10-2024 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
.oisyn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 02:11:
[...]

Als je het echt wilt weten...

[Afbeelding]

:Y)

[...]

Ja dat merk ik nu dus ook, ik heb hierboven dus een hoek van 45 graden en met de catwalk methode kom ik niet precies uit. Maar waarmee krijg je 5 graden?
Met Ctrl ingedrukt leg en nudge je een foundation als het ware er bovenop. Met muiswieltje kun je 5 graden draaien. Dan snap je daar weer een foundation onder. En sloop je de bovenste. Tenminste zo heb ik het lang gedaan

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Gwindorian schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 08:05:
[...]

Met Ctrl ingedrukt leg en nudge je een foundation als het ware er bovenop. Met muiswieltje kun je 5 graden draaien. Dan snap je daar weer een foundation onder. En sloop je de bovenste. Tenminste zo heb ik het lang gedaan
Ik zal volledig gek zijn, maar als ik ctrl indruk dan snapt hij hem boven de bestaande foundation (5 graden draaien kan wel wel). Zonder control kan ik het wel draaien, maar hij draait altijd om en centrale punt heen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DH1kXt2sQ7ImTI3Hj0HDwFEC1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUMxkdTm0at2fzLqsp2LzDSF.png?f=fotoalbum_large

Als referentie bedoel ik het filmpje wat hierboven gepost is: YouTube: Perfect curves using barriers & walkways - Quick Guide - [Satisfacto...

[ Voor 25% gewijzigd door grote_oever op 13-10-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Caelarius schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:48:

[Afbeelding]

Heel mooi. Ik zie alleen dat elke mod nu aan lijkt te geven compatible te zijn?
Of is dat meer omdat er ook geen gegevens zijn dat mods niet compatible zijn? Naja goed, grote stap gemaakt dus, maar nog even wat geduld voor wat meer getest is dan wel aan te raden. In ieder geval blij dat het werkt. Hopelijk snel wat meer info over welke mods compatible zijn of niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 13-10-2024 12:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Martinspire schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Heel mooi. Ik zie alleen dat elke mod nu aan lijkt te geven compatible te zijn?
Of is dat meer omdat er ook geen gegevens zijn dat mods niet compatible zijn? Naja goed, grote stap gemaakt dus, maar nog even wat geduld voor wat meer getest is dan wel aan te raden. In ieder geval blij dat het werkt. Hopelijk snel wat meer info over welke mods compatible zijn of niet.
Ik zie genoeg mods die gemarkeerd zijn als niet compatible...

Maar idd even geduld. Tegen de tijd dat we vanilla zat zijn zullen onze favoriete mods beschikbaar zijn :Y)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verdomme, ik heb zo'n groot dino-achtig beest gedood omdat ie in de weg liep en hij deed niets toen ik 'm sloeg. Maar nu ligt zijn lijk daar en kan ik nog steeds niet bouwen 8)7

.edit: oh gelukkig hij verdwijnt na verloop van tijd :D

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

.oisyn schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:32:
Verdomme, ik heb zo'n groot dino-achtig beest gedood omdat ie in de weg liep en hij deed niets toen ik 'm sloeg. Maar nu ligt zijn lijk daar en kan ik nog steeds niet bouwen 8)7
:') _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:54:
Dat kleine meertje is krap aan genoeg voor 6 extractors
Even hierop terugkomend. I see your 6 and I raise you 2 more :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOvrsZJrkvaNxHD4G6P1g-LeNE8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c1bgPPyw90dCizUMpArJ4HsS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat doen jullie met nodes die hoog in de bergen liggen? Gaan jullie "netjes" via de natuur omlaag? Of bouwen jullie net als ik lelijke rechte banen in de lucht?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvV

RvV

Mog schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:01:
Wat doen jullie met nodes die hoog in de bergen liggen? Gaan jullie "netjes" via de natuur omlaag? Of bouwen jullie net als ik lelijke rechte banen in de lucht?
Meestal bij de afgrond direct naar beneden door conveyor lifts aan elkaar te knopen.

Y'24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mog schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:01:
Ik bouw wat keermuren, en dan liften en belts. Tenzij het een tijdelijk iets is, of wat ik dringend nodig heb, en dat dan later fatsoenlijk wordt herbouwd.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

RvV schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:04:
[...]

Meestal bij de afgrond direct naar beneden door conveyor lifts aan elkaar te knopen.
Bij kortere afstanden doe ik dat ook. Maar ik ben nu Bauxite aan het verplaatsen en ik heb er gewoon geen zin in :D
Arator schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:05:
[...]

Ik bouw wat keermuren, en dan liften en belts. Tenzij het een tijdelijk iets is, of wat ik dringend nodig heb, en dat dan later fatsoenlijk wordt herbouwd.
Er is niets zo permanent als een tijdelijke oplossing in mijn geval :'(

Aanschouw de lelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1nB4UBQFqrSTMxEPipWm0QRBbM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyuO69GzNZELOJ0uU9CU26NZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Mog op 14-10-2024 22:15 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Van boven naar onder.

- een stuk dat ik nog moet opkuisen
- een stuk dat net is opgekuist. De weg is op ondersteund aan rotsen, en anders pilaren tot op de bodem
- de basis
- het fabriekje waar ik momenteel tot tier 6 zaken maak, uitgezonderd coal-powered energie. Op basis van fuel wordt er wel energie in de fabriek gemaakt. (links onderaan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnIUqq6BfmPHJ04jw08o_49yI-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rNHo0S6FF6c8zp9ilKVDxKGe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWBKGsUkbbfpVYaXpdVhJPqDNkw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nsd6vHVBZQKQvH4wIZcykgbf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1x42kbqa-EOrPOGAmf5Imf7Sj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L2mPyA485Wk6lEHY4yEyb2XA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8vqRdo90IeTp8DDIl1wUKNd6nY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ZWcANSec28SO9l44JPn7QSr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Arator op 14-10-2024 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
[...]

Er bestaat een trucje waardoor je met 1 lift bijzonder veel meer afstand kan halen. Maak bovenaan een foundation met een floor hole en elevator op. Bouw beneden een belt elevator exact er onder en trek je lift naar boven. Op een bepaald moment stopt hij omdat dit de limiet is, maar blijf verder naar boven kijken tot je aan de floor hole komt en hij snapt er op. 1 Lift, snelheid werkt nog altijd hetzelfde, zelfs animatie werkt.

Dat gezegd zijnde, ik doe meestal ook wel gewoon conveyor lifts aan elkaar knopen gewoon omdat het sneller gaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

PeaceNlove

Deugleuter

Lointje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Er bestaat een trucje waardoor je met 1 lift bijzonder veel meer afstand kan halen. Maak bovenaan een foundation met een floor hole en elevator op. Bouw beneden een belt elevator exact er onder en trek je lift naar boven. Op een bepaald moment stopt hij omdat dit de limiet is, maar blijf verder naar boven kijken tot je aan de floor hole komt en hij snapt er op. 1 Lift, snelheid werkt nog altijd hetzelfde, zelfs animatie werkt.

Dat gezegd zijnde, ik doe meestal ook wel gewoon conveyor lifts aan elkaar knopen gewoon omdat het sneller gaat :-)
Ik ga dit een keer testen met de welbekende uranium node >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Ik zal vanavond weer eens wat screenshotjes maken en uploaden weer ! Tot nu toe best tevreden met hoe het gaat. Niet alles is mooi afgewerkt nog maar het begint wel vorm te krijgen ! Ik heb onlangs een flink adventure tochtje gedaan voor Harddisks en andere collectibles en kwam met een aardige buit terug (iets van 30 HDD)
Nu kan ik mooi de basis netjes afwerken terwijl ik steeds 10 minuutjes op een HDD analyse wacht.

Ik heb gisterenavond de eerste Particle Accelerator gebouwd om het laatste part van deze phase te bouwen, en vanaf daar is het allemaal nieuw voor me, want die laatste phase zat niet in EA.

Ik bouw zelf meestal redelijk netjes ook de lange conveyor belts, ik neem vaak de moeite om ze op foundation te bouwen.
Ook rails komt altijd op foundation, maar wel quick and simpel; geen perfecte curves als ik er toch niet vaak tegenaankijk.

Hele hoge nodes laat ik ook met lifts die in elkaar gehaakt zijn naar beneden lopen zo dicht mogelijk tegen de natuur aan.
Maar: ik heb ook best wel geregeld even de snelheid boven mooiheid gekozen en dus ff snel een belt om Ore ergens snel te krijgen gewoon in de natuur op de grond gezet.

Ik ben wel eens een poosje aan het stoeien geweest met een mooie combi tussen snelweg / trein rails, Belts, stroom, Pipes, Hypertube en verlichting als een soort sierlijke brug door de wereld heen te leggen. Maar met de huidige blueprint snapping is dat me gewoonweg niet gelukt. ik vind het er altijd wel cool uitzien, en het is ook erg praktisch als je meteen je hele infra van A naar B kunt leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

[...]

Dit, maar dan wel met realistische ondersteuning. Vaak iets met steel als ondersteuning met pilaren eronder. Geen onrealistische, zwevende, niet-100% efficiente fabrieksplatforms en belts in mijn Satisfactory save. O+

Ik vraag mijzelf wel af hoe ik nu verder moet. Ik heb een flinke storage facility met alle parts tot aan alluminium sheets en casings. Maak ik nu compleet nieuwe fabrieken op nieuwe nodes en gebruik ik deze storage alleen om te bouwen enzo? Of sluit ik die starter fabrieken aan op de nieuw te bouwen fabriek voor de endgame parts?

Wel blij met nieuwe playthrough na 0.7. Toch veel van geleerd door fouten te maken waar ik nu veel aan heb tijdens 1.0. Heerlijke game! 100% Hall of fame'r!

[ Voor 9% gewijzigd door Techno Overlord op 15-10-2024 19:34 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Techno Overlord schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:31:

Ik vraag mijzelf wel af hoe ik nu verder moet. Ik heb een flinke storage facility met alle parts tot aan alluminium sheets en casings. Maak ik nu compleet nieuwe fabrieken op nieuwe nodes en gebruik ik deze storage alleen om te bouwen enzo? Of sluit ik die starter fabrieken aan op de nieuw te bouwen fabriek voor de endgame parts?
Ik merk dat je op een bepaald punt dedicated gaat bouwen, omdat je op een gegeven moment gewoon veel van iets nodig hebt en wat je eerder hebt gebouwd schaalt meestal niet naar die hoeveelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:43:
[...]

Ik merk dat je op een bepaald punt dedicated gaat bouwen, omdat je op een gegeven moment gewoon veel van iets nodig hebt en wat je eerder hebt gebouwd schaalt meestal niet naar die hoeveelheden :)
Ik bouw vanaf het begin op schaalbaarheid. Bij mijn fabriek is het nu een kwestie van power shards aan de miner voeren/ upgraden, dan de belts upgraden, vervolgens de ore lijn uitbreiden en dan de constructors uitbreiden. En tussendoor de belts blijven upgraden. Indien nodig kan ik overal een belt naast plaatsen.
En dit feest vind plaats in de void ten zuiden van grass fields, dus een groot zweef feest, maar boven de void mag dat vind ik.

Zal binnenkort eens wat screenshots neerzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PeaceNlove schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Ik bouw vanaf het begin op schaalbaarheid
Maar op een gegeven moment unlock je alt recipes die veel beter schalen dan wat gebouwtjes en powershards bijplaatsen, en dan moet je toch al alles om gaan gooien. Of het is simpelweg niet genoeg om te upgraden.

Ik wil nu bijvoorbeeld 20/min Thermal Propulsion Rockets produceren. Daar heb ik 640/min rubber voor nodig. De 600/min Crude Oil pipe heb ik al helemaal in gebruik, dus dat valt sowieso niet uit te breiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@Gwindorian met de huidige blueprints en gebrek aan uitgebreide nudge opties vind ik dat ook lastig. Gelukkig is de infinite nudge mod ready maar nog niet gereleashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:43:
[...]

Maar op een gegeven moment unlock je alt recipes die veel beter schalen dan wat gebouwtjes en powershards bijplaatsen, en dan moet je toch al alles om gaan gooien. Of het is simpelweg niet genoeg om te upgraden.

Ik wil nu bijvoorbeeld 20/min Thermal Propulsion Rockets produceren. Daar heb ik 640/min rubber voor nodig. De 600/min Crude Oil pipe heb ik al helemaal in gebruik, dus dat valt sowieso niet uit te breiden.
Daarom ook frequent harddisk hunten, wat ik doe gebruikt zeker alts wanneer iets niet lekker wenst te schalen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gwindorian
Screendump !

Ik heb op een van de mooiste plekjes ingame een glazen huis gemaakt als basis, met mooie doorkijkjes de natuur in. Bedoeling is dat hier ook de statues komen. nu alvast een product display gemaakt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAimupkdwlul9uXiPlAdFouxr1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GwcvEI5lT9vl3Um4HXtrUet.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcChDglj65BxhJZvrFvHjRXPwUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55NyTVzcPekwLaRrDE3YLYto.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XNxk1vdm9zqUJvMGeEnFeJeBZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjpU9hMbAkfMP29xVFvfLx3F.jpg?f=fotoalbum_large

Wat overzichtsbeelden van de centrale fabriek. Het is allemaal nog niet af, maar ach, kan er al wel mee leven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr1BYhnftP9P1-gSeiYii75vz4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLOEmHLDOPFhN8SP3Oy28db5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkVNLVanAkv-b599hCz1wIjSfJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saMlfM2PSkcZkPJxuz1eVBQg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c91uqg17kZaRC6pPy9vL8EnpgEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0T0ZIYP5cDId6tNUAFK1EG7s.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een vrij grote centrale fabriek gemaakt, met elke keer een Two-wall High "kelder" tussen de verdiepingen. Dit bevalt me prima, want op de vloeren ziet het er erg strak uit. In de kelders heb ik me minder druk gemaakt over clipping, maar het is nog wel redelijk recht allemaal. Om jullie een inkijkje te geven heb ik voor de screenshot wat stukjes vloer eruit gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr1BYhnftP9P1-gSeiYii75vz4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLOEmHLDOPFhN8SP3Oy28db5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQlPFW0uBp_2gL-MjQn4Neg8I04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNAVEQ2ZbEc37CXSIj8Ng0vq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCfCVlyyWJn1KNSqFuIzobhpkfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSZc5Bqz7A8ASojMGe0WcwC0.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de spaghetti die je toch niet meer ziet zodra de vloer weer dicht is :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHPeP2QtSuWJvHvsnQF6QV5pdOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5stJD9oAtCbZ3mssZ9bsAVSj.jpg?f=fotoalbum_large

Soms zie ik plaatjes van jullie of YT filmpjes en dan zakt de moed in je schoenen, er is nog een hoop te doen en af te bouwen. Maar ben best tevreden zo.

De volgende fabriek ga ik proberen wat meer van de producten in beeld te brengen, het is nu wel erg strak. (en zo blijf je lekker bezig :) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Gwindorian Cheater!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkp_K4u8ksjlb5UNwPJQQFLU1sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VZdtBlkU2tJqn9JNhCjaWS55.png?f=fotoalbum_large

:P

Maar wauw, wat geordend allemaal. Respect hoor. Daar heb ik dus echt geen zin in :D. Behalve bovenstaande, daar is mijn OCD weer te sterk voor dus bij mij zul je geen clippende belts of pipes vinden :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2024 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

1.0.0.4 is uit
Fixed Water Extractors sometimes giving Nuclear Waste in some locations
WTF? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

.oisyn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:19:
@Gwindorian Cheater!!!

[Afbeelding]

:P

Maar wauw, wat geordend allemaal. Respect hoor. Daar heb ik dus echt geen zin in :D. Behalve bovenstaande, daar is mijn OCD weer te sterk voor dus bij mij zul je geen clippende belts of pipes vinden :Y)
Ik bouw standaard alles veel te dicht op elkaar, dus clippende belts zijn bij mij meer regel dan uitzondering. O-)

Hebben jullie ook last van splitters die traag reageren? Ik speel op een dedicated server en een strak geregisseerde Fuel-Powered Generator heeft gewoon problemen omdat het afval van de Refinery ervoor niet op de juiste snelheid wordt verwerkt. Echt heel irritant. De hele lijn achter de splitter is leeg en ervoor ligt een bult Polymer Resin die met een duidelijke vertraging door de splitter gaat. De laatste update lijkt dit ook niet te hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok ik was dus geïnteresseerd in dit fenomeen, en er is een reddit thread over: https://www.reddit.com/r/...er_extractors_think_they/

Water extractors in de red forest rapporteerden dus soms "nuclear waste" als output, maar dat hadden ze nooit daadwerkelijk (dat is ook geen liquid). Het zorgde er alleen voor dat er geen water meer uit kwam.

Dit incident hier gaat over een water extractor op de rivier in het zuiden van de red forest vlak voor de waterval. Ik wilde de mijne daar ook oorspronkelijk neerzetten, maar heb uiteindelijk toch maar gekozen voor dat meertje vlak voor dat stukje rivier richting de waterval. Dodged that bullet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
3raser schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:10:
[...]

Ik bouw standaard alles veel te dicht op elkaar, dus clippende belts zijn bij mij meer regel dan uitzondering. O-)

Hebben jullie ook last van splitters die traag reageren? Ik speel op een dedicated server en een strak geregisseerde Fuel-Powered Generator heeft gewoon problemen omdat het afval van de Refinery ervoor niet op de juiste snelheid wordt verwerkt. Echt heel irritant. De hele lijn achter de splitter is leeg en ervoor ligt een bult Polymer Resin die met een duidelijke vertraging door de splitter gaat. De laatste update lijkt dit ook niet te hebben opgelost.
Ik zou even die splitter slopen, en ook de belt eronder slopen en opnieuw aanleggen.
99% kans dat er per ongeluk toch een ienie mienie stukje lagere MK belt onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Gwindorian schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:18:
[...]

Ik zou even die splitter slopen, en ook de belt eronder slopen en opnieuw aanleggen.
99% kans dat er per ongeluk toch een ienie mienie stukje lagere MK belt onder zit.
Het lijkt me heel sterk, maar ik kan een poging wagen. Meestal doet een server herstart meer, totdat de vertraging in eens weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
3raser schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Het lijkt me heel sterk, maar ik kan een poging wagen. Meestal doet een server herstart meer, totdat de vertraging in eens weer terug is.
Ja, zeker proberen waard !

Er zijn meer mensen met dit issue zo te zien.
Sommigen hebben inderdaad dus een klein stukje Mk1 belt erin zitten, sommigen blijven erbij dat het een BUG is, en anderen dat het alleen visueel is (maar jij gaf aan dat je fabriek daardoor niet lekker draait)

https://www.reddit.com/r/...my_splitter_is_splitting/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

3raser schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:10:
Is een bekend probleem bij dedicated servers. Lijkt erop dat er iets in de check of er plek is in een container fout gaat, waardoor items vaak tot een paar seconden blijven liggen.
Dit geldt voor alle objecten die 'van belt naar x' of 'van x naar belt' doen; splitters, mergers, alle machines, storage boxes etc.

Server restart lost het tijdelijk op, maar het probleem zit er al sinds V1 in en er is nog weinig aan verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

3raser schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Ik heb ook op een dedicated server gespeeld en hetzelfde probleem.

Edit wat @Oon zegt dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 16-10-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Shadow_Agent schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:52:
[...]

Ik heb ook op een dedicated server gespeeld en hetzelfde probleem.

Edit wat @Oon zegt dus :)
Thnx. Dan weet ik dat het niet aan mij ligt. Tot nu toe had ik er niet heel veel problemen mee maar bij mijn fuel generators werd het dus wel een dingetje. Want de afval stroom loopt gewoon niet goed door waardoor de refinery stopt met produceren. En dit valt duidelijk op omdat de mk4 belt die de stroom moet afvoeren helemaal vol ligt tot aan de splitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:36
Deze is "helaas" ook opgelost :+
Fixed items in Conveyor Belts spinning when passing by the junction where two Conveyor Belt segments meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er een makkelijke manier om al mijn foundations te vervangen met een ander soort foundation? Ik gebruikte concrete omdat ik daar geen plastic voor nodig heb, maar nu wil ik eigenlijk switchen naar coated concrete :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:36
.oisyn schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:07:
Is er een makkelijke manier om al mijn foundations te vervangen met een ander soort foundation? Ik gebruikte concrete omdat ik daar geen plastic voor nodig heb, maar nu wil ik eigenlijk switchen naar coated concrete :P
Gewoon X drukken juiste materiaal selecteren en painten maar...

Dus op dezelfde manier als kleuren toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@stijn1309 Het is nogal veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:27
.oisyn schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:07:
Save game editten })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heh de interactive map kan het wel :D
Ik heb alles in de wereld geselecteerd, hij doet er wel een even over... :Y)

.edit: gelukt *O*

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 16-10-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap niet zo goed waarom ik eigenlijk per se productieprocessen zit op te tuigen voor 20/min aan phase 4 parts. Ik ben echt uren en uren bezig met bouwen van fabrieken, maar zodra ik het aansluit op de elevator is de order in een paar minuten gevuld :Y)

Ik sink wel de overtollige productie, dus dat levert me wel heel veel AWESOME tickets op :Y)

En laten we wel wezen, het ziet er ook gewoon indrukwekkend uit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3OwxOxxTVkY193N0eSsbtXz4Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RHJtd5ho5shhO8x3KkOBUOyo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2024 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

.oisyn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:21:
Ik snap niet zo goed waarom ik eigenlijk per se productieprocessen zit op te tuigen voor 20/min aan phase 4 parts. Ik ben echt uren en uren bezig met bouwen van fabrieken, maar zodra ik het aansluit op de elevator is de order in een paar minuten gevuld :Y)

Ik sink wel de overtollige productie, dus dat levert me wel heel veel AWESOME tickets op :Y)

En laten we wel wezen, het ziet er ook gewoon indrukwekkend uit...

[Afbeelding]
Dat is m.i. ook wel echt het allergrootste probleem in de progressie van Satisfactory. Je doet vanalles, maar daarna is de volgende stap weer opnieuw beginnen.

Het zou heel mooi zijn als de volgende stap weer een uitbreiding op de vorige was of dat je de vorige stap kon blijven launchen voor andere goals (of voor resources ofzo?), maar nu blijf je altijd zitten met een handjevol tot honderden resources die al gemaakt zijn maar compleet overbodig zijn omdat er geen input meer is waar je ze in kunt voeden behalve de sink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:00:
maar nu blijf je altijd zitten met een handjevol tot honderden resources die al gemaakt zijn maar compleet overbodig zijn omdat er geen input meer is waar je ze in kunt voeden behalve de sink.
Op zich is dat niet helemaal waar, de elevator parts hebben over het algemeen inputs die geproduceerd zijn in de vorige phase. Zoals Automated Wiring (P2) -> Adaptive Control Unit (P3) -> Assembly Director System (P4) -> Biochemical Sculptor (P5)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Oon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:00:
[...]
maar nu blijf je altijd zitten met een handjevol tot honderden resources die al gemaakt zijn maar compleet overbodig zijn omdat er geen input meer is waar je ze in kunt voeden behalve de sink.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/project-part-progression-cheat-sheet-v0-i6y8yipi8etd1.png?auto=webp&s=249156217ede4d60884e1c635d1d4888c717c436

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk1kTdmkU0GI9nQHLewdbWYRgRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bkUKzMftG90Q27wJTL6Dtlhw.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het maar opgegeven met stable power en stable consumption. Mn lijntje met max consumptionheeft er blijkbaar ook geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:32

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb je veel geisers gebruikt? Of loopt de aanvoer van kolen/fuel/water niet stabiel?

Heb zelf bijv wat power slug oplossing in een paar refineries gegooid, en de oil pump zodat die wat teveel produceren.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

.oisyn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:07:
[...]

Op zich is dat niet helemaal waar, de elevator parts hebben over het algemeen inputs die geproduceerd zijn in de vorige phase. Zoals Automated Wiring (P2) -> Adaptive Control Unit (P3) -> Assembly Director System (P4) -> Biochemical Sculptor (P5)
Jullie hebben gelijk, het valt inderdaad wel mee. Helaas speel ik met iemand die eerst de laatste machine bouwt, heel dicht bij de lift, en dan pas van daaruit terug naar de inputs gaat werken. Ik was even in de war, want dát is dus de echte reden dat we steeds opnieuw moeten beginnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:06:
[...]

[...]

Jullie hebben gelijk, het valt inderdaad wel mee. Helaas speel ik met iemand die eerst de laatste machine bouwt, heel dicht bij de lift, en dan pas van daaruit terug naar de inputs gaat werken. Ik was even in de war, want dát is dus de echte reden dat we steeds opnieuw moeten beginnen :+
Je kan ook gewoon steeds de elevator verplaatsen :Y)

Ik heb nu idd hetzelfde probleem. Phase 3 was nog quick'n'dity handgevulde assemblers en manufacturers die ik weer heb opgeruimd, maar ik heb de boel nu wel volgebouwd met het productieproces voor Assembly Director Systems :D. Was handiger geweest als ik dat voor de Nuclear Pasta had gedaan, dat is de volgende phase tenminste ook gewoon een input :P.

Maar goed, je kunt ook altijd nog de hoogte in.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 18-10-2024 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

Je kan ook gewoon steeds de elevator verplaatsen :Y)

Ik heb nu idd hetzelfde probleem. Phase 3 was nog quick'n'dity handgevulde assemblers en manufacturers die ik weer heb opgeruimd, maar ik heb de boel nu wel volgebouwd met het productieproces voor Assembly Director Systems :D. Was handiger geweest als ik dat voor de Nuclear Pasta had gedaan, dat is de volgende phase tenminste ook gewoon een input :P.

Maar goed, je kunt ook altijd nog de hoogte in.
Of die Assembly directors verplaatsen met een drone naar je nieuwe space elevator locatie…, zoveel opties, kies degene die het meest complex is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Oon schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:06:
[...]

[...]

Kun je ook niet erboven of eronder verder? Want dat is meestal een snellere oplossing dan alles verplaatsen of opnieuw bouwen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Martinspire schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Kun je ook niet erboven of eronder verder? Want dat is meestal een snellere oplossing dan alles verplaatsen of opnieuw bouwen
Eronder niet want diegene bouwt ook gewoon direct op de kale grond, niks foundations of grids :/
Erboven kan wel, maar daar zit weer allemaal andere spaghetti, want er worden ook gewoon conveyors van A naar B getrokken zonder te kijken wat er tussen zit (dus dwars door terrein en andere machines of conveyors heen).

Ik maak me er niet zo heel druk om, zolang ik met treinen mag spelen ben ik wel tevreden. Ondertussen ben ik langzaamaan in singleplayer bezig om het beter te doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Ik zie toch veel frustratie op multiplayer. En het komt precies altijd op hetzelfde uit. De ene speler houdt van spaghetti, de andere is meer liefhebber van de Duitse keuken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d3LuSSDx4DjZ09cHb_EhrZoi_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QrmqWqRytXHHCn2D5ixLmKxE.png?f=fotoalbum_large

waarom werkt dit niet dat je drones in een driehoek laat vliegen met 3 stations... snap er niks van :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wamOsS-I17jrVxm7KWbZDg6oOXY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NKPN7ujqNEceVRMzT8W7UFYq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrGxTng4p7G-yC9avNDgUwLN3CQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aESI8wbIHAydeq0ez0MQt18P.png?f=fotoalbum_large

Ondanks dat het kneiter veel stroom kost zijn die portals wel heel tof :D

[ Voor 40% gewijzigd door Woohooo op 19-10-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Woohooo schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:40:
[Afbeelding]

waarom werkt dit niet dat je drones in een driehoek laat vliegen met 3 stations... snap er niks van :?
Ik heb er in een vorige save ook wel eens mee zitten stoeien, het zou volgens mij wel moeten werken, maar ik heb niet helemaal meer duidelijk hoe het zat. Heb je wel in elke port een toevoer van brandstof ? misschien kan de drone niet genoeg fuel pakken voor de hele roundtrip.

Rocket fuel ! O+
Wat is dat een fijne uitvinding zeg. Ik heb als uitbreiding op de turbo fuel plant nu 1 lichterlijk overclockte blender staan, met Somersloops erin, maakt 250 Rocketfuel p/m, is goed voor 60 generators.en het is ook een gas, dus geen fuel pumps nodig !

Met deze Power erbij heb ik genoeg om de laatste Phase af te ronden. ik. ik ben er bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Gwindorian schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:55:
[...]

Ik heb er in een vorige save ook wel eens mee zitten stoeien, het zou volgens mij wel moeten werken, maar ik heb niet helemaal meer duidelijk hoe het zat. Heb je wel in elke port een toevoer van brandstof ? misschien kan de drone niet genoeg fuel pakken voor de hele roundtrip.
Heb 1 punt waar constant endless batterij aanvoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Woohooo schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:35:
[...]

Heb 1 punt waar constant endless batterij aanvoer is.
Je zou eens kunnen proberen even handmatig ook batterijen in de tweede en zelfs de derde te stoppen, kijken of en wanneer hij gaat vliegen. Dan weet je in elk geval of d'at het probleem is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40
@Woohooo Als drie stations hebt in een driehoek zal je twee stations moeten voeden met energie, drones vliegen niet daadwerkelijk in een driehoek, een drone vliegt van de homeport naar de ingestelde guestport en terug. Als je station A voedt zullen de drones op routes AB en AC kunnen vliegen, maar de drones op route BC niet die krijgt geen energie.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

squaddie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 08:34:
@Woohooo Als drie stations hebt in een driehoek zal je twee stations moeten voeden met energie, drones vliegen niet daadwerkelijk in een driehoek, een drone vliegt van de homeport naar de ingestelde guestport en terug. Als je station A voedt zullen de drones op routes AB en AC kunnen vliegen, maar de drones op route BC niet die krijgt geen energie.
Ja jammer, als ook export en import over die route laat lopen gaat het helemaal mis merk ik wel. Dan komen spullen uit bij C terwijl het naar B moest. Is wel weer om te bouwen met mergers maar maakt het onnodig complex.

Maar ff een extra droneport erbij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand waarom Max Consumption steeds van die 4GW sprongetjes maakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4TLPo3yGSubEOAmeX68lOobJgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ANCtfHXEsylNj3kNTMqVabMr.png?f=fotoalbum_large

.edit: ah, het zijn idlende particle accelerators. Wat stom dat die niet gewoon ten allen tijde hun max output aanhouden als Max Consumption 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
.oisyn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:48:

[Afbeelding]
Nee, ik heb ook van die vage grafieken die ik niet meer kan verklaren. Ik denk eigenlijk dat het komt door alle variabele gebruikers zoals de Particle Accelerator, Converter en Quantum encoder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RgbGQnVjvhsAomFYpP3IwwkGCE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wZDZWWNoGpVWodrQ3rk1vIM7.jpg?f=user_large

Het is nu extra grillig bij mij omdat ik zojuist het spel " heb uitgespeeld" !
Ik heb meteen zoveel mogelijk achievements gehaald, dus al een poosje niets aan voorraad control gedaan :+ (er staan denk ik behoorlijk wat lijnen stil omdat het vol zit, ik heb nog niet genoeg Sink loop backjes gemaakt.)

Nog 2 3 achievements te gaan ! de golden nut (zit op 700 punten van de 1000) en iemand moet me een keer aanrijden >:) en nog een verborgen achievement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYDdetuvOmqitw1JN92E4u_aDAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfVPodCsWuTwzW0blOo09p6G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Gwindorian op 20-10-2024 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Met standaard cargo trucks kan je die ene unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:48:

[Afbeelding]

.edit: ah, het zijn idlende particle accelerators. Wat stom dat die niet gewoon ten allen tijde hun max output aanhouden als Max Consumption 8)7
Als ik zo ver ben ga ik denk ik een extra powergrid maken voor alles met variabele consumptie. Mijn streven is nog altijd een platte lijn voor de main factory. Om die reden ook mijn eerste trein nu op Biomass burners gezet ipv de coal generators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Woohooo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:16:
Met standaard cargo trucks kan je die ene unlocken.
Oh ja !! Had ik niet eens aan gedacht, ik dacht puur in multiplayer. Thanks, ga ik vanavond die ook nog eens aftikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Treinen op biomass dat hoor je niet vaak :D

Loop je dan niet constant hout te sprokkelen aangezien die dingen fors wat energie verstoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:14:
Treinen op biomass dat hoor je niet vaak :D

Loop je dan niet constant hout te sprokkelen aangezien die dingen fors wat energie verstoken?
Valt wel mee, voor de aanleg van de trein heb ik toch redelijk wat bos moeten kappen en een keertje wat paddenstoelen plukken zet de queue ook wel vol met solid biomass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gwindorian schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:09:
Nog 2 3 achievements te gaan ! de golden nut (zit op 700 punten van de 1000) en iemand moet me een keer aanrijden >:) en nog een verborgen achievement.
Geldt een automatisch rijdende trein bijvoorbeeld niet voor de achievement dan?
De verborgen achievements zijn niet zo spannend:
spoiler:
- Uit de cup drinken
- Vallen en 1 HP overhouden
- Rug van Manta aaien
- Cyber Truck rijden

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2024 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@CH4OS: misschien even in spoiler tags voor degenen die dat niet willen weten :)

spoiler:
Die rug van een Manta aaien was voor mij een aangename verassing. Toen ik dat ding in Update 6 voor het eerst zag had hij nog geen collision; het eerst wat ik toen probeerde was natuurlijk om op zijn rug te komen.

Met die kennis negeerde ik hem in z'n geheel in deze playthrough, terwijl de Grass Fields waar hij zit mijn starting location was. Tot ik bij toeval vanuit een hypertube kanon van de andere kant van de map een keer recht op z'n rug landde :D

[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

PeaceNlove schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

Als ik zo ver ben ga ik denk ik een extra powergrid maken voor alles met variabele consumptie. Mijn streven is nog altijd een platte lijn voor de main factory. Om die reden ook mijn eerste trein nu op Biomass burners gezet ipv de coal generators
Dit was ik dus ook van plan. Ik erger mij nu al aan de fluctuaties in de grafiek van de trein die op en neer rijdt van mijn plastic/rubber fabriek naar main storage. De treinen gaan dus ook op het aparte fluctuatie stroomnetwerk.

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59
Leuk om te lezen dat er zoveel manieren zijn om te spelen. Ik gebruik die treinrails dan weer om stroom aan de andere kant van de map te krijgen. Mij maakt die grafiek niet zoveel uit, er liggen ook hele stukken fabriek stil omdat de container vol is. Ik gebruik de vrijgekomen ruimte op het stroomnet dan weer om uit te breiden. Wat mijn stroomnet aankan is vaak ook niet toereikend voor de hoeveelheid machines die er staan, maar omdat de helft aan het idlen is, maakt het niet veel uit.

Zo heb ik in update 7 ook de eindstreep gehaald

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Haha ja inderdaad @Castor385 die stroomgrafiek boeit mij ook echt 0,0 :D zolang er maar stroom is, ben ik tevreden.

Of het lijntje nu kaarsrecht of pieken en dalen als de koers van ASML is vind ik totaal irrelevant.

Maar grappig om te lezen dat er mensen zijn die daar wele cht mee bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Hoe wil je anders zien dat alles op 100% efficiency draait?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Techno Overlord schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:50:
Hoe wil je anders zien dat alles op 100% efficiency draait?
Dat is precies wat Castor en Shadow_Agent wil aangeven, sommige mensen (incluis mijzelf) hechten geen waarde aan of het 100% efficient draait, of niet.

Je kunt evt ook je savegame inladen in de calculator en daar je efficiency checken (maar ik snap dat dat niet real time is)

Zoveel mensen, zoveel wensen en speelstijlen ! dat maakt het juist zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

PTFO? :P

Uiteraard heb je gelijk en iedereen speelt zoals ie wilt natuurlijk maar vindt het zelf leuker/uitdagender om alles 100% efficient te houden. In ieder geval zo hoog mogelijk. Zoals je ook wordt uitgelegd in de drop pod bij de intro van de game.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Is het jullie ook opgevallen dat batterijen in 1.0 totaal nutteloos geworden zijn. Kan net zo goed uit het spel verwijderd worden. Voor drones waren ze vroeger natuurlijk onmisbaar en ook voor de Magnetic Field Generator moest je ze gebruiken. Nu echter vliegen drones op packaged fuels die vele malen simpeler en vooral sneller/gemakkelijker te maken zijn in een bestaande productielijn. Een aparte accu fabriek opzetten is niet nodig daarvoor. En uit het recept voor MFG zijn ze geheel geschrapt. De enige overgebleven recipe is een alt voor super computers, namelijk de Super State Computer. Daarvoor heb je echter naast de accu's ook computers en Electromagnetic Control Rods en Wire nodig. En ten opzichte van EA 2x zoveel computers zelfs! Dus niet echt een aanrader. De OC Supercomputer heeft enkel Radio Control Units en Cooling Systems nodig. Dus ja, helaas voor mij geen battery factory meer omdat dit te weinig oplevert. Vond het altijd wel een leuke toevoeging.

Wat een idee zou kunnen zijn om toch ìets nuttigs met batteries te doen:
- Accu's voor hooverpack zodat je ook zonder stroom in de buurt kunt vliegen
- Accu's voor de teleporters (die overigens best wel veel eerder (Tier 7 ofzo) beschikbaar mogen komen :( )
- Accu packaging/unpackaging om in remote fabrieken trucks bijvoorbeeld te voorzien van fuel. Zou ook voor Drones kunnen natuurlijk. Je zou dan gebruikte accu's kunnen recyclen lokaal en weer opladen met power uit je powergrid bijvoorbeeld.

Zo maar enige ideeën om toch wat aan batteries te hebben nog :P

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste