[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"maar verwacht niet dat anderen die dingen ook als verschillend zien" ;). Ik denk dat een discussie erover verder niet zo heel erg zin heeft. Uiteindelijk moet je het gewoon spelen zoals je wil spelen.

Ik acht het overigens niet onwaarschijnlijk dat de dupe bug wordt gefixed.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2024 21:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
nodri2000 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:48:
Meer mensen met een power probleem? WIj hadden 13000MW aan opgesteld vermogen, fabreiek draaide. Na 1 zo'n quantum encoder aangezet te hebben (verbruik kortstondig 8000MW) bedacht ik dat we toch wat meer accu's moeten hebben. Alles zo 1,2,3 draaiend gekregen. Dan ineens is de stroom eraf geknald en ik krijg hem niet meer terug. De generatoren voor de waterpompen en de nukes draaien weer. De oude coalplant ook. 14000MW aan vermogen maar op het moment dat we de fabriek erbij opzetten klapt die eruit. Alle partacc, quntum dingen tier 9 stroomvreters staan uit.
Mh. Het wil nog wel eens voorkomen dat de stroom die nodig is om te starten te veel is. Dan begint alles direct power te vragen en je stroomtoevoer is nog niet op gang gekomen. Zie je in je powerview wat hij op het moment van eruit klappen van je netwerk vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Jij noemt het quirks maar het is een exploit. Ook al is het een singleplayer game, je hebt er een voordeel mee tov wanneer je het niet zou doen. Aka cheaten imo.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er iets met floor pipe holes in blueprints oid? Als ik een BP heb met een pipe hole erin en ik verbind er een buis aan, dan komt het niet door naar de andere kant en moet ik alle buizen aan de hole in de BP zelf opnieuw plaatsen :/.

.edit: het lijkt alsof de interne buizen gewoon niet gekoppeld zijn aan de hole. Als ik een nieuwe buis plaats op de hole, dan snapt hij op twee verschillende posities: op de hole zelf, en op de pipe die er aan de andere kant aan vast zou moeten zitten (en dat dus niet doet). Ik kan het dus wel laten werken, maar eigenlijk ben ik gewoon de buizen direct aan elkaar aan het verbinden en die holes zitten er dan puur om esthetische redenen.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2024 02:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:23
.oisyn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:17:
[...]

"maar verwacht niet dat anderen die dingen ook als verschillend zien" ;). Ik denk dat een discussie erover verder niet zo heel erg zin heeft. Uiteindelijk moet je het gewoon spelen zoals je wil spelen.

Ik acht het overigens niet onwaarschijnlijk dat de dupe bug wordt gefixed.
En zelfs binnen de 'normale opties' heb je nog wel zaken die het spel totaal veranderen. Ik speel op retaliate only. Dat maakt al dat je veel makkelijker kunt verkennen en sneller voortgang kuint boeken omdat moeilijke vijanden naast een skill check ook wel een gear check zijn. Maar ik vind de combat gewoon ruk. In games als Factorio of DSP is het nog wel leuk geintegreerd in het hele concept van factory building, maar in Satisfactory hangt het er gewoon een beetje los bij aan. Las ook ergens dat men oorspronkelijk combat een veel groter onderdeel van het spel wilde maken, maar dat in EA bleek dat de spelers die richting helemaal niet op wilden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41

PeaceNlove

Deugleuter

Mugwump schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:33:
[...]

En zelfs binnen de 'normale opties' heb je nog wel zaken die het spel totaal veranderen. Ik speel op retaliate only. Dat maakt al dat je veel makkelijker kunt verkennen en sneller voortgang kuint boeken omdat moeilijke vijanden naast een skill check ook wel een gear check zijn. Maar ik vind de combat gewoon ruk. In games als Factorio of DSP is het nog wel leuk geintegreerd in het hele concept van factory building, maar in Satisfactory hangt het er gewoon een beetje los bij aan. Las ook ergens dat men oorspronkelijk combat een veel groter onderdeel van het spel wilde maken, maar dat in EA bleek dat de spelers die richting helemaal niet op wilden.
Gewoon de Explorer unlocken, als je maar vaak genoeg tegen een nuclear Hog aanrijd sterft die en zolang als je in de auto zit heb je geen last van de straling.
Moet wel bekennen dat ik dit voor het laatst getest heb met 0.8

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 04-10-2024 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47
.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 01:50:
Is er iets met floor pipe holes in blueprints oid? Als ik een BP heb met een pipe hole erin en ik verbind er een buis aan, dan komt het niet door naar de andere kant en moet ik alle buizen aan de hole in de BP zelf opnieuw plaatsen :/.

.edit: het lijkt alsof de interne buizen gewoon niet gekoppeld zijn aan de hole. Als ik een nieuwe buis plaats op de hole, dan snapt hij op twee verschillende posities: op de hole zelf, en op de pipe die er aan de andere kant aan vast zou moeten zitten (en dat dus niet doet). Ik kan het dus wel laten werken, maar eigenlijk ben ik gewoon de buizen direct aan elkaar aan het verbinden en die holes zitten er dan puur om esthetische redenen.
Kheb er ook last van. Momenteel leg ik geen floorholes meer aan. Is ooit nog een bug geweest.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Techno Overlord schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:54:
[...]

Jij noemt het quirks maar het is een exploit. Ook al is het een singleplayer game, je hebt er een voordeel mee tov wanneer je het niet zou doen. Aka cheaten imo.
Helemaal correct, maar bij cheaten in een singleplay game bedrieg je in feite alleen jezelf. Der is geen competitief element.

Dan heb ik écht wel zoiets van "whatever floats your boat". Vooral dan nog bij dit spel. Echt wel gemaakt voor leisure gaming. Kies je er dan zelf voor om dat te doen? Fijn. Wil je het spel spelen 'zoals het bedoeld is' ook helemaal fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:16

Ja, ik heb precies hetzelfde in mijn blueprints. Echt super-irritant...

Mijn huidige oplossing is dat ik de vloer op die plek nu even weg laat. Dan kan ik eerste de buis rechtstreeks naar beneden aansluiten en de vloer er overheen plaatsen. Niet het mooiste, maar dat werkt tenminste wel voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06

Had dit ook, onlangs. Maar niet alleen BP's. Volgorde van connecten lijkt invloed te hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMngJGkmM-r4Yugz7UJACc7puUE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KWeyr7eT3t4ma23drcIEFBwI.png?f=user_large

Ik ben druk bezig met een train system. Heb voor het eerst in alle tijd dat ik het spel gespeeld heb een werkende trein.

1 trein vooralsnog die van mijn main hub naar 2 factory's gaat en het dan weer terugbrengt.
Veel werk, maar wel erg tof als het werkt. Nu tijd voor weer een nieuwe fabriek om MK5 belts te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:56

anu

Marcj schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:42:
[...]

Ja, ik heb precies hetzelfde in mijn blueprints. Echt super-irritant...

Mijn huidige oplossing is dat ik de vloer op die plek nu even weg laat. Dan kan ik eerste de buis rechtstreeks naar beneden aansluiten en de vloer er overheen plaatsen. Niet het mooiste, maar dat werkt tenminste wel voor nu.
Kun je niet na het plaatsen van de vloer een floorhole plaatsen en dan met nudge precies op de plek van de pipe krijgen? dan ziet het er wel netjes uit en blijft het gewoon 1 pipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ryst schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:44:
[Afbeelding]

Ik ben druk bezig met een train system. Heb voor het eerst in alle tijd dat ik het spel gespeeld heb een werkende trein.

1 trein vooralsnog die van mijn main hub naar 2 factory's gaat en het dan weer terugbrengt.
Veel werk, maar wel erg tof als het werkt. Nu tijd voor weer een nieuwe fabriek om MK5 belts te kunnen maken.
Heb je nou handmatig een Factorio minimap in elkaar geknutseld, of doen mods het weer en is hier een mod voor?
Ziet er vet uit namelijk, dit mis ik wel echt in Satisfactory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:24
Ik herken de floorpipeline bug ook wel, maar alleen in Blueprints in mijn geval.
Toen ik een turbofuel plant heb gemaakt, heb ik misschien wel 100 floorholes gebruikt, en er is maar 1 of 2 keer iets fout gegaan.
Het viel mij wel op dat soms een pipeline niet wilde snappen, maar als ik de build mode aanpastte, werkte het wel (ik kom nu dus alleen niet op de naam van die mode..)
Ik ben zelf komende dagen niet in staat te testen, maar misschien kun je daar even mee experimenteren in een blueprint mode.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Oon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Heb je nou handmatig een Factorio minimap in elkaar geknutseld, of doen mods het weer en is hier een mod voor?
Ziet er vet uit namelijk, dit mis ik wel echt in Satisfactory
Ik weet niet zeker wat je bedoeld, maar ik denk dat je mogelijk deze site hebt gemist:
Interactieve map

Hier kun je ook je eigen save inladen en krijg je een mooi beeld van jouw wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Gwindorian schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Ik weet niet zeker wat je bedoeld, maar ik denk dat je mogelijk deze site hebt gemist:
Interactieve map

Hier kun je ook je eigen save inladen en krijg je een mooi beeld van jouw wereld
Maar is dat zoals het voorbeeld van @Ryst met zo'n overlay als Factorio heeft?

Ik ga toch maar Singleplayer verder denk ik, onze server is zo buggy inmiddels dat er niet op te spelen valt (en mijn medespelers geven mij de schuld omdat ik ook daadwerkelijk een fabriek bouw ipv willekeurige apparaten neerzetten en belts overal doorheen laten clippen 8)7), en ik kan nu dus ook niet bij de save om dat soort tools uit te proberen met ingeladen save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
anu schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Kun je niet na het plaatsen van de vloer een floorhole plaatsen en dan met nudge precies op de plek van de pipe krijgen? dan ziet het er wel netjes uit en blijft het gewoon 1 pipe.
Dat kan wel, maar is mij teveel werk eerlijk gezegd. Mijn blueprint heb ik juist zo ontworpen dat ik eenvoudig moet kunnen uitbreiden. En dit soort geprust is mij teveel werk eerlijk gezegd.

En zo vaak ga ik toch niet meer naar boven, de buitenkant van mijn torens is waar ik het meeste tegenaan kijk. Ik ben dan ook nu nog een beetje aan het experimenteren met een standaard "look" voor de buitenkant die ook schaalt. Net een heleboel spullen voor architectuur unlocked in de shop en heb nu genoeg spullen dat ik kan bouwen wat ik wil. Eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
PeaceNlove schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Gewoon de Explorer unlocken, als je maar vaak genoeg tegen een nuclear Hog aanrijd sterft die en zolang als je in de auto zit heb je geen last van de straling.
Moet wel bekennen dat ik dit voor het laatst getest heb met 0.8
Oh dat zal best, maar zoals ik zei boeit de combat me niet. :P
Gas en straling zijn natuurlijk nog wel 2 harde gear checks.

Maar bovendien, lang niet al het terrein is heel makkelijk te bereiken met die explorer toch? Kun je natuurlijk overal weer 'wegen' gaan aanleggen, maar dat kost je ook veel tijd.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mugwump schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:28:
[...]

Oh dat zal best, maar zoals ik zei boeit de combat me niet. :P
Gas en straling zijn natuurlijk nog wel 2 harde gear checks.

Maar bovendien, lang niet al het terrein is heel makkelijk te bereiken met die explorer toch? Kun je natuurlijk overal weer 'wegen' gaan aanleggen, maar dat kost je ook veel tijd.
Gewoon je explorer disassemblen, gaan naar je wil zijn en dan je explorer daar weer neerzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Oon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Maar is dat zoals het voorbeeld van @Ryst met zo'n overlay als Factorio heeft?

Ik ga toch maar Singleplayer verder denk ik, onze server is zo buggy inmiddels dat er niet op te spelen valt (en mijn medespelers geven mij de schuld omdat ik ook daadwerkelijk een fabriek bouw ipv willekeurige apparaten neerzetten en belts overal doorheen laten clippen 8)7), en ik kan nu dus ook niet bij de save om dat soort tools uit te proberen met ingeladen save.
Yes! Ik heb mijn save in de interactive map gezet. Daarin kan je alles wat je bouwt ziet op deze manier.
Af en toe ook best handig :D

Wel balen dat de server buggy is. Voordeel van singleplayer is dat je het kan spelen zoals je zelf wil.
Alleen met meer mensen gaat het wat sneller. Ik zit ondertussen op 50 uur en maak alles van Tier 1-4 in een vaste factory, en tier 5 in een tijdelijke nog.

Maar ik speel gewoon lekker rustig, wil het gewoon meteen goed doen. Daarom ben ik de afgelopen 10 uur bezig geweest met dit treinnetwerk en een storage hub / base. Kan nu weer rustig verder kijken wat ik wil!

Iemand nog een blueprint voor makkelijke Alclad Aluminum Sheet?
Wil even wat tijdelijks neer kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ryst schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

Iemand nog een blueprint voor makkelijke Alclad Aluminum Sheet?
Deze werkt toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Ryst schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:40:
[...]

Yes! Ik heb mijn save in de interactive map gezet. Daarin kan je alles wat je bouwt ziet op deze manier.
Af en toe ook best handig :D

Wel balen dat de server buggy is. Voordeel van singleplayer is dat je het kan spelen zoals je zelf wil.
Alleen met meer mensen gaat het wat sneller. Ik zit ondertussen op 50 uur en maak alles van Tier 1-4 in een vaste factory, en tier 5 in een tijdelijke nog.

Maar ik speel gewoon lekker rustig, wil het gewoon meteen goed doen. Daarom ben ik de afgelopen 10 uur bezig geweest met dit treinnetwerk en een storage hub / base. Kan nu weer rustig verder kijken wat ik wil!
Interessant, ik wist niet dat die interactive map precies diezelfde weergave als Factorio had. Dat is wel vet.

Ik speel zelf vooral met anderen omdat ik het altijd lastig vind om door de wat minder leuke/vlugge dingen heen te komen. Op een server trek je je aan elkaar op en kun je ook asynchroon veel voortgang boeken. Kan ik lekker met treintjes spelen terwijl iemand anders bezig is met de volgende milestone, en zo helpen we elkaar weer omdat die voortgang een treinnetwerk nodig heeft.
Als ik singleplayer ga spelen (zeker als ik nu opnieuw moet beginnen) denk ik dat ik heel snel uitgebrand ga zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:15

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Pipes zijn buggy as hell. Ik speel momenteel op een dedicated server dus weet niet of het server-only buggy is of ook in SP zo is.

Ook belts die geen animatie tonen. Hele belt vol rubber bewoog niet. Ik denk wtf. Als test upgrade ik dus een deel naar MK1 en toen deed de animatie het weer. Ook toen het week een MK5 belt, zag je de animatie weer. Beetje irritant eerlijk gezegd :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Shadow_Agent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:02:
Pipes zijn buggy as hell. Ik speel momenteel op een dedicated server dus weet niet of het server-only buggy is of ook in SP zo is.

Ook belts die geen animatie tonen. Hele belt vol rubber bewoog niet. Ik denk wtf. Als test upgrade ik dus een deel naar MK1 en toen deed de animatie het weer. Ook toen het week een MK5 belt, zag je de animatie weer. Beetje irritant eerlijk gezegd :{
De server is heel buggy, de dingen de jij noemt zijn vrij standaard. Ook items die gewoon helemaal niet storage of een machine in gaan of er een paar seconden per item over doen, en pipes waar gewoon helemaal geen vloeistof doorheen stroomt.
Heel vervelend allemaal, en het lijkt ook heel willekeurig te zijn, dus niet een geval van chunks die niet worden geladen of afstand tot 0,0 ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Shadow_Agent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:02:

Ik kom eigenlijk weinige bugs tegen. Ik speel wel singleplayer. Dus denk dat dat het een dedicated server/multiiplayer achtige bug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

De server is heel buggy, de dingen de jij noemt zijn vrij standaard. Ook items die gewoon helemaal niet storage of een machine in gaan of er een paar seconden per item over doen, en pipes waar gewoon helemaal geen vloeistof doorheen stroomt.
Heel vervelend allemaal, en het lijkt ook heel willekeurig te zijn, dus niet een geval van chunks die niet worden geladen of afstand tot 0,0 ofzo..
oh ja inderdaad, ook items die lijken te "bufferen" voor een input naar een container of een splitter valt mij op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

grote_oever schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Ik kom eigenlijk weinige bugs tegen. Ik speel wel singleplayer. Dus denk dat dat het een dedicated server/multiiplayer achtige bug is.
Toen ik nog update 6 speelde op een dedicated server kwam het zeer regelmatig voor dat belts gewoon niet echt connected waren. Dan had je een hele fabriek gebouwd, zette je 'm aan, en moest je daarna nog even alles aflopen om te kijken of het wel goed ging.

Nu speel ik SP, maar deze bug heb ik alsnog nog weleens langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Shadow_Agent schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

oh ja inderdaad, ook items die lijken te "bufferen" voor een input naar een container of een splitter valt mij op!
Een herstart van de server fixt dit volgens mij wel (tijdelijk). Ik heb hier ook veel last van. Na een herstart zijn al die vertragingen weer weg en loopt alles soepel.

Maar inderdaad, ondertussen zijn er aardig wat bugs die op de decicated server aan het licht komen. Heb zelfs een keer een savegame moeten laden omdat de game crashte bij het laden van de actuele gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Ik speel momenteel ook SP dedicated, maar de dingen die ik hier langs hoor komen, zaten ook wel in de Server versie van 0.8.
Ik had gehoopt dat ze daar wat meer van hadden opgelost.

Tijdens 0.8 waren sommige bugs wel minder voorkomend als ik de rekenkracht van het gameslot verhoogde, zeker naarmate je fabriek groter wordt.

De dingen die ik in 0.8 op een server had:
- Hyperloops over langere afstanden waren bugged: Game crashes of je viel door de wereld, het ging eigenlijk nooit smooth
- Pipes gaven geen flow op een floorhole
- regelmatig Belts die niet werkten nadat je ze in gebruik nam, dan moest je slopen, herbouwen en dan werkte het weer.
- Animatie verdween geregeld bij een hogere Mark Belt had overigens geen invloed op de werking

Nu ik in 1.0 op Singleplay speel ervaar ik ze niet, maar aan de berichten hier te zien, zijn die zaken nog wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 20:38
.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

Toen ik nog update 6 speelde op een dedicated server kwam het zeer regelmatig voor dat belts gewoon niet echt connected waren. Dan had je een hele fabriek gebouwd, zette je 'm aan, en moest je daarna nog even alles aflopen om te kijken of het wel goed ging.

Nu speel ik SP, maar deze bug heb ik alsnog nog weleens langs zien komen.
SP moet ik ook altijd de fabriek aanzetten om te kijken of alles werkt.
Maar als het niet werkt zit het probleem bij mij meestal tussen stoel en monitor ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zat even in de Cyber Wagon for... reasons ;), maar is dat ding nu gewoon compleet bugged? Hij was natuurlijk altijd al een ramp om te besturen, maar hij lijkt nu niet naar links te kunnen. Als ik naar links stuur dan draaien de wielen naar rechts. Als ik naar rechts stuur ook, maar minder ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:41

Soggney

Zeekomkommer

.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:08:
Ik zat even in de Cyber Wagon for... reasons ;), maar is dat ding nu gewoon compleet bugged? Hij was natuurlijk altijd al een ramp om te besturen, maar hij lijkt nu niet naar links te kunnen. Als ik naar links stuur dan draaien de wielen naar rechts. Als ik naar rechts stuur ook, maar minder ver.
Dat was een bug, maar werd gezien als een feature volgens de laatste Twitch DevStream die ik heb gezien

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:08:
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/2mhaub-IEgkAAAAC/jeremy-clarkson.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:07
Kun je in dat ding rijden dan? Ik ben er 1x in gaan zitten, toen ik hem net gemaakt had. Ik kwam niet van mijn plaats af. Ik dacht dat dat juist de grap was, ook gezien het feit dat het ding enkel uit plating bestaat en er geen enkele motor of accu in het recept zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelarius schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:18:
Kun je in dat ding rijden dan? Ik ben er 1x in gaan zitten, toen ik hem net gemaakt had. Ik kwam niet van mijn plaats af. Ik dacht dat dat juist de grap was, ook gezien het feit dat het ding enkel uit plating bestaat en er geen enkele motor of accu in het recept zit. 8)7
Zoals bij elk voertuig moet je er eerst fuel in stoppen door de trunk te openen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:07
.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Zoals bij elk voertuig moet je er eerst fuel in stoppen door de trunk te openen ;)
D'oh! :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor de geïnteresseerden, het verschil in jetpack hoogte tussen turbo fuel en rocket fuel (met bursts, niet continu inhouden want dat kost veel meer fuel). Ik heb een foundation op het gebouw geplaatst op het hoogste punt recht voor mijn neus. Gestart vanaf dat riggeltje onder het gebouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auFntgBBxZRXbu9kLg4NkGYuqJ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ntwYUlbHljVAmOUAFo7UeWB4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:32:
Voor de geïnteresseerden, het verschil in jetpack hoogte tussen turbo fuel en rocket fuel (met bursts, niet continu inhouden want dat kost veel meer fuel). Ik heb een foundation op het gebouw geplaatst op het hoogste punt recht voor mijn neus. Gestart vanaf dat riggeltje onder het gebouw.

[Afbeelding]
Nice! Ik heb net de jetpack, maar ik moet dus snel op zoek hoe ik turbo-fuel ga maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marcj schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:07:
[...]

Nice! Ik heb net de jetpack, maar ik moet dus snel op zoek hoe ik turbo-fuel ga maken!
Er staan ook wat tabelletjes op de wiki:
https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Jetpack

Liquid Biofuel heeft de langste vliegtijd (alleen ionized fuel gaat er overheen maar dat is Phase 5), alleen heeft ie een relatief lage verticale acceleratie. En je moet natuurlijk de hele tijd bladeren en hout verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:47

Mrlten

Premium Deluxe Plus

.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:10:
... En je moet natuurlijk de hele tijd bladeren en hout verzamelen.
Je kan ook van Alien Protein biomass maken, dat houdt de natuur mooi groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mrlten schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Je kan ook van Alien Protein biomass maken, dat houdt de natuur mooi groen :)
Of je verzamelt paddestoelen, die geven ook een lekkere conversie naar biomass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:01
ik heb de behoefte niet voor Jetpack, de hover versie die eigenlijk oneindig energie heeft werkt fijn

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Kol Nedra schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:45:
ik heb de behoefte niet voor Jetpack, de hover versie die eigenlijk oneindig energie heeft werkt fijn
Het vervelende is dat die een veel lagere topsnelheid heeft, zowel verticaal als horizontaal, en je altijd relatief dicht bij iets waar stroom doorheen loopt moet blijven. Prima in het beginstadium, maar als je uiteindelijk met treinen gaat werken dan komt het nogal eens voor dat je niet in de buurt van een paal bent en ineens begint te zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Tipje voor iedereen die het nog niet weet:

Zet in de opties aan dat shift een toggle is voor run mode (ipv altijd indrukken)

Met een jetpack (turbofuel of beter) en bladerunners kun je dan rennen, “c” indrukken voor slide en dan meteen opspringen, je hebt dan echt een behoorlijk momentum en kunt best snel vliegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Oon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Het vervelende is dat die een veel lagere topsnelheid heeft, zowel verticaal als horizontaal, en je altijd relatief dicht bij iets waar stroom doorheen loopt moet blijven. Prima in het beginstadium, maar als je uiteindelijk met treinen gaat werken dan komt het nogal eens voor dat je niet in de buurt van een paal bent en ineens begint te zakken
Treinrails tellen gelukkig ook. :)
Op zich kun je ook gewoon verkennen door te vliegen en continu een spoor aan palen te trekken, al is dat misschien niet het meest elegant.

Ben zelf nu een nieuwe playthrough begonnen waar ik me ga richten op het rustig opzetten van nette fabrieken en logistiek en niet een en al spaghetti, vooralsnog lukt dat aardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gwindorian schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:12:
Tipje voor iedereen die het nog niet weet:

Zet in de opties aan dat shift een toggle is voor run mode (ipv altijd indrukken)

Met een jetpack (turbofuel of beter) en bladerunners kun je dan rennen, “c” indrukken voor slide en dan meteen opspringen, je hebt dan echt een behoorlijk momentum en kunt best snel vliegen dan.
Het klinkt zo een beetje alsof die toggle een vereiste is, maar het werkt net zo goed zonder. Ik vind een run-toggle persoonlijk irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand tips voor een goede throughput van gassen? Ik heb hier een 5-tal blenders staan die bij elkaar 600/min aan nitrogen gas verbruiken, en er staat een industrial fluid container voor die zo goed als vol zit (2250 units), en ik gebruik alleen maar Mk2 pipes, maar op een of andere manier lukt het bij een gas toch een stuk minder om de boel te vullen dan met vloeistoffen. De throughput blijft gewoon achter. Ik heb geprobeerd er een pump tussen te zetten maar dat haalt ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
.oisyn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Het klinkt zo een beetje alsof die toggle een vereiste is, maar het werkt zo goed zonder. Ik vind een run-toggle persoonlijk irritant ;)
Dan zet je hem lekker niet aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:45
@.oisyn Pompen doen niks met gas.

Wat voor mij werkte met mijn fuel-towers (met rocketfuel) was een loop-back. Daar had ik ook het probleem dat zelfs met een verbruik van zo'n 20 a 30 onder de 600 die ik de pijp in schoof. De generators aan het einde na verloop van tijd langzaam begonnen te zakken. Tot ik het einde van de pijp met een lange pijp terug aan de 1e splitter knoopte, toen werkte het als een tierelier. Dus probeer even een pijpje van je 5e blender terug naar de eerste te leggen.

*edit
En hoe raar het ook klinkt, de buffer eruit halen

[ Voor 17% gewijzigd door CrashOverDrive op 04-10-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:57
Mday schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Mh. Het wil nog wel eens voorkomen dat de stroom die nodig is om te starten te veel is. Dan begint alles direct power te vragen en je stroomtoevoer is nog niet op gang gekomen. Zie je in je powerview wat hij op het moment van eruit klappen van je netwerk vraagt?
Draait alweer. Voordeel van busbars maken ipv alles door elkaar. Busbars ontkoppeld, generatoren aangezet, waterpompen aan, nukes aan en dan deel voor delende fabriek erop gezet. Wil niet in één keer dan maar in gedeeltes

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrashOverDrive schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:57:
*edit
En hoe raar het ook klinkt, de buffer eruit halen
Ja, ik had die conclusie inmiddels ook zelf getrokken :D, ik zag dat het pas goed doorliep toen de container helemaal vol zat. De dingen moeten schijnbaar onder druk staan.

Ik zit dan wel een beetje met mijn treinstation, ik voer de nitrogen dus aan met de trein, maar dat stopt als de trein ontlaadt, daarom zat die buffer er tussen.

Kan ook een buffer aanleggen door te packagen... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Ja, ik had die conclusie inmiddels ook zelf getrokken :D, ik zag dat het pas goed doorliep toen de container helemaal vol zat. De dingen moeten schijnbaar onder druk staan.

Ik zit dan wel een beetje met mijn treinstation, ik voer de nitrogen dus aan met de trein, maar dat stopt als de trein ontlaadt, daarom zat die buffer er tussen.

Kan ook een buffer aanleggen door te packagen... 8)7
Als je wil dat dingen werken zoals bedoeld is packagen meestal wel de oplossing. Had een tijdje geleden (0.7) ook een powertower met pipes neergezet, maar dat wilde gewoon niet stabiel draaien, alles omgezet naar packaged fuel en conveyor lifts en toen werkte het. Kost je wel extra power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heh kijk er is er een bugreport voor die precies mijn casus beschrijft: https://questions.satisfa.../66fa499f772a987f4a8dd4ad

.edit: ik zat alleen anders te denken. Ik heb niet zo zin om te packagen voor vervoer. Ik zat eraan te denken om de buffer te vervangen door een directe package+unpackage constructie bij unload.

Een station heeft 2 outputs, ik heb 600/min nodig dus ik kan 1 pijp direct gebruiken als invoer voor mijn consumers. De andere pijp fungeert als buffer voor als het station de trein aan het ontladen is en dus geen output heeft.

Die tweede gaat dus naar een packager (met 3 power shards consumet ie 600/min) en zijn output gaat direct naar een unpackager die weer 600/min output op de eerste pijp. Als er geen trein is dan heeft zowel het station als de unpackager een output op de pipe en zal hij gelimiteerd worden tot ~300/min, waardoor zijn input buffer vol loopt (want hij krijgt nog steeds 600/min aan packaged gas binnen). Als het station stopt met outputten dan kan de unpackager zijn inputbuffer wegwerken en produceert hij weer 600/min. Zo hou je dus constante druk op de pijp. En je hebt maar een vaste hoeveelheid aan empty fluid tanks nodig.

Maar ja, het zou wel fijn als de buffer gewoon een soort van expansievat was die liever leeg wil zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Goede oplossing zo te zien 👌 zelf nooit gassen via treinen vervoerd maar klinkt als een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:26
Sinds update 3 of update 4 niet meer gespeeld, en met de release van een paar weken geleden toch een nieuwe save begonnen samen met iemand anders.

Inmiddels phase 3 afgerond, dus tier 7 en 8 unlocked. Alle dingen die je met Bauxite moet maken, dat is wel even aanklussen!
Waar het vooral "mis" gaat is gestructureerd bouwen -> foundations etc zijn superhandig, maar maken het soms ook gecompliceerder dan het is. Ik haal mijn bauxite vlak bij de olie vandaan, links op de map bij de 3 olievlekjes met veel water. Die bauxite zit enorm hoog en moet je behoorlijk wat klimmen om er überhaupt te komen. Het belten naar beneden is nou niet bepaald netjes gegeaan, waardoor er een wirwar van belts uitkomt bij de olie.

Hebben jullie echt de drive om dit allemaal netjes en mooi aan te leggen, of is "quick 'n drity" ook goed? Merk wel dat als je eenmaal slordig begint er geen houden meer aan is. :) De gebouwen die ik af en toe op reddit zie langskomen..
Treinen hebben we onszelf nog niet aan gewaagd, maar zou wellicht een uitkomst zijn om goods van a naar b te krijgen.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:40
enira schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:32:
Sinds update 3 of update 4 niet meer gespeeld, en met de release van een paar weken geleden toch een nieuwe save begonnen samen met iemand anders.

Inmiddels phase 3 afgerond, dus tier 7 en 8 unlocked. Alle dingen die je met Bauxite moet maken, dat is wel even aanklussen!
Waar het vooral "mis" gaat is gestructureerd bouwen -> foundations etc zijn superhandig, maar maken het soms ook gecompliceerder dan het is. Ik haal mijn bauxite vlak bij de olie vandaan, links op de map bij de 3 olievlekjes met veel water. Die bauxite zit enorm hoog en moet je behoorlijk wat klimmen om er überhaupt te komen. Het belten naar beneden is nou niet bepaald netjes gegeaan, waardoor er een wirwar van belts uitkomt bij de olie.

Hebben jullie echt de drive om dit allemaal netjes en mooi aan te leggen, of is "quick 'n drity" ook goed? Merk wel dat als je eenmaal slordig begint er geen houden meer aan is. :) De gebouwen die ik af en toe op reddit zie langskomen..
Treinen hebben we onszelf nog niet aan gewaagd, maar zou wellicht een uitkomst zijn om goods van a naar b te krijgen.
Diezelfde node gebruik ik om de bauxit met een trein te vervoeren.

Treinstation staat daar beneden in het water en er gaat een lange lift naar beneden. Hierbij gebruik gemaakt van een lift naar een floorhole verbinden, zodat die lange afstand met 1 lift kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

In het dagelijkse leven totaal geen last van OCD trekjes maar op de één of andere manier heb ik dit tot een extreme vorm wel in Satisfactory. Alles moet 100% efficient, zonder fluctuaties. Dat gaat straks niet meer lukken met de Partical Accelarator, dat weet ik. Maar dat zie ik dan wel weer hoe ik daarmee omga. Hetzelfde geldt voor foundations en hoe mijn fabrieken eruit zien. Ik heb tiers 7 en 8 unlocked en eindelijk toegang tot mark 5 belts (die ik heel erg nodig had). Nu kan ik eindelijk ook mijn fabrieken estetisch mooier maken doordat ik nu een crystal oscillator fabriek heb die ook een storage conainer vol met Silica duwt (voor de glazen wanden enzo). Het enige wat quick en dirty gedaan is, zijn de Space Elevator parts. Die heb ik op een binnenplaats van mijn fabrieken gemaakt en was niet permanent (wel 100% efficient). Door het compulsieve doe ik er veel langer over dan anderen om dezelfde milestones te halen denk ik. Maar ik geniet ervan als ik naar een powerpole loop en alle lijntjes zijn kaarsrecht. O+ De essentie hiervan zit hem dan ook in de naam van deze game.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Wat heel erg helpt is overal waar je iets bouwt dat gewoon op de world grid (ctrl in houden) te doen. Zet een miner neer, dan een paar foundations, en dan bouw je je lokale fabriekje op die foundations.
Daarnaast zoveel mogelijk Straight mode (R om te wisselen) aanhouden met je belts en echt op je foundation grid bouwen, dan heb je heel makkelijk alles netjes zonder dat je overal belts hebt lopen e.d.

Voor treinen zet ik ook gewoon overal waar ik rails wil gaan plaatsen even 3 foundations breed op de world grid wat neer, en waar nodig bouw ik dat nog omhoog als ik de hoogte in wil, dan kun je netjes twee rails naast elkaar overal heen leggen.

Ik vind juist het netjes eruit laten zien van alles dat je bouwt het leukste deel van de uitdaging, ze hebben het zó makkelijk gemaakt om het allemaal lelijk te maken maar die keuze is aan jou :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Na 229 uur in de 1.0 save eindelijk de eind credits gezien. Nog steeds zonder nucleair power dus ik moest af en toe even de grote projecten stop zetten om het batterijenpark op te laden, maar het einddoel is bereikt.

Vond het laatste doel wel iets te makkelijk vergeleken bij eerdere phases dus had nog gehoopt op een after credits doel. Iets als 10000 van elke item aanleveren om nog een reden te hebben voor een geoliede mega fabriek. Zeker aan het eind werd het echt een zooitje in mijn factory omdat ik van alles nodig had uit alle hoeken en heb ik heel veel alien technologie toegepast om het te halen (voelde nog steeds als cheaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Beakzz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:47:
dus had nog gehoopt op een after credits doel.
Die is er, soort van.
Je kan voor een golden nut gaan in de awesome shop. 1000 coupons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

CrashOverDrive schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Die is er, soort van.
Maar dat is redelijk casual ook tijdens het spelen te halen. Als je een paar normal of pure SAM nodes pakt en daar Reanimated SAM van maakt en dan in een sink gooit krijg je meer dan genoeg tickets zo gratis en zou je tegen de tijd dat je klaar bent al zeker halverwege moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Die is er, soort van.
Ook niet al te moeilijk eerlijk gezegd. Heb één fully overclocked sloopt manufacturer die 5 warp missle per minuut maakt voor 2.8 miljoen punten per warp missle.

Inmiddels hebben we al meer dan 1100 coupons (dedicated server) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Die is er, soort van.
Haha die was veel te makkelijk. Ik had constante overflow van alle items naar de awesome sink dus ook daar alles al vrij gespeeld. Moet alleen nog een paar unlocks bij de sulfur tree in the Mam. ,maar verder is alles klaar.

Ik zal nu mijn eigen uitdaging moeten vinden in het netjes maken van de fabriek (was alleen functioneel op wat afgewerkte delen na) en zoveel mogelijk produceren, maar voor nu is de motivatie even weg. Misschien met Fixmass. Nu even wat andere games aanpakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWStyCl1CvrFkvc3XMmG5sR2m38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nlC5VSW1Z7h6IkNTSApHHp6T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEKrC09DZWUO8LpiAHQ4FzksuCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3qVFVZRDUcOnX5VovDeyNKZO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL7-C74j9bP0Sx5KrNhS0noe_Hk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ySjfBuYHDQCdGomqUNoCFxf3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Beakzz op 07-10-2024 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Beakzz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

Haha die was veel te makkelijk. Ik had constante overflow van alle items naar de awesome sink dus ook daar alles al vrij gespeeld. Moet alleen nog een paar unlocks bij de sulfur tree in the Mam. ,maar verder is alles klaar.

Ik zal nu mijn eigen uitdaging moeten vinden in het netjes maken van de fabriek (was alleen functioneel op wat afgewerkte delen na) en zoveel mogelijk produceren, maar voor nu is de motivatie even weg. Misschien met Fixmass. Nu even wat andere games aanpakken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker design :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Beakzz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pfoe die middelste foto, heb je al je trainrails met foundations?

Ben ook wel benieuwd of er mensen zijn met vaste 'designregels' voor treinen. In Factorio heb ik een blueprint boek met alles dat ik nodig heb voor treinen maar dat werkt in Satisfactory niet omdat blueprints maar heel klein zijn en niet kunnen verbinden, maar ik heb wel bijv. de regel dat ik altijd van plat eerst naar 1m helling ga voor 2 tiles voordat ik naar 2m helling ga, en op de twee tiles een kort stukje rails plaats zodat deze niet gaat clippen (dus segment 1 is een plat naar 1m helling, segment 2 is een 1m naar 2m helling).
Voor bochten houd ik aan dat ik een 3x3 reserveer; 2 tiles, dan de hoek, en dan 2 tiles de andere kant op. Dan krijg je een strakke bocht die nét past, maar er wel netjes uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Oon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Pfoe die middelste foto, heb je al je trainrails met foundations?

Ben ook wel benieuwd of er mensen zijn met vaste 'designregels' voor treinen. In Factorio heb ik een blueprint boek met alles dat ik nodig heb voor treinen maar dat werkt in Satisfactory niet omdat blueprints maar heel klein zijn en niet kunnen verbinden, maar ik heb wel bijv. de regel dat ik altijd van plat eerst naar 1m helling ga voor 2 tiles voordat ik naar 2m helling ga, en op de twee tiles een kort stukje rails plaats zodat deze niet gaat clippen (dus segment 1 is een plat naar 1m helling, segment 2 is een 1m naar 2m helling).
Voor bochten houd ik aan dat ik een 3x3 reserveer; 2 tiles, dan de hoek, en dan 2 tiles de andere kant op. Dan krijg je een strakke bocht die nét past, maar er wel netjes uit ziet.
Nee enkel de vlakke stukken zoop ik altijd even om de rails recht te krijgen. Echt een hekel aan die slingerende rails stukken en dat vervang ik later (is de bedoeling iig) met een balken blueprint of dat het lijkt dat die over een dijkje rijdt. En de meeste van mijn treinen gaan de bergen in en daar heb ik pilaren voor gemaakt die uit de rots komen bv. Maar zelfs dan zoop ik eerst een schuinte anders lijkt het al snel op rollercoaster tycoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Tegenwoordig kan je CTRL (denk ik) inhouden om je rails recht te houden, wat wel handig is voor die lange stukken. Meestal zie je het wel dankzij foundations maar soms als je van opzij even moet doortrekken helpt dit wel.
Ik heb enkel een 3x4 foundation blueprint om die snel door te trekken op lange stukken en dan manueel de sporen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40
Gisteravond heb ik ook de eindstreep gehaald. Het is wel jammer dat het spel een Game of Thrones einde heeft gekregen. Alsof Coffeestain na update 8 wel dusdanig klaar met Satisfactory was en vervolgens met zo weinig mogelijk inzet een soort van afronding in elkaar geknutselt heeft, zo komt het wel op mij over. Dat maakt het spel niet slecht, maar de beoordeling van Satisfactory gaan in mijn optiek wel terug naar een kleine voldoende.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:49

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

squaddie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:21:
Gisteravond heb ik ook de eindstreep gehaald. Het is wel jammer dat het spel een Game of Thrones einde heeft gekregen. Alsof Coffeestain na update 8 wel dusdanig klaar met Satisfactory was en vervolgens met zo weinig mogelijk inzet een soort van afronding in elkaar geknutselt heeft, zo komt het wel op mij over. Dat maakt het spel niet slecht, maar de beoordeling van Satisfactory gaan in mijn optiek wel terug naar een kleine voldoende.
Maar ben je er dan nu voor je gevoel ook klaar mee of speel je wel door voor het gameplay gedeelte en optimaliseren van je productie etc. (waar het voor mij persoonlijk om gaat)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vanmiddag om 17:00 NL tijd streamt Coffee Stain Studios The Spill.
During the Spill we'll be talking about what we're currently working on for Satisfactory!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

Maar ben je er dan nu voor je gevoel ook klaar mee of speel je wel door voor het gameplay gedeelte en optimaliseren van je productie etc. (waar het voor mij persoonlijk om gaat)
Ik had hetzelfde gevoel over het einde (overigens zou ik het wel even in een spoiler gooien voor de medeusers hier), maar ben alweer bij treintjes in een nieuwe game. De eerste had ik namelijk gespeeld om de boel vooral eens een keer uit te spelen en echt gewoon gedaan met één grote spaghettibende en overal zwevende platformen.

Nu ben ik meer op m'n gemak aan het spelen en fatsoenlijke fabrieken aan het neerzetten, hypertubes lopen niet hier en daar clippend dwars door het landschap, maar ordentelijk in bovengrondse gangen met een netwerk van stationnetjes met bordjes enz. Net aangekomen bij treinen en ik ga nu ook eens een echt treinnetwerk aanleggen in plaats van domweg een losse verzameling van zwevende two-way treinen overal.

Uiteindelijk speel je Satisfactory ook voor het factorybuilding aspect en waar het zich onderscheid van b.v. Factorio of DSP is dat je ook veel tijd spendeert aan design en look & feel in plaats van enkel aan maximale efficiëntie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Overigens kan iedereen op z'n eigen manier spelen natuurlijk, maar hier moet iedere zichzelf respecterende factorygamer toch wel pijn in z'n hart van krijgen:

YouTube: I Built a Fully Vertical Factory That's a 100% Total Nightmare - Sat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mugwump schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:49:
Overigens kan iedereen op z'n eigen manier spelen natuurlijk, maar hier moet iedere zichzelf respecterende factorygamer toch wel pijn in z'n hart van krijgen:

YouTube: I Built a Fully Vertical Factory That's a 100% Total Nightmare - Sat...
Nee, ik ben een groot fan! Vooral ook hoe hij op het einde de Launch doet en dood valt, gewoon omdat het blijkbaar dus ook zo kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

squaddie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:21:
Dat gevoel kreeg/krijg ik eerlijk gezegd ook. EA heeft jaaaaren geduurd en ineens was daar dan 1.0. En met 1.0 kwam ook somersloop, rocket fuel, mercer spheres en toch Phase 5 met nieuwe stuff.

Maarrrrrr helaas viel de praktijk wat tegen ;( het merendeel van de nieuwe stuff zoals de portals en de MK3 bp designer komen veel te laat in het spel. ook Ficsonium laatste milestone T9? Als je in T9 / p5 nog iets met Ficsonium wilt gaan doen dan moet je dit al zelf willen want voor de power hoef je het op dat moment al niet meer te doen. HOR => Rocket Fuel en je hebt nooit weer power issues. Nuclear Power ook niet nodig gehad.

De requirements zijn ook heel laag voor Phase5 en zeker gezien het sloopen wordt het nooit moeilijk. 256 AI Expansion Servers bijvoorbeeld. Met een sloop nog maar 128 nodig. Persoonlijk vind ik de sloops te OP en zeker voor de project assembly parts zou het sloopen in mijn optiek niet mogelijk moeten zijn.

Maaarrrr 2: de grootste tekortkoming van deze game is wat mij betreft, zoals @Beakzz ook al aangaf: na Phase 5 heb je niets meer te doen. Wat ik graag zou willen is een doorlopende objective in de vorm van:

Objective 1 - Lever 1000 AI Servers / 1500 Crystal Osci / 600 Warp Misseles.
Completed?
Objective 2 - Lever 400 Biochemical Sculptors / 1000 Thermal Propulsion Rockets / 1000 Nuclear Pasta / 400 Versatile Framework
Completed?
Objective 3 - etc etc

Die Space elevator heeft 6 inputs, zou mooi zijn als we ze op een gegeven moment allemaal moeten gebruiken voor 10.000 pasta, 10.000 Magnetic Field Generators, etc.

Dit soort after game objectives zorgen er ook voor dat je de basis blifjt uitbreiden, blijft verbeteren, blijft zoeken naar nieuwe resurces, blijft bouwen aan extra power en dus wel Ficsonium gaat gebruiken bijvoorbeeld.

Wat mij betreft genoeg opties tot verbetering voor ervaren spelers. 1.0 is (vind ik) teveel gericht op de casual Satisfactory speler die over een maand weer wat anders wil doen. De die hards zijn vergeten :'(

Mijn hoop is gevestigd op een mod die bovenstaande bijvoorbeeld wel mogelijk zou maken

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 08-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Oh je, wat ik wel heerlijk vind: de depots. Tijdens het bouwen remote wil ik niet constant terug te hoeven naar de basis voor RIP's of motors bijvoorbeeld. Echter is het ook wel weer OP voor het gebruik van het maken van zooi.

Paar containers voor een manufacturer met daarin wat uit je depot gehaalde zooi en het red zichzelf eerst wel. Zeker voor bijv. de TPR's is dit als je alleen voor Phase 5 speelt een prima oplossing. Dus ik zou liever willen dat het depot alleen zou werken als je gebouwen neerzet en je ze niet uit je depot in een storage container kan flikkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Shadow_Agent schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Dat gevoel kreeg/krijg ik eerlijk gezegd ook. EA heeft jaaaaren geduurd en ineens was daar dan 1.0. En met 1.0 kwam ook somersloop, rocket fuel, mercer spheres en toch Phase 5 met nieuwe stuff.

Maarrrrrr helaas viel de praktijk wat tegen ;( het merendeel van de nieuwe stuff zoals de portals en de MK3 bp designer komen veel te laat in het spel. ook Ficsonium laatste milestone T9? Als je in T9 / p5 nog iets met Ficsonium wilt gaan doen dan moet je dit al zelf willen want voor de power hoef je het op dat moment al niet meer te doen. HOR => Rocket Fuel en je hebt nooit weer power issues. Nuclear Power ook niet nodig gehad.

De requirements zijn ook heel laag voor Phase5 en zeker gezien het sloopen wordt het nooit moeilijk. 256 AI Expansion Servers bijvoorbeeld. Met een sloop nog maar 128 nodig. Persoonlijk vind ik de sloops te OP en zeker voor de project assembly parts zou het sloopen in mijn optiek niet mogelijk moeten zijn.

Maaarrrr 2: de grootste tekortkoming van deze game is wat mij betreft, zoals @Beakzz ook al aangaf: na Phase 5 heb je niets meer te doen. Wat ik graag zou willen is een doorlopende objective in de vorm van:

Objective 1 - Lever 1000 AI Servers / 1500 Crystal Osci / 600 Warp Misseles.
Completed?
Objective 2 - Lever 400 Biochemical Sculptors / 1000 Thermal Propulsion Rockets / 1000 Nuclear Pasta / 400 Versatile Framework
Completed?
Objective 3 - etc etc

Die Space elevator heeft 6 inputs, zou mooi zijn als we ze op een gegeven moment allemaal moeten gebruiken voor 10.000 pasta, 10.000 Magnetic Field Generators, etc.

Dit soort after game objectives zorgen er ook voor dat je de basis blifjt uitbreiden, blijft verbeteren, blijft zoeken naar nieuwe resurces, blijft bouwen aan extra power en dus wel Ficsonium gaat gebruiken bijvoorbeeld.

Wat mij betreft genoeg opties tot verbetering voor ervaren spelers. 1.0 is (vind ik) teveel gericht op de casual Satisfactory speler die over een maand weer wat anders wil doen. De die hards zijn vergeten :'(

Mijn hoop is gevestigd op een mod die bovenstaande bijvoorbeeld wel mogelijk zou maken
Gelukkig hebben we de mods nog. Ben benieuwd wat ze met Satisfactory Plus gaan doen zodra de mods weer werken! Of misschien komt er een mod die de moeilijkheid "terug" zet naar early acces 8.

Maar verder eens. Je "rent" er nu te snel doorheen. Snutt (community manager van Coffee Stain Studios) gaf aan dat ze dat hebben gedaan om de casual speler meer te helpen. Ze hadden eigenlijk een optie moeten maken die de moeilijkheid bepaalt.

Er zijn blijkbaar nog plannen voor Satisfactory, ben erg benieuwd wat ze gaan doen. Want de basis 1.0 versie is idd niet uitdagend genoeg...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Shadow_Agent schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Mja, nuclear fuel doe je inderdaad gewoon voor jezelf, maar dat geldt voor heel veel dingen. Al die megafactories, bizarre creaties en dergelijke heb je vrijwel allemaal niet nodig. Zoals je zelf al aangeeft is het casual genoeg om feitelijk gewoon wat losse fabriekjes hier en daar te hebben en wat spul met het handje of met depots naar een plek te gooien om daar de endgame spullen voor het afronden van de fases te produceren.

Toch niet helemaal eens. Veel van de content voor 'die hards' zit hem toch vooral in wat je de content creators die op het moment 12 uur per dag aan het spelen zijn ook ziet doen, namelijk de meest wonderlijke creaties maken, heel veel tijd in design steken en ga zo maar door. Je hebt niet het soort van echte die hard end game zoals b.v. in DSP, waar je research vrijwel oneindig kunt blijven doen met exponentieel groeiende grondstofvereisten o.i.d., maar dat is in mijn ogen de insteek van Satisfactory ook helemaal niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Ik vind het op zich wel prima zo, ik ben in update 7 afgehaakt in de laatste tier omdat ik even berekend had hoeveel werk het was voor die 4000 van elk. (of wat was het) en ik wil niet mijn pc nachten laten draaien, dus besloten om het spel niet meer aan te raken tot 1.0.
Ik zit nu aan 27u in de huidige playthrough. en alles gaat goed, nu een HMF monstermachine aan het maken.

Ook in factorio bv lanceer je die raket wel na een uur of 50-80 voor een eerste playthrough (als je niet honderd keer opnieuw begint). Daarna heb je de achievements en kan je zelf je doelen stellen door bv een megabase te bouwen van x duizend science/minuut.
Ik snap dat het niet voor iedereen hetzelfde aanvoelt, maar als je ziet dat je dat nooit gaat halen werkt het ook wel wat averechts voor de meer "casual" speler (en laten we eerlijk zijn, zelfs casual zit je snel aan een 100u in een spel als dit).

Het is een moeiljike balans voor een ontwikkelaar, maar bij games als dit heb je ook wel gewoon eigen doelen. (mooie gebouwen, alle nodes gebruiken, X points/min in de sink, ... ) En anders heb je inderdaad mods om je extra challenge te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Heb ondertussen al meerdere crashes gehad tijdens het spelen. Daarna was ik al mijn spullen kwijt en zat op de plek waar ik tijdens de crash was een offline player. Die kan ik dan doodmaken om mijn spullen terug te krijgen. Van mij mag er nog wel een keer een stevige bugfix update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
beany schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:18:
[...]
Er zijn blijkbaar nog plannen voor Satisfactory, ben erg benieuwd wat ze gaan doen. Want de basis 1.0 versie is idd niet uitdagend genoeg...
Per toeval (dadelijk) om 17:00 een stream van coffee stain met de plannen van Satisfactory

*During the Spill we'll be talking about what we're currently working on for Satisfactory!

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
nu bijna halverwege in laatste phase, maar pffff het laatste gedeelte met nuclear is erg pittig...

nog steeds voornamelijk in begin locatie, de reden is dat ik de andere zones wel netjes wil onderhouden, beginlocatie is spaghetti :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
PatRamon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:36:
[...]

Per toeval (dadelijk) om 17:00 een stream van coffee stain met de plannen van Satisfactory
[YouTube: The Spill! @watchthespill]
*During the Spill we'll be talking about what we're currently working on for Satisfactory!
Paar stukjes van gekeken gisteren. In ieder geval definitief bevestigd dat er ook straight pipes komen.

De discussie over de roadmap werd niet heel concreet verder. De behoefte aan meer end-game content voor de hardcore spelers werd wel erkend, maar tegelijkertijd werd er ook wel duidelijk gesteld dat ze een brede playerbase hebben en dat het aantal mensen dat tier 9 haalt uberhaupt maar iets van 10% is.
Voor extra content werd ook wat gespeculeerd over nieuwe biomes, meer alien technology en meer van dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Mugwump schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:03:
[...]

Paar stukjes van gekeken gisteren. In ieder geval definitief bevestigd dat er ook straight pipes komen.

De discussie over de roadmap werd niet heel concreet verder. De behoefte aan meer end-game content voor de hardcore spelers werd wel erkend, maar tegelijkertijd werd er ook wel duidelijk gesteld dat ze een brede playerbase hebben en dat het aantal mensen dat tier 9 haalt uberhaupt maar iets van 10% is.
Voor extra content werd ook wat gespeculeerd over nieuwe biomes, meer alien technology en meer van dat soort zaken.
Heb het niet gekeken, maar die 10% geloof ik wel. Dit is ook de eerste keer dat ik tier 9 haal en het was denk ik mijn 8e start. Zelfs de coop saves haalden dat nooit.

Aan de andere kant heb ik het nu wel gehaald met het idee dat deze save blijft werken dus ik hoop dat ze nieuwe biomes buiten de bestaande map gaan maken als ze dat echt doen en alien technology vind ik zo ongeveer het minste aan deze game. De dubbele items en stroom boost maakte de einddoelen vrij makkelijk bereikbaar met enkel fuel generators dus ik werd niet uitgedaagd om nucleair te gaan.

En als het er in zit gebruik je het toch heb ik gemerkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Beakzz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Heb het niet gekeken, maar die 10% geloof ik wel. Dit is ook de eerste keer dat ik tier 9 haal en het was denk ik mijn 8e start. Zelfs de coop saves haalden dat nooit.

Aan de andere kant heb ik het nu wel gehaald met het idee dat deze save blijft werken dus ik hoop dat ze nieuwe biomes buiten de bestaande map gaan maken als ze dat echt doen en alien technology vind ik zo ongeveer het minste aan deze game. De dubbele items en stroom boost maakte de einddoelen vrij makkelijk bereikbaar met enkel fuel generators dus ik werd niet uitgedaagd om nucleair te gaan.

Nou ja, voor end-game content moet je meer denken aan rewards voor het produceren van eindeloos grote hoeveelheden resources. Factorio heeft space science, DSP heeft white science en daarmee kun je eindeloos uitbreiden en unlocken. Een nieuwe biome e.d. is meer voor DLC bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lointje schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:26:
Ik vind het op zich wel prima zo, ik ben in update 7 afgehaakt in de laatste tier omdat ik even berekend had hoeveel werk het was voor die 4000 van elk. (of wat was het) en ik wil niet mijn pc nachten laten draaien, dus besloten om het spel niet meer aan te raken tot 1.0.
Het zijn er nu beduidend minder. Phase 4 is max 500 van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dus ik werd niet uitgedaagd om nucleair te gaan.

Die twee dingen klinken tegenstrijdig :+

Maar same here. Ik produceer nu iets van 24GW en consumeer slechts 13GW (max consumption is nu geloof ik net op het niveau van mijn productie), en ik produceer momenteel genoeg rocket fuel om nog eens 19GW aan fuel generators bij te bouwen. En dat is ook zo gebeurd met een blueprint; het enige wat me tegenhoudt om dat in 5 minuutjes te doen is dat ik niet snel genoeg concrete upload om continu te kunnen blijven bouwen :P

Maar goed, ben nu hard bezig om phase 5 te unlocken. Met alle nieuwe dingen in Tier 9 zal het stroomgebruik ook wel exponentieel stijgen.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
[...]

Niet zo gek, tier 9 is er nog maar net :P maar ik had idd voor 1.0 solo ook nooit phase 4 afgerond, wel 2x in een multiplayer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
.oisyn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

Het zijn er nu beduidend minder. Phase 4 is max 500 van dingen.
En met sloops zelfs maar 250. Phase 4 ging nu een stuk sneller dan een half jaartje geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beetje kort door de bocht. Je moet er nog steeds 500 maken. Met sloops in de eindgebouwtjes gaat het idd 2x zo snel, maar als je ook sloops doet in de gebouwtjes ervoor en je maakt 2x zoveel eindgebouwtjes, dan gaat het 4x zo snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
turbofuel maakt echt een wereld van verschil, ik heb de alternative turbofuel recept en nu gaat het produceren ervan zo snel dus ik kon enorm veel generators plaatsen..... nu geen problemen meer met mijn stroom voorraad *O*

ben nu beetje bezig met opstellen van nuclear en de waste ervan te handhaven....
wat een gedoe :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
.oisyn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Beetje kort door de bocht. Je moet er nog steeds 500 maken. Met sloops in de eindgebouwtjes gaat het idd 2x zo snel, maar als je ook sloops doet in de gebouwtjes ervoor en je maakt 2x zoveel eindgebouwtjes, dan gaat het 4x zo snel :P
Sommige luie honden * CrashOverDrive hadden in de latere fase zoveel coupons dat ze dingen als Fused Modular Frames en Turbo Motors gewoon in de shop kochten en direct in het eindgebouwtje duwden :+

Ik heb mijn 1e fused frame fabriek direct met mk6 belts kunnen bouwen :P

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 10-10-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrashOverDrive schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:10:
[...]

Sommige luie honden * CrashOverDrive hadden in de latere fase zoveel coupons dat ze dingen als Fused Modular Frames en Turbo Motors gewoon in de shop kochten en direct in het eindgebouwtje duwden :+

Ik heb mijn 1e fused frame fabriek direct met mk6 belts kunnen bouwen :P
Als ik wat zuiniger was had ik de Golden Nut al kunnen kopen :P. De rest heb ik al.

Is het trouwens nieuw dat je ook harddisks kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
.oisyn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Maar sloops “verzinnen” items dus het is niet sneller zoals met powershards, maar echt keer 2 bij een gevuld sloops slot. Dus waarom moet je er dan nog steeds 500 maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beakzz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Maar sloops “verzinnen” items dus het is niet sneller zoals met powershards, maar echt keer 2 bij een gevuld sloops slot. Dus waarom moet je er dan nog steeds 500 maken?
Er komen er toch 500 van de band rollen? Maar mijn punt was meer dat je een nog hogere factor dan 2 kon halen.

.edit: ja ok "kort door de bocht" was niet helemaal de juiste bewoording ;)

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2024 21:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 08:13
50 uur spelen, talloze side quests en mijn Smart Plating fabriek is eindelijk klaar.
Misschien besteed ik te veel tijd aan details :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9MQvFzmla1CNAkreGhp8dtbZiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AkWCjIghoze9xTTyXBUQnY7f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27

RvV

Ik vind dat wel leuk hoor, die details. Sowieso kan ik er ook wel van genieten om een in een uur tijd een mooie fabriek in elkaar te klikken, de verlichting te regelen en dan genieten van het resultaat. ;) Met "Global Illumination" aan, Lumen is dat toch? Dan ziet alles er echt prachtig uit.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

DJKoster schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:20:
Misschien besteed ik te veel tijd aan details :+
Onmogelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

RvV schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:34:
Met "Global Illumination" aan, Lumen is dat toch? Dan ziet alles er echt prachtig uit.
Lumen is wel enorm generfed in 1.0 helaas. Ik heb wat topics op de Satisfactory QA gezien om de 8.0 settings te benaderen, daar ga ik nog eens naar kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Oeh, voor de liefhebbers: Satisfactory Mod Manager/Loader zijn nu 1.0 compatibel. :o
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste