Gebruik je de hooverpack? Die connect met het dichtsbijzijnde grid, of die nou wel of geen capaciteit heeft. Heeft mij ook ff vloeken gekost.Bezulba schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:53:
Ik begrijp hier helemaal niets van.. Ik had wat gezever met power, as usual. Bouw een compleet los powergrid met 1 bio burner en 1 packager om snel wat fuel te maken en hij klapt er constant uit... Plaatje van het grid geeft ook aan max capacity 75, max consumption 10. Aangezien 75 groter is dan 10 begrijp ik er totaal niets van waarom hij er constant uit vliegt.. Ik wil gewoon even wat fuel maken om m'n watersupply weer te kickstarten.
[Afbeelding]
fuuuuuuuu!anboni schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:31:
[...]
Gebruik je de hooverpack? Die connect met het dichtsbijzijnde grid, of die nou wel of geen capaciteit heeft. Heeft mij ook ff vloeken gekost.
Dat was em!
blup
De start up power is waarschlijk TE hoog? Koppel eens 6 biomass burners aan en dan stuk voor stuk je andere machines aanzetten. Dus niet ineens 3 water extracters en 2 refineries bijvoorbeeldBezulba schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:15:
Nu 3 Biomass burners gemaakt naast m'n water production. Zelfde gezever. Ze zitten niet vast aan een ander powergrid, alleen aan m'n burners en klapt er direct uit.. reload werkt niet. En ik heb geen zin om uren werk weg te gooien
Do { Ping } while ( LOL )
Waarom niet aansluiten op de rest van je grid dan?Bezulba schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:15:
Nu 3 Biomass burners gemaakt naast m'n water production. Zelfde gezever. Ze zitten niet vast aan een ander powergrid, alleen aan m'n burners en klapt er direct uit.. reload werkt niet. En ik heb geen zin om uren werk weg te gooien
Nope, het was de hoverpackvlieggevalding. Daarna werkt alles zoals het hoort. De waterextractors gaven weer water, de nuclear power plants konden daarna weer aan en nu draait alles weer.Shadow_Agent schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:51:
[...]
De start up power is waarschlijk TE hoog? Koppel eens 6 biomass burners aan en dan stuk voor stuk je andere machines aanzetten. Dus niet ineens 3 water extracters en 2 refineries bijvoorbeeld
blup
Voor de volgende keer, nu even een power storage neerzetten in de buurt van je pompen. En als die vol is (kan even duren), de verbinding verbreken en die daar lekker laten staanBezulba schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:01:
[...]
Nope, het was de hoverpackvlieggevalding. Daarna werkt alles zoals het hoort. De waterextractors gaven weer water, de nuclear power plants konden daarna weer aan en nu draait alles weer.
En daarna zo snel mogelijk je netwerk vol gaan zetten met een priority switch voor elke fabriek (of sector van je netwerk).
Whaha de hooverpack, okay dan !
Weer een mysterie minder.
Ik heb het nut van prio switches zelf nooit echt begrepen, maar ik speel ook eigenlijk altijd met 1 grote wereld Grid.
Weer een mysterie minder.
Ik heb het nut van prio switches zelf nooit echt begrepen, maar ik speel ook eigenlijk altijd met 1 grote wereld Grid.
En als je stroom dan uitvalt dan kan het een bitch zijn om het weer werkend te krijgen omdat je stroom nodig hebt om stroom te genereren. Met batterijen of biomass burners kun je het eea bootstrappen, maar als je gewoon te weinig stroom genereert voor je gehele fabriek dan is dat ook maar tijdelijk tot je iets hebt bijgebouwd. En dan wil je eigenlijk gewoon delen van je fabriek uit kunnen zetten.Gwindorian schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:58:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
@Gwindorian Als je stroomnetwerk om wat voor reden dan ook onvoldoende stroom kan leveren klapt de zekering eruit en als je bijvoorbeeld kerncentrales hebt staan kan het een werk zijn om de centrales weer op te starten.
De priority switch zal wanneer de zekering dreigt te klappen schakelen en alles achter deze switch valt uit om te voorkomen dat zekering daadwerkelijk klapt. Er zijn 8 groepen te maken en groep 8 heeft de laagste prioriteit en zal als eerste uitgeschakeld worden, 1 de hoogste en zal als laatste uitgeschakeld worden.
Je kan hiermee zorgen dat de essentiele delen voor bijvoorbeeld stroomproductie blijven draaien, terwijl de minder essentiele delen van de fabriek uitvallen. In hoeverre het nuttig is om ze in te zetten ligt aan je eigen speelwijze. Ik bouw ze wel in, maar heb ze tegenwoordig eigenlijk nooit nodig, maar een oepsje zit soms in een klein hoekje.
Je kan ook de priority switch handmatig op afstand schakelen.
De priority switch zal wanneer de zekering dreigt te klappen schakelen en alles achter deze switch valt uit om te voorkomen dat zekering daadwerkelijk klapt. Er zijn 8 groepen te maken en groep 8 heeft de laagste prioriteit en zal als eerste uitgeschakeld worden, 1 de hoogste en zal als laatste uitgeschakeld worden.
Je kan hiermee zorgen dat de essentiele delen voor bijvoorbeeld stroomproductie blijven draaien, terwijl de minder essentiele delen van de fabriek uitvallen. In hoeverre het nuttig is om ze in te zetten ligt aan je eigen speelwijze. Ik bouw ze wel in, maar heb ze tegenwoordig eigenlijk nooit nodig, maar een oepsje zit soms in een klein hoekje.
Je kan ook de priority switch handmatig op afstand schakelen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Daar is ie dan, de video van Lets Game It Out over Satisfactory 1.0:
Voor wie het gemist heeft, hij heeft tijdens de ontwikkeling al een aantal spaghetti werelden gemaakt en was op een gegeven moment een veelbesproken youtuber geworden. Hij probeert altijd games te breken en dat was hier niet anders. De devs hebben op den duur contact opgenomen om aan zijn savegame te komen om enerzijds de game performance te verbeteren en anderzijds voor de lol in hun video's te gebruiken (vooral om aan te tonen hoe iets niet moet).
Dus pak je popcorn en geniet (of gruwel) van zijn bouwwerken en acties.
Voor wie het gemist heeft, hij heeft tijdens de ontwikkeling al een aantal spaghetti werelden gemaakt en was op een gegeven moment een veelbesproken youtuber geworden. Hij probeert altijd games te breken en dat was hier niet anders. De devs hebben op den duur contact opgenomen om aan zijn savegame te komen om enerzijds de game performance te verbeteren en anderzijds voor de lol in hun video's te gebruiken (vooral om aan te tonen hoe iets niet moet).
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2024 00:29 ]
Draaien jullie volledig 100% efficiënt? Mijn goal is om 100% efficiënt te blijven. Gebruik nu 1067.8MW en wek er 3700 op. Beide met 0 fluctuaties. Mijn OCD krijgt het anders niet geregeld.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik niet echt in ieder geval. Ik houd gewoon genoeg buffer aan. Later in de game krijg je productiefaciliteiten die sowieso een fluctuerend stroomverbruik hebben (Mijn max overclocked particle accelerator met somersloops doet 5000-20000MWTechno Overlord schreef op maandag 30 september 2024 @ 01:01:
Draaien jullie volledig 100% efficiënt? Mijn goal is om 100% efficiënt te blijven. Gebruik nu 1067.8MW en wek er 3700 op. Beide met 0 fluctuaties. Mijn OCD krijgt het anders niet geregeld.
En met geothermale kracht heb je ook ietwat fluctuatie in je stroomvoorziening.
[ Voor 6% gewijzigd door Mugwump op 30-09-2024 06:23 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ja dit is zo'n geval van de put dempen nadat het kalf verdronken isCrashOverDrive schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:14:
[...]
Voor de volgende keer, nu even een power storage neerzetten in de buurt van je pompen. En als die vol is (kan even duren), de verbinding verbreken en die daar lekker laten staan![]()
En daarna zo snel mogelijk je netwerk vol gaan zetten met een priority switch voor elke fabriek (of sector van je netwerk).
en die priority switches kan, maar dan moet echt veel anders en of ik daar zin in heb
blup
Neuh, ik heb altijd minder opwek dan ik max zou kunnen verbruiken. Ik heb een storage systeem zonder overflow dump, dus als die vol is dan staan de fabrieken te idlen.Techno Overlord schreef op maandag 30 september 2024 @ 01:01:
blup
In de simpelste vorm zou je er denk ik al zijn als je een prio switch plaatst tussen de hele fuel productie +generators en de rest van je grid. Als je grid dan ploft, heb je nog steeds een en ander te fixen, maar je hoeft iig niet de fuel productie opnieuw te bootstrappen.Bezulba schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:40:
[...]
en die priority switches kan, maar dan moet echt veel anders en of ik daar zin in heb
Ja, dat vind ik dus echt kut. Dat m'n productie fluctueert vind ik niet erg, maar als de fuel generators of nuclear fluctueren dan is dat een teken dat er iets verkeerd is. En dan bouw je geotermals en dan fluctueert het sowiesoMugwump schreef op maandag 30 september 2024 @ 06:10:
En met geothermale kracht heb je ook ietwat fluctuatie in je stroomvoorziening.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
als mijn storages vol zijn dan gaan mijn smart splitters actief: overflow gaat richting AWESOME sink, zo blijft mijn energie stabiel omdat alles gewoon door blijft werken + coupons farmenBezulba schreef op maandag 30 september 2024 @ 07:48:
[...]
Neuh, ik heb altijd minder opwek dan ik max zou kunnen verbruiken. Ik heb een storage systeem zonder overflow dump, dus als die vol is dan staan de fabrieken te idlen.
nothing stops this train
Coupons... ondertussen alle spullen al unlocked dus nu sparen voor de tapes en awardsKol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:01:
[...]
als mijn storages vol zijn dan gaan mijn smart splitters actief: overflow gaat richting AWESOME sink, zo blijft mijn energie stabiel omdat alles gewoon door blijft werken + coupons farmen
en de achievement, dat beeldje kopen, was het 1000 coupons?stijn1309 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:06:
[...]
Coupons... ondertussen alle spullen al unlocked dus nu sparen voor de tapes en awards
nothing stops this train
Ik loop er tegenaan dat toch veel items niet in de sink kunnen.. Zou mooi zijn als je daar op kon filteren op de een of andere manier, want ik wilde gewoon een 'afval' container maken waar ik alle restjes in kon gooien als ik m'n inventory een keer leeg wil maken, maar dat gaat dus niet zo goed als daar items tussen zitten die niet in de sink kunnen.Kol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:01:
[...]
als mijn storages vol zijn dan gaan mijn smart splitters actief: overflow gaat richting AWESOME sink, zo blijft mijn energie stabiel omdat alles gewoon door blijft werken + coupons farmen
Veel items? Het zijn consumables (berries etc), alien remains, dingen die je sowieso niet wil sinken (harddisks, mercer spheres en somersloops) en radioactieve dingen.Oon schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:28:
[...]
Ik loop er tegenaan dat toch veel items niet in de sink kunnen..
Als je consumables per se kwijt wil dan kun je ze processen naar medical inhalers, die kunnen wel gesinkt worden. Alien remains kunnen naar Alien DNA en die hebben een aparte counter (en met somersloops in de constructors krijg je 4x zoveel DNA per alien remains dus meer coupons).
Alleen radioactive waste is echt een dingetje. Plutonium fuel rods kunnen weer wel, dus je kunt uranium waste processen naar plutonium fuel rods en die sinken. Als je die gebruikt voor je reactors krijg je plutonium waste en dat is een eindproduct waar je niets anders mee mee kan dan opslaan. Ja, of aan een lizard doggo geven en die afschieten. Of in je inventory stoppen en in de afgrond springen zonder dat je je inventory behoudt als je dood gaat.
Geen idee wat je precies wilt sinken wat niet zou kunnen?Oon schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:28:
[...]
Ik loop er tegenaan dat toch veel items niet in de sink kunnen.. Zou mooi zijn als je daar op kon filteren op de een of andere manier, want ik wilde gewoon een 'afval' container maken waar ik alle restjes in kon gooien als ik m'n inventory een keer leeg wil maken, maar dat gaat dus niet zo goed als daar items tussen zitten die niet in de sink kunnen.
Zoals @.oisyn zegt is nuclear waste een dingetje maar daar ben je nog lang niet.
-edit- ah als je inventory vol zit, dan kun je items/stacks gewoon naar het prullebak icoontje slepen. Met SHIFT ingedrukt sleep je bijvoorbeeld 4 stacks Wire in één keer.
[ Voor 12% gewijzigd door Shadow_Agent op 30-09-2024 11:08 ]
Kunt ge nuclear waste niet doorspoelen in het toilet?
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Leuk Youtube kanaal van hem altijd, thx voor delenMartinspire schreef op maandag 30 september 2024 @ 00:27:
Daar is ie dan, de video van Lets Game It Out over Satisfactory 1.0:
[YouTube: I Built a Fully Vertical Factory That's a 100% Total Nightmare - Satisfactory]
Wil je de OCD versie hebben:
Spoiler: Naar einde van de video wordt het steeds erger.
*252 Nuclear Power Plant? = OCD pipelines
*Ben benieuwd waar die dadelijk mee gaat aankomen, gezien dit voor 1.0 was.
True, maar dan moet ik veel meer powerplants bouwen en daar had ik geen zin inKol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:01:
[...]
blup
nou, bij mij op het werk is er wel iemand die dat doet hoor als die een nummer 2 gedaan heeftArator schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:19:

nothing stops this train
Ja twijfel nog wel meteen voor die golden nugget of eerst netjes de andere beeldjes eerst haha.Kol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:09:
[...]
en de achievement, dat beeldje kopen, was het 1000 coupons?
Er staat een bord boven het toilet wat informeerd wat niet doorgespoeld kan worden.Arator schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:19:
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
vraagje: voordat jullie naar bed gaan, laten jullie ook wel eens de game gewoon draaien?
nothing stops this train
Ik heb 'm private server docker op m'n nas draaien, die loopt gewoon 24/7 doorKol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:04:
vraagje: voordat jullie naar bed gaan, laten jullie ook wel eens de game gewoon draaien?
Soms. Vooral voor space elevator partsKol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:04:
Ook plutonium waste valt in 1.0 gewoon te verwerken in een nieuw materiaal..oisyn schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:48:
Alleen radioactive waste is echt een dingetje. Plutonium fuel rods kunnen weer wel, dus je kunt uranium waste processen naar plutonium fuel rods en die sinken. Als je die gebruikt voor je reactors krijg je plutonium waste en dat is een eindproduct waar je niets anders mee mee kan dan opslaan. Ja, of aan een lizard doggo geven en die afschieten. Of in je inventory stoppen en in de afgrond springen zonder dat je je inventory behoudt als je dood gaat.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mugwump schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:36:
[...]
Ook plutonium waste valt in 1.0 gewoon te verwerken in een nieuw materiaal.

Niet als ik naar bed ben, maar ik heb de game heel vaak in de achtergrond draaien terwijl ik zelf wat anders aan het doen ben. Dat is meer dan genoeg voor elevator parts.Kol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:04:
blup
Ik laat de game wel aan staan als ik even de was moet ophangen, 20 minuten de deur uit ga voor wat boodschappen of meer van dat soort zaken, maar niet als ik uren weg ben of lig te slapen.
Dit. Ik ben in geen rush door te spelen. Ik ga gewoon wat exploren als ik moet wachten. Al gebeurt dat ook al niet veel. Er is altijd wel iets te optimizen. (ben momenteel bezig met een turbofuel systeem te bouwen. (22 powerplants achteraan). Het zou me voor even uit de nood moeten helpen wat betreft power.Mugwump schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:35:
Ik laat de game wel aan staan als ik even de was moet ophangen, 20 minuten de deur uit ga voor wat boodschappen of meer van dat soort zaken, maar niet als ik uren weg ben of lig te slapen.
[ Voor 14% gewijzigd door Joindry op 30-09-2024 17:12 ]
Pfff... Ik heb helemaal van linksonder in de map (de easy starting area) naar de duinen rechtsboven een nette treinrails gemaakt met verlichting, stroom, een los stuk om te lopen of met een auto te rijden, hypertubes en alles (god wat mis ik Factorio, de blueprints in Satisfactory zijn echt een gedrocht
).
Nou heb ik gisteren helaas niet kunnen spelen, kom ik vandaag terug en heeft degene waarmee ik op een server speel dit voor elkaar gekregen, inclusief een belt die zo door de grond gaat (terwijl we gewoon alles uit de awesome shop hebben);
Toen ik dit eerder vandaag zag heb ik het spel meteen weer afgesloten, werd er bijna misselijk van.. Ik twijfel of ik de moeite ga doen om dit te fixen, want onze oude base zat ook vol met vergelijkbare zooi. Straight modus gebruiken is geen optie, belts clippen door alles heen, maar ik accepteerde het want de belofte was dat we de laatste fase in de duinen gingen doen en dan netjes, alleen blijkt nu niets minder waar
![]() | ![]() | ![]() |
Nou heb ik gisteren helaas niet kunnen spelen, kom ik vandaag terug en heeft degene waarmee ik op een server speel dit voor elkaar gekregen, inclusief een belt die zo door de grond gaat (terwijl we gewoon alles uit de awesome shop hebben);
![]() | ![]() | ![]() |
Toen ik dit eerder vandaag zag heb ik het spel meteen weer afgesloten, werd er bijna misselijk van.. Ik twijfel of ik de moeite ga doen om dit te fixen, want onze oude base zat ook vol met vergelijkbare zooi. Straight modus gebruiken is geen optie, belts clippen door alles heen, maar ik accepteerde het want de belofte was dat we de laatste fase in de duinen gingen doen en dan netjes, alleen blijkt nu niets minder waar
@Oon , het Planet Coaster draadje is verderop.
Ja, dat is toch juist het hele idee van de somersloop - Multiplier ?Kol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:09:
Zie ik het nou goed? Somersloop geeft je als voorbeeld hier x2, maar aantal resources blijft hetzelfde als je er maar 1 van maakt?
[Afbeelding]
Output * 2 en de Input blijft hetzelfde als waar je de Clock regelaar op hebt staan
Ja echt hé.. wtf
Ik heb het nu soort van gefixt
![]() | ![]() | ![]() |
Maar toen werkten opeens beide verbindingen niet meer, ik die volgen, bleek bij allebei 3x de rails te kruisen waardoor je uiteindelijk aan de linkerkant uitkomt ipv aan de rechterkant, daar had ik natuurlijk geen rekening mee gehouden

De hele rails gaat ook echt op plekken door de grond, door de overkant (terugweg), door hele rotsen e.d. heen, en maakt heel veel kronkelende bochten die totaal onnodig zijn. Ik ga het allemaal niet meer fixen, dat is te veel werk, maar het is echt het tegenovergestelde van hoe ik zelf speel
TIL dat die stomme stations stoppen met uitladen als er een trein binnenkomt
. Moet ik er echt per se een storage container tussenzetten als ik een constante stroom van goederen wil? Die stations zijn toch zelf al feitelijk containers?

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 01-10-2024 00:28 ]
Ja..oisyn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:26:
TIL dat die stomme stations stoppen met uitladen als er een trein binnenkomt. Moet ik er echt per se een storage container tussenzetten als ik een constante stroom van goederen wil? Die stations zijn toch zelf al feitelijk containers?
hier geen treinen, heb wel 2 drones rondvliegen
moet er meer doen, het werkt fijn en ziet er ook leuk uit
moet er meer doen, het werkt fijn en ziet er ook leuk uit
nothing stops this train
Animatie bekeken?.oisyn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:26:
TIL dat die stomme stations stoppen met uitladen als er een trein binnenkomt. Moet ik er echt per se een storage container tussenzetten als ik een constante stroom van goederen wil? Die stations zijn toch zelf al feitelijk containers?
Je tilt letterlijk de storage container op de trein, dus hoe moet hij dan doorgaan met laden?
Ik weet.... klopt ook niet want als de trein weg is zijn er plots "nieuwe" containers... maar hé het idee
Ik ben ondertussen er achter gekomen dat je eigenlijk helemaal niet zoveel spullen nodig bent om het einde van het spel te bereiken. Ik denk dat ik helemaal geen treinen in ga zetten, want het is gewoon teveel werk om dat goed te doen. Drones zijn snel genoeg voor de latere spullen die je moet importeren.
Ik speel inmiddels niet meer om het einde te bereiken. Toffe fraaie locaties neerzetten en te ingewikkelde transportnetwerken zijn voor mij veel leuker dan het einde. Ik ben sinds de release van 1.0 ook nog niet voorbij Tier 3 gekomen, te veel zelf opgelegde side queestenMarcj schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:16:
Ik ben ondertussen er achter gekomen dat je eigenlijk helemaal niet zoveel spullen nodig bent om het einde van het spel te bereiken. Ik denk dat ik helemaal geen treinen in ga zetten, want het is gewoon teveel werk om dat goed te doen. Drones zijn snel genoeg voor de latere spullen die je moet importeren.
Andersom. Het gaat om het ontladen. De storage wordt van de trein gehaald en in de container van hte station gedumpt. Dus hij kan prima blijven ontladenstijn1309 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
Animatie bekeken?
Je tilt letterlijk de storage container op de trein, dus hoe moet hij dan doorgaan met laden?
Herkenbaar! Zondag en gisteravond eindelijk wat uurtjes in Satisfactory kunnen steken, nu vooral bezig met opzetten van Coal Power zodat ik van de Solid Biomass lijn af kan komen en ongestoord kan gaan bouwen. Maar dan natuurlijk wel goed opgezet, zonder (zichtbare) spaghetti, lelijke belts dwars door het landschap etc. Kost tijd, maar zoveel bevredigender dan een rush naar het einde. Nu alleen nog hopen dat mijn geduld niet voortijdig opraakt.PeaceNlove schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:28:
[...]
Ik speel inmiddels niet meer om het einde te bereiken. Toffe fraaie locaties neerzetten en te ingewikkelde transportnetwerken zijn voor mij veel leuker dan het einde. Ik ben sinds de release van 1.0 ook nog niet voorbij Tier 3 gekomen, te veel zelf opgelegde side queesten
Ik ben letterlijk het omgekeerde aan het doen. Ben nooit echt verder gekomen dan het unlocken van phase 4 voor 1.0 dus nu wil ik eerst eens de boel gewoon uitspelen. In een volgende playthrough ga ik wel eens echt aan de slag met mooie fabrieken die ook echt efficient aan elkaar zitten met goede logistiek.PeaceNlove schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:28:
[...]
Ik speel inmiddels niet meer om het einde te bereiken. Toffe fraaie locaties neerzetten en te ingewikkelde transportnetwerken zijn voor mij veel leuker dan het einde. Ik ben sinds de release van 1.0 ook nog niet voorbij Tier 3 gekomen, te veel zelf opgelegde side queesten
Nu is het echt aan alle kanten spaghetti en zwevende platformen.
Hier en daar al wel wat modulaire blueprints gemaakt die in een volgende playthrough te gebruiken zijn.
Ik heb alles nu unlocked t/m tier 3, dus het wordt tijd om die smartplates maar eens te gaan produceren.PeaceNlove schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:28:
[...]

Maar mijn basis is al wel behoorlijk spaghetti aan het worden. Uiteindelijk sleur ik toch gewoon al die items naar de juiste constructor om maar wat voortgang te boeken. Ik heb ook niet heel veel tijd om te spelen dus ik ben blij dat ik op een dedicated server speel. Dan maakt tijd een hoop goed in de vorm van voorraadjes vullen en items craften.
Misschien niet een eenvoudige vraag; Maar inmiddels ben ik aanbeland dat het groter moet, want het gaat allemaal te langzaam. Nu heb ik een paar Iron pure nodes, paar coal pure nodes, etc draaien. Maar allemaal een beetje verspreid over de kaart. Ik denk dat ik zelf dus toe ben aan mijn eerste trein en wil er eigenlijk een logisticshub van maken. Oftewel; één plek waar de resources binnen komen.
Mijn vraag:
- Hoe hebben jullie de eerste trein aangepakt? één trein die puur van node naar logistichub rijd of moet de trein tussentijd ook andere stations langs?
- Is het wel een slim idee oom een logistichub te maken? Gezien er meerdere treinen samen moeten komen en de resources waar verspreid moeten worden?
- Ik zie een aantal video's de treinen meestal langs de kust/strand te laten rijden, gezien de ruimte. Is het slim om een trein door de hele map te sturen?
Ik ben een beetje op zoek naar de beste start van een trein.
Mijn vraag:
- Hoe hebben jullie de eerste trein aangepakt? één trein die puur van node naar logistichub rijd of moet de trein tussentijd ook andere stations langs?
- Is het wel een slim idee oom een logistichub te maken? Gezien er meerdere treinen samen moeten komen en de resources waar verspreid moeten worden?
- Ik zie een aantal video's de treinen meestal langs de kust/strand te laten rijden, gezien de ruimte. Is het slim om een trein door de hele map te sturen?
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 01-10-2024 11:32 ]
Hoe ik het gedaan heb:grote_oever schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:32:
Misschien niet een eenvoudige vraag; Maar inmiddels ben ik aanbeland dat het groter moet, want het gaat allemaal te langzaam. Nu heb ik een paar Iron pure nodes, paar coal pure nodes, etc draaien. Maar allemaal een beetje verspreid over de kaart. Ik denk dat ik zelf dus toe ben aan mijn eerste trein en wil er eigenlijk een logisticshub van maken. Oftewel; één plek waar de resources binnen komen.
Mijn vraag:
Ik produceer nu alles van Tier 1-6. Deze productie vind plaats bij de nodes omdat het nog niet heel ingewikkeld is.
Nu heb ik een main hub gebouwd voor storage en nu ben ik bezig met een trein network. Deze pikt het op van de plekken waar het gemaakt word (tier 1 en 2 is een locatie, tier 3 en 4 is een locatie, en tier 5 en 6 is een locatie.)
Per locatie heb ik 1 treinstation en ik moet even zien of ik genoeg heb aan 1 of 2 treinen die deze locaties langs gaat en het naar mijn main hub brengen. In mijn main hub heb ik 2 belts van 480 naar alle storage units. Dus in principe kan ik 960 items per minuut verdelen en dit kan ik upgraden naar 2x 780 met mk5 belts.
Het voordeel is dan dat ik dan een treinnetwork heb, en vanaf dan kan je alle kanten op. Is er genoeg plek om een fabriek op locatie te bouwen? Doe ik hetzelfde als hierboven, maar ik kan ook ores ophalen op verschillende plekken en dan naar een locatie brengen om het daar te produceren.
De hele wereld over? Dat kan, maar bouw gewoon rustig uit naar wat nodig is.
Beste start van een trein: maak een simpele point to point verbinding: 1 trein, 1 resource, 2 stationsgrote_oever schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:32:
Mijn vraag:
Als je dat een beetje door hebt, kun je proberen om meer stations en meer treinen over hetzelfde spoor te laten rijden (op iedere branch zet je in- en uitgaande block signals, op de mainline geen signals)
Mijn volgende stap was een langere afstand bidirectionele lijn om resources naar een centrale plek te sjouwen. Daar ben ik inmiddels alweer van teruggekomen (1x HMF kost 240 iron en 90 coal met basis recepten). Mijn huidige plan is om alles wat in grotere hoeveelheden nodig is zoveel mogelijk lokaal bij de resources te produceren en alleen het eindproduct per trein te verschepen.
Ik heb wel ontdekt dat het aantal summerloops die je nodig hebt om tot 200% te raken afhankelijk is van hoeveel verschillende zaken je in je input steekt. 4 inputs is 4 summerloops. 1 input, 1 summerloop.Kol Nedra schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:09:
Zie ik het nou goed? Somersloop geeft je als voorbeeld hier x2, maar aantal resources blijft hetzelfde als je er maar 1 van maakt?
[Afbeelding]
En hier geen treinen. Teveel op lopen vloeken in het verleden. Stacked belts ftw hier
@Joindry *somersloop 
Ik dacht dat het afhankelijk was van het product dat je maakt maar ik had de link nog niet gelegd met aantal inputs. Is een product met 3 inputs dan ook maar 3 somersloops, of gaan er gewoon altijd 4 in een manufacturer?
.edit: dat laatste dus, en het schaalt ook. 1 somersloop in een manufacturer geeft maar een 25% bonus (3x bouwen met enkele output, 1x bouwen met dubbele output)
Ik dacht dat het afhankelijk was van het product dat je maakt maar ik had de link nog niet gelegd met aantal inputs. Is een product met 3 inputs dan ook maar 3 somersloops, of gaan er gewoon altijd 4 in een manufacturer?
.edit: dat laatste dus, en het schaalt ook. 1 somersloop in een manufacturer geeft maar een 25% bonus (3x bouwen met enkele output, 1x bouwen met dubbele output)
[ Voor 105% gewijzigd door .oisyn op 01-10-2024 15:47 ]
Daar was ik dus zelf ook nog niet geraakt..oisyn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:41:
@Joindry *somersloop
Ik plan alvast nog eens een extra avontuurtje om op summersloops te jagen.
Sowieso zijn in zo'n situatie Smart Splitters één van je beste vrienden.anboni schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:19:
[...]
Beste start van een trein: maak een simpele point to point verbinding: 1 trein, 1 resource, 2 stations
Als je dat een beetje door hebt, kun je proberen om meer stations en meer treinen over hetzelfde spoor te laten rijden (op iedere branch zet je in- en uitgaande block signals, op de mainline geen signals)
Mijn volgende stap was een langere afstand bidirectionele lijn om resources naar een centrale plek te sjouwen. Daar ben ik inmiddels alweer van teruggekomen (1x HMF kost 240 iron en 90 coal met basis recepten). Mijn huidige plan is om alles wat in grotere hoeveelheden nodig is zoveel mogelijk lokaal bij de resources te produceren en alleen het eindproduct per trein te verschepen.
Halffabrikaten die alleen smelters of constructors (zoals bv. ingots of quickwire) nodig hebben kun je het beste lokaal produceren, maar dingen die je op meer dan één plaats nodig gaat hebben zoals iron ingots kun je dan beter naar een centraal punt vervoeren.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Tsja, meerdere opties mogelijk. In mijn vorige playtrough (zie screenshots elders in dit topic) had ik de gehele fabricatie van computers op één locatie gemaakt.grote_oever schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:32:
Mijn vraag:
Klein simpel voorbeeld:
Je wilt AI Limiters maken op locatie X. Deze hebben Copper Sheets en Quickwire nodig. Wat je zou kunnen doen is met een trein naar een copper node rijden, daar twee wagons laden met ore, deze naar locatie X laten vervoeren en uitladen. Dan maak je, op de begane grond, er copper ingots van en van die ingots maak je op de eerste etage de sheets. Deze sheets vervoer je met een lift naar een tweede verdieping waar je de AI Limiters maakt. Voor de Quickwire die je nodig hebt hetzelfde: trein naar een caterium ore mijn rijden, uitladen op plek X en naar de begane grond vervoeren waar je de ingots maakt. Vervolgens maak je quickwire.
Je kunt dit systeem natuurlijk uitbreiden door niet alleen de AI limiters hier te maken maar ook de Electromagnetic Control Rods. Hiervoor heb je alleen nog Stators nodig maar die je zou dan d.mv. een andere trein ook kunnen laten aanvoeren.
Dit vind ik persoonlijk de leukste manier om te spelen met grondstoffen/ half fabrikaten en eindproducten.
Nog even een tip voor de trein en stations:
Stel je wilt twee treinen gebruiken voor zowel copper ore als cat ore. Wat ik dan doe is een station bouwen als volgt:
[STATION] - [ LOADING BAY ] - [ LOADING BAY] - [ EMPTY PLATFORM ] [RAIL ------------<>]
De trein moet dan opgebouwd zijn als volgt: LOC - WAGON - WAGON - LOC.
/f/image/Nt38eIzvaOEsCCBIctmNMhHY.png?f=fotoalbum_large)
Als de trein je station uitrijdt naar de Copper node is de blauwe loc de voorste. Hij rijdt dan naar de copper node. Daar moet je dan ook een loading bay bouwen en een empty platform (met het rode kruis). Als de trein gearriveerd is, dan wordt de wagon naar de blauwe loc gevuld en rijdt de trein terug naar het station en is de rode loc de voorste. Als je tweede trein naar de cat ore gaat, dan moet je hetzelfde doen met twee stations zodat de wagon bij de rode loc gevuld wordt.
Dit principe kun je uiteraard uitbreiden en met één trein beide ore's laden.
Wat ook kan is een station tussen loading docs om verschillende lengtes van treinen te accomederen maar dat is misschien wat meer advanced
Ik blijf er bij: treinen zijn awesome!
[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 01-10-2024 17:54 ]
Kun je dan niet beter maar één loading platform neerzetten en de rest empty platforms? Dan loop je nooit het risico je te vergissen en wordt er niets per ongeluk in-, of uitgeladen bij de verkeerde wagon.Shadow_Agent schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:43:
[...]
Daar moet je dan ook twee loading bays bouwen maar slechts één gebruiken.
Klopt inderdaad, foutjeCaelarius schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:29:
[...]
Kun je dan niet beter maar één loading platform neerzetten en de rest empty platforms? Dan loop je nooit het risico je te vergissen en wordt er niets per ongeluk in-, of uitgeladen bij de verkeerde wagon.
Ik ben bij phase 4 bij het 3rde onderdeel beland: Thermal Propulsion Rocket
ouch dat is toch een hele opgave want er zijn veel nieuwe onderdelen te maken zoals cooling system, turbo motor, de heatsink en ook Nirogen gas te delven
pittig
ook de modular engine en die heeft dan ook weer smart plating nodig, en laat ik dat al hebben afgebroken, dus kan het weer opnieuw bouwen
ouch dat is toch een hele opgave want er zijn veel nieuwe onderdelen te maken zoals cooling system, turbo motor, de heatsink en ook Nirogen gas te delven
pittig
ook de modular engine en die heeft dan ook weer smart plating nodig, en laat ik dat al hebben afgebroken, dus kan het weer opnieuw bouwen

[ Voor 22% gewijzigd door Kol Nedra op 01-10-2024 19:56 ]
nothing stops this train
Tip van flip: laat dat soort dingen als smart plating gewoon een flinke rits storage containers inlopen om voorraad op te bouwen voor de volgende tier. Of blijf ze gewoon maken, dispose die dingen en vang er tickets voor.Kol Nedra schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:54:
Ik ben bij phase 4 bij het 3rde onderdeel beland: Thermal Propulsion Rocket
pittig
ook de modular engine en die heeft dan ook weer smart plating nodig, en laat ik dat al hebben afgebroken, dus kan het weer opnieuw bouwen![]()
Organiseer je dat dan ook nog netjes, of lopen die dingen als spaghetti over de hele map? Ik ben zelf ook wel van de belts, maar vind de lange afstanden erg vervelend. En ik kom er altijd te laat achter dat ik net aan ruimte tekort kom voor die nieuwe grondstof die ook wel mee kan over dat traject.Joindry schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:04:
Stacked belts ftw hier
Mooie uitleg! bedanktShadow_Agent schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:43:
[...]
Tsja, meerdere opties mogelijk. In mijn vorige playtrough (zie screenshots elders in dit topic) had ik de gehele fabricatie van computers op één locatie gemaakt.
Klein simpel voorbeeld:
Je wilt AI Limiters maken op locatie X. Deze hebben Copper Sheets en Quickwire nodig. Wat je zou kunnen doen is met een trein naar een copper node rijden, daar twee wagons laden met ore, deze naar locatie X laten vervoeren en uitladen. Dan maak je, op de begane grond, er copper ingots van en van die ingots maak je op de eerste etage de sheets. Deze sheets vervoer je met een lift naar een tweede verdieping waar je de AI Limiters maakt. Voor de Quickwire die je nodig hebt hetzelfde: trein naar een caterium ore mijn rijden, uitladen op plek X en naar de begane grond vervoeren waar je de ingots maakt. Vervolgens maak je quickwire.
Je kunt dit systeem natuurlijk uitbreiden door niet alleen de AI limiters hier te maken maar ook de Electromagnetic Control Rods. Hiervoor heb je alleen nog Stators nodig maar die je zou dan d.mv. een andere trein ook kunnen laten aanvoeren.
Dit vind ik persoonlijk de leukste manier om te spelen met grondstoffen/ half fabrikaten en eindproducten.
Nog even een tip voor de trein en stations:
Stel je wilt twee treinen gebruiken voor zowel copper ore als cat ore. Wat ik dan doe is een station bouwen als volgt:
[STATION] - [ LOADING BAY ] - [ LOADING BAY] - [ EMPTY PLATFORM ] [RAIL ------------<>]
De trein moet dan opgebouwd zijn als volgt: LOC - WAGON - WAGON - LOC.
[Afbeelding]
Als de trein je station uitrijdt naar de Copper node is de blauwe loc de voorste. Hij rijdt dan naar de copper node. Daar moet je dan ook een loading bay bouwen en een empty platform (met het rode kruis). Als de trein gearriveerd is, dan wordt de wagon naar de blauwe loc gevuld en rijdt de trein terug naar het station en is de rode loc de voorste. Als je tweede trein naar de cat ore gaat, dan moet je hetzelfde doen met twee stations zodat de wagon bij de rode loc gevuld wordt.
Dit principe kun je uiteraard uitbreiden en met één trein beide ore's laden.
Wat ook kan is een station tussen loading docs om verschillende lengtes van treinen te accomederen maar dat is misschien wat meer advanced![]()
Ik blijf er bij: treinen zijn awesome!Mits je weet hoe je ze moet gebruiken. Ik geef toe het is soms wat lastig en niet erg intiutief allemaal. Maar als je het eenmaal doorhebt is het echt prima
Blijft apart dat je de hele tijd milestones kunt unlocken door de parts gewoon in de AWESOME shop te kopen 
(Goed, je kunt natuurlijk ook handcraften, maar dat duurt stuk langer)
Ik denk dat ik zonder deze optie ik de game veel minder tof zou vinden..oisyn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:14:
Blijft apart dat je de hele tijd milestones kunt unlocken door de parts gewoon in de AWESOME shop te kopen
Dat klopt, maar realiseer je dat punten steeds duurder worden en je dus (als je eenmaal verder bent) je die andere items ook voor meer kosten gaat betalen. Dus ja het kan, maar je werkt jezelf wel tegen..oisyn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:14:
mijn hoofdbasis van 3 kanten gezien, geniet van het uitzicht
:strip_exif()/f/image/iL6slLIbVVSnssDo8fNNTIjZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LKPHONEhA0uuUDSO6cyqQmmb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iL6slLIbVVSnssDo8fNNTIjZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LKPHONEhA0uuUDSO6cyqQmmb.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CNREgZfczmP3sBUpjbg4BqO4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 02-10-2024 01:25 ]
nothing stops this train
Hoe werk ik mezelf tegen dan?Martinspire schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 00:09:
[...]
Dat klopt, maar realiseer je dat punten steeds duurder worden en je dus (als je eenmaal verder bent) je die andere items ook voor meer kosten gaat betalen. Dus ja het kan, maar je werkt jezelf wel tegen.
Overigens heb ik alle extra's al unlocked, muv die onzin-dingen (tapes, statues, etc)
Het is in mijn ogen ook niet bijzonder moeilijk om die punten te vergaren. Naast de DNA punten kun je nu met reanimated SAM ook echt heel makkelijk punten vergaren. Dat heb je in het begin toch niet of nauwelijks nodig en kan na een buffertje opgebouwd te hebben gewoon linea recta de Awesome Sink in..oisyn schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 02:11:
[...]
Hoe werk ik mezelf tegen dan?
Overigens heb ik alle extra's al unlocked, muv die onzin-dingen (tapes, statues, etc)
Sowieso van alles wat je maakt lekker een buffertje bouwen en overtollige productie afzinken en je bouwt ongemerkt heel veel punten op. Makkelijkst als je smart splitters unlocked hebt natuurlijk.
Smart splitter is ook wel iets waar ik vrij snel naar toe werk, want zodra je die hebt kan je goed aan de slag met de megafactory en een goede opslagloods neerzetten voor alle parts.
Overigens inmiddels Phase 5 voltooid in mijn eerste run met de meest gruwelijke spaghetti en zwevende platformen.
Kan ik in ieder geval eens gaan nadenken of ik er gelijk een wat meer relaxte run achteraan wil doen waar ik me primair ga richten op mooie fabrieken en ordentelijke logistiek of dat ik even wat anders ga doen en eind oktober Factorio 2.0 oppak.
spoiler:
Moet zeggen dat ik het einde wel een flinke teleurstelling vond. Ik had verwacht dat er nog wel iets van een leuke twist in zou zitten en dat we nog iets mee zouden krijgen van die duistere entiteit van de mercer spheres / summer sloops, maar niets van dat alles.
Kan ik in ieder geval eens gaan nadenken of ik er gelijk een wat meer relaxte run achteraan wil doen waar ik me primair ga richten op mooie fabrieken en ordentelijke logistiek of dat ik even wat anders ga doen en eind oktober Factorio 2.0 oppak.
Mugwump schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:12:
spoiler:Moet zeggen dat ik het einde wel een flinke teleurstelling vond. Ik had verwacht dat er nog wel iets van een leuke twist in zou zitten en dat we nog iets mee zouden krijgen van die duistere entiteit van de mercer spheres / summer sloops, maar niets van dat alles.
spoiler: einde
Het einde was wel een flinke domper ja. "ok, bedankt voor je onderdelen, hier zijn de eindcredits".
Die hele alien storyline hoorde je niks meer van ineens na het oppakken van ongeveer de helft van de spheres.
Die hele alien storyline hoorde je niks meer van ineens na het oppakken van ongeveer de helft van de spheres.
Reanimated SAM is het makkelijkste om te pointsfarmen. Voorheen waren dat AI Limiters maar reanimated SAM levert per stuk meer punten op en is makkelijker te fabriceren als je een SAM node kan vinden.Mugwump schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 07:16:
[...]
Het is in mijn ogen ook niet bijzonder moeilijk om die punten te vergaren. Naast de DNA punten kun je nu met reanimated SAM ook echt heel makkelijk punten vergaren. Dat heb je in het begin toch niet of nauwelijks nodig en kan na een buffertje opgebouwd te hebben gewoon linea recta de Awesome Sink in.
Sowieso van alles wat je maakt lekker een buffertje bouwen en overtollige productie afzinken en je bouwt ongemerkt heel veel punten op. Makkelijkst als je smart splitters unlocked hebt natuurlijk.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
CrashOverDrive schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:57:
[...]
spoiler: eindeHet einde was wel een flinke domper ja. "ok, bedankt voor je onderdelen, hier zijn de eindcredits".
spoiler:
Nee precies, die hele alien storyline leek ook een beetje te impliceren dat de mensheid slechts een creatie was van de AI (ADA) of iets in die richting en ik zou qua einde ook iets verwachten als dat de aarde al lang en breed vergaan is en je hele exercitie om grondstoffen te vergaren simpelweg bedoeld was om ADA in stand te houden of zich te laten verspreiden over het universum ofzo, maar niets van dat alles.
Stop er dan geen mysterieuze verhaallijn in zou ik zeggen die halverwege het spel al totaal stilvalt en nergens meer hervat wordt. Het voelde echt heel onaf wat dat betreft, terwijl ik het verder echt een topgame vind.
Stop er dan geen mysterieuze verhaallijn in zou ik zeggen die halverwege het spel al totaal stilvalt en nergens meer hervat wordt. Het voelde echt heel onaf wat dat betreft, terwijl ik het verder echt een topgame vind.
Verrek, nu moet ik wel eens phase5 gaan unlocken en afronden, want nu wil ik die spoilers niet lezen.
Wegens het leven, te weinig tijd om Satisfactory te spelen. Maar de paar uurtjes dat het ging gaan in m'n turbo-fuel powerplant. Die kan ik bijna aanslingeren, Hopelijk dit weekend. (screencaps zullen volgen)
Wegens het leven, te weinig tijd om Satisfactory te spelen. Maar de paar uurtjes dat het ging gaan in m'n turbo-fuel powerplant. Die kan ik bijna aanslingeren, Hopelijk dit weekend. (screencaps zullen volgen)
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Mugwump schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:04:
[...]
spoiler:Nee precies, die hele alien storyline leek ook een beetje te impliceren dat de mensheid slechts een creatie was van de AI (ADA) of iets in die richting en ik zou qua einde ook iets verwachten als dat de aarde al lang en breed vergaan is en je hele exercitie om grondstoffen te vergaren simpelweg bedoeld was om ADA in stand te houden of zich te laten verspreiden over het universum ofzo, maar niets van dat alles.
spoiler:
Ben zelf nog niet zo ver dus weet er weinig vanaf, maar het verhaal was ook niet echt de reden dat ik de game wilde spelen.
Kan het nog zijn dat het misschien een bug is dat er niet meer verhaal getoond is of is dat ook bij anderen zo?
het gesprek tussen ADA en de Alien is geweldig af en toe
voordeel van deze game is dat je zelf mag bepalen hoe je het speelt....
voordeel van deze game is dat je zelf mag bepalen hoe je het speelt....
nothing stops this train
Nou kennelijk heeft de persoon waar ik op reageerde hetzelfde, dus dat lijkt me stug.Martinspire schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:55:
[...]
spoiler:Ben zelf nog niet zo ver dus weet er weinig vanaf, maar het verhaal was ook niet echt de reden dat ik de game wilde spelen.Kan het nog zijn dat het misschien een bug is dat er niet meer verhaal getoond is of is dat ook bij anderen zo?
Oh wow, het geluid als Particle Accelerator aangaat
/f/image/bG3EBxjI4ZkkBLitT2uXiuqb.png?f=fotoalbum_large)
en wat een power heb je nodig haha, het ding staat pas 2 minuten aan en mijn energie opslag is nog maar 86%
tijd om meer stroom te genereren
/f/image/bG3EBxjI4ZkkBLitT2uXiuqb.png?f=fotoalbum_large)
en wat een power heb je nodig haha, het ding staat pas 2 minuten aan en mijn energie opslag is nog maar 86%

[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 02-10-2024 14:57 ]
nothing stops this train
Verbruik van het ding is ook linear, begint met (uit mijn hoofd) 250MW, eindigt bij 1500 (of 2500, nogmaals, uit mijn hoofd ;P ). En dat is per part! (versnel je de cycle met power shards, gaat die lijn ook stijler omhoog!)Kol Nedra schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:55:
Oh wow, het geluid als Particle Accelerator aangaat![]()
[Afbeelding]
en wat een power heb je nodig haha, het ding staat pas 2 minuten aan en mijn energie opslag is nog maar 86%![]()
Dus je moet wel zorgen dat je voldoende produceert en genoeg opslag hebt. Las ergens stelregel dat je 5 batterijen per Particle accelerator nodig hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 02-10-2024 15:43 ]
Battle.net Spud#2543
Toen ik dat ding voor het eerst had en er doodleuk somersloops en maximale overclocking ingooide fluctueerde m'n stroomverbruik van ongeveer 12 tot 30 MW ofzo.TepelStreeltje schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:41:
[...]
Verbruik van het ding is ook linear, begint met (uit mijn hoofd) 250MW, eindigt bij 1500 (of 2500, nogmaals, uit mijn hoofd ;P ). En dat is per part! (versnel je de cycle met power shards, gaat die lijn ook stijler omhoog!)
Dus je moet wel zorgen dat je voldoende produceert en genoeg opslag hebt. Las ergens stelregel dat je 5 batterijen per Particle accelerator nodig hebt.
redelijk deftig, mijn paden naar remote resources zijn zwevend met stacked belts op de zijkant, ik probeer zoveel mogelijk te werken met rechte hoeken.3raser schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:46:
[...]
Organiseer je dat dan ook nog netjes, of lopen die dingen als spaghetti over de hele map? Ik ben zelf ook wel van de belts, maar vind de lange afstanden erg vervelend. En ik kom er altijd te laat achter dat ik net aan ruimte tekort kom voor die nieuwe grondstof die ook wel mee kan over dat traject.
Maar het neurotische heb ik nog even geen tijd voor. Het ligt dus minder mooi dan ik het zou willen.
Hier dan mijn kiekjes.
/f/image/YqezSD2VmLV1ttRUzOCET5gE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N8uTfIyOTCPes6oXkzG3cP8Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DQa3pUkOY7abFmJKeejgk4D6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QPTxVtfqel1mfWwxdOgaxc5p.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SDFeuIu9eS0V20GS6A21mh4l.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g8Ito7iTfDyR8IKRFoP9lHq9.png?f=fotoalbum_large)
Ik bouw voornamelijk centraal (in grassy fields). Ik heb 1 lange 600/min pijpleiding naar olie in het zuidwesten van de kaart, en daar naar verloop van tijd nog wat andere belts bovenop gezet. Heb twee dedicated treintjes die gewoon heen en weer rijden, een voor coal en een voor aluminum ingots (die ik wel lokaal fabriceer), en 1 drone port voor quartz.
Die power augmenter in het midden had ik eigenlijk even tijdelijk neergezet. Hij is nog niet écht nodig maar ok moet mijn stroom uitbreiden en ik wilde gewoon even zien wat ie deed. Als ik mijn stroom heb uitgebreid gaat ie weer weg. Ik heb nu nuclear unlockt dus ik denk dat ik me daar maar mee bezig ga houden. Maar eerst nog even supercomputers en fused modular frames maken voor de Mk3 miner.
.edt: oh ja, dit is mijn enige échte gebouwtje, voor de rest zwevende platforms (al heb ik wel een paar pillars eronder voor de esthetiek)
/f/image/YqezSD2VmLV1ttRUzOCET5gE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N8uTfIyOTCPes6oXkzG3cP8Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DQa3pUkOY7abFmJKeejgk4D6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QPTxVtfqel1mfWwxdOgaxc5p.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SDFeuIu9eS0V20GS6A21mh4l.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g8Ito7iTfDyR8IKRFoP9lHq9.png?f=fotoalbum_large)
Ik bouw voornamelijk centraal (in grassy fields). Ik heb 1 lange 600/min pijpleiding naar olie in het zuidwesten van de kaart, en daar naar verloop van tijd nog wat andere belts bovenop gezet. Heb twee dedicated treintjes die gewoon heen en weer rijden, een voor coal en een voor aluminum ingots (die ik wel lokaal fabriceer), en 1 drone port voor quartz.
Die power augmenter in het midden had ik eigenlijk even tijdelijk neergezet. Hij is nog niet écht nodig maar ok moet mijn stroom uitbreiden en ik wilde gewoon even zien wat ie deed. Als ik mijn stroom heb uitgebreid gaat ie weer weg. Ik heb nu nuclear unlockt dus ik denk dat ik me daar maar mee bezig ga houden. Maar eerst nog even supercomputers en fused modular frames maken voor de Mk3 miner.
.edt: oh ja, dit is mijn enige échte gebouwtje, voor de rest zwevende platforms (al heb ik wel een paar pillars eronder voor de esthetiek)
/f/image/RHe6TSnimGaao9zYZtp9xj0f.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2024 21:23 ]
/f/image/DfVPhjz9vM2zWlSth8E2ET02.png?f=fotoalbum_large)
Eindelijk mijn rocket fuel generator gebouwsel af. Bleek vast te lopen op het byproduct compacted coal maar dat fakkel ik nu af door mijn Heavy Oil op te voeren, samen te voegen met compacted coal om daar weer Turbofuel van te maken en die weer in een aparte set generators gooien. Denk dat er 8750MW aan stroom vandaan komt - Ik moet eigenlijk nog 4 extra fuel generators bijbouwen om optimale verhouding te krijgen maar ik heb mijn fabrieksgebouw verkeerd ingeschat
[ Voor 13% gewijzigd door Mday op 03-10-2024 10:48 ]
Ben ik de enige die er niet van houd om alles zo op platformen te bouwen ?
Ik vind het juist wat hebben om het allemaal te doen in "de natuur"
Heb nog nooit zulke bouwwerken als mensen hier gemaakt hoor en misschien is dat wel de reden dat ik niet zo ver kom haha.
Ik vind het juist wat hebben om het allemaal te doen in "de natuur"
Heb nog nooit zulke bouwwerken als mensen hier gemaakt hoor en misschien is dat wel de reden dat ik niet zo ver kom haha.
/f/image/U8IQxbgEweJnxEqkdrgBaf5a.webp?f=fotoalbum_large)
Dit is manier waarop ik nu bezig ben, torens bovenop resources zetten! Deze zijn 4x4, waardoor elke niveau een blueprint module is, waardoor uitbreiding echt super simpel wordt. Dus alles wat ik eenvoudig van 1 of 2 resources in de wereld kan maken, bouw ik op locatie op deze manier en importeer ik vervolgens (nu nog vooral via belts) naar mij main base. Ik heb nu torens in de wereld voor:
- Iron plates
- Iron rods
- Copper wire
- Cable
- Reinforced Iron Plates (met iron wire + stitched plates)
- Rotors (ook met iron wire)
- Concrete
- Steel pipes (coal + iron)
- Steel beams (coal + iron)
- Plastic (daarvan is dit plaatje)
- Rubber (vrijwel identiek aan plastic)
Nu ben ik aan een bus-base begonnen, al maak ik daar alleen nog maar Modular Frames, Industrial Beams, Stators en Motors. Maar daarna zou het veel makkelijker moeten zijn om de rest te gaan bouwen. Al heb ik nog wel wat meer power nodig...
Ik ben deze game afgelopen week begonnen en ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden.
Ik probeer zo min mogelijk voor mezelf te spoilen (qua locaties) maar ik weet wel enigszins wat ik kan verwachten. Ik ben nu net bij Coal productie en dus op zoek naar een plek waar ik water kan vinden dus daar hoop ik vanavond mee verder te gaan. Echt een game waar ik erg goed op ga.
Ik probeer zo min mogelijk voor mezelf te spoilen (qua locaties) maar ik weet wel enigszins wat ik kan verwachten. Ik ben nu net bij Coal productie en dus op zoek naar een plek waar ik water kan vinden dus daar hoop ik vanavond mee verder te gaan. Echt een game waar ik erg goed op ga.
Vind iemand die HDD RNG nou echt leuk of vind ik het gewoon irritant omdat ik door eerdere playtroughs al weet welke recepten ik wil/het beste kan hebben? Ben nu maar hdd's aan het dupen met de merger methode (ja I know de save aanpassen kan ook), maar recycled rubber heb ik na 50+ hdd's nog steeds niet
Weer zoiets wat ik in elke volgende playtrough gelijk unlock.
En waarom hebben we halve foundations en geen halve lange wanden? Oftewel ik kan niet wachten tot er weer mods zijn (ook voor de aankleding)

Weer zoiets wat ik in elke volgende playtrough gelijk unlock.
En waarom hebben we halve foundations en geen halve lange wanden? Oftewel ik kan niet wachten tot er weer mods zijn (ook voor de aankleding)
Het kan ook zonder glitchen.Beakzz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:14:
(ja I know de save aanpassen kan ook)
De alternate recipe knop zoekt pas als je erop drukt (scan ook, maar die duurt te lang). Dus je kan prima de game saven voordat je op alternate recipe drukt. Is het niet wat je wilt, reload and repeat tot het wel zo is.
Nog sneller te doen als je gewoon wacht tot je een meerdere disks hebt gescanned en het dan doet, want recepten herhalen elkaar niet in keuzes die al open staan. Dus je vergroot dan de kans op wat je wilt.
Save scumming en dupen vallen in dezelfde categorie genaamd cheaten, maar dat terzijdeCrashOverDrive schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:26:
[...]
Het kan ook zonder glitchen.
De alternate recipe knop zoekt pas als je erop drukt (scan ook, maar die duurt te lang). Dus je kan prima de game saven voordat je op alternate recipe drukt. Is het niet wat je wilt, reload and repeat tot het wel zo is.
Nog sneller te doen als je gewoon wacht tot je een meerdere disks hebt gescanned en het dan doet, want recepten herhalen elkaar niet in keuzes die al open staan. Dus je vergroot dan de kans op wat je wilt.
Ben ik het toch echt niet mee eens. Als ze die dingen niet mogelijk had willen maken hadden ze daar maar wat tegen moeten doen, dat is toch echt héél wat anders dan je save editen om je inventory aan te passenBeakzz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:28:
[...]
Save scumming en dupen vallen in dezelfde categorie genaamd cheaten
Mja dupen is gewoon een bug. Save scrumming kun je in theorie voorkomen, maar dan moet je echt alles deterministisch maken en dat betekent dat je op voorhand al veel meer informatie moet gaan vastleggen, wat weer performance impact heeft.Oon schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:20:
[...]
Ben ik het toch echt niet mee eens. Als ze die dingen niet mogelijk had willen maken hadden ze daar maar wat tegen moeten doen, dat is toch echt héél wat anders dan je save editen om je inventory aan te passen
Het is een solo/coop game. Er bestaat hier niet zoiets als cheaten.Beakzz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:28:
[...]
Save scumming en dupen vallen in dezelfde categorie genaamd cheaten,
Maar als je alle bugs als cheaten zou zien dan zou ook ieder geel gekleurd object niet gebouwd mogen worden, en zou je als je door de enorme buggy treinen weer een keer onder de grond terecht komt niet een Explorer mogen neerzetten om er onderuit te kruipen.Mugwump schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:37:
[...]
Mja dupen is gewoon een bug. Save scrumming kun je in theorie voorkomen, maar dan moet je echt alles deterministisch maken en dat betekent dat je op voorhand al veel meer informatie moet gaan vastleggen, wat weer performance impact heeft.
Het is en blijft een sandbox, zolang je niet buiten het spel om jezelf items gaat geven is er geen cheaten, maar alleen ontdekken van de limieten van de sandbox
Er voelen wat mensen zich persoonlijk aangevallen geloof ik 😅 Het kan mij echt niet boeien wat je doet in een sp game, maar ga nou geen verschil maken tussen een save editten, save scummen en dupen. Het zijn allemaal manieren om het spel naar je hand te zetten en niet wat de intentie van de ontwikkelaar was. En dat is niet onze zorg zolang je niet online een pvp game speelt.
En hoe en in welke mate je cheat / de game naar je hand zet moet iedereen zelf weten.
En hoe en in welke mate je cheat / de game naar je hand zet moet iedereen zelf weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 03-10-2024 20:13 ]
^^ en als je voor jezelf de limiet oplegt om alleen dat te doen wat binnen de game kan, dan is dat natuurlijk helemaal prima, maar verwacht niet dat anderen die dingen ook als verschillend zien
.
In het kader van full disclosure, ik heb mezelf harddisks, mercer spheres en somersloops cadeau gedaan omdat ik geen zin had in die zoektochten en ik wil nu gewoon kunnen bouwen wat ik wil bouwen. Ik ga er wel voor zorgen dat ik niet meer spheres en sloops gebruik dan maximaal in de map te vinden is.
Die harddisks zijn nu overigens nutteloos geworden want ik heb op een gegeven moment gewoon maar alle alts unlocked
In het kader van full disclosure, ik heb mezelf harddisks, mercer spheres en somersloops cadeau gedaan omdat ik geen zin had in die zoektochten en ik wil nu gewoon kunnen bouwen wat ik wil bouwen. Ik ga er wel voor zorgen dat ik niet meer spheres en sloops gebruik dan maximaal in de map te vinden is.
Die harddisks zijn nu overigens nutteloos geworden want ik heb op een gegeven moment gewoon maar alle alts unlocked
[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2024 20:28 ]
Beakzz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:08:
Er voelen wat mensen zich persoonlijk aangevallen geloof ik 😅 Het kan mij echt niet boeien wat je doet in een sp game, maar ga nou geen verschil maken tussen een save editten, save scummen en dupen. Het zijn allemaal manieren om het spel naar je hand te zetten en niet wat de intentie van de ontwikkelaar was. En dat is niet onze zorg zolang je niet online een pvp game speelt.
Ik vind het toch wel een belangrijk verschil of je echt een save editor gebruikt of gewoon gebruik maakt van de quirks van een spel. Dat je een save kunt maken voordat je iets riskants doet of dat je bepaalde cheese strats kunt toepassen behoort allemaal tot game elementen die niet zo bedoeld waren, maar dat is toch wel degelijk iets anders dan dat je een save editor gaat gebruiken..oisyn schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:23:
^^ en als je voor jezelf de limiet oplegt om alleen dat te doen wat binnen de game kan, dan is dat natuurlijk helemaal prima, maar verwacht niet dat anderen die dingen ook als verschillend zien.
Ook dat laatste moet iedereen zelf weten, maar dat hoort toch echt niet op dezelfde hoop als in-game mogelijkheden. Als ze niet hadden gewild dat je wanneer je out-of-bounds bent door de muur heen terug een locomotief in kunt klimmen hadden ze dat wel onmogelijk gemaakt, en als ze niet hadden gewild dat je al vliegend een muur kon bouwen om een Summersloop of Mercer Sphere op te pakken zonder last te hebben van de fauna eromheen hadden ze daar wel een 'niet bouwen' range omheen gemaakt.
Dat kun je doortrekken tot alles dat onder glitches e.d. valt, zo ook bijvoorbeeld een hypertube cannon die je vroegtijdig de hele map laat verkennen.
Het zijn juist dat soort onbedoelde gameplay elementen die een sandbox een sandbox maken, en om dan alles 'cheaten' te gaan noemen is gewoon niet eerlijk. Cheaten gaat om dingen die buiten de regels vallen, maar het hele mooie aan een sandbox is juist dat er binnen het spel geen regels zijn. Zolang je in-game blijft is er geen cheaten.
Meer mensen met een power probleem? WIj hadden 13000MW aan opgesteld vermogen, fabreiek draaide. Na 1 zo'n quantum encoder aangezet te hebben (verbruik kortstondig 8000MW) bedacht ik dat we toch wat meer accu's moeten hebben. Alles zo 1,2,3 draaiend gekregen. Dan ineens is de stroom eraf geknald en ik krijg hem niet meer terug. De generatoren voor de waterpompen en de nukes draaien weer. De oude coalplant ook. 14000MW aan vermogen maar op het moment dat we de fabriek erbij opzetten klapt die eruit. Alle partacc, quntum dingen tier 9 stroomvreters staan uit.
Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined