[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Kol Nedra schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:44:
[...]

de planning is om in de andere lokaties wel netjes te werk gaan :)
Elke roker is ook voornemens volgende week te stoppen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:51
Gixxer27 schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:13:
[...]

Nu snap ik je aan de ene kant wel maar even aan de andere kan je loopt op een vreemde planeet ergens in het helal en je hebt een build gun die van een paar plate, rods en wire enz. van allerlij shit uit de lucht toverd.
Nu weet ik niet wat jij onder magie schaart maar daar zou dat IMHO ook onder gezet moeten worden.

Verder ierdereen gewoon lekker spelen en doen wat je het leukste/prettigste vind 8)
Oh dat hoe dan ook. Ik ga niet bepalen wat een ander doet of laat in zijn game en ik verwoorde alleen mijn mening er over. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de buildgun, maar zonder die mechanic zou de hele game bagger worden. Dan moet je zelf machines in elkaar gaan schroeven enz :o Dus ik vraag zeker niet om realisme in games.

Er zijn gelukkig mechanics in games die de qualty of life verbeteren en ik ben daar natuurlijk helemaal voor, maar dat betekent niet dat ik in alles mee kan of wil gaan. Ik speel bijvoorbeeld graag GTA V online en daar baalde ik ook toen er Fanta voertuigen in kwamen die konden zweven. En het is niet dat GTA V nou zo realistisch is.

Hoe dan ook dit voelt voor mij als een "give me" cheat code en het is gewoon raar dat je met 240 items p/s kan uploaden (max geloof ik ) en het zonder vetraging naar je inventory kan downloaden, maar dat Fiscit met die alien techniek geen machine kon uit vinden die het met dezelfde snelheid kan downloaden :+ En ik snap waarom de devs geen transportband nutteloos maken maar de techniek zou er moeten zijn. Dan voelt het ineens heel gamey aan voor mij.

Hoe dan ook genoeg er over (van mijn kant iig) en het is en blijft een top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ben aan het denken waar ik en hoe ik een turbo fuel plant ga neer plempen, moet/wil nog 1 alt recipie hebben en dan kan ik aan de gang.

Word waarschijnlijk in crater lake of hoe je het ook noemt in het ZO van de map, je hebt daar voldoende oil, coal en sulpur.

Word alleen wel een redelijk grote power plant want geloof dat ik met diluted fuel ( deze alt moet ik nog) ergens richting de 220+ generators daar kwijt kan, dat zou dan ook meteen de grootste power plant zijn die ik tot nu toe gebouwd heb, nooit iets met nucleair gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:41

Soggney

Zeekomkommer

Gixxer27 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:00:
...
Word waarschijnlijk in crater lake of hoe je het ook noemt in het ZO van de map, je hebt daar voldoende oil, coal en sulpur.
...
Daar ga ik vanavond ook aan beginnen, de inspiratie was wel deels gepushed door imkibitz z'n laatste video. Die plempt daar even een 1333 turbofuel/minuut fabriekje neer, kan je best even bekijken

[ Voor 4% gewijzigd door Soggney op 23-09-2024 17:04 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Gixxer27 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:00:
Craterlake Blue crater is daar perfect voor. Ik heb daar een 2400 rocket-fuel fabriek staan (op 1 pure olie node, wel alle sulfur uit de omgeving :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 11:54
Even om verwarring te voorkomen:
Zuid-Oostenlijk in de map heb je een krater, de biome heet " Blue Crater"
in het Noord-westen van het centrum van de map heb je " Crater Lake"

Technisch kun je op beide locaties met TurboFuel aan de slag, al is Blue Crater geschikter. :)

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Vandaag Tier 9 unlocked, zonder spoilers de complexiteit om de laatste stage te voltooien is enorm… was al lang bezig om Tier 8 producten te maken.
In early access heb ik ooit een nuclear reactor werkend gekregen, maar ik heb vandaag geprobeerd ver van mn basis om een setup te maken. Is de complexiteit toegenomen sinds early access? Nu heb ik bijna alle nodes nodig om de producten te maken om 1 uranium staaf te maken. Bizar… en niet echt een makkelijk puzzeltje. Mocht je t alternate recept willen gebruiken die ineens 3 uranium staafjes maken, wordt de complexiteit nog groter.
Tja end game power gen is niet makkelijk.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beakzz schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:48:
[...]

Hoe dan ook dit voelt voor mij als een "give me" cheat code en het is gewoon raar dat je met 240 items p/s kan uploaden (max geloof ik )
Per minuut bedoel je hoop ik? Maar klopt dat dan wel? Want ik zit na 2 upgrades op 60/min, en mijn volgende upgrade is 12,5% erbij, dus 67/min. Ik ging er vanuit dat de volgende upgrades ook geen gigantische hoeveelheid toevoegen.

.edit: volgens de wiki wordt het 120/min en daarna 240/min. Heb ik de tekst dan gewoon verkeerd gelezen? Ik zou echt zweren dat er 12,5% stond 8)7

.edit2: ik heb het zeker niet verkeerd gelezen. WTF :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z34ulnK-I4GkGdMLdGKCnk0ZZD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rhe30XOCrX0VmgYDhNIOz053.png?f=user_large

Alle percentages zijn eigenlijk wat de base speed is tov de nieuwe speed 8)7

15 items/min: base
30: 50%
60: 25%
120: 12.5%
240: 6.25%

Volgens mij zit iemand een deling verkeerd om te doen.

.edit3: en er is een bugreport: https://questions.satisfa.../66e5cd7e772a987f4a8b0c24

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2024 20:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:18

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Bizar @.oisyn snap niet hoe zoiets niet opgevallen kan zijn tijdens het testen...

Ook wel meer bugjes ontdekt. Speel op een dedicated server dus misschien ligt het daaraan maar zojuist bug waarbij een wall niet gecolored werd, foundations die niet wilden swappen van Ficsit naar concrete. Kon ze daarna ook niet verwijderen, rail die wel snapt maar waar de trein vervolgens niet overheen kan rijden.... Oh ja en ik wil een deur in een wall plaatsen. Dan kon je altijd center door wall kiezen, shift klik en dan werd de standaard wall vervangen door de door wall. Nu clipt de door wall in de standaard wall.

Toch vreemd eerlijk gezegd 🧐 want van update 8 herken ik dit allemaal niet

[ Voor 21% gewijzigd door Shadow_Agent op 23-09-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
@.oisyn Ja per minuut idd. Heb dat ergens zien staan.

Ontdek net pas dat je het dubbele aantal Powershards kan maken met een summersloop in je factory (duh). Helaas heb ik ze tot nu toe altijd met de workbench gemaakt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Shadow_Agent schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:40:
[...]

Ik had die 4x4 inderdaad ook opnieuw gemaakt maar probleem bleef bestaan. Heb ook nog een BP uit een U8 save gepakt maar zelfde issue. Snapping staat inderdaad op 'blueprint' ;)

Probleem van mij speelt trouwens op dedicated server, weet niet of het in solo game wel of niet fout gaat. kan ik nog even testen natuurlijk.
Toevallig zie ik net:
https://questions.satisfa.../66e3006c772a987f4a8ad889

Fixed internally schijnbaar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Heeft er iemand al wat gestoeid met de http API van de dedicated server? Ik zie her en der wat github probeersels maar nog niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shadow_Agent schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:02:
Bizar @.oisyn snap niet hoe zoiets niet opgevallen kan zijn tijdens het testen...
Het grappige is dat de ADA voice wel klopt als je de upgrade doet. Gelukkig maar :D.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:57
RvV schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:17:
[...]

En dat zorgt er weer voor dat ik af en toe een rondje aan de wandel ga om de map te verkennen met de scanner. Als je de jetpack en hoover pack hebt, dan kun je er best snel een aantal vinden. Ik plant door heel de map gewoon stroom palen icm het hoover pack. ;)
In heb er in ieder geval alles op zitten tm tier 8. :) Nog wel sloom, maar liever sloom dan niets.

-En het verkennen vind ik juist leuk. Af en toe kan ik ze niet vinden en dan blijken ze weer een grot te zitten of dat je wat stenen moet opblazen. :o
Hier staat ook de hele map vol met power towers. Ideaal omdat je dan snel met de zipline door de map heen kunt gaan (tip!!) als je dan wat op de scanner hebt of je ziet wat kun je daar met de kleinere stroompalen heen. Voordeel hier van is dat je bij crashsites welke stroom nodig hebben dit altijd voor handen hebt.

Dimensional portal is ondertussen al naar tier 3 uploadsnelheid en de elevator items worden nu gemaakt met de hulp van sommersloops. Dat scheelt behoorlijk in de benodigde grondstoffen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• nodri2000
Shadow_Agent schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:02:

Ook wel meer bugjes ontdekt. Speel op een dedicated server dus misschien ligt het daaraan maar zojuist bug waarbij een wall niet gecolored werd, foundations die niet wilden swappen van Ficsit naar concrete. Kon ze daarna ook niet verwijderen, rail die wel snapt maar waar de trein vervolgens niet overheen kan rijden.... Oh ja en ik wil een deur in een wall plaatsen. Dan kon je altijd center door wall kiezen, shift klik en dan werd de standaard wall vervangen door de door wall. Nu clipt de door wall in de standaard wall.

Toch vreemd eerlijk gezegd 🧐 want van update 8 herken ik dit allemaal niet
Ga ik vanavond proberen, spelen hier ook op een dedicated server met 2 man.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Beakzz schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:12:

Ontdek net pas dat je het dubbele aantal Powershards kan maken met een summersloop in je factory (duh). Helaas heb ik ze tot nu toe altijd met de workbench gemaakt 😅
knipperknipper

duh.

En ik ze maar gelijk maken in de workbench om ruimte vrij te houden.

gisteren een uurtje of 2 bezig geweest sloops te vinden.. dat was ook een recept voor veel frustratie. Ik wil ze gewoon op de kaart zien als ik een radartower heb, maar neeeee, moet de domme scanner gebruiken en dan natuurlijk geen indicatie voor lager of hoger... ughh. Ben maar 2x te pletter gevallen, viel nog mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Bezulba op 25-09-2024 08:26 ]

blup

• nodri2000
Luxurydiver schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:42:
Vandaag Tier 9 unlocked, zonder spoilers de complexiteit om de laatste stage te voltooien is enorm… was al lang bezig om Tier 8 producten te maken.
In early access heb ik ooit een nuclear reactor werkend gekregen, maar ik heb vandaag geprobeerd ver van mn basis om een setup te maken. Is de complexiteit toegenomen sinds early access? Nu heb ik bijna alle nodes nodig om de producten te maken om 1 uranium staaf te maken. Bizar… en niet echt een makkelijk puzzeltje. Mocht je t alternate recept willen gebruiken die ineens 3 uranium staafjes maken, wordt de complexiteit nog groter.
Tja end game power gen is niet makkelijk.
Hmm, hier draait er al 1 en de tweede komt eraan. Zoveel resources heeft het niet nodig, probleem is wel dat er nog maar een paar fatsoenlijke uranium nodes ingame zijn. IN het midden van de kaart. Drones hebben dat voor ons opgelost, die brengen het naar een treinstation en vandaar naar het noorden waar er stikstof is. De uranium gaat terug naar de main base alwaar de reactor staat, de tweede komt erbij en we zijn nu bezig om een particle accelerator te bouwen om de waste op te ruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Beakzz schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:12:

Ja, dat is echt een goede tip !

Ik heb er nog eentje: Als je enemy's killed, kun je dit truukje dus eigenlijk 2X toepassen, en zo heel snel aan je DNA capsules komen, die weer lekker veel Punten opleveren in de Sink.

Dus je vermoord bv een spitter, spitter remains > Alien DNA in een constructor met een somersloop erin is de eerste multiply

dan doe je hetzelfde met je Alien DNA > DNA capsule in een constructor met een somersloop erin is de tweede multiply

1 spitter vermoorden levert dus 4 capsules op !

• Gixxer27
Gister EINDELIJK de alt recipe gekregen die ik nog nodig had om de powerplant die ik wil bouwen op te gaan zetten, diluted fuel heeft me meer moeite gekost dan ik graag gezien zou hebben :X

Klein voordeel toch een aardig aantal mercer spheres tegen gekomen en uiteraard ook wat sloops dus dat is dan weer een klein voordeel van verplicht hdd''s raapen.

Die upload is wel geweldig als je zo aan het rondrennen bent om hdd's te vinden je kan mooi de zooi die je opraapt uploaden en als je wat nodig hebt voor het openen kan je er eigenlijk altijd wel bij, mits het geen turbomotor's oid zijn die je nog niet produceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Misschien een niet populaire mening maar mijns inziens is project assembly echt te gemakkelijk geworden met de introductie van somersloops en de requirements voor phase 3 en 4. Phase 5 moet ik (we op een dedicated server) nog beginnen maar phase 4 is inmiddels gereed en dit heeft al met al echt weinig tijd gekost. Zeker ook met de somersloops en het feit dat je zeer simpel items in je depot kunt gooien vanaf iedere remote locatie zorgt ervoor dat je niet echt meer noodzakelijkerwijs treinen of drones of belts hoeft aan te leggen terug naar je base of naar een bepaalde locatie. Het is nu: maken van bijvoorbeeld copper powder locatie X, frames op locatie Y beide aangesloten op een depot om vervolgens op locatie Z de Nuclear Pasta te maken. Particle Accelerator met twee storage bins die je load vanuit de depot (handmatig), fully overclock + sloop er in voor 2.5 NP p/m. Aangezien je er maar nog 100 nodig hebt heb je binnen 3 kwartier de NP gemaakt.

Phase 5 heb je nog 1100 extra nodig maar 1100 NP/ 2.5 p/m = 440 minuten = 7.3 uur. Zo nu en dan even handmatig je storage container bijvullen vanuit de depots en je hebt er relatief weinig omkijken naar.

Dat vind ik toch wel wat jammer eerlijk gezegd. Als we T9 en P5 klaar hebben dan ga ik opnieuw beginnen maar dan wil ik wel alles automatiseren en geen gebruik maken van depots voor productiedoeleinden. Alleen voor het bouwen van de gebouwen en foundations etc gebruik ik dan de depot zodat je niet constant heen en weer hoeft te lopen.

Persoonlijk had ik de "oude" EA requirements van 4000/4000/1000/1000 prima gevonden als ze die gehouden hadden. Zeker als je met meerdere mensen speelt!

Misschien zou een optie "difficulty level" iets kunnen zijn waar je afhankelijk van de moeilijkheidsgraad meer of minder per tier zou moeten produceren.
Hard Core: Smart Plating - Phase 1 - 5000 ofzo i.p.v. 50 Geen idee trouwens of er dan wel genoeg resources aanwezig op de map als je alle requirements voor alle phases x100 doet :o

[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Agent op 25-09-2024 09:15 ]

• Gixxer27
Ik automatiseer gewoon alles en gebruik die depot alleen voor building enz zodat ik niet mijn hele inventory vaak vol heb of erachter kom dat ik toch niet genoeg van xyz bij me had.

Verder is het produceren van items als je niet op een dedicated server speelt aardig lang ook al gebruik je sloops, phase 1 stelt inderdaad niet veel voor maar voor phase 2 had ik al aardig wat tijd voor nodig en aangezien ik niet op een dedicated server speel en mijn fabriek niet door draait als ik niet speel duurt het aardig lang voor je de vesitile frames en smart plating hebt.

Verder vermaak ik me tot nu toe prima zit net in phase 2 en kan nu mijn fuel generator plant gaan opzetten, en daarna mijn hele productie opnieuw opzetten want nu is het een zooitje geworden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Shadow_Agent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:11:
Misschien een niet populaire mening maar mijns inziens is project assembly echt te gemakkelijk geworden met de introductie van somersloops en de requirements voor phase 3 en 4. Phase 5 moet ik (we op een dedicated server) nog beginnen maar phase 4 is inmiddels gereed en dit heeft al met al echt weinig tijd gekost. Zeker ook met de somersloops en het feit dat je zeer simpel items in je depot kunt gooien vanaf iedere remote locatie zorgt ervoor dat je niet echt meer noodzakelijkerwijs treinen of drones of belts hoeft aan te leggen terug naar je base of naar een bepaalde locatie. Het is nu: maken van bijvoorbeeld copper powder locatie X, frames op locatie Y beide aangesloten op een depot om vervolgens op locatie Z de Nuclear Pasta te maken. Particle Accelerator met twee storage bins die je load vanuit de depot (handmatig), fully overclock + sloop er in voor 2.5 NP p/m. Aangezien je er maar nog 100 nodig hebt heb je binnen 3 kwartier de NP gemaakt.

Phase 5 heb je nog 1100 extra nodig maar 1100 NP/ 2.5 p/m = 440 minuten = 7.3 uur. Zo nu en dan even handmatig je storage container bijvullen vanuit de depots en je hebt er relatief weinig omkijken naar.

Dat vind ik toch wel wat jammer eerlijk gezegd. Als we T9 en P5 klaar hebben dan ga ik opnieuw beginnen maar dan wil ik wel alles automatiseren en geen gebruik maken van depots voor productiedoeleinden. Alleen voor het bouwen van de gebouwen en foundations etc gebruik ik dan de depot zodat je niet constant heen en weer hoeft te lopen.

Persoonlijk had ik de "oude" EA requirements van 4000/4000/1000/1000 prima gevonden als ze die gehouden hadden. Zeker als je met meerdere mensen speelt!

Misschien zou een optie "difficulty level" iets kunnen zijn waar je afhankelijk van de moeilijkheidsgraad meer of minder per tier zou moeten produceren.
Hard Core: Smart Plating - Phase 1 - 5000 ofzo i.p.v. 50 Geen idee trouwens of er dan wel genoeg resources aanwezig op de map als je alle requirements voor alle phases x100 doet :o
Ik snap je gevoel wel (en heb mijn mening over die alien tech/magie al genoeg gespuit :o ), maar de project assembly is niet mijn doel. Ik zit nu 144 uur solo in de 1.0 save en moet alles in tier 8 nog unlocken, want ik had bijvoorbeeld weer bedacht dat ik een treinhub nodig heb met een transportcentrum en een mooi railsysteem. En zo vind ik altijd wel weer een uitdaging.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat sommige dingen (onnodig) gelocked zitten in een imo veel te hoge tier zoals de blueprint MK3, hooverpack en die water nodes extracten (hoe kan dat moeilijker zijn dan olie extracten :X ) dus de volgende saves zal ik ook simpelweg alles unlocken in de opties.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Shadow_Agent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:11:

Maar zodra je drones vrijspeelt is het sowieso toch al logistiek veel makkelijker om de inputs voor PA op de juiste plek te krijgen. Zeker nu drones niet meer afhankelijk zijn van batterijen. Dus depot wijkt niet heel erg af van drones vind ik.
En je kan er altijd nog voor kiezen je effort in andere zaken te steken, zoals te ingewikkelde setups of mooie fabrieken. Het is tenslotte geen wedstrijd wie SF als eerste uitspeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Beakzz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:36:
[...]

dat sommige dingen (onnodig) gelocked zitten in een imo veel te hoge tier zoals de blueprint MK3
Die blueprint heeft wel meer onnodige locks :P Zoals dat je mk1 prints niet kan openen in een mk2 (of 3) 8)7
Het zou imo gewoon een overtreffende trap moeten zijn waarin je altijd in de "grotere" designer kan openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bezulba schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:24:
[...]

knipperknipper

duh.

En ik ze maar gelijk maken in de workbench om ruimte vrij te houden.

gisteren een uurtje of 2 bezig geweest sloops te vinden.. dat was ook een recept voor veel frustratie. Ik wil ze gewoon op de kaart zien als ik een radartower heb, maar neeeee, moet de domme scanner gebruiken en dan natuurlijk geen indicatie voor lager of hoger... ughh. Ben maar 2x te pletter gevallen, viel nog mee.
Ik vind de radar tower ook echt nagenoeg compleet nutteloos zoals die nu is. Als nou de object scanner binnen het bereik van zo'n toren een boost zou krijgen zou dat nog enigszins te verklaren zijn, maar nu is het letterlijk alleen maar een checklist voor collectibles en krijg je ore nodes te zien, maar tegen de tijd dat je je eerste toren kunt bouwen heb je al een jetpack e.d. dus is het vinden van ore nodes ook geen punt meer.
Als nou de object scanner binnen die cirkel álles zou scannen dat de toren ziet (dus ook als je helemaal aan de ene kant staat dat hij een collectible aan de andere kant meteen oppikt) dan was dat een mooi 1-2tje geweest, nu heb je er vrij weinig aan want je moet alsnog binnen die cirkel gaan zoeken

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
CrashOverDrive schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:41:
[...]

Die blueprint heeft wel meer onnodige locks :P Zoals dat je mk1 prints niet kan openen in een mk2 (of 3) 8)7
Het zou imo gewoon een overtreffende trap moeten zijn waarin je altijd in de "grotere" designer kan openen.
Je kan ze er wel in zetten en dan apart opslaan. Technische limitatie volgens mij.

• Mugwump
  • Nu online
Oon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:56:
[...]

Ik vind de radar tower ook echt nagenoeg compleet nutteloos zoals die nu is. Als nou de object scanner binnen het bereik van zo'n toren een boost zou krijgen zou dat nog enigszins te verklaren zijn, maar nu is het letterlijk alleen maar een checklist voor collectibles en krijg je ore nodes te zien, maar tegen de tijd dat je je eerste toren kunt bouwen heb je al een jetpack e.d. dus is het vinden van ore nodes ook geen punt meer.
Als nou de object scanner binnen die cirkel álles zou scannen dat de toren ziet (dus ook als je helemaal aan de ene kant staat dat hij een collectible aan de andere kant meteen oppikt) dan was dat een mooi 1-2tje geweest, nu heb je er vrij weinig aan want je moet alsnog binnen die cirkel gaan zoeken
Een fatsoenlijk object scanner zou hem inderdaad veel beter maken, maar op zich vind ik hem ook nu nog wel z'n nut hebben. Het is bijvoorbeeld wel handig als je gaat plannen om te weten welke nodes je redelijk dicht bij elkaar in de buurt hebt bijvoorbeeld en of ze impure / normal / pure zijn.
Ik heb nu b.v. wat extra aluminiumspul nodig en dan is het wel makkelijk om te weten waar je redelijk dicht bij elkaar de juiste resources vindt en in welke hoeveelheden.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

PeaceNlove schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:41:
[...]

Maar zodra je drones vrijspeelt is het sowieso toch al logistiek veel makkelijker om de inputs voor PA op de juiste plek te krijgen. Zeker nu drones niet meer afhankelijk zijn van batterijen. Dus depot wijkt niet heel erg af van drones vind ik.
Mjah klopt, met dien verstande dat je drones nog van fuel moet voorzien maar nu ze niet meer battery only zijn is dat ook een stuk simpeler geworden. Heb je überhaupt nog batterijen nodig vraag ik mij af ;)
En je kan er altijd nog voor kiezen je effort in andere zaken te steken, zoals te ingewikkelde setups of mooie fabrieken. Het is tenslotte geen wedstrijd wie SF als eerste uitspeelt.
Daar heb je zeer zeker gelijk in! Persoonlijk vind ik dat ook veel leuker dan rushen naar het einde. Maar op een server met anderen is het altijd wat lastiger om een goede gedeelde modus te vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:56:
nu heb je er vrij weinig aan want je moet alsnog binnen die cirkel gaan zoeken
Behalve als de radar tower aangeeft dat er niets te vinden is. En dat vond ik dus het nuttigste aan het hele ding toen ik in een vorige playthrough op zoek was naar alle harddisks. Je weet in welk gebied waar nog iets zit, of juist niet.

Overigens vind ik alle ore nodes op de map ook best wel handig.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2024 11:53 ]

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 23:01
Is twee uur genoeg om er achter te komen of deze game iets voor mij is? Dan zou ik namelijk een refund kunnen doen op Steam. Ik ben erg benieuwd maar heb niet eerder een game als deze gespeeld.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• CrashOverDrive
  • Nu online
2 uur is wel krap, het begin is heel heel langzaam als je alles nog met de hand moet doen.
Ik zou dan de intro / tutorial skippen, dat is nog veel handwerk (maar wel even een video vooraf kijken van iemand die de tutorial doet, zodat je snapt wat de bedoeling is).

Zodat je meteen kan beginnen met bouwen en automatiseren, als je dan na 2 uur besluit dat je het leuk vind kan je altijd nog 'schoon' opnieuw beginnen :P

[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-09-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

WinterBase schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:48:
Is twee uur genoeg om er achter te komen of deze game iets voor mij is? Dan zou ik namelijk een refund kunnen doen op Steam. Ik ben erg benieuwd maar heb niet eerder een game als deze gespeeld.
Als je van factorio houdt, maar dan in 3D, is dit je ding.
Simpeler en overtuigender kan ik het niet maken ;)

Battle.net Spud#2543

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TepelStreeltje schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:40:
[...]

Als je van factorio houdt, maar dan in 3D, is dit je ding.
Simpeler en overtuigender kan ik het niet maken ;)
Nuff said idd :P

Ik hou zeker van Factorio maar ik was een beetje skeptisch over Satisfactory. Ik heb het toen gespeeld op een lanparty en binnen 2 uur was ik wel hooked hoor, ook al heb je dan nog niet lekker op stoom. Dus ik denk dat die twee uur wel genoeg is. Zet wel een alarm zodat je er niet overheen gaat :Y)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

.oisyn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:53:
[...]

Behalve als de radar tower aangeeft dat er niets te vinden is. En dat vond ik dus het nuttigste aan het hele ding toen ik in een vorige playthrough op zoek was naar alle harddisks. Je weet in welk gebied waar nog iets zit, of juist niet.

Overigens vind ik alle ore nodes op de map ook best wel handig.
daar heb ik de interactive map voor :X

blup

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:37

Rannasha

Does not compute.

Bezulba schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:00:
[...]

daar heb ik de interactive map voor :X
Ja, precies. Ik heb in EA al genoeg op de "gewone manier" verkend. Dat heb ik nu wel gezien. Dus ik heb lekker SCIM open op een tweede beeldscherm om een idee te hebben waar ik naartoe moet. Helpt ook met het plannen van nieuwe fabrieken: Beetje speuren op de kaart waar de juiste grondstoffen dicht bij elkaar zitten en er dan op uit trekken om daar een fabriekje te bouwen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar dat is dus geen officieel gameplay element. Beetje raar om dan te zeggen dat de radar nutteloos is omdat je externe tools gebruikt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:07
Versie 1.0.0.3 is uit, met een hele bak bugfixes: https://www.reddit.com/r/...notes_v1003_build_368883/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie nog niets op steam?

• Mugwump
  • Nu online
Ik had nog een rare visuele bug met transparante fluid containers op treinen, maar die lijkt niet opgelost zo te zien.

• Caelarius
Bij mij begon hij hem automatisch binnen te lurken toen ik het spel afsloot (steam versie). Dat was rond half vier.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelarius schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:22:
[...]

Bij mij begon hij hem automatisch binnen te lurken toen ik het spel afsloot (steam versie). Dat was rond half vier.
Er is niets om het te forceren, of wel? Ik had ook nog een client update, die gedaan, steam opnieuw opgestart, maar niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelarius
.oisyn schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:22:
[...]

Er is niets om het te forceren, of wel? Ik had ook nog een client update, die gedaan, steam opnieuw opgestart, maar niets.
Dat is raar, heeft hij hem niet stiekem al op de achtergrond voor je geupdated? Als je CL#368883 hebt dan heb je versie 1.0.0.3.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan heb ik 'm al 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ah deze bug is ook wel leuk. Als je een blueprint gebruikt waar een alt recept in zit maar zelf het alt recept niet eens hebt kan je toch gebruik maken van het alt recept 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruNoTc330FnK-8p0csUSK9uOuRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZpwsRkbxubhLob60PQzDKw2k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSYYVUCn2DR4muIkbCqUv2ML1fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVqhcjvzSAYD2BQKuXJXKvsy.png?f=fotoalbum_large

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Woohooo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:23:
Ah deze bug is ook wel leuk. Als je een blueprint gebruikt waar een alt recept in zit maar zelf het alt recept niet eens hebt kan je toch gebruik maken van het alt recept 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus dan ff een oude save openen, met de alt unlocked, blueprint maken en die dan in je huidige game gebruiken. Tempting…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

PeaceNlove schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:36:
[...]

Dus dan ff een oude save openen, met de alt unlocked, blueprint maken en die dan in je huidige game gebruiken. Tempting…
Of een nieuwe game starten met AGS ;)

Ik wist wel dat als je in een BP shards gebruikt dat je bij het plaatsen van die BP gratis alles gepower shard hebt. In Update8 kon dit en nu nog steeds. Van die alternative recipie bug was ik niet op de hoogte.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woohooo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:23:
Ik had gewoon alle alternates in mijn save unlocked, maar dat is dan blijkbaar ook die van de tiers die ik nog niet unlocked heb :P

• Oon
  • Niet online

Oon

Shadow_Agent schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:57:
[...]

Of een nieuwe game starten met AGS ;)
Maar dan is het expliciet cheaten, dat is hetzelfde als in Minecraft naar creative mode switchen en dan jezelf alles geven dat je nodig hebt.

Exploits daarentegen zijn gewoon features van het spel. Misschien onbedoelde features, maar het zit er toch in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:53
Hier drones unlocked, nog niet getest maar is het makkelijk?
wat is de range van die drones?

ik ga van het weekend mijn Spaghetti plek verlaten, ik ga na desert dunes en begin daar opnieuw: groots en netjes.

neem wel stroom mee natuurlijk, en als het daar een beetje goed draait wordt de volgende plan: treinen

[ Voor 20% gewijzigd door Kol Nedra op 26-09-2024 15:57 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@Kol Nedra
Drones hebben een onbeperkte range. Per gevlogen meter consumeren ze brandstof in de vorm van packaged fuel of batterijen. De ene fuel soort geeft meer energie per km dan de andere.

Lastige uitdaging is ervoor zorgen dat de drone altijd fuel genoeg heeft. Ze verbruiken echt behoorlijk veel dus goed om over na te denken. Drone verbruikt alle fuel voor de trip (heen en terug) in één keer. Met andere worden als je de drone fuel laat oppikken op droneport A en naar B laat vliegen, hoeft ie op B niet bij te tanken. Als er niet genoeg fuel in A is voor de complete trip, vliegt hij niet.

Dmv programable splitters kun je wel fuel en grondstoffen vervoeren naar remote drone ports en daar splitten zodat je ook een droneport C bijvoorbeeldkunt voorzien van fuel. Zo heb ik e.e.a. opgelost. Moet zeggen dat ik drones erg leuk vind samen met treinen 👍

[ Voor 27% gewijzigd door Shadow_Agent op 26-09-2024 17:41 ]

• Gwindorian
Heeft iemand een beetje een sweetspot gevonden voor Aluminium ? Het valt me op dat tov 0.8 je de rsources toch echt met flinke belts bij elkaar moet brengen. (Quartz met name)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Het is niet het makkelijkste gebied (gas pillars) om te bouwen, maar de Swamp in het oosten van de map heeft bauxite, sulfur, coal, copper, water en quartz in de buurt en het is relatief makkelijk bij elkaar te brengen. Ongeacht welk recept je wilt gebruiken je kan daar uit de voeten.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Gwindorian schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:13:
Heeft iemand een beetje een sweetspot gevonden voor Aluminium ? Het valt me op dat tov 0.8 je de rsources toch echt met flinke belts bij elkaar moet brengen. (Quartz met name)
Even doorgaan met hdd's zoeken en het recept voor Pure Aluminum ingot gebruiken (en optioneel voor ook geen silica output, Sloppy Alumina) gebruiken, die kan het zonder quartz :P

[ Voor 8% gewijzigd door CrashOverDrive op 26-09-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
CrashOverDrive schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:16:
[...]

Even doorgaan met hdd's zoeken en het recept voor Pure Aluminum ingot gebruiken (en optioneel voor ook geen silica output, Sloppy Alumina) gebruiken, die kan het zonder quartz :P
Kost je wel relatief meer scrap want dat is 60 scrap voor 30 ingot, terwijl het normale recept 90 scrap voor 60 ingot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Mugwump schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:35:
[...]

Kost je wel relatief meer scrap want dat is 60 scrap voor 30 ingot, terwijl het normale recept 90 scrap voor 60 ingot is.
Je versimpeld je setup enorm. ietwat/ Als je bijv alu ingots zonder alts wilt maken heb je naast water en bauxite ook coal en quartz nodig voor de silica.

Gebruik je de alt Sloppy Alumina en Pure Alu Ingot dan heb je de quartz niet meer nodig. Ik zou daarbij opteren voor Wet Concrete om het overtollige water te verwerken. Heb in mijn vorige play trough echt veel moeite gehad met by product water namelijk ;)

Als er ook maar iets ergens stagneert dan loopt de boel in het honderd

-edit- Heb het nog even in een calculator gegooid (zonder convertor) maar eerlijk gezegd verschilt de setup niet heel erg veel als je genoemde alts gebruikt v.s. de defaults. Als je nog HOR hebt zou je met Electrode Aluminum Scrap kunnen maken maar of dit heel veel simpeler gaat betwijfel ik.

Ik persoonlijk zou Sloppy Alu / Pure Ale Ingot en Wet Concrete gebruiken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-09-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Bedankt voor de tips !
Ik heb toch maar even doorgepakt, muziekje aangezet en heel mindfull 3 lange conveyor belts naar de Dangle spires (West kust) gebracht.

Het viel me erg op dat er met de 1.0 release een stuk minder eenvoudige Alu locaties zijn, maar het zal bewust zijn denk ik.
Het was een klein beetje tegenvaller ook voor mijzelf, want ik had mijn zinnen gezet op de start van een tubofuel plant, en kwam er toen achter dat ik de blender nog moest unlocken. Oeps, "okay, FF een aluminium fabriekje zetten" werd een avondje werk, maar wel met plezier gedaan uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hebt toch geen blender nodig voor turbofuel? Of bedoel je rocket fuel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

.oisyn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:30:
Niet perse, maar er is wel een alt voor turbo die blender nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
.oisyn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:30:
Nee, klopt hoor. Ik wilde alleen meteen een stuk efficiëntie erin brengen door de Diluted Fuel Alt te gebruiken.
beetje in het kader: Ik wil het nu in 1X goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Zit er een groot verschil tussen Turbo Fuel en Fuel?

Fuel is zoveel makkelijker te maken namelijk.
Turbo Fuel zie ik een beetje tegenop.

Niets moet natuurlijk, maar misschien is het de tijd extra wel waard als het behoorlijk bespaard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Ryst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:19:
Zit er een groot verschil tussen Turbo Fuel en Fuel?

Fuel is zoveel makkelijker te maken namelijk.
Turbo Fuel zie ik een beetje tegenop.

Niets moet natuurlijk, maar misschien is het de tijd extra wel waard als het behoorlijk bespaard!
750 MJ vs 2000 MJ, oftewel 2,67x zoveel energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:59

hellknight

Medieval Nerd

ja, daar zit stevig verschil in - in een fuel generator op 100% gebruik je per minuut 20 units fuel, of 7.5 turbofuel.
Voor gebruik in jetpack heb je ook een stuk minder bereik / airtime met fuel tov turbofuel.
En niet om je te ontmoedigen, maar als je dit al complex vind, wacht maar tot je blenders hebt, en met aluminum aan de slag gaan, of, zoals @Gwindorian al vermelde, turbofuel gaat maken met diluted fuel alt recipe >:)

[ Voor 34% gewijzigd door hellknight op 27-09-2024 11:28 ]

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
Mugwump schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:26:
[...]

750 MJ vs 2000 MJ, oftewel 2,67x zoveel energie.
Oei, dan toch maar turbo fuel.

Thanks!
hellknight schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:26:
ja, daar zit stevig verschil in - in een fuel generator op 100% gebruik je per minuut 20 units fuel, of 7.5 turbofuel.
Voor gebruik in jetpack heb je ook een stuk minder bereik / airtime met fuel tov turbofuel.
En niet om je te ontmoedigen, maar als je dit al complex vind, wacht maar tot je blenders hebt, en met aluminum aan de slag gaan, of, zoals @Gwindorian al vermelde, turbofuel gaat maken met diluted fuel alt recipe >:)
Ja ik was even in de war met Rocketfuel. Turbo fuel valt reuze mee zie ik!
Ben vast aan het plannen om HMF Computers en Crystal etc. te maken.

Maar heb heel wat oil over om ook nog een fuel plant erbij te zetten. Kan ik goed gebruiken ook :)

[ Voor 64% gewijzigd door Ryst op 27-09-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ja, met turbofuel in je jetpack is exploren / HDD hunt wel echt easy. Vind dat extra beetje verticale power super. Ook een closed loop TF maken voor een setje Fuel Gens is an sich niet lastig. Het is m.i. wel de moeite waard. Ik gebruik ook TF voor mijn drones. Benieuwd hoe rocket fuel of dat andere spul zich gedraagt in mijn Jetpack maar vooralsnog hoef ik niet beter/verder.

Heb overigens al een paar uur flink geinvesteerd in treinen maar ik vind het nog steeds bizar omslachtig en bulky. Hoogteverschillen zijn echt kak, heel mijn fabriek ziet eruit als een M.C. Escher schilderij. Kan ook niet betrouwbaar zien wat de throughput is (als hij backed-up is dan past hij de items/m aan) en als ik meer nodig blijk te hebben moet ik heel mijn trein + stations aanpassen. Ik neig om alles om te zetten naar drones, to be honest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Mday schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:41:
Ja, met turbofuel in je jetpack is exploren / HDD hunt wel echt easy. Vind dat extra beetje verticale power super. Ook een closed loop TF maken voor een setje Fuel Gens is an sich niet lastig. Het is m.i. wel de moeite waard. Ik gebruik ook TF voor mijn drones. Benieuwd hoe rocket fuel of dat andere spul zich gedraagt in mijn Jetpack maar vooralsnog hoef ik niet beter/verder.

Heb overigens al een paar uur flink geinvesteerd in treinen maar ik vind het nog steeds bizar omslachtig en bulky. Hoogteverschillen zijn echt kak, heel mijn fabriek ziet eruit als een M.C. Escher schilderij. Kan ook niet betrouwbaar zien wat de throughput is (als hij backed-up is dan past hij de items/m aan) en als ik meer nodig blijk te hebben moet ik heel mijn trein + stations aanpassen. Ik neig om alles om te zetten naar drones, to be honest.
Dat is dan ook het mooie van dit spel, er is niet 1 goede manier maar wel 1000 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SilentSimon schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:54:
[...]

Dat is dan ook het mooie van dit spel, er is niet 1 goede manier maar wel 1000 omslachtige manieren :)
Ftfy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Mday schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:41:

Wat bedoel je met "kan niet betrouwbaar zijn"? Ik ben echt groot fan van treinen namelijk _/-\o_ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Ryst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:28:
[...]

Ja ik was even in de war met Rocketfuel. Turbo fuel valt reuze mee zie ik!
Rocketfuel is met de alt recipes (heavy oil + diluted fuel + nitro rocket fuel) juist erg eenvoudig (als je de grondstoffen in de buurt van je fabriek hebt).

Met slechts 1 refinery (op 125%) en 2 blenders, kan je al 150 rocket fuel maken. Genoeg voor 36 generators (9 GW).

Moet je alleen wel in de buurt zitten van olie, water, stikstof, zwavel en steenkool
En het grote voordeel van rocket fuel vs (turbo)fuel is dat het gas is, dus geen gerommel met pompen om je druk erop te houden :P

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-09-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
hellknight schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:26:
Voor jetpack vind ik de packaged biofuel ideaal, gaat misschien iets langzamer, maar als je eenmaal snelheid hebt dmv slide jump, gaat het rap genoeg, plus je kan er veel hoger mee dan normale fuel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Ik vlieg tegenwoordig gewoon rond met hoverpack. Met dimensional storage heb ik meer dan zat materialen beschikbaar om de hele map te bezaaien met een elektriciteitsnetwerk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:12:
[...]

Rocketfuel is met de alt recipes (heavy oil + diluted fuel + nitro rocket fuel) juist erg eenvoudig (als je de grondstoffen in de buurt van je fabriek hebt).

Met slechts 1 refinery (op 125%) en 2 blenders, kan je al 150 rocket fuel maken. Genoeg voor 36 generators (9 GW).

Moet je alleen wel in de buurt zitten van olie, water, stikstof, zwavel en steenkool
En het grote voordeel van rocket fuel vs (turbo)fuel is dat het gas is, dus geen gerommel met pompen om je druk erop te houden :P
Ah, interesting. Kijken of ik die alts heb. Zit nu in het westelijke olieveld waar ik met mijn (ongeoptimaliseerde) treinen zowel kolen als zwavel importeer voor juist mijn turbo fuel gens. ik heb genoeg olie nog en ik was sowieso van plan stikstof te importeren (toch maar een fluid train? Bleh….)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:24:
Ik vlieg tegenwoordig gewoon rond met hoverpack. Met dimensional storage heb ik meer dan zat materialen beschikbaar om de hele map te bezaaien met een elektriciteitsnetwerk. :P
Hebben ze de range op dat ding uitgebreid? Ik vond het altijd een ramp om met die dingen te vliegen langs de rand van m'n fabriek. Ook was hij lang niet zo snel als een jetpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Die drones zijn geweldig! werkt goed en makkelijk te plaatsen.
ik ga hier meer focussen dan met treinen hoor, gewoon omdat het kan en het lijkt me ook een leuk gezicht als het zeer druk verkeer is in de lucht :)

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
Vandaag de hele dag bezig geweest met Rocket fuel en lekker veel expirimenteren.
Wat blijkt is dat 1 Normal oil well en 1 Nitro well plus wat metaal geeft zoveel rocket fuel, dat je bijna niet meer weet wat je ermee moet doen.
Helaas heb ik de MK3 blue print machine nog niet, maar ik ga proberen een rocket fuel tower of power blueprint te maken, die makkelijk te stacken is. Heb zelf wat gebouwd zie foto maar is nog niet naar mn zin. Daar een gas heel makkelijk omhoog gaat, heb je geen pompen of andere ongein nodig om tot je space elevator je tower of power te bouwen.
Tevens is Rocket fuel een van de beste brandstoffen die heel zuinig verbranden in een generator en geen moeilijke pompen of packer, unpackers met liften benodigen om je brandstof de lucht in te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-3xr1YUbFbWR0Jr3X6FP54cBO0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ITtYjRjmkSvaX34f7ljUmZgB.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Luxurydiver schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:55:
Helaas heb ik de MK3 blue print machine nog niet, maar ik ga proberen een rocket fuel tower of power blueprint te maken, die makkelijk te stacken is.
:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHBIklRC_wW2Fku1jCqRjLQWxmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N8fUrlA71XKyyseQi1p82Xch.png?f=fotoalbum_large

De linker tower is gemaakt met een mk1 blueprint (alleen de centrale kern met het leidingwerk) en daarna
handwerk. De middelste is mk2 blueprint en de rechter een mk3, beide hebben geen extra handwerk buiten het doortrekken van de elektra/leiding tussen de verdiepingen.

Als je er een klein beetje hoogteverschil in doet, dan kan je 4 fuel gens kwijt in die mk2 ;)

mk2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8DdwPwl_d8-kgQd0UE-hypDpIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0mUitHxvLsUfCHzYeByEdTsG.png?f=fotoalbum_large

mk3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg_NxwualQEBkdnQG4aL3BdHL9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AUkAGNwSY6qsAMZSTi6ZERye.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-09-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Thanks voor de tips. ben nu bijna klaar met de MK3 Blueprint machine en dan gaan we ervoor. dat hoogte verschil is indeed the trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:06:
[...]

[Afbeelding]

De linker tower is gemaakt met een mk1 blueprint (alleen de centrale kern met het leidingwerk) en daarna
handwerk. De middelste is mk2 blueprint en de rechter een mk3, beide hebben geen extra handwerk buiten het doortrekken van de elektra/leiding tussen de verdiepingen.

Als je er een klein beetje hoogteverschil in doet, dan kan je 4 fuel gens kwijt in die mk2 ;)
Super !! ik ben bijna toe aan de generators, dus ben echt blij met je fotos en post ! (148 stuks op een enkele Oil Node _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Zo, vandaag Teir 9 unlocked.

Man man, wij dachten lekker flinki te zijn met 1 nuke reactor, blijjkt dat die particle accelerators 6000MW!! verbruiken! NIet continu maar als je er 2 hebt draaien dan merk je dat echt wel.

Resultaat is dat we nu 4 nukes draaien (en de rest) maar in Tier 9 gaat electriciteit wel een dingetje worden.

• Beakzz
Na zoveel saves lijkt het er op dat ik kernenergie voor het eerst ga halen. Normaal gesproken ben ik dan al weer afgeleid door een ander spel en dan begin ik altijd weer opnieuw na een paar maandjes

Maar nog steeds geen haast, want ik heb nu nog 3x zoveel stroom als mijn max gebruk en alle bandjes lopen over in de sink dus het is niet dat er ook maar iets stil staat.

Ik begin nu ook wel de nadelen te ondervinden van 1 groot gebouw waar ik niet precies weet wat het spel een paar uur later van mij wil (heel ander spel solo) dus binnen lopen bandjes door het hele gebouw en zit er vanaf de 3e verdieping geen logisch volgorde meer in. Wel lage verdiepingen er tussen voor de conveyers en buffers, maar je kan ook maar zoveel keer oversteken met je bandjes :+
Shadow_Agent schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:00:
[...]

Je versimpeld je setup enorm. ietwat/ Als je bijv alu ingots zonder alts wilt maken heb je naast water en bauxite ook coal en quartz nodig voor de silica.

Gebruik je de alt Sloppy Alumina en Pure Alu Ingot dan heb je de quartz niet meer nodig. Ik zou daarbij opteren voor Wet Concrete om het overtollige water te verwerken. Heb in mijn vorige play trough echt veel moeite gehad met by product water namelijk ;)

Als er ook maar iets ergens stagneert dan loopt de boel in het honderd
Tot nu toe geen last van overtollig water. Van de 1350 water die ik in theorie zou moeten leveren krijg ik er 450 terug en die voeren in een gesloten systeem de laatste 2,5 refiners van de 8,5 refiners die bauxite verwerken, Heb er natuurlijk wel buffers tussen staan, maar eigenlijk blijven die op hetzelfde niveau.

• Caelarius
Korte check: power slugs worden toch alleen maar gebruikt voor power shards en nergens anders voor? Ik heb een constructor met sloop klaarstaan om mijn verzamelde slugs naar zoveel mogelijk shards om te zetten, maar het zou lullig zijn als later blijkt dat ik ergens anders ook nog slugs voor nodig ga hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Caelarius schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 00:56:
Korte check: power slugs worden toch alleen maar gebruikt voor power shards en nergens anders voor? Ik heb een constructor met sloop klaarstaan om mijn verzamelde slugs naar zoveel mogelijk shards om te zetten, maar het zou lullig zijn als later blijkt dat ik ergens anders ook nog slugs voor nodig ga hebben.
MAM research, maar verder niks

• Kol Nedra
Wet concrete maken is ideaal om overtollig water te dumpen :)

zojuist Nuclear unlocked, dat is een grote boost in stroom produceren zeg :)

nothing stops this train

• Gwindorian
CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:06:
[...]

[Afbeelding]

mk2:
[Afbeelding]

mk3:
[Afbeelding]
Heb je nog een tip hoe je die modules nou netjes boven op elkaar krijgt ? ik heb veel gespeeld, maar zelden met blueprints gebouwd, omdat ik ze nooit lekker aan elkaar gelockt lijk te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Ja, leuk, maar dan gaat de lol er ook een beetje vanaf. Kun je net zo goed 1000 somersloops in je savegame editen.

-Het leukste aspect van deze game is voor mij nog steeds dat je jezelf moet blijven uitdagen en dat je van probleem A weer door rolt in probleem B. Dan moet je dat ook weer troubleshooten en oplossen.

[ Voor 47% gewijzigd door RvV op 28-09-2024 11:48 ]

Y'24

• Oon
  • Niet online

Oon

RvV schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:47:
Ja, leuk, maar dan gaat de lol er ook een beetje vanaf. Kun je net zo goed 1000 somersloops in je savegame editen.
Ik vind dat toch wel een wezenlijk verschil hoor. Exploits horen nou eenmaal bij dit soort spellen, savegames editen gaat er volledig buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Gwindorian schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:17:
[...]

Heb je nog een tip hoe je die modules nou netjes boven op elkaar krijgt ? ik heb veel gespeeld, maar zelden met blueprints gebouwd, omdat ik ze nooit lekker aan elkaar gelockt lijk te krijgen :)
nudge! ("H" indrukken, daarna met de pijltjes op zijn plek schuiven).
't is wel beperkt, dus je moet wel in de buurt zitten (geloof zo rond de 1 foundation dat je maximaal kan verschuiven). Maar voor stapelen van modules is dat meestal wel genoeg.

Al zit er sinds de laatste update (zat er vorige week bij de originele 1.0 release not niet in) een bug dat hij soms maar 2 kanten op wilt nudgen en niet alle 4. Dan moet je gewoon een paar keer stoppen en opnieuw op nudge drukken tot hij alle kanten weer op wilt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luxurydiver
Zojuist zijn de credits voorbij gekomen.
Het was een super avontuur, maar de alien tech maakte de eindsprint wel erg makkelijk....
Heb veel ge-expirimenteerd en wil nogmaals helemaal fris gaan beginnen met MODs als die binnenkort werkend gemaakt worden.
Vanilla experience was erg leuk, maar met MODs wordt het nog veel leuker en het bouwen makkelijker.
Vond de MK3 Blueprint machine niet groot genoeg voor sommige template builds die ik in gedachte had.
Had tevens gehoopt op een New game plus.. frisse start maar wel alle tech unlocked. wellicht ook een MOD ;)

Zeg net de dupe video hierboven en even getest in mijn game, ja dit is wel een major bug want exploren in de natuur hoef je zo dan ook niet meer...

[ Voor 11% gewijzigd door Luxurydiver op 28-09-2024 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:21
Zo te zien is mijn spel tempo iets lager dan de meeste posters hier.
Denk dat ik gemiddeld 2 uur per dag gespeeld heb.
Heb nu bijna alle tier 4 tech geunlocked, daarna verder met de space elevator. Gebruik nu 1 coal node met 8 coal plants oor power :P

Misschien vanavond als de kinderen in bed liggen een start maken met dimensional storage containers.

Een tweede Summersloop vinden staat ook op mijn lijstje.

• Ryst
Jeetje, er gaan inderdaad een aantal wel heel snel! Ik heb zelf niet zoveel tijd, heb net phase 3 unlocked maar ik doe rustig aan.

Heb een vaste Iron / copper factory waar ik alles van tier 1 & 2 maak. En een vaste steel plant waar ik alles van tier 3 en 4 maak.

Tier 5 maak ik ook alles van met een nog tijdelijke oil plant. Maar heb op papier al 1 voor alles uit tier 5 en 6 staan, met daarbij ook een fuel plant voor 23.000 MW.

Maar voordat ik dat doe ben ik nu druk met blueprints voor een treinsysteem. Wil die graag zo snel mogelijk in gebruik nemen, maar daarbij hoort een storage/ main hub. Ideeën daarvoor gaan traag en ik vind het lastig hoe groot het moet. Er moeten in iniedergeval 2 treinstations denk ik, en dan op 2 belts door naar alle storage containers met dimensional depot erboven.

Hebben jullie al goede ideeën voor een storage hub? Normaal gesproken heb je 2 inputs met een grote storage container en 2 outputs. Die inputs gebruik ik altijd, de outputs normaal nooit. Maar met de dimensional depot wil ik ook 1 output gebruiken, maar krijg ik het alleen niet mooi weg...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Ryst schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:11:
Hebben jullie al goede ideeën voor een storage hub? Normaal gesproken heb je 2 inputs met een grote storage container en 2 outputs. Die inputs gebruik ik altijd, de outputs normaal nooit. Maar met de dimensional depot wil ik ook 1 output gebruiken, maar krijg ik het alleen niet mooi weg...
Ik heb ze zelf gewoon bovenop met een kort liftje :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZHa4D3IyKkY8kqgsQH-i7eq5RQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oUiRzyDunuKLu7xilwzJJMH0.png?f=fotoalbum_large

Maar als je helemaal niks wilt zien zou je misschien ook gewoon voor een verhoogde vloer kunnen gaan en ze eronder wegstoppen, incl band:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s00L48tDZzvdliSmRlxtzk_o9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z49HdVkN8vgIy3oY4jtUgXWX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

CrashOverDrive schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:39:
[...]

Ik heb ze zelf gewoon bovenop met een kort liftje :P
[Afbeelding]

Maar als je helemaal niks wilt zien zou je misschien ook gewoon voor een verhoogde vloer kunnen gaan en ze eronder wegstoppen, incl band:
[Afbeelding]
Pfoe, een lift, waarom heb ik daar nog niet aan gedacht :o

Ik heb nu op heel veel plekken bijv. een assembler, dan zo'n grote storage die twee lagen heeft, dan gaat de onderste laag een dimensional depot in en de bovenste laag door naar de volgende stap. Dat zijn nogal wat apparaten die je achter elkaar zet, dus zou een hele mooie verbetering zijn om de onderste laag door te sturen, en de bovenste laag met een lift naar boven een dimensional depot in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:40
Ik ben het deze keer rustig aan, aan het doen. Mooie fabrieken aan het bouwen (al zeg ik het zelf).

Zojuist mijn heavy modulair frame fabriek aangezet. Nu alles troubleshooten want op één of andere manier vergeet ik altijd ergens wel een belt hier en daar haha.

Daarna de fabriek mooi maken en designen...
Dan pas op naar de items voor project assembly weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Ik ga deze keer vooral voor het eindelijk eens afronden van het spel en een beetje de basis uitvogelen van dingen die ik nog nooit eerder gedaan heb.
Dus vooral veel gruwelijk lelijke zwevende platformen die wel gewoon doen wat ze moeten doen. :P

Nu bezig om de kernenergie een beetje van de grond te krijgen en in de basis uiteindelijk weer plutonium te produceren van het uraniumafval. Best een leuke puzzel zo, al maken de somersloops het wel wat eenvoudiger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gwindorian
Een leuk project afgerond. Hoewel af.. wanneer is het af he :P

Dit is een Turbo Fuel setup met Dilluted fuel alt en Heavy Oil Residue Alt.
1 Oil node (300m3) 2 Normal Coal (540) en 1 Pure Sulphur Node (540)

Goed voor 88 Generatoren en nog een mini beetje over om jerrycans voor eigen gebruik te vullen.
Nu terug naar mijn main factory om daar eens wat aan schaalvergroting en verfraaing te gaan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU5YlQ7sbe7BmIo5cz8jEdp5vBI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QfI7PZD4nmwvJK0HcMO3q12F.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xd4pC4PluwEDey85_Y7a76Z7Qc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6VRWd857rm5kydW6VqOGHIAZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XFUAEen7V0q8OsCKiGy5IxnbWo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ghx39jrmHaETynbBVNQHqUxL.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2rr4gDgYY1xgjsZYWlOTieM-K4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3A94r4IJWsfFDk3xGddaL6pM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP1HLmGute5is7y2-MNZt3vNtlw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Vmfi2KbURIyIokl7kWm1LPdS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSEmzZi__Q-U2xGCg8Gn0dRR97o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MczY6CXfPD1vqMIFVkF9mOTo.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik begrijp hier helemaal niets van.. Ik had wat gezever met power, as usual. Bouw een compleet los powergrid met 1 bio burner en 1 packager om snel wat fuel te maken en hij klapt er constant uit... Plaatje van het grid geeft ook aan max capacity 75, max consumption 10. Aangezien 75 groter is dan 10 begrijp ik er totaal niets van waarom hij er constant uit vliegt.. Ik wil gewoon even wat fuel maken om m'n watersupply weer te kickstarten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VieAEOSQi5WgbKr78bGSX9YdbJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NEsvf0jYDEJN4wKDCAw13fw1.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Bezulba op 29-09-2024 19:54 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Bezulba schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:53:
Ik begrijp hier helemaal niets van.. Ik had wat gezever met power, as usual. Bouw een compleet los powergrid met 1 bio burner en 1 packager om snel wat fuel te maken en hij klapt er constant uit... Plaatje van het grid geeft ook aan max capacity 75, max consumption 10. Aangezien 75 groter is dan 10 begrijp ik er totaal niets van waarom hij er constant uit vliegt.. Ik wil gewoon even wat fuel maken om m'n watersupply weer te kickstarten.

[Afbeelding]
vaag zeg..Wat en hoe stop je fuel in de burner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Gwindorian schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:04:
[...]

vaag zeg..Wat en hoe stop je fuel in de burner ?
Solid Biofuel en handmatig.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nu 3 Biomass burners gemaakt naast m'n water production. Zelfde gezever. Ze zitten niet vast aan een ander powergrid, alleen aan m'n burners en klapt er direct uit.. reload werkt niet. En ik heb geen zin om uren werk weg te gooien :(

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10QuQdopTQad5kAEGzNkxSg9h18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8cj8cVZ02t1ZKtElLVN83mvc.png?f=fotoalbum_large

Hier mijn Heavy Modulair Frame fabriek aan het "mooi" maken.
Nog niet helemaal af maar ben blij met hoe het eruit komt te zien.

Merk dat elke fabriek ik er beter in wordt en het ook sneller lukt wat ik in mijn hoofd hebt.
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste