nothing stops this train
Heb je niet-standaard characters in je save òf in je sessie/servernaam?Kol Nedra schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:49:
Ik snap helemaal niks van die blueprints, je saved hem maar dan zie je hem niet? je saved de game, je herlaad de game en de save file is weg....
Zelfs met iets als streepjes, spaties of underscore kan hij al lastig gaan doen.
mijn save file heeft een underscore.....kan dit dan aangepast worden?CrashOverDrive schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:53:
[...]
Heb je niet-standaard characters in je save òf in je sessie/servernaam?
Zelfs met iets als streepjes, spaties of underscore kan hij al lastig gaan doen.
nothing stops this train
Ik zou vol in de debug stand schieten en gewoon een blueprint "testprint" saven in een savegame "testgame" met naam "sessietest".
But that's just me
[ Voor 40% gewijzigd door CrashOverDrive op 18-09-2024 17:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
yes dit werkte! bedankt! ik heb de sessienaam veranderdCrashOverDrive schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:57:
Als je opnieuw saved kan je gewoon een naam intikken. Al heb ik met underscores nog weinig problemen gezien (wel een paar keer voorbij zien komen op reddit). Wel vaak met spaties of special chars. Check ook even je sessienaam (esc>manage session). Ook eventuele nummertjes even eruit slopen
Ik zou vol in de debug stand schieten en gewoon een blueprint "testprint" saven in een savegame "testgame" met naam "sessietest".
But that's just me
nothing stops this train
ipv4 wordt vanaf 1.0 ondersteund. Bron: https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Dedicated_servers#HistoryDVX73 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:10:
Zit even te kijken naar de eisen voor een server en valt mij op dat deze default ipv6 only is.
Ben nu alleen bezig, maar vorige saves ook met 3 vrienden gespeeld en je moet gewoon geluk hebben met wat de anderen leuk vinden. 2 gingen samen de main factory bouwen en ik ging dan bij elke node kleine fabriekjes en zelfs dorpjes tot in detail bouwen en de 4e was van het exploren en later de treinman en dus zorgde dat alles bij de main factory kwam. Bij de Fixmass save was het helemaal makkelijk, want toen waren ze mij kwijt tot er (voor hun) vreemde zaken in de fabriek terecht kwamen zoals X-mass themed pipes en sneeuwOon schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:29:
[...]
Ik denk ook dat dat in Satisfactory geen succes zou worden, die leent zich niet zo aan individuele projecten omdat je eigenlijk 24/7 bezig bent met progression en samen aan een fabriek werken is bijna niet te doen. Ik ben nu met een drietal anderen bezig en het is al een grote teringzooi
Ik vind het persoonlijk leuk als je na uren zelf bezig geweest te zijn even kan gaan kijken wat er bij de anderen gebeurt is en dus niet heel de tijd om elkaar heen hangen, want dan wordt het inderdaad snel een zooitje.
Met randoms spelen zou ik persoonlijk niet trekken.
Dank je, nu nog wel van machine pool naar machine pool gelust en soms komt dat niet mooi uit. Denk als ik muren plaats ik dan de de stroom langs de muren laat lopen en dan naar elke machine pool.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik gebruik dezelfde techniek, ooit eens opgepikt in een van de YT filmpjes in Easrly Access.stijn1309 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:44:
[...]
Dank je, nu nog wel van machine pool naar machine pool gelust en soms komt dat niet mooi uit. Denk als ik muren plaats ik dan de de stroom langs de muren laat lopen en dan naar elke machine pool.
Om seamless van pool - pool te gaan, kun je kiezen om een wall outlet aan de > onderkant< van je foundations te zetten recht onder pool 1, bij pool 2 doe je hetzelfde en dan lus je ze in je "kelder" dus aan elkaar.
Moet je wel bij de onderkant kunnen, en de onderkant ook niet toevallig net een sierlijk element zijn, want dan heb je daar dus weer draden lopen. blijft heerlijk freubelen tot we tevreden zijn
Wat ik doe is langs het plafond boven de machines een painted beam maken en daar wall outlets aan de zijkant hangen. Dan komen de kabels vanuit het plafond recht naar beneden de machines in.Mugwump schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:50:
Stroom is wel mooi ja. Dat is iets waar ik ook altijd mee worstel. Die palen zijn foeilelijk, dus je wilt iets met wall outlets doen inderdaad maar het blijft lastig om alles echt mooi weg te werken.
Als je dan langwerpige bordjes gebruikt langs de onderkant, en die blanco wit instelt, dan lijken het ook net TL-bakken in een fabriekshal.
Tussen de vloeren bouw ik vaak conveyor lifts die ik dan in een frame verpak, en daar een metalen beam achter waar ook weer wall outlets tegenaan zitten, zodat je de kabels naar boven kan trekken.
Kabels in het zicht vind ik niet zo heel erg, zo lang het maar wel nette rechte lijnen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 18-09-2024 22:23 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
en moet beginnen aan monorail, de spaghetti plek blijft zo en een nieuwe basis beginnen misschien in dune desert ivm veel ruimte.
zoveel te doen en helaas te weinig tijd
nothing stops this train
Hoeveel produceert dat meer relatief aan de standaard manufacturer?Mugwump schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:47:
Heb nu even voor het maken van items voor de space elevator even een manufacturer draaien met somersloops en maximale overclocking, dan kom je uit op een schappelijke 738.7 MW stroomverbruik.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Met een Somersloop krijg je de dubbele output zonder dat het je meer input kost maar daar moet je dan wel meer MW voor "betalen".oisyn schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:53:
[...]
Hoeveel produceert dat meer relatief aan de standaard manufacturer?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Meer dan 100 zijn er sowiezo wel. Als je met je scanner een rondje door de bergen in het midden van de map maakt kom je er wel redelijk wat tegen.Arfman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:02:
Ligt het aan mij of zijn Somersloops redelijk zeldzaam? Ik heb er nu 9 na wat MAM research over en ik heb al redelijk wat van de map gezien in mijn zoektochten naar computers en harde schijven.
Battle.net Spud#2543
5 keer zoveel, met 2,5 keer zoveel resource verbruik..oisyn schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:53:
[...]
Hoeveel produceert dat meer relatief aan de standaard manufacturer?
Dat scheelt aanzienlijk aangezien je 500 van die motors nodig hebt en die dingen met een base rate van 1 per minuut worden geproduceerd.
Je kunt natuurlijk wel weer meerdere manufacturers neerzetten, maar dat kost ook weer veel ruimte en resources.
Ik zat gisteren wat te spelen met een calculator en de verschillende alt recepten en kwam op deze uit:TepelStreeltje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:07:
Dat hogere stroomverbruik is wel weer mooie motivatie om toch nuclear te gaan bouwen. Ooit.... Als ik es klaar ben met alles netjes neerzetten enzo. Ocd is killing me
:strip_exif()/f/image/lcFEHTmIPrvGsGrdXgZsYOuk.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed voor 144 GW (576 fuel generators)
Who needs nuclear
Ook weer een magazijn gemaakt ondanks dat het met die "magic" container niet echt nodig is simpelweg omdat ik het leuk vind en zo makkelijk alles kan overflowen naar de sink en op die manier zo goed als geen stilstaande conveyers heb.
Na meerdere multiplayer saves is het wel even wennen dat je ook echt alles zelf moet doen, maar wel leuk voor de verandering.
/f/image/qAtdBo0TJvljbe4pDKGJYps5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/W1Fa4pkqhGk4YnSI23YYwuT4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/U2ih91qqGBUa5BMLazqI0m2h.png?f=fotoalbum_large)
in EA heb ik ook nog een keer een setup gemaakt met fuel (en alu etc), werd beetje gek van de hoeveelheid die je neer moet zetten, weet niet of ik dat nu weer ga doen...CrashOverDrive schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:27:
[...]
Ik zat gisteren wat te spelen met een calculator en de verschillende alt recepten en kwam op deze uit:
[Afbeelding]
Goed voor 144 GW (576 fuel generators). 4.2GW meer als je de compact coal ook nog weg stookt.
Who needs nuclear
Niet dat nuclear makkelijk is, maar dat was toch beter te doen geloof ik (al paar jaar geleden)
Battle.net Spud#2543

Had netjes een trein met 4 wagons en 2 loco's van station A naar B voor plastic en rubber en dan ergens in het midden een afslag naar station C voor Caterium. Allemaal een enkele rails zonder loops bij de stations.
Ging helemaal goed tot ik ineens rubber in mijn caterium spool factory vond. Ik ging natuurlijk alle stations af om te checken of er ergens iets fout stond en....
Ja ik draai de trein door deze setup dus elke rit om

Voor nu laat ik de trein gewoon weer terug rijden naar station B vanaf C en dan later een mooiere oplossing bedenken.
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 19-09-2024 12:26 ]
Gewoon ergens een extra stationnetje D, dan draait ie weer goedBeakzz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:22:
Voor nu laat ik de trein gewoon weer terug rijden naar station B vanaf C en dan later een mooiere oplossing bedenken.
Station B sneller offload en naar storage en/of sinken wat over is. Maar dit moet dus lukken in de tijd dat hij van station B naar C, naar A rijdt en weer terug is bij station BBeakzz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:22:
Zo ik heb mijn brainfart ook weer gehad in game![]()
Had netjes een trein met 4 wagons en 2 loco's van station A naar B voor plastic en rubber en dan ergens in het midden een afslag naar station C voor Caterium. Allemaal een enkele rails zonder loops bij de stations.
Ging helemaal goed tot ik ineens rubber in mijn caterium spool factory vond. Ik ging natuurlijk alle stations af om te checken of er ergens iets fout stond en....
Ja ik draai de trein door deze setup dus elke rit omwat geen enkel probleem is zolang de trein het materiaal kwijt kan, maar dus wel als er lading op de trein blijft na het lossen
Ik ga even naar buiten
Treinen achteruit laten rijden is altijd gedoe, tenzij ze symmetrisch zijn. Je kunt dan beter in plaats van een afslag zoals je nu hebt een af & oprit maken zoals je op de snelweg bij een tankstation ziet, en de trein door laten rijden ipv terug. Van die 'eindstops' zijn altijd gedoe, helemaal als je met signals gaat werken.Beakzz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:22:
Zo ik heb mijn brainfart ook weer gehad in game![]()
Ja ik draai de trein door deze setup dus elke rit omwat geen enkel probleem is zolang de trein het materiaal kwijt kan, maar dus wel als er lading op de trein blijft na het lossen
Ik ga even naar buiten
Dit bedoel jij toch?Oon schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:55:
[...]
Treinen achteruit laten rijden is altijd gedoe, tenzij ze symmetrisch zijn. Je kunt dan beter in plaats van een afslag zoals je nu hebt een af & oprit maken zoals je op de snelweg bij een tankstation ziet, en de trein door laten rijden ipv terug. Van die 'eindstops' zijn altijd gedoe, helemaal als je met signals gaat werken.
/f/image/XSkCPyVh7plW3Ux3S8KBNwns.png?f=fotoalbum_large)
Want dat is juist de oorzaak van mijn probleem. Tenminste als ik er niet voor zorg dat de trein volledig kan lossen bij de main factory (de afslag heeft geen loop dus hij komt als ware achteruit terug) Of bedoel je wat anders?
Hoe dan ook het werkt voor nu en de oplossing is redelijk simpel. Dit krijg je als je normaal gesproken een "trein expert" in je party hebt en het nu alleen moet doen
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 19-09-2024 13:10 ]
Nee ik bedoel juist het station zelf;Beakzz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:04:
[...]
Dit bedoel jij toch?
[Afbeelding]
Want dat is juist de oorzaak van mijn probleem. Tenminste als ik er niet voor zorg dat de trein volledig kan lossen bij de main factory (de afslag heeft geen loop dus hij komt als ware achteruit terug) Of bedoel je wat anders?
Hoe dan ook het werkt voor nu en de oplossing is redelijk simpel. Dit krijg je als je normaal gesproken een "trein expert" in je party hebt en het nu alleen moet doen
:fill(white):strip_exif()/f/image/tmMs2eATpTUl6RGq3l39cZ3S.png?f=user_large)
Als je zorgt dat de trein altijd dezelfde kant op rijdt (in mijn voorbeeld steeds 'links' het station binnengaat) dan weet je ook altijd zeker dat je wagonnen op dezelfde plek zitten. Je trein rijdt dan altijd door het station heen, dus ieder station heeft echt een dedicated ingang en uitgang, en wat je verder met de baan ertussen doet maakt niks uit.
Dit maakt het ook mogelijk om één grote 'hoofdbaan' te hebben met stations eraan;
:fill(white):strip_exif()/f/image/gEIsNUS2HYTTcdtkgb7tQkiz.png?f=user_large)
In dit voorbeeld heb je meteen een natuurlijke bypass, dus als je netjes signals gebruikt en iedere bypass minstens een trein lang is zou je met gemak 6-7 treinen op dit circuit kunnen laten rijden zonder dat ze elkaar blokkeren
Zo te zien is het nu eerst wachten tot de mod loader een update heeft gehad en dan moeten alle mods nog geüpdatet worden.Martinspire schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:37:
Hoe ver zijn de modtool makers eigenlijk met het migreren naar de nieuwe versie? Wanneer verwachten jullie dat we weer met mods verder kunnen?
Je kunt op https://github.com/orgs/satisfactorymodding/projects/15 zien hoe lang het nog duurt voordat Satisfactory Mod Loader voor 1.0 klaar is, als ik dat zo zie dan zal het nog wel een paar weken duren voordat ze daar mee klaar zijn..
Klopt maar je doorhebt hoe het werkt is het echt super simpelOon schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:55:
[...]
Treinen achteruit laten rijden is altijd gedoe, tenzij ze symmetrisch zijn. Je kunt dan beter in plaats van een afslag zoals je nu hebt een af & oprit maken zoals je op de snelweg bij een tankstation ziet, en de trein door laten rijden ipv terug. Van die 'eindstops' zijn altijd gedoe, helemaal als je met signals gaat werken.
/f/image/HN0nILRdUVyJF5R2K8VnC8Oc.png?f=fotoalbum_large)
Blauwe ding is een station. BELANGRIJK: het ronde deel dient naar achteren geplaatst te worden!
Blauwe rondjes zijn de standaard block signals
Paarse rondjes zijn path signals
Zorg ervoor dat bij het station uitrijden altijd aan de rechterkant van het spoor een path signal staat. Aan de binnenkomende kant van de rail dient een block signal te staan. Op het moment dat een trein vanuit de kant van de pijl komt, dient vlak voordat je de kruising maakt, een path signal te staan. Als de trein de kruising wil verlaten, dient er een block signal te staan.
Heb dit even uit m'n hoofd gedaan maar volgens mij is dit zoals het zou moeten
Dit is dus voor deze opstelling [LOCOMOTIEF] - [WAGON] - [WAGON] - [LOCOMOTIEF]
Voor de liefhebber nog even een T splitsing met Path Signals (paars)
/f/image/rcvZRbPugtKSiu0OoYTi68Cm.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Shadow_Agent op 19-09-2024 15:14 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Ook zeker niks mis mee, maar dan moet je wel heel goed opletten dat je wagonnen allemaal hetzelfde zijn. Als je dus bijv. een trein hebt met een wagon plastic en een wagon rubber gaat dit fout als je meer dan 2 stations hebt of ergens wél een loop hebt, want iedere keer dat de trein aankomt staat hij dan andersom.Shadow_Agent schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:06:
[...]
Klopt maar je doorhebt hoe het werkt is het echt super simpelIk heb ook uren zitten kloten maar zo heb ik het opgelost (in Update 8 was dit maar concept lijkt mij hetzelfde in 1.0. Ben nog niet met treinen bezig geweest in 1.0
[Afbeelding]
Blauwe ding is een station. BELANGRIJK: het ronde deel dient naar achteren geplaatst te worden!
Blauwe rondjes zijn de standaard block signals
Paarse rondjes zijn path signals
Zorg ervoor dat bij het station uitrijden altijd aan de rechterkant van het spoor een path signal staat. Aan de binnenkomende kant van de rail dient een block signal te staan. Op het moment dat een trein vanuit de kant van de pijl komt, dient vlak voordat je de kruising maakt, een path signal te staan. Als de trein de kruising wil verlaten, dient er een block signal te staan.
Heb dit even uit m'n hoofd gedaan maar volgens mij is dit zoals het zou moeten
Dit is dus voor deze opstelling [LOCOMOTIEF] - [WAGON] - [WAGON] - [LOCOMOTIEF]
Voor de liefhebber nog even een T splitsing met Path Signals (paars)
[Afbeelding]
Ik vind doorsteek stations veel handiger. Ja kost wat extra resources en ruimte, maar je weet zeker dat de trein altijd dezelfde kant op staat en je kunt ook enorme treinen maken met precies de resources die je ergens nodig hebt. Je wint weinig met een trein 2 kanten op laten rijden, m.i.
We missen alleen wel de pre-signalsKol Nedra schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:11:
Oeh treinen, ik moet er nog aan beginnen, eens kijken of het gaat lukken met mijn skills van vroeger van dit pareltje![]()
[Afbeelding]
In dit spel gaat niks bij mij om nodigWoohooo schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:59:
Met mk6 belts heb je toch helemaal geen treinen meer nodig 😅
neemt 277 iron ore als input. En ook alleen maar iron. En heeft 5 motoren als output.
Uitgangspunt was de 300 ore van een overclockte impure node zodat ik hem letterlijk overal zou kunnen gebruiken. Voor bijv een normale node kan ik er gewoon 2 op elkaar stapelen, of 4 voor een pure

/f/image/F354R8hqfD9FF5wYXoe5nrM9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UVdVAnDLIIyhES9FIhkgH6A9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LcSIQ8acAIXdhvhKqfYRA5UM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S2Ci1XE6trYwrlMJVf57dHd2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-09-2024 20:38 . Reden: Receptje ]
Netjes !CrashOverDrive schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:29:
Maar eens lopen spelen met de 5x5 editor. Een "motor module".
neemt 277 iron ore als input. En ook alleen maar iron. En heeft 5 motoren als output.
Uitgangspunt was de 300 ore van een overclockte impure node zodat ik hem letterlijk overal zou kunnen gebruiken. Voor bijv een normale node kan ik er gewoon 2 op elkaar stapelen, of 4 voor een pure) Alle machines in de cube draaien < 100%, zonder overclocks. Als ik er nog ergens een extra assembler in kan proppen kan ik hem nog naar 300 ore = 5,41 motor krijgen
![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke alternate recipes heb je gebruikt ?
Staat in het onderste plaatjeGwindorian schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:39:
[...]
Welke alternate recipes heb je gebruikt ?
[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-09-2024 20:40 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

maargoed zoals ADA al zei:
nothing stops this train
Oja, Steel rotor (en wat meer iron wire en iron pipe maken dan). Dat scheelt wel een bak met constructors.Stoney3K schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:52:
Er is geloof ik zelfs nog een alternate voor de rotor waardoor je geen schroefjes meer nodig hebt
Morgen maar versie 2 in elkaar prutsen dan
:strip_exif()/f/image/S2Ci1XE6trYwrlMJVf57dHd2.jpg?f=fotoalbum_large)
vs
:strip_exif()/f/image/Yh53YaxiytEll5jBYp8ZIhHO.jpg?f=fotoalbum_large)
maar merk dat ik al behoorlijk moeite met de combinaties begin te krijgen. Ik loop gewoon vast om bepaalde requirements te voldoen omdat de resources traag aankomen. Versatile Framework en Smart Plating heb ik er beide 1000 van nodig. Maar de output is veel te laag daarvoor.
Misschien denk ik te klein. Maar merk dat de overige mining nodes voor iron/coal best ver uit elkaar liggen om makkelijk bij elkaar te voegen.
Wat is early game beste manier om resources te vervoeren? Via Tractor?
p.s. kan een truck station meerdere tractors aan? Of krijg je de kans dat ze tegen elkaar aan botsen?
Ik sla zelf de tractor helemaal over en doe alles met belts tot ik treintjes kan maken. Het lijkt soms ver, maar als je eenmaal een belt hebt liggen valt het allemaal wel mee.grote_oever schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:53:
Poh, wat zijn jullie snel zeg. Heb er al flink wat uren inzitten sinds de 1.0 launch, maar ik merk dat ik in het begin al behoorlijk vast loop. Moet nu voldoen aan de spacelift requerements voor tier 5.
maar merk dat ik al behoorlijk moeite met de combinaties begin te krijgen. Ik loop gewoon vast om bepaalde requirements te voldoen omdat de resources traag aankomen. Versatile Framework en Smart Plating heb ik er beide 1000 van nodig. Maar de output is veel te laag daarvoor.
Misschien denk ik te klein. Maar merk dat de overige mining nodes voor iron/coal best ver uit elkaar liggen om makkelijk bij elkaar te voegen.
p.s. kan een truck station meerdere tractors aan? Of krijg je de kans dat ze tegen elkaar aan botsen?
blup
Tip zonder te veel te spoileren;grote_oever schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:53:
Boris96
Bedankt, toevallig net gisterenavond geresearched.Boris96 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:12:
[...]
Tip zonder te veel te spoileren;spoiler: titlekijk eens naar Somersloop reserach in de MAM, dat kan je erg helpen hiervoor.
Maar dan nog, wat bouwen jullie snel
Wat ik vooral doe is gewoon alles skippen dat ik niet nodig heb voor progression en die later invullen als ik een keertje ergens op zit te wachten. Dingen waar je wanneer je in T1 zit een uur mee bezig bent heb je als je uiteindelijk in T5 zit in 5 minuten klaar, of zelfs al volledig geautomatiseerd.grote_oever schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:53:
Poh, wat zijn jullie snel zeg. Heb er al flink wat uren inzitten sinds de 1.0 launch, maar ik merk dat ik in het begin al behoorlijk vast loop. Moet nu voldoen aan de spacelift requerements voor tier 5.
Voor resources hebben wij (server waar ik op speel met 2 anderen) gewoon belts, met een poging om alles binnen ~30 seconden loopafstand te houden. We hebben nu de eerste trein lopen omdat olie echt te ver weg was van ons startpunt, en we zijn bezig met een uitbreiding richting de woestijn om daar een 'echte' fabriek te gaan bouwen. We hebben wel een tractor, een truck en een explorer, maar eigenlijk gebruiken we alleen die laatste soms om even vlug rond te rijden.
Maar om daar wat mee te kunnen moet je toch al ver in de tiers zitten? Zelfs in tier 6 als ik het mij goed herinner om daar wat leuks mee te kunnen. Dan ben je allang voorbij het stadium met trucks.Boris96 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:12:
[...]
Tip zonder te veel te spoileren;spoiler: titlekijk eens naar Somersloop reserach in de MAM, dat kan je erg helpen hiervoor.
blup
Vaak ga ik gelijk voor de max. Vind ik een resource node die handig is? Gelijk een v2 miner erop, 3 van die slakken dingen erin en gelijk volle bak minen. Stuk of 10-12 smelters erop etc...
Zelfde verhaal met printjes, computers en andere componenten. Je gaat ze in de toekomst toch allemaal nodig hebben, en vooral heeeel veel. Moet je voor de grap eens in de calculator invullen wat er nodig is om 10 Heavy modular frames per minuut te maken.
Als beginner zou ik gewoon lange belts maken voor het transport. Gisteren heb ik nog wat met drones zitten klungelen maar wat een gedoe met die accus. Ze kunnen ook enkel van A > B > A vliegen?
-En wat mij nu best goed helpt, is het hebben van die dimensional portals op alle storages. Voorheen moest ik regelmatig terug voor een bepaalde resource omdat ik er net een paar te weinig had om mijn fabriekje af te bouwen, dat was echt zuur. Nu heb ik echt alle resources op elk moment bij de hand en dat maakt het bouwen zo veel sneller.
[ Voor 20% gewijzigd door RvV op 20-09-2024 09:56 ]
Y'24
wat ook scheelt als je bijv veel materialen hebt. ik heb bijv 1 nacht de pc aan laten staan toen ik naar bed ging.grote_oever schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:37:
[...]
Bedankt, toevallig net gisterenavond geresearched.
Maar dan nog, wat bouwen jullie snelToevallig gisteren aan het exploreren geweest en besef me nu pas hoe groot de game is. Als ik alle zones wil ga bebouwen dan ben ik nog wel een flinke tijd zoet.
alle storages bomvol met materialen, zo kun je daarna snel weer veel bouwen.... wat ook meespeelt is hoe je bouwd, zo is het bij mij spaghetti/chaos, de andere 3 gebieden ga ik wel netjes te werk, maar start gebied laat ik zo
nothing stops this train
ADA kan je ook pesten uiteraard.Kol Nedra schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:18:
Zojuist in Phase 4 beland..... dat ziet er echt veel moeilijker uit![]()
maargoed zoals ADA al zei:spoiler:Even a monkey could do it!
Als je al bekend bent met de game moet je snel "dingen" unlocken achter elkaar.
3e unlocken "Snauwt" ADA je af.
Edit--> Ben niet de enigste die het is opgevallen:
Sinds 1.0 kan je bijna alles erin stoppen qua fuel, niet alleen accu's. Zelfs plutoniumRvV schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:47:
Hier nuclear unlocked sinds 1.0, jeej.
Gisteren heb ik nog wat met drones zitten klungelen maar wat een gedoe met die accus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/szDWQ4ej6b2YsEAVgQDEjfA9.jpg?f=user_large)
Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt, maar als je al honderden uren gespeeld hebt dat weet wat meer hoe je sneller iets bouwt. Toen ik voor het eerste speelde (ergens begin U7) had ik exact hetzelfde als waar jij nu tegenaan loopt. Wij speelden toen met z'n vieren op één save en terwijl m'n vrienden al met plastic bezig was, wist ik net dat je belts kon upgraden zonder alles af te brekengrote_oever schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:37:
[...]
Bedankt, toevallig net gisterenavond geresearched.
Maar dan nog, wat bouwen jullie snelToevallig gisteren aan het exploreren geweest en besef me nu pas hoe groot de game is. Als ik alle zones wil ga bebouwen dan ben ik nog wel een flinke tijd zoet.

Tip 1 Ik zou als ik jou was sowieso de tractor en truck overslaan .Pathfinding is een hell (althans was het) . Belts all the way! Als je Drones hebt unlocked dan biedt dat echt vele opties!
Tip 2 Maak voor zover mogelijk blueprints. Bijvoorbeeld van foundations, 4x1 foundation BP, 4x4 blueprint. Desnoods met een conveyor pole in het midden. Als je vervolgens build mode op Blueprint zet, snap je zo kilometers aan foundations bij elkaar. Vervolgens is het relatief simpel om ook de belts te leggen naar een miner of smelter/constructor.
Toevallig met drones bezig geweest en wat een genot om ook packaged fuel te kunnen gebruikenCrashOverDrive schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:41:
[...]
Sinds 1.0 kan je bijna alles erin stoppen qua fuel, niet alleen accu's. Zelfs plutonium![]()
[Afbeelding]
Ze slurpen wel veel fuel op dus goed zorgen voor een constante stroom aan nieuwe fuel maar daarna is puur genieten!
Ik vind drones echt leuk
Haha cool. Leuk weetje: ADA's stem zit ook in de robotstofzuigers van Eufy. Hoop niet dat die evil gaat worden of mij gaat utisnauwen.PatRamon schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:11:
[...]
ADA kan je ook pesten uiteraard.
Als je al bekend bent met de game moet je snel "dingen" unlocken achter elkaar.
3e unlocken "Snauwt" ADA je af.
Edit--> Ben niet de enigste die het is opgevallen:
[YouTube: Satisfactory ADA cut-off voice lines]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Nieuwste aanwinst naast mijn Coal Power Plant: Steel production
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Edit; binnenkant er ook nog even bij
[ Voor 59% gewijzigd door Ryst op 20-09-2024 13:40 ]
Patch Notes: v1.0.0.2 – Build 367101
https://www.reddit.com/r/...notes_v1002_build_367101/
Hi Pioneers!
Hello again everyone, We have been monitoring the issues some of you are having since we released and today we have a potential fix for one of the most prominent crashes with no workarounds that we have identified
After this patch, crashes related to Conveyor Belts/Lifts (AFGConveyorItemSubsystem) should hopefully be solved for everyone
This patch exclusively contains fixes for this issue, given its severity we didn’t want to wait for these fixes to be out so everyone could enjoy playing through the weekend
We have more fixes on the way for other issues being prepared and verified but in the meantime, Remember to upvote and post about any other bugs or issues in our QA Site https://questions.satisfactorygame.com/ We read your posts every day
See you all again soon, we hope you all continue to enjoy our game
BUGFIXES
Potential fix for a crash in saves with Conveyor Belts/Lifts (AFGConveyorItemSubsystem)
KNOWN ISSUES
[Installation] 1.0 doesn’t download
Please make sure to exit Steam or the EGS launcher fully, or try verifying the game's files, and reattempt downloading the game.
[Installation (Steam)] There is an .exe error when launching the game
Please restart Steam and verify the game's files.
There are languages missing
These are the only officially supported languages: English, French, Italian, German, Spanish, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Russian, Simplified & Traditional Chinese.
A lot of translations for Satisfactory have been community driven, which means that every other language previously available (and potential new ones) needs to be translated by the community, before being added as community translations once more.
A lot of people in the community have already shown interest in helping us out with translations and we are ever so grateful to you all and we'll update translations in game as they come in! If you want to help out check out info on our Discord. Please note that you need to have been part of the server for a time to be eligible for this.
I Can't Switch supported Languages (workaround available)
If you still have any issue switching between officially supported languages, a quick fix for this is to exit the game, rename the **%LOCALAPPDATA%\FactoryGame\Saved\Config* folder to **%LOCALAPPDATA%\FactoryGame\Saved\Old_Config*, then launch the game.
Plugin Error on launch (workaround available)
This is related to mods installed. Mods currently do not work with 1.0 so please make sure to disable or even delete all your mods, until they are updated!
[Crash] Shader Cache (workaround available)
Users may experience the following Fatal Error when booting up the game: [File:C:\BuildAgent\work\b731a33f2a691e17\UE4\Engine\Source\Runtime\RHI\Private\PipelineStateCache.cpp] [Line: 365] Shader compilation failures are Fatal.
This can be fixed by forcing DirectX 11 (dx11) as the rendering API via the launch command: -dx11
Video of how to set dx11 as a launch option: YouTube: NEW Features we've added to Update 5 since release
Text information on how to set launch options: https://www.pcgamingwiki....ary:Command_line_argument
I can’t see the Early Access reward (Epic Games)
Everyone that has supported us during Early Access will receive some rewards upon starting up the game in 1.0, in the form of a new Helmet, Build Gun, and Trinket for said gun.
These rewards currently don’t appear on the EGS version of Satisfactory 1.0 - we know who you are and are currently working on getting this sorted! Thank you all so much for all the support!
White static effect over the game (AMD Radeon 5000 Series GPUs, possibly others)
This issue seems to be due to driver issues. Some workarounds on current drivers are:
Try disabling upscaling
If you really want to use upscaling, try using something other than FSR
If you really want to use FSR, try changing the value of the FSR application by single digit increments towards either the lower or higher end of your current settings
Force DirectX 11 as the rendering API through the launch command: -dx11
Mouse sensitivity feeling sluggish with V-Sync turned on
We’re currently investigating an issue where some players experience very sluggish mouse movement with V-Sync turned on. In the meantime, we recommend playing with V-Sync turned off if the mouse controls feel overly annoying.
Players starting at tier 2 on Dedicated Servers
Players are currently starting off at tier 2 upon entering the game on Dedicated Servers, skipping past tier 1. We’re currently looking into limiting the skipped parts of the game on Dedicated Servers to the intro sequence only (tier 0), and possibly even enabling players to experience tier 0 on Dedicated Servers as wel
[ Voor 93% gewijzigd door PatRamon op 20-09-2024 15:33 ]
We zijn friends in Epic, en hij heeft de instelling van zijn sessie op 'Epic' staan.
We hebben zowel met 'Join by invite only' en 'Open for friends' geprobeerd.
Ik zie zijn sessie dan niet bij 'Join Game' staan.
Op session ID kan ik ook niet joinen, dan verschijnt 'Could not resolve online session'.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Als jij de server even tijdelijk aanmaakt werkt dat dan wel?ByteDelight schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:49:
Ik probeer voor het eerst een multiplayer sessie van iemand te joinen, maar het lukt niet.
We zijn friends in Epic, en hij heeft de instelling van zijn sessie op 'Epic' staan.
We hebben zowel met 'Join by invite only' en 'Open for friends' geprobeerd.
Ik zie zijn sessie dan niet bij 'Join Game' staan.
Op session ID kan ik ook niet joinen, dan verschijnt 'Could not resolve online session'.
Als dat werkt staat er wellicht iets niet goed in zijn router/firewall voor de poorten ect.
That did the trick.PatRamon schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:51:
[...]
Als jij de server even tijdelijk aanmaakt werkt dat dan wel?
Als dat werkt staat er wellicht iets niet goed in zijn router/firewall voor de poorten ect.
Bij ons beiden verscheen toen de MS firewall popup.
Ik denk dat hij die de eerste keer heeft weggeklikt ofzo.
Daarna heeft hij zijn game weer gestart, en kon ik die ook joinen!
Thanks!
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Ja haha, en vooral op de locatie waar ik hem had geplaatst dat er tig voor waren geweest.Celebithil schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:28:
Over ADA en pesten. Zei ADA bij jullie ook dat andere Pioneers veel sneller waren toen je de eerste kolencentrale werkend had? Ik vond het nogal bruut, bij een toch mooie volgende stap.
Kan ADA ook in de plee doorgespoeld worden? ^^
Hoe veilig?
Ik heb 4 fabrieken voor rocket fuel gemaakt.
/f/image/gFk81MQ5D0PXW3NpTxxsLaGT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cVUqquzAIYHB0aHFL5rJWVy7.png?f=fotoalbum_large)
En dit is de eerste power-tower voor de eerste fabriek, met 4 fuel generators per verdieping.
/f/image/flp4hSSVGelKyR9M23x6XCGn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yuhje514DciFZ4GYTEy9WSod.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tK2VGDqQTpF8sAGXw2n3ZFW9.png?f=fotoalbum_large)
Goed voor 36GW per toren.
Nu eerst maar eens de ramen afbouwen. En dan nog 3 torens bouwen

*edit, de eerste is nu af
/f/image/kvN4Sxl7fxhcpmS3KnYslXTT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door CrashOverDrive op 21-09-2024 15:28 ]
Waarom niet deze toren gewoon 4x zo hoog maken? Er is tenslotte een achievement te bereiken als je het hoogste punt bereikt. En zeker in satisfactory geldt: if it’s worth doing it’s worth overdoingCrashOverDrive schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:05:
Vandaag en gisteren bezig geweest om de stroomvoorziening voorlopig veilig te stellen.
Hoe veilig?
Ik heb 4 fabrieken voor rocket fuel gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dit is de eerste power-tower voor de eerste fabriek, met 4 fuel generators per verdieping.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goed voor 36GW per toren.
Nu eerst maar eens de ramen afbouwen. En dan nog 3 torens bouwen
Voornamelijk omdat de pijp die door het midden loopt precies (600) genoeg is voor 36 verdiepingen.PeaceNlove schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:09:
[...]
Waarom niet deze toren gewoon 4x zo hoog maken? Er is tenslotte een achievement te bereiken als je het hoogste punt bereikt. En zeker in satisfactory geldt: if it’s worth doing it’s worth overdoing
Maar er vallen misschien nog wel 3 extra buizen doorheen te beunen, hmmm
https://satisfactory-calc...erators+%286000MW%29+v1.2
:strip_exif()/f/image/XEVSKBsyAjGFR5z9JHz5VPzy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nu net Oil en trains unlocked en dat is een beetje het punt dat ik vaak even niet weet waar ik moet beginnen. Nieuwe onderdelen gaan produceren, maar je oude infra dus ook alweer schaalvergroten, Need moarr Poweerrr. Maar stapje voor stapje begint de fabriek vorm te krijgen.
Ik kijk met plezier, maar ook een beetje jaloezie naar al die mooie bouwwerken. Ik heb mezelf voorgenomen om ook al eerder aandacht aan het uiterlijk te geven, maar dat lukt een beetje maar nog niet helemaal
Wilde een Mega factory maken, waarbij iedere etage een andere Tier producten in een mega bus door de fabriek trekt. Helaas ook bij dit design kom je met heel veel problemen in aanraking, wat het spel erg leuk maakt om oplossingen te bedenken.
Ben nu bij het einde van Phase 4 (Voor het eerst, want speel dit spel al vele jaren, maar in de early access ook een lange pauze gehad). Nu wordt t optimeren van de resource / semi product inputs en heel veel meer machines om de output de boosten en nog sneller alle producten te produceren.
Ben heel benieuwd naar de laatste tier, welke pas over vele uurtjes zichtbaar wordt, want mijn computer production is momenteel niet optimaal, wat voor vele latere tier producten tot vertragingen zorgt.
Top spel, zeker ook die nieuwe story updates en upgrades via de MAM.
/f/image/B53R6yQvf7ca7pkYVD0wmpLA.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 6% gewijzigd door Luxurydiver op 22-09-2024 13:10 ]
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Kunnen deze afbeeldingen tussen spoiler tags? Het doet pijn aan mij ogenWoohooo schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:36:
Of je gebruikt deze fuel blueprint, kost aanzienlijk minder ruimte voor 24 fuel gens 😉
https://satisfactory-calc...erators+%286000MW%29+v1.2
[Afbeelding]
Of toch maar niet, iedereen moet het maar lekker spelen zoals men wenst
Ja sorry, ik zal de volgende keer voor jou XR oogjes de spoiler tag gebruiken. Want fuel niet goed voor het satisfactory milieu natuurlijkPeaceNlove schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:47:
[...]
Kunnen deze afbeeldingen tussen spoiler tags? Het doet pijn aan mij ogen
Of toch maar niet, iedereen moet het maar lekker spelen zoals men wenst
In mijn vorige playtrough parkeerde ik mijn traktor ooit in een grot en die was plots weg. Bij bleek die weggesprongen te zijn op de Verticale as. Hij stond mooi op me te wachten op begane grond.
Deze keer zo goed als hetzelfde scenario. Traktor geparkeerd in een grot. Plots, zoop istie weg. Ik terug geen zoeken bovengronds. Wat al niet makkelijk was, een van de hoogste punten van het spel en ik ben redelijk early game. Verticaal is dus nog een uitdaging. Maar deze keer staat de traktor daar dus ook niet.
De map blijft beweren dat ie daar ergens staat. Maar ik vind em niet. Best **** wel.
Achteraf gezien had ik beter gewoon even snel herladen en gekeken wat er dan gebeurde. Worst case moest ik 10 min herspelen.
Kan je je save niet in de interactive map van satisfactory plaatsen, de truck verwijderen en de inventory overzetten maar jezelf? En anders de inventory handmatig toevoegen aan jouw eigen speler.Joindry schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:39:
Vandaag ontdekt dat de bug waarop je traktor kan verdwijnen nog niet opgelost is.
In mijn vorige playtrough parkeerde ik mijn traktor ooit in een grot en die was plots weg. Bij bleek die weggesprongen te zijn op de Verticale as. Hij stond mooi op me te wachten op begane grond.
Deze keer zo goed als hetzelfde scenario. Traktor geparkeerd in een grot. Plots, zoop istie weg. Ik terug geen zoeken bovengronds. Wat al niet makkelijk was, een van de hoogste punten van het spel en ik ben redelijk early game. Verticaal is dus nog een uitdaging. Maar deze keer staat de traktor daar dus ook niet.
De map blijft beweren dat ie daar ergens staat. Maar ik vind em niet. Best **** wel.
Achteraf gezien had ik beter gewoon even snel herladen en gekeken wat er dan gebeurde. Worst case moest ik 10 min herspelen.
Wel een raar probleem zeg!
En dan upscaling!
Simpel te reproduceren door een MK1 bp te maken met 4x4 foundations. Als je deze plaatst en er nog eenzelfde BP tegenaan wilt snappen dan heb je zeer grote kans dat de uitlijning niet goed is. Wanneer je de BP wilt roteren gaat het sowieso 100% fout. Heel irritant!
Zag op Satisfactory site ook een bug report hierover: https://questions.satisfa.../66e3006c772a987f4a8ad889
[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Agent op 23-09-2024 10:05 ]
Heb iets gelijkaardig gehad, dacht dat het aan mijn blueprint lag, dus heb die even opnieuw gemaakt en toen werkte het wel. Ik spam nu 4x4 blueprints zonder problemen...
Toen ik er een andere blueprint tegen wou zetten heb ik de eerste ook even manueel moeten nudgen en van dan ging het wel goed. Heb de v8 nooit gespeeld - enkel tot v7 en nu opnieuw dus geen idee hoe het ervoor was.
https://questions.satisfa.../66ef2940772a987f4a8c6761
Ik heb dit zelf ook ervaren in mijn u7 run toen ik al die 4000/1000 ADS/TPR/NuclearPasta en MFG meuk gemaakt had en phase 4 completed had, ik echt totaal geen zin en idee had om nog verder te gaan terwijl ik dat wel gewild had. Maar je bent dan inderdaad nergens meer voor bezig. Zou echt super zijn om de phases te resetten en met je reeds gebouwde shit verder te gaan.Currently, when you beat the game, it's just over. All your factories and the world you spent tens or hundreds of hours building are useless, you can stick around and keep building but there's nothing to work towards.
I'd propose that, instead of the space elevator becoming useless after beating the game, it becomes infinitely repeatable. After finishing the first, you get an option to start on another, with doubled parts cost. Each subsequent completion multiplies the cost, to give you reason to keep expanding, upgrading, and optimizing your production. Each completion could give the player some small reward, maybe gold Awesome Shop tickets to purchase post-game exclusive items - new cosmetics/décor, extra sloops/spheres, new alt recipes, anything really. Just something to reward the player for the effort.
Ik had die 4x4 inderdaad ook opnieuw gemaakt maar probleem bleef bestaan. Heb ook nog een BP uit een U8 save gepakt maar zelfde issue. Snapping staat inderdaad op 'blueprint'Lointje schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:11:
Even het evidente uitsluiten: Ik ga er van uit dat je build mode op "blueprint" hebt gezet?
Heb iets gelijkaardig gehad, dacht dat het aan mijn blueprint lag, dus heb die even opnieuw gemaakt en toen werkte het wel. Ik spam nu 4x4 blueprints zonder problemen...
Toen ik er een andere blueprint tegen wou zetten heb ik de eerste ook even manueel moeten nudgen en van dan ging het wel goed. Heb de v8 nooit gespeeld - enkel tot v7 en nu opnieuw dus geen idee hoe het ervoor was.
Probleem van mij speelt trouwens op dedicated server, weet niet of het in solo game wel of niet fout gaat. kan ik nog even testen natuurlijk.
Ook het serieus gebruiken van wat modulaire blueprints die je vervolgens makkelijk aan elkaar kunt plakken helpt wel om snel te bouwen en vooral ook de dimensional depot zodat je niet steeds weer de halve map moet overrennen omdat je een paar iron rods of plates mist ofzo.
Heb nu een eerste begin gemaakt met grondstoffen voor kernenergie, maar eens kijken of ik dat een beetje van de grond krijg.
Maar dat is ook gewoon een kwestie van een workbench neerpleuren en terplekke bijmakenMugwump schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:43:
zodat je niet steeds weer de halve map moet overrennen omdat je een paar iron rods of plates mist ofzo.
Ik vind Satisfactory een perfect spel om naast het spelen playthroughs van andere te kijken. Tof om te zien hoe zij het oplossen. Is het een ideetje dat we een lijstje maken van goede Satisfactory YouTubers?Mugwump schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:43:
Merk dat ik meer motivatie heb nu ik ook wat content creators volg waar je toch veel inspiratie uithaalt voor creatieve oplossingen en daarnaast biedt een (niet heel uitgebreide) verhaallijn ook nog wel enige motivatie om door te spelen.
Ik volg:
- SpectrumDad (playthrough)
- TotalXclipse (tips/tricks)
- CohhCarnage (playthrough)
[ Voor 22% gewijzigd door Mog op 23-09-2024 11:10 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Met een dimensional depot hoeft dat dus niet. Wij hebben alle ingots en alle veelgebruikte resources gewoon altijd ter beschikking. Niet in bulk, maar genoeg om vooruit te kunnen wanneer het nodig is..oisyn schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:50:
[...]
Maar dat is ook gewoon een kwestie van een workbench neerpleuren en terplekke bijmaken
Werkt echt lekker zo, en het voelt niet te OP omdat de uploads zelfs met upgrades heel lang duren (dus de throughput is heel laag) en er geen download machine is.
Behalve als je nog niet genoeg Mercer spheres hebt en dus nog niet alles hebt aangesloten op het depot.Oon schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:12:
[...]
Met een dimensional depot hoeft dat dus niet.
Ik heb trouwens wel ingesteld dat ie de dingen eerst uit mijn inventory moet halen. Vooral als je de depot nog handmatig vult vond ik dat wel handig omdat je dan beter ziet dat dingen opraken en dat je ze dus weer moet aanvullen.
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 23-09-2024 11:17 ]
Mja, voor kleine lullige dingen wel. Maar stel nu dat je een crash site vindt waar je 10 modular frames nodig hebt om te unlocken. Zo makkelijk om dat even uit je depot te graaien nu. Of je mist net wat motors voor een treintje oid. Allemaal veel makkelijker nu..oisyn schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:50:
[...]
Maar dat is ook gewoon een kwestie van een workbench neerpleuren en terplekke bijmaken
Ik zou ImKibitz ook nog wel aan het lijstje willen toevoegen.Mog schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:07:
[...]
Ik vind Satisfactory een perfect spel om naast het spelen playthroughs van andere te kijken. Tof om te zien hoe zij het oplossen. Is het een ideetje dat we een lijstje maken van goede Satisfactory YouTubers?
Ik volg:
Die is net als TotalXclipse ook bezig met een idiote streaming marathon van weet ik hoeveel uur per dag.
Best prima voor op de achtergrond terwijl je aan het werk bent.
En dat zorgt er weer voor dat ik af en toe een rondje aan de wandel ga om de map te verkennen met de scanner. Als je de jetpack en hoover pack hebt, dan kun je er best snel een aantal vinden. Ik plant door heel de map gewoon stroom palen icm het hoover pack..oisyn schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:14:
[...]
Behalve als je nog niet genoeg Mercer spheres hebt en dus nog niet alles hebt aangesloten op het depot.
In heb er in ieder geval alles op zitten tm tier 8.
-En het verkennen vind ik juist leuk. Af en toe kan ik ze niet vinden en dan blijken ze weer een grot te zitten of dat je wat stenen moet opblazen.
[ Voor 11% gewijzigd door RvV op 23-09-2024 11:18 ]
Y'24
Daardoor kun je wel een stuk makkelijker spheres / sloops en hard drives vinden.
Ik heb ook een save zonder dat gespeeld, maar voor 1.0 een nieuwe gestart met wel dat actief.Mugwump schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:42:
Ik vind vijanden in deze game ook ruk, dus die heb ik op retaliate only staan. Misschien maakt het dat voor sommigen wat te makkelijk, want het neem eigenlijk ook wel een check op je progressie weg omdat je niet geblokkeerd wordt door vijanden, maar ik ben gewoon geen FPS speler.![]()
Daardoor kun je wel een stuk makkelijker spheres / sloops en hard drives vinden.
Moet zeggen het voegt wel een extra uitdaging toe inderdaad bij het zoeken naar Sloops etc.
Niet eenvoudig er langslopen en oppakken.
Hopelijk doet hier wel iedereen de truck met slugs en DNA om er een Sloop in te gooien om zo altijd het dubbele te krijgen!?!?
Ik heb 6 constructeurs staan voor alle types etc. ik haal daar de sloop gewoon uit als ik hem niet gebruik, moet er alleen aan denken om die eerste terug te plaatsen voordat ik de slugs of iets erin gooi. Zo houd je altijd de dubbele output (je verliest niet steeds je "eerste" run met enkele output voordat de sloop/overclock wordt toegepast).
Ik heb genoten van de videos van:ambiguousamphibian en Let's Game It OutMog schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:07:
[...]
Ik vind Satisfactory een perfect spel om naast het spelen playthroughs van andere te kijken. Tof om te zien hoe zij het oplossen. Is het een ideetje dat we een lijstje maken van goede Satisfactory YouTubers?
Ik volg:
Misschien niet de meest efficiente fabrieken, maar zeer vermakelijke content,
Goed idee, ik heb hem gewoon verzet. 16m naast mijn huidige traktor. Dat lukt ook. Het rare was dat hij ergens moet geclipt hebben ofzo, hij stond vast ergens in de rotsen, tussen de grot en de top van de rots. (afgeleid obv de coördinaten)Ryst schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:25:
[...]
Kan je je save niet in de interactive map van satisfactory plaatsen, de truck verwijderen en de inventory overzetten maar jezelf? En anders de inventory handmatig toevoegen aan jouw eigen speler.
Wel een raar probleem zeg!
Niet om kritiek te geven omdat het kan. Maar moet je daarom 6 jaar een spel in beta houden
Maar euhm, mijn dank is groot.
Ik ben persoonlijk meer van de efficientie van de fabriek dan mooie gebouwen maken. Ik volg meestal ook Nilaus. Die heeft toch een hele andere kijk op fabrieken bouwen en maakt echt efficient gebruik van blueprints.Mog schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:07:
[...]
Ik volg:
Ik ben nu zelf ook begonnen met Blueprint, maar ik moet wel zeggen dat de UI helemaal niet intuitief is en ook nog heel buggy. Ben al 2 blueprints kwijt geraakt, omdat hij ook de oude overschreef...
[ Voor 3% gewijzigd door Marcj op 23-09-2024 13:36 ]
Had het ook op retaliate only staan in deze playtrough tot ik bij de spinnen in de red forrest kwam en toen heb ik ze op peacefull gezet. Als ik een survival game zou willen spelen dan zijn er betere opties en als ik rustig wil bouwen en daar geconcentreerd en super chill mee bezig ben dan heb ik geen zin in een spin die agro op mijn nek springt.Mugwump schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:42:
Ik vind vijanden in deze game ook ruk, dus die heb ik op retaliate only staan. Misschien maakt het dat voor sommigen wat te makkelijk, want het neem eigenlijk ook wel een check op je progressie weg omdat je niet geblokkeerd wordt door vijanden, maar ik ben gewoon geen FPS speler.![]()
Misschien als het interessante fight mechanics waren, maar dat is ook niet zo.
Hoe zit het als je beide niet doet?Marcj schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:36:
[...]
Ik ben persoonlijk meer van de efficientie van de fabriek dan mooie gebouwen maken. Ik volg meestal ook Nilaus. Die heeft toch een hele andere kijk op fabrieken bouwen en maakt echt efficient gebruik van blueprints.
Ik ben nu zelf ook begonnen met Blueprint, maar ik moet wel zeggen dat de UI helemaal niet intuitief is en ook nog heel buggy. Ben al 2 blueprints kwijt geraakt, omdat hij ook de oude overschreef...
tot nu toe speel ik het nog niet efficiënt. Wel heb ik 1 opslag lokatie van alle producten die ik maak die komen op 1 lokatie bijeen waar allemaal containers staan.
mijn voortgang is dat ik nu die radiation pak kan maken, daarna dus Uranium delven
tot nu toe alleen op startlocatie gespeeld, en klein deel van 1 provincie ernaast. de planning is om in de andere lokaties wel netjes te werk gaan
nothing stops this train
Wat is er OP aan? Wat is er nuttig aan de gameplay mechanic dat je de hele tijd moet teruglopen, die jij dus al omzeilt door een mod te gebruiken die je van bots voorziet?Beakzz schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:24:
Dit is echt zwaar OP, maar het scheelt wel heel veel ritjes als er weer eens iets op is.
Het is natuurlijk ten eerste mijn mening (ja I know ik schreef het als een feit), maar bij de bots gebruikte ik het alleen als ik een item niet bij mij had en die haalde 1 stack van iets en vertrok dan van mij naar de dichtstbijzijnde plek waar het te halen is en kwam het dan brengen (kon minuten duren). Als ik meer bots maakte dan kon ik natuurlijk meer stacks laten halen. Dat voelde voor mij meer als iets wat mogelijk zou zijn in deze toekomstwereld i.p.v. alien magic technologie..oisyn schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:45:
[...]
Wat is er OP aan? Wat is er nuttig aan de gameplay mechanic dat je de hele tijd moet teruglopen, die jij dus al omzeilt door een mod te gebruiken die je van bots voorziet?
Nu is mijn inventory zo goed als leeg, want elk item komt toch in mijn warenhuis/hub en ik kan op elke uitgang zo'n storage zetten (heb er nu 16) die constant aan blijft vullen en dan uit het niets in mijn inventory komt. En ik kan ook items die ik vind gelijk uploaden naar het niets. Dat voelt voor mij als magie en ik had die alien techniek liever niet in de game gehad (zelfde met die alien power augmenter).
Heel de tijd terug lopen is zeker geen nuttige en leuke gameplay, maar het zorgt wel dat je blijft nadenken voor je vertrekt voor een project. Ik snap het ook als je het wel een top uitvinding vindt, maar dit is hoe ik het ervaar.
Maar als gameplay mechanic vind ik het niet overpowered. Dat zou het weer wel zijn als er ook een downloader was, dus ik vind het niet raar dat die er niet is, alleen verklaart het verhaal er niet waarom die er niet is terwijl dat logischerwijs natuurlijk ook moet kunnen. Maar het verhaal daargelaten, het is een QoL feature. En je moet ook wel op zoek naar mercer spheres om er een beetje effectief gebruik van te kunnen maken.
Nu snap ik je aan de ene kant wel maar even aan de andere kan je loopt op een vreemde planeet ergens in het helal en je hebt een build gun die van een paar plate, rods en wire enz. van allerlij shit uit de lucht toverd.Beakzz schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:06:
[...]
Het is natuurlijk ten eerste mijn mening (ja I know ik schreef het als een feit), maar bij de bots gebruikte ik het alleen als ik een item niet bij mij had en die haalde 1 stack van iets en vertrok dan van mij naar de dichtstbijzijnde plek waar het te halen is en kwam het dan brengen (kon minuten duren). Als ik meer bots maakte dan kon ik natuurlijk meer stacks laten halen. Dat voelde voor mij meer als iets wat mogelijk zou zijn in deze toekomstwereld i.p.v. alien magic technologie.
Nu is mijn inventory zo goed als leeg, want elk item komt toch in mijn warenhuis/hub en ik kan op elke uitgang zo'n storage zetten (heb er nu 16) die constant aan blijft vullen en dan uit het niets in mijn inventory komt. En ik kan ook items die ik vind gelijk uploaden naar het niets. Dat voelt voor mij als magie en ik had die alien techniek liever niet in de game gehad (zelfde met die alien power augmenter).
Heel de tijd terug lopen is zeker geen nuttige en leuke gameplay, maar het zorgt wel dat je blijft nadenken voor je vertrekt voor een project. Ik snap het ook als je het wel een top uitvinding vindt, maar dit is hoe ik het ervaar.
Nu weet ik niet wat jij onder magie schaart maar daar zou dat IMHO ook onder gezet moeten worden.
Verder ierdereen gewoon lekker spelen en doen wat je het leukste/prettigste vind