[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:01
.oisyn schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:46:
[...]

Overigens ben je te voet met blade runners over het algemeen sneller dan met auto's, zeker met die truck. Gewoon rennen en steeds slide+jumps :P
klopt, maar er zit voorraad in om aan andere kant vd map een extra basis te maken :)

wat is de snelste transport ingame? hypertubes denk ik?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Alternatief recept voor de HDD's is gewoon ideaal.
Je mag 1x switchen...

Maar... Save je game en switch dan--> is het niks?-->Reload van 1min geleden = Nieuwe resultaten.
Zitten zeker wel veel belachelijke recepten tussen, zoals iron-->wire (Koper is voldoende aanwezig)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:01

Woohooo

Smilie, James Smilie

PatRamon schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:04:
Je mag 1x switchen...

Maar... Save je game en switch dan--> is het niks?-->Reload van 1min geleden = Nieuwe resultaten.
Zitten zeker wel veel belachelijke recepten tussen, zoals iron-->wire (Koper is voldoende aanwezig)
Werkt dit? In de EA kreeg je hierbij altijd hetzelfde result te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je mag 1x switchen...

Er zijn grofweg drie redenen om een alt. recipe te gebruiken: Minder resources per eindproduct, minder productiestappen per eindrecept en lokale toegankelijkheid van resources. Wire uit iron is vooral van dat laatste een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

PeaceNlove

Deugleuter

Je mag 1x switchen...

Verderop in het spel kan je copper anders prima gebruiken voor ai limiters en circuit boards, dus een deel van de iron gebruiken voor wire heb ik in het verleden wel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:01:
[...]
Mijn oudere save games was alles al ge-unlocked van de early game.
Gebruikte daar vaak gewoon de transport banden met blades.
*Tijdelijk in de lucht fundering aanbrengen met heen/terug rolbanden en jump je snel naar je andere basis.

En met de hyperloops had ik een shoot platform boven mijn base in 6 kanten op.
Dus rolband->hyperloop->in-out-in-out-in-out om een mega lanch te krijgen in de lucht en daarna met jetpack zachte landing.

*Tijd staat al goed van video

*Weet niet of het nog anno 1.01 werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door PatRamon op 16-09-2024 11:10 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Woohooo schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:09:
[...]

Yes, gisteren toegepast.
Heb nog maar net 11uur in de game zitten waarvan 6uur echt actief in game.
En wou de bekende recept iron->screw gelijk hebben.

En gelukt dus 100% werking

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woohooo schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:09:
[...]

Ze hebben de interface veranderd. In de EA kreeg je 1x de keuze tussen 3 alternatieven. Zodra de HDD is geresearched zijn de keuzes vast. Dat is nu niet anders, alleen heb je maar 2 alternatieven. Echter, je kunt nu 1x een reroll doen, en dan krijg je twee andere keuzes. En die worden pas gegenereerd als je de reroll doet, dus als je savet voor de reroll dan kun je dus steeds opnieuw rerollen :).
Kol Nedra schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:01:
Als de hypertube launch nog werkt dan dat, maar dat is maar 1 richting op. Niet zo handig als je terug wil, of je moet terplekke een launcher bouwen met stroom :P

Maar het meest vrije voelde ik me gewoon in blade runners en jetpack. Running slide+jump voor een flinke voorwaartse snelheid, en dan met korte bursts van de jetpack in de lucht blijven, dan kun je in korte tijd een enorme afstand afleggen.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2024 11:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:17:
[...]
dus als je savet voor de reroll dan kun je dus steeds opnieuw rerollen :).
Tja kan snel gefixt worden, maar aangezien Coffee Stain al half leip is doen ze dat vermoedelijk niet.

Even oude save game loaden uit 2020 --> Veel onmogelijk met 1.0 `Logich
Mega factory.
*Boven magazijn
*Middel gedeeltes machines
*Links/Rechts massa productie shroeven/plastic/ect
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R99x291Jfr23q7eBw15GX2E9XJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyKcrclZFr7tFHS5R4FNw0pO.jpg?f=fotoalbum_large

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik weet dat ik op de online kaarten kan vinden, maar is er een lore vriendelijke manier om SAM ore te vinden? Of moet je er echt maar net over struikelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:52
Ircghost schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:47:
Ik weet dat ik op de online kaarten kan vinden, maar is er een lore vriendelijke manier om SAM ore te vinden? Of moet je er echt maar net over struikelen?
Je moet eerst over 10 SAM ores struikelen en deze in de MAM stoppen (onder 'new Alien Technology').
Daarmee unlock je SAM voor de scanner en kan je er daarna op dezelfde manier als ijzer, koper, etc op pingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De QoL feature die ik nog wel mis (of misschien zit het erin maar weet ik de sneltoets niet) is om makkelijk belts op belts te bouwen. Als je belt (of pipe) aan het bouwen bent, dan krijg je bijvoorbeeld automatisch een standaard voor op de grond of aan het plafond of aan de muur. Maar je krijgt niet automatisch die stacked constructies, die moet je dan met de hand gaan zitten bouwen.

Is daar misschien een mod voor?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

.oisyn schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:57:
De QoL feature die ik nog wel mis (of misschien zit het erin maar weet ik de sneltoets niet) is om makkelijk belts op belts te bouwen. Als je belt (of pipe) aan het bouwen bent, dan krijg je bijvoorbeeld automatisch een standaard voor op de grond of aan het plafond of aan de muur. Maar je krijgt niet automatisch die stacked constructies, die moet je dan met de hand gaan zitten bouwen.

Is daar misschien een mod voor?
Ik zou het gewoon melden bij coffeestain, grote kans dat ze het meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ircghost schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:59:
[...]

Ik zou het gewoon melden bij coffeestain, grote kans dat ze het meenemen
Nou ja, wat ik er zo over vind zijn mensen er al 3 jaar over aan het klagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wellicht was ik dan wat te positief gestemd, maar ze hebben al wel gigantisch veel andere QoL's toegevoegd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:12
Zo eindelijk de 2de phase complete dan kan ik mooi een fuel power plant gaan opzetten.
Moet alleen nog wel ff een rondje hdd's gaan rapen voor wat alt recipies.

Overigens heb ik nu van die doggo's maar die geven aardig wat waardevolle items en tot nu toe nog geen radioactief afval gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Ryst schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:19:
Wat een spel zeg! Ben alsnog meteen begonnen en er zit nu bijna 16 uur in mijn nieuwste save.
Ik ben in het begin de MAM gaan rushen, mede door de Alien Tech. Leuke uitvinding en ADA is echt geweldig ook.

Ben daarna doorgegaan tot aan steel, zodat ik alles tot tier 4 kon unlocken met onder andere coal.
Nu mijn eerste vaste building gemaakt. Coal power plant met 3600MW.

[Afbeelding]
Was ik blij met mijn 600MW coal plant inclusief afwerking, komt hij met zoiets :+Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4zmarkz5cntufL6jFrvBUrpPJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TkNl9L6ABb0wFXEA9Hq4Wgc.jpg?f=fotoalbum_large

Besef dan wel even dat ik tot aan deze playthrough eigenlijk zo'n zwevend luchtkasteelbouwer was :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Arfman schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:17:
[...]

Was ik blij met mijn 600MW coal plant inclusief afwerking, komt hij met zoiets :+[Afbeelding]

Besef dan wel even dat ik tot aan deze playthrough eigenlijk zo'n zwevend luchtkasteelbouwer was :+
Ik ben net door Phase 2 heen en een hoop "zweeft" bij mij ook nog aangezien ik dadelijk toch alles ga ombouwen en opnieuw ga opzetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Gixxer27 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:19:
[...]

Ik ben net door Phase 2 heen en een hoop "zweeft" bij mij ook nog aangezien ik dadelijk toch alles ga ombouwen en opnieuw ga opzetten O-)
Ja, dat dacht ik ook de vorige 3 playthroughs, maar dan zag ik weert nieuwe spiegeltjes en kraaltjes en dan ging ik toch weer verder om alles te unlocken. Dus nu aan mezelf beloofd om het vanaf het begin netjes op te bouwen. Zelfs mijn Iron Plate constructortje staat netjes op een verhoogd platform met rechte belts en walkways e.d. Moet alleen nog veel leren om ook echt "mooie" fabrieken te bouwen zoals Ryst hier laat zien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Arfman schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:28:
[...]

Ja, dat dacht ik ook de vorige 3 playthroughs, maar dan zag ik weert nieuwe spiegeltjes en kraaltjes en dan ging ik toch weer verder om alles te unlocken. Dus nu aan mezelf beloofd om het vanaf het begin netjes op te bouwen. Zelfs mijn Iron Plate constructortje staat netjes op een verhoogd platform met rechte belts en walkways e.d. Moet alleen nog veel leren om ook echt "mooie" fabrieken te bouwen zoals Ryst hier laat zien.
Dat ken ik ;) maar alles staat wel netjes op funderingen en het zweeft alleen om dat ik geen muren en verder support heb neergezet, verder bouw ik niet zomaar in de lucht.

Alleen zijn bij mij de meeste gebouwen nog wel nogal "rechthoekig" zeg maar........lees gewoon een kubus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Arfman schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:17:
[...]

Was ik blij met mijn 600MW coal plant inclusief afwerking, komt hij met zoiets :+[Afbeelding]

Ik ben nog steeds een luchtkasteelbouwer, ik ben de void tussen grass fields en paradise island aan het volbouwen en ik schuif er telkens een laag/kelder onder. Alleen een beetje opletten bij de bouw dat je de void niet in valt tot je de Jetpack hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PeaceNlove schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:25:
[...]

Ik ben nog steeds een luchtkasteelbouwer, ik ben de void tussen grass fields en paradise island aan het volbouwen en ik schuif er telkens een laag/kelder onder. Alleen een beetje opletten bij de bouw dat je de void niet in valt tot je de Jetpack hebt :+
Nou ja, ik had dus bij de uitbreiding van de foundations ook een stuk bereikt waar het boven de void hangt, en toen viel ik naar beneden. Toen heb ik maar even hekjes unlocked in de AWESOME shop :P (gelukkig had ik niet zo lang daarvoor al ontdenkt dat er een setting was om je inventory te houden als je dood gaat :X)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:54
PatRamon schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:12:
[...]

Yes, gisteren toegepast.
Heb nog maar net 11uur in de game zitten waarvan 6uur echt actief in game.
En wou de bekende recept iron->screw gelijk hebben.

En gelukt dus 100% werking
Nu wil ik niet je test onderuithalen, maar ik heb het gevoel dat die iron > cast screws vs 6 inventory slotw voor iedereen de eerste keuze is van de eerste hdd die je onderzoekt ? Misschien kan iemand met een andere ervaring ontkrachten ?
Ook op de discord zag ik zoveel mensen die al in de eerste paar uur deze keuze postten, en ik had hem zelf ook. Vandaar mijn vermoeden

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelarius
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 16:47
Nu 1.0 uit is heb ik hem afgelopen weekend ook weer onder het stof vandaan gehaald. Volgens mijn saves heb ik het spel nu een jaar of vier, maar ik ben nooit echt ver gekomen. Ik hield mezelf tegen omdat het nog in ontwikkeling was. Maar nu 1.0 er is kan ik los! }:O

Al best wat herkenbare dingen gezien hier, en ook goeie ideëen over de volgende uitbreiding.
.oisyn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:52:
[...]
<knip> Op de terugweg viel ik in dat gat onder die enorme boog-rots-formatie in de Grass Fields. Ik had nog niet gezien dat daar een gat zat, dus ik zat over de afgrond te turen of er een vloer was of dat het gewoon echt afgrond was, en toen deed ik een stapje te ver en flikkerde ik naar beneden.
<knip>
Haha, ja, ik ben ook in dat gat gedonderd. Alleen kwam ik gewoon full speed op mijn basis afrennen. Hele gat door de begroeiing niet gezien totdat ik er in lag. :z Het kostte nog wel wat moeite om levend weer uit die cave te komen. En ik had even niet aan vertical lifts gedacht, dus er lopen nu een conveyor line en een power line door heel die cave heen :P
3raser schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:47:
Ik ben vanavond opnieuw begonnen in 1.0 op een dedicated server. Ik hou er gewoon van als de productie door loopt terwijl ik offline ben. Moet zeggen dat de server een stukje stabieler aanvoelt.
<knip>
Goeie! Ik had gisteren net voor het eten mijn eerste staalproductie opgezet, en het spel vervolgens laten doorlopen in mijn afwezigheid. Maar een server die zelf doorloopt is natuurlijk handiger. Ik had nog een Zimablade in de meterkast die toch niets te doen had, dus daar gelijk de dedicated server op gezet. Dadelijk eens kijken of mijn storage containers al vol zitten met steel pipe en beams. Trouwens, als het spel op console uitkomt dan is dit ook ideaal om gewoon tussen PC en console te switchen.

Het viel me op hoe makkelijk ik mijn eigen savegame op de server kon zetten en dat ik de save van de server ook weer kon downloaden en zó in singleplayer kon gebruiken. Ideaal om die server uit te proberen en gewoon als singleplayer verder te gaan als het toch niet bevalt.

Vanavond lekker verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Gwindorian schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:59:
[...]

Nu wil ik niet je test onderuithalen, maar ik heb het gevoel dat die iron > cast screws vs 6 inventory slotw voor iedereen de eerste keuze is van de eerste hdd die je onderzoekt ? Misschien kan iemand met een andere ervaring ontkrachten ?
Ook op de discord zag ik zoveel mensen die al in de eerste paar uur deze keuze postten, en ik had hem zelf ook. Vandaar mijn vermoeden
Ik kreeg ‘m pas bij de 3de of 4de HDD ;) Was een nieuwe run begonnen zonder advanced settings en ben in eerste instantie maar gestart met het vanilla recept voor screws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelarius
[...]

Ik heb een stuk of 6 hdd's gevonden, maar die recepten beide nog niet gezien. Mijn eerste keuze was Stitched reinforced plates vs. iets met beton (ik geloof dat een gedeelte van de limestone door silica vervangen wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
[...]

Kreeg hem pas na 6x save game laden, en die 6 inventory slots nog niet voorbij zien komen, maar is ook geen recept.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:31

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Gixxer27 schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:53:
Zo eindelijk de 2de phase complete dan kan ik mooi een fuel power plant gaan opzetten.
Moet alleen nog wel ff een rondje hdd's gaan rapen voor wat alt recipies.

Overigens heb ik nu van die doggo's maar die geven aardig wat waardevolle items en tot nu toe nog geen radioactief afval gekregen :9
Als je al radioactief afval krijgt kan je deze doorspoelen in de wc die je in de hub kan vinden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Ik zie net dat mijn 1.0 save al weer op 65 uur staat :o Wel wat uurtjes er bij dat ik irl aan het werk/designen was en het spel gewoon op de achtergrond draaide om voorraad op te bouwen, maar toch bizar hoeveel tijd je in deze game kwijt kan in zo'n korte tijd.

Ik heb tier 5 en 6 afgewerkt en moet nog de ACU en Modular Engines gaan maken om phase 3 af te ronden. Halve fabriek weer aan het verbouwen geweest, want die MK2 miners in combinatie met dubbele overclock gaven veel te veel materiaal om te verwerken in de vorige setup (en ik dacht het al groot opgezet te hebben zoals bij elke save :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSlkosjpxtfyxylDz4LBG9lJLDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TUqclEAAWdgOcuB4tCCYjdBW.png?f=fotoalbum_large

Alles zweeft nog onrealitsich rond, maar ik heb simpelweg niet genoeg tiickets voor de architecture die ik wil gebruiken dus dat volgt later.
[...]

Nee die 6 inventory slots kreeg ik als eerste maar de andere keuze was niet iron > screws. Die kreeg ik 2 HDD's later uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Beakzz schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:17:
Ik heb tier 5 en 6 afgewerkt en moet nog de ACU en Modular Engines gaan maken om phase 3 af te ronden. Halve fabriek weer aan het verbouwen geweest, want die MK2 miners in combinatie met dubbele overclock gaven veel te veel materiaal om te verwerken in de vorige setup (en ik dacht het al groot opgezet te hebben zoals bij elke save :+ )
Haha, zo herkenbaar ! Ik had een flinke Steelfactory opgezet (dacht ik) met max van mk3 belts (270 ore p/m)

" Zo ! haha, dat is voorlopig genoeg !"
-> 3,5 uur later
"Shit, ik kom 5 Stators p/m tekort, dus ik moet wat meer steel pipes maken.."
-- weer heel alles verbouwen doet

Ziet er trouwens goed uit al, lekker aan het bouwen ! die afwerking komt wel.
Nee die 6 inventory slots kreeg ik als eerste maar de andere keuze was niet iron > screws. Die kreeg ik 2 HDD's later uit mijn hoofd.
Okay ! dan zit ik abuis; dus dan is de load - Save truuk best wel viable als je perse een bepaald recipe wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwindorian op 16-09-2024 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Vergeet niet dat de pool van mogelijke keuzes afhangt van wat je al unlockt hebt. Als je zodra je screws unlockt op zoek gaat naar hdd's om de alternate recipe te krijgen dan is de kans dat je 'm krijgt ontzettend groot, omdat er dan nog niet veel andere recipes zijn om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
Heb ondertussen mijn eerste modular steel ingots fabriekje in de blueprint staan. Vier smelters op de eerste verdieping en drie foundries op de tweede, modulair opgezet zodat alleen lifts geplaatst moeten worden aan de buitenkant zodat goederen van boven naar onder (of andersom) bij de juiste niveaus kunnen komen. Goed voor 240ingots/m, wel met alt recipe waarbij er iron ingots met coal worden gebruikt.

Met mk3 belts full throughput kan ik echt maar twee blueprints op mekander plaatsen maar vooralsnog heb ik aan 240 steel ingots/m wel genoeg. Toch? Toch…?! Mhh nu ik eraan denk moet ik maar een mk4 maken want encased beams heb ik nu ook in de massa productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
zojuist Geothermal Generator unlocked: wel instabiel maar wel goedkoop te maken en als je genoeg Power Storages plaatst lijkt het me prima toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2EaNqM6ubcfTswdoOO_Npxqm2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uIkNc3S4AdNiiUPXFJnk5yzx.png?f=user_large

grote voordeel: je hoeft er geen resources naar toe te sturen denk ik, ik ben er nu voor 5x aan het craften, zo plaatsen redelijk vlakbij (Rocky Desert)

[ Voor 18% gewijzigd door Kol Nedra op 16-09-2024 20:12 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Kol Nedra schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:05:
zojuist Geothermal Generator unlocked: wel instabiel maar wel goedkoop te maken en als je genoeg Power Storages plaatst lijkt het me prima toch?
[Afbeelding]

grote voordeel: je hoeft er geen resources naar toe te sturen denk ik, ik ben er nu voor 5x aan het craften, zo plaatsen redelijk vlakbij (Rocky Desert)
Toen ik motors ging maken zat ik al op 6200 MW (met wat handgemaakte motors voor de generators) dus vind dat die wel iets eerder/makkelijker zou mogen unlocken, want zeker aan het begin kan je zoiets goed gebruiken.

Maar alles is meegenomen dus misschien plaats ik ze nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 16-09-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIz27ESANB6mJK0cuhIkgslaymo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bcdU91sb68eYPV4mS0dkOXKl.png?f=fotoalbum_large

Mijn math is not mathing. Ik heb de bovenstaande setup gebouwd. 3 water extractors voorzien de 8 coal generators van precies genoeg water. Dat werkt ook top. Maar de coal (die met een Mk.2 band worden aangevoerd) voorziet alleen de eerste 4 generatoren. Terwijl zo'n coal generator 15 coal/min nodig heeft. 120/15 = 8. Ik heb alle generatoren gevuld met 100 voordat ik deze setup aanzette. Maar na een tijdje vallen de achterste vier uit en doen alleen de voorste vier hun werk. Wat doe ik verkeerd?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Je hebt 1 miner, daar 2 powershards ingestopt en vervolgens de overclock vergeten te schuiven?
Je hebt 2 miners, maar slechts 1 goed aangesloten?
Maw, ga de bronnen en aanvoer van coal eens bij langs en kijk wat daar gebeurt, want er ligt duidelijk te weinig op je belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

PeaceNlove schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:35:
Je hebt 1 miner, daar 2 powershards ingestopt en vervolgens de overclock vergeten te schuiven?
Je hebt 2 miners, maar slechts 1 goed aangesloten?
Maw, ga de bronnen en aanvoer van coal eens bij langs en kijk wat daar gebeurt, want er ligt duidelijk te weinig op je belt
Nee, ik gebruik geen power shards. Geen over- of underclock. De aanvoerbelt gaat met 120 coal/min. Ik snap er niets van. Ik heb nu de voorste vier uitgezet, en dan zie je de achterste vier weer aangaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
Mog schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:49:
[...]

Nee, ik gebruik geen power shards. Geen over- of underclock. De aanvoerbelt gaat met 120 coal/min. Ik snap er niets van. Ik heb nu de voorste vier uitgezet, en dan zie je de achterste vier weer aangaan.
Of je hebt per ongeluk ergens een klein stukje mk1 belt in zitten, even de hoofdaanvoer slopen, soms zit het ergens in een splitter verstopt.

Je kunt het wel aan je miner output zien, al;s die steeds even een tel "stokt" en niet lekker doorloopt, is dit aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gwindorian schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:53:
[...]

Of je hebt per ongeluk ergens een klein stukje mk1 belt in zitten, even de hoofdaanvoer slopen, soms zit het ergens in een splitter verstopt.

Je kunt het wel aan je miner output zien, al;s die steeds even een tel "stokt" en niet lekker doorloopt, is dit aan de hand.
Dat was het idd. De main belt liep niet goed door. Ik had het tussenstukje tussen de eerste twee splitters per ongeluk gemaakt van Mk.1 belts. Pffff... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het jammer dat je de input stack size niet kunt limiten van een gebouwtje. In zo'n setup als deze duurt het altijd even voordat de input netjes verdeeld wordt over alle factories, omdat de eerste al 50% van het totaal afsnoept tot zijn volledige stack is gevuld. Terwijl hij eigenlijk nooit meer dan 2x de input nodig heeft om continu te draaien.

Nu valt het bij coal burners nog wel mee, maar als je op schaal dingen bouwt waarvan maar weinig per minuut aan input nodig is, zoals de Assembly Director System die 0.75 Supercomputers/min nodig heeft, dan moet je dus eerst een uur lang Supercomputers poduceren voordat alles gevuld is 8)7. Of je moet heel veel moeite doen om dingen gebalanceerd te splitten.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beakzz schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:21:
[...]

Toen ik motors ging maken zat ik al op 6200 MW (met wat handgemaakte motors voor de generators) dus vind dat die wel iets eerder/makkelijker zou mogen unlocken, want zeker aan het begin kan je zoiets goed gebruiken.

Maar alles is meegenomen dus misschien plaats ik ze nog wel.
Ik ga nu motors maken en zit pas op 600MW :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fuck, olie is echt teringver van Grass Fields :'(. Nou ja, dan de trein eerst maar doen.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2024 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:52
.oisyn schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:55:
Fuck, olie is echt teringver van Grass Fields :'(. Nou ja, dan de trein eerst maar doen.
Even een betonfabriekje opzetten en flink aan de slag met foundations :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzgVeRJsYOQrt8RFq-sumaSto_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMPrFS2wKKyhv4essI6YdceS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8_Mv7xIsv5Ms3hVLchYtlHNc-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h2JCCZ4zLJokNozmGvxwijba.png?f=fotoalbum_large
Je kan vanaf dat grote gat in gras fields (waar je ook je kolencentrales had staan) in een vrijwel rechte lijn naar rechts. Dan een knik en je zit recht voor alle olie. De boel volplempen met stackable supports en je kan best snel de boel aansluiten. Er zit daar genoeg olie om 4 buizen te vullen.

Ik heb intussen die grote krater volstaan met rubber (400) & plastic (400) productie op 2 van die buizen. En nog 5000MW aan elektriciteitsproductie van het restafval daarvan :P En heb nog 2x 600 aan olie waar ik wat mee moet doen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpmDlfc_icbqr91eS1MSgfqI1L0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zxDsjaIVMJRsQHe6qjeJZ3C8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik ben gisteren begonnen om een basis te bouwen in gebied rocky Desert/grass fields...... bij grass fields op de rand pure coal gevonden namelijk (moest hoog klimmen), dit gaat via de belt direct helemaal naar beneden richting rocky Desert ergens in de buurt van bauxiet pure, basis is nog niet klaar, hopelijk vanavond wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 17-09-2024 10:16 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Kol Nedra schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:15:
ik ben gisteren begonnen om een basis te bouwen in gebied rocky Desert/grass fields...... bij grass fields op de rand pure coal gevonden namelijk (moest hoog klimmen), dit gaat via de belt direct helemaal naar beneden richting rocky Desert ergens in de buurt van bauxiet pure, basis is nog niet klaar, hopelijk vanavond wel :)
Grass fields coal hoef je niet hoog te klimmen volgens mij, zit jij bij crater lakes? Daar zitten 3 coal nodes bij elkaar en veel water, ideaal plekje voor coal generators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
.oisyn schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:17:
Ik vind het jammer dat je de input stack size niet kunt limiten van een gebouwtje. In zo'n setup als deze duurt het altijd even voordat de input netjes verdeeld wordt over alle factories, omdat de eerste al 50% van het totaal afsnoept tot zijn volledige stack is gevuld. Terwijl hij eigenlijk nooit meer dan 2x de input nodig heeft om continu te draaien.

Nu valt het bij coal burners nog wel mee, maar als je op schaal dingen bouwt waarvan maar weinig per minuut aan input nodig is, zoals de Assembly Director System die 0.75 Supercomputers/min nodig heeft, dan moet je dus eerst een uur lang Supercomputers poduceren voordat alles gevuld is 8)7. Of je moet heel veel moeite doen om dingen gebalanceerd te splitten.
Paar portable miners op de ore en handmatig vullen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Murc1elag0 En lees nu de tweede alinea nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
PeaceNlove schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:58:
[...]

Grass fields coal hoef je niet hoog te klimmen volgens mij, zit jij bij crater lakes? Daar zitten 3 coal nodes bij elkaar en veel water, ideaal plekje voor coal generators
ken de map niet heel goed maar ik zit vlakbij de Geysers (waarvan 1 pure) de coal zit iig zeer vlakbij een cliff naar beneden

ik ga de coal ervan gebruiken voor productie (niet voor energie)

[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 17-09-2024 11:37 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Kol Nedra Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je Grass Fields en Rocky Desert in een adem noemt want die zitten echt op compleet tegenovergestelde plekken van de map :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
.oisyn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:17:
@Murc1elag0 En lees nu de tweede alinea nog eens ;)
Ligt eraan of je een manifold line gebruikt of niet, de ander optie is een balancer maken die alles netjes verdeelt over je inputs dit vergt echter meer ruimte omdat je belts moet splitten en weer mergen, dit kost dus wel wat moeite en meer rekenwerk.
Een manifold line vul je aan een kant maar kan dan wat langer duren voor het systeem helemaal gevuld is, voordeel is dat het makkelijker is op te zetten en minder ruimte kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals ik al zei: "Of je moet heel veel moeite doen om dingen gebalanceerd te splitten." Stack limiten zou een fijne QoL feature zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
.oisyn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:43:
@Kol Nedra Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je Grass Fields en Rocky Desert in een adem noemt want die zitten echt op compleet tegenovergestelde plekken van de map :)
misschien heet het anders dan, maar ik klom helemaal naar boven toe en het was iig helemaal groen :)
ik maak wel een foto vanavond van locatie

ken de map niet en vind het juist ook leuk dat ik het helemaal zelf ga ontdekken

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 17-09-2024 11:48 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Kol Nedra schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:47:
[...]
misschien heet het anders dan
Northern Forest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gixxer27
Heel veel moeite wil ik het ook niet noemen maar kost wel iets meer dan een manifold ja.
Ik gebruik bijna geen load balancers maar dan kan het soms wat lang duren voor een manifold gevuld is en alles efficiënt loopt.

Maar dat is het mooie van satisfactory build how you want :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Kol Nedra schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:35:
[...]

ken de map niet heel goed maar ik zit vlakbij de Geysers (waarvan 1 pure) de coal zit iig zeer vlakbij een cliff naar beneden

ik ga de coal ervan gebruiken voor productie (niet voor energie)
Ik ben er vrij zeker van dat je dan bij crater lakes zit. Heeft idd ook veel gras, maar grass fields heeft nog veel meer gras ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Ik zat een video te kijken van iemand die de beginfase van 1.0 opnieuw doorloopt en het viel me op dat dit wezenlijk verschilt met mijn ervaring op een dedicated server. Zo heb ik nooit in een ruimtepod gezeten en was mijn hub ook in een keer klaar. De verschillende fases van het opbouwen van de hub heb ik niet hoeven doorlopen. Zijn er toevallig meer mensen die gestart zijn met een nieuwe game op een dedicated server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
3raser schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:44:
Ik zat een video te kijken van iemand die de beginfase van 1.0 opnieuw doorloopt en het viel me op dat dit wezenlijk verschilt met mijn ervaring op een dedicated server. Zo heb ik nooit in een ruimtepod gezeten en was mijn hub ook in een keer klaar. De verschillende fases van het opbouwen van de hub heb ik niet hoeven doorlopen. Zijn er toevallig meer mensen die gestart zijn met een nieuwe game op een dedicated server?
Waarschijnlijk heb je geen onboarding gedaan, de tutorial is optioneel en misschien niet beschikbaar op een server?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

XWB schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:48:
[...]

Waarschijnlijk heb je geen onboarding gedaan, de tutorial is optioneel en misschien niet beschikbaar op een server?
Het is me niet opgevallen dat dit een optie was tijdens het aanmaken op de server. Misschien is dit wel geen optie op de server omdat je er met meerdere spelers tegelijkertijd in kan stappen. Wat als er een speler verbind halverwege de scene met de droppod? Krijgt die dan zijn eigen onboarding scene? Nu je het zo zegt gok ik zomaar dat dit dus op servers niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

RvV

Nee, maar ik zat er wel weer aan te denken. De kinderen spelen soms in mijn game mee. Het zou wel handig zijn om een dedicated server te draaien waar we zo in een uit kunnen hoppen. Uit een ver verleden kan ik mij nog herinneren dat het nog een beetje buggy was. Misschien dat het inmiddels allemaal goed werkt. :)

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

RvV schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:53:
[...]

Nee, maar ik zat er wel weer aan te denken. De kinderen spelen soms in mijn game mee. Het zou wel handig zijn om een dedicated server te draaien waar we zo in een uit kunnen hoppen. Uit een ver verleden kan ik mij nog herinneren dat het nog een beetje buggy was. Misschien dat het inmiddels allemaal goed werkt. :)
Ik heb al wat uurtjes op de server gespeeld voorafgaand aan de 1.0 versie en ik moet zeggen dat ik na de officiële 1.0 release geen gekke dingen meer heb gezien. Met 1.0 is de dedicated server ook officieel ondersteund. Als er dingen niet werken zal dat dus vast wel opgelost worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3raser schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:53:
[...]

Het is me niet opgevallen dat dit een optie was tijdens het aanmaken op de server. Misschien is dit wel geen optie op de server omdat je er met meerdere spelers tegelijkertijd in kan stappen. Wat als er een speler verbind halverwege de scene met de droppod? Krijgt die dan zijn eigen onboarding scene? Nu je het zo zegt gok ik zomaar dat dit dus op servers niet beschikbaar is.
Bij single player is het in elk geval een optie om de tutorial te doen. En je krijgt er een Steam achievement voor :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

XWB schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:01:
[...]

Bij single player is het in elk geval een optie om de tutorial te doen. En je krijgt er een Steam achievement voor :p
Oh nee! ;(
Ik zie hem niet in mijn achievements staan op de steam website. Maar ik zie ook niet welke het dan zou moeten zijn.

[edit] Gelukkig heb ik deze al wel. :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.akamai.steamstatic.com/steamcommunity/public/images/apps/526870/3079edf779830e352436b9b4c368b9d98438de26.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door 3raser op 17-09-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
.oisyn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:44:
Zoals ik al zei: "Of je moet heel veel moeite doen om dingen gebalanceerd te splitten." Stack limiten zou een fijne QoL feature zijn.
Ik denk dat mijn definitie van heel veel moeite en die van jou voor Satisfactory wat verder uit elkaar liggen dan haha. Maar wie weet dat ze open staan voor je suggestie! Top development team als je het mij vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
3raser schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:53:
[...]

Dit is een bekend issue, op dedicated servers begin je in tier 2, dit staat in de laatste patchnotes (van afg donderdag)
Players are currently starting off at tier 2 upon entering the game on Dedicated Servers, skipping past tier 1. We’re currently looking into limiting the skipped parts of the game on Dedicated Servers to the intro sequence only (tier 0), and possibly even enabling players to experience tier 0 on Dedicated Servers as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3raser schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:07:
[...]

Oh nee! ;(
Ik zie hem niet in mijn achievements staan op de steam website. Maar ik zie ook niet welke het dan zou moeten zijn.

[edit] Gelukkig heb ik deze al wel. :P
[Afbeelding]
Deze:

Afbeeldingslocatie: https://satisfactory.wiki.gg/images/3/34/COMPLETE_ONBOARDING_unlocked.jpg
Complete the Onboarding process

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 17-09-2024 16:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:30

Clush

Do as I say...

Gister opnieuw begonnen nadat ik afgelopen weekend het spel een beetje heb verkend. Na de onboarding als eerste project gekozen voor een kleine energiecentrale met 3x3 biomass generators:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aj_o_uuNdTcbObFsJN6jFxApp7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pSmdjWHMf8HYAflTUR7nC9r.jpg?f=fotoalbum_large

It ain't much, but it's mine.

Ik hoop dat ik aan 270MW genoeg heb om straks de switch te maken naar kolen, maar anders is mijn krachtcentrale vrij makkelijk uit te breiden of te kopieren. Moet zodadelijk nog wel een puntje op de i zetten door solid biomass fuel vrij te spelen, voor de rest is het plan om vanavond mijn ijzerproductie en verwerking op orde te krijgen.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:40:
[...]

Ik ga nu motors maken en zit pas op 600MW :X
En m'n stroom klapte eruit op het moment dat ik fuel generators unlockte :D. Even een paar biomass generators bijgebouwt om iig de klap op te vangen tot de fuel generators in werking zijn getreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Ja ik kwam er ook niet uit, ik merkte dat de dedicated server gelijk op Tier 2 zit, ondanks dat ik anders instel. Ik heb wat rondgezocht en de enige optie lijkt te zijn om een local multiplayer game te starten. Hier kun je dan het begin op pakken. Vervolgens kun je na de eerste stappen in die savegame uploaden naar je server en daar verder spelen.

Dit is mijn plan, maar tot nu toe ben ik nog niet toegekomen om Satisfactory op te pakken en dit te proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:53:
[...]

En m'n stroom klapte eruit op het moment dat ik fuel generators unlockte :D. Even een paar biomass generators bijgebouwt om iig de klap op te vangen tot de fuel generators in werking zijn getreden.
Gelijk een 5 a 10 tal backup batterijen neerzetten, die vangen de (piek)klappen op :)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Murc1elag0 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat mijn definitie van heel veel moeite en die van jou voor Satisfactory wat verder uit elkaar liggen dan haha. Maar wie weet dat ze open staan voor je suggestie! Top development team als je het mij vraagt.
Het (lees: mijn) voornaamste probleem is dat die manier van balancing dan vooral ook lelijk is. Een alternatieve oplossing voor het probleem van @.oisyn is als je een soort throughput-limiters zou kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Clush schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:55:
... voor de rest is het plan om vanavond mijn ijzerproductie en verwerking op orde te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7P0v-QYmVfF0Gst_FCtOY5tU3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEvP1mUy8NVgmVilnBxJmrWP.jpg?f=fotoalbum_large

En het resultaat. Helemaal links staat mijn koperlijntje. De rest is ijzer (2x plates, 2x rods, 2x screws en rechts de uiteindelijk reinforced plates). Screenshot is genomen voordat ik Mk. 2 conveyor belts had, maar inmiddels draaien de reinforced plates op 100%. En alle restproductie onderweg wordt mooi opgevangen

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb nu toch het idee een bug te zien op de dedicated server. Mijn conveyors doen raar bij splitters en als ze items in een storage container stoppen. Het lijkt dan alsof de lijn stopt, een seconde wacht en dan pas door gaat. En dit per item, dus de boel loopt stevige vertraging op. Zojuist even op updates gecontroleerd en die was er wel. Die geinstalleerd en de server herstart en nu lijkt het weer normaal te lopen. Eens zien of dit zo blijft.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
Heb inmiddels een soort van mega storage gebouwd waarbij ik het gros van de basis materialen laat aanvoeren. Alles komt netjes binnen met belts / pipes uit de grond en gaat naar primaire opslag die gebruikt kan worden voor het produceren van complexere producten. Smart splitter met een overflow naar een tweede smart splitter die primair een dimensional depot vult en weer overflow heeft naar een awesome sink. Tot zover de nette gestructureerde opzet (afgezien van de enorme spaghetti aan aanvoerlijnen met treinen en belts).

Mijn idee was om vervolgens een soort van buses met afsplitsing te maken naar volgende verdiepingen waar ook weer alles netjes en gestructureerd in elkaar zou zitten. Poging 1 is keihard mislukt. :P Nu eerst maar even de producten voor het unlocken van de volgende tier produceren en daarna weer met de bulldozer door de hele opzet heen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:37:
Smart splitter met een overflow naar een tweede smart splitter die primair een dimensional depot vult en weer overflow heeft naar een awesome sink.
Hoe doe je dat precies? Want er kunnen nog items tussen de splitter en de depot, dus als het depot vol zit met dat materiaal, dan blokkeren die items de aanvoer van andere items. En die zijn al door de splitter dus ze gaan niet naar de overflow belt.
Mijn idee was om vervolgens een soort van buses met afsplitsing te maken naar volgende verdiepingen waar ook weer alles netjes en gestructureerd in elkaar zou zitten. Poging 1 is keihard mislukt. :P Nu eerst maar even de producten voor het unlocken van de volgende tier produceren en daarna weer met de bulldozer door de hele opzet heen.
Herkenbaar. Mijn aanpak is tot nu toe nog niet heel systematisch :P. Ik bouw dan weliswaar veel netter alles op foundation, wat ik in mijn vorige playthrough pas een beetje ging doen na het unlocken van oil, maar zonder world grid alignment dus allemaal platforms die niet op elkaar aansloten 8)7.

Nu is alles wel iets netter opgezet, maar het blijft spaghetti. Sowieso staan er nog dingen van voordat ik foundations had unlocked, de eerste paar iron en coal miners met direct daaraan vast een productielijn wat simpel begon (plates en wires) maar waar naar verloop van tijd steeds weer zingen bij zijn gehackt. Maar ook de eerste flinke foundation slab wat redelijk clean begon maar inmiddels is uitgegroeid naar een redelijke spaghetti omdat je dat ene item wat je eerst alleen maakte voor in je inventory dan nodig gaat hebben voor andere items die je compleet ergens anders bouwt. :X

Ik wil eigenlijk de hele boel platgooien en efficienter aanpakken, ook met de betere alternatieve recipes die ik inmiddels heb unlocked.

Ik heb ook iets van 1000 uur in Factorio zitten, dus het bouwen van grote factories is me in dat opzicht niet vreemd, maar Satisfactory is toch... anders :P. Komt misschien ook omdat je in Factorio te maken hebt met resources die op kunnen, dus je beweegt toch al snel naar een centraal punt voor je smelters, ipv dat je maar weer een nieuwe node aanboort voor een nieuwe productielijn. Even naast het feit dat het in Factorio makkelijk is om massaal te bouwen, bij Satisfactory is het veel meer handwerk, waar ik best wel een hekel aan heb.

[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik probeerde gisteren een stack split van 45+55 te doen van een stack van 100 items, en dat kon dus niet. Want als je de slider aanpast, dan is er geen plekje voor 45, dus mag je het ook niet handmatig invullen. Dat vind ik dus zo dom |:(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
.oisyn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 09:41:
[...]

Hoe doe je dat precies? Want er kunnen nog items tussen de splitter en de depot, dus als het depot vol zit met dat materiaal, dan blokkeren die items de aanvoer van andere items. En die zijn al door de splitter dus ze gaan niet naar de overflow belt.
Die snap ik niet helemaal. Dit is de schematische opzet:
https://excalidraw.com/#j...zv,eUJ_XNGz6OidVN4Bgagphw

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh je bouwt een dimensional depot per resource?

• Mugwump
.oisyn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:01:
[...]

Oh je bouwt een dimensional depot per resource?
Ja anders loop je inderdaad aan tegen het feit dat je dimensional depot blokkeert inderdaad. Volgens mij zijn er in satisfactory niet echt manieren om dit anders op te zetten. In een game als Factorio kun je helemaal los gaan met signalen waarmee je feitelijk conditionele logica aan het programmeren bent.

• Rostriano
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-08 18:03

[...]

Herkenbaar. Mijn aanpak is tot nu toe nog niet heel systematisch :P. Ik bouw dan weliswaar veel netter alles op foundation, wat ik in mijn vorige playthrough pas een beetje ging doen na het unlocken van oil, maar zonder world grid alignment dus allemaal platforms die niet op elkaar aansloten 8)7.
Ik houd persoonlijk niet van dat grid-achtige dus ik bouw niks op world grid, of het moet bij toeval een keer uitlijnen. Maar vertikaal kun je dingen gelijk krijgen door als eerste fundering een 2m of 4m fundering te gebruiken. Daarmee heb je een soort van vertikale world grid-alignment en zit je dus later dus niet met een afwijking van 30 cm ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump

[...]

Nu is alles wel iets netter opgezet, maar het blijft spaghetti. Sowieso staan er nog dingen van voordat ik foundations had unlocked, de eerste paar iron en coal miners met direct daaraan vast een productielijn wat simpel begon (plates en wires) maar waar naar verloop van tijd steeds weer zingen bij zijn gehackt. Maar ook de eerste flinke foundation slab wat redelijk clean begon maar inmiddels is uitgegroeid naar een redelijke spaghetti omdat je dat ene item wat je eerst alleen maakte voor in je inventory dan nodig gaat hebben voor andere items die je compleet ergens anders bouwt. :X

Ik wil eigenlijk de hele boel platgooien en efficienter aanpakken, ook met de betere alternatieve recipes die ik inmiddels heb unlocked.

Ik heb ook iets van 1000 uur in Factorio zitten, dus het bouwen van grote factories is me in dat opzicht niet vreemd, maar Satisfactory is toch... anders :P. Komt misschien ook omdat je in Factorio te maken hebt met resources die op kunnen, dus je beweegt toch al snel naar een centraal punt voor je smelters, ipv dat je maar weer een nieuwe node aanboort voor een nieuwe productielijn. Even naast het feit dat het in Factorio makkelijk is om massaal te bouwen, bij Satisfactory is het veel meer handwerk, waar ik best wel een hekel aan heb.
Mijn insteek bij Satisfactory is sowieso smelting 'lokaal' als je wat patches dicht bij elkaar hebt evenals staalproductie (inclusief encased beams als je limestone in de buurt hebt) en olie-afgeleiden als plastic e.d. Dat dan weer vervoeren met treinen naar centrale punten waar je meer geavanceerd spul maakt.

Games als Factorio (en ook b.v. Dyson Sphere Program) zijn veel meer gericht op het echt bouwen van gigantische factories met veel meer controle over de flow van resources.
Satisfactory heeft toch een iets andere insteek. Ik kijk wel een aantal streamers op Twitch / YouTube en daar zie je ook wel een duidelijk contrast. Iemand als Nilaus is veel meer van de automatisering en optimale efficiëntie dus die is minder gecharmeerd van Satisfactory. Met name ook vanwege het toch wat gebrekkige overzicht tenzij je flight mode aanzet onder advanced options. Hij bouwt ook echt gewoon efficiëntte blokkendozen die er niet uitzien. :P
Iemand als TotalXclipse verzuipt echt in het bouwen van elegante fabrieken met alle details erop en eraan en vind deze game dan ook helemaal fantastisch maar gaat er echt in een slakkentempo doorheen.

• Kol Nedra
train unlocked, nu maar eens goed nadenken hoe ik dat ga maken ipv zomaar ergens neerzetten :)
Rocky Mountens bij mij is 1 grote puinhoop, dit laat ik voorlopig wel zo en vooral in andere gebieden moet het netter en beter gaan :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kol Nedra schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:57:
train unlocked, nu maar eens goed nadenken hoe ik dat ga maken ipv zomaar ergens neerzetten :)
Rocky Mountens bij mij is 1 grote puinhoop, dit laat ik voorlopig wel zo en vooral in andere gebieden moet het netter en beter gaan :)
Wij zijn met ons groepje vrienden ook weer bij treinen aangekomen, voor mij de eerste keer in Satisfactory (maar wel hele uitgebreide netwerken in Factorio gebouwd). Ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
3raser schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:18:
Ik heb nu toch het idee een bug te zien op de dedicated server. Mijn conveyors doen raar bij splitters en als ze items in een storage container stoppen. Het lijkt dan alsof de lijn stopt, een seconde wacht en dan pas door gaat. En dit per item, dus de boel loopt stevige vertraging op. Zojuist even op updates gecontroleerd en die was er wel. Die geinstalleerd en de server herstart en nu lijkt het weer normaal te lopen. Eens zien of dit zo blijft.
Wij liepen tegen precies hetzelfde probleem aan. Het ging gepaard met enorm hoge latency momenten die zichtbaar waren in de Server Manager. Restart werkte echter was het maar voor 15 minuten. Het was merkbaar en lichtelijk vervelend bij tier 2. Maar ondertussen bij tier 5 aangekomen en het is niet meer speelbaar.

Uiteindelijk besloten om een server via gamed.de te huren en de oude save te importeren, werkt tot zover als een zonnetje.

Dedicated server liep op een simpele NUC. Voor 1.0 nooit deze problemen gehad en betwijfel ook of het aan het apparaat ligt aangezien maar een fractie van de resources wordt gebruikt.

• Mday
Schiet me maar neer maar ik heb de hetze over treinen nooit begrepen. Kost ontzettend veel moeite, ik snap de ballen van signalen, en de toegevoegde waarde is verwaarloosbaar ten opzicht van belts. Esthetisch, dan? Of kan je oprecht meer throughput creëren ?

[ Voor 9% gewijzigd door Mday op 18-09-2024 13:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Mday schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:23:
Schiet me maar neer maar ik heb de hetze over treinen nooit begrepen. Kost ontzettend veel moeite, ik snap de ballen van signalen, en de toegevoegde waarde is verwaarloosbaar ten opzicht van belts. Esthetisch, dan? Of kan je oprecht meer throughput creëren ?
Het voordeel van treinen is dat ze hele bakken resources in één keer over kunnen brengen en heel snel zijn, dus ja de throughput is enorm en zeker over lange afstanden veel groter dan andere opties. Daarnaast kunnen treinen één grote ring of middenbaan gebruiken om enorme afstanden af te leggen ipv dat je belts door je hele wereld hebt zigzaggen.

De signals zijn eigenlijk heel simpel; een block signal checkt of het volgende blok vrij is, een path signal checkt of het blok achter de eerstvolgende block signal op de route die de trein wil nemen vrij is.

Als je bijv. een T-splitsing hebt waarbij zowel een trein rechtdoor kan (het korte streepje van de T) als een trein van onder naar rechts en je hangt daar 3 block signals aan dan wordt het één blok, als er dan twee treinen door willen moeten ze op elkaar wachten. Als je er een path signal voor zet dan kunnen ze samen in de splitsing zijn, zolang ze elkaar niet kruisen (dus een trein van rechts naar onder en een trein van onder naar links kan niet tegelijk).

Na een path signal heb je weer een block signal nodig om deze te 'clearen', want een path signal checkt dus eigenlijk vooral het blok erna ipv z'n eigen blok.

Er zijn wat mooie plaatjes te vinden van Factorio, waar het eigenlijk hetzelfde werkt, zoals bijv. deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2PxzuYsKnExh11L8kqAzGucvYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6fuCWaLaaB5DSViUJ7K7TBc3.png?f=fotoalbum_large
Alleen zijn het bij Factorio 'chain' en block signals ipv 'path' en block signals

[ Voor 5% gewijzigd door Oon op 18-09-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

RvV

Mday schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:23:
In principe wel. Je kunt 2 belts tegelijk invoeren per wagon. En als je dan een stuk of 10 wagons hebt, dan kun je een flinke lading verplaatsen waar je anders lomp veel belts had moeten maken. Voor korte stukjes prima, maar voor lange stukken bouw ik eerder de trein. :9

Y'24

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:51
Oon schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:31:
[...]

Het voordeel van treinen is dat ze hele bakken resources in één keer over kunnen brengen en heel snel zijn, dus ja de throughput is enorm en zeker over lange afstanden veel groter dan andere opties. Daarnaast kunnen treinen één grote ring of middenbaan gebruiken om enorme afstanden af te leggen ipv dat je belts door je hele wereld hebt zigzaggen.

De signals zijn eigenlijk heel simpel; een block signal checkt of het volgende blok vrij is, een path signal checkt of het blok achter de eerstvolgende block signal op de route die de trein wil nemen vrij is.

Als je bijv. een T-splitsing hebt waarbij zowel een trein rechtdoor kan (het korte streepje van de T) als een trein van onder naar rechts en je hangt daar 3 block signals aan dan wordt het één blok, als er dan twee treinen door willen moeten ze op elkaar wachten. Als je er een path signal voor zet dan kunnen ze samen in de splitsing zijn, zolang ze elkaar niet kruisen (dus een trein van rechts naar onder en een trein van onder naar links kan niet tegelijk).

Na een path signal heb je weer een block signal nodig om deze te 'clearen', want een path signal checkt dus eigenlijk vooral het blok erna ipv z'n eigen blok.

Er zijn wat mooie plaatjes te vinden van Factorio, waar het eigenlijk hetzelfde werkt, zoals bijv. deze:
[Afbeelding]
Alleen zijn het bij Factorio 'chain' en block signals ipv 'path' en block signals
Maar hoe doe je kruisingen? Ik ben nu nog niet zo ver, maar in mijn 0.8 save rijden kruisende lijnen tegen elkaar aan. Signals zien kruisende lijnen niet bij mij. Dan moet je een rotonde of verschillende verdiepingen bouwen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18
Ik bouw ze net als een knooppunt van een snelweg: kruisende wegen over of onder elkaar door en dan op en afritten om van richting te kunnen veranderen

Study everything, You'll find something you can use

• Mday
Oon schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:31:
[...]

[Afbeelding]
Pfoe. Thanks voor dit, vind het nog steeds lastig te volgen. Misschien moet ik maar gewoon zelf even wat meer vooruit plannen wat ik met treinen zou willen bereiken. Sowieso merk ik dat ik niet genoeg ‘macro’ denk om dit te verantwoorden, maar kan geen kwaad om eens wat meer moeite te doen…

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Caelarius
Zo, nu kan ik pas écht gaan bouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPwDxMhXJDizym7F3IqQoFL27XA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6UlN5t3UG8J6kU4Mxu5RNuNK.png?f=fotoalbum_large

• Kol Nedra
Gave mok <3 love it

ik zou graag trouwens wat multiplayer ervaring willen oppakken, lijkt het iemand hier leuk dat ik iemand join zo nu en dan?

stuur maar een privé berichtje :)

nothing stops this train

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Is het sowieso niet wat om een t.net-server op te starten?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Mugwump
Spookelo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:41:
[...]
Maar hoe doe je kruisingen? Ik ben nu nog niet zo ver, maar in mijn 0.8 save rijden kruisende lijnen tegen elkaar aan. Signals zien kruisende lijnen niet bij mij. Dan moet je een rotonde of verschillende verdiepingen bouwen?
Als je op YouTube zoekt op 'satisfactory train tutorials' vind je hier wel goede voorbeelden van.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:03
Zit even te kijken naar de eisen voor een server en valt mij op dat deze default ipv6 only is.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RvV schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:35:
[...]

In principe wel. Je kunt 2 belts tegelijk invoeren per wagon. En als je dan een stuk of 10 wagons hebt, dan kun je een flinke lading verplaatsen waar je anders lomp veel belts had moeten maken. Voor korte stukjes prima, maar voor lange stukken bouw ik eerder de trein. :9
"Don't underestimate the bandwidth of a truck loaded with harddisks hurling down the highway"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Twan V schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:52:
Is het sowieso niet wat om een t.net-server op te starten?
Oef, dat wordt een puinhoop denk ik. Lijkt me een full time job om dat enigszins te coordineren.

Een soort van challenge lijkt me wel lachen, bijvoorbeeld om een stand-alone fabriek voor het een of ander te bouwen.

Aan de andere kant kan ikzelf voorlopig m'n tijd nog wel kwijt in m'n normale game.

... not as I do.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Spookelo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:41:
[...]
[Disclaimer: ik heb nog amper wat met trains gedaan, maar van de ervaring die ik ermee had met update 6 was de implementatie ervan niet al te best.]

Hoe "kruis" jij je tracks, dan? Gewoon zoals je belts ook kunt kruisen, dus dwars door elkaar heen bouwen? Of sluit je ze wel netjes op elkaar aan? Ik vermoed dat daar je probleem zit.

• Oon
  • Niet online

Oon

Clush schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:19:
[...]

Oef, dat wordt een puinhoop denk ik. Lijkt me een full time job om dat enigszins te coordineren.

Een soort van challenge lijkt me wel lachen, bijvoorbeeld om een stand-alone fabriek voor het een of ander te bouwen.

Aan de andere kant kan ikzelf voorlopig m'n tijd nog wel kwijt in m'n normale game.
Ik denk ook dat dat in Satisfactory geen succes zou worden, die leent zich niet zo aan individuele projecten omdat je eigenlijk 24/7 bezig bent met progression en samen aan een fabriek werken is bijna niet te doen. Ik ben nu met een drietal anderen bezig en het is al een grote teringzooi :+

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:03
Oon schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:29:
[...]

Ik denk ook dat dat in Satisfactory geen succes zou worden, die leent zich niet zo aan individuele projecten omdat je eigenlijk 24/7 bezig bent met progression en samen aan een fabriek werken is bijna niet te doen. Ik ben nu met een drietal anderen bezig en het is al een grote teringzooi :+
De theoretische max is 128, dat is pas echt een uitdaging })

Heb alleen geen hardware over die ik ervoor kan gebruiken en aanschaffen gaat mij wat te ver.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:51
.oisyn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:20:
[...]

[Disclaimer: ik heb nog amper wat met trains gedaan, maar van de ervaring die ik ermee had met update 6 was de implementatie ervan niet al te best.]

Hoe "kruis" jij je tracks, dan? Gewoon zoals je belts ook kunt kruisen, dus dwars door elkaar heen bouwen? Of sluit je ze wel netjes op elkaar aan? Ik vermoed dat daar je probleem zit.
Ik kan het voorbeeld wat ik heb gebruikt niet meer vinden, maar het zag er ongeveer zo uit: https://www.reddit.com/r/...an_anyone_tell_me_why_my/
Ik had de signals wel werkend. Path bij opkomst van de kruising, block na de kruising.
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste