[PC] Satisfactory

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben een complete n00b. Voor 1.0 heb ik het spel niet gespeeld. Ik heb een fabriekje die gewoon werkt. Het is een grote rotzooi. Niets is recht, er zit geen groter idee achter dan het steeds stapje voor stapje uitbouwen. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik foundation en walls heb vrijgespeeld. Als ik daarmee ga bouwen komt de 1/128e Duitser die ik ben in me naar boven. ORDNUNG! Alles kaasrecht en netjes uitgelijnd. Maar het haal tegelijk ook een beetje de charme en knulligheid weg. Is dit iets waar ik doorheen moet? Of kan ik het spel ook prima verder spelen met het houtje-touwtje bouwwerk wat ik nu heb?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 12:03
Mog schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:00:
Ik ben een complete n00b. Voor 1.0 heb ik het spel niet gespeeld. Ik heb een fabriekje die gewoon werkt. Het is een grote rotzooi. Niets is recht, er zit geen groter idee achter dan het steeds stapje voor stapje uitbouwen. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik foundation en walls heb vrijgespeeld. Als ik daarmee ga bouwen komt de 1/128e Duitser die ik ben in me naar boven. ORDNUNG! Alles kaasrecht en netjes uitgelijnd. Maar het haal tegelijk ook een beetje de charme en knulligheid weg. Is dit iets waar ik doorheen moet? Of kan ik het spel ook prima verder spelen met het houtje-touwtje bouwwerk wat ik nu heb?
Je kan deze game helemaal spelen zoals je wilt, wil je super nette mega fabrieken opzetten go for it, wil je gewoon een grote spaghetti bende er van maken get to it 8)

Zoek maar eens op Let's game it out op Youtube die heeft alleen maar spaghetti en alles "werkt" niet geheel optiemaal maar het werkt wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gixxer27 op 12-09-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gixxer27 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:03:
[...]

Je kan deze game helemaal spelen zoals je wilt, wil je super nette mega fabrieken opzetten go for it, wil je gewoon een grote spaghetti bende er van maken get to it 8)
Nice! Kijken wie het bij mij gaat winnen 127/128e Nederlander of 1/128e Duitser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Bij het bouwen van die belt kan je ook tussen buildmode switchen. Met de default buildmode is alles schuin. Je hebt nu de duitse 'straight' buildmode. Denk dat dat is wat je zoekt.

Je moet echt gaan bouwen op foundation. De lucht in hoeft nog niet gelijk of met walls aan de slag. Als je iets verder komt heb je zoveel smelters en constructors nodig voor bepaalde items te maken. Als je op de kale grond blijft bouwen is het erg lastig om dan alles aan elkaar te koppelen en het overzicht te missen.

Ik heb deze planner in EA veel gebruikt
https://www.satisfactorytools.com/1.0/production

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeT0HKVpndM79bsvw_1o7oxmjdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Un3tjwLzITPEr6JoBnm7ef2m.png?f=fotoalbum_large

Zo kan je een beetje zien wat je allemaal moet bouwen voor 2 frames

[ Voor 31% gewijzigd door Woohooo op 12-09-2024 11:45 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:42
.oisyn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:10:
[...]

Biomass was altijd superkut, maar ik moet zeggen dat ik het nu wel goed te doen vind nu ze een belt input hebben. Ik had al vrij snel een container voor leaves en eentje voor wood neergezet, dat uiteindelijk allemaal geprocessed wordt naar solid biomass. Met 1 zo'n constructor (60 solid biomass/min) voed ik momenteel 8 biomass burners (4 solid biomass/min per stuk), wat goed is voor 240MW wat voorlopig ruim voldoende is (ben momenteel coal aan het unlocken, maar tier 1 en 2 had ik al volledig gedaan). Af en toe clear ik wat forests, wat ik toch al wilde doen om ruimte te creeren, als ik op productie zit te wachten.

Ik zit overigens in grassy fields dus genoeg vegetatie.
Grappig hoe we onafhankelijk tot exact dezelfde setup zijn gekomen. :P
Zit zelf in de rocky desert, dus iets minder vegetatie, maar wel weer veel mycelia wat ook wel lekker snel veel biomass oplevert.

Inmiddels op het punt aangekomen dat ik m'n initiële fabriekje volledig heb afgebroken en gestaag fatsoenlijke ratios e.d. aan het opzetten ben met mk2 belts e.d.
Eerste HD leverde gelijk cast screws op, dus ik heb al een mooie volle belt iron ore die resulteert in 10 reinforced plates / minuut.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 08:02
Ik ben zelf beetje verpest door alle mooie screnshots en filmpjes van spelers die prachtige gebouwen maken. Grotendeel van de spelers maken er gewoon spaghetti van..

• Gixxer27
grote_oever schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:41:
[...]

Ik ben zelf beetje verpest door alle mooie screnshots en filmpjes van spelers die prachtige gebouwen maken. Grotendeel van de spelers maken er gewoon spaghetti van..
Denk dat het overgrote deel er een beetje tussen zit, geen mooie gebouwen en alles helemaal strak maar meer op zwevende platformen maar wel enigszins netjes maar wel een grotere rotzooi met de aanvoer bijv.
Zo ziet het er bij mij atm ook uit namelijk ;)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:44
de game zal eigenlijk in multiplayer heel leuk zijn, maar dan ben je wel afhankelijk af van een game die op een server draait neem ik aan

nothing stops this train

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Werkt dat tegenwoordig een beetje? Ik had met een vriend een dedicated server, en dat was vorig jaar deze tijd, dus Update 6 denk ik? Maar het was wel ontzettend onstabiel, veel crashes op random momenten, vooral in exploration. Wat superkut was, want dan was ik op harddisk hunt, en dan dropte hij dus mijn inventory op de plek waar ik was en spawnde ik weer in de hub als ik inlogde. En met een beetje pech was ik op dat moment net boven een afgrond aan het vliegen en was de hele inventory dus weg.

Ook veel last van rubberbanding (terwijl de ping prima was), en vooral in combat gedroegen de kogels zich best wel raar. Die target seeking ammo was helemaal relatief nutteloos omdat de helft van de kogels gewoon nergens naartoe gingen.
Kol Nedra schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:25:
de game zal eigenlijk in multiplayer heel leuk zijn, maar dan ben je wel afhankelijk af van een game die op een server draait neem ik aan
Je kunt ook gewoon lokaal hosten, dan speelt iemand lokaal en de rest kan joinen. Het nadeel is dan natuurlijk vooral dat je afhankelijk bent van die persoon. Of je moet de savegame sharen oid.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2024 12:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mugwump
.oisyn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:35:
Ook veel last van rubberbanding (terwijl de ping prima was), en vooral in combat gedroegen de kogels zich best wel raar. Die target seeking ammo was helemaal relatief nutteloos omdat de helft van de kogels gewoon ergens naartoe gingen.
Volgens de patch notes zou hier het nodige in verbeterd moeten zijn in ieder geval.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 13:21
PeaceNlove schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:13:
[...]

Ik heb maar 1 regel: trucks en traktors zijn kak, lopen altijd vast en je bent blij als je treinen mag, dus ik vermijd die altijd tot ik treinen mag.

En bouwen op wereldraster is fijn, maar als ik het een keer vergeet dan boeie :)
Helemaal mee eens, voertuigen zijn erg matig.
Ik dacht dat ze treinen naar voren gehaald hadden naar Tier 4...
Helaas niet, dus toch nog maar even een super lange belt gemaakt... Later maar vervangen door een trein...

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Werkt dat tegenwoordig een beetje? Ik had met een vriend een dedicated server, en dat was vorig jaar deze tijd, dus Update 6 denk ik? Maar het was wel ontzettend onstabiel, veel crashes op random momenten, vooral in exploration. Wat superkut was, want dan was ik op harddisk hunt, en dan dropte hij dus mijn inventory op de plek waar ik was en spawnde ik weer in de hub als ik inlogde. En met een beetje pech was ik op dat moment net boven een afgrond aan het vliegen en was de hele inventory dus weg.

Ook veel last van rubberbanding (terwijl de ping prima was),
Ik zit met hetzelfde ja. Dedicated server werkte op update 6 heel slecht toen ik het ook probeerde. Nu zou het volgens hen een stuk stabieler moeten zijn.

Ga het wel weer proberen.
. Het nadeel is dan natuurlijk vooral dat je afhankelijk bent van die persoon. Of je moet de savegame sharen oid.
Werkt dat dan gewoon zomaar als je je savegame overzet ?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:06:
Werkt dat dan gewoon zomaar als je je savegame overzet ?
Yup, en hij trackt spelers. Dus als jouw vriend jouw multiplayer savegame laadt dan spawnt hij op de plek waar hij als laatst was in jouw savegame (of als een nieuwe speler in die wereld als ie nog nooit gejoint was) en ziet hij jouw op de grond zitten waar je op dat moment was. Als jij zijn game joint dan ga je verder van die plek.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2024 13:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

.oisyn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:17:
[...]

Yup, en hij trackt spelers. Dus als jouw vriend jouw multiplayer savegame laadt dan spawnt hij op de plek waar hij als laatst was in jouw savegame (of als een nieuwe speler in die wereld als ie nog nooit gejoint was) en ziet hij jouw op de grond zitten waar je op dat moment was. Als jij zijn game joint dan ga je verder van die plek.
Oh dat is wel nice om te weten. Maarja dan moet je natuurlijk wel altijd opletten dat je de nieuwste versie met elkaar shared en niet toevallig allebei gaat spelen zonder het van elkaar te weten XD

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:19:
[...]

Oh dat is wel nice om te weten. Maarja dan moet je natuurlijk wel altijd opletten dat je de nieuwste versie met elkaar shared en niet toevallig allebei gaat spelen zonder het van elkaar te weten XD
Ja dat ja, je kunt een cloud sync iets configeren maar dan loop je tegen een conflict aan als jullie beiden onafhankelijk van elkaar de game hebben geupdate :P.

Er valt vast wel iets te automatiseren waarbij altijd maar 1 persoon de savegame in gebruik kan hebben.

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

hellknight

Medieval Nerd

ik heb begin dit jaar een playtrough gedaan met een vriend met gebruik savegame sharing, en werkte prima
Folder aangemaakt op mijn Onedrive, hem daar rechten gegeven, en telkens nieuwste versie van de save daar neerzetten. We gebruikten de datum als deel van de filename voor de save (ISO notatie, dus yyyymmdd), zodat het direct duidelijk was wat de laatste versie was. Als 1 van ons ging spelen, en de ander was online in Steam of Discord, dan checkten we ff of de ander de game al gestart had.

Your lack of planning is not my emergency

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Gisteravond begonnen. Heb me gericht op het zo snel mogelijk Biomass en daarna Solid Biofuel te krijgen. Na de tutorial helemaal doorlopen te hebben en nu dus Solid Biofuel aan de gang - nog wel handmatig - ga ik eindelijk aan de slag om Biomass burners neer te plempen en dan beginnen met automatiseren. Nog wel lekker spaghettistijl maar zo min mogelijk zelf produceren. Heb er zin in.

Ik ben nu begonnen in de Rocky Desert. Leuke omgeving. Wel lekker anders dan die groene oase. Veel leuke nodes die in het begin belangrijk zijn zoals ijzer, koper en steen. Dus de eerste bouwseltjes kunnen makkelijk redelijk dicht bij elkaar gebouwd worden.

Eens kijken of ik nu verder kom dan Coal waar ik in m'n eerste Early Access poging bij gebleven was.

PSN ID: MrMichel_75

• Kol Nedra
Rocky Desert is een fijne start, coal node letterlijk ook direct aan het water, ongeveer 1200m van start punt in Rocky Desert.

vanavond weer verder, zin in!

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
RvV schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:47:
En dat is juist het leuke, dat je zelf kunt kiezen wat je als eerste gaat doen. Voor mij is dat "Coal power" (ik haat die biomass zoals iederen) en die "Blade Runner" schoenen. Zonder die schoenen duurt het allemaal zooooo lang om te verkennen.
De biomass burner was onhandig in early access, maar nu kunnen ze automatisch gevoerd worden. Dat scheelt veel frustratie, dus ik heb snel wat opgezet waardoor ik ruim voldoende stroom heb voor de productie van screws, iron rods, iron plates, wires en concrete.

Af en toe een rondje bos om hout te halen, maar dan kan je weer uren vooruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjh2n3-3P2T_LF9-EZzeOXN2Dzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50V99R9iy8viLKnbNxXm6XAR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gh2ZnNu_gr5-PD92jjEGGfnYy2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GPL9jrscZYpVNbcyp695b4r.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

RvV

XWB schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:58:
[...]

De biomass burner was onhandig in early access, maar nu kunnen ze automatisch gevoerd worden. Dat scheelt veel frustratie, dus ik heb snel wat opgezet waardoor ik ruim voldoende stroom heb voor de productie van screws, iron rods, iron plates, wires en concrete.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit. Ik heb mij nogal laten verblinden door mijn pure biomass haat uit het verleden. >:) Zo is het vele malen beter.

Y'24

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:46
Heb ook niet zo’n issue met biomass nu. Gaat prima iig tot coal is aangesloten en dan is het direct gedegradeerd tot noodstroom

• Kol Nedra
XWB schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet er netjes uit, bij mij is het 1 grote spaghetti chaos :p
mijn 1e basis laat ik voorlopig zo, gisteren coal unlocked en begin ermee gebouwd. mijn 2e basis ga ik wel netjes incl. foundation plaatsen.
alhoewel ik nog een mega grote newb ben (namelijk.niet verder gekomen dan coal fase, ga ik nu voor het eerst netjes bouwen met foundation, dus heb nog veel te leren :)

nothing stops this train

• Gixxer27
Heb inmiddels 900MW aan biomass burners staan en heb dus geen haast om coal op te zetten, dat is gewoon 1 volle 120 belt.
Als ik dan al naar coal overga word dit zoals iemand eerder al vermelde nood stroom voorziening, deze zal dus ook in een afgeslote eigen gebouw komen te staan weet alleen nog niet hoe het eruit gaat zien en waar ik die uiteindelijk neer ga zetten.

• Mugwump
Spaghetti op de grond, orde in de lucht hier. Nu maar eens kijken of ik staal van de grond kan krijgen, zodat ik m'n favoriete feature (hypertubes) kan unlocken. :P

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 08:02
Gixxer27 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:49:
[...]

Denk dat het overgrote deel er een beetje tussen zit, geen mooie gebouwen en alles helemaal strak maar meer op zwevende platformen maar wel enigszins netjes maar wel een grotere rotzooi met de aanvoer bijv.
Zo ziet het er bij mij atm ook uit namelijk ;)
De eerste factorio game zonder spaghetti moet ik zelf nog tegen komen. Vooral endgame. Maar goed, misschien bagatelliseer ik de gemiddelde gamer om zelf er beter uit te komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:45

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

.oisyn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:14:
[...]

Misschien moet je niet zo dwingend voorschrijven hoe het spel gespeeld moet worden ;)
doe even een beetje rustig gast... :F

Je vraagt wat, ik antwoord erop en vervolgens ga je mij daarop aanvallen? Zoek het dan lekker zelf uit

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:38
Kol Nedra schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:48:
Rocky Desert is een fijne start, coal node letterlijk ook direct aan het water, ongeveer 1200m van start punt in Rocky Desert.

vanavond weer verder, zin in!
Ben daar ook gestart alleen de coal gepakt rechts van de landing zone zeg maar. Alles is goed te doen behalve dat de quartz alleen in die stomme grot daar zit evenals Sam-ore....

Ben nog nooit bij de Rocjy Desert geweest dus wist dit niet... wordt een lange beld de grot uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
stijn1309 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:47:
[...]

Ben daar ook gestart alleen de coal gepakt rechts van de landing zone zeg maar. Alles is goed te doen behalve dat de quartz alleen in die stomme grot daar zit evenals Sam-ore....

Ben nog nooit bij de Rocjy Desert geweest dus wist dit niet... wordt een lange beld de grot uit..
Ja die Quartz en SAM in die grot is best annoying. Maar nu gasmaskers en nobelisk (godver, ik begrijp nu waar de naam vandaan komt… 😀) ietsje makkelijker te unlocken zijn niet heel onoverkomelijk. ook wel interesting want die cave ver-fabrieken biedt ook wel weer een mooie uitdaging. Sowieso even wat troep produceren om mijn hypertube te maken naar mijn kolencentrale en mijn main base.

Besef me nu: Er is bij je coal base een andere ingang de grot in maar daar heb je dus nobelisk voor nodig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mday op 12-09-2024 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Patch Notes: v1.0.0.1 – Build 366202
*Belangrijkste:
Fixed an issue where Coal Generators would stop working after interacting with them in some scenarios

https://www.reddit.com/r/...notes_v1001_build_366202/
Patch Notes: v1.0.0.1 – Build 366202

Hi Pioneers!

Hello again everyone, we want to say thanks for such an amazing reception to our 1.0 release. It has been incredible for all of us, and we really appreciate your enthusiasm

With that said, we have noticed that some of you are having issues that might prevent you from playing, so here are some fixes that will hopefully allow you to enjoy the game as well

If there are other problems that you still think need to be addressed, please let us know over at our QA Site https://questions.satisfactorygame.com/ Your posts have been extremely helpful so far and we read them all every day

Most of the team is taking a small break this Friday and Monday to recharge our batteries after the release, so we might take a bit more time to prepare the next set of fixes

In the meantime, you can check our Known Issues section below for information and workarounds if you’re still experiencing issues.

We hope you all continue enjoying our game and have a lot of fun over the weekend. See you soon <3

BUG FIXES

Fixed an issue where Coal Generators would stop working after interacting with them in some scenarios

Fixed a crash when chainsawing certain foliage

Please note that some foliage cannot be removed with the chainsaw currently, but it is removable by the Nobelisk

Removed the remaining functionality to take high-res screenshots while using photo mode since it was previously broken and causing crashes

Fixed two crashes related to AbstractInstance that could occur when joining specific saves in Multiplayer or Dedicated Servers

Fixed several crashes related to both hosting and joining multiplayer sessions

UI

Removed the suggested driver version popup for AMD drivers

Added a new tooltip on the Language selection menu

Some community translated languages are missing due to new and rewritten content for 1.0 that hasn’t had time to be translated yet. These will be added over time as more gets translated. If you’d like to help with translations, please join our Discord!

DEDICATED SERVERS

Fix for Dedicated Server Manager/HTTP API not binding to the correct bind address when there is only one network adapter in the system or multihome active, resulting in Server Manager not working.

KNOWN ISSUES

[Installation] 1.0 doesn’t download

Please make sure to exit Steam or the EGS launcher fully, or try verifying the game's files, and reattempt downloading the game.

[Installation (Steam)] There is an .exe error when launching the game

Please restart Steam and verify the game's files.

There are languages missing

These are the only officially supported languages: English, French, Italian, German, Spanish, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Russian, Simplified & Traditional Chinese.

A lot of translations for Satisfactory have been community driven, which means that every other language previously available (and potential new ones) needs to be translated by the community, before being added as community translations once more.

A lot of people in the community have already shown interest in helping us out with translations and we are ever so grateful to you all and we'll update translations in game as they come in! If you want to help out check out info on our Discord. Please note that you need to have been part of the server for a time to be eligible for this.

I Can't Switch supported Languages (workaround available)

If you still have any issue switching between officially supported languages, a quick fix for this is to exit the game, rename the **%LOCALAPPDATA%\FactoryGame\Saved\Config* folder to **%LOCALAPPDATA%\FactoryGame\Saved\Old_Config*, then launch the game.

Plugin Error on launch (workaround available)

This is related to mods installed. Mods currently do not work with 1.0 so please make sure to disable or even delete all your mods, until they are updated!

[Crash] Shader Cache (workaround available)

Users may experience the following Fatal Error when booting up the game: [File:C:\BuildAgent\work\b731a33f2a691e17\UE4\Engine\Source\Runtime\RHI\Private\PipelineStateCache.cpp] [Line: 365] Shader compilation failures are Fatal.

This can be fixed by forcing DirectX 11 (dx11) as the rendering API via the launch command: -dx11

Video of how to set dx11 as a launch option: YouTube: NEW Features we've added to Update 5 since release

Text information on how to set launch options: https://www.pcgamingwiki....ary:Command_line_argument

I can’t see the Early Access reward (Epic Games)

Everyone that has supported us during Early Access will receive some rewards upon starting up the game in 1.0, in the form of a new Helmet, Build Gun, and Trinket for said gun.

These rewards currently don’t appear on the EGS version of Satisfactory 1.0 - we know who you are and are currently working on getting this sorted! Thank you all so much for all the support!

White static effect over the game (AMD Radeon 5000 Series GPUs, possibly others)

This issue seems to be caused by broken AMD GPU drivers. Some workarounds on current drivers are:

Try disabling upscaling

If you really want to use upscaling, try using something other than FSR

If you really want to use FSR, try changing the value of the FSR application by single digit increments towards either the lower or higher end of your current settings

Force DirectX 11 as the rendering API through the launch command: -dx11

Mouse sensitivity feeling sluggish with V-Sync turned on

We’re currently investigating an issue where some players experience very sluggish mouse movement with V-Sync turned on. In the meantime, we recommend playing with V-Sync turned off if the mouse controls feel overly annoying.

Players starting at tier 2 on Dedicated Servers

Players are currently starting off at tier 2 upon entering the game on Dedicated Servers, skipping past tier 1. We’re currently looking into limiting the skipped parts of the game on Dedicated Servers to the intro sequence only (tier 0), and possibly even enabling players to experience tier 0 on Dedicated Servers as well.

**

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 16:11

Phreak

KTM SuperDuke

Hmmm er is inderdaad een nieuwe update. Nadat de client een update had gehad kreeg ik een version mismatch met mijn Dedicated Server.

Direct de Dedicated Server maar even herstart voor de update.
Helaas is er nu na de Dedicated Server Update nog steeds een version mismatch :?
Game Version: 366202
Server Version 365306
Ik krijg een vermoeden dat er net een update gepushed is, maar dat er een foutje gemaakt is bij die van de Dedicated Server.
Zijn er meer tweakers die een Dedicated server draaien die tegen hetzelfde aan lopen?

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@Phuncz Update is net 50min uitgegeven.
Even het de tijd gunnen,, je server loopt nog op de versie van de 1.0 ect.

**

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:17
Sinds de patch loopt de game niet lekker bij mij; FPS is strak 60, maar het lijkt toch te stutteren en hakkelen.

Ik zo eens rebooten.. maar eerst een coal plant maken !

//
Edit: het werd steeds erger; PC reboot lostte het op. 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Gwindorian op 12-09-2024 19:59 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shadow_Agent schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:44:
[...]
doe even een beetje rustig gast... :F
Nou ja, het was een luchtige opmerking.
Je vraagt wat, ik antwoord erop en vervolgens ga je mij daarop aanvallen? Zoek het dan lekker zelf uit
Ik zou de discussie dan even teruglezen :). Ik vroeg namelijk niets (nou ja, niet iets waar jij antwoord op gaf), ik zat te ranten op de automatische alignment van gebouwtjes met ctrl, waarop jij zei dat ik altijd op foundation moet bouwen, waarop ik reageer dat ik die toen nog niet unlocked had, waarop jij weer zegt dat ik alles maar gewoon lekker moet neerplempen.

Tja, ik maak zelf wel uit hoe ik bouw :). Ik vond de alignment functie gewoon irritant, dat is alles. Ben met 150 uur speeltijd ook niet heel nieuw in de game ofzo.

Maar goed, ik wil hier geen moeilijke discussie starten of de sfeer verpesten, we begrepen elkaar waarschijnlijk gewoon verkeerd en even goeie vrienden :)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 12-09-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:45

Shadow_Agent

.oisyn schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:49:

Maar goed, ik wil hier geen moeilijke discussie starten of de sfeer verpesten, we begrepen elkaar waarschijnlijk gewoon verkeerd en even goeie vrienden :)
dat laatste denk ik ook 😬

Uiteraard mag jij en iedereen volkomen zelf weten hoe hij of zij speelt :)

Succes met deze geweldige game! d:)b

[ Voor 60% gewijzigd door Shadow_Agent op 12-09-2024 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
Welnu, kleine dwarsdoorsnede na 11 uur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHaQnUIk2kP2Jq-8g20RPBUK0No=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EMJwqP2wjZdLqyS8MK7X2x3b.png?f=fotoalbum_large

• Kol Nedra
Zo, alle Biomass burners verwijderd en alles werkt nu naar behoren. De spagetti locatie laat ik lekker zijn gang gaan, maar moet nu wel nog wel focussen voor meer energie productie voordat ik echt een factory ga bouwen :)

edit:
also zojuist Blade Runners unlocked 8)

edit 2:
en zojuist ook parachute en de Xeno-Basher :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 13-09-2024 00:54 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Iemand de sam ore of quartz nodes al gevonden in rocky desert of zijn die toch echt weg?

Volgens https://satisfactory-calculator.com/en/interactive-map zou die toch op de rode plek moeten zitten. Nu in rocky desert begonnen, gisteren echt een tijd gezocht daar....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyxhtqlk2-MJFPZs2hBWZSMab9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41rmfF7OqW45DJADhS6af74o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
Woohooo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:40:
Iemand de sam ore of quartz nodes al gevonden in rocky desert of zijn die toch echt weg?

Volgens https://satisfactory-calculator.com/en/interactive-map zou die toch op de rode plek moeten zitten. Nu in rocky desert begonnen, gisteren echt een tijd gezocht daar....

[Afbeelding]
+1 Ik ben ook erg benieuwd, want dat is mijn volgende stap: Blade runners unlocken en dan is Quartz in de buurt wel fijn. Ik weet dat er noord oostelijk een Pure lag in 0,8 maar dat is best een stukje wandelen.

Maar die lijkt er op de map niet meer te zijn zie ik nu

[ Voor 3% gewijzigd door Gwindorian op 13-09-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:22

Soggney

Zeekomkommer

[Afbeelding]
als je sam node zoekt
spoiler:
Je vindt er één in de krater lake, Wel een impure node. (Die SAM ore op de map is al gemarkeerd, maar hoe SAM wordt weergegeven is nogal donker, in 1.0 zijn ze echt paars)

[ Voor 14% gewijzigd door Soggney op 13-09-2024 08:53 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zit dus in grassy fields, de dichtstbijzijnde quartz node is iets van 1600m :'(

Er is trouwens ook best weinig coal. Wat dat betreft is dit echt een waardeloze startplek.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 13-09-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:06

PeaceNlove

Deugleuter

[Afbeelding]
Die zit toch ook gewoon in die lange grot? Samen met de Quartz nodes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp8fLqFHlga1Yx7cBQLON_0BTZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AM8qHUmBq8DavHo7zxNctg8V.png?f=fotoalbum_large

De eerste kubus staat :D Maar ik moet nog flink wat tickets scoren om hem verder aan te kunnen kleden. Straight mode is wel echt de beste uitvinding ooit _/-\o_

Volgende kubus gaat copper verwerken, en daarna steel (y)

[ Voor 5% gewijzigd door London op 13-09-2024 09:23 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Ik wil juist een een keer geen kubus gaan bouwen en ook geen zwevende platformen, maar zo zagen ook al mijn fabrieken er uit tot nu toe :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gixxer27 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:25:
Ik wil juist een een keer geen kubus gaan bouwen en ook geen zwevende platformen, maar zo zagen ook al mijn fabrieken er uit tot nu toe :+
Ja ik heb de creatieve geest van een amoebe dus veel meer dan dit zal het vooralsnog niet worden :+ Maar als het werkt is het prima (y)

[ Voor 4% gewijzigd door London op 13-09-2024 09:26 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

PeaceNlove schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:58:
[...]

Die zit toch ook gewoon in die lange grot? Samen met de Quartz nodes
Ah ja dat zal het zijn, thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
London schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:26:
[...]

Ja ik heb de creatieve geest van een amoebe dus veel meer dan dit zal het vooralsnog niet worden :+ Maar als het werkt is het prima (y)
Eerlijk is eerlijk het is gewoon het makkelijkste bouwen ;) en alles van mij tot nu toe zag er zo uit maar ik wil nu een keer iets meer moeite er in stoppen en dus niet maar de makkelijkste route kiezen

De vraag is nog even hoe het er allemaal uit gaat zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

[Afbeelding]
Ze zijn er wel, maar in een grot. Er is ook een SAM node.

YouTube: Satisfactory Walk Through - Desert Ep64 - Exploration - Quartz Cave Pt1

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 13-09-2024 09:32 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gixxer27 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:29:
[...]

Eerlijk is eerlijk het is gewoon het makkelijkste bouwen ;) en alles van mij tot nu toe zag er zo uit maar ik wil nu een keer iets meer moeite er in stoppen en dus niet maar de makkelijkste route kiezen

De vraag is nog even hoe het er allemaal uit gaat zien
Sowieso, maar je kan er ook wel veel kanten mee op. Ik wil voor alles een aparte fabriek maken en dan met luchtbruggen verbinden.

En dan naar mate ik meer customization dingen heb unlocked met m'n tickets de boel wat meer aankleden en mooier maken dan de generieke kubus die het nu is.

It's about the journey after all :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
London schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:32:
[...]

Sowieso, maar je kan er ook wel veel kanten mee op. Ik wil voor alles een aparte fabriek maken en dan met luchtbruggen verbinden.

En dan naar mate ik meer customization dingen heb unlocked met m'n tickets de boel wat meer aankleden en mooier maken dan de generieke kubus die het nu is.

It's about the journey after all :P
Helemaal met je eens, zo ben ik pas op funderingen gaan bouwen toen ik de concrete foundations unlocked had in de awsome shop, ik kan niet meer bouwen op die standaart ficit foundations bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
voor het eerst zitten spelen met overclocking en underclocking, heel belangrijk eigenlijk wel om de stroomvoorziening goed stabiel te houden.

echt een leuke game, vanaf nu begint mijn journey echt in deze game, wat ik nu allemaal ontdek zal allemaal nieuw zijn, nooit verder gekomen dan tier 3.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 13:18
.oisyn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:54:
Ik zit dus in grassy fields, de dichtstbijzijnde quartz node is iets van 1600m :'(

Er is trouwens ook best weinig coal. Wat dat betreft is dit echt een waardeloze startplek.
Voor in het begin zijn die 2 pure nodes meestal wel zat. Tegen de tijd dat je meer nodig hebt zit je vaak al bij de olie.
Die pure coal aan de linkerkant zit erg dicht bij 2 normal iron nodes. Prima plek om je staal ingots in elkaar te draaien. (1 pure coal + 2 normal iron zodat alles optimaal draait)

En die node op die hoge rots dan voor elektra (het grote gat ernaast volgooien met foundations en er passen makkelijk 24 coal plants op, met water er direct naast). Water is alleen een groter probleem bij grassy fields. Dat kleine meertje is krap aan genoeg voor 6 extractors, dus je moet wel al snel aan het overklokken van die dingen. Of alles vanaf de waterval gaan aanvoeren }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Vanochtend nog even m'n koolcentrales fatsoenlijk gemaakt nadat ik Mk2 miners had unlocked. De hele spaghetti aan pipes en belts op het strand (ook erg irritant omdat die pijpen net te hoog zijn om overheen te springen in het begin) vervangen door drie setjes van 8 koolcentrales waar 120 coal in loopt het het water netjes van een paar niveautjes lager omhoog wordt gepompt.

Tevens even het een en ander met hyperloops aan elkaar gelust aangezien ik de spullen voor staal ook ver weg had gebouwd bij wat iron / coal patches. Het begint een beetje ergens op te lijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:54:
[...]

Voor in het begin zijn die 2 pure nodes meestal wel zat. Tegen de tijd dat je meer nodig hebt zit je vaak al bij de olie.
Ik kan me uit mijn vorige playthrough herinneren (in Dune Desert) dat ik best wel veel coal nodig had, sowieso voor stroom maar daarna ook veel voor steel. Maar kan zijn dat dat voornamelijk impure was.
En die node op die hoge rots dan voor elektra (het grote gat ernaast volgooien met foundations en er passen makkelijk 24 coal plants op, met water er direct naast). Water is alleen een groter probleem bij grassy fields.
Dat kleine meertje is krap aan genoeg voor 6 extractors, dus je moet wel al snel aan het overklokken van die dingen. Of alles vanaf de waterval gaan aanvoeren }:O
Klopt, dat had ik al gedaan. Er staan nu twee coal generators. Dat meertje is behoorlijk klein, ik schatte dat ik er 3 in kwijt kon, 6 is wel heel optimistisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
.oisyn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:08:
Klopt, dat had ik al gedaan. Er staan nu twee coal generators. Dat meertje is behoorlijk klein, ik schatte dat ik er 3 in kwijt kon, 6 is wel heel optimistisch :D
Dat meertje iets ten noorden, niet dat mini meertje er direct naast. Ik heb er gisteren 6 stuks in geplempt, paste precies :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jU0LjKujUMIY_ieT-9sPYKEdD8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eMdBAiOCgSQzxelTiM5ruelC.jpg?f=user_large
Met dan dat vierkant (daar zit dat enorm grote gat) afgedekt met foundations op de hoogte van het meertje en vol met powerplants.

[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-09-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@CrashOverDrive Oh haha ik dacht al, 6 gaat nooit lukken :D. Ik haal mijn water nu uit die kleine ja.

De space elevator staat overigens zo'n half plaatje links van jouw plaatje, dus ik vond dit al een redelijke wandel.

Ik had misschien naar een resource map moeten kijken ipv gewoon uit te gaan van de iron scanner in het begin :P. Mijn overweging om nu hier te beginnen is overigens omdat ik dit gebied pas als laatste had ontdekt in mijn vorige playthrough, waar ik dus "begon" in Dune Desert (eigenlijk in Northern Forest maar toen werd ik al meteen gedood door een beest voordat ik de hub had opgezet, dus toen respawnde ik in het midden van de Dune Desert met niets, wat best wel een WTF moment was want dat zag er echt *totaal* niet uit als waar ik dood was gegaan, ik dacht dat ik in een compleet andere map zat oid :D)

[ Voor 98% gewijzigd door .oisyn op 13-09-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
.oisyn schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:14:
@CrashOverDrive Oh haha ik dacht al, 6 gaat nooit lukken :D. Ik haal mijn water nu uit die kleine ja.

De space elevator staat overigens zo'n half plaatje links van jouw plaatje, dus ik vond dit al een redelijke wandel.

Ik had misschien naar een resource map moeten kijken ipv gewoon uit te gaan van de iron scanner in het begin :P. Mijn overweging om nu hier te beginnen is overigens omdat ik dit gebied pas als laatste had ontdekt in mijn vorige playthrough, waar ik dus "begon" in Dune Desert (eigenlijk in Northern Forest maar toen werd ik al meteen gedood door een beest voordat ik de hub had opgezet, dus toen respawnde ik in het midden van de Dune Desert met niets, wat best wel een WTF moment was want dat zag er echt *totaal* niet uit als waar ik dood was gegaan, ik dacht dat ik in een compleet andere map zat oid :D)
Ach, het is ergens ook wel de charme van zo'n game om niet op voorhand al met 'god knowledge' alles gepland te hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:33:
[...]

Ach, het is ergens ook wel de charme van zo'n game om niet op voorhand al met 'god knowledge' alles gepland te hebben toch?
Dat was ook wel een beetje mijn insteek, en ook een reden om niet gewoon voor de "beste" optie te gaan. Maar om dan de hele tijd gigantisch heen en weer te moeten lopen is wel irritant :P

Ik moet mezelf er maar even toe zetten om te voet de halve map af te lopen naar quartz zodat ik iig de blade runners kan unlocken.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 13-09-2024 11:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Gwindorian schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:45:
[...]

+1 Ik ben ook erg benieuwd, want dat is mijn volgende stap: Blade runners unlocken en dan is Quartz in de buurt wel fijn. Ik weet dat er noord oostelijk een Pure lag in 0,8 maar dat is best een stukje wandelen.

Maar die lijkt er op de map niet meer te zijn zie ik nu
Het is nu gelukt om SAM en Quartz te vinden. Als je met een truck rechts naar binnen gaat rij je alle spinnen zo voorbij zonder dat ze iets doen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyQs7xegPils0tw9EaS4UNs8WSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3oKZXmbvzmkETgHSk64GEEFr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-hyeiSgoDdEFqF06rQIaNdoZPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4E6kN18S2mmP62aSgUpWHYar.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Okay óf ik moet geslapen hebben tijdens 0.8 óf er zijn twee hele boeiende alt recipes bij gekomen: Steel pipes van Iron ingots en Encased industrial beams van steel pipes. MAW: geen staal nodig voor je beams :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mday schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:37:
Okay óf ik moet geslapen hebben tijdens 0.8 óf er zijn twee hele boeiende alt recipes bij gekomen: Steel pipes van Iron ingots en Encased industrial beams van steel pipes. MAW: geen staal nodig voor je beams :O
Ik kende die ook niet, volgens mij 2 alts bijgekomen:
https://satisfactory.wiki.gg/wiki/Steel_Pipe

Het kost wel veel iron ingots, dus deze recipe is alleen handig als je geen coal bij de hand hebt lijkt het

[ Voor 11% gewijzigd door PeaceNlove op 13-09-2024 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:33:
[...]

Nou haha, point in case: ik besloot de lange wandel dus maar te gaan maken om quartz te vinden zodat ik de blade runners kon unlocken. Op de terugweg viel ik in dat gat onder die enorme boog-rots-formatie in de Grass Fields. Ik had nog niet gezien dat daar een gat zat, dus ik zat over de afgrond te turen of er een vloer was of dat het gewoon echt afgrond was, en toen deed ik een stapje te ver en flikkerde ik naar beneden.

En raad eens wat daar zit? Een SAM node! :D Dat was een leuke verassing. Maar goed dat ik die resource map nog niet echt bestudeerd had :Y). En stingers :X. Maar ik heb het overleefd, en er zit een uitgang van de grot recht achter mijn basis.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 13-09-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:54:
En die node op die hoge rots dan voor elektra (het grote gat ernaast volgooien met foundations en er passen makkelijk 24 coal plants op, met water er direct naast). Water is alleen een groter probleem bij grassy fields. Dat kleine meertje is krap aan genoeg voor 6 extractors, dus je moet wel al snel aan het overklokken van die dingen. Of alles vanaf de waterval gaan aanvoeren }:O
Zoiets? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHy98Z4W6UIJ9aV03ARTu8ToZ4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/88n15mrCrpJ1G6r3ovy03oZd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37

beany

Meeheheheheh

Blij dat ik van die coal generators af ben!! Gedoe met die water pompen en zo :P

Maar was wel een hele klus om die sumersloops te vinden voor dat augmented power apparaat zeg! (tip: fabriceer een object scanner, dat helpt enorm) Toch wel blij dat ik er voor ben gegaan. Zeker in het begin als power nog een issue is soms. Die extra 500MW en 10% boost is dan toch wel welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLl5gAhzyW7IoL7PMb47etV5cWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CKmIvo0N2lFWORE7bDKh0DwP.png?f=fotoalbum_large

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 11:28

3raser

⚜️ Premium member

Ik ben vanavond opnieuw begonnen in 1.0 op een dedicated server. Ik hou er gewoon van als de productie door loopt terwijl ik offline ben. Moet zeggen dat de server een stukje stabieler aanvoelt.

Ben begonnen in de Northern Forest. Het was even zoeken naar de juiste locatie met al dat iron, maar ik kan aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hoe vaak respawnen vijanden, bomen, bosjes en paddenstoelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Mog schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:48:
Hoe vaak weet ik niet. Maar vijanden respawnen sowieso niet in de buurt van gebouwen die van elektriciteit voorzien zijn. Dus als ze door je basis lopen dan dood je ze en komen ze nooit meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
:Y :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pqS4k9azD64JWBh4b1mNcnB2gI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oEa1tSwxyuB7g5ZK1IWXKpIL.png?f=fotoalbum_large

Als je trouwens de modern catwalks in de awesome shop unlockt, dan is die SAM aanboren ook zo gepiept <+:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmYi8nKwN4mEsB_uhnhn6xDBL5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cAMtat0Q00B3epxmxgv34FvC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mog schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:48:
Bomen, leaves en paddenstoelen respawnen niet , beryl nuts en berries na een aantal nachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:52:

Als je trouwens de modern catwalks in de awesome shop unlockt, dan is die SAM aanboren ook zo gepiept <+:)
Die truc gebruikte ik ook regelmatig. Heb ook geprobeerd een bleuprint te maken die netjes op elkaar aansloot maar op de een of andere manier werkt dat niet. Blueprints van catwalks snappen niet goed tegen elkaar waardoor het me nooit lukte eenvoudig trappen te stapelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:52:
[Afbeelding]
Lol :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2HfOia6m3yd7pNrKjA7FEW_aH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t6ABO9tfUYNPaK42I8RT1I9L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ben ik de enige met een "motor" bug?
Inmiddels ben ik bezig met tier 5-6, tier 4 dus unlocked waar motoren in zitten. Ik heb 19 motoren in mijn inventory (gevonden bij een crash site). Ik heb rotors en stators in mijn inventory zitten maar hij staat gewoon niet in het lijstje bij de workbench. Ook in de assembler is er geen recipe voor motors te vinden. Misschien zie ik iets totaal over het hoofd maar anders ben ik bang dat het hier stopt en dat ik een nieuwe game moet beginnen?

Laat maar... :>
Blijkbaar kun je die product categorien inklappen. In de 250 uur die ik de afgelopen jaren heb gespeeld is het mij niet opgevallen. :X

[ Voor 14% gewijzigd door RvV op 14-09-2024 10:20 ]

Y'24

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@RvV Misschien een domme vraag hoor, maar heb je 'm wel echt unlocked? Dus alle resources aangeleverd in de hub en dan ook echt op de rode knop gedrukt? Check even in de juiste tier of de resources die je unlocked in die betreffende stap van de motor ook echt grijs zijn.

Het is mij ook een keer overkomen dat ik alvast vooruit aan het kijken was naar volgende dingen om te unlocken terwijl ik alles voor de stage die ik aan het doen was al had, daarbij de stage heb aangepast en het daarna compleet was vergeten om 'm ook daadwerkelijk te doen :P

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2024 10:27 ]

• RvV

RvV

Jup. :) Ik wist dus niet van het bestaan van dat "inklap" mechanisme. Maar als je hem (per ongeluk) in je workbench inklapt, dan is het ook in je assembler ingeklapt. Dat laatste had ik dan weer niet verwacht. Maar ach, ik heb soms van die suffe momenten. :)

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
jullie zijn netjes bezig, meanwhile bij mij was het tot nu toe gewoon plaatsen en zorgen voor resources....

Zojuist blueprints unlocked, dus vanaf nu kan ik netter te werk gaan.

Hypertubes ook unlocked, wat een verademing is dat en mijn jonge dochtertje vind het ook leuk, ze gaat steeds heen en weer de tube in voor de vlucht :D

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Wij zijn bezig met zo'n 5 mensen, en we hebben nog geen standaard aanpak. Erg benieuwd hoe chaotisch alles gaat zijn in de toekomst :+

• Kol Nedra
Ircghost schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:08:
Wij zijn bezig met zo'n 5 mensen, en we hebben nog geen standaard aanpak. Erg benieuwd hoe chaotisch alles gaat zijn in de toekomst :+
oh superleuk! wat is de max eigenlijk in multiplayer?

edit:
ik moet eigenlijk meer powerslugs gaan zoeken, want de wat lastigere productie moet meer overgelocked worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kol Nedra op 14-09-2024 13:20 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Kol Nedra schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:16:
[...]

oh superleuk! wat is de max eigenlijk in multiplayer?

edit:
ik moet eigenlijk meer powerslugs gaan zoeken, want de wat lastigere productie moet meer overgelocked worden :)
Of grotere fabrieken bouwen, vooral in het begin :P
Ik bouw in phase 2 alles op 50%. Als er dan mk3 miners en snellere belts beschikbaar komen dan kan ik de fabriek gewoon laten staan en hoef ik alleen de percentages te verdubbel en transportbanden te upgraden. Dat werkt allemaal prima tot ergens in phase 4 met 200% overclock :P

Anders blijf je complete rebuilds doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
CrashOverDrive schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:37:
[...]

Of grotere fabrieken bouwen, vooral in het begin :P
Ik bouw in phase 2 alles op 50%. Als er dan mk3 miners en snellere belts beschikbaar komen dan kan ik de fabriek gewoon laten staan en hoef ik alleen de percentages te verdubbel en transportbanden te upgraden. Dat werkt allemaal prima tot ergens in phase 4 met 200% overclock :P

Anders blijf je complete rebuilds doen.
Ah dat is wel een slim idee. Ik blijf inderdaad naar rebuilds doen.

Het geeft je in ieder geval wat te doen als je aan het wachten bent op de volgende lading spul voor je space elevator. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Ha, ik trap elke keer weer in dezelfde valkuil: handmatig spulletjes maken van alle vormen en maten, superlang nadenken en plannen om phase 2 af te maken (1000 versatile frameworks e.d. ), super veel opzetten en automatiseren om uiteindelijk te beseffen dat ik genoeg losse spulletjes heb gemaakt om handmatig gewoon 10 assemblers neer te zetten en die manueel te feeden met dat losse grut. Nu had ik prima tijdens het automatiseren alvast een flinke berg van die elevator goederen af kunnen hebben… Zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37

beany

Meeheheheheh

Miljaar :D

(Klik om wat spaghetti pareltjes te zien)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

beany schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 23:54:
Miljaar :D

[Embed]
(Klik om wat spaghetti pareltjes te zien)
Holy mother of belts

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GXb4DAcWMAA0zR9?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er eigenlijk een handige manier om in een keer al die harddisks te krijgen? Ik merk dat ik gewoon echt geen zin heb om te gaan zitten zoeken.

Ik had even met die interactive map zitten kijken, waar het volgens mij wel mee moet kunnen maar ik zie niet helemaal hoe? Ik wil best door het proces waarin ik ze moet researchen eerst (ipv in een keer alles unlocken), maar ik wil er gewoon niet naar op zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
.oisyn schreef op zondag 15 september 2024 @ 00:31:
Is er eigenlijk een handige manier om in een keer al die harddisks te krijgen? Ik merk dat ik gewoon echt geen zin heb om te gaan zitten zoeken.

Ik had even met die interactive map zitten kijken, waar het volgens mij wel mee moet kunnen maar ik zie niet helemaal hoe? Ik wil best door het proces waarin ik ze moet researchen eerst (ipv in een keer alles unlocken), maar ik wil er gewoon niet naar op zoek.
Je kan via de interactive map je save uploaden. Vanaf daar kan je je eigen inventory editon en dan X aantal harddrives erin te zetten. Zo kan je dat in principe voor alle goederen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik vind de HDD's eigenlijk niet zo noodzakelijk. Mijn eerste playtrough was de enige die ik écht kon gebruiken turbo fuel. Verder kan het je wat tijd besparen omdat je minder belts moet trekken. Maar er zitten weinig recepten tussen die het spel efficiënter maken. Meestal heb je meer rescources nodig, maar minder divers.
In mijn eerste playtrough (0.5 irc) waren vijzen een massa belangrijk product tot diep in het spel. Iedereen wou daar alt recepten voor. Ik gooide me gewoon een dag op een node of 2 volledig te besteden aan vijsjes. nooit nog problemen mee gehad (behalve dan speghetti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
blueprints werken bij mij niet zo goed, opslaan werkt niet.....

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Joindry schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:20:
[...]

Ik vind de HDD's eigenlijk niet zo noodzakelijk. Mijn eerste playtrough was de enige die ik écht kon gebruiken turbo fuel. Verder kan het je wat tijd besparen omdat je minder belts moet trekken. Maar er zitten weinig recepten tussen die het spel efficiënter maken. Meestal heb je meer rescources nodig, maar minder divers.
In mijn eerste playtrough (0.5 irc) waren vijzen een massa belangrijk product tot diep in het spel. Iedereen wou daar alt recepten voor. Ik gooide me gewoon een dag op een node of 2 volledig te besteden aan vijsjes. nooit nog problemen mee gehad (behalve dan speghetti)
Ik heb wel een paar favoriete alts: cast screw wil ik altijd zo snel als mogelijk hebben, maakt screw wat eenvoudiger en later in het spel diluted fuel en bij aluminium vind ik de alts ook interessant.
En ik heb ooit computers lopen maken zonder oil, maar wel met quartz, copper en iron (en water). Was ook wel leuk voor de afwisseling en ik had in die hoek dat àlles beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gwindorian
Ik kijk op de interactieve map, maak een route en kijk wat ik allemaal nodig heb om ze te unlocken. Meestal plaats ik meteen een power Grid in de (flinke) ronde die ik maak. Je bent een uurtje bezig, maar dan heb je er zo 10 - 20 te pakken. Noodzakelijk zijn ze niet, maar er zitten wel handige bij hoor !

Ik vind dit wel een toffe link voor de vergelijking van alternatives:

https://www.reddit.com/r/...anking_10_optimizing_for/

Een andere link die ik met jullie wil delen, is eentje met color codes. Ik vind het leuk om mijn fabrieken een beetje in de kleurstelling te maken van het product, daarbij is dit heel leuk en handig !

https://www.reddit.com/r/..._accrued_so_far_as_close/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Gwindorian schreef op zondag 15 september 2024 @ 09:43:
Ik kijk op de interactieve map, maak een route en kijk wat ik allemaal nodig heb om ze te unlocken. Meestal plaats ik meteen een power Grid in de (flinke) ronde die ik maak. Je bent een uurtje bezig, maar dan heb je er zo 10 - 20 te pakken. Noodzakelijk zijn ze niet, maar er zitten wel handige bij hoor !

Een andere link die ik met jullie wil delen, is eentje met color codes. Ik vind het leuk om mijn fabrieken een beetje in de kleurstelling te maken van het product, daarbij is dit heel leuk en handig !

Mooi stukje stats. :)
Voor mij persoonlijk speelt ook nog wel mee welke resource ik veel of juist weinig heb en hebben alternative recipes ook in verschillende fases verschillende toegevoegde waarde. Zoals ook al opgemerkt in de Reddit post staan cast screws relatief laag als je kijkt naar voordelen op het lijstje van benodigde grondstoffen, stroom, enz, maar in het begin maakt het je leven gewoon heel wat makkelijker omdat je nog niet omkomt in de resources om grote fabrieken neer te zetten en het feit dat je niet nog weer een tussenlaagje met rods nodig hebt dan wel echt handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday

Heb jouw post even gebookmarked. Denk niet dat ik zo gek ga doen ermee, maar ga sowieso goed op al die structuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3xdETAM3LvwRaZZ-fA6tJmkvwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QFhvlHblGciSO5vlK9HGJeAG.png?f=fotoalbum_large
6.3 Modular Frame per minuut :+

De 2 impure iron nodes in de Grass Fields "misbruikt" (Mk1 miners wel overgeclockt). Leuke planner gevonden die je uit kan laten rekenen hoeveel je kunt maken met de hoeveelheid beschikbare ore.

Planner: https://nattthebear.github.io/FactoryGamePlanner

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
wauw, na een rijtochtje kwam ik terecht op deze locatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTYea_4w_hd_U0NR72fvoNIywcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2C37OGpsvcUd2wTHtJ3Fs1oV.png?f=fotoalbum_large

zoveel mooier dan Rocky Desert start locatation :Y

misschien maar in deze omgeving een grote basis beginnen.
op de map (zie truck icoon)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOmxXKfSBiR8hMwHlAiPVmLJ278=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9QvwUDPC56EQ53ou4B6XfZq7.png?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:23
Wat een spel zeg! Ben alsnog meteen begonnen en er zit nu bijna 16 uur in mijn nieuwste save.
Ik ben in het begin de MAM gaan rushen, mede door de Alien Tech. Leuke uitvinding en ADA is echt geweldig ook.

Ben daarna doorgegaan tot aan steel, zodat ik alles tot tier 4 kon unlocken met onder andere coal.
Nu mijn eerste vaste building gemaakt. Coal power plant met 3600MW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eyna0JzR27a8qyToRJSQ7l_vXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPIrAAriYk7LTrN3f8fNFIpU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
Kol Nedra schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:16:
[Afbeelding]

zoveel mooier dan Rocky Desert start locatation :Y

misschien maar in deze omgeving een grote basis beginnen.
op de map (zie truck icoon)
[Afbeelding]
Jaa, prachtig daar. Vlakbij jouw crate - icoontje (westelijk van je truck) is een van de mooiste plekjes in game vind ik (tot nu toe)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KlDuv71yNSRDmJqcMCHNx13PMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leNYUUNu5LCM4tD7Rch95yuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 12:18
Hmm, bij Coffeestain hebben ze hard drive library niet goed getest, als de lijst met resultaten langer wordt dan je scherm vallen de knoppen voor het kiezen van een recept en de rescan buiten je scherm, blijkbaar zitten die knoppen gekoppeld aan de lijst en hebben geen vaste locatie.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
squaddie schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:31:
Hmm, bij Coffeestain hebben ze hard drive library niet goed getest, als de lijst met resultaten langer wordt dan je scherm vallen de knoppen voor het kiezen van een recept en de rescan buiten je scherm, blijkbaar zitten die knoppen gekoppeld aan de lijst en hebben geen vaste locatie.
Ff melden bij https://questions.satisfactorygame.com/ :9

Edit: hoeft niet, is al gemeld en intern gefikst. In de tussentijd kun je de zoekbalk gebruiken om de lijst korter te maken.
https://questions.satisfa.../66e153b5772a987f4a8ab3d8

[ Voor 18% gewijzigd door Mday op 15-09-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:47

SilentSimon

Have you been hopped?

Ryst schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:19:
Wat een spel zeg! Ben alsnog meteen begonnen en er zit nu bijna 16 uur in mijn nieuwste save.
Ik ben in het begin de MAM gaan rushen, mede door de Alien Tech. Leuke uitvinding en ADA is echt geweldig ook.

Ben daarna doorgegaan tot aan steel, zodat ik alles tot tier 4 kon unlocken met onder andere coal.

[Afbeelding]
Hoe maakt je die ronde corners zo mooi? Verder mooi gedaan zeg! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SilentSimon schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:13:
[...]

Hoe maakt je die ronde corners zo mooi? Verder mooi gedaan zeg! :)
Er zijn wat trucjes mogelijk, maar het is een tijdrovende klus.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 20:38
Ik heb op dezelfde plek mijn eerste simpele Coal power plant gebouwd. Ziet er een stuk minder indrukwekkend uit dan de jouwe. Vind vooral ook de weg die voor het gebouw doorloopt mooi, en hoe de schoorstenen door het dak omhoogsteken.

(Het enige wat mij dan verbaasd is dat de weg aan de rechterkant de rots inloopt; waarom niet mooi de andere kant op gedraaid naar de toegangsweg langs de rand naar beneden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kol Nedra schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:16:
[Afbeelding]
Overigens ben je te voet met blade runners over het algemeen sneller dan met auto's, zeker met die truck. Gewoon rennen en steeds slide+jumps :P
Ryst schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:13:
[...]

Je kan via de interactive map je save uploaden. Vanaf daar kan je je eigen inventory editon en dan X aantal harddrives erin te zetten. Zo kan je dat in principe voor alle goederen doen.
Ah ja maar dan zijn ze natuurlijk nog niet verdwenen uit de drop pods :D. Kan ik ook best doen idd. Via de interactive map kon ik van een paar wel een context menu openen waarin je de status kan wijzigen, maar niet voor allemaal. Waarschijnljik omdat die nog niet geinstantieerd waren in mijn savegame omdat ik nog niet in de buurt ben geweest.
Joindry schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:20:
[...]

Er zitten wel een paar goede tussen. Ik had met de twee of drie hdd's die ik al had bijvoorbeeld een alternatief voor reinforced iron plates met wire ipv screws, gebruikt een stuk minder iron in ruil voor wat copper, en is sneller. In mijn vorige playthrough zaten er nog wel meer tussen die echt wel zinnig zijn om te gebruiken. En dan zijn er nog de inventory upgrades :)
Dat uurtje is helaas geen luxe die ik me kan veroorloven momenteel, dus de vrije tijd die ik heb spendeer ik liever aan het daadwerkelijk bouwen dan exploration :). Ook omdat ik dat allemaal al eens een keer heb gedaan (ook allemaal gevonden zonder hulp van buitenaf, met uitzondering van eentje).

[ Voor 83% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2024 11:00 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste