Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16
Bommes schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:41:
Ik heb een paar weken geleden een gebruikte S10 gekocht.
Accu is nog wel redelijk, volgens accubattery nog 75%

Ik ben wel nog opzoek naar een fatsoenlijke scherm protector.
Bij een lokale gsm dokter heb ik er een glass protector op laten zetten maar die liet de zelfde avond op de afgeronde scherm zijkanten al los.
De dag er op terug gegaan en hij heeft ter plekke zo een zachte folie versie "gesneden".
Die gaat helemaal de zijkanten van de telefoon om en stopt dus op de achterzijde.
Helaas ook die laat al op de hoekjes los.

Dus heeft iemand een goede tip?
Ik heb een siliconen hoesje over de achterzijde van de telefoon.
Daardoor zal ook wel steeds de scherm protector loslaten.. maar daar moet toch wel iets fatsoenlijkers voor te krijgen zijn??
Ik heb goede ervaring met Neo Flex van Spigen op mijn S10. Nu al 2 jaar dezelfde erop en ziet er nog goed uit.

Mocht je een accu willen vervangen dan raad ik je aan naar een Samsung service winkel te gaan. Je krijgt dan een originele batterij van Samsung en je kan weer een tijdje je S10 gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20

Sherlock

No Shit

Ik heb er bij de lokale gsm repair shop een fast skin screen protector op laten zetten, daar ben ik zeer over te spreken. Als ik er op zoek lijkt het alsof ze dat bij de Mediamarkt ook doen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12

Bommes

Capo del formaggio

Ja die heb ik er nu ook op zitten.
Gaat de zijkanten van de telefoon "om".
Loopt door over de knopjes aan de zijkanten dus en stopt op de achterkant.
In het scherm zelf ben ik er erg tevreden over maar de randen.. daar zitten dus de zelfde dag al lucht bellen/losse stukjes.

@ChiMan op de S10 van mijn vrouw heb ik die ook gepakt, gelukkig zaten er 2 in, de eerste mislukte compleet.
De 2de zit erg goed.
Goede tip dus was hem compleet vergeten.

En de accu, heb er niet zo een last van dat de capaciteit slechts 75% is.
Vandaag mijn telefoon veel gebruikt, ja dan moet ik hem net een hand uurtje geleden aan de lader hangen.
Zo thuis niet zo een probleem.

Moet sowieso erg aan het formaat wennen. Vind het eigenlijk een te grote telefoon.
Had hier voor een Huawei P10 en daarvoor een Moto G5+
Meer dan groot genoeg voor mij maar in dat formaat is niet heel veel meer te krijgen dat niet al hopeloos verouderd is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirtom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 22:00
DON PAPA schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:46:
[...]

Ik heb in het verleden ook behoorlijk wat verschillende screen protectors gebruikt, maar heb er nooit één gevonden die wel na langen tijd nog goed bleef zitten op de hoeken. Ik ben er toen ook mee gestopt om daar nog langer mijn geld aan uit te geven en gebruik mijn S10+ nu al ruim 1,5 jaar zonder screen protector en dat bevalt prima, ten eerste een veel beter beeldkwaliteit en ik heb echt nog geen één krasje op het scherm zitten na al die tijd (terwijl ik er echt niet zachtzinnig mee omga) en voor de achterkant gebruik ik een Pitaka hoesje, wat zo dun is (maar wel supersterk) dat je niet eens merkt dat er een hoesje omheen zit. Dus mijn advies, stop met geld uitgeven aan screen protectors en ga net als mij verstelt staan hoe goed de kwaliteit van het glas wel niet is bij de S10 ;)
Ik heb wel een andere ervaring, heb ook geen hoesje/screenprotector. Maar ik vind dat er best veel krassen op het glaswerk komen. Als het scherm uitstaat kan je ze duidelijk zien, als mn scherm aan staat is het niet echt storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16

DON PAPA

Tweaker-fan

sirtom schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:46:
[...]
Ik heb wel een andere ervaring, heb ook geen hoesje/screenprotector. Maar ik vind dat er best veel krassen op het glaswerk komen.
Dat kan natuurlijk, dan ga jij er nog minder zachtzinnig mee om dan ik al doe ;) Heb net mijn scherm is goed bekeken, maar kan echt nog geen één krasje vinden. Terwijl mijn telefoon al een paar keer een duikvlucht heeft gemaakt. Ik heb hem zelfs al eens van de straat moeten oppakken, dat ik er van overtuigd was dat mijn scherm stuk zou zijn, maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Misschien heeft Samsung de versies met keramieken achterkanten van de S10+ (1TB) wel extra hard glas gegeven, ik zou het anders ook niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Monda schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:44:
Vandaag kreeg ik een beveiliging + prestatie update gepushed voor de vingerafdrukscanner. Kreeg bovenin een schildje te zien.
De scanner werkt naar mijn idee sneller nu.
Welke toestel heb je?
Hier nog geen update gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-09 23:45
ChiMan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:27:
[...]

Welke toestel heb je?
Hier nog geen update gekregen.
S10 (kpn)

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Het was ook geen 'normale' softwareupdate. Je kunt hem niet binnen halen via softwareupdates.
Ik kreeg hem als notificatie binnen, het was soortgelijk als een 'play services' update.

Enige wat je wel moet doen is daarna je mobiel rebooten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Instellingen -> Biometrie en beveiliging -> Meer instellingen biometrie -> Biometrie en beveiligingspatch

Ik kreeg de update vorige week ook binnen en dit menu geeft aan dat ik de laatste versie al geinstalleerd heb, en dat is versie 6.0.0.4 voor de vinger scanner (ik heb een S10+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:12

Bommes

Capo del formaggio

Hier is die patch er ook sinds 2 weken, op een S10

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

April update komt nu ota binnen op mijn s10e

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:14
Hmm tot nu toe elke maand netjes update gehad. Nu nog steeds de Maart sec update met mijn S10+ (PHN). Update beleid soms gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06
XoReP schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:45:
Hmm tot nu toe elke maand netjes update gehad. Nu nog steeds de Maart sec update met mijn S10+ (PHN). Update beleid soms gewijzigd?
Ja, is nu één keer per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:46
Wel apart dat de S10+ bij maart blijft steken terwijl de S10e die van april nog heeft mee gekregen. Misschien dat ze vanaf nu elke maand afwisselend een andere S10-er updaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ach, zolang je eens per jaar zo'n patch krijgt is het ook goed.

Bij grote lekker patchen ze vaak alle toestellen direct, ook toestellen die net buiten de officiële support vallen.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jankolk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06-2022
Mijn S10 Lite ontving op 6 mei nog One UI 4.1 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

jankolk schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:44:
Mijn S10 Lite ontving op 6 mei nog One UI 4.1 update
S10 lite is later uitgekomen en krijgt nog gewoon maandelijkse updates. Rest van de s10 serie is naar kwartaal updates gegaan.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik kreeg vanmorgen op mijn S10 PHN de Mei patch aangeboden, met nog verbeteringen voor Bluetooth en de camera! Fijn dat Samsung dit toestel nog trouw onderhoud en niet alleen een security patch verstuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB_bRFblO6ppAYF_D72d_mI3kB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReLnHUTBEypxBb8Hd6h44SAa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Jassy op 12-05-2022 09:48 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Same here! Thuis even downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 21:43
Jassy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:48:
Ik kreeg vanmorgen op mijn S10 PHN de Mei patch aangeboden, met nog verbeteringen voor Bluetooth en de camera! Fijn dat Samsung dit toestel nog trouw onderhoud en niet alleen een security patch verstuurd.

[Afbeelding]
Sinds kort schakelt de audio bij mij niet altijd meer automatisch over naar m'n bluetooth earphones zodra ik ze ga gebruiken. Dan moet ik eerst verbinding verbreken en verbinden en dan schakelt ie wel over. Hopelijk dat deze Bluetooth verbeteringen dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Ik begin nu toch echt na te denken om mijn S10 stilaan af te serveren.
Voor het eerst heb ik een paar momenten gehad dat hij wat raar deed (traag/haperingen), bij mijn "normale" gebruik haal ik ook het einde van de dag niet meer zonder hem even aan de lader te hangen. Hij is ook ruim 3 jaar (op release met korting kunnen kopen via m'n toenmalige werkgever)

Al eens een eerste keer rondgekeken, maar eigenlijk is het bizar hoe weinig goede alternatieven er zijn... als je eigenlijk rond die 5,9-6,1 inch wilt blijven... Dan kom je al snel uit bij de S22 (ik ben érg tevreden geweest over mijn S10, dus op zich geen issue) of de Iphone... Gezien mijn vriendin volledig in het Apple ecosysteem zit, overweeg ik zelf ook de switch te maken, maar ik raak niet over die notch, en dan ruim boven de €1000 te geven voor de Iphone 14 pro (die met quasi zekerheid geen notch meer zal hebben), dat vind ik dan ook weer héél veel...

Maar ik ken mezelf, gezien ik zelfs €800-900 erg fors blijf vinden ga ik binnen een maand of 2 ofzo waarschijnlijk overstag voor de S22 als er een dealtje voorbijkomt van rond de €700

*Ja, ik kan ook een S21 kopen, maar de FE vind ik gewoon te groot (anders zou het waarschijnlijk deze worden), en de reguliere S21 ben ik niet zo gek van...

[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 17-05-2022 14:27 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

dj_ryow schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Sinds kort schakelt de audio bij mij niet altijd meer automatisch over naar m'n bluetooth earphones zodra ik ze ga gebruiken. Dan moet ik eerst verbinding verbreken en verbinden en dan schakelt ie wel over. Hopelijk dat deze Bluetooth verbeteringen dit oplost.
Ik heb al wel een tijdje dat de auto wel overschakelt naar BT, maar dan alleen voor bellen. Ik moet dan in het automenu via BT settings mijn telefoon selecteren en kiezen dat ik zowel telefoon als audio wil. Enig idee of dat in mijn auto zit of in de telefoon (s10e) ?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Jebus4life schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:24:

Al eens een eerste keer rondgekeken, maar eigenlijk is het bizar hoe weinig goede alternatieven er zijn... als je eigenlijk rond die 5,9-6,1 inch wilt blijven... Dan kom je al snel uit bij de S22 (ik ben érg tevreden geweest over mijn S10, dus op zich geen issue) of de Iphone... Gezien mijn vriendin volledig in het Apple ecosysteem zit, overweeg ik zelf ook de switch te maken, maar ik raak niet over die notch, en dan ruim boven de €1000 te geven voor de Iphone 14 pro (die met quasi zekerheid geen notch meer zal hebben), dat vind ik dan ook weer héél veel...

Maar ik ken mezelf, gezien ik zelfs €800-900 erg fors blijf vinden ga ik binnen een maand of 2 ofzo waarschijnlijk overstag voor de S22 als er een dealtje voorbijkomt van rond de €700

*Ja, ik kan ook een S21 kopen, maar de FE vind ik gewoon te groot (anders zou het waarschijnlijk deze worden), en de reguliere S21 ben ik niet zo gek van...
Ik heb mijn accu een jaar geleden onder garantie laten vervangen bij Samsung en deze werkt nog steeds naar behoren. Als ik mijn S10 nu zou vervangen dan zal het de Sony Xperia 1 III worden. Deze is de enige logische vervanger voor de S10. Mini-jack, uitbreidbare opslag en contactloos opladen zijn allemaal functies die nog steeds aanwezig zijn. Doordat ik mijn S10 vrijwel altijd contactloos heb opgeladen werkt mijn USB-poort nog naar behoren. Mocht je veel waarde hechten aan de levensduur van je toestel dan is dat laatste een onmisbare functie.

De Xperia 1 IV komt binnenkort uit maar zal net zo astronomisch duur zijn bij de release als de Xperia III. Daarom kun je beter nu de Xperia 1 III met hoge korting kopen voor €899,-.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu toch echt na te denken om mijn S10 stilaan af te serveren.
Voor het eerst heb ik een paar momenten gehad dat hij wat raar deed (traag/haperingen), bij mijn "normale" gebruik haal ik ook het einde van de dag niet meer zonder hem even aan de lader te hangen. Hij is ook ruim 3 jaar (op release met korting kunnen kopen via m'n toenmalige werkgever)

Als je je s10 inlevert (200 euro extra +100 euro toestel) in combi met ics/ing korting dan zit je aan 420 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
Al eens een eerste keer rondgekeken, maar eigenlijk is het bizar hoe weinig goede alternatieven er zijn...
Pixel 5 vs S10e vs S22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Als je je s10 inlevert (200 euro extra +100 euro toestel) in combi met ics/ing korting dan zit je aan 420 euro.
Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acite lijkt afgelopen (15 mei), maar is al 2x langsgekomen. Je krijgt dan je 200 euro extra inruilkorting. Voor een werkende s10 bv 106+200 euro. (Bij kapotte rotzooi 0+200 euro). Die actie werkt ook in combinatie met andere kortingsshops (zoals ing, studentenkorring of ics). S22 toestel (128gb) los kost via ics shop bv 721 euri ipv de 8xx. 721-316=415 euro voor een nieuw toestel.

Voor ics moet je wel met ics creditcard betalen. Of bij ing lid zijn van ing (via rentepunten geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik had dat al eens geprobeerd, maar kreeg die extra inruilkorting niet voor elkaar. Geen idee wat daar misging (keurig imei ingegeven enzo, maar die extra inruilkorting kwam nooit in beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hier rolde vanmiddag gewoon weer de update van mei binnen op de S10e. Tot nu toe nog geen maand overgeslagen!

Als ik trouwens naar de S22 kijk via ING zoals hierboven werd besproken, zie ik inderdaad een mooie korting, maar ook heel groot het label "LEASE" erbij staan. Hoe werkt dat dan weer? Toen ik mijn S10e kocht kreeg ik gewoon korting en dat was dat. Lease klinkt alsof het toestel niet meer echt van jou wordt bij de S22.

[ Voor 59% gewijzigd door Jerrythafast op 17-05-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn S10+ is weer bijgewerkt met de laatste patch, maar volgens mijn Microsoft Defender vulnerability analyse staan er nog steeds 15 Android-kwetsbaarheden open (9 high en 6 medium):
CVE-2022-20116
CVE-2021-39700
CVE-2022-20112
CVE-2021-39670
CVE-2022-20011
CVE-2022-20006
CVE-2021-39662
CVE-2022-20115
CVE-2022-20007
CVE-2022-20114
CVE-2022-20113
CVE-2022-20010
CVE-2022-20004
CVE-2022-20005
CVE-2021-39738

Herkent iemand dit? Zou Samsung dat nog oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Voor iedereen die zich zorgen maakt over security updates, LineageOS 19.1 gebaseerd op Android 12 draait is net uit. En deze draait als een trein op de S10: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Ik zat afgelopen kerst met hetzelfde, heb eens een harde reset gedaan en besloten nog minimaal een jaartje te doen, wegens (voor mij) geen enkel toestel op de markt die ik écht wil.
Misschien volgende zomer een pixel fold ofzo, maar tot dan blijf ik bij mijn S10.

Heb dan maar enkele Ali express hoesjes gekocht om toch wat verandering te creëren voor mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zie net dat de S10(+/e) vanaf nu op kwartaal updates zit ipv maandelijks. En met 4 jaar updates totaal is het over een jaar wel gedaan. Hopelijk komt er een goede opvolger, tot nu toe nog geen goede gevonden met deze formfactor.

Edit: een dag later ineens een update van juni. 😁

[ Voor 10% gewijzigd door Theswitch op 13-06-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:37

uFx

Theswitch schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:48:
Ik zie net dat de S10(+/e) vanaf nu op kwartaal updates zit ipv maandelijks. En met 4 jaar updates totaal is het over een jaar wel gedaan. Hopelijk komt er een goede opvolger, tot nu toe nog geen goede gevonden met deze formfactor.
Zit ik ook een beetje mee (ik heb de s10e). Misschien de pixel 6a? Die is maar iets langer:

https://www.phonearena.co...xel-6a/phones/11114,11859

En anders de S22 maar daar is niet iedereen enthousiast over.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
uFx schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Zit ik ook een beetje mee (ik heb de s10e). Misschien de pixel 6a? Die is maar iets langer:

https://www.phonearena.co...xel-6a/phones/11114,11859

En anders de S22 maar daar is niet iedereen enthousiast over.
We hebbem nog een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
En na dat jaar blijven ze ook heus nog wel belangrijke lekken patchen hoor, dat hebben ze bij andere toestellen ook laten zien.

Don't worry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 11-09 08:09
Weet iemand het mogelijk is om op de S10 contactloos te betalen voor 2 verschillende banken (ING en Rabobank).

Tot op heden is het mij alleen gelukt om 1 van de 2 banken te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
@pitchdown Heb je al geprobeerd de optie ”Betalen met nu geopende app” aan te zetten onder Contactloze betalingen? Ik heb zelf alleen de ING, en kan niet proberen of het ook daadwerkelijk effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
hcQd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:13:
@pitchdown Heb je al geprobeerd de optie ”Betalen met nu geopende app” aan te zetten onder Contactloze betalingen? Ik heb zelf alleen de ING, en kan niet proberen of het ook daadwerkelijk effect heeft.
Waar vind ik deze functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als je "contactloze betalingen” zoekt in de instellingen (loepje) heb je hem zo gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Mij s10e is weer bijgewerkt naar de juni update. Samsung vond het nodig om gelijk een Samsung free app mee te installeren en een tab toe te voegen aan het homescreen. Deze kan je in het instellingen menu weer aanpassen.

Buildnummer : G970FXXSFHVF1

Android-versie : S(Android 12)

Uitgiftedatum : 2022-06-16

Niveau beveiligingspatch : 2022-06-01

• De beveiliging van uw apparaat is verbeterd

[ Voor 30% gewijzigd door harydoo op 21-06-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand een goede gamepad die geen 100EUR kost voor aan de S10? vooral voor xbox ultimate e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Noreia schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Hoi! ik gisteren een factory reset gedaan en de accurduur is nog veel erger. max 7 uur met 2 uur sot. en op accu battery geeft die een capaciteit van 49% aan. Niet normaal. ik heb nu nog een andere accu besteld bij een andere winkel. ben benieuwd hoe deze zal presteren. had toch gehoopt dat een het software probleem was en een factory reset het eindelijk gaat verhelpen. Hoe groot is de kans dat twee nieuwe accu's maar 50-60 capaciteit hebben.
Hoe gaat het inmiddels met de andere accu die je besteld hebt? Werkt deze beter dan de eerste twee?

Ik heb gisteren ook mijn batterij vervangen, nog geen calibration gedaan maar mijn standby tijd is in ieder geval goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
-Bas schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Hoe gaat het inmiddels met de andere accu die je besteld hebt? Werkt deze beter dan de eerste twee?

Ik heb gisteren ook mijn batterij vervangen, nog geen calibration gedaan maar mijn standby tijd is in ieder geval goed nu.
Beter gewoon meteen naar Samsung geweest dan was het van de 1ste keer goed, nu moet je pas nog een batterij kopen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
killerbie schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Beter gewoon meteen naar Samsung geweest dan was het van de 1ste keer goed, nu moet je pas nog een batterij kopen :-(
Ik hoop dat het bij mij wel goed gaat, dit was een quote van een andere gebruiker :D

Ik heb voor 17 euro nu een nieuwe, originele batterij, inclusief verzendkosten. Pas 1x opgeladen, maar merk nu al dat hij af en toe veel langer stil staat bij bepaalde batterijpercentages, waar hij voorheen direct dropte. Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
Ik gebruik op mijn s10 oordopjes met multi-point connection (Bang & Olufsen EX)
Deze zijn verbonden met mijn laptop en telefoon.
Wanneer ik muziek afspeel op mijn laptop, en mijn telefoon unlock stopt het geluid voor ca. 10 seconden.
Dit gebeurd met meerdere multi-point oordoppen.

Wanneer ik in de bluetooth-instellingen AUDIO uitzet voor de oordoppen gebeurd dit niet. Alleen telefoon staat dan aan.

Iemand die weet welke audio/connection-instelling op de S10 dit veroorzaakt?

[ Voor 14% gewijzigd door pitchdown op 26-06-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Unlocken geeft ook een geluidje, die kan je uitzetten. Ik vermoed als je dat doet dat je probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FeareX schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:35:
Unlocken geeft ook een geluidje, die kan je uitzetten. Ik vermoed als je dat doet dat je probleem is opgelost :)
Klopt.
Deze staan echter allemaal al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand een aangenaam gamepad voor de S10 waar ik geen 100EUR aan kwijt ben?
Hoeft niet het het beste van het beste te zijn, vooral voor tijdens de vakantieperiode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
-Bas schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Ik hoop dat het bij mij wel goed gaat, dit was een quote van een andere gebruiker :D

Ik heb voor 17 euro nu een nieuwe, originele batterij, inclusief verzendkosten. Pas 1x opgeladen, maar merk nu al dat hij af en toe veel langer stil staat bij bepaalde batterijpercentages, waar hij voorheen direct dropte. Ik houd jullie op de hoogte :)
Productiedatum van mijn vervangende batterij was nog van 'voor' de productie van mijn vorige batterij. Echter haal ik na calibratie nu eindelijk weer goede SOT.

Momenteel 1 uur 58 min SOT,
2.5 uur standby, met 75% over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wat voor calibratie is dat?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
killerbie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:33:
Iemand een aangenaam gamepad voor de S10 waar ik geen 100EUR aan kwijt ben?
Hoeft niet het het beste van het beste te zijn, vooral voor tijdens de vakantieperiode :)
Als je een xbox/playstation controller hebt kan je daar het beste een ali expres beugeltje voor kopen om je telefoon in te klikken. Heb ik ook en dat werkt prima :)

Zo niet dan hoop ik dat iemand anders tips voor je heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx

uFx

Nu er wat meer bekend is over de Pixel 6a (en dat is helaas niet heel positief) ben ik toch maar gegaan voor de S22 ter vervanging van mijn S10e. Tot nu toe heel tevreden over. Hetzelfde formaat, prima accuduur (zover ik nu kan beoordelen), betere camera's, een stuk sneller dan de S10e en een fijnere fingerprintreader (want die zat voor mij als linkshandige niet op de juiste plek bij de S10e :>). En met de €100 cashback + €195 voor inruil van de S10e wordt die ook nog wat betaalbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Nice @uFx ! Dan zien we je wel in het S22 topic voorbij komen 😄

Beetje zuinig zijn op die S22 en je kan er weer jaaaren mee vooruit.

Ik heb laatst een koeler gekocht voor m'n S10+. Er zit zo'n peltier element in, dus hij koelt m'n telefoon tot ver onder kamertemperatuur. Ik game graag (ook op mijn telefoon) dus zo haal ik weer meer performance uit m'n telefoon :) Normaal wordt 'ie trager na 10-15min door thermal throttling, nu niet meer!
Ook wel fijn dat je hele toestel lekker koel voelt in je handen.

Ik heb de Black Shark FunCooler Pro 2 trouwens (echt een fantastische naam ook *kuch* :p )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:51
Donderdag wordt trouwens de Asus Zenfone 9 voorgesteld. Nagenoeg dezelfde grootte als de S22 maar iets dikker. Daarbij een Snapdragon 8+ Gen 1 en 4300mAh batterij dus kan interessant zijn voor de huidige S10e gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Opvolger voor degene die een "compact" telefoon zoeken?

YouTube: Asus Zenfone 9: The New Compact King!

Voor mij grootste nadeel is geen wireless charging, toch wel erg fijne feature van mijn S10e.

S10e vs Zenfone 9

~4mm langer
~2mm smaller
~1mm dikker

[ Voor 43% gewijzigd door Card Nox op 02-08-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Sinds kort heb ik dat de samsung browser geen locatie meer doorgeeft aan google en google maps website. Dus ik krijg geen locatiespecifieke zoekresultaten meer.

Andere websites werken prima (bing maps bijvoorbeeld). En in chrome werkt het ook prima.

Ik heb al op de bekende instellingsplekken gekeken of ik google geen machtiging heb gegeven en ook al een keertje cookies en google-cache weggegooid. Zonder resultaat.

Hebben jullie enig idee hoe ik google weer van mn locatie gebruik kan laten maken in de samsung browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Momenteel heb ik een S10+ (sinds juni 2020) en ben ik er op zich wel tevreden over. Toch merk ik dat de accu wat sneller leegloopt.

Daardoor een beetje aan het oriënteren op welke alternatieven er zijn, en als ik heel eerlijk ben zit daar niet echt iets tussen waarvan ik helemaal enthousiast word (ik vind prijzen ronde de €1000 echt idioot dus die telefoons vallen sowieso af).

Eigenlijk ben ik op zoek naar een telefoon die:

- een goede camera heeft: wij gebruiken geen losse camera dus alle foto's zijn gemaakt door telefoon
- goede batterij: ik zit niet de hele dag op youtube of netflix, maar vind het wel prettig als het scherm lekker helder is en in het algemeen wil ik mij niet druk hoeven maken over de batterij
- opslag ruimte: op zich hoeft er niet per se uitbreidbaar geheugen in te kunnen, maar ik sla wel mijn foto's en offline spotify playlists op, 128Gb is dan misschien wat krap
- scherm: flatscreen dit keer (curved vind ik niks) en moet helder zijn. Vooral in de zon heb ik moeite met de felheid van schermen en Samsung heeft dit meestal wel goed voor elkaar
- formaat: de s10+ is wel een beetje het maximale qua grootte. Nu kan ik het nog wel met één hand besturen, maar als het groter is dan wordt dat onmogelijk en steekt de telefoon uit mijn broekzak

De S22 vind ik mooi, alleen de batterij lijkt niet echt geweldig te zijn. Verder zie ik weinig alternatieven die de lijst afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 13:04
Hoewel de S10 wat generaties achterloopt is het toch een fijn toestel. Nadeel is dat de accu na zoveel jaar wel achteruit gaat en dus sneller leeg loopt.

Is het daarom een idee om de accu, via de officiele kanalen, te vervangen zodat er weer een jaar tegen aan kan?

Vervanging batterij is wel ongeveer 75 EUR....

[ Voor 8% gewijzigd door slane147129 op 09-08-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:38
Je zou kunnen overwegen om er een nieuwe accu in te laten zetten , dan kun je er weer twee jaar mee doen .
Is goedkoper dat een nieuwe telefoon .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbie
slane147129 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:57:
Hoewel de S10 wat generaties achterloopt is het toch een fijn toestel. Nadeel is dat de accu na zoveel jaar wel achteruit gaat en dus sneller leeg loopt.

Is het daarom een idee om de accu, via de officiele kanalen, te vervangen zodat er weer een jaar tegen aan kan?
Ik heb het na 2j gedaan bij samsung zelf, heel tevreden van en zou het op zich aanraden.
Heb het toestel ondertussen, naar alle tevredenheid, +-4j en hoop het nog tot september volgend jaar te gebruiken. Dat zal dan ineens ook de langste periode ooit met hetzelfde toestel worden voor mij wat een prestatie op zich is!
Op zich was ik vorig jaar van plan te upgraden, maar de nieuwere toestellen leken me amper een 'upgrade'. Ook dit jaar vind ik de toestellen niet de moeite om opnieuw een pak geld uit te geven. Wachten op de fold 5 dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Mijn batterij is door Samsung vervangen binnen de garantie termijn en ben tot op heden erg tevreden.
Gebruik ook de optie om max 85% te laden voor een langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
killerbie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb het na 2j gedaan bij samsung zelf, heel tevreden van en zou het op zich aanraden.
Heb het toestel ondertussen, naar alle tevredenheid, +-4j en hoop het nog tot september volgend jaar te gebruiken. Dat zal dan ineens ook de langste periode ooit met hetzelfde toestel worden voor mij wat een prestatie op zich is!
Op zich was ik vorig jaar van plan te upgraden, maar de nieuwere toestellen leken me amper een 'upgrade'. Ook dit jaar vind ik de toestellen niet de moeite om opnieuw een pak geld uit te geven. Wachten op de fold 5 dan maar :)
Toevallig ervaar ik hetzelfde. Sinds 03-2019 een Samsung S10 in het bezit, en still going strong. Accu wordt wel wat minder, maar met tussentijds opladen red ik mij vooralsnog. Nog nooit zo lang met een toestel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:32
uFx schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:27:
Nu er wat meer bekend is over de Pixel 6a (en dat is helaas niet heel positief) ben ik toch maar gegaan voor de S22 ter vervanging van mijn S10e. Tot nu toe heel tevreden over. Hetzelfde formaat, prima accuduur (zover ik nu kan beoordelen), betere camera's, een stuk sneller dan de S10e en een fijnere fingerprintreader (want die zat voor mij als linkshandige niet op de juiste plek bij de S10e :>). En met de €100 cashback + €195 voor inruil van de S10e wordt die ook nog wat betaalbaarder.
Als ik vragen mag: heb je dan ~€500 betaald voor een S22? Zit nu met een Pixel 5 maar mis wel echt de face unlock :F

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:23

Prosperot

Today is a gift...

En de augustus update voor de S10 is er ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Prosperot schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:26:
En de augustus update voor de S10 is er ☀️
das de juli update die wat later is :-P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
killerbie schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

das de juli update die wat later is :-P
Is inderdaad nog steeds juli, maar deze is van 9-8, en de vorige update (ook met juli) was van 28-7.

Ik vind dat we nog best vaak updates krijgen voor een toestel waarvoor eens per kwartaal is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Reaper.JA2 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:17:
[...]
Als ik vragen mag: heb je dan ~€500 betaald voor een S22? Zit nu met een Pixel 5 maar mis wel echt de face unlock :F
Bij mij kwam het op €555 voor de S22 als ik de inruil voor de S10e meetel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ondertussen hebt ik de nieuwste update voor s10 geïnstalleerd.

Merken jullie verschil in batterijgebruik? Gaat nog sneller leeg dan normaal. Heb Upday uitgezet want dat is ineens nieuws.

Merken jullie ook happeringen in video opnames? In de FHD 30 FPS modus zie ik soms vegen in het beeld terwijl datgene wat ik opneem nieteens snel beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Hier rolde vanmorgen de derde update van deze maand binnen op mijn S10e. In plaats van 1x per maand of 1x per 3 maanden is het nu dus 3x per maand? :9~

Deze keer met de Android beveiligingspatch van augustus! Dus nog steeds geen enkele overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Is dat misschien een zakelijk toestel? Mijn S10e van de baas krijgt ook updates die ik op de prive S10+ niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Kan goed, hier ben ik ook nog up to date met een NL ROM op een S10+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WDNShRKM4e40oMTiF_vVRABpbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vStHaEtXZjlwC6pKerCaGakp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Viel mij ook al op dat de S10e nog steeds maandelijkse updates krijgt en geen kwartaal updates.... Prima toch dat die nog zo goed ondersteunt wordt toch !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:55
Krijg de augustus patch ook binnen op mijn S10e maar ik heb een enterprise version, dus dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:18
De augustus update heeft zich hier ook aangediend op m'n s10e. Prive gekocht bij belsimpel.
Hoe kun je zien of je toestel een enterprise variant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Mijn S10 ziet ook (nog) geen update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
PE9SMS schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:25:
Is dat misschien een zakelijk toestel? Mijn S10e van de baas krijgt ook updates die ik op de prive S10+ niet krijg.
Nee, privé gekocht bij Samsung.com via ING destijds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Weet iemand hoe duur het is de batterij te laten vervangen bij Samsung?

Overweeg nieuwe telefoon of evt nieuwe accu of nog gewoon uitzingen omdat ik eigenlijk nog wel happy ben.

Volgens AccyBattery:
  • Health 88% (2648mAh van 3000mAh).
  • 5:27h screen on
  • 68:47h screen off
  • 32:10h combined
Ik doe verder ABC, dus heb de telefoon vaak aan de lader hangen en er eigenlijk geen problemen mee. Moet hem eigenlijk ook eens factory resetten, dat heb ik in bijna 3 jaar nu nog nooit gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YXpzn-tOSPSRGLFjhoanZZAJZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y28vzvSHgidhidZz3yYxLSzo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Card Nox op 12-09-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Card Nox schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:27:
Weet iemand hoe duur het is de batterij te laten vervangen bij Samsung?

Overweeg nieuwe telefoon of evt nieuwe accu of nog gewoon uitzingen omdat ik eigenlijk nog wel happy ben.

Volgens AccyBattery:
  • Health 88% (2648mAh van 3000mAh).
  • 5:27h screen on
  • 68:47h screen off
  • 32:10h combined
Ik doe verder ABC, dus heb de telefoon vaak aan de lader hangen en er eigenlijk geen problemen mee. Moet hem eigenlijk ook eens factory resetten, dat heb ik in bijna 3 jaar nu nog nooit gedaan.

[Afbeelding]
Uurtje wachten en is in orde, ondertussen ga je gezellig ergens in de buurt van de samsung store een koffie drinken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@killerbie, dat zou nog een overweging zijn als is het al minstens 1u rijden naar de dichtsbijzijnde store. Maar zou graag willen weten hoeveel het kost, anders kan ik zo'n store ook wel even bellen, die zullen het ook wel weten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Card Nox schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:39:
@killerbie, dat zou nog een overweging zijn als is het al minstens 1u rijden naar de dichtsbijzijnde store. Maar zou graag willen weten hoeveel het kost, anders kan ik zo'n store ook wel even bellen, die zullen het ook wel weten :D
Bij Samsung zelf? €69, wel zelf brengen anders is het nog iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Card Nox schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:39:
normaal moet je ergens een afspraak kunnen maken via de samsung ssite, waarbij je kaan aanduiden wat u wlt herstellen, prijzen en duurtijd zouden er bij moeten staan? vind even het linkje niet meteen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
killerbie schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:05:
[...]

normaal moet je ergens een afspraak kunnen maken via de samsung ssite, waarbij je kaan aanduiden wat u wlt herstellen, prijzen en duurtijd zouden er bij moeten staan? vind even het linkje niet meteen terug
Precies dat heb ik gedaan en daar stond 0 euro, zie de prntscrn in mijn originele bericht. Vandaar dat ik de vraag nog even hier stelde want voor 0 euro wil ik hem wel laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Card Nox schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:08:
[...]

Precies dat heb ik gedaan en daar stond 0 euro, zie de prntscrn in mijn originele bericht. Vandaar dat ik de vraag nog even hier stelde want voor 0 euro wil ik hem wel laten vervangen.
Dat zou ik inderdaad ook wel willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Dat is alleen bij <2 jaar oud

• hcQd
September update is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Helaas is mijn vrouw niet erg zuinig op haar spullen. Nadat ze haar S10e voor de zoveelste keer heeft laten vallen kan de hoofdcamera niet meer scherp stellen. De telelens werkt perfect, dus ik sluit een software issue uit.

Kan ik door ergens zachtjes te tikken wellicht de camera weer tot leven wekken of moet ik dit laten repareren? Dat is met 119 euro een dure grap met een toestel van bijna 3 jaar oud en doodzonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Inmiddels staat ook de beveiligingspatch van september op mijn S10e... nog steeds geen enkele gemist dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een ander toestel, als opvolger van mijn S10. Dit is mijn eerst toestel wat het bij mij tot een derde jaar heeft geschopt, dus dat zegt wel wat. Op dit moment is het toestel ook nog steeds ruim voldoende voor mij, op 1 ding na en dat is de accuduur. Dus toch maar eens kijken naar andere toestellen.
Ik wil graag een compact toestel wat spatwaterdicht is, zodat ik het makkelijk mee kan nemen als ik ga fietsen.

Ik heb naar de voglende toestellen gekeken:
Galaxy S22: Duur en een bijzonder matige accu
Asus Zenfone 9: Ook aan de dure kant en ondersteunt geen draadloos opladen.
Sony Xperia 5 IV: Nog duurder, verder wel interessant qua accu. 6mm langer dan de S10.
Sony Xperia 10 IV: Geen draadloos opladen, matige foto's. Verder wel goed formaat en goede prijs.
Google Pixel 6: Te groot
Google Pixel 6a: Niet zo'n vooruitgang qua accu, geen draadloos laden.
Google Pixel 7: Langer dan de S10, verder van alles 'gemiddeld'.
Galaxy S21FE: Aan de grote kant voor mijn gevoel, zit misschien net op of over de rand.

Voor mijn werk heb ik een Galaxy A53, die vind ik sowieso echt te groot.

Maar goed, tot nu toe heb ik geen goed alternatief gevonden, dus ben ik op zoek gegaan naar 'verbetering' van mijn S10.
Ik kwam toen uit op batterypacks die als een hoesje om je telefoon zitten; zoiets lijkt me ideaal voor als je een goede dag onderweg bent.

https://www.mytrendyphone...case-7000mah-239880p.html
https://extreme-gear.co/product/power-matrix/

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? Voor dagelijks gebruik is het voor mij niet nodig, ik heb genoeg mogelijkheden om overdag bij te laden, maar voor die enkele keer dat ik meer dan 12 uur mijn telefoon niet op kan laden lijkt het me best praktisch. Handiger dan een losse powerbank voor mijn gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wim62
Als je fiets een e-bike is , kun je hem ook opladen via de fiets .
Maar zo hoor ik van jou dat alles nog goed functioneert behalve de accu .
dan kan je ook overwegen om er een nieuwe accu erin te laten zetten is goedkoper dan een nieuw toestel .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbie
Sherlock schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:41:
Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een ander toestel, als opvolger van mijn S10. Dit is mijn eerst toestel wat het bij mij tot een derde jaar heeft geschopt, dus dat zegt wel wat. Op dit moment is het toestel ook nog steeds ruim voldoende voor mij, op 1 ding na en dat is de accuduur. Dus toch maar eens kijken naar andere toestellen.
Ik wil graag een compact toestel wat spatwaterdicht is, zodat ik het makkelijk mee kan nemen als ik ga fietsen.

Ik heb naar de voglende toestellen gekeken:
Galaxy S22: Duur en een bijzonder matige accu
Asus Zenfone 9: Ook aan de dure kant en ondersteunt geen draadloos opladen.
Sony Xperia 5 IV: Nog duurder, verder wel interessant qua accu. 6mm langer dan de S10.
Sony Xperia 10 IV: Geen draadloos opladen, matige foto's. Verder wel goed formaat en goede prijs.
Google Pixel 6: Te groot
Google Pixel 6a: Niet zo'n vooruitgang qua accu, geen draadloos laden.
Google Pixel 7: Langer dan de S10, verder van alles 'gemiddeld'.
Galaxy S21FE: Aan de grote kant voor mijn gevoel, zit misschien net op of over de rand.

Voor mijn werk heb ik een Galaxy A53, die vind ik sowieso echt te groot.

Maar goed, tot nu toe heb ik geen goed alternatief gevonden, dus ben ik op zoek gegaan naar 'verbetering' van mijn S10.
Ik kwam toen uit op batterypacks die als een hoesje om je telefoon zitten; zoiets lijkt me ideaal voor als je een goede dag onderweg bent.

https://www.mytrendyphone...case-7000mah-239880p.html
https://extreme-gear.co/product/power-matrix/

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? Voor dagelijks gebruik is het voor mij niet nodig, ik heb genoeg mogelijkheden om overdag bij te laden, maar voor die enkele keer dat ik meer dan 12 uur mijn telefoon niet op kan laden lijkt het me best praktisch. Handiger dan een losse powerbank voor mijn gevoel.
Volgens mij kost een nieuwe batterij bij samsung zelf rond de 60 euro, beetje goedkoper dan het batterypack van 75 euro... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

wim62 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:01:
Als je fiets een e-bike is , kun je hem ook opladen via de fiets .
Nee, dat zal op de MTB of racefiets zijn (beiden niet electrisch)
Maar zo hoor ik van jou dat alles nog goed functioneert behalve de accu .
dan kan je ook overwegen om er een nieuwe accu erin te laten zetten is goedkoper dan een nieuw toestel .
Dat klopt, echter houd je met een nieuwe accu dezelfde capaciteit. En die is al vanaf het begin niet echt optimaal te noemen. Maar inderdaad, het is wel een overweging, zeker voor €60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:10
[quote]Sherlock schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:41:
Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een ander toestel, als opvolger van mijn S10. Dit is mijn eerst toestel wat het bij mij tot een derde jaar heeft geschopt, dus dat zegt wel wat. Op dit moment is het toestel ook nog steeds ruim voldoende voor mij, op 1 ding na en dat is de accuduur.

Hier hetzelfde, heb het toestel nu ruim 3,5 jaar en functioneert nog prima. Alleen de accu wordt wel minder. Met moeite haal ik een dag als ik hem niet teveel gebruik. Voor mijn werk gebruik ik nu de S20FE maar die is mij te lomp. Echt een goeie vervanger voor de S10 heb ik op dit moment ook nog niet kunnen vinden.
Ik wacht de officiële specs en prijs van de S23 (basis) even af. Als die tegenvallen of de prijs is absurd ga ik voor een nieuwe accu voor 6 tientjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
Mijn s10 is bijna 2 jaar en ik kan er de hele dag mee doe .
Maar de meeste laden hun telefoons op tot 100% en dat is funest voor de accu .
Ik hebt hem ingesteld dat hij niet voller laad dan 83% , laad altijd in de nacht draadloos .
en aan het einde van de dag hebt ik meestal ong 20% over .
En een kleine powerbank zijn de kosten niet .

[ Voor 7% gewijzigd door wim62 op 18-10-2022 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 12-09 10:09
Hoi, ik denk dat velen met eenzelfde dilemma zitten.
Ik zoek ook iets nieuws maar mn s10e voldoet nog.

Ik heb nu 2 jaar een (2ehands) s10e, jaar geleden accu vervangen (en inmiddels nog maar 89% capaciteit).
Toch blijft de accu duur matig, 3100mah accu is ook wel klein..
Ik heb via Aliexpress een accuhoes besteld en gebruik deze soms op vakanties/zakenreizen, het maakt de telefoon flink dik maar het werkt wel.

De indicatielampjes komen niet overeen met de werkelijke inhoud en als ik de groothoek camera gebruik zit de hoes deels in de weg. Hij kan wel snelladen en de hoes en telefoon tegelijkertijd opladen vanuit stopcontact.
De hoes zou 4700mah moeten hebben maar dat betwijfel ik, ik zet hem pas aan als de accu onder de 30% komt, dan krijgt ie de telefoon bijna vol. Premium kwaliteit hoezen doen het waarschijnlijk beter maar dat heb ik niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door german8 op 19-10-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Qua powerbank heb ik nu zo eentje van Trust maar die is te groot om makkelijk mee te nemen. Wellicht dat ik beter af zal zijn met eentje met een lagere capaciteit en een handzamer formaat.

Ik heb de eerste 2 jaar geprobeerd om de telefoon 's nachts niet aan de lader te laten hangen, inderdaad om niet ver boven die 80% te laden. Toen had ik ook niet het idee dat de accu lekker lang mee ging. Inmiddels laad ik hem 's nachts regelmatig volledig op en begin ik de dag in elk geval met een gerust gevoel ;)
Volgens Accubattery is de capaciteit nog 88%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
De S10 serie heeft tegenwoordig ook een optie dat de batterij max 85% wordt geladen.

Na 2 jaar gebruik, afgelopen april mijn batterij laten vervangen door Samsung en batterij max op 85%.
Toetstel werkt na behoren en haal makkelijk een dag ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
wim62 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:28:
Mijn s10 is bijna 2 jaar en ik kan er de hele dag mee doe .
Maar de meeste laden hun telefoons op tot 100% en dat is funest voor de accu .
Ik hebt hem ingesteld dat hij niet voller laad dan 83% , laad altijd in de nacht draadloos .
en aan het einde van de dag hebt ik meestal ong 20% over .
En een kleine powerbank zijn de kosten niet .
sorry hoor maar dat is BS, je batterij gaat dan enkel langer meer doordat je telkens minder capaciteit gebruikt... mauw het aantal laadcycles etc blijft gelijk voor 83% van je cellen....
degradatie gebeurd ook op chemisch vlak dus...
Sherlock schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:44:
Qua powerbank heb ik nu zo eentje van Trust maar die is te groot om makkelijk mee te nemen. Wellicht dat ik beter af zal zijn met eentje met een lagere capaciteit en een handzamer formaat.

Ik heb de eerste 2 jaar geprobeerd om de telefoon 's nachts niet aan de lader te laten hangen, inderdaad om niet ver boven die 80% te laden. Toen had ik ook niet het idee dat de accu lekker lang mee ging. Inmiddels laad ik hem 's nachts regelmatig volledig op en begin ik de dag in elk geval met een gerust gevoel ;)
Volgens Accubattery is de capaciteit nog 88%
Dat is toch logisch? je gebruik immers maar 80% van je batterij, na 3j is die 80% meer versleten dan wanneer je 100% zou gebruiken. je hebt immers 80% van de batterij een pak meer opgeladen dan dat je 100% van je batterij zou opladen.

De enige reden dat apple/samsung die optie hebben ingebouwd is puur door de mythe zo maar aan te vechten gezien de mensen wat educatie bieden blijkbaar niet de moeite was.

[ Voor 46% gewijzigd door killerbie op 18-10-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
[quote]killerbie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

sorry hoor maar dat is BS, je batterij gaat dan enkel langer meer doordat je telkens minder capaciteit gebruikt... mauw het aantal laadcycles etc blijft gelijk voor 83% van je cellen....
degradatie gebeurd ook op chemisch vlak dus...

Simpel verwoord wanneer je 80% van je batterij gebruikt en je met een 100% batterij 10h zou kunnen doen, zal je met 80% iedere 8h moeten opladen, terwijl je met 100% batterij iedere 10h zal moeten laden.
Wanneer je die berekening doortrekt naar 3j schilt dat enorm veel, terwijl de chemische degradatie in de batterij hoedanook evenveel zal zijn.
Een batterij 10j in de kast houden om de capaciteit te beschermen zal ook resulteren in een versleten batterij :-D

[ Voor 21% gewijzigd door killerbie op 18-10-2022 17:11 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support