Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 19:10

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Grappig om te zien dat de meesten hier in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb zelf de S10e, en vind het nog steeds een toptoestel. Alleen de batterij begint wel echt matig te worden. Bij een stedentrip een beetje voor de metro en navigatie gebruiken en het ding is zo leeg. Voor thuisgebruik met matig gebruik red ik het nog wel prima, het is vooral dat de batterij leegloopt zodra het scherm aangaat.

Maar als je niet groter dan de S10e/S22 wilt en weer minimaal 4 jaar ondersteuning, zijn er maar weinig opties. Je krijgt een betere camera en een betere processor waar je in de praktijk bij veel dingen niet super veel van merkt. Er zijn zelfs filmpjes die de S10e en S22 vergelijken, en tot de conclusie komen dat er qua snelheid weinig verschil is.

Omdat ik het wel fijn vind om de komende jaren beveiligingsupdates te krijgen en weer een goede batterij te hebben, houd ik de S23 in de gaten. Als die de snapdragon krijgt, lijkt het een mooie optie te worden, en maar heel iets groter dan de S10e. En anders in februari toch maar een nieuwe batterij in deze en het 5e jaar in :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik zit met exact hetzelfde probleem.
Volgens AxcuBattery:

Gezondheid batterij 72%
Geschatte capaciteit 2.431 mAh

Dat lijkt me niet best. Sowieso merk ik dat ie snel leegloopt. Maar zoals meerderen hier aangeven, is het toestel verder helemaal prima + nieuwere toestellen zijn momenteel niet de moeite waard.

Ik overweeg dus ook om de batterij te laten vervangen.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Monda schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 02:54:
Ik zit met exact hetzelfde probleem.
Volgens AxcuBattery:

Gezondheid batterij 72%
Geschatte capaciteit 2.431 mAh

Dat lijkt me niet best. Sowieso merk ik dat ie snel leegloopt. Maar zoals meerderen hier aangeven, is het toestel verder helemaal prima + nieuwere toestellen zijn momenteel niet de moeite waard.

Ik overweeg dus ook om de batterij te laten vervangen.
bij mij 56% slijtage :'(
Vind gewoonweg geen goed alternatief op dit moment, en de folds vind ik ook nog net niet goed genoeg...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:46
Mijn S10e heeft nog steeds prima batterij kwaliteit. Geen idee welk percentage, maar ik merk nog geen verschil met 2019: ik laad hem nog steeds maar eens in de twee dagen op. Dus hij kán blijkbaar wel langer mee gaan. Geen idee of het aan mijn 'gedrag' ligt of dat ik gewoon een golden sample heb. Mijn "Gemiddeld dagelijks gebruik" is momenteel 39% volgens de Batterij-pagina in de Instellingen.

Voor het geval het 'aan mij ligt', hier dan toch wat hints over hoe ik hem gebruik:
- Hij staat bijna altijd op batterijbesparing (inclusief de settings: CPU-snelheid beperken tot 70%, helderheid verminderen met 10%). Ik gebruik wel gewoon het AOD. De batterbijbesparing zet ik alleen effe uit als ik met het scherm uit GPS wil gebruiken, bv om een track op te nemen of te navigeren op de motor.
- Locatie en NFC heb ik bijna altijd aan staan: met batterijbesparing aan gaat de software er zo slim mee om dat het geen meetbare hoeveelheid energie kost. Locatie pollen gebeurt dan bv maar 1x per x minuten ofzo, en Wi-Fi gaat zodoende vanzelf uit als ik niet thuis of op werk ben. Dat laatste scheelt waarschijnlijk meer dan Locatie uitzetten. Ik zit trouwens vrijwel altijd op WiFi als dat er is en ruim af en toe de lijst met bekende netwerken op.
- Dark mode waar het maar kan <3 En scherm sowieso niet te fel, is ook lekkerder voor mijn ogen. Je kunt de helderheidsslider in de knoppenbalk boven zetten (standaard komt hij na 2x vegen, maar er zit een optie in waarmee 1x vegen genoeg is) om gemakkelijk de helderheid aan te passen als dat nodig is.
- Ik gebruik de Samsung-apps voor Camera, Galerij, Agenda, E-mail en Internet (die laatste inclusief adblock plugin). Die apps zijn lekker lightweight en hebben goede dark mode. Ik mis er geen functies aan. In de internetbrowser heb ik wel de donker/licht toggle op de knoppenbalk gezet voor sommige sites die niet lekker lezen met dark mode aan.
- Snel opladen heb ik op dag 1 uitgezet. Dat is alleen handig als je echt even snel moet bijtanken; als je dat altijd gebruikt vreet het op de lange duur vooral je batterij op. Ik heb het in drie jaar tijd 1x aangezet omdat ik zag dat hij onder de 10% zat en ik hem echt nog maar kort kon laden voordat ik de hele dag buiten zou zijn. Met 'normale snelheid' opladen duurt het ook noot meer dan 1 á 1,5 uur en het is érg zeldzaam dat ik in 48 uur tijd niet een uurtje bij een stopcontact in de buurt ben.
- Opladen doe ik wanneer ik zie dat hij onder de 30% is gezakt. Maar nooit 's nachts: dan prik ik hem er met het ontbijt in. Met een uurtje zit hij toch weer op 80%+.
- Als ik het niet vergeet trek ik hem er bij 90% (of hoger) weer uit. Maar vaak genoeg heeft hij ook gewoon tot 100% geladen. Hij zal niet vaak langer dan 2 uur achtereen ingeprikt zijn geweest (dus niet op 100% blijven plakken).
- Op een enkele uitgezonderde app na laat ik mijn ongebruikte apps in 'sluimerstand' zetten door Samsungs software. Die apps doen dan helemaal niets meer totdat ik ze weer open. Vanzelfsprekend laat ik ook de rechten automatisch verwijderen bij geen gebruik.
- Apps die ik waarschijnlijk niet meer ga gebruiken verwijder ik. Het lijstje van sluimerende apps helpt er ook bij om die te herkennen.
- Dit was mijn eerste Android (hiervoor Windows Phone O+), maar bij de volgende zal ik in ieder geval niet mijn apps en settings automatisch synchroniseren: ik loop liever alle settings gewoon weer goed door en begin verder met een schone lei. Apps installeer ik dan weer op basis van behoefte. Zo neem je niet de ballast van je vorige toestel mee naar je nieuwe.
- Wanneer er keuze is tussen een app en een website, bookmark ik meestal gewoon de website in de internetbrowser. Alleen als de app echt duidelijk meerwaarde heeft installeer ik die.
- Ik gebruik geen data-graai-apps zoals Facebook, Instagram, Twitter, SnapChat of TikTok. Ik vermoed dat dat ook wel iets van effect op de batterij heeft :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Ik wil mijn ervaring hier delen met het 'uitzetten' van ramplus gezien ik gelezen heb dat er wat klachten waren met de s10 en ram plusone ui 4.1, Ik kan de bron niet meer vinden.

Hetzelfde effect had ik mij mijn budget m23.

Doormiddel van adb kan je de ram plus grootte naar nul zetten zodat er geen gebruik meer van opslaggeheugen wordt gemaakt (wat uiteraard langzamer is).
Mijn 4gb ram telefoon reageert weer een stuk sneller met het opstarten/switchen van apps. Zat altijd bijna halve seconde lag tussen. En ik zet animaties altijd uit op android dus dan valt het nog meer op.
Er is geen verschil in geekbench.

Nu kan je ook wachten op one ui 5.0 daar zit de functie al in zover ik gelezen heb.

Op eigen risico.

https://www.androidpolice...lus-phone-how-to-disable/

Benieuwd of jullie ook verschil merken,

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 21-10-2022 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-05 23:42
Sunrise schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:18:
Ik wil mijn ervaring hier delen met het 'uitzetten' van ramplus gezien ik gelezen heb dat er wat klachten waren met de s10 en ram plusone ui 4.1, Ik kan de bron niet meer vinden.

Hetzelfde effect had ik mij mijn budget m23.

Doormiddel van adb kan je de ram plus grootte naar nul zetten zodat er geen gebruik meer van opslaggeheugen wordt gemaakt (wat uiteraard langzamer is).
Mijn 4gb ram telefoon reageert weer een stuk sneller met het opstarten/switchen van apps. Zat altijd bijna halve seconde lag tussen. En ik zet animaties altijd uit op android dus dan valt het nog meer op.
Er is geen verschil in geekbench.

Nu kan je ook wachten op one ui 5.0 daar zit de functie al in zover ik gelezen heb.

Op eigen risico.

https://www.androidpolice...lus-phone-how-to-disable/

Benieuwd of jullie ook verschil merken,
toon volledige bericht
Zojuist ook gedaan, blijkbaar had ik het met een restore weer teruggezet.
Ik ervaar ook een verbetering ten opzichte van 2GB RAM PLUS.

Ik denk dat het te maken heeft met ons 'oude' UFS 2.1. Dat is waarschijnlik waarom het op andere/nieuwere toestellen beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
-Bas schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Zojuist ook gedaan, blijkbaar had ik het met een restore weer teruggezet.
Ik ervaar ook een verbetering ten opzichte van 2GB RAM PLUS.

Ik denk dat het te maken heeft met ons 'oude' UFS 2.1. Dat is waarschijnlik waarom het op andere/nieuwere toestellen beter werkt.
Dat denk ik ook, tegelijkertijd denk ik ook dat het op nieuwere toestellen weinig positiefs bijdraagt.
Wie moet er ooit op een app wachten? Als ze niet in geheugen staan starten alsnog direct op, op games na.
Ik zou wel een uitgebreide review met degelijke testen willen zien.

Iemand reageerde in de comments dat er na het uitzetten nog steeds 4gb zram aanwezig is maar dat is heel wat anders en zit in het werkgeheugen.

Ik had bijna de telefoon weer verkocht, maakte mijn telefoon irritant in het gebruik. Switch zoals zovelen 'constant' tussen apps.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 23-10-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-05 23:16
Zoals de rest ook, ben ik op zoek naar iets nieuws, na 3 jaar begint de accu wel minder te worden. ik gebruik het toestel als prive en zakelijke telefoon dus er staan veel apps op en mails komen binnen plus veel telefoontjes. S10 plus moet bij mij iedere dag zwaar werken.

Op dit moment zijn er geen toestellen die ik top vind en niet heel groot zijn.

Google Pixel 7 pro ( toptoestel alleen erg groot)

Iphone 14 pro ( goed format en top accu, alleen duur)

Sony 1 IV ( slechte service en update politiek, zelf ervaren dat een update die beloofd was gewoon weg niet meer kwam.)

S22/S22 plus ( vallen erg tegen tegenover een s10) de stap is naar mijn mening te klein voor 3 generaties. mijn vader heeft S21fe en goede vriend S22 ultra maar allebei zijn net s10 die iets sneller gaat. S22 ultra heeft dan betere camera in praktijk bij goed licht valt het verschil mee.

Ik hoop dat S23 een upgrade krijgt in de camera module en processor. zeker s22 heeft slechte accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:25
Misschien de Zenfone 9, of de gewone Pixel 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

bjornricardo33 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:09:
Zoals de rest ook, ben ik op zoek naar iets nieuws, na 3 jaar begint de accu wel minder te worden. ik gebruik het toestel als prive en zakelijke telefoon dus er staan veel apps op en mails komen binnen plus veel telefoontjes. S10 plus moet bij mij iedere dag zwaar werken.

Op dit moment zijn er geen toestellen die ik top vind en niet heel groot zijn.

Google Pixel 7 pro ( toptoestel alleen erg groot)

Iphone 14 pro ( goed format en top accu, alleen duur)

Sony 1 IV ( slechte service en update politiek, zelf ervaren dat een update die beloofd was gewoon weg niet meer kwam.)

S22/S22 plus ( vallen erg tegen tegenover een s10) de stap is naar mijn mening te klein voor 3 generaties. mijn vader heeft S21fe en goede vriend S22 ultra maar allebei zijn net s10 die iets sneller gaat. S22 ultra heeft dan betere camera in praktijk bij goed licht valt het verschil mee.

Ik hoop dat S23 een upgrade krijgt in de camera module en processor. zeker s22 heeft slechte accuduur.
toon volledige bericht
Pixel 7 Pro is zwaar en groot hoor en de foto's vallen tegen qua kwaliteit.
Nabewerking iedere keer.
Macro en telelens heel matig mijn mening en ervaring.
Heb hem zelf gehad en genoeg voorbeeld foto's.

Ben met je eens dat de S22 geen echte stap vooruit is.
Zelf nog een S10+ ik las net een bericht dat de S23 serie de grootste "update" krijgt in 5 jaar S serie.
Met name qua camera's.
Afwachten dus nog.
Nieuwe accu kost €60/65.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-05 23:16
Anoniem: 1358524 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Pixel 7 Pro is zwaar en groot hoor en de foto's vallen tegen qua kwaliteit.
Nabewerking iedere keer.
Macro en telelens heel matig mijn mening en ervaring.
Heb hem zelf gehad en genoeg voorbeeld foto's.

Ben met je eens dat de S22 geen echte stap vooruit is.
Zelf nog een S10+ ik las net een bericht dat de S23 serie de grootste "update" krijgt in 5 jaar S serie.
Met name qua camera's.
Afwachten dus nog.
Nieuwe accu kost €60/65.
ik wacht even op de S23 af, wellicht komt er toch nog een flinke boost voor de camera. processor zou in ieder geval een snapdragon worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYS7Q2dGzSPaVQBJqdeY2XEmop8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i2togniG576rEIUv0n1aTn8l.png?f=fotoalbum_large

net update binnen voor mijn S10, +-1GB, denk mogelijks oneui4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07:21

Bommes

Capo del formaggio

Mijn S10 heeft op10 augustus de juli updates gehad, daarna niets meer.
Was toen 419,99MB, beveiliginghspatch 1 juli 2022

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Bommes schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:23:
Mijn S10 heeft op10 augustus de juli updates gehad, daarna niets meer.
Was toen 419,99MB, beveiliginghspatch 1 juli 2022
Het is mij inderdaad opgevallen dat niet alle s10 toestellen dezelfde maand worden geupdate, bij mij was het alweer drie maanden geleden...
vraag me eingeljk sterk af wat er in de update van gisteren zat, was best groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
Aan de link in je screenshot te zien heb je geen Nederlands (PHN) maar een Luxemburgs (LUX) (denk ik?) toestel. Maar goed, ik neem aan dat zo'n grote update vanzelf ook naar PHN komt de komende tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 19:22
Update met security updates van oktober 2022 komt nu ook binnen op mijn S10 (PHN) 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:25
Hier ook.

Heb tevens een 2de hands Pixel 5 overgenomen. Ga die eens een tijdje testen en kijken of ik het waard vind om over te stappen tov mijn S10e of niet.

EDIT: Accu Battery heeft een UI upgrade gekregen. Kijk er niet zo vaak naar maar gisteren wel dus vandaag besloten de telefoon eens van 5% tot 100% te laden. Mijn health is een stuk minder dan voorheen, zit nu rond de 83%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O-PBGSeURFoOyGDho1jESQsNeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmWoTI6MWineg80jdk3CfTtR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Card Nox op 05-11-2022 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
De S10e is ook weer van de partij :Y
Samsung komt dus eigenijk zijn updatebeleid voor geen meter na. Ze hadden 1 update per 3 maanden beloofd, maar ze blijven toch elke maand weer komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 09:41
Card Nox schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:33:
Hier ook.

Heb tevens een 2de hands Pixel 5 overgenomen. Ga die eens een tijdje testen en kijken of ik het waard vind om over te stappen tov mijn S10e of niet.
Hier hetzelfde scenario, gebruik de Pixel nu ~6 maand.

Korte conclusie:
- Face Unlock is echt een gemis, ondanks dat de vingerafdruk scanner op de goede plek zit
- Headphone jack is ook een gemis :>
- Software is snel en soepel, maar ook log (zoekbalk is niet weg te halen, geen mapjes in de app-drawer waardoor ik weer op een andere launcher zit dus dat is wat dom).

Benieuwd hoe jij er tegenaan kijkt. M'n volgende wordt geen Pixel in ieder geval :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Jerrythafast, yes updates zijn erg netjes. Volgende maand heb ik het toestel al 3j en eigenlijk nog altijd tevreden. Nog nooit zo lang met een toestel gedaan.

@Reaper.JA2, vanmiddag komt hoesje binnen, dan pas gaat de SIM erin. Ben benieuwd.
  • Faceunlock gebruik ik niet (bewust). Merkte wel soms dat ik hem wilde unlocken maar dat hij dan al unlocked werd door faceunlock. Vind persoonlijk de fingerprint aan de zijkant wel lekker omdat ik hem vaak plat op het bureau heb liggen, moet hem in het vervolg dus gaan optillen :X. In/under screen was mij ook goed geweest denk ik (persoonlijk geen ervaring mee).
  • Headphone jack gebruik ik niet, heb alles op BT.
  • Ik heb verschillende specifieke eisen aan mijn launcher, dus ga er waarschijnlijk weer Nova Prime op zetten en gebruiken. Mapjes in drawer is voor mij sinds 1 jaar een must evenals horitzontaal scrollen ipv verticaal, gaat sneller en kan makkelijker vinden wat ik zoek, apps verbergen die ik zeeeeeer zelden gebruik, dubbeltik optie op snel te zoeken, en zo zijn er nog wel een paar te verzinnen.
Heb er laatst even een paar foto's mee gemaakt, vond de foto's beter dan die van de Samsung. Mooiere portrait functie (beter belichting van gezicht) en de front camera is een stuk breder, wel zo handig voor selfies met het gezinnetje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 07-11-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-05 12:09

Jebus4life

BE User

Ook hier is het stilaan tijd voor een nieuw toestel (reguliere S10).
Nog nooit zolang gedaan met een telefoon (ruim 3,5 jaar inmiddels), maar m'n powerknop hangt inmiddels vast met plakband (heten jullie dat ook zo in NL?) en de batterij is nu op 67% gezondheid en voldoet toch echt niet meer...

Gezien de Iphones (eindelijk) geen notch meer hebben dacht ik daarnaar te switchen, maar €1300 vind ik toch echt wel héél veel. Vermoedelijk wordt het dan de reguliere S23. Nuja, gezien ik ook een stevige prijsstijging van de S23 verwacht zou het kunnen dat het uiteindelijk een reguliere S22 gaat worden...)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:54
En de update van november staat al weer klaar, nog altijd geen maand gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
"Mijn" S10e is inmiddels naar een mede Tweaker gegaan. Na bijna 3 jaar trouwe dienst zonder problemen en zelfs zonder ook maar een factory reset gedaan te hebben, heb ik gekozen bij de Pixel 5 te blijven.

Mis verschillende dingen wel al zoals fingerprint aan de zijkant en laden begrenzen tot 85% (verbaasd dat het niet standaard in Android zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:05

IkWilbert

Het is mij!

Voor de S10 lite gebruikers hier, ik krijg zojuist Android 13 OneUI 5 binnen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

December update is beschikbaar voor de s10e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
IkWilbert schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:03:
Voor de S10 lite gebruikers hier, ik krijg zojuist Android 13 OneUI 5 binnen.
De S10 Lite is schijnbaar de enige die 'm krijgt. Mijn S10+ is nog up to date met de oktober patch.

Geeft ook niet, er komen per kwartaal nog security patches dus ik blijf een "happy camper".

Heb pasgeleden een D-brand skin erop gedaan. Oogt het weer als een nieuwe telefoon :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Over de “gewone” S10 gesproken, de december-update is ook aan weer beschikbaar, in ieder geval op de S10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:39

Prosperot

Today is a gift...

FeareX schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:29:
[...]

De S10 Lite is schijnbaar de enige die 'm krijgt. Mijn S10+ is nog up to date met de oktober patch.
De S10 Lite is ook een jaartje jonger....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Prosperot schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:11:
[...]

De S10 Lite is ook een jaartje jonger....
Ja klopt, het is ook logisch. Maar Samsung kan nog wel eens last minute beslissen iets langere support te geven op een toestel. Anyway, maakt ook niet uit. Security patches zijn wat mij betreft het belangrijkst. Ik ben nog zo tevreden met mn S10+ dat ik er een sport van ga maken om er zo lang mogelijk mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:41
FeareX schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:29:
[...]

Geeft ook niet, er komen per kwartaal nog security patches dus ik blijf een "happy camper".

Heb pasgeleden een D-brand skin erop gedaan. Oogt het weer als een nieuwe telefoon :)
Wordt dat echt zo straks zoals ze beloven op d'r website?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
Krijg net een update binnen voor de normale S10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks @W84 na jou post ook even gecheckt en update komt nu ook hier binnen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

S10e ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 19:22
Hier ook, is de S10 qua security updates weer bij tot 1 januari 2023 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

S10 lite, ook zojuist de jan. update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Hier ook! Zonder nieuwe features gaat dit topic ook langzaamaan stil worden lijkt me.

Zijn er nog leuke dingen zoals mods voor een S10(e/+)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Ben nog steeds erg blij met de S10 alleen de batterij is zo bedroefd slecht geworden. Ik doe soms nog 2 en maximaal 3u SOT. Vaak met Flight Mode icm Wi-Fi en zonder iets anders aan. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

W84 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:23:
Ben nog steeds erg blij met de S10 alleen de batterij is zo bedroefd slecht geworden. Ik doe soms nog 2 en maximaal 3u SOT. Vaak met Flight Mode icm Wi-Fi en zonder iets anders aan. :+
Ik heb precies hetzelfde. S10 doet het nog erg goed en ik zie gewoon geen waardige vervanger nog. Ik vind het waardeloos dat Samsung de SD-kaart heeft weggelaten op de nieuwe modellen. Zoveel ruimte neemt dat nou ook weer niet in... Maarja 128gb, 256gb,512gb,1TB levert allemaal extra geld op zonder heel veel extra kosten.
We zullen een keer toch aan moeten geloven aangezien bijna alle fabrikanten het doen.

Mijn batterij heb ik een paar weken geleden zelf vervangen. Nieuwe besteld en met een fohn en een pak speelkaarten was ik binnen een half uur toch klaar. Is vrij goed zelf te doen als je het rustig aanpakt. Heb nu weer een SOT van 5 a 6 uur.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
BMW_M3 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. S10 doet het nog erg goed en ik zie gewoon geen waardige vervanger nog. Ik vind het waardeloos dat Samsung de SD-kaart heeft weggelaten op de nieuwe modellen. Zoveel ruimte neemt dat nou ook weer niet in... Maarja 128gb, 256gb,512gb,1TB levert allemaal extra geld op zonder heel veel extra kosten.
We zullen een keer toch aan moeten geloven aangezien bijna alle fabrikanten het doen.

Mijn batterij heb ik een paar weken geleden zelf vervangen. Nieuwe besteld en met een fohn en een pak speelkaarten was ik binnen een half uur toch klaar. Is vrij goed zelf te doen als je het rustig aanpakt. Heb nu weer een SOT van 5 a 6 uur.
linkje van de batterij die je besteld heb? moet tegenwoordig 3x per dag laden terwijl ik tijdens de werkuren mijn mobiel amper gebruik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Bij deze webshop besteld omdat ik zag dat ze direct van een groothandel leveren.
Had wel even mijn twijfels of het zou aankomen :X
Maar was een dag later al binnen in goede verpakking en recente productiedatum op batterij. Naar wat ik online gevonden heb is het een originele samsung batterij welke ze ook in de service centers gebruiken als ze een batterij wisselen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Hm, tnx! Misschien ook maar de batterij vervangen dan. Het is echt een toptoestel verder en idd hele SD en headphone jack gedoe heeft me nog steeds tegengehouden om een nieuwe te kopen. Normaal kocht ik elke keer Samsung's nieuwe vlaggenschip.

Maar het schijnt ook nog eens zo te zijn dat de S20, S21 en S22 niet eens de moeite waren om te upgraden als je een S10 bezit. Scheelt weer. :p

Ene kant denk ik zal ik dan de S23 proberen of gewoon stug doorgaan met de S10. Lastig. Kan er eigenlijk geen afscheid van nemen. Een van de beste Samsung foons die ik heb gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
W84 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:48:
Hm, tnx! Misschien ook maar de batterij vervangen dan. Het is echt een toptoestel verder en idd hele SD en headphone jack gedoe heeft me nog steeds tegengehouden om een nieuwe te kopen. Normaal kocht ik elke keer Samsung's nieuwe vlaggenschip.

Maar het schijnt ook nog eens zo te zijn dat de S20, S21 en S22 niet eens de moeite waren om te upgraden als je een S10 bezit. Scheelt weer. :p

Ene kant denk ik zal ik dan de S23 proberen of gewoon stug doorgaan met de S10. Lastig. Kan er eigenlijk geen afscheid van nemen. Een van de beste Samsung foons die ik heb gehad. :)
Denk dat op de nieuwer toestellen de ppi zelfs minder is.
Ik ga dit weekend de batterij van hierboven bestellen met een nieuw hoesje - screenprotector.
Dan kan ik er hopelijk weer minimum een jaartje mee verder :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
killerbie schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:42:
[...]

Ik ga dit weekend de batterij van hierboven bestellen met een nieuw hoesje - screenprotector.
Dan kan ik er hopelijk weer minimum een jaartje mee verder :-D
Haha, toevallig gister een batterij besteld. _O-

Gevonden voor €17,05. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

En zijn ook veel nep batterijen te koop, dus check goed waar/wat je bestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van de S10+, aangeschafd rond introductie. Telefoon werkt nog steeds erg goed, alleen de accu is wel duidelijk minder geworden. Paar weken terug heb ik deze laten vervangen bij de mediamarkt. Zou een orginele moeten zijn, maar het valt mij toch wel wat tegen eerlijk gezegd. Er is wel wat verbetering, maar zeker niet hoe de telefoon bij aanschaf was.

Hoe zijn jullie ervaringen na het vervangen van de accu? Echt een grote vooruitgang, of valt het voordeel mee? Ik weet ook niet waar het aan ligt, misschien pech gehad met een toch wat oudere accu. Al vertelde de medewerker dat er geen voorraden worden aangehouden en de accu dus vrij nieuw zou moeten zijn (productie datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Mike80 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:29:
Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van de S10+, aangeschafd rond introductie. Telefoon werkt nog steeds erg goed, alleen de accu is wel duidelijk minder geworden. Paar weken terug heb ik deze laten vervangen bij de mediamarkt. Zou een orginele moeten zijn, maar het valt mij toch wel wat tegen eerlijk gezegd. Er is wel wat verbetering, maar zeker niet hoe de telefoon bij aanschaf was.

Hoe zijn jullie ervaringen na het vervangen van de accu? Echt een grote vooruitgang, of valt het voordeel mee? Ik weet ook niet waar het aan ligt, misschien pech gehad met een toch wat oudere accu. Al vertelde de medewerker dat er geen voorraden worden aangehouden en de accu dus vrij nieuw zou moeten zijn (productie datum).
Hebben ze factory reset gedaan? Zoniet, dan klopt nooit de werkelijke waarde namelijk. Je kan nog zelf proberen een reset te doen. En tja, MM blijft ook shady. Is die wel origineel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
@W84 er is geen factory reset gedaan. Doe ik ook liever niet als het niet nodig is. Wat bedoel je met werkelijke waarde? Voor mij is het heel simpel, hoelang duurt het voordat de accu van 80~90% naar 10~20% gaat. Vlak na aankoop duurde dat veel langer dan nu. Op zich ook logisch hoor, na al die jaren, maar had gehoopt dat een nieuwe accu een significant verschil zou maken.

Ik ga overigens wel de 23+ aanschaffen. Voor mij is het belangrijk om een goede back-up telefoon te hebben en daar is die S10+ prima geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Mike80 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:38:
@W84 er is geen factory reset gedaan. Doe ik ook liever niet als het niet nodig is. Wat bedoel je met werkelijke waarde? Voor mij is het heel simpel, hoelang duurt het voordat de accu van 80~90% naar 10~20% gaat. Vlak na aankoop duurde dat veel langer dan nu. Op zich ook logisch hoor, na al die jaren, maar had gehoopt dat een nieuwe accu een significant verschil zou maken.

Ik ga overigens wel de 23+ aanschaffen. Voor mij is het belangrijk om een goede back-up telefoon te hebben en daar is die S10+ prima geschikt voor.
Omdat in het systeem de batterijdata van je oude batterij zit. Die klopt nu niet met je nieuwe capaciteit. Bij Samsung Care etc. wordt altijd een reset gedaan zodat het batterijprofiel opnieuw wordt opgebouwd en je werkelijke percentage ook weer klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door W84 op 19-01-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
killerbie schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:42:
[...]

Nou je het zegt... De ppi van de S10 is 540 met een resolutie van 3440*1440.

De S23 heeft 425ppi en 2440*1080. Valt dat even tegen.... Wat is de reden dat ze dat doen?

De Snapdragon is natuurlijk wel vele malen sneller dan de S10 is, maar ja waarom een goed toestel vervangen. Lastige kwestie...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jassy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Nou je het zegt... De ppi van de S10 is 540 met een resolutie van 3440*1440.

De S23 heeft 425ppi en 2440*1080. Valt dat even tegen.... Wat is de reden dat ze dat doen?

De Snapdragon is natuurlijk wel vele malen sneller dan de S10 is, maar ja waarom een goed toestel vervangen. Lastige kwestie...
denk dat we toen in de eerste Lockdown zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Jassy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:10:
[...]
Wat is de reden dat ze dat doen?

waarom een goed toestel vervangen. Lastige kwestie...
De reden is lagere resolutie = minder power nodig = alles kan sneller aanvoelen en batterij gaat langer mee.

Goed toestel vervangen hoeft inderdaad niet, gewoon accu wisselen en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Prosperot schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:22:
En zijn ook veel nep batterijen te koop, dus check goed waar/wat je bestelt
Waar moet ik dan op letten?
Samsung service punt is hier niet echt in de buurt, zelf vervangen wil ik gerust proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Lijkt me sterk dat Mobile Supplies nep verkoopt. Er staat Samsung en modelnr. die overeen komt. En anders stuur ik het terug. 17 euro en 30 scheelt nogal. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Bij belsimpel ook al eens een nepper gekocht. Stond alles ook goed op..
Maar ik hoor graag of die van 17 euro werkt👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Ja we gaan het zien. :)

Het valt me trouwens wel op dat meldingen vaak niet of vertraagd doorkomen na de laatste update. Spaarstand staat niet aan. Meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
W84 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Omdat in het systeem de batterijdata van je oude batterij zit. Die klopt nu niet met je nieuwe capaciteit. Bij Samsung Care etc. wordt altijd een reset gedaan zodat het batterijprofiel opnieuw wordt opgebouwd en je werkelijke percentage ook weer klopt.
dank voor je reply. Weet je of een harde reset voorkomen kan worden door dit uit te voeren: Code *#9900# (For System Dump Menu & Battery Stats Bin Reset) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Mike80 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:11:
[...]

dank voor je reply. Weet je of een harde reset voorkomen kan worden door dit uit te voeren: Code *#9900# (For System Dump Menu & Battery Stats Bin Reset) ?
Je kan het proberen. Normaal kon je de boel ook resetten met code *#0228#. Die code voor de batterij werkt alleen niet meer na een recente update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Bij die *#9900# staat ook een battery stats reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Klopt, maar dit was de juiste procedure naast een hard reset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8A5QYQwMCPNxd1vCnqTLj8qkYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PBKXfSsI5NR28EHj3lZM5sE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij Samsung om m’n batterij te vervangen. 5u SOT haalde ik ook toen die nieuw was, nu staat ‘ie op 9% en heb ik 2,5u SOT gehad. Daarnaast viel die ook weleens willekeurig uit onder de 10%.

Nadat de nieuwe accu erin zit ga ik dat 85% laad limiet ook aanzetten en dan kan ik er weer jaren tegen aan. 3,5 jaar met deze accu gedaan, dus wie weet haal ik de 7 jaar wel 🙃

Bedankt voor jullie berichten, zo te lezen neemt Samsung alle benodigde stappen zodat de batterij weer goed gecalibreerd is na vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Mocht je trouwens van je S10 Zoef de haas willen maken, schakel Android System Intelligence uit. Ik mis niks qua functionaliteit, maar de snelheid krijgt echt een enorme boost. Zeker i.c.m. de .5x animaties (ontwikkelaarsopties).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-05 16:11
FeareX schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:42:
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij Samsung om m’n batterij te vervangen. 5u SOT haalde ik ook toen die nieuw was, nu staat ‘ie op 9% en heb ik 2,5u SOT gehad. Daarnaast viel die ook weleens willekeurig uit onder de 10%.

Nadat de nieuwe accu erin zit ga ik dat 85% laad limiet ook aanzetten en dan kan ik er weer jaren tegen aan. 3,5 jaar met deze accu gedaan, dus wie weet haal ik de 7 jaar wel 🙃

Bedankt voor jullie berichten, zo te lezen neemt Samsung alle benodigde stappen zodat de batterij weer goed gecalibreerd is na vervanging.
Ik hoor graag je ervaringen met de samsung inbouw.

Ik ben eigenlijk nog tevreden met de S10 plus, behoudens de usbpoort die stuk is en de batterij die erg snel leeg gaat. Deze zou ik dan beide willen laten vervangen.
Dat ik een beetje op reviews van de Samsungservice ging zoeken las ik weer reacties over mensen die hun telefoon lang kwijt waren etc..

Van S6 naar S10plus voelde eigenlijk al overbodig behoudens de batterij en nu weer hetzelfde vraagstuk.
in april heb ik hem 4 jaar en dan denk ik mogelijk aan een overstap naar de S23.

De a54 van dit jaar schijnt trouwens ook zo'n AMOLED scherm te hebben. Toch eens die specs vergelijken qua cpu met de S10+. S serie is niet per se nodig voor mijn gebruik., al wil ik er natuurlijk niet op achteruit gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Mick3112 op 23-01-2023 11:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Nou @Mick3112 , ik ben een ervaring rijker hoor.

TL;DR: ik had een slechte "Samsung Experience" in hun Store. Het is alsof je een afspraak maakt bij de autogarage voor 4 nieuwe banden en ter plekke pas te horen krijgt dat ze geen banden hebben liggen.

Voor de lezers onder ons:
Vandaag naar Breda gegaan naar de Samsung Experience Store. Had online een afspraak gemaakt, daar kan je een tijdslot boeken en geef je het IMEI nummer en kleur van je toestel op. Het toestel is 3,5 jaar oud, dus geen garantie, kost iets van €70 om je accu te laten vervangen, prima.

Na het maken van je afspraak krijg je instructies om een back-up van je data te maken en je toestel leeg te maken. Dat dus gedaan gisteren, factory reset gedaan voor de zekerheid en voor de zekerheid het toestel opgeladen en schoongemaakt (ik breng m'n auto bijvoorbeeld ook schoon naar de garage, vind ik wel zo netjes).

Dus ik was daar vanmiddag. Vriendelijke vrouw die me hielp, ze deed eerst diagnostics aan haar computer. Daarvoor gingen de ontwikkelaarsopties aan en USB in de telefoon. Ze vond de stekker er niet 100% recht in zitten en dat belangrijk om te benoemen. Hij doet het wel gewoon zeg ik, dus ze gaat door en geeft aan die poort zo wel even schoon te maken.

Uit de diagnostics kwam een "Battery: Good". Daarop werd gezegd dat de accu nog prima is en ze 'm daarom eigenlijk niet kunnen repareren. Dus ik aangegeven dat dat logisch is met een 100% geladen accu, maar dat 'ie onder de 10% ook willekeurig uitvalt en de SOT lang niet meer is wat het ooit was. Daarna moest ze met een techneut boven gaan checken of ze dit wel kunnen vervangen dan.

Na een kwartier kwam ze terug met een redelijk goor toestel en het nieuws dat de telefoon eruit ziet alsof die door een derde partij is gerepareerd. Dat betekend dan direct dat als ze het achterkantje los halen en hij breekt dan zijn de kosten daarvan voor mij. Dus dat vond ik niet zo'n lekker begin van mijn "Experience" in hun store. Voor de duidelijheid: m'n toestel is nooit voor service weggeweest en ziet er nog heel netjes uit. Dus ik heb meerdere keren aangegeven dat m'n toestel nooit open is geweest en wat die techneut ziet is hoe die 3,5 jaar geleden uit de doos is gekomen van Samsung. Daarnaast staat het IMEI en S/N nummer op de achterkant, als er een achterkantje was gewisseld had er niks gestaan, dus ik vond het een raar verhaal.
Toen ging ze weer overleggen boven en kwam ze beneden met een tekstberichtje op haar telefoon dat als zij het achterkantje breken met het vervangen van de accu en er sporen van een derde partij zichtbaar zijn ze niet aansprakelijk zijn en dat ik dat vooral moest ondertekenen. Dus ik geef aan dat ik dat een rare gang van zaken vind. Dus ik heb gevraagd of de techneut even naar beneden kon komen. "Nee die zijn druk met telefoons repareren". Oké, dan kom ik wel even mee naar boven. "Nee dat mag niet". Oké, dan ben ik toch altijd in het nadeel hier, dit is voor Samsung een makkelijke manier om een nieuw achterkantje te verkopen.

Daarna vertelde ze nog een vaag verhaal dat de software support gaat verlopen voor dit toestel en ooit het moederbord kapot kon gaan en een nieuw toestel dan goedkoper zou zijn. Volgens mij wist ze zelf niet helemaal wat ze bedoelde, want ze sloot steeds af met "ik vertel alleen maar wat de techneut boven tegen mij zegt".
Ik kom daar voor een nieuwe accu en ze waren zich enkel aan het indekken. Dus ik vroeg wat ze doen als ze sporen van een derde partij vinden en m'n achterkantje breken: dan laten wij 'm ongerepareerd. Dus ik vat het even samen aan haar dat ik kom voor een nieuwe accu, en als zij m'n telefoon kapot maken dan laten jullie hem zo? Ja dat klopt dus.

Gevraagd wat een nieuwe achterkant zou kosten: €30. Dus voor €100 nog steeds prima voor mij, maar wel duidelijk gemaakt dat ze maar voorzichtig moeten zijn.

Toen ging ze weer naar boven om even te checken of de onderdelen er zijn. Kwartiertje later het nieuws dat ze geen lijmstickers meer hebben om de achterkant terug te plakken. Dat nieuws schoot een beetje verkeerd bij mij. Dus ik heb uitgelegd (nee, ben niet boos geworden, maar m'n ergernis was wel duidelijk :) ) dat ik een dag vrij heb genomen, met het maken van de afspraak al aan had gegeven dat een nieuwe accu nodig was voor m'n S10+ inclusief IMEI nummer, van Tilburg naar Breda ben gereden, parkeerkosten betaal om vervolgens te horen dat ze me niet kunnen helpen nadat ik eerst in een hoekje word gezet dat mijn toestel hoogstwaarschijnlijk door een derde partij is opengemaakt en als zij de achterkant breken dan ook niet verantwoordelijk zijn.

En om ook maar wat beeld te geven bij dit verhaal. Zo kreeg ik m'n telefoon mee terug (heb het IMEI en S/N stukje even weggehaald), met de ontwikkelaarsinstellingen nog aan. En m'n USB-C poort is ook niet schoongemaakt. Voor de duidelijkheid, hij kwam schoon daar aan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DYmuNF4VVAc-MIoNop9LqhBGDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxEeGUmUhT3ekWXW8dFdBeny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irkuiieCZqaGM7-M2B_0QvMRN0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCPnZwLlsnOuAPvpb63izv3a.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een hele "Experience". Ik ben nu via Sammobile de laatste ROM aan het downloaden. Ik ga 'm zelf maar flashen en als de accu ooit helemaal op is ga ik wel naar een "derde partij" die me wel wil helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@FeareX, dat is vervelend om te horen van een 'premium' merk met een 'premium experience'. Ik weet dat er meerdere zijn die zelf de accu's hebben vervangen hier, wellicht kan iemand je hiermee helpen of wil iemand het wel voor je doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:37
Probeer eens bij coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Ik heb echter net m'n toestel weer helemaal in orde gemaakt (opnieuw geflashed met ODIN, alle apps en instellingen weer doorlopen).
Ik kijk het wel even aan voorlopig. Als m'n accu helemaal de geest gaat geven ga ik het weer overwegen. Ik weet in ieder geval dat ik naar een nette "derde partij" ga dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Weet iemand hoe het zit bij batterij vervanging als het gaat om waterdichtheid? Is het zo dat alleen Samsung garandeert dat hij na vervanging nog waterdicht is of doen andere partijen dit ook? Of garandeert Samsung dat ook niet? Dat is mij niet heel duidelijk...

Mijn telefoon wordt wel eens nat als ik weer eens op de fiets door de regen ga, dus ik hecht er wel een beetje waarde aan. Als niemand echter na de tijd waterdichtheid garandeert maakt het ook niet uit waar ik hem laat maken. De Samsung Experience Store is voor mij 1,5 uur rijden, en zo te lezen ook niet altijd een echte Experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-05 16:11
FeareX schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:03:

TL;DR: ik had een slechte "Samsung Experience" in hun Store. Het is alsof je een afspraak maakt bij de autogarage voor 4 nieuwe banden en ter plekke pas te horen krijgt dat ze geen banden hebben liggen.

Vandaag naar Breda gegaan naar de Samsung Experience Store. Had online een afspraak gemaakt, daar kan je een tijdslot boeken en geef je het IMEI nummer en kleur van je toestel op. Het toestel is 3,5 jaar oud, dus geen garantie, kost iets van €70 om je accu te laten vervangen, prima.

Na het maken van je afspraak krijg je instructies om een back-up van je data te maken en je toestel leeg te maken. Dat dus gedaan gisteren, factory reset gedaan voor de zekerheid en voor de zekerheid het toestel opgeladen en schoongemaakt (ik breng m'n auto bijvoorbeeld ook schoon naar de garage, vind ik wel zo netjes).

Dus ik was daar vanmiddag. Vriendelijke vrouw die me hielp, ze deed eerst diagnostics aan haar computer. Daarvoor gingen de ontwikkelaarsopties aan en USB in de telefoon. Ze vond de stekker er niet 100% recht in zitten en dat belangrijk om te benoemen. Hij doet het wel gewoon zeg ik, dus ze gaat door en geeft aan die poort zo wel even schoon te maken.

Uit de diagnostics kwam een "Battery: Good". Daarop werd gezegd dat de accu nog prima is en ze 'm daarom eigenlijk niet kunnen repareren. Dus ik aangegeven dat dat logisch is met een 100% geladen accu, maar dat 'ie onder de 10% ook willekeurig uitvalt en de SOT lang niet meer is wat het ooit was. Daarna moest ze met een techneut boven gaan checken of ze dit wel kunnen vervangen dan.

Na een kwartier kwam ze terug met een redelijk goor toestel en het nieuws dat de telefoon eruit ziet alsof die door een derde partij is gerepareerd. Dat betekend dan direct dat als ze het achterkantje los halen en hij breekt dan zijn de kosten daarvan voor mij. Dus dat vond ik niet zo'n lekker begin van mijn "Experience" in hun store. Voor de duidelijheid: m'n toestel is nooit voor service weggeweest en ziet er nog heel netjes uit. Dus ik heb meerdere keren aangegeven dat m'n toestel nooit open is geweest en wat die techneut ziet is hoe die 3,5 jaar geleden uit de doos is gekomen van Samsung. Daarnaast staat het IMEI en S/N nummer op de achterkant, als er een achterkantje was gewisseld had er niks gestaan, dus ik vond het een raar verhaal.
Toen ging ze weer overleggen boven en kwam ze beneden met een tekstberichtje op haar telefoon dat als zij het achterkantje breken met het vervangen van de accu en er sporen van een derde partij zichtbaar zijn ze niet aansprakelijk zijn en dat ik dat vooral moest ondertekenen. Dus ik geef aan dat ik dat een rare gang van zaken vind. Dus ik heb gevraagd of de techneut even naar beneden kon komen. "Nee die zijn druk met telefoons repareren". Oké, dan kom ik wel even mee naar boven. "Nee dat mag niet". Oké, dan ben ik toch altijd in het nadeel hier, dit is voor Samsung een makkelijke manier om een nieuw achterkantje te verkopen.

Daarna vertelde ze nog een vaag verhaal dat de software support gaat verlopen voor dit toestel en ooit het moederbord kapot kon gaan en een nieuw toestel dan goedkoper zou zijn. Volgens mij wist ze zelf niet helemaal wat ze bedoelde, want ze sloot steeds af met "ik vertel alleen maar wat de techneut boven tegen mij zegt".
Ik kom daar voor een nieuwe accu en ze waren zich enkel aan het indekken. Dus ik vroeg wat ze doen als ze sporen van een derde partij vinden en m'n achterkantje breken: dan laten wij 'm ongerepareerd. Dus ik vat het even samen aan haar dat ik kom voor een nieuwe accu, en als zij m'n telefoon kapot maken dan laten jullie hem zo? Ja dat klopt dus.

Gevraagd wat een nieuwe achterkant zou kosten: €30. Dus voor €100 nog steeds prima voor mij, maar wel duidelijk gemaakt dat ze maar voorzichtig moeten zijn.

Toen ging ze weer naar boven om even te checken of de onderdelen er zijn. Kwartiertje later het nieuws dat ze geen lijmstickers meer hebben om de achterkant terug te plakken. Dat nieuws schoot een beetje verkeerd bij mij. Dus ik heb uitgelegd (nee, ben niet boos geworden, maar m'n ergernis was wel duidelijk :) ) dat ik een dag vrij heb genomen, met het maken van de afspraak al aan had gegeven dat een nieuwe accu nodig was voor m'n S10+ inclusief IMEI nummer, van Tilburg naar Breda ben gereden, parkeerkosten betaal om vervolgens te horen dat ze me niet kunnen helpen nadat ik eerst in een hoekje word gezet dat mijn toestel hoogstwaarschijnlijk door een derde partij is opengemaakt en als zij de achterkant breken dan ook niet verantwoordelijk zijn.

En om ook maar wat beeld te geven bij dit verhaal. Zo kreeg ik m'n telefoon mee terug (heb het IMEI en S/N stukje even weggehaald), met de ontwikkelaarsinstellingen nog aan. En m'n USB-C poort is ook niet schoongemaakt. Voor de duidelijkheid, hij kwam schoon daar aan :+

Al met al een hele "Experience". Ik ben nu via Sammobile de laatste ROM aan het downloaden. Ik ga 'm zelf maar flashen en als de accu ooit helemaal op is ga ik wel naar een "derde partij" die me wel wil helpen.
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide impressie!

Best irritant als er meteen een valse aanname wordt gedaan dat er een derde aan de telefoon heeft zitten rommelen. Raar verhaal dat ze een goede accu niet zouden kunnen vervangen. Al zouden ze een compleet nieuwe accu vervangen, de handeling blijft toch hetzelfde lijkt mij.

Ik was ook al zo'n beetje door het hele proces op de website met het tijdslot en het Imeinummer toen ik besloot toch eens de reviews lezen. Daar kwam dat gedoe rond aansprakelijkheid ook wel uit naar voren en verder mensen die hun telefoon langer dan een maand kwijt waren omdat er onderdelen niet op voorraad waren... Dat kan toch niet in de huidige tijd...
Verder ook wel wat ervaringen van telefoons die allerlei kuren (Uitvallen/vastlopers) vertoonden na reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W84
Batterij binnen. Looks legit voor 17 euro. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwcENL8s3Tp9hC-5gijqPJyrriE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dby94NciAv9hZWowvTx1GIm4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:37
Hebt je de datum gecontroleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
wim62 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:22:
Hebt je de datum gecontroleerd ?
Hoe bedoel je dit? Ja het is een oudere batch, maar worden deze batterijen überhaupt nog geproduceerd? Bij een servicepunt zie je ook niet welke erin gaat. Kan weinig kwaad denk ik, ongebruikt. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
W84 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ja het is een oudere batch, maar worden deze batterijen überhaupt nog geproduceerd? Bij een servicepunt zie je ook niet welke erin gaat. Kan weinig kwaad denk ik, ongebruikt. Of mis ik iets?
stuur die maar terug. batterij is 4j oud, chemische reacties zijn niet voor eeuwig. ik meen me te herinneren dat na 5j ongebruik tot 50% van de capaciteit verloren zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Hm, echt geen idee. Degene die ook zelf de batterij hebben vervangen, wat was jullie datum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zo werd die van mij geleverd. Datum op de batterij was ergens halverwege 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc1nAkW9tiNXnB6iR1nFbeMfgyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmx5y5Hh6vbzhWLmcMwgys5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QByaoml203lbNPKXzIxQNvMxY4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dSRqhuzWf90zRHbSAksa2Yh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xthxFnfdAKYNVQXE4AaBkeavOIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfRPk2MeM3BMMDY67ZmZWllT.jpg?f=fotoalbum_large

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

FeareX schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Dat klinkt voor mij zeer bekend, hetzelfde tot 3 maal toe meegemaakt.
Je maakt een afspraak en dan kom je daar hebben ze het onderdeel niet op voorraad.
Allemaal smoesjes e.d. wachten, naaar boven overleg zoals jij ook omschrijft met de "techneuten".

Ik was in Utrecht. Mocht ook niet naar boven.
Ballentent die Experience Store om je telefoon te laten repareren.
Ik doe het nu bij Coolblue.nl of hier in de buurt.
Bespaart tijd en een hele hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
BMW_M3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aha, tnx. Mijne is de "bulk" versie maar het verklaard dus ook de prijs met zo'n datum. Oude voorraad dus. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Anoniem: 1358524 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:03:
[...]

Je maakt een afspraak en dan kom je daar hebben ze het onderdeel niet op voorraad.
Allemaal smoesjes e.d. wachten, naaar boven overleg zoals jij ook omschrijft met de "techneuten".

Ik heb in Antwerpen het tegenoverstelde gehad, bij het vervangen van mijn scherm.
Ze wisten voor wat ik kwam en hebben het toestel na een korte inspectie meegenomen en me een tijdspannen gegeven. Heb zelfs in kort wat opties aangeboden gekregen om de tijd te verdrijven in de buurt van de winkel 'daar kan je iets eten, daar is een koffieplace,..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
BMW_M3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
van welke shop kwam de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Anoniem: 1358524 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:03:
[...]

"Gelukkig" ben ik niet de enige. Dan zal ik het aan Coolblue vragen als m'n accu na deze reflash nog steeds zo slecht is. Bedankt voor de tips allen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
killerbie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:09:
[...]

stuur die maar terug. batterij is 4j oud, chemische reacties zijn niet voor eeuwig. ik meen me te herinneren dat na 5j ongebruik tot 50% van de capaciteit verloren zou kunnen gaan?
Contact gehad met de webshop en die zeggen dat het geen invloed heeft aangezien er nog geen laadcycles zijn geweest en slijt niet door in het magazijn liggen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

W84 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:15:
[...]

Contact gehad met de webshop en die zeggen dat het geen invloed heeft aangezien er nog geen laadcycles zijn geweest en slijt niet door in het magazijn liggen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht.
Waarom zetten ze op hun website dan:

"* Altijd een recente productiedatum" :S

Geen idee of het invloed heeft trouwens. Misschien dat ze alleen sneller achteruit gaan door de leeftijd. Maar dan nog, over een jaar kan je voor twee tientjes weer een nieuwe erin gooien ala je de S10 nog wil dan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Ik kon de s23 256g voor 688 euro krijgen na inruil van mijn s10e. Ik ben benieuwd of ik hem erg ga missen, want het was toch wel de perfecte telefoon. Lang getwijfeld over een nieuwe batterij, maar toch teveel verhalen gelezen over nieuwe batterijen die nog steeds matig waren omdat ze lang geleden geproduceerd zijn. Samen met de updates die waarschijnlijk niet lang meer doorgaan, toch maar de stap genomen. Kan ik er weer 4 a 5 jaar tegenaan :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Das geen geld. Incl abo, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Prosperot schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
Ik heb zojuist de S23 Ultra 512GB besteld.
Je krijgt een geheugenupgrade gratis (scheelt €240), €200 extra inruil (samsung S10 zelf levert €89 op) en via ING punten ook 10% korting. Al met al ipv 1579, heb ik €970 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Prosperot schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
Nee, gewoon los via de Samsung site. Ik had een pre order code waar je 10% korting mee kreeg en een gratis draadloze lader. En als je je s10e inruilt, krijg je 79 + 100 bonus korting. En nog ergens een gratis upgrade naar het model met 2 keer zoveel geheugen.

De s23 ultra is nog mooier, maar ik vind het compacte van de s10e zo fijn, dus dan maar wat features missen.

[ Voor 10% gewijzigd door thealterego1 op 02-02-2023 15:36 ]

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden!

@thealterego1 : een nieuwe batterij was 1/10e van de prijs he :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

FeareX schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:51:
Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden!

@thealterego1 : een nieuwe batterij was 1/10e van de prijs he :p
Je hebt helemaal gelijk ;) Ik kon wat leuks via het werk regelen waardoor het mooi uitpakt voor me. En hoewel ik het totaal niet meer als vroeger heb dat ik het nieuweste van het nieuwste wil en ik maar 2 telefoons (S10e en sony Z1 compact) heb gehad de afgelopen 9 jaar, zit er toch nog een beetje Tweaker in me die benieuwd is naar nieuwe gadgets :P

iemand iets leuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

De batterij duur is nu al heerlijk, terwijl die mijn patronen nog moet leren. 11 uur en 8 minuten van de lader en 2 uur en 9 minuten scherm aan, en hij zit nog op 80%.

Verder is die razendsnel, maar bij het meeste gebruik merk je niet super verschil met de s10e. Installeren van apps gaat bijvoorbeeld wel instant, bij zulke dingen zie je duidelijk het verschil. Maar iig blij mee.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Top! Goed om te lezen. Die Snapdragon chipset zal wel een groot verschil maken. Hopelijk blijft 'ie in de toekomst, na Android updates, ook zo werken :)

Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58
heb sinds donderdag de S23. Via KPN, met upgrade geheugen en draadloze lader. 740 euro ongeveer na cashback. Zonder inruil.
Niet schokkend veel sneller dan de S10 maar wat wel opvalt is de vingerscanner die veel rapper is en de accu.
Vrijdag om 1 uur snachts van de lader en nu nog op 39%. Ok...zaterdag amper gebruikt maar toch.
Nu al blij met de accu en dan te bedenken dat de accuduur vaak nog verbeterd als de telefoon het gebruikspatroon leert kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Beveiligingsupdate voor februari is ook weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
hcQd schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:18:
Beveiligingsupdate voor februari is ook weer beschikbaar.
S10e neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ja, maar ik vermoed dat dit voor alle Nederlandse uitvoeringen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
hcQd schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Ja, maar ik vermoed dat dit voor alle Nederlandse uitvoeringen geldt.
Alleen de S10e krijgt elke maand nog een update. De andere modellen alleen per kwartaal en waarschijnlijk binnenkort voor de laatste keer. Ben benieuwd of ze dan nog steeds maandelijks door gaan met de S10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Jassy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Alleen de S10e krijgt elke maand nog een update. De andere modellen alleen per kwartaal en waarschijnlijk binnenkort voor de laatste keer. Ben benieuwd of ze dan nog steeds maandelijks door gaan met de S10e.
Is dat zo? Volgens de Nederlandse website van Samsung zelf krijgen ze allemaal nog maandelijks updates:
Maandelijks security-updateprogramma

Samsung streeft ernaar haar high end modellen maandelijks van een security update te voorzien. Op dit moment zijn dat:
  • Galaxy Fold, Galaxy Z Fold2, Galaxy Z Fold2 5G, Galaxy Z Fold3 5G, Galaxy Z Flip, Galaxy Z Flip 5G, Galaxy Z Flip3 5G
  • Galaxy S9, Galaxy S9+, Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy S10e, Galaxy S10 5G, Galaxy S10 Lite, Galaxy S20, Galaxy S20 5G, Galaxy S20+, Galaxy S20+ 5G, Galaxy S20 Ultra, Galaxy S20 Ultra 5G, Galaxy S20 FE, Galaxy S20 FE 5G, Galaxy S21 5G, Galaxy S21+ 5G, Galaxy S21 Ultra 5G, Galaxy S21 FE 5G, Galaxy S22 5G, Galaxy S22+ 5G, Galaxy S22 Ultra 5G
  • Galaxy Note10, Galaxy Note10 5G, Galaxy Note10+, Galaxy Note10+ 5G, Galaxy Note10 Lite, Galaxy Note20, Galaxy Note20 5G, Galaxy Note20 Ultra, Galaxy Note20 Ultra 5G
  • Galaxy A52, Galaxy A52 5G, Galaxy A52s 5G, Galaxy A53 5G, Galaxy XCover4s, Galaxy Xcover FieldPro, GalaxyXcover Pro, Galaxy Xcover5
Op de internationale site zijn de S10's al in de eerste week van april 2022 (teruggezocht in Wayback Machine) verhuisd naar 'quarterly' maar daar is nog altijd geen sprake van in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jerrythafast schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:21:
[...]

Is dat zo? Volgens de Nederlandse website van Samsung zelf krijgen ze allemaal nog maandelijks updates:

[...]

Op de internationale site zijn de S10's al in de eerste week van april 2022 (teruggezocht in Wayback Machine) verhuisd naar 'quarterly' maar daar is nog altijd geen sprake van in Nederland.
Ik krijg op mijn S10 al een lange tijd 3-maandelijkse updates. Vanaf dat ik geen updates meer krijg zal ik een nieuwe 'zoeken'. Vind het eigenlijk jammer dat de S reeks mij sinds de s10 niet meer echt heeft weten aan te trekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
Jassy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Voorlopig wel, update van maart is beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Geen updates meer voor de S10 serie (minus S10 lite).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@ChiMan dan hoeven we nu nooit meer opnieuw op te starten *O*

Grapje natuurlijk. In het artikel vermelden ze ook dit:

"De ervaring leert dat de meeste Galaxy S-modellen ook na het aflopen van de supportperiode nog af en toe updates krijgen – als er nog kritieke bugs opduiken en er voldoende toestellen in gebruik zijn. Zo kregen toestellen als de Galaxy S6 (uit 2015), S7 (2016), en S8 (2017) in augustus en in september vorig jaar een nieuwe update om een GPS-probleem op te lossen."

Vandaar dat ik het niet negatief in zie. Een jaar zonder de laatste patches geloof ik overigens ook nog wel.

Google Play houdt een oogje in het zeil, apps worden nog afzonderlijk geüpdatet via de Play Store. Ik blijf in ieder geval nog wel even bij dit toestel :) in juni heb ik 'm 4 jaar :*)

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support