Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:42

Samsung heeft de nieuwste telg uit zijn productreeks aangekondigd, de Samsung Galaxy S10. De Galaxy S10 moet binnen 3 weken in de winkel liggen, vanaf 7 maart. Net zoals bij de Galaxy S9 liggen de vanaf-prijzen 50 euro hoger dan de voorgaande serie.

Dit jaar gaat Samsung niet voor de gebruikelijke manier met 2 modellen (normaal en een plus-variant) maar voegt er een derde smaak aan toe welke goedkoper is, maar ook minder features bevat.

Het eerste model is de Samsung Galaxy S10e, dit is de goedkoopste variant met tevens de minste opties. Onder andere de in-display fingerprintscanner is verdwenen en zit in de powerbutton aan de zijkant.
Ook heeft dit model een plat scherm in plaats van de bekende afgeronde randen.
De Galaxy S10e is verkrijgbaar met 6GB RAM en 128GB opslag.

Het middelste model is de 'gewone' Samsung Galaxy S10. Dit model heeft wel een ultrasonische in-display fingerprintscanner en afgeronde hoeken. De Galaxy S10 is verkrijgbaar met 8GB RAM en 128GB of 512GB opslag.

Het topmodel van dit jaar zal de Samsung Galaxy S10+ wezen. Dit model is vanzelfsprekend een grotere variant van de S10 met een groter scherm en grotere accu. Ook heeft de Galaxy S10+ 2 frontcamera's in plaats van 1. De Galaxy S10+ is verkrijgbaar met 8GB RAM en 128GB of 512GB opslag en met 12GB RAM en maar liefst 1TB opslag.

De adviesprijzen voor de verschillende configuraties zijn als volgt:

- Samsung Galaxy S10e 6 GB/128 GB - 749 euro
- Samsung Galaxy S10 8 GB/128 GB - 899 euro
- Samsung Galaxy S10 8 GB/512 GB - 1149 euro
- Samsung Galaxy S10+ 8 GB/128 GB - 999 euro
- Samsung Galaxy S10+ 8 GB/512 GB - 1249 euro
- Samsung Galaxy S10+ 12 GB/1 TB - 1499 euro

[Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie
[Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
[Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9
CPUExynos 9820
GPUMali-G76 MP12
RAM6/8/12 GB
ROM128/512/1024 GB (uitbreidbaar met MicroSD)
ConnectiviteitWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot, Bluetooth 5.0, A2DP, LE, aptX, A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
AansluitingenUSB3.1 Type-C, 3.5mm
SimkaartSingle/dual sim
SensorenUltrasonische in-screen vingerafdruksensor, accelerometer, gyroscoop, nabijheidssensor, kompas, barometer, hartslagmeter, SpO2 meter, ANT+
Scherm5,8-6,4" Wide-QHD(1440 x 3040), 19:9 AMOLED-scherm
Front Camera10 MP, f/1.9, Dual Pixel PDAF
8 MP, f/2.2, depth sensor (S10+ only)
2160p@30fps, 1080p@30fps
Back Camera12 MP, f/1.5-2.4, 26mm (wide), 1/2.55", 1.4µm, Dual Pixel PDAF, OIS
12 MP, f/2.4, 52mm (telephoto), 1/3.6", 1.0µm, AF, OIS, 2x optical zoom
16 MP, f/2.2, 12mm (ultrawide)
2160p@60fps, 1080p@240fps, 720p@960fps, HDR, dual-video rec.
Accu3400-4100 mAh
KleurZwart, Wit, Blauw, Groen
Afmetingen157,6x74,1x7,8 mm
Gewicht157-175 g
Prijs749-1599 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Zorian in "[Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's"

Zorian wijzigde deze reactie 06-04-2019 12:04 (9%)

• Zorian
Gereserveerd voor (eventuele) toekomstige zaken.

• Neeknikker
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-04 12:47
Ben benieuwd of die snapdragon versie ook in europa een beetje te verkrijgen gaat zijn. Ik zou die namelijk liever hebben ivm prestaties.
In het verleden was het wel zo dat die qualcomm versie veel lastiger te rooten was. Zou dit bij de S10 ook het geval zijn?

• Zorian
Neeknikker schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:41:
Ben benieuwd of die snapdragon versie ook in europa een beetje te verkrijgen gaat zijn. Ik zou die namelijk liever hebben ivm prestaties.
In het verleden was het wel zo dat die qualcomm versie veel lastiger te rooten was. Zou dit bij de S10 ook het geval zijn?
Zover ik weet is de Snapdragonversie van de S8 en S9 nog steeds niet geroot, dus zou er niet teveel vanuit gaan.

• Neeknikker
Van de s8 weet ik dat hij inmiddels geroot is. Ik zie iig op xda allemaal custom ROMs voorbij komen voor de snapdragon versie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:56
Neeknikker schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:13:
Van de s8 weet ik dat hij inmiddels geroot is. Ik zie iig op xda allemaal custom ROMs voorbij komen voor de snapdragon versie
Is rooten een vereiste dan voor custom ROMs? Volgens mij kun je een ROM gebaseerd op de stock firmware sowieso flashen toch. Ook zonder root?

Oneplus One Review & Specificaties

• Neeknikker
Ja dit klopt. Je kunt inderdaad custom Roms installeren zonder Root. Wat je nodig hebt in dat de bootloader unlocked is. Ik weet dat het unlocken van vroegere Samsung snapdragon varianten altijd een stuk moeilijker was. Bij S10 heb ik het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cholens
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 16:34
Nu is het wachten tot TWRP beschikbaar is :O

• Zorian
En toen was er root! :)

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Zodra er meer info beschikbaar is en de benodigde zaken online staan zal ik een guide maken.

• robbvdb
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:38
Neeknikker schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:55:
Ja dit klopt. Je kunt inderdaad custom Roms installeren zonder Root. Wat je nodig hebt in dat de bootloader unlocked is. Ik weet dat het unlocken van vroegere Samsung snapdragon varianten altijd een stuk moeilijker was. Bij S10 heb ik het nog niet kunnen vinden.
Volgens mij heb ik nog nooit ene custom rom gezien die je kon installeren zonder root?

Rooten doe ik al weer even niet meer, maar toen ik het nog wel deed was dit eigenlijk altijd stap 1 voordat er een custom op kon. ..... toch?

• Neeknikker
robbvdb schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Volgens mij heb ik nog nooit ene custom rom gezien die je kon installeren zonder root?

Rooten doe ik al weer even niet meer, maar toen ik het nog wel deed was dit eigenlijk altijd stap 1 voordat er een custom op kon. ..... toch?
Stap 1 is het unlocken van de bootloader

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
robbvdb schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Je kan gewoon eerst TWRP flashen, vanuit daar een ROM flashen. Aan jou of je een pre-rooted ROM flashed of dat je hem zelf root of niet.

Correct me if i'm wrong.

• robbvdb
  • Laatst online: 10:38
Maar die 'gewone' ROM kan je natuurlijk ook met bijv. Odin flashen, wat ik continue deed.

Dat zijn dan wel altijd OEM-ROM's van Samsung ( wel eens voor een ander land omdat die eerder een update heeft bijv. ) .

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

rajackar

Blood minister

Even uit nieuwsgierigheid, wat zijn voor jullie de redenen om root te willen?
Voorbij was ad blocking het belangrijkste maar dat werkt vanuit de Samsung browser erg goed. Ik naar ook adhell als optie om zonder root system wide ads te blocken. Nog niet geprobeerd maar voor mij is root een stuk minder belangrijk geworden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind.

• thesystem
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:08
Meer mogelijkheden krijgen in Android Auto, zoals carstream.

• hopiconjo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:06
Ik heb sinds een kort een S10+/512GB. Echter deze is uit VS van Verizon. Er zit geen network lock op maar moet hem wel activeren. Is het mogelijk dmv flashen (odin) een europese rom erop te zetten?

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
rajackar schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:31:
Even uit nieuwsgierigheid, wat zijn voor jullie de redenen om root te willen?
Voorbij was ad blocking het belangrijkste maar dat werkt vanuit de Samsung browser erg goed. Ik naar ook adhell als optie om zonder root system wide ads te blocken. Nog niet geprobeerd maar voor mij is root een stuk minder belangrijk geworden.
- Viper4Android, als je dit eenmaal goed heb ingesteld en het uit zet dan besef je pas hoe slecht de normale audio driver is.
- Custom roms, en dan vooral de roms waar ik alles nog veel uitgebreider kan instellen.
- AdAway
- Luckypatcher
- Titanium Backup
- Magisk

En ga zo maar door, het enige nadeel blijft voor mij het updaten. Moet altijd handmatig, dus eerst de nieuwe firmware en daarna de nieuwe rom die daarop is gebaseerd. Sommige roms installeren de juiste firmwares gelijk mee.

• ppeterr
  • Nu online
@Jackson6

viper absoluut, dit had ik ingebakken in de rom van mijn aftermarket
android headunit in mijn vorige auto. Zoveel mogelijkheden dat je
met genoeg aandacht een aanzienlijke verbetering kan maken.

Maar nu dus andere auto, waar ik de radio voorlopig niet van ga vervangen.
Dus, geen root nodig voor mij :)

ppeterr wijzigde deze reactie 27-03-2019 17:29 (20%)

MENTAL SHUTDOWN

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

rajackar

Blood minister

Thanks voor de reacties. Ik heb altijd ook custom rond gedraaid maar merkte dat ik steeds minder features ging gebruiken behalve een adblocker. Die werkt nu vrij goed in de browser en ik heb een pihole draaien. Dus eigenlijk mis ik vrij weinig momenteel.
Dat neemt niet weg dat het waarschijnlijk gaat jeuken als twrp en magisk uit zijn en ik toch weer ga flashen ;-)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind.

• thesystem
Kan je als je telefoon geroot is wel nog gebruik maken van bijv. de Rabo Wallet en Netflix in fullhd? Oftewel, zijn er ook nadelen aan rooten?

• Zorian
thesystem schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:41:
Kan je als je telefoon geroot is wel nog gebruik maken van bijv. de Rabo Wallet en Netflix in fullhd? Oftewel, zijn er ook nadelen aan rooten?
Jazeker, dit kan nog steeds. Custom ROM's hebben vaak al een fix voor Netflix ingebouwd zitten en anders is het letterlijk 1 regeltje aanpassen in een bestand. De wallet werkt gewoon zonder gedoe, net als de gewone Rabobank app.

In ander nieuws, root wordt vandaag of morgen verwacht!

https://twitter.com/topjo.../1113762418021236741?s=19

Zorian wijzigde deze reactie 04-04-2019 16:05 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Zorian
Officiële instructies voor root:

https://topjohnwu.github.io/Magisk/samsung

Let er op dat dit keer rooten moeilijker is dan bij de vorige generaties!
Begin er niet aan tenzij je er heel zeker van bent dat je weet wat je doet!

Zorian wijzigde deze reactie 06-04-2019 12:38 (80%)

• Zorian
Ik kan bij deze bevestigen dat root officieel geslaagd is! :)

Mijn S10+ is voorzien van root. :D

Zorian wijzigde deze reactie 06-04-2019 16:39 (5%)

• thesystem
Viel het uiteindelijk mee? Kan je nu nog de scheduled reboot gebruiken, of moet iedere reboot met de knoppencombinatie gedaan worden?
De maandelijkse Samsung OTA updates kan je nu niet meer installeren neem ik aan?

• Zorian
thesystem schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:32:
Viel het uiteindelijk mee? Kan je nu nog de scheduled reboot gebruiken, of moet iedere reboot met de knoppencombinatie gedaan worden?
De maandelijkse Samsung OTA updates kan je nu niet meer installeren neem ik aan?
Als je root wil moet je met de knoppencombo opstarten. Doe je dat niet, heb je geen root.
Niet een issue als je bijvoorbeeld alleen een adblocker draait, die heeft alleen root nodig naderhand bij een update etc.
De OTA doet het niet meer nee.
Bij een update moet ik de nieuwe firmware downloaden, overzetten op telefoon, patchen, terug doen naar pc, flashen met Odin en dan is ie bijgewerkt.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True