Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
W84 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ja het is een oudere batch, maar worden deze batterijen überhaupt nog geproduceerd? Bij een servicepunt zie je ook niet welke erin gaat. Kan weinig kwaad denk ik, ongebruikt. Of mis ik iets?
stuur die maar terug. batterij is 4j oud, chemische reacties zijn niet voor eeuwig. ik meen me te herinneren dat na 5j ongebruik tot 50% van de capaciteit verloren zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:15
Hm, echt geen idee. Degene die ook zelf de batterij hebben vervangen, wat was jullie datum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zo werd die van mij geleverd. Datum op de batterij was ergens halverwege 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc1nAkW9tiNXnB6iR1nFbeMfgyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmx5y5Hh6vbzhWLmcMwgys5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QByaoml203lbNPKXzIxQNvMxY4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dSRqhuzWf90zRHbSAksa2Yh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xthxFnfdAKYNVQXE4AaBkeavOIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfRPk2MeM3BMMDY67ZmZWllT.jpg?f=fotoalbum_large

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FeareX schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:03:
Nou @Mick3112 , ik ben een ervaring rijker hoor.

TL;DR: ik had een slechte "Samsung Experience" in hun Store. Het is alsof je een afspraak maakt bij de autogarage voor 4 nieuwe banden en ter plekke pas te horen krijgt dat ze geen banden hebben liggen.

Voor de lezers onder ons:
Vandaag naar Breda gegaan naar de Samsung Experience Store. Had online een afspraak gemaakt, daar kan je een tijdslot boeken en geef je het IMEI nummer en kleur van je toestel op. Het toestel is 3,5 jaar oud, dus geen garantie, kost iets van €70 om je accu te laten vervangen, prima.

Na het maken van je afspraak krijg je instructies om een back-up van je data te maken en je toestel leeg te maken. Dat dus gedaan gisteren, factory reset gedaan voor de zekerheid en voor de zekerheid het toestel opgeladen en schoongemaakt (ik breng m'n auto bijvoorbeeld ook schoon naar de garage, vind ik wel zo netjes).

Dus ik was daar vanmiddag. Vriendelijke vrouw die me hielp, ze deed eerst diagnostics aan haar computer. Daarvoor gingen de ontwikkelaarsopties aan en USB in de telefoon. Ze vond de stekker er niet 100% recht in zitten en dat belangrijk om te benoemen. Hij doet het wel gewoon zeg ik, dus ze gaat door en geeft aan die poort zo wel even schoon te maken.

Uit de diagnostics kwam een "Battery: Good". Daarop werd gezegd dat de accu nog prima is en ze 'm daarom eigenlijk niet kunnen repareren. Dus ik aangegeven dat dat logisch is met een 100% geladen accu, maar dat 'ie onder de 10% ook willekeurig uitvalt en de SOT lang niet meer is wat het ooit was. Daarna moest ze met een techneut boven gaan checken of ze dit wel kunnen vervangen dan.

Na een kwartier kwam ze terug met een redelijk goor toestel en het nieuws dat de telefoon eruit ziet alsof die door een derde partij is gerepareerd. Dat betekend dan direct dat als ze het achterkantje los halen en hij breekt dan zijn de kosten daarvan voor mij. Dus dat vond ik niet zo'n lekker begin van mijn "Experience" in hun store. Voor de duidelijheid: m'n toestel is nooit voor service weggeweest en ziet er nog heel netjes uit. Dus ik heb meerdere keren aangegeven dat m'n toestel nooit open is geweest en wat die techneut ziet is hoe die 3,5 jaar geleden uit de doos is gekomen van Samsung. Daarnaast staat het IMEI en S/N nummer op de achterkant, als er een achterkantje was gewisseld had er niks gestaan, dus ik vond het een raar verhaal.
Toen ging ze weer overleggen boven en kwam ze beneden met een tekstberichtje op haar telefoon dat als zij het achterkantje breken met het vervangen van de accu en er sporen van een derde partij zichtbaar zijn ze niet aansprakelijk zijn en dat ik dat vooral moest ondertekenen. Dus ik geef aan dat ik dat een rare gang van zaken vind. Dus ik heb gevraagd of de techneut even naar beneden kon komen. "Nee die zijn druk met telefoons repareren". Oké, dan kom ik wel even mee naar boven. "Nee dat mag niet". Oké, dan ben ik toch altijd in het nadeel hier, dit is voor Samsung een makkelijke manier om een nieuw achterkantje te verkopen.

Daarna vertelde ze nog een vaag verhaal dat de software support gaat verlopen voor dit toestel en ooit het moederbord kapot kon gaan en een nieuw toestel dan goedkoper zou zijn. Volgens mij wist ze zelf niet helemaal wat ze bedoelde, want ze sloot steeds af met "ik vertel alleen maar wat de techneut boven tegen mij zegt".
Ik kom daar voor een nieuwe accu en ze waren zich enkel aan het indekken. Dus ik vroeg wat ze doen als ze sporen van een derde partij vinden en m'n achterkantje breken: dan laten wij 'm ongerepareerd. Dus ik vat het even samen aan haar dat ik kom voor een nieuwe accu, en als zij m'n telefoon kapot maken dan laten jullie hem zo? Ja dat klopt dus.

Gevraagd wat een nieuwe achterkant zou kosten: €30. Dus voor €100 nog steeds prima voor mij, maar wel duidelijk gemaakt dat ze maar voorzichtig moeten zijn.

Toen ging ze weer naar boven om even te checken of de onderdelen er zijn. Kwartiertje later het nieuws dat ze geen lijmstickers meer hebben om de achterkant terug te plakken. Dat nieuws schoot een beetje verkeerd bij mij. Dus ik heb uitgelegd (nee, ben niet boos geworden, maar m'n ergernis was wel duidelijk :) ) dat ik een dag vrij heb genomen, met het maken van de afspraak al aan had gegeven dat een nieuwe accu nodig was voor m'n S10+ inclusief IMEI nummer, van Tilburg naar Breda ben gereden, parkeerkosten betaal om vervolgens te horen dat ze me niet kunnen helpen nadat ik eerst in een hoekje word gezet dat mijn toestel hoogstwaarschijnlijk door een derde partij is opengemaakt en als zij de achterkant breken dan ook niet verantwoordelijk zijn.

En om ook maar wat beeld te geven bij dit verhaal. Zo kreeg ik m'n telefoon mee terug (heb het IMEI en S/N stukje even weggehaald), met de ontwikkelaarsinstellingen nog aan. En m'n USB-C poort is ook niet schoongemaakt. Voor de duidelijkheid, hij kwam schoon daar aan :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al met al een hele "Experience". Ik ben nu via Sammobile de laatste ROM aan het downloaden. Ik ga 'm zelf maar flashen en als de accu ooit helemaal op is ga ik wel naar een "derde partij" die me wel wil helpen.
Dat klinkt voor mij zeer bekend, hetzelfde tot 3 maal toe meegemaakt.
Je maakt een afspraak en dan kom je daar hebben ze het onderdeel niet op voorraad.
Allemaal smoesjes e.d. wachten, naaar boven overleg zoals jij ook omschrijft met de "techneuten".

Ik was in Utrecht. Mocht ook niet naar boven.
Ballentent die Experience Store om je telefoon te laten repareren.
Ik doe het nu bij Coolblue.nl of hier in de buurt.
Bespaart tijd en een hele hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
BMW_M3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aha, tnx. Mijne is de "bulk" versie maar het verklaard dus ook de prijs met zo'n datum. Oude voorraad dus. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:03:
[...]

Je maakt een afspraak en dan kom je daar hebben ze het onderdeel niet op voorraad.
Allemaal smoesjes e.d. wachten, naaar boven overleg zoals jij ook omschrijft met de "techneuten".

Ik heb in Antwerpen het tegenoverstelde gehad, bij het vervangen van mijn scherm.
Ze wisten voor wat ik kwam en hebben het toestel na een korte inspectie meegenomen en me een tijdspannen gegeven. Heb zelfs in kort wat opties aangeboden gekregen om de tijd te verdrijven in de buurt van de winkel 'daar kan je iets eten, daar is een koffieplace,..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
BMW_M3 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
van welke shop kwam de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:03:
[...]

"Gelukkig" ben ik niet de enige. Dan zal ik het aan Coolblue vragen als m'n accu na deze reflash nog steeds zo slecht is. Bedankt voor de tips allen! :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
killerbie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:09:
[...]

stuur die maar terug. batterij is 4j oud, chemische reacties zijn niet voor eeuwig. ik meen me te herinneren dat na 5j ongebruik tot 50% van de capaciteit verloren zou kunnen gaan?
Contact gehad met de webshop en die zeggen dat het geen invloed heeft aangezien er nog geen laadcycles zijn geweest en slijt niet door in het magazijn liggen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

W84 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:15:
[...]

Contact gehad met de webshop en die zeggen dat het geen invloed heeft aangezien er nog geen laadcycles zijn geweest en slijt niet door in het magazijn liggen. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht.
Waarom zetten ze op hun website dan:

"* Altijd een recente productiedatum" :S

Geen idee of het invloed heeft trouwens. Misschien dat ze alleen sneller achteruit gaan door de leeftijd. Maar dan nog, over een jaar kan je voor twee tientjes weer een nieuwe erin gooien ala je de S10 nog wil dan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik kon de s23 256g voor 688 euro krijgen na inruil van mijn s10e. Ik ben benieuwd of ik hem erg ga missen, want het was toch wel de perfecte telefoon. Lang getwijfeld over een nieuwe batterij, maar toch teveel verhalen gelezen over nieuwe batterijen die nog steeds matig waren omdat ze lang geleden geproduceerd zijn. Samen met de updates die waarschijnlijk niet lang meer doorgaan, toch maar de stap genomen. Kan ik er weer 4 a 5 jaar tegenaan :)

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45

Prosperot

Today is a gift...

Das geen geld. Incl abo, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Prosperot schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
Ik heb zojuist de S23 Ultra 512GB besteld.
Je krijgt een geheugenupgrade gratis (scheelt €240), €200 extra inruil (samsung S10 zelf levert €89 op) en via ING punten ook 10% korting. Al met al ipv 1579, heb ik €970 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Prosperot schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:11:
Nee, gewoon los via de Samsung site. Ik had een pre order code waar je 10% korting mee kreeg en een gratis draadloze lader. En als je je s10e inruilt, krijg je 79 + 100 bonus korting. En nog ergens een gratis upgrade naar het model met 2 keer zoveel geheugen.

De s23 ultra is nog mooier, maar ik vind het compacte van de s10e zo fijn, dus dan maar wat features missen.

[ Voor 10% gewijzigd door thealterego1 op 02-02-2023 15:36 ]

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden!

@thealterego1 : een nieuwe batterij was 1/10e van de prijs he :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

FeareX schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:51:
Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden!

@thealterego1 : een nieuwe batterij was 1/10e van de prijs he :p
Je hebt helemaal gelijk ;) Ik kon wat leuks via het werk regelen waardoor het mooi uitpakt voor me. En hoewel ik het totaal niet meer als vroeger heb dat ik het nieuweste van het nieuwste wil en ik maar 2 telefoons (S10e en sony Z1 compact) heb gehad de afgelopen 9 jaar, zit er toch nog een beetje Tweaker in me die benieuwd is naar nieuwe gadgets :P

iemand iets leuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

De batterij duur is nu al heerlijk, terwijl die mijn patronen nog moet leren. 11 uur en 8 minuten van de lader en 2 uur en 9 minuten scherm aan, en hij zit nog op 80%.

Verder is die razendsnel, maar bij het meeste gebruik merk je niet super verschil met de s10e. Installeren van apps gaat bijvoorbeeld wel instant, bij zulke dingen zie je duidelijk het verschil. Maar iig blij mee.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Top! Goed om te lezen. Die Snapdragon chipset zal wel een groot verschil maken. Hopelijk blijft 'ie in de toekomst, na Android updates, ook zo werken :)

Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:10
heb sinds donderdag de S23. Via KPN, met upgrade geheugen en draadloze lader. 740 euro ongeveer na cashback. Zonder inruil.
Niet schokkend veel sneller dan de S10 maar wat wel opvalt is de vingerscanner die veel rapper is en de accu.
Vrijdag om 1 uur snachts van de lader en nu nog op 39%. Ok...zaterdag amper gebruikt maar toch.
Nu al blij met de accu en dan te bedenken dat de accuduur vaak nog verbeterd als de telefoon het gebruikspatroon leert kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Beveiligingsupdate voor februari is ook weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
hcQd schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:18:
Beveiligingsupdate voor februari is ook weer beschikbaar.
S10e neem ik aan?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Ja, maar ik vermoed dat dit voor alle Nederlandse uitvoeringen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
hcQd schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Ja, maar ik vermoed dat dit voor alle Nederlandse uitvoeringen geldt.
Alleen de S10e krijgt elke maand nog een update. De andere modellen alleen per kwartaal en waarschijnlijk binnenkort voor de laatste keer. Ben benieuwd of ze dan nog steeds maandelijks door gaan met de S10e.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:13
Jassy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Alleen de S10e krijgt elke maand nog een update. De andere modellen alleen per kwartaal en waarschijnlijk binnenkort voor de laatste keer. Ben benieuwd of ze dan nog steeds maandelijks door gaan met de S10e.
Is dat zo? Volgens de Nederlandse website van Samsung zelf krijgen ze allemaal nog maandelijks updates:
Maandelijks security-updateprogramma

Samsung streeft ernaar haar high end modellen maandelijks van een security update te voorzien. Op dit moment zijn dat:
  • Galaxy Fold, Galaxy Z Fold2, Galaxy Z Fold2 5G, Galaxy Z Fold3 5G, Galaxy Z Flip, Galaxy Z Flip 5G, Galaxy Z Flip3 5G
  • Galaxy S9, Galaxy S9+, Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy S10e, Galaxy S10 5G, Galaxy S10 Lite, Galaxy S20, Galaxy S20 5G, Galaxy S20+, Galaxy S20+ 5G, Galaxy S20 Ultra, Galaxy S20 Ultra 5G, Galaxy S20 FE, Galaxy S20 FE 5G, Galaxy S21 5G, Galaxy S21+ 5G, Galaxy S21 Ultra 5G, Galaxy S21 FE 5G, Galaxy S22 5G, Galaxy S22+ 5G, Galaxy S22 Ultra 5G
  • Galaxy Note10, Galaxy Note10 5G, Galaxy Note10+, Galaxy Note10+ 5G, Galaxy Note10 Lite, Galaxy Note20, Galaxy Note20 5G, Galaxy Note20 Ultra, Galaxy Note20 Ultra 5G
  • Galaxy A52, Galaxy A52 5G, Galaxy A52s 5G, Galaxy A53 5G, Galaxy XCover4s, Galaxy Xcover FieldPro, GalaxyXcover Pro, Galaxy Xcover5
Op de internationale site zijn de S10's al in de eerste week van april 2022 (teruggezocht in Wayback Machine) verhuisd naar 'quarterly' maar daar is nog altijd geen sprake van in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jerrythafast schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:21:
[...]

Is dat zo? Volgens de Nederlandse website van Samsung zelf krijgen ze allemaal nog maandelijks updates:

[...]

Op de internationale site zijn de S10's al in de eerste week van april 2022 (teruggezocht in Wayback Machine) verhuisd naar 'quarterly' maar daar is nog altijd geen sprake van in Nederland.
Ik krijg op mijn S10 al een lange tijd 3-maandelijkse updates. Vanaf dat ik geen updates meer krijg zal ik een nieuwe 'zoeken'. Vind het eigenlijk jammer dat de S reeks mij sinds de s10 niet meer echt heeft weten aan te trekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Jassy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Voorlopig wel, update van maart is beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07
Geen updates meer voor de S10 serie (minus S10 lite).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@ChiMan dan hoeven we nu nooit meer opnieuw op te starten *O*

Grapje natuurlijk. In het artikel vermelden ze ook dit:

"De ervaring leert dat de meeste Galaxy S-modellen ook na het aflopen van de supportperiode nog af en toe updates krijgen – als er nog kritieke bugs opduiken en er voldoende toestellen in gebruik zijn. Zo kregen toestellen als de Galaxy S6 (uit 2015), S7 (2016), en S8 (2017) in augustus en in september vorig jaar een nieuwe update om een GPS-probleem op te lossen."

Vandaar dat ik het niet negatief in zie. Een jaar zonder de laatste patches geloof ik overigens ook nog wel.

Google Play houdt een oogje in het zeil, apps worden nog afzonderlijk geüpdatet via de Play Store. Ik blijf in ieder geval nog wel even bij dit toestel :) in juni heb ik 'm 4 jaar :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik ben niet overtuigd, op de Nederlandse wbsite van Samsung staan ze nog steeds op maandelijks. Ik zou verwachten dat ze eerst over gaan op quarterly updates zoals in het buitenland is gewest afgelopen jaar.
Maandelijks security-updateprogramma

Samsung streeft ernaar haar high end modellen maandelijks van een security update te voorzien. Op dit moment zijn dat:
  • Galaxy Fold, Galaxy Z Fold2, Galaxy Z Fold2 5G, Galaxy Z Fold3 5G, Galaxy Z Flip, Galaxy Z Flip 5G, Galaxy Z Flip3 5G, Galaxy Z Fold4, Galaxy Z Flip4
  • Galaxy S9, Galaxy S9+, Galaxy S10, Galaxy S10+, Galaxy S10e, Galaxy S10 5G, Galaxy S10 Lite, Galaxy S20, Galaxy S20 5G, Galaxy S20+, Galaxy S20+ 5G, Galaxy S20 Ultra, Galaxy S20 Ultra 5G, Galaxy S20 FE, Galaxy S20 FE 5G, Galaxy S21 5G, Galaxy S21+ 5G, Galaxy S21 Ultra 5G, Galaxy S21 FE 5G, Galaxy S22 5G, Galaxy S22+ 5G, Galaxy S22 Ultra 5G, Galaxy S23, Galaxy S23+, Galaxy S23 Ultra
  • Galaxy Note10, Galaxy Note10 5G, Galaxy Note10+, Galaxy Note10+ 5G, Galaxy Note10 Lite, Galaxy Note20, Galaxy Note20 5G, Galaxy Note20 Ultra, Galaxy Note20 Ultra 5G
  • Galaxy A52, Galaxy A52 5G, Galaxy A52s 5G, Galaxy A53 5G, Galaxy XCover4s, Galaxy Xcover FieldPro, GalaxyXcover Pro, Galaxy Xcover5, Galaxy Xcover 6 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Sinds er geen updates meer zijn is het hier ook maar stil. Gelukkig geen banana gate met de S10 :p

Ik ben sinds een paar weken over op een Nokia 8210 4g. Dus ik zal me hier ook niet meer laten horen denk ik. Ik hou de S10+ wel opgeborgen voor het geval ik ergens nog een smartphone voor nodig heb.

Oh ik moet stoppen met typen… de jaren 90 bellen, ze willen hun telefoon terug? 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
FeareX schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:48:
Sinds er geen updates meer zijn is het hier ook maar stil. Gelukkig geen banana gate met de S10 :p

Ik ben sinds een paar weken over op een Nokia 8210 4g. Dus ik zal me hier ook niet meer laten horen denk ik. Ik hou de S10+ wel opgeborgen voor het geval ik ergens nog een smartphone voor nodig heb.

Oh ik moet stoppen met typen… de jaren 90 bellen, ze willen hun telefoon terug? 😜
Vorige maand kwam lineageos 20 op basis van android 13 beschikbaar. Dus de mijne is weer helemaal uptodate. Ik hou hem nog een jaartje aan. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Oh Nice! Zijn daar drivers voor? “Vroeger” (toen ik veel custom spul op mn S2 had) was Samsung altijd in het nadeel met custom roms omdat de Exynos driver blobs niet beschikbaar waren voor de ontwikkelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
FeareX schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:21:
Oh Nice! Zijn daar drivers voor? “Vroeger” (toen ik veel custom spul op mn S2 had) was Samsung altijd in het nadeel met custom roms omdat de Exynos driver blobs niet beschikbaar waren voor de ontwikkelaars.
Jazeker, zie https://lineageosroms.com/beyond2lte/

Ondersteuning is prima voor de s10. Ik draai het al meer dan 2 jaar zonder problemen, zeker de moeite waard als je een uurtje (of 2) over hebt 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:11
tarlitz schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:37:
[...]

Jazeker, zie https://lineageosroms.com/beyond2lte/

Ondersteuning is prima voor de s10. Ik draai het al meer dan 2 jaar zonder problemen, zeker de moeite waard als je een uurtje (of 2) over hebt 😅
Misschien beter refereren naar de officiële site: https://wiki.lineageos.org/devices/#samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:22
Waar ik me dus mateloos aan erger bij deze telefoon en daarom zeker wil vermijden om bij een volgende aankoop hetzelfde probleem te hebben is het onbedoeld openen van apps. De smartphone zit in mijn broekzak , alle apps zijn gesloten, maar keer op keer ik hem tevoorschijn haal blijken er één of meerdere apps geopend. Al paar keer voorgehad dat ik plots een stem hoorde wist eerst niet wat het was tot ik de telefoon bovenhaalde en bleek dat de telefoonapp was geopend en één van mijn contacten had opgebeld. Of je voett de telefoon heel warm worden, blijkt dat de camera app geopend werd.

IK heb dus geen idee wat ik hier kan tegen doen. Ik hike veel met een rugzak en de telefoon zit dan in mijn broekzak om snel eens een foto te kunnen schieten voor de rest blijft die in de broek zitten. Navigeren doe ik met de Garmin. Resultaat is dus dat de batterij snel leegloopt.

De optie "Bescherming tegen onbedoeld aanraken staat uiteraard aan maar heeft hier nul invloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
@bartmaniac Een aantal suggesties: zet 2x tikken voor inschakelen scherm uit, gebruik een book- of flipcase, stop de telefoon met het scherm naar buiten in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
bartmaniac schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:51:
Waar ik me dus mateloos aan erger bij deze telefoon en daarom zeker wil vermijden om bij een volgende aankoop hetzelfde probleem te hebben is het onbedoeld openen van apps. De smartphone zit in mijn broekzak , alle apps zijn gesloten, maar keer op keer ik hem tevoorschijn haal blijken er één of meerdere apps geopend. Al paar keer voorgehad dat ik plots een stem hoorde wist eerst niet wat het was tot ik de telefoon bovenhaalde en bleek dat de telefoonapp was geopend en één van mijn contacten had opgebeld. Of je voett de telefoon heel warm worden, blijkt dat de camera app geopend werd.

IK heb dus geen idee wat ik hier kan tegen doen. Ik hike veel met een rugzak en de telefoon zit dan in mijn broekzak om snel eens een foto te kunnen schieten voor de rest blijft die in de broek zitten. Navigeren doe ik met de Garmin. Resultaat is dus dat de batterij snel leegloopt.

De optie "Bescherming tegen onbedoeld aanraken staat uiteraard aan maar heeft hier nul invloed
Oh dat is wel heel bijzonder dat dat gebeurd met bescherming tegen onbedoeld aanraken aan. Heb je wel een code ingesteld? Zo ja dan lijkt het me eerder van de Google of Samsung assistent te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Laatst online: 17:22
heb al eens met vliegtuigmodus aan getest maar dan nog gaan onbedoeld een of meerdere apps aan of het ergste de zaklamp. Laatst nog batterij% 4% na zo goed als niet gebruikt. Om te ongrendelen staat vingerafdruk aan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W84
Toch maar m'n batterij vervangen en besloten tot eind dit jaar met de S10 te doen. Ik vind het gewoon nog steeds een fijn toestel met meer features en betere specs dan menig nieuw toestel tegenwoordig. En supersnel. Enige nadeel zijn de updates nu maar hoeveel kwaad kan dat? Zou het erger vinden als apps niet werken. Maar goed, dat zien we dan wel weer...

De batterij vervangen ging trouwens wel heel erg makkelijk want de back cover zat al los en kon ik zo openen met m'n nagels ertussen. Ik denk dat na 3+ jaar door al het zweten en warmte en weet ik het in de broekzak de lijm compleet was opgelost. Scheelt weer. _O-

De batterij was trouwens niet gezwollen.

[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 19-07-2023 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Is er ergens aan een fatsoenlijke batterij te komen dan voor de S10?
Of zijn er 2 opties, een kleintje Samsung die al 3 jaar op het schap ligt, of een dealextreme cloon die na 3 maanden 2 keer zo dik is??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Bommes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:13:
Of zijn er 2 opties, een kleintje Samsung die al 3 jaar op het schap ligt, of een dealextreme cloon die na 3 maanden 2 keer zo dik is??
Ja hoor. Ik heb zelf een originele gekocht voor 17,50. Was iets ouder maar zat nog voldoende lading in en ik merk het verschil nu al. Werkt prima. Laden gaat ook sneller en tijdens opladen wordt die minder warm. M'n oude batterij was echt gewoon klaar... Soms nog maar net 2u SOT. Op naar de 4 - 6u SOT! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Bommes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:13:
Hoe lang wil je de levensduur van je toestel rekken? WIl je een extra jaartje er uit halen of meerdere jaren?
Indien het meerdere jaren zijn, ga ajb gwn langs samsung. 99% van de online batterijen zijn bagger tov de originele!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Groot gelijk @W84 ! En daarbij ook gelijk duurzamer en goedkoper dan maar een nieuwe telefoon kopen vanwege een verouderde accu. Als we zo ook met auto’s om zouden gaan word het een dure hobby ;p

Qua veiligheid zou ik me niet zo druk maken. Systeembugs hebben vaak fysieke toegang tot het apparaat nodig om uitgebuit te worden. Mocht er een grootschalig lek uit komen dan komt dat wel op de Tweakers front page. Echter, alle apps krijgen in Android gewoon updates via de Play Store en ook Google Play Services zorgen voor een stukje beveiliging.
Lang verhaal langer: zolang er geen grote lekken worden gevonden (denk meltdown en spectre) zit je nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

killerbie schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:29:
[...]

Hoe lang wil je de levensduur van je toestel rekken? WIl je een extra jaartje er uit halen of meerdere jaren?
Indien het meerdere jaren zijn, ga ajb gwn langs samsung. 99% van de online batterijen zijn bagger tov de originele!
Ik vind het nog steeds een erg fijn toestel.
Formaat is meer dan groot genoeg, snel genoeg, genoeg geheugen, super camera, enz.
Kortom ik zie geen reden om honderden euros uit te geven voor een ander toestel.

Maar goed dat had ik ook ooit met mijn Nexus 5 tot daar ineens en feared reboot bug in zat.
Of de Moto G5+ tot dat dat ding gewoon ineens niet meer aanging. De liefde voor mijn Huawei P10 was ook vrij snel over toen die 1 maand na het vervangen van de batterij gewoon ook niet meer aan wilde..

Dus niks zo vergankelijk als de liefde voor een gsm blijkt wel weer . :o :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Bommes Dat klinkt als flinke pech met toestellen.
Ik ben ooit van de Moto G5+ overgestapt op de S10e.

Nu nog aan het wachten op de S23FE, iets groter. Mijn ogen worden ouder....
Dus eind van het jaar misschien iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

NIMIC schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:08:
@Bommes Dat klinkt als flinke pech met toestellen.
Ik ben ooit van de Moto G5+ overgestapt op de S10e.

Nu nog aan het wachten op de S23FE, iets groter. Mijn ogen worden ouder....
Dus eind van het jaar misschien iets nieuws.
En dat terwijl ik er altijd heel voorzichtig mee ben, goede hoesjes gebruik, schermprotector, enz.

Ik vind de S23 wel een goede opvolger voor mijn S10.
Scherm zou voor mij zelfs wel wat kleiner mogen.
Goede bril met lees gedeelte doet wonderen 8)
Sindskort ook in mijn zonnebril, ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpFvKzYI_xOLJRMbQBjaSEA-0cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKad9U66sYgIElG6SHPNVFJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel lekker zo'n nieuwe batterij. Dat is gvd lang geleden zulke getallen. Ik haalde soms met moeite 2u SOT. :D

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:05
Ik vrees dat deze kwetsbaarheid wel eens een groot probleem kan zijn: nieuws: Google waarschuwt voor ernstige kwetsbaarheid in WebP-bestandsformaat aangezien de kwetsbaarheid in de libwebp library lijkt te zitten. Ik neem echter aan dat wij van Samsung geen update hoeven te verwachten. Ik ga dus maar eens rondkijken naar een andere, handzame telefoon die nog wel updates krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 27-09-2023 16:13 ]

• tarlitz
  • Niet online
vickypollard schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:08:
Ik vrees dat deze kwetsbaarheid wel eens een groot probleem kan zijn: nieuws: Google waarschuwt voor ernstige kwetsbaarheid in WebP-bestandsformaat aangezien de kwetsbaarheid in de libwebp library lijkt te zitten. Ik neem echter aan dat wij van Samsung geen update hoeven te verwachten. Ik ga dus maar eens rondkijken naar een andere, handzame telefoon die nog wel updates krijgt.
Je zou ook lineageos kunnen overwegen: https://wiki.lineageos.org/devices/beyond0lte/

Ik zit daarmee op Android 13 en krijg elke week netjes updates _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door tarlitz op 27-09-2023 16:52 ]

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:05
Ah, ik dacht dat Samsungs niet meer te kraken waren. Maar ook nooit meer in verdiept. Ik zal eens kijken.

• tarlitz
  • Niet online
vickypollard schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:52:
[...]

Ah, ik dacht dat Samsungs niet meer te kraken waren. Maar ook nooit meer in verdiept. Ik zal eens kijken.
Op de S10(+/e) gaat het nog heel erg goed, er is best een grote XDA community achter deze serie en de dev die erachter zit is ook erg actief.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:51
vickypollard schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:08:
Ik denk dat gevoelige apps zoals messengers etc zelf libwebp zullen embedden om niet kwetsbaar te zijn.
Als Google dan nog de Android System Webview patch, valt het misschien nog mee tenzij je veel random apps buiten de Play store installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
tarlitz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:51:
[...]

Je zou ook lineageos kunnen overwegen: https://wiki.lineageos.org/devices/beyond0lte/

Hoe zit het met de S10 camera support onder lineageos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
zx9r_mario schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Werken bank apps etc nog met linage os?
Hoe moet ik dit eigenlijk zien, als een volledig aan play services onttrokken OS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
zx9r_mario schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Die is prima. Alle camera's werken zoals verwacht met de default camera app. Daarnaast zijn er ook genoeg gCam mods en OpenCamera als alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
killerbie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Werken bank apps etc nog met linage os?
Hoe moet ik dit eigenlijk zien, als een volledig aan play services onttrokken OS?
Play services zitten er gewoon in via MindTheGapps ( https://wiki.lineageos.org/gapps ). Dus banking apps etc werken ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
tarlitz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Play services zitten er gewoon in via MindTheGapps ( https://wiki.lineageos.org/gapps ). Dus banking apps etc werken ook zonder problemen.
Is ze enig nadeel tov stock Samsung rom?
Behalve de installatie dan, dat kan ik wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
tarlitz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:06:
[...]

Fingerprint en FaceID ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
killerbie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:28:
[...]

Is ze enig nadeel tov stock Samsung rom?
Behalve de installatie dan, dat kan ik wel aan.
Je zou het beste even op xda kunnen kijken. Ik heb geen ervaring met de Samsung rom.
Fingerprint: ja, faceID gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Laatst online: 13:18
tarlitz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:51:
[...]

Ondersteuning en functionaliteit ziet er goed uit.
Voor wie afhankelijk is van bellen via Wifi (vowifi), bijvoorbeeld bij slechte dekking provider binnenshuis, is een custom rom helaas geen optie. Samsung heeft niet vrijgegeven hoe ze dit doen op het toestel. Bij mijn weten is er geen rom waar het wel in zit.
Maar als ik er naast zit en iemand heeft vowifi werkend met een custum rom op een S10(e), dan hoor ik het heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Hi,

Ik heb een Samsung Galaxy S10. Het model is een Live Demo Unit. Alles werkt, alleen ziet het apparaat geen sim-kaart.

Vraag: is dat softwarematig (redelijk eenvoudig) op te lossen of is dat grondig beveiligd?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
John1967 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:15:
Hi,

Ik heb een Samsung Galaxy S10. Het model is een Live Demo Unit. Alles werkt, alleen ziet het apparaat geen sim-kaart.

Vraag: is dat softwarematig (redelijk eenvoudig) op te lossen of is dat grondig beveiligd?

Groet
Die units hebben geen baseband, dus je kan niet connecten met netwerken/simkaart. Volgens werkt dat na flashen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
IK heb zonet een galaxy s21 FE 5G besteld voor 399, black friday korting.
Na bijna 5j tijd om vn mn s10 afscheid te nemen, al zal ik er sowieso linageos eens op installeren.

Valt me wel op dag mn s10 meer ram + hogere resolutie heeft ondanks de leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:30
Ik mis mijn S10e af en toe nog wel eens, mijn Pixel 5 is net iets te groot, mijn S10e was net wat handzamer en fijner met 1 hand te bedienen. En FP in de zijkant is echt wel beter dan de achterkant (en voorkant vd Pixel 6A)! Maar foto's zijn zoveel meter met de P5 dat is het formaat er op de koop mee toeneem.

@killerbie, die hogere resoluties hebben weinig meerwaarde (vind ik) en kosten een stuk meer stroom. 6GB is nog altijd meer dan voldoende (voor mij als niet gamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Na de S10 zijn ze idd gaan bezuinigen (behalve bij de Ultra-modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Card Nox schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:24:
Ik mis mijn S10e af en toe nog wel eens, mijn Pixel 5 is net iets te groot, mijn S10e was net wat handzamer en fijner met 1 hand te bedienen. En FP in de zijkant is echt wel beter dan de achterkant (en voorkant vd Pixel 6A)! Maar foto's zijn zoveel meter met de P5 dat is het formaat er op de koop mee toeneem.

@killerbie, die hogere resoluties hebben weinig meerwaarde (vind ik) en kosten een stuk meer stroom. 6GB is nog altijd meer dan voldoende (voor mij als niet gamer).
Voor mij ook hoor, ben ondertussen een dertiger en heb andere prios dan high end smart phones, al had in graag een S ultra willen aanschaffen. Kreeg het niet over ons hart om er zulke hoog bedrag voor op tafel te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Mooie deal @killerbie ! Misschien kan je met lineage os nog wel een leuk tweakerprojectje van je S10 maken?

Ik ben over op een €80 Nokia 8210 met daarnaast een 5G iPad (sinds mei dit jaar) en dat bevalt me heel erg goed eigenlijk. Ik heb de S10+ mooi in een kastje staan en die is enkel nog nodig om Signal apparaten te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Card Nox schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:24:
Ik ben van mijn S10 naar een S23 gegaan (geen ultra).
Gelijk formaat, zwaarder, en nou niet echt beter om eerlijk te zijn.
Is niks sneller in het dagelijkse gebruik, swipen van links naar rechts werkt sinds echt totaal niet (in MP die de foto's bijvoorbeeld).

Okay de accu gaat makkelijk een volle dag mee, soms wel andere halve dag.
Maar verder dan dat die bijna 7 honderd euro niet echt waard.

Ook heb mijn S10 bijna helemaal leeg gemaakt, alle apps die ik niet gebruik er vanaf en gebruik hem nu dagelijks als werk telefoon.
Mijn werkgever had me zo een A-megagrote-22/23/eenheidsworst gegeven.
Met geen mogelijkheid in mijn broekzak te krijgen zonder half er uit te scheuren.
Die ligt nu in een kastje niks te doen, en blijft mijn S10 toch nog nuttig.
Oh en Osmand er op, om te navigeren met de motor tijdens offroad ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Ja, daarom gebruik ik nog steeds m'n S10. Een S23 is los van de batterij en Snapdragon totaal geen upgrade. De S10 is nog altijd een beest. Supersnel en snappy, SD-kaart, headphone jack, beter display en nog steeds een prima camera. Het is echt zonde dat er geen support meer is van Samsung. Gelukkig werken alle apps nog en krijgen ze nog updates. Tijdje terug heb ik zelf de batterij vervangen, want dat werd wel echt een issue. Ik haal nu makkelijk 4 tot 5 uur SOT. Voorheen nog geen 2u meer.

Al met al vind ik de S10 een van de beste Galaxy's ooit gemaakt. Ik heb ze bijna allemaal gehad. De S10 heeft iets speciaals. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Geen jack uit mis ik inderdaad wel.
Voor op werk en op de fiets heb ik nu van JBL en setje bluetooth dopjes.
Voor dat gebruik dikke prima.
Maar ik mis wel het op de bank of in bed muziek luisteren met mijn Sennheiser HD-25.
Misschien toch maar weer eens een bluetooth hoofdtelefoon ampje op de kop tikken.

Wat wel echt met mijlen beter is: de camera. Die is bij de S10 al erg goed, de S23 doet daar wel een paar scheppen boven op.

De S10 was mijn eerste Samsung, daarvoor liep ik echt net een dikke vette boog om daar merk heen. Te veel bloatware, te ingrijpende IU enz enz, dat waren mijn (voor)oordelen. De S10 heeft voor mij wel bewezen dat ze ook gewoon echt goed spul konden maken bij Samsung.
Overigens niet in die mate dat ik nu perse daarom voor de S23 heb gekozen.
Ik wilde perse niet een grotere telefoon dan de S10, en dan is er niet heel veel keuze. Het was of de S23 of een iPhone van weet ik veel welk type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Mijn S10e gaat naar mijn zoon van 7 jaar oud. Hij heeft nu nog mijn Motorola g5 plus.

Zouden jullie aanraden Lineage erop te zetten?

Samsung dingen zijn niet nodig.
Wel Google, bijvoorbeeld family link enzo.

Blijft Lineage een beetje bij qua updates en is die ook makkelijk te upgraden naar een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:30
@NIMIC, ligt eraan waarvoor je zoon? hem gaat gebruiken.

Lineage updates kun je gewoon op hun website checken. Upgraden gaat vaak vrij simpel (moet geen probleem zijn als je het in eerste instantie al geinstalleerd krijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
NIMIC schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:16:
Mijn S10e gaat naar mijn zin van 7 jaar oud. Hij heeft nu nog mijn Motorola g5 plus.

Zouden jullie aanraden Lineage erop te zetten?

Samsung dingen zijn niet nodig.
Wel Google, bijvoorbeeld family link enzo.

Blijft Lineage een beetje bij qua updates en is die ook makkelijk te upgraden naar een nieuwere versie?
Er is een officiele LineageOS voor de S10e: https://wiki.lineageos.org/devices/beyond0lte/
Dat zou moeten betekenen dat updates maandelijks blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Card Nox schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:08:
@NIMIC, ligt eraan waarvoor je zoon? hem gaat gebruiken.
Gewoon Youtube kids, Netflix, spelletjes enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 20:11
Hoe gaat Lineage met Intune/Company profile? Ik gebruik mijn S10e nog steeds als dual sim work phone.

Dat is trouwens ook wel bijzonder, ik ben recent van werkgever gewisseld en dan ben je toch altijd wel even benieuwd wat voor telefoon je krijgt en of je dan beter kan wisselen. Ik kreeg dus een Samsung Xcover 5 een soort van rugged telefoon, maar niet echt. Maar wat me echt verbaasde was het feit dat mijn 4 jaar oude S10e nog steeds rondjes rent rondom deze telefoon, echt wat een bagger toestel is dat zeg, zo ongelooflijk traag in echt elke interactie. Dus nadat je ergens op drukt duurt het zoveel langer voordat er wat gebeurt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Hier even een update.
Ik heb afgelopen weekend LineageOS geïnstalleerd op de S10e. Was even goed lezen en een goede kabel zoeken.

Het bevalt tot nu toe prima. Alleen jammer dat Netflix niet geïnstalleerd kan worden.
De telefoon voelt ook sneller aan, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij leeg is gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
@NIMIC werken de apps van banken en van digid ook zonder problemen op lineage?

Ik overweeg ook lineageos maar dan moeten deze apps wel werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
fflow schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 04:56:

Yup, deze werken in mijn ervaring zonder problemen.

Je zou ook even in de custom rom thread kunnen zoeken voor jou specifieke bank en digid: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 24% gewijzigd door tarlitz op 25-05-2024 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Eerlijk gezegd geen idee. Mijn zoon heeft de telefoon nu in gebruik nadat ik overgestapt ben naar een s23.
Hij heeft nog geen bankrekening.

Tot nu toe werkt alleen Netflix niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online

Ik gebruik m’n S10+ niet meer, maar op het laatst had ik er LineageOS op gezet en alles werkte gewoon. Je moet je toestel niet rooten, dan werkt het zeker niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
Dank je @tarlitz voor je ervaringen. En dat topic kende ik nog niet, thanx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanc
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-05 13:18
Als antwoord op je vraag over Bank app,s. JA, de ING werkt fantastisch goed.
Wel gedownload als APK: dus via b,v Startpage Browser. Google= eigenlijk verbannen!
ING APK en je volgt verdere aanwijzingen? Ben zeer tevreden over Lineage.
Met APK krijg je (bijna) iedere applicatie aan het werk.
Homewizard, Deco systemen en zelfs SolarEdge.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik heb op mijn S10e sinds een paar dagen een probleem met de kleurweergave. Met name donkere kleuren worden te groen weergegeven, en blur-effecten (zoals wanneer je het lege meldingenpaneel omlaag schuift) zorgen voor duidelijk zichtbare colour banding.

Als ik er een screenshot van maak en naar mijn vriendin app ziet het er bij haar normaal uit, dus het lijkt een hardware/output dingetje -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Jerrythafast schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:35:
Ik heb op mijn S10e sinds een paar dagen een probleem met de kleurweergave. Met name donkere kleuren worden te groen weergegeven, en blur-effecten (zoals wanneer je het lege meldingenpaneel omlaag schuift) zorgen voor duidelijk zichtbare colour banding.

Als ik er een screenshot van maak en naar mijn vriendin app ziet het er bij haar normaal uit, dus het lijkt een hardware/output dingetje -O-
Daar lijkt het dan sterk op ja. Het is dan ook een toestel dat al wat jaren achter de rug heeft.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Het is ook een telefoon uit 2019, vijf jaar oud. De accu gaat iets sneller leeg dan normaal en gewenst. Voor de rest mis ik niets waardoor ik een andere telefoon zou willen hebben.
Onlangs een s24+ in m'n handen gehad, die is ook een stuk dikker en zwaarder. Wellicht een groter accu en betere camera's. Heeft iemand hier een nieuwe Samsung telefoon? Hoe is de One UI? Veel veranderd?

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Excentriekegast schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:07:
Het is ook een telefoon uit 2019, vijf jaar oud. De accu gaat iets sneller leeg dan normaal en gewenst. Voor de rest mis ik niets waardoor ik een andere telefoon zou willen hebben.
Onlangs een s24+ in m'n handen gehad, die is ook een stuk dikker en zwaarder. Wellicht een groter accu en betere camera's. Heeft iemand hier een nieuwe Samsung telefoon? Hoe is de One UI? Veel veranderd?
Ik heb de S23+ dus niet de nieuwste van de nieuwste maar dat hoeft ook niet perse. Prima toestel hoor. Zou er niet het volledige bedrag voor neerleggen (had een aanbieding met extra inruilkorting). Vlot, prima camera (al is het niet de beste). OneUI weet ik niet of die voor jou veel veranderd zal zijn. Werkt prettig en alles zit op een logische plek.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerrythafast
Mijn vriendin heeft een S23. Softwarematig zie ik weinig verschil. Qua hardware ziet het er van buiten uit als een kleine teruggang tov S10e: hij is iets groter, heeft geen fysieke vingerafdrukscanner en geen koptelefoon aansluiting. Camera en SoC zullen ongetwijfeld iets beter zijn (meetbaar, niet merkbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 14:12
Heb ook naar volle tevredenheid een s10e 5 jaar gebruikt maar gaf nu problemen met af en toe een vochtmelding en mensen klaagden over de verstaanbaarheid bij een telefoongesprek (is namelijk een keer nat geworden met zeewater).

Batterij was ook niet helemaal top meer en nu over op een S23. Is iets langer dan de s10e, zwaarder 200gr versus 170gr (met hoesje). Vingerafdrukscanner was veel fijner aan de zijkant. Moest een speciale screenprotector gebruiken om de scanner in het scherm te gebruiken.

Batterij is uiteraard veel beter. Einde dag nog 50% met mijn gebruik. Merkbaar sneller (Snapdragon8 gen2). 120Hz scherm. 3x Zoomcamera. 5G ondersteuning. Weer een paar jaar software ondersteuning. Werkt preciezer met Smarttag2 (trouwens in de aanbieding bij Samsung).
Heb gebruik gemaakt van een inruilactie bij Samsung. Krijg standaard 100 euro en dan nog 45 voor de S10e. Betaalde ik iets van 490 euro voor een 256GB uitvoering. Zelfde prijs als voor een tweedehands van Marktplaats. Kan ik weer een paar jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Bedankt voor jullie reacties. Begrijp ik het goed dat de nieuwe Samsung telefoons geen 3,5mm audioingang meer hebben?
Heb toevallig net voor het eerst een Bluetooth oordopjes gehaald. Ben best tevreden.

Lastig, ben nog steeds best tevreden met deze telefoon... maar wanneer is die echt op? Sorry, ik dacht even hardop.

Nogmaals dank voor de reacties.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
Excentriekegast schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:02:
Bedankt voor jullie reacties. Begrijp ik het goed dat de nieuwe Samsung telefoons geen 3,5mm audioingang meer hebben?
Uitgang bedoel je (nouja, het is wel een microfooningang).

Maargoed, welkom in 2024: review: Meer dan helft nieuwe telefoons heeft 3,5mm-jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Excentriekegast schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:02:
Heb toevallig net voor het eerst een Bluetooth oordopjes gehaald. Ben best tevreden.

Lastig, ben nog steeds best tevreden met deze telefoon... maar wanneer is die echt op? Sorry, ik dacht even hardop.

Nogmaals dank voor de reacties.
Heel lang uitgesteld om over te stappen van een S10 naar S23 vanwege de jack. Helaas werd de batterij zo ruk dat ik maar overstag ben gegaan. Ik ben best wel een audiofiel en heb echt een hekel aan draadloze audio meuk. Uiteindelijk dit gekocht en het werkt top! :)

https://www.amazon.nl/dp/B09W2BVQRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@W84 , een beetje off-topic, maar een DAC chip heb je volgens mij niet nodig omdat die in de S23 zit.

@Excentriekegast, deze werkt ook prima (tenminste als microfoon):
https://nl.aliexpress.com...OEv9&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
NIMIC schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:43:
@W84 , een beetje off-topic, maar een DAC chip heb je volgens mij niet nodig omdat die in de S23 zit.

@Excentriekegast, deze werkt ook prima (tenminste als microfoon):
https://nl.aliexpress.com...OEv9&gatewayAdapt=glo2nld
Kan wel zijn, maar ik had die originele van Samsung zonder en die werkte voor geen meter. Viel ook constant uit. Deze met DAC doet het perfect met fantastisch geluid. Zonder totaal niet dus tja geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Is er nog iemand die een S10e, of een S10 gebruikt?
Ik heb er recent weer eentje in gebruik genomen en twijfel of ik Lineageos erop ga zetten, dat is wel Android 14 in plaats van Android 12.
VoLTE of VoWIFI werkt niet, dat weet ik. Noob-vraag, wordt er dan automatisch gebeld over 2G of 3G wat al is uitgefasseerd of door KPN nog eventjes wordt ondersteund?

Of de One UI 6 Android 14 ROM waar ik op YouTube een filmpje over zie.
Of https://www.reddit.com/r/...10e_android_14_one_ui_61/

Ik kan niet vinden of er dan uberhaupt wel gebeld kan worden als de provider 2g-3g uitgefasseerd heeft dus wellicht weet iemand dat of zijn er uberhaupt nog gebruikers met een van deze custom-roms hier actief met ervaringen?

Dank.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Hoi @Ora et Labora, ik draai al sinds ik mijn s10e heb LineageOS erop, ik ben begonnen bij android 10 en sinds kort android 14. Tot zover geen noemenswaardige problemen ervaren. Issues met bellen heb ik sowieso nog niet gehad (bij Odido). Voor zover ik kan zien gaat dat gewoon via 4g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@Ora et Labora. Hier inderdaad LineageOS draaiend, maar geen SIM in het toestel, dus ik kan geen
antwoord geven op je vraag helaas.
Nadeel waar ik achter kom is dat je de telefoon moet flashen iedere keer da je er een nieuwe android versie op wil installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
LineageOS 22.1 op basis van Android 15 is een paar dagen geleden vrijgegeven. Deze is ook beschikbaar voor de S10 serie (als enige van alle Samsung smartphones).

Sinds vandaag draai ik dus LineageOS 22.1 op mijn S10e (https://wiki.lineageos.org/devices/beyond0lte/).

De upgrade ging vlekkeloos. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil ten opzichte van LineageOS 21 op een paar kleine UI tweaks na, en animaties die anders aanvoelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
tarlitz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:49:
LineageOS 22.1 op basis van Android 15 is een paar dagen geleden vrijgegeven. Deze is ook beschikbaar voor de S10 serie (als enige van alle Samsung smartphones).

Sinds vandaag draai ik dus LineageOS 22.1 op mijn S10e (https://wiki.lineageos.org/devices/beyond0lte/).

De upgrade ging vlekkeloos. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil ten opzichte van LineageOS 21 op een paar kleine UI tweaks na, en animaties die anders aanvoelen..
Dank, inmiddels ook deze versie erop gezet en lijkt goed te werken.
Er was eerst een foutmelding die elke minuut ofzo naar voren kwam dat de camera gestopt was maar dit is verholpen in een update die er laatst was.
Het enige wat nog niet werkt is Google Photo's welke het af en toe doet maar meestal crasht en m'n Samsung-watch. Voor dit laatste is wel een fix voor maar daar ga ik niet aan beginnen denk ik.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support