Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Nog meer mensen last van dat WhatsApp crasht?
M'n vrouw en ik hebben beiden een S10E en sinds vandaag crasht WhatsApp als er een foto wordt verstuurd of geopend, app sluit gewoon af.
Zowel op WiFi als 4G, Kpn en Tmobile. Beiden Android 12 volgens officiële updates.
Herstarten of cache legen helpt niet.

Ik kan er verder ook niets over vinden maar wel frappant dat we er beiden ineens last van hebben sinds vandaag.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Ora et Labora geen last van met mijn S10e, wel een andere app, maar dat lijkt me niet gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:24
@Ora et Labora, hier geen last van. Wellicht even opnieuw installeren? Zorg eerst dat je een actuele backup hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

@Ora et Labora Hier ook mijn vrouw en ik beide een s10e maar geen crashes met WhatsApp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leures
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 16:40
Ora et Labora schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:03:
Nog meer mensen last van dat WhatsApp crasht?
M'n vrouw en ik hebben beiden een S10E en sinds vandaag crasht WhatsApp als er een foto wordt verstuurd of geopend, app sluit gewoon af.
Zowel op WiFi als 4G, Kpn en Tmobile. Beiden Android 12 volgens officiële updates.
Herstarten of cache legen helpt niet.

Ik kan er verder ook niets over vinden maar wel frappant dat we er beiden ineens last van hebben sinds vandaag.
Had ik ook last van sinds zaterdag. Ik zat op een beta versie van WA. Die heb ik eraf gegooid en de reguliere versie geïnstalleerd. Toen was alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 11:02
Als ik bellen via Wi-Fi aanzet gebeuren er rare dingen tijden het bellen. Telefoon gaat vanzelf op speaker en gesprek wordt regelmatig afgebroken. Ik weet niet zeker of dit aan Android 12 ligt want ik heb deze optie pas aangezet toen ik de update kreeg.
Ik heb een collega die deze optie al langer gebruikt (dacht een S20) en hij ziet dit inderdaad pas fout gaan na de upgrade naar 12. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 17:30
BigSurf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:21:
Als ik bellen via Wi-Fi aanzet gebeuren er rare dingen tijden het bellen. Telefoon gaat vanzelf op speaker en gesprek wordt regelmatig afgebroken. Ik weet niet zeker of dit aan Android 12 ligt want ik heb deze optie pas aangezet toen ik de update kreeg.
Ik heb een collega die deze optie al langer gebruikt (dacht een S20) en hij ziet dit inderdaad pas fout gaan na de upgrade naar 12. Anderen hier ook last van?
Ik zelf heb het al lange tijd aanstaan en met android 12 helemaal geen last van van de problemen die jij schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:14

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik had van de week dat Play Services steeds een foutmelding gaf. Hierop de telefoon een factory reset gegeven en ik moet zeggen dat dit een enorm positief effect heeft op batterijduur. Ondanks dat het terugzetten van backup en instellingen een heel gedoe was, ben ik eigenlijk wel blij nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 19:33
Onderstaande melding krijg ik als ik mijn telefoon opnieuw opstart. Uiteraard heb ik de app al verwijderd, maar dat schijnt niet te helpen. Ik swipe hem nu maar gewoon weg, maar het blijft een irritatiefactortje. Iemand een oplossing hiervoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjF2vBfGTco13961CNjgYA85ScI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHgpWOPGbkPRWKMmEJfZof0l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@cedras als je die melding nog een keer naar beneden swiped kan je als het goed is de melding instellingen aanpassen. Gewoon alles uit zetten van die service.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
In het screenshot van @cedras is de slider voor display helderheid paars, bij mij is deze wit, hoe kun je die kleur aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
PE9SMS schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:41:
In het screenshot van @cedras is de slider voor display helderheid paars, bij mij is deze wit, hoe kun je die kleur aanpassen?
Je krijgt nu bij het instellen van je achtergrond de vraag of je de knoppen in het kleurenpallet wil hebben als je achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
Ja, gevonden, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKvbpkYhzcbusEpik8fgK7XMMtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2FNRQvpGOGauMAQ0368rkaF.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het opnieuw opstarten krijg ik ook steeds deze melding.

Wel vanmorgen de februari update op mijn S10+ binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Vanmorgen heb ik de februari patch geïnstalleerd. Aangezien de vijf na laatste karakter in de software versie een U is, zijn er ook andere bugs voor de S10 geplet. Als er een S staat is het namelijk alleen de security patch van Samsung en Google.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• cedras
gerthallink schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:51:
[Afbeelding]

Bij het opnieuw opstarten krijg ik ook steeds deze melding.

Wel vanmorgen de februari update op mijn S10+ binnen gekregen
Ik had hem al verwijderd voordat ik dezelfde vraag stelde. Nadat ik de vraag stelde heb ik de melding niet meer gekregen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb in januari de android 12 update van Duitsland via Odin geflashed.
Het probleem is dat Google pay niet meer werkt sinds dan.

Krijg telkens een foutmelding die sommigen op de beta firmware blijkbaar kregen.

Moet ik op een firmware van België zitten om mijn Belgische debutkaart te kunnen koppelen?
Zoja, kan ik een backup nemen van mijn huidige apps en setting, de firmware naar een Belgische versie updaten zodat ik niet alles van 0 hoef ik te stellen?

Dit is de firmware waar ik momenteel op zit: https://www.sammobile.com...ad/G973FXXSEGVA9/1613930/

Ik heb wél youtube vanced, kan dat ermee te maken hebben? enige oplossing?

[ Voor 19% gewijzigd door killerbie op 11-03-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is de s10e een telefoon om nu nog aan te schaffen? Model /maat spreekt me aan, kwaliteit lijkt goed, prijs OK. Het wordt deze of de S22, maar die is meteen 2x zo duur.

Heb nu een Xperia Xz1 compact, maar die vertoont al een tijdje kuren (voornamelijk vanwege de beperkte interne opslagcapaciteit die alsmaar volloopt).

Overweging zit 'm in de support: voor de s10e stopt dat over een jaar, als ik me niet vergis. Zit ik dan over een jaar met een "gevaarlijke" telefoon? Wat vinden juilie?

[ Voor 9% gewijzigd door clem op 13-03-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
clem schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:14:
Is de s10e een telefoon om nu nog aan te schaffen? Model /maat spreekt me aan, kwaliteit lijkt goed, prijs OK. Het wordt deze of de S22, maar die is meteen 2x zo duur.
Dat is natuurlijk aan jou om die afweging te maken. Ik heb zelf eind vorig jaar een s10e aangeschaft vanwege het formaat, ondersteuning in LineageOS, en omdat deze goed tweedehands te verkrijgen is. Dit laatse vond ik belangrijk niet alleen vanwege de prijs, maar ook omdat ik meer probeer te hergebruiken om m'n voetafdruk te verminderen.

Tot nu toe erg tevreden mee!
Overweging zit 'm in de support: voor de s10e stopt dat over een jaar, als ik me niet vergis. Zit ik dan over een jaar met een "gevaarlijke" telefoon? Wat vinden juilie?
Ik heb er zelf direct LineageOS opgezet. Was goed te doen, en dit garandeert dat ik nog een aantal jaar door kan met deze telefoon ;-)
[Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@tarlitz dan mis je de camera features toch met zo'n custom ROM?

@clem ik zou de s22 pakken als ik jou was. Die heeft veel langer ondersteuning en is al 3 generaties nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
FeareX schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:14:
Ik weet niet op welke features je doelt, er zullen ongetwijfeld features missen. Ik gebruik Open Camera of GCam. Dit zijn uitstekende alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:21

Heb nu een Xperia Xz1 compact, maar die vertoont al een tijdje kuren (voornamelijk vanwege de beperkte interne opslagcapaciteit die alsmaar volloopt).

Je zou ook kunnen kijken naar de S20 FE, S21 FE. Wel groter. Ik heb een S10e, mijn vrouw de S20 FE, zou zo willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
tarlitz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet op welke features je doelt, er zullen ongetwijfeld features missen. Ik gebruik Open Camera of GCam. Dit zijn uitstekende alternatieven.
De Samsung camera app mis je, dus alles wat daarin zit ook. Denk aan nachtmodus, portretmodus, video instellingen etc.. Dat weerhoud mij ervan om custom ROMs te gebruiken, aangezien de camera juist de meerwaarde was tegenover mijn oude S7+.

En je hebt gelijk dat je met custom ROMs nog jaren up to date blijft, maar Exynos drivers zijn nog steeds niet beschikbaar voor XDA devs. Dat betekend dat wanneer Samsung geen nieuwe Android versie meer uitbrengt, de devs ook moeite gaan hebben om de drivers werkend te krijgen. Dat blijft wel een nadeel van Samsung helaas.

Anyway, ik wilde enkel clem op de hoogte stellen hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
FeareX schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:14:

@clem ik zou de s22 pakken als ik jou was. Die heeft veel langer ondersteuning en is al 3 generaties nieuwer.
EUR 900 voor een telefoon :X plus paar tientjes voor hoes en USB-C -> lader + 3,5mm adapter |:(

Gaat m wel worden vrees ik. S10e dit jaar out of support, andere optie was Xperia 10 III maar die wordt juni volgend jaar al niet meer gesupport, zelfde geldt voor andere alternatieven (midrange of hoger, liefst zo dicht mogelijk bij de 5")... Die s22 krijgt tot 2027 iig security patches. Maar man wat een geld..

Dank voor de terugkoppelingen allen.

Custom rom, mooie suggestie, was 10 jaar geleden een leuke optie geweest maar die fase ben ik nu wel een beetje voorbij, wil nu gewoon iets wat werkt, zodat ik m'n tijd aan andere zaken kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
€900 is wel/niet gek afhankelijk wat je ermee doet denk ik :p

€900 om te bellen en een klein toestel te hebben is behoorlijk duur ja.

€900 om foto's en video's te maken en na te bewerken / monteren, games te spelen en het hele internet op de bekijken en downloaden valt dan al wat meer mee, haha.

De beste prijs/kwaliteit zal nu de S21 zijn vermoed ik. Misschien is dat nog een optie als je de prijs te hoog vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 08:12
Goede vraag. Ik probeer hier al lang achter te komen, maar ben er nog niet uit. De een zegt dat alles wat niet meer ondersteund wordt direct de deur uit moet, de ander zegt dat het allemaal wel meevalt.

Security zit hem in veel meer dan alleen de beveiligingspatch van het toestel (bijvoorbeeld ook Google Play systeemupdates en natuurlijk de applicatie zelf). Bovendien is het de vraag hoeveel risico je als 'normale consument' uberhaupt loopt op je telefoon. Malware bestaat natuurlijk zeker, maar ik heb nog nooit van echt grootschalige problemen daarmee gehoord. De meeste issues op smartphones zijn voor zover ik weet via phishing, WhatsApp-fraude, onveilige wifi-netwerken, dat soort dingen. Daar gaat een beveiligingsupdate niks aan oplossen.

Ik zou het zelf in ieder geval een jaar na einde ondersteuning wel aandurven, misschien langer. Maar ik ben benieuwd wat anderen hierover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik denk er hetzelfde over @Domipost . Maar als ik een nieuw toestel koop dat wil ik er wel lange ondersteuning bij hebben zodat ik er zo lang mogelijk mee kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik zou zelf de S22 kopen als je voor een nieuwe gaat, maar dat is ook omdat ik altijd minimaal 3 a 4 jaar met een telefoon doe (dus mijn S10e gaat nog even mee). Laatst was de S22 al voor 580 euro te krijgen als je je oude toestel inruilde. En nu nog steeds voor rond de 700 euro, als je een beetje rondkijkt: https://nl.pepper.com/aan...44?page=5#thread-comments

Nog steeds een hoop geld, maar dat maakt het verschil tussen een nieuwe S10e (420 euro) en S22 (706 euro), al iets kleiner.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Opzich is 900 euro voor een telefoon waar je gemakkelijk 3-4 jaar mee kan doen toch niet zoveel?

Als je ziet hoeveel ik met mn telefoon bezig ben, vind ik circa 18 euro per maand aan gemiddelde afschrijving (over 48 maanden) niet zo enorm veel. En ik denk dat een S22 nog best wat waarde kan hebben, dus je werkelijke kosten liggen denk ik lager.

Wat is nou ~18 euro per maand?

Je zou ook een toestel van 550 euro kunnen kopen, zoals een nieuwe A53, en daar dan 2 jaar mee doen. Echter: dan ben je ruim ~22 piek per maand kwijt. Toch mooi een verschil van ruim ~20%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Jos_M schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:04:
Opzich is 900 euro voor een telefoon waar je gemakkelijk 3-4 jaar mee kan doen toch niet zoveel?

Als je ziet hoeveel ik met mn telefoon bezig ben, vind ik circa 18 euro per maand aan gemiddelde afschrijving (over 48 maanden) niet zo enorm veel. En ik denk dat een S22 nog best wat waarde kan hebben, dus je werkelijke kosten liggen denk ik lager.

Wat is nou ~18 euro per maand?

Je zou ook een toestel van 550 euro kunnen kopen, zoals een nieuwe A53, en daar dan 2 jaar mee doen. Echter: dan ben je ruim ~22 piek per maand kwijt. Toch mooi een verschil van ruim ~20%...
Zulke rekensommetjes zijn leuk om het voor jezelf goed te praten, maar snijden in praktijk weinig hout natuurlijk. Als je geen 2 jaar, maar 2,5 jaar doet met die A53, dan ben je al even duur uit. En met 3 jaar ben je zelfs goedkoper uit! :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Hahn schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:06:
[...]

Zulke rekensommetjes zijn leuk om het voor jezelf goed te praten, maar snijden in praktijk weinig hout natuurlijk. Als je geen 2 jaar, maar 2,5 jaar doet met die A53, dan ben je al even duur uit. En met 3 jaar ben je zelfs goedkoper uit! :+
True true, maar dan zou je ook korter met je dure flagship kunnen doen, en m dan doorverkopen. Heb je restwaarde en dus ook minder afschrijving. Dus al met al vallen de gebruikskosten best wel mee. Ben het wel mee eens dat de initiele 'investering' (feitelijk onjuist, omdat investeren doorgaans gebeurt in dingen waarvan je verwacht of hoopt dat ze meer waar worden) inderdaad fors is bij een flagship.

Ik tik dit bericht op een S10+ direct bij launch gekocht. Toestel is nu dus precies 3 jaar oud en nog altijd een fijn toestel. Ik zie vooralsnog geen reden om te vervangen. En hoe langer ik hiermee doe, hoe lager de kosten zijn. En hoe groter de 'reward' straks is als ik m vervang voor het flagshipdevice van dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Jos_M schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:12:
[...]

True true, maar dan zou je ook korter met je dure flagship kunnen doen, en m dan doorverkopen. Heb je restwaarde en dus ook minder afschrijving. Dus al met al vallen de gebruikskosten best wel mee. Ben het wel mee eens dat de initiele 'investering' (feitelijk onjuist, omdat investeren doorgaans gebeurt in dingen waarvan je verwacht of hoopt dat ze meer waar worden) inderdaad fors is bij een flagship.

Ik tik dit bericht op een S10+ direct bij launch gekocht. Toestel is nu dus precies 3 jaar oud en nog altijd een fijn toestel. Ik zie vooralsnog geen reden om te vervangen. En hoe langer ik hiermee doe, hoe lager de kosten zijn. En hoe groter de 'reward' straks is als ik m vervang voor het flagshipdevice van dat moment.
Ja, ik snap je punt ook wel, als je het in het perspectief van een langere tijd bekijkt, is een dure flagship relatief gezien niet heel duur :)

Maar €900 blijft een smak geld in één keer voor veel mensen, en in een wereld waar je met €200-300 vrijwel net zo goed kunt WhatsAppen en Instagrammen, is een flagship de meerprijs het niet altijd waard.

Zelf zit ik er tussenin: ik heb een S8 en S9 gehad toen er al nieuwere generaties waren, en heb de S20 FE gekocht, wat voor mij ook de sweet spot is tussen high-end flagship en 'instappers', omdat het wel luxere functies heeft zoals draadloos opladen (dat vind je vrijwel niet onder de €500-600).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:46
Ik zou zeker geen €900 betalen voor een S22. Wacht even tot de zomer en dan kun je hem vast voor onder de €700 kopen. De afschrijving mag dan gemiddeld €18,75 per maand over 48 maanden zijn, in het eerste half jaar na introductie zit je eerder aan €37,50 per maand afschrijving.

Ik hoop zelf dat de S23 volgend jaar nog iets kleiner wordt (of in ieder geval niet weer groter). Dan zal het een geschikte opvolger voor mijn S10e kunnen worden. Deze S10e kocht ik 4 maanden na introductie voor €560. Dat is ook bijna €200 minder dan de introductieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Je hebt wel wat losgemaakt hoor @clem , haha. Je merkt ook in het S10 topic dat iedereen wel verknocht is aan zijn/haar toestel O+

Er zijn hier op het forum topics waar iedereen op zoek is naar een goede S22 deal. Daar gewoon mee lurken tot je 'm voor een mooie prijs hebt.

Deze S10 wordt m'n eerste toestel waarbij ik zoiets heb van "kijken hoe lang ik ermee kan doen". Zou toch grappig zijn dat je over 6 jaar met zo'n "relic from the past" rondloopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik heb mijn S10 nu ook alweer een behoorlijke tijd en zit ook al een tijdje te neuzen naar een nieuwe mobiel, maar met mijn eisen lijkt er eigenlijk niks meer te zijn. Voor mij belangrijk zijn de 3,5 mm jack en de schermgrootte van maximaal 6,1" (misschien 6,2).
Het enige toestel dat mij aanspreekt is de Sony Xperia 5 III, maar - naast de nog hoge prijs - is de softwareondersteuning vanuit Sony gewoon niet zo goed als die van Samsung.
Ik zit er aan te denken om gewoon mijn S10 aan te bieden aan Samsung voor vervanging van de batterij en het nog een paar jaar uit te zingen, in de hoop dat er tegen die tijd een keer weer een nieuwe telefoon is die aan die eisen voldoet.

Ik heb hier van het werk een A52s liggen en die werkt verder prima, maar het apparaat is gewoon net te groot om comfortabel met één hand te kunnen bedienen. Als die nou iets kleiner was geweest, dan was dat voor mij de perfecte vervanger geweest. Een telefoon met meer dan voldoende snelheid voor mijn gebruik, lange accuduur, 3,5 mm jack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
FeareX schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:42:
Je hebt wel wat losgemaakt hoor @clem , haha. Je merkt ook in het S10 topic dat iedereen wel verknocht is aan zijn/haar toestel O+

....
Het gaat me niet zozeer om die S22, alswel een mobiel met mid-high specs en ditto bouwkwaliteit dat geen snijplank formaat heeft cq met een hand te bedienen is. Wat ik fijn vind aan mijn XZ1 Compact (4.6 inch!) van 4,5jr oud is denk ik hetzelfde als wat anderen fijn vinden aan hun s10e, iig bij de reaguurders van afgelopen week.

De s10e laat ik toch maar aan me voorbijgaan denk ik, niet omdat ik dan Android 19 misloop over 2 Jr maar vanwege het out of support raken (geen security patches meer).

Galaxy Z Flip 3....ook nog een optie, past iig in de broekzak :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:57
EDIT schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:38:
Ik heb mijn S10 nu ook alweer een behoorlijke tijd en zit ook al een tijdje te neuzen naar een nieuwe mobiel, maar met mijn eisen lijkt er eigenlijk niks meer te zijn. Voor mij belangrijk zijn de 3,5 mm jack en de schermgrootte van maximaal 6,1" (misschien 6,2).
Het enige toestel dat mij aanspreekt is de Sony Xperia 5 III, maar - naast de nog hoge prijs - is de softwareondersteuning vanuit Sony gewoon niet zo goed als die van Samsung.
Ik zit er aan te denken om gewoon mijn S10 aan te bieden aan Samsung voor vervanging van de batterij en het nog een paar jaar uit te zingen, in de hoop dat er tegen die tijd een keer weer een nieuwe telefoon is die aan die eisen voldoet.

Ik heb hier van het werk een A52s liggen en die werkt verder prima, maar het apparaat is gewoon net te groot om comfortabel met één hand te kunnen bedienen. Als die nou iets kleiner was geweest, dan was dat voor mij de perfecte vervanger geweest. Een telefoon met meer dan voldoende snelheid voor mijn gebruik, lange accuduur, 3,5 mm jack.
Is er een specifieke reden dat een 3.5mm jack een must is? Is een dongle, bluetooth of USB C koptelefoon niet een optie? Een S10 met een nieuwe accu is op zich ook een prima optie, maar een upgrade naar de S22 is toch echt wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bluetooth valt af omdat ik geen interesse heb om telkens mijn oortjes op te laden en ik heb ook geen zin om een extra dongle/verloopstekker mee te moeten nemen. Mijn huidige in-ears zijn verder nog prima en vervanging daarvan is nog lang niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:37

uFx

EDIT schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:14:
Bluetooth valt af omdat ik geen interesse heb om telkens mijn oortjes op te laden en ik heb ook geen zin om een extra dongle/verloopstekker mee te moeten nemen. Mijn huidige in-ears zijn verder nog prima en vervanging daarvan is nog lang niet aan de orde.
Je kunt die verloopstekker aan je huidige in-ears vastmaken en dan heb je die altijd bij.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
EDIT schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:14:
Ik snap dat het laden op zich je van te voren tegen kan staan, maar heb je wel eens goede draadloze in ears gebruikt? Dat is echt een verademing, geen herrie van de kabel die ergens langs schuurt, ze vallen niet half uit als ze weer eens ergens achter zijn blijven hangen en zo verder.
Het ene nadeel weegt hier echt minder zwaar dan alle voordelen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

thealterego1 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:12:
Ik zou zelf de S22 kopen als je voor een nieuwe gaat, maar dat is ook omdat ik altijd minimaal 3 a 4 jaar met een telefoon doe (dus mijn S10e gaat nog even mee). Laatst was de S22 al voor 580 euro te krijgen als je je oude toestel inruilde. En nu nog steeds voor rond de 700 euro, als je een beetje rondkijkt: https://nl.pepper.com/aan...44?page=5#thread-comments

Nog steeds een hoop geld, maar dat maakt het verschil tussen een nieuwe S10e (420 euro) en S22 (706 euro), al iets kleiner.
Levertijd van de S22 is bagger. De S10 van mij werkt nog prima maar die van mijn vrouw heeft wat barsten in het scherm. Reparatie kost 280 euro dus gaan kijken voor een andere (dit wilden we toch al).
Inmiddels via kortingsportal bij Samsung de S22+ en S22 besteld met korting en inruil van het oude toestel. Dit gaf als voordeel dat we 100 euro extra terugkregen.

We hebben nu voor voor 2 toestellen met inruil 1200 euro betaald en krijgen de Galaxy Buds Pro gratis erbij. Punt alleen is dat we nu al bijna een maand wachten en dat er maar mondjesmaat toestellen verscheept worden vanuit Samsung....

Maar ik ben echt nog wel tevreden met mijn S10 en kijk uit naar de S22:)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
uFx schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:53:
[...]

Je kunt die verloopstekker aan je huidige in-ears vastmaken en dan heb je die altijd bij.
En dan komt dat stekkertje om wat voor reden dan ook los en verlies ik het ding, nee dank je :P
Koldur schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Ik snap dat het laden op zich je van te voren tegen kan staan, maar heb je wel eens goede draadloze in ears gebruikt? Dat is echt een verademing, geen herrie van de kabel die ergens langs schuurt, ze vallen niet half uit als ze weer eens ergens achter zijn blijven hangen en zo verder.
Het ene nadeel weegt hier echt minder zwaar dan alle voordelen.
Ik heb ook gewoon een Bluetooth headset, maar die heb ik maar zelden mee om die specifieke reden. Juist de eenvoud van niet hoeven na te denken en gewoon inpluggen en gaan zijn voor mij onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

@clem andere optie: nu je Sony vervangen door een 2e hands s10e en over 2 jaar een S22 kopen. Dat is financieel misschien wel de meest interessante optie. De S22 is nu nog vrij prijzig maar gaat zakken. De s10e gaat nog wel 2 jaar updates krijgen.

Ben zelf ook nog erg blij met mijn s10e. Mooi compact, na 2 jaar nog steeds een prima toestel, al had de accu van mij iets groter gemogen. Iemand hier enig idee hoe de accu van de s22 zicht verhoudt tot die van de s10e?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Zit hier ook nog op een S10+. Zit er nog niet over na te denken om hem te vervangen. Batterij is (uiteraard) minder maar niet verschrikkelijk. Ik laad hem tussendoor nog even op en dan dan red ik het wel tot het einde van de dag.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:12:
De s10e gaat nog wel 2 jaar updates krijgen.
Minder dan een jaar toch nog maar?

https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/specs/
Software Support Periode
Tenminste tot februari 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

clem schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:01:
[...]

Software Support Periode
Hmm, inderdaad. Valt weer tegen dan :/

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
clem schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:01:
[...]

Software Support Periode
De S10 serie krijgt geen Android OS (major) updates meer maar nog wel 2 jaar security updates.
Op dit moment nog maandelijkse security updates en op een gegeven moment per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:20

Sherlock

No Shit

Ik heb heel hard getwijfeld toen ik mijn abonnement kon verlengen (vanaf december) maar dit is de eerste telefoon die ik na 2 jaar nog niet beu ben. De batterij kan beter en ik zou hem liever een slagje kleiner hebben, maar de kosten van een S22 vind ik nu nog wat te hoog. Ik heb mijn abonnement met sim-only voor een jaar verlengd, en hoop dat ik in december wel een S22 kan 'scoren'. Tegen die tijd is er ook meer bekend over de batterij van deS22, van daarvan vallen de specificaties natuurlijk best tegen, maar wie weet wat het in de praktijk brengt.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
ChiMan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:14:
[...]

De S10 serie krijgt geen Android OS (major) updates meer maar nog wel 2 jaar security updates.
Op dit moment nog maandelijkse security updates en op een gegeven moment per kwartaal.
Enig idee of we oneui 4.1 nog krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
killerbie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Volgens dit artikel krijgt de S10 serie ook de 4.1 update: https://www.galaxyclub.nl...rade-aan-krijg-jij-m-ook/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Ook heel toevallig.

Iemand die me kan melden of ze nog steeds gebruik kunnen maken van Google play sinds android 12 met oneui 4.x?

Ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Thanks voor de update @gerthallink . Als ik op SamMobile kijk wat er nieuw is hoeven we niet heel hyped te worden: https://www.sammobile.com/samsung/one-ui-4-1/

@killerbie : bedoel je de Google Play app store? Dat werkt bij mij gewoon hoor. Als het bij jou niet werkt kan je een paar dingen proberen:
1. Play store app resetten
2. Reset maar fabrieksinstellingen
3. Opnieuw de laatste ROM flashen via Odin (dit is sowieso wel een aanrader na een aantal jaren met veel patches aan je toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
FeareX schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:10:
Thanks voor de update @gerthallink . Als ik op SamMobile kijk wat er nieuw is hoeven we niet heel hyped te worden: https://www.sammobile.com/samsung/one-ui-4-1/

@killerbie : bedoel je de Google Play app store? Dat werkt bij mij gewoon hoor. Als het bij jou niet werkt kan je een paar dingen proberen:
1. Play store app resetten
2. Reset maar fabrieksinstellingen
3. Opnieuw de laatste ROM flashen via Odin (dit is sowieso wel een aanrader na een aantal jaren met veel patches aan je toestel).
Pardon, bedoelde dus google Pay.

Resetten is niet meteen een optie want dan vervalt ook de authenticator van google welke ik dagelijks nodig heb voor mijn job :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Niet online
[...]

Ik neem het graag van je aan maar kan dit (onderscheid updates <> security patches) nergens terugvinden? Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
clem schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Ik neem het graag van je aan maar kan dit (onderscheid updates <> security patches) nergens terugvinden? Heb je een bron?
Foutje aan mijn kant, security updates nog t/m volgende jaar (2023).
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

[ Voor 10% gewijzigd door ChiMan op 22-03-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
killerbie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Resetten is niet meteen een optie want dan vervalt ook de authenticator van google welke ik dagelijks nodig heb voor mijn job :-/
Je kon ook je job vragen of ze je willen sponseren dan hebt je misschien voor half geld een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
wim62 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Je kon ook je job vragen of ze je willen sponseren dan hebt je misschien voor half geld een nieuwe telefoon.
Vandaag gesprek over gehad, krijgt nog een staartje gezien ze een mobiel plots als een 'extra verloning' aanslagen ipv een noodzakelijke tool op mijn job goed te kunnen doen.
Heb ze 1 maand gegeven voordat ik overal alle mfa uitzet en mijn ontslag neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
killerbie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Pardon, bedoelde dus google Pay.

Nou, ook Google Pay werkt hier :p

Dat moest ik via de app van m'n bank activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
oeps schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Je zou ook kunnen kijken naar de S20 FE, S21 FE. Wel groter. Ik heb een S10e, mijn vrouw de S20 FE, zou zo willen ruilen.
Waarom zou je zo naar de S20 FE willen overstappen? Is toch wel een fors groter en zwaarder toestel.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Bij mij rolt de OneUI 4.1 update momenteel naar binnen op m'n S10+!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Same here op mijn S10e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Op mijn S10 ook dus hij lijkt voor de hele S10 familie te zijn vrijgegeven.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Jassy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
Op mijn S10 ook dus hij lijkt voor de hele S10 familie te zijn vrijgegeven.
Bij mij op m'n S10 nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 12:26

Prosperot

Today is a gift...

killerbie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Bij mij op m'n S10 nog niet
Ligt dan wellicht aan de land instelling / branding van je S10. Voor PHN is de update voor de S10 gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Prosperot schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Ligt dan wellicht aan de land instelling / branding van je S10. Voor PHN is de update voor de S10 gewoon beschikbaar.
PHN?

Ik heb wel eens een update gedaan via sammobile. Welke firmwareversie zou eentje van belgie moeten hebben?
heb best wel wat vreemde bugs om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 12:26

Prosperot

Today is a gift...

Ligt echt aan de regiocode van je toestel en niet het land waar je het toestel hebt gekocht. Bij grijze import kan dat namelijk niet aan elkaar gelijk zijn.

Maar volgens mij is de PHN versie ook geschikt voor veel andere regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Prosperot schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:23:
Ligt echt aan de regiocode van je toestel en niet het land waar je het toestel hebt gekocht. Bij grijze import kan dat namelijk niet aan elkaar gelijk zijn.

Maar volgens mij is de PHN versie ook geschikt voor veel andere regio's.
Toestel is gewoon in belgie gekocht hoor.
Enige hulp naar welke firmware ideaal zou zijn?

heb nog steeds het probleem dat google pay niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Even de 'nieuwe' dingen doorgelopen staat er 'grid for camera' ... lol dat zit er al sinds dag 1 op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Voor de mensen met problemen bij Google pay, helpdesk van Google contacteren.
Had gisteren een mail verzonden, vandaag antwoord gekregen met de vraag nog eens te proberen. Positief resultaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
OneUI update ook binnengekregen op mijn S10e. Ik heb de changelog doorgenomen. Zie niet echt iets tussen zitten wat ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Hallo allemaal

De batterij van mijn S10 was na 3 drie jaar niet meer goed, volgens accubattery had deze een battery health van 68%. Toen heb ik online een batterij besteld ( stond bij ,origineel met goede recensies) en deze zelf vervangen. maar deze accu presteert nog veel slechter dan de oude. Volgens accubattery een battery health van 64%. ik had contact opgenomen met de winkel en kreeg zonder problemen een nieuwe accu maar die heeft precies dezelfde problemen. had in het begin zelfs een health van 59%. Wat mij opviel is dat ondanks dat de batterij percentage op 1% stond ik nog meer dan een uur een video op youtube kon bekijken. Toen heb ik volgens een handleiding op internet de batterij gekalibreerd maar ook dat verbeterde niet de accuduur. Ik haal max 11 uur standby met 2 sot met de nieuwe batterij. Ook is het standby verbruik zeer hoog, ca 25% over de nacht.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zou evt een factory reset kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

killerbie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Ik heb het op de s10e van mijn vrouw getest en de update staat klaar om geïnstalleerd te worden.
[...]

Ik weet niet welke Android versie er nu klaar staat bij mijn vrouws s10e, maar bij Samsung maakt het niet echt uit welke Android versie je hebt, 10, 11 of 12, over het algemeen zijn veel verbeteringen al toegevoegd aan OneUI.

Is er iets wat je ooit hebt gemist bij Samsung, dat wel beschikbaar was bij een nieuwere Android versie?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Noreia schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:29:
Hallo allemaal

De batterij van mijn S10 was na 3 drie jaar niet meer goed, volgens accubattery had deze een battery health van 68%. Toen heb ik online een batterij besteld ( stond bij ,origineel met goede recensies) en deze zelf vervangen. maar deze accu presteert nog veel slechter dan de oude. Volgens accubattery een battery health van 64%. ik had contact opgenomen met de winkel en kreeg zonder problemen een nieuwe accu maar die heeft precies dezelfde problemen. had in het begin zelfs een health van 59%. Wat mij opviel is dat ondanks dat de batterij percentage op 1% stond ik nog meer dan een uur een video op youtube kon bekijken. Toen heb ik volgens een handleiding op internet de batterij gekalibreerd maar ook dat verbeterde niet de accuduur. Ik haal max 11 uur standby met 2 sot met de nieuwe batterij. Ook is het standby verbruik zeer hoog, ca 25% over de nacht.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zou evt een factory reset kunnen helpen?
Heb je de telefoon (software) en batterij (hardware) de tijd gegeven om alles aan elkaar aan te passen? Naar mijn mening heeft een telefoon zo'n 3 volledige ladingen nodig om betrouwbaar te zijn. Dit komt neer op 3-7 dagen.

Het kan zijn dat er een aantal bugs in je telefoon zitten, wat mee kan komen na een upgrade van het OS of na het gebruik van kopieer tooltjes zoals die van Samsungs
Smart Switch. Als je alle apps en instellingen overzet, dan kan data worden overgezet waar de nieuwe OS versie niets mee kan, doordat die koppelingen anders heten of zijn verdwenen in de loop der jaren.

Dus: geef de telefoon tijd om te wennen en als je ee factory reset doet, kopieer dan nog even niet al je data vanuit een backup naar de telefoon, want de bug/batterijvreter, kan daar nog inzitten.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zojuist de One UI 4.1 update OTA aangeboden gekregen op mijn S10. Staat een hele rits van aanpassingen bij.
- en beveiligingspatch 1 maart

[ Voor 13% gewijzigd door BMW_M3 op 28-03-2022 14:47 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
Kiswum schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Heb je de telefoon (software) en batterij (hardware) de tijd gegeven om alles aan elkaar aan te passen? Naar mijn mening heeft een telefoon zo'n 3 volledige ladingen nodig om betrouwbaar te zijn. Dit komt neer op 3-7 dagen.

Het kan zijn dat er een aantal bugs in je telefoon zitten, wat mee kan komen na een upgrade van het OS of na het gebruik van kopieer tooltjes zoals die van Samsungs
Smart Switch. Als je alle apps en instellingen overzet, dan kan data worden overgezet waar de nieuwe OS versie niets mee kan, doordat die koppelingen anders heten of zijn verdwenen in de loop der jaren.

Dus: geef de telefoon tijd om te wennen en als je ee factory reset doet, kopieer dan nog even niet al je data vanuit een backup naar de telefoon, want de bug/batterijvreter, kan daar nog inzitten.
Hoi! ik gisteren een factory reset gedaan en de accurduur is nog veel erger. max 7 uur met 2 uur sot. en op accu battery geeft die een capaciteit van 49% aan. Niet normaal. ik heb nu nog een andere accu besteld bij een andere winkel. ben benieuwd hoe deze zal presteren. had toch gehoopt dat een het software probleem was en een factory reset het eindelijk gaat verhelpen. Hoe groot is de kans dat twee nieuwe accu's maar 50-60 capaciteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Noreia schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Hoi! ik gisteren een factory reset gedaan en de accurduur is nog veel erger. max 7 uur met 2 uur sot. en op accu battery geeft die een capaciteit van 49% aan. Niet normaal. ik heb nu nog een andere accu besteld bij een andere winkel. ben benieuwd hoe deze zal presteren. had toch gehoopt dat een het software probleem was en een factory reset het eindelijk gaat verhelpen. Hoe groot is de kans dat twee nieuwe accu's maar 50-60 capaciteit hebben.
Hangt er van af vanwaar je ze gekocht heb vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
[...]

Vooral als het niet origineel is. Bij Samsung zelf betaal je vaak ook nog eens minder. Gewoon een afspraak plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@Noreia het klinkt alsof die accu's verspilling van grondstoffen zijn.

Ik zou, net zoals @DiMacho aangeeft, gewoon naar Samsung gaan. Dan weet je zeker dat er weer een goede in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
killerbie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:41:
[...]

Hangt er van af vanwaar je ze gekocht heb vrees ik.
Bij gsmbatterij. er stond ook bij dat deze origineel zou zijn.

ja erg vervelend. weten jullie hoeveel het kost bij samsung? ik las iets van +/- 70€?

bedankt voor de reacties

[ Voor 20% gewijzigd door Noreia op 29-03-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
[...]max 7 uur met 2 uur sot. en op accu battery geeft die een capaciteit van 49% aan. Niet normaal.
Dat is inderdaad niet normaal.
Ter vergelijking: Mijn S10e van Dec 2019.
Info van AccuBattery
Combined use: 30,5h
Screen off: 66h
Screen on: 5,5h

Het is denk ik wel optimisch aangezien de laatste 20% er altijd doorheen vliegen en ik dat niet veel gebruik omdat ik de batterij voornamelijk tussen de 20 & 85% houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Card Nox schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Dat is inderdaad niet normaal.
Ter vergelijking: Mijn S10e van Dec 2019.
Info van AccuBattery
Combined use: 30,5h
Screen off: 66h
Screen on: 5,5h

Het is denk ik wel optimisch aangezien de laatste 20% er altijd doorheen vliegen en ik dat niet veel gebruik omdat ik de batterij voornamelijk tussen de 20 & 85% houd.
Dat lijkt me aardig optimistisch, ik kom echt mijn dag niet door als ik niet halverwege de dag mijn telefoon oplaad.
Binnenkort een weekend weg zonder stroom, dus dan ga ik de extreme spaarstand maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
NIMIC schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Dat lijkt me aardig optimistisch, ik kom echt mijn dag niet door als ik niet halverwege de dag mijn telefoon oplaad.
Binnenkort een weekend weg zonder stroom, dus dan ga ik de extreme spaarstand maar proberen.
Extreme spaarstand werkt extreem, maar verwacht er niet meer vand at lange standy en de mogelijkheid oproepen/sms te ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 19:34
Ik heb een Samsung s10 512 gb gekocht in juni 2019, nou ik mag al blij zijn als ik een halve dag met mijn accu doe. heb de accu 2 keer vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Ook merk ik dat als ik bluetooth gebruikt, maakt niet uit auto of headset, mijn telefoon heet wordt. Ik kan hem dan niet in mijn zak houden omdat hij dan brand in je been..... Heb hem al gereset maar geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
rahulk schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:11:
Ik heb een Samsung s10 512 gb gekocht in juni 2019, nou ik mag al blij zijn als ik een halve dag met mijn accu doe. heb de accu 2 keer vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Ook merk ik dat als ik bluetooth gebruikt, maakt niet uit auto of headset, mijn telefoon heet wordt. Ik kan hem dan niet in mijn zak houden omdat hij dan brand in je been..... Heb hem al gereset maar geen effect
Klinkt idd als een probleem met de telefoon zelf. (zeker als de accu al 2x vervangen is)
Zelf heb ik ook een S10+ 512GB (juni 2019) en tot de laatste android 12 update altijd accubattery erop gehad, deze gaf toen 93% van de originele capaciteit aan.
Wel altijd tussen de 20 en 85% gehouden dus misschien niet helemaal representatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-09 19:34
remsie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:32:
[...]

Klinkt idd als een probleem met de telefoon zelf. (zeker als de accu al 2x vervangen is)
Zelf heb ik ook een S10+ 512GB (juni 2019) en tot de laatste android 12 update altijd accubattery erop gehad, deze gaf toen 93% van de originele capaciteit aan.
Wel altijd tussen de 20 en 85% gehouden dus misschien niet helemaal representatief ;)
Oh wel nice. Heb het voordeel dat mijn toestel verzekerd is. De reparateur weet niet waar het probleem zich afspeelt en heeft mijn toestel total loss verklaard. Dat is goedgekeurd en mocht een nieuwe toestel uitkiezen dan kies je een s22 ultra die nog niet op voorraad is.... Nu mag ik deze periode overbruggen met mijn s10. Heb op de accuprobleem en de tempratuurprobleem geen andere problemen gehad.... het was een fijn toestel. alleen dat branderig gevoel is vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Ik zal proberen binnenkort even een guide te schrijven hoe ik de accuduur van mijn toestel aanzienlijk verbeterd heb.

Ik heb nog de originele accu (ik heb het toestel sinds juni 2019 in bezit) en merk dat de accuduur iets minder is, maar ik haal heel ruim een hele dag.

Wat ik heb gedaan is een combinatie van stock apps verwijderen via ADB en niet-essentiele apps in een sluimerstand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Dat is toch prima, voor een telefoon uit 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:25:
Dat is toch prima, voor een telefoon uit 2019?
Vind ik dus niet, pas 3 jaar "oud".
En kan prima mee.
Waarom geen software updates 5 jaar lang?
Ik vind dat dat ook wel mag voor hun S serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 13-09 20:11
FeareX schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:44:
Ik zal proberen binnenkort even een guide te schrijven hoe ik de accuduur van mijn toestel aanzienlijk verbeterd heb.

Ik heb nog de originele accu (ik heb het toestel sinds juni 2019 in bezit) en merk dat de accuduur iets minder is, maar ik haal heel ruim een hele dag.

Wat ik heb gedaan is een combinatie van stock apps verwijderen via ADB en niet-essentiele apps in een sluimerstand zetten.
Ik heb hier wel interesse in, mijn accu presteert niet zo best meer, maar zou graag nog wat leven uit deze telefoon knijpen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:42:
[...]

En kan prima mee.
Ze doen dat toch ook, alleen komt het nu per kwartaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:42:
[...]

En kan prima mee.
Ho, ho, hij krijgt nog gewoon updates he. Maar in plaats van iedere maand, is het nu iedere 3 maanden.

Vergeet niet dat systeemupdates vaak bijzondere lekken dichten die vaak enkel met fysieke toegang tot het toestel uit te buiten zijn.

Play Services update een groot deel van je systeem op de achtergrond. App updates blijven doorgaan (daar zitten de meest relevante bug fixes in).

Dus geen zorgen, het toestel blijft gewoon goed ondersteund worden :*)
Kijkend naar hoe Samsung met de oudere toestellen omgaat krijg je na de officiële support cyclus ook nog gewoon beveiligingspatches in het geval van een groot lek (zoals bijvoorbeeld Spectre en Meltdown destijds).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Vandaag kreeg ik een beveiliging + prestatie update gepushed voor de vingerafdrukscanner. Kreeg bovenin een schildje te zien.
De scanner werkt naar mijn idee sneller nu.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE9SMS
Monda schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:44:
Vandaag kreeg ik een beveiliging + prestatie update gepushed voor de vingerafdrukscanner. Kreeg bovenin een schildje te zien.
De scanner werkt naar mijn idee sneller nu.
Ja, hier idem op mijn S10+. En heb ook het idee dat de scanner vlotter werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:12

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb een paar weken geleden een gebruikte S10 gekocht.
Accu is nog wel redelijk, volgens accubattery nog 75%

Ik ben wel nog opzoek naar een fatsoenlijke scherm protector.
Bij een lokale gsm dokter heb ik er een glass protector op laten zetten maar die liet de zelfde avond op de afgeronde scherm zijkanten al los.
De dag er op terug gegaan en hij heeft ter plekke zo een zachte folie versie "gesneden".
Die gaat helemaal de zijkanten van de telefoon om en stopt dus op de achterzijde.
Helaas ook die laat al op de hoekjes los.

Dus heeft iemand een goede tip?
Ik heb een siliconen hoesje over de achterzijde van de telefoon.
Daardoor zal ook wel steeds de scherm protector loslaten.. maar daar moet toch wel iets fatsoenlijkers voor te krijgen zijn??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Bommes schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:41:
Ik heb een paar weken geleden een gebruikte S10 gekocht.
Accu is nog wel redelijk, volgens accubattery nog 75%

Ik ben wel nog opzoek naar een fatsoenlijke scherm protector.
Bij een lokale gsm dokter heb ik er een glass protector op laten zetten maar die liet de zelfde avond op de afgeronde scherm zijkanten al los.
De dag er op terug gegaan en hij heeft ter plekke zo een zachte folie versie "gesneden".
Die gaat helemaal de zijkanten van de telefoon om en stopt dus op de achterzijde.

Ik heb een siliconen hoesje over de achterzijde van de telefoon.
Daardoor zal ook wel steeds de scherm protector loslaten.. maar daar moet toch wel iets fatsoenlijkers voor te krijgen zijn??
75% is niet meer redelijk. Ik zou deze vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Fiscalist ik red het net een dag met een volle accu.
Meestal tegen de tijd dat ik naar bed ga is er nog rond de 20% over.

Zelf vervangen ga ik niet doen trouwens, heb al wat YouTube videos gekeken, achterkant zit gelijmd, niet verwarmd worden, voorzichtig los maken, enz.
Daar heb ik niet zo een zin in.

Laten vervangen bij zo een GSM dokter of via Samsung service.
Moet natuurlijk wel een fatsoenlijke batterij in.

Maar of het dus nodig is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Bommes schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:41:

Ik heb in het verleden ook behoorlijk wat verschillende screen protectors gebruikt, maar heb er nooit één gevonden die wel na langen tijd nog goed bleef zitten op de hoeken. Ik ben er toen ook mee gestopt om daar nog langer mijn geld aan uit te geven en gebruik mijn S10+ nu al ruim 1,5 jaar zonder screen protector en dat bevalt prima, ten eerste een veel beter beeldkwaliteit en ik heb echt nog geen één krasje op het scherm zitten na al die tijd (terwijl ik er echt niet zachtzinnig mee omga) en voor de achterkant gebruik ik een Pitaka hoesje, wat zo dun is (maar wel supersterk) dat je niet eens merkt dat er een hoesje omheen zit. Dus mijn advies, stop met geld uitgeven aan screen protectors en ga net als mij verstelt staan hoe goed de kwaliteit van het glas wel niet is bij de S10 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DON PAPA de vorige eigenaar van deze S10 heeft er zo een etui hoesje omheen gehad met pasjes er in.
Er zitten dus wat minimale krasjes op het scherm. Zelfde bij mijn vrouw haar S10 trouwens, die heeft ook zo een hoesje met haar pasjes er in.

Met een protectortje er op zie je die krasjes niet meer
Maar ik denk dat ik me meer erger aan de losse hoekjes en lucht belletjes onder de protector dan aan die krasjes.
Dus ik vermoed dat ik jou weg ook maar ga bewandelen.. :P

Pagina: 1 ... 72 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support