Tycho500 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 02:25:
Is er al wat meer bekend over de vingerafdrukscanner in de S10e?
...
waarbij ik bij beide toestellen vond dat de vingerafdrukscanner niet goed werkte en daardoor heb ik ze ook nooit gebruikt op de toestellen.
Ik heb de S10e inmiddels binnen en ik moet zeggen dat de vingerafdrukscanner zeker niet tegenvalt. Ik heb mijn rechterduim en linkerwijsvinger geregistreerd, dat zijn de twee vingers die het makkelijkst naar de power-button toeglijden. Zo hier en daar wordt er nog wel eens een aanraking geweigerd, maar zeker niet vaker dan bij mijn S8 het geval is. Ik vermoed ook dat dit nog wel rechttrekt.
De S10e wordt overigens geleverd met screenprotector (plastic, niet erg duurzaam) en hard-plastic case. Die case zorgt ervoor dat je de power-button makkelijk kan vinden.
Neemt niet weg dat deze nog steeds wat aan de hoge kant zit. Ik overweeg om de bixby-button te gebruiken om het scherm uit te schakelen, en face-recognition voor het ontgrendelen. Gewoon voor het gemak, want dat werkt (bij voldoende licht) echt als een trein. En met natte handen

Verder heb ik kleine handen waardoor ik niet goed bij de hoeken van het scherm kan komen (ik haal de notifcation bar op mijn S7 al amper) en daardoor ben ik bang dat het formaat van de S10 de gebruiksvriendelijkheid heel erg in de weg gaat zitten.
De S10e wordt een beetje weggezet als "compact" flagship, maar ik vind hem alles behalve compact. Vergeet niet dat de afmetingen precies hetzelfde zijn als een iPhone X, en omdat die net wat korter is dan de S8 (maar niet smaller) voelt ie breder aan. Samsung heeft overigens een prima werk geleverd met OneUI waardoor je echt veel meer met 1 hand kan doen nu. Misschien lukt dat zelfs evenveel op de normale S10.