• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik heb nu een S8. Als ik met een S10 2x moet drukken is dit nog steeds prettiger dan mijn vinger uitrekken om naast de camera de vingerafdruk te halen O-)

YouTube: Our full Samsung Galaxy S10 and S10 Plus review

Ik denk dat in de opener te zien is wat de notificatie ring voorstelt !

[ Voor 24% gewijzigd door Dubrillion op 28-02-2019 08:25 ]

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:53
batumulia schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:18:
[...]

Gelukkig kan je ook in RAW schieten. Vraag me alleen wel af hoe je tot deze conclusie bent gekomen?

[...]
Door hem in de pro mode te vergelijken met de voorganger.

GSMarena, bevestigd mijn vermoeden over de sensor:

The other two cameras have been carried over from the S9+ and the Note9. The primary module uses a 12MP sensor with 1.4µm pixels and dual pixel phase detect autofocus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
de zeer bekende Youtube reviewer, EverythingApplePro, heeft een nieuwe video online gezet. Hij heeft besloten de S10+ als daily driver te gaan gebruiken en zijn iPhone weg te doen (voor hoe lang? :+ )

Hij is zeer enthousiast over vooral de nieuwe ultrasonice fingerprint sensor, vanaf 11''58 zie je hoe smooth en snel dit werkt bij hem, ook hij geeft (net als MKBHD eerder in een review) aan dat met een vochtige vinger de telefoon nog prima te ontgrendelen is.

hij geeft verder aan dat hij de S10 wel wat ''robot-achtig'' vindt aanvoelen, maar volgens mij heeft hij de animaties geheel uitgeschakeld via het Ontwikkelaars menu?
Destijds heb ik mijn eigen S8 op 0,5x animaties gezet, dat vond ik wel lekker werken.

YouTube: I’m Switching To The Samsung Galaxy S10..

[ Voor 30% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2019 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:08:
de zeer bekende Youtube reviewer, EverythingApplePro, heeft een nieuwe video online gezet. Hij heeft besloten de S10+ als daily driver te gaan gebruiken en zijn iPhone weg te doen (voor hoe lang? :+ )

Hij is zeer enthousiast over vooral de nieuwe ultrasonice fingerprint sensor, vanaf 11''58 zie je hoe smooth en snel dit werkt bij hem, ook hij geeft (net als MKBHD eerder in een review) aan dat met een vochtige vinger de telefoon nog prima te ontgrendelen is.

hij geeft verder aan dat hij de S10 wel wat ''robot-achtig'' vindt aanvoelen, maar volgens mij heeft hij de animaties geheel uitgeschakeld via het Ontwikkelaars menu?
Destijds heb ik mijn eigen S8 op 0,5x animaties gezet, dat vond ik wel lekker werken.

YouTube: I’m Switching To The Samsung Galaxy S10..
Ik zet zelf altijd de animaties uit, of op 0.25, maar 0,25 dat kan meestal alleen met een custom rom. Zonder animaties is de telefoon gewoon significant sneller.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik vind de kleuren op de foto’s van de Samsung vaak iets mooier dan van de iPhone. Maar dat is persoonlijk. Ik ben een simpele radiomaker, verre van een fotograaf. ;)
Kleuren? Die kan je toch achteraf aanpassen in een fotobewerkingsapp? Of is het gewoon vanaf de phone uploaden naar social media, zonder aanpassingen? Als je het echt meent met fotografie, trek je foto's in RAW en heb je volledige controle over uw foto's achteraf. Mooiere foto's ga je niet maken met een S10. Het toestel is maar een deeltje van het fotoverhaal, het grootste deel hangt af van de fotograaf.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:16:
Ik heb nu een S8. Als ik met een S10 2x moet drukken is dit nog steeds prettiger dan mijn vinger uitrekken om naast de camera de vingerafdruk te halen O-)
Aah ja, ik had een S8+ en daar was de sensor ook een drama, vreselijke plaatsing.

Had wel liever gezien dat de S10+ een soort FaceID gehad had, voelt een beetje ouderwets om je vinger nog ergens op te leggen, ook al zit het onder het scherm.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Had wel liever gezien dat de S10+ een soort FaceID gehad had, voelt een beetje ouderwets om je vinger nog ergens op te leggen, ook al zit het onder het scherm.
oh, ik ben juist zeer blij met deze fingerprint scanner. Vanuit de slaapstand, vinger op het scherm en bam, meteen in het thuisscherm.
Je slaat hiermee gelijk een aantal handelingen over t.o.v andere smartphones

• Dubrillion
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Aah ja, ik had een S8+ en daar was de sensor ook een drama, vreselijke plaatsing.

Ik ben het met je eens. Ik heb een S8 en niet hele grote handen. Dus het was in het begin wel flink wennen. Het went wel, maar handig is het niet!

Ja ik ben dus blij dat Samsung niet dezelfde richting is opgegaan als Apple. Dat ze gewoon vorig jaar zeiden: Nope geen notch op de S9. En deze trend nu helemaal hebben over geslagen.

Ik heb zoveel vrienden en collega's die toch k*tten met de Face-ID. Zelfs op de XS. Je ziet ze toch even de telefoon kantelen, Scherm locken, nog een keer kantelen en dan de code invoeren. Hoevaak dit gebeurt per dag weet ik niet. Maar telefoon unlocken, telefoon kantelen, hopen dat het werkt en dan swipen.... Doe mij maar een vingerafdruk scanner die werkt vanaf het moment dat je je vinger op het scherm drukt!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Mijn grootste tegenvaller, want ik heb geen harde bevestiging gezien, alleen speculaties, is het gebrek aan notification led.... Ik heb een ruiltoestel tussendoor, en merkte dat ik dit wel heel erg aan het missen was... Denk dat ik de kat uit de spreekwoordelijke boom ga kijken, en nog even mijn S7 ga houden.

• Dubrillion
  • Nu online
Reneger schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:42:
Mijn grootste tegenvaller, want ik heb geen harde bevestiging gezien, alleen speculaties, is het gebrek aan notification led.... Ik heb een ruiltoestel tussendoor, en merkte dat ik dit wel heel erg aan het missen was... Denk dat ik de kat uit de spreekwoordelijke boom ga kijken, en nog even mijn S7 ga houden.
Ik ben het met je eens.... Is dit de reden dat ik de telefoon niet ga halen als ik mag verlengen? Not really. Ik leg mijn telefoon in de avond vaak weg met geluid uit. Als ik dan een groen lampje ziet, weet ik dat ik een prive bericht i.p.v. een groepsbericht heb. En dan kijk ik even.

Volgens de berichten werkt het nu semi en ik gok dat het komt met latere updates. En anders komt er wel een app.

Uiteraard moet je zelf bepalen wat je wilt kopen en wat niet. Ik probeer je alleen enthousiast te houden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 28-02-2019 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Dubrillion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:44:
[...]

Ik ben het met je eens.... Is dit de reden dat ik de telefoon niet ga halen als ik mag verlengen? Not really.

Volgens de berichten werkt het nu semi en ik gok dat het komt met latere updates. En anders komt er wel een app.

Uiteraard moet je zelf bepalen wat je wilt kopen en wat niet. Ik probeer je alleen enthousiast te houden ;)
Ik heb geen haast. De S7 heeft een nieuwe accu, en werkt nog prima. Het is meer dat ik van mn boekhouder meer kosten moet maken op de zaak ;-)
De Fold sprong eerst in mijn oog, maar de prijs is voor mij gewoon niet normaal meer. Maar het oude Nokia communicator concept spreekt mij wel aan. Maar te duur.
Qua camera presteert Samsung altijd erg goed, altijd handig voor een snel kiekje. Specs zijn van de S10 ook erg goed. Dus, ik ben nog steeds enthousiast. Alleen die led... Die led... Had die ergens gestopt, en ik had hem blind besteld. (Heb ook geen idee welke van de nieuw gereleasde telefoons t wel heeft)

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Reneger schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Ik heb geen haast. De S7 heeft een nieuwe accu, en werkt nog prima. Het is meer dat ik van mn boekhouder meer kosten moet maken op de zaak ;-)
De Fold sprong eerst in mijn oog, maar de prijs is voor mij gewoon niet normaal meer. Maar het oude Nokia communicator concept spreekt mij wel aan. Maar te duur.
Qua camera presteert Samsung altijd erg goed, altijd handig voor een snel kiekje. Specs zijn van de S10 ook erg goed. Dus, ik ben nog steeds enthousiast. Alleen die led... Die led... Had die ergens gestopt, en ik had hem blind besteld. (Heb ook geen idee welke van de nieuw gereleasde telefoons t wel heeft)
hear hear

(Mate 20 Pro heeft LED)

• Dubrillion
  • Nu online
[...]

Geen probleem. Moet ik mijn adres doorgeven? Je hoeft hem niet perse in te pakken hoor! ;)

Mate 20 Pro heeft hem, maar Huawei gaat nooit werken voor mij. Ik heb een clean startscherm. Ik wil mijn iconen weg hebben!

• Donstil
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:37:
Ik heb zoveel vrienden en collega's die toch k*tten met de Face-ID. Zelfs op de XS. Je ziet ze toch even de telefoon kantelen, Scherm locken, nog een keer kantelen en dan de code invoeren. Hoevaak dit gebeurt per dag weet ik niet. Maar telefoon unlocken, telefoon kantelen, hopen dat het werkt en dan swipen.... Doe mij maar een vingerafdruk scanner die werkt vanaf het moment dat je je vinger op het scherm drukt!
Ik heb de X gehad en nu de Xs Max maar dit wat jij omschrijft ken ik niet, is zeker geen vast gegeven oid.
Natuurlijk zijn er situaties te verzinnen waarin FaceID niet ideeal is maar dat geld voor elke manier van unlocken, ook voor de vingerafdruk scanner en ook als deze onder het scherm zit en reageert terwijl het scherm uit is :) . Dit soort authenticatie methodes zijn veel meer dan "Het toestel unlocken".
Geert1976 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:36:
oh, ik ben juist zeer blij met deze fingerprint scanner. Vanuit de slaapstand, vinger op het scherm en bam, meteen in het thuisscherm.
Je slaat hiermee gelijk een aantal handelingen over t.o.v andere smartphones
Nou unlock met finger is ietsje sneller dat klopt wel maar dan moet je wel echt haast hebben tijdens de unlock. Wat ik persoonlijk fijn vind aan FaceID is de rest in het OS, app vraagt om autenticatie > Ik heb daar als user geen omkijken naar > Hopla ingelogd.

Dat ga ik zeker missen op de S10+

Ik vind de techniek onder het scherm wel tof overigens, zeker omdat het Samsung gelukt is op de veiligere manier t.o.v. bijvoorbeeld OnePlus maar ik vind de denkwijze van "Vinger ergens opleggen" er eentje uit 2013.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-02-2019 09:55 ]

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:38
Dubrillion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:16:
[...]
Ik denk dat in de opener te zien is wat de notificatie ring voorstelt !
Ik zal je even teleurstellen, dat zal zichtbaar zijn omdat ze face-unlock gebruiken.
Momentele geen alternatief voor LED, behalve AOD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dit filmpje laat zeer goed zien dat zelfs met een zeiknatte vinger de S10 nog prima te ontgrendelen is, waar de andere 2 zeer veel moeite hadden of zelfs onmogelijk was.
Zit zelf veel op het water in de zomermaanden, dus erg fijn!

Deze kerel vergelijkt de fingerprint sensor van de Mate 20 Pro vs, OnePlus 6T vs S10+.

YouTube: Galaxy S10+ vs. Mate 20 Pro vs. OnePlus 6T: UD Fingerprint Test

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2019 09:57 ]

• Batsu
Dubrillion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:51:
[...]

Geen probleem. Moet ik mijn adres doorgeven? Je hoeft hem niet perse in te pakken hoor! ;)

Mate 20 Pro heeft hem, maar Huawei gaat nooit werken voor mij. Ik heb een clean startscherm. Ik wil mijn iconen weg hebben!
Gerucht gaat dat een van de komende HUAWEI's een vanilla gaat zijn

• Dubrillion
  • Nu online
Batsu schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Gerucht gaat dat een van de komende HUAWEI's een vanilla gaat zijn
Ik ben heel lang een voorstander geweest van Nexus.
Galaxy Nexus, Nexus 4, Nexus 5, Nexus 6P.
Doe mij maar Vanilla Android.

Toch zitten er kleine dingetjes in Samsung waar ik niet meer zonder zou willen.

En nee dan heb ik het niet over 2 agenda's, een extra mail app en nog meer onzin! :)

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:28
[...]
. Alleen die led... Die led... Had die ergens gestopt, en ik had hem blind besteld. (Heb ook geen idee welke van de nieuw gereleasde telefoons t wel heeft)
De v30 heeft ook geen LED, en dat heb ik opgelost met.

Google Play: LED Blinker Notifications Pro - Manage your lights

En dat werkt ronduit perfect.

Ik hang trouwens nu al 3 dagen boven de bestel knop van de S10......

• Donstil
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:02:
En nee dan heb ik het niet over 2 agenda's, een extra mail app en nog meer onzin! :)
Aah ja, al die bloatware op een toestel van € 1000,-. Blijft toch bezopen eigenlijk.
Gelukkig met Package Disabler pro allemaal wel te killen.

All kon ik het Samsung Adres boek niet killen op mijn S8+, daarmee ging het bellen ook stuk 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 28-02-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Donstil schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:53:
[...]Ik vind de techniek onder het scherm wel tof overigens, zeker omdat het Samsung gelukt is op de veiligere manier t.o.v. bijvoorbeeld OnePlus maar ik vind de denkwijze van "Vinger ergens opleggen" er eentje uit 2013.
Inderdaad fingerprint sensor is niet altijd het whahala van het unlocken, met FaceID kan je nu zelfs met handschoenen aan unlocken.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
Was het hier al opgevallen dat de dubbele frontcamera op de S10+ niet echt een dubbele frontcamera is?

En dat zowel de normale als de groothoek beide gebruik maken van dezelfde camera?

[ Voor 20% gewijzigd door Devian op 28-02-2019 12:16 ]

https://wren.co/join/Devian

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 18:29
Door de extra 'depth sensor' zou de frontcamera beter het onderscheid maken tussen het onderwerp en de achtergrond. Komt in 1 van de vele video's aan bod. Ik ben zelf enorm aan het twijfelen tussen de plus of de gewone S10. Voordelen van de plus zijn vooral de grotere batterij. Is er niemand die side by side heeft tussen de gewone en de plus? Verder valt de pill-shape cutout toch harder op dan een cirkeltje. Het scherm van de S10 is verder groot genoeg... Keuzes.....

• Garret1410
  • Laatst online: 17-07 18:47
Yargo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:44:
Door de extra 'depth sensor' zou de frontcamera beter het onderscheid maken tussen het onderwerp en de achtergrond. Komt in 1 van de vele video's aan bod. Ik ben zelf enorm aan het twijfelen tussen de plus of de gewone S10. Voordelen van de plus zijn vooral de grotere batterij. Is er niemand die side by side heeft tussen de gewone en de plus? Verder valt de pill-shape cutout toch harder op dan een cirkeltje. Het scherm van de S10 is verder groot genoeg... Keuzes.....
Zo heb ik ook even getwijfeld. Heb nu een S9 plus maar heb uiteindelijk toch voor de gewone S10 gekozen. Scherm is denk ik groot genoeg, alleen de accu is even afwachten maar aangezien deze bijna hetzelfde is als de S9+ dan zal dat wel goed zitten.
Mocht het niet bevallen dan verkoop ik hem wel weer en neem de plus variant. Heb de S10 met flinke korting gekocht dus heel veel verlies zal ik niet maken.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:35
Yargo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:44:
Ik zit ook echt precies met hetzelfde gevoel. De S10+ heeft een grotere accu en een iets groter scherm. Ik vind 1 camera aan de voorkant dan weer net wat mooier.

Ik denk dat ik op een review wacht van Tweakers / HWI om de accu prestaties te kunnen zien. Dan maak ik pas waarschijnlijk mijn keuze.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• _Bailey_
  • Niet online
iemand enig idee of de ultrasonic fingerprint sensor ook gebruikt wordt voor het inloggen bij de diverse Banken Apps?

Of zullen alle banken eerst hun app moeten bijwerken voor deze nieuwe fingerprint sensor?

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2019 16:56 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Geert1976 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:55:
iemand enig idee of de ultrasonic fingerprint sensor ook gebruikt wordt voor het inloggen bij de diverse Banken Apps?

Of zullen alle banken eerst hun app moeten bijwerken voor deze nieuwe fingerprint sensor?
Waarom zou dat afhankelijk van de sensor zijn?

• _Bailey_
  • Niet online
ChinaGeek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Waarom zou dat afhankelijk van de sensor zijn?
Geen idee

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 12:48
postvoordennis schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 06:38:
[...]

Of verlengen bij KPN via Belsimpel. Dan betaal je met KPN Compleet €20,- per maand voor 10GB of €23,- per maand voor 30GB + onbeperkt bellen/sms en betaal je eenmalig €600,- voor de S10.
Bij youfone kost dezelfde 10gb 10 euro per maand en zit je op hetzelfde kpn netwerk. Betaal je dus alsnog 240 meer en dus 840 voor het toestel.

• Gn0ver
  • Laatst online: 15-08 14:02
Deze vraag hoort in ATT (aankoop advies) thuis.

[ Voor 131% gewijzigd door 13art op 28-02-2019 18:59 ]

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Oh dear... 8)7 |:(

nieuws: Samsung zet McAfee-beveiligingssoftware op zijn smart-tv's
Onderdeel van de samenwerking is verder dat de Galaxy S10 McAfee VirusScan en Samsung Secure Wi-Fi voorgeïnstalleerd krijgt.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Verwijderen meteen...mcAfee vind ik niks.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
tg1997 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:26:
[...]

Bij youfone kost dezelfde 10gb 10 euro per maand en zit je op hetzelfde kpn netwerk. Betaal je dus alsnog 240 meer en dus 840 voor het toestel.
Je moet wel appels met appels vergelijken. 10GB + onbeperkt bellen kost bij Youfone €17,50

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 12:48
postvoordennis schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Je moet wel appels met appels vergelijken. 10GB + onbeperkt bellen kost bij Youfone €17,50
In dat geval ook handig de 5 euro korting en verdubbeling bij kpn eraf te halen die alleen geld voor abbonnees van kpn compleet en dan kom je op 28 Euro per maand.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben ook bijna overstag, echter stuitte ik toevallig op deze (Duitse) review waarin het volgende staat waar ik mij toch wel zorgen over maak:
Auch Microsoft-Anwendungen wie OneDrive, Office Mobile und LinkedIn sind vorinstalliert und lassen sich nur deaktivieren, nicht löschen. Dafür hat sich Samsung sicher gut bezahlen lassen. Insgesamt belegen vorinstallierte Apps 50 Gigabyte des Speichers. Baut Samsung etwa Handys mit einem Mega-Speicher, um sie anschließend mit Bloatware vollzuballern?
Kan iemand dit hier bevestigen?

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
tg1997 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:57:
[...]

In dat geval ook handig de 5 euro korting en verdubbeling bij kpn eraf te halen die alleen geld voor abbonnees van kpn compleet en dan kom je op 28 Euro per maand.
Daar heb je zeker een punt, maar iedereen kent wel iemand met TV en internet van KPN toch? Voor beide partijen een win-win situatie.

Discussie over telecomproviders hoort niet hier. Gaat het over korting op het toestel dan mag dat in het prijzen en levertijden topic. (y)

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 28-02-2019 20:39 ]

• RMX
  • Laatst online: 09-09 16:39

RMX

MaZo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:10:
Ik ben ook bijna overstag, echter stuitte ik toevallig op deze (Duitse) review waarin het volgende staat waar ik mij toch wel zorgen over maak:

[...]

Dan verwijder je ze?
Lijkt me zeer sterk namelijk

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik denk dat ze daarmee de omvang van het hele besturingssysteem bedoelen.

• Batsu
tomhster schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:56:
Ik denk dat ze daarmee de omvang van het hele besturingssysteem bedoelen.
Dat is echt veel, kan het me niet voorstellen. Dat zou max 10 mogen zijn of zo.
Is wel een T-Mobile site, die pompen er zelf ook altijd veel rotzooi op toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Batsu op 28-02-2019 22:09 ]

• RobinNL
Batsu schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:05:
[...]

Dat is echt veel, kan het me niet voorstellen. Dat zou max 10 mogen zijn of zo.
Is wel een T-Mobile site, die pompen er zelf ook altijd veel rotzooi op toch?
Van T-Mobile weet ik het niet. Ik weet dat Vodafone dit wel doet of heeft gedaan.

Maar 50GB lijkt me best sterk.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Even gekeken: op mijn S9+ heb ik zo'n 35GB in gebruik ten behoeve van het systeem.

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
De fingerprintscanner heeft een extra optie: faster recognition

Vanaf 1:12 min

Nog niet eerder van gehoord, wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:13
Fonzerelli schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:43:
De fingerprintscanner heeft een extra optie: faster recognition

Vanaf 1:12 min
[YouTube: The CORRECT Way To Use Samsung's Fingerprint Scanner]

Nog niet eerder van gehoord, wel interessant :)
ga ik zeker instellen ja, ben benieuwd wat voor nieuwe snufjes er verder op het toestel zitten

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RMX schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:26:
[...]

Dan verwijder je ze?
Lijkt me zeer sterk namelijk
Helaas...
sind vorinstalliert und lassen sich nur deaktivieren, nicht löschen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:33
MaZo schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:10:

[...]

Nee dit klopt niet, de demo toestellen hebben inderdaad 50GB aan data, dat komt door de geïnstalleerde demo content zoals filmpjes en dergelijke. Zonder alle demo "zooi" neemt het systeem ongeveer 15 GB in.
McAfee is al voorgeïnstalleerd op alle toestellen met Nougat, dit is in de instellingen verwerkt bij apparaatbeheer. Hier kan je handmatig de scanner aan of uit zetten. (Staat standaard uit)
Geert1976 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:55:

Dit werkt gewoon, je krijgt op het moment dat je je vingerafdruk moet scannen als het waren een pop up van het systeem dat je je vinger moet scannen, deze pop up geeft aan de bank app door dat het scannen akkoord was of niet. Hier is geen update voor nodig van de bank.

[ Voor 49% gewijzigd door CyberJohn op 01-03-2019 07:49 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:48
Gisteren de gewone 10 wit 128GB besteld, de plus is iets te voor mijn kleine handen, selfie's doe ik zo goed als nooit
Hopelijk geen spijt van want mijn OnePlus 6 gaat nog steeds als een raket.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geert1976 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:56:
dit filmpje laat zeer goed zien dat zelfs met een zeiknatte vinger de S10 nog prima te ontgrendelen is, waar de andere 2 zeer veel moeite hadden of zelfs onmogelijk was.
Zit zelf veel op het water in de zomermaanden, dus erg fijn!

Deze kerel vergelijkt de fingerprint sensor van de Mate 20 Pro vs, OnePlus 6T vs S10+.

YouTube: Galaxy S10+ vs. Mate 20 Pro vs. OnePlus 6T: UD Fingerprint Test
Nice. Een van mijn grotere irritaties bij mijn huidige FPS. Ik zit ook vaak op of rond het water, maar simpelweg unlocken nadat je je handen gewassen heb is nu soms ook al een probleem.

Ik heb gisteren even naar de S10 staan kijken. Het camera gat viel mij nauwelijks op. Qua afmetingen is de S10 bijna net zo groot als mijn huidige G5, ietsjes smaller zelfs, dus een prima formaat voor mij. Ik twijfel zelfs over een S10+.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:30:
[...]
Het camera gat viel mij nauwelijks op.
ik las gisteren (op een andere site) een mooie opmerking van iemand die de S10 al in bezit heeft;
hij vergeleek de punch hole van de S10 met een TV zender-logo. Tijdens het TV kijken valt het zenderlogo ook niet echt meer op.

Zoiets verwacht ik ook wel, eerste paar dagen ff wennen en dan is het net dat zenderlogo als op je TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik zat gisteren weer eens met de S10 en S10+ te spelen. Zo op het homescherm ziet de camera er best vet uit. Stel je opent een browser als Chrome, dan valt de camera gewoon echt op. De achtergrond is wit en de camera is zwart. Je kan dit oplossen door de nachtmodus aan te zetten op het toestel, maar dan vind ik Tweakers bijvoorbeeld niet eruit zien.

Ook na de tweede keer kijken zit ik enorm te twijfelen over de S10 of S10+. De S10 ligt bij mij lekker in de hand, de grootte is echt goed. De S10+ heeft dan weer een extra camera en meer accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
RobinNL schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:43:
Ik zat gisteren weer eens met de S10 en S10+ te spelen. Zo op het homescherm ziet de camera er best vet uit. Stel je opent een browser als Chrome, dan valt de camera gewoon echt op. De achtergrond is wit en de camera is zwart. Je kan dit oplossen door de nachtmodus aan te zetten op het toestel, maar dan vind ik Tweakers bijvoorbeeld niet eruit zien.

Ook na de tweede keer kijken zit ik enorm te twijfelen over de S10 of S10+. De S10 ligt bij mij lekker in de hand, de grootte is echt goed. De S10+ heeft dan weer een extra camera en meer accu.
Welke extra camera? Een aantal posts terug staat een video die laat zien dat de de extra camera aan de voorkant alleen als sensor wordt gebruikt. Je kan deze bedekken en nog steeds switchen tussen de wide angle mode en de normale.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:04:
ik heb alvast mijn wallpaper voor m'n nieuwe S10

[Afbeelding]

of misschien deze

[Afbeelding]

:+
Inmiddels heeft de maker van dit files vrijgegeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qWmWbfk/s10p-bender-black-bg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7Qpyssp/s10p-mars-rover.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1GC5cYM/s10p-minion-black-bg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kyZR7Xd/s10p-johnny5-black-bg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZKQ9XbT/s10p-rob-dark-bg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z6cZQv2/s10p-wall-e-black-bg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Nu online
Zo daar heb ik nog niet over na gedacht. Dat is vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Batterij komt er toch niet zo heel best vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Batsu schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Huh? :?

Last year’s S9 Plus was above average for Android flagships, delivering all-day battery life from its 3,500mAh unit, but the S10 Plus performed better for us in our tests.

FOR
Excellent screen-to-body ratio
In-screen fingerprint sensor
Wireless PowerShare perk
Strong battery life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
cliors schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Huh? :?

Last year’s S9 Plus was above average for Android flagships, delivering all-day battery life from its 3,500mAh unit, but the S10 Plus performed better for us in our tests.

FOR
Excellent screen-to-body ratio
In-screen fingerprint sensor
Wireless PowerShare perk
Strong battery life
Dit vertelt mij een ander verhaal:

With moderate use – some Spotify streaming, a healthy amount of messaging and social media, an hour or two of Netflix and a smattering of gaming – we found it easy to end the night with an impressive 10% to 30% battery left.

Start enabling some of the additional features on the Galaxy S10 Plus and the battery will of course take a hit. Firing up the handy always-on display, which shows you the time, date and notification icons when the screen is ‘off’ resulted in us having to reach for a charger by early evening.

Up the resolution from the default Full HD+ to QHD+ and you’ll find the S10 Plus will deplete at an even quicker rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Batsu schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:19:
[...]

ze hebben die telefoon pas een week he, ofwel én intensief gebruik voor de review én het indexeren van een nieuwe telefoon na de setup waar toch wel zo'n 2 a 3 dagen overheen gaan

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 01-03-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Geert1976 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:27:
[...]

ze hebben die telefoon pas een week he, ofwel én intensief gebruik voor de review én het indexeren van een nieuwe telefoon na de setup waar toch wel zo'n 2 a 3 dagen overheen gaan
Bij een review van een smartphone heb ik na 2 dagen inderdaad voldoende testen uitgevoerd waarbij de accu 3x volledig is ontladen en opgeladen. Daarna kan ik de telefoon 5 dagen volledig testen om op dat moment al een goed beeld over de accu te krijgen. Het is wel mogelijk, vooral als reviewen je full-time baan is.

De kans is zeer groot dat ze alle smartphones synthetisch testen via benchmarks en niet op gebruikersniveau. Daarin zit namelijk wel een groot verschil.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Batsu schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Dit vertelt mij een ander verhaal:

With moderate use – some Spotify streaming, a healthy amount of messaging and social media, an hour or two of Netflix and a smattering of gaming – we found it easy to end the night with an impressive 10% to 30% battery left.

Start enabling some of the additional features on the Galaxy S10 Plus and the battery will of course take a hit. Firing up the handy always-on display, which shows you the time, date and notification icons when the screen is ‘off’ resulted in us having to reach for a charger by early evening.

Up the resolution from the default Full HD+ to QHD+ and you’ll find the S10 Plus will deplete at an even quicker rate.
Hier kun je eigenlijk niks mee qua accuduur en zij zeggen dat het "impressive" is dat ze 10-30% overhouden. Daarna zeggen ze dat wanneer je AOD en QHD ingeschakeld, de accuduur een "hit" krijgt wat vanzelfsprekend is. AOD kost nu eenmaal stroom tenzij je het toestel in je zak hebt.

Dus nergens zeggen ze dat de accuduur slecht is. Misschien halen ze wel een SOT van 10uur. Ik weet het niet.

Elk gebruik is anders en tot nu toe lees ik alleen over goede accuduur wat met 4100mAh ook niet verwonderlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian

Hadden we het over accuduur?

[ Voor 10% gewijzigd door Devian op 01-03-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Donstil schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is er een pagina waar ik meer van deze kan vinden?

Deze vind ik echt geweldig! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Nu online
AlxRoelofs schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Is er een pagina waar ik meer van deze kan vinden?

Deze vind ik echt geweldig! _/-\o_
Grappig als ze zulke ook voor de ''normale'' S10 gaan maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Donstil schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Wall-E is echt goed gelukt op de S10+
Maar ik ga voor de S10, en heb ff in de MM gekeken, dat gat stoorde niet echt, vergeleken met de notches van de meeste telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
(full) review van The Verge

https://www.theverge.com/...view-price-specs-features

eindcijfer S10 Plus : 8,5

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 01-03-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
had m gezien, alleen jammer dat er nog bijna niks over de normale s10 te vinden is. alle reviewers/youtubers hebben een s10+ :/

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben benieuwd waar al die reviewers hun Apple watch toch aan gekoppeld hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:24
(jarig!)
Ik zag deze video van Jerry nog niet langs komen dus bij deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Goedemorgen, het topic is weer open na bijna een pagina aan berichten over accessoires verplaatst te hebben. S.v.p letten op waar je welk bericht moet plaatsten. Ik zet de quick reply bij deze uit zodat de topic waarschuwing beter in beeld komt.

[ Voor 61% gewijzigd door 13art op 02-03-2019 07:44 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Zit eraan te denken om een Snapdragon variant te importeren. Want in Europa krijgen we elke keer een variant die 10-30% langsamer is maar wel voor dezelfde dure prijs.. Bij de S9 zeiden ze dat wordt achteraf wel gefixeerd met software updates. Maar daar is ook niks van terecht gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 21:35
deregtx schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:12:
Zit eraan te denken om een Snapdragon variant te importeren. Want in Europa krijgen we elke keer een variant die 10-30% langsamer is maar wel voor dezelfde dure prijs.. Bij de S9 zeiden ze dat wordt achteraf wel gefixeerd met software updates. Maar daar is ook niks van terecht gekomen.
Helemaal met bovenstaande eens!
Voor mij dus echt een dealbreaker! Ik wil echt heel graag de SD versie.
Vind t echt een klote zet van samsung!
Als de Snapdragon variant hier verkocht werd had ik de S10+ DIRECT gekocht!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tja in benchmarks kun je het misschien meten, in de praktijk gaat het echt geen enkel verschil maken. Het is niet alsof ik bitcoins wil gaan minen met mijn smartphone...

En dan nog, als je dit artikel leest is ook de Eyxnos 9820 gewoon een zeer snelle SoC. Natuurlijk, de Snapdragon 855 is steeds sneller in benchmarks maar ook de Eyxnos 9820 veegt de vloer aan met alle SoC's van vorig jaar, inclusief de Snapdragon 845. Samsung heeft met de 9820 in elk geval een enorme stap gezet in de goede richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:10:
Tja in benchmarks kun je het misschien meten, in de praktijk gaat het echt geen enkel verschil maken. Het is niet alsof ik bitcoins wil gaan minen met mijn smartphone...

En dan nog, als je dit artikel leest is ook de Eyxnos 9820 gewoon een zeer snelle SoC. Natuurlijk, de Snapdragon 855 is steeds sneller in benchmarks maar ook de Eyxnos 9820 veegt de vloer aan met alle SoC's van vorig jaar, inclusief de Snapdragon 845. Samsung heeft met de 9820 in elk geval een enorme stap gezet in de goede richting.
Toch snap ik het wel dat mensen er over vallen, je koopt als consument toch een mindere variant van een potentieel sneller product voor dezelfde prijs (even daar gelaten dat hier dingen duurder zijn).

Ook als je het “niet merkt” blijft dit simpelweg een gegeven en is het daarom best een vreemde zet van Samsung.

Edit: ik ben ook wel benieuwd wat dit doet met batterij gebruik, als de SD855 minder hard hoeft te werken om hetzelfde te bereiken heb je dus ook weer kans dat hij met dat mindere werken minder stroom verbruikt. Dan zou het ineens wel merkbaar kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 02-03-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
deregtx schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:12:
Ik snap je frustratie en ik had het ook liever anders gezien als ik eerlijk ben maar in de praktijk geloof ik niet dat het merkbaar is tenzij je ze naast elkaar legt. Ook de Exynos versie is supersnel zoals xeetechcare op YouTube laat zien.

Ik heb de S9+ en mijn zwager de 6t en mij broer de iPhone XS en met testen is er bijna geen verschil tenzij je een paar milliseconden belangrijk vind, dus de S9 is gewoon snel.

Ik koop de S10 voor de allround package.
Als je de snelste telefoon wil moet je de OP7 kopen
Donstil schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Edit: ik ben ook wel benieuwd wat dit doet met batterij gebruik, als de SD855 minder hard hoeft te werken om hetzelfde te bereiken heb je dus ook weer kans dat hij met dat mindere werken minder stroom verbruikt. Dan zou het ineens wel merkbaar kunnen zijn.
Misschien wel maar het ligt ook aan de toepassing. De Exynos heeft twee hele snelle core's maar de vraag is wanneer en hoe deze gebruikt worden.

Techradar heeft ooit een test gedaan tussen de sd845 en 9810 waaruit bleek dat met sommige taken de SD845 zuiniger was maar met andere taken zoals 4k filmen was de Exynos zuiniger.

GSMArena heeft de Exynos S10+ getest en accuduur is best goed.

Maar met de info die ik nu heb denk ik wel dat de SD855 de betere chip is qua prestaties en stroomverbruik.

[ Voor 32% gewijzigd door Garret1410 op 02-03-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Garret1410 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:55:
Ik heb de S9+ en mijn zwager de 6t en mij broer de iPhone XS en met testen is er bijna geen verschil tenzij je een paar milliseconden belangrijk vind, dus de S9 is gewoon snel.

Ik koop de S10 voor de allround package.
Als je de snelste telefoon wil moet je de OP7 kopen
Nou als ik zie hoe er gesproken wordt over de snelheid van het unlocken dan vind iedereen dat zeker belangrijk. Er kwam zelfs al een functie voorbij waarmee de sensor minder veilig zijn werk doet maar je wel een fractie sneller unlocked.

De OnePlus7 is nog niet aangekondigd toch?
Garret1410 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:55:
Misschien wel maar het ligt ook aan de toepassing. De Exynos heeft twee hele snelle core's maar de vraag is wanneer en hoe deze gebruikt worden.

Techradar heeft ooit een test gedaan tussen de sd845 en 9810 waaruit bleek dat met sommige taken de SD845 zuiniger was maar met andere taken zoals 4k filmen was de Exynos zuiniger.

GSMArena heeft de Exynos S10+ getest en accuduur is best goed.

Maar met de info die ik nu heb denk ik wel dat de SD855 de betere chip is qua prestaties en stroomverbruik.
Aah ja keurig, die testen zullen er met de SD955 en de nieuwe Samsung Chip dan ook wel komen.
Eigenlijk zou een keuze dan voor de consument wel fijn zijn.

Maar goed ik zit in het kamp "Je merkt het toch niet", ik snap alleen wel dat mensen er over struikelen.
Gelukkig is het importeren van dergelijke producten niet lastig :)

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 02-03-2019 17:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Dubrillion schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:23:
[...]

Grappig als ze zulke ook voor de ''normale'' S10 gaan maken!
Indien het nog niet bij je bekend was; https://twitter.com/mattcabb heeft er nu ook een aantal voor de 'normale' S10 online gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0CbVLtW/s10-bb8-dark.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FzWpH2C/s10-r2d2-dark.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yFKzFWp/s10-mars-rover.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jxd4FQv/s10-super-meat-boy.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 21:35
Snapdragon vs Exynos

SD is niet alleen sneller maar de Exynos heeft ook daadwerkelijk moeite hier en daar (zie de stotters)

YouTube: Speed Test G: Galaxy S10+ Snapdragon 855 vs Exynos 9820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Jammer van de lage kwaliteit van die backgrounds. Zou fijn zijn als er versies komen die er niet zon gegradeerd kleurverloop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Furrr schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:41:
Snapdragon vs Exynos

SD is niet alleen sneller maar de Exynos heeft ook daadwerkelijk moeite hier en daar (zie de stotters)

Dit is een hele specifieke benchmark waar zeker nog voor geoptimaliseerd kan worden.

Als je videos bekijkt waar normale dingen worden gedaan als apps openen, video's afspelen, browsen dan ga je echt geen verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Nu online
AlxRoelofs schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:21:
[...]

Indien het nog niet bij je bekend was; https://twitter.com/mattcabb heeft er nu ook een aantal voor de 'normale' S10 online gezet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is het punt waarop ik nog even moet melden dat ik ook een groot Star Wars fan ben. Deze afbeeldingen ga ik opslaan en in Drive klaar zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bedenk ook even dat als elk toestel (van samsung) een SD processor zou hebben de wachttijden langer zullen zijn. dan zit iedereen hier te huilen: waarom moeten we 5 weken wachten na de presentatie voor we het toestel eindelijk hebben óf waarom is de voorraad zo schaars, ze weten toch dat ze een van de koplopers zijn in de smartphone markt. niet zo moeilijk doen en niet huilen om dat je camera na 2 seconde opent ipv 1,5 seconde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:31
Nog even wezen kijken en de S10+ is echt de moeite niet, scheelt echt niks qua formaat. En dan zit je ook nog met die lelijke dubbele camera hole punch, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deregtx
ik222 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:10:

Ditzelfde excuus werdt ook bij de Galaxy S9 gebruikt... Van je gaat het verschil toch niet merken.. Dus betaal maar de volle mep.. Maar je ziet de Exynos gewoon stotteren in games:
De Exynos 9820 kan maar net de oude Snapdragon 845 verslaan.. En vooral in games is de Exynos veel langsamer. Dus gewoon zakken in prijs Samsung want je hebt toch Extra Marge met de Exynos variant...

[ Voor 40% gewijzigd door deregtx op 02-03-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Hallo ik vraag me af heeft de S10 een Notification LED ?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
W84 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:06:
Nog even wezen kijken en de S10+ is echt de moeite niet, scheelt echt niks qua formaat. En dan zit je ook nog met die lelijke dubbele camera hole punch, haha.
Vond ik ook, maar in de breedte scheelt het wel aanzienlijk naar mijn mening. Vind een bredere telefoon net wat fijner werken. Had ook liever een one hole camera maar uiteindelijk toch voor de s10+ gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bandago 2804 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:23:
Hallo ik vraag me af heeft de S10 een Notification LED ?
:?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:38
Ben even door blijven zoeken en kwam dit tegen......

New LED notifications
The front-facing camera cutout comes with a clever ring of light that animates in several scenarios, such as when enabling the selfie camera. Furthermore, users will be allowed to change the color of the ring depending on the notification they receive, just like on the traditional LED.

https://news.softpedia.co...n-led-525036.shtml#sgal_1

[ Voor 12% gewijzigd door Bandago 2804 op 02-03-2019 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deregtx
SgtCaffran schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Dit is een hele specifieke benchmark waar zeker nog voor geoptimaliseerd kan worden.

Als je videos bekijkt waar normale dingen worden gedaan als apps openen, video's afspelen, browsen dan ga je echt geen verschil merken.
Precies hetzelfde als toen met de Galaxy s9 met Exynos 9810.. Er moet nog geoptimaliseerd worden zei iedereen.. De scheduler was niet geoptimaliseerd zei Anandtech. Maar het is nooit gefixed. Ze hebben zelfs met een firmware update de processor lager geclocked om de batterij langer mee te laten gaan lees ik.. Bovendien weet Samsung best dat mensen de twee varianten gaan vergelijken in die Benchmarks. En hebben ze al maanden kunnen optimaliseren. Dus vrees ik dat de Exynos 9820 al volledig geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bandago 2804 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:16:
Ben even door blijven zoeken en kwam dit tegen......

New LED notifications
The front-facing camera cutout comes with a clever ring of light that animates in several scenarios, such as when enabling the selfie camera. Furthermore, users will be allowed to change the color of the ring depending on the notification they receive, just like on the traditional LED.

https://news.softpedia.co...n-led-525036.shtml#sgal_1
Zover ik weet klopt dit niet, zit niet in de firmware zoals hij nu gebruikt wordt door de mensen die het toestel al hebben. Misschien later met een update ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Had ik geen 250€ korting gekregen via mijn provider had ik nooit de S10 gekocht omwille van de mindere soc die we hier krijgen.
Voor mij is dit echt een dealbreaker,maar voor 650€ + de gratis buds kan ik er mee leven.
Indien ik niet de zelfde ervaring heb of met mijn OnePlus gaat de S10 de verkoop in.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom überhaupt zo gefixeerd zijn op een processor waarvan je het verschil alleen op de benchmarks kunt zien. In het dagelijks gebruik zie je echt niet dat de één een milliseconden sneller is dan de ander. Zolang alles goed werkt is dat best schromelijk overdreven, zo denk ik er althans over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:13:
Waarom überhaupt zo gefixeerd zijn op een processor waarvan je het verschil alleen op de benchmarks kunt zien. In het dagelijks gebruik zie je echt niet dat de één een milliseconden sneller is dan de ander. Zolang alles goed werkt is dat best schromelijk overdreven, zo denk ik er althans over.
Eigenlijk gaat het niet om de miliseconden maar over het feit dat we de zelfde prijs of meer betalen voor een mindere soc.
Ook als het toestel hapert,lagt eventueel ga je mss afvragen of je dit met de 855 ook zou hebben.
Voor die prijs wil ik het beste.punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 10-09 19:57
Vanmiddag eens even mee gespeeld in de MM, mooi ding. Vooral de camerafunctionaliteit is prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunth schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:20:
[...]

Eigenlijk gaat het niet om de miliseconden maar over het feit dat we de zelfde prijs of meer betalen voor een mindere soc.
Ook als het toestel hapert,lagt eventueel ga je mss afvragen of je dit met de 855 ook zou hebben.
Voor die prijs wil ik het beste.punt
Het gaat daar wel degelijk over aangezien de prestaties gewoon gelijkwaardig zijn. Je merkt er op de benchmark na helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:13:
Zuig je die milliseconden nou uit je duim of is dat ook ergens mee te onderbouwen?
Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:36:
[...]

Het gaat daar wel degelijk over aangezien de prestaties gewoon gelijkwaardig zijn. Je merkt er op de benchmark na helemaal niks van.
Dat is nog maar de vraag, wat geen vraag is blijft het feit dat de SD955 op papier sterker/sneller is. Ook als je het ‘niet merkt’ blijft dat toch zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
voor de jankerds:
https://www.amazon.com/Sa...51569963&s=gateway&sr=8-3

voor 1005 euro incl verzending en taxes heb je een zwarte s10 (128gb) uit amerika en anders koop je maar een
oneplus 6t ofzo. onnodige discussie. ja er is een verschil in de processorsnelheid, nee je kunt er niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:03:
[...]

Zuig je die milliseconden nou uit je duim of is dat ook ergens mee te onderbouwen?
Heb je nog nooit een vergelijkingsfilmpje gezien tussen een Samsung Snapdragon en een Samsung Exynos. In de praktijk gaat het inderdaad om milliseconden dat de ene app sneller is dan de andere. Dat is elk jaar zo, het zou wat zijn als dat nu ineens drastisch zou verschillen. Als je daar wakker van zou liggen dan moet je het inderdaad maar gaan importeren, tegen een fikse meerprijs.
Dat is nog maar de vraag, wat geen vraag is blijft het feit dat de SD955 op papier sterker/sneller is. Ook als je het ‘niet merkt’ blijft dat toch zo.
Leuk, maar dat verandert niets aan het feit dat Europeanen enkel een high-end Samsung met een Exynos chip kunnen kopen. Of importeren tegen een meerprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:09:
Heb je nog nooit een vergelijkingsfilmpje gezien tussen een Samsung Snapdragon en een Samsung Exynos. In de praktijk gaat het inderdaad om milliseconden dat de ene app sneller is dan de andere. Dat is elk jaar zo, het zou wat zijn als dat nu ineens drastisch zou verschillen. Als je daar wakker van zou liggen dan moet je het inderdaad maar gaan importeren, tegen een fikse meerprijs.
Ik heb zeker wel filmpjes gezien. Daarom vind ik je claim van “Een milliseconde” ook zo typisch.

Fikse meerprijs valt trouwens wel mee. Zie berekening inclusief verzending en btw hieronder.
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:09:
[...]
Leuk, maar dat verandert niets aan het feit dat Europeanen enkel een high-end Samsung met een Exynos chip kunnen kopen. Of importeren tegen een meerprijs.
Dat klopt maar dat is dan ook het punt niet :)
giovanni2903 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:42:
voor de jankerds:
https://www.amazon.com/Sa...51569963&s=gateway&sr=8-3

voor 1005 euro incl verzending en taxes heb je een zwarte s10 (128gb) uit amerika en anders koop je maar een
oneplus 6t ofzo. onnodige discussie. ja er is een verschil in de processorsnelheid, nee je kunt er niks aan doen.
Amerikaanse Tax heb je niet want hij wordt niet in Amerika bezorgd. Wel rekenen ze BTW, een S10 komt hiermee €970 en een S10+ Op €1070. Daarmee is het met een upsell van 7% meer dan redelijk voor de SD955 liefhebbers. Je kunt er dus wel degelijk wat aan doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 03-03-2019 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:29:
[...]

Ik heb zeker wel filmpjes gezien. Daarom vind ik je claim van “Een milliseconde” ook zo typisch.
Niks typisch aan, het is een feit. Net zoals het een feit is dat je het dan maar moet gaan importeren.
Dat klopt maar dat is dan ook het punt niet :)
Het punt is dat het de discussie niet ten goede komt. Samsung blijft er voor kiezen om de Exynos in Europa uit te brengen. Jij mag zelf bepalen of je er wel of geen één wilt hebben. Je koopt het of je koopt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:37:
Niks typisch aan, het is een feit. Net zoals het een feit is dat je het dan maar moet gaan importeren.
Nee het is helemaal geen feit. Waar haal je dat vandaan? Ik zie veel grotere verschillen dan een enkele milliseconde.
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:37:
Het punt is dat het de discussie niet ten goede komt.
Als je denkt dat dit het punt is dan heb je het punt niet begrepen

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 03-03-2019 01:40 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support