deregtx schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:12:
Zit eraan te denken om een Snapdragon variant te importeren. Want in Europa krijgen we elke keer een variant die 10-30% langsamer is maar wel voor dezelfde dure prijs.. Bij de S9 zeiden ze dat wordt achteraf wel gefixeerd met software updates. Maar daar is ook niks van terecht gekomen.
Ik snap je frustratie en ik had het ook liever anders gezien als ik eerlijk ben maar in de praktijk geloof ik niet dat het merkbaar is tenzij je ze naast elkaar legt. Ook de Exynos versie is supersnel zoals xeetechcare op YouTube laat zien.
Ik heb de S9+ en mijn zwager de 6t en mij broer de iPhone XS en met testen is er bijna geen verschil tenzij je een paar milliseconden belangrijk vind, dus de S9 is gewoon snel.
Ik koop de S10 voor de allround package.
Als je de snelste telefoon wil moet je de OP7 kopen
Donstil schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:52:
[...]
Edit: ik ben ook wel benieuwd wat dit doet met batterij gebruik, als de SD855 minder hard hoeft te werken om hetzelfde te bereiken heb je dus ook weer kans dat hij met dat mindere werken minder stroom verbruikt. Dan zou het ineens wel merkbaar kunnen zijn.
Misschien wel maar het ligt ook aan de toepassing. De Exynos heeft twee hele snelle core's maar de vraag is wanneer en hoe deze gebruikt worden.
Techradar heeft ooit een test gedaan tussen de sd845 en 9810 waaruit bleek dat met sommige taken de SD845 zuiniger was maar met andere taken zoals 4k filmen was de Exynos zuiniger.
GSMArena heeft de Exynos S10+ getest en accuduur is best goed.
Maar met de info die ik nu heb denk ik wel dat de SD855 de betere chip is qua prestaties en stroomverbruik.
[
Voor 32% gewijzigd door
Garret1410 op 02-03-2019 17:05
]