Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb over wifi een verbinding van 1.2gbps, met een speedtest haal ik nooit meer dan 90mbps, terwijl ik op mijn desktop netjes 148mbps haal (isp levert hier 150). Iemand enig idee hoe dit kan?

Solved :)

[ Voor 4% gewijzigd door killerbie op 28-02-2021 21:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 10:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImY2QT0SBLCvARsyZTmHe5ibbGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWyINcSxJpX0KgZt53Iy6HyK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:00
Net gecheckt ,ben m ook binnen aant hengelen.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:47
killerbie schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:53:
Ik heb over wifi een verbinding van 1.2gbps, met een speedtest haal ik nooit meer dan 90mbps, terwijl ik op mijn desktop netjes 148mbps haal (isp levert hier 150). Iemand enig idee hoe dit kan?

Solved :)
En wat was er dan mis, en hoe heb je het opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Kwakkel schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:17:
[...]

En wat was er dan mis, en hoe heb je het opgelost? :)
De persoon die de router van de isp had geïnstalleerd heeft mijn eigen router aan poort 4 geplugged. Die gaf blijkbaar max 100mbps door. Even in poort 1 geplugged en ik haal de beloofde snelheden van de isp over wifi (op mijn Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

IkWilbert

Het is mij!

Ik krijg op mijn s10 lite one ui 3.1 nu aangeboden via ota.
Heb wel een spaanse variant.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Hier bij NL versie S10 nog geen update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:31
Sleehond schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:51:
Hier bij NL versie S10 nog geen update...
Nope, alleen S10+ tot nu toe.. denk dat de S10 morgen komt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Hier een S10 en de update kwam deze nacht binnen. Kon deze ochtend gelijk installeren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01
S10e downloading 3.1 now

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fOhlAlcM0yrwtEW1eLgyPluGGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyXmK1JjScWgymo7QOc9MO47.jpg?f=fotoalbum_large

Aahww yeah! EINDELIJK een makkelijke manier om de videoresolutie en framerate te wijzigen in de camera app! Alleen vanwege die aanpassing ben ik al blij met deze update :)

Verder heb ik nog geen veranderingen gezien.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn telefoon (S10e) is om een of andere reden in een boot loop geschoten. Gewoon met normale firmware, niets vreemds mee gedaan :/
De knop-combinaties om in recovery-, safe- of download-mode te komen werken niet.
Het lukt mij dus niet om in de normale recovery-menu te komen op de cache te wipen, etc.

Tijdens het boot-loopen gaat-ie soms naar een soort recovery menu, waar je wat opties kan kiezen (erase app data of power off), maar deze doen niets, bij het kiezen van beiden zegt-ie "fout!". En gaat-ie weer bootloopen. Power off kan dus alleen maar door hem leeg te laten lopen.

Ik heb het met wat trucjes in download-modus kunnen krijgen (met de "300K Tool").
Hierna met Odin een officiële firmware van augustus geflasht, misschien lag het aan een van de nieuwere update dacht ik, maar dit heeft geen verschil gemaakt :-(

Wie oh wie heeft een tip voor mijwat ik kan doen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 16:57
anandus schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:28:
Mijn telefoon (S10e) is om een of andere reden in een boot loop geschoten. Gewoon met normale firmware, niets vreemds mee gedaan :/
De knop-combinaties om in recovery-, safe- of download-mode te komen werken niet.
Het lukt mij dus niet om in de normale recovery-menu te komen op de cache te wipen, etc.

Tijdens het boot-loopen gaat-ie soms naar een soort recovery menu, waar je wat opties kan kiezen (erase app data of power off), maar deze doen niets, bij het kiezen van beiden zegt-ie "fout!". En gaat-ie weer bootloopen. Power off kan dus alleen maar door hem leeg te laten lopen.

Ik heb het met wat trucjes in download-modus kunnen krijgen (met de "300K Tool").
Hierna met Odin een officiële firmware van augustus geflasht, misschien lag het aan een van de nieuwere update dacht ik, maar dit heeft geen verschil gemaakt :-(

Wie oh wie heeft een tip voor mijwat ik kan doen?
Toevallig vorige week exact hetzelfde probleem gehad. Na zelf lang te hebben geprobeerd hem weer aan de praat te krijgen ben ik toch maar even naar de lokale repareermeneer gegaan waar bleek dat de accu gewoon op het einde van z'n latijn was en vervangen moest worden. Inmiddels werkt alles weer als een trein, dus wellicht dat je deze ook even moet laten checken ergens. Succes in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:57
nielsfortyseven schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Toevallig vorige week exact hetzelfde probleem gehad. Na zelf lang te hebben geprobeerd hem weer aan de praat te krijgen ben ik toch maar even naar de lokale repareermeneer gegaan waar bleek dat de accu gewoon op het einde van z'n latijn was en vervangen moest worden. Inmiddels werkt alles weer als een trein, dus wellicht dat je deze ook even moet laten checken ergens. Succes in ieder geval!
Binnen twee jaar je accu stuk? Dat is wel heel erg snel. Valt dat niet meer onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
  • Laatst online: 06-09 16:57
De Ingenieur schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Binnen twee jaar je accu stuk? Dat is wel heel erg snel. Valt dat niet meer onder garantie?
Geen idee, maar ik ben verzekerd dus het was voor mij überhaupt niet zo'n probleem om het te laten repareren. Moet eerlijk bekennen dat ie ook wel vrij veel meegemaakt heeft, dus het verbaast me niet dat de accu ermee opgehouden is uit het niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
Bij mij werkt de printscreen scroll functie niet meer, dus een printscreen maken van meer dan op je scherm past. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Card Nox schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 01:07:
Bij mij werkt de printscreen scroll functie niet meer, dus een printscreen maken van meer dan op je scherm past. Meer mensen hier last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ1m7kL_zjVEf48LjT5brDYvkKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgOljZAfgH6cAXjVGhWPYPzZ.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt hier nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Samsung S10+ Maart update, nog steeds geen B32 1400 MHz bij KPN.
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Raymond, apart in Chrome doet hij het ook, in mijn DeGiro app echter niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lekker,, krijg je een S10E in de handen gedrukt die na de software update van afgelopen week continu crashed

iemand anders dit ook bij toeval?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Ik heb zojuist een update gekregen voor mijn Samsung Galaxy S10+. Deze was plusminus 750mb en zou te maken hebben met One UI 3.1.

Nu deze geïnstalleerd is krijg ik alleen maar foutmeldingen dat 'com.android.phone' niet meer werkt en helaas moet afsluiten. Ik heb ook geen bereik meer. Ik kan niet bellen of smsen. Bovenin de balk gaat het bereik elke 10 seconden aan en uit. Internet doet het alleen met wifi, dat blijft consistent aan.
Enorm waardeloos. Opnieuw opstarten, zoeken naar nieuwe updates hebben geen enkel effect. Google naar de foutmelding of de update in combinatie met de problemen laat mij alleen hierop uit komen:
https://www.galaxyclub.nl...e-ui-3-1-in-nl-en-be/amp/

Hier staan een stuk of vijf met hetzelfde probleem verdeeld over de afgelopen vijf dagen. Verder lijkt er absoluut geen oplossing.

Heeft iemand de gouden tip? Kan morgen hopen dat Samsung via Facebook snel reageert. Aangezien bellen niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kunt even proberen om de cache te legen via recovery. En in het uiterste geval een factory reset...

Hier op de S10+ overigens geen issues met de laatste update.

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 07-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
ik222 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:17:
Je kunt even proberen om de cache te legen via recovery. En in het uiterste geval een factory reset...

Hier op de S10+ overigens geen issues met de laatste update.
Kan ik dat op een andere manier doen dan via Recovery mode.

Zojuist een keer of 10 geprobeerd Volume Up, Bixby en Power knop gelijktijdig. Maar hij start gewoon op zoals normaal zonder recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De-Hamster schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:43:
[...]

Kan ik dat op een andere manier doen dan via Recovery mode.

Zojuist een keer of 10 geprobeerd Volume Up, Bixby en Power knop gelijktijdig. Maar hij start gewoon op zoals normaal zonder recovery mode.
Sinds Android 11 werkt dat alleen als je hem met een USB kabel aan de computer hangt. Dus even een kabeltje aansluiten en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:41
Afgelopen donderdag een update binnen gehaald naar android 11 met One UI 3.1. en hij werkt gewoon goed .
Het is een gewone s10 van belsimpel ook een import telefoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirtom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 22:00
Hier ook geen problemen met de update. Vriend van mij kan met OnePlus het 'apparaten'/google home apparaten overview met de vergrendelknop openen. Is er ook zo'n optie voor OneUI? Of moet dit via het drop-down menu van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

SMSfreakie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:10:
lekker,, krijg je een S10E in de handen gedrukt die na de software update van afgelopen week continu crashed

iemand anders dit ook bij toeval?
Geen problemen met mijn S10E en de laatste update. Merk wel dat er echt een flinke battery drain is. Ik haal nauwelijks meer de volle dag met mijn S10E.
Binnenkort mss toch maar voor een andere telefoon kijken, de battery drain is echt ruk.. Verder ben ik ook nooit echt onder de indruk geweest van de fotokwaliteit wanneer er een gebrek aan verlichting is (mijn oude S7 was daar duidelijk beter in).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Heb 't ding een reset gegeven. En 't lijkt weer klaar..

Ook wordt die na de factory reset lang zo warm niet meer :o

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 11:10

Prosperot

Today is a gift...

Ik krijg mn 2e whatsapp niet meer op stil. Ook bij de instelling 'silent' blijft ie een toon afspelen als er een nieuw bericht binnen komt.

Ook kan ik in de 2e whatsapp geen 'eigen' notificatietonen meer kiezen, alleen de standaard tonen.

Mn primaire whatsapp werkt gewoon naar behoren.

Iemand anders ook last van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerthallink
Ik heb hier net een configuratie update binnen gekregen van mijn S10+ en moest opnieuw opstarten. de update van maart stond er al op.
Geen idee wat dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

gerthallink schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:09:
Ik heb hier net een configuratie update binnen gekregen van mijn S10+ en moest opnieuw opstarten. de update van maart stond er al op.
Geen idee wat dat was.
Zelfde zojuist op mijn s10e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Op mijn S10 ook die configuratie update gekregen nadat ik handmatig controleerde op updates (na hier gelezen te hebben over deze nieuwe 'update').

Geen idee wat deze update allemaal aangepast heeft. Wat wel opviel: mijn standaard browser was aangepast naar Samsung Internet. Terwijl ik altijd Firefox als standaard browser app ingesteld heb gehad.

Ik ben niet heel blij met deze onduidelijke configuratie update, vooral omdat het veel vragen oproept en mogelijk ongevraagd zaken aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Waarom installeer je hem dan als je hem nog onduidelijk vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Sleehond schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:32:
Waarom installeer je hem dan als je hem nog onduidelijk vind?
Het doel van mijn bericht was anderen informeren. Niet zozeer om te bediscussiëren waarom ik deze update geïnstalleerd heb.
Hieronder in een ieder geval een reactie op je vraag:

Ik ging er vanuit dat er nog een informatie scherm getoond werd. Het was echter een iets andere UX in vergelijking met reguliere updates. Achteraf had ik misschien een andere keuze gemaakt. Maar zoals Theo Maassen zegt: achteraf is het mooi wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01
Ik vermoed dat deze update te maken heeft met dit probleem: https://www.galaxyclub.nl...s10-zorgt-voor-problemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:07
Blijkbaar niet specifiek voor de S10. De A70 van mijn vrouw heeft deze update ook ontvangen. Op mijn verzoek eerst niet geïnstalleerd.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Card Nox schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:04:
@Raymond, apart in Chrome doet hij het ook, in mijn DeGiro app echter niet...
Volgens mij hebben ze geprobeerd de app slim te maken. Als het scherm niet meer dan x% veranderd staat bij het niet toe een lange printscreen van te maken. In DeGiro heb je bovenin een menu als ik dat uitklap kan ik geen lange printscreen maken, als ik het inklap doet hij het wel... Bedankt Samsung om een goed werkende functie om zeep te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Laatst online: 11:10

Prosperot

Today is a gift...

Hier ook de update gekregen. Geen idee wat de update doet. Wel de vraag of ik de samsung internet browser als standaard wilde ipv chrome

[ Voor 72% gewijzigd door Prosperot op 13-03-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Goedemorgen,

Sinds vanmorgen stoppen opeens op mijn telefoon allemaal apps met werken.
Het probleem is zojuist ontstaan, terwijl ik hier niets anders mee heb gedaan. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Pctje91 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:44:
Goedemorgen,

Het probleem is zojuist ontstaan, terwijl ik hier niets anders mee heb gedaan. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Heeft het misschien hier iets mee te maken? nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

Zelf geen last van trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Laatst online: 02-02 10:24
Goedemorgen,

Heb het probleem ook op mijn Note 20.
Lijkt nu opgelost te zijn door System Webview te verwijderen via play store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

zelfde probleem.. begon vanochtend.. Erg vreemd, zowel geen update van samsung als geen updates van de apps gehad. outlook app en Rabobank app waren de eerste.

//edit: opgelost dus na de update :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Inderdaad de oplossing was het updaten System Webview.

@Magicjjk Je hoeft hem dus niet te verwijderen, updaten volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Laatst online: 02-02 10:24
Pctje91 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:15:
Inderdaad de oplossing was het updaten System Webview.

@Magicjjk Je hoeft hem dus niet te verwijderen, updaten volstaat :)
Stond nog geen update klaar maar nadat ik de app verwijderd had en nu weer geupdate lijkt het probleem inderdaad opgelost te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand nog tips m.b.t. battery drain op een S10E?
Ik gebruik GSam Battery Monitor Pro om de boel in de gaten te houden. Als ik kijk in de laatste 2:30 uur, verbruikt het display 22%, de apps 77%. Van die 77% wordt 28,5% gebruikt door de Google Play-services :?
Ik heb al meerdere keren de cache gewiped van de telefoon. Verder ook de (cache)gegevens van Google Play services ook verwijderd, maar dit lijkt niet echt uit te maken.
Ik heb alle laatste updates geïnstalleerd (ook die configuratie van vorige week).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Probeer je connectiviteit te verlagen (indien mogelijk), dus evt GPS, BT, NFC, Mobiele Data, etc uit wanneer niet in gebruik. Wellicht helpt het / zit daar de bug.

Je weet het zelf al maar when push comes to shove factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40
-tom-562 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:54:
Iemand nog tips m.b.t. battery drain op een S10E?
Ik gebruik GSam Battery Monitor Pro om de boel in de gaten te houden. Als ik kijk in de laatste 2:30 uur, verbruikt het display 22%, de apps 77%. Van die 77% wordt 28,5% gebruikt door de Google Play-services :?
Ik heb al meerdere keren de cache gewiped van de telefoon. Verder ook de (cache)gegevens van Google Play services ook verwijderd, maar dit lijkt niet echt uit te maken.
Ik heb alle laatste updates geïnstalleerd (ook die configuratie van vorige week).
Mijn s10e accu gaat soms ook heel hard leeg met scherm aan (standby tijd is best goed).
Volgens AccuBattery is de werkelijke capaciteit nog 80% (2400mah) dus dat valt wel mee.
Maar ik vermoed dat de kwaliteit onder hogere belastingen slechter is dan die 80%.
Ik heb zelfde symtomen gehad met mn vorige S8.

Ik laat er binnenkort een nieuwe accu inzetten, dat hielp ook goed bij de S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
De april update net binnen gehaald via smart switch op mijn 10+Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5bPQInMkQ28ljEtNO12jZsBW3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bthE3kRklBqxY6Bq5pX2WYyE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Op mijn S10e komt de update nu OTA binnen.
April update en camera verbeteringen.
406MB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Updatebeleid van Samsung is toch wel uitstekend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Yay!! De bug lijkt gefixed waardoor de cpu's op hoge snelheid actief bleven door de camera en mn batterij sneller leegging :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Samsung is lekker bezig zeg! De Pro modus van de camera ondersteund nu ook de ultrawide lens! Hele grote blij voor de RAW shooters onder ons (waar ik er zéker eentje van ben!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Raymond7 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:53:
Yay!! De bug lijkt gefixed waardoor de cpu's op hoge snelheid actief bleven door de camera en mn batterij sneller leegging :D
Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar mijn batterijverbruik lijkt ook een stuk beter te zijn (S10E)!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:31
Raymond7 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:53:
Ik wist niet dat dit een bug was! Hopelijk is mijn batterij duur daardoor ook weer een heel stuk beter!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FeareX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:43:
Samsung is lekker bezig zeg! De Pro modus van de camera ondersteund nu ook de ultrawide lens! Hele grote blij voor de RAW shooters onder ons (waar ik er zéker eentje van ben!).
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar nog niet gekeken of je er ook echt iets mee kunt. Is het resultaat echt beter dan jpeg? (ps ben gewend om RWA bestanden te bewerken in Capture One)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
NIMIC schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:56:
[...]

Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar nog niet gekeken of je er ook echt iets mee kunt. Is het resultaat echt beter dan jpeg? (ps ben gewend om RWA bestanden te bewerken in Capture One)
Ik heb hier een paar voorbeelden, vandaag gemaakt om te testen.

Het Samsung post-processing vind ik vaak wat aan de stevige kant. Daarnaast pas ik de kleuren graag een beetje aan. Dat gaat in een RAW file met minder verlies dan in een JPEG. De verscherping in m'n nabewerking geeft dan ook geen witte randen zoals je vaak in de Samsung JPEGs ziet.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gB5T6yppV56YiivI9KzY3G1ksMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWxfHkrCbJIOekhvrt82hWaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2WEHYQ8cu4LPLouxx4scSUO2DY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGNaDZPU3mOdYnvGIo4u8tAh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNtTLgTTd3u8F6_NzNQhKX26ugk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/281sPewY3uEtHCocj5TGnWsN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 16:42
Goedemiddag mede-Tweakers.

Ik heb sinds kort als ik mijn scherm uit druk en weer na een paar seconden aan dat mijn scherm een gele tint vertoond. Maar je ziet ook duidelijke licht grijze strepen over het scherm verschijnen. Als ik het scherm uit druk en de telefoon een seconden of 20 laat liggen is het weer normaal.

Dit was ook al voor de update, maar zodra ik mijn telefoon op til gaat het scherm aan. En met de juiste timing zit ik dan tegen een geel scherm aan te kijken.

Heeft iemand hier last van? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Dubrillion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:16:
Goedemiddag mede-Tweakers.

Ik heb sinds kort als ik mijn scherm uit druk en weer na een paar seconden aan dat mijn scherm een gele tint vertoond. Maar je ziet ook duidelijke licht grijze strepen over het scherm verschijnen. Als ik het scherm uit druk en de telefoon een seconden of 20 laat liggen is het weer normaal.

Dit was ook al voor de update, maar zodra ik mijn telefoon op til gaat het scherm aan. En met de juiste timing zit ik dan tegen een geel scherm aan te kijken.

Heeft iemand hier last van? Of een oplossing?
Klinkt als een hardware defect. Waarom zet je dat automatisch aangaan van je scherm niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
FeareX schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:06:
[...]

Klinkt als een hardware defect. Waarom zet je dat automatisch aangaan van je scherm niet uit?
Uiteindelijk gaat het altijd wel weer naar normaal. Maar het gebeurd ook als ik hem uit druk en toch opeens denk: oh ik moet nog iets opzoeken. En binnen tien seconden mijn scherm weer aan druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smooth-J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:07
FeareX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:26:
[...]

Het Samsung post-processing vind ik vaak wat aan de stevige kant. Daarnaast pas ik de kleuren graag een beetje aan. Dat gaat in een RAW file met minder verlies dan in een JPEG. De verscherping in m'n nabewerking geeft dan ook geen witte randen zoals je vaak in de Samsung JPEGs ziet.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tilburg!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:41
Ik wist niet dat dit een bug was! Hopelijk is mijn batterij duur daardoor ook weer een heel stuk beter!
Hebt ook een update gehad , ik ben er erg blij mee .
De accu gaat nu veel langer mee .
In 12 uur tijd nog maar net 10% verbruikt en normaal al 40% .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wim62 schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:14:
[...]

Hebt ook een update gehad , ik ben er erg blij mee .
De accu gaat nu veel langer mee .
In 12 uur tijd nog maar net 10% verbruikt en normaal al 40% .
Hier in 9 uur tijd 11%. Gaat dan om een S10E van 2 naar oud die echt veel gebruikt wordt.
Ben dus echt blij met die update, want de afgelopen maand was het echt drama qua accu. Zo erg dat ik op het punt stond om een andere telefoon te kopen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil vanwege de form factor van de S10E. Tegenwoordig zijn alle telefoons formaatje koelkast :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
FeareX schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:26:
[...]

Ik heb zelf ook even een test gedaan met een jpg en een bewerkte PNG. Ik moet zeggen dat ik het verschil niet echt schokkend vind. Al heb ik in de bewerking met opzet zoveel mogelijk toegewerkt naar de jpg.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51096785163_a22c5af07b_z.jpgS10e jpg by Samsung by Niels Mickers, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51096336117_1383c8edfb_z.jpgS10e edited PNG by Niels Mickers, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-01-2024
na een samsung s4 en een s7 vorig jaar de s10e gekocht

de 10e gekozen omdat ik geen grotere gsm wou. heel tevreden over behalve over het glas. ken niet alle gorilla standaarden etc maar heb toch de indruk dat het op het vlak van krassen een prutsscherm is in vergelijking met mijn vorige toestellen. Vergis ik mij of heeft de 10e effectief minder krasbestendig glas dan de s4, s7 en de gewone s10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb nog altijd de originele bescherming erop zitten..ziet er niet uit met het scherm uit, maar met scherm aan zie ik er niets aan. Kan dus niet veel zeggen over het glas behalve dat er bij mij nog geen krasje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:56
Hier een normale S10 en al wel een goed half jaar de bescherming eraf zou ik zo gokken.
Ziet er nog perfect uit en lang niet zo krasgevoelig als de bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Gebruik op advies van een mede-Tweaker Spigen Neo Flex voor mij S10. Erg tevreden na 1 jaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Wat is jullie gemiddelde schermtijd voor de s10plus. Sinds de update lijkt alsof mijn accu sneller leeg lopen. Ik haal rond de 4 uur. Mix gebruik van facebook, youtube en samsung browsen. Spel enkel clash of clans dagelijks misschien 20,30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirtom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-08 22:00
330d schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:43:
Wat is jullie gemiddelde schermtijd voor de s10plus. Sinds de update lijkt alsof mijn accu sneller leeg lopen. Ik haal rond de 4 uur. Mix gebruik van facebook, youtube en samsung browsen. Spel enkel clash of clans dagelijks misschien 20,30 minuten.
Mijn accu lijkt ook ineens veel minder inderdaad.. haal ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
warp232 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:12:
na een samsung s4 en een s7 vorig jaar de s10e gekocht

de 10e gekozen omdat ik geen grotere gsm wou. heel tevreden over behalve over het glas. ken niet alle gorilla standaarden etc maar heb toch de indruk dat het op het vlak van krassen een prutsscherm is in vergelijking met mijn vorige toestellen. Vergis ik mij of heeft de 10e effectief minder krasbestendig glas dan de s4, s7 en de gewone s10?
Ik heb op forums wel eens gelezen dat de nieuwere schermen beter bestendig zijn tegen barsten. Daardoor is het glas wel iets zachter dan vorige generaties gorilla glas. Of het klopt weet ik niet, maar het klinkt wel aannemelijk.
Ik merk namelijk hetzelfde. Kan ook puur toeval zijn dat m'n S10+ een kras in het scherm heeft en mij voorgaande S7 Edge, iPhone 5S en Galaxy S2 dat niet hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
NIMIC schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb zelf ook even een test gedaan met een jpg en een bewerkte PNG. Ik moet zeggen dat ik het verschil niet echt schokkend vind. Al heb ik in de bewerking met opzet zoveel mogelijk toegewerkt naar de jpg.

[Afbeelding]S10e jpg by Samsung by Niels Mickers, on Flickr

[Afbeelding]S10e edited PNG by Niels Mickers, on Flickr
Als je de RAW zoveel mogelijk op de JPEG wilt laten lijken is er inderdaad weinig toegevoegde waarde om RAW te schieten.

RAW is een fijn "schoon" startpunt waarbij verscherping nog niet in hoge maten is toegepast door de camera app. Daarnaast geeft het de ruimte om je eigen stijl toe te passen, net zoals ik dat met m'n Canon RAW bestanden doe.

Door nu RAW beschikbaar te hebben op de ultrawide (13mm) en wide (26mm) lenzen is de S10 wel gelijk een fijne landschapscamera geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Dat begrijp ik @FeareX.
Maar eigenlijk probeer ik hiermee te zeggen dat de standaard bewerking door Samsung nog niet zo slecht is volgens mij. En dat je er dus niet veel mee wint door alles in pro te schieten.

Bij specifieke scenario's waarbij je al weet dat je de foto wilt bewerken om iets speciaals te bereiken heeft dat natuurlijk wel zin.
Als ik kijk naar mijn Sony camera, dan merk ik dat de standaard JPG bewerking slechter is dan de standaard die uit mijn fotobewerkingspakket komt. Dus daar vind ik het wel zinvol om altijd in RAW te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Mijn batterij is echt dramatisch sinds de laatste (1april) update. Scherm aan tijd van 3 tot 3.5 uur en dan is de koek op.
Met de vorige update was dit tussen de 4.5 tot 5.5 uur met hetzelfde gebruik.

Hoe slecht moet je batterij eigenlijk zijn om door Samsung onder garantie vervangen te worden? Zit nu op 87% na bijna anderhalf jaar.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 13-09 09:14
BMW_M3 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:09:
Mijn batterij is echt dramatisch sinds de laatste (1april) update. Scherm aan tijd van 3 tot 3.5 uur en dan is de koek op.
Met de vorige update was dit tussen de 4.5 tot 5.5 uur met hetzelfde gebruik.

Hoe slecht moet je batterij eigenlijk zijn om door Samsung onder garantie vervangen te worden? Zit nu op 87% na bijna anderhalf jaar.
Zelfde issue hier sinds die update. Vorige maand kon ik nog makkelijk de dag door. Nu is het vaak opladen rond 7 uur. Afname van zo'n 20-30% sinds de laatste update. Mijn accustatus is 85%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
Hoe kun je accustatus checken eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Goofman, denk dat de meeste AccuBattery app gebruiken. Deze moet dan wat historie opbouwen mbt laden en ontladen en kan dan een indicatie geven hoe goed de batterij nog is.

Ik zit nog op 93%, telefoon is 17 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
Card Nox schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:16:
@Goofman, denk dat de meeste AccuBattery app gebruiken. Deze moet dan wat historie opbouwen mbt laden en ontladen en kan dan een indicatie geven hoe goed de batterij nog is.

Ik zit nog op 93%, telefoon is 17 maanden oud.
Okee dat dacht ik al. Niet dat ik in het menu ergens iets over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:50
Batterij is echt om te huilen hoor. Thuis met alleen wi-fi zo'n 3u SOT en zodra ik buiten ben met mobiele data echt soms 1 tot 2u SOT. Kan echt niet voor zo'n toestel. En dan heb ik verder alles nog uit ook, geen BT, GPS, sync. Gaat nergens over. Volgens ABP heb ik 86% battery health.

Trouwens wel gek, sinds een tijdje geeft ABP het in stappen weer. Dus van bijv. 80% naar 51% en dan van 51% naar 20%. Iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@W84 er zal softwarematig iets niet lekker zitten wat je accuduur beïnvloed. Die batterij gezondheid apps zijn onzin begrijp ik hier uit het forum, dus daar zou ik me niet blind op staren. Probeer je achtergrondprocessen te minimaliseren, dat scheelt vaak een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb laatst een slomo filmpje gemaakt en wil slechts een deel in slomo afspelen. Als ik in de Google Photos app zit zegt hij dat ik dat met de handles kan bepalen welk deel van de video in slomo afgespeeld moet worden. Als in daar echter mee schuif veranderd er niets, het zelfde deel wordt in slomo afgespeeld en krijg het niet veranderd. Iemand anders hier ook "last" van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@Card Nox dat soort dingen werken alleen in de Samsung galerij. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor het aanpassen van foto's gemaakt in de portretstand.

Super handig 8)7 (not)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@FeareX, thanks.

Ik heb nog altijd de 'bug' dat mijn battery proportioneel snel leegloopt onder de 20%, wellicht omdat de telefoon niet zo vaak onder de 20% komt oid, ik weet het niet.

Kan ik de batterij nieuw calibreren met dit 'trucje' of is dat niet aan te raden?
YouTube: Galaxy S10/S10 Plus Battery Calibration - Boost S10 Battery Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@Card Nox , ik wist niet dat daar zo'n trucje voor bestond. Als ik de comments lees zou ik er niet aan beginnen.

Ik heb in het verleden wel mijn S7 Edge weer geprobeerd te calibreren door 'm een paar cycles van 100% naar 0% te laten gaan. Tijdens het laden moest 'ie dan uit blijven staan en mocht pas weer aan bij 100%.

Die manier kan in ieder geval geen kwaad, maar ik heb er nooit echt veel verschil van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
Vraagje?

Iemand idee ivm maandelijks update ? Want ik heb ze nog niet binnen gekregen en normaal gesproken zijn ze bij Samsung redelijk snel er bij met maandelijks update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:17

Sherlock

No Shit

ice angel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:36:
Vraagje?

Iemand idee ivm maandelijks update ? Want ik heb ze nog niet binnen gekregen en normaal gesproken zijn ze bij Samsung redelijk snel er bij met maandelijks update.
Ik heb een T-Mobile toestel (G973FXXU9FUBD) maar de laatste update is bij mij die van maart '21 geweest. Meestal is het rond de 20e dat ik de maandelijkse update binnenkrijg, maar ik loop er nu dus al (bijna) 2 achter.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

ice angel schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:36:
Vraagje?

De ene maand zijn ze snel, de andere maand duurt het wat langer.
Gewoon even geduld hebben, de maand is nog niet op de helft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Mijn volume wil niet meer harder via jack. Lijkt wel een soort van gehoorbescherming, maar ik kan het al weken niet meer harder krijgen en komt niet verder dan het grijze gedeelte. Er is geen limiet ingesteld en via BT audio werkt het wel. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
W84 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:25:
Mijn volume wil niet meer harder via jack. Lijkt wel een soort van gehoorbescherming, maar ik kan het al weken niet meer harder krijgen en komt niet verder dan het grijze gedeelte. Er is geen limiet ingesteld en via BT audio werkt het wel. Iemand een idee?
Zoek in de instellingen even op 'limiet mediavolume'.

Edit: oh, je hebt geen limiet blijkbaar. Dat is wel erg apart dan. Reboot werkt ook niet?

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 13-05-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
S_Chief schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:27:
[...]

Zoek in de instellingen even op 'limiet mediavolume'.

Edit: oh, je hebt geen limiet blijkbaar. Dat is wel erg apart dan. Reboot werkt ook niet?
Haha, nee... niks werkt. Zodra een jack plugged is kom ik niet meer voorbij een bepaald limiet. Wellicht is die bugged, maar niet echt zin om daarvoor een reset te doen. Snap er niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerthallink
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkS31mhr2qDVXdLq5NX8crvUTNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cX4ktQM6Xz3ZvZk4o6unc1e1.jpg?f=fotoalbum_large

Update van mei net binnen op mijn S10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nog meer updates voor de camera? Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:02
Hebben jullie ook dat de vingerafdrukscanner naar verloop van tijd steeds slechter is geworden (S10)? Van af en toe weleens niet je duim herkennen naar regelmatig je duim niet herkennen...

[ Voor 5% gewijzigd door dj_ryow op 17-05-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:40
Meestal moet ik een paar keer proberen voordat er ontgrendeld wordt. Ik heb een keer de vingers opnieuw laten leren en toen was het korte tijd beter. Ben (helaas) wel gewend en 2-3 keer proberen, het is al een gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Hier totaal niet, werkt echt perfect. Heel gevoelig zelfs. Met en zonder screen protector overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
fflow schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:17:
Meestal moet ik een paar keer proberen voordat er ontgrendeld wordt. Ik heb een keer de vingers opnieuw laten leren en toen was het korte tijd beter. Ben (helaas) wel gewend en 2-3 keer proberen, het is al een gewoonte.
Dit ervaar ik ook, maar dan na een software update.
Je fixed dit door je cache te wipen van je toestel. Na de wipe merk je dat je fingerprint het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:40
😅 ik heb de s10e met fingerprint aan de zijkant in de powerknop. De andere varianten hebben hem achter het scherm zitten natuurlijk. De cachewipe zal ik desalniettemin eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
dj_ryow schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:07:
Hebben jullie ook dat de vingerafdrukscanner naar verloop van tijd steeds slechter is geworden (S10)? Van af en toe weleens niet je duim herkennen naar regelmatig je duim niet herkennen...
Ja, hier ook. Rare is: mijn rechterhand doet die veel beter dan mijn linker. Terwijl links in het begin geen probleem was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@fflow dat had ik ook met mijn S10e.

Heb de telefoon opnieuw opgestart en de vingerafdruk opnieuw toegevoegd. Het werkt nu weer prima.
Ik heb beide tegelijk gedaan, dus weet niet wat het oploste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Een tijdje geleden vroeg ik hier of er een oplossing was voor mijn gele scherm.
Het scherm werd geel en vertoonde strepen als het scherm ''te snel'' aan ging nadat hij uit was geweest.

Na wat Googlen kwam iemand met de oplossing: voor je de telefoon aan drukt, eerst 1x tikken om het always on display te tonen. Dan is het scherm weer ''wit'' en is alles normaal.

Ik heb geen enkel idee hoe z'n software fout erin kan sluipen. Gelukkig moet deze telefoon nog 6 maanden mee.....
Pagina: 1 ... 68 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support