Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
Onlangs de Android 11 update aangeboden gekregen op mijn S10 Lite en geïnstalleerd.
Geen problemen met de camera.

maar sinds de update naar Android geen toegang meer tot de Android/Data folder in zowel intern geheugen als de SD kaart :'(

Is er een manier/app om toch weer gewoon ouderwets toegang te hebben tot de data folders net zoals het was met Android 10? Dit is toch wel een aardig probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:41
ChiMan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Hoe zijn je eerst bevindingen?
De camera werkt in ieder geval weer goed. Verder nog geen verschillen t.o.v. de 1e Android 11 release.

[ Voor 13% gewijzigd door Megapaul op 27-01-2021 17:13 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Telin schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:52:
Onlangs de Android 11 update aangeboden gekregen op mijn S10 Lite en geïnstalleerd.
Geen problemen met de camera.

maar sinds de update naar Android geen toegang meer tot de Android/Data folder in zowel intern geheugen als de SD kaart :'(

Is er een manier/app om toch weer gewoon ouderwets toegang te hebben tot de data folders net zoals het was met Android 10? Dit is toch wel een aardig probleem.
https://www.reddit.com/r/...he_androiddata_folder_on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
BMW_M3 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:18:
Denk dat het wel nodig was.
Dit is een greep uit mijn galerij sinds de update.
Een goede foto is heel moeilijk te maken nu.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hehe exact zulke foto's heb ik nu ook van m'n kinderen. Was voor de update veel beter. Hoop ook snel op een fix...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10

Prosperot

Today is a gift...

Megapaul schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:08:
[...]

De camera werkt in ieder geval weer goed. Verder nog geen verschillen t.o.v. de 1e Android 11 release.
Hier ook de nieuwe AUT geflashed, camera werkt idd weer prima :*) Verder geen problemen/verschillen kunnen ontdekken. Telefoon is ook netjes op PHN gebleven.

[ Voor 7% gewijzigd door Prosperot op 28-01-2021 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

Android 11 voor de S10 serie is nu weer beschikbaar in Nederland.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 10:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-zWIryOhp4e4bm1x9KgSOwiRGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9WcNqZ364Zcz0O7rBKzlmXK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
Post was ik ook al tegengekomen.
Met AOSP Files app kan ik inderdaad wel de inhoud weer zien van de data folder van het interne geheugen. Data folder op de SD kaart is echter nog steeds helemaal leeg..
Zoals in die link wordt aangegeven is de AOSP Files app ook niet echt gebruiksvriendelijk.

Android was altijd van open en zelf dingen kunnen instellen/veranderen. Met Android 11 vind ik toch dat ze een stap dichter naar iOS toegaan zijn zonder de voordelen van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
IkWilbert schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:05:
Android 11 voor de S10 serie is nu weer beschikbaar in Nederland.
Is de update voor toestellen met Android 10 of ook voor toestellen met Android 11?

Update 29/01: Inmiddels de update ook ontvangen op mijn S10.

[ Voor 10% gewijzigd door ChiMan op 29-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ook voor toestellen die al android 11 geïnstalleerd hadden. Tenminste ik heb ook een update voor S10e en ik had al android 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

NIMIC schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:
Ook voor toestellen die al android 11 geïnstalleerd hadden. Tenminste ik heb ook een update voor S10e en ik had al android 11.
Hier nog niet... heb ik al Android 11.

-edit- nu opeens wel :)

[ Voor 13% gewijzigd door IkWilbert op 28-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:47
Hier nog niet beschikbaar
Huidige versie: G973FXXU9ETLJ/G973FOXM9ETLJ/G973FXXU9ETLJ
Niveau beveiligingspatch: 1 januari 2021

Nog even wachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 20:14
Hier de update beschikbaar voor de s10 plus. Ik heb al Android 11.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pr09SX_3BEbBFkXwDS08gBDJ3VI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZifcXgqfjg3NHiH3FyicexV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50
Op de S10 van mijn vrouw helaas nog geen update, die zit al op 11 met de vervelende camera bug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
Marsman83 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:27:
Op de S10 van mijn vrouw helaas nog geen update, die zit al op 11 met de vervelende camera bug.
Update komt hier zojuist binnen op mijn reguliere S10 (PHN) (162,90MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 16:47
En hier nu ook aan het downloaden istalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23
Bij mij nu ook op mijn S10!
Had nog niet de update naar android 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppie007
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 23:26
En, voor de mensen die al 11 hadden, en de nieuwe update hebben ontvangen. Is de camera een stuk beter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:56
Hier nu ook aan het installeren, ik zal straks meteen de camera testen.
In eerste instantie dacht ik er geen last van te hebben maar na het goed bekijken van een gemaakte foto is dit toch wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Hier ook de update binnen.

Ga zeker even de camera testen, vooral binnen testen want buiten gaat wel goed.

Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
De camera is weer vanouds. Ik heb een aantal foto's gemaakt en dat ziet er al beter uit. Voor mijn gevoel nog niet hetzelfde kwaliteit als mijn Nokia n95 :-p

[ Voor 69% gewijzigd door KingSizeBas op 30-01-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Besef wel dat je deze foto's nu openbaar op het internet hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGmode
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:16
Ik merk sinds Android 11 dat mijn 4G verbinding automatisch aangaat in de nacht..
Elke avond zet ik het uit om geen berichten te ontvangen, maar dat wordt ergens ineens weer aangezet.
Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-08 07:39
Vandaag wilde ik de telelefoon even een soft reset geven doe ik 1x in de zoveel tijd echter kwam ik tot de conclusie dat het pop up scherm niet opent

Ik probeer dit menu te bereiken via de:
Bixby toets, volume omhoog en aan/uit knop

Het valt mij op dat het bij 3 s10's niet lukte.. alle 3 hebben ze de januari update al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:42
Jojo90 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:00:
Vandaag wilde ik de telelefoon even een soft reset geven doe ik 1x in de zoveel tijd echter kwam ik tot de conclusie dat het pop up scherm niet opent

Ik probeer dit menu te bereiken via de:
Bixby toets, volume omhoog en aan/uit knop

Het valt mij op dat het bij 3 s10's niet lukte.. alle 3 hebben ze de januari update al gedaan.
Dat is nieuw in Android 11, je moet nu de telefoon aangesloten hebben op een computer om in dat menu te komen.
Ergens heb ik gelezen dat een usb-c hoofdtelefoon aansluiten ook helpt maar dat weet ik niet zeker.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb zojuist ook de update uitgevoerd. Na de update geeft hij iedere keer de melding IMS Service stopt steeds. Op het Samsung forum blijkt dit in eerdere updates te maken te hebben met bellen via wifi. Door deze optie uit te zetten zou deze melding verdwijnen.

Ik kan deze optie helemaal niet meer vinden, ook niet middels en button in het pulldown menu. Weet iemand hier een oplossing voor of herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vandaag ook de update gehad het was dat ik het icoontje zag.

Wel vreemd dat het (2de hands) toestel van mijn vrouw (volgens imeicheck Vodafone NL S10) met Tele2 sim de android update 11 nog niet heeft gehad. Zij krijgt altijd veel later updates binnen.

Heeft iemand dit ook. Op zich geen probleem maar ik dacht dat providers tegenwoordig geen updates meer blokken ?

Of kan ik dat nog ergens aanpassen/forceren dat ze wel die android 11 update krijgt.
Laatste update op haar toestel is van 18 november en bij het checken geeft hij aan dat er geen update beschikbaar is... !?

-Edit- ah gevonden denk ik op het VF forum. Vodafone test nadat Samsung een update uitgeeft zelf ook nog de update en geeft hem dan pas vrij. Misschien maar eens de unbranded ROM op dat toestel zetten want ik neem aan dat Samsung toch zelf wel updates goed test. Waarom zou vodafone dat dan ook nog moeten doen... |:( 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Frostbite op 30-01-2021 20:44 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sinds de laatste update mis ik een aantal instellingen in de telefoon. Voor mij de belangrijkste, omdat ik ook nog wel eens foto's afdruk, is het ontbreken van de 2:3 beeldverhouding in de camera.

Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Sherlock

No Shit

Frostbite schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:26:

-Edit- ah gevonden denk ik op het VF forum. Vodafone test nadat Samsung een update uitgeeft zelf ook nog de update en geeft hem dan pas vrij. Misschien maar eens de unbranded ROM op dat toestel zetten want ik neem aan dat Samsung toch zelf wel updates goed test. Waarom zou vodafone dat dan ook nog moeten doen... |:( 8)7
Zelfde met T-Mobile, maar als ik zie welke camera-issues er in zaten ben ik blij dat T-Mobile hem nog niet vrijgeveven had!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frostbite schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:26:
8)7 We hebben gezien hoe goed Samsung het test :P. 50+% van de gebruikers kreeg een nog rukkere foto's voor terug. (net als de galery weer wat aanpassingen heeft gekregen na de extra update). Misschien maar goed dat vodafone updates eerst een paar dagen laat testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndereKoekoek schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:44:
Sinds de laatste update mis ik een aantal instellingen in de telefoon. Voor mij de belangrijkste, omdat ik ook nog wel eens foto's afdruk, is het ontbreken van de 2:3 beeldverhouding in de camera.

Meer mensen dit opgevallen?
2:3 beeldverhouding? Die heeft er nooit ingezeten...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:27
Ik heb de update ook ontvangen en gedraaid.

Blijkbaar zijn er toch ergens settings aangepast want standaard hoor ik geen geluid bij een ontvangen whatsapp berichtje. Nu echter wel ineens, ondanks dat het geluid binnen de app echt uitstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Hier ook al een tijdje de laatste update draaien. Ik heb wel echt het idee dat die batterij nu wel flink achteruit gaat/drain is. Hebben meer mensen daar last van? Of zit dit tussen de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:03
Pctje91 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:43:
Hier ook al een tijdje de laatste update draaien. Ik heb wel echt het idee dat die batterij nu wel flink achteruit gaat/drain is. Hebben meer mensen daar last van? Of zit dit tussen de oren?
Integendeel, mijn S10e houdt het nu wat langer uit. Maar ik heb wel een factory reset gedaan (doe ik altijd bij een android update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
Dat idee heb ik dus ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
De Android 11 update van 14 januari was echt dramatisch voor de batterij van mijn S10. Een SoT van 3,5 uur maximaal. De update van gisteren maakt dat gelukkig helemaal goed. Ik heb vandaag een SoT van 6,5 uur (don't ask ;)) en ik heb nog 31% over, dus ik red de rest van de dag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mercje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:31:
[...]

De Android 11 update van 14 januari was echt dramatisch voor de batterij van mijn S10. Een SoT van 3,5 uur maximaal. De update van gisteren maakt dat gelukkig helemaal goed. Ik heb vandaag een SoT van 6,5 uur (don't ask ;)) en ik heb nog 31% over, dus ik red de rest van de dag wel.
Ik heb het op mijn toestel nog niet goed kunnen testen met de laatste update. Maar de lagere SoT van de 14 jan update was mij na een poosje ook opgevallen! Ik ben benieuwd. Als dat nu gefixt is ben ik wel blij :) Dan kunnen we er weer een jaartje tegenaan tot Android 12 uitrolt (en dan zien we wel weer hoe die het doet).

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb graag mijn notificaties als volgt ingesteld:
  • Stil
  • Trillen bij gebeld worden
  • Overige notificaties alleen visueel
Bij android 10 kreeg ik dit voor elkaar door m'n telefoon op 'geluid aan' te zetten, en als geluid overal 'silent' te kiezen of het notificatie volume op 0 te zetten. Sinds de android 11 update werkt het instellen van 'silent' niet meer, dan krijg je een standaardgeluid te horen... dus dan maar volume op 0.

Maar nu krijg ik tóch weer vibraties bij ieder inkomend mailtje. Enig idee of dit anders in te stellen valt? Het mag wat moeite kosten, want ik pas dit 1x aan en blijf er daarna zo lang mogelijk van af. Behalve 's nachts, dan wil ik automatisch via 'do not disturb' dat ook trillen uit staat.

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 02-02-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Hier ook een S10E T-mobile update is gelukt maar waarom zijn ze van de 3 x 4 gegaan? Waar is mijn 4x4. Ik heb alles kleiner gezet maar waarom is dit geen optie geworden en een verplicht iets? Nu moet ik weer extra vegen om bij de apps te komen.

Iemand daar een oplossing voor of suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Deurges schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:05:
Hier ook een S10E T-mobile update is gelukt maar waarom zijn ze van de 3 x 4 gegaan? Waar is mijn 4x4. Ik heb alles kleiner gezet maar waarom is dit geen optie geworden en een verplicht iets? Nu moet ik weer extra vegen om bij de apps te komen.

Flauwe workaround, maar ikzelf gebruik Nova Launcher. Je kunt mega veel instellen, bent niet afhankelijk van Samsung One UI, en bij migratie naar een ander (Android) toestel kun je alle settings 1:1 over nemen. Ongeacht welk merk toestel dit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Deurges schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:05:

Good Lock -> Home Up
Misschien een optie?

Weet eigenlijk niet of daar een limit aan zit, maar op mijn S10 kan ik daar alles kiezen van 4 t/m 7, zowel horizontaal als vertikaal.

Info:
https://www.sammobile.com/tag/good-lock/
https://forum.xda-develop...te-notifications.3908648/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Fantastisch. Dankjewel voor de tip!
Ik had het zelfde probleem. Dat is nu opgelost.

Nog een ander probleem. Ik gebruik altijd Dolphin Browser, maar sinds de update naar Android 11, wordt mijn telefoon warm en gaat de accu snel leeg als die browser gebruik.
Helaas nog geen update van de app. Hebben jullie tips?

[ Voor 80% gewijzigd door Excentriekegast op 02-02-2021 22:01 ]

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hier duidelijke battery drain... Van 56% naar 26% in 8u tijd met 45 min SoT. 15% met screen on en 15% met screen off. Maar 26min in deepsleep geweest...

Heb reboot gedaan maar geen factory reset.

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 03-02-2021 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Oh dat is niet zo best @Card Nox . Je kan in de recovery de cache nog even leeggooien, dat wil ook nog wel eens helpen. Een aantal posts terug werd geschreven hoe dat moet.

Ik merkte nog iets nieuws met de gepatchte Android 11: controller support doet het weer. In de eerste release werkte m'n PS4 controller alleen in Racedriver Grid, maar nu ook weer in GTA en nog een paar spellen. Call of Duty Mobile werkt helaas nog niet met controller. Dat is wel een nadeel vind ik. Hopelijk patchen ze dat nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:30
Na de update is er iets anders met de notificaties, nu lijkt iedere notificatie op een whatsapp melding :)

Is dat een simpele setting. Of moet ik bij de rest van de apps iets veranderen zodat het er weer als voorheen uitziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:21
Mensen hoe je weer de oude varriant van Splitscreen kan krijgen op een S10e?

Met Splitscreen bedoel ik de optie "Open in split screen view". Met de nieuwe Android moet ik persee een app selecteren, bij de oude Android hoefde dat niet namelijk.

Zo zag dat eruit en wil dat graag weer terug..

YouTube: Galaxy S10 / S10 Plus: How to Use Split Screen View (Multi Window)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:29:
Na de update is er iets anders met de notificaties, nu lijkt iedere notificatie op een whatsapp melding :)

Is dat een simpele setting. Of moet ik bij de rest van de apps iets veranderen zodat het er weer als voorheen uitziet ?
Misschien hier even kijken: onderaan het notificatiescherm bij Meldingsinstellingen en dan de popup melding op 'kort' zetten. Is dat wat je bedoelt?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 20:30
Brumax schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Misschien hier even kijken: onderaan het notificatiescherm bij Meldingsinstellingen en dan de popup melding op 'kort' zetten. Is dat wat je bedoelt?
Misschien :) Ik heb even gekeken, en alle apps staan op "kort". Voor nu de app van youtube even uitgezet in de "opgenomen" apps voor "kort". En dan maar eens zien of ik notificaties krijg die niet op een whatsapp bericht lijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Son Gohan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:33:
Mensen hoe je weer de oude varriant van Splitscreen kan krijgen op een S10e?

Met Splitscreen bedoel ik de optie "Open in split screen view". Met de nieuwe Android moet ik persee een app selecteren, bij de oude Android hoefde dat niet namelijk.

Zo zag dat eruit en wil dat graag weer terug..

YouTube: Galaxy S10 / S10 Plus: How to Use Split Screen View (Multi Window)
Het werkt hier nog hetzelfde als in het filmpje. Ik heb swipe bediening, maar ik swipe omhoog vanuit het midden om naar mijn openstaande apps te gaan. En dan klik ik op het icoontje bovenaan en kies voor openen in gesplitste schermweergave.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:55
thealterego1 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Het werkt hier nog hetzelfde als in het filmpje. Ik heb swipe bediening, maar ik swipe omhoog vanuit het midden om naar mijn openstaande apps te gaan. En dan klik ik op het icoontje bovenaan en kies voor openen in gesplitste schermweergave.
Volgens mij is nieuw in OneUI 3.0 dat je de 2e app vanuit het edge panel erbij moet halen. Dus dan moet je eerst een aantal apps in je edge panel zetten.

update: als je tijdens het selecteren van de 2e app op de 9 puntjes onderaan de edge panel klikt, krijg je al je apps te zien

[ Voor 10% gewijzigd door Don Giovanni op 04-02-2021 10:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Card Nox
@FeareX, cache wipe heeft het probleem opgelost voor zover ik zie, thanks!

Voor beginners (want dacht er ook pas na 3 x proberen aan):
  • Verbind telefoon met USB kabel aan PC
  • Zet telefoon uit (dit was ik vergeten lol)
  • Druk en houd power + vol up + bixby tot je in boot menu komt
  • Met vol knoppen omhoog/omlaag bewegen en selectie bevestigen met power
@Son Gohan, wist niet dat ik splitscreen kon doen (gebruik het ook zelden dus nooit naar gezocht) maar thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Card Nox schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:45:

@Son Gohan, wist niet dat ik splitscreen kon doen (gebruik het ook zelden dus nooit naar gezocht) maar thanks voor de info!
Ik kom met geen mogelijkheid in dat menu. De officiële kabel heb ik er maar bij gepakt, ook dat werkt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21

Kryziek

bb || !bb

cedras schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Ik kom met geen mogelijkheid in dat menu. De officiële kabel heb ik er maar bij gepakt, ook dat werkt niet.
Had ik ook tot ik een andere usb poort probeerde op mijn pc. Vraag me niet waarom dat verschil maakte. Ik werd ook gek na een half uur knopjes indrukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Kryziek schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Had ik ook tot ik een andere usb poort probeerde op mijn pc. Vraag me niet waarom dat verschil maakte. Ik werd ook gek na een half uur knopjes indrukken
Magie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51
Ellende met die cache wipe is dat je weer een hoop instelling van apps kwijt bent toch? Of raak je helemaal niks kwijt bij het wipen? Dan heb ik het verkeerd gedaan tot nu toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21

Kryziek

bb || !bb

weertenaar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:38:
Ellende met die cache wipe is dat je weer een hoop instelling van apps kwijt bent toch? Of raak je helemaal niks kwijt bij het wipen? Dan heb ik het verkeerd gedaan tot nu toe :)
Als het goed is raak je helemaal niets kwijt inderdaad. Ik doe het ook standaard na een update. De eerste keer opstarten duurt ff wat langer maar verder merk je er echt niets van. Kan het ook aanraden om ook te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
weertenaar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:38:
Je raakt niks kwijt inderdaad. Alleen tijdelijke bestanden worden opgeruimd. Ik doe dat standaard na iedere update even wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:21
thealterego1 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Dit filmpje heeft een mooie vergelijking..

YouTube: Updated Split Screen - SO MUCH BETTER

Ik had eerst dus de opties zoals je bij de linker mobiel ziet. Maar na de Android update is het zoals de rechter mobiel geworden..

En ik wil het weer zoals op de linker mobiel hebben :'(

PS: zoals je in de comment section kan zien ben ik niet de enige die baalt..

[ Voor 5% gewijzigd door Son Gohan op 05-02-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb ook de update naar Android 11 mogen ontvangen op mijn S10e maar nu is de hitrate van de vingerafdrukscanner van ~99% naar ~10% gegaan.... wat natuurlijk godsgruwelijk irritant is. Ben ik de enige die dit heeft? Ik heb al geprobeerd om m'n vingerafdruk opnieuw toe te voegen (nu 3x dezelfde vinger, en nog is de hitrate maar rond de 30% schat ik). Hij zegt ook continu "Veeg over de vingerafdruksensor en probeer het opnieuw" en trilt dan al zonder dat ik uberhaupt de telefoon aanraak... issie stuk?

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 06-02-2021 16:08 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Ramon schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:47:
Ik heb ook de update naar Android 11 mogen ontvangen op mijn S10e maar nu is de hitrate van de vingerafdrukscanner van ~99% naar ~10% gegaan.... wat natuurlijk godschruwelijk irritant is. Ben ik de enige die dit heeft? Ik heb al geprobeerd om m'n vingerafdruk opnieuw toe te voegen (nu 3x dezelfde vinger, en nog is de hitrate maar rond de 30% schat ik). Hij zegt ook continu "Veeg over de vingerafdruksensor en probeer het opnieuw" en trilt dan al zonder dat ik uberhaupt de telefoon aanraak... issie stuk?
Heb ik ook gehad, maar was bij mij gelukkig over na een herstart. Anders kun je nog kijken of het helpt om de cache te wissen in recovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
M!chiel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Heb ik ook gehad, maar was bij mij gelukkig over na een herstart. Anders kun je nog kijken of het helpt om de cache te wissen in recovery.
Thanks dat doet het hem. Had ik zelf ook even kunnen uitproberen natuurlijk 😅

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:41
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Hoezo zou je daar geen flitsmeister voor gebruiken? Je hebt die app niet alleen voor navigatie hè? Ook files (wellicht omrijden of melden bij partner) en flitsers die er ook ineens kunnen staan. Dan heb je nog de informatie voor trajectcontrole, stilstaande voertuigen (oppassen), afgesloten wegen en ambulance-waarschuwing. Sure er zijn apps die je onderweg niet nodig hebt, maar ga niet af op de apps die daar juist wel voor bedoelt zijn. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier zijn flitsers regelmatig op plekken te vinden waar ze heel weinig staan of überhaupt nooit gestaan hebben. En tuurlijk, houden aan snelheid e.d. maar ik denk dat iedereen wel eens wat te vlot het gaspedaal heeft ingedrukt om wat voor reden dan ook en als ze daar dan staan te knippen heb je weer een boete aan je broek. En dat is dus naast de verdere features.

Kijk, dat je je normale navigatie-app (zonder files) niet nodig hebt voor je dagelijkse rit is prima, maar het is niet alsof Flitsmeister overbodig wordt of enorm batterij slurpend is. Paar minuten Youtube is net zoveel batterij als een half uur Flitsmeister
Je kunt hem ook in de auto opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Excentriekegast schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:57:
Fantastisch. Dankjewel voor de tip!
Ik had het zelfde probleem. Dat is nu opgelost.

Nog een ander probleem. Ik gebruik altijd Dolphin Browser, maar sinds de update naar Android 11, wordt mijn telefoon warm en gaat de accu snel leeg als die browser gebruik.
Helaas nog geen update van de app. Hebben jullie tips?
Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met de Edge browser.
Telefoon wordt enorm warm tijdens het browsen en batterij lijkt ook veel sneller leeg te gaan.
Met chrome is het beter maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 09:00
Iemand meer probleem met het scannen van een QR-code op Amazon?

Mij lukt het niet om de Ideal code te scannen met de App van Abn.

Heb het uitgeprobeerd op verschillende QR-codes met de Camera zelf ,de Ideal scanner en Abn scanner en dan werkt hij wel.

Zou iemand dit willen proberen,toestel is S10+ met laatste software.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

GRAD85 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:25:
Iemand meer probleem met het scannen van een QR-code op Amazon?

Zou iemand dit willen proberen,toestel is S10+ met laatste software.
Als je een link zou willen plaatsen, dan wil ik het morgen wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Excentriekegast schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Als je een link zou willen plaatsen, dan wil ik het morgen wel even proberen.
Bij deze,bestel een willekeurig iets en reken af met Ideal.

https://www.amazon.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

GRAD85 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 06:30:
[...]

Bij deze,bestel een willekeurig iets en reken af met Ideal.

https://www.amazon.de/
Bij mij lukt het wel.
1. Ik ga naar afrekenen, kies dat ik met iDeal wil betalen. Dan opent automatisch de website van ABN AMRO met een QR code, zodra ik die met mijn ABN AMRO app scan, gaat het door en vraagt het om mijn vijf cijferige code. Toen heb ik het geannuleerd. Het ging om het scannen. Dat lukt.
rajackar schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:53:

[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde maar dan met de Edge browser.
Telefoon wordt enorm warm tijdens het browsen en batterij lijkt ook veel sneller leeg te gaan.
Met chrome is het beter maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken.
Balen man.
Wat maakt voor jou de Edge browser zo fijn?

Ik gebruik Dolphin browser omdat je heel makkelijk door vanaf de linkerkant van je scherm van links naar rechts te swipen de bookmarks kunt openen. Veel fijner dan bij Chrome browser.
Maar ja, 'baal' dat dit niet gefixed wordt, dus zit ik dan ook maar minder op mijn mobiel te surfen. :-P

[ Voor 40% gewijzigd door Excentriekegast op 09-02-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
[quote]Excentriekegast schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Bij mij lukt het wel.
1. Ik ga naar afrekenen, kies dat ik met iDeal wil betalen. Dan opent automatisch de website van ABN AMRO met een QR code, zodra ik die met mijn ABN AMRO app scan, gaat het door en vraagt het om mijn vijf cijferige code. Toen heb ik het geannuleerd. Het ging om het scannen. Dat lukt.

Thnx,wazig dat hij bij mij het niet doet.

Zie het scannen,maar na verloop zegt de ABN AMRO App ongeldige code.

Net cache wipe gedaan ,lost het ook niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door GRAD85 op 09-02-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Excentriekegast schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:

Balen man.
Wat maakt voor jou de Edge browser zo fijn?

Ik gebruik Dolphin browser omdat je heel makkelijk door vanaf de linkerkant van je scherm van links naar rechts te swipen de bookmarks kunt openen. Veel fijner dan bij Chrome browser.
Maar ja, 'baal' dat dit niet gefixed wordt, dus zit ik dan ook maar minder op mijn mobiel te surfen. :-P
Ik ben tijdelijk terug op chrome en hoop op een fix.
Het lijkt er ook op dat de browser altijd helemaal gesloten wordt en alles opnieuw laadt terwijl in chrome en pagina gewoon nog open is. Heb al in de optimalisaties gekeken en daar staat alles ok.

Ik vind edge qua interface layout bijzonder handig en gebruik het ook op mijn windows systemen met alles gesynced. Ook vanwege werk ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast

Excentriekegast

rajackar schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik ben tijdelijk terug op chrome en hoop op een fix.
Het lijkt er ook op dat de browser altijd helemaal gesloten wordt en alles opnieuw laadt terwijl in chrome en pagina gewoon nog open is. Heb al in de optimalisaties gekeken en daar staat alles ok.

Ik vind edge qua interface layout bijzonder handig en gebruik het ook op mijn windows systemen met alles gesynced. Ook vanwege werk ;)
Ah duidelijk.
Op mijn MacBookPro gebruik ik dan weer Chrome... :9
GRAD85
Ah, dat is vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Excentriekegast schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Ah duidelijk.
Op mijn MacBookPro gebruik ik dan weer Chrome... :9
Tja, ik gebruikte altijd chrome maar ik probeer bewust een beetje bij google weg te blijven. (op android... I know ;) ).
Edge heeft ook profielen waar je makkelijk tussen kunt schakelen. Dat bevalt me uitstekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Wat is die One UI 3 lelijk zeg. Volume indicator lijkt in paint gemaakt en de blur effecten van iemands eerste poging in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Is het mogelijk om de achtergrond van de wekker te veranderen?
Sinds de update komt er veel licht van het scherm als de wekker gaat.
Iets subtieler, zoals eerst, vind ik beter ;)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Ik heb sinds deze week de Android 11 update en nu blijft mijn bellen app op de achtergrond als ik wordt gebeld. Via de statusbalk kan ik opnemen waardoor ik vaak net te laat ben. Heeft iemand een oplossing? Alle instellingen al doorlopen maar de machtigingen kan ik niet aanpassen.
Ik heb nu even een andere app geinstalleerd maar die blijft nog achter de schermbeveiliger (moet ik nog even naar kijken).

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

SaN

Card Nox schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:45:

Ik had ook een flinke battery drain na de update, ook deed mijn vingerafdruk scanner het niet lekker meer. Na de cache wipe is alles weer zoals het was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 10:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpeHKLkV8Jqiq4VY0p7Ui9wogzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NcQ6oRhVm9YXfgyNkcgnSGd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphei
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik weet niet wat er nu weer veranderd is aan het toetsenbord, een jaar geleden ook met een update gehad dat typen opeens heel raar is. Veel meer fouten, ik lijk de juiste toetsen niet meer te raken maar hij verbetert ook hele suffe dingen niet meer met autocorrectie. (Typ net verbetwrt, blijft er gewoon staan enz enz)
Zoals ik al zei, jaar geleden ook keer gehad, na half jaar een update was het weg, nu is het er weer.
Toen hadden mensen mijn aangeraden om een ander toetsenbord te proberen, dat hielp allemaal niet. Zucht... ik gebruik veel whatsapp, dan wil je snel typen. Maar nu ben ik de hele tijd bezig met handmatig alles te verbeteren ipv dat de autocorrect het zelf doet. Lijkt wel of ie de foutgetypte woorden ook gewoon opslaat als als ie het niet verbetert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@Xaphei het Samsung toetsenbord is raar wat dat betreft inderdaad. Het makkelijkste is wellicht om 'm af en toe te resetten via instellingen > apps en dan weer even "schoon" te beginnen. Dan is 'ie al die opgeslage typo's ook weer vergeten.
Gboard is naar mijn mening wel het fijnste overall toetsenbord trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door FeareX op 19-02-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:08
Rudi Vader schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:51:
Ik heb sinds deze week de Android 11 update en nu blijft mijn bellen app op de achtergrond als ik wordt gebeld. Via de statusbalk kan ik opnemen waardoor ik vaak net te laat ben. Heeft iemand een oplossing? Alle instellingen al doorlopen maar de machtigingen kan ik niet aanpassen.
Ik heb nu even een andere app geinstalleerd maar die blijft nog achter de schermbeveiliger (moet ik nog even naar kijken).
Ik weet niet of je het ondertussen al gevonden hebt, maar dit kan je aanpassen in de bellen app zelf. Ga naar de instellingen in de app (3 puntjes rechtsboven), en dan naar: gespreksweergave bij gebruik apps.

Daar kan je instellen wat voor pop up je wilt als je word gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Skix_Aces schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Ik weet niet of je het ondertussen al gevonden hebt, maar dit kan je aanpassen in de bellen app zelf. Ga naar de instellingen in de app (3 puntjes rechtsboven), en dan naar: gespreksweergave bij gebruik apps.

Daar kan je instellen wat voor pop up je wilt als je word gebeld.
Dank voor je antwoord. Sinds vanmiddag doet hij het. In de bellen app stond het al goed. Maar hoe het kan, weet ik niet maaar sim kaart er uit, telefoon eruit, telefoon aan en daarna simkaart er weer in was de oplossing.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik wil ook eens de cache gaan wipen (nieuwsgierig of het nog wat doet qua batterijduur), maar ik vraag mij af of de tabbladen die in de browser openstaan ook worden onthouden (zoals bij rebooten en het installeren van updates). Iemand die hier toevallig op heeft gelet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@S_Chief, Tabbladen blijven gewoon (eigen ervaring).

EDIT: Chrome tabbladen switchen heeft een nieuwe layout gekregen zie ik net.

[ Voor 54% gewijzigd door Card Nox op 21-02-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10

Prosperot

Today is a gift...

Februari update is ervoor S10 PHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
S10e ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07-2022
@FeareX Ga ik doen, alleen daar is het probleem niet mee opgelost. Hij verbetert gewoon niet alles meer. Het is ook zo vreemd. Ik typ bijvoorbeeld duidelijk het woord 'slikken', en elke keer verbetert ie het naar 'slakken'. De a staat toch zo ver van de i verwijderd, waarom denkt ie dan dat ik dat typ?
En compleet foutgetypte woorden verbetert ie niet. Zo ironisch.

Wel is ie wat preciezer geworden wat betreft Engelse autocorrect en Nederlandse. Voorheen maakte het niet uit of ik het op Nederland had staan, hij verbeterde ook Engelse woorden. Nu moet ik hem wel op Engelse zetten anders blijft ie Engelse woorden naar Nederlandse woorden verbeteren. En andersom ook. Staat een beetje maf :p
Ik heb dat andere toetsenbord een hele poos geprobeerd maar werd er niet gelukkiger van helaas.
Dan maar weer wachten op een update dat het weer rechtgetrokken wordt... Was de vorige keer ook zo.

Ook sinds de update dat fotos niet meer scherp worden. Moet net wat langer stilhouden op wat ik fotografeer voordat ik kijk hoe de foto is geworden, anders zie ik een waas. Dit was voorheen ook nooit, maar geloof dat dit voor de Android update al last van had. Ook is de kwaliteit bij filmpjes met minder licht veel slechter geworden de laatste maanden. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En met Gboard is het niet beter?

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:27
b.o.n.s schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:30:
Ik heb de update ook ontvangen en gedraaid.

Blijkbaar zijn er toch ergens settings aangepast want standaard hoor ik geen geluid bij een ontvangen whatsapp berichtje. Nu echter wel ineens, ondanks dat het geluid binnen de app echt uitstaat.
Even mijzelf quoten, na een hoop menu's door te hebben gelopen heb ik whatsapp zover dat ik alleen een popup notificatie krijg in mijn Always on Display. En dus geen geluid.

Vreemde is dat bij elke bericht er 2 icoontjes verschijnen ipv 1.

Iemand een idee hoe dit nu komt, het is ontstaan na de laatste update vanuit Samsung.

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
In Zwitserland is OneUI 3.1 aan het uitrollen met de security update van maart voor de S10 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds 1 van mijn laatste updates merk ik op dat mijn Wifi snelheid echt compleet belabberd is geworden.
Als de telefoon net herstart is haal ik 10 mbps. Na een poos merk je op dat het browsen extreem traag wordt en wanneer ik dan een nieuwe speedtest doe haal ik nog maar 0.4 - 2 mbps download. Wifi bereik is op dat moment altijd 80-90% (zit dicht bij een AP op mijn computerkamer). De upload snelheid is gek genoeg wel on-par (60-80 mbps).
Normaliter haalde ik gewoon continu 80 mbps of meer!
Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 26-02-2021 08:59 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:04
@Da_maniaC Nee, geen last van. Haal gewoon 100/30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:56

DON PAPA

Tweaker-fan

Nee geen last van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCLGVxjlvtb0oSImAmMvjVLisE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8gp50i1TCvIHEygX6EpGEL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
Da_maniaC schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:57:
Sinds 1 van mijn laatste updates merk ik op dat mijn Wifi snelheid echt compleet belabberd is geworden.
Als de telefoon net herstart is haal ik 10 mbps. Na een poos merk je op dat het browsen extreem traag wordt en wanneer ik dan een nieuwe speedtest doe haal ik nog maar 0.4 - 2 mbps download. Wifi bereik is op dat moment altijd 80-90% (zit dicht bij een AP op mijn computerkamer). De upload snelheid is gek genoeg wel on-par (60-80 mbps).
Normaliter haalde ik gewoon continu 80 mbps of meer!
Hebben meer mensen hier last van?
Met 2,4ghz is het wel wat minder (50mbit doen en 100mbit up) Met 5gz gaat het als een malle.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3ny1eqPswuhzMXZGSvxS1xEYQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Om1cn7dwJlPuRxhky1zbiL4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

KingSizeBas schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Met 2,4ghz is het wel wat minder (50mbit doen en 100mbit up) Met 5gz gaat het als een malle.
[Afbeelding]
Dank voor alle reacties. Het lijkt te zijn opgelost door de optie "Automatisch verbinden met Hotspot 2.0 netwerken" uit te zetten. Sindsdien heb ik in ieder geval weer normale snelheden (78 mbps down, 155 mbps up).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KingSizeBas schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]
Als een malle? Hier in Zwitserland haal ik op 5G bijna 900 Mbps. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik heb nog wel wat gekkigs ontdekt, ik hoop dat iemand dit kan reproduceren op OneUI3.
Ik heb het probleem dat de cpu cores tot oneindig lang hoog geclockt blijven nadat je een single take hebt genomen met de camera (Dit gebeurt ook met het nemen van een snapvideo op snapchat).

Stappen om te reproduceren:
1. Start je mobiel opnieuw op.
2. Kijk in CPU-Z, als het goed is blijven alle cores variabel en in rust zijn ze geclockt rond de 500 mhz tot 1000mhz.
3. Open Camera en maak een enkele opname (single take) foto.
4. Check CPU-Z nogmaals en als het goed is zie je dan ineens dat cores 0, 1, 2, 3 gelockt blijven op 1950mhz en cores 4 en 5 gelockt blijven op 1568mhz.

Nogmaals ik weet niet zeker of ik de enige ben waarbij dit gebeurt, vandaar dat ik dit probeer te polsen bij meerdere gebruikers.

Wat ik verder opmerk is wanneer de cores (0, 1, 2, 3 en 4, 5) tot oneindig lang gelockt blijven op 1950mhz en 1568mhz, de batterij ook sneller leeggaat. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Raymond7 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:18:
Ik heb nog wel wat gekkigs ontdekt, ik hoop dat iemand dit kan reproduceren op OneUI3.
Ik heb het probleem dat de cpu cores tot oneindig lang hoog geclockt blijven nadat je een single take hebt genomen met de camera (Dit gebeurt ook met het nemen van een snapvideo op snapchat).

Stappen om te reproduceren:
1. Start je mobiel opnieuw op.
2. Kijk in CPU-Z, als het goed is blijven alle cores variabel en in rust zijn ze geclockt rond de 500 mhz tot 1000mhz.
3. Open Camera en maak een enkele opname (single take) foto.
4. Check CPU-Z nogmaals en als het goed is zie je dan ineens dat cores 0, 1, 2, 3 gelockt blijven op 1950mhz en cores 4 en 5 gelockt blijven op 1568mhz.

Nogmaals ik weet niet zeker of ik de enige ben waarbij dit gebeurt, vandaar dat ik dit probeer te polsen bij meerdere gebruikers.

Wat ik verder opmerk is wanneer de cores (0, 1, 2, 3 en 4, 5) tot oneindig lang gelockt blijven op 1950mhz en 1568mhz, de batterij ook sneller leeggaat. :(
Even gekeken, echt direct na de opname zie ik inderdaad cores 0 t/m 3 even op 1950mhz wat me ook logisch lijkt voor de processing. Echter na een seconde of 5 tot 10 klokken ze ook weer netjes helemaal terug bij mij. Ik kan het dus niet reproduceren op mijn S10+ met de meest recente Android 11 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
ik222 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Even gekeken, echt direct na de opname zie ik inderdaad cores 0 t/m 3 even op 1950mhz wat me ook logisch lijkt voor de processing. Echter na een seconde of 5 tot 10 klokken ze ook weer netjes helemaal terug bij mij. Ik kan het dus niet reproduceren op mijn S10+ met de meest recente Android 11 update.
Super bedankt voor het uitproberen. Ik blijf het raar vinden waarom bij mij de cores permanent hoog geclockt blijven ;(. Pas na een restart gaan ze weer omlaag. Ik had een tijdje terug ook al een cache wipe gedaan via de recovery menu, maar dat hielp helaas ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
MaZo schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Als een malle? Hier in Zwitserland haal ik op 5G bijna 900 Mbps. :P
Vroegah toen ik nog geen kinderen, Netflix, Videoland en Amazon had was mijn internet verbinding wel een heel stuk hoger. Maar vond het allemaal wat zonde geld worden, dus toch maar naar beneden gebracht.

Doe je ook nog wat speciaals met die 5g verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KingSizeBas schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Vroegah toen ik nog geen kinderen, Netflix, Videoland en Amazon had was mijn internet verbinding wel een heel stuk hoger. Maar vond het allemaal wat zonde geld worden, dus toch maar naar beneden gebracht.

Doe je ook nog wat speciaals met die 5g verbinding?
Nee, niet meer dan met 4G. Heb ook geen 5G router ofzo thuis, ben er om de een of andere reden nog te huiverig voor om de aansluiting thuis weg te doen.
Pagina: 1 ... 67 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support