Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:29
Sleehond schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:30:
Nieuwe patch binnen hier! Van 1 juni 2020 grootte van circa 380mb.
hierin word als het goed is die android background bug gefixt+ de volgende dingen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8cSHHAy.png

erg snel van samsung deze update :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 07:31
Inderdaad hier op een S10 als ook een S10e deze update binnen. Ik zie ook dat er verbeteringen voor WiFi zijn. Ik zal kijken of dit het 'probleem' oplost waarbij de telefoon onnodig lang op 2.4GHz blijft hangen en niet naar 5GHz schakelt.

Het updatebeleid van Samsung is voorbeeldig vind ik! Ik heb hiervoor een Xiaomi Mi A2 gehad met Android One maar daar waren de updates niet zo snel en niet van deze kwaliteit.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 23:39

Martinspire

Awesomeness

Jassy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:41:
Inderdaad hier op een S10 als ook een S10e deze update binnen. Ik zie ook dat er verbeteringen voor WiFi zijn. Ik zal kijken of dit het 'probleem' oplost waarbij de telefoon onnodig lang op 2.4GHz blijft hangen en niet naar 5GHz schakelt.

Het updatebeleid van Samsung is voorbeeldig vind ik! Ik heb hiervoor een Xiaomi Mi A2 gehad met Android One maar daar waren de updates niet zo snel en niet van deze kwaliteit.
Mja ik vind de updates ook wel prima. Het gaat alleen niet echt lang door, maar de tijd dat je normale ondersteuning krijgt en vervolgens security updates gaat in ieder geval wel goed.
Ze hebben in het verleden wel wat fouten gemaakt, maar er zeker van geleerd. Ik had gehoopt dat ze bij de S20 wel aan zouden geven dat ze langer support zouden geven en niet afwachten wat de EU wetgeving gaat doen. Maar hopelijk met de S21 dan. 1 van de redenen dat ik nu ook niet ga upgraden.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 14-06-2020 20:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-10 22:23
Martinspire schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Mja ik vind de updates ook wel prima. Het gaat alleen niet echt lang door, maar de tijd dat je normale ondersteuning krijgt en vervolgens security updates gaat in ieder geval wel goed.
Ze hebben in het verleden wel wat fouten gemaakt, maar er zeker van geleerd. Ik had gehoopt dat ze bij de S20 wel aan zouden geven dat ze langer support zouden geven en niet afwachten wat de EU wetgeving gaat doen. Maar hopelijk met de S21 dan. 1 van de redenen dat ik nu ook niet ga upgraden.
Hoe lang wil jij updates?? Op de S serie krijg je al jaren bijna 3 jaar updates..De S7 heeft zelfs in januari 2020 nog een update gekregen, dat is een toestel van 4 jaar oud! Meer dan genoeg lijkt mij..

https://www.samsung.com/nl/software-updates/

Denk dat je beter een Google Pixel kunt kopen ofzo..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rohit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Hoe lang wil jij updates?? Op de S serie krijg je al jaren bijna 3 jaar updates..De S7 heeft zelfs in januari 2020 nog een update gekregen, dat is een toestel van 4 jaar oud! Meer dan genoeg lijkt mij..

https://www.samsung.com/nl/software-updates/

Denk dat je beter een Google Pixel kunt kopen ofzo..
Ik wil langer feature updates. Security updates zijn leuk, maar dan loop je dus wel verder achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Ik wil langer feature updates. Security updates zijn leuk, maar dan loop je dus wel verder achter
Dan moet je of een Google telefoon OF met custom ROMS aan de slag.

Maar wat zijn dan zaken die in Android 9 ontbreekt en wel in Android 10 zit? Ik kan het eerlijk gezegd niet noemen en vaak is er ook wel een app. die eventueel ontbreken van bepaalde functionaliteit kan toevoegen.

Daarbij is Samsung wel een van de fabrikanten die het juist goed doet...

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 15-06-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:58
jongetje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:50:
Maar wat zijn dan zaken die in Android 9 ontbreekt en wel in Android 10 zit?
Gebaren, donkere modus. Die laatste kan me gestolen worden, maar heb al verscheidene keren lopen vegen op mijn S5e voor ik bedacht dat ik de knopjes moest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

jongetje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Dan moet je of een Google telefoon OF met custom ROMS aan de slag.

Maar wat zijn dan zaken die in Android 9 ontbreekt en wel in Android 10 zit? Ik kan het eerlijk gezegd niet noemen en vaak is er ook wel een app. die eventueel ontbreken van bepaalde functionaliteit kan toevoegen.

Daarbij is Samsung wel een van de fabrikanten die het juist goed doet...
Nieuwe ondersteuning voor hoortoestellen bijvoorbeeld, iets waar ik zelf wel baat bij heb. Het is inderdaad minder vaak dat je dingen mist, maar dat betekend ook dat het voor de fabrikanten makkelijker moet zijn om de ondersteuning wel te leveren en ik vind gewoon dat ze zich te makkelijk de zaak af doen met maar 2 jaar feature updates. Het zijn ondertussen toestellen vanaf 1000 euro (bij release), daar mag je wel wat meer van verwachten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Nieuwe ondersteuning voor hoortoestellen bijvoorbeeld, iets waar ik zelf wel baat bij heb. Het is inderdaad minder vaak dat je dingen mist, maar dat betekend ook dat het voor de fabrikanten makkelijker moet zijn om de ondersteuning wel te leveren en ik vind gewoon dat ze zich te makkelijk de zaak af doen met maar 2 jaar feature updates. Het zijn ondertussen toestellen vanaf 1000 euro (bij release), daar mag je wel wat meer van verwachten imo.
Wat bedoel je met ondersteuning voor hoortoestellen? Werkt dat nu niet dan? ( ik heb geen verstand daarvan) Ik zou ervan uit gaan dat je gewoon bluetooth verbinding maakt ermee? Maar met hoortoestel in je oor hoor je alles toch al beter? Dus dan kan je toch je telefoon aan je oor houden of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rohit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Wat bedoel je met ondersteuning voor hoortoestellen? Werkt dat nu niet dan? ( ik heb geen verstand daarvan) Ik zou ervan uit gaan dat je gewoon bluetooth verbinding maakt ermee? Maar met hoortoestel in je oor hoor je alles toch al beter? Dus dan kan je toch je telefoon aan je oor houden of heb ik het helemaal mis?
Het betreft een nieuw protocol om contact te maken met je hoortoestellen:
https://www.engadget.com/...s-bluetooth-headsets.html

Bij bellen is het niet fijn om je telefoon tegen je hoortoestel te zetten, meestal gaat ie dan rondfluiten (zoals een microfoon die te dicht bij een speaker komt), maar ook werkt het versterken van stemmen niet zo goed. Beter is het om gewoon verbinding te maken met je toestel, zodat het geluid direct in je oren klinkt ipv via via.

Maar wat ik vooral bedoel: als Android dergelijke nieuwe protocollen gaat toevoegen, dan moet dat gewoon naar oudere toestellen worden uitgerold en moet Samsung dat soort dingen niet achter houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10 19:36
Na de nieuwe update vandaag word mn telefoon heet en zie ik dit bij batterij info , iemand anders ook last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cllqgaxoEr7sItGqQcFdD0RMhTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADR3MaVHBHSlZpigh2esFb5l.jpg?f=fotoalbum_large

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Het betreft een nieuw protocol om contact te maken met je hoortoestellen:
https://www.engadget.com/...s-bluetooth-headsets.html

Bij bellen is het niet fijn om je telefoon tegen je hoortoestel te zetten, meestal gaat ie dan rondfluiten (zoals een microfoon die te dicht bij een speaker komt), maar ook werkt het versterken van stemmen niet zo goed. Beter is het om gewoon verbinding te maken met je toestel, zodat het geluid direct in je oren klinkt ipv via via.

Maar wat ik vooral bedoel: als Android dergelijke nieuwe protocollen gaat toevoegen, dan moet dat gewoon naar oudere toestellen worden uitgerold en moet Samsung dat soort dingen niet achter houden.
Ah oke weer wat geleerd! Maar we hebben toch al Android 10? Werkt het nu niet dan? Bij specsavers zie ik een Advance hoortoestel met bluetooth.. Dat werkt toch gewoon prima net als een headset dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rohit schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Ah oke weer wat geleerd! Maar we hebben toch al Android 10? Werkt het nu niet dan? Bij specsavers zie ik een Advance hoortoestel met bluetooth.. Dat werkt toch gewoon prima net als een headset dan?
Dit:
En dat hoortoestellen bluetooth ondersteunen is leuk, maar dat is 99% van de keren een energieverspillende variant welke ook nog eens vaak via een andere device verbinding maakt (moet er dus iets om je nek of opgespeld worden). Kortom, niet handig. Het zou zonde zijn als je een ouder toestel hebt en deze moet upgraden om van de laatste protocollen gebruik te maken. En zo heeft elke nieuwe versie wel weer wat anders wat op bepaalde vlakken werkt.

Ik snap dat je 5G e.d. niet kunt toevoegen, maar veel zaken wel. Samsung moet gewoon langer normale ondersteuning bieden voor een apparaat waarvan je moet kunnen verwachten dat het langer mee gaat dan 2 jaar. Net als dat ik vind dat een TV langer updates moet krijgen voor apps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:21
Diegene die net als ik BxActions gebruikt om de bixby-button om te toveren in een power-button kan beter even wachten met de update; dat werkt nu namelijk niet meer.

Best wel irritant omdat de 'echte' power-button in de s10e verzonken ligt.

edit:
Advies van @Hakki opgevolgd, bxActions.exe opnieuw gedraaid en het werkt weer

[ Voor 16% gewijzigd door pimsaint op 17-06-2020 07:19 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:16
ik kan vergrendelen met bixby-button..
En mijn dubbelklik voor zaklamp gaat ook nog.

Misschien moet je opnieuw aan pc hangen en rechten geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
Hakki schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:01:

Thanks, dat was inderdaad de oplossing.

Had er nog niet aan gedacht, bij de vorige updates was het voor mij niet nodig.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Pakweg 'n half jaar gebruik ik nu de S10, komende van een S8 (en daarvoor S6).
Ergens heb ik nog steeds de indruk dat de fotokwaliteit wat minder is dan die van de S8, lijk bijvoorbeeld meer (en sneller) ruis te zien in de foto's. Nu is dat al een veelbesproken onderwerp, maar ik ben daarnaast benieuwd of mensen hierdoor bijvoorbeeld overgestapt zijn op een andere camera app en hiermee verbetering opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10 12:03
JBS schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:58:
Ergens heb ik nog steeds de indruk dat de fotokwaliteit wat minder is dan die van de S8, lijk bijvoorbeeld meer (en sneller) ruis te zien in de foto's. Nu is dat al een veelbesproken onderwerp, maar ik ben daarnaast benieuwd of mensen hierdoor bijvoorbeeld overgestapt zijn op een andere camera app en hiermee verbetering opmerken?
Mijn grootste ergernis van de S10. Hiervoor ook een S8 en die foto's waren VEEL beter (althans heb ik het met name over de binnen foto's, buiten zijn ze prima). Ik ervaar ontzettend veel ruis binnen en vraag me hierdoor sterk af of een volgende telefoon een Samsung wordt want erger mij er kapot aan, het ruis is echt niet te doen binnen. Zoek internet er maar op na, heel veel gedoe over en er wordt niks aan gedaan, terwijl het misschien wel software matig is aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Welke formaat fotografeer je?
Ik heb sinds kort de S10 en was in het begin ook niet tevreden over de foto kwaliteit. Formaat was 16:9.

Na het lezen van de volgende artikel: https://amp.reddit.com/r/...ratio_setting_do_you_use/ fotografeer ik in 4:3 en merk dat de kwaliteit beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ChiMan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:56:
Welke formaat fotografeer je?
Ik heb sinds kort de S10 en was in het begin ook niet tevreden over de foto kwaliteit. Formaat was 16:9.

Na het lezen van de volgende artikel: https://amp.reddit.com/r/...ratio_setting_do_you_use/ fotografeer ik in 4:3 en merk dat de kwaliteit beter is geworden.
4:3. Kan me niet herinneren dit hiernaar te hebben aangepast dus vermoedelijk de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 09:15
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:59:
[...]

Vreemd. Op het Vodafone-forum is er nog iemand met precies hetzelfde probleem. Hij heeft het opgelost met een factory reset maar daar had ik dus geen zin in. Samsung zelf raadde een reset aan van alle verbindinsinstellingen. Dit wilde ik ook liever vermijden. Wat wel heeft geholpen en wat non-invasive is, is het resetten van alle APN's. Ook al durf ik te zweren dat alle gegevens die daar staan ongewijzigd zijn gebleven.. maar goed.
Pfff, volgens mij was ik sinds de update weer mijn 4G-data kwijt. Merkte het pas in de auto want thuis heb ik natuurlijk wifi. Herstarten hielp niet. Simkaart erin en eruit ook niet. Aanmelden op een ander netwerk en weer op Vodafone ook niet.

Een reset van de APN-gegevens hielp wel weer. Echt te raar.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Hakki schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:01:

Kan je uitleggen wat je bedoelt met "aan pc hangen en rechten geven"?

S10 is mijn eerste toestel dat ik niet heb geroot en ben erg benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakki
Als je de app Bxactions koopt, kan je veel meer gaan instellen. Om al die rechten te geven aan de app, moet je even je gsm met USB-kabel aan een pc hangen en naar het mapje van de app gaan (zoals in verkenner op gewone pc) om daar een .exe bestand te openen en zo het proces te starten om extra rechten te hebben.
Is supersimpel en staat ook stapsgewijs beschreven dachtik, als je de app de eerste keer wilt gaan instellen.

Anders eens googlen of youtuben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:48
Hoe gaat het met jullie vingerafdruk scanner bij de s10e. In het begin deed hij top, maar de laatste maanden faalt hij ongeveer 20 van de 21 keer dat ik het probeer. Heb al meerdere keren mijn vingers opnieuw ingesteld.

Gebruik daarom nu de pin of gezicht maar vind scanner fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@hsb85, de vingerafdruk scanner van mijn S10 doet het ook 9 van de 10 keer niet. Daarom unlock ik meestal via een patroon. Ik heb deze telefoon pas een paar maanden dus ik kan het niet vergelijken met eerdere Samsung Android OS releases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 17:48
@doogster s10e heeft alleen een traditionele scanner in de power button heb nu beide wijsvingers twee keer gescand. Werkt nu wel weer goed, ben benieuwd voor hoe lang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

doogster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:34:
@hsb85, de vingerafdruk scanner van mijn S10 doet het ook 9 van de 10 keer niet. Daarom unlock ik meestal via een patroon. Ik heb deze telefoon pas een paar maanden dus ik kan het niet vergelijken met eerdere Samsung Android OS releases.
Hier werkt de S10 (via het scherm) gewoon prima. Wellicht even opnieuw instellen?

Hier gaat het 90/100 keer gewoon prima. En als het niet gaat, is dat meestal omdat er wat tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een keer een vinger opnieuw moeten scannen op mijn s10e, een klein sneetje maakte een hoop verschil voor de software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:51
doogster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:34:
Zelfde ervaring hier met een S10 na een upgrade van een S8, zwaar knudde voor een high end toestel. In het begin dacht ik dat het aan mij lag en wel zou wennen, maar zelfs na een paar maanden het ik maar ongeveer 50% herkenning.
Het vreemde is dat als ik de FP Test doe bij FP settings, of als ik in-app zaken moet unlocken, de scanner veel beter lijkt te functioneren. Gelukkig werkt face recognition wel betrouwbaar en vlot, maar in het donker is het soms een beetje behelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-10 09:09
hsb85 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:48:
Hoe gaat het met jullie vingerafdruk scanner bij de s10e. In het begin deed hij top, maar de laatste maanden faalt hij ongeveer 20 van de 21 keer dat ik het probeer. Heb al meerdere keren mijn vingers opnieuw ingesteld.

Gebruik daarom nu de pin of gezicht maar vind scanner fijner.
Ik merk dat de scanner in mijn S10e (aan de mensen hierboven: dat is dus niet zo'n geval achter het scherm zoals jullie in je S10 hebben) er slecht tegen kan als mijn vinger vet, nat of bezweet is. Met schone vingers doet hij het prima. Nu met de hitte heb ik mijn meestgebruikte vinger (rechter duim) er 2x ingezet: 1x warm en bezweet en 1x schoon en droog. Dat helpt een hele hoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Daar kan de S10 ook slecht tegen.
Sterker nog, hij heeft al problemen als je:
- Te hard
- Te zacht
- Te kort
- Te lang

...drukt. 8)7

De fysieke scanner op de S8 was niet echt ideaal, maar die hippe ultrasone scanner achter het scherm blijkt voor mij toch nog een stuk minder praktisch. Als Face Unlock niet zo goed zou werken zou ik de S10 al lang weg hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27

Sherlock

No Shit

Op de zijkant van mijn Sony Experia compact Z5 zat de scanner in de zijkant in de power button en dat was echt helemaal fantastisch geweldig precies zoals het moest zijn. _/-\o_

De Galaxy S8 die ik daarna had was wel een heel fijne telefoon, maar kon niet tippen aan de fingerprintscanner van de Sony. En de S10 is gewoon nog een stukje minder, voor mij vooral door de locatie van het ding, want het werkt 9 van de 10 keer prima.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij moeten sommigen hier de vingerafdrukscanner eens opnieuw instellen. En dan bij het configureren niet de hele tijd op dezelfde manier indrukken, maar echt elke keer net wat anders. Alsof je hem net uit je broekzak pakt en indrukt zonder te kijken. Pas dan wordt ie goed geconfigureerd en werkt ie betrouwbaar. Eventueel inderdaad een dubbele registratie maken van je vinger voor koud/warm bezweet/droog.

Ik heb hier werkelijk geen problemen met dat ding en het werkt gewoon prima. Al heeft ie vaak al mn hoofd gescanned voor mn duim bij de lezer zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:35:
Volgens mij moeten sommigen hier de vingerafdrukscanner eens opnieuw instellen. En dan bij het configureren niet de hele tijd op dezelfde manier indrukken, maar echt elke keer net wat anders. Alsof je hem net uit je broekzak pakt en indrukt zonder te kijken. Pas dan wordt ie goed geconfigureerd en werkt ie betrouwbaar. Eventueel inderdaad een dubbele registratie maken van je vinger voor koud/warm bezweet/droog.

Ik heb hier werkelijk geen problemen met dat ding en het werkt gewoon prima. Al heeft ie vaak al mn hoofd gescanned voor mn duim bij de lezer zit...
Dat heb ik al verschillende keren gedaan, aangezien dat de #1 tip is bij de veelvuldige klachten met de FP scanner van de S10. Op allerlei manieren/posities, meer afdrukken. Bij het "FP Number" testje in de FP settings werkt het zoals gezegd bijna altijd goed, net als app unlock (Bank/PayPal etc.).

Maar als hij bij de meesten gewoon 95% betrouwbaar werkt dan zou het natuurlijk ook nog een exemplarisch probleem kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 13:16
Ik heb op mijn S10 sinds 2 a 3 weken ineens dat mijn bluetooth niet aan te zetten valt. Ik had al van alles geprobeerd wat op meerdere sites staat zoals de bluetooth app resetten en cache partities wissen.

Dit had allemaal geen effect dus vandaag alles maar naar fabrieksinstellingen terug gezet. Maar ook nu is het probleem er nog.

Kan wel op de optie drukken alleen gaat die meteen weer terug of gewoon geen reactie op de actie.

Herkend iemand dit of weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
RemCom87 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:26:
Ik heb op mijn S10 sinds 2 a 3 weken ineens dat mijn bluetooth niet aan te zetten valt. Ik had al van alles geprobeerd wat op meerdere sites staat zoals de bluetooth app resetten en cache partities wissen.

Dit had allemaal geen effect dus vandaag alles maar naar fabrieksinstellingen terug gezet. Maar ook nu is het probleem er nog.

Kan wel op de optie drukken alleen gaat die meteen weer terug of gewoon geen reactie op de actie.

Herkend iemand dit of weet iemand een oplossing hiervoor?
Software opnieuw flashen? Anders terugsturen voor garantie.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 13:16
Als niemand wat weet toevallig en de volgende maandelijkse patch lost niks op wordt het ook een garantie gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipermakedonsk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-05-2024
Tiduz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:51:
Na de nieuwe update vandaag word mn telefoon heet en zie ik dit bij batterij info , iemand anders ook last van?

[Afbeelding]
Ja ik heb dit ook. Mijn telefoon wordt ook heet en de batterij gaat VEEL korter mee. 2.5x minder zelfs. Tegen 16.00 uur is het 30% bij minimaal gebruik terwijl voor de update dit ruim 60 of 70% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10 19:36
ik heb de dag erna een cache reset gedaan en tot nu toe is het opgelost lijkt het, hoop ik dan. snap nog steeds niet waardoor het kwam hij werd echt gloeiend heet en weet zeker dat het pas begon na die update.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 28-10 14:48

netblade

Sunrise

Sinds ik mijn telefoon heb gereset naar de fabrieksinstellingen werkt bellen via de assistent niet meer. Tamelijk vervelend. De assistent geeft aan dat deze nog niet kan bellen, onzin want mijn oneplus 8 kan wel gewoon bellen op dezelfde manier. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen cq oplossen?

Oke geen idee wat ik gedaan heb buiten dat ik engels uit de voice settings heb gehaald, het lijkt nu weer te werken...

[ Voor 16% gewijzigd door netblade op 01-07-2020 11:30 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jassy
Mijn S10 PHN vond zojuist een update met de Juli security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:36
Sinds een tijdje heb ik Blokada op m'n S10 staan. Ideaal, had ik eerder moeten doen. Maar nu zie ik dat echt constant web.facebook.com wordt geblokkeerd. Iemand een idee welke app dit aanroept? Ik heb zelf geen FB (gelukkig niet) en ik vind dit dan toch wel apart. Zit dit in een FB sdk van een app ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
W84 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:18:
Sinds een tijdje heb ik Blokada op m'n S10 staan. Ideaal, had ik eerder moeten doen. Maar nu zie ik dat echt constant web.facebook.com wordt geblokkeerd. Iemand een idee welke app dit aanroept? Ik heb zelf geen FB (gelukkig niet) en ik vind dit dan toch wel apart. Zit dit in een FB sdk van een app ofzo?
Misschien de facebook pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Replar schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Misschien de facebook pixel?
Hm, dat is wel een goeie. Zou best kunnen ja. Sowieso echt bizar wat er allemaal op de achtergrond draait en data aan het uitwisselen is. Ook in apps. Toch fijn dat Blokada en AdAway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
@W84, zouden het de Facebook systeem-apps zijn die Samsung standaard op Android plaatst? Kijk een bij Apps en dan Systeem Apps, scroll dan naar de 'F' en zie daar 4 Facebooks systeem apps. Ik heb deze apps uitgeschakeld.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
doogster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:13:
@W84, zouden het de Facebook systeem-apps zijn die Samsung standaard op Android plaatst? Kijk een bij Apps en dan Systeem Apps, scroll dan naar de 'F' en zie daar 4 Facebooks systeem apps. Ik heb deze apps uitgeschakeld.

Ben benieuwd...
Die heb ik day 1 al uitgeschakeld, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Blijft toch gek, ook als de S10 in idle of slaap is wordt web.facebook.com geblokkeerd door Blokada. Ik kan er weinig over vinden, maar vraag mij toch af welke app dit doet. Alle FB gerelateerde apps zijn uitgeschakeld en ik heb zelf geen FB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
@W84, zelfs een app als Marktplaats gebruikt allerlei trackers, waaronder de Facebook Pixel. Er zullen vast veel meer apps zijn waarin tracking is ingebakken.

Iets dat mij dan weer bezig houdt: Ik vind het zelf lastig beoordelen wat deze trackers functioneel kunnen doen en of bijvoorbeeld mijn browser op Android, Firefox, ook geraakt wordt door deze trackers uit andere apps. Ik gebruik overigens de Firefox Add Ons Ublock Origin, DecentralEyes en Cookie Auto-Delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:05
Mijn vriendin en ik hebben beiden een Galaxy S10 (zij een E) en ervaren de laatste tijd veel vastlopers. Sinds de nieuwste update loopt Chrome vaker vast dan dat die het gewoon doet bij het opstarten. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 20:26

SilencerNL

No remorse

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:27:
Mijn vriendin en ik hebben beiden een Galaxy S10 (zij een E) en ervaren de laatste tijd veel vastlopers. Sinds de nieuwste update loopt Chrome vaker vast dan dat die het gewoon doet bij het opstarten. Hebben meer mensen hier last van?
Ja, dat herken ik. Chrome loopt gewoon even vast. Als je dan even schakelt tussen openstaande apps, werkt het weer. Wel heel vervelend!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 16:27
Hier dezelfde ervaring sinds 3/4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 15:05
Hm daar is iets niet goed getest bij de laatste update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:36
Sinds ik mijn S10e heb zegt hij dat ik aan het roamen ben (R boven de balkjes met bereik) terwijl ik met een Nederlandse simkaart in Nederland ben. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:55
Ik dacht dat ik de enige was, maar blijkbaar ligt het niet aan mij... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb Chrome eraf gegooid en gebruik nu de Samsung Browser. Chrome trok heel hard aan mijn batterij en inderdaad veel vastlopers en lag. Sinds ik de Samsung Browser gebruik heb ik nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:55:
Hm daar is iets niet goed getest bij de laatste update..
Dezelfde melding wordt gemaakt in het Xiaomi Mi 9T topic. Het lijkt dus niet iets te zijn dat specifiek aan Samsung ligt

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik merkte het al voor de update. Volgens mij is het een probleem met Chrome zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
esky schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:13:
Sinds ik mijn S10e heb zegt hij dat ik aan het roamen ben (R boven de balkjes met bereik) terwijl ik met een Nederlandse simkaart in Nederland ben. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Een mvno op het t-mobile netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door esky op 28-07-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk je verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
S_Chief schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:44:
Dan is dat hoogstwaarschijnlijk je verklaring.
Zelfde simkaart in vorige mobiel had geen roaming in NL, dus ik denk niet dat het aan de simkaart of provider ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 30-09 20:13
Iemand enig idee of er een (compacte) opvolger gaat komen voor de S10e? Eind van dit jaar een nieuwe telefoon en ik mik op formaat S10e / iPhone SE2020. Nog nooit een iPhone gehad maar ik zie dat de iPhone12 ook in dit formaat beschikbaar gaat komen.

Gaat Samsung (of een ander merk desnoods) hier nog iets tegenover zetten voor zover jullie bekend? Straks moet ik aan een iPhone...dat kan ik aan mijn sociale kring maar moeilijk verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Geen probleem hier met een S10+
Na de laatste update ook geen reset gedaan. Update daarvoor wel (preventief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-10 13:28
Ik ben van plan om mijn oude Samsung in te ruilen voor een S10 op de Samsung-website, maar ik heb dus het scherm laten repareren bij een Samsung-winkel. Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Laatst online: 16:26
XoReP schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:49:
[...]
Geen probleem hier met een S10+
Na de laatste update ook geen reset gedaan. Update daarvoor wel (preventief)
Ik had het ook (schijnt bekend probleem te zijn) & heb nu Chrome Beta geïnstalleerd. Misschien is het een placebo-effect, maar het lijkt over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:58:
Zijn er hier mensen die Google Camera (https://www.xda-developer...ith-a-google-camera-port/) gebruiken op hun S10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 30 Jul 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
· The security of your device has been improved.
* Bootloader version has been updated; downgrade not possible anymore

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19241737
Build date Thu, 16 Jul 2020 10:11:47 +0000
Security Patch Level 2020-08-01
Multi-CSC OXM
PDA G975FXXU8CTG4
CSC G975FOXM8CTG4
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/922/i68EGc.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will be reset

SM-G975F OXM multi CSC ( ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG BRI CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL THR TPA TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV )

single : ( BTC BTU CPW DOO EMP GLB GTO LYS MAT MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEB TEL TMC TNZ VAU VNZ WTL XFA XFV XNZ XSA )

by default : XEF

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
dedominee schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:10:
Iemand enig idee of er een (compacte) opvolger gaat komen voor de S10e? Eind van dit jaar een nieuwe telefoon en ik mik op formaat S10e / iPhone SE2020. Nog nooit een iPhone gehad maar ik zie dat de iPhone12 ook in dit formaat beschikbaar gaat komen.

Gaat Samsung (of een ander merk desnoods) hier nog iets tegenover zetten voor zover jullie bekend? Straks moet ik aan een iPhone...dat kan ik aan mijn sociale kring maar moeilijk verkopen ;)
Telefoons met high-end chipsets van klein formaat zijn een soort uitgestorven ras helaas. Kleinere telefoons moet je tegenwoordig zoeken in een lager segment, zoals de pixel 3a bijvoorbeeld.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 30-09 20:13
PSV-EHV schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Telefoons met high-end chipsets van klein formaat zijn een soort uitgestorven ras helaas. Kleinere telefoons moet je tegenwoordig zoeken in een lager segment, zoals de pixel 3a bijvoorbeeld.
Hmm, jammer. Wordt toch overstappen naar een iPhone 12 dan vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
PSV-EHV schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:17:
[...]

vroeger had je nog sony die hun Z-lijn ook in klein formaat had, dat liep als een trein bij een grote doelgroep. erg jammer dat ze daarmee gestopt zijn. tegenwoordig is een kleiner toestel ook minder goed dan high-end toestellen.

als je echt onder de 5 inch wil zitten (zoals de iphone se) kan ik eigenlijk niks meer vinden met een beetje goeie specs, behalve.. de iphone se 8)7 @dedominee

https://tweakers.net/smar...rmt_B0i_A3UX0gX5MjiXkr5AQ

[ Voor 38% gewijzigd door giovanni2903 op 30-07-2020 15:57 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
giovanni2903 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:47:
[...]

vroeger had je nog sony die hun Z-lijn ook in klein formaat had, dat liep als een trein bij een grote doelgroep. erg jammer dat ze daarmee gestopt zijn. tegenwoordig is een kleiner toestel ook minder goed dan high-end toestellen.

als je echt onder de 5 inch wil zitten (zoals de iphone se) kan ik eigenlijk niks meer vinden met een beetje goeie specs, behalve.. de iphone se 8)7 @dedominee

https://tweakers.net/smar...rmt_B0i_A3UX0gX5MjiXkr5AQ
Vergeet niet dat de iPhone SE ook enorme bezels heeft, dus het is niet zo dat de 4,7 inch de voorkant vult. De Galaxy S10e is maar net iets groter dan de iPhone SE qua totaal formaat, terwijl het scherm van de S10e 5,8 inch is en de SE 4,7 inch. Dus in principe is de SE net zo groot als andere 5,8 inch telefoon, maar dan met een kleiner scherm.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 22:57
Bij wie werkt Google Assistent goed op de S10? Bij mij reageert de assistent alleen als ik op de bixby button klik (is geremapped), maar de assistent start niet op bij het commando 'Ok Google'.

Ik heb al deze stappen al gevolgd: https://support.google.com/assistant/answer/9795643

Gisteren kreeg ik het 15 min werkend en opende de assistent zich wanneer ik 'Ok Google' riep, maar nu reageert die daar niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
PSV-EHV schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Vergeet niet dat de iPhone SE ook enorme bezels heeft, dus het is niet zo dat de 4,7 inch de voorkant vult. De Galaxy S10e is maar net iets groter dan de iPhone SE qua totaal formaat, terwijl het scherm van de S10e 5,8 inch is en de SE 4,7 inch. Dus in principe is de SE net zo groot als andere 5,8 inch telefoon, maar dan met een kleiner scherm.
I know, zijn bijna even grote toestellen. Ik zou sws voor de s10e gaan of voor die nieuwe one plus ofzo ipv een naaiphone. Maarja ieder zn ding ofc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10 12:03
Net even handmatige check gedaan, er is een nieuwe update beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sleehond schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:17:
Net even handmatige check gedaan, er is een nieuwe update beschikbaar!
Hier ook (y)

- De stabiliteit van Camera is verbeterd.
- Wifi verbinding en stabiliteit zijn verbeterd.
- De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
Brumax schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Hier ook (y)

- De stabiliteit van Camera is verbeterd.
- Wifi verbinding en stabiliteit zijn verbeterd.
- De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
Die wifi zou dus echt enorm stabiel moeten zijn want dat staat in bijna elke release notes.

Wat ik niet snap ik dat het update scherm een knal blauwe achtergrond heeft. Waarom niet gewoon zwart, scheelt energie voor het display en warmte.

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 03-08-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
JBS schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:28:
[...]

Zijn er hier mensen die Google Camera (https://www.xda-developer...ith-a-google-camera-port/) gebruiken op hun S10?
Toevallig ben ik hier naar aan het kijken deze dagen. Heb de Gcam erop gezet via déze link maar kan niet zeggen dat het substantieel beter is. Rechts is Gcam en links is S10e - beide op volledige resolutie. De Gcam werkt toch nét wat brakker en de front-camera werkt niet (niet dat die gebruikt wordt :p ). Mocht je tips hebben hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTd4OLAZtnZh_YXtojaRWDChLrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoLlHcIqnwnfAnww8VNdHhqy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6SCXgH1iUWGVgfbUKTF3HEatNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agU89MzdkPpuLbKbmHcinMm1.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door Reaper.JA2 op 05-08-2020 16:28 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Reaper.JA2 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Toevallig ben ik hier naar aan het kijken deze dagen. Heb de Gcam erop gezet via déze link maar kan niet zeggen dat het substantieel beter is. Rechts is Gcam en links is S10e - beide op volledige resolutie. De Gcam werkt toch nét wat brakker en de front-camera werkt niet (niet dat die gebruikt wordt :p ). Mocht je tips hebben hoor ik het graag.

[Afbeelding][Afbeelding]
ondanks dat de gcam ervoor zorgt dat de selfie cam het niet doet is die foto een stuk realistischer qua kleur. veel fijner om naar te kijken. het is een tijd geleden dat ik zo een realistische foto heb gezien qua kleur en ook nog zonder teveel ruis/pixels etc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerrythafast
Toch mooi! Drie OS upgrades voor de S10 serie :) Te lezen op de frontpage:
nieuws: Samsung belooft drie OS-upgrades voor dure telefoons vanaf Galaxy S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Reaper.JA2 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat is de reden dat de foto van de Gcam breder is en meer laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
giovanni2903 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
ondanks dat de gcam ervoor zorgt dat de selfie cam het niet doet is die foto een stuk realistischer qua kleur. veel fijner om naar te kijken. het is een tijd geleden dat ik zo een realistische foto heb gezien qua kleur en ook nog zonder teveel ruis/pixels etc
In dat geval: geef het een kans! De foto's zijn nog niet te vergelijken met een Pixel 3a - wellicht nog wat tweaken aan instellingen, maar de kleuren zijn inderdaad beter.
Loei123 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:36:
[...]
Wat is de reden dat de foto van de Gcam breder is en meer laat zien?
Dat weet ik ook niet. Zowel Gcam op 4:3 en Samsung dacht ik ook - staat op "full".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Reaper.JA2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

In dat geval: geef het een kans! De foto's zijn nog niet te vergelijken met een Pixel 3a - wellicht nog wat tweaken aan instellingen, maar de kleuren zijn inderdaad beter.

[...]

Dat weet ik ook niet. Zowel Gcam op 4:3 en Samsung dacht ik ook - staat op "full".
dat ga ik zeker doen, is het filmen ook zonder teveel functies die niet werken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
giovanni2903 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:39:
[...]
dat ga ik zeker doen, is het filmen ook zonder teveel functies die niet werken? :P
Net getest, alles werkt hier goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
postvoordennis schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:35:
Bij wie werkt Google Assistent goed op de S10? Bij mij reageert de assistent alleen als ik op de bixby button klik (is geremapped), maar de assistent start niet op bij het commando 'Ok Google'.

Ik heb al deze stappen al gevolgd: https://support.google.com/assistant/answer/9795643

Gisteren kreeg ik het 15 min werkend en opende de assistent zich wanneer ik 'Ok Google' riep, maar nu reageert die daar niet meer op.
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Hier geen problemen met het oproepen van de home assistent om mijn S10 (ik gebruik wel nova launcher)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 08:12
Ik heb nu een jaar mijn Galaxy S10 en ben er over het algemeen zeer tevreden over.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat het toestel in zomerse omstandigheden érg warm wordt en de accu snel leegloopt.
Ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen en of dit op te lossen is. Komt het door de buitentemperatuur of de directe zonnewarmte of komt het doordat het oledscherm naar fullpower helderheid schiet buiten?
Het gebeurt als ik geen gebruik maar van wifi, kan het misschien komen dat de telefoon in het buitenland constant loopt te zoeken naar een goede zendmast?

[ Voor 15% gewijzigd door Tweddy op 07-08-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Tweddy schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:27:
Ik heb nu een jaar mijn Galaxy S10 en ben er over het algemeen zeer tevreden over.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat het toestel in zomerse omstandigheden érg warm wordt en de accu snel leegloopt.
Ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen en of dit op te lossen is. Komt het door de buitentemperatuur of de directe zonnewarmte of komt het doordat het oledscherm naar fullpower helderheid schiet buiten?
Het gebeurt als ik geen gebruik maar van wifi, kan het misschien komen dat de telefoon in het buitenland constant loopt te zoeken naar een goede zendmast?
Hier ook last van, dan is het wel elke 24 uur laden.
Komt volgens mij puur door de warmte, ik gok dat elk toestel hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bij temperaturen boven de 25 gaat je accu idd snel leeg, is niks tegen te doen. gewoon proberen zoveel mogelijk uit de zon te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
Werkt het wel als je de taal op Engels zet? Heb het zojuist even aangezet maar heb m'n telefoon op Engels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Sinds de laatste update heb ik barslechte batterij.. iets vreet alles weg, maar zie nog niks.
Nu net op reis en Android auto in gebruik, batterij verliest lading ipv bij te laden, niet normaal.
Vnv eens cache wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bij mij was Whatsapp een enorme drain.. ik heb de laatste beta van APK mirror gedownload en toen was het over. Alleen zo extreem als jij het benoemd was het bij mij nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 22:53
Hakki schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:01:
Sinds de laatste update heb ik barslechte batterij.. iets vreet alles weg, maar zie nog niks.
Nu net op reis en Android auto in gebruik, batterij verliest lading ipv bij te laden, niet normaal.
Vnv eens cache wissen
Als je niet de juiste carcharger gebruikt, kan hij idd leeglopen tijdens gebuik van apps in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-10 21:27
hmm is mij opgevallen dat mijn microSD kaart niet gezien/herkend wordt door mijn S10. De SD kaart werkt wel gewoon op mijn laptop. Ik heb trouwens geen idee of het ooit heeft gewerkt- ik heb het nooit geprobeerd te gebruiken hiervoor, ook niks vreemds mee gedaan, alleen een simkaartje wat er in heeft gezeten. Kan het stof zijn wat op de pinnetjes aan de binnenkant zit of is dit iets wat al vaker voor is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Reaper.JA2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

[...]

Met "full" bedoelen ze fullscreen, oftewel nog erger verknipt dan 16:9... Die stand is echt alleen nuttig als je een achtergrondplaatje wilt schieten voor je lockscreen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rrtan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:38:
hmm is mij opgevallen dat mijn microSD kaart niet gezien/herkend wordt door mijn S10. De SD kaart werkt wel gewoon op mijn laptop. Ik heb trouwens geen idee of het ooit heeft gewerkt- ik heb het nooit geprobeerd te gebruiken hiervoor, ook niks vreemds mee gedaan, alleen een simkaartje wat er in heeft gezeten. Kan het stof zijn wat op de pinnetjes aan de binnenkant zit of is dit iets wat al vaker voor is gekomen?
Helemaal geen herkenning? Of geen bestanden zichtbaar?
Dat laatste kan wijzen op een verkeerde indeling van de sd-kaart.
Backup anders eens belangrijke bestanden op je pc en probeer het kaartje eens binnen Android te formateren. Als die daar dus wel zichtbaar is...

Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Opslag -> Geavanceerd -> Op je SD-Kaart drukken onder 'Draagbare Opslag' en dan op 'Formateren' drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
thecompany schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Werkt het wel als je de taal op Engels zet? Heb het zojuist even aangezet maar heb m'n telefoon op Engels staan.
Dat maakt geen verschil. Zodra ik Google Maps open reageert de telefoon wel op 'Ok Google'. Ook na het afsluiten van Google Maps werkte het vannochtend even, maar inmiddels niet meer. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Mau_Maus schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:09:
[...]

Helemaal geen herkenning? Of geen bestanden zichtbaar?
Dat laatste kan wijzen op een verkeerde indeling van de sd-kaart.
Backup anders eens belangrijke bestanden op je pc en probeer het kaartje eens binnen Android te formateren. Als die daar dus wel zichtbaar is...

Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Opslag -> Geavanceerd -> Op je SD-Kaart drukken onder 'Draagbare Opslag' en dan op 'Formateren' drukken.
Nee hij ziet de SD kaart dus helemaal niet... Zie hieronder een screenshot. Alsof er geen kaart in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e34CQYJQVyXqIKZp2CdSKY_r7qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZ0iosWpGebC2nfWuHZD97vW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rrtan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:18:
[...]

Nee hij ziet de SD kaart dus helemaal niet... Zie hieronder een screenshot. Alsof er geen kaart in zit.

[Afbeelding]
Al lijkt dit inderdaad niet goed... Je zit nu onder 'Mijn bestanden' en niet bij Opslag onder Instellingen.
Daar zie je dus ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hm welke banden kan de s10e nou stapelen voor CA?

Heb er tijdelijk even 2 sims in... En de actieve sim voor data verbind waar mogelijk met b1/b3/b3/b8/b38 terwijl de actieve sim voor spraak (volte) met B20 verbonden is?

Maar heb nog nooit gezien dat B8 en B20 in CA voor kwamen...?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Mau_Maus schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Al lijkt dit inderdaad niet goed... Je zit nu onder 'Mijn bestanden' en niet bij Opslag onder Instellingen.
Daar zie je dus ook niks?
Nope dat klopt, ik zie daar inderdaad geen SD Kaart optie o.i.d. alleen de main storage is zichtbaar...
Pagina: 1 ... 63 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support