Ik heb mijn normale S10, maandagavond aangemeld ter reparatie. Batterij duur is echt stukken vooruit gegaan:)! Ik zou alleen wel even zeker weten dat je batterij gaar is. Heb zelf een paar dagem AccuBattery gedownload en kwam nog maar 82% Health. Eventueel zou je hem voor 15:00 aanmelden en dan heb je hem de volgende dag terug:)! Ik ben al met al erg tevreden met de Support en RMA van SamsungRebel8319 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:42:
Ik heb nu sinds iets meer dan een maand de S10E .. kom van de Oneplus 6 vandaan , en ik wist wel dat ik iets op batterij capaciteit ging inleveren , maar ik heb het gevoel dat de baterij echt niet goed is.
Ik haal hem vanochtend van de lader af , uurtje of 8 .. en ik heb er echt vrij weinig mee gedaan vandaag en hij was om 19u vanavond al dood.
Laatste weken laad ik hem zeker elke dag 2 keer op in de middag omdat ik s avonds niks meer kan.
Mijn Oneplus had op t einde vd dag nog 70% als ik vrij weinig mee deed , en was bijna 2 jaar oud.
Ik vind het verder een toptoestel qua grootte en camera .. maar ik baal echt zo van die batterij.
Mijn vraag is , ervaren jullie dit ook zo ..of moet ik hem nu al ter reparatie aanbieden ?
Had je een verzekering of is dit via normale garantie verlopen?DutchLegendX schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:07:
Toestel zojuist aangemeld ter reparatie voor de batterij. Als het goed is, wordt die morgen opgehaald en heb ik hem donderdag of vrijdag weer binnen.
Ik vind mijn accu ook bizar snel gaan, heb accubattery weer even geinstalleerd om te kijken op hoeveel % die zit.
Moest je bepaalde zaken testen voordat je goedkeuring kreeg op je replacement?
Data backup gedaan? Welke software? Was de data weg?
Gewoon via de normale reguliere garantie. Ik heb contact gehad met een servicemedewerker via FB Messenger en heb zelf wel expliciet gevraagd wanneer deze onder de garantie zou vallen. Zei vertelde mij alleen als het toestel geen val stoot of vochtschade had, wat bij dus niet het geval was.xeoMe schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:29:
[...]
Had je een verzekering of is dit via normale garantie verlopen?
Ik vind mijn accu ook bizar snel gaan, heb accubattery weer even geinstalleerd om te kijken op hoeveel % die zit.
Moest je bepaalde zaken testen voordat je goedkeuring kreeg op je replacement?
Data backup gedaan? Welke software? Was de data weg?
Hoefde eigenlijk verder niks aan te tonen, ik heb voor mezelf de data opgeslagen via Smart Switch op de computer maar heb zelf besloten om met een clean install (behalve contacten en oproepgeschiedenus) verder te gaan. Toen ik het toestel weg heb gestuurd had ik al een reset gedaan:) Als je nog wat meer moet weten, hoor ik het graag!
Edit: ik heb wel aangegeven dat de batterij 82% health zat op AccuBattery
[ Voor 3% gewijzigd door DutchLegendX op 03-04-2020 06:49 ]
na hoeveel maanden was dit? ik heb mijn s10 sinds 8 maart 2019 en heb nog 86%DutchLegendX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:01:
[...]
Ik heb mijn normale S10, maandagavond aangemeld ter reparatie. Batterij duur is echt stukken vooruit gegaan:)! Ik zou alleen wel even zeker weten dat je batterij gaar is. Heb zelf een paar dagem AccuBattery gedownload en kwam nog maar 82% Health. Eventueel zou je hem voor 15:00 aanmelden en dan heb je hem de volgende dag terug:)! Ik ben al met al erg tevreden met de Support en RMA van Samsung
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Release, in ieder geval besteld op 22 feb:)giovanni2903 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:09:
[...]
na hoeveel maanden was dit? ik heb mijn s10 sinds 8 maart 2019 en heb nog 86%
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik denk ook dat het aan Voda ligt, maar idd vrienden met een ander toestel hebben op die plekken vaak prima bereik met Vodafone...mxmemx schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:21:
Al.sinds release de s10 en toen ook de overstap.gemaakt naar vodafone. Ik vermoede dat vodafone een kut verbinding had omdat ik vaak e ontving en geen 4g+ menig onderzoek verder en vodafone claimt telkens dat er geen conflicten zijn zoals bij mij. Ook in huis met de wifi heb ikamper bereik op epnten waar mijn vriendin met s9wel goed bereik heeft. Zodra ik mn mobiel opnieuw opstart is alles verholpen en heb weer goed verbinding. Dag erna begint hetzelfde gedoe. Vanzelfsprekend wil ik niet 2x per dag (thuis en buiten) mn mobiel hoeven opstarten. Is dit softwsre matig te regelen of is het een defect in mn samsung s10?
Ik zelf ook nog maar 85%giovanni2903 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:09:
[...]
na hoeveel maanden was dit? ik heb mijn s10 sinds 8 maart 2019 en heb nog 86%

Ik vind mijn batterij dus ook echt extreem zwak. Ik presteer het om tegen de klok van 12u al op 45% te zitten. En dan doe ik niet heel veel geks.. Ik ga eens contact met Samsung opnemen en laat wel iets weten..
Laat maar even weten, als het jou lukt een nieuwe batterij onder garantie te krijgen ga ik het ook doenJDL15 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:20:
[...]
Ik zelf ook nog maar 85%
Ik vind mijn batterij dus ook echt extreem zwak. Ik presteer het om tegen de klok van 12u al op 45% te zitten. En dan doe ik niet heel veel geks.. Ik ga eens contact met Samsung opnemen en laat wel iets weten..
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb mijn Samsung s10e gisteren dus laten ophalen na aanmelding via de samsung site.giovanni2903 schreef op zondag 5 april 2020 @ 02:38:
[...]
Laat maar even weten, als het jou lukt een nieuwe batterij onder garantie te krijgen ga ik het ook doen
Word Maandag naar gekeken , dus wacht het af.
Wel super goeie service van samsung dat ze hem zo snel komen ophalen en weer thuis bezorgen.
Ben benieuwd
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Mmmm... 45% tegen 12u klinkt meer als de beruchte abnormale Android System standby drain dan een accu die 15% van de capaciteit kwijt zou zijn, tenzij je al >2u SOT hebt natuurlijk.JDL15 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:20:
[...]
Ik zelf ook nog maar 85%
Mijn S10 van een paar maanden oud zit volgens AccuBattery op 92%, maar de accuduur is prima. Ik zou de meting van AccuBattery met een flinke korrel zout nemen (ook uit eigen ervaring met een S8).
Een zinvollere meting is waarschijnlijk met een USB capaciteitsmeter gebruiken om te kijken wat er daadwerkelijk in de accu gaat bij laden van ca. 0 -> 100%.
Tip
Vanuit deze app is de interne battery health voor de S10 uit te lezen, werkte ook voor de S8:
https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo
(Personal - Dan 3x op "Usage History" klikken -> Bij mij 99.8%)
[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 06-04-2020 10:00 ]
            Ik kreeg de One UI 2.1 Update zojuist binnen voor de S10!

Hij is bezig op mijn S10+.iisworks schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:24:
hoi
            Hij wordt vandaag opgehaald en ik zou hem binnen 3 dagen terug krijgen.. Ik laat het jullie weten.
Gisteren nog eens getest: telefoon om 9u van de lader werd gehaald (heel even nieuws gelezen) en om 15:30 voor het eerst er weer op gekeken (was de hele tijd aan het schilderen), 60% over en verder niks gedaan.
Heb al verschillende malen een factory reset gedaan (sowieso na elke android of One UI update), maar helaas zonder resultaat.
            Gisteren nog eens getest: telefoon om 9u van de lader werd gehaald (heel even nieuws gelezen) en om 15:30 voor het eerst er weer op gekeken (was de hele tijd aan het schilderen), 60% over en verder niks gedaan.
Heb al verschillende malen een factory reset gedaan (sowieso na elke android of One UI update), maar helaas zonder resultaat.
            Mijn S10 Lite dit weekend (eindelijk) geïnstalleerd en ingebruik genomen. 
Ging allemaal erg soepel zonder problemen.
Wat mijn wel opviel is dat de Galaxy helaas geen home screen looping heeft zoals mijn oude LG.
Zal wel door dat gare Bixby home screen komen.
Bij reviews van LG telefoons lees je vaak als minpunt dat er veel extra software standaard wordt meegeleverd.
Hier hoor ik niet zoveel over bij Galaxy telefoons maar ik moet zeggen dat er uit de doos vele malen meer software staat op de Galaxy dan op mijn LG toen de tijd.
Anyway ik heb de telefoon pas een weekend in gebruik maar de eerste indruk is wel positief.
PS.
Iemand een idee waarom mijn S10 Lite continu de WiFi verbinding verbreekt op mijn werk terwijl mijn Galaxy A7 en mijn oude LG hier nooit problemen mee hebben.
Thuis blijft de WiFi op mijn S10 Lite wel gewoon goed en continu werken.
            Ging allemaal erg soepel zonder problemen.
Wat mijn wel opviel is dat de Galaxy helaas geen home screen looping heeft zoals mijn oude LG.
Zal wel door dat gare Bixby home screen komen.
Bij reviews van LG telefoons lees je vaak als minpunt dat er veel extra software standaard wordt meegeleverd.
Hier hoor ik niet zoveel over bij Galaxy telefoons maar ik moet zeggen dat er uit de doos vele malen meer software staat op de Galaxy dan op mijn LG toen de tijd.
Anyway ik heb de telefoon pas een weekend in gebruik maar de eerste indruk is wel positief.
PS.
Iemand een idee waarom mijn S10 Lite continu de WiFi verbinding verbreekt op mijn werk terwijl mijn Galaxy A7 en mijn oude LG hier nooit problemen mee hebben.
Geïnstalleerd zonder problemen. Wel heeft de update ARzone, Google Duo (die had ik uitgeschakeld staan) en Tips geïnstalleerdiisworks schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:24:
Dat viel mij op. Heb Duo direct weer uitgezet en de andere pictogrammen verborgen.Caayn schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:04:
[...]
Geïnstalleerd zonder problemen. Wel heeft de update ARzone, Google Duo (die had ik uitgeschakeld staan) en Tips geïnstalleerd
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb de firmware handmatig geupdate. Dit lijkt, bind me er niet op vast, degelijk te helpen. Als is het gevoelsmatig iets meer bereik. De wifi is nog steeds niet echt sterk, mijn vriendin naast me op de bank me s9 heeft volle wifi, ik 1-2 streepjes. Heb het gevoel dat die ontvanger bar slecht is.Prosperot schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:19:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik denk ook dat het aan Voda ligt, maar idd vrienden met een ander toestel hebben op die plekken vaak prima bereik met Vodafone...
Thanks, ik heb na een paar cycles heb ik 94% maar mijn batterij gaat echt kneiter snel leeg.DutchLegendX schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 06:48:
[...]
Gewoon via de normale reguliere garantie. Ik heb contact gehad met een servicemedewerker via FB Messenger en heb zelf wel expliciet gevraagd wanneer deze onder de garantie zou vallen. Zei vertelde mij alleen als het toestel geen val stoot of vochtschade had, wat bij dus niet het geval was.
Hoefde eigenlijk verder niks aan te tonen, ik heb voor mezelf de data opgeslagen via Smart Switch op de computer maar heb zelf besloten om met een clean install (behalve contacten en oproepgeschiedenus) verder te gaan. Toen ik het toestel weg heb gestuurd had ik al een reset gedaan:) Als je nog wat meer moet weten, hoor ik het graag!
Edit: ik heb wel aangegeven dat de batterij 82% health zat op AccuBattery
10:00 van de oplader gehaald, heb nu 47% met maar 2 uur schermtijd.
Heb wel altijd bluetooth, locatie en automatische helderheid aan.
Heb ook geen apps die schokkende battery drain hebben.
Hang niet teveel aan streepjes. Doe een speedtest en kijk dan of je slecht bereik hebt...mxmemx schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:18:
[...]
Ik heb de firmware handmatig geupdate. Dit lijkt, bind me er niet op vast, degelijk te helpen. Als is het gevoelsmatig iets meer bereik. De wifi is nog steeds niet echt sterk, mijn vriendin naast me op de bank me s9 heeft volle wifi, ik 1-2 streepjes. Heb het gevoel dat die ontvanger bar slecht is.
wat zegt dit nou eigenlijk dan? mijne zegt 100% na 13 maanden, lijkt me sterkiisworks schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:40:
[...]
Tip
Vanuit deze app is de interne battery health voor de S10 uit te lezen, werkte ook voor de S8:
https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo
(Personal - Dan 3x op "Usage History" klikken -> Bij mij 99.8%)
Gps/locatie aan is sowieso behoorlijke drain ( gebruik ik hobbymatig regelmatig, als ik vergeet om locatie uit te zetten is de accu merkbaar veel sneller leeg) , Bluetooth ook denk ik ( constant zoeken naar verbindingen?) maar die gebruik ik zelden..xeoMe schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:21:
[...]
Thanks, ik heb na een paar cycles heb ik 94% maar mijn batterij gaat echt kneiter snel leeg.
[ Voor 38% gewijzigd door Snotgeit op 06-04-2020 19:33 ]
Toevallig het scherm die 2u buiten in de zon gebruikt? Dan zou het best kunnen dat je met totaal een uur of 4 SOT (+ bijbehorende CPU) aardig door je accu heen bent?xeoMe schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:21:
[...]
Thanks, ik heb na een paar cycles heb ik 94% maar mijn batterij gaat echt kneiter snel leeg.
Gps en BT zou volgens mij in achtergrond niet spectaculair veel moeten verbruiken in verhouding tot de rest, tenzij je een GPS app actief gebruikt. Ik heb tegenwoordig Wifi, GPS en BT altijd aan voor achtergrond gebruik en het is niet dat dat nou heel veel harder gaat. Zet voor de grap je mobiele data maar eens uit, dan gaat hij opeens 10d mee in standby.
[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 06-04-2020 20:04 ]
ik heb altijd wifi+data tegelijk aan. thuis zit ik op wifi en als ik de deur uit ga zit ik dus op 4g. maakt dit veel uit tov thuis alleen de wifi aan en buitenshuis alleen data?iisworks schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:47:
[...]
Toevallig het scherm die 2u buiten in de zon gebruikt? Dan zou het best kunnen dat je met totaal een uur of 4 SOT (+ bijbehorende CPU) aardig door je accu heen bent?
Gps en BT zou volgens mij in achtergrond niet spectaculair veel moeten verbruiken in verhouding tot de rest, tenzij je een GPS app actief gebruikt. Ik heb tegenwoordig Wifi, GPS en BT altijd aan voor achtergrond gebruik en het is niet dat dat nou heel veel harder gaat. Zet voor de grap je mobiele data maar eens uit, dan gat hij opeens 10d mee in standby.
Ik had eigenlijk moeten zeggen: verwijder je SIM kaart maar eens, of zet je telefoon in flight mode.giovanni2903 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:56:
[...]
ik heb altijd wifi+data tegelijk aan. thuis zit ik op wifi en als ik de deur uit ga zit ik dus op 4g. maakt dit veel uit tov thuis alleen de wifi aan en buitenshuis alleen data?
Heel vroeger zette ik juist wifi uit om accu te besparen, maar dat is op de nieuwe socs een stuk zuiniger geworden. De telefoon schakelt zelf over op 4G als hij buiten bereik van een (betrouwbare) wifi verbinding komt. Binnen staat de 4G dataverbinding dus overwegend uit, maar hij zal natuurlijk altijd verbonden zijn nog voor spraakoproepen.
Op mijn S10e heb ik in de instellingen, bij Verbindingen, WiFi, Geavanceerd de optie "Oversch. naar mobiele gegevens" uitgezet. Als dat aan staat is de telefoon sterk geneigd de WiFi-verbinding te droppen wanneer de ontvangst daarvan even wat minder is. Misschien kun je die optie eens proberen uit te zetten?Telin schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:24:
Dank voor de reactie maar deze optie staat al uit. Mijn fout had ik in mijn vorige post erbij moeten vermelden.Jerrythafast schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:21:
[...]
Op mijn S10e heb ik in de instellingen, bij Verbindingen, WiFi, Geavanceerd de optie "Oversch. naar mobiele gegevens" uitgezet. Als dat aan staat is de telefoon sterk geneigd de WiFi-verbinding te droppen wanneer de ontvangst daarvan even wat minder is. Misschien kun je die optie eens proberen uit te zetten?
            Denk niet dat dat veel uit zal maken. Persoonlijk laat ik dit standaard aan staan, want als ik vanuit de woonkamer de tuin in loop en de schuifdeur niet ver genoeg openstaat dan heb ik onwerkbaar zwakke wifi (dubbel glas vormt een grotere blokkade dan een flinke muur), en dan is het wel fijn als hij automatisch overschakelt op 4G. 
Trouwens fijn dat in de UI 2.1 update de klassieke swipe gestures van onderkant naar boven weer selecteerbaar zijn (Back/Menu/Home)! Vond swipen vanuit zijkanten niet echt handig. Het enige wat me op de S10 tot nu toe eigenlijk tegenvalt is dat de powerknop voor mij te hoog zit.
Tip voor Screen Off gesture ipv gebruik powerknop:
https://play.google.com/s...roid.sidegesturepad&hl=en
            Trouwens fijn dat in de UI 2.1 update de klassieke swipe gestures van onderkant naar boven weer selecteerbaar zijn (Back/Menu/Home)! Vond swipen vanuit zijkanten niet echt handig. Het enige wat me op de S10 tot nu toe eigenlijk tegenvalt is dat de powerknop voor mij te hoog zit.
Tip voor Screen Off gesture ipv gebruik powerknop:
https://play.google.com/s...roid.sidegesturepad&hl=en
[ Voor 18% gewijzigd door iisworks op 08-04-2020 07:03 ]
            Ik had eigenlijk altijd al een behoorlijk groot batterij verlies in de nacht, schommelend tussen de 20 en 30%. Ik ben er achter gekomen dat Chrome dit veroorzaakte. Resetten van de app en verwijderen van alle data in Chrome heeft dit probleem niet opgelost.
Gisteravond vond ik onder apparaatonderhoud > batterij > energiebeheer een puntje 'apps in ultieme sluimerstand'. Ik had deze nog niet eerder gezien.
Ik heb Chrome daar aan toegevoegd en zie daar... Afgelopen nacht ben ik maar 5% verloren.
Ik heb het toestel vanmorgen volledig opgeladen en heb na een uur licht gebruik nog 97% over.
Dit ziet er hoopvol uit. Ik blijf dit in de gaten houden en als het een forse verbetering geeft zal ik dit melden!
                    Gisteravond vond ik onder apparaatonderhoud > batterij > energiebeheer een puntje 'apps in ultieme sluimerstand'. Ik had deze nog niet eerder gezien.
Ik heb Chrome daar aan toegevoegd en zie daar... Afgelopen nacht ben ik maar 5% verloren.
Ik heb het toestel vanmorgen volledig opgeladen en heb na een uur licht gebruik nog 97% over.
Dit ziet er hoopvol uit. Ik blijf dit in de gaten houden en als het een forse verbetering geeft zal ik dit melden!
            Op andere Samsung-toestellen valt het mij op dat je kan aangeven dat je WiFi prefereert bij het gebruik van VoWifi:

Mijn S10+ laat echter niets zien:
:strip_exif()/f/image/UtLe0kri8U40R2GxmaMyHezC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit terwijl VoWifi gisteren door T-Mobile is geactiveerd bij mij. Als er 0 streepjes zijn dan springt hij ook over op VoWifi, maar zodra er net 1 streepje is stopt dit (en zit je weer met een brak gesprek).
Herstarten heeft geen effect. Iemand tips?

Mijn S10+ laat echter niets zien:
:strip_exif()/f/image/UtLe0kri8U40R2GxmaMyHezC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit terwijl VoWifi gisteren door T-Mobile is geactiveerd bij mij. Als er 0 streepjes zijn dan springt hij ook over op VoWifi, maar zodra er net 1 streepje is stopt dit (en zit je weer met een brak gesprek).
Herstarten heeft geen effect. Iemand tips?
            @S_Chief Vreemd zeg.
Ik heb dit op mijn S10+

Dus bij mij heb ik wél de keuze.
Misschien dat het komt doordat mijn CSC THL/PHN,THL,THL is?
Waardoor de VoWiFi settings ook anders zijn?
            Ik heb dit op mijn S10+

Dus bij mij heb ik wél de keuze.
Misschien dat het komt doordat mijn CSC THL/PHN,THL,THL is?
Waardoor de VoWiFi settings ook anders zijn?
            Wat jij ziet heb ik ook op twee andere Samsungs. Op mijn S10+ echter geen enkele manier om dat naar voren te halen.. Als ik op de optie klik in het menu van de dialer dan zet hij alleen de switch om ipv het menu te openen waar je de voorkeur kan aangeven.
Edit: zie hier het moment dat er geen bereik is en VoWifi dus automatisch aangaat:
:strip_exif()/f/image/QR3hc0MWcv1fUxrB84xd55u5.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ook al even de simkaart verwijderd en teruggeplaatst, helpt niet.
            Edit: zie hier het moment dat er geen bereik is en VoWifi dus automatisch aangaat:
:strip_exif()/f/image/QR3hc0MWcv1fUxrB84xd55u5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door S_Chief op 08-04-2020 13:25 ]
Okay nu begrijp ik wat je bedoeldS_Chief schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:14:
Wat jij ziet heb ik ook op twee andere Samsungs. Op mijn S10+ echter geen enkele manier om dat naar voren te halen.. Als ik op de optie klik in het menu van de dialer dan zet hij alleen de switch om ipv het menu te openen waar je de voorkeur kan aangeven.
[Afbeelding]
Dat heb ik ook met bij S10+.
Klikken op het "Bellen via Wi-Fi" knopje zeg maar in het menu wat je krijgt als je van boven naar beneden swyped. Dan krijg ik dit:
Dus eerst dit:

Maar als ik vervolgens op 'Details' klikt, dan krijg ik dit:

Dan krijg ik vervolgens het scherm wat ik hiervoor liet zien
Misschien krijg jij dan ook wat je wilt zien?
Nee, dat levert niets op:Priyantha Bleeker schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:34:
[...]
Okay nu begrijp ik wat je bedoeld
Dat heb ik ook met bij S10+.
Klikken op het "Bellen via Wi-Fi" knopje zeg maar in het menu wat je krijgt als je van boven naar beneden swyped. Dan krijg ik dit:
Dus eerst dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar als ik vervolgens op 'Details' klikt, dan krijg ik dit:
[Afbeelding]
Dan krijg ik vervolgens het scherm wat ik hiervoor liet zien
Misschien krijg jij dan ook wat je wilt zien?
:strip_exif()/f/image/CAvOx4Tj1srbqh0LtB34gAP0.jpg?f=fotoalbum_large) 

Okay wat stom zeg 
En vanuit het Instellingen menu en dan Verbindingen>Bellen via Wi-Fi?
Krijg je dan ook datzelfde menu als wat je net post?
Dus ook niet de keuze voor beide simkaarten?
Vanaf daar kan ik helemaal niet bij het menu komen (ook niet met de andere toestellen)? Dit zit in de dialer verwerkt, niet in het instellingenmenu.Priyantha Bleeker schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:38:
Okay wat stom zeg
Denk dat dit van je sim-kaart afhangt. Als ik alleen een sim aan heb staan die geen bellen over wifi ondersteunt zie ik het kale menu zonder voorkeursopties zoals @S_Chief. Zet ik de simkaart aan die wel bellen via wifi ondersteunt dan heb ik een menu zoals @Priyantha Bleeker.S_Chief schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:57:
[...]
Vanaf daar kan ik helemaal niet bij het menu komen (ook niet met de andere toestellen)? Dit zit in de dialer verwerkt, niet in het instellingenmenu.
Dat klopt. Ik heb net mijn KPN SIM aan gezet en krijg nu dit keuze menu. Echter, op mijn T-Mobile SIM krijg ik alleen de optie Aan/Uit. Op mijn KPN SIM kan ik wel kiezen welke voorkeur ik heb.3esky schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:28:
[...]
Denk dat dit van je sim-kaart afhangt. Als ik alleen een sim aan heb staan die geen bellen over wifi ondersteunt zie ik het kale menu zonder voorkeursopties zoals @S_Chief. Zet ik de simkaart aan die wel bellen via wifi ondersteunt dan heb ik een menu zoals @Priyantha Bleeker.
:strip_exif()/f/image/IYzqr28iSauneNj9IMVxhUMh.jpg?f=fotoalbum_large) 
Eens. Alleen is het gekke dus dat VoWifi wel automatisch werkt zodra het mobiele bereik nihil wordt.esky schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:28:
[...]
Denk dat dit van je sim-kaart afhangt. Als ik alleen een sim aan heb staan die geen bellen over wifi ondersteunt zie ik het kale menu zonder voorkeursopties zoals @S_Chief. Zet ik de simkaart aan die wel bellen via wifi ondersteunt dan heb ik een menu zoals @Priyantha Bleeker.
Goed om te weten. Binnenkort dan maar weer even met T-Mobile bellen..Jassy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:31:
[...]
Dat klopt. Ik heb net mijn KPN SIM aan gezet en krijg nu dit keuze menu. Echter, op mijn T-Mobile SIM krijg ik alleen de optie Aan/Uit. Op mijn KPN SIM kan ik wel kiezen welke voorkeur ik heb.3
[Afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door S_Chief op 08-04-2020 14:39 ]
            Ik krijg ook geen dingetje links onderin met "details". Zit ook bij t-mobile. Echter kun je bij instellingen en dan bovenin zoeken naar "bellen via 4g" die kan je dan aanzetten. Maar tegelijk kan je bellen bia wifi ook aanzetten. Ik ervaar zelf met bellen bia 4g dat het nog slechter is dan "normaal" bellen. Bellen via wifi thuis is wel erg goed (goed internet van ziggo 250mbit/s)

Even hier ook de vraag. Misschien kunnen jullie me helpen.
Sinds enige tijd wil ik mijn Samsung S7 gaan vernieuwen door een S10. Een galaxy Watch 42mm heb ik al in gebruik. Nu heb ik op mijn nachtkastje 2 opladers liggen. 1 voor de watch en 1 voor de Smartphone. Nu zou ik dit misschien graag willen vervangen door een Qi lader. Kunnen jullie me hierin adviseren? Wat gebruiken jullie? Aliexpress een optie? Moet natuurlijk niet zo zijn dat alles langzaam laad.
                    Sinds enige tijd wil ik mijn Samsung S7 gaan vernieuwen door een S10. Een galaxy Watch 42mm heb ik al in gebruik. Nu heb ik op mijn nachtkastje 2 opladers liggen. 1 voor de watch en 1 voor de Smartphone. Nu zou ik dit misschien graag willen vervangen door een Qi lader. Kunnen jullie me hierin adviseren? Wat gebruiken jullie? Aliexpress een optie? Moet natuurlijk niet zo zijn dat alles langzaam laad.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
            Ik heb vandaag mijn S10e gebruikt als Qi lader voor de iPhone van een collega  In de kast liggen immers altijd wel universele USB-kabeltjes, maar Apple laders zijn schaars nu met de minimale bezetting. Dus sloot ik even een lader aan op de S10e, PowerShare aan, scherm naar beneden, iPhone erbovenop en gaan met die banaan. Wat een uitvinding
 In de kast liggen immers altijd wel universele USB-kabeltjes, maar Apple laders zijn schaars nu met de minimale bezetting. Dus sloot ik even een lader aan op de S10e, PowerShare aan, scherm naar beneden, iPhone erbovenop en gaan met die banaan. Wat een uitvinding   

Telefoon gisteren terug ontvangen en de batterij is onder garantie vervangenJDL15 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:20:
Hij wordt vandaag opgehaald en ik zou hem binnen 3 dagen terug krijgen.. Ik laat het jullie weten.
 :
 :Opgegeven probleem - batterij is snel leeg/korte stand-by tijd
Onze uitgevoerde werkzaamheden - batterij vervangen & software update
Onze analyse - je klacht werd veroorzaakt door een defecte batterij. We hebben het defecte onderdeel vervangen voor een nieuwe
Al met al zeer tevreden met de werkzaamheden. Moet alleen een nieuwe back sticker kopen want die is door het föhnen verkleurd en lelijk geworden. Let wel: ze doen voor elk aangemelde telefoon een analyse en als je batterij echt "faulty" is, dan valt het onder fabrieksgarantie. De mijne was ook echt enorm snel leeg en ik deed dit niet zomaar om een nieuwe batterij er gratis in te laten plaatsen.
Komt er uit onderzoek naar voren dat je batterij nog prima is, dan betaal je iets van €36 onderzoekskosten/ophaalkosten en zul je eventueel nog kunnen kiezen om er een nieuwe batterij in te laten plaatsen tegen €XX.
            Ben vanaf 12 uur wakker en mn telefoon is nu al 2x uitgevallen. Hij is niet oververhit want ik zit in mn kamer waar t maximaal 20 graden is atm en ik zat er niets eens op 😅

Netjes, maar correctie op föhnen. Dat mag absoluut nooit. Föhn kan boven de 300 graden zijn en als je niet snel genoeg bent componenten beschadigen. Het gebeurd tegenwoordig bij Samsung met een apparaat. Voorbeeld: YouTube: How to display disassembly AODJDL15 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:03:
[...]
Telefoon gisteren terug ontvangen en de batterij is onder garantie vervangen:
Opgegeven probleem - batterij is snel leeg/korte stand-by tijd
Onze uitgevoerde werkzaamheden - batterij vervangen & software update
Onze analyse - je klacht werd veroorzaakt door een defecte batterij. We hebben het defecte onderdeel vervangen voor een nieuwe
Al met al zeer tevreden met de werkzaamheden. Moet alleen een nieuwe back sticker kopen want die is door het föhnen verkleurd en lelijk geworden. Let wel: ze doen voor elk aangemelde telefoon een analyse en als je batterij echt "faulty" is, dan valt het onder fabrieksgarantie. De mijne was ook echt enorm snel leeg en ik deed dit niet zomaar om een nieuwe batterij er gratis in te laten plaatsen.
Komt er uit onderzoek naar voren dat je batterij nog prima is, dan betaal je iets van €36 onderzoekskosten/ophaalkosten en zul je eventueel nog kunnen kiezen om er een nieuwe batterij in te laten plaatsen tegen €XX.
Voor elk toestel een andere mal. Ongeveer 70 graden en je achterkant wordt er binnen 4-6 minuten dmv een compressor afgehaald. Top techniek
            zojuist weer een restart toen ik op instagram zat, dus al de 3e vandaag. toch maar aanmelden voor reparatie denk ik? vervelende is dat ze dit probleem niet zelf kunnen pushen en ze dan dus niks gaan vervangen lijkt me?

Maak eerst een backup van je foto's en videos en contacten, als je het met smartswitch doet, neem niet je instellingen en apps mee. Doe een Factory reset. En stel hem weer in. Wellicht heb je het zo al zelf opgelostgiovanni2903 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:09:
zojuist weer een restart toen ik op instagram zat, dus al de 3e vandaag. toch maar aanmelden voor reparatie denk ik? vervelende is dat ze dit probleem niet zelf kunnen pushen en ze dan dus niks gaan vervangen lijkt me?
Thanks, weer iets geleerdDiMacho schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:05:
[...]
Netjes, maar correctie op föhnen. Dat mag absoluut nooit. Föhn kan boven de 300 graden zijn en als je niet snel genoeg bent componenten beschadigen. Het gebeurd tegenwoordig bij Samsung met een apparaat. Voorbeeld: YouTube: How to display disassembly AOD
Voor elk toestel een andere mal. Ongeveer 70 graden en je achterkant wordt er binnen 4-6 minuten dmv een compressor afgehaald. Top techniek
Als tip wil ik iedereen meegeven: je back sticker gaat het in ieder geval niet netjes overleven na vervanging batterij!
Haha het is al heel wat dat die er nog op zitJDL15 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:26:
[...]
Thanks, weer iets geleerd
Als tip wil ik iedereen meegeven: je back sticker gaat het in ieder geval niet netjes overleven na vervanging batterij!
            mijn s10+ vindt en verbindt 9 van de 10 keer niet met wifi 5ghz. De ene keer vindt het het netwerk wel, maar verbindt het niet of zonder internet en de 9 andere keren vindt het het netwerk helemaal niet. met andere telefoons zie ik de netwerken wel... Daarnaast is 2.4ghz wifi ook bagger en is bellen over wifi vele malen slechter dan bellen over 4g. herkent iemand dit probleem?

Dit klinkt eerder dan een rukke WiFi dan problemen met je S10. Probeer je S10's netwerkinstellingen eens te resetten en daarna ook je router:)hussoweb schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:16:
mijn s10+ vindt en verbindt 9 van de 10 keer niet met wifi 5ghz. De ene keer vindt het het netwerk wel, maar verbindt het niet of zonder internet en de 9 andere keren vindt het het netwerk helemaal niet. met andere telefoons zie ik de netwerken wel... Daarnaast is 2.4ghz wifi ook bagger en is bellen over wifi vele malen slechter dan bellen over 4g. herkent iemand dit probleem?
            Even mijn ervaringen na overstap van S8. Ik was erg tevreden met de S8, op de accuduur na, maar het was tijd voor een upgrade. Even een uitstap daar een Redmi 9T (super accu en prima toestel voor de prijs), maar dit bevestigde mijn vermoeden dat dit formaat/gewicht (6.4" scherm, 190g) me echt te groot en zwaar was, en de camera hiervan was vooral bij low light toch echt een stuk minder.
Daarna bijna een Huawei P30 gekocht omdat die qua formaat + 3650 mAh accu en 3x zoom camera er voor mij het beste uit leek te komen. Daarbij kwam ik er op het moment dat ik de bestelknop wilde indrukken op het nippertje achter dat deze geen 16:9 foto formaat ondersteunde, voor mij een deal breaker (onbegrijpelijk van Huawei!). Toen maar een beter gekeken vaan de S10, een logische opvolger van de S8 en toch net wat extra accu (3400 ipv 3000 mAh). De nieuwprijs van 600 had ik er niet voor over, maar op MP een recente 2e handse gevonden voor 430. De gok gewaagd en ben er tevreden over. Ik ben lichte gebruiker, werk apps actief (Microsoft Company Portal/Intune), geen spelletjes maar vooral browsen, BT/GPS/Wifi aan.
- Functioneel: Wifi/gps/BT etc. allemaal net als S8, geen issues.
- Snelheid: een zeer merkbare flinke stap beter dan de S8, alles gaat echt veel vloeiender! Dit is IMO nog het meest merkbare verschil.
- Scherm: vreemd genoeg net wat minder max. helder in direct zonlicht dan S8, maar prima te doen. Ik heb niet het idee dat 6.1" heel veel toevoegt t.o.v. de S8 omdat de menu balk wat hoger is vanwege camera hole, en normaal altijd in beeld (buiten full screen video). Ik heb een hekel aan notches etc, maar in dagelijks gebruik heb ik me nog niet echt gestoord aan de camera hole.
- Accu: ik red ca. 4h SOT in 2d (scherm gaat harder buiten met zonnig weer). Standby drain lijkt ook een stuk minder dan bij de S8.
- Camera: prima kwaliteit, fijn om de 3 opties te hebben, hoewel ik 98% van de tijd de main camera gebruik (en heel af en toe zoom). Bij low light net wat beter dan de S8.
- FP scanner onder scherm moet ik nog aan wennen (regelmatig registreert hij niet als ik hem iets te lang vasthoud, lijkt of je kort maar krachtig moet drukken), bij de S8 fysiek "voelbaar" aan de achterkant (maar daar moest ik ook regelmatig meermaals proberen)
- Ik gebruik nu face unlock en was positief verrast over de snelheid,zelfs bij weinig licht (geen probleem dat het minder veilig is)
Al met al zeer tevreden. 

Daarna bijna een Huawei P30 gekocht omdat die qua formaat + 3650 mAh accu en 3x zoom camera er voor mij het beste uit leek te komen. Daarbij kwam ik er op het moment dat ik de bestelknop wilde indrukken op het nippertje achter dat deze geen 16:9 foto formaat ondersteunde, voor mij een deal breaker (onbegrijpelijk van Huawei!). Toen maar een beter gekeken vaan de S10, een logische opvolger van de S8 en toch net wat extra accu (3400 ipv 3000 mAh). De nieuwprijs van 600 had ik er niet voor over, maar op MP een recente 2e handse gevonden voor 430. De gok gewaagd en ben er tevreden over. Ik ben lichte gebruiker, werk apps actief (Microsoft Company Portal/Intune), geen spelletjes maar vooral browsen, BT/GPS/Wifi aan.
- Functioneel: Wifi/gps/BT etc. allemaal net als S8, geen issues.
- Snelheid: een zeer merkbare flinke stap beter dan de S8, alles gaat echt veel vloeiender! Dit is IMO nog het meest merkbare verschil.
- Scherm: vreemd genoeg net wat minder max. helder in direct zonlicht dan S8, maar prima te doen. Ik heb niet het idee dat 6.1" heel veel toevoegt t.o.v. de S8 omdat de menu balk wat hoger is vanwege camera hole, en normaal altijd in beeld (buiten full screen video). Ik heb een hekel aan notches etc, maar in dagelijks gebruik heb ik me nog niet echt gestoord aan de camera hole.
- Accu: ik red ca. 4h SOT in 2d (scherm gaat harder buiten met zonnig weer). Standby drain lijkt ook een stuk minder dan bij de S8.
- Camera: prima kwaliteit, fijn om de 3 opties te hebben, hoewel ik 98% van de tijd de main camera gebruik (en heel af en toe zoom). Bij low light net wat beter dan de S8.
- FP scanner onder scherm moet ik nog aan wennen (regelmatig registreert hij niet als ik hem iets te lang vasthoud, lijkt of je kort maar krachtig moet drukken), bij de S8 fysiek "voelbaar" aan de achterkant (maar daar moest ik ook regelmatig meermaals proberen)
- Ik gebruik nu face unlock en was positief verrast over de snelheid,zelfs bij weinig licht (geen probleem dat het minder veilig is)
Al met al zeer tevreden.
[ Voor 15% gewijzigd door iisworks op 13-04-2020 19:34 ]
We zijn 4 dagen verder en sinds ik dit heb gedaan is mijn batterij met sprongen vooruit gegaan. Het laat mij echter niet helemaal los, want bij mijn vriendin en haar S10e is Chrome lang niet zo een batterij slurper als bij mij.Jassy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:23:
Ik had eigenlijk altijd al een behoorlijk groot batterij verlies in de nacht, schommelend tussen de 20 en 30%. Ik ben er achter gekomen dat Chrome dit veroorzaakte. Resetten van de app en verwijderen van alle data in Chrome heeft dit probleem niet opgelost.
Ik ben daarom in mijn Google Dashboard gedoken en zag dat er in de loop der jaren heel veel junk en rommel in Google Chrome zat. Onder andere 130 (!) instellingen. Ik heb besloten om alle data in Google van Chrome te verwijderen, de app op mijn S10 te resetten en te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu ben ik ingelogd met een maagdelijke Chrome. Ik ben benieuwd of hierna de batterij weer slecht wordt of dat hij nu goed blijft.
            Ik heb een beetje een gek probleem met mijn Wi-Fi. Hij gaat heel vaak plotseling uit en dan over op 4g als ik deze aan heb.
Soms dan ben ik gewoon druk bezig met de telefoon, spelletje of Whatsapp, en dan moet ik even wat opzoeken in een browser en dan doet ie niks. Moet ik Wi-Fi even uit en aan zetten.
Dit gebeurt zo vaak dat ik het soms merk dat het weer gebeurt. Ga ik naar de Wi-Fi lijst en zie ik dat er bij de router heel kort 'verbonden zonder internet' of iets als dat de server vol zit of zo.
Ik dit nog geen 2 meter van de router af. Het is best vervelend. Mijn vriend heeft ook de s10 maar ondervindt dit probleem niet. Hij zei, misschien even deze Wi-Fi vergeten en wachtwoord opnieuw invoeren. Heeft niet geholpen.
Ik heb deze telefoon nu een jaar en ik heb dit altijd wel gehad, zelfs meerdere malen per dag.
Weet iemand wat dit misschien kan zijn?
            Soms dan ben ik gewoon druk bezig met de telefoon, spelletje of Whatsapp, en dan moet ik even wat opzoeken in een browser en dan doet ie niks. Moet ik Wi-Fi even uit en aan zetten.
Dit gebeurt zo vaak dat ik het soms merk dat het weer gebeurt. Ga ik naar de Wi-Fi lijst en zie ik dat er bij de router heel kort 'verbonden zonder internet' of iets als dat de server vol zit of zo.
Ik dit nog geen 2 meter van de router af. Het is best vervelend. Mijn vriend heeft ook de s10 maar ondervindt dit probleem niet. Hij zei, misschien even deze Wi-Fi vergeten en wachtwoord opnieuw invoeren. Heeft niet geholpen.
Ik heb deze telefoon nu een jaar en ik heb dit altijd wel gehad, zelfs meerdere malen per dag.
Ik heb dat nu de laatste paar dagen/week op mijn s10e, maar dacht dat het iets met xs4all te maken had of dat ik nextdns als dns in de router had ingesteld.Xaphei schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:12:
Ik heb een beetje een gek probleem met mijn Wi-Fi. Hij gaat heel vaak plotseling uit en dan over op 4g als ik deze aan heb.
Gebeurt overigens iets van 2 a 3 keer per dag dat ik wel WiFi verbinding heb maar geen verbinding met internet...
Ben meteen eens gaan kijken wat er bij mij staat:Jassy schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:25:
[...]
We zijn 4 dagen verder en sinds ik dit heb gedaan is mijn batterij met sprongen vooruit gegaan. Het laat mij echter niet helemaal los, want bij mijn vriendin en haar S10e is Chrome lang niet zo een batterij slurper als bij mij.
Ik ben daarom in mijn Google Dashboard gedoken en zag dat er in de loop der jaren heel veel junk en rommel in Google Chrome zat. Onder andere 130 (!) instellingen. Ik heb besloten om alle data in Google van Chrome te verwijderen, de app op mijn S10 te resetten en te verwijderen en opnieuw te installeren. Nu ben ik ingelogd met een maagdelijke Chrome. Ik ben benieuwd of hierna de batterij weer slecht wordt of dat hij nu goed blijft.
413 instellingen, 1283 automatisch invullen, etc.
Gelukkig ondervind ik zelf geen problemen al kan opschonen denk ik geen kwaad. Waar heb jij deze 'instellingen' verwijderd? Dit kan zo te zien niet vanuit het dashboard.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hier precies het zelfde. Heb eens gekeken of mijn laptop dan ook geen Wi-Fi verbinding heeft maar dat is dus niet het geval.hsb85 schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:30:
[...]
Ik heb dat nu de laatste paar dagen/week op mijn s10e, maar dacht dat het iets met xs4all te maken had of dat ik nextdns als dns in de router had ingesteld.
Gebeurt overigens iets van 2 a 3 keer per dag dat ik wel WiFi verbinding heb maar geen verbinding met internet...
Soms zelfs moeite om weer verbinding te krijgen.
Hij pakt ook niet automatisch de router van zolder die op het bureau naast de conputer staat als ik achter de pc zit. Nee in plaats daarvan pakt ie dus de modem beneden, waar je amper een puntje signaal van krijgt als je op zolder zit

Dan vraag ik me af of je je WiFi wel goed hebt ingesteld. 2 routers op 1 verbinding is ook vragen om problemen. Heb je daarnaast de kanaalbreedte, encrypty methode en de sleutel precies bekijk ingesteld? Anders ga je nooit een hand-over krijgen. Maar met 2 routers heb je 2 netwerken en is dit nog lastiger.Xaphei schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:55:
[...]
Hij pakt ook niet automatisch de router van zolder die op het bureau naast de conputer staat als ik achter de pc zit. Nee in plaats daarvan pakt ie dus de modem beneden, waar je amper een puntje signaal van krijgt als je op zolder zit
Bij mij is het een mesh van fritz producten zelf. Maar is ook pas de laatste week..jongetje schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:49:
[...]
Dan vraag ik me af of je je WiFi wel goed hebt ingesteld. 2 routers op 1 verbinding is ook vragen om problemen. Heb je daarnaast de kanaalbreedte, encrypty methode en de sleutel precies bekijk ingesteld? Anders ga je nooit een hand-over krijgen. Maar met 2 routers heb je 2 netwerken en is dit nog lastiger.
Als je op 'Manage Chrome Sync' drukt kan je onderin alles resetten. Helaas ben je dan ook jou browser geschiedenis en bookmarks kwijt.13art schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:21:
[...]
Ben meteen eens gaan kijken wat er bij mij staat:
413 instellingen, 1283 automatisch invullen, etc.
Gelukkig ondervind ik zelf geen problemen al kan opschonen denk ik geen kwaad. Waar heb jij deze 'instellingen' verwijderd? Dit kan zo te zien niet vanuit het dashboard.
Dan laat ik het mooi even voor wat het is. Ik heb wel autoaanvullen ed gewist. Maar bookmarks ga ik houden.Jassy schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:22:
[...]
Als je op 'Manage Chrome Sync' drukt kan je onderin alles resetten. Helaas ben je dan ook jou browser geschiedenis en bookmarks kwijt.
Heb je het idee dat het bij jou iets geholpen heeft?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik ben er nog niet over uit maar het ziet er hoopvol uit. Ik ga het nog een paar dagen testen. Zeker in de nacht is het effect goed te zien, dus ik wil sowieso komende nacht nog even afwachten.13art schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:06:
[...]
Dan laat ik het mooi even voor wat het is. Ik heb wel autoaanvullen ed gewist. Maar bookmarks ga ik houden.
Heb je het idee dat het bij jou iets geholpen heeft?
heb 3x een cache wipe gedaan en het probleem is nu verholpen. hopelijk blijft het zo en keert het niet terug na elke softwareupdate die er nog gaat komen... over 11 maanden mag ik toch weer een nieuw toestel gelukkiggiovanni2903 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:24:
Ben vanaf 12 uur wakker en mn telefoon is nu al 2x uitgevallen. Hij is niet oververhit want ik zit in mn kamer waar t maximaal 20 graden is atm en ik zat er niets eens op 😅
[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 13-04-2020 19:26 ]
            Ik heb sinds de vervanging van mijn batterij in ieder geval weinig verlies tijdens het slapen:
van 65% om 1:30 naar 62% om 7:40. Dit wel met de energiestand aan (vanuit het drop down menu). Echt blij mee en voorheen echt onmogelijk.
            van 65% om 1:30 naar 62% om 7:40. Dit wel met de energiestand aan (vanuit het drop down menu). Echt blij mee en voorheen echt onmogelijk.
            Hey zijn er hier nog meer mensen die sinds het installeren van de update van gisteren geen mobiele data meer hebben via Vodafone? Ik kan nog wel bellen, het doet zich voor in minstens 2 provincies en onderweg en de simkaart doet het nog wel in andere telefoons. Het betreft een S10e.. 
edit: met een KPN-kaartje van een collega heb ik wel 4G, en hij dus met zijn iPhone en mijn Vodafone ook. Het lijkt echt te liggen aan Samsung icm Vodafone
                    edit: met een KPN-kaartje van een collega heb ik wel 4G, en hij dus met zijn iPhone en mijn Vodafone ook. Het lijkt echt te liggen aan Samsung icm Vodafone
[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-04-2020 17:02 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Hier geen problemen met Vodafone i.c.m. S10+ (PHN)HarmoniousVibe schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:56:
Hey zijn er hier nog meer mensen die sinds het installeren van de update van gisteren geen mobiele data meer hebben via Vodafone? Ik kan nog wel bellen, het doet zich voor in minstens 2 provincies en onderweg en de simkaart doet het nog wel in andere telefoons. Het betreft een S10e..
            Na de laatste update (April en OneUI2.1) heb ik een issue met het toetsenboard. Ik heb twee talen ingesteld staan, Nederlands en Engels (US). De taal kan ik wisselen met vegen over de spatiebalk. Ik merk na de laatste update op dat er vaak Engelse woorden staan bij automatisch aanvullen terwijl Nederlands is ingesteld. Dit was voor deze update niet zo. Iemand die dit ook opgevallen is en/of een oplossing hiervoor heeft?

Ja heb ik ook inderdaad! De autocorrectie zelf werkt nog wel in de goede taal maar de suggesties zijn inderdaad door elkaar.bluecupra schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:49:
Na de laatste update (April en OneUI2.1) heb ik een issue met het toetsenboard. Ik heb twee talen ingesteld staan, Nederlands en Engels (US). De taal kan ik wisselen met vegen over de spatiebalk. Ik merk na de laatste update op dat er vaak Engelse woorden staan bij automatisch aanvullen terwijl Nederlands is ingesteld. Dit was voor deze update niet zo. Iemand die dit ook opgevallen is en/of een oplossing hiervoor heeft?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Vreemd. Op het Vodafone-forum is er nog iemand met precies hetzelfde probleem. Hij heeft het opgelost met een factory reset maar daar had ik dus geen zin in. Samsung zelf raadde een reset aan van alle verbindinsinstellingen. Dit wilde ik ook liever vermijden. Wat wel heeft geholpen en wat non-invasive is, is het resetten van alle APN's. Ook al durf ik te zweren dat alle gegevens die daar staan ongewijzigd zijn gebleven.. maar goed.XoReP schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:36:
[...]
Hier geen problemen met Vodafone i.c.m. S10+ (PHN)
            Normaal heb ik altijd m'n locatie uit en vanmorgen stond die opeens uit zichzelf aan. Bij locatieservices stond van Google "Ealert-Experiment" actief. Iemand een idee wat dit is? Heeft dit misschien te maken met de Overheid/Corona?

Ik zie ook Ealert-experiment staan, maar bij mij is het niet actief. Staat uit en is uitgegrijsd, dus kan het ook niet aanzetten.W84 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:13:
Normaal heb ik altijd m'n locatie uit en vanmorgen stond die opeens uit zichzelf aan. Bij locatieservices stond van Google "Ealert-Experiment" actief. Iemand een idee wat dit is? Heeft dit misschien te maken met de Overheid/Corona?
vice versa en weer terug
            Nu een tijdje mijn S10 Lite ingebruik. 
Telefoon op zich is niets mis mee maar...
Echter merk ik wel dat de antennes van deze Galaxy niet zo goed zijn als van mijn oude LG of de zakelijke iPhone.
Op plekken waar WiFi optimaal is zijn er absoluut geen problemen maar zodra het signaal wat zwakker wordt is de verbinding snel weg waarbij de verbinding van de twee andere telefoons gewoon goed blijft, min of meer dezelfde ervaring met 4G. Waar op locaties met de LG en iPhone geen problemen zijn heeft de Galaxy toch heel lastig om de 4G verbinding instant te houden.
            Telefoon op zich is niets mis mee maar...
Echter merk ik wel dat de antennes van deze Galaxy niet zo goed zijn als van mijn oude LG of de zakelijke iPhone.
Op plekken waar WiFi optimaal is zijn er absoluut geen problemen maar zodra het signaal wat zwakker wordt is de verbinding snel weg waarbij de verbinding van de twee andere telefoons gewoon goed blijft, min of meer dezelfde ervaring met 4G. Waar op locaties met de LG en iPhone geen problemen zijn heeft de Galaxy toch heel lastig om de 4G verbinding instant te houden.
            Ik heb hetzelfde issue met de S10e, maar wel alleen maar met 4G. Ik heb zelfs bij mij midden in de tuin (woonwijk in een grote stad, geen hoogbouw) maar 2-3 van de 5 streepjes bereik. Terwijl de rest daar gewoon vol bereik heeft. Binnen zit ik op 1 streepje, terwijl andere op minimaal 3 maar meestal 4 of 5 streepjes zitten. Ook als ze dezelfde mobiele provider hebben, dus het is niet zo dat er hier een blind spot is ofzo.

Ik heb sinds een paar dagen een s10 (na een s9+ gehad te hebben)
bij het instellen wordt ik voor mijn werk email (google apps) verplicht een work profile aan te maken, ook al staat de setting in de gsuite op "user opt-in"
ik heb echter niet de mogelijkheid om dit over te slaan...
Nu vind ik een work profile op zich niet verkeerd, maar de s10 heeft een irritante eigenschap: de dialer zit alleen in de personal space. en daardoor als werk contacten bellen kan ik niet zien wie het is (alleen nummer wordt weergegeven) en ik kan zakelijke contacten niet whatsappen.
als iemand daar een oplossing voor heeft houd ik me ook aanbevolen 

bij het instellen wordt ik voor mijn werk email (google apps) verplicht een work profile aan te maken, ook al staat de setting in de gsuite op "user opt-in"
Nu vind ik een work profile op zich niet verkeerd, maar de s10 heeft een irritante eigenschap: de dialer zit alleen in de personal space. en daardoor als werk contacten bellen kan ik niet zien wie het is (alleen nummer wordt weergegeven) en ik kan zakelijke contacten niet whatsappen.
gebruik je de secure folder van Samsung? Dan kan je bij de instellingen daarvan (de drie puntjes rechtsboven in als je alle apps ziet die in de folder zitten) via settings > notification and data > show contact info aanzetten of bij contacts and calendar de setting kiezen die je wit.sirono schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:11:
Ik heb sinds een paar dagen een s10 (na een s9+ gehad te hebben)
Sorry dit klinkt een beetje als Chinees voor mij.jongetje schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:49:
[...]
Dan vraag ik me af of je je WiFi wel goed hebt ingesteld. 2 routers op 1 verbinding is ook vragen om problemen. Heb je daarnaast de kanaalbreedte, encrypty methode en de sleutel precies bekijk ingesteld? Anders ga je nooit een hand-over krijgen. Maar met 2 routers heb je 2 netwerken en is dit nog lastiger.
Kan je me vertellen hoe ik dit doe, of verwijzen naar een pagina hoe dit zit?
Ik kan wel in de instellingen van het internet.
Net ook een rondje storingverhelpen via de Ziggo website gedaan, mag allemaal niet baten.
Het gekke is, spelletjes, Facebook en Whatsapp doet ie wel, maar zodra ik echt iets wil googlen of dan moet ik de Wi-Fi uit en aan zetten op mijn telefoon om weer opnieuw verbinding te krijgen, of even snel overschakelen op 4g.
Terwijl ik boven geen gevloek en getier hoor omdat het internet niet meer werkt, het is dus echt de Wi-Fi. Of mijn telefoon... Maar zover ik weet gebeurt het alleen thuis.
--> Misschien ook een keer de telefoon terug naar fabrieksintellingen? Ik heb dit toestel nu precies een jaar, en dat nog geen enkele keer gedaan.
Hoe vaak doen jullie dit?
Of is dit niet bepaald nodig? Heb nog geen issues dat ie trager is geworden, deed dat zo af en toe eens met oudere telefoons, want ik kreeg altijd afdankertjes van andere mensen, die waren dan natuurlijk al 2 a 3 jaar oud, deze s10 was spiksplinternieuw
Het is nu weg, ik denk bij jou ook? Volgens mij had het met de Corona (tracking) apps te maken.Brumax schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
[...]
Ik zie ook Ealert-experiment staan, maar bij mij is het niet actief. Staat uit en is uitgegrijsd, dus kan het ook niet aanzetten.
            Hier helaas nog geen s10 in het bezit. Ik dacht dat er een week of 3 na het uitkomen  van de S20 wel een aanbieding zou komen op de S10. Maar onder de 579 wil hij echter niet duiken. Hopelijk komende week meer geluk

Ja, inderdaad bij mij ook verdwenen.W84 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:20:
[...]
Het is nu weg, ik denk bij jou ook? Volgens mij had het met de Corona (tracking) apps te maken.
vice versa en weer terug
Mobiel.nl en Belsimpel zijn er bijna met hun prijsgesteggel ;-)Oxigeon schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:11:
Hier helaas nog geen s10 in het bezit. Ik dacht dat er een week of 3 na het uitkomen van de S20 wel een aanbieding zou komen op de S10. Maar onder de 579 wil hij echter niet duiken. Hopelijk komende week meer geluk
            Ik merk dat bij mijn S10e het geluid bij het afspelen van media een stuk luider is dan voorheen. Vooral op de laagste stand vind ik het geluid nu te hard, ik had dit graag iets zachter gehad. Andere tweakers die dit ook opmerken? Ik merk het sinds een aantal weken, verder niks aan de instellingen gewijzigd.

Dat ervaar ik niet. Heb je misschien iets qua equalizer ingesteld? (zie de settings)red1 schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:08:
Ik merk dat bij mijn S10e het geluid bij het afspelen van media een stuk luider is dan voorheen. Vooral op de laagste stand vind ik het geluid nu te hard, ik had dit graag iets zachter gehad. Andere tweakers die dit ook opmerken? Ik merk het sinds een aantal weken, verder niks aan de instellingen gewijzigd.
Nee deze staat op de standaard settings, zoals altijd.Palomar schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:37:
[...]
Dat ervaar ik niet. Heb je misschien iets qua equalizer ingesteld? (zie de settings)
Ik kan overigens in de equalizer wel alle schuifjes omlaag zetten, dat helpt iets, maar dan vind ik de klank op een hoger volume niet fijn.
Bij Tele2 voor minder dan 500 euroOxigeon schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:11:
Hier helaas nog geen s10 in het bezit. Ik dacht dat er een week of 3 na het uitkomen van de S20 wel een aanbieding zou komen op de S10. Maar onder de 579 wil hij echter niet duiken. Hopelijk komende week meer geluk
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/samsung-galaxy-s10-142541?
Die had ik inderdaad ook al gezien. Maar daar doe ik niet aan mee. Heb hem vandaag trouwens gewoon bij de Mediamarkt gehaald. Meteen een Spigen Rugged Armor hoesje erbij gepakt. Moet zeggen dat dit toch echt een hele verbetering is tov mijn s7.ChiMan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:06:
[...]
Bij Tele2 voor minder dan 500 euro
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/samsung-galaxy-s10-142541?
Mag ik vragen waarom niet? Je constateert dat die niet onder de €500,- komt. Tele 2 geeft een aanieding waarbij je het toestel voor €456,- met wat extra kosten krijgt. Waarom zou je dan +- 120 euro meer betalen?Oxigeon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:42:
[...]
Die had ik inderdaad ook al gezien. Maar daar doe ik niet aan mee. Heb hem vandaag trouwens gewoon bij de Mediamarkt gehaald. Meteen een Spigen Rugged Armor hoesje erbij gepakt. Moet zeggen dat dit toch echt een hele verbetering is tov mijn s7.
Omdat er naar mijn mening iets niet pluis is aan die constructie. Ik wil geen gezeik etc. Heb het dus via de officiële weg gedaan.DutchLegendX schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:11:
[...]
Mag ik vragen waarom niet? Je constateert dat die niet onder de €500,- komt. Tele 2 geeft een aanieding waarbij je het toestel voor €456,- met wat extra kosten krijgt. Waarom zou je dan +- 120 euro meer betalen?
Ik werk zelf in een telefoonwinkel; zelfs deze bieden het aan. Het is gewoon een valide constructie die Tele2 aanbiedt. Wij krijgen een extra hoge provisie als we een S10 bij verkopen, daardoor is dit aantrekkelijkerOxigeon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:25:
[...]
Omdat er naar mijn mening iets niet pluis is aan die constructie. Ik wil geen gezeik etc. Heb het dus via de officiële weg gedaan.
Verwijderd
            Ik erger me dood aan de alarm app van de S10.
Niet zichtbaar of of welk alarm er aan staat vanaf het lockscreen zonder te swipen.
Notificatie dat het alarm binnen 15 minuten afgaat heeft geen "disable", alleen een "dismiss" die de notificatie weg doet.
Dus dan moet je de app in, waar je dan alleen de hele alarm serie uit kan zetten om het na het tijdstip weer aan te zetten.
Ik word vaak voor de wekker wakker en wil dan de wekker voor die dag uitzetten, maar die optie krijg ik niet.
            Niet zichtbaar of of welk alarm er aan staat vanaf het lockscreen zonder te swipen.
Notificatie dat het alarm binnen 15 minuten afgaat heeft geen "disable", alleen een "dismiss" die de notificatie weg doet.
Dus dan moet je de app in, waar je dan alleen de hele alarm serie uit kan zetten om het na het tijdstip weer aan te zetten.
Ik word vaak voor de wekker wakker en wil dan de wekker voor die dag uitzetten, maar die optie krijg ik niet.
Gewoon de google klok gebruiken dan. Dat doe ik sinds ik de Samsung heb.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:56:
Ik betaalde 475 euro voor een S10+ icm een 1-jarig T-Mobile abonnement (moest toch verlengen). En dat een jaar geleden. Gewoon een Nederlands toestel, niets vreemds aan. Heb de telefoon toen gelijk volledig betaald, dus 0 toestelkrediet.Oxigeon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:25:
[...]
Omdat er naar mijn mening iets niet pluis is aan die constructie. Ik wil geen gezeik etc. Heb het dus via de officiële weg gedaan.
            Zullen we de prijzen-discussie gewoon voeren in het topic dat daarvoor bedoeld is? Namelijk [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters
            Vraagje iemand optie ivm missen van led indicatie ?
Want bij deblocken van toestel gaat wel verlichting om o-infinty ( front camera) branden,zou best wel mooie optie zijn om dat ook als vervanging led indicatie zijn.
            Want bij deblocken van toestel gaat wel verlichting om o-infinty ( front camera) branden,zou best wel mooie optie zijn om dat ook als vervanging led indicatie zijn.
Is best makkelijk te vinden. Ik gebruik de eerste:ice angel schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:15:
Vraagje iemand optie ivm missen van led indicatie ?
https://play.google.com/s...rks.alwaysondisplay&hl=nl
https://forum.xda-develop...tically-activate-t3933581
https://forum.xda-develop.../app-holey-light-t3917675
https://play.google.com/s...hainfire.holeylight&hl=nl
            Vraagje...
Van het één op het andere moment is de YouTube app opgehouden met werken.
Is ik de app nu start krijg ik een leeg scherm met een draaiend circeltje dat die content aan het laden is. Echter komt de app nooit meer verder en 15 minuten later nog steeds alleen maar dat draaiend circeltje (dus ook geen time out error oid)
Ik heb al de cache en data verwijderd van de YouTube app. Ook de app helemaal opnieuw geïnstalleerd maar dit verhelpt het probleem helaas niet
Iemand nog ideeën hoe dit op te lossen zonder een hele factory reset? (als dat het al oplost)
Is ik de app nu start krijg ik een leeg scherm met een draaiend circeltje dat die content aan het laden is. Echter komt de app nooit meer verder en 15 minuten later nog steeds alleen maar dat draaiend circeltje (dus ook geen time out error oid)
Ik heb al de cache en data verwijderd van de YouTube app. Ook de app helemaal opnieuw geïnstalleerd maar dit verhelpt het probleem helaas niet
Iemand nog ideeën hoe dit op te lossen zonder een hele factory reset? (als dat het al oplost)
Vreemd ik druk op sluiten en ik krijg geen alarm daarna.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:56:
Ik zou zeggen dat je YouTube moet updaten maar je hebt het al opnieuw geïnstalleerd.Telin schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:09:
Vraagje...
Staat de tijd en datum wel goed.
Is het zowel op 4g al wifi. Alleen op wifi, dan zou je de netwerk instellingen kunnen resetten.
[ Voor 40% gewijzigd door Garret1410 op 23-04-2020 19:21 ]
            @Telin Je kunt nog proberen bij het opnieuw installeren de optie "Automatisch Herstellen" uit te zetten, voor het geval Google gecorrumpeerde backupgegevens terugzet.

Normaal gebruik ik tot volle tevredenheid face unlock. Maar ik heb ook regelmatig het probleem dat als ik buiten zit met een zonnebril op en de FP scanner wil gebruiken, dat deze keer op keer mijn vingerafdruk niet herkent (ondanks zorgvuldig proberen) en uiteindelijk na 5 pogingen vraagt om PIN. 
Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met de combinatie van face unlock, of dat hij na een mislukte FP poging alle daarop volgende nooit meer herkent. Als ik vervolgens het scherm uitzet dan werkt FP unlock wel weer normaal, maar dan zijn we dus een hoop gedoe verder. Heb al geprobeerd om nieuwe FP scans toe te voegen maar dat hielp helaas niet.
Dit overkomt me de laatste tijd iets te vaak, erg vervelend. Hebben meer mensen hier last van?
            Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met de combinatie van face unlock, of dat hij na een mislukte FP poging alle daarop volgende nooit meer herkent. Als ik vervolgens het scherm uitzet dan werkt FP unlock wel weer normaal, maar dan zijn we dus een hoop gedoe verder. Heb al geprobeerd om nieuwe FP scans toe te voegen maar dat hielp helaas niet.
Dit overkomt me de laatste tijd iets te vaak, erg vervelend. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een S10 Plus sinds vorige week en ik vind de FP dramatisch voor een flagship toestel. Ik heb het idee dat je er niet op kunt vertrouwen en dat leidt in mijn geval tot nogal wat irritatie. Tot nu toe bevalt de rest van dit toestel verder erg goed.iisworks schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:30:
Normaal gebruik ik tot volle tevredenheid face unlock. Maar ik heb ook regelmatig het probleem dat als ik buiten zit met een zonnebril op en de FP scanner wil gebruiken, dat deze keer op keer mijn vingerafdruk niet herkent (ondanks zorgvuldig proberen) en uiteindelijk na 5 pogingen vraagt om PIN.
            De OTA update voor de S10+ is er weer.

[ Voor 20% gewijzigd door jerry_a op 04-05-2020 09:19 ]
hoi
                        Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
:strip_exif()/i/2002519078.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2002519052.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2002519094.png?f=thumbmini)
:fill(white):strip_exif()/i/2003271798.jpeg?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/340327/god.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/680026/crop64e7d7ccea542_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/386290/download.jpg?f=community) 
            /u/271121/crop5fe2fac4df550_cropped.png?f=community) 
            /u/88423/telcap.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1318158/crop5e1075885f3cd.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/427246/XB1_avatar.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/76569/garfield14.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/219702/crop5af8a47963858_cropped.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/6801/animation_resized_70px.gif?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/MJTZCEQVWnZk5kuNV3Z5IoYr.jpg?f=fotoalbum_large)
/u/263167/crop5dfb5aace5434_cropped.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/53872/mozilla.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1200322/crop6014741c54515_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/323414/crop59ad1bf65c549_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_exif()/u/104196/crop5cd5a747570d2_cropped.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/52072/crop5de51ebf91960_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/34550/crop5fb18601699ca_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/33507/jimmy_dad.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/42444/nimic_icon60.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/83849/pat1.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/194304/Untitled-1.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/169150/crop59fee00649977_cropped.jpeg?f=community)