Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Gister s10 in gebruik genomen, vingerafdruk herkennen leek goed te werken, maar weet niet of het door daarna geïnstalleerde updates komt maar het werkt nu echt bagger. 8 van de 10 keer pakt ie 'm niet en moet ik anders ontgrendelen.
Heb al twee keer zorgvuldig opnieuw gecalibreerd. Waarbij met calibreren het ook ineens lastiger ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hertog_Martin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:51:
Gister s10 in gebruik genomen, vingerafdruk herkennen leek goed te werken, maar weet niet of het door daarna geïnstalleerde updates komt maar het werkt nu echt bagger. 8 van de 10 keer pakt ie 'm niet en moet ik anders ontgrendelen.
Heb al twee keer zorgvuldig opnieuw gecalibreerd. Waarbij met calibreren het ook ineens lastiger ging.
Herken je dit?
JBS in "[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Yup, dan gaat het 8 van de 10 keer wél goed. Ik ga het denk ik maar uitzetten. Iris scan goed alternatief? Word er beetje gek van zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 09-03-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Hertog_Martin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Yup, dan gaat het 8 van de 10 keer wél goed. Ik ga het denk ik maar uitzetten. Iris scan goed alternatief? Word er beetje gek van zo.
Hier hetzelfde. Af en toe opnieuw vingers scannen helpt een beetje, net als twee of drie scans van één vinger maken. Het hangt er ook van af of je vinger bij het unlocken in dezelfde dezelfde toestand is als toen je de vinger inscande (vocht, temperatuur...).

Ik heb wel (de originele af-fabriek) screenprotector op het scherm zitten.

Irisscan gaan niet lukken, want dat heeft Samsung niet meer in de S10-serie (opgeofferd aan het bezel-loze scherm). Je bedoelt denk ik de (veel onveiligere) gezichtsherkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ah ja gezichtsherkenning dan.

Zojuist vingerafdruk opnieuw gecalibreerd en dit keer minder overdreven verschillende posities aangenomen met m'n duim zoals in de voorbeeld animatie en hij lijkt nu te werken. Heb 'm als extra vingerafdruk ingesteld dus mss helpt het ook nog als je meerdere calibraties bewaard. Weet alleen niet of 't daar mss minder veilig van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 11:10

Prosperot

Today is a gift...

Sinds de update van mn S10 òf van de garmin app (was beid afgelopen week), heb ik geen verbinding meer tussen mn Garmin F645 en mn mobiel. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
I hate to be that guy, maar jezus, wat gaat de batterij van mijn s10e snel leeg sinds de maart update. Met weinig gebuik nu op 40%. Google play services blijft actief.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:43
Hertog_Martin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:51:
na die grote updates moet je idd opnieuw je vinger registreren. zet voor het gemak 2x dezelfde vinger erin, dan doet ie het gewoon altijd (tenzij je natte vingers hebt etc ofcourse)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-02 18:41
BillSpaarbank schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:58:
I hate to be that guy, maar jezus, wat gaat de batterij van mijn s10e snel leeg sinds de maart update. Met weinig gebuik nu op 40%. Google play services blijft actief.
Ik herken dit helemaal niet. Net over van een Xr op een 10+ en deze batterij gaat echt langer mee! Fijn toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

BillSpaarbank schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:58:
Same here, gisteravond telefoon weggelegd met 40% batterij, vanmorgen nadat het wekkeralarm afgegaan was ging de telefoon ineens uit, 0% batterij over.Lijkt inderdaad Play services te zijn.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Wellicht helpt het voor jullie om cache te legen. Telefoon uit, daarna aanzetten dmv volume up + Bixby toets + aan toets ingedrukt houden. Dan in menu cache legen en restarten.

Dit zou ik sowieso na elke update doen. Hoe groot of klein ook. Kijk het dan eens aan of je verbetering voelt/ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Kort vraagje: Heeft de S10 ook een soort if-this-then-that functionaliteit? Ik wil graag dat wanneer hij verbindt met de BT van mijn auto, hij een wifi-hotspot start. Zit dat ingebakken, of moet ik op zoek naar een appje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 15-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Raymond schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:19:
Kort vraagje: Heeft de S10 ook een soort if-this-then-that functionaliteit? Ik wil graag dat wanneer hij verbindt met de BT van mijn auto, hij een wifi-hotspot start. Zit dat ingebakken, of moet ik op zoek naar een appje?
Bixby routines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Cool!
Staat ingesteld, straks checken of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Beveiligingspatch 1 maart net binnen gekregen, maar waarom haalt hij deze nooit automatisch binnen (terwijl ik dat wel aan heb staan) ? Ik moet dat altijd handmatig controleren of die er is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
DON PAPA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:50:
Beveiligingspatch 1 maart net binnen gekregen, maar waarom haalt hij deze nooit automatisch binnen (terwijl ik dat wel aan heb staan) ? Ik moet dat altijd handmatig controleren of die er is..
Volgens mij checkt hij het 1 keer per week ofzo automatisch. Moet het ook altijd handmatig doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hertog_Martin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:46:
Ah ja gezichtsherkenning dan.

Zojuist vingerafdruk opnieuw gecalibreerd en dit keer minder overdreven verschillende posities aangenomen met m'n duim zoals in de voorbeeld animatie en hij lijkt nu te werken. Heb 'm als extra vingerafdruk ingesteld dus mss helpt het ook nog als je meerdere calibraties bewaard. Weet alleen niet of 't daar mss minder veilig van wordt.
Pff zo werkt het gister de hele dag perfect, tig keer in 1 keer unlocked. En dan nu ineens pakt ie 'm weer totaal niet... Zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 13-09 19:32
Raymond schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:27:
[...]

Cool!
Staat ingesteld, straks checken of het werkt :)
Die werken verrassend goed eigenlijk. Als ik op m'n werk aankom (50m rondom locatie) gaat de bluetooth uit, batterij-besparing aan en geluid op stil. Ga ik weer weg, gaat het van de stand af. Het is een heel stuk vriendelijker dan Tasker bijv.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ingesteld en het werkt precies zoals het moet :D

Mooi, nu hoef ik geen data abbo voor de auto af te sluiten. Dan werkt het gewoon via mn foon.

Misschien is dit ook wel een goed alternatief voor "smart lock", wat bij mij maar heel onbetrouwbaar werkt. Ik moet verrekte vaak m'n pincode ingeven, ook al ben ik op een vertrouwde plaats of is de foon met een vertrouwd apparaat verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Batterij begint hier toch wel bedroevend te worden hoor.... :(

Gisteravond 20uur van de lader af. Het is nu 15uur en nog maar 39% batterij. 18uur dus van de lader.

Ik heb er vrij weinig bijzonders mee gedaan...

Beetje appen, beetje wat Social media checken, misschien 10 min een spelletje en wat op de browser zitten pielen (o.a. Tweakers lezen). That's all.....

Is toch niet heel best?

Heb al wel cache wipe gedaan in recovery doe ik altijd na een update van het OS.

Of heb ik te hoge verwachtingen en is dit wel gewoon redelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Sleehond op 11-03-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

Sleehond schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:56:

Gisteravond 20uur van de lader af. Het is nu 15uur en nog maar 39% batterij. 18uur dus van de lader.

Beetje appen, beetje wat Social media checken, misschien 10 min een spelletje en wat op de browser zitten pielen (o.a. Tweakers lezen). That's all.....

Is toch niet heel best?

Heb al wel cache wipe gedaan in recovery doe ik altijd na een update van het OS.

Lijkt me dat er iets je batterij leeg laat lopen. Wellicht te zien bij apparaatbeheer. Maar misschien moet je even naar de Play Store gaan om apps te updaten die wellicht een memoryleak hadden of iets dergelijks. Ik had er een week of 3 geleden ook last van en een dag of 2 later was het ineens opgelost.

Ik weet niet hoe lang je het toestel hebt, wellicht moeten er nog apps in sluimerstand worden gezet.

Verder heeft Samsung met Galaxy Labs nu ook wat apps beschikbaar gemaakt die wellicht kunnen helpen. App Booster, Battery Tracker en Battery Guardian kun je ook even raadplegen... Zo zie ik dat Twitter Beta wat veel verbruikt, maar verder niets bijzonders. Bij App Booster staat dat ie het best gedraaid kan worden na een OS update, dus ik gok dat die ook wel wat cache's leegt, maar verder is dat nog wat onbekend voor me wat ie doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 11-03-2020 15:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
@Martinspire

Thanks voor je reactie. Alles is geüpdate. Alles in settings ook in sluimer stand. Die Galaxy labs ook allemaal geraadpleegd en gechecked.

Misschien lost het zichzelf op. Hopen we dan maar.

P.S. heb hem al sinds de start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Lijkt me dat er iets je batterij leeg laat lopen. Wellicht te zien bij apparaatbeheer. Maar misschien moet je even naar de Play Store gaan om apps te updaten die wellicht een memoryleak hadden of iets dergelijks. Ik had er een week of 3 geleden ook last van en een dag of 2 later was het ineens opgelost.

Ik weet niet hoe lang je het toestel hebt, wellicht moeten er nog apps in sluimerstand worden gezet.

Verder heeft Samsung met Galaxy Labs nu ook wat apps beschikbaar gemaakt die wellicht kunnen helpen. App Booster, Battery Tracker en Battery Guardian kun je ook even raadplegen... Zo zie ik dat Twitter Beta wat veel verbruikt, maar verder niets bijzonders. Bij App Booster staat dat ie het best gedraaid kan worden na een OS update, dus ik gok dat die ook wel wat cache's leegt, maar verder is dat nog wat onbekend voor me wat ie doet.
Bij mij valt het echt precies samen met de maart update. Cache ook gewiped op aanraden, maar hij blijft leeglopen. Betreft de s10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hmm, dat klinkt alsof er toch wat stuk is gegaan met de laatste update. Kan nog vanalles zijn, maar (als het niet teveel moeite is) lijkt me een reset wel aan te raden. De vraag is alleen wel of het dat oplost dus ik zou eerst nog even doorzoeken. Want al je apps en wachtwoorden instellen is altijd wel even wat werk. Zeker met al die 2FA apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Oke... Nu 1uur en 15min verder en van 39% naar 19% en ik heb er vrij weinig mee gedaan....

Bizar hoor...

[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 11-03-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
Toen ik mijn S10e net binnen had vond ik het geluid via m'n bluetooth hoofdtelefoon en bleutooth oordopjes niet zo geweldig klinken. Het klonk wat mat allemaal vergeleken met mijn Motorola g5 plus. Met wat aanpassingen in de geluidsinstellingen heb ik dat goed gekregen, maar ik ben nogal verbaasd over de werking van de equalizer bij 'aangepast'.
Normaal gesproken versterk je de frequentie met een schuifje omhoog en verzwak je met omlaag echter als je bij de Samsung equalizer het schuifje omhoog doet dan wordt het geluid dunner. En omgekeerd, als je het schuifje een tikkie omlaag doet wordt het geluid voller! Herkennen jullie dit? Je regelt overigens wel de bewuste frequenties bij, dwz als je bijvoorbeeld de 125 Hz helemaal omlaag doet dan heb je minder bas in je geluid. Ik heb de instellingen nu zo staan, met 125 Hz en 16 kHz 1 dB omlaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hn5ksDIsk46Mx_oMd856eFBQ5mc=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/TfrrQH45C9Ffi4X9p9CY9Qo2.jpg?f=fotoalbum_medium

Verder heb ik Dolby Atmos op Muziek staan, dat maakt het geluid nog wat beter.
Ik heb deze ervaringen zowel onder Android 9 als 10 gehad (en dus onder OneUI 1 en 2), en met verschillende hoofdtelefoons (zowel bekabeld als bluetooth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
musicfreak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:17:
Toen ik mijn S10e net binnen had vond ik het geluid via m'n bluetooth hoofdtelefoon en bleutooth oordopjes niet zo geweldig klinken. Het klonk wat mat allemaal vergeleken met mijn Motorola g5 plus. Met wat aanpassingen in de geluidsinstellingen heb ik dat goed gekregen, maar ik ben nogal verbaasd over de werking van de equalizer bij 'aangepast'.
Normaal gesproken versterk je de frequentie met een schuifje omhoog en verzwak je met omlaag echter als je bij de Samsung equalizer het schuifje omhoog doet dan wordt het geluid dunner. En omgekeerd, als je het schuifje een tikkie omlaag doet wordt het geluid voller! Herkennen jullie dit? Je regelt overigens wel de bewuste frequenties bij, dwz als je bijvoorbeeld de 125 Hz helemaal omlaag doet dan heb je minder bas in je geluid. Ik heb de instellingen nu zo staan, met 125 Hz en 16 kHz 1 dB omlaag:

[Afbeelding]

Verder heb ik Dolby Atmos op Muziek staan, dat maakt het geluid nog wat beter.
Ik heb deze ervaringen zowel onder Android 9 als 10 gehad (en dus onder OneUI 1 en 2), en met verschillende hoofdtelefoons (zowel bekabeld als bluetooth).
Heeft mijn galaxy S10 ook deze functie? En waar kan ik die vinden? O+

Edit:
Nooit geweten, staat bij Instellingen > geluiden en trillen > geluidskwal. en -effecten

Ga ik ook eens mee spelen

[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 12-03-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikwesselo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-03-2023
Net een update binnen gekregen. Geïnstalleerd en daarna zag ik ongeveer 1 seconde bij het opnieuw opstarten een scherm (blauwachtig met logo en tekst) wat ik niet eerder had gezien. Iemand ook dit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Voor de mensen met onverwachte batterij slurpers: zet batterij besparing aan om te kijken of het door synchronisatie (problemen) komt. Apps kunnen continu locatie, bluetooth en andere tracking gebruiken - ook wanneer het scherm uit staat - wat de batterijduur zwaar belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Meer mensen die tijdens het bellen op het belscherm een knipperend wit puntje zien boven het batterij percentage? Knippert willt, lijkt op een pixel, maar is veel groter dan 1 pixel. Pakweg 1mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Oxigeon

En zo is dat!

Even een vraagje, ik ben voornemens een S10 aan te schaffen. Is de batterij op het moment echt zo belabberd of is dit inmiddels weer opgelost? Mijn s7 is op het moment savonds om 20.00 ook compleet leeg.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Oxigeon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:17:
Even een vraagje, ik ben voornemens een S10 aan te schaffen. Is de batterij op het moment echt zo belabberd of is dit inmiddels weer opgelost? Mijn s7 is op het moment savonds om 20.00 ook compleet leeg.
Naar mijn idee is dit probleem nog steeds niet opgelost, ik heb ongeveer een batterij nodig van 200% om mijn 4/4,5 uur SOT te halen. Natuurlijk hebben meerdere factoren daar mee te maken, maar ik probeer zoveel mogelijk apps te sluimeren e.d. Hebben hier echter ook belabberd bereik met alle providers, dat is volgens mij idee de grootste factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Oxigeon

En zo is dat!

DutchLegendX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Naar mijn idee is dit probleem nog steeds niet opgelost, ik heb ongeveer een batterij nodig van 200% om mijn 4/4,5 uur SOT te halen. Natuurlijk hebben meerdere factoren daar mee te maken, maar ik probeer zoveel mogelijk apps te sluimeren e.d. Hebben hier echter ook belabberd bereik met alle providers, dat is volgens mij idee de grootste factor.
Hmm, dan blijft het een zwaar twijfelpunt om dit toestel aan te schaffen. Niet dat ik straks met een toestel zit waarvan ik een lader moet meenemen als ik ergens naartoe ga. Wat ik sowieso doe is wachten op een fatsoenlijke aanbieding.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Oxigeon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Hmm, dan blijft het een zwaar twijfelpunt om dit toestel aan te schaffen. Niet dat ik straks met een toestel zit waarvan ik een lader moet meenemen als ik ergens naartoe ga. Wat ik sowieso doe is wachten op een fatsoenlijke aanbieding.
Ik mag vanaf vandaag ook weer verlengen en wil gaan voor een S10+ (heb nu een PocophoneF1)

Wil toch graag een iets beter scherm+camera dan wat ik nu heb. Nu alleen nog even wachten op een mooie aanbieding of prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dan ligt dat wel in het verlengde van mijn volgende 'irritatie'. Herkennen meer mensen dat?
JBS schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:39:
Ervaren jullie het ook dat het vaak nogal even duurt voordat het scherm 'aan' springt wanneer je je telefoon van je oor haalt? Om een gesprek te beëindigen druk ik nu vaak op de knop aan de rechterkant om het scherm geforceerd sneller aan te laten gaan, dat is echter niet erg handig.

[ Voor 37% gewijzigd door JBS op 17-03-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC0-NL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:31
JBS schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:19:
[...]
Dan ligt dat wel in het verlengde van mijn volgende 'irritatie'. Herkennen meer mensen dat?

[...]
Sinds kort heb ik zakelijk een S10e in gebruik, nu ik vanwege de 'ophokplicht' thuiswerk en dus veel meer bel, valt dit mij ook op. Het duurt toch wel een dikke seconde voordat het scherm 'aan' springt.

Xbox Live: R3MC0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Ik heb sinds enige tijd dat als ik in een telefoongesprek zit dat de andere partij mij ineens niet meer kan horen. Mijn microfoon valt dus uit na een random tijd of de telefoon geeft het niet meer door. Ik heb een licht vermoeden dat het vaker voorkomt als de telefoon op wifi staat, maar bellen via wifi staat uit. Heeft iemand dit ook gehad en zijn er oplossingen bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 18-03-2020 12:12 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Sleehond schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:56:

Is toch niet heel best?

Hier hetzelfde, ik ben er een beetje klaar mee. Ik haal ~2 uur SoT op een dag en dat vind ik te weinig. In december zelfs een nieuwe accu van Samsung gekregen omdat ze meenden een te hoge slijtage voor de leeftijd van de accu te zien, maar het maakt allemaal weinig uit. De 2 uur SoT bestaan bij mij voornamelijk uit Twitter, Facebook, AD, Spotify, Whatsapp. Games heb ik er geloof ik niet eens op staan. Ik vind het verder een toptoestel, maar dit is een doorn in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
BobB schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:17:
[...]
Hier hetzelfde, ik ben er een beetje klaar mee. Ik haal ~2 uur SoT op een dag en dat vind ik te weinig. In december zelfs een nieuwe accu van Samsung gekregen omdat ze meenden een te hoge slijtage voor de leeftijd van de accu te zien, maar het maakt allemaal weinig uit. De 2 uur SoT bestaan bij mij voornamelijk uit Twitter, Facebook, AD, Spotify, Whatsapp. Games heb ik er geloof ik niet eens op staan. Ik vind het verder een toptoestel, maar dit is een doorn in het oog.
- Ik weet dat het niet de bedoeling is - maar zet toch eens batterysaving aan. Dit vermindert zo extreem de battery drain in standby, dat het vaak toe te wijzen aan een app die extreem synchroniseert of gegevens opvraagt.

Met 2u SoT heb ik vaak nog 40/50% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Reaper.JA2 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:51:
[...]

- Ik weet dat het niet de bedoeling is - maar zet toch eens batterysaving aan. Dit vermindert zo extreem de battery drain in standby, dat het vaak toe te wijzen aan een app die extreem synchroniseert of gegevens opvraagt.

Met 2u SoT heb ik vaak nog 40/50% over.
Als onderzoek wil ik dat best een dag doen, maar haal ik er dan achteraf wel uit welke app of apps dat zijn geweest? Bovenin de verbruiksstatistieken staan nu alleen de apps die ik in mijn post opnoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
BobB schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Als onderzoek wil ik dat best een dag doen, maar haal ik er dan achteraf wel uit welke app of apps dat zijn geweest? Bovenin de verbruiksstatistieken staan nu alleen de apps die ik in mijn post opnoem.
Je kan het % batterijverbruik per app zien. Dus als er apps zijn die veel % verbruiken zonder dat je ze veel gebruikt, weet je dat ze op de achtergrond actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojo90
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-08 07:39
Aah goed om te lezen dat ik niet de enige ben met batterij problemen..
Zowel ik als mijn vriendin halen geen dag meer met de huidige s10.. vermoedelijk gekomen na de laatste update.

Snachts slurpt hij zomaar 10 tot 15 procent weg in een nacht van 6 a 7 uur.

Als ik dan naar het batterijverbruik kijk zie ik geen uitschieters. Ik doe ook niets geks met de telefoon. Fb whatsapp instagram en soms een spelletje.

Ik denk dat het probleem veel dieper zit.. iets met hardware?

Ik vind het een top toestel maar de batterij is een drama en laat dat nou net 1 van de belangrijkste dingen in een telefoon zijn..
Moet zeggen dat ik het nooit een topper heb gevonden qua batterij maar de laatste tijd is het echt een groot drama.......

Cache ook al een keer gewiped.. bixby routines gaan gebruiken om stroom te besparen noem maar op.. Ergens ook heel bijzonder dat ik allerlei dingen moet gaan doen om een toestel te laten werken..

Iemand nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-08 07:39
Nog een kleine aanvulling zien mensen soms ook uit het niets het update teken in de taakbalk verschijnen? Dit is dan enkel een flits niet eens een seconde. Gebeurd dan enkele keren achter elkaar.

Voor de wijsneuzen alles is geupdate, software apps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Jojo90 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:45:

Ik denk dat het probleem veel dieper zit.. iets met hardware?

Ik vind het een top toestel maar de batterij is een drama en laat dat nou net 1 van de belangrijkste dingen in een telefoon zijn..
Moet zeggen dat ik het nooit een topper heb gevonden qua batterij maar de laatste tijd is het echt een groot drama.......

Cache ook al een keer gewiped.. bixby routines gaan gebruiken om stroom te besparen noem maar op.. Ergens ook heel bijzonder dat ik allerlei dingen moet gaan doen om een toestel te laten werken..

Iemand nog tips??
Ik denk niet dat het hardware is. Ik ben voor een ander probleem bij het service center van Samsung geweest in Rotterdam. Hier is ook de batterij gechecked en deze zat nog op 96% van zijn originele capaciteit. Ik denk dat er niets anders opzit dan wachten op de april update. Ik haal na de maartupdate ook niet meer dan 3 uur SOT. Voorheen was het ook niet best, maar kon ik wel de dag doorkomen. Nu zit ik vroeg in de avond al met een lege batterij. Betreft de s10e overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Jojo90 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:49:
Nog een kleine aanvulling zien mensen soms ook uit het niets het update teken in de taakbalk verschijnen? Dit is dan enkel een flits niet eens een seconde. Gebeurd dan enkele keren achter elkaar.

Voor de wijsneuzen alles is geupdate, software apps e.d.
Dan checked het toestel of er een update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

XhaiKhaL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:24:
Voor degenen die ook graag oproepen opnemen (call recorder) met de standaard Samsung telefoon app, dit is hoe ik het werkend heb gekregen:
  • Nieuwe telefoon? Verwijder eerst de regiolock door een telefoongesprek van ten minste 5 minuten te voeren met een Europese simkaart.
  • Plaats een Thaise simkaart (hoeft niet actief te zijn, kan dus ook een oud en verlopen kaartje zijn) en verwijder je Nederlandse sim.
  • Doe een reset naar fabrieksinstellingen (factory reset).
  • Nadat je telefoon weer opgestart is krijg je de welkomstwizard in het Thais te zien, verander de taal naar Nederlands en doorloop de wizard.
  • Controleer bij instellingen > info telefoon > softwaregegevens de sw-versie serviceprovider. Deze moet geeft nu THL/PHN,PHN/PHN aan.
  • Verwissel nu je Thaise sim voor je Nederlandse sim, herstart je toestel nog een keer en je kunt gebruik maken van de opname functie (inschakelen in de telefoon app zelf).
Naderhand heb ik VoLTE en VoWiFi getest met een Vodafone simkaartje en dat werkt nog bij mij.

Mocht iemand een manier weten waarop dit in te schakelen is zonder de telefoon van regio te veranderen dan hou ik me zeker aanbevolen (op oudere toestellen was dit schijnbaar mogelijk door een XML file te bewerken met root toegang).

[Afbeelding]
Dit heeft bij mij perfect gewerkt trouwens :)
Ik heb het toestel, S10+ gekocht in Thailand, maar direct met mijn eigen Nederlandse Vodafone simkaart laten installeren, waardoor ik dus juist niet de THL als 1e CSC had.
Later wel een Thaise simkaart erin gezet en van volgorde gewisseld en enkele gesprekken gevoerd met het Thaise nummer om de geolock eraf te halen.

Nu weer terug in Nederland de simkaarten weer omgewisseld en kwam erachter dat call-recording niet werkte, dit terwijl dit op mijn S7 Edge wel werkte (custom OneUi rom, dus niet helemaal eerlijk) en ik gebruik het veelvuldig.

Toen maar aan het zoeken geslagen en kwam toen erachter dat als je 1e CSC die is van Thailand dat je dan wél gesprekken automatisch kan laten opnemen met de stock Samsung dialer zonder aparte apps.
En toen kwam ik op de uitleg van medetweaker @XhaiKhaL, heb toen dus exact gedaan wat hij in zijn instructies heeft gezet. Wel eerst eventjes een backup naar de Samsung Cloud en Google One gemaakt om alles netjes te kunnen herstellen en WhatsApp nog even geforceerd backuppen.

Nu alles weer volledig up and running, mét de mogelijkheid tot opnemen van gesprekken. Bedankt _/-\o_ @XhaiKhaL O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Laatst online: 18:15
Mooi dat je er iets aan gehad hebt @Priyantha Bleeker! :) Ik maak er zelf ook nog regelmatig gebruik van, vind het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
Hi allen,
Even een kort vraagje.... Via een Duitse winkel kan ik een S10+ kopen voor een prijs die toch best aanzienlijk lager is dan hier in Nederland. Het betreft dan echter wel een Duits model.
Mijn vraag is of hier nog nadelen aan kleven qua functioneren hier in Nederland, werkt alles dan zoals het moet? En geeft dit geen problemen met OTA updates voor een Duits model op een Nederlands netwerk o.i.d.?

Ik heb al zitten googlen maar ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden. Ene website zegt dit en andere website zegt weer heel wat anders.

Ik hoop dat iemand hier zijn ervaring(en) en/of kennis kan/wil delen betreffende een Duits model op het Nederlandse netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:29:
Herkent iemand 't feit dat vingerafdrukken via de optie "toegevoegde vingerafdrukken bekijken" snel herkend worden, maar voor het ontgrendelen of 2FA van een app je veel meer pogingen nodig hebt voor een match?
Ik word er inmiddels gek van. Password manager unlocken bijvoorbeeld kost me vaak 5 pogingen, onbegrijpelijk.

Herkenning van de vingerafdruk in de instellingen is vrijwel instant.

Dat is toch op z'n minst merkwaardig... :(

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 24-03-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Telin schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:52:
Hi allen,
Even een kort vraagje.... Via een Duitse winkel kan ik een S10+ kopen voor een prijs die toch best aanzienlijk lager is dan hier in Nederland. Het betreft dan echter wel een Duits model.
Mijn vraag is of hier nog nadelen aan kleven qua functioneren hier in Nederland, werkt alles dan zoals het moet? En geeft dit geen problemen met OTA updates voor een Duits model op een Nederlands netwerk o.i.d.?

Ik heb al zitten googlen maar ik kan niet echt een eenduidig antwoord vinden. Ene website zegt dit en andere website zegt weer heel wat anders.

Ik hoop dat iemand hier zijn ervaring(en) en/of kennis kan/wil delen betreffende een Duits model op het Nederlandse netwerk.
als het geen "branded (provider-gebonden)" toestel is (denk aan vodafone oid) en je doet voordat je het toestel aanzet meteen een nederlandse sim erin dan maakt het niks uit. je zult gewoon updates krijgen en kunt gewoon bellen in nederland etc

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
@Telin Mijn vorige S9+ was een duits model.
Werkte perfect hier in Belgie.
De updates OTA kwamen zelfs veel sneller binnen dan bij een belgisch toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:41
Ik herken de batterijproblemen trouwens niet. Net een weekje een s10. Met ruim 2 uur screen on time nog 45% over om 10 uur savonds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyDOwMHoHP05N-5J6MbPOxUEjGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJHnStLJdukgrdRJa8KRG3nX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Sinds gisterenavond heb ik ineens een raar probleem met mijn navigation bar onderin het scherm bij mijn S10e. De "home" en "recent apps" knoppen reageren niet meer, de "back" button wel. Je ziet wel een witte cirkel oplichten als je de knop aanraakt, dus touchscreen werkt wel.
Als je gesture navigation aanzet kan ik wel vanaf de zijkanten vegen om terug te gaan maar niet omhoog vanuit het midden. Soft en hard reset heeft niet geholpen. Ook heb ik al een wipe cache partition uitgevoerd maar dit heeft ook niet geholpen.

Als ik zo'n zwevende hulpmenu knop instel en ik druk daar op startscherm, reageert hij ook niet. Hier kan ik wel naar "recent" :?

In veilige modus ook hetzelfde probleem

[ Voor 14% gewijzigd door RichieSD op 25-03-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
Ik zag een artikel op Androidworld.nl dat Samsung de update van one Ui 2.1 aan het uitrollen is in Duitsland en Zwitserland.

Met Frija de Duitse firmware (in de link staat ook de uitleg) gedownload en deze met Odin geflashed.
Deze draait update als een zonnetje 😎 op mijn Nederlandse S10 (PHN). En is inclusief de April beveiligingspatch. Dank voor de tip @henklbr

[ Voor 39% gewijzigd door Megapaul op 25-03-2020 17:36 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb nu al 2x gehad dat het toestel spontaan restart met 40%+ batterij. iemand anders dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 08:50
giovanni2903 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:29:
ik heb nu al 2x gehad dat het toestel spontaan restart met 40%+ batterij. iemand anders dit al meegemaakt?
Ja, met m'n S8. Toen was mijn batterij naar de klote volgens de Service center. Hopelijk dat het bij jou iets softwarematigs is.

[ Voor 12% gewijzigd door W84 op 25-03-2020 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z77q9dHAlAUtAh06WU2TXGcKdi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lX84WF0w0eUKZd22UBnSdYsY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is m'n batterij verbruik vandaag, denk dat ik ongeveer 150-175% nodig zou hebben😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Best knap dat je batterij toeneemt zonder hem op te laden, dat wil ik ook 8)

Gaat wel erg hard van 8-16 uur. Ik weet niet hoe intensief je het toestel op dat moment gebruikte, maar dit is wel erg rap.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:26
Wauw, dat gaat erg hard inderdaad. Lijkt toch heel veel achtergrondverbruik te zijn; actief gebruik is (behalve voor Facebook) maar een paar minuten per app. Je hebt mega slecht bereik op de plaats waar je dit screenshot maakte - misschien eens WiFi instellen als dat daar aanwezig is? Dat kan al enorm schelen, al die social apps houden graag contact met de zendmast dus dat vreet energie als die zendmast haast niet te bereiken is. Als je het niet zo belangrijk vindt dat die socal apps vanalles doorsturen de hele tijd kun je ook batterijbesparing een standje omhoog zetten, ik zou verwachten dat het achtergrondverbruik daar ook wel van omlaag gaat.

Ter vergelijking: ik zit altijd op WiFi (indien aanwezig) en haal normaliter 2 of 3 dagen op één acculading van mijn S10e. Energiestand staat op gemiddeld. Mijn top apps van vandaag zijn op moment van schrijven:
WhatsApp (1u7m/11u36m/10,6%)
NOS (1u8m/1m/9,6%)
Samsung Internet (20m/1m/4,1%)
E-mail (10m/17u18m/1,9%)

Al het andere, zoals Signal, YouTube, Camera, Galerij, Toetsenbord en diverse services zijn samen dan nog 7,3%.

[ Voor 25% gewijzigd door Jerrythafast op 25-03-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
BIG charlie schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:24:
@Telin Mijn vorige S9+ was een duits model.
Werkte perfect hier in Belgie.
De updates OTA kwamen zelfs veel sneller binnen dan bij een belgisch toestel.
Bedankt voor je reactie.
Nu nog 5 dagen wachten voordat die eindelijk binnenkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
W84 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:51:
[...]

Ja, met m'n S8. Toen was mijn batterij naar de klote volgens de Service center. Hopelijk dat het bij jou iets softwarematigs is.
als het nog vaker gaat gebeuren ga ik denk wel langs moeten, hoop dat het bij deze 2 keer blijft

Acties:
  • +3 Henk 'm!
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 25 Mar 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
· The security of your device has been improved.
* OneUI 2.1

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 18242812
Build date Fri, 20 Mar 2020 09:31:52 +0000
Security Patch Level 2020-04-01
Multi-CSC OXM
PDA G975FXXU4CTC9
CSC G975FOXM4CTC5
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/921/5ep0IE.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will be reset

SM-G975F OXM multi CSC ( ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG BRI CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL THR TPA TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV )

single : ( BTC BTU CPW DOO EMP GLB GTO LYS MAT MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEB TEL TMC TNZ VAU VNZ WTL XFA XFV XNZ XSA )

by default : XEF

[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 26-03-2020 08:11 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:21
Hebben mensen hier ook last van het volgende: als je aan het bellen bent dat je geen 4G of überhaupt geen mobiel netwerk meer hebt? Echt super irritant..

Hoe los je dit op?

Heb op internet het een en ander gelezen over 4G bellen maar die optie staat al uit bij mij, dus dat werkt helaas niet bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Son Gohan op 26-03-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchLegendX
Jerrythafast schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:56:
Wauw, dat gaat erg hard inderdaad. Lijkt toch heel veel achtergrondverbruik te zijn; actief gebruik is (behalve voor Facebook) maar een paar minuten per app. Je hebt mega slecht bereik op de plaats waar je dit screenshot maakte - misschien eens WiFi instellen als dat daar aanwezig is? Dat kan al enorm schelen, al die social apps houden graag contact met de zendmast dus dat vreet energie als die zendmast haast niet te bereiken is. Als je het niet zo belangrijk vindt dat die socal apps vanalles doorsturen de hele tijd kun je ook batterijbesparing een standje omhoog zetten, ik zou verwachten dat het achtergrondverbruik daar ook wel van omlaag.
Ja heb wel Wi-Fi, maar ben vaak om het huis heen en dan is de Wi-Fi redelijk ruk. Daarom zet ik 4G standaard aan en loopt die de hele dag door. Heb de energiestand eentje omhoog gezet, kan ik alleen een uitzondering maken voor Whatsapp en G-Mail?

Edit: van geoptimaliseerd naar gemiddelde energiebesparing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUo30PjCz9d7VbibpXYhtVCnqmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGgmkJNZlDKAL7ohqpD8iL4r.jpg?f=fotoalbum_large

Nu lijkt het toch al een stuk beter te gaan, sinds vanochtend +- half 7

[ Voor 15% gewijzigd door DutchLegendX op 26-03-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Son Gohan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:52:
Hebben mensen hier ook last van het volgende: als je aan het bellen bent dat je geen 4G of überhaupt geen mobiel netwerk meer hebt? Echt super irritant..

Hoe los je dit op?

Heb op internet het een en ander gelezen over 4G bellen maar die optie staat al uit bij mij, dus dat werkt helaas niet bij mij.
Die optie moet dus aan staan. Dan bel je 4G en hou je dus ook 4G voor internet tijdens het gesprek. Als 4G bellen uitstaat en je belt... Schakelt hij terug naar 2G bij Vodafone omdat de 3Gmast is uitgeschakeld om ruimte te maken voor 4G.
giovanni2903 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:41:
[...]

als het nog vaker gaat gebeuren ga ik denk wel langs moeten, hoop dat het bij deze 2 keer blijft
Samsung Service centrums zijn dicht op dit moment.

[ Voor 17% gewijzigd door DiMacho op 26-03-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

henklbr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:32:
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 25 Mar 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

...
Is er nog niet voor de G970?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
duderuud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:56:
[...]

heb m ook nog niet op mn s10 hoor, zal wel na het weekend worden dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duderuud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Is ook voor de S10 beschikbaar in Duitsland (SM-G970F - DBT)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Met een vpn een update proberen op te halen in Duitsland maar helaas..

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik heb net een S10 overgenomen, maar het viel me op dat de maximale helderheid in zonlicht wat minder is dan van mijn S8, terwijl ik had verwacht dat de maximale helderheid van de S10 juist wat hoger zou zijn. Hoe is de ervaring van anderen?

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 27-03-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duderuud schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:38:
Met een vpn een update proberen op te halen in Duitsland maar helaas..
Dat werkt niet zo...

Er wordt gekeken naar je CSC-code op je toestel...

Wil je de nieuwe update nu al op je telefoon hebben, dan zal je moeten flashen met Odin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dank voor de verhelderend info.

Ik wacht wel af tot ie via een ota binnen komt...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn s10e gaat het echt steeds slechter doen. Al 2 keer bij service center geweest, maar ze weigeren het op te lossen. Ik krijg constant smsjes dat ik oproepen heb gemist. Gesprekken vallen de helft van de tijd weg. Verbinding ineens verbroken. 4g bellen aan of uit haalt niets uit. Nieuwe sim van KPN ontvangen. Geen verschil. Op dit moment is het toestel voor mij compleet onbruikbaar. Daarnaast nog de problemen met het batterij verbruik. Echt heel ontevreden.

Factory reset, zonder backup ook alweer uitgevoerd. Geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-03-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:18:
Mijn s10e gaat het echt steeds slechter doen. Al 2 keer bij service center geweest, maar ze weigeren het op te lossen. Ik krijg constant smsjes dat ik oproepen heb gemist. Gesprekken vallen de helft van de tijd weg. Verbinding ineens verbroken. 4g bellen aan of uit haalt niets uit. Nieuwe sim van KPN ontvangen. Geen verschil. Op dit moment is het toestel voor mij compleet onbruikbaar. Daarnaast nog de problemen met het batterij verbruik. Echt heel ontevreden.

Factory reset, zonder backup ook alweer uitgevoerd. Geen verschil.
Heb je het ook met andere toestellen en dezelfde provider? Het zal niet de eerste keer zijn dat ze rommelen met masten of kabels aan het doorsnijden zijn met werkzaamheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Heb je het ook met andere toestellen en dezelfde provider? Het zal niet de eerste keer zijn dat ze rommelen met masten of kabels aan het doorsnijden zijn met werkzaamheden...
Ik heb mijn Sim net overgezet in een iPhone 11. We gaan het testen.

-edit- Inmiddels met KPN in contact. Er lijkt toch iets niet goed met mijn simkaarten. Ook op een andere telefoon afgebroken gesprekken.

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 31-03-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Laat ik mijn eerder gestelde vraag iets anders formuleren: is iedereen tevreden met de S10 leesbaarheid buiten in direct zonlicht?

Sommige reviews hebben het over "eye-melting" max brightness, maar de mijne is op buiten op maximale helderheid niet zo spectaculair als ik had gehoopt (ongeacht settings als Adaptive brightness, Vivid colors). Binnen kan hij meer dan helder genoeg, normaal op 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
iisworks schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:33:
Laat ik mijn eerder gestelde vraag iets anders formuleren: is iedereen tevreden met de S10 leesbaarheid buiten in direct zonlicht?

Sommige reviews hebben het over "eye-melting" max brightness, maar de mijne is op buiten op maximale helderheid niet zo spectaculair als ik had gehoopt (ongeacht settings als Adaptive brightness, Vivid colors). Binnen kan hij meer dan helder genoeg, normaal op 35%.
ik kom nooit buiten, dus geen idee 8)7

nee maar zonder grappen. op volle helderheid kun je het scherm buiten toch prima lezen? Ik in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
giovanni2903 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:49:
[...]
nee maar zonder grappen. op volle helderheid kun je het scherm buiten toch prima lezen? Ik in ieder geval wel
Op zich vind ik het wel te doen, maar dus minder fel dan mijn S8 en het houdt niet over! Terwijl Gsmarena meet: S8=620 vs S10=820 nits, wat goed zichtbaar zou moeten zijn.

https://www.gsmarena.com/...axy_s10-review-1903p3.php
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s8-review-1603p3.php

Wellicht zijn er anderen die van een S9 of S9 komen wie het ook is opgevallen, of juist niet.
Ik vraag me nu dus af of dit aan mijn exemplaar ligt en of ik er dus iets mee ga opschieten om hem om te ruilen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door iisworks op 30-03-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
iisworks schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Op zich vind ik het wel te doen, maar dus minder fel dan mijn S8 en het houdt niet over! Terwijl Gsmarena meet: S8=620 vs S10=820 nits, wat goed zichtbaar zou moeten zijn.

https://www.gsmarena.com/...axy_s10-review-1903p3.php
https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s8-review-1603p3.php

Ik vraag me nu dus af of dit aan mijn exemplaar ligt...
ik kom van een s7e, die was max 610 nits. zolang ik buiten het scherm kan lezen op maximum brightness vind ik het prima. weet niet hoe groot een verschil van 200 nits is, maar denk dat je het er mee moet doen. samsung gaat iig niets kosteloos vervangen voor je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Toestel zojuist aangemeld ter reparatie voor de batterij. Als het goed is, wordt die morgen opgehaald en heb ik hem donderdag of vrijdag weer binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

henklbr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:32:

What's new:
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
· The security of your device has been improved.
* OneUI 2.1

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 18242812
Build date Fri, 20 Mar 2020 09:31:52 +0000
Security Patch Level 2020-04-01
Multi-CSC OXM
PDA G975FXXU4CTC9
CSC G975FOXM4CTC5
Details for download with Frija:
[Afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will be reset

SM-G975F OXM multi CSC ( ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG BRI CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL THR TPA TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV )

single : ( BTC BTU CPW DOO EMP GLB GTO LYS MAT MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEB TEL TMC TNZ VAU VNZ WTL XFA XFV XNZ XSA )

by default : XEF
Thanks! Installeerde netjes met ADB sideload op mijn S10+

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net de S10+ besteld bij Belsimpel. Ik hoop dat ik een PHN toestel krijg, maar voor het geval dat niet zo is heb ik vast de laatste PHN firmware en de hierboven genoemde DBT firmware gedownload. Komende van een Galaxy S2, S3, via wat anders naar S8 zal het flashen wel lukken denk ik.

Maakt het nog uit of ik eerst de PHN firmware flash of kan ik gelijk de DBT firmware flashen en wordt mijn CSC dan alsnog PHN als ik voor het eerst opstart met mijn SIM er in? En maakt het uit of ik eerst flash of eerst opstart met mijn SIM er in en de configuratie doorloop? Het liefst flash ik eerst, dan is het toestel toch nog leeg.....

edit: hij is vandaag binnen gekomen, en ik ben dus de halve middag en avond bezig geweest met opnieuw instellen. Data/instellingen overzetten vanaf mijn Galaxy S8 via SmartSwitch ging redelijk vlot, maar daarna moest ik alsnog alle apps nalopen op werking/wachtwoorden. Daar ben je nog best even zoet mee :).

Eerste indruk: grootte valt mee. Hij is uiteraard een stukje groter dan de S8, maar daar had ik een redelijk bulky case omheen (Spigen Neo Hybrid), en nu heb ik gekozen voor de Samsung leather backcover. Die zit er lekker strak omheen, en maakt hem nauwelijks dikker of breder. Ik hoop alleen dat wireless charging werkt met deze case, want op het doosje stond "verwijder het hoesje voor draadloos opladen". Aangezien ik dat elke nacht doe, ga ik dat dus niet doen. Ik wil graag dat het hoesje mooi strak blijft zitten, en niet door veel omdoen en afhalen losser gaat zitten.
De snelheid is merkbaar beter dan de S8. Die was niet traag, maar nu gaat alles echt lekker vlot. Het grotere scherm is ook fijn: nu kan ik een PDF van een A4-tje prima lezen, terwijl ik bij de S8 moest inzoomen.
Iets minder te spreken ben ik over de vingerafdrukscanner in het scherm. Ik heb de meegeleverde screenprotector er nog op zitten dus de FPS werkt wel, maar is veel trager dan degene die achterop de S8 zit. Het lijkt me erg handig om de FPS op de voorkant te hebben, maar als hij zo traag is, is een snelle in de powerknop of achterop misschien toch fijner.

Ik heb gelukkig een PHN/PHN toestel gekregen. Tijdens de eerste setup kreeg ik al update BT3 binnen, en toen ik ongeveer klaar was met instellen heb ik de CTC9 van hierboven geflasht met One UI 2.1. Omdat ik OneUI 2.0 niet echt ken (S8 heeft 1.1 volgens mij) weet ik niet wat precies de verschillen zijn, maar komende van de S8 kan ik alles vrij snel vinden. Ik gebruik nog wel Nova Launcher zodat ik e.e.a. meer naar eigen smaak kan indelen.

Al met al een positieve eerste indruk; nou hopen dat hij blijft bevallen 8)

[ Voor 61% gewijzigd door gwystyl op 01-04-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Even een tip betreft de vingerscanner. Installeer eerst alle updates voor het toestel. Je hebt nu beveiliging van april als t goed is, dus de nieuwste. En zet dan 2x dezelfde duim (meest logische vinger om te gebruiken voor mij iig) erin. De vingerscanner wil nog wel is moeilijk doen als je na het instellen updates installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
giovanni2903 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 02:32:
Even een tip betreft de vingerscanner. Installeer eerst alle updates voor het toestel. Je hebt nu beveiliging van april als t goed is, dus de nieuwste. En zet dan 2x dezelfde duim (meest logische vinger om te gebruiken voor mij iig) erin. De vingerscanner wil nog wel is moeilijk doen als je na het instellen updates installeert
kan nog sneller,tijdens het registreren dezelfde vinger gebruiken van je beide handen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Laatst online: 03-03-2022
Amaze86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 05:52:
[...]

kan nog sneller,tijdens het registreren dezelfde vinger gebruiken van je beide handen.
Maar echt snel zal het nooit worden...
Heb alle tips en ook andere tips te vinden op het internet geprobeerd.
De snelheid van mijn vorige S9 plus vwb de FPS zal de S10 plus nooit halen jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 19:56
Zijn er hier nog meer mensen die soms de automatische scherm helderheid uit en weer in moeten schakelen voordat dit weer naar behoren functioneert op hun S10?

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 02-04-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Loei123 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:00:
Zijn er hier nog meer mensen die soms de automatische scherm helderheid uit en weer in moeten schakelen voordat dit weer naar behoren functioneert op hun S10?
Ik heb soms wel dat het vrij langzaam reageert als ik in een omgeving kom met veel licht en het scherm te donker blijft. Ik richt de telefoon dan vaak even op een lamp, zodat ie het omgevingslicht goed registreert en feller wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Na een paar dagen S10 ben ik onder de indruk van de accu, zeker voor een Exynos model. Ik haalde ruim 2 dagen met 3.5h SOT, heel netjes! Dat is bij licht gebruik maar alle functies aan: wifi/BT/gps, Whatsapp, MSFT Company Portal actief! De S8 moest ik daarmee dagelijks opladen.

Hier overigens geen problemen met auto-brightness (normaal op ca. 40%), buiten het feit dat hij in zonlicht op max brightness wat minder fel gaat dan mijn S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Al.sinds release de s10 en toen ook de overstap.gemaakt naar vodafone. Ik vermoede dat vodafone een kut verbinding had omdat ik vaak e ontving en geen 4g+ menig onderzoek verder en vodafone claimt telkens dat er geen conflicten zijn zoals bij mij. Ook in huis met de wifi heb ikamper bereik op epnten waar mijn vriendin met s9wel goed bereik heeft. Zodra ik mn mobiel opnieuw opstart is alles verholpen en heb weer goed verbinding. Dag erna begint hetzelfde gedoe. Vanzelfsprekend wil ik niet 2x per dag (thuis en buiten) mn mobiel hoeven opstarten. Is dit softwsre matig te regelen of is het een defect in mn samsung s10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 19:56
mxmemx schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:21:
Al.sinds release de s10 en toen ook de overstap.gemaakt naar vodafone. Ik vermoede dat vodafone een kut verbinding had omdat ik vaak e ontving en geen 4g+ menig onderzoek verder en vodafone claimt telkens dat er geen conflicten zijn zoals bij mij. Ook in huis met de wifi heb ikamper bereik op epnten waar mijn vriendin met s9wel goed bereik heeft. Zodra ik mn mobiel opnieuw opstart is alles verholpen en heb weer goed verbinding. Dag erna begint hetzelfde gedoe. Vanzelfsprekend wil ik niet 2x per dag (thuis en buiten) mn mobiel hoeven opstarten. Is dit softwsre matig te regelen of is het een defect in mn samsung s10?
Ik heb geen idee, maar misschien kun je iets met de laatste post uit dit topic:
https://us.community.sams...riers/td-p/478569/page/90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
DutchLegendX schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:07:
Toestel zojuist aangemeld ter reparatie voor de batterij. Als het goed is, wordt die morgen opgehaald en heb ik hem donderdag of vrijdag weer binnen :).
Even een update, toestel weer netjes terug ontvangen van Samsung. Dus dinsdag ingeleverd bij de bezorger, en net weer terugontvangen. Schijnbaar was er ook niet iets helemaal goed met het scherm en hebben ze die ook vervangen (waarschijnlijk omdat ze dan een hoger bedrag terug kunnen vragen bij Samsung t.a.v. garantiekwesties). Dus nu een toestel met een nieuwe batterij en nieuw scherm:)! (Had toch al wat flinke krassen er op zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
DutchLegendX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:27:
[...]

Even een update, toestel weer netjes terug ontvangen van Samsung. Dus dinsdag ingeleverd bij de bezorger, en net weer terugontvangen. Schijnbaar was er ook niet iets helemaal goed met het scherm en hebben ze die ook vervangen (waarschijnlijk omdat ze dan een hoger bedrag terug kunnen vragen bij Samsung t.a.v. garantiekwesties). Dus nu een toestel met een nieuwe batterij en nieuw scherm:)! (Had toch al wat flinke krassen er op zitten)
Als ze de batterij vervangen moet het scherm ook mee, is anders niet meer waterdicht te krijgen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Koldur schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:31:
[...]

Als ze de batterij vervangen moet het scherm ook mee, is anders niet meer waterdicht te krijgen.
Dus jij zegt als ik alleen m'n accu laat vervangen dat ik er gratis scherm bijkrijg? Lijkt me stug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DutchLegendX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:44:
[...]

Dus jij zegt als ik alleen m'n accu laat vervangen dat ik er gratis scherm bijkrijg? Lijkt me stug :9
Scherm is niet gratis, daar betaal je gewoon voor, daarom is batterij laten vervangen bij deze telefoons ook zo schreeuwend duur.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Koldur schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:45:
[...]

Scherm is niet gratis, daar betaal je gewoon voor, daarom is batterij laten vervangen bij deze telefoons ook zo schreeuwend duur.
Vind €69,- via de Samsung site nou niet schreeuwend duur? :P
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DutchLegendX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:47:
[...]

Vind €69,- via de Samsung site nou niet schreeuwend duur? :P
https://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/
Mee eens, misschien dat het veranderd is tegenwoordig, was namelijk wel zo in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
Koldur schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:48:
[...]

Mee eens, misschien dat het veranderd is tegenwoordig, was namelijk wel zo in het verleden.
Dit is echt bij geen enkel waterdicht toestel geweest van Samsung. Bij alle vanaf de s7 en zelfs A3 '17 tot aan nu is de battery gewoon te vervangen zonder het scherm te moeten vervangen. En het toestel is daarna zeker weer waterdicht te krijgen.

Wellicht verwar je het met toestellen met een edge waarbij de battery niet hergebruikt mag worden. Dus dat bij scherm vervangen direct de battery wordt vervangen.
DutchLegendX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:27:
[...]

Wellicht een ingebrand scherm, onder coulance meteen vervangen. Of niet door de testen gekomen. Toestel moet na de reparatie weer onder de garantie vallen, dus geen gebreken.

[ Voor 37% gewijzigd door DiMacho op 02-04-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
DiMacho schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:59:
[...]

Dit is echt bij geen enkel waterdicht toestel geweest van Samsung. Bij alle vanaf de s7 en zelfs A3 '17 tot aan nu is de battery gewoon te vervangen zonder het scherm te moeten vervangen. En het toestel is daarna zeker weer waterdicht te krijgen.

Wellicht verwar je het met toestellen met een edge waarbij de battery niet hergebruikt mag worden. Dus dat bij scherm vervangen direct de battery wordt vervangen.
Het zou goed kunnen dat ik dat nog in het geheugen heb.
Blijkbaar is dit niet meer het geval gezien de link van DutchLegendX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik heb nu sinds iets meer dan een maand de S10E .. kom van de Oneplus 6 vandaan , en ik wist wel dat ik iets op batterij capaciteit ging inleveren , maar ik heb het gevoel dat de baterij echt niet goed is.

Ik haal hem vanochtend van de lader af , uurtje of 8 .. en ik heb er echt vrij weinig mee gedaan vandaag en hij was om 19u vanavond al dood.

Laatste weken laad ik hem zeker elke dag 2 keer op in de middag omdat ik s avonds niks meer kan.

Mijn Oneplus had op t einde vd dag nog 70% als ik vrij weinig mee deed , en was bijna 2 jaar oud.

Ik vind het verder een toptoestel qua grootte en camera .. maar ik baal echt zo van die batterij.

Mijn vraag is , ervaren jullie dit ook zo ..of moet ik hem nu al ter reparatie aanbieden ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Pagina: 1 ... 60 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support