Ik heb net de S10+ besteld bij Belsimpel. Ik hoop dat ik een PHN toestel krijg, maar voor het geval dat niet zo is heb ik vast de laatste PHN firmware en de hierboven genoemde DBT firmware gedownload. Komende van een Galaxy S2, S3, via wat anders naar S8 zal het flashen wel lukken denk ik.
Maakt het nog uit of ik eerst de PHN firmware flash of kan ik gelijk de DBT firmware flashen en wordt mijn CSC dan alsnog PHN als ik voor het eerst opstart met mijn SIM er in? En maakt het uit of ik eerst flash of eerst opstart met mijn SIM er in en de configuratie doorloop? Het liefst flash ik eerst, dan is het toestel toch nog leeg.....
edit: hij is vandaag binnen gekomen, en ik ben dus de halve middag en avond bezig geweest met opnieuw instellen. Data/instellingen overzetten vanaf mijn Galaxy S8 via SmartSwitch ging redelijk vlot, maar daarna moest ik alsnog alle apps nalopen op werking/wachtwoorden. Daar ben je nog best even zoet mee

.
Eerste indruk: grootte valt mee. Hij is uiteraard een stukje groter dan de S8, maar daar had ik een redelijk bulky case omheen (Spigen Neo Hybrid), en nu heb ik gekozen voor de Samsung leather backcover. Die zit er lekker strak omheen, en maakt hem nauwelijks dikker of breder. Ik hoop alleen dat wireless charging werkt met deze case, want op het doosje stond "verwijder het hoesje voor draadloos opladen". Aangezien ik dat elke nacht doe, ga ik dat dus niet doen. Ik wil graag dat het hoesje mooi strak blijft zitten, en niet door veel omdoen en afhalen losser gaat zitten.
De snelheid is merkbaar beter dan de S8. Die was niet traag, maar nu gaat alles echt lekker vlot. Het grotere scherm is ook fijn: nu kan ik een PDF van een A4-tje prima lezen, terwijl ik bij de S8 moest inzoomen.
Iets minder te spreken ben ik over de vingerafdrukscanner in het scherm. Ik heb de meegeleverde screenprotector er nog op zitten dus de FPS werkt wel, maar is veel trager dan degene die achterop de S8 zit. Het lijkt me erg handig om de FPS op de voorkant te hebben, maar als hij zo traag is, is een snelle in de powerknop of achterop misschien toch fijner.
Ik heb gelukkig een PHN/PHN toestel gekregen. Tijdens de eerste setup kreeg ik al update BT3 binnen, en toen ik ongeveer klaar was met instellen heb ik de CTC9 van hierboven geflasht met One UI 2.1. Omdat ik OneUI 2.0 niet echt ken (S8 heeft 1.1 volgens mij) weet ik niet wat precies de verschillen zijn, maar komende van de S8 kan ik alles vrij snel vinden. Ik gebruik nog wel Nova Launcher zodat ik e.e.a. meer naar eigen smaak kan indelen.
Al met al een positieve eerste indruk; nou hopen dat hij blijft bevallen
[
Voor 61% gewijzigd door
gwystyl op 01-04-2020 23:19
]