ErikRo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:51:
[...]
Hsb zelf een Tsjechische s10 ook van BS. En die werkt verder prima had met sim kaart moeten installeren niet gedaan dus nu flash noodzakelijk. geen zin in en het werkt zo ook goed. Eneige nadeel de updates kunnen een week later volgen en in wrgste geval 2 tot 3 weken. 1 x gehad. Voor 200 euro besparing voor mij prima deal imo.
Tot nog toe wel, maar je hebt het risico dat bepaalde functies niet werken, zoals Samsung Pay, Voice over LTE of zoals eerder gebeurd is, een bug met een update die ervoor zorgde dat internet het niet deed. Die update was in NL snel uitgerold, andere versies meer dan een maand later. Lekker als dat gebeurt, zit je dus een maand zonder mobiel internet.
Ook had mijn Zwitserse versie alleen Duitse carrier ondersteuning en was Vodafone branded. Was dus een semi gelockte telefoon. Dan nog, als ik het nu wel of niet erg vind, het hoort er duidelijk bij vermeldt te worden. Nu gaat het richting fraude, in ieder geval is het misleiding en het is niet toegestaan om grijze import niet te melden. Als Samsung deze maand besluit een actie te voeren met de S10, zou ik daar met grijze import ook geen gebruik van kunnen maken. Kan je op de manier hoe Belsimpel er dus mee omgaat geen gebruik van maken zonder dat je hier zelf iets aan kon doen.
Vind het wel grappig dat jij het prima vindt dat je dus standaard zonder te weten een product krijgt op een Nederlandse webwinkel die niet voor de Nederlandse markt is bedoeld waar dus ook echt gevolgen aan kunnen zitten.
Daarbij, €200 verschil? Was €60 vergeleken met andere winkels, dit weekend had KPN gelukkig de prijzen aangepast waardoor ik met verlenging nu zelfs €60 goedkoper uit ben en niet meer per maand hoef te betalen. Geluk bij een ongeluk, maar Belsimpel zal ik nooit meer iets kopen, je weet nooit precies wat je krijgt.
Wel weer wat geleerd, heb niet geflashed, wel mij er even in verdiept, maar CSC omzetten gaat niet meer zonder rooten bij de S10. Ik wil mijn telefoons niet meer rooten, kan ervoor zorgen dat je telefoon in bedrijfsnetwerken niet meer geaccepteerd wordt (terecht overigens) en bepaalde apps werken niet meer en je garantie vervalt (wat wettelijk niet mag, maar haal je gelijk maar eens). Geef mij maar een telefoon waarbij ik deze risico's niet neem. Wel een mooie telefoon en super snel, hoop snel mijn telefoon binnen te hebben, kan ik eindelijk alles afmaken.
[
Voor 28% gewijzigd door
Koldur op 19-01-2020 19:51
]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm