Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 27-01 22:47
Davith78 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:35:
[...]

Het grappige is als wanneer je dat doet het nog geliger wordt. De truuk is juist blauw licht filter aanzetten en het op de laagste stand zetten, dan is het scherm iets minder geel dan wanneer het uit staat.

[...]

Nee die had ik er al af gehaald, gelige gloed blijft. Maar ik blijf het vaag vinden, ik had mijn keuze voor de S10e mede bepaald door de uitstekende kleurafstelling van het scherm. Ik vermoed dat hetzelfde gebeurt bij reviews van televisies, dat er cherry-picked toestellen opgestuurd worden (behalve bij sites zoals rthings die zelf televisies kopen).
In de levendige stand is het beeld het koelst.

Standje 'Natuurlijk' is het meest accuraat maar inderdaad iets gelig. Perfect wit zou 6500k moeten zijn dus als je een kalibratie meter hebt weet je of je scherm te geel is of niet.

Vergelijken met andere toestellen heeft weinig zin omdat je niet weet hoe die gekalibreerd zijn. Meeste schermen zijn te koel afgesteld omdat de meeste mensen dat mooier vinden vandaar dat het in de levendige stand iets koeler is en de kleuren wat meer verzadigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-01 10:15
Garret1410 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:25:
[...]

In de levendige stand is het beeld het koelst.

Standje 'Natuurlijk' is het meest accuraat maar inderdaad iets gelig. Perfect wit zou 6500k moeten zijn dus als je een kalibratie meter hebt weet je of je scherm te geel is of niet.

Vergelijken met andere toestellen heeft weinig zin omdat je niet weet hoe die gekalibreerd zijn. Meeste schermen zijn te koel afgesteld omdat de meeste mensen dat mooier vinden vandaar dat het in de levendige stand iets koeler is en de kleuren wat meer verzadigd.
De levendige stand vind ik niet mooi, ik gebruik dan ook de natuurlijke stand. Het is meer dat ik verwachtte, met de meetwaarden van diverse reviews in gedachten, dat de S10e vanuit de fabriek een natuurgetrouw afgesteld scherm heeft waar wit zo goed als echt '6500K wit' is of net zo wit als een vel papier. Aangezien meerdere gebruikers aangeven dat hun scherm toch echt wat gelig is (in de natuurlijke stand) vraag ik me dus af hoe dat komt, en dan kom ik tot de conclusie dat reviewers speciaal geselecteerde toestellen opgestuurd krijgen. Met andere woorden, je kunt dus blijkbaar niet meer op de meetwaarden van reviewsites vertrouwen helaas.

Voor mij wel een reden om de volgende keer niet meer voor een duur toestel te gaan, je wordt naar mijn mening toch een beetje belazerd.

• Prosperot
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 19:54

Prosperot

Today is a gift...

Ik krijg bij installeren van de ASN mobiel betalen app op een S10e de melding dat mn toesten geroot is, terwijl dat niet zo is. Wat is daar aan te doen?

• vickypollard
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-01 19:09
Prosperot schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:14:
Ik krijg bij installeren van de ASN mobiel betalen app op een S10e de melding dat mn toesten geroot is, terwijl dat niet zo is. Wat is daar aan te doen?
Heb je hem tweedehands gekocht? Er schijnt een e-fuse in te zitten die getriggerd wordt als hij geroot wordt en dat is niet terug te zetten. Misschien dat je voorganger hem ooit geroot heeft en dat dat het veroorzaakt? (Disclaimer: geen verstand van verder, dus ik probeer vooral een optie te geven om verder uit te zoeken)

En anders misschien een app waarvoor ASN op de aanwezigheid ervan controleert?

vickypollard wijzigde deze reactie 05-01-2020 10:25 (3%)

• henklbr
  • Laatst online: 27-01 17:39
Prosperot schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:14:
Kun je deze app installeren op je toestel:

https://play.google.com/s....sammobile.app.deviceinfo

Start deze op, kijk dan bij de Tab "General", maak een screenshot en post deze hier?

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: PPR1.180610.011.F907BXXS1ASL3 | Security Patch Level: 2020-01-01

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 19:54

Prosperot

Today is a gift...

Thanks allemaal, ben er inmiddels uit. Op de oude mobiel, die wel ooit was geroot, stond superSU, en die app is met de data transfer meegekomen.
Blijkbaar is de aanwezigheid van SuperSu genoeg voor ASN om het 'root alarm' af te laten gaan...

• VanquishV12
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 09-01 16:33
vickypollard schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:45:
Wat zijn dan precies de klachten? Ik kijk inderdaad alleen op m'n telefoon naar de foto's en dat vind ik er prima uitzien (moet ik wel zeggen dat ik niet bijzonder kritisch ben)
Bij verschillende licht situaties is er meer of minder ruis, zoiets als onscherp, waar te nemen. Veel mensen kijken inderdaad alleen de foto's op hun mobiel maar als je ze gaat bekijken op een desktop monitor of wilt bewerken op een externe computer dan zie je pas hoe slecht de foto's zijn. De camera software en het display software verbouwen de foto's dusdanig dat hij er scherp uitziet op een mobiel scherm. Dat dus.

• Garret1410
VanquishV12 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Bij verschillende licht situaties is er meer of minder ruis, zoiets als onscherp, waar te nemen. Veel mensen kijken inderdaad alleen de foto's op hun mobiel maar als je ze gaat bekijken op een desktop monitor of wilt bewerken op een externe computer dan zie je pas hoe slecht de foto's zijn. De camera software en het display software verbouwen de foto's dusdanig dat hij er scherp uitziet op een mobiel scherm. Dat dus.
Op een desktop monitor ziet het er nooit geweldig uit. Welk toestel ziet er wel goed uit op een monitor. Met video precies hetzelfde. De software waarmee je het bekijkt kan ook een rol spelen in de kwaliteit. Tussen Lightroom, Windows photo viewer of Win 10 photo app zit al verschil in hoe de foto er uit ziet. Met video speelt dit nog meer een rol en is het nog duidelijker te zien.

Maar wil je zeggen dat de Exynos minder goede foto's maakt dan de SD variant?
Zou kunnen maar ik heb het in Europese reviews zoals GSMArena of Tweakers nooit gelezen dat de fotokwaliteit veel slechter zou zijn dan de concurrentie.

Maar ja, gros van de mensen gebruiken de foto's toch alleen voor het plaatsen op social media dus daar zal het nooit opvallen.
Ik kijk wel eens foto's en video's van 10 jaar terug en verbaas me over de goede kwaliteit die het toen had. (DSLR en HD videocamera)

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14:50
Davith78 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:15:
[...]

De levendige stand vind ik niet mooi, ik gebruik dan ook de natuurlijke stand. Het is meer dat ik verwachtte, met de meetwaarden van diverse reviews in gedachten, dat de S10e vanuit de fabriek een natuurgetrouw afgesteld scherm heeft waar wit zo goed als echt '6500K wit' is of net zo wit als een vel papier. Aangezien meerdere gebruikers aangeven dat hun scherm toch echt wat gelig is (in de natuurlijke stand) vraag ik me dus af hoe dat komt, en dan kom ik tot de conclusie dat reviewers speciaal geselecteerde toestellen opgestuurd krijgen. Met andere woorden, je kunt dus blijkbaar niet meer op de meetwaarden van reviewsites vertrouwen helaas.

Voor mij wel een reden om de volgende keer niet meer voor een duur toestel te gaan, je wordt naar mijn mening toch een beetje belazerd.
dit was ook het geval met de galaxy s8. het ene scherm was roder dan de ander. hier is niks aan te doen en samsung gaat je scherm echt niet vervangen. het enige wat je kunt doen is de schermmodus veranderen en contrasten veranderen. Mijne heeft ook een lichte gele gloed erover heen, maar dat is alleen te zien bij volle helderheid (met mijn ogen ten minste)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: https://i.imgur.com/sACbp8k.png

• XoReP
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 20:35
Originele Nederlandse S10+ PHN

XoReP wijzigde deze reactie 06-01-2020 10:10 (67%)

• jerry_a
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:43
En daar gaan we weer.

hoi

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:55
Dit keer alleen een beveiligingspatch. Het schijnt dat je aan de softwareversie kan zien of er ook verderen verbeteringen zijn. In dit geval is het G97#FXXS3BS#4. De vette S betekent uitsluitend security patch. Als er in plaats daarvan een U had gestaan zitten er meer verbeteringen in.

Op mijn S10 PHN is de update nog niet beschikbaar.

Jassy wijzigde deze reactie 06-01-2020 10:29 (8%)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-01 16:45
Weet iemand een oplossing voor het volgende:

Ik heb in Whatsapp de meldingen van groepsberichten op stil gezet. Dus geen geluid en niet trillen.
Als ik het geluid aan heb staan werkt dit zoals het hoort.

Echter wanneer ik het geluid van de telefoon op stil heb, trilt de telefoon bij elke melding. Dat wil ik niet...

In whatsapp staat het meldingsgeluid van groepsberichten op "silent"en trillen op uit.
Bij de algemene instellingen van de telefoon staat bij meldingen --> whatsapp --> groepsberichten: melding aan, geluid=silent en trillen=uit....

• vickypollard
Wat definieer jij als "telefoon op stil"? Bij mij is dat geluid en trillen uit op systeemniveau en dat werkt voor mij in ieder geval prima, ook met WhatsApp. Als dát is wat niet bij jou werkt heb ik niet meteen een oplossing voor je :)

• BMW_M3
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Hoe kan je snel je totale schermtijd zien? Ik zie t alleen per dag en niet sinds laatste oplaadbeurt.
Mis ik ergens een instelling of is dit sinds Android 10.

Signature

• giovanni2903
BMW_M3 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:11:
Hoe kan je snel je totale schermtijd zien? Ik zie t alleen per dag en niet sinds laatste oplaadbeurt.
Mis ik ergens een instelling of is dit sinds Android 10.
sinds android 10 is dit idd veranderd en ik heb ook nog geen goeie manier gevonden om het weer te hebben zoals het was.. dit is ook wel meteen het grootste nadeel van de android 10 update vind ik zelf..

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:26
bramv82 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:03:
Weet iemand een oplossing voor het volgende:

Ik heb in Whatsapp de meldingen van groepsberichten op stil gezet. Dus geen geluid en niet trillen.
Als ik het geluid aan heb staan werkt dit zoals het hoort.

Echter wanneer ik het geluid van de telefoon op stil heb, trilt de telefoon bij elke melding. Dat wil ik niet...

In whatsapp staat het meldingsgeluid van groepsberichten op "silent"en trillen op uit.
Bij de algemene instellingen van de telefoon staat bij meldingen --> whatsapp --> groepsberichten: melding aan, geluid=silent en trillen=uit....
Bij mij werkt dit wel naar behoren.
Bij groepsgesprekken staat de instelling "Trillen" op "Standaard".
Wanneer ik een groepsgesprek demp trilt mijn telefoon niet, ik heb het geluid van mijn telefoon standaard op uit (dus enkel trillen).

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-01 16:45
vickypollard schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:05:
Wat definieer jij als "telefoon op stil"? Bij mij is dat geluid en trillen uit op systeemniveau en dat werkt voor mij in ieder geval prima, ook met WhatsApp. Als dát is wat niet bij jou werkt heb ik niet meteen een oplossing voor je :)
Bij mij is het nu zo:
Telefoongeluid aan + trillen aan: geluid + trillen bij normale berichten en geen geluid + GEEN trillen bij groepsberichten.

Telefoongeluid op stil + trillen aan:
geen geluid, wel trillen bij normale berichten en geen geluid + WEL trillen bij groepsberichten

Waarom beginnen die groepsberichten ineens te trillen als ik de telefoon op stil zet.

Ik demp d groepen overigens niet apart, maar doe dit in de algemene WhatsApp instellingen. Op mijn S7 werkte dit wel goed

bramv82 wijzigde deze reactie 06-01-2020 23:31 (7%)

• DutchLegendX
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:52
Beste,

Ik heb een probleem met mijn S10, als deze op de draadloze lader staat en ik kijk even of ik een melding heb en ontgrendel de telefoon, gaat deze helaas niet meer vanzelf uit.
Enigste wat ik kon vinden is 'Time-Out Scherm' en deze staat op 30 seconden.
Is er ergens nog een instelling die aangeeft dat wanneer die aan het opladen is dat het scherm niet uitgaat of iets dergelijks? Of wanneer ik het toestel aankijk, dat deze niet vergrendeld wordt?
Thanks in advance:)!

• vickypollard
Lijkt een vaker voorkomend probleem als je een beetje googelt. Je zou dit kunnen proberen: https://thedroidguy.com/h...eep-when-charging-1093217

• Dubrillion
  • Laatst online: 08:15
Goedemorgen. Ik heb sinds de afgelopen update wat raars.
1 van de beste verbeteringen ooit, is dat als je een achtergrond aanpast dat je start en vergrendelscherm synchen!!!

Alleen heb ik opeens dat de foto die ik gemaakt heb opeens hele andere kleuren vergeeft. Niet opeens rood en blauw. Maar of hij er een ''verbetering'' overheen gooit.

Iemand die dit ook heeft en vooral weet hoe je het kan uitzetten?

• M!chiel
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 27-01 21:25
Dubrillion schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:47:
Goedemorgen. Ik heb sinds de afgelopen update wat raars.
1 van de beste verbeteringen ooit, is dat als je een achtergrond aanpast dat je start en vergrendelscherm synchen!!!

Alleen heb ik opeens dat de foto die ik gemaakt heb opeens hele andere kleuren vergeeft. Niet opeens rood en blauw. Maar of hij er een ''verbetering'' overheen gooit.

Iemand die dit ook heeft en vooral weet hoe je het kan uitzetten?
Heb je misschien de donkere modus aanstaan en de optie 'toepassen op wallpaper'?

• Dubrillion
  • Laatst online: 08:15
M!chiel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:45:
[...]

Heb je misschien de donkere modus aanstaan en de optie 'toepassen op wallpaper'?
Top! Dat was het vinkje dat ik gemist heb!

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-01 12:19
M!chiel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:45:
[...]

wat past hij dan aan op de wallpapers? Ik zie hier namelijk geen enkel verschil met de functie aan en uit.

Note 10+ 256GB Aura SM-N975F

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:28
Weet even niet zeker waar ik deze vraag moet stellen, maar iemand hier zal het ongetwijfeld weten. Een collega van mij is in de race om binnenkort een nieuwe smartphone aan te schaffen en ze gaat denk ik voor een Galaxy S10(+) of een iPhone 11 (Pro). Ze heeft sinds kort een iPad Pro voor zakelijke doeleinden en daarnaast een Galaxy S9 en we waren net even de OS'en naast elkaar aan het leggen en toen viel mij één ding op en ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ondersteunt Android geen gestures en specifiek: van de linker zijkant naar rechts swipen om bijvoorbeeld in een browser of in de NU.nl app terug te gaan naar de vorige pagina. Instagram is een ander voorbeeld waarin dit kan op iOS.

• M!chiel
bram1984 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:24:
Weet even niet zeker waar ik deze vraag moet stellen, maar iemand hier zal het ongetwijfeld weten. Een collega van mij is in de race om binnenkort een nieuwe smartphone aan te schaffen en ze gaat denk ik voor een Galaxy S10(+) of een iPhone 11 (Pro). Ze heeft sinds kort een iPad Pro voor zakelijke doeleinden en daarnaast een Galaxy S9 en we waren net even de OS'en naast elkaar aan het leggen en toen viel mij één ding op en ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ondersteunt Android geen gestures en specifiek: van de linker zijkant naar rechts swipen om bijvoorbeeld in een browser of in de NU.nl app terug te gaan naar de vorige pagina. Instagram is een ander voorbeeld waarin dit kan op iOS.
De Samsung browser heeft deze gestures niet, maar andere browsers misschien wel. De Nu.nl app gaat naar het vorige of volgende bericht met swipes.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
M!chiel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:26:
[...]

De Samsung browser heeft deze gestures niet, maar andere browsers misschien wel. De Nu.nl app gaat naar het vorige of volgende bericht met swipes.
Met de laatste update kan dit wel gewoon ;)

Instellingen -> display -> navigatiebalk -> gebaren op volledig scherm -> en dan kiezen voor meer opties.

Hier kun je de optie om vegen vanaf de zijkant en onderkant aan te zetten.

-edit- dit werkt overigens alleen bij gebruik van de stock launcher.

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 08-01-2020 21:53 (6%)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• M!chiel
BillSpaarbank schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Dank voor je edit. Gebruik zelf alleen Nova of Lawnchair, dus deze optie had ik ff gemist.

• VanquishV12
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 09-01 16:33
Garret1410 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:58:
[...]

Op een desktop monitor ziet het er nooit geweldig uit. Welk toestel ziet er wel goed uit op een monitor. Met video precies hetzelfde. De software waarmee je het bekijkt kan ook een rol spelen in de kwaliteit. Tussen Lightroom, Windows photo viewer of Win 10 photo app zit al verschil in hoe de foto er uit ziet. Met video speelt dit nog meer een rol en is het nog duidelijker te zien.

Maar wil je zeggen dat de Exynos minder goede foto's maakt dan de SD variant?
Zou kunnen maar ik heb het in Europese reviews zoals GSMArena of Tweakers nooit gelezen dat de fotokwaliteit veel slechter zou zijn dan de concurrentie.

Maar ja, gros van de mensen gebruiken de foto's toch alleen voor het plaatsen op social media dus daar zal het nooit opvallen.
Ik kijk wel eens foto's en video's van 10 jaar terug en verbaas me over de goede kwaliteit die het toen had. (DSLR en HD videocamera)
Klopt Tweakers of andere reviews zullen bijna nooit echt iets afkraken of melden dat het product eigenlijk niet functioneert. Zoek maar eens op Samsung community's van heel de wereld. Dan vind je genoeg. Veel fotobewerkers beweren daar toch echt dat foto's met oudere toestellen gewoon scherper en minder ruis hebben en dus inderdaad betere foto's maken. Heeft niks met monitor kwaliteit of iets dergelijks te maken. Vele van hun werken juist met gekalibreerde monitor's. Maar daar zit dan wel een persoonlijk tintje aan vast , want wat de een scherp en kleurecht vind zal de ander onscherp en slecht vinden. ook hier komt het probleem dus niet echt door, Je reageert net zoals Samsung zelf, of Casema, of Ziggo. Ja we worden bedonderd met de Exynos. Want de advertising over de camera kwaliteiten zijn voor de S`10 met de andere processor bedoeld. En als "we" allemaal alleen maar de foto's op dat kleine beeldscherm van de mobiel gaan bekijken zie je inderdaad niet dat het slechte foto's zijn. Bedankt voor deze reactie.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 15:28
M!chiel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:26:
[...]

BillSpaarbank schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Met de laatste update kan dit wel gewoon ;)

Instellingen -> display -> navigatiebalk -> gebaren op volledig scherm -> en dan kiezen voor meer opties.

Hier kun je de optie om vegen vanaf de zijkant en onderkant aan te zetten.

Vandaag even gecheckt bij een collega, maar werkt echt totaal niet hetzelfde als in iOS, helaas.

Dank voor jullie reacties in ieder geval.

• vickypollard
Je kunt dus wel instellen dat je door vanaf de zijkant te vegen de 'terug'-actie gebruikt die normaal dus op de terugknop zit. Dat zorgt in een browser voor dat je een pagina terug gaat, in de NU-app dat je een artikel uit gaat, etc. Volgens mij is dat toch exact wat je hier beschreef?

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:51:
[...]

[...]

Vandaag even gecheckt bij een collega, maar werkt echt totaal niet hetzelfde als in iOS, helaas.

Dank voor jullie reacties in ieder geval.
Ik denk dat je collega dan ook een andere launcher gebruikt, of dat je de "meer opties" optie over het hoofd hebt gezien. Ik heb ook een iPhone X zakelijk en de gestures zijn bijna hetzelfde met de juiste instellingen.

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:58 (13%)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Garret1410
VanquishV12 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:31:
[...]

Klopt Tweakers of andere reviews zullen bijna nooit echt iets afkraken of melden dat het product eigenlijk niet functioneert. Zoek maar eens op Samsung community's van heel de wereld. Dan vind je genoeg. Veel fotobewerkers beweren daar toch echt dat foto's met oudere toestellen gewoon scherper en minder ruis hebben en dus inderdaad betere foto's maken. Heeft niks met monitor kwaliteit of iets dergelijks te maken. Vele van hun werken juist met gekalibreerde monitor's. Maar daar zit dan wel een persoonlijk tintje aan vast , want wat de een scherp en kleurecht vind zal de ander onscherp en slecht vinden. ook hier komt het probleem dus niet echt door, Je reageert net zoals Samsung zelf, of Casema, of Ziggo. Ja we worden bedonderd met de Exynos. Want de advertising over de camera kwaliteiten zijn voor de S`10 met de andere processor bedoeld. En als "we" allemaal alleen maar de foto's op dat kleine beeldscherm van de mobiel gaan bekijken zie je inderdaad niet dat het slechte foto's zijn. Bedankt voor deze reactie.
Dat ik zo reageer komt omdat ik al langer mee draai en zolang er smartphones bestaan komen vaak dezelfde vragen steeds weer voorbij en het maakt niet uit welk toestel.

Dat de snapdragon variant andere kwaliteit foto's neemt wist ik niet. Vroeger gebruikte Samsung wel verschillende sensoren in de camera dus toen was er wel verschil maar sinds de S10 worden dezelfde sensoren gebruikt. Vandaar dat ik het vreemd vind.

Edit:
Heb even gegoogled en kan alleen iets van Anandtech vinden maar die is al oud.
Op XDA forum heb ik ook geen overtuigend bewijs kunnen vinden.

Garret1410 wijzigde deze reactie 10-01-2020 16:31 (4%)

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:41
Kan me de berichten ook wel herinneren en destijds leek de SD vooral wel wat beter in lichtere omstandigheden en was het om-en-om bij low-light (was ook afhankelijk waar je voorkeur lag). Maar wie weet hoe het is nu enkele fw updates later...

Kom zelf trouwens van een S8 en voor mijn gevoel is de camera iig wel beter dan die versie... Vooral in het donker.

Wel mee eens dat compleet ingezoomed het misschien wat tegen kan vallen, maar het blijft een telefoon. Ik sta al verbaasd hoe mooi de fotos tegenwoordig kunnen zijn, vooral ook met beperk ligt.

Ben nu al benieuwd naar de opvolger, aangezien daar oa de camera een echte upgrade zou hebben.,..

• vickypollard
Wat is jullie ervaring met de 'bescherming tegen onbedoeld aanraken'?

Mijn ervaring is: in mijn jaszak kan lekker alles op mijn telefoon doen. Ik krijg de melding eigenlijk alleen maar op willekeurige momenten wanneer ik in het licht de telefoon wil gebruiken... :|
vickypollard schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:11:

Mijn ervaring is: in mijn jaszak kan lekker alles op mijn telefoon doen. Ik krijg de melding eigenlijk alleen maar op willekeurige momenten wanneer ik in het licht de telefoon wil gebruiken... :|
Laatste tijd komt die melding steeds vaker naar boven valt me op. Was voorheen niet zo.

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online

Functie lijkt veel te hyperactief. Regelmatig als ik wil unlocken gaat dit niet en krijg ik die melding (en moet je weer lastig swypen. Naar ik heb nooit last dat ie spontaan in mijn jas ontgrendeld.

• giovanni2903

werkt voor geen meter en heb het dus maar uit gezet. had hetzelfde als wat jij hebt, alleen maar vervelend dus

• DutchLegendX
Ik heb de laatste tijd een beetje last van een snel leeglopende batterij. Heb z'n appje gedownload waarin staat welk % je nog hebt aan batterij. Dit is bij mij 88%, hoeveel slijtage hebben jullie op de batterij? Vind dit namelijk redelijk snel naar 10 maanden -12%

• m0ridin
DutchLegendX schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:56:
Ik heb de laatste tijd een beetje last van een snel leeglopende batterij. Heb z'n appje gedownload waarin staat welk % je nog hebt aan batterij. Dit is bij mij 88%, hoeveel slijtage hebben jullie op de batterij? Vind dit namelijk redelijk snel naar 10 maanden -12%
Welke app heb je daarvoor gebruikt? Zal m dan ook eens met de mijne vergelijken (S10+ btw)

• DutchLegendX
m0ridin schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Welke app heb je daarvoor gebruikt? Zal m dan ook eens met de mijne vergelijken (S10+ btw)
https://play.google.com/s...gibites.accubattery&hl=en :)

• davy_online
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:06
Ik heb een probleem met mijn s10e. Na de update van Android 10 valt de gsm uit zodra ik tussen de 14 en 24% batterij heb. De batterij heeft dan nog 0%. Heb de cache al eens gewiped maar dit heeft het probleem niet verholpen. De s10e is van mei in gebruik. Heeft iemand dit probleem ook?

• hsb85
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:19
@davy_online bedoel je met de gsm de telefoon verbinding of je hele telefoon?

Denk overigens dat je met beide problemen bij Samsung terecht moet.

hsb85 wijzigde deze reactie 16-01-2020 06:56 (31%)

• Schildpadje
  • Niet online
DutchLegendX schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:56:
Voor mij na 5 maanden ook al gedropt naar 94%. Weet zo niet wat de betrouwbaarheid van de app is.

• DutchLegendX
Schildpadje schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:35:
[...]

Voor mij na 5 maanden ook al gedropt naar 94%. Weet zo niet wat de betrouwbaarheid van de app is.
Ja gebruikte hiervoor altijd de app Samsung Info, maar deze geeft helaas het batterij health % niet meer aan.

• davy_online
Zodra ik rond de 20% batterij over heb valt de gsm uit, strart ik de gsm terug op blijft er 0% over en dat was het dan. Jammer ik ben geen heavy user. Bedankt voor de reacties.

• vickypollard
davy_online schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
Zodra ik rond de 20% batterij over heb valt de gsm uit, strart ik de gsm terug op blijft er 0% over en dat was het dan. Jammer ik ben geen heavy user. Bedankt voor de reacties.
Misschien een gevalletje voor de garantie dan. Ze willen waarschijnlijk eerst dat je een factory reset doet, dus dat zou je misschien ook wel kunnen doen..

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
davy_online schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
Bekend probleem. De S8 (als ik het me goed herinner) had hier ook last van. Is een hardware dingetje. Kan onder garantie vervangen worden.

Edit:
Kan niet meer terug vinden waar ik dit gelezen heb. Maar het komt sowieso vaker voor bij verschillende Samsung toestellen.

l3art wijzigde deze reactie 16-01-2020 16:53 (13%)

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

• davy_online
Ok, ik zal toch eens een factory reset doen voor ik het toestel breng voor garantie.

• DutchLegendX
Gisteren voor een klant een A51 ingesteld. Prachtig toestel, alleen wat ik bijzonder vond dat is dat de aan/uit toets nu eerst een bixby knop is geworden. Je kan het aanpassen via het menu. Denk dat het voor de komende line up komt🙃

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:42

Tijntje

Hello?!

Die bixby knop moet echt dood, of volledig aan te passen zijn.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• DutchLegendX
Tijntje schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:07:
Die bixby knop moet echt dood, of volledig aan te passen zijn.
Is ook aan te passen naar de aan/uit knop. Maar out of the box is het de Bixby knop 7(8)7

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:05

Koldur

Virtual Boy

Net de S10 binnen, is het een Zwitsers model. Vinden jullie dit een probleem? Is het nog steeds makkelijk te flashen naar PHN zonder efuses te burnen?

Koldur wijzigde deze reactie 18-01-2020 16:45 (4%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• henklbr
Koldur schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:55:
Net de S10 binnen, is het een Zwitsers model. Vinden jullie dit een probleem? Is het nog steeds makkelijk te flashen naar PHN zonder efuses te burnen?
Kun je naar Software Info gaan op je toestel, een screenshot maken van boven naar beneden en hier posten?

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: PPR1.180610.011.F907BXXS1ASL3 | Security Patch Level: 2020-01-01

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

henklbr schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:48:
[...]

Kun je naar Software Info gaan op je toestel, een screenshot maken van boven naar beneden en hier posten?
Hierbij, bedankt voor het reageren

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• henklbr
Koldur schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:52:
[...]

Hierbij, bedankt voor het reageren

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor je screenshots...

Waar heb je je toestel gekocht: Belsimpel toevallig?

Je hebt een Zwiters Vodafone-branded toestel (Swisscom)...

Ik zou, als ik jou was, gewoon een NEDERLANDS PHN-toestel eisen...

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

henklbr schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:00:
[...]

Dank voor je screenshots...

Waar heb je je toestel gekocht: Belsimpel toevallig?

Je hebt een Zwiters Vodafone-branded toestel (Swisscom)...

Ik zou, als ik jou was, gewoon een NEDERLANDS PHN-toestel eisen...
Ja, inderdaad daar vandaan, al gebeld, kunnen ze niet garanderen om dat toestel te sturen. Gaat dan maar terug, wat een eikels, krijgen een 1 ster review.

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-01 00:05
Weet iemand hoe het kan dat ik mijn 2e SimKaart voda heb uitgezet op mijn S10. Maar dat ik toch steeds meldingen krijg over bellen in buitenland zodra ik grens met België over ga.
Ik wil stroom sparen maar hij lijkt toch actief ondanks dat ik hem op non actief heb gezet. Beetje vreemd lijkt mij,

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• giovanni2903
Koldur schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Ja, inderdaad daar vandaan, al gebeld, kunnen ze niet garanderen om dat toestel te sturen. Gaat dan maar terug, wat een eikels, krijgen een 1 ster review.
daar staan ze al jarennnn bekend om. als je het echt een probleem vind ondanks hun lage prijzen moet je er in het vervolg ook niet meer bestellen. zou zelf het risico iig ook niet nemen om een nieuw toestel te flashen

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

giovanni2903 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:30:
[...]

daar staan ze al jarennnn bekend om. als je het echt een probleem vind ondanks hun lage prijzen moet je er in het vervolg ook niet meer bestellen. zou zelf het risico iig ook niet nemen om een nieuw toestel te flashen
Ja, zal er nu nooit meer bestellen, hoewel voor sommigen het dus al jaren bekend is, had ik er nog nooit besteld en wist ik het dus niet. In Nederland horen normaal gewoon Nederlandse modellen verkocht te worden. Als dat niet zo is, horen ze het te melden en dat doen ze daar dus niet. Probleem is dat er helemaal geen PHN support in zit en dat kan functies op Nederlandse netwerken geven als het tegenzit.

• ErikRo
Koldur schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Ja, zal er nu nooit meer bestellen, hoewel voor sommigen het dus al jaren bekend is, had ik er nog nooit besteld en wist ik het dus niet. In Nederland horen normaal gewoon Nederlandse modellen verkocht te worden. Als dat niet zo is, horen ze het te melden en dat doen ze daar dus niet. Probleem is dat er helemaal geen PHN support in zit en dat kan functies op Nederlandse netwerken geven als het tegenzit
Hsb zelf een Tsjechische s10 ook van BS. En die werkt verder prima had met sim kaart moeten installeren niet gedaan dus nu flash noodzakelijk. geen zin in en het werkt zo ook goed. Eneige nadeel de updates kunnen een week later volgen en in wrgste geval 2 tot 3 weken. 1 x gehad. Voor 200 euro besparing voor mij prima deal imo.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

ErikRo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:51:
[...]

Hsb zelf een Tsjechische s10 ook van BS. En die werkt verder prima had met sim kaart moeten installeren niet gedaan dus nu flash noodzakelijk. geen zin in en het werkt zo ook goed. Eneige nadeel de updates kunnen een week later volgen en in wrgste geval 2 tot 3 weken. 1 x gehad. Voor 200 euro besparing voor mij prima deal imo.
Tot nog toe wel, maar je hebt het risico dat bepaalde functies niet werken, zoals Samsung Pay, Voice over LTE of zoals eerder gebeurd is, een bug met een update die ervoor zorgde dat internet het niet deed. Die update was in NL snel uitgerold, andere versies meer dan een maand later. Lekker als dat gebeurt, zit je dus een maand zonder mobiel internet.
Ook had mijn Zwitserse versie alleen Duitse carrier ondersteuning en was Vodafone branded. Was dus een semi gelockte telefoon. Dan nog, als ik het nu wel of niet erg vind, het hoort er duidelijk bij vermeldt te worden. Nu gaat het richting fraude, in ieder geval is het misleiding en het is niet toegestaan om grijze import niet te melden. Als Samsung deze maand besluit een actie te voeren met de S10, zou ik daar met grijze import ook geen gebruik van kunnen maken. Kan je op de manier hoe Belsimpel er dus mee omgaat geen gebruik van maken zonder dat je hier zelf iets aan kon doen.

Vind het wel grappig dat jij het prima vindt dat je dus standaard zonder te weten een product krijgt op een Nederlandse webwinkel die niet voor de Nederlandse markt is bedoeld waar dus ook echt gevolgen aan kunnen zitten.

Daarbij, €200 verschil? Was €60 vergeleken met andere winkels, dit weekend had KPN gelukkig de prijzen aangepast waardoor ik met verlenging nu zelfs €60 goedkoper uit ben en niet meer per maand hoef te betalen. Geluk bij een ongeluk, maar Belsimpel zal ik nooit meer iets kopen, je weet nooit precies wat je krijgt.

Wel weer wat geleerd, heb niet geflashed, wel mij er even in verdiept, maar CSC omzetten gaat niet meer zonder rooten bij de S10. Ik wil mijn telefoons niet meer rooten, kan ervoor zorgen dat je telefoon in bedrijfsnetwerken niet meer geaccepteerd wordt (terecht overigens) en bepaalde apps werken niet meer en je garantie vervalt (wat wettelijk niet mag, maar haal je gelijk maar eens). Geef mij maar een telefoon waarbij ik deze risico's niet neem. Wel een mooie telefoon en super snel, hoop snel mijn telefoon binnen te hebben, kan ik eindelijk alles afmaken.

Koldur wijzigde deze reactie 19-01-2020 19:51 (28%)

• ErikRo
Ik ben het er zeker niet mee eens. Ik wist het net als jou ook niet van tevoren. In mijn geval ging prijs van 750 naar 480, bij kpn verlenging was veel goedkoper dan bij kpn zelf :+ .

Winkel BS was betrouwbaar volgens de reviews, dus ik zag geen vuiltje aan de lucht. ze staan zelfs op Tweakers in de pricewatch.

De mijne was ook niet aan een provider gebonden zoals bij jou en als ik meteen de goede sim had ingedaan zou hij op NL instellingen zijn gesprongen, begreep ik van forum hier. Maar ivm whatsapp die ik perse nodig had, dacht laat ik die maar op laatst doen voor als migratie niet lukt.

Maar ik zou net als jou dat graag op voorhand hebben geweten zeker als hij aan voda gebonden is.
Grijze import is 1 ding maar wel alleen als de werking hetzelfde is.

Dus ik zou om een nieuwe vragen die wel goed is en anders koop ontbinden.
En zeker een recensie neerzetten over product als zaak.
BS is dus een zaak om in de gaten te houden voor je wat koopt.
Koldur schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:41:
[...]

Tot nog toe wel, maar je hebt het risico dat bepaalde functies niet werken, zoals Samsung Pay, Voice over LTE of zoals eerder gebeurd is, een bug met een update die ervoor zorgde dat internet het niet deed. Die update was in NL snel uitgerold, andere versies meer dan een maand later. Lekker als dat gebeurt, zit je dus een maand zonder mobiel internet.
Ook had mijn Zwitserse versie alleen Duitse carrier ondersteuning en was Vodafone branded. Was dus een semi gelockte telefoon. Dan nog, als ik het nu wel of niet erg vind, het hoort er duidelijk bij vermeldt te worden. Nu gaat het richting fraude, in ieder geval is het misleiding en het is niet toegestaan om grijze import niet te melden. Als Samsung deze maand besluit een actie te voeren met de S10, zou ik daar met grijze import ook geen gebruik van kunnen maken. Kan je op de manier hoe Belsimpel er dus mee omgaat geen gebruik van maken zonder dat je hier zelf iets aan kon doen.

Vind het wel grappig dat jij het prima vindt dat je dus standaard zonder te weten een product krijgt op een Nederlandse webwinkel die niet voor de Nederlandse markt is bedoeld waar dus ook echt gevolgen aan kunnen zitten.

Daarbij, €200 verschil? Was €60 vergeleken met andere winkels, dit weekend had KPN gelukkig de prijzen aangepast waardoor ik met verlenging nu zelfs €60 goedkoper uit ben en niet meer per maand hoef te betalen. Geluk bij een ongeluk, maar Belsimpel zal ik nooit meer iets kopen, je weet nooit precies wat je krijgt.

Wel weer wat geleerd, heb niet geflashed, wel mij er even in verdiept, maar CSC omzetten gaat niet meer zonder rooten bij de S10. Ik wil mijn telefoons niet meer rooten, kan ervoor zorgen dat je telefoon in bedrijfsnetwerken niet meer geaccepteerd wordt (terecht overigens) en bepaalde apps werken niet meer en je garantie vervalt (wat wettelijk niet mag, maar haal je gelijk maar eens). Geef mij maar een telefoon waarbij ik deze risico's niet neem. Wel een mooie telefoon en super snel, hoop snel mijn telefoon binnen te hebben, kan ik eindelijk alles afmaken.

al mensen die warmlopen voor de opvolger van de S10? De vermoedelijke S20 Series? ;)

• Brumax
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-01 22:16
Heeft iemand album art via Bluetooth werkend?
In mijn geval zie ik geen album art als ik mijn S10e met de auto heb verbonden via BT. Ik gebruik dan streaming apps zoals Google Podcasts, Tidal.
Ik heb via Developer menu Bluetooth op AVRCP 1.6 staan, maar dit helpt niet.
Zijn er andere oplossingen?

vice versa en weer terug

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik speel spotify via android auto, dan krijg ik wel album art te zien.

• Tijntje
  • Laatst online: 15:42

Tijntje

Hello?!

Brumax schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:05:
Heeft iemand album art via Bluetooth werkend?
In mijn geval zie ik geen album art als ik mijn S10e met de auto heb verbonden via BT. Ik gebruik dan streaming apps zoals Google Podcasts, Tidal.
Ik heb via Developer menu Bluetooth op AVRCP 1.6 staan, maar dit helpt niet.
Zijn er andere oplossingen?
Dit werkt bij mij ook niet maar dat ligt aan mijn Passat. Die slikt geen High res album art en laat dus niets zien.
Heb ooit een feature Request ingeschoten bij Spotify maar dat is nooit wat geworden.
https://community.spotify...reamed-over/idi-p/1721673

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• m0ridin
Geert1976 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:49:
al mensen die warmlopen voor de opvolger van de S10? De vermoedelijke S20 Series? ;)
Ja en nee, aan de ene kant totaal onnodig want heb nu de S10+ en die voldoet nog meer dan voldoende...

Maar ben altijd vooral geinteresseerd in de camera op telefoons en die schijnt hier echt beter te zijn, alleen jammer dat je de ultra moet nemen voor de echte grote stappen (10x optisch, bwoah!). Alleen zal dat ding veel te groot en veel te duur voor me zijn...

De s10+ is al aan de forse kant voor me, De S20+ is alweer groter en laat staan de utlra. Maar de s20+ met 3x optical zoom is maar een minimale verbetering.

Oftewel, ik wacht de reviews wel weer af en kijk dan we of het echt interessant is.

Sowieso koop ik nooit nieuw, altijd 2ehands...
m0ridin schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Ja en nee, aan de ene kant totaal onnodig want heb nu de S10+ en die voldoet nog meer dan voldoende...

Maar ben altijd vooral geinteresseerd in de camera op telefoons en die schijnt hier echt beter te zijn, alleen jammer dat je de ultra moet nemen voor de echte grote stappen (10x optisch, bwoah!). Alleen zal dat ding veel te groot en veel te duur voor me zijn...

De s10+ is al aan de forse kant voor me, De S20+ is alweer groter en laat staan de utlra. Maar de s20+ met 3x optical zoom is maar een minimale verbetering.

Oftewel, ik wacht de reviews wel weer af en kijk dan we of het echt interessant is.

Sowieso koop ik nooit nieuw, altijd 2ehands...
ja, die S20 Ultra, of hoe ie ook mag gaan heten, gaat richting een tablet ipv phablet.
Het lijkt of ergonomie totaal irrelevant aan het worden is met smartphones

• m0ridin
Geert1976 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:45:
[...]

ja, die S20 Ultra, of hoe ie ook mag gaan heten, gaat richting een tablet ipv phablet.
Het lijkt of ergonomie totaal irrelevant aan het worden is met smartphones
Hmmm, doet me opeens denken aan de Nexus 7... een tablet die ik ooit heb gehad met 7" scherm. Waar de s20 ultra een 6.9" lijkt te gaan hebben.

Maar eerlijk is eerlijk, kijk ik naar de afmetingen:

S20 ultra; 166,9 x 76 x 8.8
Nexus 7: 198,5 x 120 x 10,5

Scheelt het toch wel weer wat ;)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Misschien handig om een S20 topic te maken? Kunnen we het hier over de S10 Serie houden.

• SolidD
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-01 13:40
Toch even een post hier.. toen de Android 10 update kwam dacht ik eerst ook, nou ik kijk het wel even aan, want ik was prima tevreden over de S10e en je weet nooit wat ze veranderen met de update. Wel een paar posts hier gezien met issues, en toen toch overtuigd door meerdere mensen die schreven dat je alleen maar de probleemverhalen leest en zij nergens last van hebben gehad na de update. Alles veilig.

Nu loop ik met Android 10 toch tegen flink wat dingen aan en ben benieuwd of ik hierin de enige ben, of dat anderen hier al oplossingen voor hebben gevonden:

• Het Bluetooth Volume is niet meer los te koppelen van media volume. D.w.z., als ik Spotify over BT stream naar m'n Bluetooth speaker, dan bedien ik met de volumetoetsen op de telefoon, de volumeregeling van de bluetootspeaker (dus het zelfde als ik de volumetoetsen op de speaker gebruik). Dit werkt ook nog eens niet lekker, want de stappen zijn heel groot, en hij begint meestal veel te hard. Voorheen stond de BT speaker gewoon op 1 volume en bediende je op de s10e het mediavolume op de telefoon, die veel traplozer in te stellen was. Iemand enig idee of/hoe dit weer losgekoppeld kan worden?

• Er crashen nu regelmatig apps op de achtergrond. Vooral Spotify en postcast/audio streaming apps, houden er soms spontaan mee op. Dit was met Android 9 nooit een probleem en voor zover ik kan vinden heb ik alle opties voor batterijoptimalisatie voor deze apps uit gezet. Heeft Android 10 hier iets in veranderd?

• De batterij zie je soms ineens heel snel leeg lopen (20% over een uur met normaal gebruik); pas als ik de telefoon opnieuw opstart dan lijkt het weer normaal te gaan. Heb ook geen apps kunnen vinden die batterij slurpen en Google Play services staat altijd op nummer 2.

• Chrome crasht ineens regelmatig. Dit is met Android 9 letterlijk nog nooit gebeurd, en nu ineens een paar keer per week.

Achteraf gezien was ik eigenlijk liever nog wat langer op Android 9 gebleven... Ook omdat enige echte nieuwe voordelen van Android 10 me tot noch toe ontgaan zijn. Iemand nog tips voor de issues hierboven?

• giovanni2903
ik kan me in 0 van jouw punten vinden (heb zelf de normale s10), erg raar. heb je ooit al een factory reset gedaan sinds je het toestel hebt?

om even op het batterijpercentage (aantal Mah) terug te komen. heb nu een week accu battery draaien en ik heb nog 88% batterij na 10,5 maand (er vanuit gaande dat de telefoon met 3400 mah geleverd is). mijn s7e had na 2 jaar nog maar 72%. als je dit dus gaat terug rekenen is de batterijslijtage bij beide toestellen gelijk (1,15% slijtage per maand), hier kan ik best mee leven eigenlijk.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-01 00:48
Ik krijg sinds de Android 10 update een irritante popup als ik een foto wil maken.
Hij vraagt om talkback in te schakelen. Talkback staat uit. De popup komt niet
als ik Holey Light uitschakel maar die app wil ik niet kwijt. Heeft iemand
hier een oplossing voor gevonden?

Gigabyte Z77X-D3H/i5 3770K/Corsair Vengeance 1600/MSI Radeon 7850 2GB

• Garret1410
SolidD schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:06:
Toch even een post hier.. toen de Android 10 update kwam dacht ik eerst ook, nou ik kijk het wel even aan, want ik was prima tevreden over de S10e en je weet nooit wat ze veranderen met de update. Wel een paar posts hier gezien met issues, en toen toch overtuigd door meerdere mensen die schreven dat je alleen maar de probleemverhalen leest en zij nergens last van hebben gehad na de update. Alles veilig.

Nu loop ik met Android 10 toch tegen flink wat dingen aan en ben benieuwd of ik hierin de enige ben, of dat anderen hier al oplossingen voor hebben gevonden:

• Het Bluetooth Volume is niet meer los te koppelen van media volume. D.w.z., als ik Spotify over BT stream naar m'n Bluetooth speaker, dan bedien ik met de volumetoetsen op de telefoon, de volumeregeling van de bluetootspeaker (dus het zelfde als ik de volumetoetsen op de speaker gebruik). Dit werkt ook nog eens niet lekker, want de stappen zijn heel groot, en hij begint meestal veel te hard. Voorheen stond de BT speaker gewoon op 1 volume en bediende je op de s10e het mediavolume op de telefoon, die veel traplozer in te stellen was. Iemand enig idee of/hoe dit weer losgekoppeld kan worden?

• Er crashen nu regelmatig apps op de achtergrond. Vooral Spotify en postcast/audio streaming apps, houden er soms spontaan mee op. Dit was met Android 9 nooit een probleem en voor zover ik kan vinden heb ik alle opties voor batterijoptimalisatie voor deze apps uit gezet. Heeft Android 10 hier iets in veranderd?

• De batterij zie je soms ineens heel snel leeg lopen (20% over een uur met normaal gebruik); pas als ik de telefoon opnieuw opstart dan lijkt het weer normaal te gaan. Heb ook geen apps kunnen vinden die batterij slurpen en Google Play services staat altijd op nummer 2.

• Chrome crasht ineens regelmatig. Dit is met Android 9 letterlijk nog nooit gebeurd, en nu ineens een paar keer per week.

Achteraf gezien was ik eigenlijk liever nog wat langer op Android 9 gebleven... Ook omdat enige echte nieuwe voordelen van Android 10 me tot noch toe ontgaan zijn. Iemand nog tips voor de issues hierboven?
Wat betreft bluetooth volume heb ik geen oplossing. Ik heb bluetooth oortjes en via de oortjes kan ik ook volume instellen los van de volume instelling van de S10.

Voor de rest lijkt het erop dat er iets niet goed gegaan is met de update. Ik zou eerst een wipe cache proberen en in uiterste geval een factory reset.
Koldur schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:41:
[...]

Tegenwoordig gebruikt Samsung een multi CSC rom. Dat wil zeggen dat één firmware op alle toestellen past ongeacht het land. De simcard bepaald dan de specifieke land instellingen. Maar dit moet dan wel gebeuren gelijk bij opstarten anders moet je het toestel eerst resetten.

Ik durf niet te zeggen hoe het bij een Vodafone branded toestel uit Zwitserland is maar normaal gesproken zou het niet uit moeten maken uit welk Europees land het toestel komt.

Neemt niet weg dat ik met je eens bent dat Belsimpel dit duidelijk moet vermelden.

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:32
Garret1410 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:41:

Tegenwoordig gebruikt Samsung een multi CSC rom. Dat wil zeggen dat er één firmware is die op alle toestellen past ongeacht het land. De simcard bepaald dan de specifieke land instellingen. Maar dit moet wel gebeuren gelijk bij opstarten anders moet je het toestel eerst resetten.

Ik durf niet te zeggen hoe het bij een Vodafone branded toestel uit Zwitserland is maar normaliter zou het niet uit moeten maken uit welk Europees land het toestel komt.

Neemt niet weg dat ik met je eens bent dat Belsimpel dit duidelijk moet vermelden.
Vodafone heeft ook een multi csc alleen dan voor hun branded toestellen. Alleen vaak lopen branded toestellen achter mbt updates.

Waar ik met mijn branded S8 tegen aanliep was dat 4G bellen alleen werkte met een Vodafone simkaart en niet met de KPN kaart die ik eerst nog had. Branded toestellen zijn mijn inziens sowieso onzin.

Gewoon een unbranded toestel eisen bij belsimpel. Of als de csc OXM is dan is het de Europese unbranded versie waar ook PHN onder valt.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

[...]

Wat betreft bluetooth volume heb ik geen oplossing. Ik heb bluetooth oortjes en via de oortjes kan ik ook volume instellen los van de volume instelling van de S10.

Voor de rest lijkt het erop dat er iets niet goed gegaan is met de update. Ik zou eerst een wipe cache proberen en in uiterste geval een factory reset.

[...]

Tegenwoordig gebruikt Samsung een multi CSC rom. Dat wil zeggen dat één firmware op alle toestellen past ongeacht het land. De simcard bepaald dan de specifieke land instellingen. Maar dit moet dan wel gebeuren gelijk bij opstarten anders moet je het toestel eerst resetten.

Ik durf niet te zeggen hoe het bij een Vodafone branded toestel uit Zwitserland is maar normaal gesproken zou het niet uit moeten maken uit welk Europees land het toestel komt.

Ik heb alles geprobeerd, maar deze telefoon wilde niet over naar PHN, bleef op welke manier dan ook op SWC staan. Reset met SIM erin, SIM erin vlak na de reset en welke combinatie dan ook. In Phone Info werd PHN ook niet aangegeven, een veel kortere lijst dan de S10 die ik nu van KPN heb.
Er zijn dus nog echt gelockte telefoons wat betreft CSC.
Is alweer terug en blij toe.

Belsimpel had mij gisteren uiteindelijk terug gebeld naar aanleiding van mijn review en toen wel toegezegd een Nederlandse versie te willen leveren. Maar dat was te laat, want ik had zondag mijn andere gekocht bij KPN voor een goede prijs. Was ook gisteren binnen, waarom had ik haast, gisteren vrij en wilde alles voor de werkweek overgezet en werkend hebben. Twee telefoons werd voor mij onwerkbaar, wat een verademing dat dual SIM!
Wel netjes dat zij mij €30 voucher hebben gegeven. Had ik niet verwacht of bedacht, maar wel gebruikt.

Koldur wijzigde deze reactie 21-01-2020 19:42 (16%)

• Brumax
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-01 22:16
Schaapje_BlaaT schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:49:
Ik krijg sinds de Android 10 update een irritante popup als ik een foto wil maken.
Hij vraagt om talkback in te schakelen. Talkback staat uit. De popup komt niet
als ik Holey Light uitschakel maar die app wil ik niet kwijt. Heeft iemand
hier een oplossing voor gevonden?
Heeft denk ik te maken met de instellingen van de camera app. Je kunt namelijk roepen zodat hij een foto maakt. In de instellingen van de camera app zie je Opnamemethoden > Spraakopdracht. Helpt het als je die uitschakelt?

vice versa en weer terug

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Mijn S10e heeft sinds afgelopen week 2 problemen:

1) USB-C stekkers blijven niet goed zitten
2) Opladen duurt erg lang, nu geeft ie 5 uur aan voor 20% -> 100% bijvoorbeeld terwijl dat voorheen 1,5 uur was ( heb ook wel sinds kort Android 10, maar dat heeft er lijkt me niets mee te maken?)

Herkend iemand dit? Ik vermoed gewoon een kwestie van schoonmaken van de USB-C aansluiting? Maar hoe doe je dat veilig? Heb de aloud gameboy cartridge blaastruc al geprobeerd... Of zou ik hem toch langs een reparateur brengen voor de zekerheid?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Garret1410
Koldur schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:39:
[...]

Ik heb alles geprobeerd, maar deze telefoon wilde niet over naar PHN, bleef op welke manier dan ook op SWC staan. Reset met SIM erin, SIM erin vlak na de reset en welke combinatie dan ook. In Phone Info werd PHN ook niet aangegeven, een veel kortere lijst dan de S10 die ik nu van KPN heb.
Er zijn dus nog echt gelockte telefoons wat betreft CSC.
Is alweer terug en blij toe.

Belsimpel had mij gisteren uiteindelijk terug gebeld naar aanleiding van mijn review en toen wel toegezegd een Nederlandse versie te willen leveren. Maar dat was te laat, want ik had zondag mijn andere gekocht bij KPN voor een goede prijs. Was ook gisteren binnen, waarom had ik haast, gisteren vrij en wilde alles voor de werkweek overgezet en werkend hebben. Twee telefoons werd voor mij onwerkbaar, wat een verademing dat dual SIM!
Wel netjes dat zij mij €30 voucher hebben gegeven. Had ik niet verwacht of bedacht, maar wel gebruikt.
Gelukkig dat het in ieder geval opgelost is.

Een verdere discussie heeft weinig zin maar de CSC veranderen zou moeten kunnen. Als je OXM firmware flashed met CSC ipv Home_CSC dan zou het moeten werken.
Product code zal waarschijnlijk SWC blijven maar de active sim code zou in PHN moeten veranderen.

Maar zoals ik al zei heeft het weinig zin nu want het probleem is al opgelost.
Ramon schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:52:

2) Opladen duurt erg lang, nu geeft ie 5 uur aan voor 20% -> 100% bijvoorbeeld terwijl dat voorheen 1,5 uur was ( heb ook wel sinds kort Android 10, maar dat heeft er lijkt me niets mee te maken?)

Herkend iemand dit? Ik vermoed gewoon een kwestie van schoonmaken van de USB-C aansluiting? Maar hoe doe je dat veilig? Heb de aloud gameboy cartridge blaastruc al geprobeerd... Of zou ik hem toch langs een reparateur brengen voor de zekerheid?
Klinkt als vuil in de connector. Je kunt het met een houten prikker/tandenstoker proberen. Zorg wel voor voldoende licht want vaak zit er samengedrukte stof in wat je bijna niet ziet.

Andere optie is perslucht maar dan moet je wel weten wat je doet. Perslucht kan te krachtig zijn bij verkeerd gebruik.

Garret1410 wijzigde deze reactie 21-01-2020 22:00 (25%)

• giovanni2903

als dat 2e nog niet is gefixt nadat je de port heb schoongemaakt met een tandenstoker dan is je kabel defect. even als aanvulling op de post boven mij :)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile

Mijn ervaring is, dat een tandenstoker te dik is om echt goed al het vuil er uit te krijgen, vooraal de uiteinden van de poort (in de bocht zeg maar) is lastig met een tandenstoker.

Bij mijn telefoon heb ik de telefoon eerst helemaal uit gezet, en ben toen met een naald en een zaklamp de poort goed gaan schoonmaken. Ik was echt verbaasd hoeveel stof ed er uit de poort kwam zetten. Pas na 3x had ik hem echt helemaal schoon.

Mensen zullen zeggen dat het gebruik van een naald niet verstandig is, etc. Ik denk dat het wel meevalt, zolang je maar voorzichtig bent en dus niet als een achtelijke met de naald aan de slag gaat en je de telefoon uit zet zodat je geen kortsluiting kan maken. Dan zal het niet zo'n vaart lopen.

Door de tijd heen en het er steeds instoppen van de stekker heeft het stof zich aardig opgehoopt en is behoorlijk compact geworden waardoor het niet altijd wil lukken om dit er met perslucht uit te blazen.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

• SolidD
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-01 13:40
giovanni2903 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:22:
ik kan me in 0 van jouw punten vinden (heb zelf de normale s10), erg raar. heb je ooit al een factory reset gedaan sinds je het toestel hebt?
Nouja die Bluetooth audio issues die zijn gekomen met de 'nieuwe' volume control - een van de weinige dingen die Samsung wel expliciet in de release notes had gezet, maar de manier waarop is in mijn geval een achteruitgang.

En nee, ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik ben ook wel sterk van mening dat dit niet nodig zou moeten zijn na een software update; het is toch een aardig gedoe om alles daarna weer fatsoenlijk in te stellen. Overigens heb ik de afgelopen 4 jaar op een Galaxy S6 nooit dit soort problemen ervaren met dates dus ik was zelf ook verbaasd dat het nu zo tegenviel.

• Palomar
  • Niet online
Ik overweeg mijn S10e zowel prive als zakelijk te gaan gebruiken (dual sim, prive en zakelijke simkaart). Vereisten zijn dan wel dat ik buiten kantoortijden (met een soort druk op de knop) de mogelijkheid heb om de zakelijke dingen eenvoudig uit te schakelen. Belangrijkste:
- zakelijke simkaart uit
- geen mailnotificaties van de mail app (waar de zakelijke mail in binnenkomt)
- evt. whatsapp van werkaccount uit
- evt. andere werkgerelateerde apps notificaties uit

Nu hoef ik geen stap voor stap handleiding, maar kan iemand aangeven of dit met een bepaalde app (of standaard aanwezige functionaliteit in de S10) eenvoudig te bewerkstelligen is?

Palomar wijzigde deze reactie 22-01-2020 09:50 (7%)

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

SolidD schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:02:
[...]

Nouja die Bluetooth audio issues die zijn gekomen met de 'nieuwe' volume control - een van de weinige dingen die Samsung wel expliciet in de release notes had gezet, maar de manier waarop is in mijn geval een achteruitgang.

En nee, ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik ben ook wel sterk van mening dat dit niet nodig zou moeten zijn na een software update; het is toch een aardig gedoe om alles daarna weer fatsoenlijk in te stellen. Overigens heb ik de afgelopen 4 jaar op een Galaxy S6 nooit dit soort problemen ervaren met dates dus ik was zelf ook verbaasd dat het nu zo tegenviel.
Hoort ook niet nodig te zijn, maar helaas gebeurt het nog wel eens in bepaalde gevallen. Met mijn S7 nooit nodig gehad, mijn S8 wel een keer.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-01 00:48
Brumax schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:01:
[...]

Heeft denk ik te maken met de instellingen van de camera app. Je kunt namelijk roepen zodat hij een foto maakt. In de instellingen van de camera app zie je Opnamemethoden > Spraakopdracht. Helpt het als je die uitschakelt?
Staat al uit. Is er iemand die holey light gebruikt (en talkback niet) en niet die irritante popup krijgt bij gebruik van de camera?

Gigabyte Z77X-D3H/i5 3770K/Corsair Vengeance 1600/MSI Radeon 7850 2GB

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:09
Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Staat al uit. Is er iemand die holey light gebruikt (en talkback niet) en niet die irritante popup krijgt bij gebruik van de camera?
Camera al gereset, kan ook in de instellingen van de camera

• duderuud
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:58

duderuud

Sliden is koel

Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:42:
[...]

S10e hier met Holey Light en ik krijg die popup niet...

Motor-Forum.nl

• Garret1410
l3art schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:40:
[...]

Mijn ervaring is, dat een tandenstoker te dik is om echt goed al het vuil er uit te krijgen, vooraal de uiteinden van de poort (in de bocht zeg maar) is lastig met een tandenstoker.

Bij mijn telefoon heb ik de telefoon eerst helemaal uit gezet, en ben toen met een naald en een zaklamp de poort goed gaan schoonmaken. Ik was echt verbaasd hoeveel stof ed er uit de poort kwam zetten. Pas na 3x had ik hem echt helemaal schoon.

Mensen zullen zeggen dat het gebruik van een naald niet verstandig is, etc. Ik denk dat het wel meevalt, zolang je maar voorzichtig bent en dus niet als een achtelijke met de naald aan de slag gaat en je de telefoon uit zet zodat je geen kortsluiting kan maken. Dan zal het niet zo'n vaart lopen.

Door de tijd heen en het er steeds instoppen van de stekker heeft het stof zich aardig opgehoopt en is behoorlijk compact geworden waardoor het niet altijd wil lukken om dit er met perslucht uit te blazen.
Lol. Ik doe het ook altijd met een naald maar dat heb ik één keer gezegd en kreeg zoveel commentaar over dat het gevaarlijk is. Dus heb het nu maar achterwege gelaten. Als je weet wat je doet kan het geen kwaad.

• Kenny1001
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:02
ik heb heel vaak voor dat mijn s10 (android 10) vanzelf, tijdens gebruik (bvb browsen) op lockscreen te gaan.
Behoorlijk irritant!

• m0ridin

Heb dit nu 2 of 3 keer gehad (eerst met mijn S8, nu tenminste 1x met mijn S10+) en dit was idd steeds simpelweg vuil in de poort. Onderschat niet hoe erg het vast kan zitten...

Ik heb het met een combi van plastic tandenstokers (van die vrij dunne zut), paperclip, tandenstoker en naald/speld gedaan... moest echt goed porren. Was ook pas goed te zien met een vergrootglas en goed licht, met het oog/normala licht leek de poort best schoon.

Zou dit dus eerst echt goed doen voor je verder gaat kijken...

• Schildpadje
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:49:
Ik overweeg mijn S10e zowel prive als zakelijk te gaan gebruiken (dual sim, prive en zakelijke simkaart). Vereisten zijn dan wel dat ik buiten kantoortijden (met een soort druk op de knop) de mogelijkheid heb om de zakelijke dingen eenvoudig uit te schakelen. Belangrijkste:
- zakelijke simkaart uit
- geen mailnotificaties van de mail app (waar de zakelijke mail in binnenkomt)
- evt. whatsapp van werkaccount uit
- evt. andere werkgerelateerde apps notificaties uit

Nu hoef ik geen stap voor stap handleiding, maar kan iemand aangeven of dit met een bepaalde app (of standaard aanwezige functionaliteit in de S10) eenvoudig te bewerkstelligen is?
Standaard zit dat niet in android (van samsung). Het is redelijk wat zoeken om de sim uit te schakelen.

Ik heb nog geen goede app gevonden die dat kan regelen.. zou ik ook wel heel erg handig vinden.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

[...]

[...]

Ik wil er nog even op terug komen, ik heb echt alles getest en wat jij zegt dat het altijd de goede CSC heeft, klopt dus echt niet. Zelfs bij het flashen naar een OXM ROM lost het probleem niet op. Ik had uiteraard de niet HOME CSC versie geflashed en ook met/zonder SIM welke manier dan ook geprobeerd met reset e.d. maar deze versie bleef steken op BTU. Wat betekent dat er ergens in deze versie van de S10 een lock is gezet met betrekking tot de CSC.
De SWC ROM had volgens de app echt maar een kwart van de CSCs erin verwerkt dan die van de OXM ROM. Er zijn dus echt versies die niet goed zijn.

Ik heb achteraf alles netjes terug geflashed en retour gestuurd. Alles met officiële software gedaan, dus niets verkeerd gedaan met betrekking tot het terug sturen. Weer wat geleerd, dat Samsung voor de multi-CSC ROMs alles goed op orde heeft, maar er dus alsnog toestellen zijn die wat betreft CSC een lock kunnen hebben die zonder rooten niet te omzeilen is. Is op XDA ook bevestigd door vele anderen.

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:34
Sinds de upgrade naar Android 10 heb ik dat apps soms geen internet meer lijken te hebben op de achtergrond op mijn S10e. Zo komen Whatsapp berichten soms wel direct binnen maar vaak ook pas als ik de app open of mijn connectie wijzig (ie: overschakel naar Wifi, 4G of van data sim wissel). Het is ook niet alleen Whatsapp wat het vertoond maar ook Outlook bijvoorbeeld. Kijk het al een tijdje aan maar ondertussen begint het aardig irritant te worden en kan ik geen oplossing vinden. Batterij optimalisatie voor de apps staat uit en achtergrond data verbruik staat aan.

Iemand tips?

• Palomar
  • Niet online
Schildpadje schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:40:
[...]

Standaard zit dat niet in android (van samsung). Het is redelijk wat zoeken om de sim uit te schakelen.

Ik heb nog geen goede app gevonden die dat kan regelen.. zou ik ook wel heel erg handig vinden.
Na wat googlen vond ik wel dat je met de app 'Tasker' dit soort taken wel kunt automatiseren. In eerste instantie had ik liever dat dit met standaardfunctionaliteit van de telefoon te bewerkstelligen was, maar kennelijk kan dat niet makkelijk, dus dan wil ik er wel een app voor gebruiken. Hebben meer mensen ervaring met Tasker icm. de S10(e) om de tweede sim en evt. werkgerelateerde accounts uit te zetten?

• Flipside22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 00:10
Palomar schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Na wat googlen vond ik wel dat je met de app 'Tasker' dit soort taken wel kunt automatiseren. In eerste instantie had ik liever dat dit met standaardfunctionaliteit van de telefoon te bewerkstelligen was, maar kennelijk kan dat niet makkelijk, dus dan wil ik er wel een app voor gebruiken. Hebben meer mensen ervaring met Tasker icm. de S10(e) om de tweede sim en evt. werkgerelateerde accounts uit te zetten?
Tasker werkt perfect op mijn S8. Ik gebruik het om automatisch mijn wifi hotspot in te schakelen zodra ik in een bepaalde auto stap (ahv bluetooth koppeling).

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:12

Martinspire

Awesomeness

Caayn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:53:
Sinds de upgrade naar Android 10 heb ik dat apps soms geen internet meer lijken te hebben op de achtergrond op mijn S10e. Zo komen Whatsapp berichten soms wel direct binnen maar vaak ook pas als ik de app open of mijn connectie wijzig (ie: overschakel naar Wifi, 4G of van data sim wissel). Het is ook niet alleen Whatsapp wat het vertoond maar ook Outlook bijvoorbeeld. Kijk het al een tijdje aan maar ondertussen begint het aardig irritant te worden en kan ik geen oplossing vinden. Batterij optimalisatie voor de apps staat uit en achtergrond data verbruik staat aan.

Iemand tips?
Alleen dat een factory reset wel uitkomst kan bieden, maar ik gok dat er ergens een proces niet goed gaat, want het zou echt niet nodig moeten zijn. Gezien het is begonnen met de Android 10 upgrade, zou een factory reset kunnen helpen. Verder kun je batterij-instellingen nakijken of daar niet iets teveel bespaard wordt, maar anders weet ik het ook niet.

Cache wipen zou stap 1 kunnen zijn. Verder weet ik niet of je ook nog regelmatig opnieuw opstart of dat dit nog dezelfde sessie is na de update?

Martinspire - PC, PS4, X1

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:57
m0ridin schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:13:
[...]

Heb dit nu 2 of 3 keer gehad (eerst met mijn S8, nu tenminste 1x met mijn S10+) en dit was idd steeds simpelweg vuil in de poort. Onderschat niet hoe erg het vast kan zitten...

Ik heb het met een combi van plastic tandenstokers (van die vrij dunne zut), paperclip, tandenstoker en naald/speld gedaan... moest echt goed porren. Was ook pas goed te zien met een vergrootglas en goed licht, met het oog/normala licht leek de poort best schoon.

Zou dit dus eerst echt goed doen voor je verder gaat kijken...
Thanks aan iedereen die heeft gereageerd :)

Ik was even langs een telefoonwinkel gegaan die heeft met iets wat nog het meest leek op tandartsgereedschap en een blazertje wat zitten porren en haalde er gewoon 4 plukjes stof uit... Ik had het eerst zelf geprobeerd met een tandenstokertje maar kreeg dat er echt niet uit. Nu werkt het weer iig, stekkers blijven weer zitten en quick charge werkt ook weer...

Overigens is dit mijn derde USB-C telefoon en de eerste waar ik dit bij meemaak!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• giovanni2903
Ramon schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Thanks aan iedereen die heeft gereageerd :)

Ik was even langs een telefoonwinkel gegaan die heeft met iets wat nog het meest leek op tandartsgereedschap en een blazertje wat zitten porren en haalde er gewoon 4 plukjes stof uit... Ik had het eerst zelf geprobeerd met een tandenstokertje maar kreeg dat er echt niet uit. Nu werkt het weer iig, stekkers blijven weer zitten en quick charge werkt ook weer...

Overigens is dit mijn derde USB-C telefoon en de eerste waar ik dit bij meemaak!
ik had het juist in de laatste maand (van de 24) met mijn s7e in de headphone jack. oortjes deden niks meer en haalde er een groot brok stof uit. mijn s10 is na 10,5 maand in zowel de headphonejack als usb-c poort nog netjes. gelukkig zijn dit niet de grootste problemen aan smartphones :P

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:34
Martinspire schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:08:
[...]

Alleen dat een factory reset wel uitkomst kan bieden, maar ik gok dat er ergens een proces niet goed gaat, want het zou echt niet nodig moeten zijn. Gezien het is begonnen met de Android 10 upgrade, zou een factory reset kunnen helpen. Verder kun je batterij-instellingen nakijken of daar niet iets teveel bespaard wordt, maar anders weet ik het ook niet.

Cache wipen zou stap 1 kunnen zijn. Verder weet ik niet of je ook nog regelmatig opnieuw opstart of dat dit nog dezelfde sessie is na de update?
Factory reset zit ik niet op te wachten omdat ik geen zin heb om mijn telefoon opnieuw in te richten. Heb al wel geprobeerd om via "Apparaat onderhoud" het geheugen en opslag op te ruimen, maar helaas zonder effect. Opnieuw opstarten is ook al meerdere keren gedaan maar dat heeft helaas niet mogen baten.

Met cache wipen bedoel je dan de cache van de apps? Ik zie nu te pielen met de batterij bespaar stand en het valt mij op dat "achtergrond gegevens" in Android 10 nu ook beperkt worden... Dit was bij Android9 nog niet het geval, athans daar had ik de functie vrijwel altijd aanstaan (op dezelfde stand) maar nooit last van late of niet binnenkomende berichten zoals ik nu met Android10 wel heb.

Ik ga het eens proberen met de batterij besparing uit :$
Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True