Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
Caayn schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:14:
[...]
Factory reset zit ik niet op te wachten omdat ik geen zin heb om mijn telefoon opnieuw in te richten. Heb al wel geprobeerd om via "Apparaat onderhoud" het geheugen en opslag op te ruimen, maar helaas zonder effect. Opnieuw opstarten is ook al meerdere keren gedaan maar dat heeft helaas niet mogen baten.

Met cache wipen bedoel je dan de cache van de apps? Ik zie nu te pielen met de batterij bespaar stand en het valt mij op dat "achtergrond gegevens" in Android 10 nu ook beperkt worden... Dit was bij Android9 nog niet het geval, athans daar had ik de functie vrijwel altijd aanstaan (op dezelfde stand) maar nooit last van late of niet binnenkomende berichten zoals ik nu met Android10 wel heb.

Ik ga het eens proberen met de batterij besparing uit :$
Heb je een sd kaart of pc. Kan je met smartswitch heel makkelijk een backup maken. Whatsapp even apart op je googleaccount. Daarna reset ennalles weer terug zetten. Staat alles weer zoals je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04

Martinspire

Awesomeness

[...]
Factory reset zit ik niet op te wachten omdat ik geen zin heb om mijn telefoon opnieuw in te richten. Heb al wel geprobeerd om via "Apparaat onderhoud" het geheugen en opslag op te ruimen, maar helaas zonder effect. Opnieuw opstarten is ook al meerdere keren gedaan maar dat heeft helaas niet mogen baten.

Met cache wipen bedoel je dan de cache van de apps? Ik zie nu te pielen met de batterij bespaar stand en het valt mij op dat "achtergrond gegevens" in Android 10 nu ook beperkt worden... Dit was bij Android9 nog niet het geval, athans daar had ik de functie vrijwel altijd aanstaan (op dezelfde stand) maar nooit last van late of niet binnenkomende berichten zoals ik nu met Android10 wel heb.

Batterijbesparing zou ik inderdaad uitzetten. Heb je eigenlijk alleen nodig als je echt moet besparen. Toestel red het makkelijk een dag.

Verder, je kunt via zowel Samsung als Google een backup maken, en alles terug laten zetten. Nou moet je alleen wel bij de meeste zaken weer inloggen, maar met een autofill passwordmanager is dat ook niet zo'n probleem. Wel zaken als Whatsapp backuppen en ook even opletten bij de Token-apps, want daarvan kun je niet altijd een backup maken. (tijdelijk 2e toestel kan dan wel helpen).

En ja, het is inderdaad irritant, maar Whatsappjes die niet aankomen of die niet notificaties leveren lijkt me op den duur wel irritanter. Het is nu weekend, je zit lui op de bank, gewoon even doorheen bijten :P
Kun je meteen wat dingen aanpassen om het toestel weer als nieuw te laten voelen (bv ander thema haha)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 22:51
[...]

Wipe cache doe je via de recovery.

Telefoon uitschakelen.
Power knop, Bixby knop en volume down ingedrukt houden.
Even wachten en je komt in het recovery menu.
Met de volume toets kun je naar Wipe Cache toe gaan en met de power knop kun je dit accepteren.

Alles wordt dan weer geoptimaliseerd.

Edit. Foutje van mij. Volume up ipv down. Bedankt @henklbr

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 25-01-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:56
Garret1410 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Telefoon uitschakelen.
Met de volume toets kun je naar Wipe Cache toe gaan en met de power knop kun je dit accepteren.

bij mij werkt dit dus niet meer sinds de android 10 update. na 10sec trilt de telefoon en start dan opnieuw op. kom met geen mogelijkheid meer in het recovery menu

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1329612

Iemand die mij kan helpen
Het geluid qua bellen werkt niet meer helemaal goed als mensen mij bellen horen ze me niet ik hun wel en pas als ik op speaker ga horen ze me weer maar kan zo na 3 min weer wegvallen
Ik heb een s10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1329612

Als de batterij van mijn Samsung S10 laag is vallen vaak mijn apps weg. Als ik op een app druk. Sluit ie weer af
Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Telefoon uitschakelen.

Correctie: VolUP-Bixby-Power ingedrukt houden... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Anoniem: 1329612 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 04:01:
Als de batterij van mijn Samsung S10 laag is vallen vaak mijn apps weg. Als ik op een app druk. Sluit ie weer af
Iemand een oplossing?
De batterij opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 14:14
Anoniem: 1329612 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 04:01:
Iemand een oplossing?
Gebeurt dit ook als batterijbesparing uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Anoniem: 1329612 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 04:00:
Iemand die mij kan helpen
Het geluid qua bellen werkt niet meer helemaal goed als mensen mij bellen horen ze me niet ik hun wel en pas als ik op speaker ga horen ze me weer maar kan zo na 3 min weer wegvallen
Ik heb een s10
Heb hetzelfde bij whattsapp gesprekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 15:11
Palomar schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Na wat googlen vond ik wel dat je met de app 'Tasker' dit soort taken wel kunt automatiseren. In eerste instantie had ik liever dat dit met standaardfunctionaliteit van de telefoon te bewerkstelligen was, maar kennelijk kan dat niet makkelijk, dus dan wil ik er wel een app voor gebruiken. Hebben meer mensen ervaring met Tasker icm. de S10(e) om de tweede sim en evt. werkgerelateerde accounts uit te zetten?
Werk apps kun je heel makkelijk aan en uit schakelen door een werk profiel aan te maken. Gewoon in het hoofdmenu van je instellingen. In dat profiel zet je dan al je werk gerelateerde apps.
SIM schakelen heb ik ook naar gekeken. Ik kreeg het niet voor elkaar met Tasker. Blijkbaar is dat een instelling waar je root toegang voor nodig hebt en je kan 'm dus niet zomaar laten wijzigen door een app.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 19:20

sjaak

un giorno credi

bramv82 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Werk apps kun je heel makkelijk aan en uit schakelen door een werk profiel aan te maken. Gewoon in het hoofdmenu van je instellingen. In dat profiel zet je dan al je werk gerelateerde apps.
Heb je hier geen MDM oplossing voor nodig? Ik zie dit niet zo 1-2-3 terug in de instellingen en alle zoekopdrachten verwijzen me naar Intune, airwatch, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 18:00
Gisteren rond 10 uur mijn telefoon weggelegd op vliegtuigstand met 100%, word vanochtend rond half 8 wakker en kijk op de telefoon nog maar 90% over! Is het normaal dat een batterij 1% per uur verbruikt zonder enige verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
DutchLegendX schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:28:
Gisteren rond 10 uur mijn telefoon weggelegd op vliegtuigstand met 100%, word vanochtend rond half 8 wakker en kijk op de telefoon nog maar 90% over! Is het normaal dat een batterij 1% per uur verbruikt zonder enige verbinding?
Ik vind het persoonlijk nog heel netjes. Je hebt natuurlijk wel alle hardware wat nog wel aan staat in een telefoon.

Al gekeken bij apparaat onderhoud - batterij verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
KingSizeBas schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Ik vind het persoonlijk nog heel netjes. Je hebt natuurlijk wel alle hardware wat nog wel aan staat in een telefoon.

Ja staat niks bij haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Er zit toch niks anders op. Ik had hetzelfde probleem met mijn s10e na de upgrade naar Android 10. Cache gewiped, alle besparingsmogelijkheden rond batterij uitgeschakeld, toch kwamen meldingen niet vlot binnen. Na een factory reset is alles van de baan. En ja met een Samsung is dit een heel werk zeker als je al die prul apps van hun niet gebruikt. Veel succes
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KingSizeBas schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Voor een S10 is het misschien netjes, maar ik vind het ook echt veel. Voor mij is het een van de redenen geweest om terug te stappen naar mijn 2 jaar oude Pixel 2XL die veel minder drain heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hm al een tijdje (gok sinds de android 10 update) werkt mn sygic navigatie niet helemaal meer lekker...

Ik had hem altijd op audio als bluetooth gesprek staan.. Maar die feature wekrt niet meer op Android 10? Als ik een "echt" gesprek doe met de dailer pakt die hem keurig direct op.. Maar vanuit andere apps lijkt 't niet meer te lukken om het als telefoon gesprek te emuleren ri de autoradio...

Ik kon nog geen instellingen vinden waarom dit niet keer zou werken..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
DutchLegendX schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:28:
Vliegtuig stand schakelt alleen mobiele verbinding, wifi en bluetooth uit. Apps op de achtergrond kunnen doorgaan evenals GPS. Always on display kost ongeveer ook 1% per uur.

Ik weet niet hoelang je de S10 al hebt maar na verloop van tijd leert de S10 welke apps in sluimerstand gezet kunnen worden, het verbruik zou dan minder moeten worden.

Wat de Galaxy telefoons ook hebben is dat de eerste paar procenten heel snel gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:27
Een tip voor mensen die zich ook mateloos ergeren aan de autocorrect van het Samsung toetsenbord. Het lijkt alsof het sinds een paar weken erger is geworden. In bijna elke zin "corrigeert" de autocorrect iets foutief.

Collega gaf mij als tip om Gboard toetsenbord te installeren, werkt echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even een noob-vraag: is de s10 een volledige 5G toestel? of maar een semi-5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Hamazaki schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:24:
even een noob-vraag: is de s10 een volledige 5G toestel? of maar een semi-5G?
De S10 is 2 t/m 4G. Er is volgens mij wel een 5G versie maar die is niet in nederland te koop. (staat volgens mij ook in de specs toch?).

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 28-01-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:32:
[...]

De S10 is 2 t/m 4G. Er is volgens mij wel een 5G versie maar die is niet in nederland te koop. (staat volgens mij ook in de specs toch?).
oke, ik had al rondgekeken. maar vond het een beetje onduidelijk allemaal. thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik heb updates gehad vannacht op mijn S10 plus maar continue crasht Google Play Services. Hierdoor kan ik dus ook geen Playstore openen. Cache en gegevens wissen gedaan maar niets helpt.

Meer mensen last of een oplossing hiervoor?

Update: Herstart heeft geholpen na cash wissen. Opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 30-01-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn s10e is sinds een van de laatste updates af en toe echt super stroperig. Scrollen door de appdrawer of switchen van homescreen lijkt dan echt een dia show. Ook al een factory reset gedaan en alles opnieuw ingesteld zonder backup. Maar helaas.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BillSpaarbank schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:47:
Mijn s10e is sinds een van de laatste updates af en toe echt super stroperig. Scrollen door de appdrawer of switchen van homescreen lijkt dan echt een dia show. Ook al een factory reset gedaan en alles opnieuw ingesteld zonder backup. Maar helaas.
Hier ook problemen die sinds een tijdje (vast en zeker na een of andere update) spelen met mijn S10e. Ik begin me er dermate aan te ergeren dat ik een ander toestel overweeg. Als eerste red ik het nog niet tot 16:00 met een acculading als ik om 8:00 thuis vertrek, ik moet mijn toestel 24/7 op spaarstand laten staan. Daarnaast 'update' hij de inhoud van apps niet meer (krijg pas Whatsapp's etc. binnen als ik de app zelf op start), en hij wil 9/10x geen apps installeren vanuit de app store.

Verder zie ik alweer enige vlekken ontstaan in het scherm als er grijze vlakken worden weergegeven (burn in), terwijl de telefoon altijd op automatische helderheid staat en nooit uren dezelfde zaken weergeeft. Ik heb hier al op geanticipeerd door een donker thema in te stellen bij aanschaf van de telefoon, ook om de accuduur te helpen.

Tja.. Wat moet ik er van vinden? Het is verder een prima toestel, maar echt een verbetering t.o.v. mijn S7 Edge en latere S8 vind ik het niet als ik zo open en eerlijk mag zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Kuusj schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:57:
[...]

Hier ook problemen die sinds een tijdje (vast en zeker na een of andere update) spelen met mijn S10e. Ik begin me er dermate aan te ergeren dat ik een ander toestel overweeg. Als eerste red ik het nog niet tot 16:00 met een acculading als ik om 8:00 thuis vertrek, ik moet mijn toestel 24/7 op spaarstand laten staan. Daarnaast 'update' hij de inhoud van apps niet meer (krijg pas Whatsapp's etc. binnen als ik de app zelf op start), en hij wil 9/10x geen apps installeren vanuit de app store.

Verder zie ik alweer enige vlekken ontstaan in het scherm als er grijze vlakken worden weergegeven (burn in), terwijl de telefoon altijd op automatische helderheid staat en nooit uren dezelfde zaken weergeeft. Ik heb hier al op geanticipeerd door een donker thema in te stellen bij aanschaf van de telefoon, ook om de accuduur te helpen.

Tja.. Wat moet ik er van vinden? Het is verder een prima toestel, maar echt een verbetering t.o.v. mijn S7 Edge en latere S8 vind ik het niet als ik zo open en eerlijk mag zijn.
Herkenbaar qua batterij en app meldingen. Mijn scherm is nog is super staat. Al had ik liever een goed LCD scherm erin gehad.

De app meldingen komen bij mij de laatste tijd wel goed binnen, alleen mail via spark heeft soms een paar minuten vertraging.

Mijn grootste ergernis is de fingerprint scanner in de power button. Wat een gedrocht is dat. Ook het indrukken van de knop gaat niet altijd vlekkeloos.

Maar ja. Qua formaat ben ik er super blij mee. Ik zie zo even geen alternatief voor dit toestel. Maar ik betrap mezelf er ook wel op dat ik verder aan het kijken ben. Ik overweeg zelfs een iPhone XS nu die iets aantrekkelijker geprijsd zijn.. gelukkig corrigeerd mijn geweten me dan weer en ga ik niet over tot de aanschaf :)

Ow ja, en dat toetsenbord... holy shit wat een drama is dat geworden. Berichten tikken is nog nooit zo omslachtig geweest. En ja ik weet het Gboard toetsenbord, maar die switched niet mee met automatische dark theme.

Ben overigens wel heel blij met de camera. Dit was vorige week in de VS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXkakNzMZ53tkXguQt0fAjfX/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IunNLvQqrFqQVEv1O58jq0OX/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-01-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-06 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BillSpaarbank schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:10:
[...]

Herkenbaar qua batterij en app meldingen. Mijn scherm is nog is super staat. Al had ik liever een goed LCD scherm erin gehad.

De app meldingen komen bij mij de laatste tijd wel goed binnen, alleen mail via spark heeft soms een paar minuten vertraging.

Mijn grootste ergernis is de fingerprint scanner in de power button. Wat een gedrocht is dat. Ook het indrukken van de knop gaat niet altijd vlekkeloos.

Maar ja. Qua formaat ben ik er super blij mee. Ik zie zo even geen alternatief voor dit toestel. Maar ik betrap mezelf er ook wel op dat ik verder aan het kijken ben. Ik overweeg zelfs een iPhone XS nu die iets aantrekkelijker geprijsd zijn.. gelukkig corrigeerd mijn geweten me dan weer en ga ik niet over tot de aanschaf :)

Ow ja, en dat toetsenbord... holy shit wat een drama is dat geworden. Berichten tikken is nog nooit zo omslachtig geweest. En ja ik weet het Gboard toetsenbord, maar die switched niet mee met automatische dark theme.

Ben overigens wel heel blij met de camera. Dit was vorige week in de VS.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik gebruik wel Gboard, want van die van Samsung kreeg ik na een halve dag al poep :+ Mijn thema is toch altijd donker, dus voor mij maakt het niet uit. Toevallig zit ik zelf ook enorm te twijfelen over de XS, die wilde ik ten tijde van de aanschaf van de S10e al, maar ik vond ruim 1000,- voor een telefoon écht veel te veel geld.

Gelukkig mocht ik net verlengen en ben ik destijds van een sim only bij T-mobile naar een abbo kunnen gaan met telefoon. 408,- voor de S10e, direct betaald, prima deal dacht ik zo. Als ik hem nu verkoop heb ik 40-50,- afschrijving gehad, en moet ik nog 250-300,- bijleggen voor de XS, wat dan ook weer meevalt. Tot dusver kan ik mezelf inhouden..

Edit: ik krijg tussen de 3 en 3,5 uur SoT per dag, soms iets meer, soms iets minder. En dan zeurt 'ie in systeemonderhoud ook nog eens dat hij een hoog verbruik detecteert van Whatsapp terwijl die op een dat nog geen procentpunt accu verbruikt. Je zou denken dat een telefoon anno 2020 op zijn minst fatsoenlijk meldingen zou moeten kunnen laten zien, maar goed, blijkbaar verwacht ik te veel van een telefoon die 750€ kostte bij launch.

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 30-01-2020 23:51 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Ik heb juist een heel andere ervaring. Sinds de laatste security patch update loopt de S10 juist heel soepel. Daarvoor had ik nog weleens last van een lichte hapering.

SOT is ook stabiel met 4-5 uur. Natuurlijk afhankelijk van gebruik.
Kuusj schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:57:
[...]

Denk echt dat er iets niet goed is. Of je toestel deugt hardwarematig niet of de software geeft problemen en dat kun je oplossen met een factory reset. (dan even geen backup terugzetten)

[ Voor 73% gewijzigd door Garret1410 op 31-01-2020 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
die problemen met meldingen die niet doorkomen ligt of aan je instellingen en anders aan android. het is leuk dat met elke grote versie (8,9,10) de batterijverbruik steeds "beter" word en je dus langer op een laadbeurt doet. maar het komt niet ten goede van meldingen binnenkrijgen etc

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas.Z
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Heb de s10E inmiddels ook een maand of twee. Vind de batterij bedroevend. Gisteren van 100% om 8 uur 's ochtends naar 14% om 16:00, met vrij gemiddeld gebruik, twee actieve sims, roaming in Duitsland. Meldingen zijn inderdaad inconsistent, dat is storend. Samsung bloatware jammer. Camera is daarentegen fantastisch, en het formaat en gewicht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een waardige opvolger van mijn Samsung S7. Een fijn toestel waarbij de accu na 3 jaar toch wel wat minder begint te worden, en de camera mag ook wel een update gebruiken.

Zouden ex. S7 bezitters zelf nog steeds de Samsung S10e aanraden? Ik lees in dit topic toch wel erg veel klachten over de accu, terwijl dit juist 1 van de redenen voor mij is om naar een andere telefoon te gaan kijken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 22:09
Ook ik zit een S10 te overwegen, alleen in mijn geval ben ik vooral geïnteresseerd in de S10+. Spelen de hierboven genoemde accu problemen ook voor dit toestel, of is het voornamelijk de S10e wat hier last van heeft? Ik moet gewoon 24h kunnen doorkomen met 2-3 uur sot zonder dat het kritisch wordt qua accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17
Imo62 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:17:
Ook ik zit een S10 te overwegen, alleen in mijn geval ben ik vooral geïnteresseerd in de S10+. Spelen de hierboven genoemde accu problemen ook voor dit toestel, of is het voornamelijk de S10e wat hier last van heeft? Ik moet gewoon 24h kunnen doorkomen met 2-3 uur sot zonder dat het kritisch wordt qua accu.
Ik heb sinds twee weken een S10 en heb na 50% batterij al 2,5 uur SOT dus zit het helemaal goed bij mij. Erg tevreden over de overstap van S8, vooral omdat ik nu dualsim gebruik.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:51
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat het totaal verbruik opgegeven in de gegevensverbruik teller van android veel hoger is dan het opgetelde verbruik van de individuele apps? Het totaal verbruik is ongeveer 4,7x hoger dan het opgetelde verbruik van alle apps. Ik vraag me af of hier een software bug in zit, of dat er een stiekeme service gegevens verbruikt op mijn telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door boaty op 02-02-2020 11:50 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:13
Jip, sinds update naar Android 10 precies..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Imo62 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:17:
S10+ heeft de beste accuduur van de drie dus zou me daar geen zorgen om maken.
Ik haal met S10 ongeveer 4-5uur sot. Dit ligt natuurlijk aan veel factoren dus je kunt het eigenlijk niet goed vergelijken.

Ik gebruik toestel veel binnen met goede wifi. Buiten met 4g zal verbruik hoger zijn ivm helderheid en signaal ontvangst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
Ik ben het eigenlijk wel beu dat de s10 op Android 10 vaak tijdens gebruik automatisch op lockscreen springt, zonder aanleiding.

Nog mensen die dit voorhebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Kenny1001 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:27:
Ik ben het eigenlijk wel beu dat de s10 op Android 10 vaak tijdens gebruik automatisch op lockscreen springt, zonder aanleiding.

Nog mensen die dit voorhebben?
Nog geen problemen mee gehad, ik heb zelf het probleem dat het toestel heel snel leeg loopt en lagt als de pest :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Jonas.Z schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:04:
Heb hem inmiddels ook een maand of twee. Vind de batterij bedroevend. Gisteren van 100% om 8 uur 's ochtends naar 14% om 16:00, met vrij gemiddeld gebruik, twee actieve sims, roaming in Duitsland. Meldingen zijn inderdaad inconsistent, dat is storend. Samsung bloatware jammer. Camera is daarentegen fantastisch, en het formaat en gewicht ook.
Galaxy S10+ en om 4u al 14%?
Of jouw perceptie van gemiddeld gebruik klopt niet, of je hebt iets op de achtergrond draaien wat je battery leegzuipt. Heb het toestal sinds de lancering en heb dit nog nooit mee gemaakt.

Misschien eens toestel terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06 16:44
boaty schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:39:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat het totaal verbruik opgegeven in de gegevensverbruik teller van android veel hoger is dan het opgetelde verbruik van de individuele apps? Het totaal verbruik is ongeveer 4,7x hoger dan het opgetelde verbruik van alle apps. Ik vraag me af of hier een software bug in zit, of dat er een stiekeme service gegevens verbruikt op mijn telefoon.
Ja hier ook last van. Het totale gebruik komt wel overeen met het verbruik gemeten door de provider. Maar bij de afzonderlijke apps staat veel te weinig (bij mij viel het met name op bij de nlziet app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06 20:32
Wat zijn de ervaringen met de batterijduur van de s10 plus🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Voor de mensen die er gebruik van maken, Android 10 support voor Good Lock (Nice Lock) komt er vandaag aan:
https://www.sammobile.com...port-released-february-3/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier rekent android ook anders dan Tele2.. maar ach met een unlimited heeft het toch geen nut :-)

staat nu uit want als ik de eerste vd maand al 50GB op de teller heb blijft dat ding maar door klagen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik krijg ineens de melding in beeld dat ik vocht in mijn oplaadpoort zou hebben. Maar hij is helemaal niet in aanraking geweest met water vandaag. Kan hem daardoor niet opladen via de kabel. Gelukkig onlangs de draadloze lader ontvangen... Meer mensen dit probleem gehad en een oplossing? Heb de poort al geprobeerd voorzichtig schoon te maken met een tandenstoker, maar zit bijna geen vuil in. Opnieuw opstarten ook al geprobeerd. Zie meer berichten op internet maar die zijn weinig hoopvol, dat ie naar een servicepunt moet 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
bsmpower schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:20:
Ik krijg ineens de melding in beeld dat ik vocht in mijn oplaadpoort zou hebben. Maar hij is helemaal niet in aanraking geweest met water vandaag. Kan hem daardoor niet opladen via de kabel. Gelukkig onlangs de draadloze lader ontvangen... Meer mensen dit probleem gehad en een oplossing? Heb de poort al geprobeerd voorzichtig schoon te maken met een tandenstoker, maar zit bijna geen vuil in. Opnieuw opstarten ook al geprobeerd. Zie meer berichten op internet maar die zijn weinig hoopvol, dat ie naar een servicepunt moet 😖
Heb het ook gehad, óf ik heb hem even in veilige modus gestart óf de cache gewipet via bootmenu. Weet het niet meer zeker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
DutchLegendX schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:26:
[...]
Heb het ook gehad, óf ik heb hem even in veilige modus gestart óf de cache gewipet via bootmenu. Weet het niet meer zeker :P
Bedankt voor je tips, helaas beide niet geholpen 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
bsmpower schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor je tips, helaas beide niet geholpen 🙄
Dan zit er niets anders op, naar een servicepunt. Hou er rekening mee dat je hele moederbord vervangen wordt en dat je een backup moet hebben. Anders ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Laatst online: 20-06 10:33
DutchLegendX schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:33:
[...]

Nog geen problemen mee gehad, ik heb zelf het probleem dat het toestel heel snel leeg loopt en lagt als de pest :(.
Dit heb ik ook :(. Loopt vast of heel traag naar andere apps / zwart scherm. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
DiMacho schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:15:
[...]
Dan zit er niets anders op, naar een servicepunt. Hou er rekening mee dat je hele moederbord vervangen wordt en dat je een backup moet hebben. Anders ben je alles kwijt.
Update, want mss hebben anderen er ook iets aan. Ik heb de poort nogmaals geprobeerd schoon te maken met een tandenstoker, en daarna onder de kraan gehouden. Klinkt tegenstrijdig met het vochtprobleem, maar na een nachtje was de foutmelding weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Pctje91 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:00:
[...]
Dit heb ik ook :(. Loopt vast of heel traag naar andere apps / zwart scherm. Iemand hier een oplossing voor?
Bij mij heeft leegloop van de batterij nagenoeg altijd te maken met de GPS die ik (per ongeluk) aan heb laten staan. Deze stond ook wel eens automatisch aan na een firmware update. Qua lag heb ik wel last van de camera. Deze lijkt soms vast te lopen waardoor alles heel vertraagd op het scherm komt, en duurt dan even voordat ie zichzelf weer heeft hersteld en ik het toestel weer kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rxeDPcS8asP3k8b8pP8Emb17/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VrMOZhvaiQS8B8NntmQR9niK/thumb.png

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 05 feb 20
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
· The security of your device has been improved.

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 17806689
Build date Wed, 22 Jan 2020 08:01:40 +0000
Security Patch Level 2020-02-01
Product code PHN
PDA G975FXXU4BTA8
CSC G975FOXM4BTA8
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/TPc4Qo.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.1; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 16:20
bsmpower schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:42:
[...]

Bij mij heeft leegloop van de batterij nagenoeg altijd te maken met de GPS die ik (per ongeluk) aan heb laten staan. Deze stond ook wel eens automatisch aan na een firmware update. Qua lag heb ik wel last van de camera. Deze lijkt soms vast te lopen waardoor alles heel vertraagd op het scherm komt, en duurt dan even voordat ie zichzelf weer heeft hersteld en ik het toestel weer kan gebruiken.
Dat probleem met de camera had ik ook. Toestel werd dan even onbruikbaar. Opgelost door in de camera app "cache" en "gegevens" te verwijderen en camera voorkeuren daarna opnieuw in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 05:32
Gister is mijn s10e bij de Samsung service center in Amsterdam Noord gepareerd voor een gebroken scherm. Daarbij hebben ze naast scherm ook frame en batterij vervangen, maar nu heb ik volgens CPU-Z een accu van 3000mah ipv 3100mah. Daarnaast zegt AccuBattery Pro ook dat hij denkt dat er nog zoveel beschikbaar is.

Volgens de kenmerken pagina hier zou de s10e ook een batterij van 3100mah moeten hebben..

Is dit normaal? Lijkt mij niet helemaal de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@hsb85 In AccuBattery staat bij mij ook een ontwerpcapaciteit van 3000 mAh.
Geschatte cappaciteit is 2900 mAh.

In de specs op de website van Samsung staat inderdaad ook 3100 mAh.
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
NIMIC schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:03:
@hsb85 In AccuBattery staat bij mij ook een ontwerpcapaciteit van 3000 mAh.
Geschatte cappaciteit is 2900 mAh.

In de specs op de website van Samsung staat inderdaad ook 3100 mAh.
https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/specs/
Mijn oude batterij had wel een capaciteit van 3100mAh, geschatte was nog 3096mA na 7 maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
hsb85 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:13:
Gister is mijn s10e bij de Samsung service center in Amsterdam Noord gepareerd voor een gebroken scherm. Daarbij hebben ze naast scherm ook frame en batterij vervangen, maar nu heb ik volgens CPU-Z een accu van 3000mah ipv 3100mah. Daarnaast zegt AccuBattery Pro ook dat hij denkt dat er nog zoveel beschikbaar is.

Volgens de kenmerken pagina hier zou de s10e ook een batterij van 3100mah moeten hebben..

Is dit normaal? Lijkt mij niet helemaal de bedoeling...
een fabrikant heeft het recht om er maximaal 100mah naast te zitten. niet elke batterij is hetzelfde namelijk. echter kun je in accubattery zelf de ontwerpcapaciteit aanpassen naar 3100 en over een week/2 weken zie je hoeveel er daadwerkelijk in zit. dat kan je niet na 1 dag/laadbeurt zeggen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@giovanni2903 heb bij Samsung navraag gedaan en moest bij instellingen > info telefoon > batterij gegevens kijken. Daar blijk ik wel een 3100mAh batterij te hebben. Al vind ik het nog wel een bizar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
hsb85 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:07:
@giovanni2903 heb bij Samsung navraag gedaan en moest bij instellingen > info telefoon > batterij gegevens kijken. Daar blijk ik wel een 3100mAh batterij te hebben. Al vind ik het nog wel een bizar verhaal.
accubattery heeft zelf de fout gemaakt bij alle 3 de s10 modellen 100mah lager erin te zetten, daar kan samsung niks aan doen. even aanpassen en na 2 weken kijken hoeveel mah je hebt volgens accubattery. daar heb je pas echt wat aan. ik zou als samsung medewerker ook zeggen: kijk maar in onze software, daar staat gewoon 3100 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@giovanni2903 maar keek juist eerst bij CPU-Z en die zei van mijn oude batterij wel dat het 3100mAh was en nu 3000mAh, daarom was ik verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-02 18:41
Ik ben net over van een iPhone Xr naar een S10+. Voor de Xr alleen Samsungs gehad. Groot verschil vind ik toch wel Apple Carplay tov Android Auto (of doe ik iets verkeerd?). Op AC kan je zelf apps zetten en ik heb dat in AA nog niet gevonden. Toevoegen van Flitsmeister is niet mogelijk (of wel?) en ook een radio-app kan niet. Dat laatste is best onhandig, want als je met je stem de telefoon wil bedienen en je hebt de gewone radio aan staan, tettert die door de voice opdracht en daardoor mislukken veel acties. Dus voor het bellen moet je eerst de radio op zacht zetten, stom. Op AC mute een radioapp automatisch. Valt me toch wel tegen.

Ander ding is Voice Wakeup (heet dat zo?). Ik krijg dat niet werkend op de S10 en dat ging heerlijk op de iPhone... Doe ik iets verkeerd? Ik dacht dat ik die face unlock van Apple heel erg zou missen, maar dat doet het op de S10 (in het licht) ook heel goed, dus dikke prima.

Doe ik iets verkeerd met AA en met Voice Wakeup? Wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
@ErikBra misschien beter om even in het 'Android auto ervaringen' topic te kijken.

Maar volgens mij werkt Flitsmeister niet met AA en officieel is AA ook niet in Nederland uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:54
Garret1410 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:01:
@ErikBra misschien beter om even in het 'Android auto ervaringen' topic te kijken.

Maar volgens mij werkt Flitsmeister niet met AA en officieel is AA ook niet in Nederland uitgerold.
Android Auto is onderdeel van Android 10, ook in Nederland. Je hoeft het dus niet apart meer te installeren. Op deze link zijn apps te vinden die werken met Android Auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:02

jerry_a

doei

Ik ben nu de OTA update aan het installeren. Het is een 10+ PHN toestel.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:21
jerry_a schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:28:
Same here... het gaat tegenwoordig zo snel dat het ook helemaal geen nut heeft de ROM zelf handmatig te installeren.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-06 15:00
Hier nog 3029,5 over van een 3400mAh batterij in de S10. Niet heel best volgens mij na zo'n half jaar. Ik doe altijd 100% laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
jerry_a schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:28:
Hier ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f0ucKxMlDXNp73ArC7hvbLjP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
W84 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:26:
Hier nog 3029,5 over van een 3400mAh batterij in de S10. Niet heel best volgens mij na zo'n half jaar. Ik doe altijd 100% laden.
Ik heb nog 2970 en heb m sinds 8 maart, komt ongeveer wel overeen als je er vanuit gaat dat een batterij varieert van 3300 tot 3400 mah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Hoe betrouwbaar is zo'n app. Verder heeft zo'n app ook tijd nodig om een goede inschatting te maken.

80% restcapaciteit na een jaar zou redelijk normaal zijn dus rond de 2700mah voor de S10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Garret1410 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:23:
Hoe betrouwbaar is zo'n app. Verder heeft zo'n app ook tijd nodig om een goede inschatting te maken.

80% restcapaciteit na een jaar zou redelijk normaal zijn dus rond de 2700mah voor de S10.
80% is het moment dat iPhones gaan throttlen en uitvallen. Binnen een jaar 80% capaciteit zou ik onacceptabel vinden.

Mijn s10e zit na 8 maanden op 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
BillSpaarbank schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:23:
[...]

80% is het moment dat iPhones gaan throttlen en uitvallen. Binnen een jaar 80% capaciteit zou ik onacceptabel vinden.

Mijn s10e zit na 8 maanden op 95%.
Normaal gesproken mag een lithium accu na 300-500 ladingen 80% restcapaciteit hebben.
Normaal gesproken zit dit bij een smartphone dus tussen een jaar en hooguit drie jaar afhankelijk van gebruik. Bij de meesten zal dit twee jaar zijn dus 80% binnen een jaar was niet echt realistisch van mij.

Batterij slijtage is afhankelijk van veel factoren dus het kan best dat jouw accu nog 95% is maar bij een ander 90%.
Accu's houden niet van warmte of kou, 0-100% laden is ook niet ideaal en snel ontladen of opladen is ook niet ideaal.

Wat leveranciers wel eens doen is een grotere accu plaatsen om het degradatie effect op te vangen net als bij SSD opslag.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 08-02-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Weten jullie hoe ik m'n telefoon 'wakker' maak met hey google? Volgens mij heb ik alles goed ingesteld, maar het werkt niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
ErikBra schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:37:
Weten jullie hoe ik m'n telefoon 'wakker' maak met hey google? Volgens mij heb ik alles goed ingesteld, maar het werkt niet...
Is al een tijd uitgeschakeld door Google. Tenzij je de telefoon al ontgrendeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Wat ontzettend onhandig! Wel apart dat dit bij Apple (hey Siri) wel gewoon kan en blijkbaar qua privacy daar gewoon wordt geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:18
Artwido schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:45:
[...]

Is al een tijd uitgeschakeld door Google. Tenzij je de telefoon al ontgrendeld hebt.
Nope, niet waar. In ieder geval op mijn Galaxy S9 niet.

Ik probeerde net 'Hey Google' met telefoon unlocked. Toen kreeg ik de vraag of ik Google Assistant m'n stem wilde laten leren kennen, zodat ik ook 'Hey Google' en 'Ok Google' kan zeggen met m'n telefoon gelocked. En na een korting training van 4 keer die termen zeggen krijg ik nu gewoon Google Assistant te zien als ik 'Ok Google' of 'Hey Google' zeg, terwijl m'n scherm uitstond en telefoon gelocked was.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Hoe heb je dit ingesteld? Volgens mij heb ik bij instellingen/Google alles goed staan, maar blijkbaar niet.. voice match/ok Google staat bijvoorbeeld aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ErikBra schreef op zondag 9 februari 2020 @ 00:15:
Hoe heb je dit ingesteld? Volgens mij heb ik bij instellingen/Google alles goed staan, maar blijkbaar niet.. voice match/ok Google staat bijvoorbeeld aan
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:41
Is idd niet zo. Ik heb het net ingesteld dat Google ook reageert als mijn telefoon uit staat. Bij Assistent kreeg ik de vraag of ik meer features wilde unlocken, daar kwam dan ook bij dat hij mijn stem herkend voor personal results, resultaten op mijn lockscreen en of het ook moet werken als het scherm uit staat. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffpride
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06-2020
Kreeg vanmorgen een systeemupdate en nu kan ik de kleur van de mappen op start en appscherm niet meer veranderen. Dat kon door op een rondje te klikken rechts naast het plus teken, maar deze is verdwenen.
Voorheen zette ik ze op transparant, maar nu is het grijs standaard in het high contrast theme II.

Ander thema geprobeerd al, maar de mogelijkheid om andere kleuren voor de map te kiezen is weg.

Heb het menu al doorgelopen, maar kan niet echt vinden of ze het ergens anders verstopt hebben.

Iemand een idee miss, vind het namelijk vreemd dat dit ineens weg is

*edit* Ben na 3 verschillende thema's waar ik niet kon wisselen terug gegaan naar het standaard thema en daar werkt de optie dus wel. Het ligt dus aan het thema, na andere updates nooit dit probleem gehad.
Ga nog even proberen om nu vanaf standaard naar ander thema weer te gaan en kijken of hij wel optie toont dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mx3fhuHlGtM531TCtuN2USTb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mOUlfyxQBpieOZljcrOe8LJx/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Staffpride op 09-02-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43
Jammer dat er zoveel S10e gebruikers klagen over het batterijverbruik. Ik stond op het punt om een S10e te gaan kopen als vervanger voor mijn S7, maar gezien de vele klachten over het accuverbruik ga ik hier toch maar vanaf zien.

Hopelijk dat Samsung dit met de S11 oplost.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Realiseer je wel dat je op internet alleen de klagers hoort. Ik heb ik een s10e, maar vind het batterijverbruik echt niet buitensporig hoog. Heb hem nu zo'n 3 a 4 maanden en redelijk wat apps geïnstalleerd en een dag haal ik makkelijk. Hiervoor had ik ook een s7 en s7 edge en die waren vergelijkbaar qua batterijverbruik (s10e voor mijn gevoel mss nog wat beter, maar heb ik niet exact gemeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 11:59
Even gecheckt op mijn S10e. Vrijdagavond 21:00 uur van de lader af gekomen. Ik zit na zo'n 1,5 uur met het scherm aan (en dus 40,5 uur met het scherm uit) op 59% over. Hoog batterijgebruik komt echt gewoon door hoe je je telefoon gebruikt volgens mij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ik weet niet waar ik deze vraag kan stellen maar denken jullie dat de s20 ultra ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn gezien het toestel 5g only is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 16:20
Card Nox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:46:
Is idd niet zo. Ik heb het net ingesteld dat Google ook reageert als mijn telefoon uit staat. Bij Assistent kreeg ik de vraag of ik meer features wilde unlocken, daar kwam dan ook bij dat hij mijn stem herkend voor personal results, resultaten op mijn lockscreen en of het ook moet werken als het scherm uit staat. Werkt perfect.
Ik krijg het helaas met geen mogelijkheid aan de praat! Reageert niet meer gelocked scherm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
G4mert schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:18:
Ik weet niet waar ik deze vraag kan stellen maar denken jullie dat de s20 ultra ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn gezien het toestel 5g only is?
Waar haal je vandaan dat het 5G 'only' zou zijn? Dat zou echt een bijzonder slecht idee zijn, want ook in bijvoorbeeld Amerika heb je bij lange na niet overal 5G.

Dus ook de S20 Ultra 5G gaat gewoon 4G ondersteunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Hahn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:24:
[...]

Waar haal je vandaan dat het 5G 'only' zou zijn? Dat zou echt een bijzonder slecht idee zijn, want ook in bijvoorbeeld Amerika heb je bij lange na niet overal 5G.

Dus ook de S20 Ultra 5G gaat gewoon 4G ondersteunen ;)
Ik vraag me het af. In alle info zie je s20 4g/5g s20+ 4g/5g maar ultra is alleen 5g. Ook hier:

https://www.notebookcheck...e-S20-Ultra.450079.0.html

Hopelijk kan de telefoon dan zowel 5g als 4g handelen. Klinkt opzich aannemelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door G4mert op 09-02-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
S20 Ultra is 5G

Maar dat is toch geen probleem. 5G telefoon ondersteunt ook 4G en 3G

4G telefoon ondersteunt toch ook 3G

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 09-02-2020 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
G4mert schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Ik vraag me het af. In alle info zie je s20 4g/5g s20+ 4g/5g maar ultra is alleen 5g. Ook hier:

https://www.notebookcheck...e-S20-Ultra.450079.0.html

Hopelijk kan de telefoon dan zowel 5g als 4g handelen. Klinkt opzich aannemelijk.
5G-modems kunnen ook 4G gebruiken:
Snapdragon X55 5G modem
Like the X50, the Snapdragon X55 is built on 7nm processes. It’s a multimode 5G modem, and the first to support 7 Gbps downlink. It also integrates 2G through to 5G, and so doesn’t require a separate modem to make use of, say, 4G LTE spectrum. Indeed, Qualcomm says it should operate on any key spectrum band, and in any region.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Garret1410 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:38:
S20 Ultra is 5G

Maar dat is toch geen probleem. 5G telefoon ondersteunt ook 4G en 3G
Ahm mooi! Ik was even bang dat ik hem niet kon kopen. Deze komt spoedig mijn s8+ vervangen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat 5G ook met 4G kan werken wil overigens nog niet zeggen dat de S20 Ultra 5G inderdaad in de Benelux verkocht zal worden... Maar ik verwacht van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:59:
Even gecheckt op mijn S10e. Vrijdagavond 21:00 uur van de lader af gekomen. Ik zit na zo'n 1,5 uur met het scherm aan (en dus 40,5 uur met het scherm uit) op 59% over. Hoog batterijgebruik komt echt gewoon door hoe je je telefoon gebruikt volgens mij :Y)
Dat laatste is niet helemaal waar, want op het moment dat je ontzettend beroerd bereik hebt in een omgeving waar je niet de beschikking hebt over WiFi gaat het echt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 11:59
J0YR1D3R schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:30:
[...]

Dat laatste is niet helemaal waar, want op het moment dat je ontzettend beroerd bereik hebt in een omgeving waar je niet de beschikking hebt over WiFi gaat het echt hard.
Zou kunnen, ik heb hem inderdaad bijna altijd aan de WiFi dus dat kan voor mij behoorlijk schelen.

Hij staat nu op 33% met 2 uur scherm aan en 69 uur scherm uit. Straks even een uurtje, misschien anderhalf, aan de lader en dan kan hij weer mee tot en met donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:30:
[...]

maar dat heb je dan met elke telefoon toch? Of is de S10e specifiek op dit vlak slechter...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
Leuke toevoeging in Nederland speciaal in de app store, Galaxy Labs. http://apps.samsung.com/a...ilityapp&cId=000004665763

Met Galaxy data recovery, battery saving, app booster, battery tracker.

Ben zelf nog aan het kijken wat het allemaal doet. Data recovery interessant als je eens iets weggooit. Blijft daar 2 weken bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Heb de februari update binnengekregen voor mijn s10e. Belgisch toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 05:40
Hoeveel gaan de prijzen van de S10 zakken? En vanaf wanneer?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Drossie schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:15:
Hoeveel gaan de prijzen van de S10 zakken? En vanaf wanneer?
€ 147,35 per 30 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 05:40
Bedankt Greetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:59
Dat zou mooi zijn. Uit welke bron heb je dit?

:+
Hakki schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:29:
30februari bestaat niet.. da's de clou
_O-

[ Voor 30% gewijzigd door Ryan_ op 12-02-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:13
30februari bestaat niet.. da's de clou
Pagina: 1 ... 58 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support