Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphei
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07-2022
Er is met de laatste update iets veranderd met het keyboard, ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen maar ik kon voorheen echt super snel typen, en nu zit alles vol met fouten.
Lijkt ligt aan de gevoeligheid van de knoppen, maar ik heb steeds de letter er naast te pakken...

Edit: of autocorrectie is iets mee, ik weet het niet. Maar alle fout getypte woorden verbetert ie niet meer automatisch. Ik vond dit het de laatste tijd al slecht doen, nu lijkt het erger geworden.

[ Voor 26% gewijzigd door Xaphei op 25-12-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06
Jan Smit schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:43:
Hier ook een S10+, met een versie Android 10 upgrade.
In de auto echter iets vreemds: de auto gaf aan een gekoppelde S10+ te zien, en ook de mediaspeler van de auto gaf aan wat er via Spotify werd afgespeeld. Echter, het geluid kwam (zacht) uit de telefoon.
Geen enkele manier kunnen vinden om dit te fixen. Iemand?

En een andere 'feature': 'gebruik volumetoetsen voor media' werkt niet; ook al staat deze optie aan, als ik de volumetoetsen gebruik wordt het belvolume aangepast en niet het mediavolume.
Opgelost: herstellen app voorkeuren via instellingen - apps - menu 3 puntjes - app-voorkeuren resetten.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 13:58
Jerrythafast schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:29:
[...]

Ik heb dezelfde setup (Samsung E-mail app met @outlook.com adres) en hier gaat het wel goed. Ik kan twee dingen verzinnen.

1. Ik heb de indruk dat Outlook soms de spam e-mail in eerste instantie in het Postvak IN bezorgt en het kort daarna verplaatst naar Ongewenst. Misschien dat je telefoon nu e-mail synchroniseert precies wanneer de spam in je Postvak IN staat? In dat geval zou het kunnen helpen door de synchronisatie iets trager te zetten.

2. Je hebt in de synchronisatie-instellingen ook de optie om in te stellen welke mappen gesynchroniseerd moeten worden. Hier staat bij mij alleen Postvak IN aan. De andere mappen gaat hij pas synchroniseren als ik ze open.
Het verwijderen en opnieuw installeren van de e-mail app heeft het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
iemand al een oplossing voor mijn probleem die ik gepost heb op 23-9 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Xaphei schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:48:
Er is met de laatste update iets veranderd met het keyboard, ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen maar ik kon voorheen echt super snel typen, en nu zit alles vol met fouten.
Lijkt ligt aan de gevoeligheid van de knoppen, maar ik heb steeds de letter er naast te pakken...

Edit: of autocorrectie is iets mee, ik weet het niet. Maar alle fout getypte woorden verbetert ie niet meer automatisch. Ik vond dit het de laatste tijd al slecht doen, nu lijkt het erger geworden.
Klopt helemaal. Ik was al nooit weg van het Samsung toetsenbord maar nu kan autocorrect het gewoon niet bijhouden waardoor woorden niet meer worden gecorrigeerd.

Ben inmiddels weer overgestapt naar Gboard, wat een opluchting.

Ander puntje: als ik Android Auto gebruik en ik word gebeld en ik neem op dan hoor ik helemaal niets.. Bel ik zelf terug dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 08:24
Co1967 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:25:
iemand al een oplossing voor mijn probleem die ik gepost heb op 23-9 ?
Beste oplossing is een factory reset maar dit is ook de meest rigoureuze. Kennelijk is er met de update iets niet goed gegaan dus je kunt een wipe cache proberen.

Telefoon uitschakelen. Opstarten met power/volume down/Bixby knop ingedrukt houden. Je komt dan in recovery mode. Met volume knoppen wipe cache selecteren en bevestigen met power knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:15
Ander puntje: als ik Android Auto gebruik en ik word gebeld en ik neem op dan hoor ik helemaal niets.. Bel ik zelf terug dan werkt het prima.
Toevallig een Ford met Sync 3?
In de instellingen op de autoconsole moet je beltoon van telefoon veranderen van de standaard Ford beltoon naar die van je gsm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:21
Xaphei schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:48:

Exacd mijn probleem hier, constant verkeerde letters aanslaan, rare vertragingen etc.

Raak er best geïrriteerd van...

Hoe op te lossen?

Alleen al dit bericht typen bracht wel 8 fouten met zich mee ofzo.... :(

Edit @S_Chief de oplossing van Gboard is inderdaad helemaal top!

10x beter dit, blote geen haperingen en alle aanslagen op toetsenbord gaan opeens weer goed zonder fouten!

Hulde! *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Sleehond op 25-12-2019 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hakki schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:04:
[...]

Toevallig een Ford met Sync 3?
In de instellingen op de autoconsole moet je beltoon van telefoon veranderen van de standaard Ford beltoon naar die van je gsm.
Helemaal correct. Zal morgen eens kijken. Thanks!

• Xaphei
Blij dat ik niet de enige ben die iets merkt aan het typen. Ik kon er niks over vinden in de reddit post waar ik hier eerder een link van vond, dus ben ik benieuwd of samsung hier ook van op de hoogte is. Maar echt om gek van te worden. Ik regel veel via mail en dit is echt killing! Het voelt net alsof ik opnieuw moet leren blind typen!
Kreeg vandaag van iemand de suggestie om swiftkey toetsenbord te gebruiken, maar daarin gebeurt het ook. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:05
Oh, dacht al dat het aan mij lag. Mijn ervaring is hetzelfde, het is net of ik een typziekte heb. Geen idee wat ze gedaan hebben. :(

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 07:53

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Ik gebruik zelf al jaren Swiftkey, dus ik heb dit ook niet gemerkt.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33
Sinds Android 10 krijg ik vaak in de nacht een melding dat een app de locatie heeft opgevraagd. Als je vervolgend naar locatie instellingen gaat zie je dat die app altijd toegang heeft voor de locatie. Waarom komen dan toch deze meldingen?

De volgende nacht exact hetzelfde alleen dan weer met een andere app.
Kan je die melding niet geheel uitzetten?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• W84
Megapaul schreef op donderdag 26 december 2019 @ 08:17:
Sinds Android 10 krijg ik vaak in de nacht een melding dat een app de locatie heeft opgevraagd. Als je vervolgend naar locatie instellingen gaat zie je dat die app altijd toegang heeft voor de locatie. Waarom komen dan toch deze meldingen?

De volgende nacht exact hetzelfde alleen dan weer met een andere app.
Kan je die melding niet geheel uitzetten?
Als het goed is wel ja. Als je de melding ook terugziet in het meldingsvenster, deze even vasthouden en naar de instellingen van de betreffende melding gaan. Schuifje omzetten en klaar.

• Megapaul
W84 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 08:31:
[...]

Als het goed is wel ja. Als je de melding ook terugziet in het meldingsvenster, deze even vasthouden en naar de instellingen van de betreffende melding gaan. Schuifje omzetten en klaar.
Die optie is er niet, daar had ik al naar gekeken.

• W84
Hm, dat is wel vreemd dan. Welke app/toepassing is het? Ook al gekeken bij (systeem)apps -> meldingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43
Die meldingen krijg je volgens mij 1x per app toch? Denk dat dit een veiligheids/check iets is...

Ik krijg ze volgens mij vooral van apps die op de achtergrond locatie opdraaien, maar na bevestigen krijg ik ze voor die specifieke app niet meer... Het is geen melding van de app zelf, maar van android OS OVER de app.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:21
@Xaphei @W84

Gboard is echt DE oplossing. Ik typ serieus weer 3x zo snel zonder ook maar enige fouten te maken.

Samsung toetsenbord is echt slecht geworden inderdaad en ben blij dat ik met Gboard de oplossing heb gevonden. Vind het toetsenbord overigens ook mooier en strakker ogen, maar goed dat is slechts cosmetisch.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:58
Grappig, ik werd zelf sinds het hebben van de telefoon al gek van het Samsung toetsenbord.
Vorige week Swiftkey geïnstalleerd, wat een verademing, vooral de tekst voorspelling.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54
Gebruik met tevredenheid SwiftKey maar zal Gboard ook eens testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphei
Nee met swiftkey doet ie het ook niet beter. Ik denk dat opnieuw leren typen het enige is wat er op zit. Maar hij slaat alle fouten ook op.
Backspace, opnieuw woord typen, goed getypt, spatie, en autocorrectie zet de verkeerde er neer. Weer backspace, verbeteren, knalt ie er weer wat anders neer.

Ik zal dat gboard ook wel testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xaphei op 26-12-2019 17:20 ]

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 11:59
Ik heb dat ook, dat het Samsung toetsenbord hardnekkig verkeerd voorspelde woorden blijft terugzetten. Bijvoorbeeld 'big' in plaats van 'nog'.. en ik heb niks met biggen, geen idee hoe hij er steeds bij komt :+ Ook 'ja' in plaats van 'je', 'geen' in plaats van 'heel' en meer van dat soort dingen. Wat mij ook is opgevallen is dat hij sommige eigennamen automatisch met een hoofdletter schrijft, maar de meeste niet... Het zou handig zijn als hij het zou onthouden wanneer je zoiets consequent aanpast, maar helaas.

SwiftKey is volgens mij het toetsenbord dat standaard in Windows werd meegeleverd. Dat werkte altijd super. Misschien die maar eens proberen, kijken of dat op Android ook zo goed werkt. En anders inderdaad Gboard want daar lees ik hierboven ook goede verhalen over.

[ Voor 20% gewijzigd door Jerrythafast op 26-12-2019 18:52 ]

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

Sinds Android 10 / OneUI 2.0 loopt mijn S10 regelmatig bijna vast en kan ik hem met moeite herstarten. Iemand hier daar ook last van? Heb eerst cache partitie geleegd en vervolgens de hele boel volledig opnieuw geïnstalleerd, maar ik zit in dezelfde situatie.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Megapaul
W84 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:24:
Hm, dat is wel vreemd dan. Welke app/toepassing is het? Ook al gekeken bij (systeem)apps -> meldingen?
Het is de NS reisplanner app geweest, een keer daarvoor de app van speedtest.net enz elk programma wat al rechten heeft voor loacatietoegang komt aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 13:58
Ligt het aan mij, of is de 'bescherming tegen onbedoeld aanraken' in Android 10 veel gevoeliger geworden? Ik krijg continu die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Klopt, die heb ik meteen uitgezet. Kreeg wat van die irritante meldingen, ook gewoon als ik de S10 van tafel pakte. 8)7

@Megapaul Wel apart ja. Wellicht een keer de boel resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
jelbo schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:20:
Sinds Android 10 / OneUI 2.0 loopt mijn S10 regelmatig bijna vast en kan ik hem met moeite herstarten. Iemand hier daar ook last van? Heb eerst cache partitie geleegd en vervolgens de hele boel volledig opnieuw geïnstalleerd, maar ik zit in dezelfde situatie.
Klinkt herkenbaar. Laatst wilde ik een foto maken en mijn S10+ had er flink moeite mee, zo erg zelfs dat de foto uiteindelijk niet eens is opgeslagen...

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

dennisk. schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:47:
[...]
Klinkt herkenbaar. Laatst wilde ik een foto maken en mijn S10+ had er flink moeite mee, zo erg zelfs dat de foto uiteindelijk niet eens is opgeslagen...
Dit is bij mij heet vaakst voorkomende scenario. Zeer vervelend, want je mist hierdoor fotomomenten.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphei
Zeer vervelend ja, die melding van onbedoeld aanraken voordat je unlockt.

Een paar updates geleden kreeg ik voor het unlocken een melding dat je je achtergronden nog leuker kan instellen met plaatjes en foto's. Is dat eindelijk weg, komt dat er voor terug 7(8)7

Het typen gaat inmiddels iets beter. Ik heb het idee dat er iets veranderd is aan de autocorrectie, ik zie tijdens het typen van een woord dat ie dingen verandert, iets met weersvoorspelling denk ik. Alleen best irritant dat ik sommige woorden nog steeds 5 keer achter elkaar zelf moet corrigeren ipv dat ie dat zelf doet, en dan de foute woorden ook opslaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:59
Ik heb nu een weekje de S10e in gebruik en mis toch wel enorm de notificatie LED.

Welke app gebruiken de tweakers hier voor een notificatie led rondom de camera.

Ik wil graag de gene die het beste werkt en de minste batterij drain heeft. Ik vindt het niet erg om er voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:59
Inhumanous schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:39:
Ik heb nu een weekje de S10e in gebruik en mis toch wel enorm de notificatie LED.

Ik wil graag de gene die het beste werkt en de minste batterij drain heeft. Ik vindt het niet erg om er voor te betalen.

Edit: ook zou ik graag willen dat je per melding/app een andere kleur in zou kunnen stellen dus bijvoorbeeld: rood-mail groen-whatsapp blauw-facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Waarom niet het always on display gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Aodnotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspell
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 23:43
Ik lees;
''
The dual-SIM version of Galaxy S10 can work in dual-standby mode. The two SIM cards share (time sharing) one modem and therefore the dual SIM version of Galaxy S10 does not support dual active mod''

Is het zo als ik met een SIM actief ben ik niet bereikbaar ben op de andere SIM?

Bron:
https://gadgetguideonline...-galaxy-s10-s10-and-s10e/

Krijg niet volledig uitsluitsel overde werking. Ik wil privé niet mijn zakelijk in de weg zitten.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

The Executer

Lekker belangrijk!

Geen idee waar mijn toestel mee bezig is. Vertrouwde de huidige software installatie al een poosje niet, vanavond ging daar een schepje bovenop.

De laatste tijd valt mij op dat ik met enige regelmaat "dingen" door de notificatie bar zie flitsen. Dit gaat echter zo snel dat ik niet eens kans heb een icoontje o.i.d.te zien, meer dat je het vanuit je ooghoeken ziet. Geen idee
wat het is. Ik hoop dan altijd maar op updates van Google voor de playstore/Android etc, maar kan het nergens controleren aangezien er geen sporen achterblijven.

Ruim een kwartier terug trilt mijn telefoon kort één keer, iets later zie ik iets in de notificatiebar gebeuren, vervolgens heb ik kort (iets minder als 5 minuten) zowel 4G als Wi-Fi verbinding (terwijl "overschakelen naar mobiele gegevens" & "Wi-Fi automatisch inschakelen" uit staan), en sindsdien is er een bijna continue up- en download te zien (aan het Wi-Fi icoontje). Uitschakelen van beide verbindingen maakt niet uit, zodra ik 1 van de 2 weer aan zet begint het weet te lopen.

Zijn er tweakers die dit gedrag in de notificatie balk herkennen?

[ Voor 3% gewijzigd door The Executer op 27-12-2019 23:59 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
mijn horloge ( samsung smartwatch watch) werkt nu bar slecht.
Notificatie's komen zeer slecht binnen of helemaal niet terwijl ze wel aangevinkt zijn om mij meldingen te geven.
Iemand die dit herkend ?

voor de update deed hij gewoon wat hij moest doen :|

[ Voor 16% gewijzigd door Co1967 op 28-12-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:46:
[...]

Waarom niet het always on display gebruiken?
Omdat Samsung een "dom" always on display heeft geïmplementeerd wat echt altijd aan staat, ook in je broekzak? Ik gebruik(te) Aodnotify, lekker instelbaar en ook bijvoorbeeld kleuren per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:04:
[...]

Omdat Samsung een "dom" always on display heeft geïmplementeerd wat echt altijd aan staat, ook in je broekzak? Ik gebruik(te) Aodnotify, lekker instelbaar en ook bijvoorbeeld kleuren per app.
Het Always On Display gebruikt echt weinig stroom (tenzij je er allemaal foto's op gaat laten zien), maar goed, ieder zijn voorkeur. Ik heb mijn telefoon zo weinig mogelijk in mijn zak/tegen mijn huid (los van of het wel of niet medisch is aangetoond, ik vind het geen prettig idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Martinspire

Awesomeness

J0YR1D3R schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:04:
[...]

Wat voor slims verwacht je van een "Always On Display"? De winst voor dynamisch aan/uit in de broekzak is weinig en als je daarmee de dag niet red, zou ik eerder kiezen om andere zaken te tunen dan de AOD. Zo'n gyroscoop blijven gebruiken om te detecteren of het scherm iets moet doen kost gelukkig geen batterij? Dit is hetzelfde geneuzel als Facebook willen verwijderen om het verwijderen, niet omdat je met een disabled app precies hetzelfde bereikt.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rraets
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10-2023
Sinds update naar android 10 kan ik wifi niet meer delen via hotspot. Ik moet steeds wifi afzetten.
Bij android 9 ging dit wel nog. Heel handig als je bv via een hotellogin (userid psswoord) aan wifi verbonden bent. Zo kan hotspot opzetten voor chromecast zonder data te gebruiken.
Bij de galaxy s9 van mijn vrouw gaat dit nog wel.
Na de android 10 update op s10 gaat dit niet meer.
Iemand oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:01
Co1967 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 06:24:
mijn horloge ( samsung smartwatch watch) werkt nu bar slecht.
Notificatie's komen zeer slecht binnen of helemaal niet terwijl ze wel aangevinkt zijn om mij meldingen te geven.
Iemand die dit herkend ?

voor de update deed hij gewoon wat hij moest doen :|
kom er nu achter dat mijne hetzelfde heeft idd, krijg geen meldingen binnen op het ding. hopelijk word het horloge snel geupdate...

https://www.sammobile.com...sung-edgelighting-1-0-25/

let wel op. de led brand maar max 7 seconde. het is dus niet zo dat ie blijft branden totdat je je scherm ontgrendeld zoals tot en met de galaxy s9 het geval was ;)

kleurtjes per app is zoals je wenst in te stellen

[ Voor 29% gewijzigd door giovanni2903 op 29-12-2019 20:25 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 21:19
Ik heb vandaag mij S10e binnen. Ik krijg de indruk dat ik beter even kan wachten met de update naar Android 10. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
rraets schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:47:
Sinds update naar android 10 kan ik wifi niet meer delen via hotspot. Ik moet steeds wifi afzetten.
Bij android 9 ging dit wel nog. Heel handig als je bv via een hotellogin (userid psswoord) aan wifi verbonden bent. Zo kan hotspot opzetten voor chromecast zonder data te gebruiken.
Bij de galaxy s9 van mijn vrouw gaat dit nog wel.
Na de android 10 update op s10 gaat dit niet meer.
Iemand oplossing ?
Zeker, bij mij werkt het nog prima. De optie zit lichtelijk verborgen. Als je via instellingen Mobiele Hotspot opent, op de 3 puntjes drukt rechtsbovenin en dan WiFi-delen.

Hier kan je de optie WiFi-delen aanzetten.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
vickypollard schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:04:
Ik heb vandaag mij S10e binnen. Ik krijg de indruk dat ik beter even kan wachten met de update naar Android 10. Klopt dat?
Ik denk dat het weinig uitmaakt. Je leest hier alleen de dingen waar mensen tegenaan lopen, niet de dingen die gewoon prima werken. Alles wat tot dusver is gezegd is bij mij niet van toepassing gebleken (bv slim horloge heb ik niet), of was bij Android 9 ook al het geval (bv het brakke Samsung toetsenbord).
(Misschien dat het ook meehelpt dat dit mijn eerste Android-telefoon is en ik dus nog geen legacy heb van bakken met apps die ik van vorige telefoons en installaties heb overgeheveld. Ook heb ik er nog maar bar weinig aan gecustomized. Dus er was ook weinig dat stuk kon gaan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Jerrythafast schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:40:
[...]

Ik denk dat het weinig uitmaakt. Je leest hier alleen de dingen waar mensen tegenaan lopen, niet de dingen die gewoon prima werken. Alles wat tot dusver is gezegd is bij mij niet van toepassing gebleken (bv slim horloge heb ik niet), of was bij Android 9 ook al het geval (bv het brakke Samsung toetsenbord).
(Misschien dat het ook meehelpt dat dit mijn eerste Android-telefoon is en ik dus nog geen legacy heb van bakken met apps die ik van vorige telefoons en installaties heb overgeheveld. Ook heb ik er nog maar bar weinig aan gecustomized. Dus er was ook weinig dat stuk kon gaan.)
Dit dus... Lees hier wel mee, maar verder nog geen behoefte gehad om te reageren, omdat het voor mij allemaal prima werkt. Niets te klagen en zeer tevreden met mijn S10+ en One UI 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Same here, all good 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Inmiddels geüpdatet en ik zie ook geen gekke dingen. Maar goed, ik zat ook niet zo lang op 9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
@vickypollard Hier ook geen problemen. Wel een tip: doe na je upgrade een reset naar fabrieksinstellingen. Een OS upgrade past dusdanig veel aan dat je niet wil dat zaken met elkaar conflicteren, batterij problemen veroorzaken etc

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 30-12-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Ik hou het in gedachten, maar ik heb uiteraard net alles ingesteld en dan doet het pijn om te resetten :p

[ Voor 20% gewijzigd door vickypollard op 30-12-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:01
om even over het geen meldingen op de gear s3 terug te komen. als je het horloge reset via de galaxy wearable app, vervolgens de app verwijdert en opnieuw installeert en ten slotte het horloge opnieuw koppelt+installeert (GEEN back-up terug zetten) werkt het weer. wel moet je de wifi op het horloge uitlaten, anders ontvang je alsnog niks. hoop dat jullie hier wat aan hebben

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Weet iemand of de donkere modus van tweakers werkt op chrome browser (op mijn s10).
De donkere modus werkt prima met de standaard samsung browser, maar op chrome wil het maar niet lukken. Lijkt iets dat allen bij tweakers speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat is een feature van de browser zelf. Tweakers heeft geen dark mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Ik ervaar dat bijvoorbeeld Gmail niet instant e-mails binnenkrijgt. Soms pas een uur later, bijvoorbeeld.

Ik ben niet bekend met OneUI, dit is m'n eerste Samsung. Dus ik ben benieuwd of jullie de fix hiervoor weten?

Enige wat ik kon bedenken dat het een power saving feature is, maar volgens mij kan ik daar niet zoveel in wijzigen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zrv0F6V.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Hier had ik inderdaad hetzelfde sinds de update naar Android 10. Ik heb GMail toegevoegd aan de lijst met uitzonderingen (met apps die niet in de spaarstand mogen worden geplaatst) en daarmee kwamen de mails weer instant binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Zal ik ook eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

Tijntje

Hello?!

Mijn vrouw heeft een S10 en voorheen had ze holey light geïnstalleerd om led notificatie te krijgen, deze al een aantal weken geleden verwijderd en nu lijkt het bij de laatste update dat er een soort gelijke notificatie ring vanuit Samsung zelf is mee gekomen.
Kan echter niets vinden in de settings om er iets voor in te stellen.

Of zou dat de face unlock zijn die aan het checken is.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijntje op 01-01-2020 16:49 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
Dat lijkt inderdaad face unlock. Ok had het namelijk niet en heb het nu wel na het instellen van face unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik weet niet of er een recente update is geweest die dit probleem bij mij veroorzaakt, maar de autocorrect laat het enorm afweten de laatste tijd. Eerder werden woorden veel beter gecorrigeerd en niet direct opgeslagen. Nu staat mijn woordenboek vol met verkeerde geschreven woorden. Zijn er meer mensen met dit probleem? Eerder moest ik echt op een verkeerd geschreven woord drukken in de suggesties als die het niet kende om op te slaan, nu staan dingen als 'aks' (ipv als) die hij niet corrigeert maar wel direct opslaat na een spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Hierboven klagen meer mensen over het toetsenbord. Misschien kan je het neuraal toetsenbord nog proberen, of Gboard (Google's toetsenbord dat echt prima werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Ik heb sinds kort (laatste update) dat mijn camera app steeds crashed of dat hij het wel blijft doen maar extreem traag is. Heb online gekeken wat ik kan zoals de cashe wissen of alle gegevens in de app. Helaas werkt tot nu toe niks. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook al een paar vasthangers gehad nadat ik de camera wilde gaan gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:24
Voor wie wil experimenteren met Google Gam: deze werkt goed voor mijn S10e https://www.ytechb.com/do...ng-galaxy-note-10-exynos/

Met name night en portrait mode zijn beter dan de samsung app, vind ik. De front camera kreeg ik alleen niet aan de praat voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@M!chiel, het volgende wel al gelezen en geprobeerd?

If you’re facing any issues regarding front camera, then change some settings:

Open Google Camera App > More > Settings
Set Black level – auto
Set front denoise multiplier – 100%
Set switch front – id 3
disable alternative front fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Card Nox schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:46:
@M!chiel, het volgende wel al gelezen en geprobeerd?

If you’re facing any issues regarding front camera, then change some settings:

Open Google Camera App > More > Settings
Set Black level – auto
Set front denoise multiplier – 100%
Set switch front – id 3
disable alternative front fix
Yep, hielp dat wel bij jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 03 jan 20
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
· The security of your device has been improved.

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 17369399
Build date Fri, 13 Dec 2019 08:37:42 +0000
Security Patch Level 2020-01-01
Product code PHN
PDA G975FXXS3BSL4
CSC G975FOXM3BSKO
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/D3ZP7e.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.1; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 22:34
Na de Android 10 update, heb ik problemen met het pushen van inkomende email met de app Bluemail. Deze lijkt na een restart ongeveer een halve dag te werken, maar daarna ontvang ik geen email-notificaties meer. Ik moet handmatig de mails ophalen. Het lijkt erop dat de app na een halve dag op slaapmodus gaat, maar de instellingen hiervoor heb ik doorlopen en Bluemail staat in de lijst met niet sluimerende apps. Weet iemand een oplossing (behalve alles opnieuw installeren)? Heb de cache partition gewiped, maar dit heeft niet geholpen. Na herstarten telefoon krijg ik dus wel normaal mails binnen, maar dit werkt 'slechts' een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 21:46
Hi-Sintar schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 11:54:
Na de Android 10 update, heb ik problemen met het pushen van inkomende email met de app Bluemail. Deze lijkt na een restart ongeveer een halve dag te werken, maar daarna ontvang ik geen email-notificaties meer. Ik moet handmatig de mails ophalen. Het lijkt erop dat de app na een halve dag op slaapmodus gaat, maar de instellingen hiervoor heb ik doorlopen en Bluemail staat in de lijst met niet sluimerende apps. Weet iemand een oplossing (behalve alles opnieuw installeren)? Heb de cache partition gewiped, maar dit heeft niet geholpen. Na herstarten telefoon krijg ik dus wel normaal mails binnen, maar dit werkt 'slechts' een halve dag.
Zoek in de instellingen op batterij optimalisatie. Daar kan je per app aangeven of ze geoptimaliseerd worden. Zet het uit bij bluemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
DiMacho schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Zoek in de instellingen op batterij optimalisatie. Daar kan je per app aangeven of ze geoptimaliseerd worden. Zet het uit bij bluemail.
Daar had ik al gekeken inderdaad en daar staat Bluemail in de lijst met "niet sluimerende apps". Ik heb zojuist het vakje aan- en weer uitgezet, in de hoop dat het de instelling opnieuw triggert. Eens kijken of het zo is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hi-Sintar schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Daar had ik al gekeken inderdaad en daar staat Bluemail in de lijst met "niet sluimerende apps". Ik heb zojuist het vakje aan- en weer uitgezet, in de hoop dat het de instelling opnieuw triggert. Eens kijken of het zo is opgelost.
Niet sluimeren is iets anders dan batterijverbruik niet optimaliseren. Bij het eerste worden apps die je lange tijd niet gebruikt niet uitgeschakeld, bij het tweede wordt achtergrondactiviteit minder beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
hcQd schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:40:
[...]

Niet sluimeren is iets anders dan batterijverbruik niet optimaliseren. Bij het eerste worden apps die je lange tijd niet gebruikt niet uitgeschakeld, bij het tweede wordt achtergrondactiviteit minder beperkt.
Je hebt gelijk, ik bedoelde dat Bluemal in de lijst staat met "Apps niet geoptimaliseerd". Haalde even de benamingen van 2 verschillende instellingen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanquishV12
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-04 16:45
Wereldwijd zijn er topic's te vinden op de Samsung community's over de kwaliteit van de camera. Wie heeft hier ook last van en kan Tweakers hier wat mee???. Samsung negeert ons een beetje heeeel erg. Gaat waarschijnlijk om het feit dat er twee processoren in omloop zijn voor de S10. Diegene die klagen hebben allemaal dezelfde, dus de Samsung Exynos 9820 Octa , diegene die niet klagen de Snapdragon. Er zijn ook veel mensen met dus de Exynos die niet klagen maar die kijken niet op een ander beeldscherm naar de foto's. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Wat zijn dan precies de klachten? Ik kijk inderdaad alleen op m'n telefoon naar de foto's en dat vind ik er prima uitzien (moet ik wel zeggen dat ik niet bijzonder kritisch ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VanquishV12 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:42:
Wereldwijd zijn er topic's te vinden op de Samsung community's over de kwaliteit van de camera. Wie heeft hier ook last van en kan Tweakers hier wat mee???. Samsung negeert ons een beetje heeeel erg. Gaat waarschijnlijk om het feit dat er twee processoren in omloop zijn voor de S10. Diegene die klagen hebben allemaal dezelfde, dus de Samsung Exynos 9820 Octa , diegene die niet klagen de Snapdragon. Er zijn ook veel mensen met dus de Exynos die niet klagen maar die kijken niet op een ander beeldscherm naar de foto's. Ik hoor het graag.
Waar kan je zien welke processor je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:14:
[...]
Waar kan je zien welke processor je hebt?
Europese modellen hebben allemaal de Exynos processor. Je kunt het checken met het modelnummer (zie settings/about phone) op https://www.teamandroid.c...0-model-numbers-variants/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
Oké, waarschijnlijk iets met gemengde reacties: hoe ervaren jullie het volume van de wekker? Ik had deze op mijn Mi A1 op het zachtst, want daar word ik wakker van. Dat heb ik op de S10e ook, maar ik dacht vanochtend dat ik doodging. Wat is dat ongelooflijk hard zeg. Zachter kan hij ook niet. Ik lees er meer klachten over... Iemand nog een tip zodat ik geen hartaanval krijg en niet de hele buurt wakker maak?

De grap is dat mediavolume bij lange na niet zo hard klinkt, dus volgens mij is dit gewoon Samsung die een absurd minimumvolume voor notificaties en wekkers afdwingt.

Edit: zelf al gevonden dat je in Google Clock geleidelijke volumetoename kan instellen, iets wat Samsung er blijkbaar uitgesloopt heeft (ontzettend raar). Die heb ik dus maar geïnstalleerd. Neemt niet weg dat het volume van de laagste instelling buitenproportioneel hard is...

Oh en voor degenen die dit lezen en ook doen: batterij-optimalisatie uitzetten voor Google Clock!

[ Voor 41% gewijzigd door vickypollard op 04-01-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovio
  • Laatst online: 13-06-2021
Goedemorgen iedereen, ik ben een beetje uitgekeken op IOS en ben aan het kijken naar de S10, mooi toestel, ben al enkele dagen aan het lezen in dit topic :)

- als ik op iphone naar rechts swipe op vergrendeld scherm heb een een reek contacten die ik zonder ontgrendelen kan aanduwen en bellen
- is dit enigsinds mogelijk op android?
- hoe is het gesteld met de fingerprint op de S10, werkt deze nu wel snel en stabiel?
- zit er bij werkelijk alle apps reclame op android?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
vickypollard schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 07:52:
Oké, waarschijnlijk iets met gemengde reacties: hoe ervaren jullie het volume van de wekker? Ik had deze op mijn Mi A1 op het zachtst, want daar word ik wakker van. Dat heb ik op de S10e ook, maar ik dacht vanochtend dat ik doodging. Wat is dat ongelooflijk hard zeg. Zachter kan hij ook niet. Ik lees er meer klachten over... Iemand nog een tip zodat ik geen hartaanval krijg en niet de hele buurt wakker maak?

De grap is dat mediavolume bij lange na niet zo hard klinkt, dus volgens mij is dit gewoon Samsung die een absurd minimumvolume voor notificaties en wekkers afdwingt.

Edit: zelf al gevonden dat je in Google Clock geleidelijke volumetoename kan instellen, iets wat Samsung er blijkbaar uitgesloopt heeft (ontzettend raar). Die heb ik dus maar geïnstalleerd. Neemt niet weg dat het volume van de laagste instelling buitenproportioneel hard is...

Oh en voor degenen die dit lezen en ook doen: batterij-optimalisatie uitzetten voor Google Clock!
Goeie! Geleidelijke volume-toename miste ik al een beetje op de S10e.

Nog een andere tip: ik kon op mijn S10e eigenlijk alleen kiezen uit beltonen om mee wakker te worden 8)7 Gelukkig kun je ook gewoon MP3'tjes erop zetten en als wekkergeluid instellen. Ik heb m'n goeie ouwe Nokia Lumia wekkergeluid gevonden en erop gezet:
https://www.zedge.net/rin...ee-37b0-88bf-ac5dc8e76f62

Het briljante aan dit wekkergeluid is dat het heel subtiel begint en langzaam opbouwt. Als je een beetje een lichte slaper bent, word je bij het eerste piepje vaak al rustig wakker. Als je wat dieper in slaap bent pelt dit geluid langzaam de laagjes van je slaap af tot je wakker genoeg bent om hem uit te zetten :) Mijn Lumia 925 ging met elke herhaling van dit muziekje een stukje harder, fijn dat dat met een alternatieve app dus ook kan op de S10e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Giovio schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:53:
Goedemorgen iedereen, ik ben een beetje uitgekeken op IOS en ben aan het kijken naar de S10, mooi toestel, ben al enkele dagen aan het lezen in dit topic :)

- als ik op iphone naar rechts swipe op vergrendeld scherm heb een een reek contacten die ik zonder ontgrendelen kan aanduwen en bellen
- is dit enigsinds mogelijk op android?
- hoe is het gesteld met de fingerprint op de S10, werkt deze nu wel snel en stabiel?

alvast bedankt!
Hoe ik het heb gedaan:
Op het vergrendelscherm naar de telefoon (linksonder) -> noodoproep -> noodcontacten toevoegen.

Wellicht kan dit op een andere manier, maar geen idee waar het dan verstopt zit.

Echt niet in elke app zit reclame, maar vaak wel, als ze gratis zijn. Meestal kun je voor een paar euro de advertenties afkopen. Dat zal op iOS niet veel anders zijn lijkt me. De meeste mensen ontwikkelen niet voor spek en bonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Giovio schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 10:53:
Op de S10e is die in ieder geval mega snel, maar dat is een normale in de powerbutton, geen achter-het-scherm dinges zoals op de grote modellen.
Nee, niet alle apps hebben gelukkig reclame. Veel gratis apps die horen bij betaalde diensten of spullen zijn vrij van advertenties (denk aan de bank, je vliegmaatschappij, TV remote, etc. en alle ingebouwde apps van Samsung). Ook Whatsapp is nog altijd vrij van reclame. Samsungs browser blokkeert zelfs advertenties!

Helaas staat de Play Store verder wel echt vol met ad-supported spul. Het is mij echt tegen gevallen hoe moeilijk het is om gratis apps te vinden die geen advertenties tonen. Iets als "Free and Open Source Software" of community-software ofzo lijkt haast niet te bestaan op Android. Blijkbaar is het makkelijker/lucratiever om advertenties in je gratis app te zetten dan een donate-button. Soms is er wel een betaalde versie van dezelfde app zonder reclame (of kun je in de app betalen om het uit te zetten).

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 04-01-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
vickypollard schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 07:52:
Oké, waarschijnlijk iets met gemengde reacties: hoe ervaren jullie het volume van de wekker? Ik had deze op mijn Mi A1 op het zachtst, want daar word ik wakker van. Dat heb ik op de S10e ook, maar ik dacht vanochtend dat ik doodging. Wat is dat ongelooflijk hard zeg. Zachter kan hij ook niet.
Precies dit! 7(8)7
Herkenbaar, thx voor de tip van Google Clock

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00

Flipm0de

geen

Ik ben een beetje in dubio. Heb nu een iPhone XR. Vind die eigenlijk te groot en te zwaar. Het formaat van een S10e zou perfect zijn. Kan nu de iPhone verkopen en voor dat geld een S10e kopen (Samsung cashbacks komen eraan omdat de intro van de s11 dichtbij is, misschien nog wel een mediamarkt btw dag) en zelfs geld overhouden. Ik ben bekend met Android en kan daar prima mee werken. Naast het formaat een beter scherm en betere camera. Twijfel alleen over de houdbaarheid van de S10e. Krijgt straks een update naar Android 10 en daarna alleen nog maar security patches. Geen grote updates meer. Gaat dus eigenlijk nog maar een jaar mee. De iPhone gaat wel nog een tijd mee alleen is best wel lomp. Andere high end alternatieven in een compact formaat zijn er bijna niet. iPhone pro’s zijn te duur vind ik. Wat denken jullie, is de aankoop van een S10e het nog waard in 2020?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Tsja, ik heb het wel gedaan (nu ongeveer een week de S10e), voornamelijk vanwege het formaat. Ik voorzie ook niet echt fatsoenlijke, compacte telefoons in de nabije toekomst, dus ik dacht "beter nu dan nooit." En dan kijk ik over 1 á 2 jaar wel weer hoe het ervoor staat. Volgens wat nu bekend is zou de opvolger van de S10e ook alweer groter zijn...

Wat betreft updates: hij zit al op 10 en zou dan als het goed is nog 11 krijgen. Mij boeit het niet zoveel. Ik zat hiervoor op 9 met mijn Mi A1 en er is eigenlijk sinds Android 5 al niet meer echt iets wat me heel erg boeit of wat al niet opgelost is door een fabrikant of app. Security updates krijg je nog wat langer als het goed is.

Al met al zou ik zeggen: ja, doen. Vooral als het je om het formaat gaat. Een alternatief is zoiets als een Xiaomi Mi 9 SE. Maar ben verder niet bekend met het MIUI-update beleid en MIUI moet je ook maar net liggen (vond het zelf best oké voor de week dat ik het gehad heb).

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 04-01-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
M!chiel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:25:
Voor wie wil experimenteren met Google Gam: deze werkt goed voor mijn S10e https://www.ytechb.com/do...ng-galaxy-note-10-exynos/

Met name night en portrait mode zijn beter dan de samsung app, vind ik. De front camera kreeg ik alleen niet aan de praat voor foto's.
Ah, mooi om te zien dat er een aardig werkende versie is.. ligt het aan mij of is het maken van foto's wel traag (als in elke foto lijkt als soort van nacht foto geschoten te worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 21:00

Flipm0de

geen

vickypollard schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:14:
Tsja, ik heb het wel gedaan (nu ongeveer een week de S10e), voornamelijk vanwege het formaat. Ik voorzie ook niet echt fatsoenlijke, compacte telefoons in de nabije toekomst, dus ik dacht "beter nu dan nooit." En dan kijk ik over 1 á 2 jaar wel weer hoe het ervoor staat. Volgens wat nu bekend is zou de opvolger van de S10e ook alweer groter zijn...

Wat betreft updates: hij zit al op 10 en zou dan als het goed is nog 11 krijgen. Mij boeit het niet zoveel. Ik zat hiervoor op 9 met mijn Mi A1 en er is eigenlijk sinds Android 5 al niet meer echt iets wat me heel erg boeit of wat al niet opgelost is door een fabrikant of app. Security updates krijg je nog wat langer als het goed is.

Al met al zou ik zeggen: ja, doen. Vooral als het je om het formaat gaat. Een alternatief is zoiets als een Xiaomi Mi 9 SE. Maar ben verder niet bekend met het MIUI-update beleid en MIUI moet je ook maar net liggen (vond het zelf best oké voor de week dat ik het gehad heb).
owja, ik zie nu pas dat de s10e al kwam met Android9, dus 10 is pas de eerste update. Dan komt er sowieso nog eentje naar 11. Op de productpagina van samsung staat ook minimaal support t/m feb 2021.

Dat helpt al een hoop! thanks!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
m0ridin schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:30:
[...]

Ah, mooi om te zien dat er een aardig werkende versie is.. ligt het aan mij of is het maken van foto's wel traag (als in elke foto lijkt als soort van nacht foto geschoten te worden)...
De traagheid komt door een HDR-instelling. Hij schiet in de standaardinstelling 25 plaatjes. Ik heb er 9 van gemaakt en dan gaat het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik zat zonet de nieuwe Smartphone Best Buy Guide te lezen, zie ik bij de schermeigenschappen van de S10e een delta-E van 1,60 voor grijswaarden en een delta-E van 0,70 voor kleurfout. Zo goed als perfecte meetwaardes, terwijl mijn S10e (en van meerdere mensen als ik de diverse fora mag geloven) duidelijk een te geel scherm afgesteld scherm heeft. Je kunt het iets 'blauwer' maken door wat instellingen te wijzigen maar het blijft nog steeds gelig.

Ik vraag me dan toch af hoe waar deze discrepantie vandaan komt, heeft Tweakers (en andere reviewsites) misschien een cherry-picked reviewtoestel opgestuurd gekregen? Het zou mij niets verbazen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Davith78 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:49:
Ik zat zonet de nieuwe Smartphone Best Buy Guide te lezen, zie ik bij de schermeigenschappen van de S10e een delta-E van 1,60 voor grijswaarden en een delta-E van 0,70 voor kleurfout. Zo goed als perfecte meetwaardes, terwijl mijn S10e (en van meerdere mensen als ik de diverse fora mag geloven) duidelijk een te geel scherm afgesteld scherm heeft. Je kunt het iets 'blauwer' maken door wat instellingen te wijzigen maar het blijft nog steeds gelig.

Ik vraag me dan toch af hoe waar deze discrepantie vandaan komt, heeft Tweakers (en andere reviewsites) misschien een cherry-picked reviewtoestel opgestuurd gekregen? Het zou mij niets verbazen in ieder geval.
Zit je screenprotector er nog op? Die veroorzaakt ook een gelige gloed namelijk. Anders heb je helaas pech. Zelf ook gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Davith78 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:49:

Blauw licht filter uitzetten. Dan moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
DiMacho schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:26:
[...]

Blauw licht filter uitzetten. Dan moet het goed zijn.
Het grappige is als wanneer je dat doet het nog geliger wordt. De truuk is juist blauw licht filter aanzetten en het op de laagste stand zetten, dan is het scherm iets minder geel dan wanneer het uit staat.
W84 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:18:
[...]

Zit je screenprotector er nog op? Die veroorzaakt ook een gelige gloed namelijk. Anders heb je helaas pech. Zelf ook gehad hoor.
Nee die had ik er al af gehaald, gelige gloed blijft. Maar ik blijf het vaag vinden, ik had mijn keuze voor de S10e mede bepaald door de uitstekende kleurafstelling van het scherm. Ik vermoed dat hetzelfde gebeurt bij reviews van televisies, dat er cherry-picked toestellen opgestuurd worden (behalve bij sites zoals rthings die zelf televisies kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
M!chiel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:44:
[...]

De traagheid komt door een HDR-instelling. Hij schiet in de standaardinstelling 25 plaatjes. Ik heb er 9 van gemaakt en dan gaat het een stuk sneller.
Hebben we het met traagheid over 10-15 seconde per foto voor het wegschrijven? Want zo lang duurt het bij mij... Ik kan weer dan ook niet positief over zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03
Jerrythafast schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:17:
[...]
Helaas staat de Play Store verder wel echt vol met ad-supported spul. Het is mij echt tegen gevallen hoe moeilijk het is om gratis apps te vinden die geen advertenties tonen. Iets als "Free and Open Source Software" of community-software ofzo lijkt haast niet te bestaan op Android.
Eens, daarom heb ik naast de Play Store en Aurora store (anoniem inloggen op de Play Store) ook F-Droid geïnstalleerd. Hierin staat alleen open source software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovio
vickypollard schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:16:
[...]

Hoe ik het heb gedaan:
Op het vergrendelscherm naar de telefoon (linksonder) -> noodoproep -> noodcontacten toevoegen.

Wellicht kan dit op een andere manier, maar geen idee waar het dan verstopt zit.
Dat is idd een magere oplossing... ik heb er een 6 tal contacten staan die ik veel bel per dag, wel makkelijk met swipen en bellen op ios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Devian schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:36:
[...]

Hebben we het met traagheid over 10-15 seconde per foto voor het wegschrijven? Want zo lang duurt het bij mij... Ik kan weer dan ook niet positief over zijn.
Dit is afhankelijk van de HDR-instellingen. Met HDR+ parameters op 9 duurt het opslaan minder dan een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54
Giovio schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Dat is idd een magere oplossing... ik heb er een 6 tal contacten staan die ik veel bel per dag, wel makkelijk met swipen en bellen op ios...
In het Edge swipe-menu kun je 10 contacten kwijt.
Je scherm moet wel ontgrendeld zijn maar die kun je op verschillende manieren ontgrendeld laten zoals locatie, in de auto en telefoon op lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Ik had ook het idee dat de vraag over noodcontacten ging, maar blijkbaar gaat het om favorieten?

[ Voor 7% gewijzigd door vickypollard op 04-01-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovio
Sorry voor de eventuele miscommunicatie :) bedoel idd favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Davith78 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:35:
[...]
Het grappige is als wanneer je dat doet het nog geliger wordt. De truuk is juist blauw licht filter aanzetten en het op de laagste stand zetten, dan is het scherm iets minder geel dan wanneer het uit staat.
[...]
Je zou bij een service center langs kunnen gaan om te vergelijken en het te laten zien. Beste kans op vervanging scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
DiMacho schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:51:
[...]

Je zou bij een service center langs kunnen gaan om te vergelijken en het te laten zien. Beste kans op vervanging scherm
Hmm, is misschien een optie. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
M!chiel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Ah, thanks. Spelen met de HDR instellingen scheelt idd wel... nou ja, maar even een beetje testen en klooien I guess. Blijft goed nieuws dat er een werkende versie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:22
Giovio schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Probeer het eens met Edge-venster, zit in de s10 en bij het swipen naar links krijg je een balk aan de rechterkant met contacten. Bij mij stond standaard de contacten balk er al in, maar je kan verschillende balken kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 04-01-2020 23:03 ]

System | Racing is in my Blood

Pagina: 1 ... 56 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support