Instellingen - display - edge screen - edge vensters - menu van de 3 puntjes rechtsboven - instellingen handgreep - daar kan je het swipe stuk aanpassentweakerjunior schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:54:
Weet iemand hoe ik dat edgescreen swipe stuk kan ophogen ? Het zit in de weg bij het terug swipen bij de nieuwe gestures.
Ik ben er ook achtergekomen dat je het stukje lang kan vatshouden enzo kan verschuiven.frjemd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:00:
[...]
Instellingen - display - edge screen - edge vensters - menu van de 3 puntjes rechtsboven - instellingen handgreep - daar kan je het swipe stuk aanpassen
Instellingen - klik op het vergrootglas (zoeken) - type: slimme pop-upweergavelevdlevd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:27:
Voor Android 10 zag ik berichtjes van Whatsapp binnenkomen zeg maar als ballonnetje wanneer je gewoon op je telefoon aan het werk bent, dat zie ik niet meer in 10 op de een of andere manier alleen maar een whatsapp icoontje bovenin. Iemand een idee hoe dit te herstellen
Instellingen - meldingen - scroll naar beneden. Als het goed is zie je daar bij tip: Sluimerende appsRoost schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:02:
Weet iemand waar ik mijn "apps die nooit sluimeren" kan terug vinden?
Dat zijn de sluimerende apps. Maar ik bedoel de apps die ik in de vorige fw versie heb aangemerkt als "nooit sluimeren". Die lijst kan ik niet vinden. En die apps staan ook niet in de lijst altijd sluimeren. Lijkt me bug.frjemd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:51:
[...]
Instellingen - meldingen - scroll naar beneden. Als het goed is zie je daar bij tip: Sluimerende apps
Zoek op melding toegang. Bij speciale toegang kun je vervolgens e. e. a. instellen voor diverse categorieënRoost schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:59:
[...]
Dat zijn de sluimerende apps. Maar ik bedoel de apps die ik in de vorige fw versie heb aangemerkt als "nooit sluimeren". Die lijst kan ik niet vinden. En die apps staan ook niet in de lijst altijd sluimeren. Lijkt me bug.
Ik kan het "bewegingseffect" niet meer aanzetten bij het selecteren van een wallpaper na de update naar 10. Bestaat die niet meer of zie ik een setting over het hoofd?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Dank! Ik had moeten zoeken op "batterij optimaliseren". Gevonden.frjemd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:12:
[...]
Zoek op melding toegang. Bij speciale toegang kun je vervolgens e. e. a. instellen voor diverse categorieën
Kunnen jullie bij de gesture navigatie nog wel gebruik maken van de Google gestures? Ok de beta zaten die wel maar hier kan ik ze niet kiezen
Zoals op de vorige pagina staat kan dat alleen als je de One UI Home launcher als default launcher instelt.manmetdehamer schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:04:
Kunnen jullie bij de gesture navigatie nog wel gebruik maken van de Google gestures? Ok de beta zaten die wel maar hier kan ik ze niet kiezen
Nee dit is m niet, dit is een simpel ballontje met een whatsapp icoontje erin. Ik bedoel echt wanneer je zit te werken op je telefoon dan zag je een nieuw bericht binnenkomen, een paar seconden het bericht in beeld.frjemd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:46:
[...]
Instellingen - klik op het vergrootglas (zoeken) - type: slimme pop-upweergave
Eindelijk schermopname die ingebouwd zit, scheelt me weer een apart appje
blijft me verbazen dat samsung dat nu pas ingebouwd heeft en mijn sony xperia z2 uit 2014 dat toen al had
[ Voor 41% gewijzigd door giovanni2903 op 06-12-2019 02:15 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Gisteravond maar eens mijn S10+ geüpdatet naar Android 10. Jammer dat de apps van Goodlock niet meer werken... Heeft iemand een idee of deze nog wel komen voor Android 10?
Ben ik de enige die de update nog niet heeft ontvangen?
Hier ook nog niks. Heb een S10e en de taal ervan staat op Engels. Hoe weten ze eigenlijk dat je een 'Nederlands' toestel hebt?vbandr84 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:09:
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Goed dat je daar even op wijst, ik vroeg me al af waarom ik ineens opnieuw moest leren typen na de update. Blijkt inderdaad dat 't hele toetsenbord is opgeschoven door die button...Saven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:30:
Lekker dan die Android 10 update voor Galaxy S10. Met die nieuwe gesture swipes. Nu een lelijke button onderin bij het toetsenbord om het toetsenbord in te klappen![]()
. En hoe kom ik vanaf het homescreen in mn task switcher/multitask?
Gelukkig makkelijk weer uit te schakelen in de navigation bar settings
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Mijn recente apps knop werkt overigens niet meer sinds ik over ben naar Android 10.
Ik gebruikte eerder altijd nog de oude rcente apps, had (volgens mij, lang geleden) een service stopgezet via package disabler om dat voor elkaar te krijgen.
En terwijl ik dit type deinstalleer ik package disabler (kon het niet meer openen vanwege een certificaat error die ik al langer kreeg) en werkt recente apps weer.
Mocht iemand anders dus hetzelfde probleem hebben of krijgen...
Ik gebruikte eerder altijd nog de oude rcente apps, had (volgens mij, lang geleden) een service stopgezet via package disabler om dat voor elkaar te krijgen.
En terwijl ik dit type deinstalleer ik package disabler (kon het niet meer openen vanwege een certificaat error die ik al langer kreeg) en werkt recente apps weer.
Mocht iemand anders dus hetzelfde probleem hebben of krijgen...
https://wren.co/join/Devian
Het lijkt erop dat met deze update dual Bluetooth audio niet meer werkt zoals eerst. Ik moet nu iets via Media in SmartThings doen, maar dan loopt het geluid links en rechts heel storend niet synchroon en dus heb ik het weggeklikt. Iemand enig idee of dat een kwestie van iets anders instellen is of dat het een bug is? Moet ik de AKG's weer opzoeken?
Bij 9 zit dat bij de meldingen van de app -> (chats) berichten -> geluid & popup (meldingstijl)levdlevd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:54:
[...]
Nee dit is m niet, dit is een simpel ballontje met een whatsapp icoontje erin. Ik bedoel echt wanneer je zit te werken op je telefoon dan zag je een nieuw bericht binnenkomen, een paar seconden het bericht in beeld.
Bij mij loopt de gesture om mijn app drawer te openen vast, dus vandaar heb ik de app drawer knop maar weer enabled. Vind het wel hinderlijk. Ook de recent apps doet raar, als ik vanuit home op recent apps druk zie ik wel de tekst van "alles sluiten", maar verder niks, dus ik denk dat er ergens wat fout is gegaan
«Nooit geschoten is altijd mis»
Kijk of de toggle niet aan staat bij settings>advanced features>reduce animationsBillSpaarbank schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:20:
Ik kan het "bewegingseffect" niet meer aanzetten bij het selecteren van een wallpaper na de update naar 10. Bestaat die niet meer of zie ik een setting over het hoofd?
Als die toggle grijs is en niet om te zetten is, effe hier checken:
Misschien staat het uit in settings>accessibility>visibility enhancements>remove animations
Het lijkt erop dat dit in Whatsapp zit daar heb je een setting pop-upmeldingen en die is greyedout....zal dus niet meer werken op android 10Mau_Maus schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:04:
[...]
Bij 9 zit dat bij de meldingen van de app -> (chats) berichten -> geluid & popup (meldingstijl)
Dat is een ander soort popup. Die blijft midden in beeld en komt met meteen een reactieveld. Tenminste ik dacht dat je een heads-up-popup bedoelde.levdlevd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:21:
[...]
Het lijkt erop dat dit in Whatsapp zit daar heb je een setting pop-upmeldingen en die is greyedout....zal dus niet meer werken op android 10
Wellicht is dat in 10 één soort pop-up geworden ofzo en moet je dat bij de app-meldingen instellen en kan dat niet meer in de app zelf oid... Ik moet zelf nog over naar 10 dus ik speculeer een beetje.
[ Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 06-12-2019 13:33 ]
Hier ook nog geen update binnen hoor.vbandr84 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:09:
Android 10 update is binnen bij mij, bevalt prima tot nu toe. Ik mis alleen 1 ding: in Android 9 kon ik op mijn AOD door 2 keer te tikken de helderheid aanpassen. Als ik dat in Android 10 doe, dan komt die setting niet tevoorschijn. Iemand al gevonden hoe dat alsnog kan?
Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Ik heb sinds gisteren de update. Bij het scrollen door de apps hapert het scherm helaas. Opnieuw opstarten brengt geen soelaas. Zijn er nog meer die dit probleem hebben. En zo ja, of er een oplossing is? Mijn s10 werkt wel, maar het is wel hinderlijk.
Wipe cache vanuit recovery kun je proberen maar een factory reset werkt altijd. Is trouwens altijd het beste na een OS update. Het hoeft natuurlijk niet perse maar kan een hoop irritaties voorkomen.Bompi schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:57:
Ik heb sinds gisteren de update. Bij het scrollen door de apps hapert het scherm helaas. Opnieuw opstarten brengt geen soelaas. Zijn er nog meer die dit probleem hebben. En zo ja, of er een oplossing is? Mijn s10 werkt wel, maar het is wel hinderlijk.
Gisteren de update gedaan naar Android 10, maar wordt er niet heel gelukkig van.
Ik krijg nu de hele tijd de melding onderin het scherm:
/Proc/self/net/dev: open failed: EACCES (Permission denied)
En ik zie in de Play store dat hij een update van Google Chrome wil installeren, maar hij blijft maar daar op staan, kan het ook niet annuleren.
Heb al cache geleegd, maar krijg het niet weg. Iemand een idee?
Ik krijg nu de hele tijd de melding onderin het scherm:
/Proc/self/net/dev: open failed: EACCES (Permission denied)
En ik zie in de Play store dat hij een update van Google Chrome wil installeren, maar hij blijft maar daar op staan, kan het ook niet annuleren.
Heb al cache geleegd, maar krijg het niet weg. Iemand een idee?
[ Voor 21% gewijzigd door Bobo89 op 06-12-2019 18:50 ]
Ik weet niet of dit door de Android 10 upgrade komt. Maar het valt me op dat in de mobiel bankieren app van ABN AMRO dat als je een Back gesture geeft, vanuit een geopende bankmail een paarse artefact krijgt te zien in de bovenste menu. Ook worden zoekresultaten in het beleggen gedeelde van paarse kaders/lijnen voorzien.
Zijn er andere Galaxy S10 eigenaren die dit ook sinds de Android 10 update ervaren?
Zijn er andere Galaxy S10 eigenaren die dit ook sinds de Android 10 update ervaren?
Ik heb vandaag mijn telefoon compleet gewiped en heb met Odin Android 10 opnieuw geïnstalleerd. Daarbij heb ik ook mijn instellingen niet meegenomen en ben dus met een schone lei begonnen. Heb tot nu toe alleen Whatsapp en gboard geïnstalleerd en ga eens zien of mijn batterij verbruik nu wel normaal is. Wordt vervolgd!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Sinds gister heb ik de update.
Zijn heel veel meldingen die nu worden aangeduit als stille meldingen. Kan dat hele stille meldingen ook gewoon uitgezet worden zoals het weer was zoals normaal?
Zijn heel veel meldingen die nu worden aangeduit als stille meldingen. Kan dat hele stille meldingen ook gewoon uitgezet worden zoals het weer was zoals normaal?
M'n update staat ook klaar om geïnstalleerd te worden (Galaxy S10e). Ik lees hier wel wat minder positieve ervaringen over Android 10 met OneUI 2.0. Stel ik de update nog even uit, of valt het al bij al wel nog goed mee? Alvast bedankt.
Is gewoon een kwestie van gewenning en persoonlijke voorkeuren. Er valt altijd wel iets te klagen....dvraemdo schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:22:
M'n update staat ook klaar om geïnstalleerd te worden (Galaxy S10e). Ik lees hier wel wat minder positieve ervaringen over Android 10 met OneUI 2.0. Stel ik de update nog even uit, of valt het al bij al wel nog goed mee? Alvast bedankt.
Gewoon installeren en zelf ervaren..
Op mijn S10e werkt de nieuwe update prima. Wel 2 dingen 2 me direct opvielen:
- Letterkleur van de klok e.d. op het lockscreen was heel onduidelijk icm. de achtergrondfoto die ik heb. In Android 9 was de kleur wit en dat was goed leesbaar. Nu was het hele donker en niet leesbaar. Oplossing was de kleur van automatisch naar wit te zetten
- Meldingen op het lockscreen zijn nu geminimaliseerd tot een icoontje van de app en vielen niet op. Heb dat aangepast naar 'details' in de settings, zodat de melding direct in beeld staat op het lockscreen.
Verder vind ik de Dark Mode wel rustig voor de ogen. Die heb ik dus aangezet. Daarnaast merk ik verder weinig verschil met Android 9.
- Letterkleur van de klok e.d. op het lockscreen was heel onduidelijk icm. de achtergrondfoto die ik heb. In Android 9 was de kleur wit en dat was goed leesbaar. Nu was het hele donker en niet leesbaar. Oplossing was de kleur van automatisch naar wit te zetten
- Meldingen op het lockscreen zijn nu geminimaliseerd tot een icoontje van de app en vielen niet op. Heb dat aangepast naar 'details' in de settings, zodat de melding direct in beeld staat op het lockscreen.
Verder vind ik de Dark Mode wel rustig voor de ogen. Die heb ik dus aangezet. Daarnaast merk ik verder weinig verschil met Android 9.
[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 07-12-2019 11:15 ]
Hallo allemaal,
Ik wil graag een ervaring delen die op dit moment gaande is.
Eind oktober begon mijn S10e spontaan 's nachts te herstarten. Met geen mogelijkheid kreeg ik hem nog in android, met veel moeite in de bootloader recovery menu gekomen om hem een FR te geven. Toen deed hij het weer. Dus stap 1 van troubleshooting uitgevoerd.
Helaas 3 dagen later, exact het zelfde weer. Deze keer alleen met geen mogelijkheid in de bootloader recovery menu te komen om een FR uit te voeren.
Zaterdag ochtend naar de KPN winkel. Na inderdaad geconstateerd te hebben dat hij niet meer boot 9 van de 10 reboots dat hij doet. Reboot hij wel, kom je niet verder dan het invoeren van je pincode. Ik heb netjes de standaard vragen beantwoord. En daarop is hij opgestuurd naar Teleplan. Vol goede moed keek ik het aan en volgde ik de reparatie in de KPN tracker.
Tot dat ik van Teleplan de email kreeg met de reparatie rapport. Waarin stond dat ze niks gedaan hebben want er was geen defect geconstateerd. Twee weken later kon ik hem ophalen bij de KPN winkel.
Eenmaal terug bij de KPN winkel om het op te halen heb ik duidelijk gemaakt dat ik skeptisch was. In de winkel werd duidelijk dat hij wederom een FR heeft gekregen. Dus die donderdag avond nam ik hem weer mee naar huis. Zaterdag besloten alles er weer op te installeren en te gaan gebruiken.
Helaas op zondag ochtend ging het weer fout. In plaats van mij te wekken om 10:00 uur. Vond hij het nodig om rond 8 uur al weer uit zichzelf te gaan rebooten. Alles leek op exact de zelfde klacht. Gezien het gedrag leek het op I/O problemen en heb ik dit ook direct aangegeven bij de KPN medewerkers op koopzondag in de winkel toen ik hem voor de tweede keer op RMA ging sturen.
En ja hoor. Frustratie ging wat hoger in de bomen zitten. Want wederom een e-mail van Teleplan met als noot: Geen defect gevonden. Dus weer twee weken later kunnen ophalen. (Hij was woensdag al binnen, maar ik kon hem niet eerder ophalen.)
Gisteren dus opgehaald met natuurlijk wat tegenzin. Maar altijd vriendelijk naar personeel. Ik hoop dat ze dat ook waarderen. Skeptisch als ik was dat het nu wel gefixed zou zijn. Heb ik hem direct geinstaleerd. Ik zet geen backup terug. Dus alles van grond af aan. Tijdens het installeren van mijn appstore apps (die overigs allemaal van officiele gevinkte vendors zijn) ging het al mis. Met moeite kwam ik in de opslag pagina van de telefoon terecht die aangaf dat de opslag rond 13-14gb hing. Verder kwam ik niet. Want er kwam gelijk een forced reboot achter aan. Daarna heb ik hem niet meer in android gezien.
Tot dat ik vanochtend weer in de winkel stond. Daar was hij in eens weer in android. Maar kwam niet verder dan het invoeren van mijn pincode.
Ik denk dus dat dit een probleem is met zijn interne opslag. En dat Teleplan hier niet op gecontroleerd heeft. Geen idee hoe ze het functioneren van een apparaat controleren. Dit keer in elk geval een LANG verhaal op de RMA bon bij geschreven met een nog duidelijker omschrijving met wat, hoe en wanneer het gebeurd.
Dus nu wachten op het e-mailtje van Teleplan of ze nu wel wat gevonden hebben. Dat wou ik even vertellen. Prettig weekend!
Disclaimer: ik wil gewoon weer een goedwerkende s10e. Ben gek op het telefoontje. Power in een 'anno 2019' klein jasje.
Ik wil graag een ervaring delen die op dit moment gaande is.
Eind oktober begon mijn S10e spontaan 's nachts te herstarten. Met geen mogelijkheid kreeg ik hem nog in android, met veel moeite in de bootloader recovery menu gekomen om hem een FR te geven. Toen deed hij het weer. Dus stap 1 van troubleshooting uitgevoerd.
Helaas 3 dagen later, exact het zelfde weer. Deze keer alleen met geen mogelijkheid in de bootloader recovery menu te komen om een FR uit te voeren.
Zaterdag ochtend naar de KPN winkel. Na inderdaad geconstateerd te hebben dat hij niet meer boot 9 van de 10 reboots dat hij doet. Reboot hij wel, kom je niet verder dan het invoeren van je pincode. Ik heb netjes de standaard vragen beantwoord. En daarop is hij opgestuurd naar Teleplan. Vol goede moed keek ik het aan en volgde ik de reparatie in de KPN tracker.
Tot dat ik van Teleplan de email kreeg met de reparatie rapport. Waarin stond dat ze niks gedaan hebben want er was geen defect geconstateerd. Twee weken later kon ik hem ophalen bij de KPN winkel.
Eenmaal terug bij de KPN winkel om het op te halen heb ik duidelijk gemaakt dat ik skeptisch was. In de winkel werd duidelijk dat hij wederom een FR heeft gekregen. Dus die donderdag avond nam ik hem weer mee naar huis. Zaterdag besloten alles er weer op te installeren en te gaan gebruiken.
Helaas op zondag ochtend ging het weer fout. In plaats van mij te wekken om 10:00 uur. Vond hij het nodig om rond 8 uur al weer uit zichzelf te gaan rebooten. Alles leek op exact de zelfde klacht. Gezien het gedrag leek het op I/O problemen en heb ik dit ook direct aangegeven bij de KPN medewerkers op koopzondag in de winkel toen ik hem voor de tweede keer op RMA ging sturen.
En ja hoor. Frustratie ging wat hoger in de bomen zitten. Want wederom een e-mail van Teleplan met als noot: Geen defect gevonden. Dus weer twee weken later kunnen ophalen. (Hij was woensdag al binnen, maar ik kon hem niet eerder ophalen.)
Gisteren dus opgehaald met natuurlijk wat tegenzin. Maar altijd vriendelijk naar personeel. Ik hoop dat ze dat ook waarderen. Skeptisch als ik was dat het nu wel gefixed zou zijn. Heb ik hem direct geinstaleerd. Ik zet geen backup terug. Dus alles van grond af aan. Tijdens het installeren van mijn appstore apps (die overigs allemaal van officiele gevinkte vendors zijn) ging het al mis. Met moeite kwam ik in de opslag pagina van de telefoon terecht die aangaf dat de opslag rond 13-14gb hing. Verder kwam ik niet. Want er kwam gelijk een forced reboot achter aan. Daarna heb ik hem niet meer in android gezien.
Tot dat ik vanochtend weer in de winkel stond. Daar was hij in eens weer in android. Maar kwam niet verder dan het invoeren van mijn pincode.
Ik denk dus dat dit een probleem is met zijn interne opslag. En dat Teleplan hier niet op gecontroleerd heeft. Geen idee hoe ze het functioneren van een apparaat controleren. Dit keer in elk geval een LANG verhaal op de RMA bon bij geschreven met een nog duidelijker omschrijving met wat, hoe en wanneer het gebeurd.
Dus nu wachten op het e-mailtje van Teleplan of ze nu wel wat gevonden hebben. Dat wou ik even vertellen. Prettig weekend!
Disclaimer: ik wil gewoon weer een goedwerkende s10e. Ben gek op het telefoontje. Power in een 'anno 2019' klein jasje.
[ Voor 0% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 07-12-2019 13:25 . Reden: dots and i's ]
Ik heb onlangs een S10e gekocht, maar wilde toch even wat vragen wat jullie ervaringen zijn met verschillende SKU's. Ik wil vooral voorkomen dat ik straks met bijvoorbeeld een Aziatische menu zit (wat vervelend is en altijd op een of andere manier terugkomt als standaard taal in apps ofzo) of toch moeilijk gedaan wordt met garantie mocht ik dat nodig hebben. Ik heb namelijk al een keer eerder een buitenlandse telefoon gehad.
Ik heb de telefoon nog niet uitgepakt en op de doos staat de SKU: SM-G970F/DS
Dezs SKU zie ik niet tussen de andere staan in de pricewatch: pricewatch: Samsung Galaxy S10e Zwart
Ik had even verder gezocht en zag ik op de volgende website dat dit een "Asia" model zou zijn:
https://www.techwalls.com...mber-sm-g970-differences/
Maar op een andere website, lijkt het model wel gewoon wereldwijd te verkopen als ik de icoontjes goed interpreteer: https://www.phonemore.com...xy-s10e/sm-g970fds-128gb/
Dus gewoon gebruiken? Wat denken jullie?
Dezs SKU zie ik niet tussen de andere staan in de pricewatch: pricewatch: Samsung Galaxy S10e Zwart
Ik had even verder gezocht en zag ik op de volgende website dat dit een "Asia" model zou zijn:
Maar op een andere website, lijkt het model wel gewoon wereldwijd te verkopen als ik de icoontjes goed interpreteer: https://www.phonemore.com...xy-s10e/sm-g970fds-128gb/
Waar/hoe precies?pimsaint schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:04:
[...]
Gelukkig makkelijk weer uit te schakelen in de navigation bar settings
Alle animations staan gewoon aan. Het lijkt erop dat de setting er gewoon niet meer is.D2FValinor schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:16:
[...]
Kijk of de toggle niet aan staat bij settings>advanced features>reduce animations
Als die toggle grijs is en niet om te zetten is, effe hier checken:
Misschien staat het uit in settings>accessibility>visibility enhancements>remove animations
Over een maand of zo, stoppen ze er toch ook helemaal mee... Als je wil blijven betalen met je S10, is het tijd voor een nieuwe bankJamesl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:52:
Erg jammer dat ABN Amro wallet niet meer werkt met Android 10..
Uit die SKU valt volgens mij niet af te leiden welke precieze bestemming je toestel had. Ik heb hetzelfde op mijn doosje staan en die was oorspronkelijk voor Italië bedoeld. Bij mij stond op de seal van het doosje achterop "EUROPEAN SIM CARD ONLY", als dat er bij jou ook op staat zou ik me over Azië in ieder geval geen zorgen maken. Na het opstarten kreeg ik meteen de mogelijkheid om een taal in te stellen, heb nog geen app gezien die me Italiaans voorschotelde.Regeneration schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:02:
Ik heb onlangs een S10e gekocht, maar wilde toch even wat vragen wat jullie ervaringen zijn met verschillende SKU's. Ik wil vooral voorkomen dat ik straks met bijvoorbeeld een Aziatische menu zit (wat vervelend is en altijd op een of andere manier terugkomt als standaard taal in apps ofzo) of toch moeilijk gedaan wordt met garantie mocht ik dat nodig hebben. Ik heb namelijk al een keer eerder een buitenlandse telefoon gehad.
Maar dat is een keuze die je vooral zelf moet maken, als je voor je gemoedsrust per se een Nederlands toestel wilt betaal je waarschijnlijk wat meer maar als je je daar dan prettiger bij voelt is daar toch ook niks mis mee?
Zag dat de nieuwe android versie nu native android auto ondersteund op de update pagina. Is er al iemand die het heeft geprobeerd. Bij mij deed android het namelijk de laatste tijd niet en kreeg iedere keer de melding " niet beschikbaar in uw regio"
Sinds de update doet AA nu ook bij mijn Nissan Qashqai 2019, wist niet dat de sprong van bluetooth audio naar native bron zoveel uitmaakte.Brandtair schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:36:
Zag dat de nieuwe android versie nu native android auto ondersteund op de update pagina. Is er al iemand die het heeft geprobeerd. Bij mij deed android het namelijk de laatste tijd niet en kreeg iedere keer de melding " niet beschikbaar in uw regio"
Thanks voor je reactie en gegeven info. Ja, de melding van alleen een Europese Simkaart staat ook op mijn doosje, maar gezien de andere tegenstrijdigheidjes twijfelde ik nog een beetje. Goed om te horen dat jij dezelfde SKU hebt en geen problemen ervaart. Thanks voor het checken van je doosje.Gravitar schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:12:
[...]
Uit die SKU valt volgens mij niet af te leiden welke precieze bestemming je toestel had. Ik heb hetzelfde op mijn doosje staan en die was oorspronkelijk voor Italië bedoeld. Bij mij stond op de seal van het doosje achterop "EUROPEAN SIM CARD ONLY", als dat er bij jou ook op staat zou ik me over Azië in ieder geval geen zorgen maken. Na het opstarten kreeg ik meteen de mogelijkheid om een taal in te stellen, heb nog geen app gezien die me Italiaans voorschotelde.
Maar dat is een keuze die je vooral zelf moet maken, als je voor je gemoedsrust per se een Nederlands toestel wilt betaal je waarschijnlijk wat meer maar als je je daar dan prettiger bij voelt is daar toch ook niks mis mee?
Ik zag verder nog dat Samsung Nederland ook een support pagina heeft voor dit model: https://www.samsung.com/nl/support/model/SM-G970FZBDLUX/ (wel apart dat in de URL weer een andere SKU suggereert). Dus dit betekent dat je gewoon ook ondersteuning krijgt in Nederland.
Ik zal me er dus niet meer druk om maken, en ga de S10 nu gewoon gebruiken.
Klopt het dat fingerprint inloggen niet (meer) werkt op de S10? of waar kan ik dit instellen?
Vraag n.a.v. Update Android 10
Waar kan ik zien hoe lang ik van de lading af ben?
Bij energie en batterij instellingen vind ik van alles behalve hoe lang de huidige lading duurt.
Of ben ik scheel....?
Bij energie en batterij instellingen vind ik van alles behalve hoe lang de huidige lading duurt.
Of ben ik scheel....?
Voor de Europese markt is er multi CSC (OXM) firmware. In deze firmware zitten meerdere CSC's. Bij opstarten met Nederlandse sim erin wordt het PHN firmware.Regeneration schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:05:
[...]
Thanks voor je reactie en gegeven info. Ja, de melding van alleen een Europese Simkaart staat ook op mijn doosje, maar gezien de andere tegenstrijdigheidjes twijfelde ik nog een beetje. Goed om te horen dat jij dezelfde SKU hebt en geen problemen ervaart. Thanks voor het checken van je doosje.
Ik zag verder nog dat Samsung Nederland ook een support pagina heeft voor dit model: https://www.samsung.com/nl/support/model/SM-G970FZBDLUX/ (wel apart dat in de URL weer een andere SKU suggereert). Dus dit betekent dat je gewoon ook ondersteuning krijgt in Nederland.
Ik zal me er dus niet meer druk om maken, en ga de S10 nu gewoon gebruiken.
Maakt op zich dan niet uit waar het toestel vandaan komt. Als je bij Instellingen > info telefoon > software gegevens > service provider kijkt dan kun je zien voor welke markt het toestel eigenlijk bedoeld was.
Bij batterij verbruik zie je hoeveel schermtijd je hebt en in de grafiek kun je zien hoelang je al van de lader af bent. Een pagina ervoor kon je zien wat de geschatte batterduur isSleehond schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:53:
Vraag n.a.v. Update Android 10
Of ben ik scheel....?
[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 08-12-2019 15:58 ]
Mijn vrouw heeft nu een S7, die wordt oud en moet vervangen (de telefoon dus
). Ze kijkt nu primair naar de S10, maar overweegt ook de S9, vnl. op basis van het prijsverschil. Het vergelijken van de meeste specs is simpel, maar er is iets waar ik niet uit kom. Ze heeft een enorme berg apps geïnstalleerd en zit al een tijd op het punt dat ze apps moet deïnstalleren als ze iets nieuws wil installeren.
Na een avond googlen denk ik te weten dat een Android telefoon iets heeft wat "system memory" wordt genoemd, en wat bepaald hoeveel Mb/Gb aan apps je tegelijkertijd geïnstalleerd kunt hebben. Eenduidig lijkt die naam echter niet en, erger nog, ik kan het nergens terugvinden in de specificaties van de S7, S9 en S10. Ja, bij alle modellen staat een totale geheugengrootte, maar het system memory is daar maar een (niet gespecificeerd) gedeelte van. RAM is ook wel te vinden, maar dat is volgens mij ook niet wat ik zoek, want als ik het goed begrijp is dat werkgeheugen wat bepaalt hoeveel de apps gezamelijk kunnen gebruiken tijden het draaien, toch?
Weet iemand waar ik kan vinden hoe groot dat system memory van de S7 is (als baseline zeg maar), en bij de S9 en S10? Of me uitleggen hoe het zit als wat ik hierboven schrijf niet klopt, want dat zou ook zomaar kunnen
Na een avond googlen denk ik te weten dat een Android telefoon iets heeft wat "system memory" wordt genoemd, en wat bepaald hoeveel Mb/Gb aan apps je tegelijkertijd geïnstalleerd kunt hebben. Eenduidig lijkt die naam echter niet en, erger nog, ik kan het nergens terugvinden in de specificaties van de S7, S9 en S10. Ja, bij alle modellen staat een totale geheugengrootte, maar het system memory is daar maar een (niet gespecificeerd) gedeelte van. RAM is ook wel te vinden, maar dat is volgens mij ook niet wat ik zoek, want als ik het goed begrijp is dat werkgeheugen wat bepaalt hoeveel de apps gezamelijk kunnen gebruiken tijden het draaien, toch?
Weet iemand waar ik kan vinden hoe groot dat system memory van de S7 is (als baseline zeg maar), en bij de S9 en S10? Of me uitleggen hoe het zit als wat ik hierboven schrijf niet klopt, want dat zou ook zomaar kunnen
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
@JeroenH ik neem aan dat je met system memory de system partitie bedoelt en niet iets als RAM memory dat gebruikt wordt voor system apps.
de system partitie kan je zien als de windows map op je C:/ schijf. Die is altijd ongeveer even groot met 20GB.
De system partitie van Android is meestal 6-10GB en daarbij maakt het niet uit of je telefoon 32GB, 64GB of 128GB is.
De S7 had standaard 32GB en daarmee dus iets van 24GB bruikbaar.
De S10 heeft standaard 128GB en daarmee dus 118GB bruikbaar. het lijkt een verviervoudiging van 32 naar 128 GB, maar is een vervijfvoudiging in bruikbare ruimte.
S9 heeft standaard overigens 64GB en is daarmee maar een verdubbeling tov de S7.
Ik heb zelf daarnaast niet het idee dat ik met de 128GB van mijn S10e op dit moment te weinig heb. met 64GB kon ik ookal wel goed uit de voeten..
heb zelfs een extra linux distro geinstalleerd met andronix. Schrijf deze reactie nu ook via DeX in Firefox op Debian 10
de system partitie kan je zien als de windows map op je C:/ schijf. Die is altijd ongeveer even groot met 20GB.
De system partitie van Android is meestal 6-10GB en daarbij maakt het niet uit of je telefoon 32GB, 64GB of 128GB is.
De S7 had standaard 32GB en daarmee dus iets van 24GB bruikbaar.
De S10 heeft standaard 128GB en daarmee dus 118GB bruikbaar. het lijkt een verviervoudiging van 32 naar 128 GB, maar is een vervijfvoudiging in bruikbare ruimte.
S9 heeft standaard overigens 64GB en is daarmee maar een verdubbeling tov de S7.
Ik heb zelf daarnaast niet het idee dat ik met de 128GB van mijn S10e op dit moment te weinig heb. met 64GB kon ik ookal wel goed uit de voeten..
heb zelfs een extra linux distro geinstalleerd met andronix. Schrijf deze reactie nu ook via DeX in Firefox op Debian 10
De S10 heeft 128 Gb opslagcapaciteit. Mijn S10e op Android 10 heeft daarvan 109.9 Gb beschikbaar voor intern geheugen (apps, data). De S7 heeft 32 Gb en de S9 64 Gb opslagcapaciteit.
Ik denk het wel... ik bedoel specifiek het geheugen die geïnstalleerde apps innemen, en waarover de telefoon gaat zeuren als je "te veel" apps geïnstalleerd hebt.hsb85 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:07:
@JeroenH ik neem aan dat je met system memory de system partitie bedoelt en niet iets als RAM memory dat gebruikt wordt voor system apps.
OK....de system partitie kan je zien als de windows map op je C:/ schijf. Die is altijd ongeveer even groot met 20GB.
Als dat is wat ik bedoel (en om dat ik materie niet goed snap weet ik dat dus niet zeker), hoe kan ik uitvinden hoe groot dat voor een gegeven model is? Het is niet uitbreidbaar dus ik wel graag in één keer de goede keus maken.De system partitie van Android is meestal 6-10GB en daarbij maakt het niet uit of je telefoon 32GB, 64GB of 128GB is.
Ik heb het idee dat je het hier over geheugen hebt waar je multimedia enz. op kunt slaan, klopt dat? Dat is niet wat ik bedoel, dat is idd niet heel belangrijk omdat het makkelijk uit te breiden is met een SD kaart.De S7 had standaard 32GB en daarmee dus iets van 24GB bruikbaar.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
@JeroenH applicaties worden niet geinstalleerd in de system partitie, alleen applicaties die al geinstalleerd zijn als je de telefoon voor het eerst opstart staan daar. Applicaties die daar staan hebben standaard namelijk meer rechten dan applicaties die je uit de playstore/f-droid installeert.
Ik verwacht dat het probleem van je vrouw is dat de vrije ruimte te vol is, een paar extra foto's zullen vast wel passen, maar een app (die veelal groter zijn in opslagruimte) niet.
Daarnaast kan je de s10 ook uitbreiden met een SD kaartje, die je zelfs zo kan formateren dat hij onderdeel wordt van je ondevice storage. Hou daarbij wel rekening met het feit dat SD kaartjes langzamer zijn dan normaal opslag en je telefoon er langzamer van zal aanvoelen.
Ik verwacht dat het probleem van je vrouw is dat de vrije ruimte te vol is, een paar extra foto's zullen vast wel passen, maar een app (die veelal groter zijn in opslagruimte) niet.
Daarnaast kan je de s10 ook uitbreiden met een SD kaartje, die je zelfs zo kan formateren dat hij onderdeel wordt van je ondevice storage. Hou daarbij wel rekening met het feit dat SD kaartjes langzamer zijn dan normaal opslag en je telefoon er langzamer van zal aanvoelen.
Je denkt wat te moeilijk volgens mij. Je hebt gewoon het geheugen en RAM waar de telefoon mee geleverd wordt. Voor de S10 serie is dat dus 128gb of 512gb opslag en 8gb RAM. RAM bepaald hoeveel applicaties je tegelijk kunt draaien (al hangt het meer af hoe aggressief het systeem is ingesteld om applicaties eruit te gooien, maar 8GB is gewoon dik in orde. Beetje alsof je 32GB in een Windows machine hebt gestopt). De 128/512GB is dan de interne opslag en dit is niet alleen voor applicaties, maar ook voor media en bestanden. Het is gewoon een shared geheugen voor alles wat je wilt opslaan. De S10 heeft verder de mogelijkheid om SD kaartjes te steken om dit uit te breiden dus je kunt wel degelijk applicaties opslaan op dat extra stukje opslag (dat kan al sinds Android 6 prima). Maar tenzij je half Netflix op je toestel op gaat slaan, ga je met 128GB echt voldoende hebben. Ik heb een flinke Spotify bibliotheek, 200+ applicaties en een paar groote Google Maps kaarten opgeslagen en zit nog niet eens half vol. Foto's kun je gewoon opslaan in Google Drive en lokaal alleen ophalen wat je wilt bekijken.JeroenH schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:14:
[...]
Als dat is wat ik bedoel (en om dat ik materie niet goed snap weet ik dat dus niet zeker), hoe kan ik uitvinden hoe groot dat voor een gegeven model is? Het is niet uitbreidbaar dus ik wel graag in één keer de goede keus maken.
Nee, zoals ik hierboven al aangeef heb je het niet correct. Externe SD opslag is óók voor applicaties geschikt. Je kunt aangeven waar je wat wilt opslaan als je er 1 in je toestel steekt. Dus ook met 128GB zit je niet vast aan deze grootte en store applicaties zijn doorgaans echt niet groot. Overigens kan je vriendin wellicht wat ruimte opschonen door foto's niet lokaal te zetten maar gewoon in de cloud. Google Foto's of Samsung Foto's (of welke andere cloud storage je hebt) kan dit naar de desbetreffende cloud storage opslaan, zodat je alleen kleine afbeeldingen lokaal gaat opslaan, maar de grote variant altijd nog kunt benaderen. Voor mensen die alle Whatsapp foto's opslaan is dat wel een makkelijke manier om ruimte te besparen.[...]
Ik heb het idee dat je het hier over geheugen hebt waar je multimedia enz. op kunt slaan, klopt dat? Dat is niet wat ik bedoel, dat is idd niet heel belangrijk omdat het makkelijk uit te breiden is met een SD kaart.
Is er ook iemand die de update naar android 10 nog niet heeft gehad?
Bij staat er nog steeds `software up to date`
Kun je es naar "Software Info" gaan op je toestel en even een screenshot posten (waar "Software Serviceprovider" op staat)?vbandr84 schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:06:
Is er ook iemand die de update naar android 10 nog niet heeft gehad?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Super, ik heb het helder, zeer bedankt voor de uitleg allemaal. We gaan een keus maken.Martinspire schreef op maandag 9 december 2019 @ 02:38:
Goede uitleg.
SAOMC_SM-G975F_OXM_ROM_PP_0017
R58M421HHTN
ROM/PHN,ROM/ROM
R58M421HHTN
ROM/PHN,ROM/ROM
Thanks...vbandr84 schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:52:
SAOMC_SM-G975F_OXM_ROM_PP_0017
R58M421HHTN
ROM/PHN,ROM/ROM
Belsimpel toestel? Dit toestel is namelijk voor de Roemeense markt (en daar is Android 10 (nog) niet beschikbaar)
Oplossing: RESET je toestel (met je SIM in het toestel)
Als je een pop-up krijgt "SIM-card changed" (waarschijnlijk in het Roemeens): accepteer
Zodra je PHN/PHN,PHN/ROM hebt, krijg je de update aangeboden
[ Voor 26% gewijzigd door henklbr op 09-12-2019 08:57 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dank je Henk,
Wel heel toevallig want ik krijg nu net de update aangeboden.
Het is inderdaad een belsimpel toestel.
Ik haal de Galaxy S11 wel bij Tmobile :-)
Wel heel toevallig want ik krijg nu net de update aangeboden.
Het is inderdaad een belsimpel toestel.
Ik haal de Galaxy S11 wel bij Tmobile :-)
Belgisch toestel s10+ komt nu de update binnen One UI 2.:-)
Bij Android 9/OneUI1 zaten de sim controls direct in het pull-down menu/notificatiescherm wanneer deze deels was uitgeklapt. Sinds Android 10/OneUi2 moet ik het volledig uitklappen om de sim controls te krijgen.
Is er een manier om dit terug te krijgen naar hoe het in Android9/OneUI1 werkte?
Is er een manier om dit terug te krijgen naar hoe het in Android9/OneUI1 werkte?
Volgens mij kun je dit menu naar eigen wens aanpassen.Caayn schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:46:
Bij Android 9/OneUI1 zaten de sim controls direct in het pull-down menu/notificatiescherm wanneer deze deels was uitgeklapt. Sinds Android 10/OneUi2 moet ik het volledig uitklappen om de sim controls te krijgen.
Dus ook bepalen welke 6 iconen je ziet zonder het menu volledig naar beneden te trekken.
Heb sinds een poosje een S10e in mijn bezit. Voor mij mijn eerste high end toestel, en hij werkt echt heerlijk. Wat ik alleen mis zijn de Chromecast bedieningsknoppen op het vergrendelscherm als ik Netflix kijk. Ik had hiervoor een Motorola G5 plus, daarbij waren deze wel zichtbaar als de telefoon vergrendeld is. Bij de S10e moet ik de telefoon eerst ontgrendelen en het meldingenvenster uitschuiven.
Op het vergrendelscherm en binnen het zogenaamde media menu op het quick panel is Spotify wel zichtbaar, ook als ik Spotify connect gebruik, maar m'n Chromecast niet.
Ik heb al wat bij de meldingsinstellingen van Google home (en Netflix) zitten kijken maar ik zie zo niet iets wat ten onrechte uitgeschakeld staat. Ik hoop dat dit met een instelling aan te passen is, of anders met een aparte app. Hoe bedienen jullie Netflix bij het casten?
Op het vergrendelscherm en binnen het zogenaamde media menu op het quick panel is Spotify wel zichtbaar, ook als ik Spotify connect gebruik, maar m'n Chromecast niet.
Ik heb al wat bij de meldingsinstellingen van Google home (en Netflix) zitten kijken maar ik zie zo niet iets wat ten onrechte uitgeschakeld staat. Ik hoop dat dit met een instelling aan te passen is, of anders met een aparte app. Hoe bedienen jullie Netflix bij het casten?
[ Voor 15% gewijzigd door musicfreak op 09-12-2019 14:58 . Reden: Aanpassing, Spotify werkt wel ]
Zojuist even getest bij mij (op het beleggings gedeelte na want dat heb ik niet) en dan met de terug toets want ik gebruik de gestures niet.s9snd1 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:58:
Ik weet niet of dit door de Android 10 upgrade komt. Maar het valt me op dat in de mobiel bankieren app van ABN AMRO dat als je een Back gesture geeft, vanuit een geopende bankmail een paarse artefact krijgt te zien in de bovenste menu. Ook worden zoekresultaten in het beleggen gedeelde van paarse kaders/lijnen voorzien.
Heel kort zie je de menubalk van onderen bovenin in het paars voorbij komen.
Daarna even in de Playstore gekeken of er een update was maar dat was niet zo. Toen in de "geinstalleerd" lijst ABN AMRO aangeklikt en toen was er een update beschikbaar maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Edit: De app een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en geregistreerd. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb via Twitter al een DM gestuurd met een filmpje (screenrecorder werkt niet op de bankapp) via een andere telefoon.
Edit 2: Filmpje / bericht is doorgestuurd naar de Technische afdeling van ABN. Nu maar wachten op de update.
[ Voor 14% gewijzigd door NegativeFreak op 09-12-2019 13:27 ]
Hier is hij ook binnenVanishd schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:02:
Belgisch toestel s10+ komt nu de update binnen One UI 2.:-)
Same here - over de middag geïnstalleerd 
Momenteel nog geen issues, maar ben ook nog niet op zoek gegaan naar de nieuwigheden
Zie nu wel (duidelijker) dat de 'donkere stand' is ingeschakeld: kalender is nu ook donkerder (met blauw ipv wit):)
Momenteel nog geen issues, maar ben ook nog niet op zoek gegaan naar de nieuwigheden
Ik bedoel niet de iconen/toggles maar echt de controls/knoppen voor de simkaarten. Dit bedoel ik:Loei123 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:45:
[...]
Volgens mij kun je dit menu naar eigen wens aanpassen.
Dus ook bepalen welke 6 iconen je ziet zonder het menu volledig naar beneden te trekken.

Oei, die ken ik persoonlijk niet. Waar had je dat eerder kunnen activeren?Caayn schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:19:
[...]
Ik bedoel niet de iconen/toggles maar echt de controls/knoppen voor de simkaarten. Dit bedoel ik:
[Afbeelding]
Hoe kan je android auto krijgen in de appdrawer? De app staat geinstalleerd in de playstore maar ik kan hem niet openen.
Nog steeds zie ik niet in 1 Oogopslag staan hoe lang hij van de lader is. Moet het uit grafiek maar beetje zelf uitzoeken??Garret1410 schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:42:
[...]
Bij batterij verbruik zie je hoeveel schermtijd je hebt en in de grafiek kun je zien hoelang je al van de lader af bent. Een pagina ervoor kon je zien wat de geschatte batterduur is
P.S. toetsenbord is bagger gewprden zeg. Maak alleen maar typfouten. Ook dit verhaal, wel 10 foute worden gemaakt omdat de boel hangt ofzo, werkt allemaal merkwaardig slecht opeens het toetsenbord..
Eerder stond het tussen de iconen/toggles en de brightness slider in, dacht ik. Maar het gaat mij er vooral om dat je met Android 10 het menu volledig moet uitklappen waar dat bij Android 9 maar deels uitgeklapt hoefde te worden.Loei123 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:57:
[...]
Oei, die ken ik persoonlijk niet. Waar had je dat eerder kunnen activeren?
[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 09-12-2019 16:32 ]
Deze morgen de update gekregen voor s10e België. Alles werkt perfect. Is er voor what's up nog geen dark mode beschikbaar?
Ik heb Android 10 geïnstalleer, maar komt OneUI 2 pas later ofzo? Volgens de informatie heb ik gewoon OneUI nog. Dacht dat 2 meekwam met update?
Of zeg ik nu iets raars....
Versie 11.0.05.119 startscherm OneUI en dus niet 2...?
[ Voor 23% gewijzigd door Sleehond op 09-12-2019 16:37 ]
Wat bij mij niet meer werkt is het volgende: Als ik in Google Foto's "apparaatmappen" kies, vervolgens een met Google Foto's gesynchroniseerde foto die opgeslagen is op de MSD alleen op het apparaat (via drie puntjes rechtsboven) probeer te verwijderen, dan geeft hij aan dat dat niet kan. Al mijn bestandsapps lezen de MSD wel prima. Waarschijnlijk bugje in Android 10 en Google Foto's. Zou fijn zijn als iemand het weet te reproduceren... Dank!
Ik dacht in eerste instantie ook dat er niks veranderd was, maar als je goed kijkt zijn er wel verschillen. Zie ook deze site: https://www.sammobile.com...face-changes-improvements . De genoemde verschillen zie ik idd ook.Sleehond schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:36:
Ik heb Android 10 geïnstalleer, maar komt OneUI 2 pas later ofzo? Volgens de informatie heb ik gewoon OneUI nog. Dacht dat 2 meekwam met update?
Het is geen upgrade zoals windows 95 naar windows 10
Zie voor de One Ui versie Instellingen - Info telefoon - Softwaregegevens - Versie One UI. Daar staat bij mij na de upgrade 2.0. Het startscherm (de launcher) is onderdeel van One UI maar One UI is ook de layout van de meldingen en het instellingenscherm bijvoorbeeld. Ik heb met 2.0 hetzelfde versienummer van het startscherm als jij. Denk dus dat jij ook UI 2.0 hebt.Sleehond schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:36:
Je hebt gelijk, staat 2.0. Dank!musicfreak schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:07:
[...]
Zie voor de One Ui versie Instellingen - Info telefoon - Softwaregegevens - Versie One UI. Daar staat bij mij na de upgrade 2.0. Het startscherm (de launcher) is onderdeel van One UI maar One UI is ook de layout van de meldingen en het instellingenscherm bijvoorbeeld. Ik heb met 2.0 hetzelfde versienummer van het startscherm als jij. Denk dus dat jij ook UI 2.0 hebt.
Vond het al wat vreemd
Ik heb een probleempje met android 10 op mijn s10+ en ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben.
Bij het gebruiken van de home gesture vanuit bijvoorbeeld whatsapp scrollt het scherm nog een klein beetje voor hij naar het home scherm springt. Dit is vervelend want bij het weer openen van de app staat het scherm niet helemaal bovenaan, en moet ik dus altijd iets onhoog scrollen.
Bij het gebruiken van de home gesture vanuit bijvoorbeeld whatsapp scrollt het scherm nog een klein beetje voor hij naar het home scherm springt. Dit is vervelend want bij het weer openen van de app staat het scherm niet helemaal bovenaan, en moet ik dus altijd iets onhoog scrollen.
Wellicht lukt dit via Instellingen > Vergrendelscherm > Meldingen > Stijl: detailsmusicfreak schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:49:
Heb sinds een poosje een S10e in mijn bezit. Voor mij mijn eerste high end toestel, en hij werkt echt heerlijk. Wat ik alleen mis zijn de Chromecast bedieningsknoppen op het vergrendelscherm als ik Netflix kijk. Ik had hiervoor een Motorola G5 plus, daarbij waren deze wel zichtbaar als de telefoon vergrendeld is. Bij de S10e moet ik de telefoon eerst ontgrendelen en het meldingenvenster uitschuiven.
...
vice versa en weer terug
Yep, zelfde vervelend probleempje.golem950 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:39:
Ik heb een probleempje met android 10 op mijn s10+ en ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben.
Is wel op te lossen door ongeveer een 3/4 cm boven de onderste rand omhoog te swipen. Dan blijft alles staan bij mij.
Eveneens als ik vanuit de rechter hoek (terugkeren) swipe blijft alles staan,
[ Voor 15% gewijzigd door Vanishd op 09-12-2019 20:15 ]
Top, lijkt dus niet specifiek aan mijn telefoon te liggen, maar aan de Android 10 updateNegativeFreak schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:07:
[...]
Zojuist even getest bij mij (op het beleggings gedeelte na want dat heb ik niet) en dan met de terug toets want ik gebruik de gestures niet.
Heel kort zie je de menubalk van onderen bovenin in het paars voorbij komen.
Daarna even in de Playstore gekeken of er een update was maar dat was niet zo. Toen in de "geinstalleerd" lijst ABN AMRO aangeklikt en toen was er een update beschikbaar maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Edit: De app een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en geregistreerd. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb via Twitter al een DM gestuurd met een filmpje (screenrecorder werkt niet op de bankapp) via een andere telefoon.
Edit 2: Filmpje / bericht is doorgestuurd naar de Technische afdeling van ABN. Nu maar wachten op de update.
Als ze ons al niet opeens laten vallen omdat maar 5% het gebruikts9snd1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:20:
[...]
Top, lijkt dus niet specifiek aan mijn telefoon te liggen, maar aan de Android 10 update! Ik kreeg namelijk argwaan, en zeker met bankieren op je telefoon wil je voorzichtig zijn als het ineens "anders uitziet". Ik heb het ook bij ABN AMRO support aangekaart, dus hopelijk pakken de ontwikkelaars dat snel op.

Wat een belachelijk iets dat met One UI 2 de schuifjes bij app rechten/machtigingen weg zijn en alles eerst moet aanklikken (meer werk en lijkt wel of ze hopen dat je het maar laat zitten). Nog erger vind ik dat ik bij veel apps niet eens meer kan kiezen of ik de locatie/gps wil toestaan. Iets met privacy ofzo, pfff...
Dank voor deze tip, dit heeft het probleem verholpen!Brumax schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:08:
[...]
Wellicht lukt dit via Instellingen > Vergrendelscherm > Meldingen > Stijl: details
Ik heb nog een andere vraag, over meldingen van WhatsApp: als iemand kort op een bericht reageert, bijvoorbeeld alleen met een duim omhoog, dan zie ik maar een klein venstertje in beeld met daarin die duim. Bij mijn G5 plus zag ik een rechthoekig wit venster, met in dit geval alleen een kleine afbeelding maar het venster zelf was groter. Dat valt veel meer op.
Is deze venstergrootte op de S10 serie aan te passen?
Kan hem ook niet openen,wel geïnstalleerd....tweakerjunior schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:23:
Hoe kan je android auto krijgen in de appdrawer? De app staat geinstalleerd in de playstore maar ik kan hem niet openen.
In het Gear S3 topic vond ik geen behoor, wellicht is de slagingskans hier groter:
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over het wel of niet kunnen opladen van de S3 met de reverse charging optie van de Samsung Galaxy S10. Hier mensen met praktijk ervaring?
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over het wel of niet kunnen opladen van de S3 met de reverse charging optie van de Samsung Galaxy S10. Hier mensen met praktijk ervaring?
Ik kan je bij deze bevestigen dat dit goed werkt. Wel raad ik je aan je lader bij de hand te houden daar je toestel hier best wel snel van leeg kan lopen.JBS schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:21:
In het Gear S3 topic vond ik geen behoor, wellicht is de slagingskans hier groter:
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Is denk ik een stukje gewenning. Bij mij gaat het steeds beter.golem950 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:39:
Jouw probleem heb ik trouwens niet en komt denk ik dat je niet helemaal van onder af het scherm swiped.
Ik had wel eens dat ik ipv dat ik wilde scrollen naar het home scherm ging maar dat is nu niet meer zo vaak.
(Best wel gek al die Engelse woorden)
Je bedoelt het berichtenvenster op je vergrendelscherm? Volgens mij kun je dat niet vergroten alleen als 'inzoomen op scherm' en 'tekstgrootte' aanpast. Probleem is dat dan alles groter wordt.musicfreak schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:21:
[...]
Dank voor deze tip, dit heeft het probleem verholpen!
Ik heb nog een andere vraag, over meldingen van WhatsApp: als iemand kort op een bericht reageert, bijvoorbeeld alleen met een duim omhoog, dan zie ik maar een klein venstertje in beeld met daarin die duim. Bij mijn G5 plus zag ik een rechthoekig wit venster, met in dit geval alleen een kleine afbeelding maar het venster zelf was groter. Dat valt veel meer op.
Is deze venstergrootte op de S10 serie aan te passen?
Ik heb het zelf ook nog niet groter gezien bij andere toestellen die ik hier heb liggen.
[ Voor 35% gewijzigd door Garret1410 op 10-12-2019 17:51 ]
Ik zie nu dat het met gebarenhints aan niet optreedt als je volledig vanaf onderen swiped. Zonder gebarenhints gebeurt het bij mij altijd een beetje, zelfs als ik volledig vanaf onderen swipe. Gebruik je toevallig de hints?Garret1410 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:39:
[...]
Is denk ik een stukje gewenning. Bij mij gaat het steeds beter.
Jouw probleem heb ik trouwens niet en komt denk ik dat je niet helemaal van onder af het scherm swiped.
Niet. Het is nu direct in de android software verwerkt. Aansluiten en dan op toestaan klikken start android auto. Maar de app zelf in de drawer is weg en lijkt niet meer te kunnen worden geopend zonder het aan te sluiten aan het infortainment systeem van de auto.tweakerjunior schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:23:
Dank voor het meedenken maar nee ik bedoel de notificatie die even in beeld komt 'zweven' als je de telefoon geunlocked hebt. Op mijn G5 plus was het een rechthoekig blokje, op mijn S10e is het een veel subtielere notificatie.Garret1410 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:39:
[...]
Je bedoelt het berichtenvenster op je vergrendelscherm? Volgens mij kun je dat niet vergroten alleen als 'inzoomen op scherm' en 'tekstgrootte' aanpast. Probleem is dat dan alles groter wordt.
Ik heb het zelf ook nog niet groter gezien bij andere toestellen die ik hier heb liggen.
Iemand een idee waarom er bij mij NEON "Not Supported" staat als ik via Aida64 check. Bij de S10 van m'n vriendin staat er wel "Supported". Wat houdt CPU NEON überhaupt precies in?
Ik heb nog wel een app drawer icoon, kan te maken hebben met het feit dat ik het voor de update van android9 naar android10 de app had gesideload. Misschien als je het via een apk sideload dat je wel een app icoon krijgt?Brandtair schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:02:
[...]
Niet. Het is nu direct in de android software verwerkt. Aansluiten en dan op toestaan klikken start android auto. Maar de app zelf in de drawer is weg en lijkt niet meer te kunnen worden geopend zonder het aan te sluiten aan het infortainment systeem van de auto.
Waar ik vroeger met android9 in de play store te zien kreeg dat de app niet beschikbaar was staat ie nu in de lijst en kan ik via de play store updaten sinds ik de update naar android10 heb gedaan.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Hi, sinds kort trotse bezitter van s10. Geupgrade van een s9 en ik ben tot dusver best tevreden.
Enige hikkelpunt is de Proximity Sensor. Deze werkt niet tijdens bellen. Dus het scherm gaat niet uit zodra je kort bij het scherm komt. Na wat onderzoek te hebben gedaan kom ik erachter via servicemenu dat deze softwarematig uitstaat. Hij werkt wel bij de test van dit menu. Ben ik enige met dit probleem?
Edit...reboot heeft het probleem opgelost...omg...Sinds de update 10 niet meer gereboot.
Enige hikkelpunt is de Proximity Sensor. Deze werkt niet tijdens bellen. Dus het scherm gaat niet uit zodra je kort bij het scherm komt. Na wat onderzoek te hebben gedaan kom ik erachter via servicemenu dat deze softwarematig uitstaat. Hij werkt wel bij de test van dit menu. Ben ik enige met dit probleem?
Edit...reboot heeft het probleem opgelost...omg...Sinds de update 10 niet meer gereboot.
[ Voor 10% gewijzigd door speedo1983 op 10-12-2019 23:50 ]
In mijn nieuwbouwhuis is het bereik niet al te geweldig. Dat is niet heel erg want alles kan via WIFI, ook bellen. Wel irritant is deze IMS service melding die ik niet weg krijg. 'IMS service Vodafone NL WIFI - Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking'.
Iemand een idee hoe ik deze melding kan uitzetten? dank!
Je kan deze melding alleen tijdelijk verbergen, het komt altijd terug omdat je 112 niet kan bellen via WiFi bellen.lucknopfler schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:44:
In mijn nieuwbouwhuis is het bereik niet al te geweldig. Dat is niet heel erg want alles kan via WIFI, ook bellen. Wel irritant is deze IMS service melding die ik niet weg krijg. 'IMS service Vodafone NL WIFI - Noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking'.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Zojuist One UI 2 geinstalleerd op mijn S10+ alleen meteen al een vervelend ding.
Ik gebruik GBoard en onder het keyboard zit een grote zwarte balk met een pijl naar beneden. Weet iemand hoe ik deze weg krijg?
Mijn blind type orientatie is direct foetsie..
EDIT:
Settings > Display > Navigatiebalk
"Knop weerg./toetsenb. verbergen. (uitschakelen)
Ik gebruik GBoard en onder het keyboard zit een grote zwarte balk met een pijl naar beneden. Weet iemand hoe ik deze weg krijg?
EDIT:
Settings > Display > Navigatiebalk
"Knop weerg./toetsenb. verbergen. (uitschakelen)
[ Voor 15% gewijzigd door xeoMe op 11-12-2019 11:49 ]
Instellingen -> display -> navigatiebalk -> knop weerg./ toetsenbord verbergenxeoMe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:34:
Zojuist One UI 2 geinstalleerd op mijn S10+ alleen meteen al een vervelend ding.
Maar hoe krijg je dan het toetsenbord weg als ie geforceerd open blijft? Ik heb wel eens dat een pagina of app niet werkt op tikken en een volgende knop dan ook niet te zien is. En het toetsenbord biedt dan geen -> ipv enter.
[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2019 12:51 ]
Weet iemand hoe je die opstart pincode kunt aanzetten op de S10? Je kunt dan je toestel niet opstarten zonder pincode. Ik bedoel niet de toegangscode maar echt de opstart pincode. Op de S8 en S9 kan ik het wel vinden maar op de S10 niet?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support