Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:00
musicfreak schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:10:
[...]

Ik heb net m’n S10e binnen gekregen van GSMWeb, met een overgeplakte, iets smallere zegel. Heb wat zitten zeken naar sites die de CSC kunnen geven aan de hand van het IMEI, wil kijken of ik een PHN versie heb. Ik had het meeste aan IMEI.info, die geeft als CSC E35. Maar is dat wel een bestaand CSC?
Welke IMEI site zou je aanraden?
E35 is een enterprise edition. Vertrouw niet op imei info. Wil het weten mag je wel je imei naar me pb-en kijk ik morgen voor je (y)

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:26
[...]

Ik heb net m’n S10e binnen gekregen van GSMWeb, met een overgeplakte, iets smallere zegel. Heb wat zitten zeken naar sites die de CSC kunnen geven aan de hand van het IMEI, wil kijken of ik een PHN versie heb. Ik had het meeste aan IMEI.info, die geeft als CSC E35. Maar is dat wel een bestaand CSC?
CSC E35 zegt me niets. Op de site van imei.info zou je het gewoon moeten kunnen checken.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-01 12:30
[...]

Maakt op zich niets uit toch. Nederlandse sim erin en je hebt PHN. Alleen de productcode is dan niet PHN

Android 10 loopt trouwens fantastisch bij mij. Heb nog geen factory reset gedaan maar is wat mij betreft nog niet nodig.

Garret1410 wijzigde deze reactie 28-11-2019 19:38 (14%)

• unex154
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Ik heb sinds kort een S10, hiervoor had ik een S9. Als ik de nav bar uitzet (dus met full screen gestures wil werken), werkt de app switch knop niet, er gebeurt gewoon niks. Als ik de nav bar met buttons aanzet werkt het wel gewoon. De home en terug knop werken in beide gevallen.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan via Google niet zo snel iets vinden en ik wordt er aardig gek van.

• W84
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01:34
unex154 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:45:
Ik heb sinds kort een S10, hiervoor had ik een S9. Als ik de nav bar uitzet (dus met full screen gestures wil werken), werkt de app switch knop niet, er gebeurt gewoon niks. Als ik de nav bar met buttons aanzet werkt het wel gewoon. De home en terug knop werken in beide gevallen.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan via Google niet zo snel iets vinden en ik wordt er aardig gek van.
Werkt hier gewoon. Misschien digitizer kapot? Je kan je cache nog proberen te wissen mocht het iets softwarematigs zijn.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:19
DiMacho schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:33:
E35 is een enterprise edition. Vertrouw niet op imei info. Wil het weten mag je wel je imei naar me pb-en kijk ik morgen voor je (y)
Dank voor het meedenken allemaal. Ik heb iets niet helemaal goed gedaan met m'n IMEI want als ik nu op imei.info kijk dan zie ik CSC TPL, oftewel Poland staan. Sorry.
Garret1410 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:35:
Maakt op zich niets uit toch. Nederlandse sim erin en je hebt PHN. Alleen de productcode is dan niet PHN
Ik dacht begrepen te hebben dat je bij zowel software serviceprovider en bij sw-versie PHN/PHN moest hebben staan voor snelle software updates. Klopt dat niet? Kan zijn dat ik het niet helemaal goed verwoord, heb geen Samsung toestel om het op na te kunnen kijken.

Mijn platencollectie op Discogs

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:00
musicfreak schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:23:
[...]

Dank voor het meedenken allemaal. Ik heb iets niet helemaal goed gedaan met m'n IMEI want als ik nu op imei.info kijk dan zie ik CSC TPL, oftewel Poland staan. Sorry.

[...]

Ik dacht begrepen te hebben dat je bij zowel software serviceprovider en bij sw-versie PHN/PHN moest hebben staan voor snelle software updates. Klopt dat niet? Kan zijn dat ik het niet helemaal goed verwoord, heb geen Samsung toestel om het op na te kunnen kijken.
Sim er in. Dan pas je toestel opstarten. Geeft ie waarschijnlijk aan herstart wanneer je hem in gaat stellen. Na de herstart kan je alles instellen.

• musicfreak
@DiMachoTop, ga ik doen. Zijn er verder geen nadelen aan de Poolse CSC?

• Hakki
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21:05
Even de update gedaan.. nog geen Gmail dark mode:(
En een paar aanpassingen via nicelock onderdelen (goodlock) werken ook niet meer.. beetje gewoon worden!

Edit: Gmail darkmode actief:)

Hakki wijzigde deze reactie 28-11-2019 22:49 (9%)

• hsb85
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:05
Waar heb je die goodlock onderdelen gevonden? @Hakki

• Hakki
hsb85 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:18:
Waar heb je die goodlock onderdelen gevonden? @Hakki
De onderdelen om apkmirror. De beheerdersinterface "nicelock" is als vervanging te downloaden.. doorzoek even deze thread!

• FeareX
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Heeft iemand hier al de accuduur kunnen testen met de 10 beta of final versie?

Op mijn vorige Galaxy S7 Edge werd de accuduur met iedere major upgrade weer wat slechter. Ik ben benieuwd of dat op mijn S10+ ook het geval gaat zijn.

Canon EOS R | Canon RF 24-105 IS USM | Canon RF 35mm f1.8 IS STM | Sigma 50mm f1.4 Art

• Sarrr
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-01 16:26
Heeft iemand hier ervaring met de overstap van een S7 naar een S10e?

Vanwege het formaat zou ik heel graag voor de kleinere S10e gaan, maar mijn twijfel zit hem enorm in het scherm (lagere resolutie, dpi). Het moet voor mij wel als een upgrade voelen ten opzichte van de S7. Ga je dit in de praktijk merken/zien?

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:45
Sarrr schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:04:

Vanwege het formaat zou ik heel graag voor de kleinere S10e gaan, maar mijn twijfel zit hem enorm in het scherm (lagere resolutie, dpi). Het moet voor mij wel als een upgrade voelen ten opzichte van de S7. Ga je dit in de praktijk merken/zien?
Ik ben net overgestapt van een S7 naar een S10 (niet e). De telefoon voelt voor mij erg hetzelfde aan als de S7, ondanks dat ie wat langer is. Het lange scherm wat de hele voorkant beslaat voelt juist wat luxer aan. Als ik nu de S7 weer vast heb voelt die als een heel ouderwetse telefoon aan.
De grootte is voor mij prima. Ik kon ook bij de S7 al niet in de linker boven hoek komen met mijn duim en nu ook niet, maar op een of andere manier houd ik de S10 automatisch wat hoger vast, waardoor ik de extra lengte niet echt opmerk in de bediening.
De S7 had al een mooi scherm, ik denk niet dat je veel verschil gaat zien met op de S10(e) wat betreft schermkwaliteit.
Verder vallen me positief de geluidskwaliteit via de speakers, de snelheid en het gemak van face unlock op.
De camera (vooralsnog alleen bij slechte lichtomstandigheden) valt me ietwat tegen, maar misschien verwacht ik teveel wonderen en de vingerafdrukscanner onder het scherm werkt minder goed dan die op de S7.Door face unlock heb ik die minder vaak nodig gelukkig.

• ipje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:24
In Duitsland schijnt de uitrol naar Android 10 stabiele versie te zijn begonnen https://www.androidpolice...xy-s10-series-android-10/

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Ik kom ook van een S7 (eerst normale, later de Edge) en heb nu sinds ong. een maand een S10e. Het is een mooie upgrade, maar moet zeggen dat ik niet compleet de 'wow' heb van een nieuwe telefoon. Puur omdat de S7 ook al erg goed was qua snelheid en beeldkwaliteit. Dus niks ten nadele van de S10e, maar ik denk dat er tegenwoordig niet zo erg veel vernieuwing meer is. Ik heb echter de gewoonte om elke 2-3 jaar toch wel een nieuwe telefoon te kopen voor max. 500 euro. En dat was met mijn S7's ook wel nodig, omdat ze de nodige barstjes hadden. Deze S10e was voor mij de beste keus (via een Coolblue tweedekans dealtje kostte die maar 450 euro en was gewoon gloednieuw).

Een aantal voordelen die ik ondervind:
- Eindelijk geen fysieke home-knop meer
- Scherm over het hele oppervlak van de telefoon (dunne randen) ziet er erg mooi uit
- Camera met wide angle lens gebruik ik erg vaak
- Meer opslagruimte
- Net zo compact als de S7 en compacter dan de S7 edge.
- Eindelijk een nieuwere Android versie met geliktere lay-out

Nadelen tov de S7:
- Vingerafdrukscanner op lastige plaats
- Powerknop zit precies op dezelfde lijn als volume down. Beide indrukken maakt een screenshot. Echter druk ik deze 2 vaak per ongeluk tegelijk in, omdat dat de manier is dat ik de telefoon vastpak als ik op de powerknop wil drukken. Heb al tientallen zinloze screenshots gemaakt sinds ik deze telefoon heb :P

In eerste instantie vond ik het beeld van de S10e overigens wat fletser ogen dan de S7's die ik gehad heb. Na in de instellingen de 'display modus' op 'Levendig' te hebben gezet was het beeld weer zoals ik gewend was. En dat is gewoon top. Net zo goed of beter dan de S7. Ik heb ook wel eens goedkopere telefoons in handen gehad en dan zie je direct dat er een slecht scherm in zit. Is bij de S10e geen sprake van.

Als ik meer budget had, had ik mss wel liever de gewone S10 gehad, omdat dat gebogen scherm toch wel erg mooi is (mis dat wel een beetje tov mijn S7 Edge) en dat de vingerafdrukscanner onder het scherm zit spreekt me ook meer aan dan aan de zijkant (al hoor je verhalen dat ie minder snel scant dan die van de S10e). Echter vond ik die gewoon te duur.

Palomar wijzigde deze reactie 29-11-2019 13:15 (6%)

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:45
Palomar schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:07:
[...]
Als ik meer budget had, had ik mss wel liever de gewone S10 gehad, omdat dat gebogen scherm toch wel erg mooi is (mis dat wel een beetje tov mijn S7 Edge) en dat de vingerafdrukscanner onder het scherm zit spreekt me ook meer aan dan aan de zijkant (al hoor je verhalen dat ie minder snel scant dan die van de S10e). Echter vond ik die gewoon te duur.
ik heb een maand geleden de normale S10 gekocht voor 480 euro + een maandelijks opzegbaar abonnement bij tele2 welke ik meteen heb opgezegd. (11 euro + 30 euro aansluitkosten) = 521 euro totaal.

Daar kon ik 'm niet voor laten liggen.

Helaas nu niet meer mogelijk via Tele2 volgens mij....

• hsb85
Net ook de update naar One UI 2 uitgevoerd.
Wat is dat toch makkelijk met Frija, Odin en een paar minutjes tijd :)

• Hakki
Wat mij stoort aan de Android 10 versie en de Google navigatie: bij het schakelen naar home, moet je de animatie afwachten om verder te kunnen en te swipe te doen naar een ander home screen of een andere app te openen. Reduced animations staat aan, alsook animation scale allemaal op 0.5x. Lijkt me zelf dat die developer settings niks meer doet als ik het op 1x of volledig af zet.

• hsb85
Hakki schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:23:
Wat mij stoort aan de Android 10 versie en de Google navigatie: bij het schakelen naar home, moet je de animatie afwachten om verder te kunnen en te swipe te doen naar een ander home screen of een andere app te openen. Reduced animations staat aan, alsook animation scale allemaal op 0.5x. Lijkt me zelf dat die developer settings niks meer doet als ik het op 1x of volledig af zet.
Ik ben daarom al een tijdje overgestapt op de one ui home app ipv nova..

Moet alleen nog erg wennen aan de gestures ervoor. Om recent scherm omhoog te krijgen lukt me vaker niet dan wel...

• Hakki
Voorlopig even terug naar de Samsung gestures + one hand operation zone.. werkt vlotter (ben het ook gewoon zo)

• hsb85
Ik geef het nog een paar dagen wennen, maar gaat al wel makkelijker inmiddels. Misschien moet mijn tel ook aan mij wennen wanneer ik iets wil doen 🤓

• Garret1410
Hakki schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:23:
Ik begrijp je even niet. Als je swiped om naar je home screen te gaan, dan moet je de animatie afwachten om een andere app openen?

Ik weet niet hoe snel jij dan bent want voordat ik een andere app kan kiezen, is de animatie al klaar. Als ik echt m'n best doe lukt het me nog niet.
Als ik snel swipe naar home screen en dan heel snel naar recht of links swipe dan werkt dat gewoon en hoef ik niet te wachten. Lijkt erop dat de animatie gewoon wordt afgebroken.

Ik heb standaard animatie dus geen 0.5x of iets dergelijks.

Garret1410 wijzigde deze reactie 29-11-2019 23:15 (3%)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:49

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat ik voorlopig nog geen gestures ga gebruiken. De winst is vrij klein imo en er kan nog aardig wat mis gaan. Simpelweg knop drukken lukt me in veel situaties beter (zeker tijdens lopen of als ie in de auto hangt (bv op de parkeerplaats). Je wint een regel of 30 pixels aan de onderkant en wellicht wat betere overeenkomst qua kleuren, maar veel sneller werken lukte mij eigenlijk niet. Heb me ook nooit gestoord aan de menubalk of statusbalk, dus zie de noodzaak voorlopig ook niet. Je kunt er vast aan wennen, maar het is voor mij vooral anders doen omdat het kan en niet omdat het zoveel voordelen biedt. Ik zit ook nog wel regelmatig met mn ouders afbeeldingen te bekijken, maar die snappen al helemaal weinig van dergelijke besturing, dus laat het voorlopig lekker zo.

Martinspire wijzigde deze reactie 30-11-2019 01:24 (12%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:16
Hakki schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:23:
Even de update gedaan.. nog geen Gmail dark mode:(
En een paar aanpassingen via nicelock onderdelen (goodlock) werken ook niet meer.. beetje gewoon worden!

Edit: Gmail darkmode actief:)
Je kunt toch gewoon naar instellingen en donker thema kiezen :)

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• hsb85
Weet iemand een goed alternatief voor Linux on Dex? Userland wil niet goed werken voor mij. Vind een desktop browser en libreoffice wel erg handig wanneer ik deze gebruik.

• Hakki
GRAD85 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 06:28:
[...]

Je kunt toch gewoon naar instellingen en donker thema kiezen :)
Stond er niet onmiddellijk

• Garret1410
Hakki schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:09:
[...]

Stond er niet onmiddellijk
Gaat bij mij automatisch op donker als ik 'donkere stand' inschakeld.

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:26
bramv82 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:24:
[...]

ik heb een maand geleden de normale S10 gekocht voor 480 euro + een maandelijks opzegbaar abonnement bij tele2 welke ik meteen heb opgezegd. (11 euro + 30 euro aansluitkosten) = 521 euro totaal.

Daar kon ik 'm niet voor laten liggen.

Helaas nu niet meer mogelijk via Tele2 volgens mij....
Tele 2 (ook andere) hadden hele goede deals met de S10 ook met verlengen. Al snel 200 euro goedkoper dan de retail prijzen.

Helaas toen alleen met verlengingen en niet met nieuwe abboenementen waardoor je geen keuze had als je snel de S10 wilde hebben.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Hakki
Garret1410 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:14:
[...]
Ik weet niet hoe snel jij dan bent want voordat ik een andere app kan kiezen, is de animatie al klaar. Als ik echt m'n best doe lukt het me nog niet.
Als ik snel swipe naar home screen en dan heel snel naar recht of links swipe dan werkt dat gewoon en hoef ik niet te wachten. Lijkt erop dat de animatie gewoon wordt afgebroken.
Vreemd, ik blijf het wel voor hebben.
Als je een app die op je home staat open en dan omhoog swipet om terug te gaan naar de home, dan zie je het icoontje staan zonder de titel eronder? Pas als de animatie klaar is, komt de titel er weer onder een kan je een nieuwe actie doen?!
Heb het nog even geprobeerd nu.. soms werkt het naar behoren, maar soms minder..

Edit: beter na een reboot precies.. of toch als de apps open geweest zijn en gsm actief in gebruik is.. nog even verder proberen.

Hakki wijzigde deze reactie 01-12-2019 21:58 (7%)

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Ik heb alle 'grotere' toestellen gehad van Samsung sinds de S7 Edge tot de S10. Daarna even met de S10e zitten spelen van een maat en was toch erg enthousiast geworden. S10 teruggestuurd binnen de 14 dagen regeling en een S10e gekocht. Totaal geen spijt van.

Wat ik beter vind:
- Veel minder gebogen scherm, ook makkelijker met protectors.
- 1 ronde camera hole aan de voorkant in plaats van een lange ovale.
- Old style fingerprint aan de zijkant die sneller en betrouwbaarder werkt.
- Makkelijker te bedienen met 1 hand

Wat ik soms mis:
- De 2x tele-camera

• Hakki
@Garret1410 krijg jij bij opstarten van de camera app ook de melding om voice-control te activeren?
Als ik af laat staan, blijft de melding telkens komen.. dus moet wel aanzetten

Hakki wijzigde deze reactie 02-12-2019 20:56 (68%)

• Garret1410
Hakki schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:44:
[...]

Vreemd, ik blijf het wel voor hebben.
Als je een app die op je home staat open en dan omhoog swipet om terug te gaan naar de home, dan zie je het icoontje staan zonder de titel eronder? Pas als de animatie klaar is, komt de titel er weer onder een kan je een nieuwe actie doen?!
Heb het nog even geprobeerd nu.. soms werkt het naar behoren, maar soms minder..

Edit: beter na een reboot precies.. of toch als de apps open geweest zijn en gsm actief in gebruik is.. nog even verder proberen.
Ik snap wat je bedoelt. Heb het getest en als ik naar Home swipe en even wacht dan duurt het heel even voordat de tekst eronder komt en moet ik even wachten voordat ik dezelfde of andere app kan kiezen.

Maar als ik na het omhoog swipen, heel snel dezelfde of een andere app aanklik dan gaat het wel goed. Op zich wel vreemd, alsof het ergens op wacht. Als ik snel m'n vinger op de homescreen druk dan is de tekst er ook meteen.

Voice control melding krijg ik niet. Heeft dat misschien met Bixby te maken want dat gebruik ik niet.

Garret1410 wijzigde deze reactie 02-12-2019 23:04 (9%)

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 00:40
Executor16 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:50:
[...]

Ik heb alle 'grotere' toestellen gehad van Samsung sinds de S7 Edge tot de S10. Daarna even met de S10e zitten spelen van een maat en was toch erg enthousiast geworden. S10 teruggestuurd binnen de 14 dagen regeling en een S10e gekocht. Totaal geen spijt van.

Wat ik beter vind:
- Veel minder gebogen scherm, ook makkelijker met protectors.
- 1 ronde camera hole aan de voorkant in plaats van een lange ovale.
- Old style fingerprint aan de zijkant die sneller en betrouwbaarder werkt.
- Makkelijker te bedienen met 1 hand

Wat ik soms mis:
- De 2x tele-camera
je had dus een s10+ bedoel je :+
en de vingerscanner op de s10 doet het bij mij in letterlijk 1 seconde..

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: https://i.imgur.com/sACbp8k.png

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:18:
[...]

je had dus een s10+ bedoel je :+
en de vingerscanner op de s10 doet het bij mij in letterlijk 1 seconde..
Van de S9+ naar de S10+ gegaan (was weer een mm groter oid). Toen naar de normale S10 voordat ik definitief overstapte op de S10e.

De ultrasonic fingerprint reader is volgens mij inmiddels wel iets verbeterd dan op de dag van release maar kan naar mijn mening nog steeds niet op tegen de fysieke reader op de S10e die ik in mijn zak al unlock tijdens het pakken. Ik vond het maar irritant en zou het ook niet jammer vinden als hij gaat verdwijnen zoals de geruchten deze week doen geloven.

https://www.forbes.com/si...eature-on-the-galaxy-s11/

• Lynox
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-01 23:01
Android 10 met One UI 2 is nu OTA bij mij aan het downloaden!

PSN: Lynox08 || NN: Lynox5 || Steam: Lynox

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:58
Lynox schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:25:
Android 10 met One UI 2 is nu OTA bij mij aan het downloaden!
Hier nog niks, heb je wel een Nederlands Toestel? (PHN/PHN)

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 25-01 13:27
Hier ook nog niks op een Nederlands toestel.

• RekZ
  • Niet online
Ook niks hier...

• Lynox
Sahi_NL schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:25:
[...]

Hier nog niks, heb je wel een Nederlands Toestel? (PHN/PHN)
XEO/PHN, XEO/XEO is wat ik zie staan bij de sw-versie serviceprovider. S10e via mobiel.nl gekocht destijds.

Iemand een idee waarom 'meer opties' uitgegrijsd is bij de gestures? Ik wil juist graag de 'stock' android gestures gebruiken maar mag dat nu niet?

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-01 20:46
Lynox schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:19:
[...]

Iemand een idee waarom 'meer opties' uitgegrijsd is bij de gestures? Ik wil juist graag de 'stock' android gestures gebruiken maar mag dat nu niet?
Je gebruikt waarschijnlijk een andere launcher dan One UI. Zag net op Reddit een tip daarover, je moet One UI gebruiken.

• Lynox
Guzanni schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:26:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk een andere launcher dan One UI. Zag net op Reddit een tip daarover, je moet One UI gebruiken.
Las dat net ook idd! Gebruik Nova Launcher. One UI zal dan wel even weer wennen zijn, maar heb het er dan wel voor over.

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:18
Guzanni schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:26:
[...]

Is dst gewoon de standaard launcher van Samsung?

PSN: Mondaatje

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-01 20:46
Monda schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:54:
[...]

Is dst gewoon de standaard launcher van Samsung?
Dat klopt

• NegativeFreak
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-01 13:15
Zojuist handmatig, download via Frija, mijn S10+ bijgewerkt naar Android 10.
Geen enkele problemen gehad met bijwerken, ging vrij snel met behoudt van data.

Betreft een PHN/PHN device met OXM als CSC.
Hoef ik nu in ieder geval niet te wachten op Samsung / Vodafone.

Diablo 3 - WoW - Steam

• levdlevd
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-01 18:59
NegativeFreak schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:46:
Zojuist handmatig, download via Frija, mijn S10+ bijgewerkt naar Android 10.
Geen enkele problemen gehad met bijwerken, ging vrij snel met behoudt van data.

Betreft een PHN/PHN device met OXM als CSC.
Hoef ik nu in ieder geval niet te wachten op Samsung / Vodafone.
heb je auto of manual gebruikt? ik heb phn/phn sm-g975f_oxm_phn maar vind geen firmware. of doe je manual? wat vul je in bij phone?

• Megapaul
  • Laatst online: 20:48
levdlevd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:25:
[...]

heb je auto of manual gebruikt? ik heb phn/phn sm-g975f_oxm_phn maar vind geen firmware. of doe je manual? wat vul je in bij phone?
Bovenaan DBT invoeren, dan Haalt Frija de Duitse firmware op welke ook OXM als CSC heeft.
De Duitse (DBT) Firmware is precies hetzelfde als de Nederlands Firmware (PHN)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• levdlevd
Ah ok top en je kunt gewoon upgraden zonder dataverlies?

• Megapaul
  • Laatst online: 20:48
levdlevd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:37:
Ah ok top en je kunt gewoon upgraden zonder dataverlies?
Dat kan bij het flashen gebruik je HOME_CSC_OXM om je data te behouden.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• levdlevd

• NegativeFreak
levdlevd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:25:
[...]

Megapaul was eerder maar exact wat hij beschrijft. En HOME_CSC_OXM gebruiken voor behoudt van data.
Dan gaat het helemaal goed komen :)

Ik had, nadat Odin klaar was, dat hij ging rebooten. Zag heel kort weer het android scherm met de tekst "erasing" maar dat was met 2 seconde weer weg en toen ging hij weer verder en bleef op het Samsung logo 'hangen'. Daarna krijg je te zien dat hij Apps gaat optimaliseren (436 bij mij) en dan kun je weer verder.

Heb nog niets gevonden dat ik mis of kwijt ben.

Veel plezier!

Diablo 3 - WoW - Steam

• levdlevd
Werkt als een trein allemaal, top geen gewacht meer.

• Lynox
Battery life lijkt slechter na de update naar android 10. Surprise surprise, altijd hetzelfde probleem bij updaten. Heb de cache partition al gecleared, maar geen zin in een volledige reset. Iemand anders al ergens andere tips/tricks tegengekomen?

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:24
Lynox schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:24:
Battery life lijkt slechter na de update naar android 10. Surprise surprise, altijd hetzelfde probleem bij updaten. Heb de cache partition al gecleared, maar geen zin in een volledige reset. Iemand anders al ergens andere tips/tricks tegengekomen?
Zo gaat het altijd en dat forceert je weer over paar maanden voor een nieuwe telefoon te gaan.

Doen ze slim hoor....

• Kenny1001
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-01 23:47
Ik sta na een bootloop en wat problemen op android 10 en 2.0 UI. so far so good.
Batterij LIJKT verbeterd. de "iphone" gestures zijn leuk, verder is het os heel responsief. Dus weinig/geen klagen.

• Swizzler24
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-01 11:17
Begint een beetje standaard te worden dat de batterijduur na elke update slechter wordt.

• Sahi_NL
Hier komt net Android 10 met One UI 2 OTA binnenvallen. Op een Nederlands toestel!

Sahi_NL wijzigde deze reactie 05-12-2019 07:54 (25%)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:20
Sahi_NL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:49:
Hier komt net Android 10 met One UI 2 OTA binnenvallen. Op een Nederlands toestel!

[Afbeelding]
Op mijn Nederlandse S10 helaas nog geen One UI 2 OTA..

Edit: Nu krijg ik hem ook binnen!

Jassy wijzigde deze reactie 05-12-2019 11:35 (5%)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• remsie
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01:32
Hier komt ie ook net binnen, op een NL toestel, leuk 😀

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

Ik ben al jaren een blije gebruiker van de Nova Launcher. Wat zou de reden zijn om over te stappen op One UI 2?

Steam

• Sahi_NL
demo31051987 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:15:
Ik ben al jaren een blije gebruiker van de Nova Launcher. Wat zou de reden zijn om over te stappen op One UI 2?
Als je de Android 10 Gestures wil gebruiken ipv de knoppenbalk (recent, Home, Back). Ik heb net weer even geprobeerd One UI te gebruiken ipv Nova, maar ben weer snel terug.

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

Sahi_NL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:44:
[...]

Als je de Android 10 Gestures wil gebruiken ipv de knoppenbalk (recent, Home, Back). Ik heb net weer even geprobeerd One UI te gebruiken ipv Nova, maar ben weer snel terug.
Ik gebruik binnen Nova ook gewoon de gestures (Android 9), dus het swipen naar boven. Daar gebruik ik Nicelock / Goodlock voor :)

Steam

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:48
Vind OneUI launcher vooral net te beperkt...

Heb altijd veel 'ruimte' op mijn scherm in nova (nu 6x8 op het startscherm, vs 5x6 in oneui), kleinere icons ivm het aantal, app lijst waar ik doorheen kan scrollen ipv verschillende paginas.

Het enige wat je mist zijn gestures inderdaad (en die worden blijkbaar niet beschikbaar gesteld voor 3rd party launchers dus daar zal ook niet snel verandering in komen)

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@Sahi_NL @demo31051987 @m0ridin Ik maak gebruik van de Microsoft launcher. Daar heb ik zojuist het gesture menu aangezet, en dat werkt gewoon.
Dus het lijkt dan vooral een issue te zijn van de Nova launcher.
Zoals @demo31051987 ook al zei over Nova ben ik al enkele jaren een tevreden gebruiker van de Microsoft launcher.

Ik vind het vooral makkelijk dat je eenvoudig van telefoonmerk kunt wisselen zonder dat je heel erg moet wennen aan de launcher van dat merk.

• m0ridin
  • Laatst online: 21:48
@nimc Heeft die launcher niet zelf een aantal gestures ingebouwd oid? Nova heeft ook een aantal gestures en heb me niet verdiept in de details, maar zag in nova settings de melding dat (native?) android 10 gestures niet beschikbaar waren voor 3rd party launchers oid... (zie hem nu niet meer, dus weet niet meer precies wat er stond)

*Edit*

Wat ik hier ook lees: https://www.androidpit.com/android-10-gestures

The new Android 10 gestures work on smartphones that run Stock Android or Android One software. That means Made by Google Pixel phones are supported, of course, as well as some other manufacturers such as Nokia. Brand's that add their own software customization to Android, such as Samsung with its OneUI, have their own navigation and gesture systems.

m0ridin wijzigde deze reactie 05-12-2019 09:25 (39%)

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:35
Update komt hier nu ook binnen op een NL toestel, totale omvang 1988.94 MB + beveiliginspatch 1 december 2019

• musicfreak
NIMIC schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:18:
ben ik al enkele jaren een tevreden gebruiker van de Microsoft launcher.
Ik heb op mijn vorige smartphone (Motorola G5 plus) ook een tijdje de Microsoft launcher gebruikt. Had daarvoor Nova.
Vond de MS launcher prima werken, het zit goed in elkaar echter m'n batterij ging een stuk minder lang mee, deze launcher verbruikte bij mij relatief veel. Heb jij daar geen last van? Ben daarna weer teruggegaan naar Nova.

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@musicfreak ik kom ook van de Motorola G5 plus. Volgens mij was dat wel een tijd je een probleem, maar Nova vond ik te ingewikkeld. Volgens mij is het later wel opgelost.

De Android 10 update komt nu ook binnen op mijn S10E.

• Devian
  • Laatst online: 22:40
musicfreak schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:33:
[...]

Ik heb op mijn vorige smartphone (Motorola G5 plus) ook een tijdje de Microsoft launcher gebruikt. Had daarvoor Nova.
Vond de MS launcher prima werken, het zit goed in elkaar echter m'n batterij ging een stuk minder lang mee, deze launcher verbruikte bij mij relatief veel. Heb jij daar geen last van? Ben daarna weer teruggegaan naar Nova.
Ik zit ook al een tijdje op de Microsoft Launcher, en ervaar zelf geen batterij problemen (meer).

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-01 17:17

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Hhhhm ik heb nu Android op mijn S10+ en ik had gelezen dat Gmail dan eindelijk ook donker zou worden maar dat is niet zo... Hoe krijg ik Gmail nou eindelijk een keer donker via de donkere modus die ingebouwd is?

• Vachan1990
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-01 14:39
EnigmaNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:15:
Hhhhm ik heb nu Android op mijn S10+ en ik had gelezen dat Gmail dan eindelijk ook donker zou worden maar dat is niet zo... Hoe krijg ik Gmail nou eindelijk een keer donker via de donkere modus die ingebouwd is?
Gaat vanzelf (als je system wide dark mode aan hebt), ander kan je het via de settings instellen

• remsie
  • Laatst online: 01:32
EnigmaNL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:15:
Ik moest de donkere modus een keer opnieuw activeren voordat hij donker werd (weet niet of het toeval was) maar nu is alles donker.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Ik had system wide dark mode aangezet maar Gmail luisterde er niet naar, maar zonder iets gedaan te hebben is Gmail nu ineens wel donker dus het probleem heeft zichzelf opgelost. Bijzonder maar ik ben blij dat het werkt :P.

• DutchLegendX
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:22
Net Android 10 ook geïnstalleerd, nu wil ik graag alle apps even updaten maar krijg een melding van Google Chrome: snel en beveiligd dat ik deze niet kan updaten. Cache al verwijderd en app er al af gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar de update kan niet geïnstalleerd worden. Iemand nog een andere oplossing?

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-01 18:50
Hier nog niet beschikbaar op een Belgisch toestel (LUX/LUX) :(

• Yellax
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-01 14:07
m0ridin schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:22:
@nimc

Wat ik hier ook lees: https://www.androidpit.com/android-10-gestures

The new Android 10 gestures work on smartphones that run Stock Android or Android One software. That means Made by Google Pixel phones are supported, of course, as well as some other manufacturers such as Nokia. Brand's that add their own software customization to Android, such as Samsung with its OneUI, have their own navigation and gesture systems.
Ben zelf ook een fan van nova launcher en vind het jammer dat de gestures (nog) niet werken. Hopelijk komt het nog. Heb het even geprobeerd met one ui en moet zeggen dat het wel lekker werkt maar is voor mij geen reden om weer naar one ui te gaan. Heb nu nog de oude gestures aanstaan met de 3 streepjes en die voldoet prima.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Waar staat dual bluetooth tegenwoordig? In Android 9 kon ik heel makkelijk geluid afspelen op 2 bluetooth speakers maar de optie kan ik nu niet vinden. Ik heb het 1x werkend gehad want toen kwam er een popup waarin ik dat kon instellen maar die kan ik nu niet meer vinden...

• NegativeFreak
Voor de mensen die All Call Recorder (ACR) gebruiken. Met Android 10 zal pas, als je de App weer opent, aangeven worden dat er een extra instelling aangezet moet worden, anders wordt er niets opgenomen.

Instellingen > Toegankelijkheid > Geïnstalleerde services > ACR > slider op AAN.

Deze werkt zonder Root, de andere partij is wel zacht qua stem maar met hoog volume prima hoorbaar. Heerlijke tool.

Diablo 3 - WoW - Steam

• RekZ
  • Niet online
NegativeFreak schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:52:
Voor de mensen die All Call Recorder (ACR) gebruiken. Met Android 10 zal pas, als je de App weer opent, aangeven worden dat er een extra instelling aangezet moet worden, anders wordt er niets opgenomen.

Instellingen > Toegankelijkheid > Geïnstalleerde services > ACR > slider op AAN.

Deze werkt zonder Root, de andere partij is wel zacht qua stem maar met hoog volume prima hoorbaar. Heerlijke tool.
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom een tool als deze niet standaard in Android zit.

• Octopuz
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
RekZ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:54:
[...]

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom een tool als deze niet standaard in Android zit.
In sommige regio's is deze functie wel actief, in andere niet.
Overigens als je ACR uit de Galaxy Store haalt, kan hij wel zien welke nummers er bij de opnames horen. Dan heeft de app meer rechten dan als je hem uit de Play Store haalt.

• NegativeFreak
RekZ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:54:
[...]

Daar heb je een goed punt, dat snap ik ook niet (misschien in 11?). Zeker een nodige tool om je te kunnen weren tegen bedrijven die andere dingen beweren dan telefonisch afgesproken. Maar dat is een andere discussie.

Diablo 3 - WoW - Steam

• superduper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-01 10:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hoe kan je dat nu concluderen na 1-2 dagen? Massa's apps gaan updaten, je bent ongetwijfeld zelf ook meer aan het uitvogelen waardoor het imo logisch is dat de eerste dagen na een grote update de batterij iets sneller leeg is. Pas als je dit weken achtereen continue ziet is er mogelijk iets structureels aan de hand,.

• akerssies
  • Laatst online: 00:09
Hebben meer mensen het probleem dat de 'recente applicatie' knop niet meer werkt?
Ik heb de cache al geleegd maar dit helpt helaas niet.

Edit: oplossing gevonden, via package disabler had ik meerder applicaties uitgezet. Deze allemaal weer aangezet en het werkt weer. Nu maar even uitvogelen welke hiervoor zorgt.

akerssies wijzigde deze reactie 05-12-2019 12:13 (39%)

• RekZ
  • Niet online
akerssies schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:05:
Hebben meer mensen het probleem dat de 'recente applicatie' knop niet meer werkt?
Werkt hier gewoon naar behoren.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:20
akerssies schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:05:
Ik had ook een paar gekke dingen met de startknop en recente apps. Ik heb alles zo ingesteld zoals het was (In instellingen naar Navigatiebalk) en alles werkt weer naar behoren.

Zal dit weekend de telefoon helemaal opnieuw gaan installeren, zoals het hoort bij een nieuwe Android versie..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:17

Saven

Administrator

Lekker dan die Android 10 update voor Galaxy S10. Met die nieuwe gesture swipes. Nu een lelijke button onderin bij het toetsenbord om het toetsenbord in te klappen :') :r. En hoe kom ik vanaf het homescreen in mn task switcher/multitask? :r

Krijg stiekem toch spijt van m'n iOS switch naar Android. Bij iOS wordt wel wat beter nagedacht over deze kleine (imo frustrerende) details :N

Saven wijzigde deze reactie 05-12-2019 12:33 (6%)

• RekZ
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:30:
Lekker dan die Android 10 update voor Galaxy S10. Met die nieuwe gesture swipes. Nu een lelijke button onderin bij het toetsenbord om het toetsenbord in te klappen :') :r. En hoe kom ik vanaf het homescreen in mn task switcher/multitask? :r

Krijg stiekem toch spijt van m'n iOS switch naar Android. Bij iOS wordt wel wat beter nagedacht over deze kleine (imo frustrerende) details :N

[Afbeelding]
Hier heb ik dat niet, maar ik gebruik dan ook gewoon het standaard Keyboard en niet die van Swiftkey...

• Saven

Saven

Administrator

RekZ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:35:
[...]

Hier heb ik dat niet, maar ik gebruik dan ook gewoon het standaard Keyboard en niet die van Swiftkey...
Heb ik geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Heb je wel je swipes ingeschakeld, en niet het 'oude' android bottom menu voor de navigatie enz?

• RekZ
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:36:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Heb je wel je swipes ingeschakeld, en niet het 'oude' android bottom menu voor de navigatie enz?
Ja, ik gebruik altijd swipes. Mijn Samsung toesenbord en onderste balk zijn gewoon hetzelfde gebleven bij de update naar Android 10.

edit: oh wacht je bedoeld swipes als nieuwe feature? Die gebruik ik niet...

RekZ wijzigde deze reactie 05-12-2019 12:39 (9%)

• Saven

Saven

Administrator

RekZ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:38:
[...]

Ja, ik gebruik altijd swipes. Mijn Samsung toesenbord en onderste balk zijn gewoon hetzelfde gebleven bij de update naar Android 10.

edit: oh wacht je bedoeld swipes als nieuwe feature? Die gebruik ik niet...
Ah nice, heb even zitten zoeken, maar er was een ver verborgen optie om deze knop aan/uit te zetten :D . Natuurlijk met bijbehorende vage omschrijving en titel :')

Thanks iig :P

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:55
Saven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:40:
[...]

Ah nice, heb even zitten zoeken, maar er was een ver verborgen optie om deze knop aan/uit te zetten :D . Natuurlijk met bijbehorende vage omschrijving en titel :')

Thanks iig :P
Waar heb je m gevonden? Had zelf de knop nog niet gevonden

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:14
Bij instellingen even zoeken op " navigatiebalk " , daar kan je de instellingen wijzigen.

Anders via instellingen naar display, daaronder staat de optie navigatiebalk, alwaar de gestures kunnen worden aangepast.

Nol_NL wijzigde deze reactie 05-12-2019 13:21 (43%)

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 00:40
Ook maar even updaten, ben benieuwd :p

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S10 - PC: https://i.imgur.com/sACbp8k.png

• tweakerjunior
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 24-01 20:53
Wel fijn dat je de oude navigatie gestures kan blijven gebruiken.

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-01 00:14
Erg jammer dat ABN Amro wallet niet meer werkt met Android 10..

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik heb hem ook binnen en geïnstalleerd. Alleen nu zie ik geen meldingen meer op het lockscreen. Ik moet eerst op het icoontje klikken op een melding uit te klappen. Kan dit ook anders? Ik kan het namelijk niet vinden en vind het toch wel fijn dat ik direct mijn Whatsapp meldingen kan lezen.

Edit: wanneer je zoekt naar meldingen, naar beneden scrolt, dan kun je klikken op meldingen vergrendelscherm. Hier kun je hem op details zetten.

-Bas wijzigde deze reactie 05-12-2019 16:09 (20%)

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:42
Jamesl schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:52:
Erg jammer dat ABN Amro wallet niet meer werkt met Android 10..
Sowieso werkt deze niet meer vanaf 20 januari. Ik heb een kortingscode gekregen voor een 'wearable' en betaal nu met een sleutelhanger. Op zich ook handig, maar inderdaad erg jammer dat het niet meer met je telefoon kan.

• tweakerjunior
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 24-01 20:53
Weet iemand hoe ik dat edgescreen swipe stuk kan ophogen ? Het zit in de weg bij het terug swipen bij de nieuwe gestures.

• levdlevd
Voor Android 10 zag ik berichtjes van Whatsapp binnenkomen zeg maar als ballonnetje wanneer je gewoon op je telefoon aan het werk bent, dat zie ik niet meer in 10 op de een of andere manier alleen maar een whatsapp icoontje bovenin. Iemand een idee hoe dit te herstellen

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:41
Weet iemand waar ik mijn "apps die nooit sluimeren" kan terug vinden?
Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True