Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
rolandos582 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:04:
Ik zit nu al een tijdje met de ellende dat QR codes niet werken, gezien dat steeds meer toevoeging gaat krijgen moet ik het dus maar oplossen.

Er zal ongetwijfeld iets uitgezet zijn met package disabler pro wat dit veroorzaakt, heeft iemand een soortgelijk probleem gelost en opgelost?
Geen package disabler pro gebruiken als je niet weet wat je uit moet zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 20:00
Hallo, ik heb voor mijn vrouw een paar weken terug via Belsimpel een Samsung S10 gekocht. En wat later de S10e voor mij. De S10e heeft ondertussen de Beveiligingspatch van 01 juli 2019 ontvangen. Echter de S10 heeft nog steeds de Beveiligingspatch van 01 april 2019. Ondanks via instellingen Software - update en dan downloaden en installeren komt er geen update. Telefoon geeft aan dat hij reeds de laatste versie heeft. Kan iemand mij aangeven waar en hoe de S10 alsnog kan worden ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
pappaleone schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:32:
[...]

Geen package disabler pro gebruiken als je niet weet wat je uit moet zetten 8)7
Dat uiteraard, maar ik heb het voor de zekerheid gecheckt en ben er nog steeds niet achter wel proces het triggerd. Alles zou goed moeten staan. Maar de ellende is het weer opnieuw activeren, dat gaat een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kordouble schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:39:
Hallo, ik heb voor mijn vrouw een paar weken terug via Belsimpel een Samsung S10 gekocht. En wat later de S10e voor mij. De S10e heeft ondertussen de Beveiligingspatch van 01 juli 2019 ontvangen. Echter de S10 heeft nog steeds de Beveiligingspatch van 01 april 2019. Ondanks via instellingen Software - update en dan downloaden en installeren komt er geen update. Telefoon geeft aan dat hij reeds de laatste versie heeft. Kan iemand mij aangeven waar en hoe de S10 alsnog kan worden ge-update?
Tja: hier is al zo vaak gezegd, dat Belsimpel toestellen verkoopt die "niet voor de Nederlandse markt" bestemd zijn!

Waarschijnlijk heb je nu een CSC-mismatch, heb je de pop-up "SIM-card changed" (in een vreemde taal waarschijnlijk) genegeerd etc...

Kun je naar Software Info gaan op je toestel, naar beneden scrollen en zeggen wat er bij "Software Serviceprovider" staat (screenshot)?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49
Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de volumeknop altijd het chromecast volume bedient zolang Spotify staat te spelen via het apparaat in kwestie? Op dit moment zit ik om de haverklap mediavolume, beltoonvolume of iets anders aan te passen als ik de muziek harder of zachter wil zetten.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
henklbr schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:08:
[...]

Tja: hier is al zo vaak gezegd, dat Belsimpel toestellen verkoopt die "niet voor de Nederlandse markt" bestemd zijn!

Waarschijnlijk heb je nu een CSC-mismatch, heb je de pop-up "SIM-card changed" (in een vreemde taal waarschijnlijk) genegeerd etc...

Kun je naar Software Info gaan op je toestel, naar beneden scrollen en zeggen wat er bij "Software Serviceprovider" staat (screenshot)?
Ben inderdaad wat je aangaf al tegengekomen, echter was niet in de mogelijkheid om bij de in gebruikname aanwezig te zijn dit heeft mijn dochter op zich genomen. En die heeft al jaren Samsung. Ik zal zodra ik de mogelijkheid heb een screenshot van Service provider maken. Op dit moment is ze aan het werk. In ieder geval alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08-2022
Hallo allemaal.
Ik ben de tevreden gebruiker van een S10. Sinds de laatste update van Samsung (juli) en of Spotify werkt deze laatste niet meer. Zodra ik Spotify aanklik blijft hij continu opnieuw laden, logo van Spotify flitst voorbij, volgende scherm en opnieuw en opnieuw en opnieuw. Op al mijn andere toestellen werkt het prima. Heb programma al gestopt, cache geleegd, verwijdert, toestel uit, dan cache legen. Opnieuw opstarten, Spotify app opnieuw installeren, hoef niet opnieuw aan te melden ??, en alles begint opnieuw.
Mogelijk dat iemand hier de oplossing weet.
Zag op Spotify forum dat meer S10 gebruikers na de laatste update hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19
Soulmate13 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:03:
Hallo allemaal.
Ik ben de tevreden gebruiker van een S10. Sinds de laatste update van Samsung (juli) en of Spotify werkt deze laatste niet meer. Zodra ik Spotify aanklik blijft hij continu opnieuw laden, logo van Spotify flitst voorbij, volgende scherm en opnieuw en opnieuw en opnieuw. Op al mijn andere toestellen werkt het prima. Heb programma al gestopt, cache geleegd, verwijdert, toestel uit, dan cache legen. Opnieuw opstarten, Spotify app opnieuw installeren, hoef niet opnieuw aan te melden ??, en alles begint opnieuw.
Zag op Spotify forum dat meer S10 gebruikers na de laatste update hier last van hebben.
Geen S10, maar s10+. Geen probleem met Spotify bij mij. Juli-update Samsung en versie 8.5.17.676 (29 juli) van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
@henklbr heb printscreen gemaakt maar het lukt me niet om dit te plaatsen, kan wel de gegevens overtypen en dit is:
Sw-versie serviceprovider
SAOMC_SM-G973F_OXM_BTU_PP_0017
RF8M50W3ZVD
BTU/BTU,BTU/CRO

Hopelijk is het nog te herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Soulmate13 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:03:
Hallo allemaal.
Je moet niet alleen de cache legen maar ook de gegevens wissen (zodat ie dus reset). Al is dat hetzelfde als verwijderen en opnieuw installeren eigenlijk.
Hopelijk helpt dat wel

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kordouble schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:36:
@henklbr heb printscreen gemaakt maar het lukt me niet om dit te plaatsen, kan wel de gegevens overtypen en dit is:
Sw-versie serviceprovider
SAOMC_SM-G973F_OXM_BTU_PP_0017
RF8M50W3ZVD
BTU/BTU,BTU/CRO

Hopelijk is het nog te herstellen
Dank voor de info

Het toestel is bestemd voor Kroatië T-Mobile!

Heb je daar nu een Engelse SIM-kaart in zitten? En heb je je toestel zelf geflasht met Odin?

Indien niet, dan heeft je verkoper zitten kloten met je toestel!

CRO, T-Mobile Kroatië, is een CSC die zit in Multi-CSC ODX

Je huidige CSC, BTU (United Kingdom UN-branded) zit niet in Multi-CSC ODX, maar in Multi-CSC OXM!

Als je dit niet zelf gedaan hebt, zou ik een klacht indienen bij de Consumentenbond.
Het wordt eens tijd dat Belsimpel transparanter wordt met bv melden op hun site dat ze "geïmporteerde toestellen" verkopen...

[ Voor 34% gewijzigd door henklbr op 07-08-2019 19:03 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Zijn er hier nog mensen die de herinneringen uit de Google app gebruiken? Ik merk de laatste tijd dat ik van die herinneringen geen enkele melding meer krijg op de ingestelde tijd, terwijl ik die vroeger wel gewoon kreeg. Iemand die dat probleem herkent? Meldingsinstellingen staan gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
henklbr schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:53:
[...]

Dank voor de info

Het toestel is bestemd voor Kroatië T-Mobile!

Heb je daar nu een Engelse SIM-kaart in zitten? En heb je je toestel zelf geflasht met Odin?

Indien niet, dan heeft je verkoper zitten kloten met je toestel!

CRO, T-Mobile Kroatië, is een CSC die zit in Multi-CSC ODX

Je huidige CSC, BTU (United Kingdom UN-branded) zit niet in Multi-CSC ODX, maar in Multi-CSC OXM!

Als je dit niet zelf gedaan hebt, zou ik een klacht indienen bij de Consumentenbond.
Het wordt eens tijd dat Belsimpel transparanter wordt met bv melden op hun site dat ze "geïmporteerde toestellen" verkopen...
Ik vermoed dat dit een geretourneerd toestel is, waarmee de vorige eigenaar heeft lopen 'kloten'. Dat is mij ook al een keer overkomen bij Belsimpel. Ik zou het toestel retourneren en je geld terugvragen als het nog kan, en met een grote boog om Belsimpel heenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Laatste tijd toch vaak last van dat de tekst die in notificaties staan gewoon simpelweg blank is, en dus niet te lezen is?!. Laatste securitypatch staat er op en ook soft reset gedaan.
Geen enkel idee verder, iemand?
Photo: https://s.amsu.ng/8VjUpjjKeYoN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

SilencerNL

No remorse

DutchLegendX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:13:
Laatste tijd toch vaak last van dat de tekst die in notificaties staan gewoon simpelweg blank is, en dus niet te lezen is?!. Laatste securitypatch staat er op en ook soft reset gedaan.
Geen enkel idee verder, iemand?
Photo: https://s.amsu.ng/8VjUpjjKeYoN
Ik heb dat ook regelmatig. Ik vermoed dat het komt door het automatisch switchen tussen de light en dark theme, waarbij de tekstkleur soms niet wordt meegenomen. Ik zie dit namelijk alleen in de ochtend, als ik wakker wordt.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 17:27
Gebruikt er hier iemand 'Bixby'? Hoe zit het met de mogelijke privacy issues daarvan, en hoe wordt dat verwerkt door de gerelateerde partijen (Foursquare e.a.)? Heeft iemand zich daar toevallig al in verdiept? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:25
Mijn vriendin is overgestapt van iPhone naar S10, en dat gaat in principe prima. Het grootste probleem wat ze heeft is dat ze niet makkelijk foto's van whatsapp kan opslaan in de Samsung galerij. Ik heb van alles geprobeerd, maar uiteindelijk lukt het om eerst de foto up te loaden naar Google Photo's en vanuit daar de foto op te slaan op de telefoon zelf. Dan komt de foto uiteindelijk in de Samsung Galerij terecht. Maar direct vanuit Whatsapp lukt om 1 of andere reden niet.

Voor normaal gebruik van foto's gebruikt ze Google Photo's, maar er is een kinderopvang app waarbij je ook foto's kan uploaden (soort van dagboek). Vreemd genoeg kan je in die app alleen foto's uploaden vanuit de standaard Samsung Galerij.

Naar mijn idee gaan er drie dingen 'fout':
- Whatsapp staat niet (meer?) toe om foto's direct op te slaan op je telefoon (wel alle foto's, maar dat is ook niet de bedoeling)
- Je kan de foto's vanuit Whatsapp wel weergeven in de Samsung Galerij, maar dan wordt hij niet opgeslagen (je kan ook niet uploaden naar de Samsung Galerij)
- De kinderopvang app heeft niet de mogelijkheid om een andere lokatie/app te kiezen waar vanuit je foto;s kan uploaden...

Weet iemand hier een oplossing voor zodat mijn vriendin niet elke keer weer Samsung de schuld geeft en roept dat de iPhone veel beter was :') :P. En eerlijk is eerlijk, dit is ook extreem onhandig :D
Of kijk ik heel hard ergens overheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:04
Ik snap je problemen ivm whatsapp fotos niet zo goed.. of ik zie deze problemen niet.

Whatsapp maakt standaard een album aan in Samsung galerij (staat verborgen bij mij, maar kan je opnieuw laten verschijnen). Van daaruit kan je aan alle foto's.
Als je 1specifieke foto wenst te delen vanuit whatsapp, dan heb je inderdaad de standaard optie niet voor in de galerij te plaatsen (want staat er al in?). Ik heb een andere file manager (Solid Explorer), waardoor die een extra sharingsoptie biedt om te gaan opslaan naar een gewenste locatie (app is trouwnes een aanrader!)
Wat betreft die kinderopvang app, dat zal dan eerder aan de app liggen? Maar als die fotos standaard in de samsung galerij staan, dan zou die app er ook moet aan kunnen.. Gewoon wijzigen van album (niet je album camera, maar wel de album van whatsapp). Printscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
Ik heb mijn S10 Plus weer weggedaan, de batterij vond ik niet helemaal geweldig.
En werd weer tijd voor iets anders :P

knip

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 09-08-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Aggressor schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:01:
Ik heb mijn S10 Plus weer weggedaan, de batterij vond ik niet helemaal geweldig.
En werd weer tijd voor iets anders :P

Nu heb ik al mijn samsung accessoires weer te koop. (V&A)
succes hoezo de batterij niet geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
pappaleone schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

succes hoezo de batterij niet geweldig?
elke dag wel aan de oplader.... ongeveer 5 uur SoT.
Andere doen het bijvoorbeeld veel beter, zoals de Op7 Pro, De huawei mate series, en de P series (p30)
En persoonlijk vond ik de camera ook niet heel super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Aggressor schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

elke dag wel aan de oplader.... ongeveer 5 uur SoT.
Andere doen het bijvoorbeeld veel beter, zoals de Op7 Pro, De huawei mate series, en de P series (p30)
En persoonlijk vond ik de camera ook niet heel super
Mijne kan ik makkelijke elke 2 dagen opladen met 5/6 ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
rolandos582 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:34:
[...]

Mijne kan ik makkelijke elke 2 dagen opladen met 5/6 ST
Dat haal ik dus niet... Misschien na de 1e dag 35 a 40 procent over. En dan moet ik wel opladen anders haal ik de 2e dag niet.

En de camera vond ik ook niet zo geweldig...
Nu weer lekker wat anders proberen.

Ik had aardig veel hoesjes/screenprotectors voor de S10 plus en wireless charger...

Helaas..

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 10-08-2019 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hakki schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:17:
Ik snap je problemen ivm whatsapp fotos niet zo goed.. of ik zie deze problemen niet.

Whatsapp maakt standaard een album aan in Samsung galerij (staat verborgen bij mij, maar kan je opnieuw laten verschijnen). Van daaruit kan je aan alle foto's.
Als je 1specifieke foto wenst te delen vanuit whatsapp, dan heb je inderdaad de standaard optie niet voor in de galerij te plaatsen (want staat er al in?). Ik heb een andere file manager (Solid Explorer), waardoor die een extra sharingsoptie biedt om te gaan opslaan naar een gewenste locatie (app is trouwnes een aanrader!)
Wat betreft die kinderopvang app, dat zal dan eerder aan de app liggen? Maar als die fotos standaard in de samsung galerij staan, dan zou die app er ook moet aan kunnen.. Gewoon wijzigen van album (niet je album camera, maar wel de album van whatsapp). Printscreen?
Inderdaad, in de Galerij staat een map Whatsapp, die had ik eerder niet gezien! Dan ligt het aan de opvang-app en de manier waarop je daar een foto kan kiezen. Ik heb daar maar twee opties, alleen de foto's op volgorde van tijd (ik kan daar geen folder kiezen en whatsapp folder staat daar blijkbaar standaard niet tussen) of gewoon een foto maken.

Ik zal eens contact opnemen met de ontwikkelaar van de app, kijken of ze er iets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Aggressor schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:44:
[...]

Dat haal ik dus niet... Misschien na de 1e dag 35 a 40 procent over. En dan moet ik wel opladen anders haal ik de 2e dag niet.

En de camera vond ik ook niet zo geweldig...
Nu weer lekker wat anders proberen.

Ik had aardig veel hoesjes/screenprotectors voor de S10 plus en wireless charger...
Nu alles maar te koop zetten
Jezelf promoten tot 2 keer toe mag niet hé! O-)

Maar goed, het is niet voor iedereen. Ik ben er hartstikke tevreden over en een vriend van mij net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
rolandos582 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:17:
[...]

Jezelf promoten tot 2 keer toe mag niet hé! O-)

Maar goed, het is niet voor iedereen. Ik ben er hartstikke tevreden over en een vriend van mij net zo goed.
Het is verder ook wel een fijn toestel... Mooi scherm enz...elk toestel heeft wel voordelen en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
Snap dat probleem van de accu nooit.
Wanneer ik thuis of op het werk ben en ik mijn telefoon even niet gebruik dan hang ik hem aan de lader. In de auto en 's nacht ook standaard.
Dat heb ik met al mijn voorgaande toestellen ook gedaan.
Ik heb nog nooit een lege accu gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Artwido schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:18:
Snap dat probleem van de accu nooit.
Wanneer ik thuis of op het werk ben en ik mijn telefoon even niet gebruik dan hang ik hem aan de lader. In de auto en 's nacht ook standaard.
Dat heb ik met al mijn voorgaande toestellen ook gedaan.
Ik heb nog nooit een lege accu gehad.
Dat jij het niet snapt, betekent niet dat het geen probleem is ;)

Ik snap het wel, want ik heb er ook last van. Ik heb vrijwel overal laders: naast mijn bed, op mijn bureau in mijn huiskamer, op m'n bureau op m'n werk. Maar toch stoort het me aardig dat de batterij van m'n (bijna) 2 jaar oude S8 zo snel leegloopt.

Op werk bijvoorbeeld kan ik m'n telefoon niet constant aan de lader houden, want ik heb constant meetings en ik wil m'n telefoon niet onbeheerd op m'n bureau laten liggen. En dus tussendoor laad ik 'm vaak een kwartiertje of half uurtje op laatste tijd. Maar toch heb ik vaak zat dat als ik in de trein naar huis zit ik nog maar 30-40% over heb.

Is dat een gigantisch probleem? Nee, natuurlijk niet. Vind ik het vervelend? Ja. Vervelend genoeg om nu serieus te overwegen om vrijwel alleen daarvoor een nieuwe telefoon te gaan kopen. (Mooie bijkomstigheid is ook dat ik een nieuwe telefoon ook gewoon leuk vind :P)

edit:
Ik was in de veronderstelling dat ik in het S8-topic zat... Maar dat verandert weinig aan m'n post :+

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 10-08-2019 10:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:04
kepler schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:09:
[...]

Inderdaad, in de Galerij staat een map Whatsapp, die had ik eerder niet gezien! Dan ligt het aan de opvang-app en de manier waarop je daar een foto kan kiezen. Ik heb daar maar twee opties, alleen de foto's op volgorde van tijd (ik kan daar geen folder kiezen en whatsapp folder staat daar blijkbaar standaard niet tussen) of gewoon een foto maken.

Ik zal eens contact opnemen met de ontwikkelaar van de app, kijken of ze er iets aan kunnen doen.
Waarschijnlijk krijg je de keuze camera of bestanden. Als je dan bestanden kiest, zie je ze volgens recent staan. Als je dan links boven op het hamburger icoon klikt, komen er verschillende opties tevoorschijn. Kies je daar gallerij, dan kan je ook de andere albums zien. Kijk eens na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hakki schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:56:
[...]

Waarschijnlijk krijg je de keuze camera of bestanden. Als je dan bestanden kiest, zie je ze volgens recent staan. Als je dan links boven op het hamburger icoon klikt, komen er verschillende opties tevoorschijn. Kies je daar gallerij, dan kan je ook de andere albums zien. Kijk eens na?
Nope, ik kan helemaal niks kiezen. Ik zie alleen de meest recente foto's die zijn toegevoegd aan de Samsung galerij. Het werkt dus wel als ik een foto op sla op de telefoon, die ziet de app (en Samsung galerij) dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik ben nog steeds helemaal happy met mijn S10+ maar ik heb één raar dingetje. Als ik muziek luister en er komt een notification binnen gaat de muziek wel zachter maar het geluid van de notification is zo zacht dat het praktisch niet hoorbaar is. Ik heb al zitten zoeken in de instellingen maar kan hier echt niets over vinden. Weet iemand toevallig of en hoe je dit in kan stellen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
rajackar schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:06:
Ik ben nog steeds helemaal happy met mijn S10+ maar ik heb één raar dingetje. Als ik muziek luister en er komt een notification binnen gaat de muziek wel zachter maar het geluid van de notification is zo zacht dat het praktisch niet hoorbaar is. Ik heb al zitten zoeken in de instellingen maar kan hier echt niets over vinden. Weet iemand toevallig of en hoe je dit in kan stellen?
Hetzelfde hier volgens mij iets waar niets aan te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

pappaleone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:44:
[...]

Hetzelfde hier volgens mij iets waar niets aan te doen is.
Ach dan weet ik iig dat het niet ooit iets raars heb ingesteld dat ik niet mee terug kan vinden ;)
Thanks!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Ik krijg soms mijn whatsapp notificatiemeldingen pas als ik whatsapp open. Echt heel irritant..
volgens mij hebben meer mensen hier last van met een S10, alleen kon ik niets terugvinden.
Heeft iemand een oplossing?
Ik heb al gekeken naar: instellingen-->Apps-->Meldingen, maar dit staat gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 16:00
Misschien staat ' optimise battery usage' aan voor Whatsapp. Dan gaat de app op de achtergrond in slaapstand en blijven meldingen uit.

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
Fonzerelli schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:59:
Ik krijg soms mijn whatsapp notificatiemeldingen pas als ik whatsapp open. Echt heel irritant..
volgens mij hebben meer mensen hier last van met een S10, alleen kon ik niets terugvinden.
Heeft iemand een oplossing?
Ik heb al gekeken naar: instellingen-->Apps-->Meldingen, maar dit staat gewoon goed.
Als het goed is ligt dit aan Android 9 en wifi, dit probleem had ik ook op een Huawei P20 Pro, Mate 10 Pro en P30 Pro.
Als ik overschakelde op mobiel internet kreeg ik alles snel binnen. Probeer het maar en houdt ons op de hoogte.
Ben onlangs overgestapt van een Huawei Mate 10 Pro naar een S10e en wat een wereld van verschil zeg qua grootte. Kan weer alles met 1 hamd doen, eindelijk weer een Galaxy S met niet gebogen randen, goeie camera en handzaam formaat.
Zeer tevreden mee!

[ Voor 3% gewijzigd door atillicious op 10-08-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:11:
Misschien staat ' optimise battery usage' aan voor Whatsapp. Dan gaat de app op de achtergrond in slaapstand en blijven meldingen uit.
Hier te vinden (staat verderop in dit topic):
Instellingen->apps->speciale toegang->batterijverbruik optimaliseren

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Laatst online: 16-09 13:34
atillicious schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:39:
[...]

Als het goed is ligt dit aan Android 9 en wifi, dit probleem had ik ook op een Huawei P20 Pro, Mate 10 Pro en P30 Pro.
Als ik overschakelde op mobiel internet kreeg ik alles snel binnen. Probeer het maar en houdt ons op de hoogte.
Ben onlangs overgestapt van een Huawei Mate 10 Pro naar een S10e en wat een wereld van verschil zeg qua grootte. Kan weer alles met 1 hamd doen, eindelijk weer een Galaxy S met niet gebogen randen, goeie camera en handzaam formaat.
Zeer tevreden mee!
Zelfde probleem hiero op de S10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Whatsapp uit de batterijoptimalisatie halen, is het gelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Puur uit nieuwsgierigheid: welke Galaxy S10-versie hebben jullie? :)

Poll: Welke Galaxy S10 heb jij?
Samsung Galaxy S10e
Samsung Galaxy S10
Samsung Galaxy S10+
Geen S10, maar ik wil wel stemmen

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402007&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Dit is mijn eerste Samsung smartphone en ik heb nog niet helemaal helder hoe het werkt met firmware regio's e.d. Ik heb een 100% Nederlandse S10e (OXM_PHN & PHN/PHN,PHN/PHN onder softwaregegevens).

Op internet kwam ik een methode van de Thaise SIM tegen waarmee je de regio van je toestel aan kunt passen om zo de call recorder in de standaard Samsung telefoon app te activeren. Een Thaise SIM heb ik nog wel ergens liggen denk ik dus ik zou dit graag proberen maar ik vroeg me af of ik dan ook Thaise firmware moet installeren en waar daar dan de gevolgen van zijn (VoLTE/VoWiFi)?

Tevens viel het mij op dat er voor de Nederlandse providers Ben, T-Mobile en Vodafone ook aparte firmwares zijn (met een andere code dan PHN), waar zijn die firmwares dan voor? Ik zit nu bij Ben en straks bij Vodafone, heb ik dan baat bij deze firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XhaiKhaL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:38:
Dit is mijn eerste Samsung smartphone en ik heb nog niet helemaal helder hoe het werkt met firmware regio's e.d. Ik heb een 100% Nederlandse S10e (OXM_PHN & PHN/PHN,PHN/PHN onder softwaregegevens).

Op internet kwam ik een methode van de Thaise SIM tegen waarmee je de regio van je toestel aan kunt passen om zo de call recorder in de standaard Samsung telefoon app te activeren. Een Thaise SIM heb ik nog wel ergens liggen denk ik dus ik zou dit graag proberen maar ik vroeg me af of ik dan ook Thaise firmware moet installeren en waar daar dan de gevolgen van zijn (VoLTE/VoWiFi)?

Tevens viel het mij op dat er voor de Nederlandse providers Ben, T-Mobile en Vodafone ook aparte firmwares zijn (met een andere code dan PHN), waar zijn die firmwares dan voor? Ik zit nu bij Ben en straks bij Vodafone, heb ik dan baat bij deze firmwares?
Mijn advies: laat het zo hoe het nu is.

Thailand (THL) zit ook in Multi-CSC OXM, dus NEE: je hoeft geen Thaise firmware te flashen. Zodra je een Thaise SIM in je toestel doet en opstart, krijg je de mededeling "SIM-kaart veranderd". Deze moet je dan accepteren, je toestel wordt opnieuw opgestart EN gereset!
Daarna zal "Software Serviceprovider" THL/THL,PHN/PHN aangeven.
Let wel: kans is groot dat VoLTE/VoWiFi niet meer werken.

Vodafone (VDF) en Ben-firmware zijn "branded"-firmwares. Je Vodafone-SIM werkt uitstekend op PHN (Nederland UN-branded): VoLTE & VoWiFi blijven gewoon werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
henklbr schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:56:
[...]

Mijn advies: laat het zo hoe het nu is.

Thailand (THL) zit ook in Multi-CSC OXM, dus NEE: je hoeft geen Thaise firmware te flashen. Zodra je een Thaise SIM in je toestel doet en opstart, krijg je de mededeling "SIM-kaart veranderd". Deze moet je dan accepteren, je toestel wordt opnieuw opgestart EN gereset!
Daarna zal "Software Serviceprovider" THL/THL,PHN/PHN aangeven.
Let wel: kans is groot dat VoLTE/VoWiFi niet meer werken.

Vodafone (VDF) en Ben-firmware zijn "branded"-firmwares. Je Vodafone-SIM werkt uitstekend op PHN (Nederland UN-branded): VoLTE & VoWiFi blijven gewoon werken...
Dank voor je toelichting :). Ik moet mijn nieuwe toestel toch nog instellen dus ik ga het gewoon eens proberen (een reset is dus geen probleem). Als ik het zo lees kan ik ook met hetzelfde gemak terug naar de huidige situatie (NL SIM erin en resetten) namelijk. VoLTE kan ik dan even testen natuurlijk en met "Software Serviceprovider" op THL/THL,PHN/PHN ontvang ik dus even snel dezelfde OTA updates (van Multi-CSC OXM) als in de huidige situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XhaiKhaL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Dank voor je toelichting :). Ik moet mijn nieuwe toestel toch nog instellen dus ik ga het gewoon eens proberen (een reset is dus geen probleem). Als ik het zo lees kan ik ook met hetzelfde gemak terug naar de huidige situatie (NL SIM erin en resetten) namelijk. VoLTE kan ik dan even testen natuurlijk en met "Software Serviceprovider" op THL/THL,PHN/PHN ontvang ik dus even snel dezelfde OTA updates (van Multi-CSC OXM) als in de huidige situatie?
Je ontvangt wel de OXM updates, maar deze ontvang je pas als ze vrij gegeven zijn voor THL (meestal later als voor PHN bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
henklbr schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Je ontvangt wel de OXM updates, maar deze ontvang je pas als ze vrij gegeven zijn voor THL (meestal later als voor PHN bv)
Ah, ik zie het inderdaad via de site die ik eerder linkte, THL is bij de laatste paar updates steeds 2 a 3 dagen later (wat te overzien is als ik er opnamefunctionaliteit voor terugkrijg).

[ Voor 8% gewijzigd door XhaiKhaL op 11-08-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand hier ook problemen met de gesproken meldingen van Flitsmeister? Ik krijg wel de notificatietonen maar ze spreekt niets uit.. TTS ook gewijzigd naar Google, maar dat heeft niet geholpen. Werkte prima op mijn vorige toestel (geen Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Hahn schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:16:
[...]

Dat jij het niet snapt, betekent niet dat het geen probleem is ;)

Ik snap het wel, want ik heb er ook last van. Ik heb vrijwel overal laders: naast mijn bed, op mijn bureau in mijn huiskamer, op m'n bureau op m'n werk. Maar toch stoort het me aardig dat de batterij van m'n (bijna) 2 jaar oude S8 zo snel leegloopt.

Op werk bijvoorbeeld kan ik m'n telefoon niet constant aan de lader houden, want ik heb constant meetings en ik wil m'n telefoon niet onbeheerd op m'n bureau laten liggen. En dus tussendoor laad ik 'm vaak een kwartiertje of half uurtje op laatste tijd. Maar toch heb ik vaak zat dat als ik in de trein naar huis zit ik nog maar 30-40% over heb.

Is dat een gigantisch probleem? Nee, natuurlijk niet. Vind ik het vervelend? Ja. Vervelend genoeg om nu serieus te overwegen om vrijwel alleen daarvoor een nieuwe telefoon te gaan kopen. (Mooie bijkomstigheid is ook dat ik een nieuwe telefoon ook gewoon leuk vind :P)

edit:
Ik was in de veronderstelling dat ik in het S8-topic zat... Maar dat verandert weinig aan m'n post :+
Binnen de 24 maanden gewoon garantie op de accu, dus terug sturen en je krijgt een nieuwe accu :).

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Voor degenen die ook graag oproepen opnemen (call recorder) met de standaard Samsung telefoon app, dit is hoe ik het werkend heb gekregen:
  • Nieuwe telefoon? Verwijder eerst de regiolock door een telefoongesprek van ten minste 5 minuten te voeren met een Europese simkaart.
  • Plaats een Thaise simkaart (hoeft niet actief te zijn, kan dus ook een oud en verlopen kaartje zijn) en verwijder je Nederlandse sim.
  • Doe een reset naar fabrieksinstellingen (factory reset).
  • Nadat je telefoon weer opgestart is krijg je de welkomstwizard in het Thais te zien, verander de taal naar Nederlands en doorloop de wizard.
  • Controleer bij instellingen > info telefoon > softwaregegevens de sw-versie serviceprovider. Deze moet geeft nu THL/PHN,PHN/PHN aan.
  • Verwissel nu je Thaise sim voor je Nederlandse sim, herstart je toestel nog een keer en je kunt gebruik maken van de opname functie (inschakelen in de telefoon app zelf).
Naderhand heb ik VoLTE en VoWiFi getest met een Vodafone simkaartje en dat werkt nog bij mij.

Mocht iemand een manier weten waarop dit in te schakelen is zonder de telefoon van regio te veranderen dan hou ik me zeker aanbevolen (op oudere toestellen was dit schijnbaar mogelijk door een XML file te bewerken met root toegang).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FDnuBr7.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door XhaiKhaL op 12-08-2019 20:43 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:44
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:11:
Dit heb ik dus uitgevoerd en heeft niets geholpen. WhatsApp blijft regelmatig pas een notificatie sturen als je WhatsApp daadwerkelijk opent. Word er echt gestoord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rohit schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

Binnen de 24 maanden gewoon garantie op de accu, dus terug sturen en je krijgt een nieuwe accu :).
Heb je daar zelf ervaring mee? Accu's hebben maar zelden langer dan 6 maanden garantie, omdat ze onderhevig zijn aan slijtage. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik het onder garantie kan laten fixen.

En de accu kost ook niet de hoofdprijs, voor €69 kan ik 'm laten vervangen (en er zijn vast goedkopere opties), maar ik wil inmiddels ook wel een keer een nieuwe telefoon eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hooli-gan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:05:
[...]

Dit heb ik dus uitgevoerd en heeft niets geholpen. WhatsApp blijft regelmatig pas een notificatie sturen als je WhatsApp daadwerkelijk opent. Word er echt gestoord van.
Ik ondervind hetzelfde. Heb echt allerlei dingen geprobeerd en denk het dan opgelost te hebben, maar een paar uur later krijg ik toch pas nieuwe berichten als ik unlock, of zelfs pas als ik whatsapp open.

Ik probeer nu te ontdekken wanneer het precies gebeurd (wifi of 4g, na bepaalde tijd in slaapstand, etc), maar is lastig debuggen..

Dit had ik niet verwacht van dit toestel. Notificaties is echt onder de maat (ontbreken led indicator en dan dit euvel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:09:
[...]

Heb je daar zelf ervaring mee? Accu's hebben maar zelden langer dan 6 maanden garantie, omdat ze onderhevig zijn aan slijtage. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik het onder garantie kan laten fixen.

En de accu kost ook niet de hoofdprijs, voor €69 kan ik 'm laten vervangen (en er zijn vast goedkopere opties), maar ik wil inmiddels ook wel een keer een nieuwe telefoon eigenlijk :+
@Rohit is correct: ook de accu's hebben tegenwoordig 2 jaar garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Reynouts schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

Ik ondervind hetzelfde. Heb echt allerlei dingen geprobeerd en denk het dan opgelost te hebben, maar een paar uur later krijg ik toch pas nieuwe berichten als ik unlock, of zelfs pas als ik whatsapp open.

Ik probeer nu te ontdekken wanneer het precies gebeurd (wifi of 4g, na bepaalde tijd in slaapstand, etc), maar is lastig debuggen..

Dit had ik niet verwacht van dit toestel. Notificaties is echt onder de maat (ontbreken led indicator en dan dit euvel).
Lijkt me niet dat het in het toestel zit maar de software. Ik zou een hard reset doen als je er zo gek van wordt. Het hoort in ieder geval niet en lijkt me ook niet echt specifiek een samsung issue maar een android issue eerlijk gezegd.

Heb je Whatsapp er al eens afgegooid en opnieuw opgezet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kordouble
Reynouts schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

Hallo, wat hier wordt beschreven komt mij bekend voor. Bij mij, Sony Xperia X compact ,en bij mijn vrouw,Samsung Galaxy Note III, het zelfde euvel met Whatsapp. Bij ons lag het aan de wifi en wel specifiek het modem van onze provider. Provider van ons is Ziggo. Nieuw modem ontvangen en sindsdien geen problemen meer gehad ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Hahn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:09:
[...]

Ik werk nauw samen met Webcare van Samsung dus ja ik weet dat het onder garantie valt. Staat ook in de algemene voorwaarden.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
De laatste dagen heb ik een probleem dat muziek over bluetooth soms ineens stopt. Gisteren in de auto speelde het kleine stukjes met korte pauzes, vandaag speelde het enkel als mijn scherm aan staat. Ik veronderstel dat het iets te maken heeft met de batterij optimalisaties, maar ik heb spotify al uit de lijst gehaald en heb nog steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Sinds gisteren heeft mijn vriendin een S10e, komend van een S6.
Bij het installeren van de Lightroom app wordt nu gevraagd om met een AdobeID in te loggen voordat ze de app kan gebruiken. We zijn terug geswitcht naar de S6 en daar kun je de app gewoon meteen gebruiken en dan zegt ie ook "not signed in".

Toen weer terug naar de S10e geswitched en je kunt de app gewoon niet gebruiken tenzij je inlogt met een AdobeID.

Waar heeft dit mee te maken?

Een ander issue: wanneer de NordVPN app aanstaat kan de Google Play Store geen apps downloaden. De VPN verbinding actief verbreken lost dit op. Ik heb alle settings (TCP/UDP, Custom DNS etc) geprobeerd maar ik krijg het niet aan praat dat de Play Store gewoon download mét de VPN aan. Op mijn HTC10 lukt het zonder issues, en ook op haar oude S6.

Misschien geen S10e-gerelateerd issue, maar app gerelateerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 13-08-2019 17:41 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb mijn S10e nu een weekje, en het valt mij op dat de autofocus het af en toe niet doet. Bijvoorbeeld in Snapchat, maar als ik dan de camera app open doet hij ook niet focussen.

Herstarten helpt niet, hem op pro zetten en dan handmatig scherpstellen werkt wel. En op een bepaald moment doet hij het ook weer.

Iemand hier bekend mee? Echt irritant.
Verder bevalt het toestel prima, alleen ben ik echt heel erg teleurgesteld in de camera, die van de S8 vond ik al niet geweldig t.o.v. de S7 Edge, maar nachtfotos zijn duidelijk minder goed. Veel korreliger.

Daarnaast iedere keer als ik Snapchat open klikt die variabele aperture lens. Ook irritant, maar goed.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
De beveiligingspatch van augustus komt nu binnen, ze zijn snel deze maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 06:06
nielsjo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 05:51:
De beveiligingspatch van augustus komt nu binnen, ze zijn snel deze maand!
Hier nog niks hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga eens naar Software Info op je toestel, scroll naar beneden "Software Serviceprovider": wat staat daar bij je?
(screenshot): PHN/PHN,PHN/PHN ?

Bij mij kwam hij meteen binnen na controleren bij "Software Update"...

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 14-08-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
henklbr schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Ga eens naar Software Info op je toestel, scroll naar beneden "Software Serviceprovider": wat staat daar bij je?
(screenshot)

Welke screenshot wilde je toevoegen? Bij mij is 1 Aug ook nog niet binnen overigens.

Ik heb een s10e 970F trouwens met PHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:25
Hier ook binnen (S10) ! Is idd alleen beveiligingspatch, verder niks volgens mij. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jamesl op 14-08-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsb85 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:35:
[...]

Welke screenshot wilde je toevoegen? Bij mij is 1 Aug ook nog niet binnen overigens.

Ik heb een s10e 970F trouwens met PHN
PHN/PHN,PHN/PHN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@henklbr ja die

SAOMC_SM-G970F_OXM_PHN_PP_0019
RF8M32EKB4E
PHN/PHN,PHN/PHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsb85 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:14:
@henklbr ja die

SAOMC_SM-G970F_OXM_PHN_PP_0019
RF8M32EKB4E
PHN/PHN,PHN/PHN
Thanks; net even gechecked: voor de S10 is hij al wel OTA beschikbaar, voor de S10e nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
@henklbr waar kan je dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
[...]

FXX/FOX/FXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Is er iemand die met de Samsung Auto Stand bruikbaar apps kan openen zoals een navigatie app? Als ik het los op de telefoon opstart zijn Google Maps en Waze op te starten maar wanneer het toestel aan de auto gekoppeld is en de Auto Stand op het scherm van de auto wordt weergegeven heb ik enkel Berichten, Telefoon en Locatie.

Compleet nutteloze app lijkt het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geef de informatie bij Software Serviceprovider ajb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
forcom schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:12:
De laatste dagen heb ik een probleem dat muziek over bluetooth soms ineens stopt. Gisteren in de auto speelde het kleine stukjes met korte pauzes, vandaag speelde het enkel als mijn scherm aan staat. Ik veronderstel dat het iets te maken heeft met de batterij optimalisaties, maar ik heb spotify al uit de lijst gehaald en heb nog steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn?
Dit hielp bij mij :

Here's how to (temporarily) fix the issue (NOT FOR FIXING DRAIN!!)
Open Settings.
Search and select Optimize battery usage.
Tap the drop-down menu in the upper-left corner, then change the option from Apps not optimized to All.
Scroll down to Spotify, then disable battery optimization by swiping the toggle to Off.
Restart your handset.

verder heb ik gigantische battery drain met de spotify app.

Werkdag 1 met oneplus 5t. 4 uur luisteren, 4 % drain.
Werkdag 2 met s10e, 3,5 uur luisteren 30% drain.

Wordt hier ook geadresseerd en sinds kort ook genoteerd door het spotify team.

https://community.spotify...-S10/idc-p/4802809#M91375

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Gisteren de hele dag met een S10e gespeeld en mij vielen al wat irritante dingen op:
1) Bixby niet uit te schakelen (het liefste zou je de fysieke knop eruit slopen), maar je kunt slechts instellen wat de Bixbyknop moet doen bij 1x klikken en 2x klikken. Plus, je moet altijd een samsungaccount hebben. Ze willen echt niet dat je bixby niet gebruikt...
2) Geen notificatie LED
3) Google Play store downloadt niks met de VPN (nordvpn) aan, maakt niet uit welke settings ik gebruik
4) Veel onnodig geinstalleerde apps die niet te uninstallen zijn
5) Nachtmodus (blauwlichtfilter) werkt niet als je em instelt op een schedule (22:00-07:00 bijvoorbeeld). Ik moet em handmatig aanzetten elke dag. Geen idee waarom. Misschien omdat de niet-storen-modus aanstaat?
6) De main camera is wat onscherper aan de randen (vooral aan de linker kant) en de wide angle cam heeft erg veel vervorming.
7) De telefoon is erg glad.

Dingen die me positief opvallen:
1) Geluid is best goed. Kan best hard zonder vervorming en de diepe tonen zijn best ok.
2) Batterijduur is ook best OK. Gister een SOT van 5,5 uur na intensief gebruik en nog 28% over.
3) De selfiecam kan ook in een wide angle stand gezet worden terwijl er maar 1 selfiecam is.
4) De S10e is exact evengroot als de S6, maar wel met een groter scherm. Top!
5) Dark mode in het Android settings menu. Top!
6) 3,5" audio plug!!
7) Het scherm is mooi helder en in basis-modus erg goeie kleuren.
8) Gegevens overzetten van S6 naar S10e met meegeleverde adapter en Smart-nog-wat-app werkt verbazingwekkend snel. Helaas van de calender afspraken die dan niet meegenomen worden, maar is maar klein dingetje.

Dingen die me positief noch negatief opvallen:
1) S6 = 2560x1440 px, de S10e = 2280x1080 px -> Je ziet dus geen verschil
2) Kleurenprofiel "Levendig" is veel te verzadigd. Niet realistisch en is ook niet goed te krijgen met de individuele R-G-B sliders. Maar het hebben van R-G-B sliders is dan wel prima! Zie ik graag terug op meerdere toestellen.
3) Als je altijd aan de rechterkant naar beneden swipet, veeg je altijd over de selfiecam.
4) De camera heeft een indicator die aangeeft of je loodrecht van boven een foto maakt, echter heeft ie dat niet als je gewoon "van voren" een foto maakt. Jammer.
5) Preinstalled screenprotector die je bijna niet ziet zitten en het voelt ook aan alsof je over glas swipet. Prima!! Er zit ook wat plastic folie om de rand heen
6) Als je een foto maakt met de maincam, verschijnt ie direct linksonder in dat thumbnailtje van je gallery. Als ik een foto met de wide angle maak, dan duurt het een seconde voordat ie verschijnt. Dunno why...

Mensen die mij kennen weten dat ik nooit een Samsung fan ben geweest, maar ik moet eerlijk toegeven dat deze S10e wel een solide indruk achterlaat. Irritante dingetjes heeft elke telefoon wel (ja, zelfs mijn HTC ;) ).

Het gemis van een notificatie LED is wel iets wat erg vervelend vind, maar ik denk wel dat het wenbaar is; ergens is het ook wel fijn om niet de hele tijd zo'n knipperend lichtje te zien. Ik ben een persoon die altijd de niet-storen-modus aan heeft staan. Ik haat (bijna) alle geluidjes en pushberichten. Mails haal ik ook altijd zelf op ipv dat ik het gepushed krijg. Ik wil gewoon zelf bepalen wanneer ik iets doe, dat hoeven de diensten/telefoon niet voor me te bepalen. Maar als ik een SMSje of Signaltje krijg of wanneer ik een gemiste oproep heb, wil ik liever toch een visuele notificatie. Maar goed, volgens mij is daar wel mee te leven.

Al met al: goed scherm, goeie kleuren, handzaam, snel, zeer prettig formaat, alleen jammer van die verrekte Bixby zooi en het ontbreken van een notificatieLED.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33
DateTime.Now schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Dit hielp bij mij :

Here's how to (temporarily) fix the issue (NOT FOR FIXING DRAIN!!)
Open Settings.
Search and select Optimize battery usage.
Tap the drop-down menu in the upper-left corner, then change the option from Apps not optimized to All.
Scroll down to Spotify, then disable battery optimization by swiping the toggle to Off.
Restart your handset.

verder heb ik gigantische battery drain met de spotify app.

Werkdag 1 met oneplus 5t. 4 uur luisteren, 4 % drain.
Werkdag 2 met s10e, 3,5 uur luisteren 30% drain.

Wordt hier ook geadresseerd en sinds kort ook genoteerd door het spotify team.

https://community.spotify...-S10/idc-p/4802809#M91375
Bedankt, mogelijk had ik mijn toestel nog niet herstart. Drain heb ik nog niet opgemerkt, zal er de komende dagen eens op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 11:08

duderuud

Sliden is koel

Deathchant schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:07:
Gisteren de hele dag met een S10e gespeeld en mij vielen al wat irritante dingen op:
1) Bixby niet uit te schakelen (het liefste zou je de fysieke knop eruit slopen), maar je kunt slechts instellen wat de Bixbyknop moet doen bij 1x klikken en 2x klikken. Plus, je moet altijd een samsungaccount hebben. Ze willen echt niet dat je bixby niet gebruikt...
2) Geen notificatie LED
3) Google Play store downloadt niks met de VPN (nordvpn) aan, maakt niet uit welke settings ik gebruik
4) Veel onnodig geinstalleerde apps die niet te uninstallen zijn
5) Nachtmodus (blauwlichtfilter) werkt niet als je em instelt op een schedule (22:00-07:00 bijvoorbeeld). Ik moet em handmatig aanzetten elke dag. Geen idee waarom. Misschien omdat de niet-storen-modus aanstaat?
6) De main camera is wat onscherper aan de randen (vooral aan de linker kant) en de wide angle cam heeft erg veel vervorming.
7) De telefoon is erg glad.
.
5) Preinstalled screenprotector die je bijna niet ziet zitten en het voelt ook aan alsof je over glas swipet. Prima!! Er zit ook wat plastic folie om de rand heen.
.
1. Installeer bxActions
2. Installeer Holey Light
3. Werkt bij mij wel (ook NordVPN, zit nu in Frankrijk)
4. Je kan ze wel verwijderen met shell commando's
5. Nooit gebruikt, ik gebruik de automatische variant en die werkt wel
6. Nooit opgevallen (maar ik ben ook geen pixelneuker)
7. Daarom gebruik ik een Samsung leren hoesje

5. Ik vond de standaard protector te glad. Iets selecteren bijvoorbeeld lukte vaak niet omdat ik mijn vinger niet lang genoeg echt stil hield. Daarom verwijderd.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
henklbr schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Geef de informatie bij Software Serviceprovider ajb...
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9960xjrqc.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de S10e is de update nog niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Handmatige zoek actie geeft mij inderdaad ook de nieuwe update op mijn S10+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cihan1988
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-04 01:01
Hallo tweakers,

De fotos en vooral de videos die ik ontvang en verstuur via whatsapp op mijn S10 zijn van zeer slechte kwaliteit. Te onscherp en blokkering. Op toestel zelf zijn videos en fotos wel gewoon goed.Waarschijnlijk worden de bestandan gecomprimeerd waardoor de kwaliteit erg slecht wordt. Kom van de Iphone en daar had ik dit probleem niet.

Is er een manier om alles in volledige kwaliteit te ontvangen/versturen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hsb85
@Cihan1988 verstuur als document ipv foto, dan wordt originele bestand verstuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cihan1988
@hsb85 Super! Hier irriteerde ik me erg aan. Erg bedankt voor je gouden tip! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 22:33
hsb85 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:51:
@Cihan1988 verstuur als document ipv foto, dan wordt originele bestand verstuurd
Mogguh dit is een goede tip !

Verwijderd

[...]

Dat heb ik ook met mijn samsung s8 gehad, wat bleek nu mijn modem van Ziggo ging automatisch naar 300 seconden in slaapstand en dan kreeg ik geen meldingen meer binnen. Heb een nieuw modem gekregen en alles werkt weer super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:59:
[...]

Dat heb ik ook met mijn samsung s8 gehad, wat bleek nu mijn modem van Ziggo ging automatisch naar 300 seconden in slaapstand en dan kreeg ik geen meldingen meer binnen. Heb een nieuw modem gekregen en alles werkt weer super.
Ben blij dat het voor jou zo opgelost is. Maar ik denk niet dat dat de oplossing is hier. Het gebeurt namelijk ook tijdens gamen en Netflixen, lijkt me niet dat het modem dan "slaapt". Tevens gebeurt het zowel via WiFi als via netwerk. Het is echt een Android/samsung issue volgens mij. Na een bepaalde update is dit gekomen. Mijn vrouw had die update uitgesteld en zij had toen nog geen problemen en ik wel, na update heeft zij het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
Deathchant schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:07:
Dingen die me positief opvallen:
3,5" audio plug!!
3.5 mm plug (niet inch) :)

Installeer Holey dinges inderdaad, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 22:33
Hooli-gan schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Ben blij dat het voor jou zo opgelost is. Maar ik denk niet dat dat de oplossing is hier. Het gebeurt namelijk ook tijdens gamen en Netflixen, lijkt me niet dat het modem dan "slaapt". Tevens gebeurt het zowel via WiFi als via netwerk. Het is echt een Android/samsung issue volgens mij. Na een bepaalde update is dit gekomen. Mijn vrouw had die update uitgesteld en zij had toen nog geen problemen en ik wel, na update heeft zij het ook.
Dit heb ik dus ook van tijd tot tijd. Mega irritant. Nu is het wel lekker rustig, maar daar is WhatsApp niet voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:10
hsb85 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:51:
Inderdaad, heel fijne tip! Klinkt achteraf gezien ook logisch d:)b !!

Het valt mij de laatste tijd op dat de camera wat trager lijkt te zijn geworden (auto stand, zonder spannende lichtomstandigheden):

- de foto (en sluitergeluid) wordt pas na +/- een seconde genomen, nadat ik op de fotoknop duw
- meerdere foto's kort achter elkaar maken gaat echt met een enorme vertraging

Overigens heb ik er gisteravond door Mediamarkt een screensaver op laten aanbrengen (€19,95) omdat de originele "soort van" screen protector van Samsung vanaf dag 1 al vol met krasjes zat. Ik ben aardig verrast door de kwaliteit (nihil bubbeltjes eronder en zelfs een uitsparing gemaakt voor de proximity sensor). Ook de vingerafdrukscanner reageert even vlot als zonder protector (alhoewel deze nog steeds langzamer reageert dan die van de S9 of S8).

Hij loopt niet helemaal door tot aan het uiteinde van de gebogen randen en dit lijkt mij ook beter want bij mijn Aliexpress protectors bladerden deze daarom ook lichtelijk los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cihan1988
Weet iemand hoe je de provider naam ten alle tijden dus wanneer je toestel ook ontgrendeld is op hebt scherm laat zien? Nu zie ik dat alleen wanneer het toestel vergrendeld is zodra ik hem ontgrendel zie ik alleen de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Iemand een idee of je bij de S10 ook kan filmen in de 'pro' stand? Foto's lukt me wel maar filmen niet. Dat was juist ideaal bij mijn S8...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klinkt als mijn probleem, dan kwam @Sjaakson met de oplossing (voor mij :))
Diezelfde oplossing toegepast op een Huawei en ook hier gefixed. Is een Android Pie 'issue'.

Heb dit probleem ook een lange tijd gehad, nadat ik dacht dat ik alle settings al had gezien, kwam uiteindelijk weer een nieuwe plek tegen waar ik ook nog wat settings betreffende de batterij kon aanpassen, na het doen van deze changes heb ik dit probleem niet meer gehad.

Het waren voor mij deze settings: (Apps -> Special access -> Optimize battery usage), deze heb ik dan uitgezet voor alle apps waarvan ik notifications wil ontvangen. (Mail/Chat apps)

Hier gevonden destijds:
https://www.androidcentra...laxy-s10-heres-how-fix-it

Erg hinderlijk dat dit niet gewoon ergens met 1 setting te fixen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:37

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:18:
[...]

Hier gevonden destijds:
Je link doet het niet.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Als je de halve link uit dat bericht in google gooit, kom je hier terecht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:40
Meerdere mensen last van de advertenties op YouTube? Sinds ik in bezit ben van een S10E krijg ik ze om de haverklap, niet normaal.. Op het begin voordat de video uberhaupt begint, er tussen door 4-5 keer en op het einde van het filmpje zelfs een reclame blok van 30 seconde..

Ik weet dat YouTube creators dit zelf kunnen toevoegen, waar en wanneer zij dit willen, maar op mijn oude toestel de S7 had ik hier geen last van..

Jullie misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:00
Premium abonnement nemen?
Son Gohan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:23:
Meerdere mensen last van de advertenties op YouTube? Sinds ik in bezit ben van een S10E krijg ik ze om de haverklap, niet normaal.. Op het begin voordat de video uberhaupt begint, er tussen door 4-5 keer en op het einde van het filmpje zelfs een reclame blok van 30 seconde..

Ik weet dat YouTube creators dit zelf kunnen toevoegen, waar en wanneer zij dit willen, maar op mijn oude toestel de S7 had ik hier geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:08
Ik heb 't idee dat het toetsenbord / touchscreen nog even actief blijft als ik 'm op standby zet. Ik heb meer dan dagelijks bijvoorbeeld op Snapchat dat ik reageer op iemand met tekst, ik de powerknop indruk voor standby en dat ik bij een unlock zie dat er letters of cijfers zijn ingevuld, vaak de tekens aan de randen (1,q,a,0,p,l e.d.)

Iemand anders last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
Kwam er achter dat met video opnemen er geen pauze toets meer is ? , kan er ook niets over in de beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:40
ipje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:51:
Premium abonnement nemen?
[...]
Ahha... Dit verklaart een hoop.. YouTube: YouTube Premium -> YouTube een samenwerking met Samsung S10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:59
Of gewoon YT via de browser kijken met blockers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Son Gohan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:23:

Geen verwijzingen naar 'illegale' apps maken

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 19-08-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Son Gohan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:17:
[...]

Ahha... Dit verklaart een hoop.. YouTube: YouTube Premium -> YouTube een samenwerking met Samsung S10.
Tijdje terug kon je als S10 eigenaar gratis 4 maanden Youtube Premium krijgen, vandaar de samenwerking.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:53
"Klein" vervelend dingetje gemerkt met de "uv" gelijmde screen protector die een mobieltjes winkel er bij mij op heeft gezet.
elke vorm van druk op het scherm wordt geaccepteerd als fingerprint , de telefoon unlockt zelfs in m'n broek zak
Pagina: 1 ... 46 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support