Zojuist de update ook op mijn S10 gekregen, de verbeteringen lijken hetzelfde als die van de vorige.
Zijn ook gewoon alle Android applicaties/toepassingen vanuit het systeem zelf.Nol_NL schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:18:
Bij zo'n update geeft ie bij mij altijd aan dat er 394 apps geüpdate moeten worden, terwijl ik er zelf nog geen 80 tel. Beetje vreemd...
Wat dacht je van de apps in de firmware zelf...Nol_NL schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:18:
Bij zo'n update geeft ie bij mij altijd aan dat er 394 apps geüpdate moeten worden, terwijl ik er zelf nog geen 80 tel. Beetje vreemd...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Zijn dat er echt zoveel dan op de S10+ ? Kan mij niet herinneren dat dit ook het geval was bij mijn eerdere Galaxy toestellen.henklbr schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:25:
[...]
Wat dacht je van de apps in de firmware zelf...
Kan iemand me vertellen hoe ik woorden kan toevoegen aan het woordenboek van mijn S10+ als ik het standaard toetsenbord gebruik? 'Woorden' als 'ff' verandert mijn telefoon steeds naar 'de', bijvoorbeeld.
Als ik Google hoe dit moet krijg ik een uitleg die niet werkt op mijn telefoon...
Als ik Google hoe dit moet krijg ik een uitleg die niet werkt op mijn telefoon...
[ Voor 3% gewijzigd door B00st3r op 26-06-2019 13:13 ]
Op backspace drukken en dan krijg je als het goed is krijg je een aantal voorstellen.B00st3r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:12:
Kan iemand me vertellen hoe ik woorden kan toevoegen aan het woordenboek van mijn S10+ als ik het standaard toetsenbord gebruik? 'Woorden' als 'ff' verandert mijn telefoon steeds naar 'de', bijvoorbeeld.
Dan klik je op "ff" en is het toegevoegd in je woordenboek.
Helaas werkt dat niet zoals je het zou verwachten. Maar het heeft me wel een stap verder gebracht. Als ik een woord, zoals 'ff' selecteer kan ik kiezen voor Woordenboek. Dan krijg ik een scherm dat aangeeft dat er geen woordenboek is geinstalleerd, en dan opent mijn telefoon een woordenboek app. Hier kan ik alleen vertalings-woordenboeken downloaden zoals Engels -> Nederlands of andersom, en niet gewoon Nederlands.CappieL schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:14:
[...]
Op backspace drukken en dan krijg je als het goed is krijg je een aantal voorstellen.
Dan klik je op "ff" en is het toegevoegd in je woordenboek.
Iemand anders nog tips?
Net even getest en bij mij werkt het zoals B00st3r vermeld.B00st3r schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:41:
[...]
Helaas werkt dat niet zoals je het zou verwachten. Maar het heeft me wel een stap verder gebracht. Als ik een woord, zoals 'ff' selecteer kan ik kiezen voor Woordenboek. Dan krijg ik een scherm dat aangeeft dat er geen woordenboek is geinstalleerd, en dan opent mijn telefoon een woordenboek app. Hier kan ik alleen vertalings-woordenboeken downloaden zoals Engels -> Nederlands of andersom, en niet gewoon Nederlands.
Iemand anders nog tips?
Type het woord in en dan spatie, hij corrigeert het dan naar iets anders, druk op backspace en tik het woord wat je in eerste instantie typte. Daarna is dat woord opgeslagen.
Heb binnen smart lock de functie "lichaamsdetectie" aan- en weer uitgezet (stond al uit), en vanochtend de software update uitgevoerd. Sindsdien geen last meer gehad van broekzak unlocken *klopt af*.Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 01:06:
[...]
In principe zou smart-lock niet moeten uitmaken voor onbedoelde unlocks volgens mij. Anders zou je scherm ook regelmatig aan moeten gaan en zoals je al snapt bij scherm van been af, gebeurt dat dus nauwelijks als het goed functioneert.
De sensoren voorop werken verder wel goed dan? Kun je dat eens nalopen?
Hier ook, Whatsapp moet dat gewoon aanpassen dat die gewoon standaard de normale camera pakt..Aggressor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:26:
vraagje…
als ik via WhatsApp een foto maak en wil versturen … dan lijkt het net of ie de groothoek lens pakt?
het ziet er een beetje bollig uit …
hoe kan dit?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
ik heb het dus gevonden.Rohit schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:46:
[...]
Hier ook, Whatsapp moet dat gewoon aanpassen dat die gewoon standaard de normale camera pakt..
als je switcht naar de front camera en je gaat terug, dan pakt de andere camera achter…. ga je weer front camera, en weer terug .. dan weer de andere
Je had het kunnen weten...Aggressor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:23:
[...]
ik heb het dus gevonden.
als je switcht naar de front camera en je gaat terug, dan pakt de andere camera achter…. ga je weer front camera, en weer terug .. dan weer de andere
Zie ons artikel: https://www.sammobile.com...-wide-camera-in-whatsapp/
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Nou net update uitgevoerd en ik moet zeggen fp sensor doet het nu toch zoals het moet naar mijn idee. Ik had voor de update naar het versie nummer gekeken en deze is veranderd dus zal wel niet tussen de oren zitten (hoop ik😓)
Merk sinds de laatste update dat ik nu ook haptic feedback krijg met de gesture navigatiebar. Eerst kon dat alleen als je gewoon de knoppen on screen had.
Same here, lijkt beter te werken met mijn whitestone dome.... al heb ik vaker gehad dat hij beter lijkt te werken na een updateDuckvogel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:20:
Nou net update uitgevoerd en ik moet zeggen fp sensor doet het nu toch zoals het moet naar mijn idee. Ik had voor de update naar het versie nummer gekeken en deze is veranderd dus zal wel niet tussen de oren zitten (hoop ik😓)

Zo jezus, dat is wel ff een wereld van verschil. Veel sneller, of hij accurater is weet ik niet, lijkt er wel opS_Chief schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:23:
Merk sinds de laatste update dat ik nu ook haptic feedback krijg met de gesture navigatiebar. Eerst kon dat alleen als je gewoon de knoppen on screen had.
Ik wist niet eens dat je dat kon aanzetten, dat is veel fijner navigeren merk ik. Dank voor de tip!S_Chief schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:23:
Hmm volgens mij had ik dat altijd al? Waar kan je dat aan/uit zetten?Davith78 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:17:
[...]
Ik wist niet eens dat je dat kon aanzetten, dat is veel fijner navigeren merk ik. Dank voor de tip!
Ja i know thanks maar toch vervelend dat hij standaard die wide pakt altijd.Aggressor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:23:
[...]
ik heb het dus gevonden.
Wat ik ook erg vaag vind dat de video's die ik maak met hdr door Whatsapp veranderd worden en doffer van kleur worden.. Lijkt me ook aan whatsapp te liggen..
Oeps dubbele post.. my bad.
[ Voor 20% gewijzigd door Rohit op 27-06-2019 10:38 ]
Whatsapp comprimeert alles.. zal er vast mee te maken hebbenRohit schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:22:
[...]
Ja i know thanks maar toch vervelend dat hij standaard die wide pakt altijd.
Wat ik ook erg vaag vind dat de video's die ik maak met hdr door Whatsapp veranderd worden en doffer van kleur worden.. Lijkt me ook aan whatsapp te liggen..
Oeps dubbele post.. my bad.
Ik vermoed dat je doelt op de volgende optie:Rohit schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:21:
[...]
Hmm volgens mij had ik dat altijd al? Waar kan je dat aan/uit zetten?
Instellingen --> Geluiden en Trillen --> Systeemgeluiden en Trillen --> Trillen bij aanraking
Nope, voorheen alleen als je de on screen knoppen had.Rohit schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:21:
[...]
Hmm volgens mij had ik dat altijd al? Waar kan je dat aan/uit zetten?
Heb er nooit last van gehad sinds deze week.. Dus ergens is er iets veranderd.Jamesl schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:47:
[...]
Whatsapp comprimeert alles.. zal er vast mee te maken hebben
Yep!Warfare schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:03:
[...]
Ik vermoed dat je doelt op de volgende optie:
Instellingen --> Geluiden en Trillen --> Systeemgeluiden en Trillen --> Trillen bij aanraking
De haptic feedback van deze update is erg handig. Hopelijk voegen ze de optie toe om feedback te krijgen bij het selecteren van tekst, bijvoorbeeld in de browser.
Edit: vreemd genoeg krijg ik wel feedback bij het selecteren van tekst in het invul gedeelte bij het toetsenbord, maar niet als ik een stuk tekst wil kopiëren uit de browser.
Edit: vreemd genoeg krijg ik wel feedback bij het selecteren van tekst in het invul gedeelte bij het toetsenbord, maar niet als ik een stuk tekst wil kopiëren uit de browser.
[ Voor 35% gewijzigd door tweakerjunior op 27-06-2019 18:26 ]
De haptic feedback icm navigatie is welkom, alleen werkt het niet met de multitasking? 🧐
Alleen jammer dat de motor van de S10(e) nog niet op de gold standaard zit. Heb van de week met een Pixel 3A en een Nokia 9 in mijn handen gehad, en ging ik weer merken hoe basic de S10 is.
Daarnaast is er een nieuwe animatie als je de oplader aansluit. Heb verder weinig gemerkt van deze update.
Alleen jammer dat de motor van de S10(e) nog niet op de gold standaard zit. Heb van de week met een Pixel 3A en een Nokia 9 in mijn handen gehad, en ging ik weer merken hoe basic de S10 is.
Daarnaast is er een nieuwe animatie als je de oplader aansluit. Heb verder weinig gemerkt van deze update.
Werkt inderdaad in allerlei apps, maar niet op Chrome of Samsung browser bij mij.tweakerjunior schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:24:
Ik weet niet wat de potentie is van de motor in de s10, maar in android Q wordt "force touch" standaard ingebouwd. Ben er wel benieuwd naar.Luinwethion schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:45:
De haptic feedback icm navigatie is welkom, alleen werkt het niet met de multitasking? 🧐
[...]
Werkt inderdaad in allerlei apps, maar niet op Chrome of Samsung browser bij mij.
Ik had getest met het tweede build van Q was het. Werkte inderdaad ook met selecteren van tekst op Chrome voorbeeldtweakerjunior schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:50:
[...]
Ik weet niet wat de potentie is van de motor in de s10, maar in android Q wordt "force touch" standaard ingebouwd. Ben er wel benieuwd naar.
Helaas is mijn 2xl dood. Scherm kapot. Dus kan niet testen hoe dat nu is.
Éindelijk eigenaar van een S10 Prism Blue (ik moet nog even wennen, maar toffe kleur). Voor 528 euries i.c.m. 0 kredit VF Red 30GB abo kon ik het niet laten. 
Maar ben ik de enige die zich verbaasd over het feit dat de oordopjes tegen de camera unit aan liggen zonder een folie erop? Dat vond ik best opmerkelijke verpakkingswijze. Maar goed... zal wel, haha!
Maar ben ik de enige die zich verbaasd over het feit dat de oordopjes tegen de camera unit aan liggen zonder een folie erop? Dat vond ik best opmerkelijke verpakkingswijze. Maar goed... zal wel, haha!
Welkom bij de sekte!W84 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:08:
Éindelijk eigenaar van een S10 Prism Blue (ik moet nog even wennen, maar toffe kleur). Voor 528 euries i.c.m. 0 kredit VF Red 30GB abo kon ik het niet laten.
Haha, ja bedankt. Heeft al echt veel te lang geduurd. Maar goed, de aanhouder wint en toch mooi prijsje zo en 1-jarig contract. M'n S8 is echt naar de klote nu. Spontaan naar 0% steeds. Zo'n 2 jaar oud. Goed spul...
Anyway, hoe volstaat die af-fabriek screenprotector? Het voelt een beetje scherp aan en vraag me af of ik het moet laten zitten of niet. Bij holepunch raar gezicht.
Herkenbaar, m'n Huawei liep ook retesnel leeg, de batterijweergave was bijna een stopwatch..W84 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:23:
[...]
Haha, ja bedankt. Heeft al echt veel te lang geduurd. Maar goed, de aanhouder wint en toch mooi prijsje zo en 1-jarig contract. M'n S8 is echt naar de klote nu. Spontaan naar 0% steeds. Zo'n 2 jaar oud. Goed spul...
Anyway, hoe volstaat die af-fabriek screenprotector? Het voelt een beetje scherp aan en vraag me af of ik het moet laten zitten of niet. Bij holepunch raar gezicht.
De standaard "protector" kan heel weinig hebben. Als je hem goed wilt beschermen zou ik toch echt een andere bestellen.
Heb nu twee dagen mijn S10e. Echt een mooi apparaat, maar twee dingen vallen me echt tegen:
- Hij wordt heel snel heel warm
- Het scherm heeft een rode tint; wit is niet echt wit, en onder een hoek wordt het al heel snel erg blauwig.
Iemand anders ook hier problemen mee?
- Het scherm heeft een rode tint; wit is niet echt wit, en onder een hoek wordt het al heel snel erg blauwig.
Mijn net nieuwe S10 (niet de e) wordt ook best snel warm. Het scherm is ook anders dan die van mijn S8. Meer blauwig/groen. Ik heb het idee dat de helderheid ook wat minder is. Of is dit burn-in bescherming?
Yes, wordt hier ook snel warm. Scherm heeft hier geen rode tint, maar beetje gelig. Wit is inderdaad niet wit.paulklooster schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:13:
Heb nu twee dagen mijn S10e. Echt een mooi apparaat, maar twee dingen vallen me echt tegen:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Als ik op het scherm van mijn S10e bijvoorbeeld een wit tabblad van de webbrowser open en dit naast een stuk wit papier houd vind ik de kleur van het scherm niet gelig of roodachtig. Ik vraag me af of mensen misschien gewend waren aan een scherm van een vorig toestel dat te blauw was afgesteld (of dat de oleds waren versleten) en daarom meer 'wit' leek dan het nieuwe toestel? Want volgens alle reviews die ik gelezen heb over de Galaxy S10 serie zou het scherm uitstekend gecalibreerd zijn, dus waar die discrepantie dan vandaan komt is mij niet helemaal duidelijk. Maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek en is het scherm daadwerkelijk te geel. Zou Samsung dan de reviewers cherry-picked toestellen hebben opgestuurd?
Nou heb ik wel eens gelezen dat mensen de screen protector van Samsung eraf hebben gehaald en dat daarna de kleuren meer realistisch overkwamen (dus de protector zou het scherm te geel maken), maar dat kan ik niet bevestigen. Ik denk dat ik terzijnertijd er een betere protector op ga zetten dus dan ben ik benieuwd of ik verschil zie..
Nou heb ik wel eens gelezen dat mensen de screen protector van Samsung eraf hebben gehaald en dat daarna de kleuren meer realistisch overkwamen (dus de protector zou het scherm te geel maken), maar dat kan ik niet bevestigen. Ik denk dat ik terzijnertijd er een betere protector op ga zetten dus dan ben ik benieuwd of ik verschil zie..
Ik kom inderdaad van een veel te blauw scherm (LG G6) maar toch klopt de tint van mijn S10e echt niet. Daarbij wordt de rode tint gelijk blauw als ik hem onder een kleine hoek bekijk.Davith78 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:42:
Als ik op het scherm van mijn S10e bijvoorbeeld een wit tabblad van de webbrowser open en dit naast een stuk wit papier houd vind ik de kleur van het scherm niet gelig of roodachtig. Ik vraag me af of mensen misschien gewend waren aan een scherm van een vorig toestel dat te blauw was afgesteld (of dat de oleds waren versleten) en daarom meer 'wit' leek dan het nieuwe toestel? Want volgens alle reviews die ik gelezen heb over de Galaxy S10 serie zou het scherm uitstekend gecalibreerd zijn, dus waar die discrepantie dan vandaan komt is mij niet helemaal duidelijk. Maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek en is het scherm daadwerkelijk te geel. Zou Samsung dan de reviewers cherry-picked toestellen hebben opgestuurd?
Ben gisterenavond naar de Mediamarkt gegaan en mijn s10e vergeleken met de twee anderen die daar lagen. Op precies dezelfde instellingen kreeg ik op alle drie de schermen een heel andere kleur wit te zien. Een van de twee toestellen daar had verreweg de beste witbalans.
Nu ernstig aan het twijfelen of ik hem terug ga sturen..
Deze morgen de laatste security update gekregen.
Ik heb de standaard protector er recent afgetrokken ivm de vele krasjes en een Whitestone Dome geplakt op mijn s10e. De kleurbeleving is hierna inderdaad anders en voor mijn gevoel is er meer contrast zichtbaar of iets dergelijks.Davith78 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:42:
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Eindelijk werkt me smartlock thuis,voor de update maar 6 van de 10 keer. Nu gewoon constant. Vingerprint scanner nog steeds traag. Verder merk ik niks van de update. Originele screenprotector zit er nog op,mét krasjes maar zit mij prima,krijg een nieuwe er vast niet zo strak zelf op.
[ Voor 26% gewijzigd door Linnie52 op 02-07-2019 22:22 ]
Nou, even over die screenprotector. Ik ben het 100% met Flossy eens...
YouTube: Samsung Galaxy S10 - Unboxing And First Impressions
YouTube: Samsung Galaxy S10 - Unboxing And First Impressions
Mag een telefoon gaan uitzoeken. Heb nu een s8+ waarvan de accu wat gaar begint te worden. Twijfel tussen een s10+ of te wachten op de Note 10.
Kan ik een positief verschil verwachten tussen de s8+ en s10+ betreft dingen zoals accu, camera, snelheid toestel etc?
Kan ik een positief verschil verwachten tussen de s8+ en s10+ betreft dingen zoals accu, camera, snelheid toestel etc?
Ben zelf ook overgestapt van de s8+ naar de s10+r0p schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 02:59:
Mag een telefoon gaan uitzoeken. Heb nu een s8+ waarvan de accu wat gaar begint te worden. Twijfel tussen een s10+ of te wachten op de Note 10.
Over accuduur kan ik je weinig vertellen, is nooit een issue voor mij geweest. Ik zorg altijd dat waneer het kan de telefoon aan een lader zit wanneer ik hem niet gebruik.
Het toestel is wel wat soepeler dan de s8+ maar eigenlijk is het vooral de camera die het verschil maakt. Foto's zijn stuk scherper en mooier van kleur. En door de dubbele camera kun je nu groothoeklens foto's maken.
Ik kom van een S8 en ben overgestapt naar de S10.r0p schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 02:59:
Het scherm is gewoon weer wat beter, de camera een stuk beter aangezien je nu met 3 lensen kan spelen i.p.v. Ook werkt alles wat soepeler. Accu is prima. S8 was nog wel eens ''leeg'' aan het einde van de dag als ik dan me dagelijkse spelletjes speelde. Mijn S10 was gisteren avond nog 44% toen ik hem weg legde.
Heb de S10 een weekje en ben helemaal nieuw met android. Kan dus julie hulp goed gebruiken:)Weet iemand hoe je de functie wijzigen scherm ect van uit het start scherm kunt uitzetten? Dus bv wanneer je je vinger lang tegen het scherm houdt of met je 2 vingers het scherm naar elkaar toe trekt krijg je de optie om het scherm te wijzigen. Dit wil ik uitzetten.
Snap er helemaal niks van..Cihan1988 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:14:
Heb de S10 een weekje en ben helemaal nieuw met android. Kan dus julie hulp goed gebruiken:)Weet iemand hoe je de functie wijzigen scherm ect van uit het start scherm kunt uitzetten? Dus bv wanneer je je vinger lang tegen het scherm houdt of met je 2 vingers het scherm naar elkaar toe trekt krijg je de optie om het scherm te wijzigen. Dit wil ik uitzetten.

@Rohit hahah ja is niet echt handig uitgelegd. Maar in een andere topic werdt het gelukkig wel begrepen.
Je hebt dus dezelfde vraag in meerdere topics geplaatst (cross-posting)?Cihan1988 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:29:
@Rohit hahah ja is niet echt handig uitgelegd. Maar in een andere topic werdt het gelukkig wel begrepen.
@henklbr Klopt omdat ik eerst onnodig een topic heb gestart terwijl dat topic bestond. Doe helema niet aam forums vandaar de onhandigheid. Maar ik zal het hier ff verwijderen
Misschien bedoel je meerdere fora (dus naast tweakers nog ergens anders?)
Heel misschien begrijp ik de vraag: Je wilt weten hoe je de functie uitzet, waar je o.a. de widgets enzo kan plaatsen/ configureren op de homepage
Heel misschien begrijp ik de vraag: Je wilt weten hoe je de functie uitzet, waar je o.a. de widgets enzo kan plaatsen/ configureren op de homepage
Druk op een lege plek op het startscherm. Dan krijg je rechts de optie Startscherm instellen.Cihan1988 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:14:
Daar staat ook de optie lay-out scherm vergrendelen.
@Artwido Dat op het lege scherm drukken optie is precies de optie die ik wou uitschalelen:D Maar heb inmiddels begrepen dat het niet mogelijk is om dit uit te schakelen. Maar de lay out heb ik vergrendeld. Toch bedankt voor je reactie!
Dat is gewoon onderdeel van Android, altijd al geweest. Je went er vanzelf wel aan, alleen heel soms zit je opeens in dat bewerkscherm uit het niets. Gebeurt mij na jaaaren Android ook nog steeds. Maar hey... je hebt nu wel een beginscherm die je kunt customizen en een wallpaper die je ziet i.p.v. dat saaie iOS waar je alleen icoontjes ziet en bij iedereen hetzelfde is. #vrijheidCihan1988 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:53:
@Artwido Dat op het lege scherm drukken optie is precies de optie die ik wou uitschalelen:D Maar heb inmiddels begrepen dat het niet mogelijk is om dit uit te schakelen. Maar de lay out heb ik vergrendeld. Toch bedankt voor je reactie!
Als je het echt niet wilt kun je nog een andere launcher downloaden uit de playstore.
@W84 Buiten dat onbedoeld in het bewerkscherm zitten ben ik echt een androidfan geworden. Dit had ik nooit in mijn leven kunnen dromen:D maar inderdaad wat een vrijheid biedt android! Voor mij geen appels meer:d
Je moet ook geen appels met androids vergelijkenCihan1988 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:34:
@W84 Buiten dat onbedoeld in het bewerkscherm zitten ben ik echt een androidfan geworden. Dit had ik nooit in mijn leven kunnen dromen:D maar inderdaad wat een vrijheid biedt android! Voor mij geen appels meer:d
Appel is een merk telefoon, Android is geen telefoon maar een besturingssysteem
Verwijderd
Zonet de S10e gekocht op belsimpel, ben benieuwd. Ik vervang er mijn S9+ mee met de grootste redenen een kleiner formaat, lichter en de FP sensor aan de zijkant.
@Artwido je hebt gelijk maar iphone en ios zie als 1 geheel. Omdat het van 1 fabrikant komt.
Bij Belsimpel: ben benieuwd of je een "voor de Nederlandse markt" bestemd toestel krijgt...Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:29:
Zonet de S10e gekocht op belsimpel, ben benieuwd. Ik vervang er mijn S9+ mee met de grootste redenen een kleiner formaat, lichter en de FP sensor aan de zijkant.
Vast niethenklbr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Bij Belsimpel: ben benieuwd of je een "voor de Nederlandse markt" bestemd toestel krijgt...
Camera is opzich goed, maar bij wat schemering wat minder vind ik en het beeld beweegt dan heel erg traag. Veel ruis ook. Mis ik iets? Op de S8 heb ik dit niet.

Verwijderd
Dat is nu wel mijn laatste zorg dat ik misschien updates een maand of 2 later krijg omdat het een oostblokker of whatever zal zijn. Zal niks veranderen aan mijn gebruik van het toestel.henklbr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:18:
[...]
Bij Belsimpel: ben benieuwd of je een "voor de Nederlandse markt" bestemd toestel krijgt...
Nieuw moet hij natuurlijk wel zijn
Oplossing:Verwijderd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:39:
[...]
Dat is nu wel mijn laatste zorg dat ik misschien updates een maand of 2 later krijg omdat het een oostblokker of whatever zal zijn. Zal niks veranderen aan mijn gebruik van het toestel.
Nieuw moet hij natuurlijk wel zijn
Voor dat je je toestel aan zet, eerst je SIM-kaart in je toestel. Zodra die er in zit: aanzetten.
Als je een "pop-up" in een vreemde taal krijgt (SIM-card changed): accepteren.
Je toestel wordt dan opnieuw opgestart en alsnog voor PHN geconfigureerd worden (mits het geen "branded" toestel is natuurlijk!)...
Bij Coolblue had je overigens een JBL-speaker er bij gekregen...
Verwijderd
Bedankt voor de tip!henklbr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Oplossing:
Voor dat je je toestel aan zet, eerst je SIM-kaart in je toestel. Zodra die er in zit: aanzetten.
Je toestel wordt dan opnieuw opgestart en alsnog voor PHN geconfigureerd worden (mits het geen "branded" toestel is natuurlijk!)...
Maar ik ben Belg dus ik weet niet of de speaker zou lukken op de NL site met BE levering, de prijs op coolblue.be is trouwens 639€

Bij jullie duidelijk goedkoper, daarom dat ik eens via belsimpel ben gegaan. Scheelt toch 100euro.
Boeit het nog met een unbranded PHN toestel of je je SIM-kaart er later in doet? Ik heb alles al ingesteld behalve de VF SIM-kaart geplaatst. Die zit nog in de S8.henklbr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Oplossing:
Als je zeker weet een "PHN"-toestel te hebben: niet...W84 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:39:
[...]
Boeit het nog met een unbranded PHN toestel of je je SIM-kaart er later in doet? Ik heb alles al ingesteld behalve de VF SIM-kaart geplaatst. Die zit nog in de S8.
Maar bij "Belsimpel" weet je dat niet zeker... (zeg maar gewoon "NIET"!)...
Mediamarkt. Bij software staat er PHN/PHN,PHN/PHN en CSC is: OXM. De EAN is trouwens: 8801643848552.henklbr schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:38:
[...]
Als je zeker weet een "PHN"-toestel te hebben: niet...
Maar bij "Belsimpel" weet je dat niet zeker... (zeg maar gewoon "NIET"!)...
Een volledig Nederlands toestel...W84 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:54:
[...]
Mediamarkt. Bij software staat er PHN/PHN,PHN/PHN en CSC is: OXM. De EAN is trouwens: 8801643848552.
Top! Dan kan ik alles zo laten en de SIM er in doen. 
Mijn camera issue van een vorige post lijkt trouwens opgelost. Ik denk dat er een filter of nachtmodes aan stond of iets. Het beeld beweegt weer snel in donker.
Mijn camera issue van een vorige post lijkt trouwens opgelost. Ik denk dat er een filter of nachtmodes aan stond of iets. Het beeld beweegt weer snel in donker.
[ Voor 59% gewijzigd door W84 op 04-07-2019 09:13 ]
Sinds gisteren een S10 Plus in huis. Mooi toestel!
Nu viel me zojuist op dat er een heel klein 'putje' in het glas van het scherm zit.
Ongeveer een cm links naast de frontcamera.
Het viel me op omdat ik het toestel in het goede licht onder een hoek vast had met het plaatsen van de cover.
Klopt het dat deze schermen dit soort kleinigheden kunnen vertonen en dit binnen een marge valt?
Bij gewoon gebruik uiteraard niets van te zien.
De standaard screenprotector heb ik eraf gehaald, ik dacht dat het putje daarin zat, maar het zit dus echt in het scherm/toplaag.
Nu viel me zojuist op dat er een heel klein 'putje' in het glas van het scherm zit.
Het viel me op omdat ik het toestel in het goede licht onder een hoek vast had met het plaatsen van de cover.
Klopt het dat deze schermen dit soort kleinigheden kunnen vertonen en dit binnen een marge valt?
De standaard screenprotector heb ik eraf gehaald, ik dacht dat het putje daarin zat, maar het zit dus echt in het scherm/toplaag.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Verwijderd
Ik kreeg inderdaad een SIM pop up en de vraag voor een reset + reboothenklbr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Oplossing:
2x auto reboot en dit is de info:
LUX/LUX, PHN/PHN
Nee dat hoef je niet te accepteren. Ermee terug gaan.freddyathlon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:23:
Twijfel. Het is echt een enorm klein plekje die eigenlijk niet eens opvalt, tot je weet dat 'ie er is.Artwido schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:05:
[...]
Nee dat hoef je niet te accepteren. Ermee terug gaan.
Ik voel niets met mijn nagel als ik er over heen ga. Denk dat het zelfs te klein is om te voelen.
Zit ook niet in de weg of iets; hij zit boven het 3e streepje van de bereik-indicator en alleen bij de juiste lichtval kun je 'm zien.
Kan 'm wel terugbrengen maar krijg dan waarschijnlijk te horen dat ze hiervoor het toestel niet ruilen. En de vraag wat je terugkrijgt en wat er eventueel 'mis' is met een volgende...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Lijkt erop dat het zo hoort en dat ik de proximity sensor zie als een soort kuiltje. Omdat ik niks voel met mijn nagel, is dit dus gewoon de sensor die je ziet. https://nasilemaktech.com...-series-proximity-sensor/freddyathlon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:23:
Oh, wauw... zit die in/onder het display? Best wel cool, wist niet eens dat dat kon.
Hmm, vreemd. Ik had verwacht dat als het scherm gewoon aan staat en ik die locatie bedek, dat dan het scherm uit gaat of gaat dimmen, maar dat doet het niet. Zie hier ook niks knipperen met een S10 (dus niet plus). Lees al wel dat het wellicht alleen met bellen is, maar kan me niet herinneren daar zo'n ding gezien te hebben.freddyathlon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:33:
[...]
Lijkt erop dat het zo hoort en dat ik de proximity sensor zie als een soort kuiltje. Omdat ik niks voel met mijn nagel, is dit dus gewoon de sensor die je ziet. https://nasilemaktech.com...-series-proximity-sensor/
Net even geprobeerd. Bij bellen knippert vanaf die plek inderdaad een wit lampje. (S10 Plus)Martinspire schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:59:
[...]
Hmm, vreemd. Ik had verwacht dat als het scherm gewoon aan staat en ik die locatie bedek, dat dan het scherm uit gaat of gaat dimmen, maar dat doet het niet. Zie hier ook niks knipperen met een S10 (dus niet plus). Lees al wel dat het wellicht alleen met bellen is, maar kan me niet herinneren daar zo'n ding gezien te hebben.
Na een systeem-update moet ik bxActions vaak handmatig openen om de re-mapping van de Bixby-button weer te activeren. Een vrij prominente 'advertentie' voor een nieuwe app van dezelfde developer prijkte ditmaal tussen de instellingen; aodNotify. Aangezien ik zeer tevreden ben met bxActions wilde ik best een poging wagen.
Voor één ieder die de Notification-led toch wel erg mist maar -om welke reden dan ook- het Always On Display niet permanent in wil schakelen is dit écht een aanrader!
Je kan per app instellen welke notificaties het scherm op laten lichten en het AOD inschakelen. Hierdoor werkt het eigenlijk hetzelfde als een notificatieled; het aod wordt geactiveerd wanneer er een melding binnenkomt (heel fijn dat je het per app kan in/uitschakelen), blijft staan totdat de melding gelezen/verwijderd is en daarna schakelt de AOD weer uit. Nu kan ik dus prima in één oogopslag en vanaf de andere kant van kantoor/kamer zien of er nog iets (belangrijks) is binnengekomen.
Het schijnt ook goed overweg te kunnen met edge-lighting (en dus ook de ring notificatie) maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.
Voor één ieder die de Notification-led toch wel erg mist maar -om welke reden dan ook- het Always On Display niet permanent in wil schakelen is dit écht een aanrader!
Je kan per app instellen welke notificaties het scherm op laten lichten en het AOD inschakelen. Hierdoor werkt het eigenlijk hetzelfde als een notificatieled; het aod wordt geactiveerd wanneer er een melding binnenkomt (heel fijn dat je het per app kan in/uitschakelen), blijft staan totdat de melding gelezen/verwijderd is en daarna schakelt de AOD weer uit. Nu kan ik dus prima in één oogopslag en vanaf de andere kant van kantoor/kamer zien of er nog iets (belangrijks) is binnengekomen.
Het schijnt ook goed overweg te kunnen met edge-lighting (en dus ook de ring notificatie) maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Zie jij de 'sensor' ook zitten in het scherm? Dus een soort kuiltje onder een bepaalde lichthoek?Martinspire schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:59:
[...]
Hmm, vreemd. Ik had verwacht dat als het scherm gewoon aan staat en ik die locatie bedek, dat dan het scherm uit gaat of gaat dimmen, maar dat doet het niet. Zie hier ook niks knipperen met een S10 (dus niet plus). Lees al wel dat het wellicht alleen met bellen is, maar kan me niet herinneren daar zo'n ding gezien te hebben.
Mij is nog steeds niet helemaal duidelijk wat het daadwerkelijke nadeel is als je een toestel krijgt dat voor de niet-nederlandse markt bestemd is..henklbr schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:18:
[...]
1. Geen VoLTE (bepaald door de CSC)RutgerFR schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:29:
[...]
Mij is nog steeds niet helemaal duidelijk wat het daadwerkelijke nadeel is als je een toestel krijgt dat voor de niet-nederlandse markt bestemd is..
2. Geen VoWiFi (bepaald door de CSC
3. Geen Samsung Pay (indien beschikbaar, bepaald door de CSC)
4. Geen automatische instelling NL-Alert (bepaald door de CSC)
5. Ander update-schema
Dit zijn enkele voorbeelden.
Weet je nog, dat er zo veel werd geklaagd bij de Consumentenbond, dat Samsung amper hun telefoons update?
Dit dus: mede veroorzaker "BelSimpel" met hun "niet voor de Nederlandse markt bestemde telefoons"!
Het zou BelSimpel "sieren" dit op hun site te vermelden, dat ze "import"-telefoons verkopen!
Haha, tja... daarom koop ik dus echt niks meer bij Belsimpel. Je weet nooit wat je krijgt, ene keer uit Polen... dan weer uit Hongarije. Nee, dankje. Dan wacht ik wel op een aanbieding elders met een PHN model.
Ga het testen,had me AOD inderdaad constant aan😊
pimsaint schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 05:46:
Na een systeem-update moet ik bxActions vaak handmatig openen om de re-mapping van de Bixby-button weer te activeren. Een vrij prominente 'advertentie' voor een nieuwe app van dezelfde developer prijkte ditmaal tussen de instellingen; aodNotify. Aangezien ik zeer tevreden ben met bxActions wilde ik best een poging wagen.
@W84 er zijn diverse fora berichten over de slechte kwaliteit camera bij iets minder goede lichtomstandigheden (niet in het donker, maar medium licht), check bv: https://eu.community.sams...t-camera-S10/td-p/1169177 en https://eu.community.sams...l-quot-at-all/td-p/987053 hier staat precies het probleem wat je ervaart. Ik heb hier ook enkele vergelijkingsfotos geplaatst om het te duidelijk te maken. Samsung Engeland zegt het te onderzoeken en roept gebruikers zoveel mogelijk mensen op om melding te maken, inclusief foto's en logfile.
Het is nu al beter hoor, geen idee wat het was. Ik had het meteen uit de doos en daarna niet meer, wellicht dat de camera de boel moest initialiseren of iets.Rooverz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:20:
@W84 er zijn diverse fora berichten over de slechte kwaliteit camera bij iets minder goede lichtomstandigheden (niet in het donker, maar medium licht), check bv: https://eu.community.sams...t-camera-S10/td-p/1169177 en https://eu.community.sams...l-quot-at-all/td-p/987053 hier staat precies het probleem wat je ervaart. Ik heb hier ook enkele vergelijkingsfotos geplaatst om het te duidelijk te maken. Samsung Engeland zegt het te onderzoeken en roept gebruikers zoveel mogelijk mensen op om melding te maken, inclusief foto's en logfile.

@W84 Het kan niet ineens beter zijn. Foto's lijken scherp en ok, maar zodra je inzoomed zie je veel ruis/processing fouten. Dit heeft te maken met het feit dat de camera binnenshuis/bij medium lichtomstandigheden op diafragma f2.4 blijft staan waardoor de camera een hoge iso waarde en sluitertijd kiest wat resulteert in veel mooie foto's. Jouw S8 heeft geen variabel diafragma, wat de s10 (en s9+) wel heeft (f1.5 en f2.4). Jouw S8 heeft een diafragma van f1.7 waardoor de camera een veel lagere iso waarde en snellere sluitertijd kan gebruiken. De oplossing zou zijn dat de s10 binnenshuis op f1.5 zijn foto's gaat maken.
Hallo tweakers,
Wanneer ik een oproep opneem op mijn S10 wordt mijn scherm helemaal zwart. Hoe vaak ik ook op het scherm tik of de volume toetsen indruk blijft het scherm op zwart. Pas na het beeindigen van het gesprek wordt het scherm weer actief. Zijn er mensen die hier ook last van hebben? Of weten julie hier een oplossing voor?
Wanneer ik een oproep opneem op mijn S10 wordt mijn scherm helemaal zwart. Hoe vaak ik ook op het scherm tik of de volume toetsen indruk blijft het scherm op zwart. Pas na het beeindigen van het gesprek wordt het scherm weer actief. Zijn er mensen die hier ook last van hebben? Of weten julie hier een oplossing voor?
Had ik hier niet ergens gelezen wanneee je een nl sim inplaatst dat deze "omzet" naar een nl toestel?henklbr schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:10:
[...]
1. Geen VoLTE (bepaald door de CSC)
2. Geen VoWiFi (bepaald door de CSC
3. Geen Samsung Pay (indien beschikbaar, bepaald door de CSC)
4. Geen automatische instelling NL-Alert (bepaald door de CSC)
5. Ander update-schema
Dit zijn enkele voorbeelden.
Weet je nog, dat er zo veel werd geklaagd bij de Consumentenbond, dat Samsung amper hun telefoons update?
Dit dus: mede veroorzaker "BelSimpel" met hun "niet voor de Nederlandse markt bestemde telefoons"!![]()
Het zou BelSimpel "sieren" dit op hun site te vermelden, dat ze "import"-telefoons verkopen!
Ik heb er persoonlijk nooit erg gevonden dat ik niet of late updates binnenkrijgt. Maar dat bellen via 4g/wifi vind ik wel belangrijk en vraag me ook echt af of een import toestel dit niet ondersteund.
Heb op mijn Google account geld opstaan. Ik wil graag een achtergrond gaan kopen . Maar ik zie alleen de betaal opties van paypal en creditdacard. Is er iemand die weet waarom ik niet van uit mijn google account kan betalen? Alvast dank
Ik reken gewoon af via mijn provider vodafoneCihan1988 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:34:
Heb op mijn Google account geld opstaan. Ik wil graag een achtergrond gaan kopen . Maar ik zie alleen de betaal opties van paypal en creditdacard. Is er iemand die weet waarom ik niet van uit mijn google account kan betalen? Alvast dank
@pappaleone oke dat is misschien beter. Maar heb daar momenteel niet zoveel aan:) (niet lullig bedoeld)
Is je proximity sensor bedekt? Zit vlak naast de camera.Cihan1988 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:51:
Hallo tweakers,
@DiMacho Er zit alleen de originele screenprotector op. Maar heb de oplossing al gevonden. Als je op de aan/uit knop drukt wordt het scherm weer actief. Dit durfde ik eerst niet te doen omdat ik bang was het verbinding te verbreken.
Beste mede tweakers,
Ik maak vaak close up foto`s van vissen, zie hieronder een voorbeeld. Ik ben benieuwd welke instellingen voor de S10+ hiervoor het beste zijn? Dus welke instellingen zouden jullie gebruiken voor dit soort close up fotos ?
http://www.roughfish.com/...ongear%20Sunfish%2019.jpg
http://www.roughfish.com/...s/Spotted%20Bass%2019.jpg
Ben benieuwd!
Ik maak vaak close up foto`s van vissen, zie hieronder een voorbeeld. Ik ben benieuwd welke instellingen voor de S10+ hiervoor het beste zijn? Dus welke instellingen zouden jullie gebruiken voor dit soort close up fotos ?
http://www.roughfish.com/...ongear%20Sunfish%2019.jpg
http://www.roughfish.com/...s/Spotted%20Bass%2019.jpg
Ben benieuwd!
Had sinds vorige week last van een vlek in het beeldscherm van mn S10. Had hem vrijdag aangemeld via de Samsung site en kreeg hem vandaag retour met een splinternieuw scherm, batterij, achterkant en een software update. Perfecte service van Samsung. Heb het toestel sinds april in gebruik.
Weet iemand of mobiel.nl de Galaxy S10+ verkoopt dat bedoeld is voor de Nederlandse markt? Of is het hetzelfde als belsimpel.nl?
Zou je dat niet beter aan Mobiel.nl kunnen vragen? Volgens mij kan dat per batch verschillen...038Robijno schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:06:
Weet iemand of mobiel.nl de Galaxy S10+ verkoopt dat bedoeld is voor de Nederlandse markt? Of is het hetzelfde als belsimpel.nl?
Mobiel verkoopt gewoon PHN modellen voor een scherpe prijs. Belsimpel niet. Dat is grijze import.038Robijno schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:06:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support