Dank voor de info! Ga ik meteen doen.Pierre_nr1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:23:
[...]
Handmatig omzetten naar PHN kan niet, het zal ATO blijven. Neem contact op met Coolblue en vraag(eis) dat de telefoon omgeruild wordt voor een nieuwe PHN versie. Coolblue geeft een goede service, dus dat zal geen probleem zijn.
Vreemd, misschien even via SmartSwitch checken?Jamesl schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:33:
Dit is mijn software screenshot (S10, nog geen update) @henklbr @ErikRo
[Afbeelding]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Zonet contact gehad met Coolblue over mijn S10e. Volgens de medewerker kan het sporadisch voorkomen dat er d.m.v. controle-steekproeven in de fabriek een zegel wordt verbroken en een nieuwe overheen geplakt, maar doorgaans is dit niet de bedoeling. Verder gebeurt het blijkbaar wel relatief vaak dat de regiocode niet klopt, soms worden toestellen bijvoorbeeld uit een failliete inboedel overgekocht (in mijn geval dus waarschijnlijk van een bedrijf uit Oostenrijk). De enige remedie is dan net zolang omruilen totdat je een Nederlands PHN toestel hebt. Blijkbaar kunnen ze hier niets aan doen om dit te voorkomen
Nu heb ik dus geregeld dat mijn huidige toestel geretourneerd kan worden en ik zelf alvast een nieuwe koop zodat ik die morgen al in huis heb (en ik niet zonder toestel kom te zitten).
Edit: goedkoopste (voorradige) S10e bij Coolblue is 599 terwijl ik er 529 voor betaald heb. Dat wordt dus helaas omruilen in plaats van retourneren in combinatie met zelf alvast een nieuw toestel kopen. Gelukkig heb ik nog een reserve-telefoon thuis liggen..
Nu heb ik dus geregeld dat mijn huidige toestel geretourneerd kan worden en ik zelf alvast een nieuwe koop zodat ik die morgen al in huis heb (en ik niet zonder toestel kom te zitten).
Edit: goedkoopste (voorradige) S10e bij Coolblue is 599 terwijl ik er 529 voor betaald heb. Dat wordt dus helaas omruilen in plaats van retourneren in combinatie met zelf alvast een nieuw toestel kopen. Gelukkig heb ik nog een reserve-telefoon thuis liggen..
[ Voor 13% gewijzigd door Davith78 op 03-06-2019 13:40 ]
Staat geen up-date o.i.dhenklbr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:48:
[...]
Vreemd, misschien even via SmartSwitch checken?
Met de IMEI kan je checken welke CSC de telefoon heeft. Deze staat op de buitenkant van het doosje, dus daar hoef je zelfs de verpakking niet voor open te maken.Davith78 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:13:
Zonet contact gehad met Coolblue over mijn S10e. Volgens de medewerker kan het sporadisch voorkomen dat er d.m.v. controle-steekproeven in de fabriek een zegel wordt verbroken en een nieuwe overheen geplakt, maar doorgaans is dit niet de bedoeling. Verder gebeurt het blijkbaar wel relatief vaak dat de regiocode niet klopt, soms worden toestellen bijvoorbeeld uit een failliete inboedel overgekocht (in mijn geval dus waarschijnlijk van een bedrijf uit Oosterrijk). De enige remedie is dan net zolang omruilen totdat je een Nederlands PHN toestel hebt. Blijkbaar kunnen ze hier niets aan doen om dit te voorkomen![]()
Superhandige tip, dank!Pierre_nr1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:48:
[...]
Met de IMEI kan je checken welke CSC de telefoon heeft. Deze staat op de buitenkant van het doosje, dus daar hoef je zelfs de verpakking niet voor open te maken.
Zoals anderen hier ook al hebben aangegeven, kan ik ook geen update downloaden via SmartSwitchhenklbr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:41:
[...]
Vreemd: hij is wel beschikbaar (net op je OTA-server gekeken)...
Krijg je de update ook niet "binnen" als je je toestel aansluit op je PC en checkt via SmartSwitch?
Wacht het nog even rustig af.
Mijn vriendin had echter ook een Samsung, een S8, en die kon ook via OTA én via SmartSwitch geen updates ontvangen, die moest ik via Odin naar Android 9 zetten.
Echter was dit wel een S8 waar van alles mee mis was, was ook teruggestuurd wegens niet werkende speakers (was al refurbished maar was helemaal afgeschreven) en hij liep om de haverklap vast en verloor ook telkens alle contacten etc.
Mijn vriendin had echter ook een Samsung, een S8, en die kon ook via OTA én via SmartSwitch geen updates ontvangen, die moest ik via Odin naar Android 9 zetten.
Echter was dit wel een S8 waar van alles mee mis was, was ook teruggestuurd wegens niet werkende speakers (was al refurbished maar was helemaal afgeschreven) en hij liep om de haverklap vast en verloor ook telkens alle contacten etc.
Coolblue, belsimpel, gsmweb etc. Overal waar het toestel net even wat goedkoper is... Kopen hun toestellen in bij de goedkoopste leverancier. Vaak oost europa of Oostenrijk. Maar ook italie, portugal. Dat is allemaal niet zo'n probleem. Ze maken het pas moeilijk als ze gaan omkatten naar PHN. Daarom is het doosje open. Bij grote updates wordt er door Samsung gecheckt of het imei nummer klopt met de software. En als dat niet klopt, krijg je geen ota. Bij kleine updates is dit niet zo'n probleem.Davith78 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:13:
Zonet contact gehad met Coolblue over mijn S10e. Volgens de medewerker kan het sporadisch voorkomen dat er d.m.v. controle-steekproeven in de fabriek een zegel wordt verbroken en een nieuwe overheen geplakt, maar doorgaans is dit niet de bedoeling. Verder gebeurt het blijkbaar wel relatief vaak dat de regiocode niet klopt, soms worden toestellen bijvoorbeeld uit een failliete inboedel overgekocht (in mijn geval dus waarschijnlijk van een bedrijf uit Oostenrijk). De enige remedie is dan net zolang omruilen totdat je een Nederlands PHN toestel hebt. Blijkbaar kunnen ze hier niets aan doen om dit te voorkomen![]()
Als zo'n toestel voor repair bij Samsung komt wordt het nog leuker. Als er dan blijkt dat het een ATO variant is, krijg je na de repair ook de ATO software erop. Want toestel moet weer origineel zijn.
Extra waarschuwing Coolblue knutselt tegenwoordig ook aan toestellen, zonder licentie van Samsung. Dus einde garantie bij een scherm reparatie.
Wat een nonsens!DiMacho schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:23:
[...]
Ze maken het pas moeilijk als ze gaan omkatten naar PHN. Daarom is het doosje open. Bij grote updates wordt er door Samsung gecheckt of het imei nummer klopt met de software. En als dat niet klopt, krijg je geen ota. Bij kleine updates is dit niet zo'n probleem.
Voorbeeld:
Je koopt een toestel in België, dan zal er normaal gesproken LUX/LUX,LUX/LUX staan bij "Software Serviceprovider.
Je haalt het toestel uit de verpakking, doe je SIM-kaart (en eventueel MicroSD) zet je toestel aan en krijgt een pop-up "SIM-kaart veranderd" (of als je je toestel bij Belsimpel gekocht hebt, in 1 of andere "buitenlandse taal").
Als je deze pop-up accepteert, word je toestel opnieuw opgestart, waarna de SIM herkend wordt als "Nederlands" en derhalve ook in de Nederlandse taal het installatie-proces opstart.
Kijk de na de installatie, in dit voorbeeld (LUX), naar "Software Serviceprovider" dan zal je PHN/PHN,PHN/LUX zien staan.
Je krijgt nu de Nederlandse updates, OOK de grote Android-updates!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Goed om te weten, alleen heb ik volgens mij die pop-up niet gehad (of wellicht over het hoofd gezien). Ik heb mijn 'Oostenrijkse' toestel vandaag dus retour gestuurd. Heeft het dan nog zin om, wanneer ik het nieuwe omruilexemplaar binnenkrijg, eerst het emei op te doos te controleren of het een 'Nederlands' toestel is? Die suggestie werd hier vanmiddag gedaan, maar uit jouw verhaal maak ik op dat dat dus niet nodig is als ik het goed begrijp.henklbr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:53:
[...]
Wat een nonsens!
Voorbeeld:
Je koopt een toestel in België, dan zal er normaal gesproken LUX/LUX,LUX/LUX staan bij "Software Serviceprovider.
Je haalt het toestel uit de verpakking, doe je SIM-kaart (en eventueel MicroSD) zet je toestel aan en krijgt een pop-up "SIM-kaart veranderd" (of als je je toestel bij Belsimpel gekocht hebt, in 1 of andere "buitenlandse taal").
Als je deze pop-up accepteert, word je toestel opnieuw opgestart, waarna de SIM herkend wordt als "Nederlands" en derhalve ook in de Nederlandse taal het installatie-proces opstart.
Kijk de na de installatie, in dit voorbeeld (LUX), naar "Software Serviceprovider" dan zal je PHN/PHN,PHN/LUX zien staan.
Je krijgt nu de Nederlandse updates, OOK de grote Android-updates!
Toestel uitpakken, je Nederlandse SIM erin (MicroSD ook ), en starten maar.Davith78 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:04:
[...]
Goed om te weten, alleen heb ik volgens mij die pop-up niet gehad (of wellicht over het hoofd gezien). Ik heb mijn 'Oostenrijkse' toestel vandaag dus retour gestuurd. Heeft het dan nog zin om, wanneer ik het nieuwe omruilexemplaar binnenkrijg, eerst het emei op te doos te controleren of het een 'Nederlands' toestel is? Die suggestie werd hier vanmiddag gedaan, maar uit jouw verhaal maak ik op dat dat dus niet nodig is als ik het goed begrijp.
Als hij al begint in het Nederlands, heb je een Nederlands toestel...
Had dit overigens niet van Coolblue verwacht: heb daar altijd mijn toestellen gekocht, en die verkopen altijd voor de Nederlandse markt bestemde toestellen (PHN).
Daarom mag Coolblue ook altijd meedoen aan de eventuele promoties van Samsung.
Dus was @DiMacho beweert dat Coolblue zijn toestellen "haalt" bij de goedkoopste leverancier, is niet waar...
Anders zou Coolblue geschrapt worden uit de eventuele promotie-lijst...
Waarschijnlijk is dit toestel, die jij hebt ontvangen, er tussendoor geglipt...
Dat klinkt geruststellend, dank voor de info. Mijn toestel begon meteen in het Duits na de eerste opstart, dat had bij mij al een belletje moeten doen rinkelen achteraf gezien. Weer wat geleerd!henklbr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:09:
[...]
Toestel uitpakken, je Nederlandse SIM erin (MicroSD ook ), en starten maar.
Als hij al begint in het Nederlands, heb je een Nederlands toestel...
Had dit overigens niet van Coolblue verwacht: heb daar altijd mijn toestellen gekocht, en die verkopen altijd voor de Nederlandse markt bestemde toestellen (PHN).
Daarom mag Coolblue ook altijd meedoen aan de eventuele promoties van Samsung.
Dus was @DiMacho beweert dat Coolblue zijn toestellen "haalt" bij de goedkoopste leverancier, is niet waar...
Anders zou Coolblue geschrapt worden uit de eventuele promotie-lijst...
Waarschijnlijk is dit toestel, die jij hebt ontvangen, er tussendoor geglipt...
Ik heb begrepen dat Belgische toestellen hun update krijgen na Nederland. Hier (België) nog niks ontvangen. Succes
Hoe kan je dat zien dan? Is een bepaalde IMEI nummerserie PHN?Met de IMEI kan je checken welke CSC de telefoon heeft. Deze staat op de buitenkant van het doosje, dus daar hoef je zelfs de verpakking niet voor open te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Prosperot op 04-06-2019 08:40 ]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 04 jun 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16003457
Build date Fri, 31 May 2019 11:03:44 +0000
Security Patch Level 2019-05-01
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASE7
CSC G975FOXM1ASE5
Details for download with Details for download with Frija:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.3; USE HOME_CSC_OXM !
[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 04-06-2019 10:41 ]
Ik heb mijn toestel gekocht bij Belsimpel en heb ook nog geen update binnen.
Als ik bij Service provider kijk dan staat er : XEZ/PHN , XEZ/XEZ
Is dit nog te wijzigen? Heb bij eerste gebruik al simkaart en SD er in gehad.
Je toestel herkend dat er een Nederlandse sim in zit vandaar 1x PHN. Je kan een firmware gebaseerd op OXM flashen alleen flash je niet met HOME_OXM_CSC maar met OXM_CSC.ominous schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:44:
Let op je raakt je data op je toestel kwijt.
Na de initiële opstart van de flash doe je een factory reset met je nl simkaart er in.
Als er bij Software info nog geen PHN/PHN/PHN/XEZ staat.
Die laatste XEZ kan je niet veranderen.
Toestel zal nu gewoon de Nederlandse updates krijgen.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Google maar eens op imei info......Prosperot schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:39:
[...]
Hoe kan je dat zien dan? Is een bepaalde IMEI nummerserie PHN?
Ik heb de ASE6 update en daarbij is dezelfde camera 900413 aanwezig. Is in de ASE7 update ook de camera verbeterd? Zie in het screenshot alleen staan camera stability en niet camera performance.
henklbr schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:17:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 04 jun 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* The stability of Wi-Fi has been improved
* Camera performance has been improved
* Camera-firmware updated
Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16003457
Build date Fri, 31 May 2019 11:03:44 +0000
Security Patch Level 2019-05-01
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASE7
CSC G975FOXM1ASE5
Details for download with Details for download with Frija:
[Afbeelding]
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.3; USE HOME_CSC_OXM !
ThanksMegapaul schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Je toestel herkend dat er een Nederlandse sim in zit vandaar 1x PHN. Je kan een firmware gebaseerd op OXM flashen alleen flash je niet met HOME_OXM_CSC maar met OXM_CSC.
Let op je raakt je data op je toestel kwijt.
Na de initiële opstart van de flash doe je een factory reset met je nl simkaart er in.
Als er bij Software info nog geen PHN/PHN/PHN/XEZ staat.
Die laatste XEZ kan je niet veranderen.
Toestel zal nu gewoon de Nederlandse updates krijgen.
Weekend maar is ff doen dan
Benieuwd of ik deze update wel ontvang via OTA
Ik vind het inderdaad vreemd, dat geen van jullie (die op de Nederlandse CSC PHN zitten) update ASE6 meer kan binnenhalen...
Hij staat nog steeds "gereed" op de "OTA"- en "SmartSwitch"-server namelijk...
En natuurlijk "raar", dat de ASE7 update zo kort volgt op ASE6...
Wederom een "Hot-Fix", of is ASE7 de "bedoelde MEI"-update?
af en toe moet ik mijn telefoon opnenen met vegen. Dan kan ik niet mijn vingerafdruk gebruiken.
Meer mensen last van?
Net alsof hij opnieuw gestart is.
Meer mensen last van?
Hier nog een post om de CSC code aan te passen via device recovery:
https://forum.xda-develop...sc-s10-root-odin-t3935721
My Device: Samsung Galaxy S10+
Country : UAE
i bought my device from UAE and wanted its firmware to India since i was flying to india and VOLTE in india works only with Indian Firmware. i had a s7 edge and inorder to change csc in s7 edge i had to flash indian firmware using odin,now in s10 they made it more simple.let me show you how to change csc from uae to india might work for other countries too.
Steps:-
1. Download Samsung Smart Switch for Windows and install it.
2.Download Smart switch in mobile too.
3.take a full backup of the device to system.
4.disconnect the device from system and turn it off.
5.remove UAE sim cards and then boot it to recovery mode
--press power button + bixby button + volume up button to enter recovery mode
6.Now insert indian sim cards into the device
7.format device using recovery
8.When you turn on the device it detects the sim cards and asks you whether to configure it to device settings,when you press yes device again get formatted and greets you with setup screen.
9.complete setup and then restore your data using smart switch.
10.you have successfully changed csc on your device.
https://forum.xda-develop...sc-s10-root-odin-t3935721
My Device: Samsung Galaxy S10+
Country : UAE
i bought my device from UAE and wanted its firmware to India since i was flying to india and VOLTE in india works only with Indian Firmware. i had a s7 edge and inorder to change csc in s7 edge i had to flash indian firmware using odin,now in s10 they made it more simple.let me show you how to change csc from uae to india might work for other countries too.
Steps:-
1. Download Samsung Smart Switch for Windows and install it.
2.Download Smart switch in mobile too.
3.take a full backup of the device to system.
4.disconnect the device from system and turn it off.
5.remove UAE sim cards and then boot it to recovery mode
--press power button + bixby button + volume up button to enter recovery mode
6.Now insert indian sim cards into the device
7.format device using recovery
8.When you turn on the device it detects the sim cards and asks you whether to configure it to device settings,when you press yes device again get formatted and greets you with setup screen.
9.complete setup and then restore your data using smart switch.
10.you have successfully changed csc on your device.
Heb ik ook wel eens, ik kan me herinneren van mijn vorige Galaxy dat dat een veiligheids item was (dat weet ik zeker) dus ik ging ervan uit dat dit hier ook het geval was. Bij mij ongeveer na 3 of 4 dagen.chimera2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:44:
af en toe moet ik mijn telefoon opnenen met vegen. Dan kan ik niet mijn vingerafdruk gebruiken.
Meer mensen last van?
Is er ergens een log boek ofzo waar je dit soort dingen kan terug vinden?Duckvogel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:53:
[...]
Heb ik ook wel eens, ik kan me herinneren van mijn vorige Galaxy dat dat een veiligheids item was (dat weet ik zeker) dus ik ging ervan uit dat dit hier ook het geval was. Bij mij ongeveer na 3 of 4 dagen.
Verklaar je nader hoe kom je daarbij??? Belsimpel ja Coolblue nee Gsm web geen informatie.DiMacho schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:23:
[...]
Coolblue, belsimpel, gsmweb etc. Overal waar het toestel net even wat goedkoper is... Kopen hun toestellen in bij de goedkoopste leverancier. Vaak oost europa of Oostenrijk. Maar ook italie, portugal. Dat is allemaal niet zo'n probleem. Ze maken het pas moeilijk als ze gaan omkatten naar PHN. Daarom is het doosje open. Bij grote updates wordt er door Samsung gecheckt of het imei nummer klopt met de software. En als dat niet klopt, krijg je geen ota. Bij kleine updates is dit niet zo'n probleem.
Als zo'n toestel voor repair bij Samsung komt wordt het nog leuker. Als er dan blijkt dat het een ATO variant is, krijg je na de repair ook de ATO software erop. Want toestel moet weer origineel zijn.
Extra waarschuwing Coolblue knutselt tegenwoordig ook aan toestellen, zonder licentie van Samsung. Dus einde garantie bij een scherm reparatie.
Hoe coolblue in dit rijtje terecht komt snap ik ook niet, sowieso nooit slechte ervaringen mee gehad en staan nou ook niet bekend om hun 'lage' prijzen.pappaleone schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:56:
[...]
Verklaar je nader hoe kom je daarbij??? Belsimpel ja Coolblue nee Gsm web geen informatie.
Ja snap het ook niet.. Als ik volgende week niks heb dan maar even kijken of een factory reset werkt.henklbr schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:34:
[...]
Ik vind het inderdaad vreemd, dat geen van jullie (die op de Nederlandse CSC PHN zitten) update ASE6 meer kan binnenhalen...
Hij staat nog steeds "gereed" op de "OTA"- en "SmartSwitch"-server namelijk...
Hier ook de lux , belgische versie van de s10e.
Nog geen update , beveiligingsupdate mei is de laatste.
Zelfs de Belgische google assistant er nergens te vinden of te activeren.
Nog geen update , beveiligingsupdate mei is de laatste.
Zelfs de Belgische google assistant er nergens te vinden of te activeren.
Ik heb een raar probleem met mijn S10.
Wanneer ik een SMS ontvang krijg ik een piepje te horen welke om de 2 seconden terugkomt.
Ook na het verwijderen van de SMS blijft het piepje doorgaan.
Ik kan dit alleen oplossen door de S10 te herstarten.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Wanneer ik een SMS ontvang krijg ik een piepje te horen welke om de 2 seconden terugkomt.
Ook na het verwijderen van de SMS blijft het piepje doorgaan.
Ik kan dit alleen oplossen door de S10 te herstarten.
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Na een bepaald aantal unlocks moet je terug je backup code ingeven (vb. pin code). Dit is al jaren zo bij iedere telefoon die ik gehad heb. Denk dat dit een extra security maatregel is.chimera2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:44:
Meer mensen last van?
@Sleehond @Swizzler24 @robbvdb @giovanni2903
Voor de andere forum leden met hetzelfde probleem: meld het duidelijk en telefonisch bij Samsung (heb ik zelf net gedaan) . Het wordt dan intern doorgezet. Samsung heeft dit al meer gehoord. Hoe meer mensen dit probleem melden hoe sneller het aandacht gaat krijgen bij Samsung!
Samenvattend komt het hier op neer: bij medium lichtomstandigheden (bv overdag binnenshuis), kiest de auto mode niet automatisch het juiste diafragma, waardoor ook de verkeerde iso waarden en sluiterijd worden gekozen.
Nu komt het vaak voor dat de camera bijvoorbeeld kiest voor f2.4 met iso 400 en sluitertijd van 1/25. De camera zou eigenlijk moeten kiezen voor f1. 5 met iso 200 en sluiterijd 1/50. (f2.4= kleine lensopening, f1.5 = grote lensopening).
Voor de andere forum leden met hetzelfde probleem: meld het duidelijk en telefonisch bij Samsung (heb ik zelf net gedaan) . Het wordt dan intern doorgezet. Samsung heeft dit al meer gehoord. Hoe meer mensen dit probleem melden hoe sneller het aandacht gaat krijgen bij Samsung!
Samenvattend komt het hier op neer: bij medium lichtomstandigheden (bv overdag binnenshuis), kiest de auto mode niet automatisch het juiste diafragma, waardoor ook de verkeerde iso waarden en sluiterijd worden gekozen.
Nu komt het vaak voor dat de camera bijvoorbeeld kiest voor f2.4 met iso 400 en sluitertijd van 1/25. De camera zou eigenlijk moeten kiezen voor f1. 5 met iso 200 en sluiterijd 1/50. (f2.4= kleine lensopening, f1.5 = grote lensopening).
Toevallig ook een S10+ van Belsimpel hier, alleen dan een Duitse versie, PHN/PHN, DBT/DBT.ominous schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:44:
Maar ook hetzelfde verschijnsel, laatste update is met de beveiligings patch van 1 april.
Heb inmiddels een bericht erover naar Belsimpel gestuurd, blijkbaar ook niet voldoende voor onderzoek gedaan, wist niet dat er buitenlandse modellen verkocht werden daar
Mijn vrouw en ik hebben ook een s10 via belsimpel, ik heb een PHN/PHN, EUR/EUR en mijn vrouw een MAX/MAX, MAX,MAX. Mij toestel schijnt uit Griekenland te komen en is unbranded, ik draai nu op de ASE7 Mei upatch. Mijn vrouw haar S10 is kennelijk een Oostenrijkse T-mobile branded S10 die ju draait op ASE5 april patch. Als ik op op sammobile kijk is dit voor mijn vrouw de meest recente versie. Vaak zijn de branded toestellen ietswat later met de updates omdat ze er - soms- nog wat aan knutselen of eigen apps bijbakken. Ik maak me er verder niet zo druk om. Mijn vrouw heeft keurig de NL alert ontvangen en kan ook via Vodafone bellen via wifi.
Het is gewoon niet correct dat Belsimpel een voor de "buitenlandse markt" toestellen verkoopt, terwijl de klant een "Nederlands"-toestel verwacht!Rooverz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:32:
Mijn vrouw en ik hebben ook een s10 via belsimpel, ik heb een PHN/PHN, EUR/EUR en mijn vrouw een MAX/MAX, MAX,MAX. Mij toestel schijnt uit Griekenland te komen en is unbranded, ik draai nu op de ASE7 Mei upatch. Mijn vrouw haar S10 is kennelijk een Oostenrijkse T-mobile branded S10 die ju draait op ASE5 april patch. Als ik op op sammobile kijk is dit voor mijn vrouw de meest recente versie. Vaak zijn de branded toestellen ietswat later met de updates omdat ze er - soms- nog wat aan knutselen of eigen apps bijbakken. Ik maak me er verder niet zo druk om. Mijn vrouw heeft keurig de NL alert ontvangen en kan ook via Vodafone bellen via wifi.
Of wees zo eerlijk en vermeld het op de site zodat de klant zelf kan bepalen...
Kun je je nog herinneren dat Samsung door de Consumentenbond werd aangesproken voor hun "firmware-update beleid"?
Dat komt dus. o.a., door bovenstaande praktijken van Belsimpel, met zijn "grijze import" toestellen!
Goedemorgen,
Waarom ik me er niet zo druk om maak: Alle klanten van T-mobile Oostenrijk hebben de updates ook nog niet gehad. Voorheen hadden mijn vrouw en ik een S7, beiden via Vodafone NL. Ik had branded, mijn vrouw unbranded. Zodoende liep mijn vrouw altijd een maand voor met de updates. Het is dus niet alleen afhankelijk van toestellen specifiek voor de NL markt, maar ook of het branded of unbranded is. Zo heb ik vandaag met Griekse unbranded S10 al de ASE7 update. Waarschijnlijk sneller als anderen met een NL toestel (branded of unbranded). Of zie ik dat verkeerd?
Waarom ik me er niet zo druk om maak: Alle klanten van T-mobile Oostenrijk hebben de updates ook nog niet gehad. Voorheen hadden mijn vrouw en ik een S7, beiden via Vodafone NL. Ik had branded, mijn vrouw unbranded. Zodoende liep mijn vrouw altijd een maand voor met de updates. Het is dus niet alleen afhankelijk van toestellen specifiek voor de NL markt, maar ook of het branded of unbranded is. Zo heb ik vandaag met Griekse unbranded S10 al de ASE7 update. Waarschijnlijk sneller als anderen met een NL toestel (branded of unbranded). Of zie ik dat verkeerd?
henklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:58:
[...]
Het is gewoon niet correct dat Belsimpel een voor de "buitenlandse markt" toestellen verkoopt, terwijl de klant een "Nederlands"-toestel verwacht!
Of wees zo eerlijk en vermeld het op de site zodat de klant zelf kan bepalen...
Kun je je nog herinneren dat Samsung door de Consumentenbond werd aangesproken voor hun "firmware-update beleid"?
Dat komt dus. o.a., door bovenstaande praktijken van Belsimpel, met zijn "grijze import" toestellen!
Zojuist heb ik ASE7 binnen gekregen, install draait nu. Toestel is nog geen twee weken oud, in eerste instantie netjes naar de April security update geïnstalleerd, daarna naar de ASE5 (zonder problemen), enkele dagen later de ASE6 (ik geloof vrijdag) en nu dus de ASE7.
S10e PHN/PHN,PHN/PHN
S10e PHN/PHN,PHN/PHN
[ Voor 47% gewijzigd door Caayn op 05-06-2019 08:20 ]
Je hebt idd voor de Griekse markt bestemde S10, maar jouw toestel is correct voor de Nederlandse markt geconfigureerd (PHN/PHN,EUR/EUR)...Rooverz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:08:
Goedemorgen,
[...]
Je hebt de update ontvangen die vandaag is vrijgegeven voor Nederland (PHN), en niet voor Griekenland (want die zitten nog steeds op ASE5)
Zou je weten hoe het komt dat de S10 van mijn vrouw op MAX/MAX, MAX/MAX is blijven staan?
En ben het met je eens dat het fair zou zijn als je weet wat voor toestel je koopt (nl of buitenland)
En ben het met je eens dat het fair zou zijn als je weet wat voor toestel je koopt (nl of buitenland)
Nou ik ontvang met de ASE5 update.. terwijl we nu dus al op ASE7 zitten haha
Mijn CSC is G975FOXM1ASE5, welk land heb ik dan? Ik kan deze code nergens terugvinden.
Ga op je toestel naar "Software Info", scroll naar beneden naar "Software Serviceprovider"...EnigmaNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:37:
Mijn CSC is G975FOXM1ASE5, welk land heb ik dan? Ik kan deze code nergens terugvinden.
Duidelijk, dan heb ik gelukkig wel een Nederlandse van Belsimpel gekregen, er staat gelukkig gewoon PHN/PHN. Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn vorige Samsung toestellen via de CSC code (via *#1234#) kon achterhalen uit welk land het toestel kwam (of voor welk land het geconfigureerd is).henklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:42:
[...]
Ga op je toestel naar "Software Info", scroll naar beneden naar "Software Serviceprovider"...
@henklbr kan ik er denk je wel gewoon vanuit gaan dat de Oostenrijkse Tmobile S10 van mijn vrouw wel gewoon de updates ontvangt zodra deze voor Tmobile Oostenrijk beschikbaar zijn?
Mijn toestel van mobiel.nl PHN/PHN,PHN/PHN
Net de update gedownload.
Net de update gedownload.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb een Lux,België.
Hier zelfs nog op 1 april.
Komt wel goed zeker 🙄
Hier zelfs nog op 1 april.
Komt wel goed zeker 🙄
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Yeps: wanneer T-Mobile Oostenrijk de update ontvangt, komt deze ook op de telefoon van je vrouw.Rooverz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:49:
@henklbr kan ik er denk je wel gewoon vanuit gaan dat de Oostenrijkse Tmobile S10 van mijn vrouw wel gewoon de updates ontvangt zodra deze voor Tmobile Oostenrijk beschikbaar zijn?
Zonet mijn S10e inruiltoestel binnengekregen. Graag wil ik, voordat ik de verpakking openmaak, checken of het een Nederlands toestel is. Nu vind ik her en der op het internet van allerlei sites waarbij je je IMEI kunt invoeren om dit te controleren. Is het veilig om je IMEI bij dergelijke sites af te geven? Is er een kans dat je toestel daarmee in een soort database belandt die wellicht voor malafide praktijken kan worden gebruikt, of ben ik te paranoïde? 
Edit: door het plastic heen zie ik dat het zegel alweer (!) overplakt is. Dus ook dit toestel is waarschijnlijk een keer eerder uit de doos geweest
Beetje vaag van Coolblue..
Edit: door het plastic heen zie ik dat het zegel alweer (!) overplakt is. Dus ook dit toestel is waarschijnlijk een keer eerder uit de doos geweest

[ Voor 17% gewijzigd door Davith78 op 05-06-2019 09:33 ]
Ik ook zojuist, werd tijd.remsie schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:25:
Toevallig net de ASE7 update binnen 😉
Gewoon je SIM-kaart en MicroSD er in en daarna aanzetten: je ziet dan snel genoeg of het een Nederlands toestel is (en daar kun je wel van uit gaan)Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:27:
Zonet mijn S10e inruiltoestel binnengekregen. Graag wil ik, voordat ik de verpakking openmaak, checken of het een Nederlands toestel is. Nu vind ik her en der op het internet van allerlei sites waarbij je je IMEI kunt invoeren om dit te controleren. Is het veilig om je IMEI bij dergelijke sites af te geven? Is er een kans dat je toestel daarmee in een soort database belandt die wellicht voor malafide praktijken kan worden gebruikt, of ben ik te paranoïde?
Edit: door het plastic heen zie ik dat het zegel alweer (!) overplakt is. Dus ook dit toestel is waarschijnlijk een keer eerder uit de doos geweestBeetje vaag van Coolblue..
Het was dus (alweer) geen Nederlands toestel, dit keer een Portugees exemplaar. Ik kreeg nu wel de pop-up van de simkaart (uiteraard in het Portugeeshenklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:59:
[...]
Gewoon je SIM-kaart en MicroSD er in en daarna aanzetten: je ziet dan snel genoeg of het een Nederlands toestel is (en daar kun je wel van uit gaan)
De Sw-versie serviceprovider zegt nu:
SAOMC_SM-G970F_OXM_PHN_PP_0018
RF8M334GLJP
PHN/PHN,TPH/TPH
Voor zover ik daar uit kan opmaken is dat ik nu op het Nederlandse softwarekanaal zit, mijn eerste (en enige) simkaart Nederlands is, de tweede Portugees en het oorspronkelijke land Portugal. Is nu alles in orde? Alvast bedankt voor je hulp
Zoals velen heb ik een PHN toestel (KPN) en zat ik op ASD5 terwijl anderen al op ASE6 zaten.
Zojuist gekeken en ik heb een update voor ASE7
Zojuist gekeken en ik heb een update voor ASE7
Nu is idd alles ok, maar ben wel verbaasd; waarom? Coolblue levert, normaal gesproken, alleen maar Nederlandse toestellen...Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:49:
[...]
Het was dus (alweer) geen Nederlands toestel, dit keer een Portugees exemplaar. Ik kreeg nu wel de pop-up van de simkaart (uiteraard in het Portugees), deze geaccepteerd waarna het toestel opnieuw werd gestart en ik het blauwe Android scherm te zien kreeg. Daarna kreeg ik het Nederlandse welkom-scherm en ben ik alles opnieuw aan het installeren via de Google en Samsung cloud backup.
De Sw-versie serviceprovider zegt nu:
SAOMC_SM-G970F_OXM_PHN_PP_0018
RF8M334GLJP
PHN/PHN,TPH/TPH
Voor zover ik daar uit kan opmaken is dat ik nu op het Nederlandse softwarekanaal zit, mijn eerste (en enige) simkaart Nederlands is, de tweede Portugees en het oorspronkelijke land Portugal. Is nu alles in orde? Alvast bedankt voor je hulp
Maar je toestel is nu correct geconfigureerd voor Nederland (PHN)
Top, bedankt! Je zei een paar dagen terug iets over Coolblue en Samsung promoties inderdaad. Is het nog de moeite waard daarover een klacht in te dienen? Ik vind dit toch niet helemaal in de haak eerlijk gezegd..henklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:53:
[...]
Nu is idd alles ok, maar ben wel verbaasd; waarom? Coolblue levert, normaal gesproken, alleen maar Nederlandse toestellen...
Maar je toestel is nu correct geconfigureerd voor Nederland (PHN)
Dat zou ik idd doen, want er is op dit ogenblik een promotie voor de S10e gekocht bij Coolblue:Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:57:
[...]
Top, bedankt! Je zei een paar dagen terug iets over Coolblue en Samsung promoties inderdaad. Is het nog de moeite waard daarover een klacht in te dienen? Ik vind dit toch niet helemaal in de haak eerlijk gezegd..
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=Z6QA3C865LUAF
Deze kun jij dus nu, waarschijnlijk, niet claimen...
Het wordt zelfs vermeld op hun site: https://www.coolblue.nl/p...axy-s10e-128gb-zwart.html
[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 05-06-2019 11:22 ]
Ik zou de telefoon retourneren en eisen dat ze Nederlands toestel aan je leveren, en dan eentje die niet eerder opgemaakt is. Zoals @henklbr al zegt, je loopt hierdoor ook de promotie mis.Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:57:
[...]
Top, bedankt! Je zei een paar dagen terug iets over Coolblue en Samsung promoties inderdaad. Is het nog de moeite waard daarover een klacht in te dienen? Ik vind dit toch niet helemaal in de haak eerlijk gezegd..
Ik weet dat Belsimpel wel veel buitenlandse telefoons(grijze import) levert, maar van Coolblue had ik dit niet verwacht. Ik zou dit dus niet accepteren.
Hmm, de promotie loopt vanaf maandag zie ik. Maar het oorspronkelijke (eerste) toestel heb ik vorige week gekocht. Dan kom ik sowieso niet in aanmerking voor deze promotie neem ik aan? Aan de andere kant zijn er afspraken over toestel-inkoop tussen Coolblue en Samsung (geen buitenlandse toestellen o.i.d.), misschien kan ik daarover beginnen bij de helpdesk?henklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:20:
[...]
Dat zou ik idd doen, want er is op dit ogenblik een promotie voor de S10e gekocht bij Coolblue:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=Z6QA3C865LUAF
Deze kun jij dus nu, waarschijnlijk, niet claimen...
Het wordt zelfs vermeld op hun site: https://www.coolblue.nl/p...axy-s10e-128gb-zwart.html
Op zich goed punt. Maar mijn oorspronkelijke toestel heb ik vorige week gekocht, dus kom ik sowieso niet in aanmerking voor de promotie toch?Pierre_nr1 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:34:
[...]
Ik zou de telefoon retourneren en eisen dat ze Nederlands toestel aan je leveren, en dan eentje die niet eerder opgemaakt is. Zoals @henklbr al zegt, je loopt hierdoor ook de promotie mis.
Ik weet dat Belsimpel wel veel buitenlandse telefoons(grijze import) levert, maar van Coolblue had ik dit niet verwacht. Ik zou dit dus niet accepteren.
Thanks, hier ook direct binnen gehaaldremsie schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:25:
Toevallig net de ASE7 update binnen 😉
Tja, ik zou er wel even een mailtje aan wagen... over het algemeen is coolblue prima met garantie en service. Al is het alleen maar om te vragen hoe dit precies zit.Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:41:
[...]
Op zich goed punt. Maar mijn oorspronkelijke toestel heb ik vorige week gekocht, dus kom ik sowieso niet in aanmerking voor de promotie toch?
Of je er echt een punt van wil maken, ik denk niet dat ik me er zo druk om zou maken verder... Als het toestel goed werkt en je de updates gewoon vlot binnen krijgt lijkt het me allemaal neit zo'n punt. Maar je staat natuurlijk wel in je recht, je bestelt waarschijnlijk oa bij coolblue omdat je daar verwacht gewoon een 'origineel NL toestel' te krijgen.
Wat is de factuurdatum van je nieuwe toestel? Die telt...Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:41:
[...]
Op zich goed punt. Maar mijn oorspronkelijke toestel heb ik vorige week gekocht, dus kom ik sowieso niet in aanmerking voor de promotie toch?
Hoe werkt de powershare feature bij jullie? Ik heb een Galaxy Watch welke ik de afgelopen 3 weken op vakantie via mijn S10e op heb geladen (hoefde ik de lader van de Watch niet mee te nemen) maar ik had heel vaak dat ik de Watch op mijn telefoon legde en dat deze begon te laden maar dan na een zeer korte tijd ermee stopte, ik kreeg dan op de telefoon ook een foutmelding dat het laden gestopt was omdat de verbinding verbroken was, dit terwijl ik de Watch of de telefoon toch echt niet aanraakte en het op dezelfde plek op het toestel ligt als wanneer het wel goed gaat. Vind dit toch wel een aardig nadeel aangezien de mogelijkheid om draadloos iets anders te laden voor mij een belangrijke reden was om dit toestel aan te schaffen......
4 juni, gisteren dus. Alleen heb ik het vorige toestel op 25 mei gekocht voor 529, terwijl het promotie-toestel met speaker nu 559 is. Is trouwens nog de enige S10e (zwart) die ze hebben blijkbaar. Kan ik dan toch de promotie verzilveren? Het is geen officieel Nederlands toestel..henklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Wat is de factuurdatum van je nieuwe toestel? Die telt...
Neem contact op met Coolblue, in plaats van hier steeds deze vragen te stellen. Zij helpen je zeker.Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:26:
[...]
4 juni, gisteren dus. Alleen heb ik het vorige toestel op 25 mei gekocht voor 529, terwijl het promotie-toestel met speaker nu 559 is. Is trouwens nog de enige S10e (zwart) die ze hebben blijkbaar. Kan ik dan toch de promotie verzilveren? Het is geen officieel Nederlands toestel..
Ik denk er nog even over. Inderdaad zolang het toestel nu de Nederlandse updates krijgt (zit nu ook op ASE7) vind ik het niet persé de moeite waard om telkens weer het toestel terug te sturen in de hoop een origineel Nederlands exemplaar te krijgen.m0ridin schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:06:
[...]
Tja, ik zou er wel even een mailtje aan wagen... over het algemeen is coolblue prima met garantie en service. Al is het alleen maar om te vragen hoe dit precies zit.
Of je er echt een punt van wil maken, ik denk niet dat ik me er zo druk om zou maken verder... Als het toestel goed werkt en je de updates gewoon vlot binnen krijgt lijkt het me allemaal neit zo'n punt. Maar je staat natuurlijk wel in je recht, je bestelt waarschijnlijk oa bij coolblue omdat je daar verwacht gewoon een 'origineel NL toestel' te krijgen.
Henk stelde deze vraag, ik gaf antwoord. Daar is dit forum toch voor?Pierre_nr1 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:28:
[...]
Neem contact op met Coolblue, in plaats van hier steeds deze vragen te stellen. Zij helpen je zeker.
Je vraag over de promotie was al door Henk beantwoord d.m.v. de linkjes naar de site van Coolblue. De voorwaarden spreken voor zich om in aanmerking te komen voor promotie.Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:30:
[...]
Henk stelde deze vraag, ik gaf antwoord. Daar is dit forum toch voor?
Heb jij je toestel "nieuw" gekocht, of een "tweedekansje" bij Coolblue?Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:30:
[...]
Henk stelde deze vraag, ik gaf antwoord. Daar is dit forum toch voor?
Indien "nieuw" zou ik zeker reclameren bij Coolblue: je factuur van je huidig toestel is van 4 juni, dus je hebt recht op die promotie van Samsung.
ook vandaag een update gehad op mijn s10, beetje raar dat ze deze verbeteringen niet in de update van een paar dagen terug konden stoppen
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik overweeg ook een s10e aan te schaffen, precies om deze reden, 't draadloos laden van de watch.LordLynx schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:24:
... laden voor mij een belangrijke reden was om dit toestel aan te schaffen......
Maar als dit idd niet goed werk skip ik de frustratie liever
Heb nu de galaxy buds, en deze vallen ook wat tegen kwa integratie met de watch, lijkt wel alsof samsung alles wel maakt maar niet uitvoerig test in 'actual' usecases..
Wat valt er dan tegen?CT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:09:
[...]
Ik overweeg ook een s10e aan te schaffen, precies om deze reden, 't draadloos laden van de watch.
Maar als dit idd niet goed werk skip ik de frustratie liever
Heb nu de galaxy buds, en deze vallen ook wat tegen kwa integratie met de watch, lijkt wel alsof samsung alles wel maakt maar niet uitvoerig test in 'actual' usecases..
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Beste,
Ik probeer google assistant te doen werken op mijn Galaxy s10 maar krijg niet echt de assistant te zien die normaal onderaan pop upt, ik krijg de gewone spraak herkennings opdrachten in de plaats. hoe kan ik de assistant verkrijgen die ik wil?
Edit:
Ondertussen gevonden wat ik zocht
Ik probeer google assistant te doen werken op mijn Galaxy s10 maar krijg niet echt de assistant te zien die normaal onderaan pop upt, ik krijg de gewone spraak herkennings opdrachten in de plaats. hoe kan ik de assistant verkrijgen die ik wil?
Edit:
[ Voor 8% gewijzigd door aaronito op 05-06-2019 19:15 ]
Powershare icm met mijn s3 frontier werkt niet lekker. Laden wordt constant onderbroken en dan licht het scherm van mijn horloge op. Hoe ik het horloge ook leg het blijft zo doorgaan. Soms na een tijdje doet ie het wel goed. Powershare is voor mij in ieder geval niks ook blij van te worden, ik gebruik het echt alleen als het niet anders kan. Het trekt je batterij ook goed leeg trouwens. Meer een gimmick dan een nuttig, goed werkende functie.LordLynx schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:24:
Hoe werkt de powershare feature bij jullie? Ik heb een Galaxy Watch welke ik de afgelopen 3 weken op vakantie via mijn S10e op heb geladen (hoefde ik de lader van de Watch niet mee te nemen) maar ik had heel vaak dat ik de Watch op mijn telefoon legde en dat deze begon te laden maar dan na een zeer korte tijd ermee stopte, ik kreeg dan op de telefoon ook een foutmelding dat het laden gestopt was omdat de verbinding verbroken was, dit terwijl ik de Watch of de telefoon toch echt niet aanraakte en het op dezelfde plek op het toestel ligt als wanneer het wel goed gaat. Vind dit toch wel een aardig nadeel aangezien de mogelijkheid om draadloos iets anders te laden voor mij een belangrijke reden was om dit toestel aan te schaffen......
Nieuw toestel. Naar wat blijkt kon Samsung Coolblue onvoldoende S10e toestellen leveren, daarom hadden zij de keus gemaakt ze dan maar in het buitenland in te kopen. Ook contact gehad met Samsung, de EAN code komt niet overeen met de bijzondere actievoorwaarden van de promotie dus met mijn huidige toestel kan ik geen JBL speaker krijgen. Enige mogelijkheid is dat ik het toestel retourneer en een nieuwe bestel die bij de promotieactie hoort, dan krijg ik (als het goed is) een Nederlands toestel die ik kan registreren bij Samsung voor de promotie. Maar dan moet ik wel zelf de meerprijs betalen ten opzichte van mijn aankoop van vorige week (30 euro meen ik), plus dat dan ook NL-Alert werkt (wat nu dus blijkbaar niet het geval is).henklbr schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:21:
[...]
Heb jij je toestel "nieuw" gekocht, of een "tweedekansje" bij Coolblue?
Indien "nieuw" zou ik zeker reclameren bij Coolblue: je factuur van je huidig toestel is van 4 juni, dus je hebt recht op die promotie van Samsung.
Ik weet nog niet wat ik ga doen, moet er nog even over nadenken.
Blijkbaar dus niet de enige met dit probleem, ik ga eens contact met Samsung opnemen want ik vind dat een feature die ze zo uitgebreid lopen te promoten toch wel gewoon goed hoort te werken. Ik had inderdaad het idee dat 1% voor de Watch 1% van de S10 leegtrok maar ik laadde meestal terwijl de telefoon aan de kabel zat dus dat vond ik geen probleem, maar elke keer die disconnects waarbij het horloge inderdaad oplicht en geluid maakt is belachelijk.....hollabizack12 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:12:
[...]
Powershare icm met mijn s3 frontier werkt niet lekker. Laden wordt constant onderbroken en dan licht het scherm van mijn horloge op. Hoe ik het horloge ook leg het blijft zo doorgaan. Soms na een tijdje doet ie het wel goed. Powershare is voor mij in ieder geval niks ook blij van te worden, ik gebruik het echt alleen als het niet anders kan. Het trekt je batterij ook goed leeg trouwens. Meer een gimmick dan een nuttig, goed werkende functie.
hollabizack12 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:12:
[...]
Powershare icm met mijn s3 frontier werkt niet lekker. Laden wordt constant onderbroken en dan licht het scherm van mijn horloge op. Hoe ik het horloge ook leg het blijft zo doorgaan. Soms na een tijdje doet ie het wel goed. Powershare is voor mij in ieder geval niks ook blij van te worden, ik gebruik het echt alleen als het niet anders kan. Het trekt je batterij ook goed leeg trouwens. Meer een gimmick dan een nuttig, goed werkende functie.
Ik neem aan, dat jullie S10 niet in een cover zit als je je SmartWatch aan het opladen bent?LordLynx schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:12:
[...]
Blijkbaar dus niet de enige met dit probleem, ik ga eens contact met Samsung opnemen want ik vind dat een feature die ze zo uitgebreid lopen te promoten toch wel gewoon goed hoort te werken. Ik had inderdaad het idee dat 1% voor de Watch 1% van de S10 leegtrok maar ik laadde meestal terwijl de telefoon aan de kabel zat dus dat vond ik geen probleem, maar elke keer die disconnects waarbij het horloge inderdaad oplicht en geluid maakt is belachelijk.....
Die €30,- die je bij moet betalen kan je weer makkelijk terugverdienen door de speaker te verkopen. Ik zou echt voor een PHN toestel gaan.Davith78 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:02:
[...]
Nieuw toestel. Naar wat blijkt kon Samsung Coolblue onvoldoende S10e toestellen leveren, daarom hadden zij de keus gemaakt ze dan maar in het buitenland in te kopen. Ook contact gehad met Samsung, de EAN code komt niet overeen met de bijzondere actievoorwaarden van de promotie dus met mijn huidige toestel kan ik geen JBL speaker krijgen. Enige mogelijkheid is dat ik het toestel retourneer en een nieuwe bestel die bij de promotieactie hoort, dan krijg ik (als het goed is) een Nederlands toestel die ik kan registreren bij Samsung voor de promotie. Maar dan moet ik wel zelf de meerprijs betalen ten opzichte van mijn aankoop van vorige week (30 euro meen ik), plus dat dan ook NL-Alert werkt (wat nu dus blijkbaar niet het geval is).
Ik weet nog niet wat ik ga doen, moet er nog even over nadenken.
Tot de laatste update aan de watch (echt een week geleden) was het bijv. niet makkelijk om je buds 'om te schakelen' van je telefoon naar je watch. Dus moest je hele bluetooth 'resetten' of uitzetten op je telefoon (is dus ook je watch connectie weg..) etc.
Nu kun je in het quick menu snel wisselen op je watch, maar dit had natuurlijk al maanden terug erop moeten zitten.
Verder heb je via je telefoon de ambient-optie en de dynamic-eq, dit vervalt allemaal als je de dopjes op je samsung watch aansluit, ze worden gewoon domme dopjes
Hoe heb je deze gevonden op je S10? Ik vind hem helemaal nergens. Belgische assistantaaronito schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:54:
Beste,
Edit:
Ik heb zelf een Pools toestel via belsimpel, doos was netjes dicht met zegel. Bij eerste opstart herstart naar Nederlands. Hij staat nu op PHN/PHN XEO/XEO en ik krijg gewoon updates en alarmberichten van NL-alert.
Zat ik ook al aan te denken. Vandaag maar weer Coolblue bellen dan..Pierre_nr1 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:56:
[...]
Die €30,- die je bij moet betalen kan je weer makkelijk terugverdienen door de speaker te verkopen. Ik zou echt voor een PHN toestel gaan.
Of, nog beter: langs een "Coolblue"-winkel gaan -> Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht.Davith78 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:46:
[...]
Zat ik ook al aan te denken. Vandaag maar weer Coolblue bellen dan..
Of, kom ik net achter, KPN heeft ook een dergelijke actie maar dan met een Harman Kardon speaker. Plus dat het toestel daar minder kost dan bij Coolblue..henklbr schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:52:
[...]
Of, nog beter: langs een "Coolblue"-winkel gaan -> Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht.
Nevermind, is alleen i.c.m. abonnement dus is helaas geen optie.
[ Voor 10% gewijzigd door Davith78 op 06-06-2019 10:52 ]
Ik heb een Belgisch toestel s10e en de mei update wordt op dit moment gedownload.
Klein vraagje:
De tijd waarbij m'n scherm automatisch wordt uitgeschakeld gaat telkens terug naar 30 seconden. Als ik het bijvoorbeeld instel op 10 minuten dan is het de volgende dag gewoon weer 30 seconden. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
Gaat om een S10+ 128GB
De tijd waarbij m'n scherm automatisch wordt uitgeschakeld gaat telkens terug naar 30 seconden. Als ik het bijvoorbeeld instel op 10 minuten dan is het de volgende dag gewoon weer 30 seconden. Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?
Gaat om een S10+ 128GB
[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 06-06-2019 16:51 ]
bij mij werkt het wel maar wel enkel zonder case.Ik moest mijn S3 zo opladen omdat de laatste update op het horloge een battery-drain had. de case moest eraf omdat de wireless coil in de s10 niet zo sterk is als die van een oplader, wegens hitte en spanningLordLynx schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:24:
sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.
Sinds ASE5 (dus ook ASE6 en ASE7) heb ik last van het feit dat als ik reboot of de airplanemode aan zet (voornamelijk de 2e), alle wifi- en bluetoothverbindingen worden gewist. Als ik vervolgens weer wil verbinden met wifi moet ik hem eerst inhouden, vergeten en dan herverbinden. Alsof ie hem nog wel weet maar tegelijk ook niet.
Bluetooth is een kwestie van opnieuw pairen en dan gaat alles weer.
Als ik dan herstart of de airplane weer uit/aan doe dan is alles meteen weer weg.
Erg vreemd.
Gebruik die airplane nog wel regelmatig aangezien het bereik hier extreem slecht is, als ik dan naar een gebied met betere dekking ga heb ik geen zin om te wachten tot ie eindelijk besloten heeft over te gaan naar 4g dus dan doe ik doorgaans airplane uit/aan en dan is het direct klaar.
Alleen nu is dat... Vervelend.
Als ik dan herstart of de airplane weer uit/aan doe dan is alles meteen weer weg.
Erg vreemd.
Gebruik die airplane nog wel regelmatig aangezien het bereik hier extreem slecht is, als ik dan naar een gebied met betere dekking ga heb ik geen zin om te wachten tot ie eindelijk besloten heeft over te gaan naar 4g dus dan doe ik doorgaans airplane uit/aan en dan is het direct klaar.
waarom doe je je wifi dan niet gewoon uit/aan? Of zelfs via bixby routines een routine instellen die dat voor je dot zodra je een gebied in/uit gaat?Zorian schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:33:
Sinds ASE5 (dus ook ASE6 en ASE7) heb ik last van het feit dat als ik reboot of de airplanemode aan zet (voornamelijk de 2e), alle wifi- en bluetoothverbindingen worden gewist. Als ik vervolgens weer wil verbinden met wifi moet ik hem eerst inhouden, vergeten en dan herverbinden. Alsof ie hem nog wel weet maar tegelijk ook niet.
Erg vreemd.
Heeft vrij weinig zin. Als de dekking kut was en je verlaat het gebied met wifi, dan gebruikt hij alsnog edge/gprs (waar hij op de achtergrond al op zat).Martinspire schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:06:
[...]
waarom doe je je wifi dan niet gewoon uit/aan? Of zelfs via bixby routines een routine instellen die dat voor je dot zodra je een gebied in/uit gaat?
Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar ik heb nu eindelijk een origineel Nederlands PHN toestel. Mijn oude 'Portugese' exemplaar teruggestuurd naar Coolblue en een nieuwe gekocht met de huidige Samsung promotie. EAN nummer klopt nu wel, ik krijg de JBL speaker opgestuurd.
Blijkbaar is bestellen tijdens een promotie-actie de enige manier waarop je vrijwel zeker kunt zijn dat je een PHN toestel krijgt opgestuurd in plaats van een buitenlands exemplaar. Enfin, hopelijk eind goed al goed met dit derde toestel
Blijkbaar is bestellen tijdens een promotie-actie de enige manier waarop je vrijwel zeker kunt zijn dat je een PHN toestel krijgt opgestuurd in plaats van een buitenlands exemplaar. Enfin, hopelijk eind goed al goed met dit derde toestel
ik heb gister de nieuwste update geinstalleerd met beveilingspatch 1 mei 2019 maar ik zie met CPU Spy dat mijn telefoon niet in deep sleep mode gaat??..iemand nog ideeën?
cache reset gedaan na de update?Michel242186 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:45:
ik heb gister de nieuwste update geinstalleerd met beveilingspatch 1 mei 2019 maar ik zie met CPU Spy dat mijn telefoon niet in deep sleep mode gaat??..iemand nog ideeën?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Mijn XEZ Czechie heeft gisteren eindelijk zijn update gehad meteen naar ASE7
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
coolblue heeft dacht ik ook winkels die onder zijn naam verkopen.Davith78 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:17:
Dus je koopt eigenlijk als je pech hebt een mobiel van een vage toko maar die wordt verstuurd onder de paraplu van coolblue
Gelukkig wel met dezelfde goede voorwaarden.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support