Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:45
krijg sinds een aantal dagen geen melding meer als ik een nieuw Gmail bericht ontvang, lijkt op een synchronisatie error. Iemand anders hier ook last van, of heeft iemand misschien een oplossing? Meldingen etc staan aan, maar bij synchronisatie staan 2 pijlen die samen een rondje vormen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Je hebt gemiddelde energiebesparing misschien aanstaan? Sinds ik dat doe merk ik op dat mijn mails ook niet vlot binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Na de update krijg ik div malen de melding kan camera niet openen met face unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jodel99999 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 00:30:
[...]

Toevallig heb ik hetzelfde probleem , en kan maar niet vinden waarom....
Dus als iemand een hint heeft
WiFi bellen actief staan (in de instellingen van de phone dialer)? Zou je eens mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 22:37
Sinds kort doet mijn Google Assistent het niet meer op de S10+. De app zelf geeft aan dat het niet ondersteund wordt op mijn telefoon en als ik de home button ingedrukt houdt doet hij ook niks. Weeg iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

The Executer

Lekker belangrijk!

stijnec1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:25:
krijg sinds een aantal dagen geen melding meer als ik een nieuw Gmail bericht ontvang, lijkt op een synchronisatie error. Iemand anders hier ook last van, of heeft iemand misschien een oplossing? Meldingen etc staan aan, maar bij synchronisatie staan 2 pijlen die samen een rondje vormen
Hier vergelijkbaar probleem, inderdaad ook energiebesparing aanstaan. Deze uitgezet, meldingen kwamen gelijk weer binnen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Knamix schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:56:
Moet het helaas weer gaan aanwakkeren, maar heeft iemand hier op de forum een Galaxy S10+ weliswaar de Snapdragon versie?

Zit er aan te denken om via EGlobal te bestellen aangezien (volgens de reviews) Exynos in wat opzichten slechter is die voor mij belangrijk zijn.

Zou graag willen weten of de updates gewoon goed aankomen en of alles goed werkt qua netwerken.
Updates lijken me afhankelijk van welke firmware erop staat. Haal je een USA versie, dan gaat ie gewoon mee met de unlocked variant van die regio.

Let wel op, de Europese versie moet minimaal een half uur hebben gebeld met een Europese simkaart (volgens mij ook nog eens in Europa). Dus datzelfde zal wel gelden voor de VS. Mochten er mensen zijn die speciaal dit proces doorlopen en hem dan pas opsturen, dan gaat het volgens mij prima. Maar je kunt dus niet zomaar een Amerikaans toestel aanschaffen en hier gaan gebruiken.

Verder moet je je afvragen of je het verschil echt gaat merken en je niet simpelweg op wat statistieken afgaat. Het "na deze update voelt ie sneller aan"-syndroom is bij veel mensen van toepassing. Al zullen sommige fabrikanten het niet nalaten om na elke update de animaties een tikkeltje sneller te laten verlopen om het idee te wekken dat het sneller is :>

In ieder geval zal er ook wel een reden zijn waarom Samsung voor de VS een uitzondering maakt qua hardware en de rest van de wereld op een andere chip zet. En ik verwacht niet dat het komt door performance. Eerder iets van licenties of regelgeving en ik denk dat we kunnen stellen dat op dat laatste vlak Europa toch wel voorloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 31-05-2019 12:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Sinds kort ben ik een tevreden eigenaar van een Galaxy S10e. Handzaam toestel, prachtig scherm en lekker vlot. Waar ik me nog een beetje aan stoor is dat wanneer je de Nachtstand aan hebt staan (heb ik altijd aan i.v.m. batterijbesparing en rustiger voor de ogen) is dat de software buttons soms nog wit worden weergegeven in een app. Met andere woorden, het is blijkbaar geen system-wide donkere modus. Daardoor oogt de layout nogal inconsistent en rommelig imho, zie als voorbeeld dit screenshot van nu.nl:

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/6PT01T9

Is hier wat aan te doen? Alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
Davith78 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:14:
Sinds kort ben ik een tevreden eigenaar van een Galaxy S10e. Handzaam toestel, prachtig scherm en lekker vlot. Waar ik me nog een beetje aan stoor is dat wanneer je de Nachtstand aan hebt staan (heb ik altijd aan i.v.m. batterijbesparing en rustiger voor de ogen) is dat de software buttons soms nog wit worden weergegeven in een app. Met andere woorden, het is blijkbaar geen system-wide donkere modus. Daardoor oogt de layout nogal inconsistent en rommelig imho, zie als voorbeeld dit screenshot van nu.nl:

[Afbeelding]

Is hier wat aan te doen? Alvast bedankt voor de hulp! :)
Zijn dat vooral apps van derden of van Samsung zelf?
Als het apps van derden zijn zullen zij waarschijnlijk wat aanpassingen moeten doen en kan Smasung hier wellicht niet veel aan doen.

Edit foto laad nu wel.
Is inderdaad niet fraai.
Ik heb deze zelf uit staan en gebruik veegbewegingen, dan geen problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door TR1969 op 31-05-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
TR1969 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:17:
[...]

Zijn dat vooral apps van derden of van Samsung zelf?
Als het apps van derden zijn zullen zij waarschijnlijk wat aanpassingen moeten doen en kan Smasung hier wellicht niet veel aan doen.
Het zijn inderdaad apps van derden.

Nieuwe poging, hopelijk werkt deze link:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28s6k5j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
BillSpaarbank schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:22:
Na de laatste update toch noch problemen. Ik had bewust gewacht, maar het lijkt erop dat het switchen tussen apps niet meer werkt.
Nah, heb ik ook heel af en toe (volgens mij ook met ASD4 al)... Telefoon even opnieuw opstarten lost dit op. (Je bedoelt dat overzicht van je apps/taksmanager ding?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Zo te zien werkt de nieuwe link wel. In de nu.nl app zelf heb ik ook de 'nacht modus' aangezet. Dus dan krijg je een donkerblauwe balk bovenin, het artikel met zwarte achtergrond en witte software buttons onderin. Ik vind het geen gezicht eerlijk gezegd, maar ja :/

Misschien inderdaad maar eens die veegbewegingen uitproberen voor de software buttons.

Edit: Maar wel vreemd dat bijvoorbeeld in de telefoon settings de software buttons wel zwart worden weergegeven, en dat de nu.nl app dit blijkbaar kan overrulen en ze wit maakt |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Davith78 op 31-05-2019 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Zojuist komt de geupdate versie van de Mei update binnen ASE6 / 121.85 MB

Had zelf na de initiële "mei update" geen problemen maar deze uitrol is wel lekker snel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vandaag ben ik precies één week in het bezit van een S10e ter vervanging van mijn Nokia 8. De S10e is mij in de korte tijd dat ik er nu mee rond loop prima bevallen een mooi klein en vlot toestel. Ook de stap van een "kale" Android naar de OneUI valt mij reuze mee, sterker nog ik vind het een vooruitgang. Zo heb ik eindelijk weer een fatsoenlijke volume controle en OneUI heeft een betere dual sim integratie. Het is jammer dat je sommige apps *kuch* facebook/chrome *kuch* niet mag verwijderen, maar je kan deze vaak in ieder geval uitzetten. Updates lijken niet ver achter te lopen tegenover stock. Zo had mijn Nokia 8, met een kale Android 9, de mei 2019 security update één week eerder (vanaf de ASE5 gezien) dan de S10e, maar goed daar lig ik niet wakker van.

Het bereik, zowel wifi als de mobiele providers, lijkt beter te zijn ten opzichte van mijn Nokia 8. De punchhole/cameraget/etc valt mij tot nu toe reuze mee, tijdens het bekijken van videos valt hij vaak buiten de videocontent (16:9) en is dus niet zichtbaar en bij gewoon gebruik valt hij niet zo op omdat het niet midden in de notificatiebalk zit maar er naast.

Het gene wat ik wel jammer vind zijn de kleuren waarin het toestel geleverd wordt, het zijn allemaal spiegels met een klein kleurtintje aan de achterkant :O Hoesjes hou ik niet zo van dus dat heb ik opgelost met een skin/sticker van dbrand: https://abload.de/img/img_20190531_151201v7k4m.jpg

Vraagje: Hoe kan ik de waarschuwing die je krijgt als je bijvoorbeeld de helderheid of het (bluetooth) volume op max zet permanent uitschakelen?

Vraag 2: Kan ik Samsung Pass en "veilig wifi" ergens permanent uitzetten zodat ik geen meldingen meer krijg? Ik heb alle permissies voor zover mogelijk al ingetrokken maar ze komen nog steeds te voorschijn :(

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 31-05-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Laatst online: 16:45
davy_online schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:13:
Je hebt gemiddelde energiebesparing misschien aanstaan? Sinds ik dat doe merk ik op dat mijn mails ook niet vlot binnenkomen
staat op "geoptimaliseerd"
moet ik hem dan op "hoge prestatie" zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

The Executer

Lekker belangrijk!

stijnec1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:23:
[...]

staat op "geoptimaliseerd"
moet ik hem dan op "hoge prestatie" zetten?
Ik heb hem op geoptimaliseerd gezet, sindsdien geen problemen meer.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Hi All,

Zijn er hier gebruikers van de ING bank app? Ik heb nu een paar keer gehad dat wanneer ik bijvoorbeeld een tikkie betaal of dat ik een postzegel koop met de PostNL app, dit niet vlekkeloos gebeurt.

Het probleem zit hem volgens mij in de terugkoppeling vanuit de ING app. Op het moment dat de betaling is afgerond, sluit de ING app niet automatisch. Hierdoor ga je niet terug naar de app van waaruit de betaling is gestart. Zodoende krijg de app niet direct de terugkoppeling dat er betaald is. (er wordt wel altijd betaald, transactie is dus feitelijk geslaagd).

Het is zelfs een keer gebeurd dat ik een tikkie twee keer betaald heb! Meer mensen met deze ervaring? Of misschien wel een werkende oplossing? Ik had gehoopt dat na een paar update rondes het euvel wel verholpen zou zijn, maar dat is helaas niet zo.

Groet!

Is dit een algemene ING App vraag of heeft het ook wat te maken met de S10? Dit wordt uit je verhaal niet duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 01-06-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:22
Caayn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:43:
Vandaag ben ik precies één week in het bezit van een S10e ter vervanging van mijn Nokia 8. De S10e is mij in de korte tijd dat ik er nu mee rond loop prima bevallen een mooi klein en vlot toestel. Ook de stap van een "kale" Android naar de OneUI valt mij reuze mee, sterker nog ik vind het een vooruitgang. Zo heb ik eindelijk weer een fatsoenlijke volume controle en OneUI heeft een betere dual sim integratie. Het is jammer dat je sommige apps *kuch* facebook/chrome *kuch* niet mag verwijderen, maar je kan deze vaak in ieder geval uitzetten. Updates lijken niet ver achter te lopen tegenover stock. Zo had mijn Nokia 8, met een kale Android 9, de mei 2019 security update één week eerder (vanaf de ASE5 gezien) dan de S10e, maar goed daar lig ik niet wakker van.

Het bereik, zowel wifi als de mobiele providers, lijkt beter te zijn ten opzichte van mijn Nokia 8. De punchhole/cameraget/etc valt mij tot nu toe reuze mee, tijdens het bekijken van videos valt hij vaak buiten de videocontent (16:9) en is dus niet zichtbaar en bij gewoon gebruik valt hij niet zo op omdat het niet midden in de notificatiebalk zit maar er naast.

Het gene wat ik wel jammer vind zijn de kleuren waarin het toestel geleverd wordt, het zijn allemaal spiegels met een klein kleurtintje aan de achterkant :O Hoesjes hou ik niet zo van dus dat heb ik opgelost met een skin/sticker van dbrand: https://abload.de/img/img_20190531_151201v7k4m.jpg

Vraagje: Hoe kan ik de waarschuwing die je krijgt als je bijvoorbeeld de helderheid of het (bluetooth) volume op max zet permanent uitschakelen?

Vraag 2: Kan ik Samsung Pass en "veilig wifi" ergens permanent uitzetten zodat ik geen meldingen meer krijg? Ik heb alle permissies voor zover mogelijk al ingetrokken maar ze komen nog steeds te voorschijn :(
De melding van het volume / helderheid komt alleen terug als je je toestel opnieuw start. Er is een regel betreft een melding over het volume (ivm gehoorschade), dus daarom is dat niet uit te zetten

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
giovanni2903 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:14:
[...]
De melding van het volume / helderheid komt alleen terug als je je toestel opnieuw start.
Jammer dat het niet permanent uit kan, maar in ieder geval bedankt voor de info :)
giovanni2903 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:14:
[...]Er is een regel betreft een melding over het volume (ivm gehoorschade), dus daarom is dat niet uit te zetten
Dat vind ik frappant, gezien de S10e het enige apparaat is (en mijn oude PS Vita :+ ) die een melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Caayn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:32:
[...]
Jammer dat het niet permanent uit kan, maar in ieder geval bedankt voor de info :)

[...]
Dat vind ik frappant, gezien de S10e het enige apparaat is (en mijn oude PS Vita :+ ) die een melding geeft.
of het is geen regel die het verplicht, maar het is wel de reden waarom fabrikanten het in de software stoppen. het is iig om mensen te waarschuwen tegen gehoorgeschade :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Voor de Belgische S10 gebruikers, heeft er iemand all Google assistent België ontvangen? Bij mij staat er nergens de keuze om hem van Nederland naar België om te switchen. Verder in de play store staat er dat België niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
ipje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Heb ik ook last van, de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Thuis als ik op wifi zit, zet ik mobiele gegevens voor de zekerheid maar uit. Of wij hebben dezelfde app die dit veroorzaakt of er is iets anders aan de hand.
Bij apparaatonderhoud alle vinkjes weggehaald en app voor app opgeschoond.
Bij mij was het de app weatherpro die het probleem veroorzaakt. Er is echter nog een ander vaag probleem als ik bij de app aangeef dat deze geen mobiele data in de achtergrond mag verbruiken dan zie ik evengoed nog soms 4G naast de wifi aanstaan. Of er is nog een app die dit veroorzaakt. Het is wel irritant.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:40
Is er al iemand van de Belgen die de Belgische Google Assistant heeft op de S10?
Op enkele andere android toestellen heb ik deze , maar op de S10 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Gezicht herkenning is ook geupdate (zag ik aan het nummer) en echt ruk geworden. Hij herkent me nog maar 6 vd 10 x daarentegen is de fp sensor weer beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:31
Megapaul schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:17:
[...]
Bij mij was het de app weatherpro die het probleem veroorzaakt. Er is echter nog een ander vaag probleem als ik bij de app aangeef dat deze geen mobiele data in de achtergrond mag verbruiken dan zie ik evengoed nog soms 4G naast de wifi aanstaan. Of er is nog een app die dit veroorzaakt. Het is wel irritant.
Ik ga eerst weatherpro verwijderen, app is sowieso waardeloos sinds ze een totaal nieuw lay-out hebben. Kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Iemand hier ook problemen om Philips Hue app te koppelen aan de bridge?

Mijn 10+ vind de bridge gewoon niet.
Mijn andere telefoons vinden de bridge wel.
Heb de bridge al uit gelaten. Andere poort op de switch aangesloten.
Hij zit al rechtstreeks op mijn modem.
Ook al de app verwijderd en cache leeg gehaald etc.

Wat ik ook doe hij vindt hem niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:45
DarkSide schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:02:

Mijn andere telefoons vinden de bridge wel.
Heb de bridge al uit gelaten. Andere poort op de switch aangesloten.
Hij zit al rechtstreeks op mijn modem.
Ook al de app verwijderd en cache leeg gehaald etc.

Wat ik ook doe hij vindt hem niet.
Hier geen problemen met Hue, alles doet het perfect (s10).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
Duckvogel schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:32:
Gezicht herkenning is ook geupdate (zag ik aan het nummer) en echt ruk geworden. Hij herkent me nog maar 6 vd 10 x daarentegen is de fp sensor weer beter !
Na je bericht gelezen te hebben, ben ik de gezichts herkenning eens gaan uit proberen, maar na 40x was ik er wel klaar mee. 40 uit 40, kennelijk werkt het bij een peen en uien gezicht wel prima ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
Zou zelf sowieso de gezichtherkenning niet gebruiken, zijn tal van filmpjes te vinden op het Internet waarbij de telefoon met een foto (echte foto of foto op telefoon) ontgrendeld wordt. Vingerprint of pincode is dan vele malen veiliger

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik vind die gezichtsherkenning wel prettig werken. Voorheen had ik helemaal geen beveiliging, dus die herkenning is voor mij wel afdoende. Er zit verder niemand aan mijn telefoon en zoveel bijzonders heb ik er ook weer niet opstaan. Ik vind dat er tegenwoordig wel erg spastisch wordt omgegaan met die ontgrendeling van telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
bluecupra schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:47:
Zou zelf sowieso de gezichtherkenning niet gebruiken, zijn tal van filmpjes te vinden op het Internet waarbij de telefoon met een foto (echte foto of foto op telefoon) ontgrendeld wordt. Vingerprint of pincode is dan vele malen veiliger
Met gezichtsherkenning ontgrendelen is voor het gemak, fingerprint voor de veiligheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bluecupra schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:47:
Ik weet niet waar jij werkt of woont, maar als iemand de moeite neemt om met een foto van mij aan de slag te gaan om mijn telefoon te ontgrendelen (en blijkbaar daar iets vanaf te halen of te gebruiken), dan denk ik niet dat je uberhaupt gezichtsherkenning toe gaat passen. Voor 99% van Nederland maakt dat echt geen jota uit, dus kun je dat prima gebruiken. Het is niet alsof de sensor zo eenvoudig te foppen is dat ie bij elk gezicht unlocked.

Je moet het ook vooral zien zoals je ook bij beveiliging vooral wilt dat het dieven zo lang mogelijk tegen werkt. Een slot op de deur zal ook niet alle dieven tegenhouden, maar er is wel verschil in succes of dat slot binnen 10 seconden of binnen 10 minuten te kraken is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluecupra
Martinspire schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:44:
[...]

Ik weet niet waar jij werkt of woont, maar als iemand de moeite neemt om met een foto van mij aan de slag te gaan om mijn telefoon te ontgrendelen (en blijkbaar daar iets vanaf te halen of te gebruiken), dan denk ik niet dat je uberhaupt gezichtsherkenning toe gaat passen. Voor 99% van Nederland maakt dat echt geen jota uit, dus kun je dat prima gebruiken. Het is niet alsof de sensor zo eenvoudig te foppen is dat ie bij elk gezicht unlocked.

Je moet het ook vooral zien zoals je ook bij beveiliging vooral wilt dat het dieven zo lang mogelijk tegen werkt. Een slot op de deur zal ook niet alle dieven tegenhouden, maar er is wel verschil in succes of dat slot binnen 10 seconden of binnen 10 minuten te kraken is...
Ik werk en woon gewoon in Nederland... zelfs een (portret) foto van social media is al genoeg om de telefoon met gezichtsherkenning te ontgrendelen. Stel je raakt je telefoon kwijt, deze wordt gevonden en op het lock screen staat een naam van de gebruiker. Een simpele zoek actie op Facebook of Instagram is dan genoeg om een foto van het gezicht van diegene te vinden. Hou deze met een andere telefoon voor de S10 en voor je het weet ben je binnen. Dit is dus geen veiligheid en om het bij jou vergelijking te houden, geen slot op de deur. Of je nu het toestel voor je gezicht houd om te ontgrendelen of je vinger kort op de vingerafdruk scanner houd, ik zou het wel weten en kies dan veiligheid "boven" gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nol_NL schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:10:
Ik vind die gezichtsherkenning wel prettig werken. Voorheen had ik helemaal geen beveiliging, dus die herkenning is voor mij wel afdoende. Er zit verder niemand aan mijn telefoon en zoveel bijzonders heb ik er ook weer niet opstaan. Ik vind dat er tegenwoordig wel erg spastisch wordt omgegaan met die ontgrendeling van telefoons.
Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar mijn mail-account zit gekoppeld aan mijn telefoon. Als ze en mijn mail en mijn telefoonnummer hebben, dan kunnen ze heel vervelende dingen doen. Misschien niet eens direct geld gerelateerd, maar dan kunnen ze wel bij veel van mijn inlog gegevens van andere sites.
Bij belangrijke zaken zit bij mij altijd wel een extra laag beveiliging, maar voor de simpele dingen niet. En die beveilig ik met het (goed) vergrendelen van mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bluecupra schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:45:
[...]

Ik werk en woon gewoon in Nederland...
Het ging niet om het land maar de werkgever en of je met belangrijke informatie omgaat.
zelfs een (portret) foto van social media is al genoeg om de telefoon met gezichtsherkenning te ontgrendelen.
Dat is het verschil tussen "faster unlock" aan of uit. Zie: https://www.digitaltrends...galaxy-s10-s10-plus-s10e/

Verder moeten we niet doen alsof je vingerafdruk niet te faken is: https://wccftech.com/galaxy-s10-3d-print-unlock/

Ik verwacht verder constant updates op dit vlak en daarbij moet je belangrijke gegevens nooit achter je unlock scherm zetten omdat het wel vaker gebeurd is dat middels workarounds het toestel unlocked kan worden. Veiligste is nog altijd geen biometrie, geen pin en geen patroon maar een ouderwets lang en ingewikkeld wachtwoord. De vraag is alleen hoeveel je opoffert om al deze maatregelen te gaan nemen en dingen te moeten onthouden om je telefoon simpelweg te gebruiken.
Stel je raakt je telefoon kwijt, deze wordt gevonden en op het lock screen staat een naam van de gebruiker. Een simpele zoek actie op Facebook of Instagram is dan genoeg om een foto van het gezicht van diegene te vinden. Hou deze met een andere telefoon voor de S10 en voor je het weet ben je binnen.
Dat klinkt anders als aardig wat moeite doen om een telefoon in te komen. De meeste mensen die een telefoon vinden gaan hem niet hacken om data te bemachtigen en als ie wordt gestolen is de kans groter dat ze hem gewoon wissen en doorverkopen. Je moet wel echt een doelwit zijn, wil iemand die moeite al nemen.
Dit is dus geen veiligheid en om het bij jou vergelijking te houden, geen slot op de deur.
Dat is exact wat ik bedoel met het slot. Of zijn we vergeten dat sloten in verschillende veiligheidsniveau's komen van simpelweg de deur intrappen, iets erin steken tot ie vrij geeft tot het moeten lassen/knippen of meer? Je el-cheapo slot van de Blokker oid zal geen inbreker stoppen, maar het zorgt er wel voor dat niemand zomaar met je fiets wegloopt als jij even een halve minuut binnen bent. Denken dat je veilig bent met een duur slot is net zo dom als denken dat een telefoon met biometrische beveiliging niet te hacken is. Beiden zijn, mits genoeg doorzettingsvermogen prima te hacken. Het is eerder de vraag hoe ver je wilt gaan met het beveiligen ervan. Maar laten we niet doen dat gezichtsherkenning enorm slecht is en vingerafdruk enorm veilig want beiden zijn gewoon te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:29

Mach

[END]Avengers

Nol_NL schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:10:
Inderdaad. Ik heb nu thuis en bij mijn vriendin zelfs smart unlock aan staan.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:45
Net de S10 binnen, ik draai nog de security patch van april, terwijl de nieuwe update ook al uit is toch? Wat laatst op tweakers stond, hoe krijg ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Yellax schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:25:
[...]

Hier geen problemen met Hue, alles doet het perfect (s10).
ok tnx.
Zou ook wel raar zijn dat het specifiek S10 iets zou zijn.
Maar eens kijken naar factory reset. Net alles los getrokken op de Hub na. Maar de S10 blijft niets vinden.

Ook kan ik geen betaalpas meer toevoegen voor contactloosbetalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamesl schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:12:
Net de S10 binnen, ik draai nog de security patch van april, terwijl de nieuwe update ook al uit is toch? Wat laatst op tweakers stond, hoe krijg ik die?
Menu -> Software Update ?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
henklbr schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Menu -> Software Update ?
Niks gevonden daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:25
Die van mij kon ik gister pas updaten naar de mei versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je eens naar Software Info op je toestel gaan, naar beneden scrollen en een screenshot maken van "Software Serviceprovider"?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 14:57

jerry_a

doei

Hoe kom ik van die meldingen van Veilige Wifi af? Ik probeer het uit te schakelen maar dat gaat niet.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Die van mij kon ik gister pas updaten naar de mei versie.
Ik las dat Samsung de mei update had teruggedraaid wegens performance problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Jackson6 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:19:
[...]

Ik las dat Samsung de mei update had teruggedraaid wegens performance problemen.
Ja. Maar er is nu een nieuwe.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
jerry_a schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:15:
Hoe kom ik van die meldingen van Veilige Wifi af? Ik probeer het uit te schakelen maar dat gaat niet.
Instelling, apps, veilige wifi. Meldingen uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

DiMacho schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:23:
[...]

Instelling, apps, veilige wifi. Meldingen uitzetten
Had ik al geprobeerd. Heb nu meldingen op het vergrendelscherm uitgezet. Misschien helpt dat.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ze
Hier zelfde probleem ook april update Maar mei ziet die nog steeds niet.
Oorzaak lijkt te liggen dat ik CSC code OXM heb ipv PHN (NL) en dus langer moet wachten tot land OXM aan de beurt is

Ik zou kunnen proberen OXM naar PHN te flashen maar dan is ook meteen toestel gewiped dus dat doen we even niet
Ik wacht wel een paar dagen langer

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
henklbr schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Kun je eens naar Software Info op je toestel gaan, naar beneden scrollen en een screenshot maken van "Software Serviceprovider"?
(@ErikRo )
Ik heb PHN! Kan even geen screenshot makkelijk plaatsen vanaf mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:42:
Ze
Hier zelfde probleem ook april update Maar mei ziet die nog steeds niet.
Oorzaak lijkt te liggen dat ik CSC code OXM heb ipv PHN (NL) en dus langer moet wachten tot land OXM aan de beurt is

Ik zou kunnen proberen OXM naar PHN te flashen maar dan is ook meteen toestel gewiped dus dat doen we even niet

[...]
OXM is een Multi-CSC waar o.a. PHN in zit...

Kun je eens naar Software Info gaan op je toestel, scrol naar beneden en een screenshot plaatsen van "Software Serviceprovider"?

Ter info:

SM-G975F OXM multi CSC ( ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG BRI CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL THR TPA TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV )

single : ( BTC BTU CPW DOO EMP GLB GTO LYS MAT MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEB TEL TMC TNZ VAU VNZ WTL XFA XFV XNZ XSA )

by default : XEF

Jamesl schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:55:
[...]

(@ErikRo )
Ik heb PHN! Kan even geen screenshot makkelijk plaatsen vanaf mijn telefoon.
Kun je even alles plaatsen wat er staat bij "Software Serviceprovider"?

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 01-06-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
DarkSide schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:02:

Zit je Samsung wel op hetzelfde wifi netwerk, of de ene op 2.4 GHZ en de andere op 5.0 GHZ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
ErikRo schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:42:
[...]
Wacht inderdaad gewoon een paar dagen, al die paniek omdat je telefoon niet de laatste security update heeft. Ook al heb je een aantal maanden geen security update gehad, dan nog ben je als gewone burger veilig. Tenzij je zaken buiten de Play store om doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb alleen dit niet zo'n ellenlange lijst als jij. kun je hier wat mee?

Sw-versie serviceprovider
SAOMC_SM-G970F_OXM_XEZ_PP_0006
RF8M325HEPA
XEZ/PHN,PHN/XEZ
henklbr schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:55:
[...]

OXM is een Multi-CSC waar o.a. PHN in zit...

Kun je eens naar Software Info gaan op je toestel, scrol naar beneden en een screenshot plaatsen van "Software Serviceprovider"?

Ter info:

SM-G975F OXM multi CSC ( ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG BRI CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL THR TPA TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV )

single : ( BTC BTU CPW DOO EMP GLB GTO LYS MAT MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEB TEL TMC TNZ VAU VNZ WTL XFA XFV XNZ XSA )

by default : XEF

[...]

Kun je even alles plaatsen wat er staat bij "Software Serviceprovider"?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
ErikRo schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:28:

RF8M325HEPA
XEZ/PHN,PHN/XEZ

[...]
XEZ was in de basis voor de Tsjechische markt. Waarschijnlijk een import-toestel uit Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
robbvdb schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:53:
[...]

XEZ was in de basis voor de Tsjechische markt. Waarschijnlijk een import-toestel uit Tsjechië.
weet je toevallig ook waarom er phn bij staat?
Zouden er twee versies in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Zelf heb ik de mei update ook nog niet op mijn S10+ terwijl ik wel de PHN variant heb.

Daarnaast werkt mijn Google Assistent niet meer. Als ik de app installeer geeft de app aan dat hij niet wordt ondersteund op mijn toestel. Weet iemand waardoor dat kan komen?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:28:

RF8M325HEPA
XEZ/PHN,PHN/XEZ

[...]
Dank voor de info; heb je je toestel bij "Belsimpel" gekocht toevallig?

Je hebt geen OTA ontbangen omdat je een CSC-mismatch hebt. Je toestel is bestemd voor "Czech Republic" (XEZ).

XEZ -> Active CSC
PHN -> Best CSC for SIM1
PHN -> SIM2
XEZ -> Product code

Heb jij geen "Pop-up" gehad, toen je je Nederlandse SIM-kaart in je toestel stoptte (SIM-card changed)?

Als je je "Active CSC" op PHN (Nederland) wilt krijgen, en ook de Nederlandse updates wil ontvangen, zul je toch je toestel moeten resetten!
Dan zul je PHN/PHN,PHN/XEZ bij "Software Serviceprovider" krijgen en alle Nederlandse instellingen krijgen (zoals o.a. NL-Alert, VoLTE, VoWiFi etc...)

Emryte schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:52:
Zelf heb ik de mei update ook nog niet op mijn S10+ terwijl ik wel de PHN variant heb.
Weet je dat wel heel zeker? PHN heeft de update namelijk al wel ontbangen (OTA & SmartSwitch)...

Wat staat er bij jou bij "Software Serviceprovider" (helemaal onderaan bij Software Info)?

Screenshotje?

[ Voor 17% gewijzigd door henklbr op 02-06-2019 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Volgens mij geen pop-up gehad met sim insteken
Heb eerst toestel volledig ingericht en op het laatst de sims overgebracht sim1 kpn en sim2 voda duitsland
Misschien dat dat niet slim was
Bij toestel aandoen kon ik taal kiezen en dat was het.

Idd belsimpel toestel geweest

Ps bedankt voor de aanvullende informatie
henklbr schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:18:
[...]

Je hebt geen OTA ontbangen omdat je een CSC-mismatch hebt. Je toestel is bestemd voor "Czech Republic" (XEZ).

XEZ -> Active CSC
PHN -> Best CSC for SIM1
PHN -> SIM2
XEZ -> Product code

Heb jij geen "Pop-up" gehad, toen je je Nederlandse SIM-kaart in je toestel stoptte (SIM-card changed)?

Als je je "Active CSC" op PHN (Nederland) wilt krijgen, en ook de Nederlandse updates wil ontvangen, zul je toch je toestel moeten resetten!
Dan zul je PHN/PHN,PHN/XEZ bij "Software Serviceprovider" krijgen en alle Nederlandse instellingen krijgen (zoals o.a. NL-Alert, VoLTE, VoWiFi etc...)

[...]

Weet je dat wel heel zeker? PHN heeft de update namelijk al wel ontbangen (OTA & SmartSwitch)...

Wat staat er bij jou bij "Software Serviceprovider" (helemaal onderaan bij Software Info)?

Screenshotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

XEZ -> Active CSC
PHN -> Best CSC for SIM1
PHN -> SIM2
XEZ -> Product code

Zoveel voordeel heeft wisselen naar Nederland toch niet? Ook hier moet vaak gewacht worden met updates. Zie de eerste Mei-update. Het is logisch dat de fix ineens wel breed werd uitgerold, gezien de problemen.

Hier trouwens een toestel van Mediamarkt en daar staat SAOMC_SM-G973F_OXM_PHN_PP_0016 op. Ik had de mei-update ook niet meteen. Ben wel benieuwd welke je kunt flashen om wel voorop te lopen

Hier is trouwens nog een lijstje voor wie wil kijken wat zijn land/sim code betekend: https://www.androidsage.c...e-csc-and-country-region/

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2019 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:49:
[...]

Zoveel voordeel heeft wisselen naar Nederland toch niet? Ook hier moet vaak gewacht worden met updates. Zie de eerste Mei-update. Het is logisch dat de fix ineens wel breed werd uitgerold, gezien de problemen.

Hier trouwens een toestel van Mediamarkt en daar staat SAOMC_SM-G973F_OXM_PHN_PP_0016 op. Ik had de mei-update ook niet meteen. Ben wel benieuwd welke je kunt flashen om wel voorop te lopen

Hier is trouwens nog een lijstje voor wie wil kijken wat zijn code betekend: https://www.androidsage.c...e-csc-and-country-region/
Voordelen zijn er dus wel:

1. netwerk gerelateerde zaken zoals o.a. VoLTE & VoWiFi (CSC-gerelateerd)
2. NL-Alert
3. Nederlandse FW-updates

Jouw toestel is idd goed geconfigureerd: Mediamarkt verkoopt geen "Grijze import" toestellen zoals Belsimpel dat wel doet (zonder te vermelden op de site!)

Kun je je de klacht nog herinneren van de Consumentenbond, over "trage updates" door Samsung?
Dat komt dus o.a. hier door, Belsimpel is daar "mede verantwoordelijk" voor door zijn "Grijze import" toestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:38
Wie ervaart er ook veel ruis/slechte beeldverwerking bij foto's die onder medium lichtomstandigheden zijn genomen (zoals bijvoorbeeld binnenshuis)? Ik heb diverse proef foto's gemaakt in de auto stand en de pro stand, waarbij de pro stand beduidend betere foto's maakt. De auto modus kiest voor f2.4 met hogere iso en langere sluitertijden en de pro modus heb ik op f1.5 staan en de rest op auto. Helaas is in de pro modus alleen de main camera te gebruiken. Het is voor mij bijna een dealbreaker om de telefoon te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Geen last van ruis, mijn S10+ maakt prima foto's. Als je echt heel kritisch naar de foto's wilt kijken, dan is een goedkopere telefoon misschien een optie om daarbij dan een professionele spiegelreflex camera aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26
Rooverz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:32:
Wie ervaart er ook veel ruis/slechte beeldverwerking bij foto's die onder medium lichtomstandigheden zijn genomen (zoals bijvoorbeeld binnenshuis)? Ik heb diverse proef foto's gemaakt in de auto stand en de pro stand, waarbij de pro stand beduidend betere foto's maakt. De auto modus kiest voor f2.4 met hogere iso en langere sluitertijden en de pro modus heb ik op f1.5 staan en de rest op auto. Helaas is in de pro modus alleen de main camera te gebruiken. Het is voor mij bijna een dealbreaker om de telefoon te retourneren.
Heb je de nieuwste ASE6 update er al op staan? Vermindert de ruis nogal naar mijn idee...

Vind het zelf ook wel jammer dat er voor hoge ISO gekozen wordt, maar zal voor scenes met meer beweging wel weer handiger zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooverz
Ja de ASE6 update is geïnstalleerd. Ik kan hier helaas geen foto's uploaden, vandaar een link naar een andere post waarbij voorbeelden staan die ik gemaakt heb, ene in auto mode (f2.4) de andere in pro modus (f1.5). Het probleem doet zich met name voor tijdens medium lichtomstandigheden (bijvoorbeeld binnen) Op de volledige resolutie fotos is het verschil nog veel duidelijker te zien (pagina 10):

https://eu.community.sams...-at-all/m-p/1171833#M8615

Het gekke is dat de S10 dus wel goede foto's kan maken, alleen moet je dan de pro mode gebruiken. Groot nadeel is dat je dan alleen de main camera kan gebruiken. Het zou goed zijn als samsung de auto mode zou aanpassen waardoor de camera sneller de f1.5 zou gaan gebuiken. Hierdoor wordt er dan een lagere iso en snellere sluiterijd gebruikt. En dan kan je als goedbetalende consumenten tenminste alle mogelijkheden gebruiken die de auto mode aanbiedt (hdr/keuze uit 3 cameras).

quote]m0ridin schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:45:
[...]

Heb je de nieuwste ASE6 update er al op staan? Vermindert de ruis nogal naar mijn idee...

Vind het zelf ook wel jammer dat er voor hoge ISO gekozen wordt, maar zal voor scenes met meer beweging wel weer handiger zijn
[/quote]

[ Voor 9% gewijzigd door Rooverz op 02-06-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Wat gebruiken jullie als backup?
Ik heb natuurlijk google backup aanstaan.
Behalve de foto's die laat ik meteen naar mijn betaalde dropbox account uploaden
Ook maar de Samsung backup aangezet misschien dat die nog beter alles terug zet zoals mijn apps in juiste mappen want dat doet Google nog niet

Maar ik heb idee dat ik nu alles dubbel doe.
Is Samsung backup met dropbox genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Drie back-up diensten lijkt mij wel meer dan genoeg. Ik gebruik alleen Google als backup en heb nog nooit problemen gehad om gegevens over te zetten op een andere telefoon.
Foto's die ik in orginele kwaliteit wil behouden zet ik in Google drive. De rest gaat gewoon Google foto's in gecomprimeerde vorm (dus gratis opslag).
Overigens is Dropbox best wel prijzig in vergelijking met een betaalde opslag van Google drive.
ErikRo schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:05:
Behalve de foto's die laat ik meteen naar mijn betaalde dropbox account uploaden
Ook maar de Samsung backup aangezet misschien dat die nog beter alles terug zet zoals mijn apps in juiste mappen want dat doet Google nog niet

[ Voor 5% gewijzigd door ipje op 02-06-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Rooverz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:32:
Compleet met je eens. Foto's op mijn S8 waren echt veel beter.

De S10 heeft enorm veel minpunten qua camera valt me op:

- Erg veel ruis in beeld, vooral in gezichten valt het op (gezichten worden erg korrelig en raar vlekkerig)
- Foto's lijken standaard wat te flets c.q. overbelicht
- Selfie camera ook slecht, ook veel ruis en overbelicht

Ben nu op vakantie en opsich de foto's van landschappen buiten met mooi weer is kraakhelder en prima.

Echter portret foto's binnen heb ik helaas maar 1 woord voor --> WAARDELOOS

Ik had serieus mijn S8 beter kunnen meenemen achteraf gezien (NEE geen grap) :(

Het valt me op dat ik er in dit draadje vrij weinig over lees, het internet staat vrij vol met deze klachten. Ben ik te negatief over de camera, mis ik deze kritische posts of....!? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 02-06-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
[...]

Screenshotje?
https://imgur.com/a/7vRRj0r

Dit staat er in mijn systeem. Kreeg de afbeelding niet werkend.

Naast dit weet iemand waarom op mijn S10 plus de Google Assistant niet werkt? De app uit de play store werkt al niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Emryte op 02-06-2019 19:11 ]

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooverz
@Sleehond
Geen idee waarom weinig mensen in NL dit aankaarten. Op diverse Fora in het buitenland staan er heel veel topics over dit onderwerp. Ik denk zelf dat de meeste gebruikers de foto bekijken op hun telefoonscherm en dan ook nog zonder in te zoomen. En ja, dan lijkt het er goed uit te zien. Maar lieve mede tweakers, zoom maar eens in, liefst op de pc. Dan zijn portret foto's, of foto's van bijvoorbeeld een verjaardag binnen overdag, echt om te huilen zo slecht. Wij gebruiken thuis onze telefoon (voorheen de S7) als hoofdcamera voor de familiefoto's, dat ging voorheen dus prima. Maar met de S10 durf ik het eigenlijk niet aan om deze te gebruiken.... De kwaliteit is daarvoor echt niet acceptabel. Maar het moet volgens mij prima op te lossen zijn door de camera firmware te update. Als de software binnenhuis eerder f1.5 diafragma zou kiezen met een lagere iso en hogere sluitertijd zal het probleem grotendeels verholpen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Sleehond schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:12:
[..]
Het valt me op dat ik er in dit draadje vrij weinig over lees, het internet staat vrij vol met deze klachten. Ben ik te negatief over de camera, mis ik deze kritische posts of....!? :?
Of niet iedereen deelt deze mening. Je leest vaak alleen maar de negatieve kanten op internet.
Ik bij blij met de camera en persoonlijk beter dan de P20 pro. Maar dit is een persoonlijke mening waar je jaren discussies over kunt houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
Bij mij heeft het totaal verwijderen van weatherpro en daarna opnieuw opstarten het probleem verholpen.
ipje schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Ik ga eerst weatherpro verwijderen, app is sowieso waardeloos sinds ze een totaal nieuw lay-out hebben. Kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
@ipje, heb je de foto's gezien via de link die ik hierboven geplaatst heb? Ik denk dat deze erg objectief zijn. Genomen direct achter elkaar. Graag hoor ik je mening welke foto je beter vind.

De foto's zijn beiden met de s10 genomen, echter de ene in de auto mode, de andere in de pro mode. De s10 is voorzien van de laatste firmware (ASE6).

Ik ben zeker van mening dat de s10 ook erg goede foto's kan maken. Echter zijn de foto's binnenshuis van onbruikbare kwaliteit. En ik schiet nogal vaak foto's binnen van de kids. Als het binnen eenmaal donker genoeg is schakelt de auto mode ook over naar f1.5, maar volgens mij zou dit al veel eerder moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Drie back-ups is idd wat veel vandaar dat ik keek of ik er wat kon skippen
Op zich werkt google erg goed maat je moet toch nog een en ander doen
Alle iconen op juiste plek zetten bv en veel ww ingeven.
Samsung backup biedt aan dat ook op te slaan dus in theorie zou dat nog iets beter moeten werken denk ik zeker als.die ook icoon plaatsing en mappen meeneemt.
In ieder geval als je naar Samsung toestel gaat

Dan zou google eventueel uitkunnen of even aanzetten voor backup terugzetten voor geval Samsung BU tegenvalt.

Dropbox had ik al voor mijn vele fotos van concerten samen 500 gb aan RAW en jpg
Voor 1 TB scheelt dat het niet zoveel per maand. En voelt iets beter qua privacy dan google al zal dat tegenwoordig lood om oud ijzer zijn
ipje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:01:
Drie back-up diensten lijkt mij wel meer dan genoeg. Ik gebruik alleen Google als backup en heb nog nooit problemen gehad om gegevens over te zetten op een andere telefoon.
Foto's die ik in orginele kwaliteit wil behouden zet ik in Google drive. De rest gaat gewoon Google foto's in gecomprimeerde vorm (dus gratis opslag).
Overigens is Dropbox best wel prijzig in vergelijking met een betaalde opslag van Google drive.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
toch wel fijn dat Samsung vrij snel de ASE6 uitgebracht heeft.. met ASE5 had ik toch het idee dat er duidelijk meer accudrain was dan met de build voor ASE5..

alleen nog eens een leuke en goede cover halen ergens :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hier ook een PHN versie van KPN met als laatste update ASD5. Toestel vandaag nieuw in doos overgenomen, maar als ik zo de horror verhalen lees over batterydrain en camera issues hoop ik dat de volgende update snel komt.

is dit op de een of andere manier te forceren? Geprobeerd met een andere VPN van bijv. Canada en Duitsland, maar helaas.

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Knamix schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:12:
Hier ook een PHN versie van KPN met als laatste update ASD5. Toestel vandaag nieuw in doos overgenomen, maar als ik zo de horror verhalen lees over batterydrain en camera issues hoop ik dat de volgende update snel komt.

is dit op de een of andere manier te forceren? Geprobeerd met een andere VPN van bijv. Canada en Duitsland, maar helaas.

:(
VPN werkt volgens mij niet omdat het dus op CSC gaat en die moet je flashen (maar dan ben je dus ook al je data kwijt).

Maar ik zou niet teveel achter de genoemde problemen zoeken. Lang niet iedereen heeft er last van. Stel maar gewoon in, laat Android zijn ding doen op de achtergrond en beoordeel na een week of het wel goed zit. Zeker de eerste 3 dagen kun je er nog weinig van zeggen want dan is ie nog bezig met optimaliseren e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
Martinspire schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:39:
[...]

VPN werkt volgens mij niet omdat het dus op CSC gaat en die moet je flashen (maar dan ben je dus ook al je data kwijt).

Maar ik zou niet teveel achter de genoemde problemen zoeken. Lang niet iedereen heeft er last van. Stel maar gewoon in, laat Android zijn ding doen op de achtergrond en beoordeel na een week of het wel goed zit. Zeker de eerste 3 dagen kun je er nog weinig van zeggen want dan is ie nog bezig met optimaliseren e.d.
Bij een flash via Odin raak je geen data kwijt mits je met Home_OXM_CSC flashed
Je moet wel een firmware op je toestel hebben staan welke onder OXM valt. PHN (Nederland) DBT (Duitsland) of bijvoorbeeld AUT (Zwitserland) vallen daaronder.
Zoek maar ff onder CSC in dit topic 😉

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Laatst online: 16-09 13:34
SMSfreakie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:55:
toch wel fijn dat Samsung vrij snel de ASE6 uitgebracht heeft.. met ASE5 had ik toch het idee dat er duidelijk meer accudrain was dan met de build voor ASE5..

alleen nog eens een leuke en goede cover halen ergens :)
Kan je de spigen liquid air aanbevelen.
ErikRo schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:05:

Ik gebruik one drive. Volgens mij krijg je 1TB cadeau de eerste twee jaar.
Sleehond schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:12:
[...]

Compleet met je eens. Foto's op mijn S8 waren echt veel beter.

De S10 heeft enorm veel minpunten qua camera valt me op:

- Erg veel ruis in beeld, vooral in gezichten valt het op (gezichten worden erg korrelig en raar vlekkerig)
- Foto's lijken standaard wat te flets c.q. overbelicht
- Selfie camera ook slecht, ook veel ruis en overbelicht

Ben nu op vakantie en opsich de foto's van landschappen buiten met mooi weer is kraakhelder en prima.

Echter portret foto's binnen heb ik helaas maar 1 woord voor --> WAARDELOOS

Ik had serieus mijn S8 beter kunnen meenemen achteraf gezien (NEE geen grap) :(

Ik geef je gelijk. Heb de S10 en daarvoor de S9 en de S8. De S8 maakte veel betere foto's dan beide toestellen.

[ Voor 78% gewijzigd door Prulleman op 03-06-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
graag je laatste post editten de volgende keer

[ Voor 100% gewijzigd door Prulleman op 03-06-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
ook meerdere mensen quoten is prima mogelijk in 1 post

[ Voor 94% gewijzigd door Prulleman op 03-06-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Swizzler24 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Ik geef je gelijk. Heb de S10 en daarvoor de S9 en de S8. De S8 maakte veel betere foto's dan beide toestellen.
Heb hier nog altijd de S7, S8, Note 8, de S9 en de S10 liggen.

Ik denk dat bij mij de S9 serieus iets beter was dan de S8 met foto's; niet spectaculair, maar toch.

De S10 nagenoeg niet gebruikt, wel eens een fotootje mee geschoten voor de lol, maar niet serieus aan het vergelijken geweest. Het domme ding kan dankzij Google & Samsung geen gesprekken meer fatsoenlijk opnemen en zal dus helaas nooit mijn daily worden zoals het eruit ziet. Zelfs fatsoenlijk rooten is geen optie meer met de S10 om die functionaliteit wel te kunnen gebruiken, dus ik ga afhaken bij Samsung.

Wat betreft de camera: Voor mij was het verschil het grootst van de S7 naar S8, een ietsje beter naar de S9 weer en de S10 ......... nog geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
als ik de reacties hier lees zal ik morgen ook maar is foto's gaan maken, ben erg benieuwd hoe die eruit zien op een pc :P
over mijn s7e was is erg tevreden iig..

[ Voor 14% gewijzigd door giovanni2903 op 03-06-2019 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Rooverz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:49:
@ipje, heb je de foto's gezien via de link die ik hierboven geplaatst heb? Ik denk dat deze erg objectief zijn. Genomen direct achter elkaar. Graag hoor ik je mening welke foto je beter vind.

De foto's zijn beiden met de s10 genomen, echter de ene in de auto mode, de andere in de pro mode. De s10 is voorzien van de laatste firmware (ASE6).

Ik ben zeker van mening dat de s10 ook erg goede foto's kan maken. Echter zijn de foto's binnenshuis van onbruikbare kwaliteit. En ik schiet nogal vaak foto's binnen van de kids. Als het binnen eenmaal donker genoeg is schakelt de auto mode ook over naar f1.5, maar volgens mij zou dit al veel eerder moeten gebeuren.
Misschien eens de flitser gebruiken binnenshuis?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 19:28
Swizzler24 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Kan je de spigen liquid air aanbevelen.
Ik ook. Al vind ik hem nog aan de dikke kant! Zonde van dat strakke toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooverz
Hoi @Rohit, bedankt voor je reactie.
De flits staat op auto stand, de camera selecteert de flits dus niet automatisch. Daarbij worden de foto's overdag In een kamer genomen met uitbouw met veel licht (zie foto in de link). De S10 zou prima foto's moeten kunnen maken, mits deze de f1.5 diafragma stand zou selecteren, maar dat gebeurd dus niet. Ik zie dit dus met name als een software probleem. Het zou opgelost kunnen worden als de s10 wat eerder (bij minder licht) diafragma f1.5 zou selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jerry_a schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:21:
[...]

Ja. Maar er is nu een nieuwe.
Die update heb ik nog steeds niet binnen, normaal had ik de updates heel erg snel.. S10+ 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Goedemorgen,

Ik heb inmiddels enige tijd mijn S10 en ben er erg tevreden mee.
Nu heb ik ingesteld dat wanneer ik mijn telefoon met bluetooth koppel aan de auto, dat flitsmeister ook via de speakers van de auto gaan.

Nu ben ik erachter dat niet meer automatisch media van zowel spotify (en dus ook flitsmeister) naar het mediakanaal wordt gezonden. Ik moet eerst actief spotify opstarten en een liedje starten.

Weten jullie toevallig hoe ik dit kan oplossen en dit automatisch weer doorgezonden?

Alvast bedankt mochten jullie het antwoord weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackson6 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:39:
[...]

Die update heb ik nog steeds niet binnen, normaal had ik de updates heel erg snel.. S10+ 128GB.
Kun je eens naar "Software Info" gaan op je toestel, naar beneden scrollen naar "Software Serviceprovider" en die info hier plaatsen (screenshot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
henklbr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Kun je eens naar "Software Info" gaan op je toestel, naar beneden scrollen naar "Software Serviceprovider" en die info hier plaatsen (screenshot)?
Ik heb de update ook niet, terwijl ik deze altijd meteen kreeg. Hierbij een screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jrEdbDBbbbYtia3KGG0Ts3So/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yellax schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Ik heb de update ook niet, terwijl ik deze altijd meteen kreeg. Hierbij een screenshot

[Afbeelding]
Vreemd: hij is wel beschikbaar (net op je OTA-server gekeken)...

Krijg je de update ook niet "binnen" als je je toestel aansluit op je PC en checkt via SmartSwitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
henklbr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Vreemd: hij is wel beschikbaar (net op je OTA-server gekeken)...

Krijg je de update ook niet "binnen" als je je toestel aansluit op je PC en checkt via SmartSwitch?
Dat heb ik nog niet geprobeerd, zal het vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Pctje91 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:54:
Goedemorgen,

Ik heb inmiddels enige tijd mijn S10 en ben er erg tevreden mee.
Nu heb ik ingesteld dat wanneer ik mijn telefoon met bluetooth koppel aan de auto, dat flitsmeister ook via de speakers van de auto gaan.

Nu ben ik erachter dat niet meer automatisch media van zowel spotify (en dus ook flitsmeister) naar het mediakanaal wordt gezonden. Ik moet eerst actief spotify opstarten en een liedje starten.

Weten jullie toevallig hoe ik dit kan oplossen en dit automatisch weer doorgezonden?

Alvast bedankt mochten jullie het antwoord weten! _/-\o_
Geen idee of dat aan de auto ligt, maar je kunt wellicht met Bixby Routines 1 instellen dat ie Spotify opent als je met je auto verbonden bend. Meestal kun je dan nog wel bv volgende/vorige indrukken om hem meteen af te laten spelen (vanaf het stuur bv). Zodra ik mijn auto op bluetooth zet of als die al bij opstarten op bluetooth staat, dan komt flitsmeister ook meteen over dat kanaal, of ik mijn spotify aan heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Zijn er mensen met een S10e die de nieuwe update / beveiligingspatch van mei binnen hebben gekregen? Ik heb gisteren en vandaag gechecked maar krijg telkens de melding dat de software up-to-date is, terwijl ik nog steeds op niveua april zit en build ASD5. Provider is Simyo, bij sw-versie serviceprovider staat:

SAOMC_SM-G970F_OXM_ATO_PP_0014
RF8M32YTTXR
ATO/PHN,ATO/ATO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Davith78 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:15:
Zijn er mensen met een S10e die de nieuwe update / beveiligingspatch van mei binnen hebben gekregen? Ik heb gisteren en vandaag gechecked maar krijg telkens de melding dat de software up-to-date is, terwijl ik nog steeds op niveua april zit en build ASD5. Provider is Simyo, bij sw-versie serviceprovider staat:

SAOMC_SM-G970F_OXM_ATO_PP_0014
RF8M32YTTXR
ATO/PHN,ATO/ATO
ATO is een open Oostenrijks CSC. Bij Belsimpel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Pierre_nr1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:21:
[...]

ATO is een open Oostenrijks CSC. Bij Belsimpel gekocht?
Vorige week bij Coolblue gekocht. Het viel me bij openmaken wel op dat er een nieuw zegel over de oude was geplakt. Wat houdt dat Oostenrijks CSC in als ik vragen mag? Ik zit nog niet helemaal in de materie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Davith78 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:27:
[...]

Vorige week bij Coolblue gekocht. Het viel me bij openmaken wel op dat er een nieuw zegel over de oude was geplakt. Wat houdt dat Oostenrijks CSC in als ik vragen mag? Ik zit nog niet helemaal in de materie..
Als je zoekt op CSC dan is er veel over te vinden in dit topic. Ik zou, als ik jou was, contact opnemen met Coolblue want een nieuw zegel over een oude plakken lijkt me niet de bedoeling. Of heb je een 2e kansje gekocht? Je kan tevens vragen of je het toestel om mag ruilen voor een PHN(=Nederlands) toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ondertussen heb ik mezelf ingelezen, zit ik dus blijkbaar opgescheept met een 'Oostenrijks' ATO toestel. Waarom heeft de phone zichzelf niet op PHN gezet tijdens het eerste contact met Simyo netwerk? Kan dat komen omdat ik het toestel eerst helemaal heb ingericht (google account activeren, instellingen customizen, apps installeren etc.) en daarna pas de simkaart erin heb gedaan?

De enige mogelijkheid (begreep ik van een website) is als je wilt veranderen naar PHN is met het *#272*IMEI number# truukje, maar dan wordt krijgt het toestel een factory reset. Is dat de moeite waard of zelfs noodzakelijk als ik in de toekomst snel nieuwe updates wil krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Pierre_nr1 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Als je zoekt op CSC dan is er veel over te vinden in dit topic. Ik zou, als ik jou was, contact opnemen met Coolblue want een nieuw zegel over een oude plakken lijkt me niet de bedoeling. Of heb je een 2e kansje gekocht? Je kan tevens vragen of je het toestel om mag ruilen voor een PHN(=Nederlands) toestel.
Dank voor het antwoord. Het toestel heb ik 'nieuw' gekocht. Op zich heb ik geen probleem met het resealen van telefoons (beter voor milieu e.d.), zolang ze maar puntgaaf zijn en geen dergelijk gedoe opleveren waar ik nu blijkbaar mee zit. Dus je zegt dat het beter is om contact op te nemen met Coolblue? Of is het minder moeite om het handmatig om te zetten naar PHN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Davith78 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Dank voor het antwoord. Het toestel heb ik 'nieuw' gekocht. Op zich heb ik geen probleem met het resealen van telefoons (beter voor milieu e.d.), zolang ze maar puntgaaf zijn en geen dergelijk gedoe opleveren waar ik nu blijkbaar mee zit. Dus je zegt dat het beter is om contact op te nemen met Coolblue? Of is het minder moeite om het handmatig om te zetten naar PHN?
Handmatig omzetten naar PHN kan niet, het zal ATO blijven. Neem contact op met Coolblue en vraag(eis) dat de telefoon omgeruild wordt voor een nieuwe PHN versie. Coolblue geeft een goede service, dus dat zal geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Dit is mijn software screenshot (S10, nog geen update) @henklbr @ErikRo
https://imgshare.io/image/wzkBO

[ Voor 5% gewijzigd door Jamesl op 03-06-2019 12:13 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support