Dat is nog wel een interessante. Als hij niet de goede opent druk ik gewoon nog een keer en heb ik 'm alsnog te pakken. Dan zou ik een app moeten vinden die als enige functie heeft om deze twee WA-versies om en om te openen.Martinspire schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Ik heb niet echt een antwoord voor je maar misschien een andere invalshoek: wat als je niet op zowel 1x als 2x drukken focused (want dat lijkt vast te zitten) maar op 1 druk wisselt tussen applicaties? Dus iets wat Whatsapp opstart als 1e actie en druk je nogmaals dan gaat ie de andere opstarten. Wellicht dat er 1 of andere sequence te maken is met Bixby, Trigger of andere automatisering-app.
Zouden ze hem live zetten als er problemen mee zijn of is het dan alsnog verwaarloosbaar?Octopuz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:48:
[...]
Hij is inmiddels wel beschikbaar voor PHN, zowel via Smart Switch als OTA. Had heb er al op staan voordat ik deze waarschuwingen zag. De tip om via Samsung Members foutrapporten te versturen (eerste link op Reddit) vind ik een goede.
Bij mij komt ie nu als update klaar te staan en zit nu wel te twijfelen wat ik wil doen
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 27-05-2019 13:24 ]
Update hier wel geïnstalleerd. Toestel is erg stabiel en heb geen enkel probleem nog gehad. Voelt zelfs iets sneller aan, maar dat is vaak gevoelsmatig direct na update. Heb wel even ook cache gewist.henklbr schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:05:
Latest Galaxy S10 update has some serious bugs
We hebben op SamMobile een artikel gemaakt vwb de "bugs" die er zijn gemeld n.a.v. laatste firmware-build ASE5:
https://www.sammobile.com...te-has-some-serious-bugs/
Ons verzoek, als je ook problemen mocht ondervinden met de laatste firmware-build, deze te melden aan Samsung via de Samsung Members-app
Toch goed dat je het even post, wie weet als er toch wat problemen ontstaan weet ik hoe of waarom.
Vooralsnog denk ik dat men gewoon kan updaten hoor...
Werkt hier gewoon met AOD samen..B00st3r schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede app om een mooi ledje om mijn cameragat heen te krijgen. Het valt me helaas op dat geen van alle apps werkt met het AOD. Ik zou willen dat als ik een melding heb, dat mijn notificatie-'ledje' gaat branden terwijl mijn AOD ook aan blijft staan. Helaas schakelen deze apps altijd het AOD (tijdelijk) uit zodat ze die rand om de camera heen kunnen laten oplichten. Dus ik begrijp het wel, maar ik zou het graag allebei willen hebben.
Maar ik zou wel weer teveel willen...
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Je kunt in instellingen bij batterij zien wat er batterij gebruikt. Ik heb naar aanleiding van jouw comment mn telefoon is opgeladen voor t slapen ipv tijdens zodat ik kan zien wat mijn s10 snachts in standby doet. In 10 uur tijd (wifi/4g/synch/locatie/edge lightning aan), 7% eraf. Probeer is voordat je gaat slapen in apparaatonderhoud op optimaliseren te drukken en daarna bij geheugen Nu opschonen.Sleehond schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:47:
Bah wat een slechte batterij momenteel....
In standby, sync uit, batterij stand gemiddeld energie besparing 1% eraf na 10 minuten!!
![]()
In de eerste weken misschien 1% per uur / anderhalf uur.
Hoe kom ik er nu achter waar dit aan ligt?
Geen sync aan, geen Bluetooth aan, geen NFC aan, geen AOD aan.
Dit is toch wel bizar slecht 1% eraf na 10 minuten in standby
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Had ik inderdaad gedaan, maar helaas dus alsnog iets niet goed. Ik heb dus veel dingen uitstaan die jij aan hebt staan. Ik heb ook vrij weinig apps, maar er zit dus ergens een boosdoener tussen ofzo. Vanavond maar even voor slapen gaan volledig opladen, cache legen en en geheugen opschonen en dan maar weer even analyseren.giovanni2903 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Je kunt in instellingen bij batterij zien wat er batterij gebruikt. Ik heb naar aanleiding van jouw comment mn telefoon is opgeladen voor t slapen ipv tijdens zodat ik kan zien wat mijn s10 snachts in standby doet. In 10 uur tijd (wifi/4g/synch/locatie/edge lightning aan), 7% eraf. Probeer is voordat je gaat slapen in apparaatonderhoud op optimaliseren te drukken en daarna bij geheugen Nu opschonen.
Vandaag ook de update geïnstalleerd dus maar even kijken of er verandering in komt. Ik hoop het wel want dit valt me vies tegen, ik zie de batterij gewoon letterlijk leeglopen.
P.S. ik laat heel veel apps in sluimerstand zetten zodra ze niet meer in gebruik zijn. Tevens beperk ik van veel apps de achtergrond activiteiten. Daarmee zou ik juist zeggen dat ik enorm lage activiteiten gaande heb. Er moet dus een app ofzo stoorzender zijn lijkt me?
[ Voor 11% gewijzigd door Sleehond op 27-05-2019 15:03 ]
Heb je hem clean geïnstalleerd of backup terug gezet?Sleehond schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:58:
[...]
Had ik inderdaad gedaan, maar helaas dus alsnog iets niet goed. Ik heb dus veel dingen uitstaan die jij aan hebt staan. Ik heb ook vrij weinig apps, maar er zit dus ergens een boosdoener tussen ofzo. Vanavond maar even voor slapen gaan volledig opladen, cache legen en en geheugen opschonen en dan maar weer even analyseren.
Vandaag ook de update geïnstalleerd dus maar even kijken of er verandering in komt. Ik hoop het wel want dit valt me vies tegen, ik zie de batterij gewoon letterlijk leeglopen.
P.S. ik laat heel veel apps in sluimerstand zetten zodra ze niet meer in gebruik zijn. Tevens beperk ik van veel apps de achtergrond activiteiten. Daarmee zou ik juist zeggen dat ik enorm lage activiteiten gaande heb. Er moet dus een app ofzo stoorzender zijn lijkt me?
Probeer hem anders een keer te resetten en dan clean install
Sinds afgelopen weekend eigenaar geworden van een Galaxy S10 128GB i.c.m. T-Mobile Unlimited.
Afgezien van het feit dat T-Mobile VolTE nog niet ondersteund (vandaag gelezen dat ze het wel gaan uitrollen)
Kan ik de "switch" niet wijzigen van VolTE (4G bellen)
Ik heb al diverse opties geprobeerd, maar geen verschil.
Op mijn S7 zelfde abbo kan ik dit wel wijzigen, terwijl VolTE niet beschikbaar is.
Afgezien van het feit dat T-Mobile VolTE nog niet ondersteund (vandaag gelezen dat ze het wel gaan uitrollen)
Op mijn S7 zelfde abbo kan ik dit wel wijzigen, terwijl VolTE niet beschikbaar is.

Geen backup terug gezet. Bij aanschaf compleet nieuw ingesteld. Heb eigenlijk geen zin om nu alweer een complete reset te doen...Rohit schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:12:
[...]
Heb je hem clean geïnstalleerd of backup terug gezet?
Probeer hem anders een keer te resetten en dan clean install
Haha nee snap ik. Maar wat is het verbruik dan als je hem dus ochtends 100% oplaad en gebruikt. Is het elke nacht 15% eraf? Heb je vol netwerk bereik in je slaapkamer? Wisselende netwerksignaal is ook echt een batterijkiller...Sleehond schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:35:
[...]
Geen backup terug gezet. Bij aanschaf compleet nieuw ingesteld. Heb eigenlijk geen zin om nu alweer een complete reset te doen...
Je hebt gelijk, kennelijk hebben ze dat verbeterd. Bedankt!
ik irriteerde me eraan dat als ik een notificatie kreeg ik dus en een ledje om de camera kreeg + de icoontjes van het AOD. Vandaar dat ik hem dus helemaal uithad en alleen de lampje om camera aanhad. (thema instellen met achtergrond) Maar ik mis de klok wel echt, nu moet ik telkens de telefoon aanzetten om te kunnen zien hoe laat het is. Maar als ik hem weer aanzet heb ik weer dubbele notificaties eigenlijk. Zou dus graag zien dat je alleen de aod klok + lampje om de camera heen ziet en verder geen andere notificaties.B00st3r schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Je hebt gelijk, kennelijk hebben ze dat verbeterd. Bedankt!
Kreeg gister trouwens gewoon edge lightning met scherm uit.. waren snapchat notificaties maar ik vond het wel raar want meestal werkt dit niet als het scherm uit is althans bij heel veel apps niet. Snapchat blijkbaar wel..
De update heeft bij mij Nova launcher kapot gemaakt. Scherm "bevriest" steeds. Met de default Samsung launcher (nog) geen problemen.
Ik heb ook Nova Launcher maar heb nergens last van met de laatste update.R2L schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:03:
De update heeft bij mij Nova launcher kapot gemaakt. Scherm "bevriest" steeds. Met de default Samsung launcher (nog) geen problemen.
Een geluk dat het hier in België altijd een week langer duurt voor een update 😊
Hopelijk komen ze snel met een oplossing
Hopelijk komen ze snel met een oplossing
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Oké bedankt! Ben al uit het Beta programma gegaan en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft bij mij niet geholpen. Nog even verder zoeken dus...boswandeling schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:18:
[...]
Ik heb ook Nova Launcher maar heb nergens last van met de laatste update.
Ben daar een tijd geleden ook al uit gegaan, o.a. met vergelijkbare problemen, maar helaas werkt dat bij jou niet. Misschien eens een backup maken clean install en herstelR2L schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:21:
[...]
Oké bedankt! Ben al uit het Beta programma gegaan en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft bij mij niet geholpen. Nog even verder zoeken dus...
Dit had ik al gedaan. Zelfs een clean install en de default Launcher settings gepakt, maar ook dit helpt (nog) niet.boswandeling schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:24:
[...]
Ben daar een tijd geleden ook al uit gegaan, o.a. met vergelijkbare problemen, maar helaas werkt dat bij jou niet. Misschien eens een backup maken clean install en herstel
Las vooral issues icm de Nova google companion oid en wanneer je deze de-installed zou dat mbt nova moeten helpen. Maar volgens mij moet je die los installeren dus gok dat dit voor jou niet geldt...R2L schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:26:
[...]
Dit had ik al gedaan. Zelfs een clean install en de default Launcher settings gepakt, maar ook dit helpt (nog) niet.
Oh ho stop.boswandeling schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:24:
[...]
Ben daar een tijd geleden ook al uit gegaan, o.a. met vergelijkbare problemen, maar helaas werkt dat bij jou niet. Misschien eens een backup maken clean install en herstel
Ik heb de telefoon vrijdag gekregen en direct geüpdatet. Maar nu is er dus weer een update. Die installeer ik dus even niet.
Thnx! Je hebt me wel op een spoor gezet. Zelfs na een clean install van Nova Launcher stond die Companion App er nog. Deze nu gelijk verwijderd en kijken of het beter gaat...m0ridin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:29:
[...]
Las vooral issues icm de Nova google companion oid en wanneer je deze de-installed zou dat mbt nova moeten helpen. Maar volgens mij moet je die los installeren dus gok dat dit voor jou niet geldt...
Update: vooralsnog probleem opgelost. Nova rules...
[ Voor 5% gewijzigd door R2L op 27-05-2019 17:48 ]
Vreemd ik heb ook t mobile op mijn s10 plus en dit staat gewoon aan?boswandeling schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:15:
Sinds afgelopen weekend eigenaar geworden van een Galaxy S10 128GB i.c.m. T-Mobile Unlimited.
[Afbeelding: S10 4G bellen]
Inderdaad vreemd, dus je kan wel kiezen om aan of uit te zetten ?Duckvogel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:14:
[...]
Vreemd ik heb ook t mobile op mijn s10 plus en dit staat gewoon aan?
EDIT
Ben toch een beetje gaat spelen met settings. Ik heb wisselgesprek uit gezet, en daarna kon ik wel VoLTE aanzetten, daarna wisselgesprek weer aan gezet en zelfs opnieuw opgestart, maar nog steeds kan ik VoLTE aan en uitzetten.
Mja, het werk dus, tenminste het aanzetten
[ Voor 38% gewijzigd door boswandeling op 27-05-2019 21:35 ]
Ja, net geprobeerd kan hem uit en aan zetten en de "schakelaar" wordt dan ook gewoon blauw dat hij aanstaat. Ik gebruik ook dubbel sim en hetzelfde geldt ook voor mijn kpn sim. Ik heb wel een toestel via T mobile ik weet niet of dat iets uitmaakt?boswandeling schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:17:
[...]
Inderdaad vreemd, dus je kan wel kiezen om aan of uit te zetten ?
Had mijn bericht al ge edit. CheckDuckvogel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:37:
[...]
Ja, net geprobeerd kan hem uit en aan zetten en de "schakelaar" wordt dan ook gewoon blauw dat hij aanstaat. Ik gebruik ook dubbel sim en hetzelfde geldt ook voor mijn kpn sim. Ik heb wel een toestel via T mobile ik weet niet of dat iets uitmaakt?
Zijn er mensen die na de nieuwe update ook last hebben dat de volume knop niet reageert maar pas na bv een halve minuut.
Voor de update had ik hier geen last van op de s10+.
Zo te zien wel, ik wacht nog even met updatendarud schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:23:
Zijn er mensen die na de nieuwe update ook last hebben dat de volume knop niet reageert maar pas na bv een halve minuut.
https://www.sammobile.com...te-has-some-serious-bugs/
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Enige 2 dingen die ik me kan bedenken is een app die in de achtergrond iets blijft doen (wat staat er bij apparaatonderhoud > batterij > batterijverbruik) of je mobiele netwerk wisselt heel erg (woon je afgelegen) qua sterkte, dat kost ook veel batterij.Sleehond schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:58:
[...]
Had ik inderdaad gedaan, maar helaas dus alsnog iets niet goed. Ik heb dus veel dingen uitstaan die jij aan hebt staan. Ik heb ook vrij weinig apps, maar er zit dus ergens een boosdoener tussen ofzo. Vanavond maar even voor slapen gaan volledig opladen, cache legen en en geheugen opschonen en dan maar weer even analyseren.
Even betreft de update, ik heb op mijn s10 nergens last van. Vaag dat het de een wel en de ander niet treft
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Da's vervelend, want die is nodig om de Google feed op je linkerscherm te krijgen (swipen) dacht ik. En laat ik die nou juist zeer regelmatig gebruiken...m0ridin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:29:
[...]
Las vooral issues icm de Nova google companion oid en wanneer je deze de-installed zou dat mbt nova moeten helpen. Maar volgens mij moet je die los installeren dus gok dat dit voor jou niet geldt...
Ik wacht wel...
Gister ook via OTA geüpdatet maar gelukkig nog nergens last van. Ook Nova werkt prima en de volume knop.
En vanochtend nog een keer gecheckt, maar toen was het weer grijs en niet aan of uit te zetten. Ben toch wel benieuwd waarom.
Mijn vriendin heeft het via de setup van Samsung gedaan en ze moest op een gegeven moment een kabeltje tussen de telefoons hangen. Daarna is alles netjes overgezet (behalve apps), inclusief zelfs de tijden van de wekkerMach schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:34:
[...]
Ik heb het vrij resoluut aangepakt. Heb alleen mijn contacten, foto's en video's overgezet met de app "copy my data". Die moet je dan op je iphone en S10 zetten en dan wijst het zich vanzelf.
Voor het overige zat ik al vrij diep in Google (met drive en diverse gmailaccounts).
Ik heb niet bizar veel apps, dus die heb ik allemaal handmatig weer gedownload via de play store. Volgens mij kan dat ook niet anders.
Het enige dat tegenviel was het overzetten van mijn whatsapp-chatgeschiedenis. Ik heb het geprobeerd met wazzapmigrator, maar wat ik ook deed mijn itunes back up bleef corrupted/encrypted. Terwijl ik toch zeer zeker weet dat ik het incriptievinkje uit had gezet. Maar sois...die chatgeschiedenis kan ik best missen.
Voor de rest ben ik eigenlijk begonnen met deze youtube video:
YouTube: Samsung Galaxy S10 First 30 Things You Should Do Immediately To Make...
Veel goede tips en aanpassingen.
Behalve de agenda, wat ik wel een dingetje vind, heb ik eigenlijk nog maar twee minor issues.
1. Mijn whatsapp icon laat geen badge-nummers zien, ondanks dat het staat ingeschakeld.
2. Ik mis een shortcut naar de wekker-app (zoals je bij iPhone hebt).
Ik ga ervan uit dat ik die 2 dingen wel opgelost krijg.
Whatsapp nog niet naar gekeken, maar daar kan je ook een backup van maken (via Google Drive) dus dat gaan we vanavond even proberen
Heb je misschien de functie 'Wi-Fi automatisch inschakelen' aan staan in de geavanceerde WiFi instellingen?boswandeling schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:20:
En vanochtend nog een keer gecheckt, maar toen was het weer grijs en niet aan of uit te zetten. Ben toch wel benieuwd waarom.
Er zijn mensen die denken dat het met Wi-Fi te maken heeft, omdat ze geen problemen hebben als ze mobiele gegevens gebruiken.
Zelf heb ik geen problemen (en die functie uit staan), een collega met hetzelfde toestel heeft wel problemen (en gebruikt die functie wel).
Nee staat uit.Octopuz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Heb je misschien de functie 'Wi-Fi automatisch inschakelen' aan staan in de geavanceerde WiFi instellingen?
Er zijn mensen die denken dat het met Wi-Fi te maken heeft, omdat ze geen problemen hebben als ze mobiele gegevens gebruiken.
Zelf heb ik geen problemen (en die functie uit staan), een collega met hetzelfde toestel heeft wel problemen (en gebruikt die functie wel).
Vanochtend na een reboot kon ik de switch wel aan en uitzetten en was t niet grijs.
Net even gekeken en weer grijs dus niet aan of uit te zetten. Niets aangepast.
Doe ik 5 minuten geleden een reboot, niet meer grijs en kan ik weer aan of uit zetten.
Appart, lijkt wel dat als hij even aan staat iets de 4G bellen optie uit zet.
[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 28-05-2019 11:04 ]
F.Y.I.
Samsung heeft de huidige update, ASE5, terug getrokken...
Meer info: https://www.sammobile.com...laxy-s10-software-update/
[ Voor 45% gewijzigd door henklbr op 28-05-2019 11:15 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Duidelijk! Grappig trouwens, 5 minuten geleden ontving ik via de Samsung member-app dat ik een factory reset moest doen en dat zou het probleem oplossen. Er is toch wel iets meer aan de hand blijkbaarhenklbr schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:05:
F.Y.I.
Dus toch, hij staat hier nog steeds als 'ready to install' maar die laat ik nog maar even staan... Hoop dat ze snel met een fix komen.henklbr schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:05:
F.Y.I.
hmm, gisteren geinstalleerd maar nog geen bugs tegen gekomen (gebruik ook geen nova launcher of Twitter, gebruik wel Lawnchair launcher)henklbr schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:05:
F.Y.I.
Helaas: je zal nu toch eerst ASE5 moeten installeren, voordat je een nieuwe update aangeboden krijgt (je hebt ASE5 namelijk al gedownload)...m0ridin schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Dus toch, hij staat hier nog steeds als 'ready to install' maar die laat ik nog maar even staan... Hoop dat ze snel met een fix komen.
Wij, van SamMobile, hebben/hadden alleen problemen met de officiële Twitter-app
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ah, dat is natuurlijk zo... maar als er een fix uit is kan ik die tenminste meteen installeren mocht ik ook issues hebben. Als Twitter het enige is, dat gebruik ik toch niet dus dat is te overzien....henklbr schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:02:
[...]
Helaas: je zal nu toch eerst ASE5 moeten installeren, voordat je een nieuwe update aangeboden krijgt (je hebt ASE5 namelijk al gedownload)...
Wij, van SamMobile, hebben/hadden alleen problemen met de officiële Twitter-app
Ach, anders gewoon maar installeren en als het echt ruk is via Odin terug naar ASD4. Dan maar wat ongemak met alles opnieuw instellen. (Hoewel ik ook had gelezen dat wifi uit zetten ook een workaround is).
*Edit*
En screw it, update maar aangeslingerd... gaan het zien
*Edit 2*
In eerste instantie lijkt alles ok, fingerprint scanner werkt gewoon soepel en zie nog niets raar... misschien dat het allemaal nog best meevalt.
[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 28-05-2019 14:19 ]
Nou 2x een vastloper gehad vandaag na de update van gisteren, kon hem alleen maar soft resetten d.m.v. powerbutton + (blijkbaar??) volume down. Hopelijk wordt het snel gefixt.
Het moge maar weer duidelijk zijn dat ik na zoveel jaar weer een Samsung heb

[ Voor 25% gewijzigd door Freshnezz op 28-05-2019 14:10 ]
heb een jaar een s3 (neo) gehad, die was echt ruk (het toestel zelf, niet de software). 2 jaar een s7edge en nu een s10. nooit een probleem gehad met updates etc, ook niet met de update van gister...Freshnezz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:09:
Nou 2x een vastloper gehad vandaag na de update van gisteren, kon hem alleen maar soft resetten d.m.v. powerbutton + (blijkbaar??) volume down. Hopelijk wordt het snel gefixt.
Hier ook de update sinds gister en nog geen enkele freeze.Freshnezz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:09:
Zijn er op de camera na nog verbeteringen zoals bv de fingerprint sensor?Rohit schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:52:
[...]
Hier ook de update sinds gister en nog geen enkele freeze.
wifi bereik zou (weer) verbeterd moeten zijnDuckvogel schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:49:
[...]
Zijn er op de camera na nog verbeteringen zoals bv de fingerprint sensor?
De Galaxy S10 is er nu al een tijdje en sta op het punt om nu 1 te kopen.
Momenteel heb ik een S6 welke verbogen is en inmiddels bijna zijn 2de accu aan het verslijten is....
Ik zit echter te twijfelen tussen de S10E en de gewone S10. De verschillende specs al regelmatig bekeken en weet de verschillen hier ongeveer wel in, maar ben heel benieuwd hoe jullie de telefoon ervaren. Kan iemand mij vertellen of de meerprijs van de gewone S10 zich echt waarmaakt of kan ik net zo goed voor een S10E gaan?
Naast het standaard werk gebruik ik de telefoon erg veel de foto's voor advertenties. Is de camera van de gewone S10 nu echt stukken beter?
Momenteel heb ik een S6 welke verbogen is en inmiddels bijna zijn 2de accu aan het verslijten is....
Ik zit echter te twijfelen tussen de S10E en de gewone S10. De verschillende specs al regelmatig bekeken en weet de verschillen hier ongeveer wel in, maar ben heel benieuwd hoe jullie de telefoon ervaren. Kan iemand mij vertellen of de meerprijs van de gewone S10 zich echt waarmaakt of kan ik net zo goed voor een S10E gaan?
Naast het standaard werk gebruik ik de telefoon erg veel de foto's voor advertenties. Is de camera van de gewone S10 nu echt stukken beter?
Ik heb geen ervaring met de S10e maar sinds kort de S10.DeFries schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:30:
Ik ben zeer te spreken over de zoomlens, die gebruik ik best veel. Deze zou ik behoorlijk missen als ik nu terug naar een S10e zou moeten.
Bij de S10 heb je alleen een extra telelens.DeFries schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:30:
De andere lenzen zijn voor zover ik weet gelijk.
Scherm van de S10 is iets beter maar de S10e heeft dan weer geen edgescherm.
Beide voldoen volgens mij prima.
het grootste gemis op een 10e is de telelens, tis helemaal aan jou of je daar 150 euro extra voor wilt neerleggenMarsman83 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:40:
[...]
Ik heb geen ervaring met de S10e maar sinds kort de S10.
Ik ben zeer te spreken over de zoomlens, die gebruik ik best veel. Deze zou ik behoorlijk missen als ik nu terug naar een S10e zou moeten.
Denk toch eerder het scherm wat er goed is op de S10e maar nog net wat beter op de s10. Tenzij je regelmatig je hartslag wil meten die sensor zit ook niet op de s10e. De rest is gelijk of beter op de s10e met name vinger afdruk en het toestel vasthoudt. Gezien de prijs van de s10e momenteel is het een no-brainer.giovanni2903 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:18:
[...]
het grootste gemist op een 10e is de telelens, tis helemaal aan jou of je daar 150 euro extra voor wilt neerleggen
De ASE5 update gister geïnstalleerd, tot nu toe nog geen problemen.
Dit is vooral vanwege het net wat kleinere formaat van de S10e, waardoor bediening met één hand wat makkelijker is en hij ook beter in mijn hand ligt. De "extras" die de gewone S10 heeft ten opzichte van de S10e vond ik niet zo bijzonder of zelfs nadelig. Zo had ik de 2GB ram extra (6GB vs 8GB) best willen hebben maar vind ik de vingerafdruk scanner van de S10e weer een pluspunt ten opzicht van de S10. Vanwege de plaatsing, ondersteuning voor gestures (of beter gezegd gesture
)* en snelheid. De telelens zou een leuke extra geweest zijn maar dat is voor mij niet iets wat de keuze maakt of breekt.
*Waarmee je het notificatiemenu tevoorschijn kan toveren, ik merk dat ik dat toch net dat kleine beetje makkelijker vind dan naar de bovenkant van mijn scherm grijpen. De
Afgelopen week heb ik mijn eerste Samsung ooit gekocht. Bij mij is de keuze op de S10e gevallen.DeFries schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:30:
Dit is vooral vanwege het net wat kleinere formaat van de S10e, waardoor bediening met één hand wat makkelijker is en hij ook beter in mijn hand ligt. De "extras" die de gewone S10 heeft ten opzichte van de S10e vond ik niet zo bijzonder of zelfs nadelig. Zo had ik de 2GB ram extra (6GB vs 8GB) best willen hebben maar vind ik de vingerafdruk scanner van de S10e weer een pluspunt ten opzicht van de S10. Vanwege de plaatsing, ondersteuning voor gestures (of beter gezegd gesture
*Waarmee je het notificatiemenu tevoorschijn kan toveren, ik merk dat ik dat toch net dat kleine beetje makkelijker vind dan naar de bovenkant van mijn scherm grijpen. De
Ook ik heb problemen met de Twitter app en dat het scherm niet altijd oplicht als je er 2x op klikt. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Al die punten die je noemt (én de batterijduur) zouden mij nu ook voor de S10e laten kiezen. Paar maanden geleden waren het uiterlijk, vingerafdrukscanner onder het scherm (werkt nu nog steeds beroerd - zal wel aan mijn vingers liggen) en de gratis earbuds de doorslaggevende redenenCaayn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:07:
De ASE5 update gister geïnstalleerd, tot nu toe nog geen problemen.
[...]
Afgelopen week heb ik mijn eerste Samsung ooit gekocht. Bij mij is de keuze op de S10e gevallen.
Dit is vooral vanwege het net wat kleinere formaat van de S10e, waardoor bediening met één hand wat makkelijker is en hij ook beter in mijn hand ligt. De "extras" die de gewone S10 heeft ten opzichte van de S10e vond ik niet zo bijzonder of zelfs nadelig. Zo had ik de 2GB ram extra (6GB vs 8GB) best willen hebben maar vind ik de vingerafdruk scanner van de S10e weer een pluspunt ten opzicht van de S10. Vanwege de plaatsing, ondersteuning voor gestures (of beter gezegd gesture)* en snelheid. De telelens zou een leuke extra geweest zijn maar dat is voor mij niet iets wat de keuze maakt of breekt.
Weet niet of deze tip al is gepost (zo ja, dan excuses
)
Maar voor mensen met batterijproblemen is het het proberen waard.
https://www.reddit.com/r/...=share&utm_medium=ios_app
Maar voor mensen met batterijproblemen is het het proberen waard.
https://www.reddit.com/r/...=share&utm_medium=ios_app
DUGG
Als ik de reacties zo lees dan is het enige echte voordeel de extra zoomfunctie van de telefoon.
Denk dat ik dan toch maar voor de S10e kies. MediaMarkt biedt deze nu aan voor 550 euro aan. Prijs wat ik er wel voor over heb.
Heb ook nog een tijdje aan de Huawei P30 gedacht, echter staat Huawei door de politiek niet heel erg goed in het beeld meer helaas.
Thanks voor de info.
Denk dat ik dan toch maar voor de S10e kies. MediaMarkt biedt deze nu aan voor 550 euro aan. Prijs wat ik er wel voor over heb.
Heb ook nog een tijdje aan de Huawei P30 gedacht, echter staat Huawei door de politiek niet heel erg goed in het beeld meer helaas.
Thanks voor de info.
TR1969 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:41:
[...]
Bij de S10 heb je alleen een extra telelens.
De andere lenzen zijn voor zover ik weet gelijk.
Scherm van de S10 is iets beter maar de S10e heeft dan weer geen edgescherm.
Beide voldoen volgens mij prima.
giovanni2903 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:18:
[...]
het grootste gemis op een 10e is de telelens, tis helemaal aan jou of je daar 150 euro extra voor wilt neerleggen
bloodlynx schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:24:
[...]
Denk toch eerder het scherm wat er goed is op de S10e maar nog net wat beter op de s10. Tenzij je regelmatig je hartslag wil meten die sensor zit ook niet op de s10e. De rest is gelijk of beter op de s10e met name vinger afdruk en het toestel vasthoudt. Gezien de prijs van de s10e momenteel is het een no-brainer.
Marsman83 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:40:
[...]
Ik heb geen ervaring met de S10e maar sinds kort de S10.
alsnog een goede keus hoor, het zijn alle 3 top toestellen en je gaat zeker genieten van de s10eDeFries schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:13:
Als ik de reacties zo lees dan is het enige echte voordeel de extra zoomfunctie van de telefoon.
Thanks voor de info.
[...]
[...]
[...]
[...]
overigens betreft de batterij, ik heb gister bij locatie : precisie verbeteren uitgezet & ik haal hierdoor duidelijk meer sot etc. zit nu op 4,5 uur met nog 30% over. normaal had ik nu nog rond de 15% gehad. geen idee waarom het aanstond eerlijk gezegd maarja, scheelt toch weer
[ Voor 18% gewijzigd door giovanni2903 op 29-05-2019 00:46 ]
Ik heb sinds de laatste update dat het toestel een tijdje niet meer reageert en dan doel ik met name op de Google zoekbalk en de resultaten hiervan. Tevens heb ik al een tijdje dat mijn klok plotseling in landscape mode gaat bij het AOD.
Hij lijkt sneller naar mijn gevoel..Duckvogel schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:49:
[...]
Zijn er op de camera na nog verbeteringen zoals bv de fingerprint sensor?
De winkel in en vergelijken!DeFries schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:30:
Op het moment zit ik te twijfelen tussen de S10+ (766,-)en de one plus 7 Pro (759,-). Daarbij zat ik ook te kijken naar de prijs verschillen. Wat me opvalt is dat de S10+ 8/128 zwart bijna net zo duur is als de 7 Pro 8/256. Echter vond ik de S10+ blauw (917,-)wel een leuk kleurtje maar die is ineens voor de 8/128 150 euro duurder dan de zwarte met de zelfde specs. weet iemand precies hoe dit zit en voor welke telefoon zoude jullie gaan de One Plus of de Samsung ?
Sinds de laatste update gaat een telefoongesprek aannemen bij mij ook trager. Het duurt een paar seconden tussen opnemen (op groene icoon drukken) en dat je daadwerkelijk verbinding hebt..
#prutsupdate
#prutsupdate
Blijft toch echt een kwestie van smaak.jokko schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:25:
Op het moment zit ik te twijfelen tussen de S10+ (766,-)en de one plus 7 Pro (759,-). Daarbij zat ik ook te kijken naar de prijs verschillen. Wat me opvalt is dat de S10+ 8/128 zwart bijna net zo duur is als de 7 Pro 8/256. Echter vond ik de S10+ blauw (917,-)wel een leuk kleurtje maar die is ineens voor de 8/128 150 euro duurder dan de zwarte met de zelfde specs. weet iemand precies hoe dit zit en voor welke telefoon zoude jullie gaan de One Plus of de Samsung ?
Ik zit veel op zee en wil een ''garantie'' dat hij op papier wat goede spetters kan hebben.
Ik vind wireless charging een groot pluspunt en wil toch nog wel graag een 3,5mm jack.
Daarentegen vind ik de software van OnePlus wel fijn, alleen de telefoon aan de grote kant!
En het scherm lijkt me echt de bom met die selfie camera
Zet gewoon even heel ouderwets op een rijtje van je voor- en nadelen zijn. Ga even in de winkel voelen welke het fijnst voelt en maak een keuze. Een verkeerde kan je in mijn ogen toch niet maken tussen deze 2
Ik heb nu holey light geinstalleerd alleen ik krijg geen notificatie lampje als het scherm uit staat. Kan er niet achter komen hoe ik dit nou kan oplossen, jullie misschien ideeën?
Opgelost, instelling AOD altijd op aan even gemist.
Opgelost, instelling AOD altijd op aan even gemist.
[ Voor 14% gewijzigd door hikhakhok op 29-05-2019 14:12 ]
instellingen goed na lopen? AOD aanzetten op altijd.hikhakhok schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:56:
Ik heb nu holey light geinstalleerd alleen ik krijg geen notificatie lampje als het scherm uit staat. Kan er niet achter komen hoe ik dit nou kan oplossen, jullie misschien ideeën?

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 28 may 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* The stability of Wi-Fi has been improved
* Camera performance has been improved
* Camera-firmware updated
Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16003457
Build date Tue, 28 May 2019 11:11:02 +0000
Security Patch Level 2019-05-01
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASE6
CSC G975FOXM1ASE5
Details for download with Details for download with Frija:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.3; USE HOME_CSC_OXM !
[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 29-05-2019 18:21 ]
Goed dat je het zegt.giovanni2903 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:43:
[...]
overigens betreft de batterij, ik heb gister bij locatie : precisie verbeteren uitgezet & ik haal hierdoor duidelijk meer sot etc. zit nu op 4,5 uur met nog 30% over. normaal had ik nu nog rond de 15% gehad. geen idee waarom het aanstond eerlijk gezegd maarja, scheelt toch weer
Net zelf het volgende uitgezet:
- precisie verbeteren, scannen via Wi-Fi en Bluetooth beiden uitgezet
- Google locatie nauwkeurigheid verbeteren ook uitgezet
- Google locatie geschiedenis ook uitgezet
Benieuwd of deze 3 zaken nog een leuke positieve bijdrage kunnen leveren
Ik merk vanzelf wel of ik het alsnog wel nodig heb...
[ Voor 3% gewijzigd door Sleehond op 29-05-2019 16:36 ]
Niet handig als je via android beheer je toestel wilt zoeken als je hem kwijt raakt of gestolen word.Sleehond schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:36:
[...]
- Google locatie nauwkeurigheid verbeteren ook uitgezet
Nieuwe update voor de S10 met bugfixes voor de drama update ASE5 komt eraan!
https://www.sammobile.com...s10-update-may-fix-issues
Update: is er al, zojuist mn S10 via Odin geupdate naar ASE6, problemen zijn verholpen 😎
Update: is er al, zojuist mn S10 via Odin geupdate naar ASE6, problemen zijn verholpen 😎
[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 01-06-2019 18:20 ]
Lees jij ook voorgaande berichten?Prosperot schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:33:
Nieuwe update voor de S10 met bugfixes voor de drama update ASE5 komt eraan!
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58996590
Dank voor je vriendelijke opmerking... dat bericht van jou is van de s10+, deze van de S10... ofwel de 973Fhenklbr schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 06:32:
[...]
Lees jij ook voorgaande berichten?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58996590
Bovendien zeg je er niet bij dat het een fix is voor de huidige ASE5 problemen èn dat de fix werkt.
Maar mss kan je ook de firmware van de 973F van Samsung downloaden en hier plaatsen? Daar help je iedereen meer mee dan met dit soort opmerkingen...
[ Voor 33% gewijzigd door Prosperot op 30-05-2019 11:32 ]
Wou net een berichtje plaatsen van wanneer de S10 fix uit kwam. Welke versie (land) heb jij geïnstalleerd?Prosperot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:26:
[...]
Dank voor je vriendelijke opmerking... dat bericht van jou is van de s10+, deze van de S10... ofwel de 973F
Bovendien zeg je er niet bij dat het een fix is voor de huidige ASE5 problemen èn dat de fix werkt.
Maar mss kan je ook de firmware van de 973F van Samsung downloaden en hier plaatsen? Daar help je iedereen meer mee dan met dit soort opmerkingen...
Deze fix is nog maar in 1 land uitgebracht: Zwitserland.Swizzler24 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:34:
[...]
Wou net een berichtje plaatsen van wanneer de S10 fix uit kwam. Welke versie (land) heb jij geïnstalleerd?
S10: https://www.sammobile.com...load/G973FXXU1ASE6/272689
Kan ik deze ook op mijn PHN versie installeren Henk?henklbr schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:38:
[...]
Deze fix is nog maar in 1 land uitgebracht: Zwitserland.
S10: https://www.sammobile.com...load/G973FXXU1ASE6/272689
Yeps: flash AP BL CP & HOME_CSC_OXM -> data blijft intactSwizzler24 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:45:
[...]
Kan ik deze ook op mijn PHN versie installeren Henk?
Hij is nu overigens ook in Duitsland beschikbaar (S10 + S10+)
Thnx Henkhenklbr schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:54:
[...]
Yeps: flash AP BL CP & CSC_OXM -> data blijft intact
Dit moet toch HOME CSC_OXM zijn?henklbr schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:54:
[...]
Yeps: flash AP BL CP & CSC_OXM -> data blijft intact
[ Voor 89% gewijzigd door Megapaul op 30-05-2019 12:17 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Heb mijn berichtje aangepast
AP BL CP & HOME_CSC_OXM
Indeed, hoop niet dat hij al aan het flashen was...Megapaul schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:09:
[...]
Dit moet toch HOME CSC_OXM zijn?
Zelf had ik handmatig eerst de ASE5 (DBT) geinstalleerd merkte geen problemen op voor de zekerheid
toch de ASE6 (AUT) update geflashed.
Verder heb ik wel af en toe een vaag probleem wanneer ik verbonden ben met wifi dan staat het 4G
icoon er naast. Downloadbooster staat uit en ook in de ontwikkelaarsopties staat mobiele data altijd actief op uit. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Toch een app die op de achtergrond data verbruikt?
[ Voor 62% gewijzigd door henklbr op 30-05-2019 12:19 ]
Zelf had ik handmatig eerst de ASE5 (DBT) geinstalleerd merkte geen problemen op voor de zekerheid
Verder heb ik wel af en toe een vaag probleem wanneer ik verbonden ben met wifi dan staat het 4G
icoon er soms naast. Downloadbooster staat uit en ook in de ontwikkelaarsopties staat mobiele data altijd actief op uit. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Toch een app die op de achtergrond data verbruikt?
icoon er soms naast. Downloadbooster staat uit en ook in de ontwikkelaarsopties staat mobiele data altijd actief op uit. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Toch een app die op de achtergrond data verbruikt?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Voor diegenen die twijfelen tussen de S10(+) en de S10e; ik zou me zeker even afvragen hoe belangrijk de succesratio voor het unlocken met fingerprint voor je is. Deze is -ik zou bijna zeggen helaas- bij de S10e onverslaanbaar en kan al blind vanaf de broekzak [1] [2] [3] [4], terwijl het bij de S10(+) toch een beetje hit-or-miss blijft. Gelukkig wel steeds meer hits door updates en trucjes.DeFries schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:30:
Ik zit echter te twijfelen tussen de S10E en de gewone S10.
Heeft iemand hier trouwens nog iets gehoord m.b.t. het fast-charging-update gerucht? Dat werd ongeveer tegelijk met de night-mode update genoemd, die we inmiddels hebben mogen ontvangen. Dat opschalen van het laadvermogen, kan dat eigenlijk wel middels een simpele firmware upgrade?
[ Voor 24% gewijzigd door pimsaint op 30-05-2019 13:47 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Volgens mij moet je per bixby routine dit uitzetten. Is een optie van een individuele routine.Mach schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:19:
[Afbeelding]
Wie kan mij hiermee helpen?
Ben aan het experimenteren met bixby routines.
So far so good
Maar hij laat in de lockscreen zien welke routines er draaien. Dat wil ik niet maar ik kan nergens een optie vinden die dit uitzet.
Heb ik ook last van, de oorzaak nog niet kunnen achterhalen. Thuis als ik op wifi zit, zet ik mobiele gegevens voor de zekerheid maar uit. Of wij hebben dezelfde app die dit veroorzaakt of er is iets anders aan de hand.Megapaul schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:18:
Ik vind het anders wel prima werken met de S10. Sure het is geen 100% succesratio, maar ik kom wel ergens in de 90+ terecht denk ik. Verder vind ik de powerknop ook niet handig zitten (zelfs bij de niet-plus) waardoor ik liever met mn duim op het scherm druk. Dat ie daardoor meteen unlocked vind ik erg prettig werken en ook voor andere zaken vind ik hem in het scherm wat handiger in gebruik. Het gebruik ervan werkt wat natuurlijker en vereist geen extra handeling om bv je telefoon anders vast te houden om hem in te drukken.pimsaint schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:39:
[...]
Voor diegenen die twijfelen tussen de S10(+) en de S10e; ik zou me zeker even afvragen hoe belangrijk de succesratio voor het unlocken met fingerprint voor je is. Deze is -ik zou bijna zeggen helaas- bij de S10e onverslaanbaar en kan al blind vanaf de broekzak [1] [2] [3] [4], terwijl het bij de S10(+) toch een beetje hit-or-miss blijft. Gelukkig wel steeds meer hits door updates en trucjes.
Tuurlijk, er valt mee te leven voor een S10e, maar ik vind het de meerwaarde wel waard. Daarbij heb ik gezichtsherkenning ook aan staan en middels routines en bluetooth devices dat ie ook al vaak unlocked is waardoor ik ook op die vingerafdruk niet hoef te wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2019 15:36 ]
Toevallig mensen die van een OnePlus afkomen? Ik twijfel tussen de S10 en de reguliere OnePlus 7.
De S10 heeft m.i. veel voordelen t.o.v. de OP 7 (camera, scherm, geluid, headphone jack, andere gimmicks) maar heeft ook 2 nadelen.
De eerste is OneUI, ik heb nu een Oneplus 3T en ik vind Oxygen OS heerlijk, het is snel en enorm soepel.
Hoe snel is OneUI? Toevallig iemand die de overstap van OP naar de S10 heeft gemaakt en dit kan vergelijken?
Het tweede puntje is batterijduur en opladen, ik heb veel lovende dingen gehoord over de batterijduur van de OP6T en mindere verhalen over de S10, daarnaast is het opladen van OP m.i. superieur aan die van Samsung, ik vind het heerlijk als ik mijn telefoon even 15 minuutjes aan de lader kan hangen en 25% erbij heb.
De S10 heeft m.i. veel voordelen t.o.v. de OP 7 (camera, scherm, geluid, headphone jack, andere gimmicks) maar heeft ook 2 nadelen.
De eerste is OneUI, ik heb nu een Oneplus 3T en ik vind Oxygen OS heerlijk, het is snel en enorm soepel.
Hoe snel is OneUI? Toevallig iemand die de overstap van OP naar de S10 heeft gemaakt en dit kan vergelijken?
Het tweede puntje is batterijduur en opladen, ik heb veel lovende dingen gehoord over de batterijduur van de OP6T en mindere verhalen over de S10, daarnaast is het opladen van OP m.i. superieur aan die van Samsung, ik vind het heerlijk als ik mijn telefoon even 15 minuutjes aan de lader kan hangen en 25% erbij heb.
dat kan zeker, de batterij van de note7 hebben ze na het ontplof-debacle toen gelockt op 70%. denk dat er ook wel wat te regelen valt qua software op laadsnelheidpimsaint schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:39:
[...]
Voor diegenen die twijfelen tussen de S10(+) en de S10e; ik zou me zeker even afvragen hoe belangrijk de succesratio voor het unlocken met fingerprint voor je is. Deze is -ik zou bijna zeggen helaas- bij de S10e onverslaanbaar en kan al blind vanaf de broekzak [1] [2] [3] [4], terwijl het bij de S10(+) toch een beetje hit-or-miss blijft. Gelukkig wel steeds meer hits door updates en trucjes.
Heeft iemand hier trouwens nog iets gehoord m.b.t. het fast-charging-update gerucht? Dat werd ongeveer tegelijk met de night-mode update genoemd, die we inmiddels hebben mogen ontvangen. Dat opschalen van het laadvermogen, kan dat eigenlijk wel middels een simpele firmware upgrade?
het os is niet meer zoals het jaren geleden was. touchwiz was echt traag maar het huidige systeem niet. als je van plan bent de hele dag op je telefoon te zitten en niet vaak wil laden moet je voor de op7 gaan, die batterij is gewoon beterJamesl schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:07:
Toevallig mensen die van een OnePlus afkomen? Ik twijfel tussen de S10 en de reguliere OnePlus 7.
als je langer in de samsung topics op tweakers zit dan weet je dat Henk eenmaal zo is. alsof ie altijd met zijn verkeerde been uit bed stapt. je moet er tegen kunnenProsperot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:26:
[...]
Dank voor je vriendelijke opmerking... dat bericht van jou is van de s10+, deze van de S10... ofwel de 973F
[ Voor 44% gewijzigd door giovanni2903 op 30-05-2019 17:29 ]
Iets met "klepel" & "klok"?Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:59:
Update is teruggetrokken door samsung
Meer info: https://www.sammobile.com...ilable-in-more-countries/
Ik ben zelf van een OnePlus 5T afgekomen en moet zeggen dat het prima bevalt. Ik had al eerder een S7 en dat beviel eigenlijk ook wel prima. TouchWiz was inderdaad niet vlot, maar ook niet slecht en je kon toch altijd al een andere launcher pakken die wat sneller in te stellen zijn (zoals Nova met 50% animatiesnelheid oid). Dat kan nu weer maar OneUI is ook gewoon prima.Jamesl schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:07:
Ja Samsung veranderd meer maar op zich ook wel op een goede manier. De standaard applicaties van contacten, berichten, mail, etc zijn zo ingesteld dat ze heel goed te bedienen zijn met 1 hand en dat bevalt prima. Contacten die je bovenaan zet, zijn dus gewoon handig met 1 hand te bereiken en dat werkt heel goed. Zo ook op andere plekken waarbij de bovenkant leeg blijft tot je gaat scrollen. Ook hebben ze echt heel veel zaken toegevoegd aan het OS waardoor het gebrek aan snelle updates ook niet zo opvalt want dingen als dark-mode zitten tenslotte al in OneUI. Daarvoor hoef je niet op Android Q te wachten.
Qua laadtijden is het inderdaad de snelste niet, maar wat mij betreft ook geen drama. Hier heb je een video die de normale adapters lijkt te gebruiken (en dus het snelste zijn) en ja, dan komt de S10+ niet bovenaan. 1u40 om helemaal vol te zijn, 41% na een half uur. Maar aan de andere kant kun je ook weer draadloos laden en dat is wat mij betreft wel een verademing. Gewoon lekker op je bureau leggen (als je achter een bureau werkt) en oppakken als je weg loopt. Geen gekloot met kabels. Ook gaat dat prima op je nachtkastje. En er zijn draadloze laders voor in de auto. Dus als je een half uur onderweg bent naar je werk, heb je daar ook voldoende opgeladen om voorzien te zijn.
En als je even geen lader bij hebt, ben je niet afhankelijk van anderen of ze precies dezelfde lader hebben als jij, want anders heb je ook niks aan snelladen. Samsung laad gewoon zo ongeacht of het een eigen lader is of niet. Geen gedoe met gesloten standaarden om verplicht te snelladen. En niets let je om gewoon een powerbank mee te nemen (kan die meteen je oplader vervangen).
Ik heb in ieder geval momenteel helemaal niks te klagen qua batterijverbruik. Tel daarbij wat je er voor terug krijgt en de keuze is wat mij betreft vrij simpel. OnePlus blijft toch een bedrijf wat probeert een premium-ervaring te bieden, waar Samsung al jaren dat weet te bieden. Nu OnePlus in dezelfde prijscategorie zit als Samsung, vind ik dat ze te weinig toevoegen om het interessant te maken. Dicht bij Stock is leuk voor de buhne, maar laten we eerlijk zijn: Stock Android is gewoon saai, het mist enorm veel features en moet het vooral hebben van snelheid, iets wat andere fabrikanten ook gewoon prima lukt tegenwoordig. Het lijkt vooral een buzzword te worden, net als 4k resoluties op 60hz op smartphone formaten. Leuk maar de nadelen wegen wat mij betreft te hoog waardoor het zijn doel voorbij schiet. Net als het weghalen van gezichtsherkenning om maar een kale bovenkant te hebben, iets waar je toch al weinig last van hebt want de meeste HD-formaat video's zijn smaller dan de schermen.
Dankzij Bixby Routines hoef je niet meer allerlei 3rd party trigger-apps te gebruiken (plus het integreert met Smart Unlock). Dankzij Always On Display kun je lekker makkelijk zien of je notificaties hebt. Dankzij de bixby knop kan ik nog een hardware toets gebruiken om iets op te starten, headphone jack, heel veel accessoires (kan de silliconen skin enorm aanbevelen), prima camera's en camerasoftware en hele mooie ondersteuning voor 3rd parties. De niet-plus is ook wat kleiner dan de OnePlus toestellen, wat voor de meesten gewoon een stuk handzamer is. En de Pro is dan nog groter dan dat. Vooral als je niet de Pro gaat nemen, is het prijsverschil met de S10 volgens mij nihil waardoor het een no-brainer is. Je moet die OnePlus 7 echt nemen voor de Pro vanwege dat scherm, anders kun je net zo goed een toestel van vorig jaar nemen...
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 30-05-2019 19:33 ]
Ik kom van de plus7T af en heb nu een S10.Jamesl schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:07:
Batterij van de 7T was vlg mij beter , maar ben nu met de S10 ook tevreden. Is tie op dan gaat hij aan de lader.
Oneplus heeft zijn software inmiddels goed op orde. Ik had ook de plus one en de 3T, vond toen de software een drama. Is nu stukken beter.
Maar ben snel gewend aan de S10 en mis de 7T niet.
Wat ik verder een voordeel vind van de S10 is zijn scherm (erg mooi, helder en duidelijk), top camera, en het formaat ligt mij prettiger in de hand/in de broekzak. Vond de 7T wel erg groot in vergelijking met de S10. En die fingerprint.....ach, die van de 7T was beter en sneller.....maar alles went......
Thx. Heb alles en overal uitgezet, maar die melding blijftSkv schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:05:
[...]
Volgens mij moet je per bixby routine dit uitzetten. Is een optie van een individuele routine.

DUGG
Ik heb een raar probleem, als ik met mijn S10 telefoontjes ontvang hoor ik de beller niet. Maar als ik zelf bel gaat alles wel prima, meer mensen die dit ervaren?
Puur uit nieuwsgierigheid maar waarom ben je zo snel geswitched van de 7 naar de S10?machlo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Ik kom van de plus7T af en heb nu een S10.
Batterij van de 7T was vlg mij beter , maar ben nu met de S10 ook tevreden. Is tie op dan gaat hij aan de lader.
Oneplus heeft zijn software inmiddels goed op orde. Ik had ook de plus one en de 3T, vond toen de software een drama. Is nu stukken beter.
Maar ben snel gewend aan de S10 en mis de 7T niet.
Wat ik verder een voordeel vind van de S10 is zijn scherm (erg mooi, helder en duidelijk), top camera, en het formaat ligt mij prettiger in de hand/in de broekzak. Vond de 7T wel erg groot in vergelijking met de S10. En die fingerprint.....ach, die van de 7T was beter en sneller.....maar alles went......
Tja.......telefoons is een kleine afwijkingSwizzler24 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:00:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid maar waarom ben je zo snel geswitched van de 7 naar de S10?
Toevallig heb ik hetzelfde probleem , en kan maar niet vinden waarom....Uberdude schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:49:
Ik heb een raar probleem, als ik met mijn S10 telefoontjes ontvang hoor ik de beller niet. Maar als ik zelf bel gaat alles wel prima, meer mensen die dit ervaren?
Dus als iemand een hint heeft
De nieuwe update komt nu via OTA binnen.
Same, PHN hier..nielsjo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:19:
De nieuwe update komt nu via OTA binnen.
Overigens had ik gelukkig geen problemen met ASE5, maar goed dat Samsung dit snel heeft aangepakt. Naar mijn gevoel is de camera met ASE5 trouwens wel echt weer een stapje verbeterd, minder ruis en vooral in donkerdere omstandigheden betere prestaties.
Toestel blijft wat mij betreft wel te snel voor een hogere ISO kiezen ipv de sluitertijd omhoog te gooien, maar ja... beiden hebben hun voor- en nadelen.
Vraagje: mijn neefje heeft met een tandenstoker in de speaker zitten prikken van mijn s10 aan de bovenkant van het scherm (reden maakt nu even niet uit). Nu doet het geluid het nog perfect met telefoneren en merk ik geen verschil, maar is mijn telefoon nu nog wel waterproof?
Moet het helaas weer gaan aanwakkeren, maar heeft iemand hier op de forum een Galaxy S10+ weliswaar de Snapdragon versie?
Zit er aan te denken om via EGlobal te bestellen aangezien (volgens de reviews) Exynos in wat opzichten slechter is die voor mij belangrijk zijn.
Zou graag willen weten of de updates gewoon goed aankomen en of alles goed werkt qua netwerken.
Zit er aan te denken om via EGlobal te bestellen aangezien (volgens de reviews) Exynos in wat opzichten slechter is die voor mij belangrijk zijn.
Zou graag willen weten of de updates gewoon goed aankomen en of alles goed werkt qua netwerken.
Yep geen probleem speaker en waterdicht membraan zit aan de zijkant van het gaatje dus je kunt erin rammen wat je wil maar de speaker en waterdichtheid kun je bijna niet beschadigenYellax schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:19:
Vraagje: mijn neefje heeft met een tandenstoker in de speaker zitten prikken van mijn s10 aan de bovenkant van het scherm (reden maakt nu even niet uit). Nu doet het geluid het nog perfect met telefoneren en merk ik geen verschil, maar is mijn telefoon nu nog wel waterproof?
Na de laatste update toch noch problemen. Ik had bewust gewacht, maar het lijkt erop dat het switchen tussen apps niet meer werkt.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support