Volgens mij heeft elk telefoon-topic of OS topic wel discussies over batterij, SOT en dergelijken. Bij Android blijft het gewoon een kwestie van de eerste paar dagen wachten tot de onderhuidse optimalisaties plaats vinden. Hier loopt ie ook nog vrij vlot leeg, maar als straks applicaties gesluimerd worden, dan gaat het een stuk beter. En met alle AI tegenwoordig, wordt er ook nog verdere optimalisatie toegepast aan de hand van je gewoontes en voorkeuren.
Kun je batterij besparen door dingen uit te zetten? Sure. Is dat nodig? Bij de meesten niet, maar mocht je alleen beperkt je telefoon kunnen opladen, dan is het wel handig om te kijken naar wat basic zaken. Al is het net zo makkelijk om op wat meer plekken laders neer te leggen zodat daar eigenlijk ook geen probleem meer optreed. En in tegenstelling tot andere merken, moet je ook met 3rd party adapters prima tijden kunnen halen. Ik vind het zelf onzinnig om Bluetooth en wifi te gaan managen, maar NFC, resolutie of app optimalisaties zijn gewoon prima methoden. Applicaties disablen is meestal niet verstandig, gezien dat bij Android anders werkt dan bv bij je PC. En om je telefoon nou te rooten omdat je Facebook weg wilt hebben, vind ik ook wat ver gaan.
Maar goed, ieder wat wils. Ik denk wel dat het prima is als mensen met vergelijkingen komen van als ze X doen wat dan het verschil in SOT of batterijduur is, maar laten we wel de feiten van de meningen scheiden en in die zin gewoon objectief blijven met dat soort mededelingen. Aan de andere kant hebben we ook weer niet zo denderend veel te vertellen in zo'n telefoon-topic, dus wat mij betreft hoort de discussie hier wel gewoon thuis. Zeker voor mensen die net hun toestel hebben, is het handig om te weten wat voor optimalisaties wel werken en welke niet. Stel je zit een keer lang zonder lader of iets dergelijks, dan weet je in ieder geval wat je kunt doen om de tijd te rekken...
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinspire op 19-05-2019 13:59
]