Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
henklbr schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Goed plan: kunnen ze daar tenminste hun "Screen On Times (SOT's)" plaatsen!
Provoceren schiet niemand wat mee op. of je hebt de reactie niet goed gelezen/begrepen.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 18-05-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

J-r0en schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Dat is wel snel, ben je soms vaak in een omgeving met slecht mobiel bereik? Of gebruik je het toestel zoveel?

Alvast bedankt
Bereik is prima. En ik zit er ook niet constant mee te pielen. Heb wel de stappenteller, Bluetooth, wifi, 4G, sync met outlook en gmail etc altijd aan staan. Brightness op auto en spaarstand op optimaliseren.

Volgens apparaatonderhoud heb ik 15u aan-tijd per dag gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnie52
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04-2024
Gunth schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Hier werkt dit gewoon.
Display; edge screen;edge lightning; manage notifications
Ben er al 2 dagen mee aan het vlooien,werkt als me scherm aanstaat,maar niks als ie uit staat,geen idee wat er fout staat. Alles opgezocht op YouTube maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnie52
Helaas werkt met de s10 ook mijn Android auto niet meer. Wel op de s10 maar niet in de auto(Toyota Aygo) opnieuw installeren hielp ook niet. Werkte wel perfect met de s7 edge. Nog meer hier problemen ermee? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Linnie52 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:43:
Helaas werkt met de s10 ook mijn Android auto niet meer. Wel op de s10 maar niet in de auto(Toyota Aygo) opnieuw installeren hielp ook niet. Werkte wel perfect met de s7 edge. Nog meer hier problemen ermee? Of een oplossing?
Andere auto kopen dan een Aygo lijkt me een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnie52
Skv schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:59:
[...]

Andere auto kopen dan een Aygo lijkt me een goed begin.
Is net 2 maanden oud gek🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Linnie52 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:43:
Heb je naast opnieuw installeren ook de data weggegooid?

Of anders een oudere versie installeren?

Hier in ieder geval sinds donderdag in het bezit van een S10 en ben er erg blij mee. Ben nu nog aan het kijken of ik bepaalde features aan wil laten en het startscherm wil blijven gebruiken of er toch Action of Nova launcher voor in de plaats gooi. In ieder geval heeft samsung weer erg veel zaken toegevoegd aan Android waarvan het merendeel gewoon prima toevoegingen zijn en wat nog wel even zal duren voordat het in stock zit.

Qua hardware is het in ieder geval al zeer goed bevallen en qua software heeft altijd even wat gewenning nodig. Morgen waarschijnlijk even die laatste (snelste) draadloze lader aanschaffen, om weer gebruik te maken van 1 van de redenen dat ik voor de Samsung gekozen heb. In ieder geval heb ik alles weer werkend (Flitsmeister moest wel even reset worden voor de overlay werkte) en komende week maar eens de balans opmaken van wat ik verder nog wil aanpassen. Edge vensters ben ik nog niet helemaal over uit, de functionaliteit is aardig. Ook moet ik nog wat routines opstellen en kijken of ik Bixby wel wil blijven gebruiken (of welke assistent ook, Nederlandse ondersteuning vind ik vooralsnog matig). En dus het startscherm (wil waarschijnlijk wel wat meer functies, al werkt het verder gewoon prima), toetsenbord en diverse Samsung apps (die hou ik waarschijnlijk allemaal behalve de mail-app)

[ Voor 70% gewijzigd door Martinspire op 18-05-2019 22:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnie52
Martinspire schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Heb je naast opnieuw installeren ook de data weggegooid?

Of anders een oudere versie installeren?
Ga eerst dan een oudere versie proberen. Laat morgen weten of het wel of niet werkt👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnie52
Helaas oudere versies van Android Auto krijg ik ook niet aan de praat in me auto helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Linnie52 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:53:
Helaas oudere versies van Android Auto krijg ik ook niet aan de praat in me auto helaas.
Maar wat is het probleem? Dat je bij aansluiten op USB in de auto geen Android Auto ziet verschijnen? Als ie verder opstart, denk ik dat het geen Samsung issue is, maar een Android Auto issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:12
Ik heb sinds vrijdag ook de S10. Zojuist de laatste versie van Android Auto geïnstalleerd van apkmirror en bij mij werkt het zonder problemen.
Kabeltje aansluiten, telefoon unlocken en hij koppelt automatisch.
Heb een Seat Leon van vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Ik snap alle berichten over de accu niet; wat doen jullie met jullie telefoon? :?

Ik haal met gemak een SOT van 6 uur (gemiddeld) met uitschieters naar 9 uur (Dat is dan erg veel YouTube). Gisternacht laat thuis aangekomen, ik had nog 20% over. Niet aan de lader gedaan, vandaag om 9 uur toch even gekeken: 18% over. Dus ook stand-by is meer dan prima. Daarnaast woon ik als student in Belgie (Gewoon een Nederlands abbo verder), dus je zou misschien wel een hit verwachten, maar ook dat is niet het geval.

Of ik heb geluk, of jullie moeten minder gaan tweaken en de telefoon met rust laten; alles uitzetten middels apps lijkt me niet gezond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
sanntje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:46:
Ik snap alle berichten over de accu niet; wat doen jullie met jullie telefoon? :?

Ik haal met gemak een SOT van 6 uur (gemiddeld) met uitschieters naar 9 uur (Dat is dan erg veel YouTube). Gisternacht laat thuis aangekomen, ik had nog 20% over. Niet aan de lader gedaan, vandaag om 9 uur toch even gekeken: 18% over. Dus ook stand-by is meer dan prima. Daarnaast woon ik als student in Belgie (Gewoon een Nederlands abbo verder), dus je zou misschien wel een hit verwachten, maar ook dat is niet het geval.

Of ik heb geluk, of jullie moeten minder gaan tweaken en de telefoon met rust laten; alles uitzetten middels apps lijkt me niet gezond.
Wat loopt iedereen toch te mekkeren over batterij duur en sot hier sot daar???
Als de batterij leeg hang hem aan de lader, het is een gebruiksvoorwerp.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je alles uit moet zetten om een dag door te komen met je telefoon?
Dan kan je beter een nokia aanschaffen.
Kan er onderhand eens een topic aangemaakt worden voor batterij gerelateerde onderwerpen?
Wordt een beetje .......van dat gedoe. 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door pappaleone op 19-05-2019 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij heeft elk telefoon-topic of OS topic wel discussies over batterij, SOT en dergelijken. Bij Android blijft het gewoon een kwestie van de eerste paar dagen wachten tot de onderhuidse optimalisaties plaats vinden. Hier loopt ie ook nog vrij vlot leeg, maar als straks applicaties gesluimerd worden, dan gaat het een stuk beter. En met alle AI tegenwoordig, wordt er ook nog verdere optimalisatie toegepast aan de hand van je gewoontes en voorkeuren.

Kun je batterij besparen door dingen uit te zetten? Sure. Is dat nodig? Bij de meesten niet, maar mocht je alleen beperkt je telefoon kunnen opladen, dan is het wel handig om te kijken naar wat basic zaken. Al is het net zo makkelijk om op wat meer plekken laders neer te leggen zodat daar eigenlijk ook geen probleem meer optreed. En in tegenstelling tot andere merken, moet je ook met 3rd party adapters prima tijden kunnen halen. Ik vind het zelf onzinnig om Bluetooth en wifi te gaan managen, maar NFC, resolutie of app optimalisaties zijn gewoon prima methoden. Applicaties disablen is meestal niet verstandig, gezien dat bij Android anders werkt dan bv bij je PC. En om je telefoon nou te rooten omdat je Facebook weg wilt hebben, vind ik ook wat ver gaan.

Maar goed, ieder wat wils. Ik denk wel dat het prima is als mensen met vergelijkingen komen van als ze X doen wat dan het verschil in SOT of batterijduur is, maar laten we wel de feiten van de meningen scheiden en in die zin gewoon objectief blijven met dat soort mededelingen. Aan de andere kant hebben we ook weer niet zo denderend veel te vertellen in zo'n telefoon-topic, dus wat mij betreft hoort de discussie hier wel gewoon thuis. Zeker voor mensen die net hun toestel hebben, is het handig om te weten wat voor optimalisaties wel werken en welke niet. Stel je zit een keer lang zonder lader of iets dergelijks, dan weet je in ieder geval wat je kunt doen om de tijd te rekken...

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 19-05-2019 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Goed, een prima tip voor mensen die ABSOLUUT zal bijdragen aan een goede accuduur: Sleutel in godsnaam niet aan je telefoon met Package Disablers -> Power Mode (spaarstand in het Nederlands volgens mij) op'Medium Power Saving' zetten en daaronder 'Adaptive Power Saving' aanvinken.

Gebruik je telefoon niet voor onnodige onzin; Flitsmeister aanzetten om naar werk te rijden? Je kent de route hopelijk goed en zolang jij je aan de snelheid houdt zal er ook niet geflitst worden. Je verbruikt onnodig energie en zeurt vervolgens om je accuduur 8)7 . Ik rijd om de 2 weken naar Nederland (reis van 2.5 uur) en gebruik mijn telefoon enkel voor muziek (Flitsmeister draait in dit geval wel op de achtergrond wegens reisduur, soms wil je gewoon even de op de gaspedaal drukken tijdens rustige momenten). Verbruik schiet keihard omhoog en ik verliest met gemak 15/20% accu in 2.5 tijd. So what?

Misschien nog wel het allerALLER beste tip: MAAK JE GEEN ZORGEN OM JE ACCUDUUR. Het is bijna een obsessie! Ik snap het, ook ik wil niet dagelijks en overal met een oplader rondlopen. Ook ik wil dat mijn toestel op z'n minst mijn bedtijd haalt, maar dat doen deze toestellen ook gewoon; althans, dat horen ze simpelweg te redden. Just enjoy your day, use your phone whenever you need to and stop looking at the %. Een heel wereld gaat voor je open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:12
Waarom kun je wel instellen 2x tikken op scherm to wake, maar niet to sleep,
verschillende apps geprobeerd maar dan werkt face unlock weer niet..... :(

[ Voor 42% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Albert020 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:03:
Waarom kun je wel instellen 2x tikken op scherm to wake, maar niet to sleep,
verschillende apps geprobeerd maar dan werkt face unlock weer niet..... :(
Ik gebruik hier nova launcher voor. Werkt ook gewoon met face unlock, alleen na ''tap to sleep'' gaat je scherm weer even aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
sanntje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:22:
Flitsmeister aanzetten om naar werk te rijden? Je kent de route hopelijk goed en zolang jij je aan de snelheid houdt zal er ook niet geflitst worden.
Je advies raakt kant noch wal als je vervolgens dit schrijft...
sanntje schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:22:
(Flitsmeister draait in dit geval wel op de achtergrond wegens reisduur, soms wil je gewoon even de op de gaspedaal drukken tijdens rustige momenten).
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Fonzerelli schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Ik gebruik hier nova launcher voor. Werkt ook gewoon met face unlock, alleen na ''tap to sleep'' gaat je scherm weer even aan.
Wil niet met een launcher werken, gewoon een werkend appjuhhh is voldoende,
alleen werkt er geen 1 goed met Android Pie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnie52
Martinspire schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Maar wat is het probleem? Dat je bij aansluiten op USB in de auto geen Android Auto ziet verschijnen? Als ie verder opstart, denk ik dat het geen Samsung issue is, maar een Android Auto issue
Laatste versie net ook geprobeerd van April,op me foon gaat hij aan,in me scherm staat na inpluggen van de USB kabel. Voertuig stoppen,Android auto opnieuw opstarten. Maar blijf na wat ik probeer deze melding krijgen. Hij start niet verder op op mijn display🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Albert020 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:12:
[...]

Wil niet met een launcher werken, gewoon een werkend appjuhhh is voldoende,
alleen werkt er geen 1 goed met Android Pie :(
Ik gebruik one hand operation daar kun je screen off instellen. Ik heb hem ingesteld om vanaf de zijkant te vegen naar het midden en dan gaat het scherm uit alsof je op de powerknop geduwd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Duckvogel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:52:
[...]

Ik gebruik one hand operation daar kun je screen off instellen. Ik heb hem ingesteld om vanaf de zijkant te vegen naar het midden en dan gaat het scherm uit alsof je op de powerknop geduwd hebt
Bedankt voor de tip, deze app werkt goed, zeer blij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Duckvogel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:52:
[...]

Die gebruik ik ook. Superhandig en onzichtbaar. Verder kun je een Edge venster instellen die de optie heeft om het scherm uit te zetten. Dat gebruikte ik voordat ik de One Hand app gebruikte.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
AlxRoelofs schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:48:
[...]

Je advies raakt kant noch wal als je vervolgens dit schrijft...

[...]

7(8)7
denk dat sanntje bedoelt dat je voor korte stukjes naar werk geen flitsmeister nodig hebt, 2.5 uur is iets langer dan de gemiddelde woon-werk route he :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Iemand die een witte s10 via mobiel.nl heeft gekocht? Is het gewoon de witte prism die je krijgt...

Ah zie ik haal het door elkaar prism en ceramic :)

[ Voor 21% gewijzigd door Amaze86 op 21-05-2019 06:22 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

giovanni2903 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:35:
[...]

denk dat sanntje bedoelt dat je voor korte stukjes naar werk geen flitsmeister nodig hebt, 2.5 uur is iets langer dan de gemiddelde woon-werk route he :P
Hoezo zou je daar geen flitsmeister voor gebruiken? Je hebt die app niet alleen voor navigatie hè? Ook files (wellicht omrijden of melden bij partner) en flitsers die er ook ineens kunnen staan. Dan heb je nog de informatie voor trajectcontrole, stilstaande voertuigen (oppassen), afgesloten wegen en ambulance-waarschuwing. Sure er zijn apps die je onderweg niet nodig hebt, maar ga niet af op de apps die daar juist wel voor bedoelt zijn. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier zijn flitsers regelmatig op plekken te vinden waar ze heel weinig staan of überhaupt nooit gestaan hebben. En tuurlijk, houden aan snelheid e.d. maar ik denk dat iedereen wel eens wat te vlot het gaspedaal heeft ingedrukt om wat voor reden dan ook en als ze daar dan staan te knippen heb je weer een boete aan je broek. En dat is dus naast de verdere features.

Kijk, dat je je normale navigatie-app (zonder files) niet nodig hebt voor je dagelijkse rit is prima, maar het is niet alsof Flitsmeister overbodig wordt of enorm batterij slurpend is. Paar minuten Youtube is net zoveel batterij als een half uur Flitsmeister

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 21-05-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbensegboer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 08:26
Kort vraagje van een potentiële S10-eigenaar:

Werkt het OK Google hot word bij de S10? Ik kan mij herinneren dat het bij de S9 eerst niet werkte, dan ik de Google Assistent alleen fysiek kon openen, maar niet met mijn stem, ook niet nadat ik dit in de instellingen had geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
gerbensegboer schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:09:
Kort vraagje van een potentiële S10-eigenaar:

Werkt het OK Google hot word bij de S10? Ik kan mij herinneren dat het bij de S9 eerst niet werkte, dan ik de Google Assistent alleen fysiek kon openen, maar niet met mijn stem, ook niet nadat ik dit in de instellingen had geactiveerd.
Ja, dit werkt bij mij. Ook als het toestel in standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbensegboer
Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Top! En dan nog een vraagje: er waren in het begin wat rapporten over slechte 4G-ontvangst. Problemen met het bereik. Is dit een ervaring die je deelt, of is dit inmiddels wellicht via een software-update opgelost/verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
gerbensegboer schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Top! En dan nog een vraagje: er waren in het begin wat rapporten over slechte 4G-ontvangst. Problemen met het bereik. Is dit een ervaring die je deelt, of is dit inmiddels wellicht via een software-update opgelost/verbetert?
Het aantal streepjes ontvangst is opmerkelijk minder dan mijn vorig toestel maar in de praktijk heb ik nog geen slechte ontvangst ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbensegboer
Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Het aantal streepjes ontvangst is opmerkelijk minder dan mijn vorig toestel maar in de praktijk heb ik nog geen slechte ontvangst ervaren.
Okee, veel dank. Kan dus ook een software-dingetje zijn. We wachten het af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
gerbensegboer schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Speelde volgens mij vooral bij modellen met de Snapdragon chip (dus in de VS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Hoezo zou je daar geen flitsmeister voor gebruiken? Je hebt die app niet alleen voor navigatie hè? Ook files (wellicht omrijden of melden bij partner) en flitsers die er ook ineens kunnen staan. Dan heb je nog de informatie voor trajectcontrole, stilstaande voertuigen (oppassen), afgesloten wegen en ambulance-waarschuwing. Sure er zijn apps die je onderweg niet nodig hebt, maar ga niet af op de apps die daar juist wel voor bedoelt zijn. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar hier zijn flitsers regelmatig op plekken te vinden waar ze heel weinig staan of überhaupt nooit gestaan hebben. En tuurlijk, houden aan snelheid e.d. maar ik denk dat iedereen wel eens wat te vlot het gaspedaal heeft ingedrukt om wat voor reden dan ook en als ze daar dan staan te knippen heb je weer een boete aan je broek. En dat is dus naast de verdere features.

Kijk, dat je je normale navigatie-app (zonder files) niet nodig hebt voor je dagelijkse rit is prima, maar het is niet alsof Flitsmeister overbodig wordt of enorm batterij slurpend is. Paar minuten Youtube is net zoveel batterij als een half uur Flitsmeister
ik geef hem (of haar) ook geen gelijk hoor :)
ik heb zelf op mijn s10 ingesteld dat als mijn mobiel met de bluetooth van mijn autoradio verbonden (altijd als ik ga rijden, want luister mijn spotify lijst) is, flitsmeister automatisch in de achtergrond start. voor navigatie gebruik ik waze en die gaat dus alleen aan als ik ergens heen moet waar ik niet bekend ben

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:29:
[...]

@Cr1ptkeeper
.......hoe stel je dit dan in?

Kan gillen wat ik wil maar ze reageert niet (in tegenstelling tot mijn vrouw......"wat zit je nou te roepen"?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
machlo schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:32:
[...]

@Cr1ptkeeper
.......hoe stel je dit dan in?

Kan gillen wat ik wil maar ze reageert niet (in tegenstelling tot mijn vrouw......"wat zit je nou te roepen"?)
Instellingen - Google - Search, Assistant & Voice - Voice - Ok Google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• machlo
Cr1ptkeeper schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Instellingen - Google - Search, Assistant & Voice - Voice - Ok Google
Kom niet verder dan voice. Daarna gaat hij apparaten zoeken (die ik niet heb btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
machlo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:41:
[...]

Kom niet verder dan voice. Daarna gaat hij apparaten zoeken (die ik niet heb btw)
En als je gewoon op je homescreen "ok google" roept, komt hij dan niet zeggen "do you want to enable "ok google" hotword?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
Cr1ptkeeper schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:57:
[...]

En als je gewoon op je homescreen "ok google" roept, komt hij dan niet zeggen "do you want to enable "ok google" hotword?"
Nee, die werkt wel handmatig. Maar wellicht komt het omdat de Nederlandse versie nog niet wordt ondersteunt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OxVlw8NIhjWkorqBURMpQvUO/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
machlo schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:00:
[...]

Nee, die werkt wel handmatig. Maar wellicht komt het omdat de Nederlandse versie nog niet wordt ondersteunt?

[Afbeelding]
Welja, bij mij staat alles in het Engels, vandaar waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:38
Welk netwerk gebruik je, KPN?
Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 20:50
Heeft de samsung s10+ Europa ook de frequentiebanden LTE uit de Verenigde Staten?

Kan ik daar gewoon een Amerikaans (arieli) simkaart instoppen en 4g gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

daveytje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:54:
Heeft de samsung s10+ Europa ook de frequentiebanden LTE uit de Verenigde Staten?

Kan ik daar gewoon een Amerikaans (arieli) simkaart instoppen en 4g gebruiken?
Waarschijnlijk werkt dat, maar je moet een toestel wat je hier koopt eerst activeren met Europese simkaart, minimaal 30 minuten erin hebben (of volgens mij zelfs bellen) en dan pas kun je er een andere simkaart in doen.

Dunno why, wellicht tegen doorverkoop en dumpprijzen, of zo, maar goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 22-05-2019 21:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De S10-reeks krijgt een "grote update":

Meer info: https://www.sammobile.com...mera-night-mode-and-more/

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z4ScvZpkx4aSlhO9JSHKGMiF/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jf02grpEvQ99mC61JO2PjfGn/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CNDJlZZR4M8IT7v1xi3f3Cpi/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IdBi4L6Z7i1seckfhUsn9wRu/thumb.png

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 23 may 19
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* The stability of Wi-Fi has been improved
* Camera performance has been improved
* Camera-firmware updated

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16003457
Build date Sat, 18 May 2019 04:11:51 +0000
Security Patch Level 2019-05-01
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASE5
CSC G975FOXM1ASE5
Details for download with Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/kig44G.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.3; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 24-05-2019 08:07 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:38
Hoi Henk,

Weet jij of deze update voor qualcomm of exynos is? Want als het goed is heeft de exynos een camera update gehad in april (en qualcomm niet). Wellicht hebben alle exynos toestellen deze update dus al gehad...?

#edit# lees net dat het een tweede update is om de night mode te verbeteren en dat deze wordt uitgerold in Zwitserland (dus exynos modellen). Ben nu met name benieuwd of ook de reguliere low light fotos ook verbetert zijn...
henklbr schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:23:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16003457
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASE5
CSC G975FOXM1ASE5
Details for download with SamFirm: [Afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.3; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 6% gewijzigd door Rooverz op 23-05-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)
Was de S10 nog niet op Pie, was OneUI nog niet aangepast op Pie of wat is deze toevoeging?

Niet dat ik hem zo ga installeren (wacht even geduldig af), maar vraag me af of hier nog wat schokkends bij zit wat je zo op het oog niet zou denken...
Rooverz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:20:

Weet jij of deze update voor qualcomm of exynos is? Want als het goed is heeft de exynos een camera update gehad in april (en qualcomm niet). Wellicht hebben alle exynos toestellen deze update dus al gehad...?

#edit# lees net dat het een tweede update is om de night mode te verbeteren en dat deze wordt uitgerold in Zwitserland (dus exynos modellen). Ben nu met name benieuwd of ook de reguliere low light fotos ook verbetert zijn...
De security update is sowieso nieuw, dus dat kan prima. En gezien ie voor Zwitserland is, lijkt me dit exynos, al kan het zijn dat de features al wel bij ons waren maar nog niet in de VS (waar dat artikel naar linkt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rooverz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:20:
Hoi Henk,

[...]
SM-G97xF -> Exynos

Alleen de Amerikaanse modellen hebben Snapdragon.

Aangezien dit een Nederlandse site is, post ik hier alleen "Europese Exynos" (Multi-CSC OXM) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Hier nog een leuk artikel over de verbeteringen aan de camera met deze update:

https://www.sammobile.com...mera-night-mode-and-more/

Erg fijn ook dat de Live focus straks ook op de tele en groothoek lens te gebruiken is, had me altijd al afgevraagd waarom dat enkel op de standaard lens kon.
Dit is wel mijn eerste smartphone waarbij deze functie echt een mooi resultaat oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marsman83 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:53:
Hier nog een leuk artikel over de verbeteringen aan de camera met deze update:

https://www.sammobile.com...mera-night-mode-and-more/

Erg fijn ook dat de Live focus straks ook op de tele en groothoek lens te gebruiken is, had me altijd al afgevraagd waarom dat enkel op de standaard lens kon.
Dit is wel mijn eerste smartphone waarbij deze functie echt een mooi resultaat oplevert!
Thanks, maar deze link was al geplaatst (5 berichten boven je bericht):

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58933344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:28
Waar kan ik op de S10 aangeven, dat wat er ook gebeurt WhatsApp en andere apps nooit sluimeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Ik heb geprobeerd te zoeken of iemand een oplossing heeft in dit forum, maar ik heb het niet gevonden. Mijn Google Assistant reageert niet in stand-by mode. Is hier een oplossing voor?

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
PSV-EHV schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:57:
Ik heb geprobeerd te zoeken of iemand een oplossing heeft in dit forum, maar ik heb het niet gevonden. Mijn Google Assistant reageert niet in stand-by mode. Is hier een oplossing voor?
Ja, andere taal en regio kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Ja, andere taal en regio kiezen.
Klopt, ik heb dit gisteren ook uit zitten zoeken. Werkt enkel als je de systeemtaal van je telefoon op Engels (US) zet.
Dan kan je onder Settings>Google>Search, Assistant & Voice>Voice>Voice Match> "Access with Voice Match" aanzetten. Unlock with Voice Match is dan ook wel handig.

Ik heb mijn Hue gekoppeld en zo is het wel fijn om mijn lampen te bedienen als ik bijvoorbeeld in een ruimte zonder Google Home ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Dubrillion schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:45:
Waar kan ik op de S10 aangeven, dat wat er ook gebeurt WhatsApp en andere apps nooit sluimeren?
stel je toestel even zo in:
YouTube: Meldingen correct krijgen S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Het Whatsapp icoon op mijn AOD is ineens grijs, waardoor het veel minder duidelijk is dat ik een appje heb. Alle andere appjes hebben nog steeds gewoon kleur. Kent iemand dit 'probleem'? En de eventuele oplossing? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
B00st3r schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:35:
Het Whatsapp icoon op mijn AOD is ineens grijs, waardoor het veel minder duidelijk is dat ik een appje heb. Alle andere appjes hebben nog steeds gewoon kleur. Kent iemand dit 'probleem'? En de eventuele oplossing? Thanks!
Voor zover ik weet is het een voorbereiding op dark mode voor Whatsapp. Ik dacht in het begin eerst ook 'huh'? Want vooral met nachtstand valt de tekst een stuk minder op.
Er is ook geen instelling om het aan te passen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

What's new:
* OneUI Pie (Android 9)

Model SM-G975F
Model name Galaxy S10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 16003457
Product code PHN
PDA G975FFXXU1ASE5
CSC G975FOXM1ASE5
Details for download with Details for download with Frija:
[Afbeelding]

Als ik nu de PHN invoer krijg ik een update van 4915mb. Gaat dit om dezelfde update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Als ik nu de PHN invoer krijg ik een update van 4915mb. Gaat dit om dezelfde update?
Nee: is niet dezelfde (dat is de huidige versie).

De grootte van de nieuwe update, ASE5, is 4889 MB (zoals aangegeven in de screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
henklbr schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Nee: is niet dezelfde (dat is de huidige versie).

De grootte van de nieuwe update, ASE5, is 4889 MB (zoals aangegeven in de screenshot)
Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
Weet iemand hoe je youtube op de achtergrond af kan laten spelen?
Als ik terug naar home ga of t toestel vergrendel stopt de audio en dit wil ik dus niet. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Fonzerelli schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:56:
Weet iemand hoe je youtube op de achtergrond af kan laten spelen? 8)7
Als ik terug naar home ga of t toestel vergrendel stopt de audio en dit wil ik dus niet.
Dat kan niet met de gratis versie van YouTube, want dat is een feature van YouTube Premium, waar je voor moet betalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Als ik terug naar home ga of t toestel vergrendel stopt de audio en dit wil ik dus niet. :/
Openen via Chrome, dan blijft audio wel doorlopen dacht ik.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 00:05
Dit is niet de bedoeling, het is in strijd met de originele Youtube app. Youtube heeft een premium versie die dat kan.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 25-05-2019 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
Acteonis schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:22:
[...]

[mbr]Dit is niet de bedoeling, het is in strijd met de originele Youtube app. Youtube heeft een premium versie die dat kan.[/]
Je doet nou net of ik iets illegaals vraag.. :/
Het is al gelukt door youtube af te spelen in desktopmode in firefox. Met chrome lukt het dan weer niet, best vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 00:05
Acteonis schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:22:
[...]

[mbr]Dit is niet de bedoeling, het is in strijd met de originele Youtube app. Youtube heeft een premium versie die dat kan.[/]
Mijn comment is niet door mijzelf gewijzigd, Bovenstaande (blauwe) opmerking moet dan ook niet gelezen worden als een reactie van mij.

Oorspronkelijk had ik aangegeven dat er apks zijn waarmee niet-premium youtube in de achtergrond afgespeeld kan worden. Maar het is natuurlijk niet mijn bedoeling om tegen de gebruiksvoorwaarden van dit forum in te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Laatst online: 16:36
Wel apart dat hier direct wordt ingegrepen in content en tips mbt yt terwijl in het nieuwsoverzicht een artikel staat over Youtube premium waar in de comments diverse methodes worden aangedragen om hier op te besparen🤔

[ Voor 3% gewijzigd door TR1969 op 25-05-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:29

Mach

[END]Avengers

Sinds gisteren ook eigenaar van een s10. Kom van een iPhone 7 dus ik heb de stap naar de other side gewaagd :)

Mooi toestel en vooralsnog werkt alles perfect.

Mis tot nu toe eigenlijk maar 1 ding en dat is een goede agenda app met Exchange functionaliteit.

Op mijn Apple gear gebruik ik Calender5 van Readle. Maar die hebben geen Android versie.

Ik zie door de agenda apps in Play Store het bos niet meer. Iemand een tip?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19
Mach schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:59:
Sinds gisteren ook eigenaar van een s10. Kom van een iPhone 7 dus ik heb de stap naar de other side gewaagd :)

Mis tot nu toe eigenlijk maar 1 ding en dat is een goede agenda app met Exchange functionaliteit.

Op mijn Apple gear gebruik ik Calender5 van Readle. Maar die hebben geen Android versie.

Ik kan je helaas niet helpen, maar toevallig gisteren heeft mijn vriendin besloten om over te stappen van een iPhone 7 naar de S10. Ik heb zelf een S10, dus kan haar daar wel mee helpen. Maar hoe makkelijk is het overzetten van alle data? Kan dat echt met die app van Samsung, of moet je nog extra zaken doen?

Ik wil hem deze week nog bestellen eigenlijk, want dan heb ik het hele Hemelvaart weekend om de S10 voor haar op orde te maken inclusief de overstap van iOS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Ben niet zo bekend met Samsung maar sinds kort overgestapt naar de s10+. In de statusbalk heb ik het teken staan dat ik verbonden ben met mijn wifi netwerk. Maar er staat ook een 4G teken naast. Is dit normaal of staat er iets verkeerd.
Ben namelijk gewend dat 4G er alleen staat als je daar ook daadwerkelijk mee bent verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

kepler schreef op zondag 26 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen, maar toevallig gisteren heeft mijn vriendin besloten om over te stappen van een iPhone 7 naar de S10. Ik heb zelf een S10, dus kan haar daar wel mee helpen. Maar hoe makkelijk is het overzetten van alle data? Kan dat echt met die app van Samsung, of moet je nog extra zaken doen?

Ik wil hem deze week nog bestellen eigenlijk, want dan heb ik het hele Hemelvaart weekend om de S10 voor haar op orde te maken inclusief de overstap van iOS :D
Ik heb het vrij resoluut aangepakt. Heb alleen mijn contacten, foto's en video's overgezet met de app "copy my data". Die moet je dan op je iphone en S10 zetten en dan wijst het zich vanzelf.

Voor het overige zat ik al vrij diep in Google (met drive en diverse gmailaccounts).
Ik heb niet bizar veel apps, dus die heb ik allemaal handmatig weer gedownload via de play store. Volgens mij kan dat ook niet anders.

Het enige dat tegenviel was het overzetten van mijn whatsapp-chatgeschiedenis. Ik heb het geprobeerd met wazzapmigrator, maar wat ik ook deed mijn itunes back up bleef corrupted/encrypted. Terwijl ik toch zeer zeker weet dat ik het incriptievinkje uit had gezet. Maar sois...die chatgeschiedenis kan ik best missen.

Voor de rest ben ik eigenlijk begonnen met deze youtube video:

YouTube: Samsung Galaxy S10 First 30 Things You Should Do Immediately To Make...

Veel goede tips en aanpassingen.

Behalve de agenda, wat ik wel een dingetje vind, heb ik eigenlijk nog maar twee minor issues.

1. Mijn whatsapp icon laat geen badge-nummers zien, ondanks dat het staat ingeschakeld.
2. Ik mis een shortcut naar de wekker-app (zoals je bij iPhone hebt).

Ik ga ervan uit dat ik die 2 dingen wel opgelost krijg.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Mach schreef op zondag 26 mei 2019 @ 08:59:

Het ligt eraan wat voor email je gebruikt wat de makkelijkste manier is. Ik zelf vindt het met deze telefoons erg makkelijk om de agenda in de outlook app te gebruiken. Dan kan ik er via de mail altijd bij. Maar als je een gmail account hebt is google agenda misschien makkelijker.

Het verschil is dus eigenlijk dat je agenda dan aan je mail account gekoppeld is en niet meer apart. Door een deellink van alle agenda's waar je informatie uit wil hebben toe te voegen aan die agenda kan je alles weer in een agenda op je telefoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
ipje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:31:
Ben niet zo bekend met Samsung maar sinds kort overgestapt naar de s10+. In de statusbalk heb ik het teken staan dat ik verbonden ben met mijn wifi netwerk. Maar er staat ook een 4G teken naast. Is dit normaal of staat er iets verkeerd.
Ben namelijk gewend dat 4G er alleen staat als je daar ook daadwerkelijk mee bent verbonden.
Als je de statusbalk naar beneden swiped zie je dan ook de melding "overgeschakeld naar 4g?"

Dan is het internet via wifi uitgeschakeld omdat het bereik niet toereikend is. Tijdelijk schakelt die dan over op 4g tot er weer een stabiele wifi verbinding tot stand kan worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Nee dat staat er niet, maar ik heb die optie nu wel uitgeschakeld omdat ik volop bereik heb met wifi. Na opnieuw opstarten van telefoon is 4G teken verdwenen en nu alleen het wifi symbool. Ook bellen via wifi/mobiele data uitgeschakeld, deze stond ook aangevinkt.
Bedankt dat je mij de juiste richting opstuurde.
Brandtair schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Als je de statusbalk naar beneden swiped zie je dan ook de melding "overgeschakeld naar 4g?"

Dan is het internet via wifi uitgeschakeld omdat het bereik niet toereikend is. Tijdelijk schakelt die dan over op 4g tot er weer een stabiele wifi verbinding tot stand kan worden gebracht.

[ Voor 5% gewijzigd door ipje op 27-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Brandtair schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Het ligt eraan wat voor email je gebruikt wat de makkelijkste manier is. Ik zelf vindt het met deze telefoons erg makkelijk om de agenda in de outlook app te gebruiken. Dan kan ik er via de mail altijd bij. Maar als je een gmail account hebt is google agenda misschien makkelijker.

Het verschil is dus eigenlijk dat je agenda dan aan je mail account gekoppeld is en niet meer apart. Door een deellink van alle agenda's waar je informatie uit wil hebben toe te voegen aan die agenda kan je alles weer in een agenda op je telefoon vinden.
Thx. Zal eens kijken naar outlook. Gaat mij alleen om de agenda. Wil mijn privé Gmail agenda in dezelfde app hebben als mijn zakelijke outlook agenda.
Mach schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:34:
[...]

1. Mijn whatsapp icon laat geen badge-nummers zien, ondanks dat het staat ingeschakeld.
Om mezelf maar ff te quoten. Deze issue wordt veroorzaakt door mijn Nova launcher. Nadat ik die had uitgeschakeld doen de icon badges het weer.

Als ik het goed zie kan Nova dit wel, maar alleen in de prime versie

[ Voor 20% gewijzigd door Mach op 26-05-2019 12:18 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19
Mach schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Ik heb het vrij resoluut aangepakt. Heb alleen mijn contacten, foto's en video's overgezet met de app "copy my data". Die moet je dan op je iphone en S10 zetten en dan wijst het zich vanzelf.

Voor het overige zat ik al vrij diep in Google (met drive en diverse gmailaccounts).
Ik heb niet bizar veel apps, dus die heb ik allemaal handmatig weer gedownload via de play store. Volgens mij kan dat ook niet anders.

Het enige dat tegenviel was het overzetten van mijn whatsapp-chatgeschiedenis. Ik heb het geprobeerd met wazzapmigrator, maar wat ik ook deed mijn itunes back up bleef corrupted/encrypted. Terwijl ik toch zeer zeker weet dat ik het incriptievinkje uit had gezet. Maar sois...die chatgeschiedenis kan ik best missen.

Voor de rest ben ik eigenlijk begonnen met deze youtube video:

YouTube: Samsung Galaxy S10 First 30 Things You Should Do Immediately To Make...

Veel goede tips en aanpassingen.

Behalve de agenda, wat ik wel een dingetje vind, heb ik eigenlijk nog maar twee minor issues.

2. Ik mis een shortcut naar de wekker-app (zoals je bij iPhone hebt).

Ik ga ervan uit dat ik die 2 dingen wel opgelost krijg.
Thanks! Net de S10 besteld, dus van de week instellen. Ze gebruikt eigenlijk alleen de agenda van Apple, voor de rest heeft ze ook al een gmail account. Ik ga er naar kijken :)

Wat betreft 2, ik heb gewoon een shortcut gemaakt naar de wekkerapp op mijn home-screen, of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Bah wat een slechte batterij momenteel....

In standby, sync uit, batterij stand gemiddeld energie besparing 1% eraf na 10 minuten!!

:(

In de eerste weken misschien 1% per uur / anderhalf uur.

Hoe kom ik er nu achter waar dit aan ligt?

Geen sync aan, geen Bluetooth aan, geen NFC aan, geen AOD aan.

Dit is toch wel bizar slecht 1% eraf na 10 minuten in standby :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Sleehond schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:47:
Bah wat een slechte batterij momenteel....

In standby, sync uit, batterij stand gemiddeld energie besparing 1% eraf na 10 minuten!!

:(

In de eerste weken misschien 1% per uur / anderhalf uur.

Hoe kom ik er nu achter waar dit aan ligt?

Geen sync aan, geen Bluetooth aan, geen NFC aan, geen AOD aan.

Dit is toch wel bizar slecht 1% eraf na 10 minuten in standby :(
Heb ik ook een keer gehad bij mij heeft het wissen vd partition cache en een reboot erachteraan toen geholpen. Hierbij ben je nog geen gegevens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:41
Hebben er nog meer mensen last van dat sinds de laatste Samsung update de Twitter app continue vastloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Mr.Dutchman schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:34:
Hebben er nog meer mensen last van dat sinds de laatste Samsung update de Twitter app continue vastloopt?
Lees over veel issues mbt de ASE5 update, als jij alleen last hebt van de Twitter app valt het voor jou nog mee...

https://www.reddit.com/r/...ay_software_update_buggy/

https://www.reddit.com/r/...atest_ase5_may_update_on/

Ik kan/kon niet wachten (vooral ivm verbeterde camera), maar nu lijkt het een geluk bij een ongeluk dat hij nog niet voor mijn PHN variant (OTA) beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
m0ridin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:47:
[...]

Lees over veel issues mbt de ASE5 update, als jij alleen last hebt van de Twitter app valt het voor jou nog mee...

Ik kan/kon niet wachten (vooral ivm verbeterde camera), maar nu lijkt het een geluk bij een ongeluk dat hij nog niet voor mijn PHN variant (OTA) beschikbaar is.
Oeps! Ik dacht gisteren middag laat ik het ook eens proberen, want was ook benieuwd naar de camera update. Nu maar hopen dat er gauw een nieuwe update komt! >:)

Moet zeggen dat ik nog geen problemen heb O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 27-05-2019 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Dubrillion schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:33:
[...]

Oeps! Ik dacht gisteren middag laat ik het ook eens proberen, want was ook benieuwd naar de camera update. Nu maar hopen dat er gauw een nieuwe update komt! >:)
Heb je hem trouwens OTA gekregen? Of via odin geflasht... benieuwd of de officiele manier (OTA) ook deze issues geeft of dat het meer het gevolg is van een andere regio flashen oid. (Niet dat dat nou uit zou moeten maken volgens mij, maar toch... heel vreemd dat zo'n brakke update anders wordt gereleased)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m0ridin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:34:
[...]

Heb je hem trouwens OTA gekregen? Of via odin geflasht... benieuwd of de officiele manier (OTA) ook deze issues geeft of dat het meer het gevolg is van een andere regio flashen oid. (Niet dat dat nou uit zou moeten maken volgens mij, maar toch... heel vreemd dat zo'n brakke update anders wordt gereleased)
Inderdaad: andere regio heeft er niets mee te maken...

Geheel Europa zit in Multi-CSC OXM. Kijk naar mijn "Software Info"-screenshot onder "Software Serviceprovider": PHN/PHN,PHN/PHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

In het kader van eye candy, kwam ik de app "Always on Edge" tegen. App krijgt goede reviews, zowel op de playstore als bij meerdere yt'bers.

Tijdens het installeren vroeg de app toestemming om alle notifications te lezen (om de app werkend te maken vermoed ik).

Nu kom ik dus van iPhone en ben ik (al dan niet terecht) wat huiverig qua privacy bij Android.

Iemand ervaring met deze app en dan met name wat betreft de toestemming om alle notificaties te lezen ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Mach schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:25:
In het kader van eye candy, kwam ik de app "Always on Edge" tegen. App krijgt goede reviews, zowel op de playstore als bij meerdere yt'bers.

Tijdens het installeren vroeg de app toestemming om alle notifications te lezen (om de app werkend te maken vermoed ik).

Nu kom ik dus van iPhone en ben ik (al dan niet terecht) wat huiverig qua privacy bij Android.

Iemand ervaring met deze app en dan met name wat betreft de toestemming om alle notificaties te lezen ?
Als die ze niet kan uitlezen valt er ook niks te "edgen" haha. Dus daar is die toestemming voor. Ik zou Holey Light gebruiken ;) Mooi ledje om je cameragat heen.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Rohit schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Als die ze niet kan uitlezen valt er ook niks te "edgen" haha. Dus daar is die toestemming voor. Ik zou Holey Light gebruiken ;) Mooi ledje om je cameragat heen.
absolutely true, maar ik zit er een beetje mee wat die apps (en de makers erachter) doen met al die gelezen apps ? :)

/paranoid mode off

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Niet legaal dus svp niet naar verwijzen. Het betreffende topic heb ik dan ook meteen verplaatst naar de donkere hoeken van GoT ;)
Mach schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:19:
[...]

absolutely true, maar ik zit er een beetje mee wat die apps (en de makers erachter) doen met al die gelezen apps ? :)

/paranoid mode off
ik vermoed helemaal niks.. Heb ook echt geen idee of de notificaties worden verstuurd naar een server of wat dan ook. Ik denk zelf dat ze gewoon op het toestel zelf blijven.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 27-05-2019 10:39 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mei security patch, met de camera verbeteringen, rolt nu uit in Nederland (ASE5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Rohit schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:15:
[...]
Ik zou Holey Light gebruiken ;) Mooi ledje om je cameragat heen.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede app om een mooi ledje om mijn cameragat heen te krijgen. Het valt me helaas op dat geen van alle apps werkt met het AOD. Ik zou willen dat als ik een melding heb, dat mijn notificatie-'ledje' gaat branden terwijl mijn AOD ook aan blijft staan. Helaas schakelen deze apps altijd het AOD (tijdelijk) uit zodat ze die rand om de camera heen kunnen laten oplichten. Dus ik begrijp het wel, maar ik zou het graag allebei willen hebben.

Maar ik zou wel weer teveel willen... :X

Kan gewoon, hoor ik net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Update net geïnstalleerd. Even ook de cache gewist in recovery mode.

Benieuwd hoe camera presteert nu. Vond/vind de camera nog wat tegenvallen. Soms echt slechte foto's met vreemde kwaliteit (gekke vlekken, pixels).

Straks maar eens rondje testen of deze update daadwerkelijk de camera meer stabiliteit geeft, hoop echt van wel. Gevoelsmatig heb ik namelijk nog geen verbetering gevoeld ten opzichte van de S8 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, update hier idd ook binnen... nog wat terughouden om hem te installeren na alle berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:47:
[...]

Hij is inmiddels wel beschikbaar voor PHN, zowel via Smart Switch als OTA. Had heb er al op staan voordat ik deze waarschuwingen zag. De tip om via Samsung Members foutrapporten te versturen (eerste link op Reddit) vind ik een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Ik heb sinds dag 1 dat Google Maps de batterij van mijn S10 leegtrekt. Ondanks dat de app gesluimerd is en er geen opties aanstaan waardoor het zou kunnen komen.
Ik merk dat het vooral veel batterij verbruikt als ik slechter bereik heb, bijv op mijn werkplek.
Soms staat er zelfs dat Maps 0 min en 0% is gebruikt en alsnog 6-7% van de accu heeft verbuikt, meeste van alle apps op dat moment.
Nu word ik gedwongen om de app volledig uit te schakelen, gebruik hem niet vaak maar soms is het toch handig..
Iemand anders die hetzelfde probleem ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 22:16
m0ridin schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:59:
Hmmm, update hier idd ook binnen... nog wat terughouden om hem te installeren na alle berichten.
Ik heb tot nu toe nergens last van. Sterker nog, het lijkt wel of de telefoon zelfs een fractie sneller reageert. Ik maak geen gebruik van Twitter of de Nova Launcer, ik begreep dat men daar vooral tegen update problemen aan loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Latest Galaxy S10 update has some serious bugs

We hebben op SamMobile een artikel gemaakt vwb de "bugs" die er zijn gemeld n.a.v. laatste firmware-build ASE5:

https://www.sammobile.com...te-has-some-serious-bugs/

Ons verzoek, als je ook problemen mocht ondervinden met de laatste firmware-build, deze te melden aan Samsung via de Samsung Members-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Ik heb een vraag over de Bixby button. Ik heb 'm geremapt; bij 1x drukken opent Whatsapp. Bij 2x opent alsnog Bixby. Ik gebruik 2 whatsapp accounts (want: 2 simkaarten, zakelijk en privé) en zou heel graag willen dat bij 1x drukken mijn privé whatsapp opent en bij 2x drukken mijn zakelijke.

Dit lijkt niet mogelijk via de instellingen van Bixby. Zijn hier misschien mogelijkheden bekend om dit toch te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
henklbr schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:05:
Latest Galaxy S10 update has some serious bugs

We hebben op SamMobile een artikel gemaakt vwb de "bugs" die er zijn gemeld n.a.v. laatste firmware-build ASE5:

https://www.sammobile.com...te-has-some-serious-bugs/

Ons verzoek, als je ook problemen mocht ondervinden met de laatste firmware-build, deze te melden aan Samsung via de Samsung Members-app
Ik heb sinds ik afgelopen week ASE5 heb geinstalleerd ook af en toe korte freezes, het heeft dus blijkbaar met deze firmware te maken. Ik heb het ondertussen ook via de Samsung Memebers-app gemeld.

Op SamMobile wordt geadviseerd deze update nog niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Hopelijk zijn de problemen met de vingerafdrukscanner opgelost in de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Cr1ptkeeper schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:58:
Hopelijk zijn de problemen met de vingerafdrukscanner opgelost in de nieuwe update.
Welke problemen? Bij mij werkt het al tijdenlang prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Skv schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Welke problemen? Bij mij werkt het al tijdenlang prima.
Iedere dag heb ik meerdere malen dat ik de melding krijg dat de vingerafdrukscanner vuil is en dat ik hem moet kuisen. Dit komt enkel voor als ik de gsm uit m'n broekzak haal. Ik kan hem dan niet ontgrendelen zonder het scherm aan te steken. Heb al vanalles geprobeerd maar tevergeefs.
Op het internet kom je nog zo'n meldingen tegen maar nog niemand met een oplossing gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Skv schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:47:
Ik heb een vraag over de Bixby button. Ik heb 'm geremapt; bij 1x drukken opent Whatsapp. Bij 2x opent alsnog Bixby. Ik gebruik 2 whatsapp accounts (want: 2 simkaarten, zakelijk en privé) en zou heel graag willen dat bij 1x drukken mijn privé whatsapp opent en bij 2x drukken mijn zakelijke.

Dit lijkt niet mogelijk via de instellingen van Bixby. Zijn hier misschien mogelijkheden bekend om dit toch te regelen?
Ik heb niet echt een antwoord voor je maar misschien een andere invalshoek: wat als je niet op zowel 1x als 2x drukken focused (want dat lijkt vast te zitten) maar op 1 druk wisselt tussen applicaties? Dus iets wat Whatsapp opstart als 1e actie en druk je nogmaals dan gaat ie de andere opstarten. Wellicht dat er 1 of andere sequence te maken is met Bixby, Trigger of andere automatisering-app.

Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support