Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:18
machlo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:32:
Helaas is mijn Bluetooth probleem toch weer om de hoek komen kijken. 

Dacht het probleem getackeld te hebben met een reset en clean install. De earbuds hebben het ook een hele middag prima gedaan zonder verbindingsverlies. 

Vanmorgen weer eens ingedaan. Wederom na een tiental seconden als het scherm in standby springt valt de verbinding weer weg. Enige wat er nu anders gaat is dat de verbinding niet meer van zelf tot stand wordt gebracht. Dat lukt nu alleen nog maar als ik de telefoon weer "aan zet", tab to wake is dan weer voldoende om verbinding te maken  maar dit is en blijft natuurlijk kwalitatief uitermate teleurstellend..............zo heb ik niets aan die buds.

Heb cache al weer geleegd, de wearapp verwijderd, buds weer ingeleerd.......geen effect. 

Hier wordt ik moe van.......
Neem even contact op telefonisch of via messenger met Samsung. Waarschijnlijk word het dan een nieuw setje buds..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Rohit schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:43:
[...]

Neem even contact op telefonisch of via messenger met Samsung. Waarschijnlijk word het dan een nieuw setje buds..
Ga ik doen......dit is ruk.... :|

Edit: heb contact opgenomen met Belsimpel. Niet alleen de earbuds maken slechte verbinding, ook de 2 Bluetooth speakers hier. Zit in de telefoon. De buds en de speakers werken prima via Bluetooth op de iPad bv.

[ Voor 29% gewijzigd door machlo op 30-04-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
machlo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:46:
[...]

Ga ik doen......dit is ruk.... :|

Edit: heb contact opgenomen met Belsimpel. Niet alleen de earbuds maken slechte verbinding, ook de 2 Bluetooth speakers hier. Zit in de telefoon. De buds en de speakers werken prima via Bluetooth op de iPad bv.
Probeer alleen nog even een netwerk reset, dus niet een fabrieksreset. Misschien wilt dat nog iets doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
Rohit schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:15:
[...]

Probeer alleen nog even een netwerk reset, dus niet een fabrieksreset. Misschien wilt dat nog iets doen...
Net de netwerkinstellingen gereset. Heeft helaas niet gewerkt.
Zodra de telefoon in stanby springt valt de verbinding na een seconde of 20 weg. Als ik even op het scherm tik (always on display) springt hij weer aan (verbindt) en valt weer weg na een x-aantal seconden als hij in standby springt.

Toch bedankt.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
machlo schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:51:
[...]

Zodra de telefoon in stanby springt valt de verbinding na een seconde of 20 weg. Als ik even op het scherm tik (always on display) springt hij weer aan (verbindt) en valt weer weg na een x-aantal seconden als hij in standby springt.

Toch bedankt.... _/-\o_
Vaag, snel reparatie inplannen dan maar haha! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Toch bedankt.... _/-\o_
Ben toch benieuwd: Belsimpel zei je?

Wat staat er bij jou in Software Info, scroll down naar "Software Serviceprovider"? (screenshot)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• machlo
henklbr schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:01:
[...]

Ben toch benieuwd: Belsimpel zei je?

Wat staat er bij jou in Software Info, scroll down naar "Software Serviceprovider"? (screenshot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rcUPm2K52dfFiEC2ORLnERBj/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 11:31
[...]

Toch bedankt.... _/-\o_
Is het de slaapmodus van die app niet? Als de S10 een agressief powerbeleid hanteert gooit die de apps gewoon in sluimerstand na een aantal secondes. Op mn S8 precies het zelfde probleem. Oplossing was toen de powersave stand uitschakelen en Spotify toestaan om op de achtergrond te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
RADRIGUZ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:16:
[...]

Is het de slaapmodus van die app niet? Als de S10 een agressief powerbeleid hanteert gooit die de apps gewoon in sluimerstand na een aantal secondes. Op mn S8 precies het zelfde probleem. Oplossing was toen de powersave stand uitschakelen en Spotify toestaan om op de achtergrond te draaien.
Powersave was al uitgeschakeld maar wellicht was het Spotify. Mocht niet op de achtergrond actief zijn. Net wel actief gezet en net ff snel getest. Viel niet uit....vanavond even verder testen. Bedankt even tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
[...]

Toch bedankt.... _/-\o_
Heb het zelfde met m'n fitibit verbinding denk dat er ergens software updates moeten komen die de slaapstand iets minder agressief maakt als je dit soort apps wil gebruiken. Precies 20 a 40 seconden voordat de verbinding verbroken wordt en 10 seconden na scherm aanzetten doet i het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
bloodlynx schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:50:
Ik heb sinds een dag de S10e, ik kom van de LG G6. Het toestel bevalt goed, de batterij gaat nu al bijna 2 zo lang mee als met de LG die gewoon willekeurig snachts leegloopt. Alleen moet ik zeggen dat het scherm soms wat onscherp aanvoelt zeker bij YouTube, ja het is FHD maar op zo'n klein scherm zou dat toch niet uit moeten maken?

Daarnaast vroeg ik me af hoe de edge lightning precies werkt bij het krijgen van een notificatie? Moet je daar ook je AOD voor aanzetten?

Sowieso is het toestel nu voor de huidige prijs een aanrader en is momenteel de meerprijs voor de s10 moeilijk te verantwoorden.
Ik kom van de HTC10 en idd het oogt iets minder scherp. Echter verdween bij mij dat gevoel na een week. Batterij ben ik nu heel voorzichtig mee(laad op voor i onder de 20% komt en heb een alarm staan voor als i 70% haalt) anders ben ik bang dat ik tussen een paar weken gebruik en een jaar er merkbaar op achteruit ga. Het grote marktaandeel is precies waarom ik voor Samsung ben gegaan. Sony software ligt mij veel beter maar des te meer toestellen des te groter de impact van hardware en software fouten op de fabrikant. Verwacht daardoor idd die dingen die bij kleinere merken voorkomen niet.

Edge lighting moet werken maar doet het niet bij third party applicaties. Zal wachten worden op updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• machlo
.......... en Spotify toestaan om op de achtergrond te draaien.
@RADRIGUZ ik denk dat je gelijk hebt. Heb net 15 minuten zonder problemen Bluetooth en Spotify gebruikt.
Ben, nadat ik de reset en install had uitgevoerd, vrij snel muziek gaan luisteren....geen problemen. Daarna ben ik mijn telefoon gaan optimaliseren en heb (zag ik) van Spotify en Youtube achtergrondgebruik uitgezet. Vandaar dat hij dan dus steeds uitvalt in standby.

Thanx !!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Brandtair schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:46:
[...]

Ik kom van de HTC10 en idd het oogt iets minder scherp. Echter verdween bij mij dat gevoel na een week. Batterij ben ik nu heel voorzichtig mee(laad op voor i onder de 20% komt en heb een alarm staan voor als i 70% haalt) anders ben ik bang dat ik tussen een paar weken gebruik en een jaar er merkbaar op achteruit ga. Het grote marktaandeel is precies waarom ik voor Samsung ben gegaan. Sony software ligt mij veel beter maar des te meer toestellen des te groter de impact van hardware en software fouten op de fabrikant. Verwacht daardoor idd die dingen die bij kleinere merken voorkomen niet.

Edge lighting moet werken maar doet het niet bij third party applicaties. Zal wachten worden op updates.
Meen je dat serieus met die accu? Het is een gebruiksvoorwerp hè? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Dat klopt, maar het wordt er met de nieuwe modellen niet makkelijker op om de accu te vervangen, en ik kan mij ook goed voorstellen dat het vervangen van de accu in de s10 ook iets moeilijker is of duurder om te laten vervangen dan in de s9, waardoor je toch zo lang mogelijk met de eerste originele accu wilt doen.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

mark de man schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:19:
Dat klopt, maar het wordt er met de nieuwe modellen niet makkelijker op om de accu te vervangen, en ik kan mij ook goed voorstellen dat het vervangen van de accu in de s10 ook iets moeilijker is of duurder om te laten vervangen dan in de s9, waardoor je toch zo lang mogelijk met de eerste originele accu wilt doen.
Ik heb werkelijk nog nooit een accu laten vervangen. Na een jaar of 2, 3 wordt het altijd minder en dan ben ik ook wel weer aan een nieuwe telefoon toe. Anyway, ieder z'n ding. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
mark de man schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:19:
sowieso 2 jaar garantie ook op de accu.. Dus als hij over 1.5 jaar slecht is opsturen en gratis een nieuwe accu erin :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rohit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:45:
[...]

sowieso 2 jaar garantie ook op de accu.. Dus als hij over 1.5 jaar slecht is opsturen en gratis een nieuwe accu erin :)
Of een afspraak maken bij een Samsung Service Point (Utrecht of Rotterdam): 1u service ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
Skv schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 00:10:
[...]

Meen je dat serieus met die accu? Het is een gebruiksvoorwerp hè? :/
Ja absoluut, ik heb voor mijzelf aangenomen dit toestel 3 tot 4 jaar te gaan gebruiken. De prijs is voor mij te hoog om tevreden te zijn met 2 jaar gebruik. Zeker aangezien ik het uit eigen zak betaal. Ik laad zoveel op als ik inschat te verbruiken. Die 20% die er al in zat is zo de buffer. Door nu niet onnodig de accu te slijten denk ik het vervangen van de accu uit te kunnen stellen tot 3 jaar.

Het idee is dus meer dat ik niet meer oplaad dan dat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
Rohit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Ik kan mij herinneren dat ergens Samsung had aangegeven wat de accu mag zijn per jaar maar kan dit niet meer terug vinden. Weet u misschien waar dit terug te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brandtair schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Ik kan mij herinneren dat ergens Samsung had aangegeven wat de accu mag zijn per jaar maar kan dit niet meer terug vinden. Weet u misschien waar dit terug te vinden is?
Voorheen, toen je de accu's nog zelf kon verwisselen, was dat inderdaad 1jr.
Nu, omdat je de accu's niet meer zelf kan verwisselen, is dat ook 2 jr geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
Niet verkeerd hoor, nog 14% over met een normale S10 ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3ua2k2bm3v7m.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 01-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
Albert020 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:53:
Niet verkeerd hoor, nog 14% over met een normale S10 ;)

[Afbeelding]
Heb ook een S10 maar kom gemakkelijk aan 6.5 uur......zou dus beter moeten kunnen lijkt me.....(ben geen zware gebruiker)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Sinds 4 dagen in bezit van een S10. Het is een ongelooflijk mooi toestel met een prachtig scherm, maar vooral het stereogeluid van de speakers is wat me in positieve zin is opgevallen. Wat een geweldig geluid. Voorheen gebruikte ik altijd een hoofdtelefoon om films te kijken maar ik betrap me erop dat ik deze steeds minder gebruik, dankzij het prachtige geluid.

Ook de 4 maanden gratis Youtube Premium is meegenomen, is best wel een meerwaarde.

Ik wil @henklbr bedanken voor alle hulp, was echt zeer waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
machlo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:28:
[...]

Heb ook een S10 maar kom gemakkelijk aan 6.5 uur......zou dus beter moeten kunnen lijkt me.....(ben geen zware gebruiker)
Wat heb jij allemaal aan/uit staan dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
Wat heb jij allemaal aan/uit staan dan ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AI1iamqPVYGW3Om63fJrzPSO/thumb.jpg

's nachts op vliegtuigstand, al het andere als het nodig is (Bluetooth of locatie bv).
Verder apps geoptimaliseerd, verschillende apps niet op de achtergrond laten draaien, scherm op WQHD+, schermverlichting op de helft, AOD op tikken, animaties verkleinen aan, energiestand geoptimaliseerd, aangepaste spaarstand aan. Verder zoveel mogelijk "black modus" her en der, gebruik samsung browser.

[ Voor 6% gewijzigd door machlo op 01-05-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:34
Pierre_nr1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:48:
Sinds 4 dagen in bezit van een S10. Het is een ongelooflijk mooi toestel met een prachtig scherm, maar vooral het stereogeluid van de speakers is wat me in positieve zin is opgevallen. Wat een geweldig geluid. Voorheen gebruikte ik altijd een hoofdtelefoon om films te kijken maar ik betrap me erop dat ik deze steeds minder gebruik, dankzij het prachtige geluid.

Ook de 4 maanden gratis Youtube Premium is meegenomen, is best wel een meerwaarde.

Ik wil @henklbr bedanken voor alle hulp, was echt zeer waardevol.
Thnx. Wist niet dat je YouTube premium vier maanden gratis kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 16:36
machlo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:28:
[...]

2 dagen met een S10 is toch prima?
Screen time zegt ook niet alles.
Zelf gebruik ik mijn telefoon vaak voor muziek of als hotspot voor mijn Ipad.
Heb daardoor minder screen time maar uiteraard wel stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
Heb een "probleempje" die ik niet weg krijg.

Ik heb mijn Wi-Fi netwerk aan de veilige netwerken toegevoegd. Toch krijg ik nu op mijn navigatiebalk meldingen van: uw Wi-Fi netwerk wordt beveiligd omdat u zich in een open omgeving bevindt of iets dergelijks. Krijg continue deze melding terwijl ik dit netwerk als veilig heb toegevoegd. Iemand anders een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Heeft iemand een tip voor een goed toetsenbord? Ik gebruik altijd Gboard, maar op de een of andere manier tik ik heel vaak de verkeerde letters aan. De toetsen groter zetten kan wel, maar dan wordt het toetsenbord zo hoog. Heb eerlijk gezegd het Samsung tbord nog niet gebruikt, vanwege mindere ervaringen daarmee op de s8 en s9. Dank alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
Swift Key vindt ik wel prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Toestel sinds maandag in bezit.

Nu 30uur op 1 accu lading met 4uur en 15min SOT en nog 25% over, vind ik wel aardig prima, blij mee!

Nu heb ik nog een vervelende issue die ik niet verholpen krijg. Ik heb de telefoon op mijn auto aangesloten via Bluetooth om Spotify in de auto te kunnen luisteren. Verbinden gaat prima, geen problemen. Maar als ik muziek afspeel stopt hij na 1 minuut ofzo. Dan moet ik weer op play drukken en speelt hij weer af. Minuut later weer hetzelfde. Heel vreemd en dat had ik op het eind bij mijn S8 ook. Hoopte dat dit weg zou zijn. Lijkt dan een instelling probleem te zijn in Spotify of de Bluetooth is brak?

[ Voor 68% gewijzigd door Sleehond op 02-05-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Sleehond schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:08:

Nu 30uur op 1 accu lading met 4uur en 15min SOT en nog 25% over, vind ik wel aardig prima, blij mee!

Nu heb ik nog een vervelende issue die ik niet verholpen krijg. Ik heb de telefoon op mijn auto aangesloten via Bluetooth om Spotify in de auto te kunnen luisteren. Verbinden gaat prima, geen problemen. Maar als ik muziek afspeel stopt hij na 1 minuut ofzo. Dan moet ik weer op play drukken en speelt hij weer af. Minuut later weer hetzelfde. Heel vreemd en dat had ik op het eind bij mijn S8 ook. Hoopte dat dit weg zou zijn. Lijkt dan een instelling probleem te zijn in Spotify of de Bluetooth is brak?
Ik heb een keer gehad dat je door zo'n 'veilig rijden app' krijgt dat sommige apps geblokkeerd worden tijdens het rijden. Wellicht dat je oplossing in deze hoek ligt? Heb mn S10 pas kleine 2 dagen dus nog niet veel gereden, maar vooralsnog totaal geen problemen gehad.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
Sleehond schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:08:

Waarschijnlijk heeft Spotify onvoldoende rechten om op de achtergrond actief te zijn.
Zelfde probleem is een paar pagina's hiervoor ook besproken.
RADRIGUZ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:16:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door TR1969 op 02-05-2019 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
kesj schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:15:
Heeft iemand een tip voor een goed toetsenbord? Ik gebruik altijd Gboard, maar op de een of andere manier tik ik heel vaak de verkeerde letters aan. De toetsen groter zetten kan wel, maar dan wordt het toetsenbord zo hoog. Heb eerlijk gezegd het Samsung tbord nog niet gebruikt, vanwege mindere ervaringen daarmee op de s8 en s9. Dank alvast!
Ik gebruik al jaren swiftkey werkt prettig en helemaal aanpasbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
@TR1969

Dank voor je antwoord, hierin heb ik de oplossing kunnen vinden. Je antwoord leek me heel logisch, maar blijkbaar had ik daar toch nog niet goed naar gekeken. Dus bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door giovanni2903 op 02-05-2019 17:06 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wakker ik hiermee de SnapDragon vs Exynos discussie weer aan, maar dit is wel een ontzettend interessante video om te bekijken. Exynos lijkt het met name in stand by tergend slecht te doen. Zou dit met een update gefixt kunnen worden?

YouTube: Galaxy S10 (Snapdragon) vs. Galaxy S10 (Exynos) Battery Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:20:
Waarschijnlijk wakker ik hiermee de SnapDragon vs Exynos discussie weer aan, maar dit is wel een ontzettend interessante video om te bekijken. Exynos lijkt het met name in stand by tergend slecht te doen. Zou dit met een update gefixt kunnen worden?

Zelf heb ik met mijn s10+ sinds 2 updates terug ofzo echt een goede batterylife.

Zo'n 6 uur sot op een dag moet wel lukken, kan vast beter met de SD 855, maar mij hoor je iig niet over de standby.

Het is wat is, je kunt er nu vrij weinig aan doen.
Tuurlijk als ik mocht kiezen had ik de SD 855 versie gekozen ipv de exynos.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

An1mA schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:25:
[...]

Zelf heb ik met mijn s10+ sinds 2 updates terug ofzo echt een goede batterylife.

Zo'n 6 uur sot op een dag moet wel lukken, kan vast beter met de SD 855, maar mij hoor je iig niet over de standby.

Het is wat is, je kunt er nu vrij weinig aan doen.
Tuurlijk als ik mocht kiezen had ik de SD 855 versie gekozen ipv de exynos.
Ik leg hem het hele weekend wel eens in de kast (werktelefoon) en dan heb ik maandag nog iets 74% (vrijdag 98%) procent.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
Sleehond schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:39:
Heb een "probleempje" die ik niet weg krijg.

Ik heb mijn Wi-Fi netwerk aan de veilige netwerken toegevoegd. Toch krijg ik nu op mijn navigatiebalk meldingen van: uw Wi-Fi netwerk wordt beveiligd omdat u zich in een open omgeving bevindt of iets dergelijks. Krijg continue deze melding terwijl ik dit netwerk als veilig heb toegevoegd. Iemand anders een oplossing hiervoor?
Zou het kunnen dat het netwerk niet met een wachtwoord beveiligd is?
Hoe dan ook typ dit in Google: 'Tip: zo zet je de wifi-notificaties van je Android-toestel uit'
dan kom je bij een Androidplanet artikel wat zou moeten werken tegen de melding. Maar let op je krijg dan ook geen melding meer als je verbonden wordt met een publiek netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 12:48
Ik heb meegedaan met de actie om de Samsung S10+ te testen. Tijdens de testperiode is het glas bij de camera's aan de achterkant gebroken door lichte druk met het poetsen, zie foto achterin mijn review.

Dit toestel heb ik via het Samsung Repair Center (Dynafix) laten repareren en is binnen de garantie gerepareerd! In de meeste droptests op youtube sneuvelde dit glas niet, dus ik had al het vermoeden dat ik een defect had.

Ik dacht ik post het hier, mocht dit je overkomen en heb je daardoor twijfels over je garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
HensAanDek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:01:
Ik heb meegedaan met de actie om de Samsung S10+ te testen. Tijdens de testperiode is het glas bij de camera's aan de achterkant gebroken door lichte druk met het poetsen, zie foto achterin mijn review.

Dit toestel heb ik via het Samsung Repair Center (Dynafix) laten repareren en is binnen de garantie gerepareerd! In de meeste droptests op youtube sneuvelde dit glas niet, dus ik had al het vermoeden dat ik een defect had.

Ik dacht ik post het hier, mocht dit je overkomen en heb je daardoor twijfels over je garantie.
beste hier zetten: [Samsung] RMA & Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
HensAanDek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:01:

Hoe zit het nu eigenlijk met die fabrieksgarantie? Kan iedereen naar het samsung service center of zijn we afhankelijk van de verkoper die het naar Dynafix stuurt? Of stuurt Samsung het uiteindelijk zelf ook naar Dynafix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brandtair schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Hoe zit het nu eigenlijk met die fabrieksgarantie? Kan iedereen naar het samsung service center of zijn we afhankelijk van de verkoper die het naar Dynafix stuurt? Of stuurt Samsung het uiteindelijk zelf ook naar Dynafix?
[Samsung] RMA & Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Het is me opgevallen dat hoe lager de screen brightness staat er iets erg raars gebeurd met zwarte pixels, bijvoorbeeld zwarte iconen(scherm staat daar uit) van apps hebben een rare naveeg als je verticaal door je app browsers scrollt. Als je de screen brightness fel zet is dit effect zo goed als weg. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 21:16
Ik ervaar problemen met het scannen van QR codes, bijvoorbeeld bij ING app en betaal hiermee.

Ik denk dat ik middels package disabler pro iets heb uitgezet maar weet niet wat. Heeft iemand een idee welke app/actie dit kan veroorzaken?
Donstil schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:21:
[...]

(alles van):
Bixby
360 Foto editior
Samsung pass
Achtergrond muziek selecteren
Edge
AR Emoji
DEX
DUAL Messenger
Duo
Facebook
Finder
Galaxy Essentials
Galaxy Wearable
Galerij
Galerijverhalen
gebruiksaanwijzing
Gear VR
Google Drive
Google Play films
Google Play Muziek
Kids Home
Linkedin
Emoji Stickers
Office
OneDrive
People Edge
Samsung Internet
Samsung Members
Samsung Pass Provider
Samsung Spraak invoer
Sleutelhanger
Smart Switch
Spotify
Spraak recorder
Youtube

:)
Gebruik je de QR scanner en heb je er ook problemen mee? :-)

[ Voor 59% gewijzigd door rolandos582 op 03-05-2019 23:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:20:

Ikzelf kijk die video's niet meer. Je gaat daardoor alleen maar slechter kijken naar je gekochte toestel. Het kan misschien zo zijn dat de een slechter presteert dan de ander in bepaalde situaties, maar als je er niks van merkt, hoe belangrijk is het dan?

Ik vond bijvoorbeeld de camera heel goed. Maar dan zie je een video over hoe de camera is bij de snapdragon en dan zie je toch dat het er kleine verschillen zijn. Bij eerstvolgende foto die je maakt ben je toch minder "blij" met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:49:
Ik ervaar problemen met het scannen van QR codes, bijvoorbeeld bij ING app en betaal hiermee.

Ik denk dat ik middels package disabler pro iets heb uitgezet maar weet niet wat. Heeft iemand een idee welke app/actie dit kan veroorzaken?

[...]

Met de bankieren app van ABN heb ik geen problemen bij iDeal-betalingen met de 10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Laatst online: 05-09 20:23

Ik lees net hier het volgende:
I did not remove the Bixby Vision / Framework packages because then we still retain built-in QR, barcode scanning and other AI stuff from the stock camera app.
Ik denk dus dat je deze packages beter niet kunt verwijderen:
com.samsung.android.visionintelligence
com.samsung.android.bixbyvision.framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 08:38
Vraag:

Ik lees op internet diverse verhalen over slecht wifi bereik bij de samsung S10. Dit gaat zowel over wegvallend wifi signaal, maar ook over minder bereik als andere galaxy modellen. Nu wil ik graag vanuit jullie ervaringen weten hoe het bereik is met de reguliere S10 (niet de Plus) variant. Is dit vergelijkbaar met andere galaxy telefoons, of merk je duidelijke minder goed ontvangst?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

NVT
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Diverse forums doorgespit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
pascalw schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Ik lees net hier het volgende:

[...]

Ik denk dus dat je deze packages beter niet kunt verwijderen:

[...]
Hmm dat is een interessante, mogelijk gebruikt de camera bixby voor de registratie? Als ik beide probeer te deactiveren in PDP, worden ze gelijk weer disabled. Mogelijk zitten ze gekoppeld aan andere packages, maar weer eens uitzoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Hmm dat is een interessante, mogelijk gebruikt de camera bixby voor de registratie? Als ik beide probeer te deactiveren in PDP, worden ze gelijk weer disabled. Mogelijk zitten ze gekoppeld aan andere packages, maar weer eens uitzoeken 8)7
Fijn hè: "nutteloze" apps uitschakelen dmv Package Disabler...

Lekker "instabiel" systeem verkrijg je zo... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

henklbr schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:39:
[...]

Fijn hè: "nutteloze" apps uitschakelen dmv Package Disabler...

Lekker "instabiel" systeem verkrijg je zo... ;)
Vergeet je nu niet een beetje dat we hier op Tweakers zijn?
Het is een Tweaker vaak eigen om zijn of haar gekochte producten te modden naar eigen zit.
Ik ben het niet met je eens dat het disabelen van bepaalde specifieke software tot een stabiel systeem zou moeten leiden. Eigenlijk zouden fabrikanten de mogelijkheid moeten geven om zelf te bepalen welke apps actief zijn.

Ik heb dagelijks last van de Bixby knop, ik zie het nut er niet van in, hij had van mij weg mogen worden gelaten. De ondanks koop ik toch een Samsung, Staat volkomen los van elkaar. Maar goed.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:40:
[...]

Vergeet je nu niet een beetje dat we hier op Tweakers zijn?
Het is een Tweaker vaak eigen om zijn of haar gekochte producten te modden naar eigen zit.
Ik ben het niet met je eens dat het disabelen van bepaalde specifieke software tot een stabiel systeem zou moeten leiden. Eigenlijk zouden fabrikanten de mogelijkheid moeten geven om zelf te bepalen welke apps actief zijn.

Ik heb dagelijks last van de Bixby knop, ik zie het nut er niet van in, hij had van mij weg mogen worden gelaten. De ondanks koop ik toch een Samsung, Staat volkomen los van elkaar. Maar goed.
I see your point; de Bixby knop kun je "disablen" (niet helemaal, maar je kan hem zo instellen dat hij pas geactiveerd wordt na 2x drukken)...

Maar zie het vaak gebeuren dat, als mensen TE veel uitschakelen met Package Disabler, sommige andere dingen ook niet meer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Erg blij met de S10!

Echter, toch heb ik 1 kritiek punt. De camera.

Even serieus, ik heb het idee dat mijn S8 net zo goede foto's maakte. Ik zie/voel geen vooruitgang. Ik zie veel ruis op de foto's en heb het gevoel dat de camera niet optimaal presteert. Foto's vallen me erg tegen. Ook de selfie stand, dit weekend even geprobeerd een foto te maken met een groepje met uit eten gaan. Oké, het was iets donkerder, met nadruk op iets, want het was nog licht genoeg. Ik kreeg me toch een lelijke foto bol met pixels en korrels.

Ben echt niet onder de indruk van de camera en twijfel of ik niet toch voor P30 Pro has moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Sleehond schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:24:
Erg blij met de S10!

Echter, toch heb ik 1 kritiek punt. De camera.

Even serieus, ik heb het idee dat mijn S8 net zo goede foto's maakte. Ik zie/voel geen vooruitgang. Ik zie veel ruis op de foto's en heb het gevoel dat de camera niet optimaal presteert. Foto's vallen me erg tegen. Ook de selfie stand, dit weekend even geprobeerd een foto te maken met een groepje met uit eten gaan. Oké, het was iets donkerder, met nadruk op iets, want het was nog licht genoeg. Ik kreeg me toch een lelijke foto bol met pixels en korrels.

Ben echt niet onder de indruk van de camera en twijfel of ik niet toch voor P30 Pro has moeten gaan.
Same, hoewel de fotos wel echt beter zijn dan op mijn S8 overigens. Maar alsnog niet helemaal overtuigd van de camera (vooral wanneer het donker wordt wordt het snel wat korrelig/blurry) en puur voor de camera had de p30 pro mijn keuze geweest. De night mode kan trouwens wel echt aardige fotos maken als het al donkerder is, ik zie het dan ook niet als 'fotos maken in het pikkedonker' optie want daar is hij vrij crappy in, maar 's avonds heb ik het idee dat het heel aardig werkt.

Als complete telefoon denk ik alsnog wel dat de/mijn S10+ de beste keuze is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12
Gunth schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:35:
[...]

Zou mss een reset doen.
Ik luister uren per dag met buds, airpods en nooit valt er iets weg.
Ook in wagen geen enkel probleem.
Dat is toch best onacceptabel... een complete reset van je telefoon moeten doen om de earbuds _misschien_ te laten werken? Klinkt een beetje als een paardenmiddel.. Van de andere kant, helaas nog geen andere oplossing tegengekomen.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
d3vlin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Dat is toch best onacceptabel... een complete reset van je telefoon moeten doen om de earbuds _misschien_ te laten werken? Klinkt een beetje als een paardenmiddel.. Van de andere kant, helaas nog geen andere oplossing tegengekomen.
Had te maken met een te agressieve Powersafe instelling waardoor Spotify en anderen onvoldoende rechten hadden.
Het probleem was naar ik begrepen had daarmee ook opgelost.
Een en ander staat een paar pagina's terug ook omschreven.

Het is dus iets genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 21:28
d3vlin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Mss wel maar soms zit er niks anders op en kan veel dingen verhelpen.
Ik gebruik trouwens Apple music en de problemen die hier staan geschreven ivm Spotify heb ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunth op 05-05-2019 12:18 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12
Ok, even teruggelezen;
- Settings / Apps / Spotify / Battery / Allow background activity staat aan (kan ook niet uitgezet worden lijkt het)
- Settings / Device care / Battery / Power mode staat op Optimized (de default denk ik?)
- Settings / Apps / Spotify / Battery / Adaptive power saving staat uit.

Dit was eerder volgens mij ook al zo ingesteld, heb het niet veranderd. Zojuist de buds weer even aangesloten en er blijven af en toe haperingen in het geluid zitten (links, rechts afzonderlijk of soms beiden). Het is bij mij ook niet zo dat het geluid helemaal stopt na een aantal seconden, maar random haperingen/stotteren; geluid valt dan minder dan een seconde ofzo weg, alsof de verbinding even weg is. Soms een aantal keer direct achter elkaar, het komt in 'golven'.

[ Voor 4% gewijzigd door d3vlin op 05-05-2019 12:48 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
d3vlin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:47:
Ok, even teruggelezen;
- Settings / Apps / Spotify / Battery / Allow background activity staat aan (kan ook niet uitgezet worden lijkt het)
- Settings / Device care / Battery / Power mode staat op Optimized (de default denk ik?)
- Settings / Apps / Spotify / Battery / Adaptive power saving staat uit.

Dit was eerder volgens mij ook al zo ingesteld, heb het niet veranderd. Zojuist de buds weer even aangesloten en er blijven af en toe haperingen in het geluid zitten (links, rechts afzonderlijk of soms beiden). Het is bij mij ook niet zo dat het geluid helemaal stopt na een aantal seconden, maar random haperingen/stotteren; geluid valt dan minder dan een seconde ofzo weg, alsof de verbinding even weg is. Soms een aantal keer direct achter elkaar, het komt in 'golven'.
Heb je ook vergelijkbare problemen met bv een bluetooth speaker ?
Kan natuurlijk ook zijn dat je de pech hebt een brak setje buds te hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10

[...]

Misschien de ing app effe opnieuw installeren. Ik had issues met het aanmaken van een nfc mobile card in de app, herinstallatie van de ing app deed wonderen.
Ik heb zelf namelijk heel wat packages verwijderd via powershell maar ben nog niet tegen issues aangelopen.

[ Voor 72% gewijzigd door Valinor op 05-05-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Hebben meer mensen last van extreme ghosting met zwart overgang naar donkere kleur? Vooral op lagere helderheid is het extreem ik heb een tijd Oled telefoons gehad maar dit nog nooit meegemaak. Zie https://photos.app.goo.gl/n2zFCUucus7dcepK7. Op lagere brightness is het nog erger maar dat is lastig op camera vast te leggen.

[ Voor 37% gewijzigd door bloodlynx op 05-05-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
m0ridin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Same, hoewel de fotos wel echt beter zijn dan op mijn S8 overigens. Maar alsnog niet helemaal overtuigd van de camera (vooral wanneer het donker wordt wordt het snel wat korrelig/blurry) en puur voor de camera had de p30 pro mijn keuze geweest. De night mode kan trouwens wel echt aardige fotos maken als het al donkerder is, ik zie het dan ook niet als 'fotos maken in het pikkedonker' optie want daar is hij vrij crappy in, maar 's avonds heb ik het idee dat het heel aardig werkt.

Als complete telefoon denk ik alsnog wel dat de/mijn S10+ de beste keuze is...
Nou heb nog wat foto's getest binnen. Pff wat een drama. Zeer korrelig/ruis.

Heb alle instellingen nagelopen, ik heb het idee alsof de instelling niet maximaal staan maar dat is niet het geval.

Ben echt NIET onder de indruk van de camera. Sterker nog ik voel een achteruit gang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
D2FValinor schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Misschien de ing app effe opnieuw installeren. Ik had issues met het aanmaken van een nfc mobile card in de app, herinstallatie van de ing app deed wonderen.
Ik heb zelf namelijk heel wat packages verwijderd via powershell maar ben nog niet tegen issues aangelopen.
Ook geprobeerd inderdaad, geef wel toestemming tot gebruik van foto's maar als je de scanner op de QR code richt gebeurd er verder niks. Vermoed dat het dan toch in de bixby camera zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 01:01
Hier inmiddels de S10+ iets meer dan een week in bezit. Heerlijk toestel en lekker soepel. Qua oppervlak iets groter dan mijn HTC One M8 (5 inch), maar het scheelt weinig.

Accu gaat lang mee hier. De afgelopen dagen ruim 2 dagen met een accu kunnen doen, met onder andere ruim twee uur Pokémon GO, een uur Idle Airport Tycoon en twee uur Netflix.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qjDJaQO.jpg

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@RobinNL netjes hoor!

Hier een S10. Gaat ook lekker hier.

21 uur op batterij, 6.5uur SOT. 20% batterij over.

Gebruik is o.a. browser 1uur en 15 min, clash royale 1uur en 10 min, Instagram 1uur en 10min, en Youtube 58 min.

Sync, Wi-Fi en locatie continue aan.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Sleehond schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:28:
@RobinNL netjes hoor!

Hier een S10. Gaat ook lekker hier.

21 uur op batterij, 6.5uur SOT. 20% batterij over.

Gebruik is o.a. browser 1uur en 15 min, clash royale 1uur en 10 min, Instagram 1uur en 10min, en Youtube 58 min.

Sync, Wi-Fi en locatie continue aan.

d:)b
Wat heb je allemaal aan/uit staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Albert020 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:56:
[...]

idd ook benieuwd, want ik haal "maar" een goeie 4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Sleehond schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Nou heb nog wat foto's getest binnen. Pff wat een drama. Zeer korrelig/ruis.

Heb alle instellingen nagelopen, ik heb het idee alsof de instelling niet maximaal staan maar dat is niet het geval.

Ben echt NIET onder de indruk van de camera. Sterker nog ik voel een achteruit gang :(
De eerste grote update voor de S10, die vele bugs zou moeten fixen, moet nog uitkomen dus ik zou eerst eventjes daarop wachten.

Ik vind de foto's binnen wel nog ok maar ben dan ook iemand die niet zoveel foto's trekt.
Misschien kan je eens een voorbeeld posten van een foto die je slecht vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:01:
[...]

De eerste grote update voor de S10, die vele bugs zou moeten fixen, moet nog uitkomen dus ik zou eerst eventjes daarop wachten.

Ik vind de foto's binnen wel nog ok maar ben dan ook iemand die niet zoveel foto's trekt.
Misschien kan je eens een voorbeeld posten van een foto die je slecht vindt?
Over welke update heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Rooverz Je vraag betreft een ervaringsvraag en die passen beter in: [Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie, dus ik heb je bericht dus hierheen verhuisd.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 06-05-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Swizzler24 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Over welke update heb je het dan?
De eerstkomende update die geen security update is :-)
Heb geen bron hoor maar kan mij niet voorstellen dat Samsung niet met een update zal komen die verschillende bugs aanpakt (zoals het scherm die aanspringt in je broekzak, de vingerafdruklezer die de melding geeft dat hij vuil is terwijl dat niet zo is, enz.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
rens-br schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:19:
[mbr]@Rooverz Je vraag betreft een ervaringsvraag en die passen beter in: [Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie, dus ik heb je bericht daarheen verhuisd.[/]
Hierheen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Heeft er niemand last van de zogenaamde Black smear zoals ik in me vorige post naar linkte? Voor de rest bevalt het mobiel wel goed. Batterijduur is prima en het device is goed snel. Gebruiken er hier meer nova launcher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Albert020 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Wi-Fi, Sync en locatiegegevens continue aan.

Mobiele gegevens bijna niet omdat ik een lui weekend dagje thuis had.

Bluetooth, NFC, always on display uit.

Helderheid gemiddeld tussen 25% a 50% ofzo.

Energie spaarstand op gemiddelde energie besparing (optimaal is niet nodig voor hetgeen ik doe).

Overigens zit ik nu op 19uur en 30 minuten van de lading met 2uur en 50min SOT en heb ik nog 43% batterij. Het varieert dus wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 18:48
Mijn samsung galaxy s10 is vanmiddag binnen gekomen!
Ik ben tot nu toe zeer blij met het toestel, ik had hem 1x helemaal vol geladen, daarna alles erop geinstalleerd en verandert hoe ik het wou hebben, toen was die wel snel leeg. 35 % SOT van 2h 45 min. Maar dat kwam misshien door het continu wifi verbruik. Nu momenteel telefoon aan het vol laden, nu kijken of de telefoon mijn battery verbruik kan leren en zo zich hierop kan toepassen!

Ik snap alleen niet waarom sommige mensen lopen te zeuren over de fingerprint scanner, ik heb nog 0x last gehad dat hij hem niet pakte.

Iemand nog leuke tips voor dit toestel? Ik heb bijvoorbeeld de bixby key al remapt met google assistant :D

MVG,

Crewz

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Die fixatie op de accu, denk dat 90% van de posts in dit draadje over verbruik gaat. Dat jullie niet allemaal op die Energizer telefoon hebben ingetekend...

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleehond
Huigie schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:14:
Die fixatie op de accu, denk dat 90% van de posts in dit draadje over verbruik gaat. Dat jullie niet allemaal op die Energizer telefoon hebben ingetekend...
En wat is je punt nu precies? Accu verbruik is hedendaags in smartphone wereld voor heel veel mensen enorm belangrijk. Veel mensen willen graag een toestel dat 24 a 48uur mee kan op een lading in plaats van binnen 24uur weer aan het infuus te moeten.

Blijkbaar leeft dit heel erg onder de wensen van mensen, geen probleem toch?

En met tips van anderen valt een en ander soms goed te verbeteren, en volgens mij zijn we hier vooral om elkaar van tips te kunnen voorzien, niet waar? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 14:35
ItsCrewz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:47:
Ik ben tot nu toe zeer blij met het toestel, ik had hem 1x helemaal vol geladen, daarna alles erop geinstalleerd en verandert hoe ik het wou hebben, toen was die wel snel leeg. 35 % SOT van 2h 45 min. Maar dat kwam misshien door het continu wifi verbruik. Nu momenteel telefoon aan het vol laden, nu kijken of de telefoon mijn battery verbruik kan leren en zo zich hierop kan toepassen!

Ik snap alleen niet waarom sommige mensen lopen te zeuren over de fingerprint scanner, ik heb nog 0x last gehad dat hij hem niet pakte.

Iemand nog leuke tips voor dit toestel? Ik heb bijvoorbeeld de bixby key al remapt met google assistant :D

MVG,

Crewz
Hoe krijg je die google assistant voor elkaar? Ik zie hem er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 16:49
Zijn er meer mensen waarbij Spotify enorm veel batterij verbruikt?

Staat op nummer 1 qua verbruik. Gaat om een S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HensAanDek
bloodlynx schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:38:
Heeft er niemand last van de zogenaamde Black smear zoals ik in me vorige post naar linkte? Voor de rest bevalt het mobiel wel goed. Batterijduur is prima en het device is goed snel. Gebruiken er hier meer nova launcher?
Heb er geen last van, maar zie het wel op de laagste helderheid. Lijkt mij de vertraging te zijn dat de pixel aan/uit moet schakelen, denk dat je hier niet omheen kunt, zul je met ieder OLED display hebben.

Ben ook een gebruiker van de nova launcher, ik vind het namelijk onzin dat de namen van apps bij het icoontje staan. Inmiddels weet ik wel wat wat is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
ominous schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:51:
Zijn er meer mensen waarbij Spotify enorm veel batterij verbruikt?

Staat op nummer 1 qua verbruik. Gaat om een S10
Ligt er wellicht aan hoeveel je het gebruikt? Ik zie nu dat Spotify 2% binnen 12 minuten heeft verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ItsCrewz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:47:
Ik zou een weekje wachten met oordelen over de batterijduur. Voor mijn gevoel werd het toen allemaal wat stabieler.
Dit heeft met meerdere factoren te maken zoals je in dit topic kunt lezen. a) zijn er al update geweest die de vingerafdrukscanner aanzienlijk hebben verbeterd en b) het ligt er ook aan of je vingers vet/nat/droog/etc. zijn schijnbaar.

MVG,

Crewz
Het algemeen beleid #groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 16:49
barrymossel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Ligt er wellicht aan hoeveel je het gebruikt? Ik zie nu dat Spotify 2% binnen 12 minuten heeft verbruikt.
misschien 1 tot 2 uur per dag

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vhvepae.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/g4i9ongv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
Toen ik me toestel net nieuw had (1 maand geleden) heb ik smart lock geactiveerd (dat mijn telefoon thuis automatisch vergrendeld op basis van gps)

Nu sinds 2 weken werkt dit niet meer, iemand anders ervaring mee? Ik heb het al een keer aan en uit gezet en me telefoon gereboot maar niks werkt.

Iemand hier een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Daar staat 4 uur en "maar" 19%?
Inhumanous schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:54:
Toen ik me toestel net nieuw had (1 maand geleden) heb ik smart lock geactiveerd (dat mijn telefoon thuis automatisch vergrendelt op basis van gps)
offtopic:
Bang dat je vrouw achter je affaire komt?? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ItsCrewz
chimera2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Hoe krijg je die google assistant voor elkaar? Ik zie hem er niet tussen staan.
https://www.xda-developer...-button-google-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
barrymossel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Ik zou een weekje wachten met oordelen over de batterijduur. Voor mijn gevoel werd het toen allemaal wat stabieler.

[...]

Dit heeft met meerdere factoren te maken zoals je in dit topic kunt lezen. a) zijn er al update geweest die de vingerafdrukscanner aanzienlijk hebben verbeterd en b) het ligt er ook aan of je vingers vet/nat/droog/etc. zijn schijnbaar.

[...]

Het algemeen beleid #groeten ;)
Jup, zei ik al in het topic,
vanacht helaas ook niet zo'n fijne ervaring. Binnen 8.5 uur 12% eraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
HensAanDek schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Heb er geen last van, maar zie het wel op de laagste helderheid. Lijkt mij de vertraging te zijn dat de pixel aan/uit moet schakelen, denk dat je hier niet omheen kunt, zul je met ieder OLED display hebben.

Ben ook een gebruiker van de nova launcher, ik vind het namelijk onzin dat de namen van apps bij het icoontje staan. Inmiddels weet ik wel wat wat is :P .
Haha daar heb je inderdaad wel een punt. Heb wel gemerkt dat bij een andere achtergrond kleur het effect nauwelijks aanwezig is. Heb jij ook de s10e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:09
Heeft iemand ook last van slecht bereik met KPN? Ik had eerst Tele2 en daarvoor T-mobile op mijn S9 en had vrijwel overal in Utrecht prima 4G+ met snelheden tot boven de 100mbps. Nu met KPN is 4G in Utrecht voor mij zeldzaam en lijkt het alsof ik terug ben in 2012/13. Ik haal snelheden tussen de 7 en 10mbps en op Utrecht Centraal heb ik vaak alleen edge.. Is bekend of dit te maken heeft met de beperkte receptie van de S10 op het KPN netwerk wat dan blijkbaar nog niet is gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Flipswix schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:20:
Heeft iemand ook last van slecht bereik met KPN? Ik had eerst Tele2 en daarvoor T-mobile op mijn S9 en had vrijwel overal in Utrecht prima 4G+ met snelheden tot boven de 100mbps. Nu met KPN is 4G in Utrecht voor mij zeldzaam en lijkt het alsof ik terug ben in 2012/13. Ik haal snelheden tussen de 7 en 10mbps en op Utrecht Centraal heb ik vaak alleen edge.. Is bekend of dit te maken heeft met de beperkte receptie van de S10 op het KPN netwerk wat dan blijkbaar nog niet is gefixed?
Hier binnen (in Amersfoort) 4G+ en 90 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

barrymossel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Hier binnen (in Amersfoort) 4G+ en 90 Mbps.
Ik haal hier in Groningen op het Vodafone 4g+ netwerk met 2x een S10 en een Note 8 allemaal 200Mbps down en 65Mbps up... op de speedtest server heb ik een ping van 21ms

4G+ begint een alternatief te zijn voor een ADSL verbinding, de data limieten er af en gaan met die S10 :o 8) :+

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsCrewz
Zijn er hier anderen mensen met de S10?
Zo ja, zouden die dan hun battery verbruik willen delen? Ik ben benieuwd namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Flipswix schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:20:
Hier een S10+ met telfort/kpn abbo en kom op 60mbps down/10mbps up. (Dit is op de uithof, in het umc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Vodafone, Nuenen, 47,3 Mbps down en 17,2 up ping 27MS. 4G. Bereik hier erg afwisselend heel raar, soms 1 of 2 streepjes maar nu gewoon vol bereik maar toch niet 4G+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hier tele2 Amsterdam.
60.6 dl / 15.2 up

[ Voor 80% gewijzigd door Albert020 op 07-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
barrymossel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Daar staat 4 uur en "maar" 19%?

[...]

offtopic:
Bang dat je vrouw achter je affaire komt?? :+
Sorry dit moest natuurlijk ontgrendelt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
ItsCrewz schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:10:
Zijn er hier anderen mensen met de S10?
Zo ja, zouden die dan hun battery verbruik willen delen? Ik ben benieuwd namelijk :P
Heb ongeveer een SOT van 7 uurtjes. Zit veel op YouTube en op internet. Als ik naar bed ga heb ik standaard rond de 20% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HensAanDek
bloodlynx schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Haha daar heb je inderdaad wel een punt. Heb wel gemerkt dat bij een andere achtergrond kleur het effect nauwelijks aanwezig is. Heb jij ook de s10e?
Ik had een S10e, heb nu de S10+. Heb dit bij beiden gezien. De reden dat het bij een andere kleur niet zichtbaar is, is omdat de pixels bij de kleur "zwart" uit staan, en bij alle andere kleuren staan ze nog steeds aan, en schakelen ze dus niet aan of uit maar staan ze constant aan.
Pagina: 1 ... 35 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support