Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
Garret1410 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:37:
Aan de mensen die de Chrome browser gebruiken en/of de Google app.

Ik ondervind veel haperingen tijdens het scrollen en soms lijkt het alsof het slecht reageert op mijn vinger input.

Als ik dan de Samsung browser pak dan gaat het vloeiend en direct.

Chrome is wel snel met websites laden maar het gebruik is irritant. Heb ook het idee dat Gboard keyboard trager tevoorschijn komt dan standaard keyboard.

Hoe hebben jullie dat.
ik gebruik firefox en het gboard, werk toppie

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Weet iemand hoe ik app icons kan veranderen van 3rd party apps in de stock launcher? Als ik een thema er overheen gooi veranderen deze apps namelijk niet en dat is geen gezicht..

Ik wil eigenlijk geen andere launcher gebruiken want daar werken de app badges niet op. Heb ook nova al geprobeerd met tesla unread maar dit was zo instabiel of werkte helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Fonzerelli schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:49:
Weet iemand hoe ik app icons kan veranderen van 3rd party apps in de stock launcher? Als ik een thema er overheen gooi veranderen deze apps namelijk niet en dat is geen gezicht..

Ik wil eigenlijk geen andere launcher gebruiken want daar werken de app badges niet op. Heb ook nova al geprobeerd met tesla unread maar dit was zo instabiel of werkte helemaal niet.
Nova prime heeft tegenwoordig ook dynamische badges, waarvoor je tesla unread niet nodig hebt. Misschien is dat een alternatief voor je.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
BillSpaarbank schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:56:
[...]

Nova prime heeft tegenwoordig ook dynamische badges, waarvoor je tesla unread niet nodig hebt. Misschien is dat een alternatief voor je.
Thanx! lukt dus wel zonder tesla unread :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Qua launcher kan ik ook de Evie launcher aanraden waarmee je ook je eigen icon packs kan installeren. Mercury icon pack is mijn favo.

Aangezien Bixby echt een draak is, mis ik enorm de Google Discovery op het linker scherm. Iemand nog een tip omdat te kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
kan iemand mij helpen?

Ik krijg pas mailtjes binnen/whatsappjes binnen als ik gmail/whatsapp open ... eerder niet?
Wat moet ik precies doen dan? bij welke instelling?

IK heb zelf ook al wat geprobeerd maar zonder resultaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Warfare schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:49:
Qua launcher kan ik ook de Evie launcher aanraden waarmee je ook je eigen icon packs kan installeren. Mercury icon pack is mijn favo.

Aangezien Bixby echt een draak is, mis ik enorm de Google Discovery op het linker scherm. Iemand nog een tip omdat te kunnen regelen?
Bij Nova Launcher kan dit doormiddel van een apk-tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Aggressor schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 11:02:
kan iemand mij helpen?

Ik krijg pas mailtjes binnen/whatsappjes binnen als ik gmail/whatsapp open ... eerder niet?
Wat moet ik precies doen dan? bij welke instelling?

IK heb zelf ook al wat geprobeerd maar zonder resultaat
Bij batterij/accu kijken... Waarschijnlijk staat de bespaarstand aan voor die apps.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:08
Nu al 3 weken in bezit van S10. Tot nu toe heel erg tevreden.

Ik had alleen eerder last van de sensitiviteit bij de zijkanten van de display waardoor ik perongeluk op andere knoppen drukte. Dit is verholpen door een hele mooie case van Spigen met dank aan advies van @kesj. Het verbergt de edge niet volledig waardoor ik toch nog een goede grip kan hebben en tegelijkertijd het design van de telefoon daardoor ook niet verloren raakt.

Alleen jammer dat de social apps developers zo lui zijn om het voor de android goed te optimaliseren. Als ik een 4k film wil uploaden op mijn verhaal in Instagram dan verandert de kleur en wordt de brightness heel hoog waardoor de echte kleuren niet eruit springt. Of snapchat met de low quality pixels video's.

Mocht je veel instagram of snapchat gebruiken dan zou ik je niet aanraden om een android telefoon te nemen. Maar goed dat is een kleine algemene downside over android apart van S10.

Al met al dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik heb hem nu ook 4 weken ,super toestel maar van die FP sensor krijg ik de schijt en ja 50.000 x opnieuw ingelezen, cash wipe, update staat erop noem het rijtje verder maar op het blijft 3x niets. Het zal wel aan mijn vingers liggen terwijl ik maar een gewone kantoorpik ben zonder bouwvakkers handen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
Duckvogel schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:14:
Ik heb hem nu ook 4 weken ,super toestel maar van die FP sensor krijg ik de schijt en ja 50.000 x opnieuw ingelezen, cash wipe, update staat erop noem het rijtje verder maar op het blijft 3x niets. Het zal wel aan mijn vingers liggen terwijl ik maar een gewone kantoorpik ben zonder bouwvakkers handen?.
Uit nieuwsgierigheid: scan je als je je toestel met 1 hand vasthoudt? Misschien dat je per ongeluk de randen van het scherm raakt terwijl je je duim wil scannen? Het scherm krijgt dan op meerdere plekken input.

[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 06-04-2019 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
Lashrom schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:00:
Nu al 3 weken in bezit van S10. Tot nu toe heel erg tevreden.

Ik had alleen eerder last van de sensitiviteit bij de zijkanten van de display waardoor ik perongeluk op andere knoppen drukte. Dit is verholpen door een hele mooie case van Spigen met dank aan advies van @kesj. Het verbergt de edge niet volledig waardoor ik toch nog een goede grip kan hebben en tegelijkertijd het design van de telefoon daardoor ook niet verloren raakt.

Alleen jammer dat de social apps developers zo lui zijn om het voor de android goed te optimaliseren. Als ik een 4k film wil uploaden op mijn verhaal in Instagram dan verandert de kleur en wordt de brightness heel hoog waardoor de echte kleuren niet eruit springt. Of snapchat met de low quality pixels video's.

Mocht je veel instagram of snapchat gebruiken dan zou ik je niet aanraden om een android telefoon te nemen. Maar goed dat is een kleine algemene downside over android apart van S10.

Al met al dik tevreden!
Eens dat Instagram stukken beter kan. Op mijn s10+ vallen vaak teksten weg bij stories. Heel vervelend. Hopelijk passen de devs dat snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
kesj schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:24:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: scan je als je je toestel met 1 hand vasthoudt? Misschien dat je per ongeluk de randen van het scherm raakt terwijl je je duim wil scannen? Het scherm krijgt dan op meerdere plekken input.
Nee, sterker nog op het werk wil ik hem clandestien unlocken met mijn wijsvinger, dus met inlezen vd wijsvinger telefoon plat op het bureau en zonder dat ik hem aanraak de wijsvinger ingelezen op dezelfde manier waarop ik dit op het werk zou doen maar helaas. Ik zal wel rare klauwen hebben denk ik 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Duckvogel schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:34:
[...]

Nee, sterker nog op het werk wil ik hem clandestien unlocken met mijn wijsvinger, dus met inlezen vd wijsvinger telefoon plat op het bureau en zonder dat ik hem aanraak de wijsvinger ingelezen op dezelfde manier waarop ik dit op het werk zou doen maar helaas. Ik zal wel rare klauwen hebben denk ik 😓
Raar. Bij mij is de screensaver/sticker eraf en het gaat bijna altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16
Iemand anders ook problemen met de QR scanner van de S10+? Onder andere bij ING / DUO lukt het me niet om hem gescanned te krijgen. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Zijn er eigenlijk alle langere termijn ervaringen met glazen screenprotectors? Ik zie net hele dunne maar soms lange lijntjes op mijn scherm lopen, als ie uitstaat. Belachelijk eigenlijk, als ik kijk hoe zuinig ik ermee om ga. Dat plasticje na aankoop is er trouwens wel af. Dat kwam aan alle kanten los.

Hiervoor is er: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 06-04-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
kesj schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:31:
Zijn er eigenlijk alle langere termijn ervaringen met glazen screenprotectors? Ik zie net hele dunne maar soms lange lijntjes op mijn scherm lopen, als ie uitstaat. Belachelijk eigenlijk, als ik kijk hoe zuinig ik ermee om ga. Dat plasticje na aankoop is er trouwens wel af. Dat kwam aan alle kanten los.

[mbr] Hiervoor is er: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires[/]
Commentaar op moderatie mag hier, niet in het topic zelf svp.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 07-04-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

Topicstarter
En het is officieel, er is werkende root. :)

Zorian in "[Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's"

Kom vooral kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik koppelde vandaag mijn S10 aan mijn bluetooth boxen. Met mijn oneplus 5T geen enkel probleem, met de S10 valt de muziek steeds even uit, dan weer muziek, etc. Geen stabiel geluid of verbinding blijkbaar. Is dit nog steeds een algemeen Bluetooth probleem, ook na de software update?

Edit: lees net enkele reviews van Spotify. Meer mensen hebben er problemen met signaalproblemen via wifi of Bluetooth. Ook na software update Android in combinatie met een Samsung toestel. Zal vermoedelijk een app probleem zijn.....

Valt ook uit als ik muziek via YouTube afspeel.......dus toch een ander probleem

[ Voor 37% gewijzigd door machlo op 08-04-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 21:28
machlo schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:59:
Ik koppelde vandaag mijn S10 aan mijn bluetooth boxen. Met mijn oneplus 5T geen enkel probleem, met de S10 valt de muziek steeds even uit, dan weer muziek, etc. Geen stabiel geluid of verbinding blijkbaar. Is dit nog steeds een algemeen Bluetooth probleem, ook na de software update?
Hier geen problemen.
Niet met airpods, airbuds of met auto.
Boxen kan ik niet zeggen aangezien ik werk met sonos

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse13
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-02 11:05
Hier ook geen probleem met Bluetooth in twee auto's meteen verbinding en ook muziek streamen gaat probleemloos, ook m'n gear S2 geen uitval, zelfs beter bereik dan met de s8, ook streamen van muziek via wifi op de soundbar gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Wellicht een dingetje van Android, maar vandaag viel me op dat de screens van open apps die je te zien krijgt bij indrukken linkerknop, niet altijd dynamisch zijn. Zo gaf het screen van e-mail duidelijk aan "Geen e-mails" terwijl er wel degelijk 1 e-mail was.
Bijzonder?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZCeV870ATMA0GfmVz7dUE8Px/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5qSHaxqQoMJi3THnUWvU2QQy/thumb.jpg

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
wvexeltweakers schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:05:
Wellicht een dingetje van Android, maar vandaag viel me op dat de screens van open apps die je te zien krijgt bij indrukken linkerknop, niet altijd dynamisch zijn. Zo gaf het screen van e-mail duidelijk aan "Geen e-mails" terwijl er wel degelijk 1 e-mail was.
Bijzonder?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt helemaal ja. Je ziet daar grafisch de toestand / het beeld zoals dat was toen je dat scherm het laatst open had.

Als je die weer opent, dan verandert dat mee als je daarna op dezelfde manier ernaar kijkt. Op de achtergrond verandert het dus niet mee nee.

Wat de reden ervan is? Geen idee. Misschien verandert het ooit nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12
machlo schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:59:

Edit: lees net enkele reviews van Spotify. Meer mensen hebben er problemen met signaalproblemen via wifi of Bluetooth. Ook na software update Android in combinatie met een Samsung toestel. Zal vermoedelijk een app probleem zijn.....
Ik heb vrijdag de Galaxy Buds ontvangen van de actie en deze gekoppeld aan de S10. Afgelopen weekend wat geprobeerd, maar het geluid valt om de haverklap weg. Batterijen beide Buds 100%. Ik dacht even dat het aan Spotify lag maar het gebeurde na verloop van tijd ook bij Youtube video. Al met al geen goede ervaring, totaal niet bruikbaar zo. Heb de Buds nog niet met een ander device getest, dus ik weet niet of het aan de S10 of aan de Buds ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door d3vlin op 08-04-2019 08:08 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
Merk vaak dat in de ochtend eigenlijk binnen no time 10% van de batterij af is.. was om 07:20 wakker en nu is het 09:35 en staat op 89%, alleen 15 min google maps gebruikt naar een klant.. meerdere die dit ervaren of is dit normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Vegetto schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:35:
Merk vaak dat in de ochtend eigenlijk binnen no time 10% van de batterij af is.. was om 07:20 wakker en nu is het 09:35 en staat op 89%, alleen 15 min google maps gebruikt naar een klant.. meerdere die dit ervaren of is dit normaal gedrag.
Ja, ik heb dat ook wel een beetje. Ook rond 7u20 van de lader gehaald en ik sta nu op 92%. Ook 15 min wat twitter, instagram en updates gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
Cr1ptkeeper schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:41:
[...]

Ja, ik heb dat ook wel een beetje. Ook rond 7u20 van de lader gehaald en ik sta nu op 92%. Ook 15 min wat twitter, instagram en updates gedaan.
het lijkt ook wel of hij in het begin wat harder gaat, en dan verderop wat stabieler blijft .. heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Vegetto schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:42:
[...]

het lijkt ook wel of hij in het begin wat harder gaat, en dan verderop wat stabieler blijft .. heb jij dat ook?
Ja, ik ervaar het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
Sinds 8 uur van de lader hier op 92% nu, 2uur 23 om precies te zijn in standby en 23min scherm aan. Bij mijn Note 8 ging het veel sneller!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Devian schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 12:44:
[...]

Bij batterij/accu kijken... Waarschijnlijk staat de bespaarstand aan voor die apps.
Waar staat dat precies?
Volgens mij staat alles goed zo hoor....

En ik heb er nog steeds last van......
Jan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Aggressor schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:31:
[...]

Waar staat dat precies?

Instellingen --> apparaatonderhoud --> batterij --> in de lijst zoeken naar whatsapp en kijken of "App in sluimerstand" uit staat.

Kijk ook nog even onder "Energiestand" of "Aangepaste spaarstand" uitstaat.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Google maps kan veel vragen van de batterij zeker als deze aaneengeschakeld voor meer dan 5 minuten wordt gebruikt zonder de kaart te downloaden en door gebruik te maken van hoogste precisie in een gebied waar de signaal sterkte niet 100% is. Voor reizen zonder stroombron kan het helpen om de kaart van het gebied vooraf te downloaden. En misschien kan de locatiebepaling iets minder precies. De werkelijke capaciteit in de gaten houden met een app als AccuBattery of iets dergelijks kan je alert houden mocht er een sterke afname zijn die kan duiden op een slechte accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Aggressor schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:31:
[...]

Waar staat dat precies?

https://faq.whatsapp.com/...0887936/?category=5245260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Ik heb het ook met gmail ….. volgens mij alleen als wifi aanstaat …?
ga ik zo voor de zekerheid testen .. en wat hierboven staat ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Aggressor schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:40:
[...]

Ik heb het ook met gmail ….. volgens mij alleen als wifi aanstaat …?
ga ik zo voor de zekerheid testen .. en wat hierboven staat ook
Ik heb het op me werk ook met WIFI... Thuis niks aan de hand. Ligt aan de wifi/internet verbinding hier op werk.. Alles al gecontroleerd hangt een Ruckus AP van 1000 euro nieuw dus daar zal het vast niet aan liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Brandtair schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:34:
[...]

Google maps kan veel vragen van de batterij zeker als deze aaneengeschakeld voor meer dan 5 minuten wordt gebruikt zonder de kaart te downloaden en door gebruik te maken van hoogste precisie in een gebied waar de signaal sterkte niet 100% is. Voor reizen zonder stroombron kan het helpen om de kaart van het gebied vooraf te downloaden. En misschien kan de locatiebepaling iets minder precies. De werkelijke capaciteit in de gaten houden met een app als AccuBattery of iets dergelijks kan je alert houden mocht er een sterke afname zijn die kan duiden op een slechte accu.
Hey, dat snap ik denk :-) maar dat moet toch over zijn zodra je weer de app uitzet, of blijft dat doorgaan op de achtergrond? ik moet ff nog een kabeltje fixen voor in de auto usb c dan kan ik ff testen of dat helpt met de rest van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Vandaag met het mooie zonnetje al even buiten gezeten. Maar ik zie als ik mijn scherm op volle brightness heb staan, zie ik vol de optische vingerafdrukscanner zitten. Is dit gebruikelijk? Want vind het nog niet echt mooi staan als ik een witte achtergrond heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Rohit schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:42:
[...]

Ik heb het op me werk ook met WIFI... Thuis niks aan de hand. Ligt aan de wifi/internet verbinding hier op werk.. Alles al gecontroleerd hangt een Ruckus AP van 1000 euro nieuw dus daar zal het vast niet aan liggen..
heel erg apart.

Ik ben nu dingen met wifi aan het testen.
Echter ziet mijn telefoon ook geen 5ghz netwerken? alleen maar 2.4?

kan iemand dit bevestigingen? of moet ik wat speciaals doen?

-edit-

Mijn tablet ziet ook geen 5ghz netwerken?

[ Voor 83% gewijzigd door Aggressor op 08-04-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:32
Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik bij een full screen game (gamelauncher in of uitgeschakeld zelfde resultaat) de Telefoon app in een groter formaat?

Bij een full screen game is dit een klein groen mini streepje aan de bovenkant van het scherm.
Je kan er niet op klikken om de call op te nemen.
Je moet naar beneden swipen voor notifications en in de lijst de call opnemen.

Als je bvb Full screen youtube open hebt en er komt een call binnen krijg je een popup met opties om de call op te nemen of te weigeren.

Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie?
Vind op google niet iets directs terug hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:15
dotslasher schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:45:
Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik bij een full screen game (gamelauncher in of uitgeschakeld zelfde resultaat) de Telefoon app in een groter formaat?

Bij een full screen game is dit een klein groen mini streepje aan de bovenkant van het scherm.
Je kan er niet op klikken om de call op te nemen.
Je moet naar beneden swipen voor notifications en in de lijst de call opnemen.

Als je bvb Full screen youtube open hebt en er komt een call binnen krijg je een popup met opties om de call op te nemen of te weigeren.

Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie?
Vind op google niet iets directs terug hierover.
Telefoon> oproep-instellingen> ''oproepen weergeven in pop-ups'' uitschakelen.

Denk dat je dit bedoelt, dan krijg je gewoon een volledig scherm als er een call binnen komt.

Ik heb die popup optie wel aan staan, vind het juist irritant als ik met iets bezig ben en ineens een call mn hele scherm overneemt en ik moet wachten tot er is op gehangen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 08-04-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
Ambition88 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:49:
[...]

Telefoon> oproep-instellingen> ''oproepen weergeven in pop-ups'' uitschakelen.

Denk dat je dit bedoelt, dan krijg je gewoon een volledig scherm als er een call binnen komt.
Dat staat uit.

Ik bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bQDzk0q/Screenshot-20190408-125100-Clash-Royale.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
DutchLegendX schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:57:
Vandaag met het mooie zonnetje al even buiten gezeten. Maar ik zie als ik mijn scherm op volle brightness heb staan, zie ik vol de optische vingerafdrukscanner zitten. Is dit gebruikelijk? Want vind het nog niet echt mooi staan als ik een witte achtergrond heb..
ja dat is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:21
Afgelopen weekend was het mooi weer. Hier liep ik tegen het volgende aan:
In de zon is het scherm zeer slecht afleesbaar met een gepolariseerde zonnebril. Er zit een paarse gloed/waas over het hele scherm. Gek genoeg is dit duidelijker aanwezig in portret stand.
Na even zoeken kwam ik erachter dat dit door de meegeleverde screenprotector komt:
https://piunikaweb.com/20...nglasses-you-arent-alone/
en
https://forums.androidcen...portrait-orientation.html

Wel bijzonder dat er nog zoveel verschil in kan zitten, de s10 van mijn vrouw heeft hier nauwelijks last van..

Dus nu twijfelen of hij eraf gaat :|

[ Voor 9% gewijzigd door Bas81 op 08-04-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
Vegetto schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:48:
[...]

Hey, dat snap ik denk :-) maar dat moet toch over zijn zodra je weer de app uitzet, of blijft dat doorgaan op de achtergrond? ik moet ff nog een kabeltje fixen voor in de auto usb c dan kan ik ff testen of dat helpt met de rest van de batterij.
Ik weet niet precies hoe de Samsung omgaat met het draaiende houden van de software. Vandaar het advies om een app te installeren die de capaciteit en batterij gebruik weergeeft/bijhoudt. Is het een slechte accu dan merk je dat wss binnen een paar maanden. Is het software dan kan je het zien. Het kan overigens zijn dat het nu meer energie pakt omdat de software van de Samsung nog wat updates nodig heeft om echt efficient met andere apps te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
Bas81 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:48:
Afgelopen weekend was het mooi weer. Hier liep ik tegen het volgende aan:
In de zon is het scherm zeer slecht afleesbaar met een gepolariseerde zonnebril. Er zit een paarse gloed/waas over het hele scherm. Gek genoeg is dit duidelijker aanwezig in portret stand.
Na even zoeken kwam ik erachter dat dit door de meegeleverde screenprotector komt:
https://piunikaweb.com/20...nglasses-you-arent-alone/
en
https://forums.androidcen...portrait-orientation.html

Wel bijzonder dat er nog zoveel verschil in kan zitten, de s10 van mijn vrouw heeft hier nauwelijks last van..

Dus nu twijfelen of hij eraf gaat :|
Polariserende glazen en schermen gaan vaak slecht samen. Vandaar ook dat piloten met glass cockpit die niet dragen. Ben benieuwd of het verwijderen van de screen protector werkt voor elke hoek waarin het het scherm draait. Of dat het scherm ook een bepaalde hoek heeft waarin het sterk verkleurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Brandtair op 08-04-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Laatst online: 18-09 13:33
Heeft iemand gezien dat rechtsboven een lichtje/led aan/uit springt wanneer je met de camera bezig bent? Of ben ik een beetje laat hiermee :+
(kut kwaliteit video met m'n cubot uit vorige eeuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:22:
Heeft iemand gezien dat rechtsboven een lichtje/led aan/uit springt wanneer je met de camera bezig bent? Of ben ik een beetje laat hiermee :+
(kut kwaliteit video met m'n cubot uit vorige eeuw)

[YouTube: 8 april 2019]
yup oud nieuws haha!

Ook als je hem uit standby haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Laatst online: 18-09 13:33
Rohit schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:26:
[...]

yup oud nieuws haha!

Ook als je hem uit standby haalt.
Oh ok. Volgens mij zie ik het niet wanneer hij uit standby komt omdat het al wit gekleurd is bij mij :o
In ieder is mijn hoop op notificatie verlichting aldaar gestegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik heb gemerkt dat de Chrome browser erg haperend was in animaties.

Wisselen tussen tabs haperde vaak, snel scrollen op een website enz voelde echt aan dat je aan het browsen was met een toestel van 5 jaar oud.

Vervolgens heb ik alle updates van Chrome verwijderd en dit heeft het opgelost.
Echter als ik weer update na een nieuwe versie is het er weer.

Meerdere mensen op xda melden dit probleem.

Hebben jullie dit ook?

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bassbounce schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:09:
Ik heb gemerkt dat de Chrome browser erg haperend was in animaties.

Wisselen tussen tabs haperde vaak, snel scrollen op een website enz voelde echt aan dat je aan het browsen was met een toestel van 5 jaar oud.

Vervolgens heb ik alle updates van Chrome verwijderd en dit heeft het opgelost.
Echter als ik weer update na een nieuwe versie is het er weer.

Meerdere mensen op xda melden dit probleem.

Hebben jullie dit ook?
Is hier ook al vaker gemeld...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Ben zelf al best langere tijd redelijk fan van de Samsung-browser. ( op 1 Samsung browser, of 2 Brave )

Draait hier altijd soepel en vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Aggressor schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:23:
[...]

heel erg apart.

Ik ben nu dingen met wifi aan het testen.
Echter ziet mijn telefoon ook geen 5ghz netwerken? alleen maar 2.4?

kan iemand dit bevestigingen? of moet ik wat speciaals doen?

-edit-

Mijn tablet ziet ook geen 5ghz netwerken?
probeer is wat met de routerinstellingen. mijne staat op 5 GHz (802.11 ac/a/n) en ik kan via alles verbinden, dus ook mijn s10

Hier even een filmpje voor de mensen die problemen hebben met de meldingen die pas binnenkomen als je je scherm aanzet/de app opent of muziek via bluetooth die stopt (stap 3 in de video): YouTube: Meldingen correct krijgen S10

1. ik zet de meldingen aan voor een specifieke app
2. ik zorg dat de lijst met sluimerende apps leeg is
3. ik zet de energiestand op geoptimaliseerd

als je nu je toestel opnieuw opstart zou alles naar behoren moeten werken.

[ Voor 33% gewijzigd door giovanni2903 op 08-04-2019 23:35 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Cr1ptkeeper schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:37:
Ben bezig iets aan het testen.
Sinds ik de S10 heb ben ik niet tevreden over de batterijduur. Als ik op mijn werk zit heeft de telefoon warm en als ik thuis zit niet.

Heb nu gisterenavond de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en bij het instellen niet gekozen voor het terugzetten van een backup maar als nieuwe telefoon ingesteld.
Ook nog niet alle apps terug gezet, zal dit geleidelijk aan doen. Eens kijken of het nu beter gaat.
Voorlopig voelt de telefoon nog niet warm aan...
Eventjes mijzelf quoten... :-)

Test afgelopen. Daarvoor had ik met licht gebruik op het einde van de dag tussen 15% en 20% over en gisteren stond ik met hetzelfde gebruik op 53%. Dus wel een hele verbetering voor mij. Het toestel heeft ook niet meer warm op 't werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Vraagje ik lees dat het op een S10 onmogelijk zou zijn de Facebook app te verwijderen. Alleen 'uitschakelen' zou mogelijk zijn. Klopt dat? Dat zou ik wel vervelend vinden maar het zou kunnen dat het niet NL geldt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 12:48
ErikRo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:16:
Vraagje ik lees dat het op een S10 onmogelijk zou zijn de Facebook app te verwijderen. Alleen 'uitschakelen' zou mogelijk zijn. Klopt dat? Dat zou ik wel vervelend vinden maar het zou kunnen dat het niet NL geldt.
Ik kan bevestigen dat je hem alleen kunt uitschakelen, echter kun je wel via de adb shell de apps verwijderen, zie:

https://www.reddit.com/r/...all_facebook_on_your_new/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelidee
  • Niet online
ErikRo schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:16:
Uit het forum:

Voor de mensen die Fb, LinkedIn, OneDrive , Office willen verwijderen via ADB

pm uninstall --user 0 com.facebook.services
pm uninstall --user 0 com.facebook.katana
pm uninstall --user 0 com.facebook.system
pm uninstall --user 0 com.facebook.appmanager
pm uninstall --user 0 com.microsoft.office.officehubrow
pm uninstall --user 0 com.microsoft.skydrive
pm uninstall --user 0 com.linkedin.android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Souf
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
ik vermoed dat mn s10 na de update weer niet in deep sleep gaat? CpuZ bevestigt dit:

Afgelopen nacht:

442 MHz 66%
Deep sleep 3 %

Anderen ook met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 20:19
Souf schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:29:
ik vermoed dat mn s10 na de update weer niet in deep sleep gaat? CpuZ bevestigt dit:

Afgelopen nacht:

442 MHz 66%
Deep sleep 3 %

Anderen ook met hetzelfde probleem?
Blijkbaar heeft CPU-Z een update gehad, en ik kan nu niet meer zien hoeveel Deep Sleep de telefoon heeft gehad?

Ik merk iig niks aan de batterijduur, dus denk dat het wel mee valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
giovanni2903 schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:17:
[...]

probeer is wat met de routerinstellingen. mijne staat op 5 GHz (802.11 ac/a/n) en ik kan via alles verbinden, dus ook mijn s10

Hier even een filmpje voor de mensen die problemen hebben met de meldingen die pas binnenkomen als je je scherm aanzet/de app opent of muziek via bluetooth die stopt (stap 3 in de video): YouTube: Meldingen correct krijgen S10

1. ik zet de meldingen aan voor een specifieke app
2. ik zorg dat de lijst met sluimerende apps leeg is
3. ik zet de energiestand op geoptimaliseerd

als je nu je toestel opnieuw opstart zou alles naar behoren moeten werken.
de 5ghz in de router is gewoon heel slecht…
Ik heb van alles getest en ik kom er niet uit.

(als ik bv de telefoon 20minuten niet gebruikt hebt .)

Als daarna whatsappjes/mailtjes binnen krijg .. dan komen ze niet binnen
pas bij het openen van de app …

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 09-04-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
Aggressor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:03:
[...]

de 5ghz in de router is gewoon heel slecht…
Ik heb van alles getest en ik kom er niet uit.

(als ik bv de telefoon 20minuten niet gebruikt hebt .)

Als daarna whatsappjes/mailtjes binnen krijg .. dan komen ze niet binnen
pas bij het openen van de app …
Misschien heeft u het al geprobeerd maar helpt het als u het kanaal dat de router voor 5 Ghz gebruikt aanpast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Brandtair schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:26:
[...]

Misschien heeft u het al geprobeerd maar helpt het als u het kanaal dat de router voor 5 Ghz gebruikt aanpast?
het is puur alleen op wifi

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 11-04-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:48
DutchLegendX schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:57:
Lijkt me niet normaal. Ik zie hier in ieder geval geen vingerafdruk (buiten op momenten dat ie daadwerkelijk getoond zou moeten worden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 14:35
ik zie hem ook totaal niet zitten. Niet in de zon en ook niet op max brightness en ook niet in combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
chimera2 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:32:
ik zie hem ook totaal niet zitten. Niet in de zon en ook niet op max brightness en ook niet in combinatie
Hier een voorbeeld van mij; https://ibb.co/pvqwPq4

Denk dat dit wel genoeg zegt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
DutchLegendX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:18:
[...]

ik heb er meereder fotos van gezien op google. Of het normaal is weet ik dan niet maar je bent zeker niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Ik heb een vraag over het gebruik van de dual-sim in de S10.

Bij Vodafone heb ik een zakelijk abonnement lopen. Daarnaast heb ik privé nog een T-Mobile abonnement. Beide simkaarten heb ik als dual sim in mijn telefoon. Nu wil ik het zo instellen dat mijn oproepen doordeweeks automatisch worden geforward van privé naar werk en andersom.

De S10 biedt mij daartoe de mogelijkheid via de instelling 'SIM-kaartbeheer'. Hierin heb ik ingesteld dat 'Dubbele SIM' altijd aanstaat. Beide nummers forwarden gesprekken naar elkaar als 1 van de simkaarten niet bereikbaar is. Dus doordeweeks gaat het goed.

In het weekend wil ik echter mijn werk-simkaart uitschakelen. Dan ben ik niet bereikbaar. Als ik mijn werk-sim via SIM-Kaartbeheer uitschakel dan worden echter toch nog steeds alle oproepen geforward naar mijn privénummer. En ben ik dus in het weekend nog gewoon bereikbaar.

Hoe kan ik dit oplossen? Doordeweeks moeten ze dus wél naar elkaar forwarden, in het weekend moet SIM2 uitgeschakeld kunnen worden en dan níet forwarden naar mijn privenummer.

Wat ik nu doe is steeds handmatig het forwarden uitzetten in SIM-Kaartbeheer (duurt een paar minuten..), werk-SIM uitzetten. Dan aan het eind van het weekend sim weer aan, forwarden weer aanzetten (duurt een paar minuten), en dan opnieuw de voorkeuren instellen voor welke sim ik wil gebruiken voor bellen/sms/data. Dat is een vrij omslachtige procedure. Helemaal omdat het aan/uitzetten van het forwarden nogal eens mislukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Skv op 09-04-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
Ik heb sinds een paar dagen als ik mijn camera open in whatsapp alleen de selfie camera kan gebruiken en niet de camera op de achterkant, als ik die selecteer zegt mijn telefoon dat ik me telefoon opnieuw moet opstarten. Heb dit nu al 2 maal gedaan maar het werkt nog steeds niet.

Ligt dit aan whatsapp of is er iets mis met mijn galaxy s10 +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Inhumanous schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:31:
Ik heb sinds een paar dagen als ik mijn camera open in whatsapp alleen de selfie camera kan gebruiken en niet de camera op de achterkant, als ik die selecteer zegt mijn telefoon dat ik me telefoon opnieuw moet opstarten. Heb dit nu al 2 maal gedaan maar het werkt nog steeds niet.

Ligt dit aan whatsapp of is er iets mis met mijn galaxy s10 +?
Werkt de camera op de achterkant wel als je de normale camera app gebruikt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
Hahn schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:42:
[...]

Werkt de camera op de achterkant wel als je de normale camera app gebruikt?
Dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Churyumov
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 13:50
[...]

Zag het eerder ook al eens voorbij komen op reddit, en was me bij mijn phone nooit opgevallen. Maar heb het net even getest in de zon ( lekker weer! ), en zie bij mij idd de sensor ook zitten. Ben bang dat sinds ik het nu weet het me sneller gaat opvallen bij zonlicht :D

Maar ben benieuwd of dit bij alle s10 phones zo is. Het lijkt me van wel toch eigenlijk ? Of er zouden verschillende screens uit meerdere fabrieken rond moeten gaan met verschillende eigenschappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Aggressor schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:31:
[...]

Met 3g 4g heb ik het ook...
Dus dan maakt het weinig uit denk ik
Bekijk even mijn filmpje. Voor 3g/4g zou het iig moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
giovanni2903 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:04:
[...]

Bekijk even mijn filmpje. Voor 3g/4g zou het iig moeten werken
Heb ik bekeken...alles staat zoals in je filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
Churyumov schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:21:
[...]

Zag het eerder ook al eens voorbij komen op reddit, en was me bij mijn phone nooit opgevallen. Maar heb het net even getest in de zon ( lekker weer! ), en zie bij mij idd de sensor ook zitten. Ben bang dat sinds ik het nu weet het me sneller gaat opvallen bij zonlicht :D

Maar ben benieuwd of dit bij alle s10 phones zo is. Het lijkt me van wel toch eigenlijk ? Of er zouden verschillende screens uit meerdere fabrieken rond moeten gaan met verschillende eigenschappen ?
Net getest en ik zie hem ook, maar enkel in zonlicht en met een lichte achtergrond. Je moet wel heel goed kijken en je ziet hem bij mij minder goed als dan dat je op de afbeelding van @DutchLegendX ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Churyumov schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:21:
[...]

Ja, als je hem één keer ziet blijft die opvallen! Ik had Samsung nog even gevraagd maar die zeiden dat dit (helaas) volkomen normaal is.

Vind het alleen wel vreemd dat sommige mensen er minder hinder van ondervinden. En op jou vraag van verschillende oled units lijkt mij in ieder geval niet. (Ergens gelezen, geen bron op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 20:19
postvoordennis schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:24:
[...]

Net getest en ik zie hem ook, maar enkel in zonlicht en met een lichte achtergrond. Je moet wel heel goed kijken en je ziet hem bij mij minder goed als dan dat je op de afbeelding van @DutchLegendX ziet.
Ik zie hem ook prima zitten, maar alleen als ik er specifiek naar op zoek ga. Ik heb er geen last van iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Ik stond wel even raar te kijken toen ik in de volle zon m'n scherm aan het poetsen was en ineens een grote vierkante vlek zag. M'n scherm was gewoon uit dus als je hem dan in een bepaalde hoek draait zie je hem zitten.

Ik ervaar het als niet hinderlijk omdat je het niet zo vaak ziet. Wellicht kom ik daarop terug als het hartje zomer is.

Maar poh, wat een mooi scherm is het ook zeg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Ik heb nu toch wel erg vaak dat hij overschakelt van wifi naar 4g omdat wifi mogelijk geen internet heeft. Het is alleen thuis op mijn Apple airport. Elk ander device (ook non-Apple), werkt gewoon probleemloos. Snap het niet zo goed. Heb mijn airport al gereset en alle instellingen nagelopen, maar blijf het houden. Zit er ook maar 3 meter vandaan. S10+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
kesj schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:27:
Ik heb nu toch wel erg vaak dat hij overschakelt van wifi naar 4g omdat wifi mogelijk geen internet heeft. Het is alleen thuis op mijn Apple airport. Elk ander device (ook non-Apple), werkt gewoon probleemloos. Snap het niet zo goed. Heb mijn airport al gereset en alle instellingen nagelopen, maar blijf het houden. Zit er ook maar 3 meter vandaan. S10+.
Mijn S10+ valt ook regelmatig van de Wifi af terwijl mijn S8+ dat nooit deed, zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
[...]

Je mag toch echt wel meer verwachten van zo een duur product. In ieder geval hadden er kleine lettertjes bij de productbeschrijving moeten staan dat dit mogelijk is. Het scherm is toch wel een van de belangrijkste onderdelen waar Samsung normaal de beste is en hiermee wordt de waarde in mijn ogen toch sterk negatief beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

WiFi/cel zijn niet zo heel sterk imho. De s9 hangt met Vodafone op 4g, ik met voda op h+. S9 blijft veel langer een werkbare wifi verbinding houden naarmate je verder van je access point af bent.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman6
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik heb de S10 nu ook een dikke maand en ik had hiervoor een Iphone 7.

Het eerste probleem dat ik ermee had was via bluetooth muziek luisteren in de auto. Wanneer er een redelijk korte periode was tussen uitschakelen van de radio en weer inschakelen wilde de telefoon alleen nog maar toegang tot contacten delen. De rest werd uitgeschakeld en kon ik ook niet handmatig inschakelen. Na wat Googlen heb ik dit opgelost door de dubbele audio instelling aan te zetten (geavanceerd bij bluetooth). Dit werkt nu prima, maar spotify heeft de laatste tijd weer vaker dat hij niet registreerd dat hij verbonden is waardoor hij niet automatisch gaat afspelen (bij het openen van de app gaat hij wel direct afspelen). Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Met 2 SIM kaarten op roaming en geen WIFI kom ik met ongeveer 50% a 60% 9 uur verder (FHD+). 's Nachts verbruikt de telefoon ongeveer 9%, ik heb een bixby routine (die ik handmatig aan moet zetten) die 's nachts batterij zou moeten besparen (Niet storen aan, bluetooth uit, NFC uit, Dolby uit en automatisch synchronineren uit). Hier merk ik alleen geen verschil van.

Met echt zwaar gebruik (Waze, flitsmeister en spotify draaiend op de Duitse snelweg (dus slecht bereik en roaming)) laad de telefoon nogsteeds draadloos op in de auto (dit is dus niet snelladen) en heb nog niet gemerkt dat hij oververhit raakt (ook niet na 5 uur op de weg).

Met het scherm in landscape mode inderdaad ook gemerkt dat het scherm verkleurd met de polariserende zonnebril. Het is merkbaar, maar niet zo dat je niks meer kan zien.

Gisteren de Buds ontvangen, vanavond maar eens kijken hoe die zijn. Ben benieuwd.

Tot nu toe vind ik IOS nog wel beter dan Android, heb toch met enige regelmaat dat een app crashed of andere eigenaardigheden. Ook zijn veel instellingen lastiger te vinden en moest ik te veel instellen voor de meldingen. Het heeft ook wel voordelen, heb de bixby knop zo ingesteld dat ik er 3 verschillende dingen mee kan doen bijvoorbeeld. Customizen kan zeker beter met Android, maar ik gebruik het alleen omdat het kan en niet omdat ik het perse wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 21:28
Carman6 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:45:
Tot nu toe vind ik IOS nog wel beter dan Android, heb toch met enige regelmaat dat een app crashed of andere eigenaardigheden. Ook zijn veel instellingen lastiger te vinden en moest ik te veel instellen voor de meldingen. Het heeft ook wel voordelen, heb de bixby knop zo ingesteld dat ik er 3 verschillende dingen mee kan doen bijvoorbeeld. Customizen kan zeker beter met Android, maar ik gebruik het alleen omdat het kan en niet omdat ik het perse wil hebben.
Dat is ook een voordeel of nadeel van android.
Je kan veel customizen maar veel apps zijn soms ook niet van hoog niveau waardoor ze crashen.
Dit probleem heb je minder met IOS, eigenlijk weinig in te stellen.
Always on Edge bv, werkte heel goed tot 2 dagen geleden. Continue problemen ermee, na de laatste update is het weer goed.
Met bluetooth heb ik nog geen enkel probleem ondervonden.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
Heb het gevonden. Tijdens een spel kan je ook de Game Launcher settings aanpassen.
Waaronder 1 zeer ver verstopte instelling: "Oproepen en meldingen" -> "Geminimaliseerde bellermeldingen" (deze opties vind je enkel terug via het spel en dan game launcher settings en niet via de opties in gamelauncher voor je het spel start.

Deze stond bij default aan en was actief zelfs zonder dat Game Launcher actief was (stond uitgeschakeld bij mij).

Vond het wel raar dat GameLauncher niet ingeschakeld was en dat ik het spel rechtstreeks startte, deze instellingen dus wel overgenomen werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Onlangs overgestapt van een iphone 6 naar een samsung s10.

Tot nu toe erg enthausiast, mooi speeltje :)
Enige waar ik momenteel tegen aanloop is is dat scherm niet oplicht zodra ik een whatsapp bericht binnen krijg?

Iets wat bij de iphone wel altijd van toepassing is/was. Weet iemand waar ik dit kan aanzetten en/of kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Daannh schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:24:

Enige waar ik momenteel tegen aanloop is is dat scherm niet oplicht zodra ik een whatsapp bericht binnen krijg?

Iets wat bij de iphone wel altijd van toepassing is/was. Weet iemand waar ik dit kan aanzetten en/of kan instellen?
In Lightning Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Nee helaas niet, althans mij niet gelukt. Krijg alleen lighting edge zodra ik bij whatsapp 'pop-up melding' aanzet. Echter krijg je dan nog steeds geen opgelicht scherm - enkel de randen welke een kleur geven.

Zou graag zien dat het scherm 'aan gaat' zodra er een whatsapp bericht binnen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Daannh schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:24:

Hiermee:

https://play.google.com/s...de.nullgrad.glimpse&hl=nl

Ik ben juist heel blij dat mijn scherm niet bij elke appje oplicht.. Scheelt zeer veel batterij...

[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 10-04-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik weet niet of het al is gevraagd (nieuw hier en geen tijd om hele ding door te zoeken)
Maar hebben jullie ook dat als je lekker aan het typen bent dat je door die curved edge steeds met de muis van je hand het symbolen icoontje links onderin het toetsenbord activeert? Ik heb het apparaat nog geen halve dag en ik irriteer me er nu al mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Xaphei schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:12:
Ik weet niet of het al is gevraagd (nieuw hier en geen tijd om hele ding door te zoeken)
Maar hebben jullie ook dat als je lekker aan het typen bent dat je door die curved edge steeds met de muis van je hand het symbolen icoontje links onderin het toetsenbord activeert? Ik heb het apparaat nog geen halve dag en ik irriteer me er nu al mateloos aan.
Nog nooit gehad nee. Misschien helpt een case met wat meer ruimte maken tussen je hand en het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
Skv schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:16:
[...]

Nog nooit gehad nee. Misschien helpt een case met wat meer ruimte maken tussen je hand en het scherm?
Ik was sowieso van plan om er vanavond nog 1 te kopen bij de media markt. Ik zag er 1 waar je ook je pasjes in kan doen, had ik ook met mijn vorige tel.
Ik hoop dat dit het probleem oplost want ik ben het spuugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Xaphei schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:12:
Ik merkte de eerste paar dagen inderdaad dat ik veel "fouten" maakte bij het typen. Of tijdens het 1 hand scrollen begon de website opeens raar te doen, bleek ook dat de muis van mijn hand het scherm aanraakte.
Heb nu een spigen liquid air case en gelukkig geen last meer van dat soort problemen.
Ben eigenlijk meer een fan van een plat scherm met minimalistische randen zoals de s10e of de lg v30 die ik hiervoor had.

[ Voor 16% gewijzigd door Valinor op 10-04-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
D2FValinor schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:28:
[...]

Ik merkte de eerste paar dagen inderdaad dat ik veel "fouten" maakte bij het typen. Of tijdens het 1 hand scrollen begon de website opeens raar te doen, bleek ook dat de muis van mijn hand het scherm aanraakte.
Heb nu een spigen liquid air case en gelukkig geen last meer van dat soort problemen.
Ben eigenlijk meer een fan van een plat scherm met minimalistische randen zoals de s10e of de lg v30 die ik hiervoor had.
Klopt, je drukt ook vrij snel zomaar een linkje aan tijdens het scrollen, best lastig af en toe.
Fijn dat zo'n case wat uitkomst biedt. Ik mag hopen dat het hoesje zal helpen anders moet ik mezelf een andere manier van vasthouden aanleren 8)7

Ben verder wel tevreden met deze tel. Prachtige foto's ook trouwens, sta echt versteld!
Nog wel even wennen aan alles, en lijkt wel of elke nieuwere tel steeds meer instellingen wilt. Overal aanmelden en verriferen en what not.
Ik kom van een Galaxy a5 2015 die ik van iemand over heb genomen. Erg fijn ding geweest maar is echt zo traag geworden, het werd tijd voor iets nieuws. Voor het eerst een gloednieuwe smartphone gekocht dus ook voor het eerst het allernieuwste model, so shiny!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Xaphei schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:18:
[...]

Ik was sowieso van plan om er vanavond nog 1 te kopen bij de media markt. Ik zag er 1 waar je ook je pasjes in kan doen, had ik ook met mijn vorige tel.
Ik hoop dat dit het probleem oplost want ik ben het spuugzat.
Er zijn ergere dingen, niet zo snel de moed opgeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
pappaleone schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:39:
[...]

Er zijn ergere dingen, niet zo snel de moed opgeven. ;)
True, true. Ik moet even schakelen. Zal vast wel nog iets ergers vinden huehue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 22:43
@Xaphei
Met een hoesje lukt het zeker maar ook zonder hoesje hoef je niet direct problemen te hebben. Het is ook kwestie van gewenning hoe je hem vasthoudt. Ik ben het edge scherm al jaren gewend en heb er geen problemen mee en heb er alleen een minimalistisch hoesje omheen puur voor de grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Laatst online: 02:08
Xaphei schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:48:
[...]

True, true. Ik moet even schakelen. Zal vast wel nog iets ergers vinden huehue
Spigen Liquid Air case heeft dit bij mij verholpen. Kost maar 15 eu en gaat niet ten koste van je design. Daarna geen last meer van gehad om perongeluk op een knop te drukken vanwege de edge.

Anyway, ik vind het alleen jammer dat de camera op donkere plekken best slechte foto' s maakt. Heb gehoord dat samsung met een update komt voor de night mode. Mag van mij wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
Garret1410 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:20:
@Xaphei
Met een hoesje lukt het zeker maar ook zonder hoesje hoef je niet direct problemen te hebben. Het is ook kwestie van gewenning hoe je hem vasthoudt. Ik ben het edge scherm al jaren gewend en heb er geen problemen mee en heb er alleen een minimalistisch hoesje omheen puur voor de grip.
Klopt ook wel een beetje. Ik probeer hem ook anders vast te houden tijdens het typen.

Hebben jullie ook dat het scherm aan gaat als je hem oppakt? Enig idee hoe dat uitgeschakeld kan worden? Lijkt me niet echt handig in je broekzak.

Ik vind het nog wel mee vallen hoe slecht de belichting is in het donker met foto's. Misschien heb ik nog genoeg licht of zo. Ben er niet ontevreden over maar ervaring zegt mij dat dit na een tijdje toch slechter wordt. Dat heb ik tot nu toe met alle telefoons gehad. Ik ben benieuwd. Hoop het niet natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Xaphei op 10-04-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Xaphei schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:17:
[...]

Klopt ook wel een beetje. Ik probeer hem ook anders vast te houden tijdens het typen.

Hebben jullie ook dat het scherm aan gaat als je hem oppakt? Enig idee hoe dat uitgeschakeld kan worden? Lijkt me niet echt handig in je broekzak.

Ik vind het nog wel mee vallen hoe slecht de belichting is in het donker met foto's. Misschien heb ik nog genoeg licht of zo. Ben er niet ontevreden over maar ervaring zegt mij dat dit na een tijdje toch slechter wordt. Dat heb ik tot nu toe met alle telefoons gehad. Ik ben benieuwd. Hoop het niet natuurlijk.
instellingen > geavanceerde functies >bewegingen en gebaren > optillen om te activeren, schuifje naar links (zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphei
giovanni2903 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:56:
[...]

instellingen > geavanceerde functies >bewegingen en gebaren > optillen om te activeren, schuifje naar links (zwart)
Thanks! Wist niet precies waar ik moest zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Xaphei schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:25:
[...]

Thanks! Wist niet precies waar ik moest zoeken.
het zit inderdaad goed verstopt, maar je kunt heel handig in de instellingen zoeken door alleen een woord in te typen. in dit geval "optillen". handig voor de volgende keer als je iets zoekt :)

Pagina: 1 ... 30 ... 75 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support