Helaas.. ik heb alle resoluties geprobeerd, voor- en achterkant, maar bij geen enkele resolutie kan ik m inschakelen..Garret1410 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:05:
[...]
Eerst video resolutie instellen op 1080p (30fps) Dan kun je het inschakelen.
Verwijderd
Voor en achter moeten gelijk zijn qua setting, dan zou het moeten lukken ?Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:33:
[...]
Helaas.. ik heb alle resoluties geprobeerd, voor- en achterkant, maar bij geen enkele resolutie kan ik m inschakelen..
Verwijderd
Thanks maar dat wist ikgiovanni2903 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:43:
[...]
ja, instellingen > gavanceerde opties >boxby-toets > twee keer drukken om bixby te openen en daaronder instellen wat je wil (als je dus 1x op de knop drukt)
Denk dat je daar nog BxActions voor nodig hebt.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Thanks maar dat wist ikik weet gewoon niet hoe ik hem daar in dat menu op de power button kan mappen, die staat er niet tussen
De batterij begint me toch tegen te vallen aan de S10. Ik heb geen exacte cijfers, maar voor mijn gevoel ging de S7 veel langer mee, vooral aan het begin. De batterij gaat bijna even snel leeg als mijn S7 nu die ik al bijna 3 jaar heb. Ik begin toch te twijfelen om hem weer weg te doen, en te wachten op de One Plus 7 o.i.d. ik heb overigens geen ervaring met de Galaxy 8 & 9 serie.
Als workaround kan je hier een zelf gegeven commando invoeren.Zorian schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:57:
[...]
Denk dat je daar nog BxActions voor nodig hebt.
"screen off" werkt voor mij.
Gewone S10 gebruiker hier... Deze morgen 9% batterij verloren in 2 uur met ongeveer 5 minuten screen on time.
Hopelijk toch wat beter na meer herlaad beurten.
Hopelijk toch wat beter na meer herlaad beurten.
Ik lees hier ook mee....en na alles wat ik gelezen heb.......wacht ik de One Plus 7 af.......Linkje3 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:02:
De batterij begint me toch tegen te vallen aan de S10. Ik heb geen exacte cijfers, maar voor mijn gevoel ging de S7 veel langer mee, vooral aan het begin. De batterij gaat bijna even snel leeg als mijn S7 nu die ik al bijna 3 jaar heb. Ik begin toch te twijfelen om hem weer weg te doen, en te wachten op de One Plus 7 o.i.d. ik heb overigens geen ervaring met de Galaxy 8 & 9 serie.
Ik heb hem online gekocht... Ik stuur hem terug binnen de 14 dagen...henklbr schreef op maandag 11 maart 2019 @ 04:33:
[...]
Waarom ga je dan gewoon niet terug, met je toestel van €1500, naar waar je hem gekocht hebt?
Ik heb ook geen zin dat dat die weer opgestuurd wordt en zoveel dagen kwijt bent...
Bizar dat de batterijduur zoveel verschilt per persoon/telefoon. Bij mij nu ook in drie uurtjes (bij vrijwel geen gebruik) 10% eraf. Hoop dat dit nog verbetert...
De batterij laat mij nu ook twijfelen om hem te houden. (gewone S10)
Eerste nacht 4% eraf wat heel netjes is.
Derde nacht 14% eraf in 8 uurtjes standby
(drain?)
In het gebruik verschilt het bij mij ook nagenoeg niets met mijn 2,5 jaar oude S7 edge.
En wat meerdere hier ook al aangeven na het opladen gaan de eerste 10% echt razendsnel.
Ik wacht deze week nog even af...
tip:
Ik vond nog wel de tip ergens op internet om de `aangepaste spaarstand` aan te zetten. Deze staat standaard uit. Dit is de stand die je gebruikspatroon leert en zo energie bespaard.
Te vinden onder apparaatonderhoud -> batterij -> energiestand -> aangepaste spaarstand.
Eerste nacht 4% eraf wat heel netjes is.
Derde nacht 14% eraf in 8 uurtjes standby
In het gebruik verschilt het bij mij ook nagenoeg niets met mijn 2,5 jaar oude S7 edge.
En wat meerdere hier ook al aangeven na het opladen gaan de eerste 10% echt razendsnel.
Ik wacht deze week nog even af...
tip:
Ik vond nog wel de tip ergens op internet om de `aangepaste spaarstand` aan te zetten. Deze staat standaard uit. Dit is de stand die je gebruikspatroon leert en zo energie bespaard.
Te vinden onder apparaatonderhoud -> batterij -> energiestand -> aangepaste spaarstand.
Welke resolutie gebruiken jullie?
Bij mij staat die op de hoogste, kan die eventueel nog aanpassen om te zien of dit helpt met de batterijduur.
Bij mij staat die op de hoogste, kan die eventueel nog aanpassen om te zien of dit helpt met de batterijduur.
Ik gebruik gewoon de maximale resolutie (S10+), als ik hem op de middelste zet dan zie ik gewoon dat hij niet op de native resolutie staat. En ik zou uit principe niet de resolutie gaan verlagen voor iets meer batterij duur, haal gewoon 8 uur SOT met 1440x3040Cr1ptkeeper schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:33:
Wqhd, 80%+ helderheid autoCr1ptkeeper schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:33:
Met zo'n telefoon is het gewoon zonde om de helderheid en resolutie terug te schroeven.
1e dag ging mijn batterij vrij vlot leeg. Daarna package disabler gekocht en alle onnodige troep uitgeschakeld.
Wifi bt scanning uitgeschakeld. Wifi scanning ook in ontwikkelaarsopties uitgeschakeld.
Alle apps doorlopen en bepaalde apps in sluimerstand geplaatst of "achtergrondgebruik" beperken.
Nu een super batterijduur!
Wacht gewoon even af, hoe kun je nu al oordelen terwijl het toestel paar dagen oud is?????Linkje3 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:02:

Hoogste. Vond het panel op 1080p niet mooi.Cr1ptkeeper schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:33:
Verder gewoon automatische helderheid.
Doe verder niets aan batterij optimalisatie een smartphone moet gewoon werken zonder poespas. Geen zin om de helft uit te schakelen ofzo.
Toestel zit nu op 83%, niet echt onder de indruk maar met het gebruik vanmorgen ook niet heel slecht.
Waar kan ik die grafiek zien welke zo nu en dan gepost wordt?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Gisteren heel wat apps via adb verwijderd. Alle instellingen even getweakt en ben nu helemaal happy. Wat een vet toestel. Werkt ook heerlijk.
Ik kan weer 3 jaar vooruit.
Ik kan weer 3 jaar vooruit.
Device care > BatteryDonstil schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Waar kan ik die grafiek zien welke zo nu en dan gepost wordt?
met wifi bluetooth scanning bedoel je dat ze niet meer automatisch verbinding maken als ze binnen je netwerk komen?Adel_F16 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Wifi bt scanning uitgeschakeld. Wifi scanning ook in ontwikkelaarsopties uitgeschakeld.
Alle apps doorlopen en bepaalde apps in sluimerstand geplaatst of "achtergrondgebruik" beperken.
Nu een super batterijduur!
Wifi scanning in de ontwikkelaarsopties kan ik niet zo snel vinden. kan je even een hint geven?
Die LED Blinker Pro is wel een goede app zeg. Kost een beetje geld maar dan heb ik wel een van de belangrijkste missende features opgelost
Verwijderd
Bij mij is het erger hoor. Ik heb een s10 en zit op de 14 uur standy met 3 4 uur sot.... WTF.Speedbok schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:17:
Volgens mij is er wat mis met mijn batterij, als ik het zo vergelijk met de anderen hier...
Hij gaat namelijk max 24u mee met 3u SOT en dan heb ik de helderheid op iets van 20% en een zwart thema. En ik gebruik hem alleen om af en toen fb etc te checken dus niet eens serieus werk.
Nee sorry, bedoelde wifi-bluetooth scanning voor verbeterde locatie en wifi spaarstand (leert gebruikspatronen) in ontwikkelaarsopties.frank.. schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:04:
[...]
met wifi bluetooth scanning bedoel je dat ze niet meer automatisch verbinding maken als ze binnen je netwerk komen?
Wifi scanning in de ontwikkelaarsopties kan ik niet zo snel vinden. kan je even een hint geven?
Als ik mijn wifi aanzet maakt hij alsnog meteen verbinding
Thnx.
Ik heb al 3 uur SOT zie ik. Met 78% dus eigenlijk niet zo middelmatig als ik dacht.
Bedoel je dat je die knop wilt gebruiken als een knop waar je het scherm mee uitzet.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Thanks maar dat wist ikik weet gewoon niet hoe ik hem daar in dat menu op de power button kan mappen, die staat er niet tussen
Dat kan.
Gewoon de optie say what you are looking for aanklikken.
Vervolgens screen Off roepen. En hopsasa je kan dat dan koppelen aan de knop.
Dus de camera rand dient als notificatie led?Batsu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:11:
Die LED Blinker Pro is wel een goede app zeg. Kost een beetje geld maar dan heb ik wel een van de belangrijkste missende features opgelost
Verschillende kleuren is dat ook mogelijk.

Nee, de app gebruikt een stukje scherm als LED, je kan kiezen uit locatie, grootte en kleuren voor verschillende apps..Bandago 2804 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:24:
[...]
Dus de camera rand dient als notificatie led?
Verschillende kleuren is dat ook mogelijk.
Heel handig. Of er een risico is van inbranden weet ik niet, vandaar dat ik de intensiteit van notificatie heel laag heb gezet, maar genoeg om het te zien.
Thanks!Adel_F16 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:16:
[...]
Nee sorry, bedoelde wifi-bluetooth scanning voor verbeterde locatie en wifi spaarstand (leert gebruikspatronen) in ontwikkelaarsopties.
Als ik mijn wifi aanzet maakt hij alsnog meteen verbinding
had deze opties zelf al in het begin uitgezet kennelijk

Dan zou dat met de aod ook zo moeten zijn?Batsu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:25:
[...]
Nee, de app gebruikt een stukje scherm als LED, je kan kiezen uit locatie, grootte en kleuren voor verschillende apps..
Heel handig. Of er een risico is van inbranden weet ik niet, vandaar dat ik de intensiteit van notificatie heel laag heb gezet, maar genoeg om het te zien.
Super dat je dit zo kunt oplossen.Batsu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:25:
[...]
Nee, de app gebruikt een stukje scherm als LED, je kan kiezen uit locatie, grootte en kleuren voor verschillende apps..
YouTube: LED Blinker Notifications 6.0 (English Video)
Oja true. Zou in principe met die app geval ook moeten lukken (technisch gezien).
Aangaande de niet ontvangen bevestigings emails van Samsung.
Ik heb net deze reactie gehad:
Door de drukte is er een vertraging in de verwerking ontstaan, waardoor de bevestigingsmails uitblijven. Ik wil je vragen om het even af te wachten tot volgende week.
Ik heb net deze reactie gehad:
Door de drukte is er een vertraging in de verwerking ontstaan, waardoor de bevestigingsmails uitblijven. Ik wil je vragen om het even af te wachten tot volgende week.
Verwijderd
Ik wil echt niet bashen hoor want ik vind de S10 echt een super mooi ding.barrymossel schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:07:
Bizar dat de batterijduur zoveel verschilt per persoon/telefoon. Bij mij nu ook in drie uurtjes (bij vrijwel geen gebruik) 10% eraf. Hoop dat dit nog verbetert...
Maar als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik voor een XR ben gegaan, na 3 uur van de lader en wat rommelen (1 uur sot) 98% resterend.
Waar staat de wifi/bt scanning? Kan hem nergens vinden.frank.. schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:27:
[...]
Thanks!
had deze opties zelf al in het begin uitgezet kennelijk
Biometrie en beveiliging-->locatie-->precisie verbeterenZorian schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:01:
[...]
Waar staat de wifi/bt scanning? Kan hem nergens vinden.
En voor het vervolg gewoon zoeken bovenin. Doe ik altijd
[ Voor 11% gewijzigd door Adel_F16 op 11-03-2019 12:05 ]
Thanks, daar had ik nog niet gekeken.Adel_F16 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:04:
[...]
Biometrie en beveiliging-->locatie-->precisie verbeteren
Mijn iPhone 5 jaren geleden bleef 30 sot minuten op 100 procent. Batterij was geweldig. Tot half jaar later massive drain. Raar ding toen..Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:59:
[...]
Ik wil echt niet bashen hoor want ik vind de S10 echt een super mooi ding.
Maar als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik voor een XR ben gegaan, na 3 uur van de lader en wat rommelen (1 uur sot) 98% resterend.
Dat zegt niet zo veel, de laatste procenten (wat ik lees) op een iPhone gaan weer heel hard.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:59:
[...]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
En dan wacht je de Note 10 af en dan OP7T en dan S11Bandago 2804 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:19:
[...]
Ik lees hier ook mee....en na alles wat ik gelezen heb.......wacht ik de One Plus 7 af.......
OP7 wordt een snelheidsmonster maar zeer waarschijnlijk wordt deze ook weer wat duurder dan OP6T.
Verder is het waarschijnlijk dat je op het volgende gaat inleveren. (aanname)
3.5mm uitgang.
QHD scherm
Draadloos laden
SD kaart
ip rating
Camera kwaliteit
Accuduur tov S10+ ??
Stereo speakers en Dolby Atmos
Maar ik ben ook wel benieuwd naar de OP7 want de 6T is zeker een goed toestel.
Het gaat erom wat jij belangrijk vind en daarop baseer je de aankoop.
IPhone's gaan heel raar om met batterij percentage. Eerst gaat het langzaam en blijft hele tijd op 100% en daarna gaat het steeds sneller. Bij de Galaxy's is het andersom. Eerste 10 procent is zo weg maar daarna gaat het langzamer. Standby tijd is bij iOS ook altijd al beter geweest dan bij Android. Bij zwaarder gebruik loopt een iPhone leeg.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:59:
[...]
Andere kant is het natuurlijk dat wie mooi wilt zijn, pijn moet lijden. Een prachtig OLED scherm kost nu eenmaal wat. Dan maar een iets mindere accuduur.
Heeft iemand al geprobeerd iets op te laden via Powershare? Ik heb tijdens de lunch geprobeerd om wat telefoons van collega's op te laden, maar er gebeurt niks. Ik zet in het quickmenu de setting aan, dan krijg je een pop-up dat je het andere apparaat tegen de rug moet houden. Zodra ik dat doe, verdwijnt de pop-up, maar de andere telefoon begint niet met laden. We hebben het zowel met als zonder hoesjes geprobeerd. Iemand een idee?
Ja, van het weekend mijn Gear S3 mee opgeladen. Had de andere telefoon wel draadloos opladen aan boord?Skating_vince schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:49:
Heeft iemand al geprobeerd iets op te laden via Powershare? Ik heb tijdens de lunch geprobeerd om wat telefoons van collega's op te laden, maar er gebeurt niks. Ik zet in het quickmenu de setting aan, dan krijg je een pop-up dat je het andere apparaat tegen de rug moet houden. Zodra ik dat doe, verdwijnt de pop-up, maar de andere telefoon begint niet met laden. We hebben het zowel met als zonder hoesjes geprobeerd. Iemand een idee?
Merkte wel dat het een paar seconden duurde nadat de popup verdween voordat het opladen daadwerkelijk begon. De S10 hoeft overigens niet face down te liggen. Ik had gewoon mijn smartwatch omgekeerd gelegd en daar de telefoon bovenop. Werkte prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 11-03-2019 12:51 ]
Ja, kan hier gewoon andere telefoons opladen.Skating_vince schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:49:
https://wren.co/join/Devian
Jup, zeker. Onder andere een iPhone en een Galaxy S9 geprobeerd...Zorian schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:50:
[...]
Ja, van het weekend mijn Gear S3 mee opgeladen. Had de andere telefoon wel draadloos opladen aan boord?
Hmmm.. dat is gek... Als de Galaxy Buds ooit komen (geen bevestiging gehad...), ga ik die proberen. Hopelijk werkt dat wel!Devian schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:50:
[...]
Ja, kan hier gewoon andere telefoons opladen.
[ Voor 33% gewijzigd door Skating_vince op 11-03-2019 12:51 ]
Zie edit.Skating_vince schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:51:
[...]
Jup, zeker. Onder andere een iPhone en een Galaxy S9 geprobeerd...
Duurt eventjes soms.
Met de iPhone 8 van mijn vrouw werkt het gewoon. Zij een leren hoes, ik plastic.Skating_vince schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:49:
[quote]Garret1410 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:20:
[...]
En dan wacht je de Note 10 af en dan OP7T en dan S11
OP7 wordt een snelheidsmonster maar zeer waarschijnlijk wordt deze ook weer wat duurder dan OP6T.
3.5mm uitgang.
QHD scherm
Draadloos laden
SD kaart
ip rating
Camera kwaliteit
Accuduur tov S10+ ??
[...]
Je heb eigenlijk wel gelijk. De S10 plus is gewoon en prachtig toestel.
[...]
En dan wacht je de Note 10 af en dan OP7T en dan S11
3.5mm uitgang.
QHD scherm
Draadloos laden
SD kaart
ip rating
Camera kwaliteit
Accuduur tov S10+ ??
[...]
Je heb eigenlijk wel gelijk. De S10 plus is gewoon en prachtig toestel.
Ik vind trouwens de form factor van de gewone S10 wel aangenaam. Een kleiner toestel maar toch met een groot scherm.
Werkt hier prima met een iPhone XR, beide met cover er om.Skating_vince schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:49:
Zie vanaf 5 min waarom je de screenprotector geen screenprotector is maar een dunne folie........
YouTube: Samsung Galaxy S10 - Unboxing And First Impressions
Heb hem er hier ook direct afgehaald en inderdaad het was eigenlijk gewoon de standaard bescherm folie die iets beter vast zat dan normaal. Heel anders dan een normale screenprotector.Bandago 2804 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:31:
Zie vanaf 5 min waarom je de screenprotector geen screenprotector is maar een dunne folie........
Ik snap die hele screenprotector discussie niet. Ja hij is niet zo dik als een normale screenprotector, maar ik ben al tevreden dat er in iedergeval iets bruikbaars op zit totdat ik mijn kwaliteits screenprotector binnen krijg.Bandago 2804 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:31:
Niet tevreden mee? Koop een nieuwe.
Er had ook niets op kunnen zitten zoals bij voorgaande galaxys.

Is de FP scanner echt merkbaar beter zonder de standaard screenprotector erop?
Veel mensen hadden hier problemen met FP en na het verwijderen vd folie ging het allemaal een stuk beter met de FP.Fonzerelli schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:38:
Is de FP scanner echt merkbaar beter zonder de standaard screenprotector erop?
Vandaar ook dat filmpje....
Kreeg zojuist een melding op mijn S10 dat er een "urgente" update klaarstond (10MB). Iet's met Device Care, anderen deze update ook gekregen?
Hier is alles nog up-to-date...BlazeMuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:23:
Kreeg zojuist een melding op mijn S10 dat er een "urgente" update klaarstond (10MB). Iet's met Device Care, anderen deze update ook gekregen?
Welke versie heb je nu? 10.0.00.56 ?BlazeMuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:23:
Buildnummer is: PPR1.180610.011.G973FXXU1ASBA
Van Device CareBlazeMuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
[...]
Excuus

Versie: 10.0.00.56
Beveiliging Versie: 6.2.0.6
BlazeMuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
[...]
Heb ik hier ook. Laatste en enige update was zaterdag.BlazeMuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:32:
[...]
Excuus![]()
Versie: 10.0.00.56
Beveiliging Versie: 6.2.0.6
zag net ook dat de update klaar stond.BlazeMuis schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:23:
even geïnstalleerd en wat me opviel is dat het percentage van `apparaat in standby` iets naar beneden is bijgesteld. Stond ervoor op 22% en erna op 16%
Misschien dat deze update ook het hoge verbruik in stand-by zoals dat van afgelopen nacht (-14%) heeft verholpen.
Zou iemand het volgende willen probeten op een s10 plus?
Naar een Whatsapp conversatie gaan dan naar de camera en de selfie voorzijde nemen(je hoeft geen foto te nemen)
Dan uit de whatsapp gaan resente apps ook alles sluiten dan weer herhalen dus Whatsapp naar camera en als het goed is staat de selfie zijde nog open en dan met de draaiknop naar de achterste camera gaan. Bij mij sluit hij op dat moment af en zegt kan camera niet openen
Heb al vanalles geprobeerd hoor graag als jullie dit ook hebben
Alvast bedankt
Naar een Whatsapp conversatie gaan dan naar de camera en de selfie voorzijde nemen(je hoeft geen foto te nemen)
Dan uit de whatsapp gaan resente apps ook alles sluiten dan weer herhalen dus Whatsapp naar camera en als het goed is staat de selfie zijde nog open en dan met de draaiknop naar de achterste camera gaan. Bij mij sluit hij op dat moment af en zegt kan camera niet openen
Alvast bedankt
Yup, camera crashed. You found a bug!Duckvogel schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:35:
Alvast bedankt
Oww ok, ik dacht dat dit aan de extra camera lag ! Dus niet ik heb heb het op mijn s8 plus geprobeerd daar werkte het goed?
Het schrift in bepaalde apps is heel klein bij de s10 (ing app, telegram frontpage en google search zoekresultaten). ik heb al de fontsize aangepast in de instellingen maar bovengenoemde blijven de kleine letters houden. kan dat nog nog ergens aangepast worden dat in de hele telefoon alles dezelfde fontsize heeft?
Geprobeerd, ik krijg hetzelfde. Hoewel de foutmelding zegt "start uw telefoon opnieuw op" is het genoeg om gewoon even de Camera app te starten (dus buiten Whatsapp om) en daarna werkt alles weer naar behoren.Duckvogel schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:35:
Alvast bedankt
Moet zeggen dat ik hoop dat de accuduur van m'n S10 snel verbetert.. 21 uur in gebruik met een SOT van precies 2 uur heb ik nog 40% over. Lijkt me niet al te best.
Moet zeggen dat ik wel een beetje verwend ben geweest met de OnePlus 6T, waar ik over 48 uur een SOT van 7-8 uur haalde met hetzelfde gebruik.
Ik lees dingen als 'het toestel moet wennen en leert nog van je gebruik'. Dit had de 6T ook moeten hebben dan toch? Daarmee haalde ik met de 1e lading al meteen een SOT van 8 uur..
Nou verwacht ik niet zo een goede batterijduur als op m'n 6T, maar tot nu valt het me wel tegen.
Moet zeggen dat ik wel een beetje verwend ben geweest met de OnePlus 6T, waar ik over 48 uur een SOT van 7-8 uur haalde met hetzelfde gebruik.
Ik lees dingen als 'het toestel moet wennen en leert nog van je gebruik'. Dit had de 6T ook moeten hebben dan toch? Daarmee haalde ik met de 1e lading al meteen een SOT van 8 uur..
Nou verwacht ik niet zo een goede batterijduur als op m'n 6T, maar tot nu valt het me wel tegen.
Nochtans, mijn OnePlus 6 had een batterij van 3300 dus ik dacht dat de S10 met een batterij van 3400 ongeveer hetzelfde resultaat ging halen.Guzanni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:29:
Moet zeggen dat ik hoop dat de accuduur van m'n S10 snel verbetert.. 21 uur in gebruik met een SOT van precies 2 uur heb ik nog 40% over. Lijkt me niet al te best.
Hier net zoiets.Guzanni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:29:
mijn oude s7 edge van 2,5 jaar oud presteert ongeveer hetzelfde

Iemand hier de samsung clear view cover om zijn toestel?
Ik heb hem ook maar ik vind hem wel heel erg goedkoop aanvoelen met dat zweterige plastic achterkantje.
Bij mij is de batterij ook drama, heb de gewone S10. Heb gem. Energiebesparing aan, resolutie op Fhd, veel apps op sluimerstand etc. Locatie uit, bluetooth uit.
Nu 66% met 9.48uur op batterij waarvan 49 min Sot. Vanmorgen 7uur van de lader gehaald en alleen in de trein nieuws gelezen en geappt. Overdag tel bijna niet aangeraakt, alleen wat apjes gelezen en beantwoord. Ik vind dit echt een dikke teleurstelling, voor de rest vind ik het een dik toestel.
De standby drain is veel te veel....
Weet iemand trouwens of je het toestel kan retourneren als je het hebt aangeschaft icm een abonnement? (Belsimpel)
Nu 66% met 9.48uur op batterij waarvan 49 min Sot. Vanmorgen 7uur van de lader gehaald en alleen in de trein nieuws gelezen en geappt. Overdag tel bijna niet aangeraakt, alleen wat apjes gelezen en beantwoord. Ik vind dit echt een dikke teleurstelling, voor de rest vind ik het een dik toestel.
De standby drain is veel te veel....
Weet iemand trouwens of je het toestel kan retourneren als je het hebt aangeschaft icm een abonnement? (Belsimpel)
[ Voor 12% gewijzigd door Neco75 op 11-03-2019 16:48 ]
Ben verder ook tevreden met het toestel. Maar inderdaad, die battery drain. Verlies ook elke nacht 10%..
Dat heeft de snapdragon chip niet. Zitten we opgescheept met exynos.Guzanni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:50:
Ben verder ook tevreden met het toestel. Maar inderdaad, die battery drain. Verlies ook elke nacht 10%..
Ik gok wel dat een aantal processen gekilled kunnen worden. Zag bijvoorbeeld dat een app: 'zoek mijn mobiel' vandaag 3% had opgeslokt. Terwijl ik m'n mobiel ook via google al kan vinden..
Zo zullen er nog wel wat processen draaien. Of heeft iemand dit misschien al inzichtelijk
Heb een s10+. Vandaag 1uur SOT en vanmorgen om 8:45 van de lader 83% over.
Maximale resolutie, 75% helderheid, batterij Optimaliseren, geen AOD.
Niet heel ontevreden maar even aankijken hoe t zich de komende dagen ontwikkeld.
Zo zullen er nog wel wat processen draaien. Of heeft iemand dit misschien al inzichtelijk
Heb een s10+. Vandaag 1uur SOT en vanmorgen om 8:45 van de lader 83% over.
Maximale resolutie, 75% helderheid, batterij Optimaliseren, geen AOD.
Niet heel ontevreden maar even aankijken hoe t zich de komende dagen ontwikkeld.
Je valt in herhaling...Sharule schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:51:
[...]
Dat heeft de snapdragon chip niet. Zitten we opgescheept met exynos.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ook hier valt de batterij duur toch wat tegen, waarbij ik bij de Pocophone F1 op het einde van de werkdag op 50 a 60% zat zit ik nu al op 30%..
Ik vind het echt een top optie om snachts op te laden!
Echt mijn toestel is altijd vol genoeg om heel goed te functioneren
en fantastisch mooi te zijn!
Echt mijn toestel is altijd vol genoeg om heel goed te functioneren
en fantastisch mooi te zijn!
Importeren of emigreren.Sharule schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:51:
[...]
Dat heeft de snapdragon chip niet. Zitten we opgescheept met exynos.
Ook het font op de voorpagina van tweakers (via chrome) is erg klein.... ook na aanpassen van de font size in chromeNoreia schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:05:
Het schrift in bepaalde apps is heel klein bij de s10 (ing app, telegram frontpage en google search zoekresultaten). ik heb al de fontsize aangepast in de instellingen maar bovengenoemde blijven de kleine letters houden. kan dat nog nog ergens aangepast worden dat in de hele telefoon alles dezelfde fontsize heeft?
Zit met mijn S10+ na 1d 9u nog op 37%.
Hoogste resolutie met scherm op 50-60%. Alle onnodige dingen verwijderd met package disabler.
Ik heb hem in de afgelopen dagen niet heel veel gebruikt, maar alsnog. Over 1d 9uur heeft het apparaat in standby 14% gebruikt met AWOD
Hoogste resolutie met scherm op 50-60%. Alle onnodige dingen verwijderd met package disabler.
Ik heb hem in de afgelopen dagen niet heel veel gebruikt, maar alsnog. Over 1d 9uur heeft het apparaat in standby 14% gebruikt met AWOD
ik was tijdens mijn S8 periode al redelijk bekend met BxActions, de dev kwam in deze periode met zijn (remapping) app, en was destijds nog in de ''early stage''.
Maar man man, wat heeft hij mooi werk verricht voor de Samsung community!
Wat een krachtige app met ook weer een scala aan (remapping) mogelijkheden van de Bixby button.
Wat een krachtige app met ook weer een scala aan (remapping) mogelijkheden van de Bixby button.
Wat betreft accuduur.
Het is me opgevallen dat accuduur met Wi-Fi zeer goed is maar met 4G gaat het hard onderuit.
Misschien dat dit het verschil verklaard waarom sommigen een wat mindere accuduur hebben dan andere.
Het is me opgevallen dat accuduur met Wi-Fi zeer goed is maar met 4G gaat het hard onderuit.
Misschien dat dit het verschil verklaard waarom sommigen een wat mindere accuduur hebben dan andere.
Dat zal voor iedereen anders zijn, want waar het bij draadloze signalen vooral om gaat is hoe goed het signaal is.Garret1410 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:36:
Wat betreft accuduur.
Als jij een sterk WiFi-signaal hebt, dan zal je batterij minder snel drainen dan wanneer je een slecht WiFi-signaal hebt, waardoor je telefoon constant moet reconnecten of harder moet gaan zenden. En hetzelfde geldt voor 4G.
The devil is in the details.
Verwijderd
Voor wat betreft accuduur ben ik best tevreden. Zit nu op 3 uur SoT met nog 42% over. En dit op de eerste dag. Presteert een stuk beter dan m'n S9. Die had nu al aan de lader gehangen. Dus misschien als vergelijkingsmateriaal met de S9 is de batterij prima
Kan ik daarmee ook Google Assistent op die knop krijgen?Geert1976 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:21:
ik was tijdens mijn S8 periode al redelijk bekend met BxActions, de dev kwam in deze periode met zijn (remapping) app, en was destijds nog in de ''early stage''.
Misschien ben je verwend want 6T heeft normaal gesproken een hele goede accuduur. Lees hier en daar ook wel horror verhalen maar dat terzijde.Guzanni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:29:
Samsung heeft een systeem wat jouw gebruik leert net als Oneplus dat heeft wat adaptive battery heet. Het registreert welke apps je vaak gebruikt en welke minder. Op basis daarvan worden sommige apps sneller op de achtergrond afgesloten of in sluimerstand geplaatst.
Maar standby tijd is de boosdoener hier. Ik hoop dat er nog een update voor komt.
Toch denk ik dat jij ook wel 6uur sot kan halen maar niet over een periode van 48uur maar binnen een normale dag van 16uur moet het lukken. Dus iedere dag aan de lader.
nee, niet met BxAction, wel met onderstaande (nieuwe) appDonstil schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:51:
[...]
Kan ik daarmee ook Google Assistent op die knop krijgen?
https://play.google.com/s...nalogix.voicesearchdirect
If you assign "Voice Assistant Direct" to the Bixby button now:
single press will open Google Assistant
two presses (with a little pause between) will open Google Voice Search
press and hold to search using Bixby
double press (with no pause) to open Bixby feed / settings
en check deze video:
YouTube: Assign Google Assistant and/or Google Voice Search to the Bixby Button
(heb het zelf nog niet gedownload en geactiveerd)
[ Voor 25% gewijzigd door _Bailey_ op 11-03-2019 18:09 ]
Heb je een clean install gedaan of een backup van de S7 terug gezet? Ik kom ook van een S7 (edge) maar bij mij is het echt een significant verschil. Waar ik bij de S7 het einde van de dag niet meer haalde, heb ik nu nog genoeg power over voor de avond. Wel een clean install gedaan overigens...Linkje3 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:02:
Zijn er meer mensen die deze app geinstaleerd hebben...??
Ik denk dat softwarematig OnePlus hun zaakjes gewoon veel beter op orde hebben.Garret1410 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Misschien ben je verwend want 6T heeft normaal gesproken een hele goede accuduur. Lees hier en daar ook wel horror verhalen maar dat terzijde.
Samsung heeft een systeem wat jouw gebruik leert net als Oneplus dat heeft wat adaptive battery heet. Het registreert welke apps je vaak gebruikt en welke minder. Op basis daarvan worden sommige apps sneller op de achtergrond afgesloten of in sluimerstand geplaatst.
Maar standby tijd is de boosdoener hier. Ik hoop dat er nog een update voor komt.
Toch denk ik dat jij ook wel 6uur sot kan halen maar niet over een periode van 48uur maar binnen een normale dag van 16uur moet het lukken. Dus iedere dag aan de lader.
De 6T heb ik in 4 maanden tijd nog nooit zien laggen oid. Bij mijn S10 zie ik hier en daar toch wat micro-stutters.
En wat betreft adaptive battery; dat is volgens mij een Pie dingetje. En zoals ik al aangaf, mijn 6T heeft voor m'n gevoel geen tijd nodig gehad om aan te passen, mijn battery life was van dag 1 tot de laatste dag dat ik hem gebruikte gelijkwaardig.
Genoeg negativiteit, het scherm van de S10 is wel prachtig. Camera ook veel beter dan de 6T, hoewel ik die niet veel gebruik.
Het formaat vind ik ideaal, de 6T was me net te groot.
En ik voel m'n telefoon nu eindelijk weer trillen
Mijn S10e doet het vandaag met weinig gebruik prima op standby. Nog 82% batterij over, wel maar 43 minuten scherm aan gehad, en 10 uur op batterij. Geen AOD aan, en groot deel van de tijd goede wifi dekking gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door thealterego1 op 11-03-2019 19:13 ]
iemand iets leuks?
Gekocht en gedownload maar werkt alleen als je Biby aan hebt staan en ingelogd bent. Anders is de knop niet beschikbaar helaas.Geert1976 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:05:
[...]
nee, niet met BxAction, wel met onderstaande (nieuwe) app
https://play.google.com/s...nalogix.voicesearchdirect
If you assign "Voice Assistant Direct" to the Bixby button now:
single press will open Google Assistant
two presses (with a little pause between) will open Google Voice Search
press and hold to search using Bixby
double press (with no pause) to open Bixby feed / settings
en check deze video:
YouTube: Assign Google Assistant and/or Google Voice Search to the Bixby Button
(heb het zelf nog niet gedownload en geactiveerd)
ik heb precies hetzelfde kom ook van 6T af...voelde inderdaad nooit dat mijn 6T trilde.Guzanni schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:19:
[...]
Ik denk dat softwarematig OnePlus hun zaakjes gewoon veel beter op orde hebben.
De 6T heb ik in 4 maanden tijd nog nooit zien laggen oid. Bij mijn S10 zie ik hier en daar toch wat micro-stutters.
En wat betreft adaptive battery; dat is volgens mij een Pie dingetje. En zoals ik al aangaf, mijn 6T heeft voor m'n gevoel geen tijd nodig gehad om aan te passen, mijn battery life was van dag 1 tot de laatste dag dat ik hem gebruikte gelijkwaardig.
Genoeg negativiteit, het scherm van de S10 is wel prachtig. Camera ook veel beter dan de 6T, hoewel ik die niet veel gebruik.
Het formaat vind ik ideaal, de 6T was me net te groot.
En ik voel m'n telefoon nu eindelijk weer trillen
wat ik wel mis van de 6t is het snel-laden
Ah okay... Hopelijk komt daar een workaround voorDonstil schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:55:
[...]
Gekocht en gedownload maar werkt alleen als je Biby aan hebt staan en ingelogd bent. Anders is de knop niet beschikbaar helaas.
Ik zou bixby gewoon eens een kans geven, is echt niet heel veel mis mee.
Hey google, werkt natuurlijk wat beter...maar waar gebruik je het nou werkelijk voor.
Ik heb hier alexa, google, siri, en bixby. Het kan mij werkelijk niks schelen.
De enige die echt top werkt hier in huis is alexa.
Ik heb die knop gewoon ge remapped naar scherm uit.
@Donstil dit zoek jij volgens mij (gratis van onze vriendjes bij xda)
https://www.xda-developer...-button-google-assistant/
Hey google, werkt natuurlijk wat beter...maar waar gebruik je het nou werkelijk voor.
Ik heb hier alexa, google, siri, en bixby. Het kan mij werkelijk niks schelen.
De enige die echt top werkt hier in huis is alexa.
Ik heb die knop gewoon ge remapped naar scherm uit.
@Donstil dit zoek jij volgens mij (gratis van onze vriendjes bij xda)
https://www.xda-developer...-button-google-assistant/
[ Voor 16% gewijzigd door ppeterr op 11-03-2019 19:29 ]
Probeer eens Button Mapper, dit werkt perfect zonder dat bixby aanwezig hoeft te zijn (bixby is gedisabled met adhell hier)Donstil schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:55:
[...]
Gekocht en gedownload maar werkt alleen als je Biby aan hebt staan en ingelogd bent. Anders is de knop niet beschikbaar helaas.
https://play.google.com/s...id=flar2.homebutton&hl=nl
Van de s7 edge komend is de batterijduur toch een tegenvaller. 5 uur geleden van de lader met 1 uur sot en al 26% weg. Ben benieuwd of het met de tijd nog verbeterd.
Heeft helaas niet gewerktAmps schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:24:
[...]
Probeer eens Settings > Display > Full screen apps en dan Whatsapp op "Full screen" zetten i.p.v. auto.
Inmiddels doet Edge lighting het bij mij... Alleen krijg ik nu een quick reply pop-up van WhatsappIk wil gewoon de animatie wanneer ik een notificatie binnenkrijg...
https://i.imgur.com/5Lov4fI.jpg
Dit is gedaan in landscape mode met de camera linksbovenin, de zwarte balk loopt vanaf onder tot de notificatiebalk (de cameraronding steekt nog een beetje erbovenuit). Wanneer je de telefoon omdraait (cameragat rechtsonder), is er sprake van dezelfde lengte balk + notificatiebar.
Geluid van de s10 met sennheiser momemtum m2 is echt belachelijk goed. Veel voller dan mijn oude s8 en meer detail/crispier. Komt al wat in de buurt van de lg v series.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support