Alleen door meer op je homescreen te pinche -> instelling startscherm, dan 5x5 of 5x7 instellen als raster.Geert1976 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:49:
waarschijnlijk al 344x langsgekomen hier, maar kan het via de zoek functie even niet vinden:
Kan ik de grootte van de app icons op het thuischerm aanpassen ZONDER een Launcher (bijv Nova) te installeren?
Ik zou voorlopig graag nog zonder 3rd party Launcher willen werken, dus gewoon stock One UI
Ik vind ze persoonlijk echt veel te groot
Raster startscherm vergroten naar 5x5 bijvoorbeeld scheelt al wat, tekstgrootte aanpassen vond ik ook wel fijn werken.Geert1976 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:49:
waarschijnlijk al 344x langsgekomen hier, maar kan het via de zoek functie even niet vinden:
Kan ik de grootte van de app icons op het thuischerm aanpassen ZONDER een Launcher (bijv Nova) te installeren?
Ik zou voorlopig graag nog zonder 3rd party Launcher willen werken, dus gewoon stock One UI
YouTube: Advance Customization 4 One Ui, Good Lock 2019 Samsung Galaxy S10e ...
Iemand.die deze app Kent en aan de praat krijgt.
Leuke dingen bij maar enkel USA en nog paar landen natuurlijk.
Heb de apk gedownload maar werkt niet
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
De swipe omhoog vanaf het lockscreen gaat hier een beetje moeizaam. Swipe steeds te kort enz.
Is dat nog ergens in te stellen?
Is dat nog ergens in te stellen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
https://forum.xda-develop...019-launcher-pie-t3908649Gunth schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:57:
deze werkt perfect hier, kan je gebruiken in afwachting tot goodlock officieel beschikbaar komt in BE/NL
[ Voor 7% gewijzigd door destorized op 09-03-2019 21:00 ]
ik weet dat de ervaringen met de vingerprintsensor wisselend zijn, maar ik vind het echt een dikke afknapper. De sensor in het scherm plus de betere camera waren mijn redenen voor een upgrade vanaf een s8. OK, de camera 'lives up to expectations', maar die vingerprintsensor is een ramp bij mij.
Overigens met de update geinstalleerd, en orginele screenprotector.
Je kan natuurlijk de DPI van 411 verhogen met een aantal stapjes, daarmee verklein jeGeert1976 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:49:
dus alles in de UI. Ikzelf heb het iets lager gezet, en met de andere geboden opties dan
weer voor de icons en dergelijke lager gezet. Hiermee bereik ik voor mij een iets betere
leesbaarheid, met normaal geschaalde icons.
Anyway hogere DPI, kleinere schaling.
Ik denk dat het zonder screenprotector veel beter werkt, dus ook de standaard screenprotector eraf halen.marteltor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:00:
ik weet dat de ervaringen met de vingerprintsensor wisselend zijn, maar ik vind het echt een dikke afknapper. De sensor in het scherm plus de betere camera waren mijn redenen voor een upgrade vanaf een s8. OK, de camera 'lives up to expectations', maar die vingerprintsensor is een ramp bij mij.
Nogmaals bij mij werkt de vingerafdruk uitstekend maar ik heb dan ook wel nog voordat ik het toestel aan heb gezet die standaard screenprotector eraf getrokken. Heb überhaupt een hekel aan screenprotectors.
Verwijderd
Ik mis heel erg het knipperend led lampje. Want begrijp dat die er niet op zit? Heb nu telkens als de telefoon geluid geeft dat ik aan mijn man vraagd ben jij het? En de batterij vind ik ook niet langer mee gaan als zijn voorganger. Eerlijk gezegt had ik er meer van verwacht
koop even deze app, en je kan een er een knipperend stipje op je scherm mee toverenVerwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:07:
Ik mis heel erg het knipperend led lampje. Want begrijp dat die er niet op zit? Heb nu telkens als de telefoon geluid geeft dat ik aan mijn man vraagd ben jij het? En de batterij vind ik ook niet langer mee gaan als zijn voorganger. Eerlijk gezegt had ik er meer van verwacht
Google Play: LED Blinker Notifications Pro - Manage your lights
top! daar ga ik morgen eens mee aan de slag...thanks voor de DPI tipppeterr schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:03:
[...]
Je kan natuurlijk de DPI van 411 verhogen met een aantal stapjes, daarmee verklein je
dus alles in de UI. Ikzelf heb het iets lager gezet, en met de andere geboden opties dan
weer voor de icons en dergelijke lager gezet. Hiermee bereik ik voor mij een iets betere
leesbaarheid, met normaal geschaalde icons.
Anyway hogere DPI, kleinere schaling.
Nou die kerel wordt miljonair zolang Samsung niet zelf met een update komtppeterr schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:10:
[...]
koop even deze app, en je kan een er een knipperend stipje op je scherm mee toveren
Google Play: LED Blinker Notifications Pro - Manage your lights
Die originele screenprotector is een ramp. Is niet eens rubber/folie maar echt plastic wat je bij de action koopt.marteltor schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:00:
Ik heb die eraf gehaald. Na de update echte folie (spigen neo flex) opgezet en toen pas de vingerafdruk ingesteld. Dus met fatsoenlijke screenprotector.
3 hoeken van duim geregistreerd, 2 schuin en 1 recht. Werkt 10 van de 10 keer en supersnel.
Overigens is dit de eerste keer dat ik spigen gebruik als screenprotector. Gebruik al jaren invisibleshield van Zagg, de natte versie. Die is helaas niet beschikbaar voor de s10 maar deze is precies hetzelfde met cutout bij de camera.
Bij mijn s8+ zit die er al 2 jaar op, nog steeds superhelder, heel fijn gevoel bij het vegen erover en scherm ziet er beter uit met dan zonder vind ik. Scherm ziet er echt uit als een sticker.
Een klein Ding maar op een toestel van zoveel geld mag je toch een led lampje verwachten.cliors schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:17:
[...]
Nou die kerel wordt miljonair zolang Samsung niet zelf met een update komt
ik222 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:06:
[...]
Ik denk dat het zonder screenprotector veel beter werkt, dus ook de standaard screenprotector eraf halen.
Nogmaals bij mij werkt de vingerafdruk uitstekend maar ik heb dan ook wel nog voordat ik het toestel aan heb gezet die standaard screenprotector eraf getrokken. Heb überhaupt een hekel aan screenprotectors.
OK gelukkig, er zijn dus betere alternatieven / mogelijkheden om het probleem te verhelpen. Zou anders al bijna spijt krijgenAdel_F16 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:20:
[...]
Die originele screenprotector is een ramp. Is niet eens rubber/folie maar echt plastic wat je bij de action koopt.
Ik heb die eraf gehaald. Na de update echte folie (spigen neo flex) opgezet en toen pas de vingerafdruk ingesteld. Dus met fatsoenlijke screenprotector.
3 hoeken van duim geregistreerd, 2 schuin en 1 recht. Werkt 10 van de 10 keer en supersnel.
Overigens is dit de eerste keer dat ik spigen gebruik als screenprotector. Gebruik al jaren invisibleshield van Zagg, de natte versie. Die is helaas niet beschikbaar voor de s10 maar deze is precies hetzelfde met cutout bij de camera.
Bij mijn s8+ zit die er al 2 jaar op, nog steeds superhelder, heel fijn gevoel bij het vegen erover en scherm ziet er beter uit met dan zonder vind ik. Scherm ziet er echt uit als een sticker.
Bandago 2804 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:21:
[...]
Een klein Ding maar op een toestel van zoveel geld mag je toch een led lampje verwachten.
Zijn mensen soms vergeten dat je een "Bleeding edge" apparaat koopt? en dat je daarbij moet bedenken dat je soms concessies moet doen?
TeringJantje!
Wat zien de video's van The HDR Channel op YouTube er retemooi uit op deze S10, ook het geluid ui de speakers vind ik meer dan goed (maar ben geen audiofiel
)
Wat zien de video's van The HDR Channel op YouTube er retemooi uit op deze S10, ook het geluid ui de speakers vind ik meer dan goed (maar ben geen audiofiel
Heeft nou niemand continu spook aanrakingen? Lees er niets over maar ik heb het continu 

Ja fet he. Dat scherm is zo fet.Geert1976 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:25:
TeringJantje!
Wat zien de video's van The HDR Channel op YouTube er retemooi uit op deze S10, ook het geluid ui de speakers vind ik meer dan goed (maar ben geen audiofiel)
Thx, op die manier werkt het idddestorized schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:59:
[...]
https://forum.xda-develop...019-launcher-pie-t3908649
deze werkt perfect hier, kan je gebruiken in afwachting tot goodlock officieel beschikbaar komt in BE/NL
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Thanks, scheelde mij een wat opzoek werkAzmodann schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:04:
Voor de mensen die Fb, LinkedIn, OneDrive , Office willen verwijderen via ADB
pm uninstall --user 0 com.facebook.services
pm uninstall --user 0 com.facebook.katana
pm uninstall --user 0 com.facebook.system
pm uninstall --user 0 com.facebook.appmanager
pm uninstall --user 0 com.microsoft.office.officehubrow
pm uninstall --user 0 com.microsoft.skydrive
pm uninstall --user 0 com.linkedin.android
Ben alles eruit aant slopen, inclusief bixby. Al rond de 20 apps verwijderd en ben nog bezig lol
Helaas werkt mijn bixby knop niet meer

Jij hebt er zeker geen back cover opzitten ? Ik ben het met je eens dat er enigzinsDonstil schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:27:
Heeft nou niemand continu spook aanrakingen? Lees er niets over maar ik heb het continu
een soort gewenning zal moeten zijn hoe je de telefoon vast pakt.
Zelfs hier met dus een achterkantje erop, had ik het een paar keer dat ik dacht...hey dat deed ik niet.
Nee klopt ik gebruik hem zonder idd. Ik heb wel een Samsung cover liggen alleen dat leer stinkt dus die wil ik niet gebruikenppeterr schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:30:
[...]
Jij hebt er zeker geen back cover opzitten ? Ik ben het met je eens dat er enigzins
een soort gewenning zal moeten zijn hoe je de telefoon vast pakt.
Zelfs hier met dus een achterkantje erop, had ik het een paar keer dat ik dacht...hey dat deed ik niet.

Dat was dan een vies koetje denk ikDonstil schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:33:
[...]
Nee klopt ik gebruik hem zonder idd. Ik heb wel een Samsung cover liggen alleen dat leer stinkt dus die wil ik niet gebruiken
Er is een optie "beschermen tegen onbedoeld aanraken" in het display menu.
Geen idee of het helpt, maar zet het eens aan.
Grootste minpunt is toch echt dat notificatieledje.
Iemand die edge lichtning werkend heeft gekregen met whatsapp? Krijg het met geen mogelijkheid werkend. Ook niet na popup naar altijd aan te wijzigen.
3rd party apps werken wel, maar de edge lightning blijft en niet altijd branden maar voor een bepaalde duur (tot 10 seconden) en het scherm gaat zelf ook aan ipv alleen de edge.
Er zijn betaalde alternatieven met led puntjes maar dat lijkt me zo bagger voor zo'n telefoon.
Het is wachten tot Samsung of een 3rd party die led-ring die verschijnt tijdens het inschakelen van frontcam als notificatieled laat gebruiken.
Iemand die edge lichtning werkend heeft gekregen met whatsapp? Krijg het met geen mogelijkheid werkend. Ook niet na popup naar altijd aan te wijzigen.
3rd party apps werken wel, maar de edge lightning blijft en niet altijd branden maar voor een bepaalde duur (tot 10 seconden) en het scherm gaat zelf ook aan ipv alleen de edge.
Er zijn betaalde alternatieven met led puntjes maar dat lijkt me zo bagger voor zo'n telefoon.
Het is wachten tot Samsung of een 3rd party die led-ring die verschijnt tijdens het inschakelen van frontcam als notificatieled laat gebruiken.
Misschien krijgen we id toekomst een update voor notificatie led via de camera cutout.
Aah gelijk gekeken maar het staat helaas standaard al aan. Ik heb nu Het hoesje er toch maar omheen gedaan. Ga ik het nog maar een dag proberen 🙃ppeterr schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:36:
[...]
Dat was dan een vies koetje denk ik![]()
Er is een optie "beschermen tegen onbedoeld aanraken" in het display menu.
Geen idee of het helpt, maar zet het eens aan.
Gunth schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:57:

Werkt perfect, klok ook weer terug op zijn oude positie...
Meer info: https://www.sammobile.com...android-pie-support-here/
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Je kunt het raster aanpassen, dan worden ze kleiner, en kun jer ook nog meer op kwijt.Geert1976 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:49:
Vinger op startscherm drukken en even wachten
Instellingen Startscherm kiezen
Raster Startscherm kiezen
En dan 4x6; 5x5 of 5x6 kiezen
Toepassen
Samsung S23 Ultra 256GB
Het gaat mij puur om het blokkeren van adds, andere dingen niet nodig!Practics schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:56:
[...]
https://kb.adguard.com/en/android/faq#vpn
Vpn gebruik ik zelden en vaak maar heel kort voor een aankoop lid. Heb de moeite niet genomen en schakel dan gewoon tijdelijk adguard uit.
Ja hoor, werkt geweldig!Adel_F16 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:36:
Je moet wel in Whatsapp > Instellingen > Meldingen de Pop-Upmeldingen op "Pop-up altijd weergeven" zetten
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
En de vingerafdruksensor werkt hier echt perfect! Met de standaard "screenprotector" erop.
Ik heb wel de eerste update geinstalleerd, en 3 vingers aangeleerd.
[ Voor 22% gewijzigd door wvexeltweakers op 09-03-2019 22:12 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Dat heb ik al gedaan zoals vermeld.wvexeltweakers schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:08:
[...]
Ja hoor, werkt geweldig!
Je moet wel in Whatsapp > Instellingen > Meldingen de Pop-Upmeldingen op "Pop-up altijd weergeven" zetten
Ik krijg het gewoon niet werkend
YouTube: Galaxy S10+ Edge Lighting (What's New & Updated)Adel_F16 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:10:
[...]
Dat heb ik al gedaan zoals vermeld.
Ik krijg het gewoon niet werkend. Op XDA ook meerdere personen niet.
Ow, dat is vervelend.Adel_F16 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:10:
[...]
Dat heb ik al gedaan zoals vermeld.
Ik krijg het gewoon niet werkend. Op XDA ook meerdere personen niet.
Dan zou ik het niet weten.
Als het werkt is het erg mooi. Ook met scherm uit zie je die lichtende rand.
Samsung S23 Ultra 256GB
Dat filmpje had ik al bekeken voordat ik de telefoon had
Toch bedankt
Iemand die weet hoe ik het volgende kan fixen? Wanneer ik een YouTube filmpje aanklik opende vroeger de YouTube app, nu kan ik enkel het filmpje in de browser bekijken. Gebruik Google Chrome trouwens.
Adel_F16 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:25:
[...]
Dat filmpje had ik al bekeken voordat ik de telefoon had![]()
Toch bedankt
An1mA schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:33:
Hoewel ik hier totaal niet blij mee ben heb ik maar een 3rd party app geïnstalleerd, genaamd "Glimpse Notifications".
Nu doet Edge Lightning het wel, want Glimpse Notifications zorgt er voor dat scherm bij wijze van wakker word.
Je moet dan Glimpse Notifications wel bij Edge Lightning toestaan.
Kan ik apps ook onder de navigatie bar door laten lopen. Zoals het start scherm doet?
Dat lijkt mij wat fraaier dan die witte lap die ik nu in sommige apps zie.
Edit: ik vind het icoon van een app ingedrukt houden om de notificatie te zien trouwens helemaal top! Echt heel handig voor mijn gebruik.
Edit: ik vind het icoon van een app ingedrukt houden om de notificatie te zien trouwens helemaal top! Echt heel handig voor mijn gebruik.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 10-03-2019 00:11 ]
Jazeker:Donstil schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:05:
Kan ik apps ook onder de navigatie bar door laten lopen. Zoals het start scherm doet?
Instellingen
Display
Navigatiebalk
Gebaren op volledig scherm
Voortaan swipe je dan van onder naar boven om de 3 navigatieknoppen te bedienen (openstaande apps, Home, Terug)
Samsung S23 Ultra 256GB
Ooh pardon misschien zei ik het verkeerd.wvexeltweakers schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:22:
[...]
Jazeker:
Instellingen
Display
Navigatiebalk
Gebaren op volledig scherm
Voortaan swipe je dan van onder naar boven om de 3 navigatieknoppen te bedienen (openstaande apps, Home, Terug)
Ik bedoelde de bar met de iconen maar dan transparant zodat de app er "onderdoor" kan door lopen.
Of mee laten kleuren met de app ofzo. Soms is hij niet fraai aanwezig.
Probeer eens het volgende.xeeder schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:03:
Iemand die weet hoe ik het volgende kan fixen? Wanneer ik een YouTube filmpje aanklik opende vroeger de YouTube app, nu kan ik enkel het filmpje in de browser bekijken. Gebruik Google Chrome trouwens.
Instellingen > apps > YouTube > instellen als standaard > naar ondersteunde urls > in de app.
Nou ik zal de S10 aan de lader hangen.
6u25 sot bij 16u45 gebruikstijd en 8% over.
Niet slecht vind ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 10-03-2019 00:31 ]
Thanks, maar doet het niet... Heel vreemd.Garret1410 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:27:
[...]
Probeer eens het volgende.
Instellingen > apps > YouTube > instellen als standaard > naar ondersteunde urls > in de app.
Nou ik zal de S10 aan de lader hangen.
6u25 sot bij 16u45 gebruikstijd en 8% over.
Niet slecht vind ik.
Verwijderd
Nou ben een tijdje bezig geweest met mijn tel. Maar heel eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Geen led waarschuwing. Bij fb zijn de melding geluiden heel zacht. Dus eigenlijk moet je telkens je tel pakken om te kijken of je een berichtje hebt. De vinger scan werkt ook niet perfect. Kan geen foto's bij mijn contact personen zetten. Ik ben wel beetje telleu gesteld in deze foon
dan stuur je hem toch weer terugVerwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:33:
Nou ben een tijdje bezig geweest met mijn tel. Maar heel eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Geen led waarschuwing. Bij fb zijn de melding geluiden heel zacht. Dus eigenlijk moet je telkens je tel pakken om te kijken of je een berichtje hebt. De vinger scan werkt ook niet perfect. Kan geen foto's bij mijn contact personen zetten. Ik ben wel beetje telleu gesteld in deze foon
Ik zou het doen!
Voor de iPhone gebruikers onder ons is Evie Launcher echt een aanrader. Lekker clean en werkt met gestures. @Donstil @Geert1976
Is er een manier om de gestures als je full screen aanzet te customizen? Ik heb het aangezet omdat ik niet van de permanente navigatie icons onderin het scherm houd, maar ik vind de stock gestures echt drie keer niks. Heb liever zoiets als Apple of Xiaomi.
Ja je merkt inderdaad wel dat er was sensoren ontbreken. Adaptive brightness werkt bij mij (S10e) een stuk minder soepel dan op mijn S8 en het AOD blijft bij mij ook altijd aan. Da's toch zo'n 10% batterij op een 24-uurs meeing dus ik hoop dat ze dat snel fixen. Moet lukken met alleen de proximity sensor zou je zeggen...destorized schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:42:
Ligt het aan mij, of blijft AOD (Always On Display) aan zelfs wanneer de telefoon in mijn broekzak zit? Bij mijn Note 9 was dit niet zo (daar doofde het AOD wanneer telefoon in broekzak zat of omgedraaid op tafel lag).
EDIT: blijkbaar ben ik niet alleen: https://www.reddit.com/r/.../?st=jt1uf701&sh=190ae28c
Hopelijk kan samsung dit nog fixen met een update
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
sommige apps gaan bij mij zodra ik een app open vanaf het thuisscherm ineens de brightness behoorlijk omhoog.
Ga ik daarna weer terug naar het thuisscherm, gaat deze brightness ook weer terug
Ik heb het bijv met de app van de NOS en ook nu.nl
net alsof er ineens een soort van TL balk wordt aangezet, zeer irritant
Ga ik daarna weer terug naar het thuisscherm, gaat deze brightness ook weer terug
[ Voor 40% gewijzigd door _Bailey_ op 10-03-2019 07:14 ]
Auto brightness werkt inderdaad minder goed dan op mijn Note 9. Hopelijk kan dit nog verbeterd worden met een software update.pimsaint schreef op zondag 10 maart 2019 @ 05:25:
[...]
Ja je merkt inderdaad wel dat er was sensoren ontbreken. Adaptive brightness werkt bij mij (S10e) een stuk minder soepel dan op mijn S8 en het AOD blijft bij mij ook altijd aan. Da's toch zo'n 10% batterij op een 24-uurs meeing dus ik hoop dat ze dat snel fixen. Moet lukken met alleen de proximity sensor zou je zeggen...
Schiet de "video enhancer" misschien aan bij deze apps? Is een instelling onder display settings.Geert1976 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 07:11:
sommige apps gaan bij mij zodra ik een app open vanaf het thuisscherm ineens de brightness behoorlijk omhoog.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ah is dat t. Ja die heb ik aangezet. En inderdaad, uitgezet en werkt nu gewoon weer normaal zonder dat de apps veel feller worden zodra deze geopend wordenpimsaint schreef op zondag 10 maart 2019 @ 07:34:
[...]
Schiet de "video enhancer" misschien aan bij deze apps? Is een instelling onder display settings.
Thanks voor je snelle reactie
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 10-03-2019 07:40 ]
S10e exynos (90% hiervan was op wifi thuis en tijdens het slapen was vliegtuigmodus aan):

- 4g, wifi, bluetooth, gps (hoge precisie) staan altijd aan
- helderheid op automatisch
- geen energiebesparingsmodus gebruikt
- AOD staat op "tik om weer te geven" modus
- apps die het meest gebruikt werden: youtube, samsung internet, twitter, whatsapp, telegram, reddit sync
- redelijk veel apps gedisabled met adhell 3 (waaronder bixby)

- 4g, wifi, bluetooth, gps (hoge precisie) staan altijd aan
- helderheid op automatisch
- geen energiebesparingsmodus gebruikt
- AOD staat op "tik om weer te geven" modus
- apps die het meest gebruikt werden: youtube, samsung internet, twitter, whatsapp, telegram, reddit sync
- redelijk veel apps gedisabled met adhell 3 (waaronder bixby)
[ Voor 157% gewijzigd door destorized op 10-03-2019 09:56 ]
Mooie batterij percentage. Zie wel snap dragon varianten die 8u halen met bijna alleen lte aan. Maar is logisch, de sd chip is ook krachtiger en energie efficiënter
EDIT. Die hierboven is een S10E! 7u sot is wel heel knap! Wss geen zware handelingen mee verricht maar toch heel knap.
EDIT. Die hierboven is een S10E! 7u sot is wel heel knap! Wss geen zware handelingen mee verricht maar toch heel knap.
[ Voor 26% gewijzigd door Sharule op 10-03-2019 08:43 ]
Nou volg ik hier de berichten al een paar dagen, maar ik begin nu toch echt te twijfelen of ik een IPhone XS max ga aanschaffen vandaag met abonnement of de Galaxy S10+...
Zijn toch veel negatieve dingen te lezen over de S10.
Ik twijfel ook denk dat ik de xiaomi M9 koop. Kost ook nog eens de helft van de S 10 plus.038Robijno schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:43:
Nou volg ik hier de berichten al een paar dagen, maar ik begin nu toch echt te twijfelen of ik een IPhone XS max ga aanschaffen vandaag met abonnement of de Galaxy S10+...
YouTube: Speed Test G: Galaxy S10+ Snapdragon 855 vs Exynos 9820
Misschien merk je geen verschil tijdens appen of youtube kijken, maar is duidelijk dat de sd stuk krachtiger is. (En wss opnieuw betere battery life heeft).
Vinden jullie het niet erg dat Samsung in bepaalde regionen een inferieure s10 verkoopt voor dezelfde prijs (meer als je dollar omrekent)?
Misschien merk je geen verschil tijdens appen of youtube kijken, maar is duidelijk dat de sd stuk krachtiger is. (En wss opnieuw betere battery life heeft).
Vinden jullie het niet erg dat Samsung in bepaalde regionen een inferieure s10 verkoopt voor dezelfde prijs (meer als je dollar omrekent)?
Dit onderwerp is al een paar keer uitvoerig (!!) besproken hier in dit topicSharule schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:12:
Zoals Geert al zegt lees maar wat terug.Sharule schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:12:
Feit : het is niet anders en inferieur is wel een erg persoonlijke benaming.
Ik lees hier veel liever de ervaringen en tips van gebruikers van de S10 na een paar dagen.
En vooral die van voormalig Apple gebruikers, maar ook de tips van de anderen zijn meer dan welkom
Ik ben overgestapt van mijn iPhone naar de S10, maar krijg mijn e-mail niet voor elkaar. Ik maak gebruik van de standaard mail-app met Hotmail/Outlook.com. Nieuwe e-mails ontvang ik wel, maar de oude worden niet gesynchroniseerd ondanks dat ik de synchronisatieperiode op altijd heb gezet.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Heb ik ook al geprobeerd. Dan gaat het scherm helaas ook gewoon aan ipv alleen de edge.
Foto's kan je gewoon bij je contact plaatsen hoor. Dat kan al een aantal jaren..Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:33:
Ik zie het nu sorry. Nouja maakt niet zoveeel uit, 3d rendering doe ik nooit. Maar ben benieuwd naar de batterij testen..Geert1976 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:14:
[...]
Dit onderwerp is al een paar keer uitvoerig (!!) besproken hier in dit topic
Hier gaat er ongeveer 10% per uur af met scherm aan.Sharule schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:37:
[...]
Ik zie het nu sorry. Nouja maakt niet zoveeel uit, 3d rendering doe ik nooit. Maar ben benieuwd naar de batterij testen..
Beetje browsen en YouTube op wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door Bassbounce op 10-03-2019 09:44 ]
Ik gebruik bluemail en alles werkt goed hier,zowel S10 of mijn OnePlus 6postvoordennis schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:29:
Ik ben overgestapt van mijn iPhone naar de S10, maar krijg mijn e-mail niet voor elkaar. Ik maak gebruik van de standaard mail-app met Hotmail/Outlook.com. Nieuwe e-mails ontvang ik wel, maar de oude worden niet gesynchroniseerd ondanks dat ik de synchronisatieperiode op altijd heb gezet.
Iemand een oplossing?
Heb je een specifiek wachtwoord aangemaakt op de Apple site bij beveiliging?
Misschien ook wachten op de HUAWEI P30 lancering aankondiging over 16 dagen.Bandago 2804 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:01:
[...]
Ik twijfel ook denk dat ik de xiaomi M9 koop. Kost ook nog eens de helft van de S 10 plus.
[ Voor 3% gewijzigd door cliors op 10-03-2019 09:54 ]
Aankondiging bedoel je..cliors schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:47:
[...]
Misschien ook wachten op de HUAWEI P30 lancering over 16 dagen.
Lancering zal ook wel weer 3 weken duren.
S10+? Had wel beter gehoopt maar niets aan te doen. De sd chip zorgt gewoon voor een betere batterijduur.Bassbounce schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:40:
[...]
Hier gaat er ongeveer 10% per uur af met scherm aan.
Beetje browsen en YouTube op wifi.
[Afbeelding]
Ik wacht wel, hou niet zo van deHuwawei UI. Maar ben erg te spreken over de Kirin chip en benieuwd naar de batterij en camera's.038Robijno schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:52:
[...]
Aankondiging bedoel je..
Lancering zal ook wel weer 3 weken duren.

S10+ 1tb,
display: vivid
Wqhd
Helderheid 80%+
Verbuik: geoptimaliseerd
Hoop troep uitgeschakeld met package disabler en achtergrondactiviteiten van veel apps beperkt.
Zo zie je maar weer dat het er echt vanaf hangt hoe je telefoon insteld en gebruikt. Is inderdaad aan de lage kant maar wel met hoge helderheid en wqhd.
15 min YouTube, 1 uur bellen via wapp, veel browsen insta en facebook.
Zolang ik er een dag mee kan doen vind ik het prima.
[ Voor 14% gewijzigd door Adel_F16 op 10-03-2019 09:57 ]
Alles op wifi?Adel_F16 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:54:
[Afbeelding]
S10+ 1tb,
display: vivid
Wqhd
Helderheid 80%+
Verbuik: geoptimaliseerd
Hoop troep uitgeschakeld met package disabler en achtergrondactiviteiten van veel apps beperkt.
Zo zie je maar weer dat het er echt vanaf hangt hoe je telefoon insteld en gebruikt. Is inderdaad aan de lage kant maar wel met hoge helderheid en wqhd.
15 min YouTube, 1 uur bellen via wapp, veel browsen insta en facebook.
Zolang ik er een dag mee kan doen vind ik het prima.
Dan is het best netjes hoor. Verschil met sd gok is zo 30 min gemiddeld. Valt mee.
Gaat bij jullie het scherm aan als je de s10+ van je oor haalt tijdens/na gesprek ?
Bij mij blijft hij uit, de s8 en de s9 deden dit wel goed ?
Kan geen instelling vinden tot nu ?
Werkt normaal hier op mijn S10eGhostface schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:04:
Gaat bij jullie het scherm aan als je de s10+ van je oor haalt tijdens/na gesprek ?
Wat je nog kunt proberen is om app voorkeuren te resetten. Of je moet in glimpse notifaction en edge liggtning de apps selecteren die je wilt gebruiken.Adel_F16 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:31:
[...]
Heb ik ook al geprobeerd. Dan gaat het scherm helaas ook gewoon aan ipv alleen de edge.
Gewoon even dubbel checken, moet 99% werken.
Anders kun je me dmen.
Wat ik wel een grote design fout vind is de powerknop. Die zit echt verschrikkelijk hoog bij de S10+.
Tja, daar zijn wel oplossingen voor. Zoals de bixby knop remappen.Khayma schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:11:
Wat ik wel een grote design fout vind is de powerknop. Die zit echt verschrikkelijk hoog bij de S10+.
Maar goed, hoe vaak gebruik je die nou eigenlijk. Ik echt zelden,
scherm aan met 2 tikjes op scherm, als dat al nodig is want ik
gebruik daarbij de face unlock, en de tilt unlock. Dat in combi met smart lock.
Eigenlijk is de telefoon al unlocked voor ik er aan denk
Klopt, zwaar irritant. Dit is mijn eerste "plus" telefoon en moet al onwijs wennen aan het formaat, locatie powerknop helpt ook niet.Khayma schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:11:
Ik denk dat ik toch voor de s10 had moeten gaan. Groot scherm is fijn om naar te kijken maar mijn s9 voelde veel fijner in de hand. Kon supersnel oppakken, unlocken, je ding doen, hoppa in je broekzak. Nu ben ik 5x bezig mijn grip te veranderen en te zorgen dat ik hem niet laat vallen.
[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 10-03-2019 10:19 ]
Bij de alarm van de One Plus 6 kon ik de wekker uitzetten als ik eerder wakker werd dan de ingestelde wekker, bij mijn s10+ niet.
Ik kan de google klok installeren en dan eens kijken of dat dezelfde wekker is als bij de One Plus 6, maar liever niet.
Ik kan de google klok installeren en dan eens kijken of dat dezelfde wekker is als bij de One Plus 6, maar liever niet.
Naar aanleiding van berichten gisteren de FP extra toegevoegd. Werkte in eerste aanleg prima. Dacht opgelost dus. Enige tijd laten via de FP niet meer open te krijgen. Erg irritant. Nu maar weer terug naar gezichtsherkenning. Ik vind het echt super irritant.
Moet zeggen dat de eerste paar procenten wel het hardst er af gaan. Van stroom afgehaald en was eigenlijk in 5 minuten al 3% kwijt
nou maakt batterij life me niet zo heel veel uit als ik er een dag mee kan doen vind ik het al best heb toch altijd een charger bij me. Maar het viel me wel op.
Dat moet er niks mee te maken hebben, want ik wil gewoon mijn hotmail op mijn S10 via de standaard mail-app op kunnen halen. Nieuwe e-mails ontvang ik wel, maar de oudere synchroniseert die niet. Ondanks dat ik synchronisatieperiode op altijd heb gezet.Gunth schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:46:
[...]
Ik gebruik bluemail en alles werkt goed hier,zowel S10 of mijn OnePlus 6
Heb je een specifiek wachtwoord aangemaakt op de Apple site bij beveiliging?
Wat zou dit kunnen zijn?
wat is dat toch met die batterij fetisjtisten?
ik geloof dat je met alle 3 de S10 varianten prima een dag vol kan houden met een batterij, zoniet, er moet toch wel ergens op de dag een momentje voor je vrij zijn om even een half uurtje je batterij weer bij te (snel)laden?
of zeg ik nu hele rare dingen....?
ik geloof dat je met alle 3 de S10 varianten prima een dag vol kan houden met een batterij, zoniet, er moet toch wel ergens op de dag een momentje voor je vrij zijn om even een half uurtje je batterij weer bij te (snel)laden?

Misschien ben ik de enigste maar wat maken sommigen zich druk om een notificatie ledje.
Je hebt AOD, Edge lighting, double tap to wake, raise to wake en slim melden. Vijf manieren om te zien of je een berichtje hebt gekregen.
Misschien komt er nog wel een update.
Verder ben ik tot nog toe zeer tevreden over de accuduur en de prestaties. Alles draait soepel zonder problemen. Als ik dan kijk naar andere toestellen bij release (laatste 10 jaar) dan vallen de problemen dik mee (in verhouding met aantallen). Denk dat Samsung zijn software nog het meest op orde heeft qua bugs.
Meeste bugs kunnen ook met software update opgelost worden. Vingerafdruk scanner werkt bij mij best goed maar ik geloof dat dit nog wel verbeterd kan worden.
Vaak zijn het menselijke fouten omdat een toestel nog nieuw is en men niet weet hoe iets werkt. Over 3 maanden zie je nog dezelfde vragen voorbij komen.
Sorry voor de 'rant' en voel je niet persoonlijk aangesproken.
Je hebt AOD, Edge lighting, double tap to wake, raise to wake en slim melden. Vijf manieren om te zien of je een berichtje hebt gekregen.
Misschien komt er nog wel een update.
Verder ben ik tot nog toe zeer tevreden over de accuduur en de prestaties. Alles draait soepel zonder problemen. Als ik dan kijk naar andere toestellen bij release (laatste 10 jaar) dan vallen de problemen dik mee (in verhouding met aantallen). Denk dat Samsung zijn software nog het meest op orde heeft qua bugs.
Meeste bugs kunnen ook met software update opgelost worden. Vingerafdruk scanner werkt bij mij best goed maar ik geloof dat dit nog wel verbeterd kan worden.
Vaak zijn het menselijke fouten omdat een toestel nog nieuw is en men niet weet hoe iets werkt. Over 3 maanden zie je nog dezelfde vragen voorbij komen.
Sorry voor de 'rant' en voel je niet persoonlijk aangesproken.
Geert! Wat doe je in het Samsung topic? Ben je overgestapt?Geert1976 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:42:
wat is dat toch met die batterij fetisjtisten?![]()
ik ben helemaal verdwaald...wil je me komen ophalen alsjeblieft?mr.JamesBond schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:50:
[...]
Geert! Wat doe je in het Samsung topic? Ben je overgestapt?
Nee, zoals meerdere iPhone gebruikers wil ik nog wel eens een klein uitstapje maken naar een Android toestel. Zo nu ook met de S10 dus.
*steekt zijn handje omhoogppeterr schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:52:
Valt mij nog mee dat er nog niet reacties zijn over een blauwe gloed aan de randen
ja, die 2 blauwe randen heb ik ook. Ze zijn vrij smal, doch goed zichtbaar
Heb je dan twee mobieltjes bij je?Geert1976 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:52:
[...]
ik ben helemaal verdwaald...wil je me komen ophalen alsjeblieft?![]()
Nee, zoals meerdere iPhone gebruikers wil ik nog wel eens een klein uitstapje maken naar een Android toestel. Zo nu ook met de S10 dus.
ja, eentje waar mijn vriendin op kan bellen en de andere voor mijn minnares.
Nee hoor, de iPhone ligt in de la (voorlopig).
Hij is druk bezig met alle "minpunten" te benoemen zodat ie gauw weer richting Apple kan.mr.JamesBond schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:50:
[...]
Geert! Wat doe je in het Samsung topic? Ben je overgestapt?
Niet raar hoor. Kan me voorstellen dat het je stoort.
Maar het gaat om ervaring delen. En batterijduur is een hot topic. Hey.. En wie weet komen er hele goeie tips uit.
Maar het gaat om ervaring delen. En batterijduur is een hot topic. Hey.. En wie weet komen er hele goeie tips uit.
Geert1976 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:42:
wat is dat toch met die batterij fetisjtisten?![]()
Word jullie s10 ook warm bij wat normaal gebruik ?
Hotmail gebruik ik niet, kan je niet verder helpen dan.postvoordennis schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:24:
[...]
Dat moet er niks mee te maken hebben, want ik wil gewoon mijn hotmail op mijn S10 via de standaard mail-app op kunnen halen. Nieuwe e-mails ontvang ik wel, maar de oudere synchroniseert die niet. Ondanks dat ik synchronisatieperiode op altijd heb gezet.
Wat zou dit kunnen zijn?
Soms duurt het wel ff voor dat alles op zijn plooi komt.
Ik gebruik mijn iCloud account via bluemail.
Mijn buds ook aangevraagd, verliep zonder problemen.
Het is bijna september GeertGeert1976 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:58:
[...]
ja, eentje waar mijn vriendin op kan bellen en de andere voor mijn minnares.
Nee hoor, de iPhone ligt in de la (voorlopig).

Nee hier niet, enkel gisteren een beetje bij alles overzetten ect.Fantasio7 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:04:
Wat voor de een normaal gebruik is, is voor de ander excessiefFantasio7 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:04:

Maar als ik hem normaal gebruik, daar wordt 'ie niet echt warm van.
Lijkt wel een vrouw.
Samsung S23 Ultra 256GB
Ik denk dat dit te maken heeft met de grote batterij die ze in het toestel hebben gepropt.D2FValinor schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:18:
[...]
Klopt, zwaar irritant. Dit is mijn eerste "plus" telefoon en moet al onwijs wennen aan het formaat, locatie powerknop helpt ook niet.
Ik denk dat ik toch voor de s10 had moeten gaan. Groot scherm is fijn om naar te kijken maar mijn s9 voelde veel fijner in de hand. Kon supersnel oppakken, unlocken, je ding doen, hoppa in je broekzak. Nu ben ik 5x bezig mijn grip te veranderen en te zorgen dat ik hem niet laat vallen.
Je kunt eventueel de Bixby button remappen als je wil.
[ Voor 6% gewijzigd door Addiction op 10-03-2019 11:20 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S10-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires mogen: [Samsung Galaxy S10-serie] Accessoires
- Rooten en custom roms: [Samsung Galaxy S10-serie] Rooten & Custom ROM's
- Garantie/RMA: [Samsung] RMA & Support